[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.380 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:54:
De BTO SSD in de iMac 2011 blijkt helaas een 3Gb versie te zijn.. denk dat ik hem maar zonder bestel en eventueel later zelf een 6Gb erin zet.

http://forums.macrumors.c...?p=12633646&postcount=279
Tja, ik heb net mijn 21,5" met 1TB en SSD gekregen en dit viel mij ook al op. Voorlopig gok ik dat er, net als bij de MBPs, een firmware update komt.

Verder weer een heerlijk machientje :) Ik kom van een iMac C2D 20" White.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik ben der voor 86% uit, ik snap alleen nog niet helemaal welke processors er nu precies in de nieuwe imacs zitten. Op de intel site kom ik geen i5 3,1 tegen en ook geen desktop i7 3,4. Zijn de snelheden die apple als specificaties aangeeft nu met of zonder turboboost? Ik denk zonder maar ik kom op intel.com geen overeenkomstige processor tegen. http://www.intel.com/cons...sors/comparison-chart.htm

Maakt ook niet uit ik ga toch voor de goedkoopste 2,7 met 27 inch! Ik wacht nog even met bestellen tot de b2s actie van start gaat. Een vraagje: ik heb geen creditcard en ga dus per bank overschrijven, als de betaling vertraging oploopt, loop je dan het risico buiten de actie te vallen of is het moment van bestellen hierin alleen van belang?

[ Voor 6% gewijzigd door Gallant op 26-05-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Ik ga denk ik voor de 21.5'', de duurdere versie, kan ik namelijk eventueel nog de i5 naar i7 opkrikken. Morgen maar langs de reseller. Nog kijken wat ik ga aanschaffen van die 100 euro giftcard.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Gallant schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:56:
Een vraagje: ik heb geen creditcard en ga dus per bank overschrijven, als de betaling vertraging oploopt, loop je dan het risico buiten de actie te vallen of is het moment van bestellen hierin alleen van belang?
De actie loopt meestal tot september oid, dus een paar dagen vertraging bij de overschrijving zal geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
[message=36111791,no message]: Ik ga denk ik voor de 21.5'', de du Morgen maar langs de reseller. N
oké, ik vind het prijsverschil (200 euro) te gering om niet voor de 27 inch te gaan , met andere woorden: de upgrade naar van 21,5 naar 27 plus een veel hogere resolutie is in mijn ogen zeker 200 euro wel waard.
bartos88 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:08:
[...]

De actie loopt meestal tot september oid, dus een paar dagen vertraging bij de overschrijving zal geen probleem zijn ;)
Oooow, zat te denken in de richting van een paar dagen :o

Kom maar op met die actie ik ben klaar voor mijn eerste mac!

[ Voor 31% gewijzigd door Gallant op 26-05-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
Gallant schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:56:
Ik ben der voor 86% uit, ik snap alleen nog niet helemaal welke processors er nu precies in de nieuwe imacs zitten. Op de intel site kom ik geen i5 3,1 tegen en ook geen desktop i7 3,4. Zijn de snelheden die apple als specificaties aangeeft nu met of zonder turboboost? Ik denk zonder maar ik kom op intel.com geen overeenkomstige processor tegen. http://www.intel.com/cons...sors/comparison-chart.htm
Heb je wat aan deze info op Wikipedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Middels is er iets meer bekend over de SSD's in de 21" modellen. De vraag is of dit ook de SSD's zijn die in de 27" modellen worden geleverd. Daar zit immers een levertijd op van 4 tot 6 weken en bij de 21" versies niet.

Als ik het goed begrijp (mijn kennis is gering op dit gebied) is het niet spectaculair wat ze er in hebben gepropt

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1159154

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:56:
[...]

Vond je de MM1 niet goed genoeg klinken? En welke speakers heb je nu dan?
De MM1 is een superset, vanuit PC-speakers bekeken. Alleen is het verschil met normale huiskamerspeakers groot, als het om dynamiek gaat. Ik heb nu een setje DM686 op mijn bureau met een oude versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:38:
[...]

De MM1 is een superset, vanuit PC-speakers bekeken. Alleen is het verschil met normale huiskamerspeakers groot, als het om dynamiek gaat. Ik heb nu een setje DM686 op mijn bureau met een oude versterker.
Heb nu net precies de MM-1 op mijn bureau staan :) vanavond opgehaald :). Heb als Home Cinema de B&W CM7's staan, die klinken uiteraard beter maar voor PC speakers inderdaad echt wauw. Ze komen behoorlijk in de buurt van een volwassen HT speaker.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:17:
Middels is er iets meer bekend over de SSD's in de 21" modellen. De vraag is of dit ook de SSD's zijn die in de 27" modellen worden geleverd. Daar zit immers een levertijd op van 4 tot 6 weken en bij de 21" versies niet.

Als ik het goed begrijp (mijn kennis is gering op dit gebied) is het niet spectaculair wat ze er in hebben gepropt

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1159154
Het is inderdaad een "oud" Toshiba model. Het lijkt me heel sterk dan in de 27 inch versie een andere SSD geplaatst wordt. In ieder geval nu nog niet. Ze maken de imacs in batches en waarschijnlijk staat de productie van de eerste batch pas later op het programma.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik kan op de site van Apple niet echt duidelijke verschillen zien tussen de 21.5''[duurdere] en de 27''[goedkoopste], buiten de resolutie en de 2e Thunderbolt uitgang, daarnaast is de processor van de 21.5'' uitbreidbaar naar i7? Zie ik iets over het hoofd?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 18:10
thefabiman88 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:11:
Ik kan op de site van Apple niet echt duidelijke verschillen zien tussen de 21.5''[duurdere] en de 27''[goedkoopste], buiten de resolutie en de 2e Thunderbolt uitgang, daarnaast is de processor van de 21.5'' uitbreidbaar naar i7? Zie ik iets over het hoofd?
Nee, volgens mij zijn dat de enige verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Sinds gisteren ook een de 27 inch iMac. Viel me wel op dat je toch gewend bent aan een bepaalde werkafstand tov je scherm. Wat je dan krijgt is dat je jezelf dan dus helemaal naar een bepaalde hoek beweegt als je daar wil kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

thefabiman88 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:11:
Het verschil is ongeveer 5,5" en een TB-port. (Geen slechte deal overigens voor 200 euro)

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
En lagere GPU perfomance bij maximale resolutie ;) Ik zou het wel weten, zou voor mij die 200 euro wel waard zijn!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 12-09 20:26
Ligt het aan mij of is de Apple order status pagina een beetje wazig? Ik kan niet zo snel zien wat de status is, zoals is mijn betaling al verwerkt? Er staat nu wordt beoordeelt, maar wat houd dat dan weer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bosmonster schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:38:
[...]

Het verschil is ongeveer 5,5" en een TB-port. (Geen slechte deal overigens voor 200 euro)
Behoorlijk verschil inderdaad, je hebt zo'n 600 pixels extra in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maaark schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:16:
Ligt het aan mij of is de Apple order status pagina een beetje wazig? Ik kan niet zo snel zien wat de status is, zoals is mijn betaling al verwerkt? Er staat nu wordt beoordeelt, maar wat houd dat dan weer in?
Dat je even moet wachten. Deze status veranderd zodra de betaling verwerkt is (doet een ander bedrijf)

Je krijgt hier bericht van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Mijn probleem met het aansluiten van een tweede monitor middels mini displayport -> DVI op mijn 2011 imac 'opgelost' met een monitor met mini display port aansluiting :P . Wel vreemd dat het aansluiten van een monitor met DVI niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

WTF:

May 4, 2011 om 06:50 PM GMT - Bestelnummer W27********
Bekijk bestelinformatie
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: 08 Jul, 2011
Verwachte leverdatum: 18 Jul, 2011

Bijna een dikke maand voorruit geschoven. Misschien moet ik maar eens bellen of ik ergens tegemoet gekomen kan worden. Bijvoorbeeld als ik een iPad aanschaf. Ik heb ook een nieuwe koptelefoon nodig. Sturen ze die maar op.

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 27-05-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
RoyK schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:11:
WTF:

Bekijk bestelinformatie
Nog niet verzonden

Bijna een dikke maand voorruit geschoven. Misschien moet ik maar eens bellen of ik ergens tegemoet gekomen kan worden. Bijvoorbeeld als ik een iPad aanschaf. Ik heb ook een nieuwe koptelefoon nodig. Sturen ze die maar op.
Oeh, dat is wel zuur. Zou sowieso even achteraan bellen, maar geef je weinig kans dat ze je tegemoet komen in de vorm van korting of iets dergelijks.. Maargoed, als je het niet probeert weet je het nooit! Laat maar even weten wat er dat belletje komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De vriendelijke helpdesk mederwerker vermoed een software probleem. Hij had een interne memo die over updates sprak (niet aan de hardware) en er mogelijk datums per ongeluk zijn veranderd.

Maandag stuurt hij me een mailtje

Ik zit er sterk over na te denken die hele SSD te laten vallen en de order omhoog te schroeven naar een i7. Ik heb maanden gewacht op dit ding en ben het wachten wel een beetje zat.

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 27-05-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Gewoon nog 2 weekjes wachten;) Je zou 'm toch over een week of 2 krijgen niet? Die datum zal wel een fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Brm-G schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:47:
Gewoon nog 2 weekjes wachten;) Je zou 'm toch over een week of 2 krijgen niet? Die datum zal wel een fout zijn.
Levering zou 17 juni zijn, dat is nu verschoven naar 18 juli. Dat is gewoon 4 weken plus de 6 die ik al aan het wachten was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Zojuist 27'' gehaald<instapversie>, morgen de boel aansluiten en bedenken wat te doen met de 100 euro giftcard.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
thefabiman88 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:56:
Zojuist 27'' gehaald<instapversie>, morgen de boel aansluiten en bedenken wat te doen met de 100 euro giftcard.
Proficiat kerel! Is het ook je eerste mac? Ik zou met die giftcard een touchpad kopen als je die nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik had al een MBP 13'' 2010, maar die gebruikte ik nauwelijks, maar dat zal nu ook toenemen. Touchpad zit ik over te denken, of die airport extreme/express alhoewel ik daar nog wat over moet lezen, precieze functie.
M-Stand is nog niet aan de orde.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Ik lees net op de geweldige link
Wikipedia: iMac (Intel-based)
die ik van PeterPan kreeg dat het ding Trackpad heet;)
Op het gevaar af afgebrand te worden: wat kan je met een airport extreme/express, airport extreme zit toch standaard in de mac en is toch niks meer dan een fancy naam voor wifi? Wat is een m-stand?

[ Voor 99% gewijzigd door Gallant op 27-05-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Gallant schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:38:
Ik lees net op de geweldige link
Wikipedia: iMac (Intel-based)
die ik van PeterPan kreeg dat het ding Trackpad heet;)
Op het gevaar af afgebrand te worden: wat kan je met een airport extreme/express, airport extreme zit toch in standaard in de mac en is toch niks meer dan een fancy naam voor wifi? Wat is een m-stand?
Airport = Wifi adapter in je Mac
Airport Express = Wifi Access Point waar je ook muziek over kan streamen.
Airport Extreme = Wifi router met switch en USB aansluiting
M-Stand = Deftige naam voor een standaard waar je een laptop/MacBook op kunt zetten zodat het scherm op ooghoogte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

zAo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:02:
[...]

M-Stand = Deftige naam voor een standaard waar je een laptop/MacBook op kunt zetten zodat het scherm op ooghoogte zit.
Niet alleen een deftige naam, gewoon de merknaam van een product, namelijk de mStand van Rain Design.

Das wel een beetje de defacto standaard geworden in MacBook standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

en een Airport Express kun je ook een printer op aansluiten en dit delen in je draadloos netwerk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29

EgoPro

Time is an illusion.

Net terug van de Saturn mijn nieuwe iMac was versierd met een gele waas. Nu de gelukkige eigenaar van een nieuwe MC814N/A. Super speelgoed!

ahv http://imac.squeaked.com/test.php heb ik mijn monitor uitvoerig gecontroleerd en ik heb geen afwijkingen kunnen constateren.

[ Voor 33% gewijzigd door EgoPro op 28-05-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Ik heb zelf gisteren dan MC813N/A gekocht bij de MM. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Deef_K op 27-05-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:11:
WTF:

Bekijk bestelinformatie
Nog niet verzonden

Kreeg hier per e-mail de melding dat levering met 3-4 werkdagen was vertraagd, maar zag bij de bestelstatus dat de oorspronkelijke order geannuleerd was en de nieuwe order ook pas op 18 juli geleverd gaat worden. Helaas was Apple niet meer bereikbaar voor commentaar. Geen webcare bij Apple? Of heet dat daar i(don't)Care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zou echt belachelijk zijn als iMacs die in de week na de release besteld zijn pas half juli geleverd worden! Zou toch maar eens met Apple gaan bellen want het moet haast wel een fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Hoelang duurt het gemiddeld voordat ze de betaling (bankoverboeking van SNS naar hun Rabo) hebben goedgekeurd, ben een beetje heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg ongeduldig haha. Wil hem het liefst zo snel mogelijk hebben, geheugen ligt al klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

RoyK schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:55:
[...]

Levering zou 17 juni zijn, dat is nu verschoven naar 18 juli. Dat is gewoon 4 weken plus de 6 die ik al aan het wachten was. :(
Vervelend zeg. Ik heb donderdag middag de instap 27" i5 besteld, geld overgemaakt, gisteren bevestiging ontvangen en in de avond een verzendbevestiging. Ik kan het as maandag in huis verwachten. Het is belachelijk dat een ssd zoveel verschil uitmaakt qua bestellen. 10 weken levertijd? Alsof je een bank of bed hebt besteld.

Maar goed voordat ik teveel offtopic ga, er is een draadje speciaal voor levertijden:
[Apple producten] Levertijden - Deel 8

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Best scherp zo'n iMac. Ik neem ook aan dat een gele waas direct opvalt?
En weer verder pielen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:20:
[...]

Kreeg hier per e-mail de melding dat levering met 3-4 werkdagen was vertraagd, maar zag bij de bestelstatus dat de oorspronkelijke order geannuleerd was en de nieuwe order ook pas op 18 juli geleverd gaat worden. Helaas was Apple niet meer bereikbaar voor commentaar. Geen webcare bij Apple? Of heet dat daar i(don't)Care?
Helaas hebben honderden, al dan niet duizenden mensen hierlast van. Forums staan er vol mee. Ik heb precies hetzelfde mailtje gehad. De jongen aan de telefoon komt er maandag op terug. Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Het zoemen is trouwens niks geks toch? Moet wel wennen aan zo'n groot scherm, ik vind trouwens de muis en toetsenbord lekker werken. Geen geluid wanneer hij uitstaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Cum Grano Salis op 28-05-2011 14:35 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Maaark schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 03:27:
Hoelang duurt het gemiddeld voordat ze de betaling (bankoverboeking van SNS naar hun Rabo) hebben goedgekeurd, ben een beetje heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg ongeduldig haha. Wil hem het liefst zo snel mogelijk hebben, geheugen ligt al klaar!
Het gaat niet precies om die overschrijving. Apple heeft een tussenpartij die het geld van jou aanneemt en er dan voor zorgt dat het bij Apple terecht komt. Zodra zij het bij Apple gebracht hebben en Apple geverifieerd heeft dat het bij jouw bestelling hoort zie je pas dat je betaling goedgekeurd is. Daar kan wel een aantal dagen overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Net bij de MM geweest. Ze wilden me geen 6% studenten korting én 100 euro korting geven. Dan wacht ik wel tot volgende week met de back to school actie van Apple met het bestellen van een iMac voor m'n vader. Krijg ik nog 8% korting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
jip_86 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:40:
[...]

Het gaat niet precies om die overschrijving. Apple heeft een tussenpartij die het geld van jou aanneemt en er dan voor zorgt dat het bij Apple terecht komt. Zodra zij het bij Apple gebracht hebben en Apple geverifieerd heeft dat het bij jouw bestelling hoort zie je pas dat je betaling goedgekeurd is. Daar kan wel een aantal dagen overheen gaan.
Wat een omslachtig gedoe dan.. kunnen ze beter direct een iDeal optie erbij gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Brm-G schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:13:
Net bij de MM geweest. Ze wilden me geen 6% studenten korting én 100 euro korting geven. Dan wacht ik wel tot volgende week met de back to school actie van Apple met het bestellen van een iMac voor m'n vader. Krijg ik nog 8% korting ook.
Er gaan nu geruchten dat apple de back2school actie gaat aankondigen bij de WWDC. Hopelijk is dat niet waar, want dat wordt dan nog langer wachten... pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag na lang wikken en wegen toch maar de I7 zonder SSD gehaald - de levertijd is flink omhoog gegaan en aangezien een Mac sowieso rete snel is, en bijna nooit uitgaat vind ik het prima zo. Heb wel een upgrade van het geheugen gedaan (naar 8GB) en een trackpad (en muis) erbij genomen. Van de giftcard heb ik applecare gekocht en de vorige iMac wisselt vandaag van baasje :-)

Wij kregen trouwens zowel studentenkorting (6%) alsook de gift card ... iFactors in Den Haag

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 16:34 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Laatst online: 08-10-2024
Rond welke tijd komt de "late 2011" Imac denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:22:
Rond welke tijd komt de "late 2011" Imac denken jullie?
2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Dan vergaat de wereld toch? ff serieus, Is dit in september of pas in december? Hoe was dit in 2010 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Volgens de buyersguide van macrumors (http://buyersguide.macrumors.com/) duurt het gemiddeld 229 dagen. Het is nu pas 25 dagen. Dat gaat nog wel even duren dus. Zal inderdaad niet meer dit jaar zijn als je dat doortelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
jip_86 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:27:
Volgens de buyersguide van macrumors (http://buyersguide.macrumors.com/) duurt het gemiddeld 229 dagen. Het is nu pas 25 dagen. Dat gaat nog wel even duren dus. Zal inderdaad niet meer dit jaar zijn als je dat doortelt.
precies, de nieuwe update zal waarschijnlijk tussen de 8 en 10 maanden op zich laten wachten. mei + 8 maanden is sowieso niet voor de kerst! want dan zijn de verkopen toch al veel hoger. dan wachten ze oud en nieuw ook nog even af, want dan wordt er ook nog veel geshopt. is het toch al gauw 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Oke, ik denk dat ik toch nog ff wacht op osx lion en dan de stap maak naar mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

aeroxtaxi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:38:
Oke, ik denk dat ik toch nog ff wacht op osx lion en dan de stap maak naar mac :)
Er is net een nieuwe refresh geweest en je wacht alweer op de volgende? En als die verschijnt, dan weer wachten op de volgende. Een neurale interface a la Alice zal vast ooit ingebouwd worden maar tot die tijd kan je ook een 3-jarige aankoopcyclus erop nahouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

aeroxtaxi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:38:
Je gaat toch niet om de release van Lion wachten op het nieuwe model?
Ik heb zelf ook net een nieuwe i7 gekocht en ga er toch echt wel vanuit dat ik Lion voor een zeer vriendelijk prijsje krijg. Ze zullen wel iets dergelijk doen voor recente aankopen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
OkselFris schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:37:
[...]

Je gaat toch niet om de release van Lion wachten op het nieuwe model?
Ik heb zelf ook net een nieuwe i7 gekocht en ga er toch echt wel vanuit dat ik Lion voor een zeer vriendelijk prijsje krijg. Ze zullen wel iets dergelijk doen voor recente aankopen.
Ik kan niet eens wachten... maak nu iedere dag een update op mijn externe HDD; bang om data te verliezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, Lion is geweldig. Wat een verschil zal dit zijn met Snow Leopard. Dat is echt wel het wachten waard. NOT. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht al een hele tijd op mijn iMac, en kan dus nog wel 2 weken wachten tot de WWDC, als Lion dan gelijk met een nieuwe mac komt is dat mooi meegenomen maar duurt het nog een maand, bestel ik mijn iMac gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:11:
Ik wacht al een hele tijd op mijn iMac, en kan dus nog wel 2 weken wachten tot de WWDC, als Lion dan gelijk met een nieuwe mac komt is dat mooi meegenomen maar duurt het nog een maand, bestel ik mijn iMac gewoon!
Of je bestelt hem nu gewoon, is toch een maand wachten anyway :P (als je hem BTO wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verwacht ik ook wel maar ik wacht al even, dus dat weekje kan ik ook wel wachten.
Ik heb nu nog 2 halve weken school, en ben ook nog intern. Als ik nu mijn iMac zou kopen zou ik de laatste weken van school helemaal verpesten en de weken worden alleen maar langer! Dus kan ik nog een weekje lekker dromen en mijn belangrijke bestanden op mijn harde schijf zetten, en klaar te maken voor Mac OSX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik krijg dus rare kleuren na een tijdje op mijn TV, weet iemand hoe dit komt?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/292a6vk.jpg

Heb het verbonden via mini dsp naar HDMI

[ Voor 24% gewijzigd door Motabeatz op 30-05-2011 00:11 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:26:
Dat verwacht ik ook wel maar ik wacht al even, dus dat weekje kan ik ook wel wachten.
Ik heb nu nog 2 halve weken school, en ben ook nog intern. Als ik nu mijn iMac zou kopen zou ik de laatste weken van school helemaal verpesten en de weken worden alleen maar langer! Dus kan ik nog een weekje lekker dromen en mijn belangrijke bestanden op mijn harde schijf zetten, en klaar te maken voor Mac OSX!
Je beseft je toch hopelijk wel dat je een computer koopt, en niet een messias?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik heb na lang wikken en wegen ook eindelijk mijn eerste Imac aangeschaft!
Ik was al even in het bezit van een iPhone en wilde al langer van het windows platform afstappen.
Ik ben voor de 27Inch I3 gegaan voor een knappe prijs incl. 8GB geheugen en ik moet zeggen tot nu toe wat een top apparaat!
Voor mezelf had ik op een rijtje gezet of Thunderbolt interresant was en of ik de betere videokaart\i5 processor nodig zou hebben. Mijn conclusie was nee en dus heb ik 1 van de laatste 27Inch i3 series gehaald!

Langzaam ben ik hem nu aan het vullen met applicaties en moet alleen even wennen aan het toetsenbord en dan vooral de lay-out. (zeer kleine enter en pijltjestoetsen)

Mocht ik klaar zijn dan zal ik in het andere topic ook eens een foto met screenshot plaatsen :)
Al met al dik tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb zaterdag bij de MM een 27" i5 instap-model gekocht, geweldig apparaat, echter moet ik er helaas weer mee terug. Ipv stereo-geluid werkt alleen de linkerkant, en als ik de imac via de koptelefoon-uitgang aansluit op m'n versterker werkt het geluid via de linkerkant volledig en rechts alleen de hoge tonen. Vanmiddag eerst maar even bellen wat de mogelijkheden zijn, voordat ik weer met het apparaat op pad ga. Toch jammer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
IVEL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:37:
Ik heb zaterdag bij de MM een 27" i5 instap-model gekocht, geweldig apparaat, echter moet ik er helaas weer mee terug. Ipv stereo-geluid werkt alleen de linkerkant, en als ik de imac via de koptelefoon-uitgang aansluit op m'n versterker werkt het geluid via de linkerkant volledig en rechts alleen de hoge tonen. Vanmiddag eerst maar even bellen wat de mogelijkheden zijn, voordat ik weer met het apparaat op pad ga. Toch jammer ...
Ik zou geen genoegen nemen met het opsturen van het apparaat hoor.
Direct omruilen en anders geld terug vragen, dit zijn ze wettelijk verplicht binnen 8 dagen na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVEL
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:04:
[...]

Direct omruilen en anders geld terug vragen, dit zijn ze wettelijk verplicht binnen 8 dagen na aankoop.
Dat is een goed punt, ik ga ze straks even bellen, het probleem voorleggen en vragen of ze er nog één op voorraad hebben zodat ik vanmiddag/vanavond de boel kan omruilen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

GeeMoney schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:04:
[...]

Dat is alleen bij internetaankopen. De mediamarkt heeft wel een goede DOA afhandeling, maar dan moet je niet te lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

sebastius schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:46:
[...]

Dat is alleen bij internetaankopen. De mediamarkt heeft wel een goede DOA afhandeling, maar dan moet je niet te lang wachten.
Naar mijn weten moet de MM het product gewoon omruilen. Indien ze deze niet op voorraad hebben, kunnen ze 'm bestellen voor je.

Zomaar geld terugvragen kan wel, maar MM is dit niet verplicht. Ze kunnen een tegoedbon geven of een nieuw werkend product, bijvoorbeeld een gelijkwaardig exemplaar.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
freddyathlon schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Naar mijn weten moet de MM het product gewoon omruilen. Indien ze deze niet op voorraad hebben, kunnen ze 'm bestellen voor je.

Zomaar geld terugvragen kan wel, maar MM is dit niet verplicht. Ze kunnen een tegoedbon geven of een nieuw werkend product, bijvoorbeeld een gelijkwaardig exemplaar.
Zomaar geld terugvragen zijn ze wel degelijk verplicht aan te nemen.
Dit is bij wet vastgesteld, helemaal omdat het hier om een ondeugdelijk product gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vorig jaar een tv gekocht bij de MM na 2 dagen deed die raar, terug gegaan en gewoon meteen een nieuwe gekregen. Had ook mijn geld terug kunnen krijgen zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik ook benieuwd naar. Krijg je nu meteen een andere iMac van de Mediamarkt of niet.
Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVEL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:08:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Krijg je nu meteen een andere iMac van de Mediamarkt of niet.
Hou ons op de hoogte.
Ik heb zojuist iemand aan de lijn gehad en kreeg als antwoord, stopt u alles maar in de doos meneer en kom vanmiddag met alles bij onze service-balie langs. Dan gaan ze daar kijken of ze het kunnen reproduceren en misschien verhelpen. Kunnen ze het niet verhelpen zal het zo zijn dat ze alles op moeten gaan sturen of ik direct een nieuwe mee krijg (mits nog voorradig). Met opsturen en wachten ga ik uiteraard niet akkoord.

Aangezien ik nu nog op m'n werk zit, kan ik niet eerder dan tegen 18:00u daar naar toe. Zodra ik meer weet, horen jullie het ook.

UPDATE: Zojuist bij de MM geweest, het probleem was nog steeds aanwezig en ik heb een volledig nieuwe iMac mee gekregen. Deze hebben we voor de zekerheid bij de MM nog wel even uit de doos gehaald om te kijken of deze geen problemen met het geluid heeft en is gelukkig volledig goed!! Wereldservice!!

[ Voor 16% gewijzigd door IVEL op 30-05-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

IVEL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:12:
[...]

Ik heb zojuist iemand aan de lijn gehad en kreeg als antwoord, stopt u alles maar in de doos meneer en kom vanmiddag met alles bij onze service-balie langs. Dan gaan ze daar kijken of ze het kunnen reproduceren en misschien verhelpen. Kunnen ze het niet verhelpen zal het zo zijn dat ze alles op moeten gaan sturen of ik direct een nieuwe mee krijg (mits nog voorradig). Met opsturen en wachten ga ik uiteraard niet akkoord.

Aangezien ik nu nog op m'n werk zit, kan ik niet eerder dan tegen 18:00u daar naar toe. Zodra ik meer weet, horen jullie het ook.
Met verhelpen zou ik ook niet akkoord gaan... Dan is dat apparaat al binnen een weekend opengeweest voor een repair, en wie weet verhelpen ze het probleem helemaal niet...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

GeeMoney schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:18:
[...]

Zomaar geld terugvragen zijn ze wel degelijk verplicht aan te nemen.
Dit is bij wet vastgesteld, helemaal omdat het hier om een ondeugdelijk product gaat :)
Nee nee nee.

Je hebt een koopovereenkomst. Hiermee heb je recht op een goed werkend product. Mocht er onverhoopt een probleem zijn dan is het aan de winkelier om het defect op te lossen. Dit kan zijn door het product om te ruilen, het op te sturen naar de leverancier of de koopovereenkomst te ontbinden (geld terug).

Veel winkels/fabrikanten hanteren een DOA beleid, dat als het product direct uit de doos een probleem heeft dat het direct omgeruild wordt. Dit is geen wettelijke plicht maar service naar de klant. Mediamarkt heeft een daarnaast een 2 weken niet goed geld terug, maar deze geld niet voor Apple producten die uit de seal zijn gehaald. Hier geld dus alleen de DOA policy van de MediaMarkt.

Dit is het enige wat er staat in de wet. Bij internetaankopen heb je nog een extraatje: de afkoelperiode uit Wet Koop op Afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
freddyathlon schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:41:
[...]

Met verhelpen zou ik ook niet akkoord gaan... Dan is dat apparaat al binnen een weekend opengeweest voor een repair, en wie weet verhelpen ze het probleem helemaal niet...
Denk niet dat ze de imac op gaan maken. Zal meer een check zijn of de klant geen stomme fout gemaakt heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gelukkig ook nog goed nieuws met mijn nieuwe mac. De levering is opnieuw veranderd. Van 18 juli naar 24 juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

DarkChylde schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:53:
[...]

Denk niet dat ze de imac op gaan maken. Zal meer een check zijn of de klant geen stomme fout gemaakt heeft ;-)
Jup want als ze hem omruilen en hij blijkt bij Apple geen defect te hebben dan krijgen ze die iMac niet vergoed onder de DOA regeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Vakantie geld is binnen ./check
8 GB DDR3 1333mhz sodimm klaar liggen ./check
Spaarpotje + verjaardagsgeld ./check
Nog te gaan 500euro voor de SSD, gokje nog 2maandjes wachten en dan bestellen + levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 14-08 15:34
Weet iemand toevallig wannner de Back to School actie van Apple start? Kan men aannemen dat het waarschijnlijk op 6 juni is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dat weet niemand.... Waarschijnlijk ergens in de komende 2 weken vanwege de traditie maar het blijft gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Klopt het dat de iMac wanneer deze in sluimer/slaapstand wordt gewekt er zo'n <5 seconden voorbij gaan eer het internet weer werkt? Valt dit ergens aan te passen?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Hmm erg vervelend, ik hoor een hoge toon uit mijn mac komen wat gisteren zelfs tot getik overging, dit is voor het eerst dat ik dit heb. Iemand een idee?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

thefabiman88 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:18:
Klopt het dat de iMac wanneer deze in sluimer/slaapstand wordt gewekt er zo'n <5 seconden voorbij gaan eer het internet weer werkt? Valt dit ergens aan te passen?
Ja dat klopt, ik heb het ook. Geen idee of het aan te passen is, ik erger me er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Dat is niet zo gek toch, na slaapstand moet hij even opnieuw verbinden met het draadloze netwerk, dat kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Bedraad ook?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Dat is opzich ook niet vreemd, aangezien in sluimerstand je device wordt uitgeschakeld.
Het opnieuw inschakelen betekent dus opnieuw connectie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Als je nou bij systemvoorkeuren , energie , schakel uit voor netwerktoegang uit zet ?
Is het dan niet weg ?

Kan nu niet exact vertellen waar dit zit en of dat werkt ben niet thuis anders had ik even gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

GeeMoney schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:05:
[...]

Dat is opzich ook niet vreemd, aangezien in sluimerstand je device wordt uitgeschakeld.
Het opnieuw inschakelen betekent dus opnieuw connectie maken.
Ligt het niet aan de DHCP leasetime van je router? Als deze op een uur staat, moet je iMac eerst een nieuwe DHCP request uitvoeren voordat je internet hebt.

Zijn er hier meer mensen met een FritzBox en een iMac 2011? Mijn WLAN reconnect elke ~10 minuten.. :X

[ Voor 11% gewijzigd door zAo op 31-05-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Iemand nog een tip voor een toetsenbord behalve die van Apple zelf? Heb er nu al 3 doorheen gejaagd, wil een iets wat steviger versie, liefst met cmd key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sebastius schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:11:
[...]

Ja dat klopt, ik heb het ook. Geen idee of het aan te passen is, ik erger me er ook aan.
Hmm mij nog niet echt opgevallen, moet eerst me ww ingeven wat altijd 3-5 seconden duurt en daarna is alles eigenlijk wel online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
cardwizard schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:47:
Als je nou bij systemvoorkeuren , energie , schakel uit voor netwerktoegang uit zet ?
Is het dan niet weg ?

Kan nu niet exact vertellen waar dit zit en of dat werkt ben niet thuis anders had ik even gekeken
Beschrijving klopt, staat standaard aangevinkt, ik zal hem deselecteren en even kijken.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb juist als mijn iMac op start en hij voor mij automatisch firefox opent er geen verbinding is. Ik moet dan eerst refreshen voor de pagina verschijnt. Dit had ik eerst nooit. Er is niks aan mijn set up verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:08:
[...]

Helaas hebben honderden, al dan niet duizenden mensen hierlast van. Forums staan er vol mee. Ik heb precies hetzelfde mailtje gehad. De jongen aan de telefoon komt er maandag op terug. Hoop ik.
Ik moet het stukje terug nemen over i(don't)Care van Apple. Ik werd vandaag gebeld door een Engelstalige jongen die namens Apple zijn excuses aanbood voor de fout op website. Hij deelde me mee dat de levertijd weer terug was gezet naar 'normale' levertijd. Of hij me nog ergens mee van dienst kon zijn... Ik was met stomheid geslagen. Klantvriendelijkheid bestaat nog en wie anders dan Apple bewijst het? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Hallo iedereen,

Ik heb mijn iMac 2011 aangesloten op m'n TV via een MiniDP-DVI kabel.
Deze kabel gaat naar mijn TV, werkt goed, altijd gebruik voor m'n MacBook.

Maar hij zit nu in m'n iMac, en op het moment dat ik m'n tv aanzet en hij staat niet op het kanaal waar de iMac op aangesloten is, dus bv. TV dan gaat het scherm de hele tijd knipperen totdat ik schakel naar het iMac-kanaal.

Onderstaand filmpje geeft het knipperen weer.

http://dl.dropbox.com/u/2198494/iMacknipperen.mov

Jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Waarschijnlijk detecteert hij een scherm maar krijgt geen toegang of iets en schakelt dan maar weer terug. Waar zoek je precies een oplossing voor? Het werkt toch als hij op het kanaal van de iMac staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
jip_86 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:38:
Waarschijnlijk detecteert hij een scherm maar krijgt geen toegang of iets en schakelt dan maar weer terug. Waar zoek je precies een oplossing voor? Het werkt toch als hij op het kanaal van de iMac staat?
Maar vaak zet ik m'n tv aan om tv te gaan kijken en ik hoopte dat dat wel mogelijk was zonder dat m'n iMac begint te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik ben van plan om de standaard i5 27" versie te gaan halen. Nu vraag ik me echter af of het nog steeds mogelijk is om mijn MBP aan te sluiten op de iMac, zodat het eigenlijk een extern beeldscherm voor de MBP wordt?
En zit er nou een mogelijkheid tot opladen van een MBP bij, zodat ik de adapter in de tas kan laten, of is dat alleen bij de losse monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
TranceSetter schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:23:
Ik ben van plan om de standaard i5 27" versie te gaan halen. Nu vraag ik me echter af of het nog steeds mogelijk is om mijn MBP aan te sluiten op de iMac, zodat het eigenlijk een extern beeldscherm voor de MBP wordt?
En zit er nou een mogelijkheid tot opladen van een MBP bij, zodat ik de adapter in de tas kan laten, of is dat alleen bij de losse monitoren?
Ligt eraan welke MBP jij hebt.. Als jij een MBP hebt met Thunderbolt dan kan je de iMac als een extern scherm gebruiken, echter als jij niet de nieuwste MBP hebt, dan is het niet mogelijk helaas. Zie ook hier

En opladen van je MBP via scherm kan inderdaad alleen met Cinema Display ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
mm, ok, thanks voor de info. Ik heb een late-2009 MBP, dus dat gaat niet werken dan. Helaas... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Heb de laatste paar dagen een beetje een raar probleem met mijn iMac. Elke keer als ik even weg ben van de iMac en deze in sleep mode gaat (zonder dit handmatig te doen) krijg ik de iMac niet meer aan door op een toets van het toetsenbord te klikken of met de muis te klikken. Ook hoor ik geen HDD of fan draaien. Als ik de power-knop induw start de iMac gewoon opnieuw op. Als ik dan op chrome klik zie ik staan 'chrome is niet goed afgesloten wilt u de tabbladen herladen' (of iets in die richting). De iMac is dus uitgevallen terwijl er geen stroomstoring is geweest of iets dergelijks. Dit is me afgelopen week nu al een paar keer gebeurd. Uit handmatige sleep wordt die gewoon wakker.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Brm-G schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:01:
Heb de laatste paar dagen een beetje een raar probleem met mijn iMac. Elke keer als ik even weg ben van de iMac en deze in sleep mode gaat (zonder dit handmatig te doen) krijg ik de iMac niet meer aan door op een toets van het toetsenbord te klikken of met de muis te klikken. Ook hoor ik geen HDD of fan draaien. Als ik de power-knop induw start de iMac gewoon opnieuw op. Als ik dan op chrome klik zie ik staan 'chrome is niet goed afgesloten wilt u de tabbladen herladen' (of iets in die richting). De iMac is dus uitgevallen terwijl er geen stroomstoring is geweest of iets dergelijks. Dit is me afgelopen week nu al een paar keer gebeurd. Uit handmatige sleep wordt die gewoon wakker.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Je zou de Console eens in kunnen duiken en bekijken wat de laatste meldingen waren voordat de iMac gaat slapen/uitvalt..
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8