Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:54:
[...]
Beste kerel, ik werk al sinds 1987 met muizen en Apple muizen zijn by far de beroerdste muizen waar ik ooit mee gewerkt heb. Hoe duidelijk wil je het hebben? Bijvoorbeeld de Microsoft Explorer muis (eerste populaire optische muis in 1999) en de Logitech MX500 (2001) zijn veel fijnere muizen als je grote handen hebt en liggen voor iedereen beter in de hand. Ze clicken ook veel fijner. Apple kan gewoon geen goeie muizen ontwerpen want het design is daar belangrijker dan de ergonomie, en zo werkt het niet bij muizen.
Sry ik moet je ook afvallen.... en wel omdat ik het toevallig momenteel tegen kom, en niet in 1987
Ik werkte altijd EN DAN OOK ALTIJD met een logitech muis. Ik verplichte ook iedereen een Logitech muis te kopen en niets anders... Dit was stevig, duurzaam, werkt perfect, en had geen problemen.
Maar .... ik ben over naar apple. En ben nu dus de Magic Mouse aan het gebruiken, en nou vergat ik gisteren toevallig de muis mee te nemen naar mijn werk. Dus ik pakte mijn vertrouwde logitech muis uit de kast.
Damn wat een onding... veeel te groot en lomp. Zonder ongein, na 20 minuten had ik kramp in mijn duim. Ik ben naar huis gereden en heb mijn Magic Mouse gehaald.
Vergeet niet dat je een Magic mouse heeel anders vastpakt dan een normale muis. Je moet er dus even aan wennen. Na een uur kun je nog helemaal niets zeggen. Gebruik hem een aantal dagen en je zult erachter komen dat alle andere muizen groot en lomp zijn...
Tevens is de touch interface niet te evenaren door welke muis dan ook... en die features heb ik graag.
*edit over hoe je hem vasthoud.
Een logitech muis ligt in mijn hand... ofwel mijn hele hand raakt de muis aan.
Bij de Magic Mouse pak ik de muis tussen mijn duim en Pink... de rest van mijn hand zweeft erboven...
[
Voor 6% gewijzigd door
World Citizen op 21-06-2011 17:13
]