[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.376 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

Exirion

Gadgetfetisjist

rsv44 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:14:
Met FAT32 geformateerd kan je hem ook op andere operating systems lezen
En schrijven ;) Daar ging het nou juist om want NTFS kun je ook vrijwel overal lezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag m'n 21.5" iMac instapmodel ontvangen. Vandaag mijn mini-DP naar HDMI adapter ontvangen. Maar nu begint de ellende...

Als ik mijn iMac mirror naar mijn tv (twee tv's en twee HDMI-kabels geprobeerd, allerlei resoluties van 640x480 tot 1080p) heb ik op het scherm van mijn iMac problemen met scrollen. In alle programma's die ik heb geprobeerd krijg ik horizontale lijnen over de applicatie waarin het beeld 'niet aan lijkt te sluiten'. Vage omschrijving, maar weet niet hoe ik het beter kan omschrijven... Geen problemen op de TV of als ik omschakel naar extended desktop. Kan er erg weinig over vinden; is dit normaal gedrag of kan ik beter m'n iMac terugsturen? Het klinkt als een videokaart-probleem, maar dan zou je het toch in wat meer situaties verwachten.

Daarnaast heeft mijn Philips-tv dezelfde handshake-problemen als bekend waren bij de Apple TV (na 20-30 minuten verspringen de kleuren naar iets onkijkbaars). Werkte op m'n 2006 MacBook allemaal prima, erg irritant dit. Iemand vergelijkbare ervaringen en misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:15
Ja maar niet vanaf Mac kopieeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:28:
Dinsdag m'n 21.5" iMac instapmodel ontvangen. Vandaag mijn mini-DP naar HDMI adapter ontvangen. Maar nu begint de ellende...

Als ik mijn iMac mirror naar mijn tv (twee tv's en twee HDMI-kabels geprobeerd, allerlei resoluties van 640x480 tot 1080p) heb ik op het scherm van mijn iMac problemen met scrollen. In alle programma's die ik heb geprobeerd krijg ik horizontale lijnen over de applicatie waarin het beeld 'niet aan lijkt te sluiten'. Vage omschrijving, maar weet niet hoe ik het beter kan omschrijven... Geen problemen op de TV of als ik omschakel naar extended desktop. Kan er erg weinig over vinden; is dit normaal gedrag of kan ik beter m'n iMac terugsturen? Het klinkt als een videokaart-probleem, maar dan zou je het toch in wat meer situaties verwachten.

Daarnaast heeft mijn Philips-tv dezelfde handshake-problemen als bekend waren bij de Apple TV (na 20-30 minuten verspringen de kleuren naar iets onkijkbaars). Werkte op m'n 2006 MacBook allemaal prima, erg irritant dit. Iemand vergelijkbare ervaringen en misschien een tip?
Kan het zijn dat je ff op Auto moet drukken op je TV?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

iMick schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:25:
Is je USB stick toevallig NTFS? Je zult hem moeten formatteren naar FAT32, dan kun je vanaf Mac OS X ook schrijven en lezen. Dan kun je echter geen bestanden groter dan 4GB erop plaatsen...

Of je installeert een NTFS tool als Paragon NTFS! Werkt perfect hier, schrijf vrij snel op NTFS schijven :)
Installeer dan NTFS-3G. Kan je tenminste de USB-stick formatteren als NTFS en er ook naar schrijven vanuit OS X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Nee, dat zijn ze juist niet!!! Omdat ze dat niet hoeven te zijn. |:(
Mac OS X is namelijk veel gebruikersvriendelijk dan Windhoos. d:)b
Dus hoeven apple gebruikers dit ook niet te weten.
Ben ik niet volledig met je eens. Als je een Linux achtergrond hebt snap je waarom.

Het is zeker dat een Apple bedrijfszeker is, echter heb je meer handelingen/tweaks uit te voeren als er echt dingen mis gaan of je echt iets wil wat handig is... zoals screen lock... gaat niet standaard op OSX en zal je moeten tweaken met LockTight.

Maarja als je de vragen over een hardeschijf van een OSX gebruiker naast die van een Windows gebruiker legt snapt de Windows gebruiker er meer van heb ik soms het idee. Het is niet allemaal... oh boeit niet want het werkt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Mini Poeper schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:09:
Ik heb ook een Synology NAS (DS111) besteld. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe deze moet gaan inrichten. Twee aparte partities of drie shares: bereikbare bestanden en TM backup van twee accounts.
Simpele oplossing:
1 Partitie (hele schijf)

Met shares verdelen, bijv:
-Software
-Backup
-photo (deze is standaard)
-video (deze is standaard)
-audio (deze is standaard)

Aan accounts kan je een quota hangen, zodat 1 account niet heel de schijf volschrijft. Zelf heb ik iets van:
backupimac (backup user voor mn iMac)
backupmbp (backup user voor mn Macbook Pro)

Ik heb het een beetje ingericht zoals ik een Windows AD zou inrichten, dus met ook met gebruikersgroepen en de juiste (lees/schrijf)rechten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
@aramdin
Bedankt voor je antwoord! Hier kan ik wat mee!

Muziek zet ik dan op audio, hoef ik niet persé een backup van te hebben.
Is het volgende mogelijk en logisch?

TM de map afbeeldingen uitzonderen. Alle Afbeeldingen ook op NAS en deze laten syncen tussen Afbeeldingen op de iMac. Op deze manier toch alle afbeeldingen gebackupd en toch bereikbaar via bijvoorbeeld iPad op NAS.

Ik was hierbij van plan om op de iMac alle afbeeldingen in account van m'n vriendin te plaatsen en hiervan gedeelde map te maken. Zij heeft veel meer met foto's dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
No prob :) Dat kan wel als je een Sync tool kan vinden. Om de beelden via iPad te kijken die op je NAS staan heb je iets als PlugPlayer / MLPlayer lite / etc nodig, die via DLNA werken (wel aan zetten op je Synology ;) ).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb nu een week of 3 mijn iMac 27" en heb er gister 16GB Kingston in gedaan. Merk je wel hoor. Zeker met Parallels en Windows 7.

Ben overgestapt van Windows en moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Af en toe kom ik her en der wat dingen tegen wat ik niet goed snap en dan is troubleshooten als op een Windows bak wat lastiger. Voel me soms een beetje een leek dan. Simpele dingen als waarom ik geen app meer in de trash kan slepen om te deinstalleren en andere kleine dingen als copy paste etc..

Ook ben ik er niet uit hoe ik met mijn foto's om moet gaan.. Heb ze wel in iPhoto geimporteerd maar heb ervoor gekozen om ze niet te kopieren (ivm sharen met windows en mediaplayers). Echter weet ik niet hoe ik ze moet importeren.. dan zet ie ze namelijk wel weer in de iphoto library. (zal hier wel een topic voor maken).

Voor de rest erg blij nog. Misschien de magic mouse voor een logitech vervangen (ziet er leuk uit en werkt redelijk maar ..)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
+1

Mijn RAM balkjes en SSD zijn onderweg, ik ben benieuwd.
Zo ook een Logitech muis, deze leg ik naast de Magic Mouse. Laatste is fijn voor het surfen op internet (touch), maar voor sommige programma's is het hebben van middelste muisknop weer fijner.

[ Voor 35% gewijzigd door Mini Poeper op 24-06-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57

nexhil

BAM!

Ik zit er over te denken mijn Imac 21.5 (c2d 3,06GHz) te verruilen voor een mac mini (laatste model)
gebruik hem eigenlijk alleen voor muziek, films en een beetje internetten.

Aangezien ik nog een 42 full HD tv heb staan lijkt het me eigenlijk beter om daar via HDMI die nieuwe mini op aan te sluiten. GPU van de mini zou ook iets sneller moeten zijn.

Iemand ook zo'n overweging gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
nexhil schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:05:
Ik zit er over te denken mijn Imac 21.5 (c2d 3,06GHz) te verruilen voor een mac mini (laatste model)
gebruik hem eigenlijk alleen voor muziek, films en een beetje internetten.

Aangezien ik nog een 42 full HD tv heb staan lijkt het me eigenlijk beter om daar via HDMI die nieuwe mini op aan te sluiten. GPU van de mini zou ook iets sneller moeten zijn.

Iemand ook zo'n overweging gemaakt?
Als het alleen voor muziek en films en internetten gaat, kan je best voor deze gaan, alleen ik verwacht dat snel een nieuwe mac mini komt, dus als je nog niet direct genoodzaakt bent om er nu een te kopen, zou ik wachten en voor de volgende gaan. ;)

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Daarbij, reken er maar op dat de nieuwe Mac Mini gebruik maakt van de geïntegreerde GPU van de CPU's van Intel, de HD3000.

Waar je je GPU voor wil gebruiken, weet ik niet. Wel weet ik dat de GPU van je iMac krachtiger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
DaMarcus schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:41:

Waar je je GPU voor wil gebruiken, weet ik niet. Wel weet ik dat de GPU van je iMac krachtiger is :)
Alleen als je het alleen gebruikt om een beetje film te kijken, te internetten en muziek te luisteren, zal dat waarschijnlijk niet heel veel gaan uitmaken.

Maar als jij nog in deze overweging zit, zou ik gewoon bij jouw imac blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Mini Poeper schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:00:
[...]

+1

Mijn RAM balkjes en SSD zijn onderweg, ik ben benieuwd.
Zo ook een Logitech muis, deze leg ik naast de Magic Mouse. Laatste is fijn voor het surfen op internet (touch), maar voor sommige programma's is het hebben van middelste muisknop weer fijner.
Gisteren heb ik BF2 geïnstalleerd.. en omdat ik nog geen andere muis heb dan de Magic Mouse.. was dat 1 en al pret. Ik selecteerde continu een ander wapen omdat het touch gebied iedere minimale beweging als een opdracht registreerde. In close combat greep je niet naar de mes maar stond je een handgranaat voor je eigen voeten te gooien :P

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja dat is idd kut, de Magic Mouse is niet geschikt voor games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57

nexhil

BAM!

jasper623 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:53:
[...]

Alleen als je het alleen gebruikt om een beetje film te kijken, te internetten en muziek te luisteren, zal dat waarschijnlijk niet heel veel gaan uitmaken.

Maar als jij nog in deze overweging zit, zou ik gewoon bij jouw imac blijven.
True, alleen als ik XBMC installeer op de mini dan is die extra GPU kracht misschien mooi meegenomen als ik de video's op 1080p wil afspelen (iets wat nu ook meestal goed gaat hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net voor m'n moeder op de kop getikt (half jaartje oud, met factuur, 850€):
Processor Name: Intel Core i3
Processor Speed: 3,2 GHz
Memory: 4 GB
Chipset Model: ATI Radeon HD 5670
VRAM (Total): 512 MB
Resolution: 1920 x 1080
WDC WD1001FALS-40Y6A0 Capacity: 1 TB (1.000.204.886.016 bytes)
Rotational Rate: 7200
Ze was te jaloers op m'n nieuwe 27", aldus moest ze er zelf ook eentje hebben. Alleen jammer dat merendeels van de programma's die ze gebruikt voor haar werk (zelfstandig) enkel runnen op Windows.
Ze heeft ook enkel "ervaring" met Windows, dus denk niet dat ik ze nu nog OSX zal aanleren, zeker wetende dat ze vaak naar Windows zou moeten switchen voor haar werk. Of misschien haar programma's in Parallels integreren, alleen heb ik daar niet zo'n ervaring in. Dit weekend eens voor kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
RoyK schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:18:
[...]

Gisteren heb ik BF2 geïnstalleerd.. en omdat ik nog geen andere muis heb dan de Magic Mouse.. was dat 1 en al pret. Ik selecteerde continu een ander wapen omdat het touch gebied iedere minimale beweging als een opdracht registreerde. In close combat greep je niet naar de mes maar stond je een handgranaat voor je eigen voeten te gooien :P
Ik kreeg BF2 niet aan de praat in Bootcamp (Win7 Pro 64 bits), helaas. Blijk ook niet de enige te zijn, aan mn zoektocht naar de oplossing te zien toen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hmm Ik heb windows 7 home. Maar die is toch ook 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Een muis die ik je kan aanraden zit in een setje met keyboard erbij, maar is dan nog goedkoper dan de muis die je liet zien ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik betwijfel alleen of ie nieuw nog te vinden is :{ Ik gebruik de muis nogsteeds, sinds 2006.
Hah, heb deze muis nog nieuw weten te vinden (de hele set uiteraard) en dit is een topper voor bij de Mac inderdaad. De heerlijke vorm van de MX400 gecombineerd met een strak uiterlijk. En met één batterij is hij lekker licht, m'n Performance MX voelt met één batterij aan als een baksteen. Toetsenbord gebruik ik niet, die blijft als reserve in de doos liggen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 24-06-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:55:
Hah, heb deze muis nog nieuw weten te vinden (de hele set uiteraard) en dit is een topper voor bij de Mac inderdaad. De heerlijke vorm van de MX400 gecombineerd met een strak uiterlijk. Toetsenbord gebruik ik niet, die blijft als reserve in de doos liggen. ;)
Ik heb twee complete sets liggen, met een muis die niet helemaal tof is ;) De muisknop ging raar doen en Logitech deed niet moeilijk en stuurde me een complete nieuwe set op zonder dat ik nog iets heb gehoord over opsturen van die andere set. Dus ik heb zelfs een tweede keyboard liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Hoe heet die muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hij is onderdeel van de S530 set van Logitech, is dus niet los verkrijgbaar (helaas :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Oke thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
De rest van mijn hardware zijn binnen!
Meteen de modem/router geïnstalleerd; de iMac heeft vanavond onafgebroken draadloos aan het internet gehangen. Kon zelfs grote bestanden downloaden! -klik-

Logitech muis reageert veel sneller en adequater dan de Magic Mouse.
Morgen het geheugen monteren en de HDD in de NAS. Eerste beginsels maken om deze in te gaan richten.

Hebben ze een oem SSD meegegeven i.p.v. een retail. Mis ik dus de benodigde brackets en kabels. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Mini Poeper op 25-06-2011 11:44 . Reden: Kleine frustratie... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Onee het is weer zover, het scherm van mijn 27" iMac heeft last van restanten die "inbranden" in het scherm. Mijn vorige 24" iMac had dit ook al...

foto

Op de foto zie je het niet echt goed, maar in werkelijkheid valt het enorm op. De tip om het scherm een paar uur te laten rusten werkt wel, maar het komt ook zo weer terug als ik bijv. iTunes open laat staan. Reparatie dus? Maar goed dat ik laatst AppleCare heb aangeschaft dan.

Heb zo'n vermoeden dat het wat met hitte te maken heeft want ik begrijp dat dit vaker voorkomt op iMacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:01:
Onee het is weer zover, het scherm van mijn 27" iMac heeft last van restanten die "inbranden" in het scherm. Mijn vorige 24" iMac had dit ook al...

foto

Op de foto zie je het niet echt goed, maar in werkelijkheid valt het enorm op. De tip om het scherm een paar uur te laten rusten werkt wel, maar het komt ook zo weer terug als ik bijv. iTunes open laat staan. Reparatie dus? Maar goed dat ik laatst AppleCare heb aangeschaft dan.

Heb zo'n vermoeden dat het wat met hitte te maken heeft want ik begrijp dat dit vaker voorkomt op iMacs.
Volgens mij een hoop drukte om niks, want dit zijn gewoon luie pixels die bij LCD panels vrij normaal zijn. Verdwijnt heel snel weer, en ja... als je lang hetzelfde beeld laat staan dan komt het terug ja. Maar het is geen defect dus van reparatie kan geen sprake zijn. Misschien moet je je gewoon wat minder druk maken en niet elke keer na 'inbranden' naar een egaal gekleurd scherm gaan zitten staren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik begrijp je antwoord wel, maar dat grijze scherm is enkel om het op de foto duidelijk te krijgen. Ik kan dit ook makkelijk door m'n wallpapers zien en al helemaal in programma's met een wit vlak. Vind het maar matig, heb dit nog nooit gezien op losse lcd schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:07:
Ik kan dit ook makkelijk door m'n wallpapers zien en al helemaal in programma's met een wit vlak. Vind het maar matig, heb dit nog nooit gezien op losse lcd schermen...
Hangt het effect ook van de brightnessinstelling af, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het blijft zichtbaar op een lagere helderheid, maar het valt minder op uiteraard. Op een donkere wallpaper zie ik het vanzelfsprekend niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:11:
Het blijft zichtbaar op een lagere helderheid, maar het valt minder op uiteraard. Op een donkere wallpaper zie ik het vanzelfsprekend niet.
Nee, wat ik bedoel is of de brightness nog effect heeft op het ontstaan van die 'ghost beelden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Oh zo, dat zou ik even moeten testen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:17:
Oh zo, dat zou ik even moeten testen de komende dagen.
Ik heb de i5 2.7GHz (tamelijk koel model) en de brightness halverwege ingesteld (overdag bij veel daglicht er net iets overheen) en herken wat je schrijft niet zo. Maar misschien wissel ik gewoon teveel van scherminhoud. Bij m'n 24" had ik het als het scherm fel stond en er uren lang dezelfde inhoud op het scherm had gestaan, maar dat gebeurt eigenlijk zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb het uiteindelijk wel laten repareren bij m'n 24" iMac want hoewel het in het begin nog wel weg wilde na een periode rust kwam het uiteindelijk steeds sneller terug terwijl de computer aan het opwarmen was. Ze hebben toen het lcd panel vervangen.

Nu heb ik dit verschijnsel af en toe voorbij zien komen de afgelopen maanden, maar de laatste tijd komt het steeds sneller terug en ik ben bang dat het uiteindelijk misschien hetzelfde verhaal wordt als m'n vorige iMac. Het gebeurt ook maar op 1 plek, rechtsonder. Er staat al de hele dag een Adium venster open linksboven en daar blijft het scherm streepvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik moet zeggen dat ik hier op mijn 24" iMac dagelijks last van heb. Door mijn wallpaper heen zie ik bijvoorbeeld goed de iconen van het dock (sterker nog, als ik na een tijd werken naar Windows boot kan ik de iconen in m'n dock herkennen!)

Ook is de rand duidelijk zichtbaar waar Safari en Adium staan... En ja, ik werk inderdaad altijd op maximale helderheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Pff dan kan ik echt niet werken. Bij mij staat het scherm op het 5e vierkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ligt ook aan de omgevingslicht, misschien zit jij in een donkere kamer; donkere muren of zuinig met stroom :+
Ik heb 'm ook op vijfde blokje staan, krijg anders hoofdpijn in loop van de dag.

Zit nu te stoeien met Time Machine op mijn NAS.
Begrijp ik nu goed dat TM backup maakt van de Macintosh HD, dus van beide accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SyS_ErroR schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:56:
Ook is de rand duidelijk zichtbaar waar Safari en Adium staan... En ja, ik werk inderdaad altijd op maximale helderheid!
Ook in de avond? Man, dan branden m'n ogen in :+ Het lijkt wel een zonnebank op maximale helderheid en daar krijg je echt vermoeide ogen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mini Poeper schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:13:
Ligt ook aan de omgevingslicht, misschien zit jij in een donkere kamer; donkere muren of zuinig met stroom :+
Ik heb 'm ook op vijfde blokje staan, krijg anders hoofdpijn in loop van de dag.

Zit nu te stoeien met Time Machine op mijn NAS.
Begrijp ik nu goed dat TM backup maakt van de Macintosh HD, dus van beide accounts?
Timemachine backupped (zonder verder instellen) letterlijk je hele machine. Met combinatie van de TC backup en je apple cd kun je een 1 op 1 restore doen. Het is echter wel aan te raden wat mappen te excluden, zoals caches en bijv je trashcan, aangezien je bestanden al gebackupped zijn op de plek waar ze stonden voor je ze weggooide. Mijn exclude lijst:
code:
1
2
3
4
5
~/.Trash
/.Trash
~/Library/Caches
/Library/Caches
~/Parallels VMs

Deze excludes scheelden me een aantal GB's in de backup die anders iedere keer weer opnieuw gingen, zoals ook bijv cache van spotify etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 26-06-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Dus als ik TM backup maak, maak ik ook gelijk backup van mijn vriendin?
Indien zij dat ook doet is het dus dubbelop...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29

EgoPro

Time is an illusion.

Een backup van je vriendin? Dat kan niet met TM hoor. ;)

Je kan gewoon folders excluden zoals de account van je vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgoPro schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:47:
Een backup van je vriendin? Dat kan niet met TM hoor. ;)

Je kan gewoon folders excluden zoals de account van je vriendin
Inkoppertje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Jammer, wilde eens een harem in bed! Als ze eenmaal beginnen te praten op DELETE drukken. :+

Edit:
Ik heb net een backup van TM bekeken. De benodigde mappen zijn los te benaderen in een backup-bestand.
Echter als ik vanuit mijn account in haar mappen kijk zijn deze niet te bekijken... visaversa
Uiteindelijk gaat de beheerder over de backup...

[ Voor 67% gewijzigd door Mini Poeper op 26-06-2011 20:38 . Reden: backup van TM bekeken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitster van een iMac MC509 21.5" (2010)

Vanaf het begin viel het me op dat bij witte achtergronden rechts onder in beeld een vage gele vlek zichtbaar is.
Meteen ge-googeld en 'yellow tinge imac' is een bekend probleem. Aangezien de vlek uitsluitend bij een witte achtergrond zichtbaar is, valt er mee te werken, maar van een nieuwe iMac van ruim 1000 euro had ik dit niet verwacht.

Contact opgenomen met Apple Care. Probleem zij ze niets en er werd gevraagd of er gerookt werd bij de iMac.
Aangezien de iMac niet via een reseller is aangekocht ben ik doorverwezen naar Microfix voor een reparatie.

Mijn vraag:

Heeft iemand ervaring met dit probleem, en met Mixrofix ? In de 'yellow tinge' topics lees ik verhalen van 'tot 3x vervangen schermen, en het probleem is nog steeds aanwezig' Kortom, heeft het zin om de iMac in te leveren voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kijk, ik heb een hot-subpixel (groen) op mijn scherm. Uiteraard had ik hem terug kunnen brengen etc etc. Kun jij ook doen. Je moet je afvragen of je je er echt aan stoort. Zo ja, gewoon net zo vaak blijven ruilen tot het goed is. Je hebt recht op een goed product. MicroFix zet er gewoon een nieuw paneel in, en dat kunnen ze wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Yellow tinge heeft bijna geen zin om te laten maken. Want waar op deze de gele vlek rechts onder zit zal deze bij het andere scherm bij wijze van spreken rechtsboven zitten. Daarbij heb je kans op een scherm met luie pixels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:53:
Yellow tinge heeft bijna geen zin om te laten maken. Want waar op deze de gele vlek rechts onder zit zal deze bij het andere scherm bij wijze van spreken rechtsboven zitten. Daarbij heb je kans op een scherm met luie pixels etc.
Ik zal wel mazzel hebben, maar een wit scherm is bij mij gewoon egaal strak wit, zonder kleurvlekken. En ik ben echt een enorme neuroot met dit soort dingen (ik kan bijvoorbeeld echt niet leven met dode pixels in een LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het valt bij mijn scherm ook wel mee, enkel rechtsonder aan de rand is het bij mij zichtbaar op een witte achtergrond. Maar ik heb me er persoonlijk nooit echt aan gestoord, m'n 24" had het veel erger* en daar kon ik ook wel mee leven eigenlijk.

* = daar was het Adium venster aan de linkerzijde gewoon geel/bruinig en het Safari venster rechts spierwit.

Waar is die iMac eigenlijk gekocht? Niet bij een reseller dus bij Apple zelf? Zo ja, dan kan je binnen 14 dagen sowieso omruilen als je niet tevreden bent met je iMac.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 27-06-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
Ik heb nu net mijn imac binnen gekregen, alleen er staat dat je als je na 6 juni een mac koopt, krijg je gratis Lion. Ik heb 'm gekocht op 16 Juni dus ik zou er ook een moeten hebben, maar is dit een bon die erbij zit?
Ik kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Lion is nog niet uit, dus zo vreemd is et niet dat die CD niet in je doos zit.

Als Lion straks uit is (medio Juli) kan je met die bon in de App-store Lion aanklikken en komt de boel gratis binnenzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
jasper623 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:33:
Ik heb nu net mijn imac binnen gekregen, alleen er staat dat je als je na 6 juni een mac koopt, krijg je gratis Lion. Ik heb 'm gekocht op 16 Juni dus ik zou er ook een moeten hebben, maar is dit een bon die erbij zit?
Ik kan hem nergens vinden.
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

Deze pagina in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Brm-G schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:01:
Heb de laatste paar dagen een beetje een raar probleem met mijn iMac. Elke keer als ik even weg ben van de iMac en deze in sleep mode gaat (zonder dit handmatig te doen) krijg ik de iMac niet meer aan door op een toets van het toetsenbord te klikken of met de muis te klikken. Ook hoor ik geen HDD of fan draaien. Als ik de power-knop induw start de iMac gewoon opnieuw op. Als ik dan op chrome klik zie ik staan 'chrome is niet goed afgesloten wilt u de tabbladen herladen' (of iets in die richting). De iMac is dus uitgevallen terwijl er geen stroomstoring is geweest of iets dergelijks. Dit is me afgelopen week nu al een paar keer gebeurd. Uit handmatige sleep wordt die gewoon wakker.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Had een tijdje terug last van dit probleem, en vandaag opeens weer. Nu wil ik eens in de console kijken of daar iets staat maar ik heb geen idee waar ik naar zoek, hoe ik daar kom en wat ik in moet typen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook de nieuwe iMac 27" in bezit met SSD. Ik wil mijn homefolders van mijn SSD weghalen en deze naar de 1TB of naar de NAS verplaatsen. Waarschijnlijk kijk ik scheel, maar ik kan nergens meer terugvinden hoe de mappen te verplaatsen terwijl ze als normale homefolders worden gezien.

Iemand een handleiding die ook in de OP kan? Als het een script is wat als loginscript vanaf een Win2008 DC gedraaid kan worden, nog beter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geprobeerd om Windows XP te installeren op de nieuwe 21,5" iMac.
Dit werkte voor geen meter; ik kreeg geen optie meer om van osx te booten. Naderhand de xp partitie weer verwijderd en daarna kreeg ik de melding dat ik geen bootable device had. Dat wel weer goed gekregen door te booten met de optiontoets ingedrukt, en dan je bootdevice te selecteren.
Nu duurt het opstarten veel langer heb ik het idee. Ongeveer 25 seconde. Heb al een keer osx helemaal op nieuw geinstalleerd. En ook via schijfbeheer, of hoe dat heet, de partitie geheel verwijderd. ook de PRAM gecleared. Helpt allemaal niets.

Wat ik nog zou kunnen proberen is Windows7 installeren, en dan weer verwijderen.
Windows XP wordt ook niet ondersteund las ik te laat.

Lijkt iets van master boot record te zijn

Iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 09:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:40:
Sinds vandaag ook de nieuwe iMac 27" in bezit met SSD. Ik wil mijn homefolders van mijn SSD weghalen en deze naar de 1TB of naar de NAS verplaatsen. Waarschijnlijk kijk ik scheel, maar ik kan nergens meer terugvinden hoe de mappen te verplaatsen terwijl ze als normale homefolders worden gezien.

Iemand een handleiding die ook in de OP kan? Als het een script is wat als loginscript vanaf een Win2008 DC gedraaid kan worden, nog beter! ;)
In OS X doe je System Preferences -> Accounts -> Slotje klikken -> Advanced -> Home Directory (Create new of de plek veranderen) en dan een logout of een reboot, dat laatste ben ik vergeten.

Overigens kan dit wel tot slowdowns leiden, want er staat best veel in je home folder wat vaak opgehaald moet worden.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een beetje zitten googlen over de homefolder en veelal gaat het over het verplaatsen van deze directory. Maar waarom mensen dat zouden doen ontgaat me een beetje. Het lijkt me toch prettig dat alles op je SSD aanwezig blijft zodat je systeem lekker snappy blijft. Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:48:
Het lijkt me toch prettig dat alles op je SSD aanwezig blijft zodat je systeem lekker snappy blijft. Right?
Veel mensen zijn ontzettend bang dat hun SSD daardoor slijt en dat ze hun once-in-a-lifetime investering verliezen voordat het ding (binnen max 2 jaar) afgedankt op de schroothoop ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:51:
[...]

Veel mensen zijn ontzettend bang dat hun SSD daardoor slijt en dat ze hun once-in-a-lifetime investering verliezen voordat het ding (binnen max 2 jaar) afgedankt op de schroothoop ligt :P
Leuk verhaal hoor. Maar ik heb meerdere profielen voor meerdere gebruikers, die allen fors te noemen zijn. Hierdoor is mijn SSD in no time te klein, aangezien deze maar 256GB is in de huidige iMacs.
coptician schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:04:
[...]

In OS X doe je System Preferences -> Accounts -> Slotje klikken -> Advanced -> Home Directory (Create new of de plek veranderen) en dan een logout of een reboot, dat laatste ben ik vergeten.

Overigens kan dit wel tot slowdowns leiden, want er staat best veel in je home folder wat vaak opgehaald moet worden.
Jouw uitleg heb ik al gezien. Helaas moet je deze per user apart doen. Als dit de enige optie is, dan prima. Ik heb echter een Windows 2008 domein waarbij ik logonscripts kan draaien. Als ik via zo'n script de profiles van OSX en Windows samen kan voegen, krijgt dat natuurlijk de voorkeur.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Brm-G schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:12:
[...]

Had een tijdje terug last van dit probleem, en vandaag opeens weer. Nu wil ik eens in de console kijken of daar iets staat maar ik heb geen idee waar ik naar zoek, hoe ik daar kom en wat ik in moet typen....
Ik heb dat ook een aantal keren gehad en af en toe nog. Het lijkt toch op ergens een bugje. Heb de system logs na geplozen en enige dat ik ervan terug zag was de bootup, daarvoor gewoon de normale logging van naar sleep gaan. Erg vreemd gedrag. Tot op heden met m'n MBP nog niet tegengekomen (knock on wood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mhh oke. Bij mij is het ook heel af en toe, en waarschijnlijk dus een bug. Ga denk ik het systeem eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:54:
Leuk verhaal hoor. Maar ik heb meerdere profielen voor meerdere gebruikers, die allen fors te noemen zijn. Hierdoor is mijn SSD in no time te klein, aangezien deze maar 256GB is in de huidige iMacs.
Ik heb dat 'probleem' ook maar da's een kwestie van een Documents (en eventueel Downloads) directory op een NAS of hdd aanmaken, en daar een symbolic link naar laten wijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:42:
ik heb geprobeerd om Windows XP te installeren op de nieuwe 21,5" iMac.
Dit werkte voor geen meter; ik kreeg geen optie meer om van osx te booten. Naderhand de xp partitie weer verwijderd en daarna kreeg ik de melding dat ik geen bootable device had. Dat wel weer goed gekregen door te booten met de optiontoets ingedrukt, en dan je bootdevice te selecteren.
Nu duurt het opstarten veel langer heb ik het idee. Ongeveer 25 seconde. Heb al een keer osx helemaal op nieuw geinstalleerd. En ook via schijfbeheer, of hoe dat heet, de partitie geheel verwijderd. ook de PRAM gecleared. Helpt allemaal niets.

Wat ik nog zou kunnen proberen is Windows7 installeren, en dan weer verwijderen.
Windows XP wordt ook niet ondersteund las ik te laat.

Lijkt iets van master boot record te zijn

Iemand hier ervaring mee ?
Dat is een bekende. Boot naar je OSX partitie, daarna naar systeembeheer en opnieuw je startupschijf kiezen (ben de naam van de optie vergeten). Daarna moet hij weer normaal direct booten naar OSX.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:46:
[...]

Dat is een bekende. Boot naar je OSX partitie, daarna naar systeembeheer en opnieuw je startupschijf kiezen (ben de naam van de optie vergeten). Daarna moet hij weer normaal direct booten naar OSX.
Hij boot wel goed, osx, maar duurt nu langer. Lijkt wel of er in de mbr een verwijzing staat naar ets wat er niet (meer) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik bedoel onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/29/1309353807-990.jpg

Klik op OSX disk en dan Restart klikken..Heb je dit al geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 29-06-2011 20:27 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die optie krijg je ook als je de computer opstart met de optiontoets ingedrukt. Ja dat is wel gelukt, hij boot ook gewoon, maar het duurt veel te lang voor hij opgestart is, volgens mij was voor die bootcamp aktie maar 5 seconde, waar dat nu bijna een halve minuut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
I know...probeer nou eens wat ik zeg:

Boot in OSX > Systeembeheer > Startup disk > Klik je OSX partitie > Klik Restart...

Boot in OSX na restart, zet je iMac helemaal uit. Daarna opnieuw opstarten, duurt het dan weer zo lang?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Als je boot naar Windows XP, heb je dan nog externe schijven, usbsticks, card readers of iets dergelijks hangen aan je iMac?

offtopic:
Eerlijk gezegd denk ik dat je beter een nieuw topic kunt maken...

[ Voor 26% gewijzigd door Nitai op 30-06-2011 07:07 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XP er af gegooid. Ik heb de partitie verwijderd via Bootcamp.

Ik denk dat het aan de MBR ligt, omdat nadat ik de partitie verwijderd had, en de mac herstartte, ik de melding kreeg: geen bootable device. Daarop heb ik geboot met de option toets en het bootdevice opnieuw opgegeven.Daarna bootte die wel gewoon, hetzij dat hij er veel langer over doet. Er zaten overigens geen usb apparaten aangesloten. Ik kreeg ook geen keuzemenu na het installeren van XP, wat volgens mij wel zou hebben gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:01
Start je iMac op in 5 seconden? Dan heb je vast een SSD of niet? Zonder SSD is er niet zoveel mis je met boottijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ah ok, was me niet duidelijk of je dat al had geprobeerd.

Je bent niet de enige lijkt: Google : osx slow boot bootcamp

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1tb hdd erin zitten. Dus boottijden zijn wel normaal ?
Leek dat tie voor dat ik met bootcamp ging hobbyen veel sneller opstartte

Ik zal dat linkje eens bekijken.

Bedankt in elk geval.

On OS X you can hold command+V on boot to get a text-mode listing of all of the system messages. Might be helpful to see at what point, exactly, it's holding up.Ga ik even kijken wat er aan meldingen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
Nu hoor ik veel dat mensen op de mac windows zetten via bootcamp, maar kan ik er ook linux op zetten?
Ik heb dit zelf al gevonden, alleen snap het niet helemaal:
http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
http://www.helium.com/ite...-intel-mac-with-boot-camp

De eerste vraag: kan dit überhaupt?
2de: zo ja, hoe zou dat dan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper623 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:46:
Nu hoor ik veel dat mensen op de mac windows zetten via bootcamp, maar kan ik er ook linux op zetten?
Ik heb dit zelf al gevonden, alleen snap het niet helemaal:
http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
http://www.helium.com/ite...-intel-mac-with-boot-camp

De eerste vraag: kan dit überhaupt?
2de: zo ja, hoe zou dat dan kunnen?
Kom best wel nuttige antwoorden tegen op google :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Er kan geboot worden vanaf Thunderbolt schijven. Dat betekent dat je dan later gewoon een externe ssd aan je iMac kan hangen :D Handig voor diegene (including me) die geen ssd upgrade hebben gedaan O-)
http://www.macrumors.com/...oting-from-external-disk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
Ik weet niet of ik hier de vraag mag stellen, maar ik ben dus bezig met linux op mijn imac te zetten alleen kom iets tegen wat niet lukt:
1----Run diskutil list to get the current list of devices
2----Insert your flash media
3----Run diskutil list again and determine the device node assigned to your flash media (e.g. /dev/disk2)
4----Run diskutil unmountDisk /dev/diskN (replace N with the disk number from the last command; in the previous example, N would be 2)
Hier lukt het nog wel bij nummer 1 en 2 alleen dan moet ik de diskutil list in terminal zetten, dat lukt ook nog wel, totdat ik het ubuntu bestand (wat op een usb stick staat, wat volgens http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download gewoon kan) moet toewijzen aan /dev/disk.. want hierbij zegt terminal: permission denied
(ik had dus ingevuld: /dev/disk1 omdat in diskutil list stond dat deze usb in disk1 stond)

Toen dacht ik, misschien moet ik er sudo bash voorzetten dat ik zeker weet dat ik toegang heb, maar toen kreeg ik allerlei vreemde tekens wat niet klopt.

Weet iemand hoe ik stap 3 en 4 wel goed kan doen?
Of misschien een andere manier.
Stap 4 gaat wel lukken als stap 3 ook lukt. ;)
En ik weet niet zeker of ik sudo bash of sudo moet doen, want dit is waarschijnlijk wel een groot verschil. Ik heb ze beide geprobeerd. Bij sudo gebeurt er niks naar mijn weten, dan zegt terminal ook niks, en bij sudo bash krijg ik allerlei tekens.

Wie weet goede raad/help?

edit: hier een plaatje: http://www.jsdesign.hostei.com/terminal.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben lekker aan het werken deze avond.. en rommel in Photoshop. Valt me plots op dat het ledje naast de webcam aan staat. Een groen ledje. Betekend dit dat mijn webcam actief is en een programma gebruik maakt van de cam? Moet ik me zorgen maken dat iemand mij nu bespied? (want doe moet ik snel wat gel in mijn haar doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper623 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:19:
Ik weet niet of ik hier de vraag mag stellen, maar ik ben dus bezig met linux op mijn imac te zetten alleen kom iets tegen wat niet lukt:

[...]

Hier lukt het nog wel bij nummer 1 en 2 alleen dan moet ik de diskutil list in terminal zetten, dat lukt ook nog wel, totdat ik het ubuntu bestand (wat op een usb stick staat, wat volgens http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download gewoon kan) moet toewijzen aan /dev/disk.. want hierbij zegt terminal: permission denied
(ik had dus ingevuld: /dev/disk1 omdat in diskutil list stond dat deze usb in disk1 stond)

Toen dacht ik, misschien moet ik er sudo bash voorzetten dat ik zeker weet dat ik toegang heb, maar toen kreeg ik allerlei vreemde tekens wat niet klopt.

Weet iemand hoe ik stap 3 en 4 wel goed kan doen?
Of misschien een andere manier.
Stap 4 gaat wel lukken als stap 3 ook lukt. ;)
En ik weet niet zeker of ik sudo bash of sudo moet doen, want dit is waarschijnlijk wel een groot verschil. Ik heb ze beide geprobeerd. Bij sudo gebeurt er niks naar mijn weten, dan zegt terminal ook niks, en bij sudo bash krijg ik allerlei tekens.

Wie weet goede raad/help?
[zeurmodus]Volgens mij is dit meer een OS vraag dan een iMac-vraag of discussie. Daar lijkt me dit niet de plaats voor.[/zeurmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
RoyK schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:29:
Ik ben lekker aan het werken deze avond.. en rommel in Photoshop. Valt me plots op dat het ledje naast de webcam aan staat. Een groen ledje. Betekend dit dat mijn webcam actief is en een programma gebruik maakt van de cam? Moet ik me zorgen maken dat iemand mij nu bespied? (want doe moet ik snel wat gel in mijn haar doen)
Groen betekent volgens mij inderdaad dat de webcam actief is. Maar ik meen me ook te herinneren dat photoshop hier wat mee deed. Misschien iemand die hier meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:29:
Da's je vrouw die je in de gaten houdt zodat je geen pr0n zit te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

echt? verdorie.. daar gaat mijn verhaal dat ik een werkkamer nodig had op zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Da's je vrouw die je in de gaten houdt zodat je geen pr0n zit te kijken :P
:Y

Hebben jullie ook weleens dat de bolletjes links niet altijd meteen reageren? Ik moet er soms twee keer overheen om aan te klikken. Lastig om zo snel pr0n weg te klikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke App heb je daar voor nodig, wil ik ook wel eens testen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:50:
[...]
:Y

Hebben jullie ook weleens dat de bolletjes links niet altijd meteen reageren? Ik moet er soms twee keer overheen om aan te klikken. Lastig om zo snel pr0n weg te klikken. :P
cmd+Q of cmd+H (alhoewel dan je geluid nog zou blijven spelen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:58:
[...]

cmd+Q of cmd+H (alhoewel dan je geluid nog zou blijven spelen :P)
Oeh die comd+H vind ik toch wel formidabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maar, question is still... is dit is onschuldigs.. gebeurd het vaker. Of moet ik toch even gaan uitpluizen wat er nu gebeurd met mijn cam? ik heb open staan..

itunes
mail
finder
photoshop
twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus