[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan gewoon zelf kiezen wat je waar wil opslaan. iPhoto en iTunes krijg je er bij en daar KAN het dan ook in, maar je wordt niet verplicht om het zo te doen. Het wel erg handig, dus waarom je het nog zelf zou willen doen in 2011...

Daar naast slaan iTunes en iPhoto (om die twee weer te nemen) gewoon bestanden als bestanden op, iPhoto bewaart ook nog eens losse versies als je bewerkingen maakt. iTunes slaat alles in ~/Music/iTunes/iTunes Media/Music op, en iPhoto alles in ~/Pictures/iPhoto Library. De library van iPhoto kan je gewoon openen (het is een pakket – een systeem op Mac OS X waardoor bepaalde mappen met data als 1 bestand gezien en gebruikt kan worden, zo worden Applicaties ook weergegeven, in plaats van een bende dll's, binaries en andere meuk) en daar staan dan in mappen ook gewoon al je foto's. Mocht je iPhoto wegdoen, dan kan je die library gewoon met een andere computer met iPhoto openen, of gewoon in het bestand zelf kijken en daar je foto's halen. Dat kan trouwens ook op windows, want die ziet packages gewoon als mappen.

Kopieren en plakken van bestanden en mappen kan prima, dat kan al sinds 10.5. Verplaatsen dan weer niet op die manier, als je dat met Knippen wil doen. Slepen is dan meestal ook het probleem niet, plus mensen die graag met toetsenborden werken kunnen net zo gemakkelijk leren hoe een shell werkt, dat is qua snelheid altijd nog sneller dan welke GUI dan ook.

De 'map omhoog' of 'bovenliggendemap' knop bestaat wel, maar wordt gewoon standaard niet weergegeven om dat de meeste mensen het concept van de boomstructuur van mappen niet snappen, en dus niet weten waar die knop voor dient. Om dat een onnodige knop in een 'schone' layout dan weer niet staat, is die dus standaard uit. Kan je aanzetten door gewoon rechts te klikken op die toolbar, customize aanklikken en dan kijken welke knoppen je graag ziet.

Command+Klik op de titel geeft je trouwens de complete tree of het pad waar je bent (dat werkt dan vooral in cocoa programma's goed – andere frameworks hebben dat niet automatisch) maar command+up en command+down geven je hetzelfde gemak om naar boven en naar onder te navigeren (dus bovenliggende map, en map openen in dit geval).

Aperture is een los programma, dat moet je kopen. Picasa is ook beschikbaar, maar iPhoto is altijd net wat sneller, net wat geavanceerder en net wat 'mooier'.

Video's kunnen in zowel iPhoto als iTunes beheerd worden. Systeemmappen waar je niet bij kan bestaan niet. Je hebt wel BSD subsysteem mappen (Als je dat geinstalleerd hebt), zoals var, etc, bin, sbin, usr, tmp enz. Die zijn onzichtbaar maar gewoon toegankelijk; ga naar de root van de schijf (en root is hierbij dus de 'stam' aangeduid met '/' of in finder het 'plaatje' van een schijf) waar dus Applications, Library, System, Users e.d. staan, klik dan in finder bovenin op "Go" en dan "Go to folder..." en dan kan je gaan en staan waar je maar wil.

AppleTV werkt met iTunes, en met MP4 valide films tot 720p (dacht ik). Converteren kan altijd nog met Handbrake (gratis - www.handbrake.fr), je kan ze dus in iTunes zetten en dan syncen of streamen zodat je ze met je AppleTV kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Mag ik vragen wat volgens jou de beste manier is om je verschillende soorten bestanden te ordenen? Misschien dat anderen hun manier ook willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Goede vraag die michielvz stelt.
Mijn idee is om de SSD te delen in twee/drie partities.
Eén voor OS X en één of twee voor bestanden. Vervolgens laat ik Time Machine alleen de 'bestanden partitie' backuppen. Is dit mogelijk... goed idee?

Twee gebruikers; ieder dan een eigen 'bestanden partitie' of gezamenlijk één? Liefst samen één die vanuit beiden profielen zichtbaar is. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:33

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen. Als het niet mag dan hoor ik graag waar ik wel terecht mag.

Mijn dochtertje heeft over mijn MacbookPro gespuugd en deze doet nu helemaal niets meer.
Ik wilde eigenlijk al langer een iMac kopen, en dit heeft e.e.a. in versnelling gebracht. Ik kan namelijk niet al te lang zonder Mac, aangezien ik er mijn geld mee verdien. Ik verwacht namelijk dat er de nodige tijd overheen zal gaan voordat e.e.a. geregeld is met de verzekering en de reparatie. En zo lang kan ik dus niet zonder.

Nu heb ik 2 iMacs op het oog. Helaas geen nieuwe, aangezien ik daar geen budget voor heb.

Optie 1:
iMac aluminium 24" Core 2 Duo 2.8
4GB
320GB harde schijf
ATI Radeon HD 2600 Pro 256MB
799 inclusief BTW

Optie 2:
iMac 24" 2.93GHz. Core 2 Duo / MB419
4Gb
640 Gb
Nvidia GeForce GT 120 256Mb
899 geen BTW

Aangezien ik een bedrijf heb kan ik BTW aftrekken, dat is dus een voordeel.
Nou vraag ik me dus af merk je het verschil in processor of is dat te verwaarlozen?
En hoe zit het met de grafische kaarten? Ik zal de iMac vooral gebruiken voor het ontwerpen
en maken van website, muziek luisteren, surfen, iPhoto en af en toe een filmpje maken met iMovie

Alvast bedankt voor jullie reactie.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je het alleen op de CPU gooit is het verschil marginaal (beide verouderd btw) en is ei'k de goedkoopste ook de beste deal. Die schrijf je namelijk het makkelijkste af.

Voor het prijsverschil van ca 300 euro zou ik dus de goedkoopste nemen. Ook al zijn de prestaties iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44

The_DoubleU

Tweaker in München

michielvz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:20:
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Mag ik vragen wat volgens jou de beste manier is om je verschillende soorten bestanden te ordenen? Misschien dat anderen hun manier ook willen delen?
Persoonlijk laat ik iTunes en iPhoto het beheer doen, het zijn beide programma's om je inhoud te managen en dat doen ze prima.
Het maakt mij niet uit waar de files staan of iPhoto het nu in /photo/jaar/maand/dag/album or in /photo/album stopt. Ik zie de foto's in iPhoto en maak Events en Albums aan en eventueel bewerk ik de foto's. Wat iPhoto met de foto's doet als ik een foto van verplaats zal mij worst wezen.
Hetzelfde met iTunes, waar mijn muziek staat maakt niet uit, zolang het maar snel in iTunes te vinden is.
Ik ga dus bijna nooit in Finder opzoek naar muziek of foto's.

Maar zoals gezegd, dit is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

@Delerium Ze zijn idd verouderd ja, maar dat maakt mij niet zo veel uit. Heb toevallig gisteren op een iMac van een vriend gewerkt (een 20" 2.4) en dat werkte eigenlijk snel genoeg nog.

Wat wel jammer is is dat de 2.8 volgens mij niet verder uit te breiden is met geheugen, en die 2,9 wel.
Of merk je het verschil tussen 4 en 8 gb niet?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je veel virtuele dingen opent of Aperture goed gebruikt dan gaat het met 8 GB goed.

Ik kreeg mijn iMac op de knieen door Aperture, Win7, WinXP, iTunes, Safari en nog wat meuk tegelijk open te zetten met 4 Gb. Alleen deze combo maakte 8 Gb noodzakelijk maar voor je eigen toepassingen lijkt het me dat je niet snel de limiet doorbreekt.
Mocht je dat volgend jaar toch een keer overkomen kan je alsnog overwegen een volwassen iMac te kopen en is het goedkope model een lekker tussendoortje.

* Delerium denkt dat Apple niet voor niets iMacs verkoopt met 4 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

In de 2.8 past in ieder geval 6GB RAM (4GB + 2GB RAM). Ik zou haast zeggen dat 8GB ook werkt. Nadeel is wel dat je dan gebonden bent aan DDR2 SODIMM en dat is prijzig geheugen. Dan kan je beter kijken naar de duurdere iMac, DDR3 SODIMM is de helft goedkoper (150 versus 75 euro, uitgaande van 2 x 4GB SODIMM) en dat compenseert dus ook weer in aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik denk dat ik voorlopig met die 4 gb wel uitkom. En als het echt niet voldoende is dan verkoop ik deze iMac volgend jaar gewoon weer :)

Denk dat het dus de 2.8 wordt. Kan ik lekker de BTW aftrekken en blijft het allemaal nog leuk.
Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
@Stickyfish

Ik kan niet in je beurs kijken....
Ben je bekend met de crisismaatregel? Vanwege de crisis mag je investeringen dit jaar 50% aftrekken ipv 20%. Doe je overige volgend jaar ook 50% of nog twee keer 25%.

In dit licht gezien denk ik dat je dan beter basismodel zonder extra poespas kunt aanschaffen. Upgrades kun je dan later uitvoeren die je dan kosten kunt boeken en niet in deze investering vallen. Drukt de winst over 2010 weer een beetje. ;)

Overleg ff met je fin.adviseur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

@Mini Poeper

Met deze maatregel ben ik niet bekend. Maakt ook niet zo veel uit, iMac is al besteld :)

En bovendien zou ik dan voor het 27" model willen gaan, want 21.5 vind ik te klein, en dan wordt het me zowiezo te duur. Wil er niet meer dan +/- 800 euro aan uitgeven, en daar blijf ik nu mooi onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ken de situatie, ben ook zelfstandige.

Iemand antwoord op mijn vraag -klik-?

[ Voor 64% gewijzigd door Mini Poeper op 08-06-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Mini Poeper schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:38:
Ik kan niet in je beurs kijken....
Ben je bekend met de crisismaatregel? Vanwege de crisis mag je investeringen dit jaar 50% aftrekken ipv 20%. Doe je overige volgend jaar ook 50% of nog twee keer 25%.
Sorry als dit een stomme vraag is, maar betekent dit dat ik mn iMac dus in 2 jaar mag afschrijven? (en evt over 2 jaar weer een nieuwe kopen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Jep, regel gold tot , 2011 maar is met een jaar verlengd zodat 2011 ook nog mee doet. Ik pas zelf waarschijnlijk 50-25-25 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Mini Poeper schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 01:29:
Goede vraag die michielvz stelt.
Mijn idee is om de SSD te delen in twee/drie partities.
Eén voor OS X en één of twee voor bestanden. Vervolgens laat ik Time Machine alleen de 'bestanden partitie' backuppen. Is dit mogelijk... goed idee?

Twee gebruikers; ieder dan een eigen 'bestanden partitie' of gezamenlijk één? Liefst samen één die vanuit beiden profielen zichtbaar is. Is dit mogelijk?
Ik zie het nut niet om partities aan te leggen.
Als time machine geen backup maakt van OS X, dan is het lastiger om je systeem te herstellen, je moet namelijk weer patches downloaden. Ik zou gewoon een backup maken van de de hele schijf of je moet echt weinig ruimte hebben op je backup disk. Mijn uitzonderingen voor time machine zijn, download folder en mijn VM library.

Ik snap je drang naar partities niet zo, waarom iedere gebruiker 1 partitie geven?
Het kan toch ook met een folder /user/hij /user/zij?
Voordeel is dat je nooit ruimte problemen krijgt, bijv: wat als iedere gebruiker 100GB krijg en een iemand gebruikt maar 10 GB en de ander heeft eigenlijk 150 GB nodig.
De enige reden die ik kan bedenken om partities te gebruiken in OS X is bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 11:50
Ik weet niet zeker of de vraag hier past, maar ik denk dat het wel bij iMac ervaringen hoort. Ik heb sinds kort een Dre Beats studio headphone. Wanneer ik deze in combinatie met mijn iMac 27" gebruik hoor ik een brom als er geen muziek op staat. Wanneer ik dan de iMac (maakt niet uit waar) vast pak gaat de brom weg. Ook als ik mijn backup harde schijf aanraak gaat de brom weg. Deze zijn beide van aluminium. Het heeft denk ik iets te maken met aarde? Wanneer ik de Dre Beats studio aansluit op mijn iPhone of iPod heb ik er geen last van. Toen ik gisteren bij mijn neef de Dre Beats studio aansloot hoorde ik ook geen brom, terwijl hij ook een iMac 27" heeft.

Gister vond ik ook uit wanneer ik de iMac op donkerder beeld zet de brom harder wordt en bij lichter beeld wordt de brom wat minder. Ook is de brom aanwezig als ik de Dre Beats aansluit op mijn versterker. Wanneer ik dan de 3,5 mm Jack aanraak gaat de brom weg.

Mijn iMac staat op een houten bureau met daarop een glazen plaat. Mijn versterker staat in een houten tv meubel. Weet iemand hoe ik het gebrom weg kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ant86 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:13:
Ik weet niet zeker of de vraag hier past, maar ik denk dat het wel bij iMac ervaringen hoort. Ik heb sinds kort een Dre Beats studio headphone. Wanneer ik deze in combinatie met mijn iMac 27" gebruik hoor ik een brom als er geen muziek op staat. Wanneer ik dan de iMac (maakt niet uit waar) vast pak gaat de brom weg. Ook als ik mijn backup harde schijf aanraak gaat de brom weg. Deze zijn beide van aluminium. Het heeft denk ik iets te maken met aarde? Wanneer ik de Dre Beats studio aansluit op mijn iPhone of iPod heb ik er geen last van. Toen ik gisteren bij mijn neef de Dre Beats studio aansloot hoorde ik ook geen brom, terwijl hij ook een iMac 27" heeft.

Gister vond ik ook uit wanneer ik de iMac op donkerder beeld zet de brom harder wordt en bij lichter beeld wordt de brom wat minder. Ook is de brom aanwezig als ik de Dre Beats aansluit op mijn versterker. Wanneer ik dan de 3,5 mm Jack aanraak gaat de brom weg.

Mijn iMac staat op een houten bureau met daarop een glazen plaat. Mijn versterker staat in een houten tv meubel. Weet iemand hoe ik het gebrom weg kan krijgen?
Klinkt als verliesstroom. Kun je je iMac eens op een ander stopcontact / circuit aansluiten en zien of het probleem blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Slecht geaard?

Heb je het ook met een andere koptelefoon of...? Dan kan je namelijk de bron aanwijzen (iMac of koptelefoon).

[ Voor 80% gewijzigd door aramdin op 08-06-2011 14:19 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Ik heb zojuist de iMac aangesloten via een verlengkabel naar de andere kamer. Dit geeft geen verschil. Wanneer ik een andere koptelefoon aansluit hoor ik de ruis niet.

Wat ik vergeten ben te melden is dat het alleen in de linker oordop is van de Dre Beats. Dat is dezelfde kant als waar de batterijen zitten voor de nois-reductie.

Edit: het maakt het uit wat ik aanraak, als het maar metaal is, dan gaat de ruis weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Ant86 op 08-06-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 15:34
Ant86 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:23:
Ik heb zojuist de iMac aangesloten via een verlengkabel naar de andere kamer. Dit geeft geen verschil. Wanneer ik een andere koptelefoon aansluit hoor ik de ruis niet.

Wat ik vergeten ben te melden is dat het alleen in de linker oordop is van de Dre Beats. Dat is dezelfde kant als waar de batterijen zitten voor de nois-reductie.

Edit: het maakt het uit wat ik aanraak, als het maar metaal is, dan gaat de ruis weg.
Zijn het ongeaarde stopcontacten, want waarschijnlijk is dat je probleem. Wanneer je de iMac aanraakt voel je waarschijnlijk een lichte tinteling.

Probeer eens een koperdraadje van een radiatorbuis naar je iMac behuizing.. waarschijnlijk opgelost.

Je iMac moet natuurlijk op een geaard stopcontact.

[ Voor 10% gewijzigd door iwan_app op 08-06-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Nog steeds niemand die iets weet over de "Back to school" actie....? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
iwan_app schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:57:
Nog steeds niemand die iets weet over de "Back to school" actie....? ;(
Ik denk dat best mensen zijn die daar wat over weten.. maar dat zijn denk ik enkel werknemers van Apple :+

Afgelopen jaren zijn de Back2School acties steeds op een dinsdag begonnen volgens mij, dus misschien dat ze aankomende dinsdag beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ant86 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:23:

Volgens mij zit die brom gewoon in de Beats zelf. Ik heb er vaker over gelezen dat je gewoon ruis hoort wanneer er geen geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Volgens mij zit die brom gewoon in de Beats zelf. Ik heb er vaker over gelezen dat je gewoon ruis hoort wanneer er geen geluid is.
Wanneerhiuj de Beats op zijn iPod aansluit, is er geen brom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iwan_app schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:01:
[...]

Wanneerhiuj de Beats op zijn iPod aansluit, is er geen brom...
Hmm daar heb ik dan overheen gelezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Ik heb net een ijzerdraadrol op de voet van me iMac gelegd en deze aan een verwarmingsbuis verbonden. Ik zag flink wat vonken maar de ruis bleef. Nu is de verwarmingsbuis wel geverfd, dus dat werkt volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Ant86 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:06:
Ik heb net een ijzerdraadrol op de voet van me iMac gelegd en deze aan een verwarmingsbuis verbonden. Ik zag flink wat vonken maar de ruis bleef. Nu is de verwarmingsbuis wel geverfd, dus dat werkt volgens mij niet.
Dan moet je dus voor een geaard stopcontact zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Zojuist mijn iMac aangesloten in de badkamer en nu is inderdaad de brom weg. Bedankt allemaal voor de tips en hulp. Nu eens uitzoeken hoe ik mijn stopcontact in de kamer kan aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:00:
Dan heb je onzin gelezen, want een hoofdtelefoon kan zelf geen geluid maken. Hij laat horen wat je erin stopt, dus verhalen dat zo'n ding zelf bromt of ruist zijn onmogelijk :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Ant86 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:15:
Zojuist mijn iMac aangesloten in de badkamer en nu is inderdaad de brom weg. Bedankt allemaal voor de tips en hulp. Nu eens uitzoeken hoe ik mijn stopcontact in de kamer kan aarden.
Let wel op een juiste aarding. Is denk ik niet verstandig om de aarding via een andere groep te laten lopen..?

Maar je kunt nu wel genieten van je Beats. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ant86 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:13:

Stekker even andersom in je stopcontact steken helpt vaak.niet gaan klootzakken met draden naar de verwarming! Levensgevaarlijk! Zorg voor een geaard stopcontact of neem een elektricien in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Zoals ik dus al aangaf. Zorg voor een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Je kunt aarding in theorie wel bij een andere groep wegpakken, in de groepenkast worden alle aardleidingen ook gewoon via een verdeler (niet meer dan een stalen plaatje) op de 'echte' aarde gezet. Maar je kunt beter gewoon netjes een aardedraadje laten trekken vanuit de meterkast, als je handig bent zou je het gedeelte buiten de meterkast ook nog zelf kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
The_DoubleU schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:44:
[...]
Ik zie het nut niet om partities aan te leggen.
Het was maar een vraag hè... ;)

PC zal door mij voornamelijk zakelijk gebruikt worden. Extra user erbij voor vriendin om eens te surfen, mailen en rapportjes afmaken die niet op haar werk afkomen oid. Dus haar eigen account met eigen Outlook.
Echter foto's oid in een map waar we beiden bij kunnen, anders zit de SSD snel vol met dubbele foto's van Mini Poeper. De een heeft graag foto's van zichzelf en de ander kijkt graag naar foto's van Mini Poeper. :+

Backup van OS betekent ook fouten in backup mochten die erin zitten door verkeerde instellingen, patches, downloads oid.

[ Voor 0% gewijzigd door Mini Poeper op 08-06-2011 22:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Mini Poeper schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:29:
[...]

Het was maar een vraag hè... ;)
Tuurlijk, en dat was mijn menig :)
PC zal door mij voornamelijk zakelijk gebruikt worden. Extra user erbij voor vriendin om eens te surfen, mailen en rapportjes afmaken die niet op haar werk afkomen oid. Dus haar eigen account met eigen Outlook.
Echter foto's oid in een map waar we beiden bij kunnen, anders zit de SSD snel vol met dubbele foto's van Mini Poeper. De een heeft graag foto's van zichzelf en de ander kijkt graag naar foto's van Mini Poeper. :+
Het delen van libraries (itunes/iphoto) over verschillende accounts is lastig. Je kan zoeken op http://hints.macworld.com. Dit is misschien wat.
Zelf beheer ik de foto's op mijn account en iTunes heeft mijn vriendin een eigen library, we hebben nogal verschillende muziek smaken. :)
Backup van OS betekent ook fouten in backup mochten die erin zitten door verkeerde instellingen, patches, downloads oid.
Klopt, maar ik ben het nog niet tegen gekomen. Wel dat ik een keer systeem bestanden verwijderd had omdat ik in terminal een beetje dom bezig was. Gelukkig was er time machine.
Wat ik doe voor een grote patch. 10.6.x is eerst een clone maken met CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Zouden misschien wat meer mensen willen aangeven hoe zij hun verschillende soorten documenten hebben georganiseerd? Gebruiken jullie gewoon de Finder en mappen structuur of ook programma's zoals iPhoto, iTunes, Aperture e.d.? Ik ben nog steeds op zoek naar de ideale manier. Mijn pa heeft een iMac en ik vind zijn indeling verre van ideaal. Alle foto's in iPhoto. Dan staat het op jaar en geeft hij aan ieder album een naam. Op mijn pc heb ik een duidelijke mappenstructuur op thema en dan pas op jaar. Dus vakanties>land>jaar of uitstapjes>locatie>jaar. Ik vind veel sneller foto's terug dan hij. Hij moet zoeken naar het juiste jaar of het juiste zoekwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
michielvz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:48:
Zouden misschien wat meer mensen willen aangeven hoe zij hun verschillende soorten documenten hebben georganiseerd? Gebruiken jullie gewoon de Finder en mappen structuur of ook programma's zoals iPhoto, iTunes, Aperture e.d.? Ik ben nog steeds op zoek naar de ideale manier. Mijn pa heeft een iMac en ik vind zijn indeling verre van ideaal. Alle foto's in iPhoto. Dan staat het op jaar en geeft hij aan ieder album een naam. Op mijn pc heb ik een duidelijke mappenstructuur op thema en dan pas op jaar. Dus vakanties>land>jaar of uitstapjes>locatie>jaar. Ik vind veel sneller foto's terug dan hij. Hij moet zoeken naar het juiste jaar of het juiste zoekwoord.
Locaties en Jaar zijn eigelijk overbodig aangezien je die informatie zo in de foto kan zetten. Dan hou je dus alleen de 'events' over zoals uitstapjes. Persoonlijk vind ik dat makkelijker :)

De manier hoe iTunes met muziek omgaat kan ik me ook heel erg goed in vinden. Ik zit zelf verder nooit in de folder te kijken, want ik kan alles vanuit iTunes doen.

Ik zou willen dat ze ook zoiets voor de documenten zouden hebben (en Logic) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Ik vroeg mij af of iemand een antwoord heeft op de volgende vraag waar ik al een tijdje mee zit :P

In februari 2011 is mijn imac gestolen. Gelukkig heb ik nog wel een time machine backup.

Nu ben ik van plan om binnen afzienbare tijd een nieuwe imac te kopen (met osx lion)
Als ik vervolgens de backup terugzet, wordt dan ook het OS vervangen? En hoe zit het met de native programma's zoals iphoto enz.

greetz

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nieuwe Mac komt met Lion, kun je idd simpelweg je Time Machine Backup terugzetten. Maar of dat je systeem terug zal downgraden naar Snow Leopard, weet ik niet precies.

Wat je wel kunt doen is bij de in gebruik name van je nieuwe Mac, simpelweg Lion "opnieuw" installeren, en dan kiezen voor de optie "Restore System from Backup". Daar kun je je Time Machine Backup selecteren, en alles terugzetten, maar dan met je nieuw OS (Lion) erop.

Native programma's zouden normaal (indien supported onder Lion) allemaal moeten blijven werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

anders kun je nog altijd de sparsebundle openen en daaruit de belangrijke bestanden kopiëren. Is de minst gunstige manier maar dan heb je altijd je bestanden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en maar een iMac besteld! 27" 3.1GHz met trackpad ipv muis en een keyboard+numpad. Ik kreeg als uva-student trouwens meer korting aan de telefoon dan ik via surfspot zou krijgen (12% telefoon vs 8% op surfspot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
bartos88 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:39:
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en maar een iMac besteld! 27" 3.1GHz met trackpad ipv muis en een keyboard+numpad. Ik kreeg als uva-student trouwens meer korting aan de telefoon dan ik via surfspot zou krijgen (12% telefoon vs 8% op surfspot).
Nice dat je meer korting kreeg aan de telefoon! Maar je had niet zoiets van ik wacht nog even op de Back to School acties? Het is wel aannemelijk dat die op zeer korte termijn weer zullen beginnen, had je toch nog mooi extra korting mee kunnen pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Haazzz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:18:
[...]

Nice dat je meer korting kreeg aan de telefoon! Maar je had niet zoiets van ik wacht nog even op de Back to School acties? Het is wel aannemelijk dat die op zeer korte termijn weer zullen beginnen, had je toch nog mooi extra korting mee kunnen pakken..
Ja, daar wachtte ik in de eerste instantie ook op. Maar ik vind het nu te lang duren. Van 26 mei naar 6 juni naar nu, en nog steeds geen back to school actie. Nu heb ik genoeg van het wachten :P
Mocht de actie dinsdag starten, dan annuleer ik mijn bestelling. En mocht de promotie over 2 weken starten dan kan ik hem evt nog terugsturen en opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
bij slim.nl staat voordat je naar de apple site gaat, 160 euro extra korting bij aankoop mac en ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik heb sinds een week een 27" iMac en was heel tevreden. Maar nu werkt het wireless internet niet meer goed. Ik kan heel even beperkt en langzaam internetten, filmpjes kijken en downloaden werkt sowieso niet, vervolgens is de connectie helemaal weg en moet ik AirPort herstarten. Na het herstarten werkt het internet weer heel langzaam en stopt er weer mee na een paar handelingen.

Zoekende op het internet blijkt dit een bekend probleem te zijn en moeilijk oplosbaar (tenminste, ik heb nog geen concrete oplossing gevonden die werkt).

De situatie:
- mijn andere apparaten hebben geen netwerkproblemen
- internet op de iMac heeft goed gewerkt de eerste week
- iMac heeft volledig bereik
- router zit op een uniek kanaal
- verschillende settings met DNS/ipv6/WEP/WPA2/frequentie geprobeerd
- verschillende routers geprobeerd

Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van, omdat ik juist een Apple van 1900 euro heb aangeschaft om dit soort gezeik niet te hebben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een raar probleem. Ik heb het bij m'n vorige MBP ook gehad. Internet was op een bepaald moment (uiterst) traag, wat niet verbeterde. Enkel het uit/aanschakelen van Airport (zoals je ook aangeeft) liet het internet terug werken (voorlopig toch).

Sindsdien heb ik voortdurend met de kabel gewerkt, maar nu is m'n MBP helaas de deur uit. Met m'n MBA heb ik het hier niet, dus ik heb ook geen flauw idee waaraan het zou kunnen liggen.

M'n MBP had het overigens op meerde verschillende netwerken (thuis, kot, school, ..). Misschien is het ergens een bug diep binnenin, maar zoals je ook al aangeeft, is er (momenteel) geen concrete fix voor..

Heb je misschien de mogelijkheid om toch bedraad te werken? (Mss via de elektriciteitsleidingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VChunky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:58:
Ik heb sinds een week een 27" iMac en was heel tevreden. Maar nu werkt het wireless internet niet meer goed. Ik kan heel even beperkt en langzaam internetten, filmpjes kijken en downloaden werkt sowieso niet, vervolgens is de connectie helemaal weg en moet ik AirPort herstarten. Na het herstarten werkt het internet weer heel langzaam en stopt er weer mee na een paar handelingen.

Zoekende op het internet blijkt dit een bekend probleem te zijn en moeilijk oplosbaar (tenminste, ik heb nog geen concrete oplossing gevonden die werkt).

De situatie:
- mijn andere apparaten hebben geen netwerkproblemen
- internet op de iMac heeft goed gewerkt de eerste week
- iMac heeft volledig bereik
- router zit op een uniek kanaal
- verschillende settings met DNS/ipv6/WEP/WPA2/frequentie geprobeerd
- verschillende routers geprobeerd

Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van, omdat ik juist een Apple van 1900 euro heb aangeschaft om dit soort gezeik niet te hebben... :/
Je zou bijna denken aan defecte wifi hardware. Ik heb met m'n vorige en huidige iMac (ook een splinternieuwe 27") geen enkel probleem met wifi gehad. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een bedraad netwerk heb, maar ik heb wifi wel getest/gebruikt. Zonder problemen. Wat voor routers heb je? Ik heb een Time Capsule uit zomer 2009 en de vorige iMac deed het ook prima met Asus spul.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik heb zelf een TP-Link (welke prima zou moeten werken met Mac).
Ook heb ik een oudere Sitecom 300N-router geprobeerd (type weet ik niet) en daarmee had de iMac uiteindelijk dezelfde problemen.
Nogmaals, al mijn andere apparaten hebben totaal geen problemen met beide routers. 8)7

Een bedraad netwerk is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Vandaag het geheugen binnen gekregen voor mijn iMac. Kan ik wel even mee vooruit denk ik. Hoop trouwens ook dat die hickups waar hij een beetje last van had als ik met intensieve programma's bezig was nu verleden tijd zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VX8fqveuu1v3VOUsSS0O1kPY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RhL9ux8jBoOVozp1d6NtR8J3/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Wie weet een adresje waar ik een goedkoop USB geluidskaartje kan scoren? Ik vond het MEGA-irritiant dat ik mijn draadloze koptelefoon-stekker niet gewoon in mijn iMac kan laten zitten en het geluid toch over de interne speakers wil laten gaan.... Google vertelt me dat dit niet kan.

M.b.v. een simpel USB geluidskaartje schijnt dit wel te kunnen.. dan kun je namelijk schakelen tussen de output-bronnen. Dus.... waar o waar kan ik een goed USB stekkertje vinden die me het geluid kan verzorgen voor mijn koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
smeerbartje schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:58:
Wie weet een adresje waar ik een goedkoop USB geluidskaartje kan scoren? Ik vond het MEGA-irritiant dat ik mijn draadloze koptelefoon-stekker niet gewoon in mijn iMac kan laten zitten en het geluid toch over de interne speakers wil laten gaan.... Google vertelt me dat dit niet kan.

M.b.v. een simpel USB geluidskaartje schijnt dit wel te kunnen.. dan kun je namelijk schakelen tussen de output-bronnen. Dus.... waar o waar kan ik een goed USB stekkertje vinden die me het geluid kan verzorgen voor mijn koptelefoon?
Wat je volgens mij beter kan doen is een setje spekers kopen waar je ook een koptelefoon op aan kunt sluiten. Zo heb je beter geluid dan uit je iMac speakers en kun je de speakers aan en uit zetten wanneer je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
CoiLive schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:28:
[...]

Wat je volgens mij beter kan doen is een setje spekers kopen waar je ook een koptelefoon op aan kunt sluiten. Zo heb je beter geluid dan uit je iMac speakers en kun je de speakers aan en uit zetten wanneer je wilt :)
Is inderdaad een optie; alleen ik wil geen speakers op mijn bureau. De ontvanger van de draadloze koptelefoon staat lekker IN het bureau, dus die zie je toch niet. Nee, ik moet toch echt een USB dingetje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

TranceSetter schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:56:
Vandaag het geheugen binnen gekregen voor mijn iMac. Kan ik wel even mee vooruit denk ik. Hoop trouwens ook dat die hickups waar hij een beetje last van had als ik met intensieve programma's bezig was nu verleden tijd zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, daar moet je inderdaad even mee doorkunnen. Ik kreeg gisteren 2x4GB binnen, voor mijn nieuwe 2011 iMac. Ik heb de 2x2GB eruit gehaald aangezien ik de 8GB al nooit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zAo schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:46:
Ik heb de 2x2GB eruit gehaald aangezien ik de 8GB al nooit haal.
Waarom zou je het eruit halen? Ik heb 2 keer Kingston 4GB erbij geprikt voor 12GB. Eruit halen is toch zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Exirion schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:52:
[...]

Waarom zou je het eruit halen? Ik heb 2 keer Kingston 4GB erbij geprikt voor 12GB. Eruit halen is toch zonde?
with ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Exirion schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:52:
[...]

Er staat nog een Mac Mini (2009) onder de TV waar het in kan, anders had ik het inderdaad ook lekker laten zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:28
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een 27 inch Imac 2011 en ik ben er helemaal weg van. Alleen ben ik een probleem tegengekomen.

Als ik externe speakers aansluit dan komt er geen geluid uit. De externe speakers (beetje merkloos 2.1 setje) doen het prima alleen niet in combinatie met mijn imac. Bij instellingen wordt alleen de interne speaker herkend.

Weet iemand raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sluit je die dingen per ongeluk per USB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:28
Mijn speakers hebben een 3.5 aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

oosterhofjf schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:46:
Mijn speakers hebben een 3.5 aansluiting
Als het geluid op de iMac zelf stopt betekent het in ieder geval dat ie detecteert dat er iets aangesloten is. Dan zou er ook een signaal uit moeten komen. Heb je het volume als eens op maximaal gezet op de iMac? Hoor je echt helemaal niks uit je speakers komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

eBay, DealExtreme, die dingen zijn zat te koop en bijna allemaal wel Mac compatible.

Voorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/USB-2-...m483ded4d88#ht_931wt_1141

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 11-06-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024

Volgens mij moet dat met dit progje wel kunnen http://www.macupdate.com/app/mac/11334/soundsource dacht ik hoor.Mijn system sounds gaan over de interne speaker, de rest tot voor kort via de analoge uitgang van mijn mini. Moet kunnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marc P schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:03:
[...]

Volgens mij moet dat met dit progje wel kunnen http://www.macupdate.com/app/mac/11334/soundsource dacht ik hoor.Mijn system sounds gaan over de interne speaker, de rest tot voor kort via de analoge uitgang van mijn mini. Moet kunnen volgens mij.
Nee lukt niet; bij de iMac is dit een hardware-matige switch... dus met software fix je het niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
smeerbartje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:12:
[...]

Nee lukt niet; bij de iMac is dit een hardware-matige switch... dus met software fix je het niet :(.
Ai, dat is minder. Nou ja, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik ben het eerste nadeel van een iMac tegen gekomen: de USB poorten zitten allemaal achterop. Natuurlijk snap ik dat, maar nu ben ik dus op zoek naar een nette USB-hub. Iemand een tip voor een nette hub die bij de mac past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
TranceSetter schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:08:
Ik ben het eerste nadeel van een iMac tegen gekomen: de USB poorten zitten allemaal achterop. Natuurlijk snap ik dat, maar nu ben ik dus op zoek naar een nette USB-hub. Iemand een tip voor een nette hub die bij de mac past?
Misschien een iHub in het wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Goede kans dat de back to school actie woensdag start:
http://www.macrumors.com/...ally-launch-on-wednesday/

Nu bedenken of ik mijn bestelling wil gaan annuleren nu hij nog niet verstuurd is, of gewoon woensdag afwachten en evt de imac terug sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
bartos88 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:03:
Goede kans dat de back to school actie woensdag start:
http://www.macrumors.com/...ally-launch-on-wednesday/

Nu bedenken of ik mijn bestelling wil gaan annuleren nu hij nog niet verstuurd is, of gewoon woensdag afwachten en evt de imac terug sturen...
Ik zou je bestelling gewoon laten staan, mocht de actie inderdaad starten zou ik gewoon even een belletje richting Apple wagen en even aangeven dat je graag mee wilt doen aan de actie. Ze kunnen vast wel wat regelen dat je hem niet helemaal terug hoeft te sturen, maar dat je gewoon apart een iPod kunt bestellen en alsnog cashback krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haazzz schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:47:
[...]

Ik zou je bestelling gewoon laten staan, mocht de actie inderdaad starten zou ik gewoon even een belletje richting Apple wagen en even aangeven dat je graag mee wilt doen aan de actie. Ze kunnen vast wel wat regelen dat je hem niet helemaal terug hoeft te sturen, maar dat je gewoon apart een iPod kunt bestellen en alsnog cashback krijgen :)
Lijkt mij ook wel waarschijnlijk. Apple is bekend om z'n "compensaties" die het vaak geeft. Als je een vriendelijke medewerker aan de lijn krijgt, kan dat er zeker wel inzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:08:
Bedraad toetsenbord biedt je ook 2 USB poorten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
De verkoper waarbij ik mijn bestelling deed zei in principe dat ik de imac terug zou moeten sturen en opnieuw bestellen om van de promotie gebruik te kunnen maken. Maar de bestelling gewoon laten staan en hopen op een vriendelijke medewerker is idd wel een goed idee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:17:
[...]
Dat is naast numeriek toetsenblok precies ook mijn reden om bedraad te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
[...]

Houd er rekening mee dat deze niet 'powered' zijn. Sommige apparaten hebben een beetje extra stroom nodig uit de usb poort en dat kunnen ze dan niet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik bedoel geen stand. Deze ben ik vaker tegengekomen op internet, maar ik vind dat ze maar afbreuk doen aan het strakke design van Apple. Ik snap ook niet echt dat mensen dat handig vinden trouwens ^^
Klopt, die heb ik hier nog liggen zelfs. Maar ik vind die kabel niet echt leuk :P
iwan_app schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:28:
Misschien een iHub in het wit?
Die zijn, zover ik kan zien, niet meer leverbaar omdat de toko moest stoppen met het verkopen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Haazzz schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:47:
[...]

Kan prima, heb ik ook een paar jaar geleden gedaan. Gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
TranceSetter schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:10:

[...]

Die zijn, zover ik kan zien, niet meer leverbaar omdat de toko moest stoppen met het verkopen hiervan?
Op eBay staan er genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
LoeiOrdinair schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:01:
[...]
Kan prima, heb ik ook een paar jaar geleden gedaan. Gewoon even bellen.
Nice! Dat geeft me weer wat hoop. Ik weet niet of ik het emotioneel aan zou kunnen om mijn iMac weer terug te moeten sturen nadat ik hem in levende lijve heb aanschouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
TranceSetter schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:10:
[...]

Ik bedoel geen stand. Deze ben ik vaker tegengekomen op internet, maar ik vind dat ze maar afbreuk doen aan het strakke design van Apple. Ik snap ook niet echt dat mensen dat handig vinden trouwens ^^

[...]

Klopt, die heb ik hier nog liggen zelfs. Maar ik vind die kabel niet echt leuk :P

[...]

Ik heb er nog vier.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur uit interesse, hoe lang is de kabel vertrekkende vanuit je USB-poort naar de hub? Op foto's (eBay ed.) ziet dit er slechts enkele centimeters uit, wat mij niet echt praktisch lijkt. (Ik zou namelijk niet willen dat die hub daar hangt te zweven langs de achterkant van m'n iMac)

@Hieronder: Is het een gewone mini-usb dan? Ik kan het namelijk niet zo goed zien op de foto's.

@TranceSetter: Als je gaat investeren in een Hub, raad ik je aan dit ineens te doen in een powered hub. Het kan namelijk altijd handig zijn indien je later wat extra stroom nodig hebt op één of meerdere apparaten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is idd maar enkele centimeters. Maar gelukkig zitten die kabels overal bij. Heb er nog eentje over van een oude camera, die gebruik ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets totaal anders, ik vermoed dat de BTO iMacs nu weldra zullen klaarliggen. Als ik naar de Store ga, en dezelfde opties aanvink als voordien, is de levertijd nu "slechts" 1-2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

yep, er komen steeds meer berichten dat bestellingen vaak binnen een paar dagen al op shipped staan. Mijn iMac is om de hoek. ik verwacht straks of morgen mijn 27" BTO met SSD

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Aargh, ik kan maar geen keus maken tussen 21,5" en 27". Waarom geen 24"? Heeft iemand hier spijt van aanschaf van een 21,5", achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Als je twijfeld zou ik zeker de 27"nemen.. Je hoeft niet bang te zijn dat het te groot is, na 2 dagen wil je niets anders meer.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtig ding, zou er graag een kopen maar ik denk dat ik wacht op de volgende generatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
DJH schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:28:
Aargh, ik kan maar geen keus maken tussen 21,5" en 27". Waarom geen 24"? Heeft iemand hier spijt van aanschaf van een 21,5", achteraf?
Ook ik zat hiermee waarom er geen 24" variant is...
Ik heb toch de 27 gehaald uiteindelijk en absoluut geen spijt van!
Moet wel aangeven dat je er iets verder vanaf gaat zitten om het overzicht van het scherm te kunnen zien maar als dit geen probleem is zou ik de 27 halen. (en de centen dit ook toelaten natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb mijn iMac ontvangen!! ;)

Wordt een leuke avond ...whoeha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Yess eindelijk :D Veel plezier, we verwachten je morgen pas terug op GoT ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het gaat een gekke avond worden denk ik. Want ik moet ook nog tussendoor werken haha. Ik heb gisteren alles van mijn laptop al even op de NAS gezet. Gewoon mijn complete D:\

Nu zit ik na te denken wat de beste strategie is. Ik heb een SSD+HDD combo. Alles op de SSD zetten? ik lees hier en daar iets over de map user data op de HDD zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Apple zelf reeds aangeeft (en gebruikers van SSD/HDD combo's):
"if you configure your iMac with both the solid-state drive and a Serial ATA hard drive, it will come preformatted with Mac OS X and all your applications on the solid-state drive. Then you can use the hard drive for videos, photos, and other files."
Programma's ed. zet je dus op je SSD. Alles waarvan de HDD normaliter de limiterende factor is, vliegt op de SSD. Alles waar het programma de limiterende factor is, hoort thuis op de HDD. Bv. je Aperture bibliotheek kan je op de SSD zetten, terwijl je iTunes bibliotheek op de HDD kan (sneller schrijven/lezen is hier niet noodzakelijk). En zo scheidt je het kaf van het koren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Duidelijk, dat had ik ook in gedachten. Ik heb het alleen nog nooit gedaan natuurlijk omdat dit mijn eerste iMac wordt. Zijn dit handelingen die je eenvoudig kan configureren via OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:17:
Duidelijk, dat had ik ook in gedachten. Ik heb het alleen nog nooit gedaan natuurlijk omdat dit mijn eerste iMac wordt. Zijn dit handelingen die je eenvoudig kan configureren via OSX?
Net zoals op een Windows zul je zelf kunnen kiezen wat je waar zet. Het zal dus misschien telkens een paar seconden meer kosten om na te denken, en je zult niet altijd bij installaties next next next kunnen klikken ;)

Hoofdzakelijk stel je jezelf de vraag, heb ik voor dit bestand / programma de snelheid nodig, en dan kom je er telkens wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Laatst online: 08-10-2024
RoyK schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:23:
Ik heb mijn iMac ontvangen!! ;)

Wordt een leuke avond ...whoeha!
Ik heb mijn iMac ook ontvangen!!

Wordt geen leuke avond want het scherm doet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 13-09 07:54
Oeh is dat ff minder, je hoort m wel aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:32:
[...]

Net zoals op een Windows zul je zelf kunnen kiezen wat je waar zet. Het zal dus misschien telkens een paar seconden meer kosten om na te denken, en je zult niet altijd bij installaties next next next kunnen klikken ;)

Hoofdzakelijk stel je jezelf de vraag, heb ik voor dit bestand / programma de snelheid nodig, en dan kom je er telkens wel mooi uit.
Gelukkig zijn er ook heel weinig installaties op OS X en zijn alle default opties goed voor beginnende gebruikers. ;)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Laatst online: 08-10-2024
Neefdave schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:26:
Oeh is dat ff minder, je hoort m wel aan gaan?
Ja de mac gaat wel aan, er is geluid en de hdd begint als een gek te loeien. Ik had een staatslot vandaag moeten kopen.... Hoeveel procent zal DOA zijn, 2% of 3% misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nou jongens, daar zit ik dan. Te turen naar een gigantisch scherm. Wat een fantastisch gezicht!! Ik heb net 8gb ram bijgeprikt en werkt prima. 12gb in totaal met een SSD die zo lijkt, in nog geen 15 seconden boot en werk klaar is. Natuurlijk is nog een leeg systeem dus dat zal wel een beetje minder snel gaan worden haha.

wat me opviel bij het uit staan, dat er een hoge zoem uit de iMac komt. Alsof er iets heel snelle knettert. Het gebeurd links en een beetje boven als ik over mijn iMac heen kijk om naar de achterkant te kijken. Zodra ik de iMac start is het weg. Het klinkt niet zo fijn en ik krijg het gevoel dat ik de stroom er af moet halen.

Zo, verder even flink uitdokteren hoe dit allemaal werkt. Hij heeft de NAS al zelf gevonden. Nu even de NAS klaar maken voor een eerste timemachine!! Whoehooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Voor degenen die nu een 27" iMac met SSD gekregen hebben zouden jullie een aantal benchmarks uit willen voeren? Ik ben erg benieuwd hoe de iMac presteert (misschien een filmpje van de bootsnelheid).

Zelf zit ik te twijfelen of ik er één aan ga schaffen.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8