verander de channel van je wireless, check even op welke channel iedereen in je omgeving zit.VChunky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:58:
Ik heb sinds een week een 27" iMac en was heel tevreden. Maar nu werkt het wireless internet niet meer goed. Ik kan heel even beperkt en langzaam internetten, filmpjes kijken en downloaden werkt sowieso niet, vervolgens is de connectie helemaal weg en moet ik AirPort herstarten. Na het herstarten werkt het internet weer heel langzaam en stopt er weer mee na een paar handelingen.
Zoekende op het internet blijkt dit een bekend probleem te zijn en moeilijk oplosbaar (tenminste, ik heb nog geen concrete oplossing gevonden die werkt).
De situatie:
- mijn andere apparaten hebben geen netwerkproblemen
- internet op de iMac heeft goed gewerkt de eerste week
- iMac heeft volledig bereik
- router zit op een uniek kanaal
- verschillende settings met DNS/ipv6/WEP/WPA2/frequentie geprobeerd
- verschillende routers geprobeerd
Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van, omdat ik juist een Apple van 1900 euro heb aangeschaft om dit soort gezeik niet te hebben...
ik had het probleem ook, tot ik wisselde van channel.
iedereen in mijn omgeving zat op 9 ik ben dus ergens anders gaan zitten.
tevens moet je even kijken of er niets in je omgeving is dat je signaal kan verstoren.
ik heb iemand in mijn straat die loot te zenden ergens mee, als hij dat doet heb ik gewoon een k*t verbinding.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before