[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.378 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik sta op het punt mijn pc te vervangen door een Imac - ik gebruik het alleen om te surfen en te downloaden/foto's kijken. Nu vind ik het prijsverschil tussen de 21,5" 2,5 en 2,7 GHz versies ad 300euro wel erg veel voor een iets snellere videokaart/processor en 1TB ipv 500GB. Is in jullie mening dit prijsverschil waard?

500gb vind ik niet zo erg, dit zal ik tzt toch wel vervangen door een ssd+grotere schijf (indien mogelijk). Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:39:
Hi, ik sta op het punt mijn pc te vervangen door een Imac - ik gebruik het alleen om te surfen en te downloaden/foto's kijken. Nu vind ik het prijsverschil tussen de 21,5" 2,5 en 2,7 GHz versies ad 300euro wel erg veel voor een iets snellere videokaart/processor en 1TB ipv 500GB. Is in jullie mening dit prijsverschil waard?

500gb vind ik niet zo erg, dit zal ik tzt toch wel vervangen door een ssd+grotere schijf (indien mogelijk). Thanx!
Als ik jou was zou ik gewoon voor de goedkoopste versie gaan ;) Voor datgene waar jij je iMac voor wilt gebruiken heb je niet zo veel aan de iets snellere processor + videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom niet voor hetzelfde geld een tweedehands 27"? Voldoet nog jaren en kijkt nog lekkerder foto's. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:45:
Waarom niet voor hetzelfde geld een tweedehands 27"? Voldoet nog jaren en kijkt nog lekkerder foto's. ;-)
Ik moet zeggen dat ik een beetje duizelig werd van zo'n groot scherm in de Apple store, toen ik van dezelfde afstand als op mn bureau ging staan. Zeker, wel veel mooier maar iets kleiner kijkt toch prettiger (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:48:
[...]

Ik moet zeggen dat ik een beetje duizelig werd van zo'n groot scherm in de Apple store, toen ik van dezelfde afstand als op mn bureau ging staan. Zeker, wel veel mooier maar iets kleiner kijkt toch prettiger (vind ik).
Daar wen je wel ontzettend snel aan ;) Heb hier ook een 27" scherm staan, in het begin lijkt het enorm, maar na een paar dagen vind je het al heel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou ook voor de 27" kiezen, echt een mooi (groot) formaat. Tweedehands zou ik zeker ook nog rondkijken, met een beetje geluk heb je een mooi exemplaar met Apple Care erop en sta je wat zekerder.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Voor alleen internetten zou ik een iPad kopen... 27" versie is overkill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks mannen; ik ga toch voor de 21inch en idd een ipad te zijner tijd (wellicht bij de 3e gen) voor gebruik onderweg/op de bank. De meest ideale combo voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Succes met je aanschaf en je ervaringen kan je altijd posten :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 22:57
jip_86 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:18:
Ik zou het gewoon per 2 doen (voor de 21,5" weet ik niet precies hoe het zit). Al is het alleen al om de prijs. Ik heb afgelopen week voor iets van 56 euro incl. verzenden 8 GB besteld. Daar zou ik niet voor gaan tobben, met later net nog weer een ander reepje erbij.
Nog een vraag, ik wil 12 GB erin plaatsen ( 3x4GB). standaard zitten er 2x2GB in.
Is het dan slim om het orginele geheugen gewoon te verwijderen ?
Of is er een optie dat apple er 1 latje van 4 insteekt ipv 2 van 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Waarom niet gewoon 2x4 erbij zetten en de rest lekker laten zitten? Stel je wilt 16GB dan pluk je daarna die andere 2x2 er uit en zet je er 2 andere 4GB in. Dat scheelt je nu in ieder geval een derde reepje van 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 22:57
Is een optie ja, maar is het verstandig om 2 latten van 2GB en 2 latten van 4 G door mekaar te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Gaat hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik draai hier met 12GB in die setup en gaat als een tierelier!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

Ik heb de knoop doorgehakt, vanavond mijn eerste iMac bestellen, ik ga voor het "goedkoopste" model.
Alleen de toetsenbord indeling is me nog niet helemaal duidelijk.
Is dit nou de US, de engelse of de NL indeling kwa toetsenbord?
http://fersatipkovnica.fi...ess-keyboard-aluminum.jpg

Volgens mij is dit de US versie?

[ Voor 41% gewijzigd door dj_ko op 21-06-2011 13:00 ]

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien ik mijn 24" iMac aan de muur wil bevestigen heb ik begrepen dat ik een VESA mount van apple nodig heb.

Nu rest mij nog wel de vraag welke muursteun echt proven is en ook plat aan de muur is. Vogels had een iMac steun dacht ik ooit eens en Apple zelf ook, helaas dus niet meer.

Tips?
Mini Poeper schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:31:
Voor alleen internetten zou ik een iPad kopen... 27" versie is overkill!
Ik vind een 24" al erg groot, snap nog steeds niet waarom Apple die eruit heeft gehaald... man... ik kijk al in alle hoeken rond.

Een 21" is opzich het lekkerste om op te werken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

21" vind ik dus echt veel te klein om op te werken. Ik heb nu 2x 21" en dan nog gebruik ik spaces :P

Het verschil tussen 24 en 27" vind ik nogal overdreven. Beiden zijn bakbeesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:48:
21" vind ik dus echt veel te klein om op te werken. Ik heb nu 2x 21" en dan nog gebruik ik spaces :P

Het verschil tussen 24 en 27" vind ik nogal overdreven. Beiden zijn bakbeesten.
Een 27" is een breedbeeld, een 24" niet.

Jij zou prima met een 27" WS kunnen werken ipv 2x 21"... nadeel is de hoogte... vind ik bij mijn 24" ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik ga denk ik deze muis aanschaffen. Iemand hier toevallig ervaring met een andere muis?

http://www.logitech.com/e...ointers/mice/devices/5845

De magicmouse ziet er prechtig uit, maar werkt voor geen meter in adobe programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
RoyK schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:02:
ik ga denk ik deze muis aanschaffen. Iemand hier toevallig ervaring met een andere muis?

De magicmouse ziet er prechtig uit, maar werkt voor geen meter in adobe programma's
Ja is een top ding, had deze in combinatie met een toetsenbord. De muis is alleen wel een stuk groter! Het is alleen wel jammer dat je een usb poort moet opofferen omdat deze set niet bluetooth is. Als je dat niks uitmaakt dan is het een goede aankoop naar mijn idee!

Deze is wel bluetoet btw: http://www.logitech.com/e...ices/3287#section=gallery

[ Voor 7% gewijzigd door tijlemanz op 21-06-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Die heb ik ook bekeken. Hij is alleen een stuk kleiner. Ik werk elke avond ongeveer 4 uur aan 1 stuk door in diverse programma's. Ik denk dat het wel fijn is om een flinke muis in mijn handen te hebben. Ik heb ook grote handen (ben 1,96 mtr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:39

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:24:
Die heb ik ook bekeken. Hij is alleen een stuk kleiner. Ik werk elke avond ongeveer 4 uur aan 1 stuk door in diverse programma's. Ik denk dat het wel fijn is om een flinke muis in mijn handen te hebben. Ik heb ook grote handen (ben 1,96 mtr)
Een muis die ik je kan aanraden zit in een setje met keyboard erbij, maar is dan nog goedkoper dan de muis die je liet zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1130/773232158_22adb9253f_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1370/772360341_f976d04314_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1155/773233680_e891678aa8_m.jpg

Ik betwijfel alleen of ie nieuw nog te vinden is :{ Ik gebruik de muis nogsteeds, sinds 2006.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappige muis, verder niet veel van verwachten.

Wat doet die magic niet goed dan ? Hoor er bij grafisch designers niet anders over dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:02:
Wat doet die magic niet goed dan ? Hoor er bij grafisch designers niet anders over dan lof!
Nou, ik vind het ook een verschrikkelijk ding. Net als RoyK heb ik grote handen (ben 1.98m) en dat ding is echt te laag en gemaakt voor kleine handen. Bovendien is de click van de knop slecht, zoals bij alle Apple muizen. De Logitechs clicken veel lichter en bovendien met een kortere slag. De langere slag zorgt ervoor dat als je bijvoorbeeld een selectie in Photoshop maakt en dan de knop loslaat, dat je muis een pixeltje verspringt en je de selectie weer opnieuw kunt doen. Kan me moeilijk voorstellen dat designers daar gelukkig van worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hij is te laag. de muis is net een cm hoog. Niet echt ergonomisch. Zoomen in Photoshop met de touch is belabberd en niet te controleren. Hij ziet er natuurlijk prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:24:
[...]

Nou, ik vind het ook een verschrikkelijk ding. Net als RoyK heb ik grote handen (ben 1.98m) en dat ding is echt te laag en gemaakt voor kleine handen. Bovendien is de click van de knop slecht, zoals bij alle Apple muizen. De Logitechs clicken veel lichter en bovendien met een kortere slag. De langere slag zorgt ervoor dat als je bijvoorbeeld een selectie in Photoshop maakt en dan de knop loslaat, dat je muis een pixeltje verspringt en je de selectie weer opnieuw kunt doen. Kan me moeilijk voorstellen dat designers daar gelukkig van worden.
Je hebt gewoon grote handen en daar gaat een logitech niet vreselijk veel aan meewerken om dat te verhelpen.

Ik heb echt letterlijk nooit dat ik door die klik een pixel verschiet...

Wellicht je minder ergeren aan de muis ? :)

Logitech kan dat namelijk ook hebben is mijn ervaring... die zijn lang zo goed niet meer... Dit is een muis welke tenminste niet zo 1,2,3 van je tafel valt als je er even tegenaan tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:31:
Je hebt gewoon grote handen en daar gaat een logitech niet vreselijk veel aan meewerken om dat te verhelpen.
Beste kerel, ik werk al sinds 1987 met muizen en Apple muizen zijn by far de beroerdste muizen waar ik ooit mee gewerkt heb. Hoe duidelijk wil je het hebben? Bijvoorbeeld de Microsoft Explorer muis (eerste populaire optische muis in 1999) en de Logitech MX500 (2001) zijn veel fijnere muizen als je grote handen hebt en liggen voor iedereen beter in de hand. Ze clicken ook veel fijner. Apple kan gewoon geen goeie muizen ontwerpen want het design is daar belangrijker dan de ergonomie, en zo werkt het niet bij muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:54:
[...]

Beste kerel, ik werk al sinds 1987 met muizen en Apple muizen zijn by far de beroerdste muizen waar ik ooit mee gewerkt heb. Hoe duidelijk wil je het hebben? Bijvoorbeeld de Microsoft Explorer muis (eerste populaire optische muis in 1999) en de Logitech MX500 (2001) zijn veel fijnere muizen als je grote handen hebt en liggen voor iedereen beter in de hand. Ze clicken ook veel fijner. Apple kan gewoon geen goeie muizen ontwerpen want het design is daar belangrijker dan de ergonomie, en zo werkt het niet bij muizen.
Gelukkig bestaat er een verschil van mening.... en wat doet 1987 er toe ?

Succes met je zoektocht... ik zou die blauwe logitech alleen niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Ik zweer toch bij mijn Logitech G5, blauw of niet, toen ik de iMac bestelde heb ik prompt voor de Magic Trackpad gekozen ipv de Magic mouse! En zelfs met die leuke Trackpad grijp ik nog liever naar mijn Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:54:
[...]

Sry ik moet je ook afvallen.... en wel omdat ik het toevallig momenteel tegen kom, en niet in 1987 :)

Ik werkte altijd EN DAN OOK ALTIJD met een logitech muis. Ik verplichte ook iedereen een Logitech muis te kopen en niets anders... Dit was stevig, duurzaam, werkt perfect, en had geen problemen.

Maar .... ik ben over naar apple. En ben nu dus de Magic Mouse aan het gebruiken, en nou vergat ik gisteren toevallig de muis mee te nemen naar mijn werk. Dus ik pakte mijn vertrouwde logitech muis uit de kast.

Damn wat een onding... veeel te groot en lomp. Zonder ongein, na 20 minuten had ik kramp in mijn duim. Ik ben naar huis gereden en heb mijn Magic Mouse gehaald.

Vergeet niet dat je een Magic mouse heeel anders vastpakt dan een normale muis. Je moet er dus even aan wennen. Na een uur kun je nog helemaal niets zeggen. Gebruik hem een aantal dagen en je zult erachter komen dat alle andere muizen groot en lomp zijn...

Tevens is de touch interface niet te evenaren door welke muis dan ook... en die features heb ik graag.

*edit over hoe je hem vasthoud.
Een logitech muis ligt in mijn hand... ofwel mijn hele hand raakt de muis aan.
Bij de Magic Mouse pak ik de muis tussen mijn duim en Pink... de rest van mijn hand zweeft erboven...

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 21-06-2011 17:13 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:28
Razer click pro in het wit en niet anders ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

World Citizen schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:11:
Vergeet niet dat je een Magic mouse heeel anders vastpakt dan een normale muis. Je moet er dus even aan wennen. Na een uur kun je nog helemaal niets zeggen. Gebruik hem een aantal dagen en je zult erachter komen dat alle andere muizen groot en lomp zijn...
Ik heb bijna 2 jaar geleden op m'n werk een iMac met Magic Mouse gekregen en vond het ding zo geweldig mooi dat ik 'm heel graag fijn wilde vinden, maar na een week heb ik 'm opzij gegooid voor m'n Logitech MX310. Na een tijd heb ik het opnieuw geprobeerd maar kwam tot dezelfde conclusie. Collega's die de Magic Mouse een tijdje geprobeerd hebben vonden hetzelfde.

Vorige maand kocht ik thuis een nieuwe iMac en kreeg er weer zo'n muis bij. Hij ligt er nu voor de sier omdat ik zelden een muis gebruik (ben overgestapt op de Magic Trackpad) maar ik blijf het een onding vinden als ik een muis nodig heb, ondanks het alles bij elkaar weken lang geprobeerd te hebben.
Tevens is de touch interface niet te evenaren door welke muis dan ook... en die features heb ik graag.
Daar heb ik de Touchpad dus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:16:
[...]

[...]

Daar heb ik de Touchpad dus voor.
En jij hebt 3 handen ?

Waarom een trackpad als het in je muis zit.... tja... dat vind ik geen gebruiksgemak van Apple maar een tweaker die zoveel mogelijk zut op zijn bureau wil hebben.

Blijven meningen gelukkig !

Zelfs de oude Mighty op mijn iMac vind ik echt geweldig met dat balletje... nooit gehad dat deze kapot was en geen batterijen welke op kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:09:
Waarom een trackpad als het in je muis zit.... tja... dat vind ik geen gebruiksgemak van Apple maar een tweaker die zoveel mogelijk zut op zijn bureau wil hebben.
Zucht... een trackpad omdat de hele tijd zo'n doos over je bureaublad heen schuiven niet stil en niet handig is. Voor precisieklusjes zoals Photoshop is een muis echter tamelijk onmisbaar. Laten we nou niet persoonlijk gaan worden met kreten als "tweaker die zoveel mogelijk zut op zijn bureau wil" want als we zo gaan beginnen dan weet ik er ook nog wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Prima muis, gebruik hem zelf ook op mijn iMac want ik werd helemaal gek van de Magic Mouse. ;)

Mijn bezwaren tegen de Magic Mouse:
- te laag
- te glad aan de bovenkant, daarmee bedoel ik dat het ding na een tijdje vettig gaat aanvoelen en dat ik hem behoorlijk vaak moest schoonmaken
- vingers soms te stroef om lekker te scrollen

M.a.w. ik vind hem niet fijn en kan er niet aan wennen. Heb hem echt een eerlijke kans gegeven door hem een maand te gebruiken, maar het is toch niks voor mij.

De Mighty Mouse was overigens ook niks voor mij, maar die vond ik zeker wel fijner dan de Magic Mouse.
Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Een muis die ik je kan aanraden zit in een setje met keyboard erbij, maar is dan nog goedkoper dan de muis die je liet zien ;)
Altijd al de best passende muis gevonden die niet van Apple was. Jammer dat ik die destijds niet heb gekocht. Mag ik vragen of die muis precies is en of het wit niet heel erg verkleurd is over de jaren? Die muis zou best wat voor mij zijn want de vorm van mijn oude Logitech MX400 (zelfde als die van de S530) beviel me uitstekend, zelfs beter dan die van m'n huidige Performance MX. Wellicht dat ik ergens nog een nieuw S530 setje kan vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door Frietsaus op 21-06-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Ik ben van plan om een 21,5 instapmodel imac te gaan kopen.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met het afspelen van 1080p bestanden (MKV's etc)
Ik had namelijk bij mijn macbook late 2008 dat deze betanden vaak begonnen te haperen.

Ik keek alles via een mdp naar hdmi op een sony ex402 en ben ook van plan dit te gaan doen met de nieuwe imac

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
TQAirstrike schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:50:
Ik ben van plan om een 21,5 instapmodel imac te gaan kopen.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met het afspelen van 1080p bestanden (MKV's etc)
Ik had namelijk bij mijn macbook late 2008 dat deze betanden vaak begonnen te haperen.

Ik keek alles via een mdp naar hdmi op een sony ex402 en ben ook van plan dit te gaan doen met de nieuwe imac
Dit zou gewoon vloeiend op de Imac kunnen gaan, maar waarom wil je 1080p bestanden op een macbook laten zien? Waarschijnlijk hapert de macbook een beetje omdat de schermresolutie 'maar' 1280 x 800 is. Je macbook moet dit dan terugzetten van 1920 x 1080 naar 1280 bij 800 pixels.
Hierdoor zal die waarschijnlijk slomer gaan lopen.
Kijk maar eens of een 720p filmpje wel makkelijk gaat op je macbook.

Maar als je echt wilt genieten van Full HD, moet je wel voor de Imac gaan.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

World Citizen schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Sry ik moet je ook afvallen.... en wel omdat ik het toevallig momenteel tegen kom, en niet in 1987 :)

Ik werkte altijd EN DAN OOK ALTIJD met een logitech muis. Ik verplichte ook iedereen een Logitech muis te kopen en niets anders... Dit was stevig, duurzaam, werkt perfect, en had geen problemen.

Maar .... ik ben over naar apple. En ben nu dus de Magic Mouse aan het gebruiken, en nou vergat ik gisteren toevallig de muis mee te nemen naar mijn werk. Dus ik pakte mijn vertrouwde logitech muis uit de kast.

Damn wat een onding... veeel te groot en lomp. Zonder ongein, na 20 minuten had ik kramp in mijn duim. Ik ben naar huis gereden en heb mijn Magic Mouse gehaald.

*edit over hoe je hem vasthoud.
Een logitech muis ligt in mijn hand... ofwel mijn hele hand raakt de muis aan.
Bij de Magic Mouse pak ik de muis tussen mijn duim en Pink... de rest van mijn hand zweeft erboven...
Het heeft niet zoveel met wennen te maken. Qua algemeen gebruik gaat het prima met de Magic Mouse. Ergonomisch vind ik hem in ieder geval niet. De grootste narigheid ervaar ik in photoshop en illustrator waarbij er totaal geen feeling is in het scrollen. Met een vinger op een scrollwiel kan je goed doseren. Je voelt de wiel en je voelt de beweging die je maakt. Dat mis ik enorm aan deze muis en ik zit van 100% zoom naar 20 te schieten en van 20 naar 50% .. ergernis ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
jasper623 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:21:
[...]

Dit zou gewoon vloeiend op de Imac kunnen gaan, maar waarom wil je 1080p bestanden op een macbook laten zien? Waarschijnlijk hapert de macbook een beetje omdat de schermresolutie 'maar' 1280 x 800 is. Je macbook moet dit dan terugzetten van 1920 x 1080 naar 1280 bij 800 pixels.
Hierdoor zal die waarschijnlijk slomer gaan lopen.
Kijk maar eens of een 720p filmpje wel makkelijk gaat op je macbook.

Maar als je echt wilt genieten van Full HD, moet je wel voor de Imac gaan.
Ik had mijn oude macbook aangesloten op mijn tv en keek daar Full HD matriaal op, maar dat verliep niet altijd even soepel...

[ Voor 3% gewijzigd door TQAirstrike op 21-06-2011 19:47 ]

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 14-08 15:34
Gelukkig heeft een ieder een andere mening betreft de Magic Mouse en is het mogelijk om een keuze te maken voor een andere muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

iwan_app schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:48:
Gelukkig heeft een ieder een andere mening betreft de Magic Mouse en is het mogelijk om een keuze te maken voor een andere muis.
Tja, na 2700 euro afgetikt te hebben vind ik het toch best een beetje knudde dat ik nu weer geld uit moet gaan geven omdat Apple met dit soort spul komt aanzetten. Maar goed.. niet iedereen is kritisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Aan de magic mouse kan ik ook niet wennen, had destijds de muis gekocht omdat ik deze er wel mooi uitzag, wat een kramp na een paar minuten. Zonde van mijn geld geweest en heb de muis er alleen nog liggen voor de sier :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
RoyK schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:26:
[...]

Tja, na 2700 euro afgetikt te hebben vind ik het toch best een beetje knudde dat ik nu weer geld uit moet gaan geven omdat Apple met dit soort spul komt aanzetten. Maar goed.. niet iedereen is kritisch
Wat heeft dat nu weer met kritisch te maken? Wanneer de Magic mouse niets voor je is, dan verkoop je deze toch gewoon. Ik ben erg blij met mijn mouse en ik heb geen kleine handen. Ik vind het een prima muis. Ik heb erg veel verschillende muizen gehad en ik heb er geen problemen mee. Zou ik dit wel hebben, dan connect ik een andere muis en verkoop ik de magic mouse voor € 50,-. Dan maak je € 19,- verlies op een Mac van € 2700,-. Dat zou voor mij een probleem zijn.

Zoals ik al schreef, het is heel persoonlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door iwan_app op 21-06-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik herken het wel... was van plan meteen muis erbij te bestellen.
Van de week wil de rest van mijn spullen bestellen, waarbij ik twijfel tussen onderstaande muizen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/56/239699;243965
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1249049094.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1253185213.jpeg

Mijn voorlopige conclusie is Magic Muse juist erg fijn is voor tekstverwerking en surfen.
De andere muis heb ik met name voor AutoCad gekocht -> derde muisknop in scrollwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Mini Poeper schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:09:
Ik herken het wel... was van plan meteen muis erbij te bestellen.
Van de week wil de rest van mijn spullen bestellen, waarbij ik twijfel tussen onderstaande muizen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/56/239699;243965
[afbeelding][afbeelding]

Mijn voorlopige conclusie is Magic Muse juist erg fijn is voor tekstverwerking en surfen.
De andere muis heb ik met name voor AutoCad gekocht -> derde muisknop in scrollwiel.
Zijn beide mooie muizen, maar mijn voorkeur zou naar de rechter muis uitgaan. Dit omdat de sensor veel nauwkeuriger is en ik de muis veel mooier vind. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Zo, ik heb net 8 gig extra geheugen erin gezet. Wat een gekloot was dat...

In de eerste instantie lukte het niet om het nieuwe geheugen er even ver in te krijgen als het aanwezige geheugen. Vervolgens geprobeerd het oude geheugen te verwijderen door aan het lipje te trekken (om te checken of het hetzelfde soort geheugen was), maar dat lukte simpelweg niet :S Ik heb vrij hard eraan getrokken (in het boekje staat zelfs "pull gently"), maar het wilde gewoon niet. En als ik naar binnen keek leek het lipje ook alleen met een stukje metaal verbonden te zijn en niet met de aanwezige geheugenmodule. Kan het zijn dat het lipje bij mij niet goed geinstalleerd is?!?

Uiteindelijk heb ik het dus erin gekregen :D maar mocht ik ooit naar 16gig willen upgraden, dan heb ik geen idee hoe ik dat oude geheugen eruit ga krijgen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartos88 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:13:
Uiteindelijk heb ik het dus erin gekregen :D maar mocht ik ooit naar 16gig willen upgraden, dan heb ik geen idee hoe ik dat oude geheugen eruit ga krijgen :s
Het is niet moeilijk maar je moet wel wat kracht zetten inderdaad. Die foliestrookjes zijn erg glad, dus zorg dat je handen schoon zijn en als de strookjes vettig zijn moet je ze een beetje ontvetten met spiritus ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:30:
[...]

Het is niet moeilijk maar je moet wel wat kracht zetten inderdaad. Die foliestrookjes zijn erg glad, dus zorg dat je handen schoon zijn en als de strookjes vettig zijn moet je ze een beetje ontvetten met spiritus ofzo :)
Heb je wel eens naar binnen gekeken? Ik zag die strookjes dus alleen aan soort van metalen balkjes vastzitten. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartos88 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:37:
Heb je wel eens naar binnen gekeken? Ik zag die strookjes dus alleen aan soort van metalen balkjes vastzitten. Is dat normaal?
Ja, want je trekt aan een soort mechanisme dat die reepjes uit de sockets sleurt. Was bij de oudere iMacs ook al zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:39:
[...]
Ja, want je trekt aan een soort mechanisme dat die reepjes uit de sockets sleurt. Was bij de oudere iMacs ook al zo :)
Ah ok, mooi :)
Dan hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken. En dan zien we het wel als ik ooit naar 16gig zou willen upgraden (hoewel dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er inderdaad wel wat steviger aan trekken, dan Apple aangeeft ("pull gently")

Alleszins toch in de nieuwe reeks iMac's (hier bij een 27" 16GB geplaatst). Ook bij het geheugen erin prikken had ik verwacht dat het er vloeiender ging in "klikken", er was mijn inziens toch wel wat geduw nodig. Hetzelfde geldt voor het stripje dat je moet uittrekken, op een bepaald moment had ik toch wel even het gevoel dat ik het stripje zelf ging los trekken.

Maarja, alles zit er goed in, en achteraf gezien is het inderdaad kinderspel, je moet gewoon de mate weten waarin je "kracht" moet zetten op het stripje / geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over wat ik het beste kan aanschaffen als externe hard disk, mede ook gelet op prijs kwaliteit, mijn opties zijn:
Time capsule 2TB
Externe HD (ethernet/USB 2TB)
NAS 2TB

Ik heb de volgende set-up:
Imac mei 2011
Router: Asus RT-N16 (met usb aansluiting)
PS3

Wat wil ik ermee:
- Backups maken vanaf mij imac met time machine
- Bestanden zoals muziek en films opslaan
- Liefst streamen vanaf de externe hard disk naar mijn PS3 van muziek en films (als ik het goed heb heeft mijn router die functionaliteit)

Indien mijn vraagstelling niet helder is, of ik meer informatie moet geven hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:06:
Je moet er inderdaad wel wat steviger aan trekken, dan Apple aangeeft ("pull gently")

Alleszins toch in de nieuwe reeks iMac's (hier bij een 27" 16GB geplaatst). Ook bij het geheugen erin prikken had ik verwacht dat het er vloeiender ging in "klikken", er was mijn inziens toch wel wat geduw nodig. Hetzelfde geldt voor het stripje dat je moet uittrekken, op een bepaald moment had ik toch wel even het gevoel dat ik het stripje zelf ging los trekken.

Maarja, alles zit er goed in, en achteraf gezien is het inderdaad kinderspel, je moet gewoon de mate weten waarin je "kracht" moet zetten op het stripje / geheugen ;)
Ja, het erin zetten was achteraf gezien niet zo moeilijk idd. De module gelijkmatig erin schuiven lukte niet, maar met om en om aan elke kant druk zetten lukte het bijna in 1 keer (hoewel ik geen "klik" heb gehoord...).

Ander vraagje: kan ik ergens configureren wanneer mijn trackpad zich moet in- en uitschakelen (wanneer de screensaver aangaat oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

iwan_app schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:50:
[...]

Wat heeft dat nu weer met kritisch te maken? Wanneer de Magic mouse niets voor je is, dan verkoop je deze toch gewoon. Ik ben erg blij met mijn mouse en ik heb geen kleine handen. Ik vind het een prima muis. Ik heb erg veel verschillende muizen gehad en ik heb er geen problemen mee. Zou ik dit wel hebben, dan connect ik een andere muis en verkoop ik de magic mouse voor € 50,-. Dan maak je € 19,- verlies op een Mac van € 2700,-. Dat zou voor mij een probleem zijn.

Zoals ik al schreef, het is heel persoonlijk.
Sorry iwan_app, ik reageerde iets te geprikkeld. Ik heb even op MP gekeken en die staat vol met de Magic Mouse (blijkbaar vinden nog meer mensen de muis gewoon ronduit k..... niet prettig. En inderdaad gaan ze over de plank voor ongeveer 5 tientjes. Dan valt de aanschaf van een nieuwe muis weer redelijk mee. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:45:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over wat ik het beste kan aanschaffen als externe hard disk, mede ook gelet op prijs kwaliteit, mijn opties zijn:
Time capsule 2TB
Externe HD (ethernet/USB 2TB)
NAS 2TB

Ik heb de volgende set-up:
Imac mei 2011
Router: Asus RT-N16 (met usb aansluiting)
PS3

Wat wil ik ermee:
- Backups maken vanaf mij imac met time machine
- Bestanden zoals muziek en films opslaan
- Liefst streamen vanaf de externe hard disk naar mijn PS3 van muziek en films (als ik het goed heb heeft mijn router die functionaliteit)

Indien mijn vraagstelling niet helder is, of ik meer informatie moet geven hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
De oplossingen lopen qua prijzen best uit elkaar. Ik zit te denken aan:

-Synology DS1xx / DS2xx reeks + 2TB schijf los erin
-Externe Firewire HDD / Losse Firewire behuizing + losse 2TB erin

Streamen kan je middels PS3 Media server laten lopen indien nodig

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Over de mouse, ik vind het apple keyboard eerder een onding. Heel veel handige toetsen missen, insert, end, del al zulk soort toetsen om snel even heen en weer te springen door een document missen allemaal. Ik werk vandaag voor het eerst thuis sinds ik mijn Mac heb maar ben steeds aan het ouwehoeren om een regeltje te selecteren, heen en weer te jumpen en noem maar op.
Magic mouse wil ook niet helemaal, die heb ik net al even verwisseld voor een normale muis, maar die heb ik toch weer snel aan de kant gegooid.

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 22-06-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Daarom heb ik het numerieke toetsenbord! Bovendien zit aan weerszijde een USB poort. In de korte tijd dat ik 'm heb, heb ik al geregeld een USB stick aangekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zelfde hier, had die al een keer los gekocht voor bij mn MBP. Extra USB poorten zijn altijd meegenomen! Heb de iMac laten leveren met standaard bluetooth keyboard, die wordt nu echter mooi gebruikt voor bij mn Playstation 3. Typed een stuk sneller dan 1 teken per seconde met de PS3 controller 8)

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 22-06-2011 11:36 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
als je een PC-toetsenbord bent gewend, dan kan ik het me voorstellen, maar op je Apple toetsenbord zitten gewoon hotkeys om naar het begin/einde van een regel te springen. Vorig, volgend woord springen ook. Begin, einde document ook. Je moet het alleen even weten.

Mac OS X keyboard shortcuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja, dat is dus het hele probleem. Command, alt dinges etc. Zo ongeveer alles is al een snelkoppeling. Had laatst bij een tooltje wat snelkoppelingen ingesteld. Had ik direct al wat overlap opgemerkt met andere snelkoppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor een kennis aan het zoeken naar een 21.5" model uit 2009/2010 ( persoon was verlekkerd op m'n nieuwe 27" :+ ), en kwam op het volgende uit:
Processor Name: Intel Core i3
Processor Speed: 3,2 GHz
Memory: 4 GB
Chipset Model: ATI Radeon HD 5670
VRAM (Total): 512 MB
Resolution: 1920 x 1080
WDC WD1001FALS-40Y6A0 Capacity: 1 TB (1.000.204.886.016 bytes)
Rotational Rate: 7200
Nu weet ik niet wat de straatprijs is voor zo'n toestel, mac2sell geeft ongeveer een 650 euro aan, maar dat lijkt mij enorm laag gegrepen.. Ok, de nieuwe 21.5 begint reeds vanaf een dikke duizend euro, maar het zou me verbazen dat deze zo goedkoop over de toonbank zouden gaan. Iemand enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Eindelijk de knoop doorgehakt en de high end iMac 27'' besteld! :)
Nu nog even wachten omdat ik de trackpad heb gekozen en een bedraad US keyboard. Maandag word de iMac verwacht:

De config:

3.1GHz Quad-Core Intel Core i5
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
1TB Serial ATA Drive
AMD Radeon HD 6970M 1GB GDDR5
MAGIC TRACKPAD
Apple Num Kybd

Kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:26:
Ik ben voor een kennis aan het zoeken naar een 21.5" model uit 2009/2010 ( persoon was verlekkerd op m'n nieuwe 27" :+ ), en kwam op het volgende uit:

[...]

Nu weet ik niet wat de straatprijs is voor zo'n toestel, mac2sell geeft ongeveer een 650 euro aan, maar dat lijkt mij enorm laag gegrepen.. Ok, de nieuwe 21.5 begint reeds vanaf een dikke duizend euro, maar het zou me verbazen dat deze zo goedkoop over de toonbank zouden gaan. Iemand enig advies?
Xando verkoopt de goodkoopste iMac uit de vorige genereatie nog voor 999. Tweedehands lijkt me 650 dan niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Denk dat die nog wel zo'n 800 euro waard is 2ehands als die minder dan een jaar oud is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Brm-G schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:02:
Denk dat die nog wel zo'n 800 euro waard is 2ehands als die minder dan een jaar oud is;)
Denk 't ook wel. Ik heb vorige maand m'n 2007 iMac 24" 2.4GHz met 4GB (wel een nieuwe 1TB schijf erin gezet) voor 600 verkocht, en dat is voor die modellen een vrij gebruikelijke prijs. Dus voor een i3 is 650 euro echt te weinig, ook al is het een 21.5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de info, ik kan terug verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:44:
Ok, bedankt voor de info, ik kan terug verder :)
En de mediamarkt nog iets goedkoper:
http://www.mediamarkt.nl/...iavandaag+-+dagaanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Vanmiddag de rest van mijn lijstje besteld!
Wordt er helemaal gek van dat ik slechts 10% van de tijd een internetverbinding (-klik-)heb, hoop dat de Netgear router soelaas kan bieden. Bedoeling is dat iMac bedraad aan router komt hangen, maar dat kan pas over enkele weken...

In eerste instantie was ik van plan om 2x 2GB te vervangen voor 3x 4GB, maar heb toch maar gelijk vier bankjes besteld. Of ik 16GB zal gebruiken? Nee, denk het niet maar anders zit die open sleuf ook maar stof te happen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mini Poeper op 22-06-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een hele stomme vraag. Maar ik wilde gisteren een clean install uitvoeren van OSX, ik heb dit gedaan door vanaf een draaiend OSX de installatie uit te voeren. Dus niet vanaf een boot. Dat duurde bijna een uur, maar daarna merkte ik verder niks van (ik wilde het doen om mijn naam te kunnen veranderen wat bekend is onder locaties). Is er nu ook gewoon niks gebeurd, of is er iets van herstel uitgevoerd?

Ik ben gewoon verder gegaan met andere installaties en alles draait goed. De naam heb ik maar gelaten zoals het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Aangezien mijn 2008 MB aardig wat beachballs begint te produceren bij het Aperture / PS werk wat ik ermee doe ben ik serieus aan het overwegen naar een 27” iMac over te gaan.

Nu ben ik even nieuwsgierig... hoe gaan degenen met een SSD / HDD combo nu om met file management. Zelf zou ik de home folder, en zodoende ook bijbehorende iTunes, Aperture, enz libraries op de SSD zetten en linken aan de daadwerkelijke media files op de HDD.

Nu lees ik ook berichten van mensen die hun home folder naar de HDD verplaatsen en die van de SSD wissen. Nu lijkt me dit handig om kostbare SSD ruimte te sparen, maar behalve het booten lijkt het me dat je ook dat je in applicaties met een flinke library niet maximaal van je SSD snelheid gebruik maakt.

Wat zijn de ervaringen? Welke methode gebruiken jullie? En hoe gaat Timemachine eigenlijk om met een over 2 schijven verdeeld file management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Docs gewoon op een HD en je OS en Apps op SSD... is al jaren bekend :)

De Timemachine kan stripen en mirroren... ik zou voor de mirror gaan ;)

Wat is nu echt je reden voor die 27" ? Ik vind 24 al te groot en dat is niet eens WS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:55:
Wat is nu echt je reden voor die 27" ? Ik vind 24 al te groot en dat is niet eens WS !
Omdat het kan? Als je een beetje serieus werk op je computer doet is alle schermruimte meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:55:
Je Docs gewoon op een HD en je OS en Apps op SSD... is al jaren bekend :)
Begrijp ik, maar er zijn dus verschillende manieren hoe men hiermee om kan gaan.
Zijn er bv mensen die hun hele home folder op de HDD hebben gezet?
Heb nu een 24" ACD aan mn MB hangen. De MB is gewoon te traag geworden, en 3" extra schermgroote zie ik als mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
In feb dit jaar 27" iMac gekocht bij aMac, deze had vervelende dode pixel en is omgeruild.
Nu wil deze Mac niet meer opstarten, strandbal blijft draaien.

Wat kan ik nu beter doen, naar Apple Store in Duitsland rijden voor een genius onderzoek en kans op rep. ter plekke, of iMac inleveren bij aMac en deze langere tijd kwijt zijn ?
Hebben mensen ervaring met zo'n zelfde situtatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Shiverzz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:08:
[...]

Begrijp ik, maar er zijn dus verschillende manieren hoe men hiermee om kan gaan.

[...]

Heb nu een 24" ACD aan mn MB hangen. De MB is gewoon te traag geworden, en 3" extra schermgroote zie ik als mooi meegenomen.
Ik heb een 256GB Kingston V+100 en daar staat heel mn Home op. Downloaden doe ik op de externe 2TB HDD (Firewire).

Tip: 24" ACD houden en aan je 27" iMac aansluiten, works like a charm > http://www.flickr.com/pho...4752190569/in/photostream

[edit]
Vraag me net af, werkt dit ook met Thunderbolt?

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 23-06-2011 10:02 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

Ik heb mijn eerste iMac besteld :D
Een 21,5 inch I5 van 1149,-

Misschien dat ik er nog wat meer geheugen ga inzetten naast de 4GB die er al in zit.
Zal het systeem hiermee veel sneller worden (met name bij het bewerken van videobestanden?)
of zal je dit bijna niet merken?

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
Gewoon eerst mee gaan werken en tijdens het werken kijken of je page-outs/page-in verhouding juist is. Zo niet bestel je meer geheugen. Veel plezier met je nieuwe aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe zie je dat eigenlijk RoelJunn? Dat page-outs verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:49:
Activity Monitor en dan onderaan System Memory aanclicken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Shiverzz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:08:
[...]

Ik heb mij Imac vorige week binnen gekregen. Heb full BTO 27 mac. Dus met SSDen 2tb HD. Nu heb ik er ook office bij besteld en deze stond dus al geinstalleerd.

Gister ben ik even ni de weer geweest met iPhoto en wat foto's ingeladen, deze komen allemaal netjes in de iphote library en volgens mij staat deze op de ssd. Nu wil ik graag op de SSD alleen het os en programma's, de rest mag van mij op de HD. Ik hjeb gekeken naar mijn profiel en alles lijkt op de SSD te staan, kan je dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Laatst online: 08-10-2024
ik heb de iMac 27' i7 nu een paar dagen en gebruik en het OS begint steeds leuker te worden. Ik denk dat Lion het de ervaring helemaal compleet maakt. Het geluid is echter wel slecht als je een beetje muziek wilt luisteren, daarom vandaag een setje Audioengine A2 (wit) speakers besteld. :) De trackpad is echt fantastisch! de magic mouse daarentegen..... ik kan er niet aan wennen. Ik ben in ieder geval heel tevreden.

op een rijtje:

+Prachtig design
+Stil
+Lekker OS
+Toetsenbord verassend goed
+Magic mouse!!
+Opstart tijd lekker snel, en dat zonder ssd

-4 gb echt te weinig, binnenkort upgraden naar 12gb
-Geluid niet bepaald goed
-Magic Mouse
-Lion nog niet gereleased ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:32:

op een rijtje:

+Magic mouse!!

-Magic Mouse
? Magic Trackpad bij + denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Laatst online: 08-10-2024
ja die ja :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
RoyK schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:49:
Volgens mij zit het zo:
Als je intern geheugen vol zit gaat hij gegevens op je HD storen. Je HD is veel langzamer dan het intern geheugen, dus dit vertraagt de boel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartos88 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:16:
[...]

Volgens mij zit het zo:
Als je intern geheugen vol zit gaat hij gegevens op je HD storen. Je HD is veel langzamer dan het intern geheugen, dus dit vertraagt de boel enorm.
SWAPPEN heet dat :)

Ik dacht dat die apple gebruikers toch wat technischer waren dan de windows gebruikers... not dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:01:
Ik dacht dat die apple gebruikers toch wat technischer waren dan de windows gebruikers... not dus.
Nee, dat zijn ze juist niet!!! Omdat ze dat niet hoeven te zijn. |:(
Mac OS X is namelijk veel gebruikersvriendelijk dan Windhoos. d:)b
Dus hoeven apple gebruikers dit ook niet te weten.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Dan heb ik met mijn 16GB voorlopig ruim genoeg! :9
Een zien wat ik met die 2x 2GB ga doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:09:
Dan heb ik met mijn 16GB voorlopig ruim genoeg! :9
Een zien wat ik met die 2x 2GB ga doen. :/
Een Mac Mini kopen die je ermee kunt upgraden :+ Leuk voor in de woonkamer als HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zit nu ff wat geheugen te bekijken in de Activiteitenweerrgave.
Firefox verbruikt bij mij 3 tot 4 keer zoveel dan Safari. :|

Firefox heeft daarbij de volgende add-ons:
- Adblock Plus
- Better Privacy
- FireFTP
- Speed Dial
- Web Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:23:
[...]

De oplossingen lopen qua prijzen best uit elkaar. Ik zit te denken aan:

-Synology DS1xx / DS2xx reeks + 2TB schijf los erin
-Externe Firewire HDD / Losse Firewire behuizing + losse 2TB erin

Streamen kan je middels PS3 Media server laten lopen indien nodig
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het inderdaad een Synology DS211j wordt met 2 x 1,5TB WD HDD erin, gezien het minimale prijsverschil met 2 x 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb ook een Synology NAS (DS111) besteld. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe deze moet gaan inrichten. Twee aparte partities of drie shares: bereikbare bestanden en TM backup van twee accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:15:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het inderdaad een Synology DS211j wordt met 2 x 1,5TB WD HDD erin, gezien het minimale prijsverschil met 2 x 1TB.
Wel grappig zit zelf ook met hetzelfde idee te spelen. Ik wil graag time machine gebruiken maar mijn externe hd is te klein. Ik zat deze week ook te twijfelen tussen een Time capsule 2TB of een externe hd van 2TB.

Ik heb een:
- iMac
- iPhone4
- PS3
- Macbook
- Acer netbook
- linksys wrts54g

De macbook is van mijn werk en hoeft thuis niet gebackuped te worden. Dit geld ook voor de netbook. Deze gebruikt mijn vriendin als typemachine op school.

Ik ga denk ik ga voor de externe hd bevestigd aan mijn iMac. De iMac kan dan mooi alles naar mijn PS3 streamen. Ik zie voor mij niet zo veel voordelen met een time capsule of een andere NAS.

Ik zit alleen te twijfelen tussen een externe schijf met USB2.0 of Firewire 800 aansluiting. Ik vind alleen het verschil in prijs zo groot :( .

WD ellements 2TB (mooi klein en zwart) 73e
WD my book studio 2TB 140e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Nico111 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Wel grappig zit zelf ook met hetzelfde idee te spelen. Ik wil graag time machine gebruiken maar mijn externe hd is te klein. Ik zat deze week ook te twijfelen tussen een Time capsule 2TB of een externe hd van 2TB.

Ik heb een:
- iMac
- iPhone4
- PS3
- Macbook
- Acer netbook
- linksys wrts54g

De macbook is van mijn werk en hoeft thuis niet gebackuped te worden. Dit geld ook voor de netbook. Deze gebruikt mijn vriendin als typemachine op school.

Ik ga denk ik ga voor de externe hd bevestigd aan mijn iMac. De iMac kan dan mooi alles naar mijn PS3 streamen. Ik zie voor mij niet zo veel voordelen met een time capsule of een andere NAS.

Ik zit alleen te twijfelen tussen een externe schijf met USB2.0 of Firewire 800 aansluiting. Ik vind alleen het verschil in prijs zo groot :( .

WD ellements 2TB (mooi klein en zwart) 73e
WD my book studio 2TB 140e
Als je er ook mee gaat backupen zou ik voor de WD studio gaan. Zelf heb ik deze ook alleen dan in 1TB en het gaat echt een heel stuk sneller dan USB 2.0.

Ga je dat niet echt doen, zou ik voor de 'gewone' Ellements 2TB gaan. ;)

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik ga waarschijnlijk nog een NAS kopen voor op ander adres om die twee te laten syncen. Mocht ik brand krijgen; heb ik de data nog! ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Mini Poeper op 23-06-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
jasper623 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:58:
[...]

Als je er ook mee gaat backupen zou ik voor de WD studio gaan. Zelf heb ik deze ook alleen dan in 1TB en het gaat echt een heel stuk sneller dan USB 2.0.

Ga je dat niet echt doen, zou ik voor de 'gewone' Ellements 2TB gaan. ;)
Ik wil hem wel als backup gebruiken voor mijn iMac(time machine). Alleen de eerst keer backupen met time machine duurt toch erg lang? Het bijhouden van de backup door time machine heb je toch niet zo veel last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
Ik ben sinds een tijdje in bezit van een 27 inch imac. Ik ben er helemaal weg van alleen loop ik wel tegen een paar irritaties aan. Het meeste heb ik ondertussen zelf opgelost, maar 1 probleem zit me nog dwars.

Het lukt niet om iets te kopiëren naar mijn usb stick. selecteren of slepen werkt gewoon weg niet. In windows ging dat altijd vanzelf. Hoe doe ik dat met mijn mac? Ik hoop stiekem dat er een simpel trucje voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:33
Is je USB stick toevallig NTFS? Je zult hem moeten formatteren naar FAT32, dan kun je vanaf Mac OS X ook schrijven en lezen. Dan kun je echter geen bestanden groter dan 4GB erop plaatsen...

Of je installeert een NTFS tool als Paragon NTFS! Werkt perfect hier, schrijf vrij snel op NTFS schijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:15
Fat32 ? Je bedoeld hfs denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
Bedankt voor de tip! Ga ik morgen even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
nickdew schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:58:
Fat32 ? Je bedoeld hfs denk ik?
Met FAT32 geformateerd kan je hem ook op andere operating systems lezen
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8