[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.380 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
VChunky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:58:
Ik heb sinds een week een 27" iMac en was heel tevreden. Maar nu werkt het wireless internet niet meer goed. Ik kan heel even beperkt en langzaam internetten, filmpjes kijken en downloaden werkt sowieso niet, vervolgens is de connectie helemaal weg en moet ik AirPort herstarten. Na het herstarten werkt het internet weer heel langzaam en stopt er weer mee na een paar handelingen.

Zoekende op het internet blijkt dit een bekend probleem te zijn en moeilijk oplosbaar (tenminste, ik heb nog geen concrete oplossing gevonden die werkt).

De situatie:
- mijn andere apparaten hebben geen netwerkproblemen
- internet op de iMac heeft goed gewerkt de eerste week
- iMac heeft volledig bereik
- router zit op een uniek kanaal
- verschillende settings met DNS/ipv6/WEP/WPA2/frequentie geprobeerd
- verschillende routers geprobeerd

Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van, omdat ik juist een Apple van 1900 euro heb aangeschaft om dit soort gezeik niet te hebben... :/
verander de channel van je wireless, check even op welke channel iedereen in je omgeving zit.
ik had het probleem ook, tot ik wisselde van channel.
iedereen in mijn omgeving zat op 9 ik ben dus ergens anders gaan zitten.
tevens moet je even kijken of er niets in je omgeving is dat je signaal kan verstoren.
ik heb iemand in mijn straat die loot te zenden ergens mee, als hij dat doet heb ik gewoon een k*t verbinding.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Bigg Balls schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:11:
Voor degenen die nu een 27" iMac met SSD gekregen hebben zouden jullie een aantal benchmarks uit willen voeren? Ik ben erg benieuwd hoe de iMac presteert (misschien een filmpje van de bootsnelheid).

Zelf zit ik te twijfelen of ik er één aan ga schaffen.
als je me een beetje op weg helpt geen probleem. Filmpje gaat hem even niet worden, ik heb nog genoeg te doen haha. Maar ik wil best een half uurtje benchen.

ik start OSX op binnen 20 seconden.

ik heb middels een vraag. De computer is nu een paar keer opgestart en dan vlieg ik een meter in de lucht door het boot geluidje (doingggggg)

kan dat in hemelsnaam zachter? (of uit)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

RoyK schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:45:
[...]

als je me een beetje op weg helpt geen probleem. Filmpje gaat hem even niet worden, ik heb nog genoeg te doen haha. Maar ik wil best een half uurtje benchen.

ik start OSX op binnen 20 seconden.

ik heb middels een vraag. De computer is nu een paar keer opgestart en dan vlieg ik een meter in de lucht door het boot geluidje (doingggggg)

kan dat in hemelsnaam zachter? (of uit)
Het geluidje uitzetten kan je met Startup Sound ( http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/index.en.html )
Ik heb het al zolang dus kijk zelf even of het linkje nog goed is / en welke versie etc.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik zag hem op internet staan, maar wist niet of ik dit soort tools wel kan vertrouwen. (windows minded misschien)

ik heb hem geïnstalleerd, maar geen idee waar hij nu staat of terecht gekomen is haha

edit, gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 14-06-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Je kan ook gewoon het volume van je mac zachter zetten/uitzetten voor afsluiten. Dan onthoud je mac dat volume en past hij ook je startup sound aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Welke bench zal ik vanavond uitvoeren? Het moet alleen
geen uren duren. :)

ps, heb alleen een beetje spijt van de keuze voor een NL toetsenbord. Ipv dat ik de enter aantik sla ik steeds met mijn pink de \ aan. Misschien kwestie van wennen :)

[ Voor 54% gewijzigd door RoyK op 15-06-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
RoyK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 06:44:

ps, heb alleen een beetje spijt van de keuze voor een NL toetsenbord. Ipv dat ik de enter aantik sla ik steeds met mijn pink de \ aan. Misschien kwestie van wennen :)
Haha, heb ik ook last van. :P

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
RoyK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 06:44:

Don't worry, dat went :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat je de \ aantikt of dat je de enter wel vind? :P

ps, eerste ervaring met OSX... ik ben verliefd. Smoor verliefd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Leuk om te lezen dat de aankoop naar je wens is. Heb er zelf ook meer dan plezier van en vandaag 8gb geheugen besteld. Heb geen ssd en vind m al snel. De kleine enter vind ik ook wel minder maar is kwestie van gewenning. Op de zaak heb ik een windows computer, zit hele tijd verkeerde sneltoetsen in te drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:57:
ps, eerste ervaring met OSX... ik ben verliefd. Smoor verliefd!
Nou, eindelijk heb je het spul dus :P Mooi dat het allemaal bevalt joh.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ja, echt geweldig. Middels draait hij met 12gig geheugen, heb ik iMail ingesteld en TimeMachine ingesteld op de NAS. Hij heeft al backups gemaakt. Gisteren ook skype en tweetdeck geinstalleerd. Ik vind iMail nog niet je van het, daar had ik iets meer overzicht in verwacht. Wat dat betreft moet ik even wachten op Lion.

Vanavond Photoshop en Illustrator installeren.

Ik ga vrijdag op mijn gemak even de draadjes door om OSX goed door te lopen. En zal een bench of wat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Wat is iMail ^^ Volgens mij kun je die "i" weglaten. Maar veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:34
Ik heb een iMac i5 uit mei 2010 met Applecare alleen ik begin mij steeds meer te ergeren aan de harde schijf. Ik lees her en der dat meerdere mensen last hebben van hebben van het luide geratel. Ik maak liever mijn iMac niet open, heb ook vernomen dat er problemen zijn met de sensor van de HDD na vervanging.

Eigenlijk ben ik niet tevreden met mijn iMac. Heb ook last van de bekende gele waas en aan de rechterzijde veel backlight bleeding (merk ik vooral tijdens het kijken van films). Na er een jaar tegen aan te hikken wil ik er nu eigenlijk iets aan laten doen. Is dat nog mogelijk (uiteraard onder garantie)? Indien het zo ver komt neem ik aan dat ik mijn bijgeprikte ram er uit moet halen?

Voor de rest is het een top ding, snel, betrouwbaar en werk er dagelijks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Ditmar schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:58:
Ik heb een iMac i5 uit mei 2010 met Applecare alleen ik begin mij steeds meer te ergeren aan de harde schijf. Ik lees her en der dat meerdere mensen last hebben van hebben van het luide geratel. Ik maak liever mijn iMac niet open, heb ook vernomen dat er problemen zijn met de sensor van de HDD na vervanging.

Eigenlijk ben ik niet tevreden met mijn iMac. Heb ook last van de bekende gele waas en aan de rechterzijde veel backlight bleeding (merk ik vooral tijdens het kijken van films). Na er een jaar tegen aan te hikken wil ik er nu eigenlijk iets aan laten doen. Is dat nog mogelijk (uiteraard onder garantie)? Indien het zo ver komt neem ik aan dat ik mijn bijgeprikte ram er uit moet halen?

ram mag je zelf vervangen dus dat kun je gewoon erin laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:32:
[...]

Net zoals op een Windows zul je zelf kunnen kiezen wat je waar zet. Het zal dus misschien telkens een paar seconden meer kosten om na te denken, en je zult niet altijd bij installaties next next next kunnen klikken ;)

Hoofdzakelijk stel je jezelf de vraag, heb ik voor dit bestand / programma de snelheid nodig, en dan kom je er telkens wel mooi uit.
OSX is een UNIX variant (of stamt er iig vanaf) en kent dus symlinks, het is dus prima mogelijk om bijv documenten etc gewoon op de 'normale' plaats te laten staan bij install en vervolgens de mappen te verplaatsen van SSD > HDD en een symlink te leggen om te zorgen dat alle koppelingen in het OS gewoon blijven werken as usual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
*snip* dat kun je beter in je signature zetten, niet hier.

[ Voor 76% gewijzigd door Daedalus op 15-06-2011 21:53 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:55:
Ik heb de nieuwe iMac basismodel aangeschaft, heerlijk aparaat en OS bevalt mij erg goed!

Ik heb alleen een storende zoem van iMac. Nu heb ik vooral het gevoel dat het ligt aan mijn tafel die als klankkast fungeert. Ik heb de iMac nu op een stuk graniet gezet en het is al minder geworden. De resonantie is daardoor minder geworden. Heeft iemand hier ook last van, of nog andere tips?
Ik heb heb het een aantal weken aangekeken, maar werd er gek van en kon gewoon niet genieten van mijn nieuwe iMac. Gisteren naar de winkel terug gebracht voor een controle, nu blijkt dat de harddisk kapot is. Wordt vervangen binnen de garantie termijn. Helaas had ik mijn eerste iMac 2011 al moeten terugbrengen omdat er achter het scherm allemaal krassen zaten, daarna gelijk deze gekregen. Helaas dus weer een defecte... Hopelijk is het na deze reparatie klaar en kan ik er echt van gaan genieten. Het is namelijk wel een erg mooi apparaat met een schitterend beeldscherm!

Wat gebeurd er eigenlijk met een HD wanneer deze vervangen wordt? Staat uiteraard allemaal privé materiaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil in Windows mijn games gaan installeren. Hoe kan ik de 1TB hdd in een extra stukje hakken zodat Windows daar gebruik van kan gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Applications > Utilities > Bootcamp Assistant

Daar kan je partitioneren voor Bootcamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Windows staat al geinstalleerd. Nu wil ik de games er op zetten maar dit wil ik niet op de SSD zetten. Ik moet dus ik een stukje schijf reserveren. Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:37:
Windows staat al geinstalleerd. Nu wil ik de games er op zetten maar dit wil ik niet op de SSD zetten. Ik moet dus ik een stukje schijf reserveren. Maar hoe?
Wat voor partities staan er nu op de SSD en harddisk? Als alles op de harddisk nu voor OSX is dan zal je ook daar moeten splitten zodat je een partitie met NTFS hebt voor je games in Windows.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Voor het splitsen gebruik je dus bootcamp?

Ik heb 50gb op de SSD weggezet voor Windows 7

De 1tb is nog zo goed als leeg. Hier wil ik 250 gb hebben voor games

[ Voor 59% gewijzigd door RoyK op 15-06-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:48:
Voor het splitsen gebruik je dus bootcamp?
http://manuals.info.apple.com/en/boot_camp_install-setup.pdf

Documentatie is bij Apple altijd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Windows is al geinstalleerd via bootcamp. Nu wil ik fe 1tb hhd in stukken hakken zodat ik die kan formateren naar ntfs. Ik wil er niet op booten, maar de games naar instaren. Ik ga nu pitten, ik lees het morgen wel even op de zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb een vraagje over de Terminal. Hij ziet er zo uit: "mijn naam"@unknown-c8-2a-14-1b-0c-24.lan-~:
Hoe kan ik dit veranderen? Het deel achter het apestaartje.

[ Voor 11% gewijzigd door Cum Grano Salis op 15-06-2011 23:23 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Nu kleine drie weekjes onderweg met mn 2011 iMac 21,5 inch, maar wat een geniaal apparaat. Tot nu toe alleen maar lopen genieten, alles werkt perfect en in een keer, geen vastlopers meer, geen loeiende harde schijf of fan's meer, programma's installeren is zo gepiept. Verbinding met tv via HDMI loopt ook perfect, enige probleem was dat ik mijn externe hd opnieuw moest formatteren (was NTFS). En, tja, die magic muis blijft wennen. Die gaat misschien nog wel de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Cum Grano Salis schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:22:
Ik heb een vraagje over de Terminal. Hij ziet er zo uit: "mijn naam"@unknown-c8-2a-14-1b-0c-24.lan-~:
Hoe kan ik dit veranderen? Het deel achter het apestaartje.
Als je toch in de terminal zit:

sudo scutil --set HostName korreltjezout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
  • iMac deze week bestellen of wachten op 6 juli vanwege Lion?
  • Wat te doen met de HDD die uit de iMac komt? In doos doen en bewaren of formatteren en NAS bouwen?
  • Als ik dus goed begrijp is onderstaand NL toetsenbord; US toetsenbord heeft groot/staand ENTER toets.
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/keyboard/images/top_view_20091020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mini Poeper schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 01:10:
• iMac deze week bestellen of wachten op 6 juli vanwege Lion?
Kan je nu al bestellen, je kan gratis updaten naar Lion.
• Wat te doen met de HDD die uit de iMac komt? In doos doen en bewaren of formatteren en NAS bouwen?
Afhankelijk van je eigen wensen. Als je nog storage nodig hebt, kan je de HDD natuurlijk gebruiken.
• Als ik dus goed begrijp is onderstaand NL toetsenbord; US toetsenbord heeft groot/staand ENTER toets.
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Iemand enig idee welke HDD (500GB) Apple toepast? Vanwege compatibiliteit met NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, het is precies andersom :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Inderdaad :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
Zou iemand mijn bovenstaande vragen nog kunnen/willen beantwoorden?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Vandaag gaat de back-to-school actie van start: 75 euro itunes/appstore/ibooks tegoedbon. Helaas dus geen iPods meer...

http://www.macrumors.com/...tore-gift-card-confirmed/

[ Voor 31% gewijzigd door bartos88 op 16-06-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
http://support.apple.com/kb/HT2841

Je wilt de us layout hebben.. dat is degene waar je normaal gesproken gewend aan bent ;-)

Geld dit back to school actie nou alleen voor studenten?
Ik ga nl vandaag of morgen mijn 27" imac bestellen...

[ Voor 31% gewijzigd door DarkChylde op 16-06-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
DaMarcus schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 01:15:
[...]

Dat staat er anders nog wel heel erg vaag hoor. Er staat alleen kom terug voor meer details, niet dat je gratis kan updaten als je nu besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Mini Poeper schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 02:22:
Iemand enig idee welke HDD (500GB) Apple toepast? Vanwege compatibiliteit met NAS.
Ik weet het niet voor de 500GB, maar in een 2011 iMac zit deze disk:
code:
1
Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB

Overigens hebben (vrijwel?) alle Intel iMac's een Seagate schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
rsv44 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:54:
[...]

Als je toch in de terminal zit:

sudo scutil --set HostName korreltjezout
Bedankt, weer wat geleerd. Het werkte overigens niet, maar ik heb via nano .profile, gewoon de /h verwijderd en nu staat er enkel mijn naam. Ook nog geprobeerd via mijn Experiabox de aangesloten lijn te hernoemen naar iMac, maar tevergeefs.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
jip_86 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:29:
[...]

Dat staat er anders nog wel heel erg vaag hoor. Er staat alleen kom terug voor meer details, niet dat je gratis kan updaten als je nu besteld.
Apple heeft al aangegeven dat het gratis is voor de mensen die een systeem na 6 juni hebben gekocht.
Stukje uit een Apple persbericht:

The Mac OS X Lion Up-To-Date upgrade is available at no additional charge via the Mac App Store to all customers who purchased a qualifying new Mac system from Apple or an Apple Authorized Reseller on or after June 6, 2011. Users must request their Up-To-Date upgrade within 30 days of purchase of their Mac computer. Customers who purchase a qualifying Mac between June 6, 2011 and the date when Lion is available in the Mac App Store will have 30 days from Lion’s official release date to make a request.
De Back to School actie is inmiddels ook 'live'. Vind het toch wel beetje tegenvallen.. 75 euro tegoed is leuk, maar ik koop eigenlijk nooit wat in de App Store! Als je die 75 euro nou mocht gebruiken op je volgende aankoop bij Apple, dan was het veel leuker geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
bartos88 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:18:
Vandaag gaat de back-to-school actie van start: 75 euro itunes/appstore/ibooks tegoedbon. Helaas dus geen iPods meer...

http://www.macrumors.com/...tore-gift-card-confirmed/
Had ik dan maar met de iDays gekocht... zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
zAo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:33:
[...]

Ik weet het niet voor de 500GB, maar in een 2011 iMac zit deze disk:
code:
1
Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB

Overigens hebben (vrijwel?) alle Intel iMac's een Seagate schijf.
Heb op Youtube een SSD installatie fimpje gezien waar een Western Digital schijf uit kwam (iMac 27")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
DarkChylde schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:24:
Geld dit back to school actie nou alleen voor studenten?
Ik ga nl vandaag of morgen mijn 27" imac bestellen...
Ja, deze actie is tot nu toe altijd alleen voor studenten geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
RoyK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:21:
Windows is al geinstalleerd via bootcamp. Nu wil ik fe 1tb hhd in stukken hakken zodat ik die kan formateren naar ntfs. Ik wil er niet op booten, maar de games naar instaren. Ik ga nu pitten, ik lees het morgen wel even op de zaak ;)
Dat kan met Schijfhulpprogramma in de map Hulpprogramma's.
De schijf selecteren op het hoogste niveau en dan zie je de optie partitioneren.

[ Voor 9% gewijzigd door funske op 16-06-2011 11:34 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Q schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:07:
Dit geheugen werkt ook in de iMac 2011 (waarschijnlijk niet in de iMac 2010)

pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G

Rond de 40 euro per module lekker goedkoop.
Ik ben van plan dit geheugen te bestellen voor mn 21.5" nieuwe iMac. Moet ik dit in setjes van 2 bestellen? Of kan 1 van 4GB bij het standaard geheugen worden geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

funske schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Dat kan met Schijfhulpprogramma in de map Hulpprogramma's.
De schijf selecteren op het hoogste niveau en dan zie je de optie partitioneren.
Geweldig, dank je. Ik zat toevallig een beetje te surfen hoe ik dit moet gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 14-08 15:34
Beste Mede-Tweakers,

Toch nog een vraag..

Is de optie van een 2GB HD6970 het geld waard. Ik ben namelijk van plan om de 27" i7 te kiezen, maar ik weet niet of dat het verschil met bijvoorbeeld games en video bewerking te merken is.

Wat zouden jullie doen of heeft hier iemand al ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Nou, mijn 27" iMac is binnen! Hij is prachtig! Ik was bang dat hij te groot zou zijn voor mijn bureau, maar tot nu toe valt het erg mee :) Ik begin wel al een klein beetje last van mijn ogen te krijgen, maar het zal wel gewoon wennen zijn (hoop ik :P) Verder zie ik zo op het eerste gezicht geen gele waas of andere schermproblemen. Jammer dat ik vanavond weg moet, want ik had wel zin om ermee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

iwan_app schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:12:
Beste Mede-Tweakers,

Toch nog een vraag..

Is de optie van een 2GB HD6970 het geld waard. Ik ben namelijk van plan om de 27" i7 te kiezen, maar ik weet niet of dat het verschil met bijvoorbeeld games en video bewerking te merken is.

Wat zouden jullie doen of heeft hier iemand al ervaring mee.
De GPU is ruwweg 2 keer sneller als de default-mac. Mocht je dus ooit spellen willen spelen dan is de HD6970 als Mac-onderdeel niet te missen.
reviews: 27" iMac: nieuwe wijn in oude zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Ik heb een vraag over het "Dock".
Hoe kan ik de mappen met de stapel voor documenten,de stapel voor downloads en de stapel voor programma's terug in de rechterkant van het Dock krijgen ?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Open een Finder-venster en sleep ze vanuit de Finder terug naar het dock? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
filenox schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:39:
Open een Finder-venster en sleep ze vanuit de Finder terug naar het dock? :)
Dank je, het is me gelukt ! Dat het zo simpel kon zijn.
Had altijd een pc gehad, en nog maar een paar weken een iMac.
Had gisteren het een en ander uitgeprobeerd, zodat plots die mappen weg waren uit het Dock. Had dan alle programmaatjes afzonderlijk in het Dock geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor mensen met een op hol slaande HDD fan vanwege een SSD:

Exirion in "Het SSD in je Apple topic"

http://exirion.net/ssdfanctrl

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 17-06-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
DaMarcus schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 01:15:
Ik wist dat het de zesde was... in juni dus. ;)
DarkChylde schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:24:
http://support.apple.com/kb/HT2841

Je wilt de us layout hebben.. dat is degene waar je normaal gesproken gewend aan bent ;-)
Dank voor de link! Grote enter toets vind ik wel fijn, maar dan met verdikking aan onderzijde...

Ben van plan van het weekend offerte aanvragen de deur uit te doen voor het volgende pakket:Ook koop ik nog ergens CAT6 kabel; 15m van iMac naar router en 20cm van router naar NAS.

De SSD zal inbouwen zodra Lion uit is. Eerst maand dus nog ff met de HDD het OS X verkennen en na de reinstall van Lion het verschil constateren met een SSD. Vervolgens de OEM HDD formateren en in de verpakking bewaren.

Iemand opmerkingen of suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Mini Poeper op 16-06-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

oke, ik heb nog een uitdaging die ik maar niet opgelost krijg. Ik heb een Qnap TS 210. Hier staat mijn printer op aangesloten met USB. Het is een HP F4580. Ik krijg deze printer maar niet zichtbaar in OSX. In windows heb ik hem middels geïnstalleerd. Ik heb speciaal nog drivers gedownload van HP maar het wil niet baten. Heeft OSX misschien wat moeite om op mijn netwerk te kijken.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:42:
oke, ik heb nog een uitdaging die ik maar niet opgelost krijg. Ik heb een Qnap TS 210. Hier staat mijn printer op aangesloten met USB. Het is een HP F4580. Ik krijg deze printer maar niet zichtbaar in OSX. In windows heb ik hem middels geïnstalleerd. Ik heb speciaal nog drivers gedownload van HP maar het wil niet baten. Heeft OSX misschien wat moeite om op mijn netwerk te kijken.?
Staat je firewall soms aan? Ik heb hier een HP wifi printer en die wordt op de Macs probleemloos gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Opgelost. Ik heb de wifi aangezet en hij pakte hem meteen. Dit lukte nooit met mijn laptop. Ik dacht dat het wifi signaal van de modem op de begane grond de printer niet bereikte. Zend de iMac zelf het signaal nu naar de printer, of loopt dat via de modem in de meterkast beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:09:
Opgelost. Ik heb de wifi aangezet en hij pakte hem meteen. Dit lukte nooit met mijn laptop. Ik dacht dat het wifi signaal van de modem op de begane grond de printer niet bereikte. Zend de iMac zelf het signaal nu naar de printer, of loopt dat via de modem in de meterkast beneden?
Alle wifi-apparaten connecten aan het access point, dus daar loopt al het verkeer over. De iMac en printer communiceren zodoende via je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
En ja hoor, ik mag die van mij morgen in ontvangst nemen. Toch wel grappig hoe het is gegaan. 20 mei besteld, levertijd 14 juli. Dat werd 18 juli tot vorige week. 20 juni zou de imac binnen komen. Kreeg ik vanavond een mail van ups dat ie morgen wordt geleverd....op de dag dat ik de big 30 bereik, je zou bijna zeggen dat apple zijn best geeft gedaan!

Maar ff een snelle vraag, ik heb ook 4x4 gb reeds binnen gekregen. Kan je zonder dat de imac is aangeweest na levering die gb's er direct inzitten, zonder enige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat is dus helemaal niet zo fijn dan. Want mijn modem staat beneden, ik zit boven. Het netwerk is hier heel zwak. Daarom heb ik alles bekabeld. De printer met USB aangesloten op de NAS. De NAS ingesteld als printerserver.. en dat gaat in windows prima. Nu nog in OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tijlemanz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:23:
Maar ff een snelle vraag, ik heb ook 4x4 gb reeds binnen gekregen. Kan je zonder dat de imac is aangeweest na levering die gb's er direct inzitten, zonder enige problemen?
Ik zou 'm altijd eerst even aanzetten om te kijken of alles ok. Dus of ie uberhaupt goed werkt en of er geen dode pixels in het display zitten :) Daarna het geheugen erin zetten kost geen extra moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 22:57
DJH schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:20:
[...]

Ik ben van plan dit geheugen te bestellen voor mn 21.5" nieuwe iMac. Moet ik dit in setjes van 2 bestellen? Of kan 1 van 4GB bij het standaard geheugen worden geprikt?
Heb dezelfde vraag eigenlijk. (Dan voor het 27" model.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik zou het gewoon per 2 doen (voor de 21,5" weet ik niet precies hoe het zit). Al is het alleen al om de prijs. Ik heb afgelopen week voor iets van 56 euro incl. verzenden 8 GB besteld. Daar zou ik niet voor gaan tobben, met later net nog weer een ander reepje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
RoyK schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:24:
Dat is dus helemaal niet zo fijn dan. Want mijn modem staat beneden, ik zit boven. Het netwerk is hier heel zwak. Daarom heb ik alles bekabeld. De printer met USB aangesloten op de NAS. De NAS ingesteld als printerserver.. en dat gaat in windows prima. Nu nog in OSX
Heeft die printer geen UTP poort, anders zou ik een gigabit switch kopen en die ertussen zetten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mini Poeper schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 02:22:
In die van mij (21.5" 2,5 Ghz) zit een 500GB van Western Digital.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Exirion schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:25:
[...]

Ik zou 'm altijd eerst even aanzetten om te kijken of alles ok. Dus of ie uberhaupt goed werkt en of er geen dode pixels in het display zitten :) Daarna het geheugen erin zetten kost geen extra moeite.
Weet jij hoe de regeling is ivm dode pixels?
Volgens mij heb ik ze niet maar lijkt er stof of een klein haartje rechtsonder achter de glasplaat te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ik zit nu een beetje te spelen met screen sharing zodat ik met mn macbook mn imac kan bedienen via het lokale netwerk. Nu zag ik dat het ook remote kan door bepaalde poorten open te zetten, maar ik vraag me af of dat veilig is? Zijn er meer secure manieren om met mijn iMac remotely te screensharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GeeMoney schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:10:
Weet jij hoe de regeling is ivm dode pixels?
Als je via de Apple Store online hebt gekocht kun je zo om laten ruilen. Via een dealer moet je mazzel hebben. Sommige zijn redelijk coulant, maar de policy van Apple is dat niet. Zelf heb ik 'm bij MyCom vandaan, en daar mag je sowieso omruilen als er een pixeltje hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aramdin schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:01:
[...]

Heeft die printer geen UTP poort, anders zou ik een gigabit switch kopen en die ertussen zetten.
Nope, het is een wireless printertje van hp. Simpel ding. Hij staat nu met USB op de NAS. Die staat op zijn beurt weer op de Switch. En de iMac staat ook op deze switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Bij mijn Expose & Spaces configuratie staat F9 ingesteld om expose te starten. Maar F9 indrukken werkt niet, en alt+F9 ook niet. Met de trackpad gaat het wel gewoon goed. Weet iemand hoe dit komt?

edit: never mind. Moest natuurlijk de fn knop zijn ipv alt, maar de fn zit nu opeens op een andere plek. Dus ik heb nu maar ingesteld dat de f-knoppen werken zonder fn toets

[ Voor 31% gewijzigd door bartos88 op 17-06-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 21" 2,7 ghz gehaald. Bleef steeds hangen. Ook viel mijn wifi connectie elke keer weg. Net een nieuwe gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Klopt het trouwens dat het aluminium "vrij" warm wordt? Denk niet dat het kwaad kan, maar toch. Vooral aan de bovenkant.

[ Voor 11% gewijzigd door Cum Grano Salis op 17-06-2011 16:07 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cum Grano Salis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:06:
Klopt het trouwens dat het aluminium "vrij" warm wordt? Denk niet dat het kwaad kan, maar toch. Vooral aan de bovenkant.
Aluminum geleidt heel goed warmte dus je iMac is eigenlijk z'n eigen koellichaam. Kan echt geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

is mail nog zo te configureren dat hij de mail op de computer opslaat? Dus als de mail van de server verwijderd wordt, dat het op mijn pc nog wel steeds blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:22:
is mail nog zo te configureren dat hij de mail op de computer opslaat? Dus als de mail van de server verwijderd wordt, dat het op mijn pc nog wel steeds blijft staan?
Ehm.. dat is standaard zo hoor :) Hij slaat de mail uiteraard op je computer op, want anders zou ie elke keer dat je je mailt opent alle mail moeten binnenhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

nou, ik heb een dik dik dik dik dik probleem.

Ik heb perongelijk mijn mail account verwijderd op de server. Dus mijn hosting. Nu zijn ook alle mailtjes in OSX verdwenen. Dus dit wordt gesynct of zo iets. :(

ik ben heel verdrietig. Alle contacten van de afgelopen weken waar ik erg druk mee ben, allemaal weg :(

[ Voor 20% gewijzigd door RoyK op 17-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Heb je geen timemachine draaien? Dan kan je als je mail open hebt Timemachine activeren en het mogelijk terug halen? (Eventueel even verbinding verbreken en dan gelijk exporteren/verplaatsen/backuppen w/e)

Maar dit gedrag is specifiek iets van IMAP, aan andere kant met POP3 ben je alles kwijt als je computer crashed nu alleen door dit soort blunders (want dat is het)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:38:
nou, ik heb een dik dik dik dik dik probleem.

Ik heb perongelijk mijn mail account verwijderd op de server. Dus mijn hosting. Nu zijn ook alle mailtjes in OSX verdwenen. Dus dit wordt gesynct of zo iets. :(

ik ben heel verdrietig. Alle contacten van de afgelopen weken waar ik erg druk mee ben, allemaal weg :(
DM me ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Natuurlijk!! TimeMachine. Dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik zit natuurlijk nog in mijn Windows stress.. maar ik heb nu te maken met een doordacht OS. TimeMachine gaan we eens even nader bestuderen. Ja, ik ga ook gelijk even kijken hoe dat werkt. POP vs IMAP. DM onderweg Exirion!

[edit]

oke.. ik had dus inderdaad een IMAP account, dat heb ik omgebouwd naar POP. Ik heb via timemachine de berichten terug gevonden en in de POP map gegooid. Helaas wil Mail de mailtjes niet zien. Moet ik nog manual iets doen om ze in de inkomende map te zetten? Als dit niet lukt, ben ik al voor 90% blij dat de mailtjes minimaal nog bestaan. Wat een blunder :(

YESSSS...

Het is me gelukt. De tranen springen haast in mijn ogen. Wat een ding. OSX safes my ass al na 3 dagen werken. Nu ben ik echt verkocht!

[ Voor 49% gewijzigd door RoyK op 17-06-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:12:
Het is me gelukt. De tranen springen haast in mijn ogen. Wat een ding. OSX safes my ass al na 3 dagen werken. Nu ben ik echt verkocht!
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Zo horen we het graag natuurlijk *o*

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Gisteren een aantal offerte aanvragen gedaan bij verschillende resellers van mijn lijst, zie mijn vorige post.
Iemand nog op- of aanmerkingen?

Vandaag eerste offertes binnengekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
RoyK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:12:
Natuurlijk!! TimeMachine. Dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik zit natuurlijk nog in mijn Windows stress.. maar ik heb nu te maken met een doordacht OS. TimeMachine gaan we eens even nader bestuderen. Ja, ik ga ook gelijk even kijken hoe dat werkt. POP vs IMAP. DM onderweg Exirion!

[edit]

oke.. ik had dus inderdaad een IMAP account, dat heb ik omgebouwd naar POP. Ik heb via timemachine de berichten terug gevonden en in de POP map gegooid. Helaas wil Mail de mailtjes niet zien. Moet ik nog manual iets doen om ze in de inkomende map te zetten? Als dit niet lukt, ben ik al voor 90% blij dat de mailtjes minimaal nog bestaan. Wat een blunder :(

YESSSS...

Mischien iets voor een andere thread, maar als je ook Gmail hebt kan je je vanuit Gmail je andere email (POP/IMAP) beheren. Kan je zulke fouten ook niet maken ;) En je mail gaat ook nog eens door de goede spamfilters van Google.

Offline functionaliteit zit ook in Gmail ingebouwd, mocht je internet wegvallen.

Nadeel: wil je Google al je emails laten "lezen"?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:29:
Gisteren een aantal offerte aanvragen gedaan bij verschillende resellers van mijn lijst, zie mijn vorige post.
Iemand nog op- of aanmerkingen?

Vandaag eerste offertes binnengekregen...
Ja, ik snapte niet waarom je zo'n oud model Samsung F3 neemt. Ik heb al ruim een half jaar de F4 in m'n NAS zitten (2 stuks in RAID) en waarom een 1TB ipv een iets duurdere 2TB: bij de F4 de HD204UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Delerium schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:10:
[...]

De GPU is ruwweg 2 keer sneller als de default-mac. Mocht je dus ooit spellen willen spelen dan is de HD6970 als Mac-onderdeel niet te missen.
reviews: 27" iMac: nieuwe wijn in oude zakken
Niet helemaal.. de 2gb lijkt tot nu toe weinig toe te voegen. De gpu bij de duurder 27" imac is wel 2x zo snel als bij de standaard 27: ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Exirion schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:03:
[...]

Ja, ik snapte niet waarom je zo'n oud model Samsung F3 neemt. Ik heb al ruim een half jaar de F4 in m'n NAS zitten (2 stuks in RAID) en waarom een 1TB ipv een iets duurdere 2TB: bij de F4 de HD204UI.
Dank voor de tip! Ik heb net in de compatibiliteitlijst van Synology gekeken, past inderdaad ook.
Is wel een 5400rpm schijf... die ik had gekozen een 7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Dit bericht wordt nu getypt op een standaard iMac 21,5" op een bedraad numeriek toetsenbord!

Gisterenavond besloten de iMac bij een reseller hier in de buurt te kopen, vanwege pick & return. Dit gaf mij vanwege mogelijk gele waas en pixel problemen een beter gevoel. Ben nu OS X met name aan het verkennen en moet het nog doen met 2x2GB.

De rest van mijn lijstje zal ik aankomende week ergens bestellen, zo ook MS Office en CAT6 bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Seg RoyK, waar blijven trouwens je foto's in het show je mac topic? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ik heb zojuist event mijn nieuwe iMac 3.1GHz getest in MATLAB met een cpu-intensieve taak (een machine-learning algoritme). Mijn core2duo 2.0Ghz macbook 5,1. deed over een berekening 116 sec, terwijl mijn iMac er nu 48 sec. over doet. Ze doen het beiden met maar 1 core. Lijkt dat jullie een normale verbetering? Ik had zelf toch iets meer verbetering verwacht ten opzichte van de macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartos88 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:20:
Mijn core2duo 2.0Ghz macbook 5,1. deed over een berekening 116 sec, terwijl mijn iMac er nu 48 sec. over doet. Ze doen het beiden met maar 1 core. Lijkt dat jullie een normale verbetering? Ik had zelf toch iets meer verbetering verwacht ten opzichte van de macbook.
Nou, ik vind 2.5 keer zo snel berekenen met 1.55 keer de kloksnelheid toch wel netjes eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Exirion schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:29:
[...]
Nou, ik vind 2.5 keer zo snel berekenen met 1.55 keer de kloksnelheid toch wel netjes eigenlijk ;)
Ja, als je het zo stelt wel idd. Ik denk dat ik onrealistische verwachtingen had :P

Verder is ie trouwens geweldig! Scherm is prachtig, en 8GB is onderweg :)

[ Voor 12% gewijzigd door bartos88 op 19-06-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
Nogmaals mijn vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Bel eens naar AppleCare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ditmar schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:41:
heb ook vernomen dat er problemen zijn met de sensor van de HDD na vervanging.
Het sensorprobleem is softwarematig prima op te lossen. Zie mijn linkje een stukje terug in het topic :)

Exirion in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9"

Ik kan je een SSD in ieder geval heel erg aanbevelen :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 19-06-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik errûg benieuwd! ;)

Zit nu sinds gisteren 10:15 achter mijn standaard iMac (met bedraad numeriek keyboard), volgende week rest van mijn lijstje bestellen! 3x 4GB en bij release van Lion de SSD.

Ik heb er net vijf minuten overgedaan om dakje op de u te krijgen. :P
Ook mis ik de HOME en END toetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Mini Poeper schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:45:
Ik errûg benieuwd! ;)

Zit nu sinds gisteren 10:15 achter mijn standaard iMac (met bedraad numeriek keyboard), volgende week rest van mijn lijstje bestellen! 3x 4GB en bij release van Lion de SSD.

Ik heb er net vijf minuten overgedaan om dakje op de u te krijgen. :P
Ook mis ik de HOME en END toetsen...
Home en End is gewoon te gebruiken door CMD + pijltje naar links/rechts :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

CMD+up/down bedoel je ;) Maar gaaf dat je dat meldt! Ik wist het namelijk niet en miste die toetsen onwijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Jullie hebben allebei gelijk!

CMD +
Boven/onder is naar linksboven/rechtsonder, links/rechts is naar begin/eind.
Moet ik alleen nog achter zien te komen wat die andere pijltoetsen zijn op mijn numeriek toetsenbord...

⌥ + links/recht is woord voor woord
Woord voor woord is

Ontdek ik dus net dankzij jullie.

Bij opdrachtgevers werk ik met Windows machines en daardoor nu ook Windows 7 aan het ontdekken. Hierbij kun je het beeldscherm precies in tweeën splitten, kan dit ook op een Apple?

[ Voor 42% gewijzigd door Mini Poeper op 19-06-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Schemen docken aan beide kanten kan met 3rd party progjes zoals Cinch (betaald) en BetterTouchTool (gratis)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik heb daar nu BetterSnapTool voor. Ondersteund naast de linkerhelft en rechterhelft ook links en rechts een kwart en eenderde verhouding. Verder kan je de dubbelklik op de titelbar instellen als maximize, wat in windows default was.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8