Net met m'n vader gehad over aanschaf nieuwe computer voor hem. Een iMac leek 'm wel wat. Maar heb gezegd dat die nog maar even moet wachten tot eind mei / begin juni omdat dan de 'Back to School' actie van Apple weer begint. Dan kan die via mij of m'n (tweeling)broer een iMac aanschaffen met 8% korting, een (bijna) gratis iPod, en misschien ook nog wel een (bijna) gratis printen als die actie dan ook nog geldt.
Het basic model voldoet prima voor wat hij ermee wil doen. Een beetje internetten, veel excel werk en hij is penningmeester bij een vereniging wat hij mbv de computer bijhoudt. Helaas moet die voor dat laatste windows hebben omdat het programma 'PC leden voor Windows' niet op OS X draait. Om handmatig weer alle leden (met alle bijbehorende gegevens) te gaan invoeren in een nieuw (alternatief) programma is een beetje te veel werk. Zal via bootcamp dan maar Windows 7 voor hem erop zetten. Daarnaast lijkt me een toetsenbord met numeriek gedeelte wel handig voor het excel werk.
Nog (iets minder dan) een maandje wachten.
Enige trieste is dat mijn vader dan een nieuwe Mac heeft dan ik -_-.
Het basic model voldoet prima voor wat hij ermee wil doen. Een beetje internetten, veel excel werk en hij is penningmeester bij een vereniging wat hij mbv de computer bijhoudt. Helaas moet die voor dat laatste windows hebben omdat het programma 'PC leden voor Windows' niet op OS X draait. Om handmatig weer alle leden (met alle bijbehorende gegevens) te gaan invoeren in een nieuw (alternatief) programma is een beetje te veel werk. Zal via bootcamp dan maar Windows 7 voor hem erop zetten. Daarnaast lijkt me een toetsenbord met numeriek gedeelte wel handig voor het excel werk.
Nog (iets minder dan) een maandje wachten.
Enige trieste is dat mijn vader dan een nieuwe Mac heeft dan ik -_-.