[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.383 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
dat zal ik de volgende keer doen als die uitvalt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Ik heb een mooi cheapass HDMI-verloopkabeltje gevonden, maar gaat deze ook werken op de Thunderbolt port van de iMac? Het is namelijk een mini-DVI to HDMI. De bedoeling is om mijn tv aan de iMac te hangen.

http://www.focalprice.com/detail_IM008W.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny_p schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:59:
Ik heb een mooi cheapass HDMI-verloopkabeltje gevonden, maar gaat deze ook werken op de Thunderbolt port van de iMac? Het is namelijk een mini-DVI to HDMI. De bedoeling is om mijn tv aan de iMac te hangen.

Dit gaat niet goedkomen. Op je MacBook zit namelijk een MiniDisplayport (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09

Oh nvm, las het verkeerd. Maar je moet een mini displayport naar hdmi verloopje hebben inderdaad

[ Voor 19% gewijzigd door Motabeatz op 01-06-2011 23:53 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52

Gewoon even op Ebay zoeken naar 'mini displayport to HDMI' of 'mini DP to HDMI', dan heb je ook voor een paar dollar zo'n dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Hebben de mensen hier al besloten wat zij met de giftcard gaan aankopen? Ik ben content met de Magic Mouse dus ik hoef geen Trackpad. Ik denk dat ik voor een externe harde schijf ga, en misschien nog een bovenstaand kabeltje.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Kan iemand mij de maten opgeven van de Apple Wireless Keyboard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
golfgti5 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:34:
Kan iemand mij de maten opgeven van de Apple Wireless Keyboard ?
Te uitgeput door de warmte om even Google te gebruiken? 8)7
Hier wordt dezelfde vraag gesteld.

Ongeveer 11 1/4 bij 5 1/4 inches, 28,58 bij 13,34 cm dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
ik heb even een vraag omtrent de aanschaf van een iMac. aanstaande maandag vindt de keynote plaats, hier zullen wat aankondigingen gedaan worden rondom osx lion. Als ik nu een iMac zou bestellen, zou ik daarna dan nog aanspraak kunnen maken op de nieuwe osx lion ? of kan ik nu beter even wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar geleden met Mac OS X Snow Leopard werd er volgens mij wel een prijsje gemaakt voor nieuwe Mac Users, of dat dit jaar weer zo is weet niemand (bijhalve Apple zelf dan natuurlijk :p), wacht gewoon nog een paar dagen af, en zie dan verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ashy schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:51:
ik heb even een vraag omtrent de aanschaf van een iMac. aanstaande maandag vindt de keynote plaats, hier zullen wat aankondigingen gedaan worden rondom osx lion. Als ik nu een iMac zou bestellen, zou ik daarna dan nog aanspraak kunnen maken op de nieuwe osx lion ? of kan ik nu beter even wachten ?
Hangt er van af. Is het een onmiddelijke release (of vrij vlot), dan vaak wel. Maar joh, ik gok dat het upgrade pakketje bijna niks gaat kosten. Sowieso met de iLife upgrade hadden ze ook al een ruime 'gratis upgrade' periode met enkel een administratieve bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Vanmiddag mijn iMac uit de doos gehaald, maar wat een heerlijk apparaat :) Supersnel en superstil, overtreft echt al mijn verwachtingen. OS X is wel even wennen, maar dat zal mettertijd wel verbeteren. Wat lijkt mijn oude Acer laptopje nu ineens antiek zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 12-09 20:26
Met welk vervoersbedrijf worden de imac geleverd? Dan weet ik ongeveer wanneer ik thuis moet zijn dinsdag :) ik hoop niet met TNT aangezien die hier pas rond half 5 langskomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Apple verzendt (bijna) altijd met UPS als ik me niet vergis...

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
bibi2205 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:53:
Apple verzendt (bijna) altijd met UPS als ik me niet vergis...
Klopt, altijd met UPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
Even een vraag mbt de aanschaf van een iMac. Kun je normaal gesproken gebruik maken van studentenkorting EN de back to school actie ? Of is het een keuze van deze twee ? Als je beide kan gebruiken dan loont het wellicht om te wachten met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bij de Back to school actie krijg je de gewone studentenkorting + korting op een iPod. Hoeveel deze korting dit jaar is weten we waarschijnlijk maandag of ergens anders volgende week. Zou gewoon nog een paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet altijd, ook vrij vaak met TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Frietsaus schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:08:
[...]

Niet altijd, ook vrij vaak met TNT.
Hmm dan hoop ik dat ze hem mij met UPS sturen :) Vind dat ik nu al veel te lang heb gewacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
net m'n tweede 2x4GB Samsung geheugen kit ontvangen en direct maar in m'n imac gezet. Ik heb er nu 4x4G Samsung geheugen inzitten. Tot nog toe werkt het perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
lintweaker schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:26:
net m'n tweede 2x4GB Samsung geheugen kit ontvangen en direct maar in m'n imac gezet. Ik heb er nu 4x4G Samsung geheugen inzitten. Tot nog toe werkt het perfect :9
welk geheugen gaat het om? Ben van plan om 4x4 voor mijn nieuwe imac te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
TranceSetter schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:06:
[...]

welk geheugen gaat het om? Ben van plan om 4x4 voor mijn nieuwe imac te bestellen :)
Het is Samsung M471B5273BH1-CH9, ik heb het op ebay in Duitsland gekocht (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit geheugen werkt ook in de iMac 2011 (waarschijnlijk niet in de iMac 2010)

pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G

Rond de 40 euro per module lekker goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 04-06-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Q schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:07:

Heb ik er zelf ook in zitten. Da's Kingston geheugen dat gegarandeerd met Apple computers werkt. In m'n vorige iMac had ik daar de DDR2 variant van. Het is niet duur en werkt perfect.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik vind het zo vreemd dat ze die yellow issue nog niet opgelost hebben.

al 2 jaar gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
angelico66 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:49:

al 2 jaar gaande.
Ja mee eens, maar andere kant niet gemakkelijk.
Als ik al zie dat de meeste high quality ips schermen altijd wel iets hebben, bij dell zijn ze vaak te Blauw of te Rood.

Apple heeft incombinatie met de plaat last van gele waas.
Moeilijk :)
moet desondanks toch goed gefixed worden, want als ik er 1 koop blijf ik hem netzolang omruilen tot ik een goeie heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 04-06-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Heerlijk dat V&A! Ik heb net 2x 2gb voor 15 euro aangeschaft om m'n systeem weer net wat meer te geven (van 2x2 naar 4x2=8gb)! Love cheap upgrades! Of het nou winst bied in m'n dagelijkse werk betwijfel ik, maar ach, het klinkt wel stoer :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:41

Werkt ook prima in de 2010 iMac. Daar zit namelijk ook gewoon 1333 MHz ram in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
Even een vraag over de thunderbolt aansluiting. Als ik het goed heb zit deze dus op de nieuwe iMac ter vervanging van mini dp poort. Het is echter wel zo dat je met thunderbolt meerdere soorten devices zou kunnen aansluiten. Klopt het dat ik dus nog steeds wel voldoende heb aan een mini dp -> hdmi kabel als ik mijn tv wil aansluiten?

Klopt dit verhaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

angelico66 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:49:

al 2 jaar gaande.
Ik heb met m'n kritische oog echt totaal geen kleurverschillen in m'n beeld kunnen vinden. Wat ik zelf vermoed is dat het vooral bij snelle iMacs voorkomt die van binnen een stuk warmer worden, want LCD displays zijn inderdaad gevoelig voor temperatuur. Ik heb de relatief zuinige i5 2.7GHz en op een wit scherm is het beeld gewoon homogeen gekleurd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Zoals jullie misschien weten, dacht ik begin vorige maand mijn keuze te hebben gemaakt en voor een iMac te gaan. Maar Steeds als ik denk een goede keuze te hebben gemaakt, word ik aan het twijfelen gebracht.

Ik wil HD video's kunnen bewerken, zware spellen zoals GTA IV en toekomstige spellen willen draaien. Ook wil ik in de toekomst professioneel muziek kunnen produceren.

Wat is dan een slimmere keuze: een pc of een iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 14-08 15:34
ProfoundValue schreef op zondag 05 juni 2011 @ 07:03:
Zoals jullie misschien weten, dacht ik begin vorige maand mijn keuze te hebben gemaakt en voor een iMac te gaan. Maar Steeds als ik denk een goede keuze te hebben gemaakt, word ik aan het twijfelen gebracht.

Ik wil HD video's kunnen bewerken, zware spellen zoals GTA IV en toekomstige spellen willen draaien. Ook wil ik in de toekomst professioneel muziek kunnen produceren.

Qua Video bewerken en Muziek produceren uiteraard een iMac 27" met een i7 en voldoende geheugen. Qua games een pc, of een console.

Uiteraard kun dmv bootcamp Windows installeren op je iMac naast OSX.

Mijn advies: koop een iMac en bijv een PS3.

[ Voor 4% gewijzigd door iwan_app op 05-06-2011 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
iwan_app schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:03:
[...]

Qua Video bewerken en Muziek produceren uiteraard een iMac 27" met een i7 en voldoende geheugen. Qua games een pc, of een console.

Uiteraard kun dmv bootcamp Windows installeren op je iMac naast OSX.

Mijn advies: koop een iMac en bijv een PS3.
Heb al een PS3, daar niet van. Moeilijke is dat mensen met een Mac natuurlijk zeggen dat ik voor een iMac moet gaan. Ikzelf had ook al bedacht dat ik in dat geval dan voor een 27" i7 zal gaan. Maar ik wil voor mijn doeleinden gewoon de beste keus. Een iMac of een PC dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb nu een paar dagen mijn iMac (i5 3.1) en had met mijn pc altijd de hibernate functie in gebruik. Zette mijn pc nooit uit en kon via mijn iphone mijn pc aanzetten (ook als deze fysiek uit stond) op afstand om bijvoorbeeld wat bestanden over te halen of een downloadje aan te zetten. Aangezien ik bijna nooit thuis ben vind ik het wel prettig ivm met de energie rekening dat dit goed werkt.

Nu met de iMac heb ik er een energie meter even tussen zitten, en wat mij opvalt is dat als ik de powerbutton gebruik of via het menu de sleep modus activeer het verbruik 0,0 is maar NIET als ik mijn systeem zelf sleep mode in laat gaan. dan verbruikt ie 43W. Gisteravond via de knop in sleep mode gezet en inderdaag weer 0,0W maar vanmorgen keek ik en stond ie weer op 43W. Kan het zijn dat Timemachine de mac ontwaakt of moet dat een andere oorzaak hebben.

Nu is het wel zo dat ie veeeel minder vebruikt als mijn pc: 350W beetje internet en 450-500W gamen. iMac verbruikt zo'n 85W met normaal gebruik.. heb mijn scherm ook niet zo fel staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 05-06-2011 09:04 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
ProfoundValue schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:48:
[...]

Heb al een PS3, daar niet van. Moeilijke is dat mensen met een Mac natuurlijk zeggen dat ik voor een iMac moet gaan. Ikzelf had ook al bedacht dat ik in dat geval dan voor een 27" i7 zal gaan. Maar ik wil voor mijn doeleinden gewoon de beste keus. Een iMac of een PC dus :p
Als je "zware" spellen wilt spelen dan is een Mac geen geweldige keus. Bij een PC krijg je gewoon veel meer grafische kracht voor je geld en kun je bepaalde componenten upgraden als ze niet meer voldoen. Daarnaast zul je voor de meeste spellen toch nog Windows moeten gebruiken om ze uberhaupt te kunnen spelen.

Als een PS3 of Xbox niet voldoen om te gamen, dan zou ik je aanraden om toch echt voor een PC te gaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet kijken wat je vaker gebruikt. Video editten kan je op een windows PC ook, maar waarschijnlijk op een Mac beter. Als je veel games speelt dan is een Mac niet echt aan te raden want de meeste spellen werken gewoon niet en met een windows PC in die prijsclasse zullen ze gewoon veel beter werken en zeker als je een GamePC neemt!
Stel een lijstje samen met alles wat je wilt doen en zet dan de positieve en negatieve kanten tegen elkaar op en beslis dan welke je beter kan nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoedje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:20:
Als je "zware" spellen wilt spelen dan is een Mac geen geweldige keus. Bij een PC krijg je gewoon veel meer grafische kracht voor je geld en kun je bepaalde componenten upgraden als ze niet meer voldoen.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als prijs een erg belangrijke overweging is dan zou vrijwel iedereen beter een PC kunnen kopen want voor je geld krijg je dan altijd veel meer performance. Een iMac is gewoon veel geld, en dat weet je als je 'm koopt. Maar het is wel zo dat in de huidige iMac-lijn de graphics performance absoluut niet slecht is, met in het topmodel een Radeon 6970 (optjoneel met 2GB geheugen). Als het je allemaal geen donder uitmaakt en je net zo lief een PC met Windows koopt, dan hoef je uberhaupt geen iMac te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

ProfoundValue schreef op zondag 05 juni 2011 @ 07:03:

Alles valt of staat met de software die je wilt gebruiken. HD video kun je op Windows editen, net zo goed als op Mac. Welk programma wil je gebruiken? Muziek produceren hetzelfde.

Zware games kan ook op beiden, maar je moet kijken of het spel dat je wilt spelen ook als Mac versie beschikbaar is, of dat je een dual-boot kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ben benieuwd of morgen dan eindelijk de back to school actie van start gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Komt er eigenlijk ook een nieuwe timecapsule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:28
Wat houdt die back to school actie eigenlijk in? Ik wil binnenkort een Imac aanschaffen met studentenkorting. Krijg je naar verwachting meer korting met de back to school actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
oosterhofjf schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:48:
Wat houdt die back to school actie eigenlijk in? Ik wil binnenkort een Imac aanschaffen met studentenkorting. Krijg je naar verwachting meer korting met de back to school actie?
Bij de back to school actie kon je de afgelopen jaren een ipod aan je bestelling toevoegen en dan achteraf de kosten terugkrijgen. Dit is gewoon bovenop de studentenkorting, dus je hoeft niet te kiezen tussen het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor wie een SSD in zijn iMac 2011 wil maar geen 500+ euro wil uitgeven:

Q in "Het SSD in je Apple topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik zag net in de review dat het mogelijk is om je venster over beide schermen uit te rekken (ik heb twee schermen). Wanneer ik het venster vergroot kan ik echter niet naar het tweede schern slepen. Kan dit alleen met cinema displays, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je wil dus het scherm maximaliseren over twee beeldschermen? Daarvoor gebruik ik BetterTouchTool waarbij ik Window Snapping heb ingeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter

Bedankt. Heb net 4 bankjes besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Q schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:55:
Voor wie een SSD in zijn iMac 2011 wil maar geen 500+ euro wil uitgeven:

Q in "Het SSD in je Apple topic"
Dat is niet in hè, maar ernaast. ;)

Voor > € 200,- koop je een SSD en eventueel voor paar extra tientjes laat je 'm inbouwen. Zo weer een kastje en kabeltje minder op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:35:
Voor > € 200,- koop je een SSD en eventueel voor paar extra tientjes laat je 'm inbouwen. Zo weer een kastje en kabeltje minder op je bureau.
Of je doet het gewoon zelf voor noppes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 14-08 15:34
Ik zou heel graag mijn nieuwe iMac bestellen, maar er is nog geen "Back to school" actie door Apple aangekondigd. Weet iemand misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Mijn iMac staat zo goed als klaar!

Prepared for Shipment
Ships: 17 Jun, 2011
Delivers: 23 Jun, 2011

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
RoyK schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:56:
Mijn iMac staat zo goed als klaar!

Prepared for Shipment
Ships: 17 Jun, 2011
Delivers: 23 Jun, 2011
Die van mij komt vandaag O-) ;w lekker puh :X

wel helaas zonder ssd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

;w lekker puh :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Haha wat waren de specs van je iMac ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^: Ik denk de 27" full option.

(net als de mijne O-), ik heb wel nog wat tijd vooraleer hij bij m'n reseller mag aankomen, zit middenin de examenperiode nu)

Hoogstwaarschijnlijk (lees: quasi zeker) zullen de nieuwe iMacs nog niet komen met Lion, aangezien die pas in juli wordt gereleased. Ik neem aan dat het scenario Snow Leopard zich zal herhalen, en voor de mensen die hun mac pas x aantal maanden hebben er (nog) een goedkopere prijs zal worden gemaakt.
(De prijs is nu al belachelijk laag voor een OS, maar ik vermoed wel dat het slechts een tiental euro zal zijn, als je al zal moeten betalen ervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Netjes! Ik heb ook full option muv van de ssd dan en het ram, die zet ik er zelf wel in :) Wanneer zou die van jou geleverd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
iwan_app schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:45:
Ik zou heel graag mijn nieuwe iMac bestellen, maar er is nog geen "Back to school" actie door Apple aangekondigd. Weet iemand misschien meer.
Same here. Ik wacht er al 2 weken op, maar nu is het er nog steeds niet :(
Als het vandaag niet aangekondigd wordt ga ik denk ik gewoon bestellen, en dan eventueel mijn order cancellen als de actie in de tussentijd van start gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maaark schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:46:
[...]

Haha wat waren de specs van je iMac ookalweer?
27" i5 3.1GHz
ATI 6970 1GB
1TB HDD + 256GB SSD
12GB geheugen (8gb DIY)
trackpad + mgmouse
wireless keybord

Systeem voor de komende 3 jaar

ik ben benieuwd naar de prijs van Lion voor ons nieuwe kopers. Gisteren wat keynotes zitten kijken over Lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaark schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:14:
Netjes! Ik heb ook full option muv van de ssd dan en het ram, die zet ik er zelf wel in :) Wanneer zou die van jou geleverd moeten worden?
Ik heb er geen flauw idee van, de Switch medewerker (reseller in België) zei dat het wel zes weken kon duren. (RAM zet ik er overigens ook zelf in, heb wel de SSD combo genomen en 2GB GPU). Maarja, zoals gezegd maakt het mij niet uit, examenperiode duurt tot 29 juni. Ik neem aan dat hij er dan wel zal zijn :+

M'n Samsung 4x4 bankjes liggen hier overigens al netjes te wachten, uit Duitsland voor €160 inclu DHL shipping kun je niet mee missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:53:
[...]

Ik heb er geen flauw idee van, de Switch medewerker (reseller in België) zei dat het wel zes weken kon duren. (RAM zet ik er overigens ook zelf in, heb wel de SSD combo genomen). Maarja, zoals gezegd maakt het mij niet uit, examenperiode duurt tot 29 juni. Ik neem aan dat hij er dan wel zal zijn :+

M'n Samsung 4x4 bankjes liggen hier overigens al netjes te wachten, uit Duitsland voor €160 inclu DHL shipping kun je niet mee missen :)
Op macrumors zijn al een paar leden waarvan hun iMac is verstuurd.. onverwacht omdat hun leverdatum nog redelijk ver weg is. Het lijkt erop dat ze sneller leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
RoyK schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:53:
[...]

ik ben benieuwd naar de prijs van Lion voor ons nieuwe kopers. Gisteren wat keynotes zitten kijken over Lion
Ik denk 24 euro. Het opsturen van een dvd-tje kostte destijds bijna even veel.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

We zullen het snel weten. Het is ergens een beetje zuur dat je 2 weken voor de lancering van een nieuw OS, een computer op je bureau zet met een "oud" os en de volle pond moet betalen. Aan de andere kant, als dit zo zou zijn en er geen middenweg is.. hebben het het over 30 euro. Niemand over boord dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Alle macs geleverd tussen nu en de Lion lancering krijgen gratis de upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:20
sebastius schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:42:
Fuck.... Heb ik dus m'n iMac 2 weken te vroeg gekocht. :| Ben benieuwd of ik het via de Apple reseller voor elkaar krijgt om 'm toch gratis te krijgen.

Gaat me niet om het geld, maar kijken wat de mogelijkheden zijn. ;)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Dan heb ik net geluk dat die vandaag geleverd wordt haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

(en ik denk dat dat 'raam' wel iets ruimer wordt, maar we hebben het over 24 euro, who cares) En trouwens: Snow Leopard is OOK een prima OS hoor ;) Je hoeft niet te upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ps, mijn iMac is verzonden! WOOOOOOOOOTTTTTTTTTTT (Dat moest er even uit)

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 07-06-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Dus je hebt hem de 13de ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

coptician schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:27:
Ik denk 24 euro. Het opsturen van een dvd-tje kostte destijds bijna even veel.
Ik denk gewoon 29 euro, zoals Snow Leopard in 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Exirion schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:38:
[...]

Ik denk gewoon 29 euro, zoals Snow Leopard in 2009.
http://www.apple.com/nl/macosx/

23.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maaark schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:28:
Dus je hebt hem de 13de ofzoiets?
Verwachting is de 17e. Ik vermoed dat hij uit China komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
RoyK schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Verwachting is de 17e. Ik vermoed dat hij uit China komt
Verzonden 01 Jun 2011
Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 07 Jun 2011 (Voor wijzigingen vatbaar)

Dus eerder moet makkelijk haalbaar zijn, die van mij komt volgens mij ook uit China of een ander land in de buurt ervan. Ik had ook een timecapsule erbij besteld, die moesten ze dus nog samenvoegen wat ook nog extra tijd kost. (time en iMac kwamen van verschillende locatie's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hij komt uit Shanghai weet ik sinds kort. Ik kan het pakket tracen via TNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
RoyK schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:15:
hij komt uit Shanghai weet ik sinds kort. Ik kan het pakket tracen via TNT
Aah! die van mij komt met UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

heeft iemand al zijn 27" met SSD gekregen (liefst standaard hdd + SSD). Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van dit apparaat want ik zit te twijfelen om ook zo'n systeem aan te schaffen.

De reden dat ik mijn vorige topmodel iMac verkocht heb is juist het gemis van de SSD aangezien ik die wel in mijn MBA heb en je eigenlijk niet meer zonder wilt.

Zit dus te twijfelen om de nieuwe iMac toch weer te kopen en dan met SSD en laat ik dan ook maar de snelste optie doen als ik het toch doe. Heb ik die snelheid nodig? Nee niet echt maar dan wil ik ook klaar zijn voor de komende periode.

Alternatief is mijn huidige MBA verkopen (13,3 + 256 SSD) en dan zometeen de nieuwe kopen met de Sandy Bridge processors (merk dat mijn huidige net niet snel genoeg is voor wat ik ermee wil).

Eerst wacht ik de ervaringen nog even af van de 27" modellen met extra SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Iedereen zit nog op zijn 27" met SSD te wachten Bigg Balls. Sinds gisteravond en vandaag zijn de eerste iMacs met deze combo verzonden. De komende dagen zullen mensen hun computer gaan ontvangen. Ik moet er nog een week op wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Oké, wist niet dat ze gisteren pas verstuurd waren. Ik wacht rustig op de eerste benchmarks en ervaringen over de SSD. Hopelijk is die beter dan de SSD in de 21,5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Ben ook erg benieuwd hoe de 27 inch met HDD+SSD gaan presteren. Vind het zelf eerlijk gezegd teveel geld om deze optie al te nemen, maar zelf inbouwen vind ik ook wel risicovol. Hopelijk is het zelf inbouwen van SSD in de nieuwe versie al grootschalig gedaan als ik de mijne ga bestellen (eind juli, als ik terug ben van vakantie :)), dan zijn er wat meer ervaringen te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De kans is erg klein dat er een andere SSD in zou zitten dan in de 21.5" Immers betalen 21.5" iMac kopers net zoveel voor een SSD als de 27" iMac kopers. Het zou me verbazen als ze een snellere SSD plaatsen. Tot zover ik alle treadjes over deze SSD heb gelezen zullen gebruikers er niet ontzettend veel van merken dat het een iets minder snelle SSD is dan de Vortex3. Systemen booten ook gewoon in 20 seconden en programma's staan gelijk voor je neus. Zie de filmpjes van de kleine iMacs met SSD combo op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Maar wat verklaard dan de lange levertijd van de 27" met SSD? Als het dezelfde SSD's zijn, dan zou het dus gewoon 4 tot 6 weken meer werk kosten om de SSD in de 27" te bouwen dan in de 21,5"?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat weet ik niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:42:
Waar kan ik die informatie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:35:
Waar kan ik die informatie vinden?
Zie:
The Mac OS X Lion Up-To-Date upgrade is available at no additional charge via the Mac App Store to all customers who purchased a qualifying new Mac system from Apple or an Apple Authorized Reseller on or after June 6, 2011. Users must request their Up-To-Date upgrade within 30 days of purchase of their Mac computer. Customers who purchase a qualifying Mac between June 6, 2011 and the date when Lion is available in the Mac App Store will have 30 days from Lion’s official release date to make a request

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik zie trouwens net de prijs van 24€ dus ookal was hij niet gratis dan zou ik toch mijn iMac bestellen. Binnenkort komt hier mijn eerste Mac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Mijn 27" + SSD wordt morgen verzonden. Iig volgens een AppleStore medewerker.

Kak. Verkeerd topic. Volgende keer beter...

[ Voor 23% gewijzigd door LoeiOrdinair op 07-06-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Je zal je iMac net op 2 juni gekocht hebben :') Maargoed, die 24 euro betaal ik dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik vind het wel een erg nette prijs. In vergelijking met windows zit er best een groot verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ja, inderdaad. En dan hoor je al die Windows gebruikers zeggen dat het maar een update is van OS X, zoals de Service Packs van Windows. Ze vergeten alleen ff dat OS X al 10 jaar mee gaat, en het dus wel degelijk Major Releases zijn, maar dat er aan OS X niet zoveel hoeft te worden gesleuteld zoals dat bij Windows wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Laatst online: 19:55
Misschien een domme vraag, maar de leeftijd van het huidige besturingssysteem 10.6.7? Ik dacht zo'n 2 jaar, betekent dit dat Lion ook zo'n 2 jaar mee zal gaan?<voor de volgende update weliswaar, ik weet dat je uiteraard kan blijven werken op hetzelfde systeem>

[ Voor 24% gewijzigd door Cum Grano Salis op 07-06-2011 19:54 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb een vraag naar aanleiding van de keynote van Apple. Ik bezit zelf geen Mac maar vind het er allemaal zeer mooi uit zien. Ik vraag mij alleen af hoe je je documenten, foto's, films, muziek etc. ordent met osx. Ik heb alles netjes in folders en subfolders staan maar lees nergens over hoe dat in osx gaat. Wat zijn jullie ervaringen met het ordenen van jullie bestanden? Is daar een echte Apple way voor of gebruiken jullie ook gewoon folders en subfolders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Laatst online: 31-08 17:19
@michielvz
Je ordent je bestanden gewoon op soortgelijke wijze als in windows, dus je kunt inderdaad folders en subfolders aanmaken. Je kunt op de site van Apple trouwens filmpjes vinden die je een beetje laten zien hoe werken op een Mac in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
@michielvz

de structuur werk het zelfde. De enige puntjes waar ik aan moest wennen is dat als je een map wilt verplaatsen je hem moet slepen en je kan dus niet knippen en plakken van de map.

Ook mis ik de knop om naar boven liggende map te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

michielvz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:54:
Ik heb een vraag naar aanleiding van de keynote van Apple. Ik bezit zelf geen Mac maar vind het er allemaal zeer mooi uit zien. Ik vraag mij alleen af hoe je je documenten, foto's, films, muziek etc. ordent met osx. Ik heb alles netjes in folders en subfolders staan maar lees nergens over hoe dat in osx gaat. Wat zijn jullie ervaringen met het ordenen van jullie bestanden? Is daar een echte Apple way voor of gebruiken jullie ook gewoon folders en subfolders?
Het grootste verschil is eigenlijk dat je niet met stationsletters (C:, D:, etc) werkt zoals in Windows. Je kan een schijf wel opdelen in partities, maar navigeren gebeurd (visueel dan toch) gewoon op de partitienaam. Je hebt gewoon folders/subfolder/files zoals je dat kent in Windows.
Het is zeer vergelijkbaar met de manier waarop bestandsbeheer gebeurd in Linux.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 07-06-2011 20:50 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Oké, ik had verwacht dat Apple wel een Apple kind of way had om bestanden te ordenen. Ik heb begrepen dat de muziek en foto's die je toevoegd aan respectievelijk iTunes en iphoto worden gekopieerd in een systeemmap waar je niet bij kunt en dat die programma's de ordening van je overneemt. Is het dan niet alsnog verstandig om je foto's ook op te slaan in een mappenstructuur mocht iphoto ooit verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

michielvz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:07:
Is het dan niet alsnog verstandig om je foto's ook op te slaan in een mappenstructuur mocht iphoto ooit verdwijnen?
Zeker wel :) Ik heb m'n foto's en muziek gewoon als normale files buiten de Apple software om opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Maar dan heb je dus alles dubbel opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
michielvz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:07:
Oké, ik had verwacht dat Apple wel een Apple kind of way had om bestanden te ordenen. Ik heb begrepen dat de muziek en foto's die je toevoegd aan respectievelijk iTunes en iphoto worden gekopieerd in een systeemmap waar je niet bij kunt en dat die programma's de ordening van je overneemt. Is het dan niet alsnog verstandig om je foto's ook op te slaan in een mappenstructuur mocht iphoto ooit verdwijnen?
Foto's weet ik niet, maar muziek wordt bij het importen gekopieerd naar een centrale map (user/Music, en je kan er gewoon bij) en dan kan je dus de originele bestanden weggooien. Je kan deze optie overigens ook gewoon uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
bartos88 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Foto's weet ik niet, maar muziek wordt bij het importen gekopieerd naar een centrale map (user/Music, en je kan er gewoon bij) en dan kan je dus de originele bestanden weggooien. Je kan deze optie overigens ook gewoon uitzetten
Ik heb ook al mijn muziek op een NAS staan en verwijs iTunes gewoon naar die map. Foto's doe ik niet in iPhoto maar in Lightroom, en ook dat werkt vanaf de NAS. Zelfde als video's trouwens, maar die heb ik niet in iTunes geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Dit filmpje laat zien hoe je je foto's kunt beheren met aperture. Dat ziet er goed uit. De functies van iphoto gecombineerd met de structuur van de Finder. Ik vraag me alleen af of de folders die de maker van het filmpje maakt ook echte mappen in de Finder zijn of dat de foto's toch ergens in een systeemmap op een hoop gegooid worden. Iemand hier ervaring mee? Ik heb ook veel home video's die ik wil ordenen. Is daar een makkelijke manier voor. Een manier die misschien i.c.m. de Apple tv werkt zodat ik de films kan streamen?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8