[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 69.482 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:47
@RoyK; Dat zou inderdaad heel fijn zijn.

Ik zit echt met smart te wachten op m'n nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 15:57
Apple is volgens eigen claim altijd snel met oplossingen?

dit is niet normaal meer, nou ben benieuwd wat ik krijg maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 12:11
Vandaag een 27 inch iMac gekocht, helaas een krasje op de behuizing toen hij uit de doos kwam en er komt vele lawaai uit, ik denk dat er een fan kapot is of dat er een draadje tegen aan zit.

Nogal jammer want nu heb ik nog niet echt kunnen 'spelen'. Morgen dus meteen terug naar de apple store, ik hoop dat de service goed is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
zal wel een refurb geweest zijn

op de engelse forums hadden ze het er over dat alle terug gezonden imacs gewoon weer verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:28
Als ik dat zo allemaal hoor van de refurbs begin ik toch meer en meer te twijfelen over Mac en Apple :S was vanplan om er een te kopen wanneer mijn huidige laptop stuk is maar de meerprijs plus deze ervaringen houden me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ja ik denk dat ik de wehkamp bezorger gewoon de spullen mee terug laat nemen.

bezorgen was toch gratis.

dit zijn te veel probs voor mij.

ik weet hoe ik ben, ik ben een perfectionist.

vermijd liever stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27

John

🚀

Bedankt voor het delen wat hier boven staat.

Ik zal mijn iMac die vrijdag binnenkomt maar eerst goed inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Sorry maar de verhalen die hier boven staan komen mij niet bekend voor.
Wat mijn ervaring betreft met 10tallen iMac's/MB en iPhones is niets dan lof.

Is er een keer een probleem word dit zorgvuldig opgelost en nooit een refurbished exemplaar gehad.
Een beetje onndig om door een paar indianen verhalen heel apple's verkoop in twijfel te brengen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Ik heb ook zeker geen slechte ervaring met Apple maar ik ben wel benieuwd hoe ze het morgen oplossen.
Of het nu refurbished is of niet, het moet gewoon goed functioneren en krasvrij zijn voor dit geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
met mijn nwe iphone ook totaal geen problemen.

love it.......

maar de imac is een totaal ander verhaal....

wat ik op de US forums las, is dat apple zich compleet op de mobiele telefonie toegelegd heeft.
de computer division is een beetje opzij geduwd.

gewoon zonde hoe ze hier mee omgaan, ik vind het fantastisch mooie machines.
verleden week heb ik die ingebouwde cam geprobeerd op de 27 inch, wauw wat een kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:29
nielsven schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:08:
Vandaag een 27 inch iMac gekocht, helaas een krasje op de behuizing toen hij uit de doos kwam en er komt vele lawaai uit, ik denk dat er een fan kapot is of dat er een draadje tegen aan zit.

Nogal jammer want nu heb ik nog niet echt kunnen 'spelen'. Morgen dus meteen terug naar de apple store, ik hoop dat de service goed is daar.
De meeste Apple stores hanteren 7 dagen niet goed geld terug, dus moeilijk zullen ze vast niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:36

RoyK

Hobby tekenaar

Recent heb ik een goed gesprek gehad met iemand van de applestore, en ik vroeg hem naar de gele schermen. Dit was een vervolg vraag na mijn vraag of ik wel bij de Wehkamp moet bestellen of niet. Hij wist me te vertellen dat de nieuwe computers vanaf september, daar geen problemen meer mee zouden moeten hebben. Het zou een probleem zijn geweest met de videokaart en de schermen zelf dus verder in orde zijn.

Zou dat kunnen? Klopt zijn verhaal?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 13:47
robbinonline schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:12:
Sorry maar de verhalen die hier boven staan komen mij niet bekend voor.
Wat mijn ervaring betreft met 10tallen iMac's/MB en iPhones is niets dan lof.

Is er een keer een probleem word dit zorgvuldig opgelost en nooit een refurbished exemplaar gehad.
Een beetje onndig om door een paar indianen verhalen heel apple's verkoop in twijfel te brengen
Volgens de Dikke van Dale: in·di·a·nen·ver·haal het; o -halen ongeloofwaardig verhaal

Kan je mij eens uitleggen wat er ongeloofwaardig is aan mijn verhaal? Dit forum is bedoeld om ervaringen te delen en -hoe triest ook- dit is mijn ervaring met de 27 inch iMac. Ik kan wel verder voor je uitwijden om je uit de zoete Apple droom te wekken;

- iMac 1: Groene verkleuring rechts onderin scherm, knetterende voeding.
- iMac 2: Gele waas, resonantie van hardeschijf, En dan niet zomaar resonantie, je werd er knettergek van.
- iMac 3: Zo geel als een oude krant, echt niet om aan te zien en weer de resonantie.

De correspondentie met Apple ging alsvolgt. Ik ben niet de persoon die meteen lastig wordt, ik ben van nature iemand die lastige of vervelende gevallen vaak nog met humor kan benaderen. Zo ook dit geval. Ik neem de personen die bij een helpdesk zitten ook persoonlijk nooit iets kwalijk. Ik blijf altijd rustig en beheersd. Echter, als je probleem telkens om 17u55 wordt behandeld, je er zelf telkens achteraan moet zitten, voicemails inspreken, maar geen reactie krijgen etc etc ondanks dat je aangeeft dat je de computer echt nodig hebt, dan is bij mij de koek op. Als excuus krijg je dan dat ze zo druk zijn met de verkoop van de nieuwe MacBook Air. En ik denk dat je dan met dat zinnetje de spijker op z'n kop kan slaan. Ze vergeten hun bestaande klanten en zijn enkel en alleen gefocused op artikelen verkopen.

Ik ben daarna ook nog naar een niet nader te noemen Apple Reseller gegaan om te kijken voor een MBP en dit geval kwam ter sprake. De verkoper vermeldde dat ze daar bereid zijn de iMac uit de doos te halen in de winkel om het scherm van te voren te checken. De laatste keer dat hij dat gedaan had, was pas de derde iMac die uit de doos kwam goed qua scherm.

Ik heb navraag gedaan bij Card Services en daar werd mij vermeld dat ze nog zeer regelmatig iMac's terugkrijgen, dus ook de nieuwe generatie, vanwege schermproblemen.

Ik zal er nog eens een schepje bovenop doen:

- iMac 24" C2D (de witte nog) brommende inverter, 3 keer naar Card Services moeten brengen, uiteindelijk geld terug gekregen. Apple recyclet slechte schermen in het reparatieproces, je blijft ermee bezig dus.
- iMac 24" C2D (alu) stof ingebrand tussen de lagen van het display volgens Card. Weer de hele caroussel van slechte schermen gehad, het ene scherm nog beroerder dan het andere. Gelukkig had ik Applecare, iMac ging retour.

Als je op deze manier met je klanten omgaat, dus het telkens recyclen van slechte schermen, dan betekent dat voor mij dat je echt complete, gigantische, onvoorstelbare lak (ik druk het nog netjes uit) hebt aan je klanten. Als je dat anders ziet dan ben ik benieuwd naar je redenering.

Om tot de conclusie te komen, ook ik heb als een braaf hondje achter Apple aangelopen. Ze konden bijna niet stuk. Ben alleen wel bang is dat dat uit een lang vervlogen tijd is. Ik ben al lang van de roze Apple wolk afgestapt. Voor mij is het niet meer dan een merk als Asus, Acer, HP etc etc. Als je dit alles dan nog indianenverhalen vindt, ik ben bereid je alle reparatiebonnen van Card Services te scannen en te mailen.

Ik vind het trouwens wel fijn om te horen dat er mensen zijn waarbij de iMac wel goed bevalt :)

Ik dank u voor uw aandacht :+

(Ohja, ik vind Mac OS een fantastisch OS, en kies daarom nu voor een MBP. Tevens in het bezit van een iPhone 3GS die uitstekend bevalt, dat mag gezegd worden)

[ Voor 8% gewijzigd door Blaffeh op 07-11-2010 10:58 . Reden: Wat typo's en stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 28-05 12:26
Blaffeh schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:47:
[...]

Volgens de Dikke van Dale: in·di·a·nen·ver·haal het; o -halen ongeloofwaardig verhaal

Kan je mij eens uitleggen wat er ongeloofwaardig is aan mijn verhaal? Dit forum is bedoeld om ervaringen te delen en -hoe triest ook- dit is mijn ervaring met de 27 inch iMac. Ik kan wel verder voor je uitwijden om je uit de zoete Apple droom te wekken;

- iMac 1: Groene verkleuring rechts onderin scherm, knetterende voeding.
- iMac 2: Gele waas, resonantie van hardeschijf, En dan niet zomaar resonantie, je werd er knettergek van.
- iMac 3: Zo geel als een oude krant, echt niet om aan te zien en weer de resonantie.

De correspondentie met Apple ging alsvolgt. Ik ben niet de persoon die meteen lastig wordt, ik ben van nature iemand die lastige of vervelende gevallen vaak nog met humor kan benaderen. Zo ook dit geval. Ik neem de personen die bij een helpdesk zitten ook persoonlijk nooit iets kwalijk. Ik blijf altijd rustig en beheersd. Echter, als je probleem telkens om 17u55 wordt behandeld, je er zelf telkens achteraan moet zitten, voicemails inspreken, maar geen reactie krijgen etc etc ondanks dat je aangeeft dat je de computer echt nodig hebt, dan is bij mij de koek op. Als excuus krijg je dan dat ze zo druk zijn met de verkoop van de nieuwe MacBook Air. En ik denk dat je dan met dat zinnetje de spijker op z'n kop kan slaan. Ze vergeten hun bestaande klanten en zijn enkel en alleen gefocused op artikelen verkopen.

Ik zal er nog eens een schepje bovenop doen:

- iMac 24" C2D (de witte nog) brommende inverter, 3 keer naar Card Services moeten brengen, uiteindelijk geld terug gekregen. Apple recyclet slechte schermen in het reparatieproces, je blijft ermee bezig dus.
- iMac 24" C2D (alu) stof ingebrand tussen de lagen van het display volgens Card. Weer de hele caroussel van slechte schermen gehad, het ene scherm nog beroerder dan het andere. Gelukkig had ik Applecare, iMac ging retour.

Als je op deze manier met je klanten omgaat, dus het telkens recyclen van slechte schermen, dan betekent dat voor mij dat je echt complete, gigantische, onvoorstelbare lak (ik druk het nog netjes uit) hebt aan je klanten. Als je dat anders ziet dan ben ik benieuwd naar je redenering.

Om tot de conclusie te komen, ook ik heb als een braaf hondje achter Apple aangelopen. Ze konden bijna niet stuk. Ben alleen wel bang is dat dat uit een lang vervlogen tijd is. Ik ben al lang van de roze Apple wolk afgestapt. Voor mij is het niet meer dan een merk als Asus, Acer, HP etc etc. Als je dit alles dan nog indianenverhalen vindt, ik ben bereid je alle reparatiebonnen van Card Services te scannen en te mailen.

Ik vind het trouwens wel fijn om te horen dat er mensen zijn waarbij de iMac wel goed bevalt :)

Ik dank u voor uw aandacht :+

(Ohja, ik vind Mac OS een fantastisch OS, en kies daarom nu voor een MBP. Tevens in het bezit van een iPhone 3GS die uitstekend bevalt, dat mag gezegd worden)
Dank voor je uitgebreide post en kut voor je dat je continu problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ben ook niet zeer tevreden over de service van Apple. Mijn HD corrupteerd regelmatig en omdat ik dacht dat het hardwarematig was heb ik ze daarover gebeld. De eerste die ik aan de lijn kreeg vroeg wat voor software ik draaide en toen ik dat vertelde zij ze, "Ja je hebt ook 3de partij software geinstalleerd, daar zal het probleem liggen. Probeer maar opnieuw te installeren en alleen software van Apple zelf installeren en kijken of er dan nog problemen komen." Daar kon ik het mee doen. Ik heb software als Photoshop en Autocad hard nodig en dat zou ik dan niet mogen installeren?!? Ik heb ze daarop teruggebeld en die medewerker was een stuk beter en heeft me echt geholpen. Maar ik vind het jammer dat dit toch zo gegaan is, had de kwaliteit wel op het niveau van Sony verwacht maar die zijn een stuk beter wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat is idd kul, als ze je hadden gevraagd om de console messages erbij te pakken die 100% wezen op de fout(en) die je hebt, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Gebruik zelf ook Photoshop op regelmatige basis, maar heb geen last van corruptie. Heb je de bekende Seagate serie in jouw iMac? Die kan nog wel eens voor problemen zorgen, heb je al een gegoogled voor mensen die hetzelfde probleem evenaren?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Laatst online: 23-05-2023
Het is een Seagate, maar ik heb toen de HD corrupt was een hardware check gedaan en daaruit bleek dat de HD prima werkte, en ik hoefde ook alleen de macintosh HD schoon te vegen en de Bootcamp partitie bleef verder prima. Waar het wel aan ligt is tot op heden een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Mijn probleem is vandaag perfect opgelost, gewoon een nieuwe iMac meegekregen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
heb je gecheckt voor het gele probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Hoe kan je dat checken? Ik zie niets in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 22:55
Nu ik hier wat lees over de service van Apple.

Ik heb zelf een 27'' iMac met vanaf het begin een nogal irritante bromende harddisk. Het is de seagate 1TB. Als je het typenummer in google invult krijg je hele forums met hetzelfde probleem. Nu heb ik al een keer gebeld naar Apple. Maar ik moet met mijn iMac naar een reseller toe om hem daar het reparatieproces in te laten gaan. Ik ben hem dan +/- 2 weken kwijt volgens Apple. Nu heb ik weleens verhalen gelezen dat bij mensen met een defecte iMac de iMac gewoon thuis werd opgehaald gerepareerd en weer teruggebracht. Of zelfs meteen een nieuwe toegestuurd en de kapotte werd gewoon opgehaald. Hoe zit dit nu? Is dit alleen voor mensen met AppleCare of ook gewoon als je (nog) geen AppleCare hebt. De harddisk in mijn iMac begint echt steeds irritanter te worden. Als ik gewoon rustig op mijn kamer ermee aan het werk ben wordt ik gek van 'het knorrende maag' geluid. En ik heb nog steeds niet de tijd gehad om hem weg te brengen naar een reseller. Kan ik op een of andere manier toch claimen dat Apple een vervangende toestuurt of de iMac komt ophalen?

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Na een maandje of 2 heb ik bij de 27" iMac bij ons thuis nog steeds geen problemen kunnen ontdekken. :) Laatst nog even met Apple gebeld met wat vragen over de printers (die met €80,- korting) en ik kreeg een aardige meneer aan de telefoon die mij keurig heeft geholpen. Tot nu toe dus geen problemen met Apple bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 13:31
Ik kan je vertellen dat Pickup & Return APP only is ! Als je er nu veel problemen mee hebt zal ik snel APP kopen als ik jou was. Scheelt je wat ritjes heen en weer naar een reseller !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 22:55
Oke, dus als ik nu Apple Care koop voor mijn iMac komen ze hem wel ophalen. Best triest eigenlijk....hm, zal er eens over nadenken. Bedankt in ieder geval voor het snelle antwoord!

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
vaag

toen mijn broer problemen met zijn mac had , moest hij naar de dichtsbijzijnde reseller.
hij had ook applecare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je AppleCare hebt mag je vragen om pickup & return, uiteraard zullen ze eerst proberen jou zover te krijgen om de machine weg te brengen. Zonder AppleCare kun je pickup & return (helaas) toch echt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
heb hem middels in de gang staan, in de doos.

maar ik twijfel zeer om hem uit te pakken.

en je kon trouwens duidelijk zijn dat de doos opnieuw is dicht geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
herstel...zitten krassen op het scherm..

klotezooi......waarom moest ik hem weer openmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ben benieuwd, vanavond black ops op me MB953 ( i5 / HD4850 512MB ) proberen, denk dat 2560x1440 te veel van het goede is voor 512MB geheugen, maar hoop op 1920x1080 toch redelijk de settings open te kunnen draaien. voor de geïnteresseerde, ill let you know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Ik ben benieuwd thijszor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

angelico66 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:26:
herstel...zitten krassen op het scherm..

klotezooi......waarom moest ik hem weer openmaken
Omdat je dacht, het is Apple..dus dan zit het goed....... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
ziet er naar uit dat 't pas om 8uur s'ochtends geactiveerd word, als ik steam mag geloven, either way, ik laat van me horen :) ben zelf ook benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nou met 2 weken krijg ik een ander.
moet ik alleen kijken hoe ik die applecare over kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 15:33

Maduth

Probeersel

thijszor schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:50:
[...]

ziet er naar uit dat 't pas om 8uur s'ochtends geactiveerd word, als ik steam mag geloven, either way, ik laat van me horen :) ben zelf ook benieuwd eigenlijk.
Ben ook zeer benieuwd, een van de punten die mij kan doen besluiten over te stappen voor die enkele PC game die ik graag zou willen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Bij dezen sluit ik me aan bij dit topic :>

Over 2 weken ga ik mijn nieuwe 27" i5 bestellen voor mijn werk, nu zit ik te twijfelen of ik deze bij de lokale Ivizi winkel ga halen of via apple.com. Eerdere tips van kennissen/relaties/online waren om bij Ivizi te gaan zodat je snel even binnen bent om problemen te bespreken.

Nu lees ik - tijdens het doorspitten van dit topic - echter al enkele berichten van mensen die juist NIET bij een fysieke winkel de iMac kopen "omdat apple veelal wat coulanter is met problemen", met andere woorden, als er problemen zijn en je hebt direct contact met Apple dan krijg je meer gedaan dan via een fysieke winkel.

Is dit correct? Voor mij is de enige reden om hem in een fysieke winkel te kopen het feit dat ik dan sneller, betere en meer persoonlijke support kan verwachten (als OSX leek).

Niet onbelangrijk misschien; ik wil sowieso een AppleCare Plan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@DJMurtz, je slaat de spijker op z'n kop. Apple.nl is de rechtstreekse leverancier van de hardware. Verder zijn de medewerkers die ik gesproken heb erg aardig en als er iets met je Mac mis is, doen ze er niet moeilijk over om hem gelijk te laten vervangen. Als je AppleCare aanschaft komen ze je Mac, mocht er iets mis mee zijn, ophalen.

Wat betreft het leek zijn in OS X: Er zijn zat guides op het internet te vinden hoe OS X werkt, ook op de Apple.nl site zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sinds een week zit ik achter een iMac 21.5" Core i3 voor mijn werk, om applicaties te programmeren voor de iPad en iPhone. Dat deel gaat vooralsnog prima (xcode en objective c leercurve doorstaan :) ).

Ik heb echter wel veel moeite met de leesbaarheid van de fonts in OS X. Nu heb ik hier al veel over gelezen en blijkt mijn probleem op 2 dingen neer te komen:
- Windows gebruikt Cleartype (leesbaarder op scherm), Mac niet (meer zoals font er uit zou moeten zien)
- OS X ondersteunt nog niet de mogelijkheid om de DPI globaal te veranderen.

In Windows zet ik bij een full HD 21.5" scherm de DPI namelijk altijd op 125, zodat de boel niet te klein wordt. Ik heb ook al met QuartzDebug gespeeld, maar dat is in de huidige versie van OS X nog erg buggy (krijg allerlei artifacts te zien).

Tevens heb ik met Tinkertool de fonts groter gezet, maar daar lijken ze alleen maar waziger van te worden. Het gekke is dat een font van 11 er scherper uitziet dan een font van 13, iets wat ik niet had verwacht. Ook heb ik met Tinkertool de anti-aliasing op light gezet.

Zijn er nog andere manieren om hier iets aan te doen? Want ik vind het voor de rest wel leuk zo'n Mac en ik zal er voor mijn werk sowieso nog vaker achter moeten zitten.

Helaas krijg ik last van mijn ogen als ik te lang naar al die blurry fonts kijk.. en het went ook niet zoals veel mensen claimen in de diverse artikelen op internet.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn 27" iMac is gisteren binnen gekomen met magic mouse en trackpad. Wat een schitterende machine zeg. Ik gebruik naast mijn trackpad mijn oude muis van mijn windowsbak. soms is een muis toch even handiger in gebruik, maar meestal wel het trackpad met name door de gestures.

Op mijn MBP heb ik Desktop Manager draaien, dit wilde ik ook op mijn iMac. Maar om een vage reden start het programma niet op. Iemand een idee wat er kan zijn?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 07:58
Ben aan het rondkijken of ik m'n oude pc zal gaan upgraden naar een iMac. Dit zal dan ook m'n eerste Mac zijn. Wat ik alleen jammer vind is dat je de iMac niet "echt" als externe monitor kan gebruiken, hiervoor zal de iMac altijd aan moeten. Als ik dus over 3 (of 4, 5 of 6) jaar vind dat er een nieuwe computer moet komen dan heb je dus eigenlijk een schitterend scherm over wat prima te gebruiken is voor een een laptop bijvoorbeeld. Dit moet dan al een laptop met een display port zijn (Macbook dus...) en bovendien moet je telkens de iMac opstarten om hem te kunnen gebruiken. Kijken jullie hier ook zo tegenaan of zien jullie dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Maduth schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:18:
[...]

Ben ook zeer benieuwd, een van de punten die mij kan doen besluiten over te stappen voor die enkele PC game die ik graag zou willen spelen :)
Even paar uurtjes singleplayer gespeeld, eerst 2560x1440 geen AA en dergelijke, maar dat is echt frames +- 10. heb hem nu op 1920x1080, maar alsnog is het voor mij te laag. gok dat het ergens rond de 25-30 FPS is, terwijl een online shooter voor mij zeker richting de 55-60 moet gaan.

Kan nog wat beeldverbeterende functies uitzetten, misschien zit er nog wat meer in het menu. of toch eens 1680x1050 proberen, kijken hoe dat er uit ziet op een 27inch scherm. en anders koop ik hem lekker ook ( :( ) voor me xdoos, wilde het gewoon eens proberen zeg maar :P .

For the record, dit was met een i5 750 / 4GB / ATi HD4850 512MB , weet niet hoe de nieuwe quadcore i5 met bijbehorende gpu 't doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Brammel schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:05:
Ben aan het rondkijken of ik m'n oude pc zal gaan upgraden naar een iMac. Dit zal dan ook m'n eerste Mac zijn. Wat ik alleen jammer vind is dat je de iMac niet "echt" als externe monitor kan gebruiken, hiervoor zal de iMac altijd aan moeten. Als ik dus over 3 (of 4, 5 of 6) jaar vind dat er een nieuwe computer moet komen dan heb je dus eigenlijk een schitterend scherm over wat prima te gebruiken is voor een een laptop bijvoorbeeld. Dit moet dan al een laptop met een display port zijn (Macbook dus...) en bovendien moet je telkens de iMac opstarten om hem te kunnen gebruiken. Kijken jullie hier ook zo tegenaan of zien jullie dit anders?
27" iMac kan je naar mijn weten wel als extern gebruiken hoor. 21.5" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@thijszor, haha spelen op 2560x1440 gaat sowieso niet werken denk ik. Je gamet zeker niet met de Magic Mouse, of wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Awoodentree schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:08:
[...]

27" iMac kan je naar mijn weten wel als extern gebruiken hoor. 21.5" niet.
Ja, maar toch alleen als de iMac zelf aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@Brammel, hmmm.. volgens mij heb je inderdaad gelijk http://support.apple.com/kb/ht3924

[ Voor 8% gewijzigd door Awoodentree op 09-11-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Awoodentree schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:16:
@thijszor, haha spelen op 2560x1440 gaat sowieso niet werken denk ik. Je gamet zeker niet met de Magic Mouse, of wel? ;)
Nee, witte Microsoft intellimouse 1.1 al jaren mijn favo game muisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Aangezien naar mijn idee een monitor een veel langere levensduur heeft dan de computer is het dus jammer dat je hem na 3 jaar niet als volwaardige monitor kan gebruiken. Zou mooi zijn als de volgende generatie dit wel zou kunnen, maar ik heb zo'n vermoeden dat apple dit niet gaat toevoegen, anders koopt niemand meer de cinema displays...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@Brammel, als je zuinig bent op je Mac gaan ze vast wel een jaar of 5 mee hoor ;) En het enige wat je dan hoeft te doen is hem aan zetten en in Target Display Mode te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Ik ben bezig mijn iMac samen te stellen via apple.com/nl, nu ben ik gekomen bij het toetsenbord.

Graag zou ik van jullie wat feedback willen over;

1) Standaard staat het wireless toetsenbord geselecteerd, is dit wel zo prettig voor een desktop PC? (geen numpad, geen ins/del/pgup/pgdwn, kleinere pijltjestoetsen)

2) Standaard staat NL layout geselecteerd, de enige verschillen die ik kan vinden zijn "Pond teken" ipv "#" en € teken op dezelfde toets als @.

Mij lijkt het onhandig dat er geen # teken staat aangegeven op het toetsenbord, aangezien ik bijna nooit het pond teken zal gebruiken maar voor webdesign toch vaak # nodig heb voor kleurencodes.

Zijn er verder nog verschillen in de toetsenborden, en welke hebben jullie geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

DJMurtz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:39:
Ik ben bezig mijn iMac samen te stellen via apple.com/nl, nu ben ik gekomen bij het toetsenbord.

Graag zou ik van jullie wat feedback willen over;

1) Standaard staat het wireless toetsenbord geselecteerd, is dit wel zo prettig voor een desktop PC? (geen numpad, geen ins/del/pgup/pgdwn, kleinere pijltjestoetsen)

2) Standaard staat NL layout geselecteerd, de enige verschillen die ik kan vinden zijn "Pond teken" ipv "#" en € teken op dezelfde toets als @.

Mij lijkt het onhandig dat er geen # teken staat aangegeven op het toetsenbord, aangezien ik bijna nooit het pond teken zal gebruiken maar voor webdesign toch vaak # nodig heb voor kleurencodes.

Zijn er verder nog verschillen in de toetsenborden, en welke hebben jullie geselecteerd?
1. Als je vaak het nummerieke gedeelte nodig hebt, dan is het inderdaad wat onhandig.
Indien je een iPhone hebt, kun je ook de App voor een numeriek keyboard downloaden en die gebruiken.
Ik heb zelf erg aan de kleine pijltjes moeten wennen met het wireless keyboard. Verder een prima toetsenbordje dat toch een behoorlijke lange batterijduur heeft.

2. Het # tekentje staat onder de 3, dus lijkt me verder geen probleem.
Het € teken kun je selecteren door de option (alt) toets ingedrukt te houden ipv de shift toets.

Persoonlijk ben ik blij met mijn kleinere draadloze toetsenbord. Het ziet er ook nog eens een keertje een stukje strakker uit en minder kabels :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 10-11-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Dank voor de snelle reactie, ik ga dan toch maar voor de Wireless optie, ik las ook dat pgdwn gewoon gaat met fn + pijltje omlaag.
Anoniem: 101094 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:55:

2. Het # tekentje staat onder de 3, dus lijkt me verder geen probleem.
Het € teken kun je selecteren door de option (alt) toets ingedrukt te houden ipv de shift toets.
Dan heb je het over de English International editie? Of de Nederlandse versie?

Dutch:
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-Dutch.jpg
International:
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-International.jpg
Slecht te zien, maar de Dutch layout heeft het pond teken boven de 3 staan, International heeft interdaad de # bij de 3 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:38
ik zou voor de US layout gaan, heeft een liggende enter toets! Typt makkelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Brm-G schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:05:
ik zou voor de US layout gaan, heeft een liggende enter toets! Typt makkelijk vind ik.
Bij nader inzien lijkt me dit inderdaad de beste keuze. Enter ziet er prettiger uit en ook de tilde zit "waar ik 'm verwacht". Enige nadeel is (volgens mij) dat het moeilijker is umlauts op de klinkers te krijgen, je kunt dan wel softwarematig een andere layout instellen maar dan komt de tilde weer niet overeen met de toetsenbord layout, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
DJMurtz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:25:
[...]

Bij nader inzien lijkt me dit inderdaad de beste keuze. Enter ziet er prettiger uit en ook de tilde zit "waar ik 'm verwacht". Enige nadeel is (volgens mij) dat het moeilijker is umlauts op de klinkers te krijgen, je kunt dan wel softwarematig een andere layout instellen maar dan komt de tilde weer niet overeen met de toetsenbord layout, niet?
Dat gaat op een mac sowieso anders. De umlaut typ je door ALT+u en daarna de letter waar je de umlaut op wilt hebben in te typen (wat ik overigens heel onhandig vind, maar daar helpt geen ander toetsenbord tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 28-05 03:00
Je kunt gewoon met een US toetsenbord de layout op: VS internationaal PC zetten. Wanneer je dan de " indrukt en daarna een klinker maakt hij er gelijk bijv een ë van :).
Het was even zoeken, maar werkt weer net zo handig als op Windows.

Weet trouwens iemand een goede muurbeugel? Dat hij naar de muur toe kan en van de muur af en als extra's misschien nog hoger/lager of draaien. (ik bedoel dan het scherm draaien zodat het verticaal staat). Hij moet sowieso kunnen draaien naar een andere kant, dus dat ik hem lekker vrij kan bewegen.
Er zijn zoveel muurbeugels, maar die van VOGEL enzo zijn zo verschrikkelijk duur. Budget is wel maximaal 80 euro, het liefste nog minder. Heb btw de 27 inch.
(zie dit trouwens niet als een ik kan niet zoeken, dus ik vraag het op Tweakers post. Ik kan het gewoon echt niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Laatst online: 19-02-2024
iMick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:28:

Weet trouwens iemand een goede muurbeugel? Dat hij naar de muur toe kan en van de muur af en als extra's misschien nog hoger/lager of draaien. (ik bedoel dan het scherm draaien zodat het verticaal staat). Hij moet sowieso kunnen draaien naar een andere kant, dus dat ik hem lekker vrij kan bewegen.
Er zijn zoveel muurbeugels, maar die van VOGEL enzo zijn zo verschrikkelijk duur. Budget is wel maximaal 80 euro, het liefste nog minder. Heb btw de 27 inch.
(zie dit trouwens niet als een ik kan niet zoeken, dus ik vraag het op Tweakers post. Ik kan het gewoon echt niet vinden).
Zoiets als dit:
Anoniem: 153166 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:11:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:

Imac 27" summer 2009
..
DQ Rotate Triple L Silver Beugel ( prima beugel voor maar 59,- koopje )
...
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
iMick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:28:
Je kunt gewoon met een US toetsenbord de layout op: VS internationaal PC zetten. Wanneer je dan de " indrukt en daarna een klinker maakt hij er gelijk bijv een ë van :).
Fijne tip: werkt ook op een Nederlands toetsenbord. Blij!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
beste tip van de maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Misschien een terugkerende vraag, maar als ik nu een iMac 27 inch koop. Kan ik dan op een makkelijke manier bij mijn ram geheugen te komen? Zitten hier nog bepaalde ogen en haken aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Die kan je makkelijk bereiken. Je hoeft enkel een klepje open te schroeven. Makkelijker kan denk ik bijna niet. Download anders een gebruiksaanwijzing van de support site van Apple dan kan je precies zien hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04
Nickalicious schreef op zondag 14 november 2010 @ 02:56:
Misschien een terugkerende vraag, maar als ik nu een iMac 27 inch koop. Kan ik dan op een makkelijke manier bij mijn ram geheugen te komen? Zitten hier nog bepaalde ogen en haken aan vast?
tata!

http://www.ifixit.com/Gui...-Intel-27-Inch-RAM/1630/1

makkelijker kan je het niet krijgen :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Inderdaad zit aan de onderkant een klepje met 2 schroeven. Van daaruit schuif je zo nieuwe geheugenmodulles erin of andere eruit.. Net zo makkelijk als een SIM-kaart zeg maar.

Da's dan trouwens het enige stukje hardware dat makkelijk toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Ja hartstikke bedankt :), wat raden jullie aan als ik mijn 4GB wil uitbreiden naar 8? Welke modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@Nickalicious, probeer de zoek anders even of probeer Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
@Nickalicious ik heb deze week bij simmcity 2 4Gb stikjes gekocht KTA13334gb van kingston, waren maar 59 per stuk. nu 12gb! lekker snel i.c.m een i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Brimme schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:59:
@Nickalicious ik heb deze week bij simmcity 2 4Gb stikjes gekocht KTA13334gb van kingston, waren maar 59 per stuk. nu 12gb! lekker snel i.c.m een i7
Heb ik ook gedaan. Draai nu ook op 12 gig. Goeie service ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Awoodentree schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:35:
@Nickalicious, probeer de zoek anders even of probeer Google.
Bedankt he!

@Alwin en Brimme thanks! Is het echt een meerwaarde? 12 gig dan? Want verschil 4 -> 8 is al redelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Denk het niet echt.. alleen als je misschien in de HD industrie zit.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50

DoD Cerberus

blabla!

Ik wil mn nieuwe werklaptop aansluiten om mn iMac 27" via de displayport-in.

Gaat deze kabel daarvoor werken?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.45879

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Wat voor laptop heb je? De iMac 27" is enkel als externe monitor te gebruiken als er een echt displayport-protocol signaal binnenkomt. Dus als je laptop een (mini)-displayport aansluiting heeft zou het moeten werken. Heb je echter een recente macbook pro bijvoorbeeld, dan heeft die ook een mini displayport aanlsluiting (net als de iMac) en moet je dus een mini-naar-mini kabel hebben. Bij mij werkt dat prima.
Dit is zo te zien een gewoon-naar-mini-kabel, dus die moet je dan NIET hebben. (maar als je een andere laptop hebt met een gewone displayport aansluiting zou het wel moeten werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb een dell laptop met gewone display-port uitgang. Dan heb ik dus deze nodig.
Ik ga m bestellen. Thx :)

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ben benieuwd! Laat je effe weten of het is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 16:53
joepert schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:31:
[...]

Fijne tip: werkt ook op een Nederlands toetsenbord. Blij!
Waar kan ik dat kiezen? Ik zie in de lijst geen Nederlands-PC toetsenbord staan, wel PC-toetsenborden in enkele andere talen. Of zie ik iets over het hoofd?

Edit: ik zie het al, je kunt gewoon US-internationaal PC kiezen, de rest van de toetsen blijft gelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door lexvo op 15-11-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Laatst online: 16:27

John

🚀

Weet iemand van welk bedrijf Apple de geheugen modules koopt? Het staat in ieder geval niet bij de System Profiler:

Size: 2 GB
Type: DDR3
Speed: 1333 MHz
Status: OK
Manufacturer: 0x80AD <<< ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 28-04 22:18
Kijk eens bij simmcity.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

bilzard schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:37:
Weet iemand van welk bedrijf Apple de geheugen modules koopt? Het staat in ieder geval niet bij de System Profiler:

Size: 2 GB
Type: DDR3
Speed: 1333 MHz
Status: OK
Manufacturer: 0x80AD <<< ?
Volgens mij is dat Hynix.
Maar ja, wie ben ik?

edit:
0x802C Micron
x7F7F7F0B00000000 Nanya
0x80AD Hynix
0x80CE Samsung

Ik doe alleen maar google-copy-paste.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 78415 op 16-11-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 28-05 11:35
Zal wel een stomme vraag zijn maar kan je de imac ook gebruiken als monitor op een andere pc ? Of is dit niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Dat gaat lastig. Ten eerste alleen de 27" iMacs. Ten tweede alleen via een (mini)displayport-aansluiting. En dat doet-ie het alleen als er ook daadwerkelijk met het displayport protocol wordt gewerkt, dus een simpel verloopsnoertje werkt niet. Maar als jij een videokaart met displayport-uitgang in je PC hebt (of zet), zou het dus moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
clonedonkey schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:56:
Zal wel een stomme vraag zijn maar kan je de imac ook gebruiken als monitor op een andere pc ? Of is dit niet mogelijk ?
Alleen de 27"

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:11
joepert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:00:
Dat gaat lastig. Ten eerste alleen de 27" iMacs. Ten tweede alleen via een (mini)displayport-aansluiting. En dat doet-ie het alleen als er ook daadwerkelijk met het displayport protocol wordt gewerkt, dus een simpel verloopsnoertje werkt niet. Maar als jij een videokaart met displayport-uitgang in je PC hebt (of zet), zou het dus moeten werken.
Kan daar dan wel een miniDP naar DVI convertor voor gebruikt worden? Of werkt die alleen maar vanaf de iMac naar een tweede scherm bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
bvsteyn schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:14:
[...]

Kan daar dan wel een miniDP naar DVI convertor voor gebruikt worden? Of werkt die alleen maar vanaf de iMac naar een tweede scherm bijvoorbeeld?
De output kan je met zo'n converter naar DVI doen, maar andersom gaat niet. Voor HDMI naar mini displayport bestaat inmiddels de Kanex XD, maar die is behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb die even in bezig gehad, werkte prima, maar is inderdaad duur en wordt ook aardig warm. Ik had hem gekocht voor de PS3, die kon niet hoger dan 720p doorgeven ivm een limitatie in de iMac (geen 1080p resolutie aanwezig).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ja, dat is ook nog zoiets, betaal je dik 100 euro voor zo'n adapter; kan je nog geen 1080p kijken op je imac. Hier kan Kanex overigens niks aan doen, schijnt de schuld van Apple te zijn. Het schijnt te veel processorkracht te kosten om een 1080p signaal om te toveren naar de 1440p die de imac heeft... Dus accepteert de mac geen 1080p signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm, ik heb vandaag een iMac 21,5 inch gekocht. Helaas zit iLife 11 er nog niet bij, iemand ervaring mee? Ga nu maar even proberen Apple te pakken te krijgen voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Hmm, ik zie dat er in de 27' 2x 2GB zit, kan ik hier beter 2x 2GB bij doen (kan ik niet vinden in Pricewatch) of is 1x 4gb ook goed? Of moet ik de 2x 2GB eruit halen en vervangen door 2x 4GB?

Raden jullie tevens Kingston aan? Of toch ... ?

[ Voor 42% gewijzigd door N1ckk op 16-11-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Sander schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:25:
Hmm, ik heb vandaag een iMac 21,5 inch gekocht. Helaas zit iLife 11 er nog niet bij, iemand ervaring mee? Ga nu maar even proberen Apple te pakken te krijgen voor de update.
Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Sjips, denk ik dat ik dicht bij een bestelling ben, lees ik vandaag een bericht over de nieuwe intels die er in Q1 2011 schijnen te komen.

nieuws: Intel introduceert Sandy Bridge in januari tijdens CES

Deze zouden een voordeel hebben in grafische programma's. Als ik dan toch een hoop geld uit gaat geven aan een nieuwe pc wacht ik liever een paar maanden. Op apple forums vind ik al langer geruchten dat Apple met een update gaat komen en met deze nieuwe CPU's gaat werken.

Voor mij is het begrip AVX helemaal nieuw en heb begrepen dat dit dus de winst zal gaan worden voor grafische applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zit erg te twijfelen tussen de twee 27inchers: de i3 en de i5quad. Mijn verstand zegt: i5 quad. De portomonnee zegt i3 :P

Wat ik voor 'bijzonders' er mee doe: Beetje iMovie werk. Het zwaarste wat ik doe is met Handbrake series omzetten naar iTunes formaat. En ik speel StarCraft 2. Heel soms heb ik nog VMWare fusion nodig met Windows 7 voor MS Access.

Wat ik vooral wil is een systeem dat altijd vlot is, en over 2 jaar nog steeds prettig is om mee te werken. Zeker met zo'n investering is dat wenselijk. Ik werk nu op een i5 quad hackingtosh.

Het lastige is nu dat ik niet kan inschatten hoeveel de i3 scheelt met de i5quad. Benchmarks geven maar een deel van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Laatst online: 05-08-2021
Het is gelukt!
Ik heb nu de 5de imac in huis en jaja... deze is goed! En laten we hopen dat ie goed blijft.

Nu dus aan de slag met het leren om gaan met Snow Leopard 10.6.3. Ik ben aardig aardig aan het wennen. Ik ben nu naarstig op zoek naar goede tips voor beginners. Ergens in deze thread heb ik verwijzingen naar websites gezien, die zal ik proberen op te sporen.
Maar nieuwe tips en hulpmiddeltjes blijven altijd welkom... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

fijn om te lezen boy4forums.. ik ben al een tijdje op deze site aan het neuzen.. http://www.appletips.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
[quote]iMick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:28:

Kun jij mij vertellen hoe ik het toetsenbord in een US versie kan veranderen?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
RoyK schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:12:
fijn om te lezen boy4forums.. ik ben al een tijdje op deze site aan het neuzen.. http://www.appletips.nl/
Hey! Cool! Daar heb ik nou wat aan, ik heb de site onmiddellijk gebookmarked en ga die eens uitspitten.
Ik heb ook al een boek aangeschaft: "Mac OS X 10.6 Snow Leopard. A Quick reference guide to mastering snow leopard!
Geschreven door Robin Williams en John Tollett. Het is een vrij uitgebreide handleiding met mooie kleurplaatjes. Dit laatste verzacht het ploeter werk. Andere boeken vond ik te summier of te onaantrekkelijk kwa lay-out. Maar dit is een prima boek, ook al is het een beetje verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm, leuk en aardig, maar voor mij is die 7,95 een principe kwestie. Ik tik niet net 1400e voor een iMac + Apple care af om vervolgens de software die er eigenlijk bij zou moeten zitten voor 7,95 te moeten kopen. Ik ga morgen maar eens bellen met iCentre Zeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
RoyK, hier een tip van mij. Ik heb laatst het blad iCreate gekocht. Als je helemaal achterin kijkt (maakt niet uit welke editie je koopt), dan kun je voor 12,95 de special van dit blad kopen geheten: Mac voor beginners. Het is te bestellen via www.icreatemagazine.nl Of wacht, mag ik geen reclame maken door een site te vermelden? Maar het is geen reclame, het is een tip voor enthousiaste mac-an-alfabeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Joh weet je wat het is met Mac? Je moet gewoon gaan doen wat je wilt doen en dan werkt het vaak wel :) Geen boekjes nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 28-04 22:18
Nickalicious schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:33:
Hmm, ik zie dat er in de 27' 2x 2GB zit, kan ik hier beter 2x 2GB bij doen (kan ik niet vinden in Pricewatch) of is 1x 4gb ook goed? Of moet ik de 2x 2GB eruit halen en vervangen door 2x 4GB?

Raden jullie tevens Kingston aan? Of toch ... ?
Ik heb bij SimmCity gisteren 2x 4GB besteld (de Kingston KTA-1333/4) om in m'n iMac erbij te zetten. Je hebt namelijk 4 slots zodat je je bestaande geheugen gewoon kan laten zitten. En kijk even in de handleiding van je iMac maar volgens mij wordt er wel aangeraden om per 2 SO-DIMMs uit te breiden (wel dezelfde capaciteit nemen).

O ja, als je iMac niet het 2010 model is, dan kun je volstaan met de KTA-1066 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hoeveel scheelt dat in de kosten, zal wel niet veel zijn. Geheugen kan prima terugschakelen en 2009 gebruikers (waaronder ik) kunnen dat geheugen prima meenemen bij de aankoop van een nieuwer model, mocht je ooit upgraden en dat geheugen nog van toepassing zijn.

Voor de geinteresseerden, de optical temp sensor kabel is gisteren pas op de post gedaan. Met een beetje geluk hopelijk soon binnen, zodat de harde schijf temp netjes uitgelezen kan worden! Besteld bij VIS, in UK.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

aramdin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:28:
Hoeveel scheelt dat in de kosten, zal wel niet veel zijn. Geheugen kan prima terugschakelen en 2009 gebruikers (waaronder ik) kunnen dat geheugen prima meenemen bij de aankoop van een nieuwer model, mocht je ooit upgraden en dat geheugen nog van toepassing zijn.

Voor de geinteresseerden, de optical temp sensor kabel is gisteren pas op de post gedaan. Met een beetje geluk hopelijk soon binnen, zodat de harde schijf temp netjes uitgelezen kan worden! Besteld bij VIS, in UK.
Geweldig,
Ik ben zeer benieuwd.
Op dit moment heb ik voor mijn SSD in mijn iMac dat kabeltje gewoon kortgesloten, zoals op ifixit staat, toch zou ik liever willen weten wat de daadwerkelijke temperatuur is. Ook al wordt zo'n SSD niet warm.

Als de iMac nog een keer opengaat zit ik er ook aan te denken om er een esata uitgang op te maken via het geheugenluikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:15

GerritGekke

Gamechanger

Morgen ga ik een tweedehands 21,5" iMac halen met de nieuwe i3 erin voor een schappelijke prijs. (incompleet, maar dat maakt mij niet).

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij deze iMac? Heb deze topic al even wat doorgelezen maar kon niet echt iets vinden of kwaaltjes o.i.d. maar zijn er van die dingen waar ik even goed op moet letten?

Ben zeer benieuwd, het is de eerste keer dat ik een iMac koop. Koop `m vooral omdat ik het design mooi vind en het all in one idee spreekt mij zeer aan.

Gr GG

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 12:53

tomk94

Developer

GerritGekke schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:38:
Morgen ga ik een tweedehands 21,5" iMac halen met de nieuwe i3 erin voor een schappelijke prijs. (incompleet, maar dat maakt mij niet).

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij deze iMac? Heb deze topic al even wat doorgelezen maar kon niet echt iets vinden of kwaaltjes o.i.d. maar zijn er van die dingen waar ik even goed op moet letten?

Ben zeer benieuwd, het is de eerste keer dat ik een iMac koop. Koop `m vooral omdat ik het design mooi vind en het all in one idee spreekt mij zeer aan.

Gr GG
ik zal kijken of het beeldscherm van de imac geen gele waas heeft, dit willen veel modellen nog wel eens hebben. je kunt genoeg over de gele waas lezen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:15

GerritGekke

Gamechanger

Komt dat nog veel voor bij de nieuwe modellen dan? Ik zal door extra goed op letten, is het ook op te lossen d.m.v. een firmware update of is het scherm gewoon verknoeit?

En hoe zit het met de licentie van osX? Krijg je er net als bij Windows een stickertje bij?

 Karma

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.