[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 78.378 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nu al iemand 4x4 (16GB) in z'n nieuwe 27" i7 zitten? (nieuwste model)

Ik ben nog steeds aan het afwachten of de sudden shutdowns nog steeds voorkomen met merken buiten Samsung.. Blijkbaar heeft OWC hun 4x4 kitjes "getuned" om dit fenomeen te voorkomen, maar nergens op le interwebs zijn er ervaringen te lezen.

Het Samsung kitje kost namelijk wel een ronde 200€, terwijl de OWC kit slechts €150 is. Kingston ed. worden ook nergens besproken, en ook in het Geheugen topic hier zijn is er bagger weinig over terug te vinden.

@hierboven: Waarom zou dat interessant zijn als ik mag vragen? Ik weet dat wanneer ik m'n iMac bestelde, het toch wel liever op een groot scherm deed. Kan me niet inbeelden dat ik een rig van 2k zou bestellen vanop m'n iPhone :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:53:

Ik ben nog steeds aan het afwachten of de sudden shutdowns nog steeds voorkomen met merken buiten Samsung.. Blijkbaar heeft OWC hun 4x4 kitjes "getuned" om dit fenomeen te voorkomen, maar nergens op le interwebs zijn er ervaringen te lezen.

Het Samsung kitje kost namelijk wel een ronde 200€, terwijl de OWC kit slechts €150 is. Kingston ed. worden ook nergens besproken, en ook in het Geheugen topic hier zijn is er bagger weinig over terug te vinden.

@hierboven: Waarom zou dat interessant zijn als ik mag vragen? Ik weet dat wanneer ik m'n iMac bestelde, het toch wel liever op een groot scherm deed. Kan me niet inbeelden dat ik een rig van 2k zou bestellen vanop m'n iPhone :p
Stel je hebt alleen nog een iPhone of iets dergelijks omdat net je geweldige iMac dood is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Knoop doorgehakt, ik ga voor een nieuwe 21,5 '', via Electronic 'jeweetwel', geen reclame maken. Alleen zie ik een C2D, i3 en i5 allemaal voor dezelfde prijs. Dan zou de i5 natuurlijk de voorkeur hebben. Voor de rest zie ik weinig haken en ogen, hebben jullie nog tips?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:53:

Ik ben dit ook aan het researchen. De sudden shutdowns was toch van 2010 modellen of hebben de 2011 27"ers er ook last van?

Ok, de resultaten uit het geheugen topic voor 4 GB sticks:

Deze post:

Verwijderd in "\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2"

Geeft aan dat dit geheugen

http://www.ec.kingston.co...partno=KTA-MB1333/4G&id=2

zoals hier te vinden

pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G

Goed werkt en je dus aan de 16 GB zou moeten kunnen helpen.

Kingston prijst dit geheugen aan als compatibel met iMac 2011 27"

[ Voor 28% gewijzigd door Q op 21-05-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Deze avond na lang puzzelen eindelijk een degelijk netwerk naar zolder getrokken. Dit allemaal ter voorbereiding van de imac. Het was een heel gedoe en ik heb wat beschadigd aan de vloer, maar het resultaat mag er wezen. Ipv 1,5mb per seconde van en naar de NAS via airport, nu wired 61mb per seconde.

Nu nog de iMac en dan fotos maken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 22-05-2011 08:40 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:43:
[...]

Ik ben dit ook aan het researchen. De sudden shutdowns was toch van 2010 modellen of hebben de 2011 27"ers er ook last van?
Het was inderdaad bekend bij de 2010 reeks, maar ik weet niet in welke mate Apple dit "gefixed" heeft (lees: ander geheugen heeft toegelaten) in de nieuwe serie.

Ik lees her en der wel dat het OWC pakketje in de 2010 reeks zelden tot geen sudden shutdowns geeft, en heb besloten die te bestellen een dezer dagen. Tenzij er nieuwe zaken opduiken natuurlijk, maar dat betwijfel ik.

Dan nog wachten tot hij arriveert bij m'n reseller, hoogstwaarschijnlijk net wanneer m'n eindexamens beginnen (eind mei, begin juni) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als iemand bewijs heeft dat de 2011 serie ook wordt geplaagd door het 16 GB random shutdown probleem dan hou ik mij aanbevolen.

Ik denk zelf dat het issue met dit model (imac 2011) niet speelt, ik heb nergens bewijs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik ga de komende tijd meer op pad en wil graag de mobiele imac(MBP 17") wat zijn die dingen duur :S

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vraag ik me ook af.
stefjuh schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:37:
Hallo,

Ik ben ook van plan een imac te kopen een 21.5 inch instap model. Is er nou eigenlijk de mogelijkheid om door apple zelf een SSD van hun in te laten bouwen BV die van 120 GB dezelfde als die van de MBP voor €250,-? Ik bedoel enige tijd later door hun service afdeling ?

Gr Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Volgens de website niet, dus je hebt grote kans van niet.
Voor zulke vragen kan je beter naar een Apple winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Vorige maand keek ik op Mac2sell om te kijken wat mijn iMac nog waard was. Toen zou mijn imac nog een 860 euro moeten opleven. Zojuist weer even gekeken en nu geeft ie aan dat ie nog 630 euro waard is. Best groot verschil in 1x.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

GerritGekke schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:00:
Vorige maand keek ik op Mac2sell om te kijken wat mijn iMac nog waard was. Toen zou mijn imac nog een 860 euro moeten opleven. Zojuist weer even gekeken en nu geeft ie aan dat ie nog 630 euro waard is. Best groot verschil in 1x.
Dat komt vermoedelijk omdat er een nieuwe generatie iMacs is geïntroduceerd ondertussen en jouw iMac dus nog een generatie 'ouder' is geworden.
De waarde van een tweedehands iMac berekenen via Mac2Sell is natuurlijk artificieel omdat ze maar rekening houden met een aantal vaste variabelen. De staat van het toestel en alles nog in de originele verpakking aanbieden kan de prijs ook nog beïnvloeden.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 22-05-2011 14:03 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Heren, gewoon een vraagje vanuit interesse, zetten jullie al jullie spellen ook gewoon in de programma's map? Of maken jullie in de root gewoon een aparte map Games ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Bump
thefabiman88 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:37:
Knoop doorgehakt, ik ga voor een nieuwe 21,5 '', via Electronic 'jeweetwel', geen reclame maken. Alleen zie ik een C2D, i3 en i5 allemaal voor dezelfde prijs. Dan zou de i5 natuurlijk de voorkeur hebben. Voor de rest zie ik weinig haken en ogen, hebben jullie nog tips?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
BFmango schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:10:
Heren, gewoon een vraagje vanuit interesse, zetten jullie al jullie spellen ook gewoon in de programma's map? Of maken jullie in de root gewoon een aparte map Games ofzo?
Ik zet het persoonlijk in de programma's map. Overigens doen sommige installaties (Warcraft III bijv.) dit automatisch. Je kan ze ook in een 'Games' map zetten als je dat zelf prettiger vindt. De keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een iMac (27")
Ik heb nu een PC met een Q6600 en 2 9800GTX'en, en een 24" en een 19" monitor.
Ik heb dit systeem gebouwd om er lekker op te gamen, maar ik merk dat ik bijna nooit meer game.
En als ik game, speel ik een RTS en anders op mijn Xbox360.

Zo'n systeem neemt bijna mijn hele bureau in beslag. En ik kan best wat meer ruimte gebruiken.
Bovendien ben ik dat Windows ook zat.

Dus ik wil het liefst het hele zooitje verkopen en er een iMac neerzetten.
Uit benchmarks heb ik vernomen dat er op de iMac 2011 (Radeon HD 6970M) prima te gamen valt.

Nu wil ik alleen nog mijn Xbox360 op de iMac aan kunnen sluiten.
Dit kan heel leuk met een Belkin AV360 heb ik begrepen.
Het enige nadeel is dat de iMac aan de Displayport ingang maximaal 720P accepteert.

Ik kan niet echt duidelijke tests vinden waarin duidelijk word wat de beeldkwaliteit is van de 360 icm de AV360. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb de knoop doorgehakt na een jaren dubben. Ik had mijn systeem al te koop staan in V&A maar in plaats van een MBP ga ik een iMac kopen. Heb al een dikke DELL XPS 15 vd zaak met alles erop en eraan maar wil voor prive een Mac.

De pc die ik nu heb is echt wel een dikke pc met alles erop en er aan maar tis niets meer als een overkilled download station nu. Speel geen spellen meer en ben de bedrading echt zat. Dus .. keus makkelijk gemaakt. Maaaar die prijs :F ... goed daar heb ik me maar overheen gezet.

Ik wil de instap 27" of de 27" met betere GPU. Twijfel omdat ik niet zoiets wil hebben van "had ik het maar gedaan". De processor die ik nu heb is een i7 920 @3.2. Maar denk dat ik weinig zal merken van de terugstap naar een i5. Maar de GPU...1GB of 2GB.... is it worth it? Ik bedoel te zeggen dat sinds ik vorig jaar een Xbox heb gekocht ik nooit meer game op de pc. Tis meer dat ik het irritant zou vinden dat ik het niet kan spelen als ik het zou willen.

En dan de carepack .. Sinds mijn broer een sind aantal weken een iMac heeft met alleen maar strepen (moederbord vervangen a 700 euro) heb ik echt iets van dat ik dat MOET hebben. Stel je voor dat ie kapot gaat net na je garantie en je weer dik geld moet neertellen. Dan heb ik wel weer sjeez.. met een pc fix je dat zelf even voor weinig...

just my 2 cents .. Tis niet echt een vraag maar meer hardop denken .. in de hoop dat iemand in dezelfde situatie mij kan gerust stellen O-)

Edit... moest even lachen omdat Extreme hierboven op hetzelfde moment met dezelfde gedachten zit..

[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 22-05-2011 16:52 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Darkstar schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:03:
[...]

Dat komt vermoedelijk omdat er een nieuwe generatie iMacs is geïntroduceerd ondertussen en jouw iMac dus nog een generatie 'ouder' is geworden.
De waarde van een tweedehands iMac berekenen via Mac2Sell is natuurlijk artificieel omdat ze maar rekening houden met een aantal vaste variabelen. De staat van het toestel en alles nog in de originele verpakking aanbieden kan de prijs ook nog beïnvloeden.
Ik zie het ook altijd als een richtlijn. En daarnaast kan je bijvoorbeeld ook niet selecteren welke videokaart je er in hebt. Een oude Gfoce of de duurde Ati 5xxx maakt toch wel een verschil in prijs. En zo kan je inderdaad meteen het verschillen zien wat een nieuw model met je "oude" model doet:p

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Bestelling in de pocket, nu een dikke maand wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of de 21.5" instap model 4 geheugenslots heeft of maar 2? Deze reeks iMacs is eindelijk goed genoeg om te gebruiken als edit station voor Final Cut Studio ipv de erg dure Mac Pro, zou alleen het geheugen willen uitbreiden.

Vind de website niet geheel duidelijk hierin! En ik lees tegenstrijdige berichten op internet. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
De 21,5" heeft 4 slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, dank je :) Kan dus uitbreiden naar 16GB. Dan wordt dit zeker mijn eerste mac. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Even ter info voor degene die het nog niet weten:
26, 27 en 28 mei zijn er "iDays" in de Apple shops.

http://idays.nl

Hier ontvang je onder andere een giftcard van 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
yorroy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:29:

Komt dit nog vaker terug? Ik ben namelijk pas van plan om mijn iMac in juni/juli te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik van mijn werk een nieuwe laptop heb gekregen (Dell Latitude e5510) ben ik me aan het orienteren op een nieuwe desktop.

Ik wil al langer een nieuwe desktop aanschaffen omdat mijn laptopje uit 2006 toch wel kuren(haperingen/vastlopen) begint te vertonen bij CS5 en andere renderprogramma's. Mijn idee was eerst om CS5 e.d. op mijn nieuwe werklaptop te installeren maar dat mocht niet van de baas.

Waarom een Mac? Ik heb de basiscursus van de fotoacademie gevolgd en heb daar op de Mac gewerkt en vond dit goed relatief beter werken voor fotobewerking dan op mijn laptop en ook de desktop bij vrienden van me, gewoon een gevoelkwestie.

Ik zit te kijken naar een 27" basismodel, maar vraag me af of een SSD een grote toevoeging zal hebben? De mac zal dus worden gebruikt voor fotobewerking, af en toe een dvdtje kijken (Gelijk vraag 2: kan ik een externe blu-ray speler aansluiten?) en af en toe wat games, welke natuurlijk niet misstaan met hoogste kwaliteit.

Vragen zijn:
  • Volstaat een gewone HD voor mijn wensen of liever een SSD(met eventueel oog op de toekomst)
  • Kun je een externe Blu-Ray speler aansluiten via USB?
  • Extra geheugen erbij laten zetten, of is zelf er bijzetten makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
1. Een gewone HD volstaat maar een SSD zal de boel nog sneller maken. Wij hebben de 27 inch i7 3.4 staan hier sinds bijna twee weken en de machine voelt en reageert super snel, dit alles met een "gewone" 7200rpm 2 terra HD
2. Ja, is makkelijk op te zoeken
3. Zelf extra geheugen bijzetten zie andere "mem" thread hier op het forum, simpele handeling die je niet meer dan 5 minuten hoeft te kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
Extreme smell schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:24:
[...]
Komt dit nog vaker terug? Ik ben namelijk pas van plan om mijn iMac in juni/juli te halen.
Nope. is maar 1x per jaar.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:26:
Nadat ik van mijn werk een nieuwe laptop heb gekregen (Dell Latitude e5510) ben ik me aan het orienteren op een nieuwe desktop.

Ik wil al langer een nieuwe desktop aanschaffen omdat mijn laptopje uit 2006 toch wel kuren(haperingen/vastlopen) begint te vertonen bij CS5 en andere renderprogramma's. Mijn idee was eerst om CS5 e.d. op mijn nieuwe werklaptop te installeren maar dat mocht niet van de baas.

Waarom een Mac? Ik heb de basiscursus van de fotoacademie gevolgd en heb daar op de Mac gewerkt en vond dit goed relatief beter werken voor fotobewerking dan op mijn laptop en ook de desktop bij vrienden van me, gewoon een gevoelkwestie.

Ik zit te kijken naar een 27" basismodel, maar vraag me af of een SSD een grote toevoeging zal hebben? De mac zal dus worden gebruikt voor fotobewerking, af en toe een dvdtje kijken (Gelijk vraag 2: kan ik een externe blu-ray speler aansluiten?) en af en toe wat games, welke natuurlijk niet misstaan met hoogste kwaliteit.

Vragen zijn:
  • Volstaat een gewone HD voor mijn wensen of liever een SSD(met eventueel oog op de toekomst)
  • Kun je een externe Blu-Ray speler aansluiten via USB?
  • Extra geheugen erbij laten zetten, of is zelf er bijzetten makkelijk?
1)
zie hier wat een SSD doet bij gebruik van zware programma's, of grote hoeveelheden foto's etc.
YouTube: ‪Test iMac SSD, Aperture & Photoshop‬‏

2) weet ik niet

3) geheugen bij prikken is 5 minuten werk (aan de onderkant, klepje open, geheugen erin, klepje dicht, klaar)

ps, ik heb nu een i5 3.1Ghz + SSD in bestelling staan. Plus 8 gig geheugen wat ik ergens anders los aankoop. (totaal 12 dus)

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 23-05-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 14-08 15:34
Ik twijfel tussen een basis model iMac 27" + SSD en een iMac 27" met i7. Deze zijn namelijk bijna even duur. Ik vraag me dan af wat een betere keus is. Voornamelijk wordt de iMac gebruikt voor: Photoshop, iMovie, iPhoto, internet, Windows 7 voor bijv. Settlers. Data opslag is geen probleem, want ik heb een Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien de i7 consequent marginaal sneller is (behalve in hyperthreaded-geoptimaliseerde apps) en de SDD het hele systeem substantieel vlotter laat aanvoelen zou ik zonder meer voor de SDD gaan.

@Ctgras, een bluray via USB is altijd mogelijk. Alleen ondersteunt OSX geen bluray enzovoort, dus heb je er vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de antwoorden in ieder geval, dit zal me zeker helpen. Als het geheugen bijplaatsen zo makkelijk is blijft er weer wat geld over en wordt het overwegen van een SSD, ook wat aangenamer om te verantwoorden.
Delerium schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:43:
@Ctgras, een bluray via USB is altijd mogelijk. Alleen ondersteunt OSX geen bluray enzovoort, dus heb je er vrij weinig aan.
Als OSX dit niet ondersteunt, kan ik bluray dan wel gebruiken via bootcamp W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35

Tof, ik ga waarschijnlijk eind deze week een iMac kopen :D
Alleen maar excuus om er niet langer mee te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
Is de iMac 27" met i5 @3,1GHz met een HD6970 veel sneller dan het 27" basis model. Ik begreep van Apple zelf dat de i7 pas sneller is bij prof software. Ik vraag me dan af of de videokaart verschil maakt. Dus welke kan ik het beste kiezen de basis i7 of het model daar net boven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@ iwan die discussie is gevoerd toen net de nieuwe iMac uitkwam onder een aantal mensen die de iMac al besteld hebben. Leest even terug in dit topic vanaf het moment dat de nieuwe iMac's gereleased zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38

Goed om te weten aangezien in begin volgende maand een iMac wilde aanschaffen, dan wordt het dus komend weekend maar :). Enig idee of die giftcard alleen op specifieke Apple accessoires van toepassing is of op het gehele assortiment van de desbetreffende reseller? De website noemt als voorbeeld Applecare, maar is er verder niet heel duidelijk over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Heb ergens gelezen dat dit per reseller verschilt, maar dat was vorig jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iMac i7 van 2011 zoemt heel irritant, het is niet de harddisk. Apple gebeld en omgeruild voor een nieuw exemplaar en nog steeds dezelfde irritante zoem. Alleen als je de mac optilt hoor je het niet meer, alle dempende materialen die je eronder stopt hebben geen effect. Dus deze gaat ook weer terug, op naar de derde!?

Ik heb er niet veel vertrouwen in, maar ik weet het anders ook niet meer. Tenslotte is het een machine van 2400 euri's!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Herkent iemand dit probleem met de iMac?

http://www.macstories.net...ral-sony-and-philips-tvs/

Ik heb het nu met mijn iMac naar Sony EX402 tv. Hij is verbonden van mini dsp > HDMI

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:32:
Mijn iMac i7 van 2011 zoemt heel irritant, het is niet de harddisk. Apple gebeld en omgeruild voor een nieuw exemplaar en nog steeds dezelfde irritante zoem. Alleen als je de mac optilt hoor je het niet meer, alle dempende materialen die je eronder stopt hebben geen effect. Dus deze gaat ook weer terug, op naar de derde!?

Ik heb er niet veel vertrouwen in, maar ik weet het anders ook niet meer. Tenslotte is het een machine van 2400 euri's!
Heb precies hetzelfde op mijn iMac 21,5 2010. Idd alleen optillen stopt het geluid. Zat zelf te denken of het lag aan de buiging van de voet, als er voor op de voet druk wordt uitgeoefend wordt het ook minder. Heb alleen geen zin om hem terug te sturen. Is mijn tweede al ivm een ander probleem (gele waas) met de eerste.

Edit: heb hem even op mijn aanrechtblad gezet, weg zoem! 8)7
Denk toch dat dit tafel gerelateerd is.
Probeer ook eens een andere tafel of aanrechtblad o.i.d.

[ Voor 8% gewijzigd door OkeOkeOke op 23-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:32:

Gezoem heb ik nog niet gehoord, en mijn simpele oplossing is dan het geluid harder zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:41
NickySantoro schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:35:

Ik heb het nu met mijn iMac naar Sony EX402 tv. Hij is verbonden van mini dsp > HDMI
Ik had dat probleem wel heel even met mijn iPad 2 verbonden met de Philips 40pfl9704 via hdmi en Apple Digital AV Adapter. Heb het probleem nog niet gehad met mijn iMac via mdp > hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt!
Ik ga aankomende vrijdag mijn eerste imac kopen! (instap model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
OkeOkeOke schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:44:
[...]

Heb precies hetzelfde op mijn iMac 21,5 2010. Idd alleen optillen stopt het geluid. Zat zelf te denken of het lag aan de buiging van de voet, als er voor op de voet druk wordt uitgeoefend wordt het ook minder. Heb alleen geen zin om hem terug te sturen. Is mijn tweede al ivm een ander probleem (gele waas) met de eerste.

Edit: heb hem even op mijn aanrechtblad gezet, weg zoem! 8)7
Denk toch dat dit tafel gerelateerd is.
Probeer ook eens een andere tafel of aanrechtblad o.i.d.
Ik heb dat ook en bij mij heeft het ook met mijn tafel te maken. Als ik hem in het midden van mijn tafel zet dan hoor ik geen gezoem maar als ik hem aan het uiteinde zet (wat ehh logisch is) dan hoor ik zacht gezoem.

Het wordt iets beter als ik er een stukje schuimrubber onder leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Net een 21" imac instapper gehaald bij Mycom maar de onderkant van mijn scherm is aanzienlijk geler dan de bovenkant. Zelfs het 2011 heeft hier dus nog steeds last van. Morgen maar even bellen om hem om te ruilen en hoe ze dit willen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Erg jammer dat die problemen nog niet zijn opgelost maarja, was ook niet anders te verwachten aangezien ze nog steeds dezelfde panelen gebruiken.

Hopelijk doet mycom er niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
NickySantoro schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:35:

Dat probleem niet, wel dat mijn iMac blijft knipperen als ik m'n tv aanzet. stekkertje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Rhndy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:03:
[...]

Dat probleem niet, wel dat mijn iMac blijft knipperen als ik m'n tv aanzet. stekkertje goed?
Ik heb ff de kabel er weer uit gehaald. iMac aan > HDMI kabel erin > TV aan. Tot nu toe werkt het gewoon. Ga zometeen even wat TV series kijken om het nog verder te testen

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Brm-G schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:48:
Erg jammer dat die problemen nog niet zijn opgelost maarja, was ook niet anders te verwachten aangezien ze nog steeds dezelfde panelen gebruiken.

Hopelijk doet mycom er niet moeilijk over.
Mycom heeft 8 dagen geen gezeur retourgarantie volgens de winkel voorwaarden dus ik ga er vanuit dat het goed moet komen. Tevens 30 dagen omruil ipv reparatie bij een defect. Alleen ik had de laatste dus ik bel even zodat ik pas omruil als ze een nieuwe hebben staan. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
pff, hoopte stiekem dat vandaag de back2school actie begon zodat ik mijn iMac kon bestellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
bartos88 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:28:
pff, hoopte stiekem dat vandaag de back2school actie begon zodat ik mijn iMac kon bestellen :'(
Wanneer was de start van die b2s vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Maaark schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:39:
[...]

Wanneer was de start van die b2s vorig jaar?
Rond 26 mei geloof ik. Ik hoopte vandaag omdat het schijnt dat het de laatste jaren altijd op een dinsdag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
In de VS lopen ze iets achter. Soms worden acties rond 18:00 onze tijd online gezet, dan is het daar ochtend. Maar het zal sowieso deze week worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Misschien een leuke combinatie met de idays? Of zal dat niet mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Iemand al ervaring met het aansluiten van een tweede sherm op een 2011 iMac via een mini display port naar DVI kabel? Ik heb nu 3 monitoren geprobeerd maar krijg geen beeld. Het verloop kabeltje werkt prima op een MacBook air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
MediaMarkt heeft weer een vakantiegeld actie deze week (donderdag 26 t/m zondag 29 mei).
Helaas vallen de meeste Apple producten onder de afwijkende voorwaarden maar toch €100 korting op o.a. iMacs en MacBooks.
Zie MM site voor meer info.

[ Voor 13% gewijzigd door PeterPan op 24-05-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
In de meeste benchmarks worden het verschil tussen de cpu's kenbaar gemaakt, maar de grafische kaarten komen niet aan bod. Weet iemand de performance verschillen tussen de 6770 en 6970 voor de 27", of is er een link naar een test? Ik vraag me af of het de meerprijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zo, gisteren ook 2 setjes van 4GB binnen gekregen. Nu ligt echt alles klaar voor mijn iMac. Nog 28 dagen wachten :P

Het enige waar ik nog naar moet gaan zoeken zijn toffe speakers die precies passen in mijn omgeving. En ik besef me dat ik steeds weer terecht kom op 2 types, die best prijzig zijn. Dus het zal even sparen worden of misschien voor een goedkopere oplossing gaan. Het gaat om de B&W MM-1 of de Bose Companion 3. Respectievelijk allemaal boven de 300 euro. Het voordeel van de B&W is dat het een 2.0 set is. Iemand hier ervaring met deze speakers naast een iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

Hier ligt ook al 4 x 4 GB Samsung geheugen klaar, wou maar geen risico nemen met andere merken

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

qless schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:06:
Hier ligt ook al 4 x 4 GB Samsung geheugen klaar, wou maar geen risico nemen met andere merken
Ik heb voor het goedkoopste gekozen. Centen zijn op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
RoyK schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Ik heb voor het goedkoopste gekozen. Centen zijn op :P
Welke was het goedkoopste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb hier 2 stuks van gekocht. http://www.mycom.nl/Produ...ODIMM-DDR3,13334GB/302068

Ik had ze om 22:00 uur betaald. Kreeg om 22:30 een sms dat het klaar stond voor verzenden en de volgende ochtend om 10:00 uur lag hij in de bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Dat is inderdaad niet veel geld voor 4 gb! Is wel interessant.. heb je ook andere mensen gevonden die dit in de imac gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, zie pagina 22 of 23 van de iMac memory draadje. Het geheugen is ook Mac-compatibe

http://www.mycom.nl/Produ...ODIMM-DDR3,13334GB/302068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Nou top dan! Dat is zeker interessant geheugen, aan de CL te zien doet het niet echt onder aan de duurdere merken? Of moet er ook ergens anders op gelet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mooi prijsje zeg. Ik was van plan er nog even mee te wachten (ga morgen een iMac kopen), maar dit is wel verleidelijk om niet gelijk er bij in te gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Ja ik ga ook met de idays mijn slag slaan :) denk dat het een i7 met die 2gb videochip gaat worden en er zelf nog ff 8 gb ram bij zetten. Wat ga jij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Maaark schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:01:
Ja ik ga ook met de idays mijn slag slaan :) denk dat het een i7 met die 2gb videochip gaat worden en er zelf nog ff 8 gb ram bij zetten. Wat ga jij kopen?
Kan dat dan? Dat zijn toch BTO modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Ik heb contact gehad met AMBridge in Roermond, daar heb ik een prijs laten maken en die gaven aan dat ik dan die 100 euro bon kreeg... dus ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Maaark schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:07:
Ik heb contact gehad met AMBridge in Roermond, daar heb ik een prijs laten maken en die gaven aan dat ik dan die 100 euro bon kreeg... dus ik denk het wel.
Interessant. Ik wil zelf de i7 met ssd+1tb en de 2GB grafische kaart. Maar vind het bijzonder pijnlijk om iets te bestellen waar ik dan zeker 4 weken op moet wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Maaark schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:01:
De 27 inch van 1650 :) Ben zeer benieuwd, word mijn eerste mac. Ook de eerste met z'n bizar groot scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Ja die 4 weken wachten is wel een beetje teveel van het goede.. vond eerst ssd het overwegen waard maar door de lange levertijd toch maar vanaf gezien.

27" is ook echt groot haha, moet ook eventjes het passend zien te krijgen hier.. als hij er eenmaal is vind ik wel een methode om hem neer te kunnen zetten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maaark schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:14:
Ja die 4 weken wachten is wel een beetje teveel van het goede.. vond eerst ssd het overwegen waard maar door de lange levertijd toch maar vanaf gezien.
Het idee blijft dat je straks via Thunderbolt gewoon een externe SDD aansluit. Is waarschijnlijk goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Delerium schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:39:
[...]

Het idee blijft dat je straks via Thunderbolt gewoon een externe SDD aansluit. Is waarschijnlijk goedkoper ook.
Maar hoe denkt apple er zelf over? Vinden ze dat ook wel een leuke mogelijkheid van thunder? Of gaan ze dwars zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

[...]

Lijkt me nogal onhandig, al die externe schijven. Daar koop je toch geen all-in-one voor?
Maaark schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:42:
[...]

Maar hoe denkt apple er zelf over? Vinden ze dat ook wel een leuke mogelijkheid van thunder? Of gaan ze dwars zitten?
Waarom zouden ze daar in dwars gaan liggen? En heeft Apple ooit wel eens dwarsgelegen bij zoiets?

Ze zullen alles omarmen dat je kunt bedenken te doen met Thunderbolt.
Marc P schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Dat dacht ik ook, maar er zijn weer stemmen op het internet die zeggen dat je niet kunt booten via Thunderbolt externe schijven. En aangezien niemand dat nog heeft kunnen proberen zit je daar weer mee opgescheept tot er eindelijk Thunderbolt devices zijn....
Stemmen die zeggen dat het niet kan, ondanks dat niemand het heeft kunnen proberen :+

Ik ken dat soort stemmen, daar luister ik meestal gewoon niet naar :P

[ Voor 78% gewijzigd door Bosmonster op 25-05-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
[...]

Dat dacht ik ook, maar er zijn weer stemmen op het internet die zeggen dat je niet kunt booten via Thunderbolt externe schijven. En aangezien niemand dat nog heeft kunnen proberen zit je daar weer mee opgescheept tot er eindelijk Thunderbolt devices zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 11:21
Voor mensen die een Imac willen kopen , de media markt heeft ook een mooie actie. Op alle Imac's €100,- korting ! Ik zelf ga ook gebruik maken van deze actie.

gr Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
stefjuh schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:02:
Voor mensen die een Imac willen kopen , de media markt heeft ook een mooie actie. Op alle Imac's €100,- korting ! Ik zelf ga ook gebruik maken van deze actie.

gr Stef
Is bij de idays ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, bij de "iDays" krijg je een waardebon t.w.v. €100,- en dat is iets anders dan €100,- korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
Ja dat ben ik met je eens allstar. Ik ga trouwens voor het instapmodel 21.5 inch iemand al een ssd ingebouwd in dit model?

gr Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Aah klopt inderdaad! Ik was ff alleen in mijn situatie aan het kijken waar ik die 100 euro weer uitgeef aan trackpad enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stefjuh Is dit een mediamarkt die dit doet of elke mediamarkt? En waar heb je dat zien staan? Klinkt erg interessant namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
http://www.mediamarkt.nl/...akantiepremie,10101,.html! Elke mediamarkt doet mee alleen voor Imac's en macbooks is de actie begrenst tot €100,-. En Ipad's en Iphone's zijn van deelname uitgesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door stefjuh op 25-05-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:24:
Zo, gisteren ook 2 setjes van 4GB binnen gekregen. Nu ligt echt alles klaar voor mijn iMac. Nog 28 dagen wachten :P

Het enige waar ik nog naar moet gaan zoeken zijn toffe speakers die precies passen in mijn omgeving. En ik besef me dat ik steeds weer terecht kom op 2 types, die best prijzig zijn. Dus het zal even sparen worden of misschien voor een goedkopere oplossing gaan. Het gaat om de B&W MM-1 of de Bose Companion 3. Respectievelijk allemaal boven de 300 euro. Het voordeel van de B&W is dat het een 2.0 set is. Iemand hier ervaring met deze speakers naast een iMac?
Speakers blijft een persoonlijk verhaal. Heb de 2 setjes die jij noemt ook beluisterd. De MM1's stonden bij een hifi-zaak. Vroeg de man om een alternatief en hij kwam met 5x zo grote B&W's. Die staan nu netjes op mijn bureau. Kwestie van smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
LOL @ MediaMarkt , sinds wanneer heeft een iMac een Atom CPU ?

APPLE IMAC (MC812N/A)
Processor: Intel® Atom™ Processor N450 (1,66 GHz, 512 KB L2-Cache), Grafische kaart: AMD Radeon HD 6770M, Type Harde Schijf/ HDD type: Harddisk drive, Hard drive capacity: 1 TB, Aantal geïnstalleerde harde schrijven: 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
ja inderdaad zag ik ook, maar zal wel gewoon de goede zijn want als je bij processor type kijkt staat er gewoon i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
Dixons geeft tot 10% van je aankoop aan korting in accesoires op dit moment. Wordt niet geadventeerd. Even vragen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Voor de liefhebber; een core i5 21" imac verbruikt in;

idle + scherm aan = 55W
idle + scherm uit = 33W
sleep mode = 0W

Die 0W klopt niet helemaal denk ik maar mijn energie meter een Conrad Energy 3000 meet niet onder de 1,5W zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:58:
[...]

Speakers blijft een persoonlijk verhaal. Heb de 2 setjes die jij noemt ook beluisterd. De MM1's stonden bij een hifi-zaak. Vroeg de man om een alternatief en hij kwam met 5x zo grote B&W's. Die staan nu netjes op mijn bureau. Kwestie van smaak ;)
Vond je de MM1 niet goed genoeg klinken? En welke speakers heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Maar je krijgt dus een 100 euro giftcard. Stel je koopt de 'goedkoopste', dat is 1149 met een 100 euro bon retour voor accessoires o.i.d. Maar als je via de online store koopt krijg je studentenkorting, wat neerkomt op 1080.
Dat is dus 31 euro verschil, of zie ik iets over het hoofd?
Daar ik op mijn MBP<aankoop via online store> een dode pixel had en de retourzending geen probleem was en het feit dat de meneer op de helpdesk zei dat aankopen online slimmer waren<iets met garantie>, ben ik dus huiverig voor een aankoop bij een reseller<derde>.

[ Voor 6% gewijzigd door Cum Grano Salis op 26-05-2011 12:14 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
stefjuh schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:02:

gr Stef
Je kunt beter nog een paar dagen wachten tot de Back to School actie bij Apple van start gaat. Is namelijk elk moment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
En ik ben weer iMac loos... Net terug gebracht naar Mycom. Het scherm was boven blauw-wit en liep gradueel over naar geel-wit aan de onderkant. Tevens vond ik de ergonomie van de muis en het toetsenbord zo slecht dat ik maar even van de iMac afzie. Een nieuw toetsenbord en muis van een PC doet het hele concept een beetje te niet als mooie PC op de eetkamer tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Morgen ga ik mijn eerste iMac aanschaffen, de standaard 21,5 inch. Haal hem bij de Apple Reseller hier, dus inclusief studentenkorting en giftcard. Laat hem nog wel een week in de doos aangezien ik volgende week mijn scriptie moet afronden, dat gaat niet goedkomen als ik met de iMac ga spelen ;) Kan je studentenkorting overigens ook bij Mediamarkt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
donny_p schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:56:
Morgen ga ik mijn eerste iMac aanschaffen, de standaard 21,5 inch. Haal hem bij de Apple Reseller hier, dus inclusief studentenkorting en giftcard. Laat hem nog wel een week in de doos aangezien ik volgende week mijn scriptie moet afronden, dat gaat niet goedkomen als ik met de iMac ga spelen ;) Kan je studentenkorting overigens ook bij Mediamarkt krijgen?
Volgens mij krijg je geen korting op korting. Maar dit kan per medewerker verschillen.

Meeste korting krijg je bij de BTW-weg ermee dagen van de MM (16%).

Maar ook de combinatie van studentenkorting (via surftspot 8%-12% ipv regulier 6%) en de back to school actie (160 euro retour op een ipod touch vorig jaar) en dan je ipod weer verkopen leverde een mooie korting op.

Was bij mij in totaal bijna 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Je krijgt dit jaar maar maximaal 100 euro bij Media Markt op Apple producten, dus de korting valt een beetje tegen.. Verder zijn de modellen bij de Media Markt vaak nog de oude lichting..

Ik heb net 8GB Kingston KTA geheugen begeplaatst, zit nu op totaal 12GB, mag wel oppassen dat hij niet opstijgt :) Heerlijk snel in ieder geval...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BTO SSD in de iMac 2011 blijkt helaas een 3Gb versie te zijn.. denk dat ik hem maar zonder bestel en eventueel later zelf een 6Gb erin zet.

http://forums.macrumors.c...?p=12633646&postcount=279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
Is de back to school actie niet 18+ en kom je pas in aanraking voor een Ipod als je op een hoge school zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
stefjuh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:59:
Is de back to school actie niet 18+ en kom je pas in aanraking voor een Ipod als je op een hoge school zit?
Back to school actie is volgens mij voor iedereen, Studentenkorting staat namelijk ook los van deze actie dus neem aan dat het niet bij elkaar hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
pipo1000 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:41:
En ik ben weer iMac loos... Net terug gebracht naar Mycom. Het scherm was boven blauw-wit en liep gradueel over naar geel-wit aan de onderkant. Tevens vond ik de ergonomie van de muis en het toetsenbord zo slecht dat ik maar even van de iMac afzie. Een nieuw toetsenbord en muis van een PC doet het hele concept een beetje te niet als mooie PC op de eetkamer tafel.
Ik ben het met je eens, mij viel het standaard alu toetsenbord ook vies tegen en de magicmouse is ook niet bepaald een ergonomisch wonder. Maar er zijn zat alternatieven, ten eerste bied apple ook een magictouchpad aan en hebben ze ook verschillend toetsenborden, dit alles zonder meerprijs. Daarnaast is er nog genoeg aanbod van derde, ik durf te wedden dat wat jij op de pc hebt aangesloten aan hardware je ook op de imac kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
rbrouwers123 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:04:
[...]

Back to school actie is volgens mij voor iedereen, Studentenkorting staat namelijk ook los van deze actie dus neem aan dat het niet bij elkaar hoort...
Waarom zou het Back to School heten als het voor iedereen was 8)7
Afgelopen jaren was de Back to School actie alleen in de education store, dus voor studenten of werknemers in het onderwijs.. en ik neem aan dat dat dit jaar precies hetzelfde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Zojuist mn imac met timecapsule besteld... vandaag in een APR geweest maar die konden pas over 2 weken leveren en geen iday gift card dus maar snel online besteld :)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8