Ik betaalde 30 euro bij mijn eigen dealer pro ware house. Temperatuursensor ging gewoon overBrm-G schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:41:
Ik had zaterdag een mailtje gestuurd over het plaatsen van een SSD in mijn 21,5" iMac uit 2010. Kosten bij AM Bridge in Sittard €80,- excl. BTW.
Er schijnt een andere temperatuur sensor geplaatst te moeten worden à €20,-
De kosten van het installeren zelf is €60,-
Inclusief BTW is dat ruim €95, nogal een duur grapje als je het mij vraagt...
Voor dat geld zou ik de SSD zelf nog wel in willen bouwen maar vraag me dan af hoe ik dat met die temperatuur sensor aan moet pakken.
Waarschijnlijk heb je een optie veranderd. Bijvoorbeeld een andere cpu, of meer geheugen. Dan veranderd de status 24 uur naar 3 dagen.Rhndy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:28:
Ik heb zojuist mijn nieuwe iMac besteld! Zag staan verzenddatum binnen 24 uur, maar bij bestellen was het ineens binnen 3 werkdagen.
16 mei geleverd staat er, ik hoop eerder natuurlijk :d
Alleen een magic trackpad gekozen ipv muis
kan dan toch een extra handeling zijn waarvoor ze de doos open moeten maken, komt ie in een andere planning.. Onze iMac is verzonden vanuit Ierland, met een beetje geluk aankomende donderdag in huis
Jup zelfs ander keyboard zorgt voor extra levertijdD-Ed schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:03:
kan dan toch een extra handeling zijn waarvoor ze de doos open moeten maken, komt ie in een andere planning.. Onze iMac is verzonden vanuit Ierland, met een beetje geluk aankomende donderdag in huis
Zojuist een iMac i5 2.7 besteld
Ik koop 'm bij MyCom omdat die altijd makkelijk met omruilen zijn als er een dode pixel in je scherm zit, maar ze staan zelfs toe dat ik zelf een SSD inbouw zonder dat de garantie verloren gaat 
Ik belde ze eigenlijk op om te vragen of zij die kunnen inbouwen, en wat het dan kost. "Want ik verlies natuurlijk m'n garantie als ik dat zelf doe" waarop de medewerker doodleuk zei dat dat niet zo is. Zolang er geen zichtbare schade is valt het openmaken van een iMac voor dit soort dingen onder hun garantievoorwaarden.
Ik belde ze eigenlijk op om te vragen of zij die kunnen inbouwen, en wat het dan kost. "Want ik verlies natuurlijk m'n garantie als ik dat zelf doe" waarop de medewerker doodleuk zei dat dat niet zo is. Zolang er geen zichtbare schade is valt het openmaken van een iMac voor dit soort dingen onder hun garantievoorwaarden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Gister avond mijn iMac probleemloos terug kunnen brengen naar Saturn. Geld terug gekregen, ze hadden geen exemplaren meer liggen, dus daarna naar de MediaMarkt in Amsterdam gereden om daar een nieuwe te halen. Tot op heden gelukkig geen problemen met de nieuwe Mac
Hopelijk blijft dat zo
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
@ Exirion Ik dacht dat jij al een 27" iMac had staan 
@ WinterBase, welke heb je nu uiteindelijk meegenomen bij de MediaMarkt?
@ WinterBase, welke heb je nu uiteindelijk meegenomen bij de MediaMarkt?
Op m'n werk ja. Thuis had ik nog een 24" staan (2007 model)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En is er al iemand die zo'n custom built iMac 27" (met i7 Quad 3,4GHz en 2GB GPU bijv.)
geleverd heeft gekregen?? (bij mij staat er nog steeds: "geleverd voor 12 mei" )
geleverd heeft gekregen?? (bij mij staat er nog steeds: "geleverd voor 12 mei" )
Hier zou die vandaag geleverd moeten worden volgens upsrbrouwers123 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:33:
En is er al iemand die zo'n custom built iMac 27" (met i7 Quad 3,4GHz en 2GB GPU bijv.)
Ik ben wel beniewd wanneer Intel de nieuwe chipset aankondigd (11 mei), of dan dit dan ook direct effect zal hebben op de BTO Imac's met de combinatie ssd en reguliere hd!
http://www.9to5mac.com/65...ount-for-ssd-imac-delays/
http://www.9to5mac.com/65...ount-for-ssd-imac-delays/
Ik heb er een beetje hoop op dat de levertijden in elkaar zakken. Maar ze zullen niet voor niets minimaal 4 weken aangeven. Zou dat enkel rondom die chipset draaien? Ik moet helemaal wachten tot haast eind juni
Je hebt toch vorige week besteld? Hoe kan je dan op eind juni uitkomen? Ik heb juist nog niet besteld vanwege het feit dat ik bang ben dat de imac aankomt als ik 4 weken op vakantie ben ( eind mei tot eind juni) en dus niet thuis ben.RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:16:
Ik heb er een beetje hoop op dat de levertijden in elkaar zakken. Maar ze zullen niet voor niets minimaal 4 weken aangeven. Zou dat enkel rondom die chipset draaien? Ik moet helemaal wachten tot haast eind juni
Verwijderd
http://lmgtfy.com/?q=bto+betekenisbilzard schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:31:
Wat houd BTO precies in als ik vragen mag?
build to order
Klopt. Maar het duurde 3 werkdagen en een weekend tot mijn betaling okay bevonden was en de bestelling echt het daglicht zag. 17 juni wordt hij verstuurd, 22 juni bij mij verwacht. Dat is nog een hele poostijlemanz schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:20:
[...]
Je hebt toch vorige week besteld? Hoe kan je dan op eind juni uitkomen? Ik heb juist nog niet besteld vanwege het feit dat ik bang ben dat de imac aankomt als ik 4 weken op vakantie ben ( eind mei tot eind juni) en dus niet thuis ben.
Jezus zeg. Je zou bijna die SSD laten zitten en er later eentje in laten zetten, want dan kun je 'm zo bij een winkel in de buurt ophalen.RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:54:
17 juni wordt hij verstuurd, 22 juni bij mij verwacht. Dat is nog een hele poos
Pfoe, ik dacht dat ik lang moest wachten met 16 mei. Ik ga er later een Vertex 3, of iets wat tegen die tijd(6 maanden-jaartje) goed is in (laten) bouwen.
Ik had ze gevraagd bij Mac.nl wat het eventueel zou kosten, en kreeg vervolgens een mailtje terug dat ze het adviseren vanwege eventuele koeling en warmte problemen.Rhndy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:53:
Pfoe, ik dacht dat ik lang moest wachten met 16 mei. Ik ga er later een Vertex 3, of iets wat tegen die tijd(6 maanden-jaartje) goed is in (laten) bouwen.
En helaas beantwoorde ze me vraag niet wat het zou kosten stel zou ik het willen, op naar de volgende reseller
Ja, het is een hele poos. Maar joh.. weet je.. ik heb al zo lang gewacht op deze computer. En een ene Exirion zij toen tegen mij..bestel die boel nou gewoon.. dus dat ik heb ik toen maar gedaan 
die paar weekjes kunnen er ook nog wel bij. Ik wordt straks vast beloond. Er is ook nog een hoop onbekend over de SSD. Misschien is het een hele rappe.. of valt hij vies tegen. We zullen zien. Als ik de bestelling opnieuw had mogen doen had ik de 2.7 genomen in ieder geval. Bijna alle benches laten zien dat hij met dagelijkse toepassingen prima mee komt en bijna gelijk is aan zijn duurdere 3.1 cpu.
Maargoed... het is zoals het is.
die paar weekjes kunnen er ook nog wel bij. Ik wordt straks vast beloond. Er is ook nog een hoop onbekend over de SSD. Misschien is het een hele rappe.. of valt hij vies tegen. We zullen zien. Als ik de bestelling opnieuw had mogen doen had ik de 2.7 genomen in ieder geval. Bijna alle benches laten zien dat hij met dagelijkse toepassingen prima mee komt en bijna gelijk is aan zijn duurdere 3.1 cpu.
kan je niet wijzigen dan?RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:58:
Ja, het is een hele poos. Maar joh.. weet je.. ik heb al zo lang gewacht op deze computer. En een ene Exirion zij toen tegen mij..bestel die boel nou gewoon.. dus dat ik heb ik toen maar gedaan
Voor de mensen die willen weten hoe dat er nu uit ziet, 2x27" ACD naast je iMac:

Een beetje overkill als je het mij vraagt
...
Ps. Dit is dus een instapmodel (i5, HD 6770M 512MB) en die had totaal geen moeite met het aansturen van de schermen. (geen zware programma's geprobeerd)

Een beetje overkill als je het mij vraagt
Ps. Dit is dus een instapmodel (i5, HD 6770M 512MB) en die had totaal geen moeite met het aansturen van de schermen. (geen zware programma's geprobeerd)
[ Voor 94% gewijzigd door RobbieB op 10-05-2011 16:20 . Reden: Link aangepast, werkt nu weer ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
En de 2.7 is ook nog zuiniger, 65watt tov 95watt, blijft je macje wat koeler.RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:58:
Als je even belt kun je het nog wel wijzigen. Dan heb je wel de mindere GPU. In de meeste benchmarks die voorbij zijn gekomen is de GPU niet meegerekend.dolby schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:21:
[...]
En de 2.7 is ook nog zuiniger, 65watt tov 95watt, blijft je macje wat koeler.
Expired helaas...RobbieB schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:10:
Voor de mensen die willen weten hoe dat er nu uit ziet, 2x27" ACD naast je iMac:
[afbeelding]
Klikbaar voor groter formaat
Een beetje overkill als je het mij vraagt...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
dat is ook weer zo. Een beetje extra GPU power kan ik best gebruiken met al die teken programma's. Maar praten we nu in games over 20 frames verschil tussen de 2 kaarten? Ik zit nog in twijfel. (wordt gek van mezelf)
De vraag is wat er gebeurt als jij gewoon belt en zegt dat hij stuk is.Bosmonster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:22:
Waar het om gaat is BTO's en geopende verpakkingen (bijvoorbeeld om te kijken of je defecte pixels hebt).
Dan bestellen zij dus meteen een nieuwe voor jou (blijkbaar) en stuur jij het ontvangen apparaat met die ene defecte pixel terug
Een probleem met dit scenario is de levertijd van de BTO.. zij ontvangen waarschijnlijk veel eerder jouw "defecte" mac dan dat ze de nieuwe versturen. Geen idee hoe goed de afdelingen onderling met elkaar communiceren bij Apple.
Bij een standaard product lukt het je waarschijnlijk wel.. in het andere geval blijft het beleid dat je een x aantal defecte pixels mag hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 10-05-2011 15:36 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
fixed. twitpic staat linken dus niet toe. vreemd.
2x 27" Apple Cinema Display + 27" iMac is wel sick...
Voor het geld van die 2 cinema displays kocht ik denk ik liever 2 basic 27" iMac's (misschien wel vorige generatie in een leuke aanbieding). Gevoelsmatig heb je dan veel meer waar voor je geld en dan hebben de schermen ook nog eens de gelijke hoogte. Of kun je de nieuwe iMac helemaal niet als extern scherm gebruiken? (zoiets las ik dacht ik ergens).
Voor het geld van die 2 cinema displays kocht ik denk ik liever 2 basic 27" iMac's (misschien wel vorige generatie in een leuke aanbieding). Gevoelsmatig heb je dan veel meer waar voor je geld en dan hebben de schermen ook nog eens de gelijke hoogte. Of kun je de nieuwe iMac helemaal niet als extern scherm gebruiken? (zoiets las ik dacht ik ergens).
Nieuwe iMac kan wel als extern scherm gebruikt worden, maar (internet)bronnen zeggen dat het alleen met de nieuwe MBP's werkt vanwege de Thunderbolt aansluiting. Geen idee of het ook echt zo is.Brm-G schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:13:
2x 27" Apple Cinema Display + 27" iMac is wel sick...
Hahahaha, ik snap dat je gek van jezelf wordtRoyK schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:34:
dat is ook weer zo. Een beetje extra GPU power kan ik best gebruiken met al die teken programma's. Maar praten we nu in games over 20 frames verschil tussen de 2 kaarten? Ik zit nog in twijfel. (wordt gek van mezelf)
Verwijderd
helaas moet ik concluderen dat dat zo isRobbieB schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:15:
[...]
Nieuwe iMac kan wel als extern scherm gebruikt worden, maar (internet)bronnen zeggen dat het alleen met de nieuwe MBP's werkt vanwege de Thunderbolt aansluiting. Geen idee of het ook echt zo is.
ik was eerst ook van plan om mijn PS3 op de iMac (2011) aan te sluiten, maar nee alleen thunderbolt apparatuur kan worden aangesloten. vind het wel een rare zet van apple, want men kan niet eens meer een MBP (2010) aansluiten op de iMac (2011)
Dat vind ik inderdaad ook een nogal rare zet...Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:17:
[...]
helaas moet ik concluderen dat dat zo is![]()
ik was eerst ook van plan om mijn PS3 op de iMac (2011) aan te sluiten, maar nee alleen thunderbolt apparatuur kan worden aangesloten. vind het wel een rare zet van apple, want men kan niet eens meer een MBP (2010) aansluiten op de iMac (2011)
Dan maar twee 27" iMac's kopen uit 2010 om als extern scherm te gebruiken haha.
Verwijderd
dan zou ik persoonlijk op V&A of MP kijken voor het goedkoopste 27" iMac 2009 model, die zal nog wel goedkoper zijn, en heeft hetzelfde scherm. als het alleen als extern scherm wordt gebruikt, dan maken de specificaties niet zo veel meer uit.Brm-G schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:19:
[...]
Dat vind ik inderdaad ook een nogal rare zet...
Dan maar twee 27" iMac's kopen uit 2010 om als extern scherm te gebruiken haha.
Achja voor de mensen die behoefte hebben aan 3 27" iMac's kunnen zich wel een nieuwe uit 2010 veroorloven. Maar ik zou idd ook gewoon kijken voor 2009 modellen. Maar goed, dit doet er allemaal niet toe, ik heb er toch geen behoefte (en al helemaal geen geld) aan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:21:
[...]
dan zou ik persoonlijk op V&A of MP kijken voor het goedkoopste 27" iMac 2009 model, die zal nog wel goedkoper zijn, en heeft hetzelfde scherm. als het alleen als extern scherm wordt gebruikt, dan maken de specificaties niet zo veel meer uit.
SSD is me afgeraden erbij in te zetten of laten zetten, zeiden ze bij mac.nl
Vraag me af waarom anderen het wel doen dan.
Ik moet nu weer nadenken of ik dan gelijk voor de 27" met SSD ga of dat ik het hele SSD gebeurden maar laat zitten.
Ik moet nu weer nadenken of ik dan gelijk voor de 27" met SSD ga of dat ik het hele SSD gebeurden maar laat zitten.
Verwijderd
Gaven ze ook een onderbouwing, want ik heb geen idee hoe ik hierop moet reageren. Ik heb in ieder geval wel een SSD besteld. Voor OS en apps is het veel sneller dan de oude HD's.Mektheb schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:37:
SSD is me afgeraden erbij in te zetten of laten zetten, zeiden ze bij mac.nl
Er werd gezegt het door de service afdeling werd afgeraden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:39:
[...]
Gaven ze ook een onderbouwing, want ik heb geen idee hoe ik hierop moet reageren. Ik heb in ieder geval wel een SSD besteld. Voor OS en apps is het veel sneller dan de oude HD's.
Ik heb zelf ook al een SSD liggen en geheugen, geheugen plaatsen was geen probleem maar de SSD was afgeraden.
Werd overgens niet gepromote ik dan maar de mac 27" met Apple "SSD" moest nemen, dus gewoon vriendelijke geholpen. !
Hierbij :
Wat ik overgens wel begrijp, maar of een Intel / Corsair / Kingston / OCZ vertex nou zoveel warmer is dan de "Apple SSD", betwijfel ik.We raden sterk af om een eigen SSD in een iMac te plaatsen. De koeling werkt dan niet goed, en de SSD word erg warm.
[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 10-05-2011 16:42 ]
Ik ben uiteindelijk niet voor SSD gegaan. Ok, je kan er programma's sneller mee op starten, maar als je data op de HD staat heeft het ook niet zoveel zin.
Ik wacht gewoon op SSD's die extern kunnen worden aangesloten op de Thunderbolt poort. Daar heb ik nog wel geduld voor
Ik wacht gewoon op SSD's die extern kunnen worden aangesloten op de Thunderbolt poort. Daar heb ik nog wel geduld voor
motabeatz.com
Ik heb ook gemailed met AMbridge in Sittard. Er schijnt iets met de temperatuur sensor te moeten gebeuren (vervangen of verplaatsen?). Schijnt nogal lastig te zijn... Als je vooraf geen SSD besteld heb je een andere sensor die vast zit aan de HDD.
Correct me if I am wrong.
Ja dat is volgens mij ook het probleem, maar ik die kan je overall kopen voor zo'n 30a 40 euro ?,Brm-G schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:43:
Ik heb ook gemailed met AMbridge in Sittard. Er schijnt iets met de temperatuur sensor te moeten gebeuren (vervangen of verplaatsen?). Schijnt nogal lastig te zijn... Als je vooraf geen SSD besteld heb je een andere sensor die vast zit aan de HDD.
Heb ik vaker gelezen / gehoort.
Als ze het gewoon niet willen moeten ze dat zeggen, niet omdat het niet goed voor je machine is
Naar mijn mening.
Misschien kunnen ze het zelf niet....Mektheb schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:45:
[...]
Ja dat is volgens mij ook het probleem, maar ik die kan je overall kopen voor zo'n 30a 40 euro ?,
Heb ik vaker gelezen / gehoort.
Als ze het gewoon niet willen moeten ze dat zeggen, niet omdat het niet goed voor je machine is
Naar mijn mening.
Bij AMBridge koste het vervangen van de tempsensor 20 euro en het plaatsen van de SSD 60 euro. Beide excl. BTW
Huhm, ik zoek wel een andere reseller om even mee contact te hebben,Brm-G schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:49:
[...]
Misschien kunnen ze het zelf niet....
Bij AMBridge koste het vervangen van de tempsensor 20 euro en het plaatsen van de SSD 60 euro. Beide excl. BTW
Verwijderd
Als iedereen even een paar weken wacht met die SSD, dan zal er vast wel een tutorial op internet hoe en wat je precies moet doen.
het zou mij niets verbazen als er gewoon een een draadje moet worden gesoldeerd of een heel klein dingetje (wat op ebay voor een paar euro te koop is) moet gemonteerd worden.
het zou mij niets verbazen als er gewoon een een draadje moet worden gesoldeerd of een heel klein dingetje (wat op ebay voor een paar euro te koop is) moet gemonteerd worden.
Ik ben van plan om eind van dit jaar een iMac (2011) instap model te kopen (eerst nog sparen & werken, nu pas 15 dan 16)
Maar ik heb er nog wat vragen over:
- Kun je er games op spelen; zoals COD:BO, Crysis 2 enz. (tenminste vergelijkbaar met console prestaties).
- Als ik het goed heb kan het ook Word, Excel en Powerpoint bestanden openen, maar kan het ze ook zo opslaan zodat ik ze ook in Word, Excel of Powerpoint weer op een andere PC kan openen?
- Wat is fijner; Magic Mouse of Trackpad. Welke werkt dus het snelst en is het minst vermoeiend?
- Heeft die een sterke WiFi ontvanger, ik zit op zolder en mijn huidige PC heeft een wat grotere antenne nodig om het te ontvangen. (Kabels leggen is niet mogelijk).
- Kan er MSN op, of moet je iets anders gebruiken?
- Kijkt het scherm lekker; dus niet vermoeiend aan de ogen.
En het belangrijkste: is die zijn geld waard? Voor mij is dit namelijk heel veel geld, ik moet er zelfs voor gaan werken
Misschien weten jullie nog andere dingen die ik er over moet weten
Bedankt,

- Kun je er games op spelen; zoals COD:BO, Crysis 2 enz. (tenminste vergelijkbaar met console prestaties).
- Als ik het goed heb kan het ook Word, Excel en Powerpoint bestanden openen, maar kan het ze ook zo opslaan zodat ik ze ook in Word, Excel of Powerpoint weer op een andere PC kan openen?
- Wat is fijner; Magic Mouse of Trackpad. Welke werkt dus het snelst en is het minst vermoeiend?
- Heeft die een sterke WiFi ontvanger, ik zit op zolder en mijn huidige PC heeft een wat grotere antenne nodig om het te ontvangen. (Kabels leggen is niet mogelijk).
- Kan er MSN op, of moet je iets anders gebruiken?
- Kijkt het scherm lekker; dus niet vermoeiend aan de ogen.
En het belangrijkste: is die zijn geld waard? Voor mij is dit namelijk heel veel geld, ik moet er zelfs voor gaan werken

Misschien weten jullie nog andere dingen die ik er over moet weten
Bedankt,
Verwijderd
Eerst en vooral, het lijkt me wel logisch dat je er voor moet gaan werken, zo'n dingen worden je natuurlijk niet in de schoot geworpen.
Verder:
- Je kunt er games op spelen, maar dan moet je wel bootcamp installeren(zeker voor de games die jij wil).
- Ja dat kan perfect, je hebt zelfs een Mac versie van MS Office.
- Hangt van je vereisten af, ik gebruik beiden regelmatig, trackpad voor wat surfen en lezen enzo, muis voor preciezie werk.
- Daar kan ik niet mee helpen, maar ik vermoed het wel, anders raad ik je aan(ja het zijn wel extra kosten, maar de moeite waard) om een Time Capsule te kopen, die heeft het n netwerk, daar kan ik thuis toch wel een stuk mee weg.
- Je hebt Windows Messenger for Mac, maar die is erg bagger, ik gebruik persoonlijk Adium, leuk programma!
- Hangt af van hoe dicht die staat natuurlijk, als je hem op 20cm zal zetten zal een 27" scherm wel wat vermoeiend zijn.
Verder:
- Je kunt er games op spelen, maar dan moet je wel bootcamp installeren(zeker voor de games die jij wil).
- Hangt van je vereisten af, ik gebruik beiden regelmatig, trackpad voor wat surfen en lezen enzo, muis voor preciezie werk.
- Daar kan ik niet mee helpen, maar ik vermoed het wel, anders raad ik je aan(ja het zijn wel extra kosten, maar de moeite waard) om een Time Capsule te kopen, die heeft het n netwerk, daar kan ik thuis toch wel een stuk mee weg.
- Je hebt Windows Messenger for Mac, maar die is erg bagger, ik gebruik persoonlijk Adium, leuk programma!
- Hangt af van hoe dicht die staat natuurlijk, als je hem op 20cm zal zetten zal een 27" scherm wel wat vermoeiend zijn.
Na veel nadenken ben ik er eindelijk uit (denk ik
) welke 27" ik ga nemen: de 3.1GHz i5 1GB 6970M. Na studentenkorting en BTW-teruggave is het verschil tussen de high en low-end nog zo'n 185 euro. Hoewel het qua processor niet echt uit zal maken, denk ik dat de betere videokaart wel een goede investering gaat zijn.
Nu alleen nog bedenken of ik me 2-3 weken kan inhouden zodat ik een gratis iPod touch krijg bij de back to school actie, en of ik AppleCare aanschaf. Ik lees hier niet zoveel over AppleCare. Hebben jullie AppleCare bij de nieuwe iMac genomen? (of van plan om dat binnen een jaar alsnog te doen)
Nu alleen nog bedenken of ik me 2-3 weken kan inhouden zodat ik een gratis iPod touch krijg bij de back to school actie, en of ik AppleCare aanschaf. Ik lees hier niet zoveel over AppleCare. Hebben jullie AppleCare bij de nieuwe iMac genomen? (of van plan om dat binnen een jaar alsnog te doen)
Ik snap dat ze niet in m'n schoot geworpen worden, maar voor mij word het dan de eerste keer dat ik ga werkenVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:28:
Eerst en vooral, het lijkt me wel logisch dat je er voor moet gaan werken, zo'n dingen worden je natuurlijk niet in de schoot geworpen.
Verder:
Ik heb even op apple gekeken en daar stond dat Bootcamp er voor zorgde dat je Windows OS op iMac kunt draaien, maar er zijn toch Mac uitvoeringen van spellen? Of is dat niet van alle spellen? Ik zal dat zo even kijken, speel eigenlijk nooit games op PC omdat die van mij dat gewoon niet aankan
iig bedankt
Iemand die nog antwoord wil/kan geven op de overige vragen? Of nog andere dingen
Thanks,
Verwijderd
er zijn maar een paar spellen voor MAC (o.a. COD 4), met bootcamp kun je dus via windows al je games spelen. (o.a. Black Ops)Nikeee schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:32:
[...]
Ik snap dat ze niet in m'n schoot geworpen worden, maar voor mij word het dan de eerste keer dat ik ga werken
Ik heb even op apple gekeken en daar stond dat Bootcamp er voor zorgde dat je Windows OS op iMac kunt draaien, maar er zijn toch Mac uitvoeringen van spellen? Of is dat niet van alle spellen? Ik zal dat zo even kijken, speel eigenlijk nooit games op PC omdat die van mij dat gewoon niet aankan
iig bedankt
Iemand die nog antwoord wil/kan geven op de overige vragen? Of nog andere dingen
Thanks,
hier een lijst van spellen voor MAC: Wikipedia: List of Macintosh games
Zo, voor de mensen die er zin in hebben: 2011 iMac SSD install Guide
Ik denk dat ik eerst maar even wacht hoe de prestaties zijn van de i7 3.4
Verwijderd
dit is precies wat ik zocht, bedankt!!!D-Ed schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:42:
Zo, voor de mensen die er zin in hebben: 2011 iMac SSD install Guide
Ik ben benieuwd of je het aandurft en je garantie er voor durft op te geven.. Succes, wellicht probeer ik het over een jaar eens
Net
27"
2,7-GHz quad-core Intel Core i5
4 GB
1 TB harde schijf
AMD Radeon HD 6770M
Besteld voor 1450 inc. btw... Die we nog aftrekken natuurlijk!
27"
4 GB
1 TB harde schijf
AMD Radeon HD 6770M
Ook de 12% Delft korting kunnen vangen (net als mij:-) ?DefLite schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:57:
Net
27"
4 GB
1 TB harde schijf
AMD Radeon HD 6770M
Verwijderd
mocht hij kapot gaan, dan plaats ik het oude weer terug, niemand die het zietD-Ed schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:53:
[...]
Ik ben benieuwd of je het aandurft en je garantie er voor durft op te geven.. Succes, wellicht probeer ik het over een jaar eens
Precies!rbrouwers123 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:59:
[...]
Ook de 12% Delft korting kunnen vangen (net als mij:-) ?
Ik heb eerst nog overwegen om de snelste iMac te kopen en gelijk voor games gebruiken... maar ding heeft zo'n "pauper" videokaart dus besloten om deze te nemen en desktop erbij te houden.
Misschien over paar jaar maar een Mac Pro
Laat hier eens weten hoe het gaat en of je tegen eventuele problemen aanloopt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:59:
[...]
mocht hij kapot gaan, dan plaats ik het oude weer terug, niemand die het ziet
Verwijderd
doe ik, maar eerst ff kijken of ik die SSD wall ook in europa kan bestellen.D-Ed schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:01:
[...]
Laat hier eens weten hoe het gaat en of je tegen eventuele problemen aanloopt.
Studenten van de Technische Universiteit Delft korting krijgen 12% korting op de aanschafprijs van een Mac, en dat is best een behoorlijke smak geld op een pc van €2300RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:13:
Delft korting?
[ Voor 4% gewijzigd door rbrouwers123 op 10-05-2011 20:19 ]
iMac staat prepared for shipment! zal die dan toch eerder komen?
Verwijderd
studenten krijgen 6% en leraren 8% om het nog mooier te maken.RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:20:
Stelletje bofkonten!
toch wel handig een leraar als vader
Das vreemd, als ik in de NL store op leraar of leerling klik zie ik dezelfde korting staan, geen verschil dus...Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:33:
[...]
studenten krijgen 6% en leraren 8% om het nog mooier te maken.
toch wel handig een leraar als vader
Dat is wat anders. Er zijn speciale URLs voor. Maar die mogen hier niet verspreid worden.
bij ALLE resellers in Nederland krijg je in Nederland als student 6% korting.golfgti5 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:53:
[...]
Das vreemd, als ik in de NL store op leraar of leerling klik zie ik dezelfde korting staan, geen verschil dus...
Bij Surfspot krijg je bij ALLE hogescholen minimaal 8% en sommige universiteiten (waaronder Delft) krijgen zelfs 10 - 12%
Klopt, maar ik geloof inderdaad dat de links hier niet verspreid mogen worden. Gerucht gaat dat je ook zonder student wel van deze korting kan profiteren
Vandaag de introductie van de z68 door Intel. Misschien dat het wat doet met de levertijden van de iMacs met SSD
Waarom mogen die links niet verspreid worden?(waar staat dat?)VeeGee schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:21:
Klopt, maar ik geloof inderdaad dat de links hier niet verspreid mogen worden. Gerucht gaat dat je ook zonder student wel van deze korting kan profiteren
Waarom is dit een gerucht.Als je elkaar wilt helpen om zo veel mogelijk korting te krijgen, dan is daar toch niets mis mee?
Er wordt wel erg geheimzinnig over die kortingen gedaan en het is erg verwarrend waar en hoeveel korting je krijgt.
Bijna iedereen heeft wel een familielid of kennis die of een bedrijf heeft(ivm btw korting) of iemand die in onderwijs zit. Dus je vindt meestal wel iemand die hem voor je kan kopen.
Waar krijg je de meeste korting?
Vraag: als je als student een imac met korting koopt, krijg je dan ook een factuur met het btw bedrag er op?
Alvast bedankt voor de reakties.
De vrienden of familieleden je op die manier willen helpen zijn dom..doggy1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:52:
[...]
Waarom mogen die links niet verspreid worden?(waar staat dat?)
Waarom is dit een gerucht.Als je elkaar wilt helpen om zo veel mogelijk korting te krijgen, dan is daar toch niets mis mee?
Er wordt wel erg geheimzinnig over die kortingen gedaan en het is erg verwarrend waar en hoeveel korting je krijgt.
Bijna iedereen heeft wel een familielid of kennis die of een bedrijf heeft(ivm btw korting) of iemand die in onderwijs zit. Dus je vindt meestal wel iemand die hem voor je kan kopen.
Vraag: als je als student een imac met korting koopt, krijg je dan ook een factuur met het btw bedrag er op?

Het is geen BTW korting, je denkt toch niet dat een bedrijf zomaar even elk jaar een aantal iMac's kan afschrijven van de Nederlandse staat? Ver weg is dat zelfs belastingfraude imo.
Er is een veel simpelere oplossing: het signaal kortsluiten zodat de iMac denkt dat de temperatuur heel laag is en de koeling niet aanslaat. Nou wordt een SSD niet heel warm, maar heeft iets koeling nodig, maar dat kun je softwarematig sturen. Ik ga zelf voor deze simpele oplossing.Brm-G schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:43:
Ik heb ook gemailed met AMbridge in Sittard. Er schijnt iets met de temperatuur sensor te moeten gebeuren (vervangen of verplaatsen?).
Ik heb net die guide gelezen en het is fairly easy, maar ik ben zo bang het ding te slopen >.<Exirion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:16:
[...]
Er is een veel simpelere oplossing: het signaal kortsluiten zodat de iMac denkt dat de temperatuur heel laag is en de koeling niet aanslaat. Nou wordt een SSD niet heel warm, maar heeft iets koeling nodig, maar dat kun je softwarematig sturen. Ik ga zelf voor deze simpele oplossing.
Jullie reageren alleen over die BTW,maar afgezien of ik op antwoord van"moraalridders"zit te wachten.Wat is er op tegen als een van mijn familieleden bv op TU Delft werkt en voor mij een iMac koopt?? Of mag dat ook al niet?D-Ed schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:58:
[...]
De vrienden of familieleden je op die manier willen helpen zijn dom..Als ik je reactie zo lees wil je dus onderwijskorting krijgen en daarbovenop nog eens de BTW terug vragen via een bekende?
Weet iemand toevallig of de post ook familieleden met eventueel mijn ID laat tekenen als de iMac arriveert?
motabeatz.com
Ik hoefde niet te legitimeren, moest alleen krabbeltje zettenNickySantoro schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:17:
Weet iemand toevallig of de post ook familieleden met eventueel mijn ID laat tekenen als de iMac arriveert?
BTW korting? Dat noemen ze fraude, je mag alleen btw terugvragen als je het bedrijfsmatig gebruikt binnen dat bedrijf...doggy1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:52:
[...]
Waarom mogen die links niet verspreid worden?(waar staat dat?)
Mwa , netjes is het niet natuurlijk.doggy1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:16:
[...]
Jullie reageren alleen over die BTW,maar afgezien of ik op antwoord van"moraalridders"zit te wachten.Wat is er op tegen als een van mijn familieleden bv op TU Delft werkt en voor mij een iMac koopt?? Of mag dat ook al niet?
Ah thanks, dan kan ik hem na mn werk uitpakkenSaURoN schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:20:
[...]
Ik hoefde niet te legitimeren, moest alleen krabbeltje zetten
[...]
motabeatz.com
Ik heb de nieuwste iMac 21.5 inch meegenomen met de i5 en 500GB HDD[b][message=36005987,noline]@ WinterBase, welke heb je nu uiteindelijk meegenomen bij de MediaMarkt?
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Als een familielid op de TU delft werkt en zo die iMac koopt is dat prima. Wat die er daarna mee doet (lees: aan jou overdragen) moet die zelf weten.doggy1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:16:
[...]
Jullie reageren alleen over die BTW,maar afgezien of ik op antwoord van"moraalridders"zit te wachten.Wat is er op tegen als een van mijn familieleden bv op TU Delft werkt en voor mij een iMac koopt?? Of mag dat ook al niet?
Gebruik maken van de TU delft link en op die manier zelf bestellen is natuurlijk minder netjes al is de kans dat je gecontroleerd wordt niet heel erg groot.
BTW kun je alleen terugkrijgen als je de iMac bedrijfsmatig gebruikt.
Als je een iMac met studenten/lerarenkorting koopt accepteer je de overeenkomst de iMac voor studie-gerelateerd werk te gebruiken...
Als de belastingdienst ziet op de factuur dat deze met studentenkorting is aangeschaft trappen ze natuurlijk niet in het grapje je ook nog eens de BTW terug te geven... Het is of het één of het ander.
[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 11-05-2011 11:50 ]
En eigenlijk geen van beidenBrm-G schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:46:
[...]
Als de belastingdienst ziet op de factuur dat deze met studentenkorting is aangeschaft trappen ze natuurlijk niet in het grapje je ook nog eens de BTW terug te geven... Het is of het één of het ander.
Onderbouwing, heb je dit elders op internet kunnen vinden, of is het alleen de service toko die aangeeft dat het niet goed is?Mektheb schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:41:
[...]
Er werd gezegt het door de service afdeling werd afgeraden.
Ik heb zelf ook al een SSD liggen en geheugen, geheugen plaatsen was geen probleem maar de SSD was afgeraden.
Werd overgens niet gepromote ik dan maar de mac 27" met Apple "SSD" moest nemen, dus gewoon vriendelijke geholpen. !
Hierbij :
[...]
Wat ik overgens wel begrijp, maar of een Intel / Corsair / Kingston / OCZ vertex nou zoveel warmer is dan de "Apple SSD", betwijfel ik.
Die service toko zegt het.tijlemanz schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:31:
[...]
Onderbouwing, heb je dit elders op internet kunnen vinden, of is het alleen de service toko die aangeeft dat het niet goed is?
En heb net een andere Reseller gemaild en die beginnen der al helemaal niet aan, kan hem kopen met SSD of anders niet ze zetten hem erook niet in voor een prijs.
Misschien handig als je de resellers even noemt. Dan weet iedereen waar die het wel/niet kan proberen.Mektheb schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:
[...]
Die service toko zegt het.
En heb net een andere Reseller gemaild en die beginnen der al helemaal niet aan, kan hem kopen met SSD of anders niet ze zetten hem erook niet in voor een prijs.
AMBridge doet het wel €80 excl. btw (eigen SSD)
iVizi doet het ook (prijs weet ik niet - SSD aankopen bij iVizi).
Macrepair in amsterdam doet het ook voor ongeveer €95 incl.
[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 11-05-2011 15:10 ]
iCentre in Zeist doet het niet, maakt niet uit voor welk bedrag, alleen met aanschijf orginele SSD bij de Config.Brm-G schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:01:
[...]
Misschien handig als je de resellers even noemt. Dan weet iedereen waar die het wel/niet kan proberen.
AMBridge doet het wel €80 excl. btw (eigen SSD)
iVizi doet het ook (prijs weet ik niet - SSD aankopen bij iVizi).
Mac.nl ( ook niet omdat de service centre het niet goedkeurd )
Macrepair.nl ( heb ik gekeken maar die vervangen de 1tb dan voor je SSD en dat is dus niet mijn bedoeling, ik wil ze BEIDE en me DRIVE ook nog het liefst. )
En die jij opnoemt zitten jammer genoeg verweg van meEigen SSD, alleen inbouwen op locatie van de harde schijf € 121.38 Reparatie
[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 11-05-2011 15:18 ]
Ah, OK. Ze adviseren het dus niet te doen wanneer het een aftermarket ssd betreft, dus de standaard ssd's zouden niet met dit probleem te maken moeten hebben? Of is dit een conclusie die nog niet te trekken valt?Mektheb schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:
[...]
Die service toko zegt het.
Verwijderd
Die laatste alinea is overigens grote flauwekul.BTW kun je alleen terugkrijgen als je de iMac bedrijfsmatig gebruikt.
Als je een iMac met studenten/lerarenkorting koopt accepteer je de overeenkomst de iMac voor studie-gerelateerd werk te gebruiken...
Je hebt gewoon het recht om BTW terug te vragen als je studie gerelateerd is aan je werk.
Da's de enige voorwaarde die meneer de belastinginspecteur stelt.
Ja ze adviseren het inderdaad niet te doen, vanwege de tempratuur.tijlemanz schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:21:
[...]
Ah, OK. Ze adviseren het dus niet te doen wanneer het een aftermarket ssd betreft, dus de standaard ssd's zouden niet met dit probleem te maken moeten hebben? Of is dit een conclusie die nog niet te trekken valt?
Er zijn zat mensen die hem al ingebouwd hebben ( zelf ) en geen probleem hebben, of die het hebben laten doen of zullen laten doen ( sommige resellers doen het prima een Aftermarket SSD tegen vergoeding erin bouwen ) , alleen willen blijkbaar niet alle resellers het doen.Bedankt voor je mail. We raden sterk af om een eigen SSD in een iMac te plaatsen. De koeling werkt dan niet goed, en de SSD word erg warm.
Uiteraard kunnen we wel het geheugen inbouwen als je ermee langs komt naar een van onze winkels.
En de standaard ssd die je als optie erbij kan kiezen is natuurlijk geen probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 11-05-2011 15:25 ]
Ik heb zo'n gevoel dat dat bij hem niet het geval is. Hij wilt namelijk de iMac door iemand anders laten kopen.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:22:
[...]
Die laatste alinea is overigens grote flauwekul.
Je hebt gewoon het recht om BTW terug te vragen als je studie gerelateerd is aan je werk.
Da's de enige voorwaarde die meneer de belastinginspecteur stelt.
Ik heb net een Vertex 3 Max IOP 120GB voor m'n 27" gekocht en ga die er vanmiddag nog in zettenMektheb schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:31:
Ik heb net die guide gelezen en het is fairly easy, maar ik ben zo bang het ding te slopen >.<
Doe je nog een paar bench testen voor en na Exirion? Misschien leuk om een verschil te meten
held !Exirion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:39:
[...]
Ik heb net een Vertex 3 Max IOP 120GB voor m'n 27" gekocht en ga die er vanmiddag nog in zettenAls ik lang weg blijf weet je hoe het ervoor staat
Laat je bevindingen maar weten, kan je het niet tegen vergoeding voor mij doen haha
j/k
Succes met inbouwen !
[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 11-05-2011 15:47 ]
Zojuist een mail van Apple gehad, morgen mag ik mijn iMac in ontvangst nemen!
Ik wil deze zomer een imac aanschaffen, maar heeft een i7 2,8 Ghz volgens jullie meerwaarde tegenover de standaard i5 2,7 Ghz? (het gaat hier om het 21,5" model). De Mac zal voornamelijk gebruikt worden voor internet, gaming (nieuwe games ala crysis etc..) en videoconverting.
[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 11-05-2011 16:42 ]
Grootste voordeel van de i7 t.o.v. de i5 is volgens mij de hyper thread ondersteuning (8 virtual cores). Ik denk niet dat je daar bij games erg veel voordeel van zult hebben, meer bij encoden van video enz.
In het geheel is die i7 bij single core applicaties wel wat sneller dan een i5 maar daar heb ik voor de iMac nog niet echt nuttige benchmarks van gezien.
In het geheel is die i7 bij single core applicaties wel wat sneller dan een i5 maar daar heb ik voor de iMac nog niet echt nuttige benchmarks van gezien.
De i5 3.1 heeft een stevigere videokaart.. dat houd ik mezelf maar voor.. ik zit er sterk aan te denken om die hele Apple op te bellen en te vragen of ze de boel niet om kunnen zetten naar de i5 2.7
Bijna niemand om me heen op allerlei forums die een i5 kiezen, nemen de 3.1 *sniff sniff*
Bijna niemand om me heen op allerlei forums die een i5 kiezen, nemen de 3.1 *sniff sniff*
Zo gaat dat altijd, en uiteindelijk kom je er na een tijd achter dat je die i7 helemaal niet nodig hebt (immers je hebt al gekozen voor een i5) en dat het eigenlijk zonde was van je geld.
Gewoon nemen wat binnen jouw budget past en wat snel genoeg is.
Gewoon nemen wat binnen jouw budget past en wat snel genoeg is.
Die iMac wat je besteld hebt is prima en denk dat je het vooral voor de videokaart moet doen. Die verschilt toch wel behoorlijk namelijk. Als je denkt dat die 512MB genoeg is kun je het op korte termijn nog even veranderen. Zeker omdat je in het begin twijfelde tussen de 2GB en 1GB videokaart zou ik bij je huidige keuze blijven.RoyK schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:04:
De i5 3.1 heeft een stevigere videokaart.. dat houd ik mezelf maar voor.. ik zit er sterk aan te denken om die hele Apple op te bellen en te vragen of ze de boel niet om kunnen zetten naar de i5 2.7
Het is eigenlijk vrij simpel. Speel je games? Ga dan absoluut voor de iMac met de snelste videokaart. Speel je geen games, dan zijn alle videokaarten prima.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8