er zijn nog veel meer programma's die een goede videokaart vereisen...Frietsaus schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:21:
Het is eigenlijk vrij simpel. Speel je games? Ga dan absoluut voor de iMac met de snelste videokaart. Speel je geen games, dan zijn alle videokaarten prima.
Operatie geslaagd. Opvallend detail: er was geen externe sensor te bekennen bij de harddisk. Er zit wel een plak folie tegen de achterwand waar draadjes onder lopen, dus misschien zit daar een sensor. Aan de harddisk zaten alleen de SATA kabels.Mektheb schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:45:
Laat je bevindingen maar weten, kan je het niet tegen vergoeding voor mij doen haha.
j/k
Succes met inbouwen !
Ik ben ruim 3 kwartier bezig geweest, maar ben wat tijd verloren door een schroefje dat in de behuizing was weggerold

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
HUH!? Waar is die zo goedkoop? Normaal is die toch dik 200 euro duurder?DefLite schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:57:
Net
27"
2,7-GHz quad-core Intel Core i5
4 GB
1 TB harde schijf
AMD Radeon HD 6770M
Besteld voor 1450 inc. btw... Die we nog aftrekken natuurlijk!

Net als bij de 24" valt het erg mee, en eigenlijk is het makkelijker door het ontbreken van een sensor die op de harddisk zit geplakt. De hele operatie is gedaan zonder het LCD panel helemaal los te halen, dus alleen een steuntje eronder en werken maar
Helemaal stofvrij krijg je het niet voor elkaar (logisch in een normaal huis) maar ik kan geen zichtbare stofdeeltjes zien op een egaal scherm, en morgen zit de voorkant van de glasplaat ook vol stof en kun je er sowieso niks meer van zien. Dat is de praktijk
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
12% TU Delft korting. Link is bijvoorbeeld op Fok! te vinden.BFmango schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:30:
[...]
HUH!? Waar is die zo goedkoop? Normaal is die toch dik 200 euro duurder?
Zit er ook aan te denken om mijn eerste iMac te kopen. Maar er wordt nu net gedaan of je met de 6670M helemaal niks kan, lijkt me niet helemaal terecht toch? Starcraft2 zal toch wel gewoon goed kunnen lopen?!
SC2 Draait denk ik wel goed, alleen ultra zal te hoog zijn gegrepen denk ikVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:13:
[...]
12% TU Delft korting. Link is bijvoorbeeld op Fok! te vinden.
Zit er ook aan te denken om mijn eerste iMac te kopen. Maar er wordt nu net gedaan of je met de 6670M helemaal niks kan, lijkt me niet helemaal terecht toch? Starcraft2 zal toch wel gewoon goed kunnen lopen?!
Dus ? Neem wat jij denkt nodig te hebben. Ik heb zelf de i7 3.4 en ik doe weinig met video en foto editing, maar vond de GPU van 512mb in de goedkopere versie te weinig voor eventuele games (wil er wel aantal jaar meedoen), dus tja toen had ik zoiets van nouja dan de cpu ook maar ophogen op die 200 euro komt het ook niet aan en ik moet er weer heel wat jaren tegenaan kunnenRoyK schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:04:
De i5 3.1 heeft een stevigere videokaart.. dat houd ik mezelf maar voor.. ik zit er sterk aan te denken om die hele Apple op te bellen en te vragen of ze de boel niet om kunnen zetten naar de i5 2.7
Bijna niemand om me heen op allerlei forums die een i5 kiezen, nemen de 3.1 *sniff sniff*
In de voorwaarden van studentenkorting staat volgens mij alleen dat je een student moet zijn, en niet dat je de computer daadwerkelijk voor je studie moet gaan gebruiken. Dus het lijkt mij dat je gewoon btw terug zou moeten kunnen vragen als je een mac met studentenkorting koopt, ervan uitgaand dat je de mac wel daadwerkelijk voor het bedrijf gebruikt. Dat iemand zijn/haar status als "student" gebruikt om van apple korting te krijgen neemt toch niks weg van het feit dat de computer voor een bedrijf gebruikt gaat worden?Brm-G schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:46:
[...]
BTW kun je alleen terugkrijgen als je de iMac bedrijfsmatig gebruikt.
Als je een iMac met studenten/lerarenkorting koopt accepteer je de overeenkomst de iMac voor studie-gerelateerd werk te gebruiken...
Ik heb verder niet veel verstand van belastingzaken, maar dat lijkt me het meest logisch. Of heb jij toevallig andere ervaringen met de belastingdienst? Ik was namelijk ook van plan om studentenkorting + btw-teruggave te doen.
Voor de liefhebbers, en dan hou ik erover op 

Stomme vraag maar hoeveel neemt osx in beslag als je net in OSX ben bij de 1e install ?.Exirion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:11:
Voor de liefhebbers, en dan hou ik erover op
[afbeelding]
Exirion, kan je het een beetje toelichten voor de minder ervaren figuren zoals ik? Hoe ervaar je het trouwens, zo een SSD in je nieuwe iMac?
ps, ik heb zojuist een besluit genomen. Ik ga gewoon voor de 3.1 met dikke gfx kaart. Ik zet er nu definitief een streep door dat gezeur wat ik wel en niet moet doen.
disclosure..
ps, ik heb zojuist een besluit genomen. Ik ga gewoon voor de 3.1 met dikke gfx kaart. Ik zet er nu definitief een streep door dat gezeur wat ik wel en niet moet doen.
disclosure..
Ergens tussen de 5 en 6GB meen ik.Mektheb schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:57:
Stomme vraag maar hoeveel neemt osx in beslag als je net in OSX ben bij de 1e install ?.
Dat kunnen zij beter: http://www.ifixit.com/Gui...-Drive-Replacement/1634/1RoyK schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:20:
Exirion, kan je het een beetje toelichten voor de minder ervaren figuren zoals ik?
Ik had al een Vertex 2 SSD in m'n 24" iMac en dat was een wereld van verschil. Het hele systeem voelde VEEL sneller aan dan met harddisk. De Vertex 3 MI is weer een heel stuk sneller en die i5 boot ziekelijk snel met de Vertex 3 erinHoe ervaar je het trouwens, zo een SSD in je nieuwe iMac?
Heel goed. Vertrouw er nou maar op dat het een heerlijke machine is, en voor jou net wat meer power. Ook kant en klaar met SSD erin, dus wat wil je nog meerps, ik heb zojuist een besluit genomen. Ik ga gewoon voor de 3.1 met dikke gfx kaart. Ik zet er nu definitief een streep door dat gezeur wat ik wel en niet moet doen.
Driemaal is scheepsrecht, dus nog maar eens een keer proberen: hoe zit het tegenwoordig met de schermen van de iMacs? Behoren de gele wazen, witte vlekken, groene stippen en wat ik zoal ooit voorbij zag komen, nu echt tot het verleden?
@exirion: hoe ziet het scherm er onder de glasplaat uit eigenlijk? Zit er nog een of andere finish op het lcd panel?
@exirion: hoe ziet het scherm er onder de glasplaat uit eigenlijk? Zit er nog een of andere finish op het lcd panel?
Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz
Ik heb er tot nu toe nog niks over gehoord, maar het is ook nog vroeg natuurlijk.levdr schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:51:
Driemaal is scheepsrecht, dus nog maar eens een keer proberen: hoe zit het tegenwoordig met de schermen van de iMacs? Behoren de gele wazen, witte vlekken, groene stippen en wat ik zoal ooit voorbij zag komen, nu echt tot het verleden?
Maar ik hoop het niet
Er zitten dezelfde panels in als bij de vorige 21.5" en 27", dus er is niks veranderd. Mijn 27" geeft hetzelfde beeld als de 1.5 jaar oude 27" op m'n werk. Wat me vooral opvalt is dat de LED backlights altijd een wat killer beeld geven omdat het licht killer wit is. De CCFL in m'n 24" geeft met dezelfde kleurprofielen en heel andere kleurtint. Het is niet beter of slechter, maar gewoon anders en het valt erg op als ze naast elkaar voor je neus staanMektheb schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:53:
Ik heb er tot nu toe nog niks over gehoord, maar het is ook nog vroeg natuurlijk.
Maar ik hoop het niet
@Exirion
Begrijp ik uit je verhaal dat je jouw huidige HDD vervangen hebt met de Vertex 3? En dus niet toe hebt gevoegd aan je 27" iMac? Want het toevoegen schijnt dus nog een bracket voor nodig te zijn etc. Best wel lef hoor, net splinternieuwe iMac en dan zo'n operatie erop uitvoeren
.
Begrijp ik uit je verhaal dat je jouw huidige HDD vervangen hebt met de Vertex 3? En dus niet toe hebt gevoegd aan je 27" iMac? Want het toevoegen schijnt dus nog een bracket voor nodig te zijn etc. Best wel lef hoor, net splinternieuwe iMac en dan zo'n operatie erop uitvoeren
Ja, de harddisk gewoon helemaal vervangen. Massaopslag heb ik op een snelle NAS, dus aan die 120GB heb ik genoeg.InsjaHH schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:02:
Begrijp ik uit je verhaal dat je jouw huidige HDD vervangen hebt met de Vertex 3? En dus niet toe hebt gevoegd aan je 27" iMac?
Ik heb ook wel getwijfeld of ik het zou doen, maar ja... als je eenmaal een SSD hebt gehad, dan wil je geen harddisk meerBest wel lef hoor, net splinternieuwe iMac en dan zo'n operatie erop uitvoeren.
Waar staat die link op fok dan? Ik kan hem niet vinden met de zoekfunctie.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:13:
[...]
12% TU Delft korting. Link is bijvoorbeeld op Fok! te vinden.
Waarom wordt hier zo geheimzinnig over gedaan?Is toch niet illegaal?
De korting voor de TU Delft geldt uitsluitend voor studenten en onderwijspersoneel van de TU Delft. Dat de verificatie hiervan niet afdoende is, is geen vrijbrief om er dan maar misbruik van te maken. Linken of vragen naar dergelijke links is hier op GoT dan ook not done, en dergelijke posts zullen verwijderd worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 13-05-2011 11:31 ]
i7 is vooral handig bij encoding etc. Als je dat niet veel doeit is een i7 niet zo heel spannend.PeterPan schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:54:
Grootste voordeel van de i7 t.o.v. de i5 is volgens mij de hyper thread ondersteuning (8 virtual cores). Ik denk niet dat je daar bij games erg veel voordeel van zult hebben, meer bij encoden van video enz.
In het geheel is die i7 bij single core applicaties wel wat sneller dan een i5 maar daar heb ik voor de iMac nog niet echt nuttige benchmarks van gezien.
http://louwrentius.com/bl...g-on-a-core-7i-processor/
Ik begrijp 't helemaal! Hier dezelfde situatie met een externe snelle NAS. Dan is 120GB ruim voldoende inderdaad.Exirion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:12:
Ja, de harddisk gewoon helemaal vervangen. Massaopslag heb ik op een snelle NAS, dus aan die 120GB heb ik genoeg.
Het scheelt in ieder geval dat je geen rare brackets of dergelijke zaken hoeft te bestellen! Je hebt dus puur de HDD eruit, SSD erin zonder modificaties te moeten maken right?Ik heb ook wel getwijfeld of ik het zou doen, maar ja... als je eenmaal een SSD hebt gehad, dan wil je geen harddisk meer
*knip*doggy1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:49:
[...]
Waar staat die link op fok dan? Ik kan hem niet vinden met de zoekfunctie.
Dit is dus niet de bedoeling.
[ Voor 19% gewijzigd door Whieee op 13-05-2011 11:32 ]
Gisteren onze iMac verkocht, nu op zoek naar een nieuwe iMac met i7 processor.
In ieder geval bij iCentre niet te verkrijgen, dus dat wordt rechtstreeks bestellen via Apple.
In ieder geval bij iCentre niet te verkrijgen, dus dat wordt rechtstreeks bestellen via Apple.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Hier komt binnenkort ook een nieuw iMac. Me huidige (mid 2010) eerst inruilen.
@M@cer: Mail a mac is ook een prima shop. Daar komt me huidige iMac op maat vandaan. Hun hebben volgens mij geen inruilprogramma, dus in dit geval ga ik hem ergens anders kopen.
@M@cer: Mail a mac is ook een prima shop. Daar komt me huidige iMac op maat vandaan. Hun hebben volgens mij geen inruilprogramma, dus in dit geval ga ik hem ergens anders kopen.
Hoe zit dat trouwens met Mycom? Daar krijg je blijkbaar standaard 3 jr garantie op Apple producten en bij de Apple store zelf krijg je maar 1 jr garantie. Voor dezelfde prijs?
Lady's and gentlemen: "We've got him"! i7, 3.4 27 inch met de "gewone" videokaart
Deze middag op mijn werk gaat lang duren!!
Haha D-Ed.. die klok gaat nu heeeel langzaam.. voordat het vijf uur is! Misschien kan je een uurtje eerder weg als je heel zielig kijk, met een pruil lipje!
Dat mag dus in [Apple producten] Levertijden - Deel 8.
Dat mag dus in [Apple producten] Levertijden - Deel 8.
[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 12-05-2011 17:18 ]
Verwijderd
Ik neem aan zonder SSD optie?D-Ed schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:22:
Lady's and gentlemen: "We've got him"! i7, 3.4 27 inch met de "gewone" videokaartDeze middag op mijn werk gaat lang duren!!
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring, ik heb hem ook in overweging. Andere optie is een tweedehands Mac Pro met twee quad core Xeon processoren, maar daar komt dan nog een los scherm bij. Qua GHz is dat wat lager, qua geheugen en harde schijf verder uit te breiden, maar vraag me af of ik dat ga merken met Photoshop en Lightroom. Iemand tips, want ik kan tot nu toe weinig relevante vergelijkingen vinden.D-Ed schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:22:
Lady's and gentlemen: "We've got him"! i7, 3.4 27 inch met de "gewone" videokaartDeze middag op mijn werk gaat lang duren!!
@ allen hierboven: Lol, ik zal hier toch echt tot 17.30 uur moeten blijven...
Er zit inderdaad geen SSD in, deze optie duurde te lang om te bezorgen en mijn vriendin werkt nu nog op mijn twee jaar oude MBP en begint met die zware bestanden toch echt traag te worden. SSD komt wellicht later.
Dit weekend ga ik proberen alles te installeren en hoop eerste ervaringen te kunnen delen.
Er zit inderdaad geen SSD in, deze optie duurde te lang om te bezorgen en mijn vriendin werkt nu nog op mijn twee jaar oude MBP en begint met die zware bestanden toch echt traag te worden. SSD komt wellicht later.
Dit weekend ga ik proberen alles te installeren en hoop eerste ervaringen te kunnen delen.
Hoezo 3 jaar? MyCom geeft 3 jaar garantie op alle notebooks. Heeft niks met Apple te maken.BFmango schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:15:
Hoe zit dat trouwens met Mycom? Daar krijg je blijkbaar standaard 3 jr garantie op Apple producten
Als ik hier bij garantie kijk dan lees ik dat ze 3 jaar op notebooks geven. Ervan uitgaande dat ze met een iMac, die een all-in-one is, een notebook bedoelen. Anders verleiden ze consumenten want bij elk Apple iMac product staat hetzelfde verhaaltje over garantie.Exirion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:23:
[...]
Hoezo 3 jaar? MyCom geeft 3 jaar garantie op alle notebooks. Heeft niks met Apple te maken.
Wat voor ervaring wil je weten? Ik heb hem ook en werk er nu 2 dagen op en hij is rete snel. Photoshop draait hier super, start met 1-3 seconden op en dan kan ik bezig.GFoAP schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:43:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring, ik heb hem ook in overweging. Andere optie is een tweedehands Mac Pro met twee quad core Xeon processoren, maar daar komt dan nog een los scherm bij. Qua GHz is dat wat lager, qua geheugen en harde schijf verder uit te breiden, maar vraag me af of ik dat ga merken met Photoshop en Lightroom. Iemand tips, want ik kan tot nu toe weinig relevante vergelijkingen vinden.
Lightroom gebruik ik niet , maar denk dat het allemaal geen problemen geeft hoor. Als dat hier al niet rap op draait, dan draait het nergens rap op
Met SSD of zonder? Hoeveel RAM?SaURoN schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:55:
[...]
Wat voor ervaring wil je weten? Ik heb hem ook en werk er nu 2 dagen op en hij is rete snel. Photoshop draait hier super, start met 1-3 seconden op en dan kan ik bezig.
Lightroom gebruik ik niet , maar denk dat het allemaal geen problemen geeft hoor. Als dat hier al niet rap op draait, dan draait het nergens rap op
Edit: Ik speel (niet hardcore) games op de Xbox 360 en nog nooit een game op pc gespeeld ... Ghehe, nu ben ik toch van plan eens wat te gaan testen met deze nieuwe machine.. Kan iemand me vertellen hoe ik dat het beste doe? Het liefste met een Xbox controller (aangezien ik die hier twee heb liggen).
- Moet zeker Windows met bootcamp hebben?
- Xbox controller?
[ Voor 28% gewijzigd door D-Ed op 12-05-2011 16:17 ]
Zonder SSD, met 8gb ram.D-Ed schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:58:
[...]
Met SSD of zonder? Hoeveel RAM?
Edit: Ik speel (niet hardcore) games op de Xbox 360 en nog nooit een game op pc gespeeld ... Ghehe, nu ben ik toch van plan eens wat te gaan testen met deze nieuwe machine.. Kan iemand me vertellen hoe ik dat het beste doe? Het liefste met een Xbox controller (aangezien ik die hier twee heb liggen).
- Moet zeker Windows met bootcamp hebben?
- Xbox controller?
Over de controller kan ik je niet helpen
Het is heel simpel: als je student bent, dan mag je volgens de voorwaarden van deze speciale Apple Shop daar je spullen kopen. En als je student bent dan kun je de shop bereiken via Surfspot. Daarom staan we verder niet toe dat de link hier op het forum wordt gepost.doggy1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:49:
[...]
Waar staat die link op fok dan? Ik kan hem niet vinden met de zoekfunctie.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dus het maakt niet uit als je een student bent van een andere school? Vond daar al niks over in de voorwaarden en zoals jij het zegt lijkt het er wel op.Hoedje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:17:
[...]
Het is heel simpel: als je student bent, dan mag je volgens de voorwaarden van deze speciale Apple Shop daar je spullen kopen. En als je student bent dan kun je de shop bereiken via Surfspot. Daarom staan we verder niet toe dat de link hier op het forum wordt gepost.
Gebruiken jullie of gaan jullie een externe harde schijf gebruiken voor backups met Time Machine?
Zo ja, wat is de opslag en welke aansluiting?
Ik ben een beetje aan het kijken voor Firewire 800 externe HD's, maar ze zijn best prijzig om alleen je backup op te zetten. Wat voor externe HD raden jullie aan om TM te gaan gebruiken?
Als het goed is komt mn iMac volgende week binnen met 1TB en wil eigenlijk gelijk een externe HD er op aansluiten. Muziek wat ik dan ga maken met Logic en video editing bestanden wil ik niet kwijtraken na een crash oid.
Ik ben een beetje aan het kijken voor Firewire 800 externe HD's, maar ze zijn best prijzig om alleen je backup op te zetten. Wat voor externe HD raden jullie aan om TM te gaan gebruiken?
Als het goed is komt mn iMac volgende week binnen met 1TB en wil eigenlijk gelijk een externe HD er op aansluiten. Muziek wat ik dan ga maken met Logic en video editing bestanden wil ik niet kwijtraken na een crash oid.
motabeatz.com
Ik heb een Samsung 640GB S2, 2,5" via Usb 2.0, werkt gewoon prima. Iedere dag een keertje timemachine aan knallen!NickySantoro schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:23:
Gebruiken jullie of gaan jullie een externe harde schijf gebruiken voor backups met Time Machine?
Kan je dat dan niet automatisch laten doen, bijvoorbeeld 1x per dag of 1x per week?rbrouwers123 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:25:
[...]
Ik heb een Samsung 640GB S2, 2,5" via Usb 2.0, werkt gewoon prima. Iedere dag een keertje timemachine aan knallen!
motabeatz.com
NickySantoro schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:27:
[...]
Kan je dat dan niet automatisch laten doen, bijvoorbeeld 1x per dag of 1x per week?

Ieder uur en dag maakt die er eentje
Ik heb inmiddels ook mijn iMac besteld.. Helaas was mijn limiet op de Creditcard te laag, dus het moet via overschrijving.. Wordt dus nog een paar dagen langer wachte (en ik kan nu al niet meer wachten
)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wellicht "bad news".. Bij het uitpakken zag ik op de zijkant van de doos "i5 Quad core" staan ipv "i7".... Op de pakbon en sticker met code aan de andere zijkant staat wel 3.4 en de rest... Bellen gaat niet meer want ze zijn gesloten. Ik sluit hem zo aan om zeker te zijn maar ben bang dat ze de verkeerde doos hebben verscheept en daarop de juiste stickers / pakbon hebben geplakt....
Voor alle 2011 iMac bezitters: read this (harddrive is niet te upgraden)
Dat zelfde had ik ook, maar zat wel degelijk een i7 in verstoptD-Ed schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:48:
Wellicht "bad news".. Bij het uitpakken zag ik op de zijkant van de doos "i5 Quad core" staan ipv "i7".... Op de pakbon en sticker met code aan de andere zijkant staat wel 3.4 en de rest... Bellen gaat niet meer want ze zijn gesloten. Ik sluit hem zo aan om zeker te zijn maar ben bang dat ze de verkeerde doos hebben verscheept en daarop de juiste stickers / pakbon hebben geplakt....
zijn er al dingen geroepen over die gele vlekken?
of is dat nu echt verleden tijd?
of is dat nu echt verleden tijd?
Verklaart wel waarom ik geen sensorkabeltje ben tegengekomenBrm-G schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:59:
Voor alle 2011 iMac bezitters: read this (harddrive is niet te upgraden)
SSD FTWExirion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:29:
[...]
Verklaart wel waarom ik geen sensorkabeltje ben tegengekomenMaar dat van dat lawaai is onzin: mijn iMac staat gewoon bijna geruisloos te draaien.
Dat de iMac stil is komt denk ik door de SSD maar hoe zit het met de temperatuur? Meet die dit nog gewoon?
Phoehee, ff schrikken, ben m nu aan het uitpakken dus we gaan het zienSaURoN schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:03:
[...]
Dat zelfde had ik ook, maar zat wel degelijk een i7 in verstoptZe zijn allemaal standaard i5 dus denk niet dat ze nog aparte doos hebben gemaakt voor de i7's
Ik zit nog te twijfelen tussen de i5 2.7, 3.1 en i7 3.4. Na studentenkorting en btw-teruggave is het prijsverschil tussen 2.7 en 3.1 ong. 180 euro, en tussen 3.1 en 3.4 ong 150 euro. Door deze relatief kleine prijsverschillen zit ik erover te denken om gewoon voor de i7 te gaan, aangezien die met z'n 1550 euro maar 330 euro duurder is dan de low-end. Voor mijn afstudeerproject (cpu-intensieve experimenten) zal de i7 wel profijt leveren, maar daarnaast denk ik niet dat ik bij gemiddeld gebruik het verschil ga merken.
Denken jullie dat over bijv 2 jaar het verschil tussen de i5 en de i7 bij normaal gebruik wel merkbaar gaat zijn?
Denken jullie dat over bijv 2 jaar het verschil tussen de i5 en de i7 bij normaal gebruik wel merkbaar gaat zijn?
Ja ik schrok ook, dacht eerst hmm toch verkeerd geklikt, check website, check de pakbon en daar stond het wel goed...D-Ed schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:49:
[...]
Phoehee, ff schrikken, ben m nu aan het uitpakken dus we gaan het zien
Nouja toen maar uitgepakt en de sys info bekeken haha
Even een snel vraagje, die nieuwe 21,5" iMacs, zitten daar nu gewoon 4 SO-DIMM slots in?
- Mactracker zegt dat er 4 slots in zitten met een maximale capaciteit van 16GB,
- De Apple Store zegt dat er 4 slots in zitten met een maximale capaciteit van 16GB,
Maar waarom is dat ding dan niet met 16GB te bestellen?
- Mactracker zegt dat er 4 slots in zitten met een maximale capaciteit van 16GB,
- De Apple Store zegt dat er 4 slots in zitten met een maximale capaciteit van 16GB,
Zal te weinig besteld worden en is toch user-upgradable...fabianspoelman schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:27:
Even een snel vraagje, die nieuwe 21,5" iMacs, zitten daar nu gewoon 4 SO-DIMM slots in?
Voor 150,- absoluut voor een i7 gaan.bartos88 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:50:
Ik zit nog te twijfelen tussen de i5 2.7, 3.1 en i7 3.4. Na studentenkorting en btw-teruggave is het prijsverschil tussen 2.7 en 3.1 ong. 180 euro, en tussen 3.1 en 3.4 ong 150 euro. Door deze relatief kleine prijsverschillen zit ik erover te denken om gewoon voor de i7 te gaan, aangezien die met z'n 1550 euro maar 330 euro duurder is dan de low-end. Voor mijn afstudeerproject (cpu-intensieve experimenten) zal de i7 wel profijt leveren, maar daarnaast denk ik niet dat ik bij gemiddeld gebruik het verschil ga merken.
Hoe krijgt een Student studentenkorting EN btw-teruggave trouwens?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Thanks. Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en zal voor de i7 gaan.Donstil schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:12:
Voor 150,- absoluut voor een i7 gaan.
Ik ben student en ben een bedrijfje gestart (apps maken). Er was in dit forum wat twijfel of je beide zou kunnen doen, maar volgens mij is het geen probleem. De belastingdienst heeft volgens mij niks met de studentenkorting te maken omdat dat gewoon een korting is die apple geeft als je kunt aantonen dat je een student bent (en niet dat je de computer daadwerkelijk voor de studie gaat gebruiken ofzo). En de enige eis aan de BTW-teruggave is volgens mij gewoon dat de computer voor het bedrijf gebruikt gaat worden.Donstil schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:12:
Maar ik ben geen belasting-adviseur, dus ik kan het ook mis hebben
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. De iMac kan dan natuurlijk niet op "bedrijfsnaam" gekocht worden.
Ik heb ook wel eens naar die btw teruggave zitten kijken. Ik wil bij de volgende upgrade een MacPro kopen en de Btw is dan best een behoorlijk bedrag. Een "bedrijfje" opstarten is immers zo gebeurd.
Ik heb ook wel eens naar die btw teruggave zitten kijken. Ik wil bij de volgende upgrade een MacPro kopen en de Btw is dan best een behoorlijk bedrag. Een "bedrijfje" opstarten is immers zo gebeurd.
Ja maar je moet die iMac op je bedrijf zetten cq aanschaffen en als je student bent kun je hem niet op je bedrijf kopen als je de studentenkorting neemtbartos88 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:23:
[...]
Thanks. Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en zal voor de i7 gaan.
[...]
Ik ben student en ben een bedrijfje gestart (apps maken). Er was in dit forum wat twijfel of je beide zou kunnen doen, maar volgens mij is het geen probleem. De belastingdienst heeft volgens mij niks met de studentenkorting te maken omdat dat gewoon een korting is die apple geeft als je kunt aantonen dat je een student bent (en niet dat je de computer daadwerkelijk voor de studie gaat gebruiken ofzo). En de enige eis aan de BTW-teruggave is volgens mij gewoon dat de computer voor het bedrijf gebruikt gaat worden.
Maar ik ben geen belasting-adviseur, dus ik kan het ook mis hebben
Nouja zo gebeurd? Je moet volgens mij wel aan aantal voorwaarden voldoen (x aantal facturen naar x aantal verschillende klanten etc) Anders zou iedereen ff bedrijf starten voor de BTW teruggaveDonstil schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:33:
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. De iMac kan dan natuurlijk niet op "bedrijfsnaam" gekocht worden.
magoed zal vast niet gecontroleerd worden, en als dat wel het geval is tja dan heb je iets meer kosten
[ Voor 22% gewijzigd door SaURoN op 12-05-2011 22:37 ]
Ja het is ook niet gratis natuurlijk.
Als je een bedrijfje start mag je wel investeren met eigen geld lijkt me (bv een Mac kopen). Maargoed dat is wel iets off. Topic
Als je een bedrijfje start mag je wel investeren met eigen geld lijkt me (bv een Mac kopen). Maargoed dat is wel iets off. Topic
Voor zover ik weet moet je de iMac op de bedrijfsnaam gekocht hebben mocht je de BTW terug willen krijgen. Maargoed dat is offtopic hier.
@Exirion
Heb jij geen temperature sensor in je nieuwe iMac 2011?
Heb jij geen temperature sensor in je nieuwe iMac 2011?
Als het mag nog een laatste bericht over dit onderwerp: In mijn geval is het een eenmanszaak (bedrijf aan huis) die gewoon op mijn naam staat en waarbij ik alle bedrijfsaankopen gewoon met mijn priverekening mag doen. Ik heb verder geen bedrijfsnaam op de deur staan, dus denk dat ik sowieso de bestelling gewoon op mijn eigen naam zal moeten doen.
Ja het is offtopic maar je kan zeker weten studentenkorting en btw teruggaaf combineren. De xando Zwolle wilde mij eerst ook laten geloven dat het niet kon maar het is wel gelukt.
Zo vertelde de kassier bij de mediamarkt eens tegen een klant voor mij dat tijdens de "geen btw dagen er ook geen btw-bon gegeven kon worden. 'die btw betaal je immers niet' hilarisch gewoon.
Ontopic ik vind het wel heel teleurstellend dat je de hdd van de iMac niet meer kan swappen kan je nog wel gewoon SSD toevoegen?
Zo vertelde de kassier bij de mediamarkt eens tegen een klant voor mij dat tijdens de "geen btw dagen er ook geen btw-bon gegeven kon worden. 'die btw betaal je immers niet' hilarisch gewoon.
Ontopic ik vind het wel heel teleurstellend dat je de hdd van de iMac niet meer kan swappen kan je nog wel gewoon SSD toevoegen?
Hmm... begrijp ik nu goed dat je wel of niet een ander SATA kabeltje hebt moeten gebruiken voor je switch van HDD -> SSD? Want 4 pins vs 7 pins past niet op elkaar lijkt me?Exirion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:29:
Verklaart wel waarom ik geen sensorkabeltje ben tegengekomenMaar dat van dat lawaai is onzin: mijn iMac staat gewoon bijna geruisloos te draaien.
Nou, het zag er uit als een standaard SATA kabel en het past ook gewoon. Eigenlijk geloof ik helemaal geen bal van dat verhaal over die andere connector. Waarom zouden er extra aansluitingen nodig zijn terwijl elke harddisk gewoon via de normale kanalen z'n temperatuur kan doorgeven? Het klinkt allemaal erg vaag. En dat je HDD fan op hol slaat is de grootste onzin. Bij mij draait ie gewoon rustigInsjaHH schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:10:
Hmm... begrijp ik nu goed dat je wel of niet een ander SATA kabeltje hebt moeten gebruiken voor je switch van HDD -> SSD? Want 4 pins vs 7 pins past niet op elkaar lijkt me?. Of laat je die overige 3 pins "los"? Ik begrijp iets niet hier
.
Dat dacht ik nu ook! Oh btw, ik las het verkeerd op al die sites, het schijnt dus een "andere" type SATA power kabel te zijn, dus in plaats van 4 pins nu 7 pins? Maar ook die power kabel is hetzelfde in jouw iMac? Ik zag wat foto's voorbij gaan die je gemaakt had, maar ze zijn dusdanig klein dat de kabels niet goed te zien zijn...Exirion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:18:
Nou, het zag er uit als een standaard SATA kabel en het past ook gewoon. Eigenlijk geloof ik helemaal geen bal van dat verhaal over die andere connector. Waarom zouden er extra aansluitingen nodig zijn terwijl elke harddisk gewoon via de normale kanalen z'n temperatuur kan doorgeven? Het klinkt allemaal erg vaag. En dat je HDD fan op hol slaat is de grootste onzin. Bij mij draait ie gewoon rustig
Zo te horen heb je gewoon blindelings SATA en power kabels aangesloten op je nieuwe SSD en gaan met die banaan
Na verder browsen lees ik ook succesvolle verhalen op de 9to5mac en MacRumors fora van andere gebruikers... dus waarschijnlijk een broodje aap verhaal dat van OWC!
YupInsjaHH schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:37:
Zo te horen heb je gewoon blindelings SATA en power kabels aangesloten op je nieuwe SSD en gaan met die banaan. Right?
Daar lijkt het wel op ja. Altijd een beetje sneu dat soort verhalen.Na verder browsen lees ik ook succesvolle verhalen op de 9to5mac en MacRumors fora van andere gebruikers... dus waarschijnlijk een broodje aap verhaal dat van OWC!
Gelukkig maar. Heb je trouwens nu maar 1 hdd van 120 gig in je mac? Ik wil de upgrade opzich ook wel zelf uitvoeren, maar wil het liefst nog wel extra ruimte om meer op te installeren en voor opslag natuurlijk. Opzich kan ik natuurlijk een thunderbolt aansluiting daarvoor gebruiken.Exirion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:43:
[...]
YupEn niks afwijkends te zien.
[...]
Daar lijkt het wel op ja. Altijd een beetje sneu dat soort verhalen.
Ik heb een QNAP TS-219P+ NAS en die is heerlijk snel, dus alle multimedia staat daar opgeslagen. Torrents worden daar ook op binnengehaald e.d.DarkShadow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:51:
Gelukkig maar. Heb je trouwens nu maar 1 hdd van 120 gig in je mac? Ik wil de upgrade opzich ook wel zelf uitvoeren, maar wil het liefst nog wel extra ruimte om meer op te installeren en voor opslag natuurlijk. Opzich kan ik natuurlijk een thunderbolt aansluiting daarvoor gebruiken.
Overigens heb ik een Apple Hardware Test gedraaid en die faalt met een error: "4SNS/1/40000000:TH00-9.592"
Ik gok vanwege de onzinnige harddisk temperatuur die wordt uitgelezen. Systeem draait gewoon prima en boot zo snel dat het draaiende wieltje bij het booten niet eens wordt getoond. In 3 seconden is ie klaar en staat OSX op het scherm
Verwijderd
Beetje offtopic, maar in dit geval gerechtvaardigd denk ik....Donstil schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:33:
Zolang je geen BV hebt opgericht (en dat zal wel niet) ben JIJ het bedrijf.
Je voegt uit privé iets toe aan de inventaris van je bedrijf. Je kunt dus gewoon iets prive kopen en dat toeschrijven aan het bedrijf. Dat heet investeren in je nieuwe onderneming. Op de inventaris van je bedrijf komt dus wel een computer te staan.
Let er wel op dat de belastingdienst vindt dat jij die computer ook minimaal vijf jaar moet gebruiken (boekhoudkundig dan). Versneld afschrijven mag volgens mij dit jaar niet meer, maar dat kan de accountant je vast wel uitleggen.
Tegelijkertijd houdt dat ook in dat je dat bedrijfje minimaal vijf jaar moet laten bestaan (tenzij failliet natuurlijk en volgens mij kom de belastingdienst dan ook nog om de hoek...).
Mocht je dus eerder stoppen, dan moet je het resterende bedrag aan BTW alsnog afdragen.
Dus:
Stel jij koopt een Mac Pro ter waarde van €3000,- en een scherm van €1000,- (investering €4000,-).
Dan is de BTW dus dan dus iets van €750,00
Stop je dan dat bedrijfje na het 2e jaar dan wil de belastingdienst van die investering die je in het verleden hebt gedaan alsnog €450,00 van je zien aan openstaande BTW.
---
Een bedrijfje opstarten is in principe zo gebeurt, maar er komt wel iets meer bij kijken om ook door de belastingdienst gezien te worden als bedrijf. Het belastingformulier aan het eind van het jaar is wel even iets anders dan het vooringevulde formulier dat je nu krijgt.
Bovendien moet je ook een boekhouding bijhouden en kunnen aantonen dat jij de goederen die je voor je bedrijf hebt gekocht ook daadwerkelijk voor dat bedrijfje gebruikt en niet privé.
Ze zijn echt niet gek bij de belastingdienst hoor!
Investeer je dus niet blijvend in je bedrijf en heb je €0,0 aan omzet,
dan mag je aan het eind van het jaar al die BTW weer gewoon terugbetalen aan meneer de belastingdienst.
Ik kan me herinneren van middelbare school dat een computer over 3 jaar afgeschreven kon worden. Maar na wat googlen zie ik dat je gelijk heb met je 5 jaar. Wat vreemdVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:14:
[...]
Let er wel op dat de belastingdienst vindt dat jij die computer ook minimaal vijf jaar moet gebruiken (boekhoudkundig dan). Versneld afschrijven mag volgens mij dit jaar niet meer, maar dat kan de accountant je vast wel uitleggen.
Ik denk ik dat ook maar ga doen, met een vertex 120gb, heb ook een Nas van Synology met 4x1tb.Exirion schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:32:
[...]
Ik heb een QNAP TS-219P+ NAS en die is heerlijk snel, dus alle multimedia staat daar opgeslagen. Torrents worden daar ook op binnengehaald e.d.
Overigens heb ik een Apple Hardware Test gedraaid en die faalt met een error: "4SNS/1/40000000:TH00-9.592"
Ik gok vanwege de onzinnige harddisk temperatuur die wordt uitgelezen. Systeem draait gewoon prima en boot zo snel dat het draaiende wieltje bij het booten niet eens wordt getoond. In 3 seconden is ie klaar en staat OSX op het scherm
Met NZB en Torrent Client, en ik heb nog wel een timecapsule ergens liggen voor backups.
Denk 120gb genoeg is voor WoW, SC2 , Diablo 3 en Photoshop Skype MSN en Mail en iTunes.
3 Sec is wel erg ./drool
Ik heb idd ook nog een Time Capsule staan waarop ik met Time Machine backup, want de betrouwbaarheid van die SSD's is natuurlijk nog niet helemaal op basis van ervaring te voorspellenMektheb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:15:
Ik denk ik dat ook maar ga doen, met een vertex 120gb, heb ook een Nas van Synology met 4x1tb.
Met NZB en Torrent Client, en ik heb nog wel een timecapsule ergens liggen voor backups.
Denk 120gb genoeg is voor WoW, SC2 , Diablo 3 en Photoshop Skype MSN en Mail en iTunes.
Vanochtend maar even een filmpje gemaakt: YouTube: iMac 2011 i5 2.7GHz booting from OCZ Vertex 3 MI SSD3 Sec is wel erg ./drool
@Exirion , dat is behoorlijk snel !
**knip** verkeerde topic , excuses
**knip** verkeerde topic , excuses
[ Voor 76% gewijzigd door Cardwizard op 13-05-2011 11:05 ]
Damn wat is dat snel zeg, kan er niks van zeggen !
Ik heb een vraagje mbt het upgraden van het geheugen. Ik heb een late 2009 27 i5 imac met 4gig geheugen.
Nu dacht ik er 4gig bij te stoppen (hij komt telkens tekort bij het gebruik van parallels), maar voor 25 euro meer kan ik een 8gig kit kopen (die ook direct leverbaar is) zitten hier nog nadelen aan (2x2 en 2x4 ipv 4x2?).
Het gaat om dit geheugen:
pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
Nu dacht ik er 4gig bij te stoppen (hij komt telkens tekort bij het gebruik van parallels), maar voor 25 euro meer kan ik een 8gig kit kopen (die ook direct leverbaar is) zitten hier nog nadelen aan (2x2 en 2x4 ipv 4x2?).
ik heb straks ook 2x2gb en 2x4gb in me iMac zitten, alleen is mijn kitje een Corsair 8gb DDR3 Sodimm Memory kit, 1333mhzStephaN900 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:30:
Ik heb een vraagje mbt het upgraden van het geheugen. Ik heb een late 2009 27 i5 imac met 4gig geheugen.
Moet prima werken hoor, en anders kan je het binnen 7 dagen retour sturen bij een online aankoop.
Kortom kopen en proberen bevalt het niet terug ermee.
Verwijderd
Ik denk er momenteel aan overstappen van PC naar iMac. Nu twijfel ik echter over de nieuwe 2011 modellen.
Het 2011 27" Top-Of-The-Line model kost met i7 @3.4GHz --> EUR 2.099,-. Het 2010 27" Top-Of-The-Line model kost met i7 @2.93GHz --> EUR 1.844,-. (Excl. RAM upgrade aangezien ik dit zelf zal doen...)
Aangezien de iMac voornamelijk wordt gebruikt voor het bewerken van foto's (en mogelijk video's) heeft de i7 met HT de voorkeur. Uit deze test http://www.barefeats.com/imac11b.html blijkt het 'oudere model' in alle CPU intensieve taken sneller dan de nieuwe Sandy Bridge i5 (logisch zonder HT). GPU performance ligt wat lager maar aangezien het om fotobewerking gaat is de ATI HD 5750 1GB ruim voldoende.
De zaken dit ik echter opgeef zijn (volgens mij):
- 2x Thunderbolt aansluiting; en
- FaceTime HD t.o.v. iSight.
IPS -panel lijkt dezelfde en maakt geen verschil. Zijn er nog andere zaken waar ik overheen kijk/rekening mee moet houden (updates van MAC OS X bijv.)?
Want om nu EUR 250,- te betalen voor Thunderbolt en FaceTime vind ik redelijk overdreven. Aangezien dit mijn eerste iMac wordt heb ik er niet veel verstand van en heb ik mij de afgelopen dagen ingelezen/verdiept en graag hoor ik nu jullie mening. Alvast bedankt.
Het 2011 27" Top-Of-The-Line model kost met i7 @3.4GHz --> EUR 2.099,-. Het 2010 27" Top-Of-The-Line model kost met i7 @2.93GHz --> EUR 1.844,-. (Excl. RAM upgrade aangezien ik dit zelf zal doen...)
Aangezien de iMac voornamelijk wordt gebruikt voor het bewerken van foto's (en mogelijk video's) heeft de i7 met HT de voorkeur. Uit deze test http://www.barefeats.com/imac11b.html blijkt het 'oudere model' in alle CPU intensieve taken sneller dan de nieuwe Sandy Bridge i5 (logisch zonder HT). GPU performance ligt wat lager maar aangezien het om fotobewerking gaat is de ATI HD 5750 1GB ruim voldoende.
IPS -panel lijkt dezelfde en maakt geen verschil. Zijn er nog andere zaken waar ik overheen kijk/rekening mee moet houden (updates van MAC OS X bijv.)?
Want om nu EUR 250,- te betalen voor Thunderbolt en FaceTime vind ik redelijk overdreven. Aangezien dit mijn eerste iMac wordt heb ik er niet veel verstand van en heb ik mij de afgelopen dagen ingelezen/verdiept en graag hoor ik nu jullie mening. Alvast bedankt.
Zal de 8gig bestellen dan, bedankt voor het snelle antwoord!
De 2011 heeft ook een snellere cpu? En het oude model is niet leverbaar meer? Zou zelf voor dat bedrag voor de nieuwe gaan, tenzij je een extra korting kan krijgen op het 2010 model.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:36:
Ik denk er momenteel aan overstappen van PC naar iMac. Nu twijfel ik echter over de nieuwe 2011 modellen.
Verwijderd
@ StephaN900: Natuurlijk is de nieuwe i7 ook (wat sneller). Helemaal vergeten te vermelden... (A) Maar het oude model is via MyCom (voorradig) te krijgen voor EUR 1.844,-.
@ cardwizzard: Waar vindt jij de 2010 i7 voor EUR 1.749,00? In de PriceWatch staat deze vanaf EUR 1.844,-...
@ cardwizzard: Waar vindt jij de 2010 i7 voor EUR 1.749,00? In de PriceWatch staat deze vanaf EUR 1.844,-...
Bij de Mediamarkt Hengelo staan die maar denk dat alle vestigingen de oude modellen in de aanbieding hebben , ik ging voor het instap model 2011 , en zag deze staan (pallet vol) dus die is het geworden
Verwijderd
@ Donstil: Thnaks voor de reply. Maar bedenk me net dat ik studentenkorting krijg (HAN) van 8%. De prijs komt dan uit op zo'n €1.930,- En dan vind ik het verschil tussen de iMac 2010 en iMac 2011 (€90,-) niet meer de moeite om het 'verouderde' model te kopen.
Waar haal je deze? Een gaat dit RAM veel verschillen tov de 1066Mhz?Mektheb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:34:
[...]
ik heb straks ook 2x2gb en 2x4gb in me iMac zitten, alleen is mijn kitje een Corsair 8gb DDR3 Sodimm Memory kit, 1333mhz.
Moet prima werken hoor, en anders kan je het binnen 7 dagen retour sturen bij een online aankoop.
Kortom kopen en proberen bevalt het niet terug ermee.
Nou of het verschil maakt durf ik niet te zeggen, maar ik zie gewoon staan op de Apple Site dat er in de iMac's 1333mhz in zit.D-Ed schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:45:
[...]
Waar haal je deze? Een gaat dit RAM veel verschillen tov de 1066Mhz?
Apple Quote op hun site
Dus dan ga ik er geen 1066mhz in stoppen, en ik heb het gekocht via me werk lekker cheap voor een euro of 50.Extra geheugen (RAM) verhoogt de snelheid van de computer en verbetert de prestaties. Kies aanvullend 1333 MHz DDR3-geheugen voor je iMac.
Meer informatie
Als de computer meer geheugen heeft, kun je meer programma's gelijktijdig uitvoeren en biedt de computer betere prestaties.
Selecteer de standaardgeheugenconfiguratie om niet alleen ondersteuning te bieden voor dagelijkse taken, zoals e-mailverkeer, tekstverwerken en bladeren op het web, maar ook voor complexe taken, zoals foto's bewerken, illustraties maken en presentaties samenstellen.
Breid het geheugen uit om te profiteren van betere prestaties bij intensieve computertaken, zoals video bewerken en dvd's maken.
Je iMac benut een van de snelste geheugentechnologieën die momenteel beschikbaar zijn (1333 MHz DDR3 SDRAM), zodat de processor voortdurend gegevens ontvangt zonder dat er klokcycli verloren gaan.
4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM - 2x 2 GB
[ Voor 54% gewijzigd door Mektheb op 13-05-2011 12:50 ]
Geen probleem, maar denk 1333mhz het beste zou lopen.D-Ed schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:49:
Okay thanks, ff opzoeken want ik volg dezelfde redenatie als jij
8+4=12GB dus dat is al een lekker begin als je van een Windows PC afkomt met 8GB. ( ik dus )
We komen hier van een MBP 2009 instap met 4 gig RAM dus is al een flinke upgrade. In de MBP ga ik wel een ssd stoppen overigens.Mektheb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:51:
[...]
Geen probleem, maar denk 1333mhz het beste zou lopen.
8+4=12GB dus dat is al een lekker begin als je van een Windows PC afkomt met 8GB. ( ik dus )
Kun je mij nog het type aanduiden? De keus is redelijk groot namelijk..
\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2D-Ed schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:52:
[...]
We komen hier van een MBP 2009 instap met 4 gig RAM dus is al een flinke upgrade. In de MBP ga ik wel een ssd stoppen overigens.
Kun je mij nog het type aanduiden? De keus is redelijk groot namelijk..
Denk je in dit topic het beste kan rondkijken, maar eigenlijk zal elke 1333mhz Sodimm ddr3 moeten werken van elk merk.
Weet dat ze bij Apple Samsung gebruiken, maar Corsair / Transcend / Kingston etc moet allemaal werken.
Ik heb zelf voor Corsair gekozen, omdat ik die het makkelijkste kon krijgen.
pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G
2 van deze zouden moeten werken volgens mij, maar garanderen kan ik het niet
[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 13-05-2011 12:58 ]
Waarom dit merk en type? Zou je deze weer kopen, ondanks dat bracket niet mooi past?Exirion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:39:
Ik heb net een Vertex 3 Max IOP 120GB voor m'n 27" gekocht en ga die er vanmiddag nog in zettenAls ik lang weg blijf weet je hoe het ervoor staat
In mijn huidige Windows XP notebook heb een 60GB schijf, waarvan nog ruim 40GB (!) beschikbaar is.
Ik gebruik dus maar heel weinig (ik download geen films e.d.) en naast de Mac wil ik een NAS aanschaffen.
Welke 60GB of 90GB SSD raden jullie mij dan aan, met de wetenschap dat OS X slechts 5GB in beslag neemt?
Moet er trouwens een 2,5" of een 3,5" in een iMac?
[ Voor 34% gewijzigd door Mini Poeper op 13-05-2011 13:14 ]
Ah bedankt voor de opheldering. Kan je misschien vertellen hoe lang je die schijf al gebruikt als backup schijf?rbrouwers123 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:30:
[...]
[afbeelding]
Ieder uur en dag maakt die er eentje(bij mij tenminste)
Ik wil namelijk een externe HD aanschaffen die lang meegaat en het liefst zo klein en stil mogelijk is.
Oja, er komt een 1TB schijf in mn iMac en is het niet handig om de backup HD ook als opslagruimte 1TB te hebben? Die krengen met FW800 zijn trouwens best prijzig imo
[ Voor 15% gewijzigd door Motabeatz op 13-05-2011 13:25 ]
motabeatz.com
Ja dezelfde schijf met of zonder FW800 zit zo een paar tientjes verschil in.
Samen met de Intel 510 de snelste betaalbare die ik kon vinden. Over de Intel las ik de nodige problemen met Macs, en de Vertex 3 MI was in voorraad. Die is trouwens nog een stukje sneller (20% ofzo) dan de standaard Vertex 3.Mini Poeper schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:02:
Waarom dit merk en type?
Absoluut. Dat de bracket niet lekker past is een non-issue. Puur cosmetisch, en het zit toch aan de binnenkantZou je deze weer kopen, ondanks dat bracket niet mooi past?
3.5" in de harddisk bay en 2.5" in de SSD bay.Moet er trouwens een 2,5" of een 3,5" in een iMac?
cardwizard schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:51:
De oude i7 (2010) is voor 1749 euro te koop (nieuw uiteraard)
De i7 was in het 2010 model toch BTO/CTO? Vreemd dat ze daar nu dan oude voorraad van hebben.cardwizard schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:23:
Bij de Mediamarkt Hengelo staan die maar denk dat alle vestigingen de oude modellen in de aanbieding hebben , ik ging voor het instap model 2011 , en zag deze staan (pallet vol) dus die is het geworden
Voor die prijs wel interessant.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8