Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Neefdave schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:29:
Mwah opzich wel maar ik zou zelf voor hd video bewerken toch een 27inch nemen voor de werkruimte en een toetsenbord met numpad. Of je pak er een monitor naast, dat kan ook natuurlijk.
Tsja ik heb daarnaast een oude HP monitor staan die nu nog gekoppeld staan aan mijn windows xp computer. En als ik zo alles opmeet zou die gewoon kunnen blijven staan op de plek waar die nu staat. Ik moet dan wel een nieuwe plek voor een heleboel spul gaan vinden om de 27" te kunnen plaatsen.

Als ik de opties dan zo bekijk, zou ik als ik voor een 21,5" zou gaan deze iMac kunnen nemen die mijn eisen:
21,5" - Prijs: €1649,-
2.8GHz Quad-Core Intel Core i7
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
1TB Serial ATA Drive
AMD Radeon HD 6770M 512MB GDDR5
Apple Magic Mouse
Apple Wireless Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
En als ik een 27" zou nemen, zou ik voor deze kunnen gaan:
27" - Prijs: €2099,-
3.4GHz Quad-Core Intel Core i7
1TB Serial ATA Drive
AMD Radeon HD 6970M 1GB GDDR5
Apple Magic Mouse
Of is dit redelijk overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404729

Iemand anders al meer benchmarks gevonden? KLIK

Heb er al wat meer gevonden: klik

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 404729 op 04-05-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

@Haakontje, eerlijk gezegd vind ik de specs zeer mooi voor de prijs. Ikzelf ben ook aan het kijken om een nieuwe setup te bouwen en heb juist de 2GB versie van de HD 6970 omdat ik er toch wel 2 hoge resolutie schermen wil aanhangen.

Het hangt natuurlijk allemaal af wat je precies doet, als je juist mails leest hoef je uiteraard geen i7 en 2gb in je videokaart te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Haakontje schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:12:

En als ik een 27" zou nemen, zou ik voor deze kunnen gaan:

[...]

Of is dit redelijk overdreven?
Tja, wat is overdreven, denk dat je beter een te snelle machine dan een te trage machine kan nemen. Berekeningen gaan gewoon sneller, games zijn beter speelbaar, videos decoden gaat sneller, noem maar op. SSD erbij is wel echt een aanrader voor het echte "snelheidsgevoel". Ik heb na het plaatsen van de Kingston 256GB V+100 ook echt het idee dat mn iMac zo af is.

Mn 27" i7 (2009 model uit mn hoofd) kan met 2 vingers in zn neus via Unison constant met 14.5Mb/s downloaden (20 SSL connecties) downloaden (naar firewire HDD), terwijl mn oude Opty 170 op 2.5GHz er moeite mee heeft en max 9MB/s haalt naar een interne SATA2 schijf (Samsung 7200rpm 1TB).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 19:21

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 269758 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:18:
@Haakontje, eerlijk gezegd vind ik de specs zeer mooi voor de prijs. Ikzelf ben ook aan het kijken om een nieuwe setup te bouwen en heb juist de 2GB versie van de HD 6970 omdat ik er toch wel 2 hoge resolutie schermen wil aanhangen.

Het hangt natuurlijk allemaal af wat je precies doet, als je juist mails leest hoef je uiteraard geen i7 en 2gb in je videokaart te stoppen.
Je hebt geen 2GB op je GPU nodig voor 2 schermen. Met 1GB kun je 10 27" nog gevuld krijgen :P

De 2GB op de GPU is mijnsinziens een redelijk zinloze upgrade. Kun je beter investeren in 8GB+ geheugen bijvoorbeeld.

De 2GB wordt hooguit gebruikt voor games, maar dan draai je ze waarschijnlijk met zulke hoge instellingen dat het verder toch niet meer loopt :+

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404729

@JelmerHT

Gisteren poste Bosmonster en ik over de hands-on van Engadget. Daar hadden ze 2 30" monitoren aan de 27" iMac gekoppeld. Zij hadden hun model gisteren als en was dus geen BTO iMac maar gewoon een standaard iMac en had dus geen 2GB GPU. Dat draaide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 13:22

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:01:
[...]

... Hoe dan ook, i5+SSD is in de praktijk een fijner systeem dan een i7+HDD, maar dat was al duidelijk denk ik.
Jazeker. Je hebt het me niet makkelijker gemaakt haha. Vanavond hak ik de knoop door!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Jazeker. Je hebt het me niet makkelijker gemaakt haha. Vanavond hak ik de knoop door!
Kom je alleen wel met die 6 weken levertijd te zitten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Hoezee, top model i7 27" 2GB video 8gb ram besteld, kloppen de levertijden van Apple vaak of niet ?
Bij bestelling staat 10 mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Anoniem: 269758 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:18:

Nouja, ik ben van plan de iMac te gaan gebruiken voor het bewerken van HD video's en het (professioneel) produceren van muziek. De nieuwste games in een mooie kwaliteit spelen is gewenst. De 27" - i7 versie ziet er dan zeker wel interessant uit.
aramdin schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:19:
[...]

Tja, wat is overdreven, denk dat je beter een te snelle machine dan een te trage machine kan nemen. Berekeningen gaan gewoon sneller, games zijn beter speelbaar, videos decoden gaat sneller, noem maar op. SSD erbij is wel echt een aanrader voor het echte "snelheidsgevoel". Ik heb na het plaatsen van de Kingston 256GB V+100 ook echt het idee dat mn iMac zo af is.
Precies waar ik dus naar op zoek ben ;). Het snelle gevoel door de SSD, daar moet ik nog even over nadenken. dus of ik die wel degelijk de moeite waard vind om aan te schaffen. Ik vind mijn huidige HDD's niet eens zo langzaam en ze zijn al een aantal jaren oud.
Bosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Je hebt geen 2GB op je GPU nodig voor 2 schermen. Met 1GB kun je 10 27" nog gevuld krijgen :P

De 2GB op de GPU is mijnsinziens een redelijk zinloze upgrade. Kun je beter investeren in 8GB+ geheugen bijvoorbeeld.

De 2GB wordt hooguit gebruikt voor games, maar dan draai je ze waarschijnlijk met zulke hoge instellingen dat het verder toch niet meer loopt :+
Tsja, 2GB.. ga ik daar nou echt veel van merken als ik nieuwe games speel of HD video's bewerk/render?

Als ik er zo over nadenk is een iMac best een goeie koop. Je krijgt een compleet systeem met OS X & Windows 7 dmv bootcamp welke perfect draait. De iMac is dus een vervanger voor de Windows PC + de voordelen van Mac OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

D-Ed schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:41:
[...]

Kom je alleen wel met die 6 weken levertijd te zitten... :(
Ja, dat is zeker jammer. Al denk ik (hoop ik) dat de levertijden de komende weken snel verbeteren. Hoe is dit in het verleden gegaan?

Een snelle blik: Een "normale" i5

Gegevens:

* 2.7GHz Quad-Core Intel Core i5
* 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
* SSD-schijf van 256 GB
* AMD Radeon HD 6770M 512MB GDDR5
* Apple Magic Mouse + Magic Trackpad
* Apple Wireless Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
* Apple Battery Charger

+- 2250 euro plus ongeveer 200 euro buiten de applestore om

Op zich een prima systeem toch om lekker mee te photoshoppen! Het is volgens mij al beter qua performance dan mijn Xeon E5430 op de zaak.

Wat ik dan wel ga doen, is toch nog eens nader bekijken of ik de boel niet bekabeld kan krijgen van de meterkast naar de zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
rbrouwers123 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:44:
Hoezee, top model i7 27" 2GB video 8gb ram besteld, kloppen de levertijden van Apple vaak of niet ?
Bij bestelling staat 10 mei...
Als je de ssd als optie neemt springt de levertijd naar 4-6 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:52:
[...]

Ja, dat is zeker jammer. Al denk ik (hoop ik) dat de levertijden de komende weken snel verbeteren. Hoe is dit in het verleden gegaan?

Gegevens:

* SSD-schijf van 256 GB
* Apple Battery Charger

Op zich een prima systeem toch om lekker mee te photoshoppen! Het is volgens mij al beter qua performance dan mijn Xeon E5430 op de zaak.

Wat ik dan wel ga doen, is toch nog eens nader bekijken of ik de boel niet bekabeld kan krijgen van de meterkast naar de zolder.
Deze set-up ziet er ook erg goed uit denk ik! Hoewel de videokaart dan weer wat "achter" blijft... keuzes en keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
D-Ed schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:09:
[...]

Ja daarom heb ik een normale 1TB genomen (gezien levertijd en hoge prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Exirion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:01:
[...]

OK, laat dan maar :P Maar je kunt wel goed tekenen 8)

[...]

Ik zou eerst informeren wat een SSD (die je zelf aanlevert) inbouwen bij een Apple winkel kost. Als dat niet veel scheelt met een iMac+SSD bestellen dan zou ik voor die laatste optie gaan. Het is in beide gevallen zo dat je garantie behoudt. Hoe dan ook, i5+SSD is in de praktijk een fijner systeem dan een i7+HDD, maar dat was al duidelijk denk ik.

[...]

In mijn iMac is er alleen ruimte voor 1 HDD, dus SSD erin en HDD eruit. Sommige mensen verwijderen hun optische drive om beide te kunnen inbouwen. In de nieuwere iMacs kun je wel een SSD naast een HDD inbouwen, maar ik wilde eigenlijk bewust alleen maar een SSD om een zo stil mogelijk systeem te hebben. En een iMac met alleen een SSD is dan ook erg....... stil........ :)

Voor massaopslag heb ik een snelle NAS en een gigabit netwerk. In de praktijk merk je amper dat het geen harddisk is.
Ben Benieuwd, ik denk de kosten wel mee zullen vallen, teminste ik ken die gene die werkt in de shop vrij goed, en anders als het 200euro kost dan maar niet :).
Het geheugen kan ik er zelf wel in zetten, maar ik denk dat ik gewoon een deal ga proberen te maken met die gene die ik ken zo van ik koop de iMac bij jouw met upgrade's en nieuwe losse spulletjes en dan krijg je van mij de ssd + geheugen en betaal ik iets en dan bouwen jullie het hele zaakje even in, bedoel kom toch wel even 2500euro slijten ( makkelijk ).
Mogen ze der ook wat voor doen, en doen ze dat niet bestel ik het wel ergens anders als het zo moet :P.
Heb al verschillende namen en resellers in me hoofd die ik ga benaderen om te kijken wie het nu doet voor de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:01

Exirion

Gadgetfetisjist

D-Ed schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:09:
Zeker voor een bedrijf als Apple vind ik het echt bezopen dat een SSD nogsteeds als een obscure optie wordt beschouwd. Ik had eigenlijk verwacht dat SSD's bij Apple inmiddels in het standaard pakket zouden belanden. De meerprijs en levertijd stroken nou niet bepaald met de huidige trend in de computerwereld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Exirion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:20:
[...]

Zeker voor een bedrijf als Apple vind ik het echt bezopen dat een SSD nogsteeds als een obscure optie wordt beschouwd. Ik had eigenlijk verwacht dat SSD's bij Apple inmiddels in het standaard pakket zouden belanden. De meerprijs en levertijd stroken nou niet bepaald met de huidige trend in de computerwereld.
Denk dat dat komt omdat OSX Snow Leopard nog geen standaard Trim ondersteuning heeft, misschien straks met Lion dat het standaard word. En ik denk dat qua kosten mensen liever een goedkopere pc met enkele TB's aan opslag dan een SSD van 256 GB hebben ;). En met 2 partities weten 9/10 standaard consumenten toch niet mee om te gaan (de "hybrid" oplossing)!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:20:
[...]

Opzich zijn ze iets van €100,- gezakt met de SSD BTO ;) Maar inderdaad, het is een flinke cashcow voor ze (evenals de RAM upgrade). De videokaart upgrade valt me dan wel weer mee, slechts €100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
D-Ed schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Opzich zijn ze iets van €100,- gezakt met de SSD BTO ;) Maar inderdaad, het is een flinke cashcow voor ze (evenals de RAM upgrade). De videokaart upgrade valt me dan wel weer mee, slechts €100,-
Maar het werkelijke prijsverschil tussen die 2 kaarten is niet 100 eu.

Ik had trouwens ook verwacht (of naja gewenst) dat een ssd inmiddels standaard zou zijn. Apple is zich echt wel bewust van de mogelijkheden (zie de macbook air). Maar het is nog wat te duur om standaard te implenteren tenzij je flink wat aan ruimte opgeeft. Zou mooi zijn als er tech zou zijn die een ssd en een normale hdd merged, en dat programmas etc automatisch eerst op de ssd worden geinstalleerd en de muziek/foto's/films standaard op de hdd terwijl het voor de doorsnee consument niet te onderscheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik had gehoopt dat er keuze was geweest. Bijvoorbeeld 128GB of 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Nouja, ik ben van plan de iMac te gaan gebruiken voor het bewerken van HD video's en het (professioneel) produceren van muziek. De nieuwste games in een mooie kwaliteit spelen is gewenst. De 27" - i7 versie ziet er dan zeker wel interessant uit.

Precies waar ik dus naar op zoek ben ;). Het snelle gevoel door de SSD, daar moet ik nog even over nadenken. dus of ik die wel degelijk de moeite waard vind om aan te schaffen. Ik vind mijn huidige HDD's niet eens zo langzaam en ze zijn al een aantal jaren oud.

Een 2GB.. ga ik daar nou echt veel van merken als ik nieuwe games speel of HD video's bewerk/render?

Als ik er zo over nadenk is een iMac best een goeie koop. Je krijgt een compleet systeem met OS X & Windows 7 dmv bootcamp welke perfect draait. De iMac is dus een vervanger voor de Windows PC + de voordelen van Mac OS X?
Volgens mij kloppen de dingen die ik hier zeg wel redelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Denken jullie dat er tussen de high en low-end 27inch verschil te merken gaat zijn mbt hitteproductie? Ik kan soms wel geïrriteerd raken als de fans beginnen te loeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:52:
[...]

Gegevens:

* SSD-schijf van 256 GB
* Apple Battery Charger

Check Prowarehouse.nl, voor 2282 inc BTW heb je bovenstaand systeem + 2.8GHz Quad i5 & 8GB DDR3

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:48:
Ik had gehoopt dat er keuze was geweest. Bijvoorbeeld 128GB of 256GB
Momenteel koop je een 120GB Vertex 2 voor zo'n 175 euro, en dat is dan de 3.5" versie die je zo als vervanging van een harddisk kunt gebruiken. Qua afmetingen komt die ook beter uit met de lengte van de SATA kabel in de iMac. Als je die kunt laten inbouwen heb je een leuke deal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aramdin schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Check Prowarehouse.nl, voor 2282 inc BTW heb je bovenstaand systeem + 2.8GHz Quad i5 & 8GB DDR3
Dank je Armadin, maar dat is volgens mij geen Sandy Bridge.
Exirion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:50:
[...]

Momenteel koop je een 120GB Vertex 2 voor zo'n 175 euro, en dat is dan de 3.5" versie die je zo als vervanging van een harddisk kunt gebruiken. Qua afmetingen komt die ook beter uit met de lengte van de SATA kabel in de iMac. Als je die kunt laten inbouwen heb je een leuke deal.
Als je dan 7 tientjes kwijt ben voor het inbouwen, is het nog zeker een overweging. Ik moet even verder..(werk) stof genoeg om over te piekeren. Vanavond bestel ik een systeem. Als ik niet tevreden ben geef ik gewoon jou de schuld :P

Ben nog steeds happy met mijn tv, dus het zal vast goed komen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exirion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:50:
[...]

Dat is ook de geen die ik heb gekocht en nog op een iMac staat te wachten ( volgende maand hoop ik ) en dan maar vragen of ze het voor me erin willen bouwen en OSX er opnieuw op willenzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

bartos88 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:49:
Denken jullie dat er tussen de high en low-end 27inch verschil te merken gaat zijn mbt hitteproductie? Ik kan soms wel geïrriteerd raken als de fans beginnen te loeien
Dat is meer afhankelijk van wat je er mee doet. Beiden zullen flink aanslaan als je gamet of full HD video bekijk oid (of Flash :P).

Een van de redenen dat ik Flashblock draai op mn MBP. Flash gebruik is toch 9 van de 10x onzinnig.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Zo, net de full-option (uitgezonderd extra RAM) besteld in de lokale Switch-zaak (België). Er zal redelijke ruwe foto-en videobewerking mee gebeuren, en ik kon het geld in se wel "missen", dus zag ik geen reden om niet te investeren in de toekomst, en alles up te graden.

Over de levertijd was de verkoper nogal terughoudend, wat wel te begrijpen is. Ik zal maar rekenen op een week of 5-6.

Nu nog op zoek gaan naar een paar latjes RAM, enige voorstellen waar je ze het beste besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als het nog 6 weken duurt is het geen gek idee om daar ook 6 weken mee te wachten. Is er meer bekend over wat er in de nieuwe iMac kan en zijn de prijzen vast ook al weer lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:53:
[...]

Dank je Armadin, maar dat is volgens mij geen Sandy Bridge.
Tis Aramdin ;) Woeps, daar zeg je wat, inderdaad volgens mij verkeerd gekeken!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Teardown van iMac: http://goo.gl/fb/G8pO4
GPU is eventueel vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:58
heb mijn eerste imac net gekocht! topmodel van de 21,5! werkt tot nu toe echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:22
Bosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:06:
Als het nog 6 weken duurt is het geen gek idee om daar ook 6 weken mee te wachten. Is er meer bekend over wat er in de nieuwe iMac kan en zijn de prijzen vast ook al weer lager :)
Prijzen lager?? Niet als je bij een APR/MediaMarkt/Dixons/Saturn/Apple-online of zo besteld. In Amerika heb je nog wel eens stunters als MacMall, maar hier in NL is dat toch vaak wat moeilijker te vinden...

@NickdeW
Gefeliciteerd, waar heb je hem gehaald?

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 04-05-2011 14:14 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
nickdew schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:13:
heb mijn eerste imac net gekocht! topmodel van de 21,5! werkt tot nu toe echt geweldig!
Waar waren ze al op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RobbieB schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Prijzen lager?? Niet als je bij een APR/MediaMarkt/Dixons/Saturn/Apple-online of zo besteld. In Amerika heb je nog wel eens stunters als MacMall, maar hier in NL is dat toch vaak wat moeilijker te vinden...
Ging natuurlijk om het geheugen ;) daarvoor hoef je niet naar een Apple verkooppunt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Als ik zo het internet bekijk begrijp ik dus goed dat als ik een 2e harddisk erin bouw (ssd) de optical drive dus eruit moet ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mektheb schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:18:
Als ik zo het internet bekijk begrijp ik dus goed dat als ik een 2e harddisk erin bouw (ssd) de optical drive dus eruit moet ?.
Klopt. Of je moet standaard een 2e schijf bij Apple bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Brm-G schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:21:
[...]

Klopt. Of je moet standaard een 2e schijf bij Apple bestellen.
Hmm ja ok
Ik denk van als het teveel geld enzo gaat kosten dan maak ik hem zelf wel open, maar ik denk dat dat het dus niet gaat worden.

Vraag me af hoe hun dat zelf willen doen als ik zeg hier heb je me SSD installeer hem maar, want als ik dan de drive wil behouden zou ik dus alleen de SSD maar hebben als opslag.
( ja en me 8tb nas maar het gaat om het systeem ).
Denk ik het maar zo laat en de SSD in me xps stop en alleen zelf de 8gb ga upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 20-06 13:07
Had het gevraagd bij een 2010 model. Daar stoppen ze voor 50 euro de ssd erin en je hdd kun je dan zelf iets mee doen. garantie blijft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mektheb schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:25:
[...]

Hmm ja ok
Ik denk van als het teveel geld enzo gaat kosten dan maak ik hem zelf wel open, maar ik denk dat dat het dus niet gaat worden.

Vraag me af hoe hun dat zelf willen doen als ik zeg hier heb je me SSD installeer hem maar, want als ik dan de drive wil behouden zou ik dus alleen de SSD maar hebben als opslag.
( ja en me 8tb nas maar het gaat om het systeem ).
Denk ik het maar zo laat en de SSD in me xps stop en alleen zelf de 8gb ga upgraden.
Ik zou als je zoveel uitgeeft voor een iMac er ook voor zorgen dat je er 100% tevreden mee bent. Een SSD is een enorme performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Maaark schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:28:
Had het gevraagd bij een 2010 model. Daar stoppen ze voor 50 euro de ssd erin en je hdd kun je dan zelf iets mee doen. garantie blijft behouden.
Ja dat snap ik en dat is het probleem ook niet, maar wil liever een SSD + 1 TB en me optical drive behouden :P.
Maar goed als ze dat voor 100euro willen doen en de optical drive moet eruit dan so be it.

en @ hierboven inderdaad doe het liever in 1keer goed dan half bakken.
Maar kom nu ook van een S775 systeem af dus die is ookalweer 4/5jaar oud, erop voorruit ga ik zeker maaktniet uit hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Indien je het door Apple laat doen ben je (volgens mij) het beste af. Je behoud je trim functie en ander functionaliteiten behoordende bij een SSD. Indien we beslissen een SSD te nemen dan zal die toch zeker door Apple geplaatst gaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Kan me niet voorstellen dat er geen kitjes zijn te vinden die de aanpassing doen die Apple normaal doet voor 2 HD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:36:
Kan me niet voorstellen dat er geen kitjes zijn te vinden die de aanpassing doen die Apple normaal doet voor 2 HD's?
Denk ik wel, maar heb geen zin zelf te moeten prutsen.
Haal ik net een machine van 1999 binnen, en kan ik hem gelijk gaan open slopen
Ja het is een sport maar denk me vrouwtje me me hersens inslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:58
heb hem van xando, ze hadden daar alles al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

iFixit geeft ook aan dat het terugstoppen van het scherm nauwelijks te doen is zonder dat je het ziet (http://www.ifixit.com/Tea...-EMC-2428-Teardown/5485/2). Dat is een zwaarwegend argument om het vooral niet te doen.

Zou het mogelijk zijn om via Thunderbolt een SSD aan te sluiten en daar vandaan op te starten? Zo ja, dan haal ik wel een LaCie Little Big Disk 240GB voor 500 euro. Die is sneller en dan heeft die Thunderbolt-verbinding ook nog nut. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Krisp schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:48:
iFixit geeft ook aan dat het terugstoppen van het scherm nauwelijks te doen is zonder dat je het ziet (http://www.ifixit.com/Tea...-EMC-2428-Teardown/5485/2). Dat is een zwaarwegend argument om het vooral niet te doen.
Dat is dus echt onzin. Het is een kwestie van de glasplaat en het panel niet met je vingers aanraken (en waarom zou je?). Eventueel kun je een busje perslucht gebruiken om het panel en de achterkant van de glasplaat stofvrij te maken voordat je de glasplaat op z'n plek laat clicken. Ik heb dat niet gedaan, en zelfs dan lukt het mij niet om stofjes waar te nemen. Er zit binnen een kwartier meer stof aan de voorkant van de glasplaat dan erachter :+ Tenzij je de hele dag loopt te stoffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Gaan er ook binnenkort goedkopere en kleinere externe SSDs komen? 100GB oid om al mn applicaties op te zetten zodat ze snel starten? Het booten maakt me namelijk niet zoveel uit, maar office, itunes etc instantly openen zou wel lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
bartos88 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:04:
Gaan er ook binnenkort goedkopere en kleinere externe SSDs komen? 100GB oid om al mn applicaties op te zetten zodat ze snel starten? Het booten maakt me namelijk niet zoveel uit, maar office, itunes etc instantly openen zou wel lekker zijn.
Extern betwijfel ik het nut heeft, maar ik ben het er wel mee eens je bent tweaker of niet dus je kan het zelf ook best vervangen en zou prima te doen zijn.

Haal dagelijks laptops en computers uit elkaar en solderen en bakken en panelen backlights verwisselen etc, maar heb zoiets als ik het kan laten doen voor een normal bedrag doe ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bartos88 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:04:
In de iMacs waarschijnlijk voorlopig niet. Tenminste niet tot de volgende update (ergens begin volgend jaar waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Zijn er al goede benchmarks beschikbaar? Ik zie alleen maar reviews waar ze de cpu hebben vergeleken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Met wat wil je het vergelijken dan?

Ik denk namelijk dat ie wel sneller is dan de oude :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Vooral het vergelijken van de verschillende modellen is interessant :)
En dat vermoede had ik inderdaad ook al, fijn dat je het even bevestigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Maaark schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:25:
Vooral het vergelijken van de verschillende modellen is interessant :)
En dat vermoede had ik inderdaad ook al, fijn dat je het even bevestigt :)
2011 Quad-Core 3.4GHz i7 Unboxing & Geekbench..Over 12,000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 11:53

GerritGekke

Gamechanger

Heb het nieuws over de nieuwe iMac ook gelezen, en ze zien er super goed uit. Nu heb ik hier zelf een 21,5 iMac staan met een 3.06 Ghz processor 1000 Gig opslag een Ati 4850 erin en 8 gig ram. Nu zit ik sterk te twijfelen of ik deze iMac zal verkopen en vervolgens de nieuwe halen. Maar wat krijg je zo nog voor een iMac met deze specs? Volgens mac3sell levert het een 870 euro op!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GerritGekke schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:45:
Heb het nieuws over de nieuwe iMac ook gelezen, en ze zien er super goed uit. Nu heb ik hier zelf een 21,5 iMac staan met een 3.06 Ghz processor 1000 Gig opslag een Ati 4850 erin en 8 gig ram. Nu zit ik sterk te twijfelen of ik deze iMac zal verkopen en vervolgens de nieuwe halen. Maar wat krijg je zo nog voor een iMac met deze specs? Volgens mac3sell levert het een 870 euro op!
Ja best een hoop nog, alleen zou ik het er never niet voor geven dan leg ik liever 300 bij voor een nieuwe instap i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Removed. Misschien toch gewoon SATAIII

[ Voor 94% gewijzigd door zAo op 04-05-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

God verschrikkelijk. Maar 3Gbps zomg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 22:12
http://www.9to5mac.com/65...d-imac-delays/#more-65319

Mogelijk een reden dat de HDD + SSD combo nu zulke lange levertijden heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06 14:58

Quakie

quakelen

En staat je iMac continue met 100% cpu load? Je hebt schrijfruimte, memory ruimte, en je 3D kaart is ook niet traag (zelfs sneller dan vorige instapmodel).
Zoals laatste twee pagina's laten zien. Doe je meer met een SSD dan hem verkopen en een nieuwe iMac te halen. Uiteraard persoonlijke keuze.

In het algemeen zou ik persoonlijk zou voor instapper(s) gaan en er zelf een SSD erin zetten of het laten doen.
Je kunt nog zo snelle iMac kopen, hij wordt pas af met een SSD, ongeacht welke versie (vertex2, 3, etc).
Het lijkt me sterk dat ook al doe je foto of video bewerking dat je het enorm gaat merken dat je CPU een i7 of een i5 is. Een SSD merk je met alles wat je doet.

Het is geen spannende update van Apple. Verplichting Thunderbolt met aansluiting MacBook, (displayport werkt niet meer zoals oudere versie).

Ik ben zelf meer benieuwd wat de interne Sata poort is (300 of 600?). Dit in verband met een Vertex3 of 510s van deze wereld.

Maar als je een combo kiest is het toch een grotere SSD dan 20 gig wat je kiest? Dan zal de cache verhaal toch nog niet door gaan, lijkt me.
Het lijkt me dat ze niet van plan zijn om dit jaar nog een release te doen van iMac en dit gewoon meenemen in Lion update en dan de extra keuze geven...

Het klinkt wel vet..

[ Voor 14% gewijzigd door Quakie op 04-05-2011 17:25 . Reden: time posting... plus extra info ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 15:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Bodysnatched schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:12:
http://www.9to5mac.com/65...d-imac-delays/#more-65319

Mogelijk een reden dat de HDD + SSD combo nu zulke lange levertijden heeft...
wel ideaal, als een schijf je ssd en hdd. Precies wat ik me kan voorstellen dat apple wil (geen extra partities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Is het trouwens bij Apple ook zo dat als je belt naar die order lijn dat je daar nog een korting/upgrade kunt aanpraten? Bij Dell was dat volgens mij wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 19:31
Update komt eigenlijk precies op tijd.

Ben op dit moment aan het rondkijken voor een nieuw systeem. Heb 3 of 4 jaar geleden een macbook pro gekocht. Ding doet het nog altijd goed en heb er eigenlijk in al die jaren geen probleem mee gehad. Nooit opnieuw hoeven installeren en ik kan mijzelf ook geen vastlopers herinneren.

Op basis van deze ervaring ben ik mijzelf gaan verdiepen in de desktops van apple.

Doel: Internet, office, photoshop, gaming (bootcamp), muziek, etc. Taken vallen best mee en het enige waar ik denk ik rekening mee moet houden is gaming. Eigenlijk heb ik dan twee opties een mac pro of een imac. (Mac mini is denk ik niet krachtig genoeg).

De iMac :

+ Strak vormgegeven
+ Groot IPS paneel met hoge resolutie
+ Alles in 1, dus geen losse kast en monitor

- Upgrade mogelijkheden zijn vrij beperkt zonder de hele imac open te schroeven (geheugen en that is it)

Mac Pro:

+ Alles is te upgraden behalve volgens mij het moederbord en de processor
+ Krachtpatser (eigenlijk meer voor high end gebruikers)
+ Geen mobile grafische kaart

- Losse kast en er moet nog een scherm bij gekocht worden (vergelijkbaar scherm al snel 1000 euro)
- Nog niet geupdate
- Goedkoopste model toch al vrij prijzig.

Al met al is het toch een grote investering (Dat was bij mijn macbook pro ook en daar heb ik geen moment spijt van gehad). Echter nu zou ik het toch jammer vinden als ik een desktop aanschaf waar ik bijvoorbeeld na 3 jaar programma niet meer fatsoenlijk draaien omdat je hardware dat niet toe laat. Ik weet het zijn geen game machines, maar toch wil ik er wel 3 jaar mee vooruit kunnen. De investering is ook geen probleem aangezien je vaak na een aantal jaar, je iMac of Mac Pro voor een goede prijs kan verkopen. Waarde vaster in vergelijking met zelfbouw pc's.

Ik moet de benchmarks van de nieuwe iMac nog even afwachten, maar ik overweeg er wel 1 te kopen. Enige twijfel punt is dus eigenlijk de levensduur.

Wat is jullie ervaring/mening? Gewoon doen of toch voor een Mac Pro gaan vanwege de uitbreidbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Bwa, ik zou niet meer voor de Mac Pro gaan tot ze hem updaten. Ik zat zelf ook te kijken wat ik het best zou kopen en kwam ook uit bij de iMac. De standaard specs zijn niet zo goed en je betaald toch al heel wat.. Zeker in vergelijking met een iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
Mac pro's zijn niet gemaakt om als huis, tuin en keuken pc gebruikt te worden. Dat ding is gemaakt voor zware gebruikers die professioneel bezig zijn op grafisch/video/... gebied en bij gevolg veel kracht nodig hebben voor rendering, een Mac pro is voor de gewone gebruiker geldverspilling.

Zelfs met de basis 21" kan je wel enkele jaren verder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Oke jongens,

ik zweef met mijn muis boven de bestelknop. Ik denk dat ik meer dan geholpen ben met de instap i5. Wat ik nu allemaal doe op mijn laptop met een oude T9300, wordt dit een giga upgrade, lijkt mij. Ik heb geluisterd naar de feedback om te investeren in een SSD. Door te kiezen voor de iets goedkopere i5 is het nu mogelijk. Ik heb besloten Applecare later dit jaar aan te schaffen. Zojuist Windows 7 voor 8 tientjes besteld.

Werkzaamheden:
70% photoshop (flinke documenten)
20% illustrator
10% administratie / surfen / social media
10% gamen

Bestelling:

2.7GHz Quad-Core Intel Core i5
1TB Serial ATA Drive + 256GB Solid State Drive
AMD Radeon HD 6770M 512MB GDDR5

Apple Magic Mouse + Magic Trackpad
Apple Battery Charger

Goede zet toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand de nieuwe iMac's al bij de Mediamarkt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
@RoyK
Jawel hoor :) Alleen waarom geen numeriek ding bij het toetsenbord? is alleen maar handig toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Maaark op 04-05-2011 20:23 . Reden: @ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 13:02
@RoyK

Zeker, zelf gewoon 8gb of 16gb ram van maken en dan wil dat beestje echt wel. Ik vind zelf numpad wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Neefdave schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:30:
@RoyK

Zeker, zelf gewoon 8gb of 16gb ram van maken en dan wil dat beestje echt wel. Ik vind zelf numpad wel fijn.
Of gewoon 32GB erin proppen (omdat het kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 13:02
rbrouwers123 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:31:
[...]

Of gewoon 32GB erin proppen (omdat het kan?)
Nutteloze opmerking, aangezien hij hele grote bestanden gebruikt rond de gigabyte lijkt me dit wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Voor 250 euro meer, heb ik de snellere i5 en de 6970. Is het de meerprijs waard? Of zal het verschil te verwaarlozen zijn in prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Neefdave schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:32:
[...]

Nutteloze opmerking, aangezien hij hele grote bestanden gebruikt rond de gigabyte lijkt me dit wel slim.
tuurlijk slaat dat nergens op, maar gewoon om aan te geven dat kan (want dat kon in voorgaande modellen niet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 12:28

Flappiewappie

Hier nog meer

RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:33:
Voor 250 euro meer, heb ik de snellere i5 en de 6970. Is het de meerprijs waard? Of zal het verschil te verwaarlozen zijn in prestaties?
Omdat je 10% gaming doet, zou ik persoonlijk het wel waard vinden. Die videokaart is wel een stuk beter. Tevens is 1TB ook altijd wel relaxed om te hebben.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:33:
Ik zou voor de 250 extra gaan, ben je meer future proof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ik zit ook een beetje te twijfelen tussen de 27inch modellen. Mezelf kennende ga ik deze computer niet helemaal "opmaken", maar na 2-3 jaar weer verkopen voor een nieuwe. Ik ben bang dat 2.7Ghz i5 en 512MB video er over 3 jaar zo slecht uit ziet dat ik er nog maar weinig voor ga krijgen als ik hem verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Dan weet je toch wat je moet kopen? Als je je zelf toch al zo goed kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Maaark schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:44:
Dan weet je toch wat je moet kopen? Als je je zelf toch al zo goed kent?
Het gaat dus niet alleen om mezelf, maar ook om de resale value over 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 14:29

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

(jarig!)
bartos88 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:45:
[...]

Het gaat dus niet alleen om mezelf, maar ook om de resale value over 3 jaar
dus het geld dat je er nu extra voor uitgeeft, krijg je gedeeltelijk terug in resale value.
het geld dat je er nu niet voor uit zou geven, hoef je ook niet terug te krijgen in resale value.
aan jou de keus.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Nerpissad schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:50:
[...]

dus het geld dat je er nu extra voor uitgeeft, krijg je gedeeltelijk terug in resale value.
het geld dat je er nu niet voor uit zou geven, hoef je ook niet terug te krijgen in resale value.
aan jou de keus.
Ja daar heb je gelijk in, maar ik vraag me dus af hoe groot dat verschil in resale value gaat zijn. Mijn gedachtegang was een beetje dat als over 3 jaar het verschil in resale value net zo groot is als het prijsverschil nu, dat ik dan geen reden heb om niet voor de duurdere te gaan (nu plezier van snellere machine, en straks het prijsverschil terug bij de resale). Maja, ik weet niet of mn redenering helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ben ook nog 1 stap verwijderd voor de bestelling en had even een vraagje over de levering. 10 Mei staat er dat die geleverd wordt, maar dan ben ik niet aanwezig. Kan er ook getekend worden door de buren? Of doen ze daar moeilijk over?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

oke mensen. U mag mij feliciteren.

Ik heb zojuist besteld en betaald:

3.1GHz Quad-Core Intel Core i5

Apple Battery Charger

Eindelijk!! Mijn hoofd komt tot rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

NickySantoro schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:14:
Ben ook nog 1 stap verwijderd voor de bestelling en had even een vraagje over de levering. 10 Mei staat er dat die geleverd wordt, maar dan ben ik niet aanwezig. Kan er ook getekend worden door de buren? Of doen ze daar moeilijk over?
Ik heb dat bekeken. Het enige wat de bezorger doet is een briefje door de bus gooien dat je niet aanwezig was. Je kan dan via een telefoonnr een nieuwe bezorg afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
De mijne komt ook pas 10 mei (verwachte leverdatum althans)

Ik ben opzoek naar 4x 4GB Ram 1333Mhz, welke kan ik het beste pakken voor deze mac (i7 quad 2011)
zie onderstaande

Afbeeldingslocatie: http://img859.imageshack.us/img859/4554/screenshot002jo.png
(flink wat TU Delft korting via via kunnen krijgen, scheelt ook weer 300 euro :o)

Bij OWC kost het 240$ incl. fedex (160 euro)

kan het goedkoper/beter zoja, waar??

[ Voor 10% gewijzigd door rbrouwers123 op 04-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Als ik me niet vergis, zijn het deze modules. Ik wil zelf ook nog een reepje van 4 gig bestellen

http://www.interngeheugen...b?ktcpartno=KTA-MB1333/4G

Misschien kan iemand het bevestigen dat deze modulles juist zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:19:

Apple Battery Charger

Gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk om de knoop doorgehakt te hebben :P
Ik zit nu ook te neigen naar dezelfde setup, maar dan zonder de SSD en magic mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zonder magische muis en trackpad? Ik heb begrepen dat deze 2 al het werk voor je doen (de magic) en ik gewoon naar het strand kan. Tenminste, dat heeft de verkoper mij verteld. En dat voor 69 euro! te gek! :P

Ik weet niet of de Magic Mouse mij gaat bevallen. Ik denk dat ik hem te laag gaat vinden. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz

Apple Battery Charger

Same here :)

3.4GHz Quad-Core Intel Core i7
1TB Serial ATA Drive
Apple Magic Mouse
Apple Battery Charger
Accessory Kit
AppleCare Protection Plan voor iMac

Met nog 4gb extra geheugen besteld op een andere site

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ook jij van harte. Waar heb je het geheugen gekocht? Ik denk dat ik dit reepje haal

http://www.interngeheugen...-i7-27-inch-mid-2010.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13

John

🚀

RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:34:
Ook jij van harte. Waar heb je het geheugen gekocht? Ik denk dat ik dit reepje haal

Ik zou ook eens bij www.simmcity.nl kijken. Misschien wat prijsverschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij deze, ga je geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:37:
[...]

Bij deze, ga je geen spijt van krijgen :)
Dat zij je ook van de 47" televisie, en daar heb ik ook nog geen seconde spijt van gehad! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
bilzard schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:35:
[...]

Ik zou ook eens bij www.simmcity.nl kijken. Misschien wat prijsverschillen ;)
Deze is van simmcity:
http://www.simmcity.nl/nl...13334g-0740617169591.html
(maar niet op voorraad)

bij OWC maar 140 euro voor 4x 4GB Excl. zending, inclusief FedEx is het 160 euro
http://eshop.macsales.com...20Computing/1333DDR3S16S/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:14
Een magic trackpad kiezen ipv muis scheelt 3 dagen verzendtijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:34:

Ik heb het bij simmcity besteld. 2x KTA-MB1333/2G

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
De 21,5 inch iMac heeft ook een IPS scherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

magnifor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:48:
De 21,5 inch iMac heeft ook een IPS scherm toch?
uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik snap z'n vraag wel. Ten tijde van de 20" en 24" had de 24" een IPS panel terwijl de 20" het met een TN panel moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RoyK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:19:
Oke jongens,

ik zweef met mijn muis boven de bestelknop. Ik denk dat ik meer dan geholpen ben met de instap i5. Wat ik nu allemaal doe op mijn laptop met een oude T9300, wordt dit een giga upgrade, lijkt mij. Ik heb geluisterd naar de feedback om te investeren in een SSD. Door te kiezen voor de iets goedkopere i5 is het nu mogelijk. Ik heb besloten Applecare later dit jaar aan te schaffen. Zojuist Windows 7 voor 8 tientjes besteld.

[..]
Goede zet toch???
Jezus man, bestel nou gewoon es een keer :P Je zat al te twijfelen VOORdat ik mijn iMac kocht (oktober vorig jaar).

[edit] Oh ik zie nu dat je al besteld hebt :)

[ Voor 26% gewijzigd door sebastius op 04-05-2011 23:04 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8