Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:31
Net met m'n vader gehad over aanschaf nieuwe computer voor hem. Een iMac leek 'm wel wat. Maar heb gezegd dat die nog maar even moet wachten tot eind mei / begin juni omdat dan de 'Back to School' actie van Apple weer begint. Dan kan die via mij of m'n (tweeling)broer een iMac aanschaffen met 8% korting, een (bijna) gratis iPod, en misschien ook nog wel een (bijna) gratis printen als die actie dan ook nog geldt.

Het basic model voldoet prima voor wat hij ermee wil doen. Een beetje internetten, veel excel werk en hij is penningmeester bij een vereniging wat hij mbv de computer bijhoudt. Helaas moet die voor dat laatste windows hebben omdat het programma 'PC leden voor Windows' niet op OS X draait. Om handmatig weer alle leden (met alle bijbehorende gegevens) te gaan invoeren in een nieuw (alternatief) programma is een beetje te veel werk. Zal via bootcamp dan maar Windows 7 voor hem erop zetten. Daarnaast lijkt me een toetsenbord met numeriek gedeelte wel handig voor het excel werk.

Nog (iets minder dan) een maandje wachten.

Enige trieste is dat mijn vader dan een nieuwe Mac heeft dan ik -_-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 09:23
Ik wil best zo'n testje draaien, maar heb er geen ervaring mee, is het gewoon druk op de knop en er komt een antwoord uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:09:
Zal via bootcamp dan maar Windows 7 voor hem erop zetten. Daarnaast lijkt me een toetsenbord met numeriek gedeelte wel handig voor het excel werk.
Ik zou zelf voor VMWare Fusion (€61,95) gaan. Als je dan wilt switchen / copy pasten tussen Excel en je mail of internet / een muziekje wilt luisteren hoeft je niet steeds opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
de basic iMac 27" is niet meer te koop (die van €1649)
http://store.apple.com/nl...ac/select?mco=MjIwNTQyNjE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
inderdaad, misschien de VR op of toch een kleine verandering nog omdat het niet klopt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Mektheb schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:47:
[...]

inderdaad, misschien de VR op of toch een kleine verandering nog omdat het niet klopt ofzo
Voorraad zou betekenen dat hij simpelweg langere levertijd krijgt. In de USA is hij nog wel te koop. Strange...

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Had net ook al wat problemen op de Apple site met foutmeldingen bij het 21,5" model. Zal wel iets mis zijn op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Hij is alweer te koop;-) zal inderdaad wel een foutje geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Heeft iemand al benchmarks gezien van de SSD die door Apple wordt geleverd? De prijs is gigantisch, maar ik overweeg een combi met een traditionele schijf, wat later moeilijk zelf te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 14:09

RoyK

Hobby tekenaar

Robberto schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:08:
Ik wil best zo'n testje draaien, maar heb er geen ervaring mee, is het gewoon druk op de knop en er komt een antwoord uit? :)
Ik heb geen flauw idee :P

Volgens mij is het een tooltje downloaden en op start drukken.

Mijn bestelling staat nog steeds op: Wordt beoordeeld. Gister avond het geld over gemaakt.. daar hou ik dan weer niet zo van heh.. met dit soort giga bedragen :|
Martiveen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:29:
Heeft iemand al benchmarks gezien van de SSD die door Apple wordt geleverd? De prijs is gigantisch, maar ik overweeg een combi met een traditionele schijf, wat later moeilijk zelf te maken is.
Niemand weet die volgens mij, want het is naar mijn weten een compleet nieuwe SSD die nog niemand gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door RoyK op 05-05-2011 20:31 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Nu online
RoyK schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:30:
[...]
Niemand weet die volgens mij, want het is naar mijn weten een compleet nieuwe SSD die nog niemand gebruikt.
Als de performance in de buurt komt van een Vertex 3, dan is de prijs helemaal niet gek: de goedkoopste webshop zit maar 40,-- (excl. inbouw & verzenden) onder de Apple prijs. Maar als het de SSD's zijn zoals in de MBA; dan is het weer erg duur.

Dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:41
Alles van Apple is duur dus ik snap niet waarom mensen zo zeuren, take it or leave it. De iMac is toch al duur, dan kun je het beter in 1x goed doen dan naar een half jaar spijt ervan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
NotSoSteady schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:43:
Alles van Apple is duur dus ik snap niet waarom mensen zo zeuren, take it or leave it.
Bedankt voor je nuttige bijdrage in dit topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Martiveen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Als de performance in de buurt komt van een Vertex 3, dan is de prijs helemaal niet gek: de goedkoopste webshop zit maar 40,-- (excl. inbouw & verzenden) onder de Apple prijs. Maar als het de SSD's zijn zoals in de MBA; dan is het weer erg duur.

Dubio.
Wat dacht je van even wachten? Dan weet je het en waarschijnlijk zijn ze daarna meteen volop leverbaar. ;)

Ik verwacht eigenlijk dat de levertijd van de iMac heel snel omlaag gaat. 11 Mei wordt de Intel Z68-serie geïntroduceerd, daarna mag Apple ook zeggen wat er eigenlijk in de iMac zit en wat het kan (en doet). Het zou mij niets verbazen als de meeste mensen die een SSD erbij hebben besteld, hem binnen twee weken binnen hebben.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Nu online
Krisp schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:32:
[...]

Wat dacht je van even wachten? Dan weet je het en waarschijnlijk zijn ze daarna meteen volop leverbaar. ;)

Ik verwacht eigenlijk dat de levertijd van de iMac heel snel omlaag gaat. 11 Mei wordt de Intel Z68-serie geïntroduceerd, daarna mag Apple ook zeggen wat er eigenlijk in de iMac zit en wat het kan (en doet). Het zou mij niets verbazen als de meeste mensen die een SSD erbij hebben besteld, hem binnen twee weken binnen hebben.
Ik wacht al 4,5 maand. Dat is best lang zonder computer :+

Zojuist maar de gok genomen en een SSD + 1TB versie besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Net even de 27" iMac op het werk (Media Markt) opgemeten en als ik het zo zie past hij perfect op mijn bureau naast mijn huidige Windows pc monitor!
Moet wel wat ruimte maken om de iMac neer te kunnen zetten, maar dat zie ik tegen die tijd allemaal dan wel. Ben in ieder geval blij dat hij perfect past ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HA5H op 05-05-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Haakontje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:48:
Net even de 27" iMac op het werk (Media Markt) opgemeten en als ik het zo zie past hij perfect op mijn bureau naast mijn huidige Windows pc monitor!
Moet wel wat ruimte maken om de iMac neer te kunnen zetten, maar dat zie ik tegen die tijd allemaal dan wel. Ben in ieder geval blij dat hij perfect past ;)
Toevallig heb ik het hier net over de formaten ivm aanschaf nieuwe bureau, kun je ze mij even doorgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
D-Ed schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:49:
[...]

Toevallig heb ik het hier net over de formaten ivm aanschaf nieuwe bureau, kun je ze mij even doorgeven ;)
Staan toch ook gewoon op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gelukkig heb ik het probleem niet, vervang een 27" voor een 27" xD.
Mijn voordeel geen kabels meer behalve 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 09:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

Ikzelf heb het grootste Ikea Galant blad en dat is ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:34:
[...]

Staan toch ook gewoon op de site?
Klopt, toevallig las ik het en hadden we het er drie minuten daarvoor over het formaat, daarom mijn vraag die ik inderdaad zelf had kunnen beantwoorden ;)

Iets anders, ram ga ik bijkopen, wat is jullie advies, 8 gig (2x4) bij prikken en zo op 12 gig uitkomen of de 4 gig gebruiken voor MB en met 8 gig beginnen in de iMac? (ik verneem dat het werken met met verschillende merken RAM de prestaties kan beïnvloeden ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik bedacht me net dat ik helemaal geen review van mijn iMac had geschreven dus dat heb ik nog even snel gedaan. Misschien handig voor mensen die willen vergelijken tussen het basic model van nu en het vorige basic model. Ik heb geekbench scores toegevoegd en waar het verhaal op neer komt is dat die machine prima is voor day to day tasks.

Laat even weten of jullie nog meer willen weten wat ik eventueel kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:15:
Ik bedacht me net dat ik helemaal geen review van mijn iMac had geschreven dus dat heb ik nog even snel gedaan. Misschien handig voor mensen die willen vergelijken tussen het basic model van nu en het vorige basic model. Ik heb geekbench scores toegevoegd en waar het verhaal op neer komt is dat die machine prima is voor day to day tasks.

dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:46

Step

step@tweakers.net#

Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:15:

Je voor- en nadelen zijn een beetje algemeen (dit geldt voor zowat elke Mac, behalve soms de prijs). :) Misschien daar wat dieper op in gaan?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Vanmiddag maar even in de apple store naar de 27" iMac in real-life gaan kijken. Supermooi, maar dat scherm is enorm! veel groter dan ik had verwacht. Hopelijk is het niet te groot voor me... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

bartos88 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:19:
Vanmiddag maar even in de apple store naar de 27" iMac in real-life gaan kijken. Supermooi, maar dat scherm is enorm! veel groter dan ik had verwacht. Hopelijk is het niet te groot voor me... :P
Trust me, het kan nooit groot genoeg wezen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Step schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:18:
[...]

Je voor- en nadelen zijn een beetje algemeen (dit geldt voor zowat elke Mac, behalve soms de prijs). :) Misschien daar wat dieper op in gaan?
In principe staan die dingen uitgelegd in de review of is het de bedoeling dat ik die onderaan bij voor- en nadelen nog wat verder uitwerk? Maar thanks voor je feedback in ieder geval. Zal even kijken wat ik nog kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Step schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:19:
[...]
Trust me, het kan nooit groot genoeg wezen! :D
Ok dan is het goed :D

Wat me trouwens opviel is dat hij supersnel programma's als office opstartte (het was de i5 van 2010). Ik heb nog aan de verkoper gevraagd of er een SSD in zat, maar na even in de disc utility en system profiler te kijken bleek er toch gewoon een HD in te zitten. Ik heb nog nooit een iMac gebruikt, maar dat belooft veel goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

bartos88 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:22:
[...]

Ok dan is het goed :D

Wat me trouwens opviel is dat hij supersnel programma's als office opstartte (het was de i5 van 2010). Ik heb nog aan de verkoper gevraagd of er een SSD in zat, maar na even in de disc utility en system profiler te kijken bleek er toch gewoon een HD in te zitten. Ik heb nog nooit een iMac gebruikt, maar dat belooft veel goeds :)
De 27" is groot en je begint je af te vragen of ie niet te groot is, maar je graat alle ruimte van het scherm ook gebruiken en dus zul je soms zelfs het idee hebben dan zelfs 30" nog niet groot genoeg is. :)

Heb zelf de 2010 27" maxed out en hij is echt super snel en zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
[...]

Ik heb de volgende dingen opgemeten:
Breedte: 65,1 cm
Diameter: 78 cm
Hoogte: 45 cm

Ik heb overigens een IKEA Jerker bureau (heb ik al heel wat jaartjes en ben er nog steeds heel blij mee) wat een groot houten werkblad heeft, dat is zeker een voordeel bij de iMac ;)

[ Voor 20% gewijzigd door HA5H op 06-05-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Wat heb je eigenlijk aan een Thunderbolt 10 Gbps aansluiting op de nieuwe imac. Dit is toch alleen handig als je bijvoorbeeld een mac pro zou hebben met 3 pci-express ssd schijven van 1400 MB/s zou hebben, in stripped raid?

Anders heb je toch niks aan deze snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 10:55
Ik zou graag een nieuwer model iMac aanschaffen, maar ik vraag me nog iets af. Ik twijfel namelijk tussen een 21,5 en 27inch model. Is het mogelijk om bij een van de modellen een playstation aan te sluiten, zodat ik kan gamen op een 27inch IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:35
Met een converter ertussen wel. Maar het is niet echt optimaal.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
iwan_app schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:25:
Ik zou graag een nieuwer model iMac aanschaffen, maar ik vraag me nog iets af. Ik twijfel namelijk tussen een 21,5 en 27inch model. Is het mogelijk om bij een van de modellen een playstation aan te sluiten, zodat ik kan gamen op een 27inch IPS scherm.
Heb even voor je gegoogled, maar dit is tot nu toe nog onmogelijk tot Apple een HDMI aansluiting in haar iMacs gaat stoppen.

Kan echt niet wachten tot ik mijn iMac kan bestellen, moet alleen nog een klein maandje doorsparen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou de BTO die ik bestelt had is gisteren verzonden, alleen jammer genoeg denken ze pas de 10 of 11 te leveren :( Stond eerst 9 mei dus niet veranderd in de positieve zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 17:54
Weet iemand of er verschil is tussen het standaard Nederlandse wireless keyboard of de 'internationaal Engels' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-Dutch.jpg
Dutch

Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-US.jpg
US

Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-International.jpg
International English

http://support.apple.com/kb/HT2841

[ Voor 31% gewijzigd door SaURoN op 06-05-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Bedankt. De afbeeldingen zijn alleen net iets te klein om de verschillen goed te kunnen zien maar volgens mij zie ik bij het Nederlandse keyboard alleen een Euro symbool extra t.o.v. het internationaal Engels.

Geen reden dus om alleen daarvoor een BTO online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:23
Kijk eens naar de enter knop...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
WokeBroke schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:19:
Wat heb je eigenlijk aan een Thunderbolt 10 Gbps aansluiting op de nieuwe imac. Dit is toch alleen handig als je bijvoorbeeld een mac pro zou hebben met 3 pci-express ssd schijven van 1400 MB/s zou hebben, in stripped raid?

Anders heb je toch niks aan deze snelheid?
Mensen die video-editten zijn er blij mee denk ik! Resoluties van 4K en 8K staan op het punt uit te komen (op Youtube al te zien). De datastroom die hiermee op gang komt kan perfect door de Thunderbolt poorten (externe schijven etc.)

Het doorlussen van verschillende monitors, aan elkaar hangen van verschillende schijven, externe bootdisc SSD, etc. etc. Genoeg redenen te bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

PeterPan schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:42:
Bedankt. De afbeeldingen zijn alleen net iets te klein om de verschillen goed te kunnen zien maar volgens mij zie ik bij het Nederlandse keyboard alleen een Euro symbool extra t.o.v. het internationaal Engels.

Geen reden dus om alleen daarvoor een BTO online te bestellen.
Naast de enter, ook de linker shift (` zit naast Z ipv langere shift knop)

Ik heb een NL versie en een US versie. Als je nu tikt op een plank met liggende enter, zou ik je aanraden om US layout te nemen. Ik zit na een jaar nog steeds wel eens mis. En het belemmerd in het snel tikken van je tekst.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Bedankt. Ik tijp niet zoveel dus dat maakt me niet zoveel uit.
Vroeger had je echte Nederlandse toetsenborden die echt een totaal verschillende indeling hadden m.b.t. de lees teken en speciale tekens als /\[]~ enz. Zoals je dat nu nog ziet bij Franse toetsenborden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helaas staat mijn order nog steeds op: Wordt beoordeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

Zou er een belletje achteraan plegen. Dit is geloof ik je tweede volle dag met beoordeling toch?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hoe heb je betaald? Kan met de overschrijving van bank naar bank te maken hebben wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Quakie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:37:
Zou er een belletje achteraan plegen. Dit is geloof ik je tweede volle dag met beoordeling toch?
Dit zou ik niet doen, zo toon je alleen maar aan dat je ongeduldig bent. :) De betaling kan soms gewoon even duren. Als je met creditcard had betaald ging dit super snel, maar bij bank naar bank duurt het gewoon een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sluuz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:46:
Kijk eens naar de enter knop...
Ik zie geen verschil tussen de entertoets van International English en NL. Het enige verschil lijkt het euroteken te zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04 18:26
Nu ik dat zie met die toetsenborden had ik liever ook een US versie dan de Dutch versie ivm de enter knop.
Mijn aanvraag staat ook nog steeds op Wordt beoordeeld. Weten jullie misschien of ik mijn configuratie nog kan aanpassen en dan alleen een US toetsenbord nemen ipv de Dutch versie?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Step schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Dit zou ik niet doen, zo toon je alleen maar aan dat je ongeduldig bent. :) De betaling kan soms gewoon even duren. Als je met creditcard had betaald ging dit super snel, maar bij bank naar bank duurt het gewoon een stuk langer.
Te laat, ik heb al gebeld haha! Ik had toch nog een vraagje. De mevrouw heeft me netjes te woord gestaan dat een ander bedrijf de betalingen verwerkt en ongeveer 2 tot 4 dagen nodig heeft om Apple groen licht te geven. Geen probleem, ik ben weer even gerust.

@NickySantoro, ik heb de vraag gesteld hoe het met die enter zit. Deze zelfde mevrouw vertelde me dat er maar een paar mm verschil in zit qua afstand en dat je hier zo aan gewend ben. Ik heb het lekker op een NL toetsenboard gehouden, immers woon ik in Nederland en zal OSX straks ook NL zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 06-05-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Canaria schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Ik zie geen verschil tussen de entertoets van International English en NL. Het enige verschil lijkt het euroteken te zijn.
Enter knop van de US versie en de Internationale/Dutch versie ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 21:50
NickySantoro schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Enter knop van de US versie en de Internationale/Dutch versie ;)
Ja, maar er werd gevraagd naar de verschillen tussen de Nederlandse en de Engelse en vervolgens gaat iedereen de verschillen met de US versie opsommen :)
Canaria geeft dus het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
dcl! schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Ja, maar er werd gevraagd naar de verschillen tussen de Nederlandse en de Engelse en vervolgens gaat iedereen de verschillen met de US versie opsommen :)
Canaria geeft dus het juiste antwoord.
Dan was de persoon die een reply gaf met "de enter knop" niet echt duidelijk ;)

@RoyK: Ik ben zelf zo'n lange enter gewent, dus denk dat ik wel irritaties krijg met die enter knop :P
Had je toevallig gevraagd of je jouw configuratie nog kon wijzigen?

edit: Heb net even gebeld en het kon nog gewijzigd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Motabeatz op 06-05-2011 10:57 . Reden: edit ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:56

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

RoyK schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:25:
Helaas staat mijn order nog steeds op: Wordt beoordeeld :(
Bij mij is de status na 3 dagen eindelijk veranderd naar "Nog niet verzonden".

Verwachte verzenddatum: 16 Jun, 2011
Verwachte leverdatum: 22 Jun, 2011

Nog even geduld dus... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 01:03
Hier wat benches van de verschillend imac's tov de oude modellen.
http://www.primatelabs.ca...imac-benchmarks-mid-2011/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:44:
[...]

Bij mij is de status na 3 dagen eindelijk veranderd naar "Nog niet verzonden".

Verwachte verzenddatum: 16 Jun, 2011
Verwachte leverdatum: 22 Jun, 2011

Nog even geduld dus... :'(
Lijkt me meer iets voor een apart topic: Het grote "Wat is de status van jouw iMac order?" topic. Hoop niet dat iedereen hier iedere update van zijn order gaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Even een hele stomme vraag, wat ik eigenlijk niet eens weet zit er een MIC ingebouwd in een iMac of alleen een "webcam" ?.
Anders moet ik alsnog een losse mic op me desk hebben staan, ( ruimte )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 16:23

krazzer

Tijd is een illusie

Anoniem: 44203 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Lijkt me meer iets voor een apart topic: Het grote "Wat is de status van jouw iMac order?" topic. Hoop niet dat iedereen hier iedere update van zijn order gaat posten.
Wordt hier al gedaan :) (voor iMacs met SSD)

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1148415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Die "stomme" vraag word je beantwoord in de specificaties op apple.nl.
Maar doe geen moeite: antwoord ja ingebouwd (duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Mektheb schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:15:
Even een hele stomme vraag, wat ik eigenlijk niet eens weet zit er een MIC ingebouwd in een iMac of alleen een "webcam" ?.
Anders moet ik alsnog een losse mic op me desk hebben staan, ( ruimte )
Zit een Mic ingebouwd zie:

YouTube: New 2011 iMac: Facetime HD 720P Video Quality Test

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Een webcam zonder mic is redelijk zinloos. Dat vind je alleen in PC's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
./shame sorry hoor bakman mag mijn lompheid me vergeven worden :o
En dank u dames en heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
iMac 27" i7 Quad en 2GB Video kaart, de rest basic, zijn al klaar verzending, hopelijk komt die maandag al:-)

is dit bij andere mensen ook zo bij status: "Prepared for shipment" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik ga hem bij Reseller halen, moet namelijk contant betalen, nog 2 weken wachten :<

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 06-05-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Leuke uitgaven voor je zwart geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
rbrouwers123 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:44:
iMac 27" i7 Quad en 2GB Video kaart, de rest basic, zijn al klaar verzending, hopelijk komt die maandag al:-)

is dit bij andere mensen ook zo bij status: "Prepared for shipment" ?
Bij mij is die gisteren verzonden, maar hij komt dinsdag aan volgens UPS, dus denk niet dat die maandag al komt bij jou als die nog verzonden moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

SaURoN schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:20:
[...]

Bij mij is die gisteren verzonden, maar hij komt dinsdag aan volgens UPS, dus denk niet dat die maandag al komt bij jou als die nog verzonden moet worden :P
Misschien kunnen jullie elkaar PM'en of mailen als de boel besteld, verstuurd of aangekomen is. Lijkt me voor dit topic helemaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:57
Anoniem: 44203 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:43:
[...]

Misschien kunnen jullie elkaar PM'en of mailen als de boel besteld, verstuurd of aangekomen is. Lijkt me voor dit topic helemaal niet interessant.
Daar is het levertijden topic voor idd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nog even terugkomend op mijn review over het vorige model 21,5" iMac. Misschien nog een tip voor diegene die aan het kijken zijn voor de nieuwe basis versie 21,5" iMac.

Ik heb wat benchmarks vergeleken met de nieuwe generatie, er zit zo'n 1000 punten verschil in geekbench, de 2010 core i3 scoort 5800 punten en de 2011 core i5 scoort 6800 punten. Het gat is behoorlijk, maar met de day-to-day tasks ga je er denk ik niets van merken. Op verschillende plekken zijn de 2010 modellen van de iMac's in de aanbieding en de basis versie is volgens mij al voor €999 euro te krijgen op het moment. Ik zou er dus nog maar eens over nadenken of je niet beter 150 euro kunt besparen als je er toch niet zo heel veel bijzonders mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Laatst online: 26-04 15:57
ben benieuwd of het yellow issue opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403048

Zijn de SSD's die in de 21.5-inch en de 27-inch zitten eigenlijk verschillend, of gewoon dezelfde?
Aangezien bij de 21.5 de levertijd bij SSD opschuift naar 2-3 weken en bij de 27-inch naar 4-6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 403048 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:50:
Zijn de SSD's die in de 21.5-inch en de 27-inch zitten eigenlijk verschillend, of gewoon dezelfde?
Aangezien bij de 21.5 de levertijd bij SSD opschuift naar 2-3 weken en bij de 27-inch naar 4-6 weken.
zie reactie hieronder...

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 06-05-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
zit gewoon zelfde chipset in de 21,5" en de 27" hoor, zal dus gewoon precies dezelfde SSD zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Brm-G schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:52:
In de 27" modellen komt waarschijnlijk een nieuwe techniek.
Volledig uit de lucht gegrepen....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Was een gerucht toch?

Lees net dat er niet specifiek het 27" model betreft dus zou best hetzelfde kunnen zijn in het 21,5" model.

Bron:
http://www.9to5mac.com/65...ount-for-ssd-imac-delays/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Volgens mij was dit nog niet gepost: nieuwe benchmarks van de 4 standard imacs gemaakt door macworld

http://www.macworld.com/a...enchmarks.html?lsrc=top_1

Dit doet me toch wel weer twijfelen om niet gewoon voor de base 27" 2.7GHz te gaan ipv de 3.1GHz versie. Die lijkt het namelijk in veel van de real-world testjes beter te doen, en bij de rest niet ver van de 3.1GHz af te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik begin steeds meer een onderbuik gevoel te krijgen dat ik mezelf rijker heb gerekend met de i5 3.1ghz + 6970. de i5 2.7 doet het in de praktijk net zogoed, blijkbaar en dikke 200 euro goedkoper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:21:
Ik begin steeds meer een onderbuik gevoel te krijgen dat ik mezelf rijker heb gerekend met de i5 3.1ghz + 6970. de i5 2.7 doet het in de praktijk net zogoed, blijkbaar en dikke 200 euro goedkoper :(
Je moet niet teveel naar dit soort benchmarks kijken want ze hebben vaak weinig met de praktijk te maken. Feit blijft dat je nu een dikkere GPU met 2 keer zoveel bloedsnel geheugen hebt. Software die daar gebruik van maakt (Photoshop!) zal daar profijt van hebben. Dat je voor 400MHz meer CPU clockspeed extra betaalt is niks nieuws: het was 20 jaar geleden al zo dat je voor het topmodel soms 2 keer zoveel betaalde als het model eronder met iets minder snelheid. En wat is nou 200 euro op zo'n bedrag?

Er is een ongeschreven regel die zegt dat je na het bestellen van spullen niet meer moet omkijken en zeker niet meer moet twijfelen. En dan heb je met Apple spul nog de mazzel dat de prijzen niet veranderen totdat er een nieuw model komt. Losse hardware in de PC-wereld verandert dagelijks van prijs en wordt vaak al minder waard terwijl je het in bestelling hebt staan :P Dus... niet miepen en gewoon blij met je nieuwe iMac zijn jij :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Je hebt zoals altijd vast weer gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 09:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jeetje man, ben jij in alles zo onzeker? Je hebt een computer gekocht. Een goeie. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben niet onzeker maar (te) voorzichtig als het om (veel) geld gaat. Een overblijfsel van vroegere tijden van toen ik het wat minder breed had en ik iedere euro moest omdraaien. Dan leer je alles 10x te overwegen wat er een beetje in is blijven zitten. Ik weet wat een euro waard is. Ik heb er vreede mee, maar vind het gewoon zonde als het verschil erg minimaal is. Komt goed.. Ik heb een mooie computer gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
RoyK schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:19:
Ik ben niet onzeker maar (te) voorzichtig als het om (veel) geld gaat. Een overblijfsel van vroegere tijden van toen ik het wat minder breed had en ik iedere euro moest omdraaien. Dan leer je alles 10x te overwegen wat er een beetje in is blijven zitten. Ik weet wat een euro waard is. Ik heb er vreede mee, maar vind het gewoon zonde als het verschil erg minimaal is. Komt goed.. Ik heb een mooie computer gekocht
Die eigenschap heb ik ook door een vergelijkbare reden. Ik zie het als iets positiefs. Ik heb bijvoorbeeld nooit een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
En hopenlijk voor 200 euro meer plezier ;) Ik heb zelf de i7 3.4Ghz gedaan, was wel wat duurder, maar hoop er ook langer mee te doen :) Zit nu nog op macmini 1.83 Ghz, dus ik ga er vast stukken op vooruit :) Hoop alleen dat ik wel merk dat ik de 2gb ipv de 1gb gpu heb gedaan, maar denk dat dat in de toekomst vast meer te merken is dan momenteel.

Zitten trouwens toch 4 slots voor DIMM in iMac? Heb 8gb bij bestelt omdat ik in eerste instantie geen zin heb om zelf geheugen te regelen etc. Misschien dat ik later dan nog 8gb er bij doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SaURoN schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:57:
[...]

En hopenlijk voor 200 euro meer plezier ;) Ik heb zelf de i7 3.4Ghz gedaan, was wel wat duurder, maar hoop er ook langer mee te doen :) Zit nu nog op macmini 1.83 Ghz, dus ik ga er vast stukken op vooruit :) Hoop alleen dat ik wel merk dat ik de 2gb ipv de 1gb gpu heb gedaan, maar denk dat dat in de toekomst vast meer te merken is dan momenteel.

Zitten trouwens toch 4 slots voor DIMM in iMac? Heb 8gb bij bestelt omdat ik in eerste instantie geen zin heb om zelf geheugen te regelen etc. Misschien dat ik later dan nog 8gb er bij doe.
4 slots indeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SaURoN schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:57:
Zitten trouwens toch 4 slots voor DIMM in iMac?
4 stuks SO-DIMM. Notebookgeheugen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
RoyK schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:19:
Hier nog wat benchmarks die ook de GPU testen. Daar komt de 3.1GHz weer een stuk beter uit dan de 2.7 :)

http://www.barefeats.com/imac11b.html

[ Voor 3% gewijzigd door bartos88 op 07-05-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Hou er maar rekening mee dat je 4x2GB krijgt.
Wil je straks dus 4x4 (16GB) zul je dus 4x4 aan moeten schaffen....

Oftewel, je hebt dan eigenlijk nu voor niets die 4GB extra gekocht.
Dat geld had je beter anders kunnen besteden en ergens anders gelijk voor 4x4 GB (Samsungs only overigens) kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Net eens even AM Bridge in Sittard gemaild of die eventueel een SSD voor me in m'n 2010 iMac kunnen zetten. Ben namelijk nog steeds een beetje aan het twijfelen over mijn set-up voor volgens jaar als ik ga studeren.

't wordt of deze iMac houden en er een 11" MBA bij kopen. Alleen ben ik dan bang dat de MBA voor de taken die ik doe sneller gaat aanvoelen dan de iMac en ik die dus nauwelijks meer gebruik, vandaar het eventuele inbouwen van een SSD in m'n iMac.

Andere optie is een 13" MBP of een 13" MBA (alleen als die SB krijgt binnenkort) met een extern scherm, waarschijnlijk een Dell u2311h of iets dergelijks. 13" is me te klein om lang achter te zitten en de resolutie op de 13" MBP is ook nogal beroerd.

Eerst eens even wachten wat Apple doet met de MBA, hopelijk worden die nog geupdate vóór 1 september.

Processorkracht heb ik niet echt nodig voor de day-to-day taken die ik doe maar wil natuurlijk wel dat m'n systeem lekker vlotjes aanvoelt.

Advies is natuurlijk welkom maar heb toch nog een aantal maanden om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 101094 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:39:
[...]

Dat geld had je beter anders kunnen besteden en ergens anders gelijk voor 4x4 GB (Samsungs only overigens) kunnen gaan.
Samsungs only ?, ik heb Corsair liggen geen idee welke chips daar op zitten.
2x 4GB Corsair DDR3 1333mhz So-dimm, en die moeten volgens mij wel werken

Corsair - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC om exact te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 07-05-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik zag bij de Apple in-store in mijn Mediamarkt dat ze de oude modellen een leuke korting hebben gegeven.
Zo krijg je nu het oude 'top'model 27" voor de prijs van het huidige 'instap'model, beiden €1645,-

Is er nog een reden om het oude model te verkiezen boven het nieuwe model bij dezelfde prijs?
De processor lijkt op papier iets sneller (GHz en cache) tenzij de Sandy Bridge andere verbeteringen kent. Grafische kracht heb ik in mijn geval niet nodig (audio productie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
PeterPan schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:26:
Ik zag bij de Apple in-store in mijn Mediamarkt dat ze de oude modellen een leuke korting hebben gegeven.
Zo krijg je nu het oude 'top'model 27" voor de prijs van het huidige 'instap'model, beiden €1645,-

Is er nog een reden om het oude model te verkiezen boven het nieuwe model bij dezelfde prijs?
De processor lijkt op papier iets sneller (GHz en cache) tenzij de Sandy Bridge andere verbeteringen kent. Grafische kracht heb ik in mijn geval niet nodig (audio productie).
Sandy Bridge en 2x Thunderbolt (ideaal voor tripple monitor!) voor mij voornaamste reden om de nieuwe erboven te verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 101094 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:39:
[...]

Nee hoor, staat duidelijk 2x4gb bij de bestelopties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:52
PeterPan schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:26:

Ook de V&D heeft zo'n actie, echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 20:27

EgoPro

Time is an illusion.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de performance van beide modellen de "top" van de vorige generatie tegenover de 'minimal' van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik heb inmiddels dit gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2011/05/06/165145-imac_2011_geekbench.jpg

Maar wat die waardes verder inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Geekbenchmarks denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Geekbench kijkt volgens mij voornamelijk naar de processorkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Samsungs only ?, ik heb Corsair liggen geen idee welke chips daar op zitten.
2x 4GB Corsair DDR3 1333mhz So-dimm, en die moeten volgens mij wel werken

Corsair - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC om exact te zijn.
Yep, Samsung only.
Ik heb zelf ook die Corsairs en die geven gegarandeerd bij 16GB sudden shutdowns.
14GB gaat overigens vrij goed (3x4GB + 1x2GB)

Je hebt overigens wel gelijk, volgens de specificaties zouden ze 'gewoon' moeten werken.
In werkelijk blijkt dat niet het geval te zijn.

Lees de verschillende topics op het Apple Support forum er maar eens op na:
https://discussions.apple...oblem+16GB*&numResults=15

Enkel de Samsungs blijken probleemloos te werken.

@Sauron
2x4GB was bij mijn mid 2010 toch echt 4x2GB....

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 07-05-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 101094 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:13:
[...]

Yep, Samsung only.
Ik heb zelf ook die Corsairs en die geven gegarandeerd bij 16GB sudden shutdowns.
14GB gaat overigens vrij goed (3x4GB + 1x2GB)

Je hebt overigens wel gelijk, volgens de specificaties zouden ze 'gewoon' moeten werken.
In werkelijk blijkt dat niet het geval te zijn.

Lees de verschillende topics op het Apple Support forum er maar eens op na:
https://discussions.apple...light=true&q=problem+16GB

Enkel de Samsungs blijken probleemloos te werken.

@Sauron
2x4GB was bij mijn mid 2010 toch echt 4x2GB....
Nou 2x4 is 2x4 in mijn ogen dus als er 4x2gb in zit, dan ben ik de eerste die aan de telefoon hangt, maar mid 2010 had je volgens mij de optie 4x2 en 2x4 (die was weer wat duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb een iMac late 2006 model (gekocht eind 2007 vanwege het matte scherm dat de nieuw Alu's niet hadden) maar die ging kort geleden dood. Moet een nieuw logic board in dat een vermogen kost om te vervangen en dus kijk ik nu naar nieuw spul. Ik zou het liefst één van de nieuwe iMacs kopen maar ik vroeg me af hoe het tegenwoordig met het scherm gesteld is.

Ik herinner me dat van de Alu iMacs de schermen nogal eens afwijkingen te zien gaven: geel waas, kleurverschuiving vanuit andere hoek, witte vlekken, gele stippen en ga zo maar door. Ik las op Apple Discussions mensen die 3 x een nieuwe hadden gekregen en elke keer weer met een kleurafwijking en ook reparaties bleken niets uit te maken; dan was het waas weg maar kregen ze er stippen voor terug o.i.d.

Ik vroeg me af of die problemen met de latere iMacs zijn opgelost. Ik las dat het LG scherm dat in de nieuwe 21,5in zit hetzelfde scherm is dat in de vorige generatie zat. Zijn daar veel klachten over geweest?

Ik doe veel aan fotografie en hoewel het een hobby is, is het wel een serieuze hobby en dus wil ik een redelijk goed scherm zonder kleurafwijkingen.

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 12:37
Aangezien we al ruim over de 1000 posts zijn:

Graag hier: [iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 9 verder.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8