Misschien iemand die hem terug heeft gebracht ?PeterPan schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:15:
[...]
[...]
De i7 was in het 2010 model toch BTO/CTO? Vreemd dat ze daar nu dan oude voorraad van hebben.
Voor die prijs wel interessant.
Mektheb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:17:
[...]
Misschien iemand die hem terug heeft gebracht ?
cardwizard schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:23:
Bij de Mediamarkt Hengelo staan die maar denk dat alle vestigingen de oude modellen in de aanbieding hebben , ik ging voor het instap model 2011 , en zag deze staan (pallet vol) dus die is het geworden
Haha nee echt helemaal nieuw en stonden er voldoende , ook andere modellen nog
Vandaag 4GB geheugen er extra bij in gedan en morgen komt mijn V+100 binnen , en dan kan ik voorlopig wel vooruit denk ik zo
Vandaag 4GB geheugen er extra bij in gedan en morgen komt mijn V+100 binnen , en dan kan ik voorlopig wel vooruit denk ik zo
Dan ga ik ook nog maar eens bij mijn Mediamarkt (Middelburg) kijken. Ik overweeg sinds vorige week het instap 27" model maar voor €100 meer de 2010 i7 uitvoering lijkt me een aardige optie.

Toch een stukje sneller.

Toch een stukje sneller.
Wel leuk om te zien dat ik van de laatste in die lijst naar de tweede plaats ben gegaan :-)
Laat maar.

[ Voor 183% gewijzigd door Z-Dragon op 13-05-2011 15:09 ]
^ Wat hij zegt.
Mijn MacMini 1.83Ghz staat er niet eens op hahacardwizard schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:08:
Wel leuk om te zien dat ik van de laatste in die lijst naar de tweede plaats ben gegaan :-)
Een minimaal stukje sneller qua CPU. Maar je vergeet de rest van het systeem. GPU in nieuwe model is veeel sneller. Nieuwe Intel chipset. Thunderbolt. Etc.PeterPan schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:40:
Dan ga ik ook nog maar eens bij mijn Mediamarkt (Middelburg) kijken. Ik overweeg sinds vorige week het instap 27" model maar voor €100 meer de 2010 i7 uitvoering lijkt me een aardige optie.
[afbeelding]
Toch een stukje sneller.
Als het nu 100 euro minder was geweest.. ok, maar 100 euro meer voor het oude model
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 13-05-2011 15:50 ]
Ik heb net het 27" 2011 instapmodel ontvangen. Ik moet zeggen, wat is het een mooi ding! Snelle levering ook, gisteren om 16:00 besteld.
Ik ben van plan om zo extra geheugen te kopen (2x 4GB). Is het aan te raden om deze er gewoon bij te plaatsen (2x2GB en 2x4GB), ook al zijn de dimm's van een ander merk? Of is het beter om gewoon 2x4GB te plaatsen en de 2GB's eruit te halen?
Ik ben van plan om zo extra geheugen te kopen (2x 4GB). Is het aan te raden om deze er gewoon bij te plaatsen (2x2GB en 2x4GB), ook al zijn de dimm's van een ander merk? Of is het beter om gewoon 2x4GB te plaatsen en de 2GB's eruit te halen?
Gewoon erbij zetten. Als je op safe wilt spelen: Kingston KTA-MB1333/4G modules. Ik heb er net twee in mijn iMac gezetSICK schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:33:
Ik heb net het 27" 2011 instapmodel ontvangen. Ik moet zeggen, wat is het een mooi ding! Snelle levering ook, gisteren om 16:00 besteld.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het is geen onrealistische prijs volgens mij. Het oude 27" retail top model (2.8GHz i5) kun je hier en daar krijgen voor €1645, dezelfde prijs als het huidige 27" instap model (2,7GHz i5 2500S). Dat is niet echt een goede deal.Bosmonster schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:50:
[...]
Een minimaal stukje sneller qua CPU. Maar je vergeet de rest van het systeem. GPU in nieuwe model is veeel sneller. Nieuwe Intel chipset. Thunderbolt. Etc.
Als het nu 100 euro minder was geweest.. ok, maar 100 euro meer voor het oude model
Ik weet niet wat de oude prijs van de 2010 i7 CTO/BTO was, €2100,€2200? Dan is nu €1749,- toch een mooie prijs.
Volgens mij vliegt dat ding nuExirion schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:53:
[...]
Gewoon erbij zetten. Als je op safe wilt spelen: Kingston KTA-MB1333/4G modules. Ik heb er net twee in mijn iMac gezet
Dat het goedkoper is, wil niet altijd zeggen dat het een goede deal isPeterPan schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:57:
[...]
Het is geen onrealistische prijs volgens mij. Het oude 27" retail top model (2.8GHz i5) kun je hier en daar krijgen voor €1645, dezelfde prijs als het huidige 27" instap model (2,7GHz i5 2500S). Dat is niet echt een goede deal.
Ik weet niet wat de oude prijs van de 2010 i7 CTO/BTO was, €2100,€2200? Dan is nu €1749,- toch een mooie prijs.
Liever een nieuwe met i5 dan een oude met i7.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 13-05-2011 17:21 ]
Vooral ook omdat die basis i5 een ander type is en vooral een stuk zuiniger is. Ik gok dat die i7 een stuk warmer wordt en meer lawaai maakt. Kun je beter een nieuwe i5 hebbenBosmonster schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:20:
Liever een nieuwe met i5 dan een oude met i7.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
InderdaadExirion schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:34:
[...]
Vooral ook omdat die basis i5 een ander type is en vooral een stuk zuiniger is. Ik gok dat die i7 een stuk warmer wordt en meer lawaai maakt. Kun je beter een nieuwe i5 hebben
Die 4g reepjes van kingston zijn idd niet duur, heb nu 8gb en opzich voldoende alleen voor die prijs denk ik er over om 8gb er bij te zetten.
Zou je het echt merken?
Nee, bij normaal gebruik moet ik nog een situatie tegenkomen waarbij je 4GB vol krijgt, laat staan 8 of 12. De situatie is wel anders als je regelmatig virtuele omgevingen voor Windows/Linux draait. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik wat meer geheugen wilde, want dan kan ik Linux en Windows ook wat efficienter laten draaien.SaURoN schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:15:
Zou je het echt merken?
Andres kijk je eerst even hoeveel je gebruikt als je de imac intensief gebruikt(activiteitenweergave). Ik heb nu 8 GB en dat is voor mij prima. Meer heb ik echt niet nodig.
Mijn huidige notebook is een 12" met 1280x800 waar bijna altijd een 17" 1280x1024 beeldscherm hangt.
Beeldscherm eens een keer in een opwelling gekocht op een middag toen ik zo'n hoofdpijn en last van mijn ogen had. Vervolgens bleek dit wel te helpen; hoofdpijn verdween!
Nu zit ik alweer een ruime week achter alleen het notebook en inderdaad begint hoofdpijn weer op te spelen.
Hoe zal het scherm van de Mac bij bevallen...?
Beeldscherm eens een keer in een opwelling gekocht op een middag toen ik zo'n hoofdpijn en last van mijn ogen had. Vervolgens bleek dit wel te helpen; hoofdpijn verdween!
Nu zit ik alweer een ruime week achter alleen het notebook en inderdaad begint hoofdpijn weer op te spelen.
Net als iedere goeie monitor die je los koopt. Wel moet je erop letten dat de pixeldichtheid bij de 27" relatief hoog is. Bijvoorbeeld op een 24" met 1920x1200 is alles toch wel wat groter dan op en 27" met 2560x1440. Met de standaard grootte van alles in OSX zit je misschien meer te turen en kun je mogelijk last van je ogen krijgen als je daar problemen mee hebt. Persoonlijk vind ik de extra ruimte op de 27" erg relaxed.Mini Poeper schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:38:
Zo, vandaag mijn iMac aangesloten en de kabeltjes weggewerkt.
Wat een relax apparaat zeg. Installeren van al die programma's duurde wel even maar dat is altijd.
Heb voor de bestanden m'n MacBook via LAN aangesloten op de iMac en had 50 GB binnen een half uurtje over. Geniet er echt van. Bureau is lekker leeg nu.
Wat een relax apparaat zeg. Installeren van al die programma's duurde wel even maar dat is altijd.
Heb voor de bestanden m'n MacBook via LAN aangesloten op de iMac en had 50 GB binnen een half uurtje over. Geniet er echt van. Bureau is lekker leeg nu.
http://www.engadget.com/2...d-convenience-of-servici/
Gelukkig nu moet je geen risico meer lopen met je scherm los te koppelen
Als ik het goed begrijp, kan je dus niet meer je hdd vervangen.Timbo925 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:54:
Maar je kan er nog wel 1 bij zetten toch?
Bij de vorige ging dat heel omslachtig en moest je zelf iets fabriceren. Dus de keuze voor een tweede HD moest je dus bij aanschaf maken. De ssd in de huidige is nog niet bekend helaas en dat weerhoud mij van bestellen.Rhndy schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:14:
[...]
Als ik het goed begrijp, kan je dus niet meer je hdd vervangen.
Maar je kan er nog wel 1 bij zetten toch?
lol wat een bs, er zijn er al genoeg die een OSX hebben gekregen op hun nieuwe hdd...Timbo925 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:54:
Verwijderd
Ik ga denk ik ook gewoon via de Delft link een iMac bestellen. Binnenkort zal bij de MM ook weer de 16% vakantiegeld korting aktie van start gaan, maar daar hebben ze vaak net niet de iMac die ik wil. Vaak alleen de goedkoopste 21,5 en 27". Dus dan liever iets minder korting maar wel de iMac zoals ik hem wil.
Zijn er trouwens al tests van OSX op een SSD via de thunderbolt port? Zijn er gewoon kastjes te verkrijgen met een thunderbolt aansluiting waar ik een SSD in kan zetten?
Zijn er trouwens al tests van OSX op een SSD via de thunderbolt port? Zijn er gewoon kastjes te verkrijgen met een thunderbolt aansluiting waar ik een SSD in kan zetten?
Ga ik denk ik ook doen, in de voorwaarden staat niet dat je bij de TU moet studeren, alleen dat je moet studeren in een onderwijs instelling in Nederland..Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:43:
Ik ga denk ik ook gewoon via de Delft link een iMac bestellen. Binnenkort zal bij de MM ook weer de 16% vakantiegeld korting aktie van start gaan, maar daar hebben ze vaak net niet de iMac die ik wil. Vaak alleen de goedkoopste 21,5 en 27". Dus dan liever iets minder korting maar wel de iMac zoals ik hem wil.
Ga jij het ook nog proberen in combinatie met de back2school actie? Want daar moet je volgens mij wel echt gegevens van je huidige uni/hogeschool inschrijving geven.Maaark schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:39:
[...]
Ga ik denk ik ook doen, in de voorwaarden staat niet dat je bij de TU moet studeren, alleen dat je moet studeren in een onderwijs instelling in Nederland..
Euhm wat houd die back2school actie precies in? Is dat die met die ipod?
ja idd. Je bestelt er een ipod bij en dan kan je achteraf het bedrag (of deel van het bedrag als je een duurdere ipod koopt) terugkrijgen,
Aah, nee ik denk niet dat ik dat ga doen, ipod is niet echt belangrijk voor mij dan heb ik liever meer zekerheid op een korting
Even over de SSD plaatsing. In de iFixit teardown van het 21.5" model bleek er een ruimte te zitten onder de optische drive die (zo nemen ze aan) voor de extra SSD wordt gebruikt.
En omdat er nu de HDD + SSD optie is lijkt me dat ook logisch.

Dan nu de grote vraag, bestaat er een mogelijkheid om naast de HDD een SSD te installeren? Dan heb je best of both worlds én niet het HW probleem.
Dus eigenlijk, zijn er de benodigde kabels voor?
En omdat er nu de HDD + SSD optie is lijkt me dat ook logisch.

Dan nu de grote vraag, bestaat er een mogelijkheid om naast de HDD een SSD te installeren? Dan heb je best of both worlds én niet het HW probleem.
Al een tijdje heeft mijn iMac last van grijze plekken. Het is helaas geen stof. Nu wil ik mijn iMac laten repareren, een afspraak maak je dan via de telefoon. Maar kan iemand mij vertellen of dat ze de iMac komen ophalen of ik hem moet brengen? meen ergens gelezen te hebben dat hij ook opgehaald kan worden.
Moet de rest van de maand en volgende maand even knallen met werk zodat ik mijn 27" i7 3.4 GHz sneller in ontvangst kan nemen! 
Heeft iemand trouwens ervaring met videobewerking/audiobewerking op een iMac en kan iemand mij eventueel meer info geven over zijn/haar setups en eventuele programma's die worden gebruikt?
Heeft iemand trouwens ervaring met videobewerking/audiobewerking op een iMac en kan iemand mij eventueel meer info geven over zijn/haar setups en eventuele programma's die worden gebruikt?
@Haakontje
Ik monteer al meer als 2 jaar op een iMAC, en ben nu zojuist overgestapt op de 3.1 GHZ met 4GB geheugen en de normale videokaart, dit is meer als zat zal ik je zeggen. Waar ik bij me oude 24" (dacht model 2009) soms bij wat videoeffecten (heftige kleurencorrecties) moest renderen, kan ik nu gewoon realtime doorgaan..
Mijn setting op dit moment:
* Final Cut Pro 7
* iMAC 27" 3.1 ghz met 4 GB Geheugen met de normale videokaart van 1 GB
* 4x Western Digital Mybook Firewire 4 TB editie's
-> deze heb ik in RAID1 (elke WD) gezet, voor veiligheid. Hier staan alle video's op over Firewire 800 verbinding.
* Nas (Q-Nap TS-410) voor documenten en audio (audio voor onder de montage)
[edit]
Ik monteer veel DVD's met Multicam, en deze setting is meer als voldoende (met mijn 24" kwam ik al ver uit de voeten. Nog niet kunnen testen op de 27", 5 juni pas!)
De reden waarom ik niet voor de 3.4 heb gekozen , is puur omdat ik plotseling mijn 24" voor een absurt bedrag (850) kon verkopen nog, en de 3.4 nergens voorradig is, en ik toch door moest met mijn werkzaamheden.
Ik monteer al meer als 2 jaar op een iMAC, en ben nu zojuist overgestapt op de 3.1 GHZ met 4GB geheugen en de normale videokaart, dit is meer als zat zal ik je zeggen. Waar ik bij me oude 24" (dacht model 2009) soms bij wat videoeffecten (heftige kleurencorrecties) moest renderen, kan ik nu gewoon realtime doorgaan..
* Final Cut Pro 7
-> deze heb ik in RAID1 (elke WD) gezet, voor veiligheid. Hier staan alle video's op over Firewire 800 verbinding.
[edit]
Ik monteer veel DVD's met Multicam, en deze setting is meer als voldoende (met mijn 24" kwam ik al ver uit de voeten. Nog niet kunnen testen op de 27", 5 juni pas!)
De reden waarom ik niet voor de 3.4 heb gekozen , is puur omdat ik plotseling mijn 24" voor een absurt bedrag (850) kon verkopen nog, en de 3.4 nergens voorradig is, en ik toch door moest met mijn werkzaamheden.
[ Voor 8% gewijzigd door danikupers op 15-05-2011 08:05 ]
Bedankt voor je snelle antwoord!danikupers schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:02:
@Haakontje
* Final Cut Pro 7
[edit]
Ik twijfelde namelijk enorm of de i5 3.1 GHz al genoeg was voor videobewerking, dit blijkt wel zo te zijn.. toch denk ik dat ik voor de i7 ga, puur omdat ik dan (ook via Windows) naar mijn gevoel het maximale kan halen en deze iMac nog een flink tijdje kan blijven gebruiken voordat 'ie verouderd is
Maar hoe heb jij goed leren monteren? Veel zelf proberen of veel tutorials gedaan o.i.d.?
Verwijderd
Barefeats heeft onlangs overigens een interessante bench online gezet, die de nieuwe iMac's test tov de oudere generatie en de Mac Pro's, hieronder te vinden:
http://www.barefeats.com/imac11c.html
Een aantal voorbeeldjes:

En de conclusie van hun verhaal:
http://www.barefeats.com/imac11c.html
Een aantal voorbeeldjes:

En de conclusie van hun verhaal:
The 2011 iMac deserves consideration if you are looking for an affordable Mac that runs games well. For one thing, the Mac Pro 6-core with the 5870 costs $1600 (or 70%) more than the top 2011 iMac we tested while providing an average of 28% gain in gaming speed. I have to say that the 2011 iMac is a "best buy" for gamers.
You don't even need the Core i7 version of the 2011 iMac to run games well. The 3.1GHz Core i5 iMac has the same Radeon HD 6970 as the 3.4GHz Core i7 model -- and it runs games just as fast.
Wat mij betreft een Thunderbolt-kabel. Een externe SDD en het probleem is opgelost. Booten via externe schijven is ook niet het probleem. Dus als Apple speciale HDD's enzo vereist... boejuh.Hercul3s schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:39:
Even over de SSD plaatsing. In de iFixit teardown van het 21.5" model bleek er een ruimte te zitten onder de optische drive die (zo nemen ze aan) voor de extra SSD wordt gebruikt.
Even wachten en dan Raid0 Intel 510 SDD's.
[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 15-05-2011 13:00 ]
Ik ben zelf ongeduldig en heb een FW800 kastje gekocht om een SSD in te monteren. Alhoewel FW800 de bandbreedte beperkt tot max 70/80 MB/s gaat de IO er evengoed enorm op vooruit.
Als thunderbolt eenmaal beschikbaar is kijken we verder. De iMac is nog niet binnen dus resultaten heb ik niet.
Als thunderbolt eenmaal beschikbaar is kijken we verder. De iMac is nog niet binnen dus resultaten heb ik niet.
Had je dan niet beter USB 3.0 kunnen nemen? Ik heb benchmarks van 2.5" USB 3.0 schijfjes gezien die tot dik 90MB/s halen. De schijf is daar de bottleneck, dus een SSD zal zeker nog hoger halen.Q schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:38:
Ik ben zelf ongeduldig en heb een FW800 kastje gekocht om een SSD in te monteren.
Edit: nieuws: Buffalo introduceert usb 3.0-ssd
Hier spreken ze zelfs over 240MB/s.
[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 15-05-2011 13:46 ]
Ik zat net even op de site van het Brabants Dagblad te kijken en ik kreeg een pop-up te zien die mij niet bekend voor komt. Iemand enig idee wat dit is?

[ Voor 19% gewijzigd door Ronwiel op 15-05-2011 13:49 ]
Er zijn geen macs met USB3.0Exirion schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:45:
[...]Had je dan niet beter USB 3.0 kunnen nemen? Ik heb benchmarks van 2.5" USB 3.0 schijfjes gezien die tot dik 90MB/s halen. De schijf is daar de bottleneck, dus een SSD zal zeker nog hoger halen.
Edit: nieuws: Buffalo introduceert usb 3.0-ssd
Hier spreken ze zelfs over 240MB/s.
Heb ik me niet gerealiseerdDelerium schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:21:
Er zijn geen macs met USB3.0
En zijn er over de schermen van de vorige generatie veel klachten geweest voor wat betreft kleurzwemen e.d.? De eerste generatie aluminium iMacs had grote problemen met het scherm: een geel waas op een deel van het scherm, of een grote witte vlek in het midden. Dat soort afwijkingen dus, die erg hardnekkig waren en waar heel veel mensen last van hadden (de fora stonden er vol van). Het gaat me erom of die specifieke problemen zijn opgelost.Exirion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:58:
[...]
Er zitten dezelfde panels in als bij de vorige 21.5" en 27", dus er is niks veranderd.
Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz
Verwijderd
Ik heb de nieuwe iMac basismodel aangeschaft, heerlijk aparaat en OS bevalt mij erg goed!
Ik heb alleen een storende zoem van iMac. Nu heb ik vooral het gevoel dat het ligt aan mijn tafel die als klankkast fungeert. Ik heb de iMac nu op een stuk graniet gezet en het is al minder geworden. De resonantie is daardoor minder geworden. Heeft iemand hier ook last van, of nog andere tips?
Ik heb alleen een storende zoem van iMac. Nu heb ik vooral het gevoel dat het ligt aan mijn tafel die als klankkast fungeert. Ik heb de iMac nu op een stuk graniet gezet en het is al minder geworden. De resonantie is daardoor minder geworden. Heeft iemand hier ook last van, of nog andere tips?
Ik denk dat er een belangrijke browser update is. Heb je al eens geprobeerd Update te draaien?
Ik draai hier gewoon de laatste versie, dus dat zal het niet zijn. Daarnaast is dit de enige website waar het gebeurd. Daarnaast druk ik niet graag op onbekende pop-ups met gebrekkig Nederlands ;-).
AutoCad schijnt MB's aan RAM te zuigen, dus een flinke upgrade gelijk bij aankoop zal goed doen?! Dit vraag ik naar aanleiding van het SSD bericht op de frontpage afgelopen week waar ik nog niks over gelezen heb op het forum? -frontpage bericht-Exirion schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:55:
[...]
Nee, bij normaal gebruik moet ik nog een situatie tegenkomen waarbij je 4GB vol krijgt, laat staan 8 of 12. De situatie is wel anders als je regelmatig virtuele omgevingen voor Windows/Linux draait. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik wat meer geheugen wilde, want dan kan ik Linux en Windows ook wat efficienter laten draaien.
Hoeveel RAM bankjes zijn er eigenlijk in een iMac te plaatsen?
Ondertussen nog rariteiten ondervonden vanwege de HDD/SSD wissel? Wil dit namelijk ook zelf doen of via een reseller.
[ Voor 19% gewijzigd door Mini Poeper op 16-05-2011 19:15 ]
Hallo,
Ik ben ook van plan een imac te kopen een 21.5 inch instap model. Is er nou eigenlijk de mogelijkheid om door apple zelf een SSD van hun in te laten bouwen BV die van 120 GB dezelfde als die van de MBP voor €250,-? Ik bedoel enige tijd later door hun service afdeling ?
Gr Stef
Ik ben ook van plan een imac te kopen een 21.5 inch instap model. Is er nou eigenlijk de mogelijkheid om door apple zelf een SSD van hun in te laten bouwen BV die van 120 GB dezelfde als die van de MBP voor €250,-? Ik bedoel enige tijd later door hun service afdeling ?
Gr Stef
[ Voor 10% gewijzigd door stefjuh op 16-05-2011 19:39 ]
Ik heb het ook met mijn 2011 iMac. Als die in stand-by staat hoor ik hem zoemen vanuit mijn bed.... Komt denk ik doordat de HDD blijft draaien ofzo?Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:55:
Ik heb de nieuwe iMac basismodel aangeschaft, heerlijk aparaat en OS bevalt mij erg goed!
Dit topic al een keer doorgelezen? Er is ook een apart SSD topic misschien ook handig daar eens een kijkje te nemen. Ik zou de 120GB SSD gewoon erbij nemen als je de SSD zelf niet wilt inbouwen. Om het later te laten doen is behoorlijk duur.stefjuh schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:37:
Hallo,
Gr Stef
[ Voor 33% gewijzigd door SquareOne op 16-05-2011 21:25 ]
Ja ik heb dit topic helemaal bijgehouden, maar bij het instap model is er geen mogelijkheid om een ssd te kiezen. Ik heb zelf wel een eigen ssd (een 60 GB vertex 2) ik zou deze zelf wel in willen bouwen maar ik ben beetje bang voor temperatuur en trim etc. En ik wilde eigenlijk weten of iemand ervaring of iets dergelijks heeft met het achteraf inlaten bouwen van een SSD door Apple? Want geheugen enz. kun je toch ook later bij laten zetten door hun? (niet dat ik dit zou doen omdat dit erg makkelijk zelf te doen is)Brm-G schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:24:
Dit topic al een keer doorgelezen? Er is ook een apart SSD topic misschien ook handig daar eens een kijkje te nemen. Ik zou de 120GB SSD gewoon erbij nemen als je de SSD zelf niet wilt inbouwen. Om het later te laten doen is behoorlijk duur.
gr Stef
Liefst een reseller die het bij aankoop voor me kan doen. Kan alles op één factuur gezet worden!stefjuh schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:32:
[...]
En ik wilde eigenlijk weten of iemand ervaring of iets dergelijks heeft met het achteraf inlaten bouwen van een SSD door Apple? Want geheugen enz. kun je toch ook later bij laten zetten door hun?
Wil een reseller waar ik later met eventuele problemen contact kan opnemen, zonodig iMac in auto en er naar toe...
Hier thuis niets dan lof over de nieuwe iMac 27 3.4 i7! Opstarten van programma's, handelingen in foto/video bewerking, Illustrator, Photoshop etc. voelt allemaal heerlijk snel aan, nog geen behoefte aan een ssd upgrade in ieder geval
Ligt hier wel een vertex 60gig klaar voor de 2009 MBP, in de toekomst wellicht een ssd upgrade voor de iMac maar dan als externe bootdrive via Thunderbolt denk ik. Vooralsnog, super happy!
Even een vraagje over het interpreteren van ram usage in de activity monitor. Ik heb op dit moment 2GB geheugen, en ik ben wat experimenten met MATLAB aan het doen die veel ram vergen. Zo te zien komt hij vaak ram tekort, want "beschikbaar" gaat richting de 0MB, de "page-ins" staat nu op 5.62GB, "page-outs" 2.74GB en "gebruikte swap" op 5.95GB. Maar tegelijkertijd staat "inactief" constant op zo'n 500MB. Ik had begrepen dat inactief geheugen een cache is die wordt bewaard omdat het in te toekomst misschien weer gebruikt gaat worden, maar dat het eruit gegooid wordt zodra een ander programma ram nodig heeft. Maar waarom gaat hij bij mij dan dingen naar de HD schrijven ipv eerst gewoon dat inactieve geheugen te gebruiken?
De geruchten gaan overigens dat de lange levertijden met de SSD configuratie.. straks een Lion installatie krijgen ipv OSX Leopard. De WWDC is op 6 juni, en bestellers van het eerste uur krijgen ongeveer 10 juni hun config.
http://developer.apple.com/wwdc/
interessante geruchten dus
Gisteren bij iCentre het goedkoopste 21.5 model gekocht.
Helaas is er duidelijk een gele waas te zien vanaf de rechterkant van het scherm die minstens op de helft van het scherm te zien is. Ik zag het meteen al tijdens het opstarten van de iMac. Ook staat de bijgeleverde magic mouse niet helemaal stabiel.
Dus tot zover niet helemaal tevreden over de iMac. OSX werkt natuurlijk super! Ik ga vanmiddag terug naar iCentre, maar ben er al bang voor dat ik te horen krijg dat hij gerepareerd moet worden. Raar dat de gele waas nog steeds aanwezig is, terwijl dat probleem uit 2009 stamt.
Wat zijn jullie ervaringen met een gele waas?
Edit: Net bij iCentre geweest en een nieuwe iMac meegekregen. Topservice!
Mijn nieuwe iMac heeft er gelukkig geen last van.
Helaas is er duidelijk een gele waas te zien vanaf de rechterkant van het scherm die minstens op de helft van het scherm te zien is. Ik zag het meteen al tijdens het opstarten van de iMac. Ook staat de bijgeleverde magic mouse niet helemaal stabiel.
Dus tot zover niet helemaal tevreden over de iMac. OSX werkt natuurlijk super! Ik ga vanmiddag terug naar iCentre, maar ben er al bang voor dat ik te horen krijg dat hij gerepareerd moet worden. Raar dat de gele waas nog steeds aanwezig is, terwijl dat probleem uit 2009 stamt.
Edit: Net bij iCentre geweest en een nieuwe iMac meegekregen. Topservice!
Mijn nieuwe iMac heeft er gelukkig geen last van.
[ Voor 9% gewijzigd door Mick1990 op 17-05-2011 15:54 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Volgens mij gebruiken ze nog steeds dezelfde panelen dus zou best kunnen dat het probleem met de gele waas nog niet verdwenen is.Mick1990 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:28:
Gisteren bij iCentre het goedkoopste 21.5 model gekocht.
Als dat zo is, denk je dan dat mensen die eind mei een stock iMac hebben gekocht ook gratis (of klein bedrag) kunnen upgraden naar lion ipv de volle pond te betalen?RoyK schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:27:
De geruchten gaan overigens dat de lange levertijden met de SSD configuratie.. straks een Lion installatie krijgen ipv OSX Leopard. De WWDC is op 6 juni, en bestellers van het eerste uur krijgen ongeveer 10 juni hun config.
Ik heb begrepen dat bij de vorige OS update.. mensen die net een systeem hadden gekocht tegen een kleine vergoeding het nieuwe OS konden aanschaffen.
Verwijderd
Voor iedereen die een SSD oid wil inbouwen, ik heb de servicemanuals (Apple technician Guide) voor zowel het 21 als 27 inch model, (laatste model, mid 2011)
Stuur maar een berichtje als je ze wil, kijk ik wel ff hoe ik ze bij je krijg? (rapidshare oid?)
Stuur maar een berichtje als je ze wil, kijk ik wel ff hoe ik ze bij je krijg? (rapidshare oid?)
Vraagje aan de mensen hier:(zeg even als ik een nieuw topic hiervoor moet aanmaken)
Ik heb de nieuwe iMac d.m.v. de MiniDP->DVI doorgekoppeld aan mijn tv. Dit werkt verder goed.
Maar als ik m'n tv aanzet, en m'n iMac staat aan. dan blijft hij blauw knipperen(wat gebeurd als je extern iets aansluit). Dit stopt pas als ik naar het kanaal ga waar ik m'n Mac beeld zie en weer terug naar gewoon TV.
Best vervelend als ik gewoon tv wil kijken ipv gebruiken als extern scherm. De stekker er de hele tijd in en uitdoen lijkt me onnodig. Iemand hier een idee over?
Ik heb de nieuwe iMac d.m.v. de MiniDP->DVI doorgekoppeld aan mijn tv. Dit werkt verder goed.
Maar als ik m'n tv aanzet, en m'n iMac staat aan. dan blijft hij blauw knipperen(wat gebeurd als je extern iets aansluit). Dit stopt pas als ik naar het kanaal ga waar ik m'n Mac beeld zie en weer terug naar gewoon TV.
Best vervelend als ik gewoon tv wil kijken ipv gebruiken als extern scherm. De stekker er de hele tijd in en uitdoen lijkt me onnodig. Iemand hier een idee over?
Dat klinkt interessant. Wat is "net" een systeem gekocht: als in tijd (zeg 2-3 maanden) of als in het laatste model dan onlangs is verschenen?RoyK schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:29:
Ik heb begrepen dat bij de vorige OS update.. mensen die net een systeem hadden gekocht tegen een kleine vergoeding het nieuwe OS konden aanschaffen.
Ik dacht binnen 3 maanden.. maar dat is "van horen zeggen van" , OSX wordt nieuw voor mij, en ben niet geheel op de hoogte van hoe het vroegâh ging
Voor mij word het ook nieuw, ik ben ook benieuwd of ik dan voor goedkoper Lion kan krijgen.RoyK schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:00:
Ik dacht binnen 3 maanden.. maar dat is "van horen zeggen van" , OSX wordt nieuw voor mij, en ben niet geheel op de hoogte van hoe het vroegâh ging
Nouja, tegen die tijd (WWDC) is Lion vast al uit en heb ik ook eindelijk het geld voor m'n iMac bij elkaar
Nou, vroegâh was het zo dat als er binnen 2 maanden na aankoop van een Mac een nieuw OS uitkwam je dat nieuwe OS kon kopen voor ± € 10,-. En dan kreeg je de cd/dvd met het nieuwe OS thuis gestuurd.ProfoundValue schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:58:
Voor mij word het ook nieuw, ik ben ook benieuwd of ik dan voor goedkoper Lion kan krijgen.
Nouja, tegen die tijd (WWDC) is Lion vast al uit en heb ik ook eindelijk het geld voor m'n iMac bij elkaar
Hoe ze dat nu gaan doen is de vraag. Waarschijnlijk kun je kiezen of je hem wil downloaden of dat ze hem opsturen. En daar zal wel weer een ander tariefplaatje aan vast zitten.
Maar een nieuwe Mac OS is altijd stukken goedkoper (geweest) dan een Windhoos OS. En dat zal bij Lion ook wel weer zijn; gewoon reële prijzen.
Have Fun Funske
oeps foutje
[ Voor 85% gewijzigd door Cardwizard op 17-05-2011 19:45 ]
Verwijderd
In de "highend" 21.5 Imac is nu ook via de Apple store 16 GB RAM in te bouwen.
Wel voor het mooie prijsje van 600!! euro...
Ik ga er zelf ook 16 GB in gooien maar dat ga ik zelf ergens anders kopen en zelf er even in zetten.
Vandaag is die binnen gekomen en zat al 4gb in. Heb er nog 4gb bij gedaan en het werkt als een trein
motabeatz.com
Dat is wel een beetje bizar. 2x 4GB is 200 euro en 4x 4GB is ineens 600 euro meerprijs? Lijkt bijna wel een foutjeVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:21:
In de "highend" 21.5 Imac is nu ook via de Apple store 16 GB RAM in te bouwen.

Als er nou maar 2 banken in zaten en het moest 2x 8GB zijn, dan kan me iets voorstellen bij een prijsverschil (sterker nog, dan is 600 euro een koopje
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 17-05-2011 22:44 ]
Gek eigenlijk want 2x4 kost geen drolBosmonster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:42:
[...]
Dat is wel een beetje bizar. 2x 4GB is 200 euro en 4x 4GB is ineens 600 euro meerprijs? Lijkt bijna wel een foutje
Als er nou maar 2 banken in zaten en het moest 2x 8GB zijn, dan kan me iets voorstellen bij een prijsverschil (sterker nog, dan is 600 euro een koopje), maar nu gaat het nergens over.
Maar goed er zitten gelukkig 4 sloten in de iMac dus kan er makkelijk goedkoop 16GB in.
4x4 ben je rond de 160 euro kwijt.
Brm-G schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:24:
Ik heb het ook met mijn 2011 iMac. Als die in stand-by staat hoor ik hem zoemen vanuit mijn bed.... Komt denk ik doordat de HDD blijft draaien ofzo?
Ik heb hier ook last van met mijn iMac 27", het "lijkt" alsof het een fan is? Eigenlijk best wel irritant als je in een rustige omgeving zit en je hoort voor je de iMac zoemenVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:55:
Ik heb het vaak als ik in bed lig dat ik het idee heb dat ik de iMac hoor zoomen. Zelfs een klein beetje als die uit staat maar dit kan ik me ook verbeelden want kan het me moeilijk voorstellen....InsjaHH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:36:
[...]
[...]
Ik heb hier ook last van met mijn iMac 27", het "lijkt" alsof het een fan is? Eigenlijk best wel irritant als je in een rustige omgeving zit en je hoort voor je de iMac zoemen. Ik kan me niet herinneren dat (oudere) iMacs van vrienden dat deden... Anyone an idea?
Ok... het is duidelijk de Hitachi 2TB HDD die begint met op spinnen en eigenlijk blijft door zoemen. Ik ga morgen toch echt even Apple bellen, want dit is best wel irritant. Ik voel zelfs heel licht de stand en bureau trillen, het lijkt dus te vibreren, een constante vibratie in dit geval. Als hij in sleep modus is en je start 'm weer op, dan hoor je de HDD op spinnen om vervolgens te blijven zoemen
. Beetje Googlen levert ook een hoop resultaten op... heb ik dan per toeval pech met m'n BTO?
Ze gaan uit van een soort van "inruilprijs" van het standaard geheugen (2x4GB). Die kunnen ze weer ergens anders voor gebruiken. Blijkbaar kost 2x4GB dus 400 euro is Apple's ogen, en 2x2GB kost dus 200 euro. Die 200 euro lever je maar 1 keer in, en voor de 2e keer 2x4GB betaal je dus gewoon 400 euro !Bosmonster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:42:
[...]
Dat is wel een beetje bizar. 2x 4GB is 200 euro en 4x 4GB is ineens 600 euro meerprijs? Lijkt bijna wel een foutje
Als er nou maar 2 banken in zaten en het moest 2x 8GB zijn, dan kan me iets voorstellen bij een prijsverschil (sterker nog, dan is 600 euro een koopje), maar nu gaat het nergens over.
gewoon nee.
Hmm dat klinkt wel logisch.. prijzen voor RAM zijn nog belachelijk hoog dus.SanderPS3 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:24:
[...]
Ze gaan uit van een soort van "inruilprijs" van het standaard geheugen (2x4GB). Die kunnen ze weer ergens anders voor gebruiken. Blijkbaar kost 2x4GB dus 400 euro is Apple's ogen, en 2x2GB kost dus 200 euro. Die 200 euro lever je maar 1 keer in, en voor de 2e keer 2x4GB betaal je dus gewoon 400 euro !
Gelukkig kunnen we dat onderdeel nu net wel makkelijk zelf upgraden (itt HD's).
Ik heb sinds vorige week een iMac 21.5. Als het stil in m'n kamer is hoor ik de fans in de Mac wel draaien. Niet echt zoemen. Nog nooit een iMac gehad dus ik heb geen flauw idee of het goed/slecht is en/of hetzelfde probleem als jou.InsjaHH schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:22:
Ok... het is duidelijk de Hitachi 2TB HDD die begint met op spinnen en eigenlijk blijft door zoemen. Ik ga morgen toch echt even Apple bellen, want dit is best wel irritant. Ik voel zelfs heel licht de stand en bureau trillen, het lijkt dus te vibreren, een constante vibratie in dit geval. Als hij in sleep modus is en je start 'm weer op, dan hoor je de HDD op spinnen om vervolgens te blijven zoemen. Beetje Googlen levert ook een hoop resultaten op... heb ik dan per toeval pech met m'n BTO?
Edit:
Trillen en dergelijke heb ik absoluut geen last van trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door WinterBase op 18-05-2011 22:55 ]
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Is dit ook als de iMac uitstaat of alleen als hij aanstaat?WinterBase schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:41:
[...]
Ik heb sinds vorige week een iMac 21.5. Als het stil in m'n kamer is hoor ik de fans in de Mac wel draaien. Niet echt zoemen. Nog nooit een iMac gehad dus ik heb geen flauw idee of het goed/slecht is en/of hetzelfde probleem als jou.
Edit:
Trillen en dergelijke heb ik absoluut geen last van trouwens.
Als ie uitstaat hoor ik niets meer.pipo1000 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:32:
[...]
Is dit ook als de iMac uitstaat of alleen als hij aanstaat?
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ik heb even een klein vraagje tussendoor. Ik krijg het niet voor elkaar om F5 (refresh) als keyboard shortcut voor Chrome en Safari in te stellen.
Ik heb gedaan wat hier staat:
http://www.google.com/sup...id=73c83d887892a0a2&hl=en
Maar alleen cmd + r werkt en niet f5
Ik zit op OSX 10.6.7
Ik heb gedaan wat hier staat:
http://www.google.com/sup...id=73c83d887892a0a2&hl=en
Maar alleen cmd + r werkt en niet f5
Ik zit op OSX 10.6.7
motabeatz.com
Sinds vandaag mag ik me ook eigenaar noemen van een 27" i7 iMac.. Jammeg genoeg nog even wachten tot 16:00 voordat ik klaar ben met werken.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik zag deze, iMac 20" 2.0GHz. Core 2 Duo, staan voor 600 euro met 2 GB Geheugen en 250 GB harde schijf, voor 80 euro wordt er 4 GB ingezet. Is dit een leuke prijs? Ik ben al in het bezit van een MBP 13'', maar dit lijkt mij een leuke aanvulling.
Gaude et aude
Ik heb vorige week mijn 24"iMac verkocht voor 750 euro, dus vindt het nog vrij prijzig voor een 20"
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ok, dus niet doen?
En een PowerMac G5 2.5GHz. QUAD voor 50 euro meer, met 500 GB en 4 GB werkgeheugen, met Nvidia 6600 256 MB?<Ziet er mijns inziens beter uit>
Ik ben niet van plan om zware programma's te draaien, maar wat surfen/email/muziek, het gebruikelijke werk zeg maar.
En een PowerMac G5 2.5GHz. QUAD voor 50 euro meer, met 500 GB en 4 GB werkgeheugen, met Nvidia 6600 256 MB?<Ziet er mijns inziens beter uit>
Ik ben niet van plan om zware programma's te draaien, maar wat surfen/email/muziek, het gebruikelijke werk zeg maar.
Gaude et aude
Afgelopen woensdag mijn nieuwe 27" iMac in ontvangst genomen en nu zo'n beetje weer alle software op orde. Ik heb nog een oude 20" Cinema Display die ik wil gebruiken als 2e scherm, handig voor Logic e.d. Ik heb hiervoor een Apple mini Display->DVI converter gekocht en net aangesloten. Ik krijg echter geen beeld op mijn 20" CD. De converter werkt prima, op mijn Air krijg ik wel beeld.
Moet ik iets bijzonders doen om dit werkend te krijgen ivm combo thunderbolt/mini display port?
edit:
ook geprobeerd met andere el-cheapo monitor, ook geen beeld op beide thunderbolt/display port poorten
Moet ik iets bijzonders doen om dit werkend te krijgen ivm combo thunderbolt/mini display port?
edit:
ook geprobeerd met andere el-cheapo monitor, ook geen beeld op beide thunderbolt/display port poorten
[ Voor 10% gewijzigd door lintweaker op 20-05-2011 12:36 . Reden: uitbreiding ]
Met een beetje mazzel moet je wel een 24" iMac Core2Duo op de kop kunnen tikken voor ongeveer 700 euro.
[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 20-05-2011 13:30 . Reden: stukje vergeten ]
Bij http://www.mac2sell.net/ kun je kijken wat een tweedehands mac waard is.thefabiman88 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:08:
Ik zag deze, iMac 20" 2.0GHz. Core 2 Duo, staan voor 600 euro met 2 GB Geheugen en 250 GB harde schijf, voor 80 euro wordt er 4 GB ingezet. Is dit een leuke prijs? Ik ben al in het bezit van een MBP 13'', maar dit lijkt mij een leuke aanvulling.
Alleen vragen bijna alle nieuwe progsels om een Intel-cpu. Een PowerMac is een leuk speeltje maar ik zou voor het geld investeren in een iMac met Core 2 Duo welke beter futureproof. Zo vraagt OS X Lion ook om een C2D CPU.thefabiman88 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:24:
Ok, dus niet doen?
Ik ontving inderdaad een DM van iemand die zijn iMac voor 700 in de verkoop deed. 2,8GHz C2D, 4 G RAM en 320 GB.M@cer schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:07:
Met een beetje mazzel moet je wel een 24" iMac Core2Duo op de kop kunnen tikken voor ongeveer 700 euro.
Ik ben nu aan het twijfelen/nadenken, met in het achterhoofd dat er geen garantie etc. op zit.
Of een 2,4GHz voor 600 met 3 maanden garantie.
Twijfel overheerst.
[ Voor 7% gewijzigd door Cum Grano Salis op 20-05-2011 14:04 ]
Gaude et aude
Voor een kleine 400 euro meer heb je een nieuwe, misschien dat dat het overwegen waard is?thefabiman88 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:02:
[...]
Ik ontving inderdaad een DM van iemand die zijn iMac voor 700 in de verkoop deed. 2,8GHz C2D, 4 G RAM en 320 GB.
Ik ben nu aan het twijfelen/nadenken, met in het achterhoofd dat er geen garantie etc. op zit.
Als je voor 700 een 24"kan krijgen zou ik dat doen.. Heerlijke computer en zeker nog snel genoeg.thefabiman88 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:02:
[...]
Ik ontving inderdaad een DM van iemand die zijn iMac voor 700 in de verkoop deed. 2,8GHz C2D, 4 G RAM en 320 GB.
Of een 2,4GHz voor 600 met 3 maanden garantie.
Twijfel overheerst.
Zit er niet toevallig nog Apple Care op? Ik heb dezelfde iMac net verkocht incl. 4 maanden Apple Care resterend.
[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 20-05-2011 14:46 ]
Het gaat om mijn iMac die in de V&A staat. Er zit geen AppleCare op.
PSN: Sluuz
Ik hebbummmmmm de 27" basis iMac. Moe-haha omnomnom
ik heb de mijne (27", i5) ook te koop
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Zijn er hier nog mensen die met benchmarking merkten dat de iMacs NIET presteren zoals ze zouden moeten?
Voor zover ik lees scoort iedereen met een 2011 iMac lagere scores voor de CPU dan ze eigenlijk zouden moeten scoren.
3DMark06 CPU-score, 3DMark Vantage Physics-Score, 3DMark11 Physics-score, Geekbench, Cinebench,... overal wordt er lager gepresteerd dan de gepaste Sandy-bridge processor zou moeten scoren.
Volgens mij komt dit door de nieuwe Z68-chipset die nog niet op punt stond. Ik hoop dat ze dit kunnen verhelpen met een firmware update! Ik betaal extra voor een i7 en krijg i5-prestaties
(flagrant cijfer: 3DMark06 CPU-score = 6800 waar 3DMark me voor waaarschuwt want het zou rond de 8500 moeten liggen
)
Voor zover ik lees scoort iedereen met een 2011 iMac lagere scores voor de CPU dan ze eigenlijk zouden moeten scoren.
3DMark06 CPU-score, 3DMark Vantage Physics-Score, 3DMark11 Physics-score, Geekbench, Cinebench,... overal wordt er lager gepresteerd dan de gepaste Sandy-bridge processor zou moeten scoren.
Volgens mij komt dit door de nieuwe Z68-chipset die nog niet op punt stond. Ik hoop dat ze dit kunnen verhelpen met een firmware update! Ik betaal extra voor een i7 en krijg i5-prestaties
Voelt die langzaam aan dan of duren sommige dingen merkbaar langer dan ze zouden moeten doen? Je moet niet alles op benchmarks gooien.Chris5488 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:52:
Zijn er hier nog mensen die met benchmarking merkten dat de iMacs NIET presteren zoals ze zouden moeten?
Volgens mij komt dit door de nieuwe Z68-chipset die nog niet op punt stond. Ik hoop dat ze dit kunnen verhelpen met een firmware update! Ik betaal extra voor een i7 en krijg i5-prestaties(flagrant cijfer: 3DMark06 CPU-score = 6800 waar 3DMark me voor waaarschuwt want het zou rond de 8500 moeten liggen
)
Wederom interessante berichten. OSX is momenteel slecht te krijgen in Australie en omgeving. Levertijden meer als een week. Websites melden dat dit mogelijk de komst van Lion verklapt. Alle BTO met SSD config zoals de mijne komt pas over 4+ weken. wellicht met een Lion instal???
QFTBrm-G schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:41:
[...]
Voelt die langzaam aan dan of duren sommige dingen merkbaar langer dan ze zouden moeten doen? Je moet niet alles op benchmarks gooien.
Link http://www.macrumors.com/...ac-customization-options/While a revamped Apple Store application for iOS devices has been among the rumored rollouts for this weekend, we've now received a few additional details about changes coming to the app. According to sources, the revamped app will debut on Sunday with full support for customizing build-to-order Macs, offering the complete range of options currently available through Apple's website.
Customers are said to be able to customize the full range of processor, memory, hard drive, and other hardware options available for each model, as well as preinstalled software titles. In addition, customers will be able to select add-ons such as AppleCare and printers just as is currently possible through the full online Apple store portals.
Kan interessant worden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8