Toon posts:

internetverbinding iMac gaat er geregeld uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2019
Sinds gisteren in bezit van een iMac 21,5" 2011

Internet verbinding van iMac wordt om de aantal minuten verbroken. Ik zie rechtsboven dat Airport telkens opnieuw zoekt. Als verbinding eruit ligt en ik schakel Airport uit/in dan komt verbinding weer tot stand.

Het gaat om een Speedport W 503V van T-Telekom Deutschland.
Saillant detail is dat een Windows notebook nog gewoon internet verbinding heeft en de ander Windows notebook al enige weken geen draadloze verbinding heeft. Begon met af en toe een hapering vervolgens helemaal dood, twee andere netwerken van buren ziet deze notebook wel...

Overigens lijkt dit probleem minder te zijn geworden toen ik de updates voor Airport en het OS X uitgevoerd heb. Niet dus, probleem is er nog steeds. Het gehele update pakket was niet mogelijk aangezien verbinding er continu mee stopte. Dus toen maar in etappes gedaan.

Ik ben nieuw in Apple en dit topic open ik naar aanleiding van -dit- bericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 13:50

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Staat de iMac met zijn rug tegen (of vlak tegen) een muur aan?
Zo ja, draai hem dan eens, voor de test, een halve slag van de muur af.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:40
Die van mij staat ook zo, heb soms last van traag of geen wifi terwijl m'n iPhone (die ervoor ligt) makkelijk internet heeft, komt dat ook door die muur?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 13:50

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Die ervaring heb ik wel.
Vanwege de aluminium achterkant, met de wifi-antenne achter het apple-logo, merk ik wel dat de iMac niet graag met z'n rug tegen de muur aan staat.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Mini Poeper
iMac staat nu tijdelijk ff op eettafel, haaks op de muur met de achterkant naar modem/router (*).
De ruimte is ongeveer 5x5m. Bedoeling is om bureau in andere hoek te zetten en vervolgens de iMac bedraad te koppelen aan een Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N DSL Gateway DGND3300, maar vooralsnog wil ik gewoon dat het apparaat werkt...

Ter illustratie een situatie tekening:

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik heb twee jaar gelegen bij het ontvangen van mijn allereerste MacBook Pro, het probleem gehad dat mijn Airport de zelfde symptomen vertoonde. Toentertijd was ik nog een newby en ben ik eerst eens langs de Apple store gegaan om te kijken of ze mij konden helpen. Dat konden ze niet, maar blijkbaar was de Airport-kaart kapot. Toen met Apple gebeld, en volgens hen was ik eigenlijk al te laat voor een DOA (dead on arrival), maar omdat ik ook niet wist wat het kon zijn gezien mijn newby-status, hebben ze een uitzondering gemaakt en heb ik een nieuwe MBP mogen ontvangen...

TL;DR; Als je het niet vertrouwd, bel dan z.s.m. met Apple, of ga terug naar naar de winkel waar je je iMac vandaan hebt.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn ervaring is trouwens dat het toch voornamelijk met de verdeling van wifi-kanalen van de verschillende wifi-netwerken in de buurt te maken heeft.

Scan eens met KissMac. Zorg dat je eigen netwerk op een totaal ander wifi-kanaal zit dan de buren. Bijvoorbeeld zij zitten op 7 en jij gaat schakelt om naar 3.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 10:19
BigJeff schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:01:
Ik heb twee jaar gelegen bij het ontvangen van mijn allereerste MacBook Pro, het probleem gehad dat mijn Airport de zelfde symptomen vertoonde. Toentertijd was ik nog een newby en ben ik eerst eens langs de Apple store gegaan om te kijken of ze mij konden helpen. Dat konden ze niet, maar blijkbaar was de Airport-kaart kapot. Toen met Apple gebeld, en volgens hen was ik eigenlijk al te laat voor een DOA (dead on arrival), maar omdat ik ook niet wist wat het kon zijn gezien mijn newby-status, hebben ze een uitzondering gemaakt en heb ik een nieuwe MBP mogen ontvangen...

TL;DR; Als je het niet vertrouwd, bel dan z.s.m. met Apple, of ga terug naar naar de winkel waar je je iMac vandaan hebt.
Dit probleem kan je volgens mij uitsluiten. De TS geeft namelijk aan dat het probleem zich ook voordoet met één van zijn twee Windows laptops. Het kan natuurlijk dat beide defect zijn, maar die kans is toch al eens stuk kleiner.
Het gebruikte kanaal wijzigen is idd al een eerste stap om te troubleshooten.
Toevallig nergens een WiFi router die je van iemand kan lenen bij wijze van test?

[Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 20-06-2011 10:30]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oscar the Grouch schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:06:
Die ervaring heb ik wel.
Vanwege de aluminium achterkant, met de wifi-antenne achter het apple-logo, merk ik wel dat de iMac niet graag met z'n rug tegen de muur aan staat.
Dat zou een aardige 'design flaw' zijn omdat het aannemelijk is dat de meeste gebruikers hun monitor tegen een muur aanzetten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mini Poeper
Darkstar schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:29:
[...]
Toevallig nergens een WiFi router die je van iemand kan lenen bij wijze van test?
Ik zou zo snel niet weten van wie... maar zoals ik al aangaf koop ik van de week de rest van de spullen, waaronder die Netgear modem/router zoals in OP vermeld. Eerste tijd zal er alleen een wifi verbinding moeten zijn aangezien we de woonkamer gaan opknappen en de utp kabel achter de plinten zal lopen.

Router die ik nu heb is zo'n provider router, waarvan het menu ook in duits is...

• Mini Poeper
Inmiddels kanaal gewijzigd van Auto naar 7.
Probleem blijft...

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:40
Auto is meestal 7 geloof ik.. Althans, die van mij!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Mini Poeper: En je hebt ook een check gedaan in de buurt op de andere wifi netwerken op welk kanaal zij zitten.

• Mini Poeper
UPDATE
Kanaal gewijzigd in 3, het lijkt nu allemaal wel wat stabieler.
Toch maak ik wel ff een melding bij MyCom van een probleem met mijn iMac. Als mijn NAS en router er zijn zal ik eerste periode toch alles draadloos doen aangezien woonkamer wordt opgeknapt.

Toch vreemd waarom Airport uit/aan schakelen kortstondig soelaas leek te bieden...

[Voor 42% gewijzigd door Mini Poeper op 22-06-2011 01:23]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Probeer het eens met een andere wifi router of access point.

Dat loste bij mij alle problemen met mijn MBP op. Die werkte namelijk voor geen meter met mijn DrayTek (verbinding viel steeds uit na enkele minuten, terwijl andere apparaten er prima mee werkten), maar doet het nu super met een andere router (Belkin wireless N).

[Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 22-06-2011 08:26]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Mini Poeper

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Onze set-up thuis:
- Airport Extreme (half jaar oud)
- iMac 27 inch (nieuw model), plaatsing in de eetkamer ongeveer 7 meter van de AE.

Als de MBP naast de iMac staat haalt de MBP veel hogere snelheden. Bij de iMac valt het signaal af en toe compleet weg terwijl er bij de MBP geen signaal verlies te bespeuren is.. AE staat ingesteld op 5Ghz, er zijn verder geen routers in de buurt die op 5Ghz zitten..

Blijkbaar komt dit probleem vaker voor bij de 2011 modellen.

• Mini Poeper
NETGEAR modem/router reeds geïnstalleerd, probleem vooralsnog voorbij! Als woonkamer verbouwd is, zal draadloos op de iMac uitgeschakeld worden en bedraad gaan werken.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Robberto schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:17:
Auto is meestal 7 geloof ik.. Althans, die van mij!
Nope auto zoekt meestal het kanaal die vrij is. Dus waar geen accesspoints in de buurt op zitten, meestal is deze instelling prima. Wel kanaal hij dus pakt is afhankelijk van de accesspoints om je heen

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 10:36
Hij scant meestal alleen de eerste keer tijdens de setup, komt er een accespoint na een paar maanden ergens bij op hetzelfde kanaal switch hij vaak niet terug. Dat is mijn ervaring in elk geval :)

gewoon nee.

• Mini Poeper
We zijn een aantal maanden verder en router wordt nog steeds draadloos gebruikt. iMac en iPad verbreken nog geregeld hun verbinding met het internet. Beide apparaten hebben nieuwste OS (Lion en iOS5).

Toevallig net nog: bij werd een pagina niet meer herladen en de mijn vriendin klaagde over de RTL.XL app op de iPad -> GTST bleef hangen... :z

Wij wonen in een uithoek met een ADSL verbinding die niet meer te upgraden is. Buurman heeft ondanks andere provider geregeld dat internet er ff uit ligt. Uit/aan van routeer biedt soelaas. Router van hem is een provider apparaat.

Waar ligt nu het probleem:
- router | net nieuw, niet goedkoopste maar meer problemen mee bekend?
- Apple producten | sommige iPads willen dit probleem ook vertonen heb ik eens gelezen?
- oude telecom netwerk van ons huis naar verdeel station?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Al geprobeerd trouwens om eens alleen op Wifi B/G te draaien, er vanuit gaande dat je nu op N draait?

• Mini Poeper
Nog niet geprobeerd, zal ik eens doen! Zou toch zonde zijn als het hieraan ligt... koop je vanwege de Apple producten een nieuwe router doet het zaakje het niet.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 19:49
Ik heb dit gehad met een 2007 imac.

Netwerk met een airport extreme en een express. De imac's verbinding sloeg er om de zoveel tijd steeds uit wat bij grote download super irritant was. Soms bleef die het langer doen, soms om de 5 minuten verbinding kwijt.

Uiteindelijk alle bovenstaande dingen geprobeerd maar het probleem niet kunnen voorkomen, had ook nog gelezen dat het aan het ontwerp van de imac lag.

Dus toen de imac met een kabel aan de airport express gehangen die via wifi verbonden was met de airport extreme. Niet de meest gebruikelijke setup maar het werkte echt perfect. Was dus echt een probleem van de imac zelf.

Had de imac afgelopen jaar in mijn andere huis staan, en paar weken terug weer meegenomen. En nu heeft die nergens meer last van. Enige dat veranderd is is dat de express weg is, en dat de imac nu lion draait. Dus misschien lag het aan de 2 routers?

Leica MM + Sony A9

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee