Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Ik heb ook besloten welke het gaat worden, en de vrouw is het er mee eens nu nog wachten op vakantie doekoe

Gegevens
27"
3.1GHz Quad-Core Intel Core i5
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
1TB Serial ATA Drive
AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5
Apple Magic Mouse
Apple Wireless Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
Accessory Kit

+ 8 GB 1333mhz ddr3 wat ik heb liggen, en ik bekijk eerst wel hoe het met de normale hdd bevalt, en anders alsnog de zuignappen er aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 13:22

RoyK

Hobby tekenaar

sebastius schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:02:
[...]

[edit] Oh ik zie nu dat je al besteld hebt :)
yEP.... Whoehoe!! Eindelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 04-05-2011 23:09 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Thanks voor de opheldering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 12:21
Wat zijn eigenlijk de ervaringen met de 2500 pixels breedte? Ik het apparaat een keer gezien in de winkel, eigenlijk vind ik het een enorm scherm. Maar stiekem trekt de 27 inch toch wel. Omdat de prijs toch wel redelijk fors is ben ik wel benieuwd naar de ervaringen met zo'n schermafmeting. Ik kan me zo voorstellen dat je veel meer met twee vensters naast elkaar werkt? Zeker met browsen wil je geen sites van 2500 pixels breed hebben lijkt me, zelfde geld ook wel voor office werk lijkt me.

Heb je bijvoorbeeld ook veel aan een tweede scherm? Ik werk nu met een laptop (ivm. opleiding die nu af is) en een extern beeldscherm (1680x1050). Stel dat ik dat tft scherm er nog bij zou zetten heb je wel echt een enorme afmeting tot je beschikking.

Ik wil de iMac met name voor Lightroom gebruiken. Verder wat officewerk en surfen op het internet. Nu doe ik dat op windows met name ook omdat ik voor mijn werk/studie ook veel .Net programmeer. In de praktijk nu ik werk doe ik dat eigenlijk nooit meer thuis. Die 1,5 keer kan dan wel in een VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

Exirion

Gadgetfetisjist

jip_86 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:56:
Wat zijn eigenlijk de ervaringen met de 2500 pixels breedte?
Ik werk op m'n werk nu ongeveer 1.5 jaar met een 27" en persoonlijk vind ik het veel fijner werken dan 2 losse schermen. Sowieso hou ik niet van volle bureau's omdat ik ruimte moet hebben om bende te maken :+ Maar idd, om overzicht te hebben is het een hele fijne resolutie. Vooral met ontwikkelwerk met simulators/terminals/debuggers/documentatie ernaast, maar ook designwerk in 2D of 3D.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn girl en ik zijn eruit, morgen bestellen we de 27-inch iMac

3.4GHz Quad-Core Intel Core i7
2TB Serial ATA Drive
AMD Radeon HD 6970M 1GB GDDR5

Kunnen we over een jaar altijd nog een ssd in knallen mocht dat nodig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:40
Ik heb nu nog een Mac Pro maar dat is best wel overkill, mijn vraag is eigenlijk of het ook mogelijk is om een xbox 360 op het scherm aan te sluiten. Ik heb deze nu ook naast mijn normale monitor staan, en dat werkt eigenlijk zo geweldig goed ik het niet meer kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Ik moet nog zo'n 4-6 weken wachten vanwege de SSD, die ik mee bestelde. Ik kwam op veel plekken tegen dat OS-X Lion betere ondersteuning voor SSD's heeft en in de zomer gereleased wordt. Als ik 6 weken bij gisteren optel zit ik ook in de zomer. 1+1=2, dus ik verwacht/hoop mijn iMac met Lion te krijgen, of minimaal met gratis upgrade.
Kan iemand mijn theorie al bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Na heel wa berichten van iedereen gelezen te hebben begint het bij mij nu ook te kriebelen. Op basis van het advies wat ik van jullie gekregen heb.. Zou ik als ik HD video's wil bewerken, professioneel muziek wil produceren en gamen, met deze setup perfect uit de voeten kunnen en is deze kast dan ook nog eens futureproof:

1TB Serial ATA Drive

Apple Magic Mouse
Apple Keyboard met numeriek toetsenblok (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)

Prijs: €2099,-

Zijn er mensen die zouden zeggen van: Dit zou ik een stapje lager nemen of dit is een alternatief?
Als ik namelijk hetzelfde resultaat voor minder geld zou kunnen krijgen met bijv. Een i5 processor ipv een i7, dan ben ik gek als ik extra geld uit zou geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21

Bosmonster

*zucht*

Als je hetzelfde bedrag wil uitgeven zou ik investeren in 8GB (zelf installeren of direct kopen), ipv processor upgrade.

Het is wel iets dat je eenvoudig zelf kunt doen (enige user-upgradeable onderdeel). Dus als het geld minder uitmaakt zou ik deze config houden en er zelf 8GB in stoppen. CPU kun je toch niks meer aan doen later natuurlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Hmm, met 1gb kom ik dus toe om 2 externe schermen nog aan te sturen. Hoe zit het met rendering? Gebruikt dat videogeheugen? (Ik zou misschien in de toekomst mij daar mee bezig gaan houden dus ik moet al wat vooruit denken)

Overigens vraag ik me nu af omdat Bosmonster zegt om eerder voor 8GB te gaan dan voor de CPU upgrade, wat het verschil nu precies is tissen die quad i7 en quad i5? Heeft de i5 dan geen hyperthreating of wat(dus 8 core)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:49:
Als je hetzelfde bedrag wil uitgeven zou ik investeren in 8GB (zelf installeren of direct kopen), ipv processor upgrade.

Het is wel iets dat je eenvoudig zelf kunt doen (enige user-upgradeable onderdeel). Dus als het geld minder uitmaakt zou ik deze config houden en er zelf 8GB in stoppen. CPU kun je toch niks meer aan doen later natuurlijk.
Nouja, wat ik vooral denk is dat de processor en de videokaart later moeilijk te upgraden zijn. Die geheugenkaartjes kan ik er zelf nog altijd bij kopen. Ik geef dan eerst liever geld uit aan de processor en de grafische kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Haakontje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:28:
[...]

Nouja, wat ik vooral denk is dat de processor en de videokaart later moeilijk te upgraden zijn. Die geheugenkaartjes kan ik er zelf nog altijd bij kopen. Ik geef dan eerst liever geld uit aan de processor en de grafische kaart ;)
My thoughts exactly. 2 gig ram voor de videokaart blijkt niet zo belangrijk te zijn voor video/foto editing. Wel voor 3d werk etc. (dat is wat ik er de laatste dagen van heb begrepen althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Anoniem: 44203 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 07:48:
Ik moet nog zo'n 4-6 weken wachten vanwege de SSD, die ik mee bestelde. Ik kwam op veel plekken tegen dat OS-X Lion betere ondersteuning voor SSD's heeft en in de zomer gereleased wordt. Als ik 6 weken bij gisteren optel zit ik ook in de zomer. 1+1=2, dus ik verwacht/hoop mijn iMac met Lion te krijgen, of minimaal met gratis upgrade.
Kan iemand mijn theorie al bevestigen?
Je theorie gaat waarschijnlijk mank op de 'grace period'.
Met OSX Lion zal die waarschijnlijk liggen op 10 dagen voor aanschaf, met een max van 21 dagen.
Let wel dan kost OSX Lion €10,- aan administratiekosten.

De prijs voor Lion is uberhaubt verder nog niet bekend gemaakt.
Wordt of €29,- zoals de vorige keer, maar voor een nieuw OS wordt door Apple normaliter €129,- gevraagd.

Snow Leopard is geloof ik vorige keer ergens eind augustus geintroduceerd. Grote kans dat dit nu weer gaat gebeuren. Maar voor hetzelfde geld is dat al over een kleine maand. Je weet het bij Apple nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 05-05-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
D-Ed schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:33:
[...]

My thoughts exactly. 2 gig ram voor de videokaart blijkt niet zo belangrijk te zijn voor video/foto editing. Wel voor 3d werk etc. (dat is wat ik er de laatste dagen van heb begrepen althans).
Agree, dat is het enige wat ik later altijd nog kan upgraden. Deze setup met een i7 Sandy Bridge + 1GB videokaart is ook al zeer netjes en zeker wel futureproof ;) Denk zeker dat ik deze setup ga nemen, ik moet alleen nog heel eventjes doorsparen :P

Even over OS X Lion: Zodra deze word gereleased, is er toch geen gratis upgrade voor Snow Leopard gebruikers? (Lijkt mij niet tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:35:
[...]

Je theorie gaat waarschijnlijk mank op de 'grace period'.
Met OSX Lion zal die waarschijnlijk liggen op 10 dagen voor aanschaf, met een max van 21 dagen.
Let wel dan kost OSX Lion €10,- aan administratiekosten.

De prijs voor Lion is uberhaubt verder nog niet bekend gemaakt.
Wordt of €29,- zoals de vorige keer, maar voor een nieuw OS wordt door Apple normaliter €129,- gevraagd.

Snow Leopard is geloof ik vorige keer ergens eind augustus geintroduceerd. Grote kans dat dit nu weer gaat gebeuren. Maar voor hetzelfde geld is dat al over een kleine maand. Je weet het bij Apple nooit.
Dan gaat men voor de nieuwe serie een ander type SSD gebruiken, aangezien 2 dagen voor de introductie de oude iMac met SSD veel sneller leverbaar was. Voorlopig moet ik het maar gewoon afwachten. Overigens heeft de 'grace period' weinig te maken met wat Apple mij gaat leveren. Ze kunnen desondanks ervoor kiezen om de SSD's met Lion te leveren. Ik mag alleen niet van ze eisen dat ze Lion leveren (met korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Hoe denken jullie dat de modellen met 6770 kwa (game) performance te vergelijken zijn met mijn MBP met 9600GT?

Wat games betreft is het eigenlijk alleen WoW op de Mac - op externe led cinema, maar sinds 4.0 is dat eigenlijk best slecht kwa framerate.

En zou de 6770 D3 een beetje goed kunnen draaien? ,daar is misschien nog niet veel van te zeggen omdat het nog niet uit is maar goed.

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 15:56
Haakontje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:17:
Na heel wa berichten van iedereen gelezen te hebben begint het bij mij nu ook te kriebelen. Op basis van het advies wat ik van jullie gekregen heb.. Zou ik als ik HD video's wil bewerken, professioneel muziek wil produceren en gamen, met deze setup perfect uit de voeten kunnen en is deze kast dan ook nog eens futureproof:

1TB Serial ATA Drive

Apple Magic Mouse
Apple Keyboard met numeriek toetsenblok (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)

Prijs: €2099,-

Zijn er mensen die zouden zeggen van: Dit zou ik een stapje lager nemen of dit is een alternatief?
Als ik namelijk hetzelfde resultaat voor minder geld zou kunnen krijgen met bijv. Een i5 processor ipv een i7, dan ben ik gek als ik extra geld uit zou geven toch?
Ik denk dat je spijt gaat krijgen van het niet installeren van SSD, of je moet dat later zelf gaan doen. Ik maak de overstap van windows naar mac ook met de nieuwe serie, ik ga voor de full option op het geheugen na, dat prik ik zelf wel bij.

In mijn huidige setup ook een ssd zitten, met het gebruik van ableton en vele (tientallen) vst's is dit echt top, daarnaast mixen, renderen van de tracks is op de ssd easy. Als je het geld heb moet je het doen, iig dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
tijlemanz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat je spijt gaat krijgen van het niet installeren van SSD, of je moet dat later zelf gaan doen. Ik maak de overstap van windows naar mac ook met de nieuwe serie, ik ga voor de full option op het geheugen na, dat prik ik zelf wel bij.

In mijn huidige setup ook een ssd zitten, met het gebruik van ableton en vele (tientallen) vst's is dit echt top, daarnaast mixen, renderen van de tracks is op de ssd easy. Als je het geld heb moet je het doen, iig dat is mijn mening.
Ik heb zeker over een SSD nagedacht in mijn setup, echter denk ik dat als ik gebruik wil gaan maken van een snelle HDD, ik gebruik zal gaan maken van een externe HDD met Thunderbolt-aansluiting (of misschien zelfs een externe SSD met Thunderbolt-aansluiting).

Voor nu ligt deze iMac setup al een beetje boven mijn budget waardoor ik hem niet direct zou kunnen kopen, met een SSD zal dit bedrag nog hoger komen te liggen terwijl ik er op korte termijn nog geen voordelen van zie ;) (zou ook best kunnen komen omdat ik nog nooit een computer met SSD heb uitgeprobeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Optical schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:00:
Hoe denken jullie dat de modellen met 6770 kwa (game) performance te vergelijken zijn met mijn MBP met 9600GT?

Wat games betreft is het eigenlijk alleen WoW op de Mac - op externe led cinema, maar sinds 4.0 is dat eigenlijk best slecht kwa framerate.

En zou de 6770 D3 een beetje goed kunnen draaien? ,daar is misschien nog niet veel van te zeggen omdat het nog niet uit is maar goed.
De 6770 is een heel stuk sneller, net als de rest van de hardware. WoW lijkt me geen enkel probleem.

Over D3 is puur speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 15:56
Haakontje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:05:
[...]

Ik heb zeker over een SSD nagedacht in mijn setup, echter denk ik dat als ik gebruik wil gaan maken van een snelle HDD, ik gebruik zal gaan maken van een externe HDD met Thunderbolt-aansluiting (of misschien zelfs een externe SSD met Thunderbolt-aansluiting).

Voor nu ligt deze iMac setup al een beetje boven mijn budget waardoor ik hem niet direct zou kunnen kopen, met een SSD zal dit bedrag nog hoger komen te liggen terwijl ik er op korte termijn nog geen voordelen van zie ;) (zou ook best kunnen komen omdat ik nog nooit een computer met SSD heb uitgeprobeerd.)
Ik denk dat je met de externe variant van de ssd-thunderbold combo ook zeker boven de 500 gaat uitkomen, de hdd/thunderbold zal wel een stuk goedkoper zijn, is een interessante de laatste, om te kijken welke snelheden een reguliere hdd haalt via thunderbold.

Wat betreft de ssd in een mac, ik heb ook nog nooit een mac gehad, maar wel genoeg windows bakken en de laatste met ssd (dat was een wereld van verschil). Alle verhalen lezend van de MCBpro met een ssd en andere imac's met ssd's doen me denken dat ik dat het lekker rap wordt in de imac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Wat is een goede manier om je PC met DVI aan te sluiten op een 27" Imac? Ik zie overal hele dure converters van meer dan 100 euro. Maar kan het ook met een DVI naar mini DVI verloopje en dan een DVI-mini naar Mini displayport kabel?

Ik zit eraan te denken om mijn oude PC te upgraden en dan als game PC te gebruiken met mijn Imac 27" als monitor.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

HellBeast schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:15:
Wat is een goede manier om je PC met DVI aan te sluiten op een 27" Imac? Ik zie overal hele dure converters van meer dan 100 euro. Maar kan het ook met een DVI naar mini DVI verloopje en dan een DVI-mini naar Mini displayport kabel?

Ik zit eraan te denken om mijn oude PC te upgraden en dan als game PC te gebruiken met mijn Imac 27" als monitor.
Helaas, dat kan niet. Het is geen Lego, het moet niet alleen fysiek in elkaar passen maar er moeten ook signalen aangepast worden. En dat doen verloopjes niet.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
HellBeast schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:15:

Dat is dan wel een heel duur grapje?
Een iMac 27" alleen maar als monitor gebruiken?
tijlemanz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Ik denk dat je met de externe variant van de ssd-thunderbold combo ook zeker boven de 500 gaat uitkomen, de hdd/thunderbold zal wel een stuk goedkoper zijn, is een interessante de laatste, om te kijken welke snelheden een reguliere hdd haalt via thunderbold.

Wat betreft de ssd in een mac, ik heb ook nog nooit een mac gehad, maar wel genoeg windows bakken en de laatste met ssd (dat was een wereld van verschil). Alle verhalen lezend van de MCBpro met een ssd en andere imac's met ssd's doen me denken dat ik dat het lekker rap wordt in de imac!
Het is heel moeilijk, maar gezien de huidige situatie (qua budget en dat ik niet overtuigd ben) maakt toch dat ik nu geen SSD in de iMac zal laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand al zijn BTO iMac naar verzenden zien gaan misschien? Mijne word 9e leverd, maar hoop eigenlijk dat die vandaag word verstuurd :P Zodat ik het weekend er al wat aan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 21:08
Ook hier gebruik gemaakt van de nieuwe modellen. Ter vervanging van mijn 27" 2009 iMac met i7 processor, nu besteld:

8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
1TB Serial ATA Drive + 256 GB SSD

Helaas 4-6 weken levertijd, waarbij mij nog steeds onbekend is waarom men 6 weken nodig heeft voor het monteren van de SSD. Het wachten is weer begonnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41
Pff, die levertijden van de iMac's zijn een beetje belachelijk. Als ik zoveel geld uit zou geven zou ik geen 6 weken willen wachten op m'n aankoop. Maar ja, niets aan te doen. Ben benieuwd naar jullie setup-ups in het Show je Apple Computer topic 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Laatst online: 21-05 10:09
SaURoN schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:23:
Iemand al zijn BTO iMac naar verzenden zien gaan misschien? Mijne word 9e leverd, maar hoop eigenlijk dat die vandaag word verstuurd :P Zodat ik het weekend er al wat aan heb :)
Bij mij staat nog de status "Wordt beoordeeld". Verwachte levertijd is ook 10 mei
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:31:
Pff, die levertijden van de iMac's zijn een beetje belachelijk. Als ik zoveel geld uit zou geven zou ik geen 6 weken willen wachten op m'n aankoop. Maar ja, niets aan te doen. Ben benieuwd naar jullie setup-ups in het Show je Apple Computer topic 8).
Zodra die binnen is, zal ik wel wat posten 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Motabeatz op 05-05-2011 13:33 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:31:
Ja inderdaad, maar goed ik wacht ook al 8 weken op me stoel voor in de woonkamer.
en die was ook maar "300" euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 16:58

krazzer

Tijd is een illusie

carfreak02 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:25:
Ook hier gebruik gemaakt van de nieuwe modellen. Ter vervanging van mijn 27" 2009 iMac met i7 processor, nu besteld:

8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
1TB Serial ATA Drive + 256 GB SSD

Helaas 4-6 weken levertijd, waarbij mij nog steeds onbekend is waarom men 6 weken nodig heeft voor het monteren van de SSD. Het wachten is weer begonnen! :)
Precies hetzelfde besteld hier :) alleen ik vervang mijn macbook uit 2006 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Mektheb schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:57:
[...]

Ja inderdaad, maar goed ik wacht ook al 8 weken op me stoel voor in de woonkamer.
en die was ook maar "300" euro.
Haha, ik zie het al voor me dat je 8 weken voor het raam op een stoel zit te wachten op de koerier zonder dat je ook maar een vin veroerd _/-\o_

@De heren hierboven: Dat is echt sick veel geld 0.0 (€3000,-)

[ Voor 7% gewijzigd door HA5H op 05-05-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 16:49

The_DoubleU

Tweaker in München

Misschien een verklaring voor de lange levertijd van SSD.
http://www.9to5mac.com/65...ount-for-ssd-imac-delays/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dat zou wel ontzettend goed nieuws zijn. Wel een interessante nieuwe techniek; Het besturingssysteem zet de programma's automatisch op de SSD en bestanden op de HDD en voor de gebruiker is het gewoon zichtbaar als 1 schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

carfreak02 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:25:

Was al een paar keer voorbijgekomen, maar waarschijnlijk wil Apple de nieuwe serie Intel SSD's gebruiken, en die zijn dan pas leverbaar.

Feit is dat het in ieder geval aan levertijden van de SSD ligt, want de SSD inbouwen is natuurlijk geen 6 weken werk :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:36:
[...]

Was al een paar keer voorbijgekomen, maar waarschijnlijk wil Apple de nieuwe serie Intel SSD's gebruiken, en die zijn dan pas leverbaar.

Feit is dat het in ieder geval aan levertijden van de SSD ligt, want de SSD inbouwen is natuurlijk geen 6 weken werk :P
Kan het tempo van het topic even niet bijhouden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
NickySantoro schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:32:
[...]

Bij mij staat nog de status "Wordt beoordeeld". Verwachte levertijd is ook 10 mei

[...]

Zodra die binnen is, zal ik wel wat posten 8)
Bij mij staat nog niet verzonden , weet niet of dat stap er voor is of er na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
[...]

Van wat ik begreep van het hele verhaal gaat het niet om Intel SSD's, maar het feit dat er een Intel Chipset is/word gebruikt in de nieuwe iMac's welke ondersteuning aan de Intel Smart Response-technologie geven.

Nu is het zo dat als je gewoon een SATA HDD bij je iMac neemt er nog niet gebruik word gemaakt van de ISR-technologie, maar zodra je een SSD bij je iMac besteld. Dan betekent dit dat Apple deze technologie wel voor je pre-installeert op je iMac en aangezien deze technologie net als de chipset pas op 11 mei aangekondigd door Intel gaan worden, moet Apple dus eerst nog wachten met het verschepen van deze iMac's wat dus langere levertijden betekent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Haakontje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:44:
[...]

Van wat ik begreep van het hele verhaal gaat het niet om Intel SSD's, maar het feit dat er een Intel Chipset is/word gebruikt in de nieuwe iMac's welke ondersteuning aan de Intel Smart Response-technologie geven.

Nu is het zo dat als je gewoon een SATA HDD bij je iMac neemt er nog niet gebruik word gemaakt van de ISR-technologie, maar zodra je een SSD bij je iMac besteld. Dan betekent dit dat Apple deze technologie wel voor je pre-installeert op je iMac en aangezien deze technologie net als de chipset pas op 11 mei aangekondigd door Intel gaan worden, moet Apple dus eerst nog wachten met het verschepen van deze iMac's wat dus langere levertijden betekent ;)
Maar 11 mei is iets heel anders dan 4-6 weken... Baal echt enorm van de lange levertijd, maar ben denk ik wel heel blij straks :). Mijn status staat trouwens nog steeds op "Wordt beoordeeld ". Waarop wordt de bestelling beoordeeld!? Heeft dat met de betaling te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 21:08
[...]

Uiteraard, ik doelde meer op de sprong van de levertijd na het kiezen voor de SSD. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:47:
[...]

Maar 11 mei is iets heel anders dan 4-6 weken... Baal echt enorm van de lange levertijd, maar ben denk ik wel heel blij straks :). Mijn status staat trouwens nog steeds op "Wordt beoordeeld ". Waarop wordt de bestelling beoordeeld!? Heeft dat met de betaling te maken?
Ja, ik ben het met je eens dat die levertijden echt belachelijk zijn omdat je 1 optie anders hebt gekozen :S

Ik neem denk ik aan dat Wordt beoordeeld betekent dat je order nog moet worden verwerkt en aangezien er duizenden mensen iMacs hebben besteld zal het wel eventjes duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik ga er niet van uit dat het een 'gewone SSD' zal zijn. Anders duurde het geen 6 weken om die even in te bouwen. Denk dat het iets te maken heeft met die hybride techniek van intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wel spannend hoe dat nou zit met de SSD's. Ik ben erg blij dat ik er toch voor heb gekozen om de combi te nemen. Die paar weken wachten overleef ik ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01
Ik heb de iMac 21'5 sinds gisteren en moet zeggen dat het een vlot apparaatje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

al een benchmark gedraaid? Geekbench, ofzo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 13:41

Quakie

quakelen

Ik eerlijk gezegd ook. Het is precies zoals je het wilt.. Nu is het met heel veel gedoe (voor mij dan) met terminal codes ook voor elkaar te krijgen. Mijn MacBook draait z'n combi nl.
SSD met OS + Progs, en een 500gig data voor de user folder.

Je bent nergens het idee dat je met 2 aparte directories bezig bent. Enige nadeel wat ik merk tijdens het werken is dat je dataschrijf het niet bijhoudt en dus je SSD snelheid voordeel compleet weg neemt omdat je moet wachten. Voorbeeld: iMovie, je opent het programma in 1 sec maar vervolgens moet thumbnails worden opgebouwd. Dit staat op je dataschrijf en duurt dus lang. Zelfde met iPhoto. Het programma is zo open, maar de rest niet.

op mijn iMac heb ik er voor gekozen om te splitsen.. ik werk nu met aliassen.. en mijn favorieten fotos zitten in iPhoto en staan op SSD. Een deel gebruik ik ook als cache voor bijv iMovie. Dit is heerlijk snel enige nadeel hiervan is. Zonder al teveel data is mijn SSD toch meer dan 80% vol.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Afbeeldingslocatie: http://blog.gringo.nu/wp-content/uploads/geek.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.italianclassicsdirect.co.uk/imagesstatic/big/benches/Nelson%20Long%20Bench.gif

PLZ!
:9

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ze niet draaien, dus mis het nut van de afbeeldingen... 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 05-05-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404729

Hier wat benchmarks van Geekbench (12,2 modellen)

Helaas moet je voor de 64bit versie betalen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Net met m'n vader gehad over aanschaf nieuwe computer voor hem. Een iMac leek 'm wel wat. Maar heb gezegd dat die nog maar even moet wachten tot eind mei / begin juni omdat dan de 'Back to School' actie van Apple weer begint. Dan kan die via mij of m'n (tweeling)broer een iMac aanschaffen met 8% korting, een (bijna) gratis iPod, en misschien ook nog wel een (bijna) gratis printen als die actie dan ook nog geldt.

Het basic model voldoet prima voor wat hij ermee wil doen. Een beetje internetten, veel excel werk en hij is penningmeester bij een vereniging wat hij mbv de computer bijhoudt. Helaas moet die voor dat laatste windows hebben omdat het programma 'PC leden voor Windows' niet op OS X draait. Om handmatig weer alle leden (met alle bijbehorende gegevens) te gaan invoeren in een nieuw (alternatief) programma is een beetje te veel werk. Zal via bootcamp dan maar Windows 7 voor hem erop zetten. Daarnaast lijkt me een toetsenbord met numeriek gedeelte wel handig voor het excel werk.

Nog (iets minder dan) een maandje wachten.

Enige trieste is dat mijn vader dan een nieuwe Mac heeft dan ik -_-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01
Ik wil best zo'n testje draaien, maar heb er geen ervaring mee, is het gewoon druk op de knop en er komt een antwoord uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 20:51
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:09:
Zal via bootcamp dan maar Windows 7 voor hem erop zetten. Daarnaast lijkt me een toetsenbord met numeriek gedeelte wel handig voor het excel werk.
Ik zou zelf voor VMWare Fusion (€61,95) gaan. Als je dan wilt switchen / copy pasten tussen Excel en je mail of internet / een muziekje wilt luisteren hoeft je niet steeds opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
de basic iMac 27" is niet meer te koop (die van €1649)
http://store.apple.com/nl...ac/select?mco=MjIwNTQyNjE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
inderdaad, misschien de VR op of toch een kleine verandering nog omdat het niet klopt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Mektheb schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:47:
[...]

inderdaad, misschien de VR op of toch een kleine verandering nog omdat het niet klopt ofzo
Voorraad zou betekenen dat hij simpelweg langere levertijd krijgt. In de USA is hij nog wel te koop. Strange...

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Had net ook al wat problemen op de Apple site met foutmeldingen bij het 21,5" model. Zal wel iets mis zijn op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Hij is alweer te koop;-) zal inderdaad wel een foutje geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:59
Heeft iemand al benchmarks gezien van de SSD die door Apple wordt geleverd? De prijs is gigantisch, maar ik overweeg een combi met een traditionele schijf, wat later moeilijk zelf te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Robberto schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:08:
Ik wil best zo'n testje draaien, maar heb er geen ervaring mee, is het gewoon druk op de knop en er komt een antwoord uit? :)
Ik heb geen flauw idee :P

Volgens mij is het een tooltje downloaden en op start drukken.

Mijn bestelling staat nog steeds op: Wordt beoordeeld. Gister avond het geld over gemaakt.. daar hou ik dan weer niet zo van heh.. met dit soort giga bedragen :|
Martiveen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:29:
Heeft iemand al benchmarks gezien van de SSD die door Apple wordt geleverd? De prijs is gigantisch, maar ik overweeg een combi met een traditionele schijf, wat later moeilijk zelf te maken is.
Niemand weet die volgens mij, want het is naar mijn weten een compleet nieuwe SSD die nog niemand gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door RoyK op 05-05-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
RoyK schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:30:
[...]
Niemand weet die volgens mij, want het is naar mijn weten een compleet nieuwe SSD die nog niemand gebruikt.
Als de performance in de buurt komt van een Vertex 3, dan is de prijs helemaal niet gek: de goedkoopste webshop zit maar 40,-- (excl. inbouw & verzenden) onder de Apple prijs. Maar als het de SSD's zijn zoals in de MBA; dan is het weer erg duur.

Dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:40
Alles van Apple is duur dus ik snap niet waarom mensen zo zeuren, take it or leave it. De iMac is toch al duur, dan kun je het beter in 1x goed doen dan naar een half jaar spijt ervan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
NotSoSteady schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:43:
Alles van Apple is duur dus ik snap niet waarom mensen zo zeuren, take it or leave it.
Bedankt voor je nuttige bijdrage in dit topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Martiveen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Als de performance in de buurt komt van een Vertex 3, dan is de prijs helemaal niet gek: de goedkoopste webshop zit maar 40,-- (excl. inbouw & verzenden) onder de Apple prijs. Maar als het de SSD's zijn zoals in de MBA; dan is het weer erg duur.

Dubio.
Wat dacht je van even wachten? Dan weet je het en waarschijnlijk zijn ze daarna meteen volop leverbaar. ;)

Ik verwacht eigenlijk dat de levertijd van de iMac heel snel omlaag gaat. 11 Mei wordt de Intel Z68-serie geïntroduceerd, daarna mag Apple ook zeggen wat er eigenlijk in de iMac zit en wat het kan (en doet). Het zou mij niets verbazen als de meeste mensen die een SSD erbij hebben besteld, hem binnen twee weken binnen hebben.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Krisp schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:32:
[...]

Wat dacht je van even wachten? Dan weet je het en waarschijnlijk zijn ze daarna meteen volop leverbaar. ;)

Ik verwacht eigenlijk dat de levertijd van de iMac heel snel omlaag gaat. 11 Mei wordt de Intel Z68-serie geïntroduceerd, daarna mag Apple ook zeggen wat er eigenlijk in de iMac zit en wat het kan (en doet). Het zou mij niets verbazen als de meeste mensen die een SSD erbij hebben besteld, hem binnen twee weken binnen hebben.
Ik wacht al 4,5 maand. Dat is best lang zonder computer :+

Zojuist maar de gok genomen en een SSD + 1TB versie besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Net even de 27" iMac op het werk (Media Markt) opgemeten en als ik het zo zie past hij perfect op mijn bureau naast mijn huidige Windows pc monitor!
Moet wel wat ruimte maken om de iMac neer te kunnen zetten, maar dat zie ik tegen die tijd allemaal dan wel. Ben in ieder geval blij dat hij perfect past ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HA5H op 05-05-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Haakontje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:48:
Net even de 27" iMac op het werk (Media Markt) opgemeten en als ik het zo zie past hij perfect op mijn bureau naast mijn huidige Windows pc monitor!
Moet wel wat ruimte maken om de iMac neer te kunnen zetten, maar dat zie ik tegen die tijd allemaal dan wel. Ben in ieder geval blij dat hij perfect past ;)
Toevallig heb ik het hier net over de formaten ivm aanschaf nieuwe bureau, kun je ze mij even doorgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
D-Ed schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:49:
[...]

Toevallig heb ik het hier net over de formaten ivm aanschaf nieuwe bureau, kun je ze mij even doorgeven ;)
Staan toch ook gewoon op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gelukkig heb ik het probleem niet, vervang een 27" voor een 27" xD.
Mijn voordeel geen kabels meer behalve 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 23:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

Ikzelf heb het grootste Ikea Galant blad en dat is ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:34:
[...]

Staan toch ook gewoon op de site?
Klopt, toevallig las ik het en hadden we het er drie minuten daarvoor over het formaat, daarom mijn vraag die ik inderdaad zelf had kunnen beantwoorden ;)

Iets anders, ram ga ik bijkopen, wat is jullie advies, 8 gig (2x4) bij prikken en zo op 12 gig uitkomen of de 4 gig gebruiken voor MB en met 8 gig beginnen in de iMac? (ik verneem dat het werken met met verschillende merken RAM de prestaties kan beïnvloeden ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik bedacht me net dat ik helemaal geen review van mijn iMac had geschreven dus dat heb ik nog even snel gedaan. Misschien handig voor mensen die willen vergelijken tussen het basic model van nu en het vorige basic model. Ik heb geekbench scores toegevoegd en waar het verhaal op neer komt is dat die machine prima is voor day to day tasks.

Laat even weten of jullie nog meer willen weten wat ik eventueel kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:15:
Ik bedacht me net dat ik helemaal geen review van mijn iMac had geschreven dus dat heb ik nog even snel gedaan. Misschien handig voor mensen die willen vergelijken tussen het basic model van nu en het vorige basic model. Ik heb geekbench scores toegevoegd en waar het verhaal op neer komt is dat die machine prima is voor day to day tasks.

dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 15:17

Step

step@tweakers.net#

Brm-G schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:15:

Je voor- en nadelen zijn een beetje algemeen (dit geldt voor zowat elke Mac, behalve soms de prijs). :) Misschien daar wat dieper op in gaan?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Vanmiddag maar even in de apple store naar de 27" iMac in real-life gaan kijken. Supermooi, maar dat scherm is enorm! veel groter dan ik had verwacht. Hopelijk is het niet te groot voor me... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

bartos88 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:19:
Vanmiddag maar even in de apple store naar de 27" iMac in real-life gaan kijken. Supermooi, maar dat scherm is enorm! veel groter dan ik had verwacht. Hopelijk is het niet te groot voor me... :P
Trust me, het kan nooit groot genoeg wezen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Step schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:18:
[...]

Je voor- en nadelen zijn een beetje algemeen (dit geldt voor zowat elke Mac, behalve soms de prijs). :) Misschien daar wat dieper op in gaan?
In principe staan die dingen uitgelegd in de review of is het de bedoeling dat ik die onderaan bij voor- en nadelen nog wat verder uitwerk? Maar thanks voor je feedback in ieder geval. Zal even kijken wat ik nog kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Step schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:19:
[...]
Trust me, het kan nooit groot genoeg wezen! :D
Ok dan is het goed :D

Wat me trouwens opviel is dat hij supersnel programma's als office opstartte (het was de i5 van 2010). Ik heb nog aan de verkoper gevraagd of er een SSD in zat, maar na even in de disc utility en system profiler te kijken bleek er toch gewoon een HD in te zitten. Ik heb nog nooit een iMac gebruikt, maar dat belooft veel goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

bartos88 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:22:
[...]

Ok dan is het goed :D

Wat me trouwens opviel is dat hij supersnel programma's als office opstartte (het was de i5 van 2010). Ik heb nog aan de verkoper gevraagd of er een SSD in zat, maar na even in de disc utility en system profiler te kijken bleek er toch gewoon een HD in te zitten. Ik heb nog nooit een iMac gebruikt, maar dat belooft veel goeds :)
De 27" is groot en je begint je af te vragen of ie niet te groot is, maar je graat alle ruimte van het scherm ook gebruiken en dus zul je soms zelfs het idee hebben dan zelfs 30" nog niet groot genoeg is. :)

Heb zelf de 2010 27" maxed out en hij is echt super snel en zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
[...]

Ik heb de volgende dingen opgemeten:
Breedte: 65,1 cm
Diameter: 78 cm
Hoogte: 45 cm

Ik heb overigens een IKEA Jerker bureau (heb ik al heel wat jaartjes en ben er nog steeds heel blij mee) wat een groot houten werkblad heeft, dat is zeker een voordeel bij de iMac ;)

[ Voor 20% gewijzigd door HA5H op 06-05-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Wat heb je eigenlijk aan een Thunderbolt 10 Gbps aansluiting op de nieuwe imac. Dit is toch alleen handig als je bijvoorbeeld een mac pro zou hebben met 3 pci-express ssd schijven van 1400 MB/s zou hebben, in stripped raid?

Anders heb je toch niks aan deze snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Laatst online: 10-06 08:14
Ik zou graag een nieuwer model iMac aanschaffen, maar ik vraag me nog iets af. Ik twijfel namelijk tussen een 21,5 en 27inch model. Is het mogelijk om bij een van de modellen een playstation aan te sluiten, zodat ik kan gamen op een 27inch IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59
Met een converter ertussen wel. Maar het is niet echt optimaal.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
iwan_app schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:25:
Ik zou graag een nieuwer model iMac aanschaffen, maar ik vraag me nog iets af. Ik twijfel namelijk tussen een 21,5 en 27inch model. Is het mogelijk om bij een van de modellen een playstation aan te sluiten, zodat ik kan gamen op een 27inch IPS scherm.
Heb even voor je gegoogled, maar dit is tot nu toe nog onmogelijk tot Apple een HDMI aansluiting in haar iMacs gaat stoppen.

Kan echt niet wachten tot ik mijn iMac kan bestellen, moet alleen nog een klein maandje doorsparen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou de BTO die ik bestelt had is gisteren verzonden, alleen jammer genoeg denken ze pas de 10 of 11 te leveren :( Stond eerst 9 mei dus niet veranderd in de positieve zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:00
Weet iemand of er verschil is tussen het standaard Nederlandse wireless keyboard of de 'internationaal Engels' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-Dutch.jpg
Dutch

Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-US.jpg
US

Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-International.jpg
International English

http://support.apple.com/kb/HT2841

[ Voor 31% gewijzigd door SaURoN op 06-05-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Bedankt. De afbeeldingen zijn alleen net iets te klein om de verschillen goed te kunnen zien maar volgens mij zie ik bij het Nederlandse keyboard alleen een Euro symbool extra t.o.v. het internationaal Engels.

Geen reden dus om alleen daarvoor een BTO online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 13:57
Kijk eens naar de enter knop...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
WokeBroke schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:19:
Wat heb je eigenlijk aan een Thunderbolt 10 Gbps aansluiting op de nieuwe imac. Dit is toch alleen handig als je bijvoorbeeld een mac pro zou hebben met 3 pci-express ssd schijven van 1400 MB/s zou hebben, in stripped raid?

Anders heb je toch niks aan deze snelheid?
Mensen die video-editten zijn er blij mee denk ik! Resoluties van 4K en 8K staan op het punt uit te komen (op Youtube al te zien). De datastroom die hiermee op gang komt kan perfect door de Thunderbolt poorten (externe schijven etc.)

Het doorlussen van verschillende monitors, aan elkaar hangen van verschillende schijven, externe bootdisc SSD, etc. etc. Genoeg redenen te bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

PeterPan schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:42:
Bedankt. De afbeeldingen zijn alleen net iets te klein om de verschillen goed te kunnen zien maar volgens mij zie ik bij het Nederlandse keyboard alleen een Euro symbool extra t.o.v. het internationaal Engels.

Geen reden dus om alleen daarvoor een BTO online te bestellen.
Naast de enter, ook de linker shift (` zit naast Z ipv langere shift knop)

Ik heb een NL versie en een US versie. Als je nu tikt op een plank met liggende enter, zou ik je aanraden om US layout te nemen. Ik zit na een jaar nog steeds wel eens mis. En het belemmerd in het snel tikken van je tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Bedankt. Ik tijp niet zoveel dus dat maakt me niet zoveel uit.
Vroeger had je echte Nederlandse toetsenborden die echt een totaal verschillende indeling hadden m.b.t. de lees teken en speciale tekens als /\[]~ enz. Zoals je dat nu nog ziet bij Franse toetsenborden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helaas staat mijn order nog steeds op: Wordt beoordeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zou er een belletje achteraan plegen. Dit is geloof ik je tweede volle dag met beoordeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hoe heb je betaald? Kan met de overschrijving van bank naar bank te maken hebben wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Quakie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:37:
Zou er een belletje achteraan plegen. Dit is geloof ik je tweede volle dag met beoordeling toch?
Dit zou ik niet doen, zo toon je alleen maar aan dat je ongeduldig bent. :) De betaling kan soms gewoon even duren. Als je met creditcard had betaald ging dit super snel, maar bij bank naar bank duurt het gewoon een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sluuz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:46:
Kijk eens naar de enter knop...
Ik zie geen verschil tussen de entertoets van International English en NL. Het enige verschil lijkt het euroteken te zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Nu ik dat zie met die toetsenborden had ik liever ook een US versie dan de Dutch versie ivm de enter knop.
Mijn aanvraag staat ook nog steeds op Wordt beoordeeld. Weten jullie misschien of ik mijn configuratie nog kan aanpassen en dan alleen een US toetsenbord nemen ipv de Dutch versie?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Step schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Dit zou ik niet doen, zo toon je alleen maar aan dat je ongeduldig bent. :) De betaling kan soms gewoon even duren. Als je met creditcard had betaald ging dit super snel, maar bij bank naar bank duurt het gewoon een stuk langer.
Te laat, ik heb al gebeld haha! Ik had toch nog een vraagje. De mevrouw heeft me netjes te woord gestaan dat een ander bedrijf de betalingen verwerkt en ongeveer 2 tot 4 dagen nodig heeft om Apple groen licht te geven. Geen probleem, ik ben weer even gerust.

@NickySantoro, ik heb de vraag gesteld hoe het met die enter zit. Deze zelfde mevrouw vertelde me dat er maar een paar mm verschil in zit qua afstand en dat je hier zo aan gewend ben. Ik heb het lekker op een NL toetsenboard gehouden, immers woon ik in Nederland en zal OSX straks ook NL zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 06-05-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Canaria schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Ik zie geen verschil tussen de entertoets van International English en NL. Het enige verschil lijkt het euroteken te zijn.
Enter knop van de US versie en de Internationale/Dutch versie ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
NickySantoro schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Enter knop van de US versie en de Internationale/Dutch versie ;)
Ja, maar er werd gevraagd naar de verschillen tussen de Nederlandse en de Engelse en vervolgens gaat iedereen de verschillen met de US versie opsommen :)
Canaria geeft dus het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
dcl! schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Ja, maar er werd gevraagd naar de verschillen tussen de Nederlandse en de Engelse en vervolgens gaat iedereen de verschillen met de US versie opsommen :)
Canaria geeft dus het juiste antwoord.
Dan was de persoon die een reply gaf met "de enter knop" niet echt duidelijk ;)

@RoyK: Ik ben zelf zo'n lange enter gewent, dus denk dat ik wel irritaties krijg met die enter knop :P
Had je toevallig gevraagd of je jouw configuratie nog kon wijzigen?

edit: Heb net even gebeld en het kon nog gewijzigd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Motabeatz op 06-05-2011 10:57 . Reden: edit ]

motabeatz.com

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8