"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Natuurlijk lees je op verschillende fora allerlei verhalen over mensen met een gele tint in hun scherm. Gelukkig heb ik daar geen last van. Ook van een luidruchtige hardeschijf heb ik geen last.
Wat ik wel ervaar is dat het lijkt alsof er links onder in (achter het aluminium) een fan aanloopt. Het geluid is echter ZEER zwak, maar toch te horen als je achter je iMac zit zondere verdere geluiden. Het lijkt alsof er continue een harde schijf aan het ratelen is, maar dan 10x zo zwak.
Het klinkt een beetje als: YouTube: imac fan noise al is het natuurlijk moeielijk in te schatten hoe hard het geluid daar is zonder microfoon. Vanzelfsprekend is het geluid bij mij wel een stuk minder duidelijk aanwezig dan hoorbaar op het filmpje. Hebben meer mensen dit of is het gewoon een kwestie van 'stel je niet aan'?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Anoniem: 407128
Is normaal. Is gewoon het geluid van een fan die op een heel laag toerental draait. Aangezien het geluid alleen in een doodstille kamer zonder omgevingsgeluid enigszins hoorbaar is kan ik me er ook niet aan storen. Een harddisk is een factor x luidruchtigerAnoniem: 407128 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:20:
Ik hoor ook wat draaien op de achtergrond, heel zacht, maar dat ik niet iets waar ik me druk om kan maken!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja maar vroeg het me gewoon af ;-) Wou het wel ff zeker weten namelijk, hij wou het namelijk al op mijn iMac testen (maar die kan het sowieso wel aan)Exirion schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:06:
[...]
Dat kon jaren geleden al, dus waarom zou het nu niet kunnen. Het basismodel van nu is al zoveel sneller dan een model uit pakweg 2007.
Thanks iig!
Anoniem: 286841
[quote]aramdin schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:16:
[...]
Ah ok, was me niet duidelijk of je dat al had geprobeerd.
Anoniem: 304320
Klopt die kabel wel? Als er aansluitingen verwisseld zijn of niet goed contact maken dan kan 1Gbit mislukken.Anoniem: 304320 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:14:
Ik heb de Imac via een ethernet kabel (cat 5) aangesloten op de router (Asus RT N16). Het netwerkhulpprogramma geeft aan dat deze verbonden is met een verbindingssnelheid van 100Mbit/s, waar ik 1000Mbit/s zou verwachten. Heeft iemand hier een oplossing/verklaring voor?
Officieel doet cat5 geen 1gbit, cat5e wel.Anoniem: 304320 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:14:
Ik heb de Imac via een ethernet kabel (cat 5) aangesloten op de router (Asus RT N16). Het netwerkhulpprogramma geeft aan dat deze verbonden is met een verbindingssnelheid van 100Mbit/s, waar ik 1000Mbit/s zou verwachten. Heeft iemand hier een oplossing/verklaring voor?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Anoniem: 304320
Okay, dan wordt het waarschijnlijk een nieuw kabeltje leggen. Bedankt voor jullie reacties.
Budget voor de imac is rond de 2000 euro
Kan ik nu beter de 27" met 2tb of de 21.5" met ssd+ 1tb nemen.
Ik zal vrij dicht op het scherm zitten...
SSD is toch echt heel fijn. Maar 27" ook..
Iemand een goed argument voor een bepaalde config.
* DarkChylde heeft ook bedacht dat de 27" later misschien wel met een externe ssd up te daten is
Tesla Model 3 RWD (2023)
Reden voor een iMac is eigenlijk gekomen door mijn tevredenheid over mijn huidige Macbook Pro (2008). Ik wil naast deze macbook pro ook graag een desktop. De mac pro vindt ik persoonlijk aardig prijzig en ik veracht in de toekomst ook niet een meer standaar instap model. Dus een iMac gaat het worden. hackintosh heb ik ook nog even gekeken, maar ik heb geen zin om iedere keer als er een update wordt gedaan maar te bidden of mijn systeem het blijft doen.
Ik zit alleen met het volgende probleem, welke imac moet het worden?
Mijn doel :
Office, internet, mail, etc
Fotobewerking (zeer beperkt, misschien in toekomst meer)
Gaming, tijd lang WoW gespeeld en dat pak ik misschien weer op en daarnaast wil ik zeker BF3 gaan spelen.
Nu zijn er dus verschillende opties, echter omdat ik ook een spelletje wil kunnen spelen, kom ik al snel uit bij het top model ivm de mogelijkheid om de videokaart te upgraden. Nu hoef ik niet alles op de meest ultieme instellingen te spelen, want dat heb ik nooit gedaan. Persoonlijk denk ik dat het slim is om voor de 2gig video kaart te gaan. De SSD schaf ik later wel aan ivm TB of ik zet hem er zelf in. Nu de vraag welke processor. Is de i5 voldoende of moet ik vanwege de 3/4 jarige termijn toch voor de i7 gaan. Upgraden kan later niet meer. Nu komt een i7 het meest tot zijn recht met applicaties die meerdere cores gebruiken. Maar dat is in mijn geval bijna niet van toepassing (tenzij safari meerdere cores ondersteunt
Dus ik neig naar de i7 inclusief de 2g upgraden, geheugen prik ik er later wel bij.
Daarnaast laat ik hem waarschijnlijk bestellen door een bekende die korting via zijn studie krijgt. Is dit eigenlijk wel toegestaan? Lijkt mij wel, maar heb geen zin om tegen verrassingen aan te lopen.
Als je maar een heel klein beetje foto aan het bewerken bent, heb je genoeg aan een i5.KraveN schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:03:
Ik wil vandaag ook een iMac gaan bestellen.
Reden voor een iMac is eigenlijk gekomen door mijn tevredenheid over mijn huidige Macbook Pro (2008). Ik wil naast deze macbook pro ook graag een desktop. De mac pro vindt ik persoonlijk aardig prijzig en ik veracht in de toekomst ook niet een meer standaar instap model. Dus een iMac gaat het worden. hackintosh heb ik ook nog even gekeken, maar ik heb geen zin om iedere keer als er een update wordt gedaan maar te bidden of mijn systeem het blijft doen.
Ik zit alleen met het volgende probleem, welke imac moet het worden?
Mijn doel :
Office, internet, mail, etc
Fotobewerking (zeer beperkt, misschien in toekomst meer)
Gaming, tijd lang WoW gespeeld en dat pak ik misschien weer op en daarnaast wil ik zeker BF3 gaan spelen.
Nu zijn er dus verschillende opties, echter omdat ik ook een spelletje wil kunnen spelen, kom ik al snel uit bij het top model ivm de mogelijkheid om de videokaart te upgraden. Nu hoef ik niet alles op de meest ultieme instellingen te spelen, want dat heb ik nooit gedaan. Persoonlijk denk ik dat het slim is om voor de 2gig video kaart te gaan. De SSD schaf ik later wel aan ivm TB of ik zet hem er zelf in. Nu de vraag welke processor. Is de i5 voldoende of moet ik vanwege de 3/4 jarige termijn toch voor de i7 gaan. Upgraden kan later niet meer. Nu komt een i7 het meest tot zijn recht met applicaties die meerdere cores gebruiken. Maar dat is in mijn geval bijna niet van toepassing (tenzij safari meerdere cores ondersteunt).
Dus ik neig naar de i7 inclusief de 2g upgraden, geheugen prik ik er later wel bij.
Daarnaast laat ik hem waarschijnlijk bestellen door een bekende die korting via zijn studie krijgt. Is dit eigenlijk wel toegestaan? Lijkt mij wel, maar heb geen zin om tegen verrassingen aan te lopen.
Gaming maakt het eigenlijk ook niet heel veel uit, daar gaat het meer om de videokaart.
En ik weet niet of je echt veel gamed, maar een mac is niet echt op gebouwd om er heel veel mee te gamen
Niet om je van mac af te wijzen, maar het blijkt dat je meer kan met windows dan met een imac. Of je moet er voor kiezen om windows op een imac te zetten.
Maar omdat je tevreden was met je macbook zou ik als ik jou was, voor de 27" gaan met 2G geheugenkaart en direct over gaan naar 8GB intern geheugen als je toch een beetje lekker wilt foto bewerken.
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
Kwa foto bewerking is het nu af en toe wat aanpassen, gaat ook nog snel zat op mijn huidige macbook pro, in de toekomst wil ik een spiegel reflex kopen en wat meer foto's gaan maken. Dus de bewerkingen zullen dan ook vrij beperkt zijn. Daar heb ik geen i7 voor nodig.jasper623 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:06:
[...]
Als je maar een heel klein beetje foto aan het bewerken bent, heb je genoeg aan een i5.
Gaming maakt het eigenlijk ook niet heel veel uit, daar gaat het meer om de videokaart.
En ik weet niet of je echt veel gamed, maar een mac is niet echt op gebouwd om er heel veel mee te gamen.
Niet om je van mac af te wijzen, maar het blijkt dat je meer kan met windows dan met een imac. Of je moet er voor kiezen om windows op een imac te zetten.
Maar omdat je tevreden was met je macbook zou ik als ik jou was, voor de 27" gaan met 2G geheugenkaart en direct over gaan naar 8GB intern geheugen als je toch een beetje lekker wilt foto bewerken.
Wat gamen betreft valt het ook wel mee, soms weken niet, soms weken wel, afhankelijk hoe druk ik het heb met verschillende dingen, afspraken, werk, klusjes rondom huis etc. Daarom verwacht ik ook niet alles op de hoogste resolutie te spelen. Als ik dat wil dan kom ik niet onder een windows game bak uit. Dus ik schaal mijzelf ook niet onder de hardcore gamer (die tijd hebben we gehad).
Ik kies nu liever voor een stabiel OS, eventueel de mogelijkheid om een game te spelen. Mooi groot scherm (eventueel in de toekomst ook wel te gebruiken verwacht ik via TB), minimaal stroom verbruik, strak design, etc.
Nu kan niemand voorspellen wat de toekomst zal brengen, echter blijft het een hoop geld en zou ik mijzelf voor mijn hoofd slaan, als blijkt dat ik later met een i7 langer had door kunnen gaan. Maar goed, op zo'n bedrag hebben we het over 200 euro, die wel weer geïnvesteerd zou kunnen worden in geheugen.
Anoniem: 407128
Toen ik hem uit de doos haalde was het wel even schrikken. Hij was wel erg groot.
Maar nu na 3 dagen begin ik er al aan te wennen, en ben ik toch heel blij dat ik voor de 27" ben gegaan, want ik twijfelde ook: de 21" met betere processor (of 2 TB) of standaard 27"!
Het wordt de 27"
* DarkChylde moet nu nog goede muurbeugel uitzoeken
iemand ervaring met de nieuwe vogels muurbeugels?
ik zit te kijken naar de Vogels EFW8145 en de Vogels EFW8245.
De eerste is kleiner en tot 26", maar kan wel 20kg dragen.
Is er reden dat ik de grotere zou moeten nemen?
Belangrijke functionaliteit voor mij is dat het scherm hiermee haaks op de muur kan zetten...
[ Voor 57% gewijzigd door DarkChylde op 05-07-2011 16:27 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Tot zover ik heb gekeken waren resellers soms maar een paar tientjes op de totale order goedkoper. Maar, misschien is er meer uit te halen. Gewoon proberen doormiddel van het opvragen van offertes.JME schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:45:
Koopt iedereen die een 27" met i7 wil hebben deze bij Apple zelf? Of zijn er resellers die de CPU voordeliger upgraden?
Ik zie mensen zeggen dat je de 27" beter kunt uitrbreiden maar zoals ik het zie kan ik op de grafischekaart na de 21.5" toch net zoveel upgraden als de 27"?
En wat is het grote voordeel van een extra SSD HDD van 256 Gb in de Mac?
Be Awesome Instead
In de 27" iMac kan een 3,4GHz i7, en de 21,5" een 2,8GHz i5. De i7 heeft ook Hyperthreading. Dat kan omdat de 27" betere koeling heeft.mdoe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:53:
Ik twijfel zoals ik vaak genoeg hier boven lees tussen de 21.5 em 27" ook ik, zit er vrij dicht bij.
Ik zie mensen zeggen dat je de 27" beter kunt uitrbreiden maar zoals ik het zie kan ik op de grafischekaart na de 21.5" toch net zoveel upgraden als de 27"?
En wat is het grote voordeel van een extra SSD HDD van 256 Gb in de Mac?
De videokaart is ongeveer twee keer zo snel.
Er zit een extra Thunderbolt poort op.
Het scherm is ge-wel-dig.
Dat zijn de verschillen met de 21,5".
Over een SSD: HDD's zijn de grootste bottleneck in huidige computers. SSD's rennen rondjes rond HDD's en maken je computer sneller dan een snellere processor of meer RAM. De Apple-oplossingen zijn nogal duur, en open maken is een karweitje, dus een Firewire of nog liever Thunderbolt SSD is een fijnere optie. Ik zit nu aan een FW-SSD te denken omdat de throughput niet hoog is, maar de latency wel lekker laag is.
In een Macbook Pro is een SSD stoppen een stuk makkelijker, overigens.
[ Voor 24% gewijzigd door coptician op 06-07-2011 13:17 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Hell yeah! Ik start mijn computer binnen 15 seconden op inclusief diverse apps die gelijk actief zijn zonder laadbalkjes of wachttijden.. Het ding start Photoshop in 2 seconden op. Mijn iMac 27"3.1Ghz met SSD is de duurste en beste investering van mijn afgelopen 10 jaar.coptician schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:15:
[...]
In de 27" iMac kan een 3,4GHz i7, en de 21,5" een 2,8GHz i5. De i7 heeft ook Hyperthreading. Dat kan omdat de 27" betere koeling heeft.
De videokaart is ongeveer twee keer zo snel.
Er zit een extra Thunderbolt poort op.
Het scherm is ge-wel-dig.
Dat zijn de verschillen met de 21,5".
Over een SSD: HDD's zijn de grootste bottleneck in huidige computers. SSD's rennen rondjes rond HDD's en maken je computer sneller dan een snellere processor of meer RAM. De Apple-oplossingen zijn nogal duur, en open maken is een karweitje, dus een Firewire of nog liever Thunderbolt SSD is een fijnere optie. Ik zit nu aan een FW-SSD te denken omdat de throughput niet hoog is, maar de latency wel lekker laag is.
In een Macbook Pro is een SSD stoppen een stuk makkelijker, overigens.
Dus OS X staat (standaard) geinstalleerd op de SSD, te samen met de andere applicaties?RoyK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:32:
[...]
Hell yeah! Ik start mijn computer binnen 15 seconden op inclusief diverse apps die gelijk actief zijn zonder laadbalkjes of wachttijden.. Het ding start Photoshop in 2 seconden op. Mijn iMac 27"3.1Ghz met SSD is de duurste en beste investering van mijn afgelopen 10 jaar.
en de HDD gebruikt men puur voor de opslag van data (films, muziek e.d.)
En in de 21.5" kan ook een i7 alleen maar een 2.8 ten opzichte van een 3.4 maar hoeveel ga je daar van merken als ik videobewerking tot het minimum hou....
Be Awesome Instead
Ja. De 2e disk is standaard helemaal leeg.mdoe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Dus OS X staat (standaard) geinstalleerd op de SSD, te samen met de andere applicaties?
en de HDD gebruikt men puur voor de opslag van data (films, muziek e.d.)
Dat kun je nog wel een keer zeggen 500,00 EUR voor een HDD van 256 GB, dat moet wel goed spul zijn danRoyK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:32:
[...]
Mijn iMac 27"3.1Ghz met SSD is de duurste en beste investering van mijn afgelopen 10 jaar.
Be Awesome Instead
Alles gaaat net zo vlot als de HP Z600 Workstation bij een opdrachtgever. Windows 7 werkt toch ook wel fijn...
SSD heb ik klaar liggen, deze schroef ik er binnenkort erin.
Overigens schrijf ik dit bericht op mijn nieuwe iPad 2!
Tesla Model 3 RWD (2023)
Tsja, als je veel VM's hebt of Photoshops kun je het verantwoorden. Bijkomend voordeel: Echt duur is het niet.VeeGee schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:57:
Mag ik vragen wat het nut is van 16GB RAM? De meeste mensen hebben al zat aan 4GB, laat staan 8GB.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Honderden euro's extra uitgeven om je gedurende 8 uur per dag mateloos te ergeren, iets waar je daarvoor nog geen last van had, pricelessRoyK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:37:
Op de zaak val ik ook helemaal weer terug en begin ik me te irriteren aan 2 of 3 seconden wachten op het openen van applicaties.
Ik heb daar zelf geen last van. Mijn computer van werk heeft een SSD, maar mijn MBP (met harddisk) voelt sneller.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Precies, of gewoon voor de pimp factor en alle applicaties gewoon open laten staan. 16GB nu kost echt een fractie van hoeveel het bijv een jaar of 2 geleden koste.coptician schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:40:
[...]
Tsja, als je veel VM's hebt of Photoshops kun je het verantwoorden. Bijkomend voordeel: Echt duur is het niet.
Maar wel erg herkenbaarCanaria schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:46:
Honderden euro's extra uitgeven om je gedurende 8 uur per dag mateloos te ergeren, iets waar je daarvoor nog geen last van had, priceless
Moet je natuurlijk wel even vertellen wat voor machine er op je werk staat. M'n eigen 27" i5 met Vertex 3 is onvergelijkbaar veel sneller dan die iMac op m'n werk. Beachballs vliegen om je oren als je met intensieve dingen bezig bent.Ik heb daar zelf geen last van. Mijn computer van werk heeft een SSD, maar mijn MBP (met harddisk) voelt sneller.
Hebben jullie dat nooit of zelden? Ik lees ook dat sommige in 10 a 20 sec booten zonder draaicircel.
Dat is mij nog nooit gelukt. Niet met de intel of de vertex1.
vreemd..
Ik teken nergens meer voor
Ten eerste voorkom je al swappen door genoeg geheugen te installeren. Ten tweede zijn de SSD's van nu veel sneller dan de SSD's die jij noemt uit 2009. Ik boot in 12 seconden zonder zichtbaar draaiwieltje met een Vertex 3 en dat was zelfs met de Vertex 2 die ik had al wat langer. De ontwikkelingen op SSD-gebied gaan erg hard.Quakie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:15:
Ik heb toch vaak nog redelijk wat beachballs met mijn SSD (Intel G2).
Hebben jullie dat nooit of zelden? Ik lees ook dat sommige in 10 a 20 sec booten zonder draaicircel.
Dat is mij nog nooit gelukt. Niet met de intel of de vertex1.
Ik heb express voor de G2 gekozen ipv 320 wegens betrouwbaarheid en kinderziektes. Een iMac wil ik niet al te gauw weer uitelkaar halen...
Ik snap die redenering niet. Juist als je je iMac niet zo gauw weer uit elkaar wil halen zou ik er niet zo'n oud type in zetten. Eventuele problemen met een 320 (en Intel verkoopt toch meestal wel solide getest spul) zijn met een firmware update te fixen dus dan hoeft je iMac niet uit elkaar. Sowieso snap ik niet dat mensen een 320 kopen ipv een paar tientjes extra uit te geven voor een 510 met beduidend betere performance. Dat is zeker een machine zoals de iMac toch wel waardQuakie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:26:
Ik heb express voor de G2 gekozen ipv 320 wegens betrouwbaarheid en kinderziektes. Een iMac wil ik niet al te gauw weer uitelkaar halen...
VeeGee schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:57:
Mag ik vragen wat het nut is van 16GB RAM? De meeste mensen hebben al zat aan 4GB, laat staan 8GB.
De prijs vond ik in verhouding gezien met het gehele apparaat en rest van de investering (NAS, router en SSD) niet echt noemenswaardig. Ik was in eerste instantie van plan 3x 4GB te nemen, maar ach dan was dat ene poortje leeg geweest en had het op den duur vol stof gezeten.aramdin schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:17:
Precies, of gewoon voor de pimp factor en alle applicaties gewoon open laten staan. 16GB nu kost echt een fractie van hoeveel het bijv een jaar of 2 geleden koste.
Bovendien draai ik er ook AutoCAD op...
Waarom ooit nog een snellere pc kopen dan diegene die je ergens anders moet gebruiken dan...Canaria schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:46:
[...]
Honderden euro's extra uitgeven om je gedurende 8 uur per dag mateloos te ergeren, iets waar je daarvoor nog geen last van had, priceless
De 320 was net gelanceerd en moeilijk te verkrijgen daardoor ietsjes duurder. Er zit andere flash delen etc etc. Niet alles is met firmware te fixen. Zelfde geldt voor de 510, totaal andere controller, geen idee wat ie doet, en betere performance op een sata300 poort? Ik ben blij met mijn G2.Exirion schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:52:
[...]
Ik snap die redenering niet. Juist als je je iMac niet zo gauw weer uit elkaar wil halen zou ik er niet zo'n oud type in zetten. Eventuele problemen met een 320 (en Intel verkoopt toch meestal wel solide getest spul) zijn met een firmware update te fixen dus dan hoeft je iMac niet uit elkaar. Sowieso snap ik niet dat mensen een 320 kopen ipv een paar tientjes extra uit te geven voor een 510 met beduidend betere performance. Dat is zeker een machine zoals de iMac toch wel waard
Iedereen redeneert anders..
Als je zo redeneert dan durf je nooit wat nieuws te kopen want stel je voor dat er onherstelbare fouten in zitten. Blijf je altijd een generatie achterlopen met je hardware. Als je even realistisch bekijkt hoevaak het voorkomt dat er problemen in produkten zitten die niet met software op te lossen zijn, dat valt het allemaal toch wel heel erg mee.Quakie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:45:
De 320 was net gelanceerd en moeilijk te verkrijgen daardoor ietsjes duurder. Er zit andere flash delen etc etc. Niet alles is met firmware te fixen.
Ja, waarom niet? Die G2 benut echt niet de volledige bandbreedte van SATA300 hoor. Zelfs de 510 heeft nog voordelen boven de 310, want alleen maar naar de maximale throughput bij megagrote blokken kijken is tamelijk kortzichtig.en betere performance op een sata300 poort?
Maar goed, wat jij wil. Je moet alleen niet verbaasd zijn dat een ander kritiek op je keuze heeft
Na veel wikken en wegen en op advies op dit forum een Intel 320 besteld.Exirion schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:52:
[...]
Sowieso snap ik niet dat mensen een 320 kopen ipv een paar tientjes extra uit te geven voor een 510 met beduidend betere performance. Dat is zeker een machine zoals de iMac toch wel waard
Ik ben ook niet verbaasd, discussie is goed en leerzaam. Mijn excuses als het anders over kwam. Beschouw jouw posts in het algemeen als waardevol. Niet alleen de reacties hierboven.Exirion schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:53:
[...]
Als je zo redeneert dan durf je nooit wat nieuws te kopen want stel je voor dat er onherstelbare fouten in zitten. Blijf je altijd een generatie achterlopen met je hardware. Als je even realistisch bekijkt hoevaak het voorkomt dat er problemen in produkten zitten die niet met software op te lossen zijn, dat valt het allemaal toch wel heel erg mee.
[...]
Ja, waarom niet? Die G2 benut echt niet de volledige bandbreedte van SATA300 hoor. Zelfs de 510 heeft nog voordelen boven de 310, want alleen maar naar de maximale throughput bij megagrote blokken kijken is tamelijk kortzichtig.
Maar goed, wat jij wil. Je moet alleen niet verbaasd zijn dat een ander kritiek op je keuze heeft
Ik beschouw zelf SSD nog steeds als een nieuwe techniek. Mijn vertex1 is vorige maand ook al vervangen voor een nieuwe, omdat ik er niks meer op kon lezen of schrijven. Van te voren had ik het vervangen van een harddisc in iMac als een zware klus ingeschat. Hierdoor naar mijn idee een veiliger keuze gemaakt met de G2 van Intel. Ook heb ik gekeken naar het prijsverschil. SSDs zijn al duur genoeg, als het niet nodig is en op voorhand al wetende dat ik maximale nooit uit de SSD ga halen, waarom zou je dan een snellere duurdere nemen zoals een 510, Vertex3, etc? Meer risco, hogere prijs en je krijgt niet maximale peformance.
Ik heb het pas nog gezegd tegen een vriend die ging zijn vertex2 vervangen voor een vertex3max io versie. Toen zei ik al dat ie het nooit ging merken qua performance. En hij merkt het daadwerkelijk niet. Zodra je SSD gewend bent wordt het komma werk. Of je moet continue grote databestanden gaan kopieren.
Same here, werkt prima.Mini Poeper schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:21:
[...]
Na veel wikken en wegen en op advies op dit forum een Intel 320 besteld.
iMac 27" mid 2010, Intel 320 160gb. Helemaal ingebouwd 'zoals het hoort'. Machine is belachelijk snel.
Anoniem: 109551
man een imac was al super maar nu helemaal
ik ben echt super tevreden
Alles ff lekker uitvogelen vanavond, heb nog nooit eerder een mac gehad en kom van Windows.
Wel even een vraagje; aan de linkerzijkant lijkt er een heel klein 'hapje' uit de grijze rand te zijn.
Kan dit gebeuren, hoort dit zo?
Zit precies in het grijze deel wat tegen het scherm aan ligt.
Is dit geborsteld aluminium?
Om hem nu te ruilen om dit kleine iets is ook weer zowat...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Anoniem: 269758 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:32:
Misschien kun je even een foto posten, dat zal het wat duidelijker maken.

P.s.: Je ziet het 'hapje' in het midden op de foto.
Het lijkt of de rand gewoon niet mooi is afgewerkt... Vraag me af of meer mensen die hebben...
[ Voor 19% gewijzigd door freddyathlon op 09-07-2011 19:51 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 09-07-2011 20:02 ]
Ik zal eraan moeten wennen. Ga hem niet ruilen hiervoor. Zullen ze ook vast niet doen...
[ Voor 42% gewijzigd door Z-Dragon op 09-07-2011 20:14 ]
^ Wat hij zegt.
Het blijft toch een apparaat van bijna 1200 euro, ik zal een nieuwe eisen.freddyathlon schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:50:
[...]
[afbeelding]
P.s.: Je ziet het 'hapje' in het midden op de foto.
Het lijkt of de rand gewoon niet mooi is afgewerkt... Vraag me af of meer mensen die hebben...
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Die ervaring heb ik de laatste keer niet gehad hoor... Uiteindelijk mocht ik wel ruilen, maar ik heb zeker wel een reden af moeten geven. Omdat het in mijn geval om een AirPort probleem ging moest ik zelfs eerst verplicht met de technische helpdesk praten.Z-Dragon schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:13:
Als je 'm online besteld hebt, mag je 'm ruilen/terugsturen zonder opgaaf van reden.
Ik zou hem persoonlijk niet ruilen om een heel klein plekje aan de zijkant als hij verder gewoon goed is. Mijn iMac heeft bovenaan het glas een heel klein stukje wat niet zwart is, waar je zeg maar doorheen kunt kijken maar om hem daar nou voor te retourneren...
Aan de andere kant; alles werkt gewoon goed, geen dode pixels of vlekken op/in scherm...
Ik twijfel; denk zelfs dat wanneer ik maandag daar sta met e iMac ze me zullen uitlachen en aankijken van; joh, wat zeik je nou...
Klopt, dat is met meer dingen wel zo...Frietsaus schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:41:
Op een gegeven moment denk je niet eens maar aan dat soort kleine imperfecties.
Mwah, een dergelijke beschadiging moeten ze echt wel serieus nemen hoor. Het is te duidelijk zichtbaar. Maar als ie verder helemaal goed is dan zou ik zeker overwegen om 'm gewoon te houden.freddyathlon schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:36:
Ik twijfel; denk zelfs dat wanneer ik maandag daar sta met e iMac ze me zullen uitlachen en aankijken van; joh, wat zeik je nou...
Wekelijk waar, waar ben jij (en anderen) nou mee bezig? Hier is een gelukkige eigenaar van een nieuwe mac met een kleine onvolkomenheid. Hij vindt het niet erg en wat doe je? Op elke slak een korrel zout leggen. Laat de man toch het geluk beleven van een nieuw leuk apparaat ipv hem een probleem aan te praten! Wordt de wereld een stuk mooier van.Exirion schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:46:
[...]
Mwah, een dergelijke beschadiging moeten ze echt wel serieus nemen hoor. Het is te duidelijk zichtbaar. Maar als ie verder helemaal goed is dan zou ik zeker overwegen om 'm gewoon te houden.
Op de foto is het redelijk overbelicht te zien, waardoor het er groter uitziet dan het eigenlijk is.
Het 'stoort' me nu even, maar volgende week let ik er niet meer op denk ik.
Ik ben sowieso al snel kritisch met alle nieuwe dingen die ik koop.
Ik kan niet verwachten dat alles helemaal perfect is.
Straks ruil ik hem voor een nieuwe en dan heb ik een dode pixel... Zit je ook niet op te wachten en iCentre blijft niet aan het ruilen natuurlijk.
Ik haalde me vanavond gelijk in hoofd; zal deze al gebruikt zijn geweest, maar gezien alle verpakkingsmateriaal kan dat gewoon niet...
[ Voor 52% gewijzigd door freddyathlon op 09-07-2011 21:14 ]
Je let er na een week niet meer op, echt niet.
Het mag dan wel Apple zijn, maar uiteindelijk worden ze op dezelfde manier gemaakt als elk willekeurig ander merk. Imperfecties horen daar af en toe helaas bij.
Is ook niet zo moeilijk met maar eentje in ons huis
Ja.RSD1982 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:19:
wellicht overbodige vraag. Ik heb apple care op mijn iMac en wil er graag een 2e hdd bijzetten. Dit wordt een ssd . Vervalt mijn garantie/apple care daardoor?
Ik ga me er echt aan irriteren denk ik en vind het toch wel zonde dat ik ruim 1100 euro heb betaalt voor een minder goede afwerking.
Zullen ze 'm ruilen zonder problemen denken jullie??
Heb 'm gekocht bij iCentre...
Waarom niet?? Volgens mij heb ik recht op een 'mooie' iMac, niet een welke een afwerkfoutje heeft, want daar geef ik geen 1150 euro aan uit... Het is geen pak suiker wat je koopt.Frietsaus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:09:
Zal vast geen probleem zijn, maar ik denk dat niemand je kan garanderen dat ze hem zo omruilen.
Ik hoor verhalen dat Apple en Premium Resellers streng zijn en direct willen opsturen, maar dat kan natuurlijk niet... Ik heb deze sinds gisteren...
Tenzij hier iemand van iCentre zit.
[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 10-07-2011 23:51 ]
Het is dus bij je bestelling er voor gaan of niet. Apple bouwt naderhand niet meer in?
Anoniem: 269758
@Freddyathlon. Ze zullen hem wel moeten opsturen wil je een andere krijgen. Tenzij je het zo goed kan uitleggen dat ze je gewoon een nieuwe meegeven vanuit de winkel. Maak dan maar allezinds een backup van de files die je wil houden (als die er al opstaan).
hij kreeg gelijk een nwe mee
dit is gewoon een imac met schade
en hij is hegelnieuw en moeten ze gewoon omruilen
je hebt recht op een goed afgewerkt produkt
freddyathlon schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:45:
[...]
Waarom niet?? Volgens mij heb ik recht op een 'mooie' iMac, niet een welke een afwerkfoutje heeft, want daar geef ik geen 1150 euro aan uit... Het is geen pak suiker wat je koopt.
Ik hoor verhalen dat Apple en Premium Resellers streng zijn en direct willen opsturen, maar dat kan natuurlijk niet... Ik heb deze sinds gisteren...
[ Voor 7% gewijzigd door angelico66 op 11-07-2011 22:49 ]

Been there thone that. Bij het proberen te verwijderen viel hij ook nog eens achter het stofgordijntje. Toen maar even een cd op maat geknipt om het slachtoffer terug te hengelen

Je zei dat je 'm erin wilde zetten, wat suggereerde dat je het zelf wilde doen. En dan verlies je dus je garantieRSD1982 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 06:08:
Het is dus bij je bestelling er voor gaan of niet. Apple bouwt naderhand niet meer in?
Anoniem: 286841

De dag erop teruggegaan naar Mediamarkt AmsterdamZuidOost en een andere meegekregen.
Mijn ervaring met MM en Staturn is erg goed wat betreft omruilen of garantie. ik zou hem liever daar kopen dan bij een of andere iWinkel.
http://nanchatte.files.wo.../08/imac24-problem-11.jpg
Ik heb dit nu op de imac van mijn werk.. na 6 maanden ongeveer.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Wordt er in de buurt gerookt? Dit soort dingen ontstaan meestal gewoon door stof/vuil/rookaanslag achter de glasplaat.Lethalis schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:23:
Hoeveel mensen hier hebben eigenlijk ervaring met zwarte vlekken op hun scherm?
Nope, in het hele pand geldt een rookverbod.Exirion schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:58:
[...]
Wordt er in de buurt gerookt? Dit soort dingen ontstaan meestal gewoon door stof/vuil/rookaanslag achter de glasplaat.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik ken het euvel, gelukkig zelf niet meegemaakt. Ik heb alleen een camera die Compact Flash kaartjes gebruikt en daar heb ik een Sandisk Firewire CF reader voor.jip_86 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:13:
Ok eerlijk opbiechten. Wie heeft er allemaal al gedachteloos eens een sd kaart in de dvd drive gestopt![]()
Been there thone that. Bij het proberen te verwijderen viel hij ook nog eens achter het stofgordijntje. Toen maar even een cd op maat geknipt om het slachtoffer terug te hengelen
[afbeelding]
Blijft of een slechte designfout of een vaak voorkomende user error
Schuldig... had de iMac net een dag. Uiteindelijk met een paperclip een haakje gemaakt, daarna nooit meer nodig gehad gelukkig.jip_86 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:13:
Ok eerlijk opbiechten. Wie heeft er allemaal al gedachteloos eens een sd kaart in de dvd drive gestopt
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Het wordt gewoon de 21,5" i5 versie, maar daar moet ik al aardig mee uit de voeten kunnen komen

Moet alleen nog even goed uitzoeken hoe het qua HDD ruimte zit, want ik heb voor een kleine 600GB aan fotomateriaal op mijn Windows bak staan wat dus niet naar de Mac overgezet kan worden vanwege ontbrekend geheugen
Moet dus echt een Timecapsule bij komen, maar tot ik die aanschaf maar even alles naar mijn normale externe WD HDD schrijven en daar vanaf werken
Da's hetzelfde: als het een echt vaak voorkomende user error is, dan is het gewoon een designfoutaramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:55:
Wat ik deed was gewoon gedachteloos er in steken en toen gingen er ineens bellen rinkelen toen ik geen weerstand voelde en de kaart al weg was
Als het een designfout is, dan is dat bij viderecorders die vol met boterhammen met pindakaas zitten ook zoaramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:55:
€500 meer?LeeJon schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:05:
Bah, net bij de iCentre geweest om eens even wat beter te oriënteren wbt de aanschaf... Ben bang dat dit me €500 meer gaat kosten dan begroot
Synology DS211j / €176 of
Synology DS211 / €239
2x Samsung 2TB Ecogreen F4 / €60 (€120 totaal)
Totale kosten: €296,- / €359,-
Je kan zelfs nog goedkoper gaan en een Single bay versie kopen.
Heb je een NAS die zowel met Windows/OSX/Linux om kan gaan, je hebt een iTunes server, uPnP server, TimeMachine backup, Usenet downloadstation (SABnzbd+) etc etc
[edit]
Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen en had je het alleen over de iMac en customizen en niet over de TM backup. Achja, maybe dat iemand anders met bovenstaande info geholpen is haha
[ Voor 19% gewijzigd door aramdin op 12-07-2011 15:54 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Lijkt me wel aangezien ik al erg veel (professionele) fotografen heb zien werken met 27" iMacs.CaVeFiSh schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:35:
Hoe zit het eigenlijk met het scherm van de 27 " Imac, is deze een beetje bruikbaar voor fotografie? Vind het namelijk wel leuk om zo nu en dan wat foto's na te bewerken
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Nee, waardeloosCaVeFiSh schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:35:
Hoe zit het eigenlijk met het scherm van de 27 " Imac, is deze een beetje bruikbaar voor fotografie?
Nou, af en toe een fotootje nabewerken voor de hobby kun je op elke monitor wel. Zoals je her en der kunt lezen zit er in de iMacs een erg goed IPS panel en daar kun je prima mee uit de voeten voor grafisch werk.Vind het namelijk wel leuk om zo nu en dan wat foto's na te bewerken
Haha, ik doelde eerder op een wijziging in formaataramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:46:
Haha mooi
[...]
€500 meer?
Synology DS211j / €176 of
Synology DS211 / €239
2x Samsung 2TB Ecogreen F4 / €60 (€120 totaal)
Totale kosten: €296,- / €359,-
Je kan zelfs nog goedkoper gaan en een Single bay versie kopen.
Heb je een NAS die zowel met Windows/OSX/Linux om kan gaan, je hebt een iTunes server, uPnP server, TimeMachine backup, Usenet downloadstation (SABnzbd+) etc etc
[edit]
Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen en had je het alleen over de iMac en customizen en niet over de TM backup. Achja, maybe dat iemand anders met bovenstaande info geholpen is haha
Wordt toch maar de 27"... Was opslag verliefd
Maar thnx voor de info, zet dit ook in m'n lijstje voor eventuele back-up/NAS
Nou, behoorlijk te koel zelfs, al moet ik zeggen dat mijn eigen exemplaar het een stuk erger heeft dan de 27" uit 2009 op m'n werk. Heb 'm op het oog mooi neutraal gekregen, en als ik dan switch naar de standaard kleuren dan is het best een aardige overgang.aramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:50:
27" heeft idd een erg goed IPS paneel, uit mn hoofd gezegd staat het beedscherm iets te koel ingesteld
Ah, goed om te wetenaramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:50:
No prob
27" heeft idd een erg goed IPS paneel, uit mn hoofd gezegd staat het beedscherm iets te koel ingesteld (heb die van mij met een Spyder 3 gecalibreerd).
Heb ook een Spyder tot m'n beschikking, dus zodra hij binnen is meteen maar even calibreren
iemand die zijn iMac aan een TV heeft hangen ook?
Be Awesome Instead
Dit topic is gesloten.
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8