@RoyK; Dat zou inderdaad heel fijn zijn.
Ik zit echt met smart te wachten op m'n nieuwe systeem.
Ik zit echt met smart te wachten op m'n nieuwe systeem.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
De meeste Apple stores hanteren 7 dagen niet goed geld terug, dus moeilijk zullen ze vast niet gaan doen.nielsven schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:08:
Vandaag een 27 inch iMac gekocht, helaas een krasje op de behuizing toen hij uit de doos kwam en er komt vele lawaai uit, ik denk dat er een fan kapot is of dat er een draadje tegen aan zit.
Nogal jammer want nu heb ik nog niet echt kunnen 'spelen'. Morgen dus meteen terug naar de apple store, ik hoop dat de service goed is daar.
Volgens de Dikke van Dale: in·di·a·nen·ver·haal het; o -halen ongeloofwaardig verhaalrobbinonline schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:12:
Sorry maar de verhalen die hier boven staan komen mij niet bekend voor.
Wat mijn ervaring betreft met 10tallen iMac's/MB en iPhones is niets dan lof.
Is er een keer een probleem word dit zorgvuldig opgelost en nooit een refurbished exemplaar gehad.
Een beetje onndig om door een paar indianen verhalen heel apple's verkoop in twijfel te brengen
[ Voor 8% gewijzigd door Blaffeh op 07-11-2010 10:58 . Reden: Wat typo's en stukje toegevoegd ]
Dank voor je uitgebreide post en kut voor je dat je continu problemen hebt.Blaffeh schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:47:
[...]
Volgens de Dikke van Dale: in·di·a·nen·ver·haal het; o -halen ongeloofwaardig verhaal
Kan je mij eens uitleggen wat er ongeloofwaardig is aan mijn verhaal? Dit forum is bedoeld om ervaringen te delen en -hoe triest ook- dit is mijn ervaring met de 27 inch iMac. Ik kan wel verder voor je uitwijden om je uit de zoete Apple droom te wekken;
- iMac 1: Groene verkleuring rechts onderin scherm, knetterende voeding.
- iMac 2: Gele waas, resonantie van hardeschijf, En dan niet zomaar resonantie, je werd er knettergek van.
- iMac 3: Zo geel als een oude krant, echt niet om aan te zien en weer de resonantie.
De correspondentie met Apple ging alsvolgt. Ik ben niet de persoon die meteen lastig wordt, ik ben van nature iemand die lastige of vervelende gevallen vaak nog met humor kan benaderen. Zo ook dit geval. Ik neem de personen die bij een helpdesk zitten ook persoonlijk nooit iets kwalijk. Ik blijf altijd rustig en beheersd. Echter, als je probleem telkens om 17u55 wordt behandeld, je er zelf telkens achteraan moet zitten, voicemails inspreken, maar geen reactie krijgen etc etc ondanks dat je aangeeft dat je de computer echt nodig hebt, dan is bij mij de koek op. Als excuus krijg je dan dat ze zo druk zijn met de verkoop van de nieuwe MacBook Air. En ik denk dat je dan met dat zinnetje de spijker op z'n kop kan slaan. Ze vergeten hun bestaande klanten en zijn enkel en alleen gefocused op artikelen verkopen.
Ik zal er nog eens een schepje bovenop doen:
- iMac 24" C2D (de witte nog) brommende inverter, 3 keer naar Card Services moeten brengen, uiteindelijk geld terug gekregen. Apple recyclet slechte schermen in het reparatieproces, je blijft ermee bezig dus.
- iMac 24" C2D (alu) stof ingebrand tussen de lagen van het display volgens Card. Weer de hele caroussel van slechte schermen gehad, het ene scherm nog beroerder dan het andere. Gelukkig had ik Applecare, iMac ging retour.
Als je op deze manier met je klanten omgaat, dus het telkens recyclen van slechte schermen, dan betekent dat voor mij dat je echt complete, gigantische, onvoorstelbare lak (ik druk het nog netjes uit) hebt aan je klanten. Als je dat anders ziet dan ben ik benieuwd naar je redenering.
Om tot de conclusie te komen, ook ik heb als een braaf hondje achter Apple aangelopen. Ze konden bijna niet stuk. Ben alleen wel bang is dat dat uit een lang vervlogen tijd is. Ik ben al lang van de roze Apple wolk afgestapt. Voor mij is het niet meer dan een merk als Asus, Acer, HP etc etc. Als je dit alles dan nog indianenverhalen vindt, ik ben bereid je alle reparatiebonnen van Card Services te scannen en te mailen.
Ik vind het trouwens wel fijn om te horen dat er mensen zijn waarbij de iMac wel goed bevalt![]()
Ik dank u voor uw aandacht![]()
(Ohja, ik vind Mac OS een fantastisch OS, en kies daarom nu voor een MBP. Tevens in het bezit van een iPhone 3GS die uitstekend bevalt, dat mag gezegd worden)
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
gewoon nee.
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Omdat je dacht, het is Apple..dus dan zit het goed....... toch?angelico66 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:26:
herstel...zitten krassen op het scherm..
klotezooi......waarom moest ik hem weer openmaken
ziet er naar uit dat 't pas om 8uur s'ochtends geactiveerd word, als ik steam mag geloven, either way, ik laat van me horen
Ben ook zeer benieuwd, een van de punten die mij kan doen besluiten over te stappen voor die enkele PC game die ik graag zou willen spelenthijszor schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:50:
[...]
ziet er naar uit dat 't pas om 8uur s'ochtends geactiveerd word, als ik steam mag geloven, either way, ik laat van me horenben zelf ook benieuwd eigenlijk.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Even paar uurtjes singleplayer gespeeld, eerst 2560x1440 geen AA en dergelijke, maar dat is echt frames +- 10. heb hem nu op 1920x1080, maar alsnog is het voor mij te laag. gok dat het ergens rond de 25-30 FPS is, terwijl een online shooter voor mij zeker richting de 55-60 moet gaan.Maduth schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:18:
[...]
Ben ook zeer benieuwd, een van de punten die mij kan doen besluiten over te stappen voor die enkele PC game die ik graag zou willen spelen
27" iMac kan je naar mijn weten wel als extern gebruiken hoor. 21.5" niet.Brammel schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:05:
Ben aan het rondkijken of ik m'n oude pc zal gaan upgraden naar een iMac. Dit zal dan ook m'n eerste Mac zijn. Wat ik alleen jammer vind is dat je de iMac niet "echt" als externe monitor kan gebruiken, hiervoor zal de iMac altijd aan moeten. Als ik dus over 3 (of 4, 5 of 6) jaar vind dat er een nieuwe computer moet komen dan heb je dus eigenlijk een schitterend scherm over wat prima te gebruiken is voor een een laptop bijvoorbeeld. Dit moet dan al een laptop met een display port zijn (Macbook dus...) en bovendien moet je telkens de iMac opstarten om hem te kunnen gebruiken. Kijken jullie hier ook zo tegenaan of zien jullie dit anders?
Ja, maar toch alleen als de iMac zelf aan staat...Awoodentree schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:08:
[...]
27" iMac kan je naar mijn weten wel als extern gebruiken hoor. 21.5" niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Awoodentree op 09-11-2010 21:23 ]
Nee, witte Microsoft intellimouse 1.1 al jaren mijn favo game muisjeAwoodentree schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:16:
@thijszor, haha spelen op 2560x1440 gaat sowieso niet werken denk ik. Je gamet zeker niet met de Magic Mouse, of wel?
Aangezien naar mijn idee een monitor een veel langere levensduur heeft dan de computer is het dus jammer dat je hem na 3 jaar niet als volwaardige monitor kan gebruiken. Zou mooi zijn als de volgende generatie dit wel zou kunnen, maar ik heb zo'n vermoeden dat apple dit niet gaat toevoegen, anders koopt niemand meer de cinema displays...Awoodentree schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:22:
@Brammel, hmmm.. volgens mij heb je inderdaad gelijk http://support.apple.com/kb/ht3924
Anoniem: 101094
1. Als je vaak het nummerieke gedeelte nodig hebt, dan is het inderdaad wat onhandig.DJMurtz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:39:
Ik ben bezig mijn iMac samen te stellen via apple.com/nl, nu ben ik gekomen bij het toetsenbord.
Graag zou ik van jullie wat feedback willen over;
1) Standaard staat het wireless toetsenbord geselecteerd, is dit wel zo prettig voor een desktop PC? (geen numpad, geen ins/del/pgup/pgdwn, kleinere pijltjestoetsen)
2) Standaard staat NL layout geselecteerd, de enige verschillen die ik kan vinden zijn "Pond teken" ipv "#" en € teken op dezelfde toets als @.
Mij lijkt het onhandig dat er geen # teken staat aangegeven op het toetsenbord, aangezien ik bijna nooit het pond teken zal gebruiken maar voor webdesign toch vaak # nodig heb voor kleurencodes.
Zijn er verder nog verschillen in de toetsenborden, en welke hebben jullie geselecteerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 10-11-2010 14:56 ]
Dan heb je het over de English International editie? Of de Nederlandse versie?Anoniem: 101094 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:55:
2. Het # tekentje staat onder de 3, dus lijkt me verder geen probleem.
Het € teken kun je selecteren door de option (alt) toets ingedrukt te houden ipv de shift toets.
Bij nader inzien lijkt me dit inderdaad de beste keuze. Enter ziet er prettiger uit en ook de tilde zit "waar ik 'm verwacht". Enige nadeel is (volgens mij) dat het moeilijker is umlauts op de klinkers te krijgen, je kunt dan wel softwarematig een andere layout instellen maar dan komt de tilde weer niet overeen met de toetsenbord layout, niet?Brm-G schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:05:
ik zou voor de US layout gaan, heeft een liggende enter toets! Typt makkelijk vind ik.
Dat gaat op een mac sowieso anders. De umlaut typ je door ALT+u en daarna de letter waar je de umlaut op wilt hebben in te typen (wat ik overigens heel onhandig vind, maar daar helpt geen ander toetsenbord tegen).DJMurtz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:25:
[...]
Bij nader inzien lijkt me dit inderdaad de beste keuze. Enter ziet er prettiger uit en ook de tilde zit "waar ik 'm verwacht". Enige nadeel is (volgens mij) dat het moeilijker is umlauts op de klinkers te krijgen, je kunt dan wel softwarematig een andere layout instellen maar dan komt de tilde weer niet overeen met de toetsenbord layout, niet?
Zoiets als dit:iMick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:28:
Weet trouwens iemand een goede muurbeugel? Dat hij naar de muur toe kan en van de muur af en als extra's misschien nog hoger/lager of draaien. (ik bedoel dan het scherm draaien zodat het verticaal staat). Hij moet sowieso kunnen draaien naar een andere kant, dus dat ik hem lekker vrij kan bewegen.
Er zijn zoveel muurbeugels, maar die van VOGEL enzo zijn zo verschrikkelijk duur. Budget is wel maximaal 80 euro, het liefste nog minder. Heb btw de 27 inch.
(zie dit trouwens niet als een ik kan niet zoeken, dus ik vraag het op Tweakers post. Ik kan het gewoon echt niet vinden).
?Anoniem: 153166 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je:
Imac 27" summer 2009
..
DQ Rotate Triple L Silver Beugel ( prima beugel voor maar 59,- koopje )
...
Fijne tip: werkt ook op een Nederlands toetsenbord. Blij!iMick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:28:
Je kunt gewoon met een US toetsenbord de layout op: VS internationaal PC zetten. Wanneer je dan de " indrukt en daarna een klinker maakt hij er gelijk bijv een ë van.
Het was even zoeken, maar werkt weer net zo handig als op Windows.
tata!Nickalicious schreef op zondag 14 november 2010 @ 02:56:
Misschien een terugkerende vraag, maar als ik nu een iMac 27 inch koop. Kan ik dan op een makkelijke manier bij mijn ram geheugen te komen? Zitten hier nog bepaalde ogen en haken aan vast?
A wise man's life is based around fuck you
Anoniem: 87260
Heb ik ook gedaan. Draai nu ook op 12 gig. Goeie service ook.Brimme schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:59:
@Nickalicious ik heb deze week bij simmcity 2 4Gb stikjes gekocht KTA13334gb van kingston, waren maar 59 per stuk. nu 12gb! lekker snel i.c.m een i7
Bedankt he!Awoodentree schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:35:
@Nickalicious, probeer de zoek anders even of probeer Google.
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Waar kan ik dat kiezen? Ik zie in de lijst geen Nederlands-PC toetsenbord staan, wel PC-toetsenborden in enkele andere talen. Of zie ik iets over het hoofd?joepert schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:31:
[...]
Fijne tip: werkt ook op een Nederlands toetsenbord. Blij!
[ Voor 13% gewijzigd door lexvo op 15-11-2010 17:01 ]
Anoniem: 78415
Volgens mij is dat Hynix.bilzard schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:37:
Weet iemand van welk bedrijf Apple de geheugen modules koopt? Het staat in ieder geval niet bij de System Profiler:
Size: 2 GB
Type: DDR3
Speed: 1333 MHz
Status: OK
Manufacturer: 0x80AD <<< ?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 78415 op 16-11-2010 12:49 ]
Alleen de 27"clonedonkey schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:56:
Zal wel een stomme vraag zijn maar kan je de imac ook gebruiken als monitor op een andere pc ? Of is dit niet mogelijk ?
...less is more
Kan daar dan wel een miniDP naar DVI convertor voor gebruikt worden? Of werkt die alleen maar vanaf de iMac naar een tweede scherm bijvoorbeeld?joepert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:00:
Dat gaat lastig. Ten eerste alleen de 27" iMacs. Ten tweede alleen via een (mini)displayport-aansluiting. En dat doet-ie het alleen als er ook daadwerkelijk met het displayport protocol wordt gewerkt, dus een simpel verloopsnoertje werkt niet. Maar als jij een videokaart met displayport-uitgang in je PC hebt (of zet), zou het dus moeten werken.
De output kan je met zo'n converter naar DVI doen, maar andersom gaat niet. Voor HDMI naar mini displayport bestaat inmiddels de Kanex XD, maar die is behoorlijk duur.bvsteyn schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:14:
[...]
Kan daar dan wel een miniDP naar DVI convertor voor gebruikt worden? Of werkt die alleen maar vanaf de iMac naar een tweede scherm bijvoorbeeld?
[ Voor 42% gewijzigd door N1ckk op 16-11-2010 20:35 ]
KlikkerdeklikSander schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:25:
Hmm, ik heb vandaag een iMac 21,5 inch gekocht. Helaas zit iLife 11 er nog niet bij, iemand ervaring mee? Ga nu maar even proberen Apple te pakken te krijgen voor de update.
Hey! Cool! Daar heb ik nou wat aan, ik heb de site onmiddellijk gebookmarked en ga die eens uitspitten.RoyK schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:12:
fijn om te lezen boy4forums.. ik ben al een tijdje op deze site aan het neuzen.. http://www.appletips.nl/
Hmm, leuk en aardig, maar voor mij is die 7,95 een principe kwestie. Ik tik niet net 1400e voor een iMac + Apple care af om vervolgens de software die er eigenlijk bij zou moeten zitten voor 7,95 te moeten kopen. Ik ga morgen maar eens bellen met iCentre Zeist
Ik heb bij SimmCity gisteren 2x 4GB besteld (de Kingston KTA-1333/4) om in m'n iMac erbij te zetten. Je hebt namelijk 4 slots zodat je je bestaande geheugen gewoon kan laten zitten. En kijk even in de handleiding van je iMac maar volgens mij wordt er wel aangeraden om per 2 SO-DIMMs uit te breiden (wel dezelfde capaciteit nemen).Nickalicious schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:33:
Hmm, ik zie dat er in de 27' 2x 2GB zit, kan ik hier beter 2x 2GB bij doen (kan ik niet vinden in Pricewatch) of is 1x 4gb ook goed? Of moet ik de 2x 2GB eruit halen en vervangen door 2x 4GB?
Raden jullie tevens Kingston aan? Of toch ... ?
Anoniem: 101094
Geweldig,aramdin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:28:
Hoeveel scheelt dat in de kosten, zal wel niet veel zijn. Geheugen kan prima terugschakelen en 2009 gebruikers (waaronder ik) kunnen dat geheugen prima meenemen bij de aankoop van een nieuwer model, mocht je ooit upgraden en dat geheugen nog van toepassing zijn.
Voor de geinteresseerden, de optical temp sensor kabel is gisteren pas op de post gedaan. Met een beetje geluk hopelijk soon binnen, zodat de harde schijf temp netjes uitgelezen kan worden! Besteld bij VIS, in UK.
ik zal kijken of het beeldscherm van de imac geen gele waas heeft, dit willen veel modellen nog wel eens hebben. je kunt genoeg over de gele waas lezen op internet.GerritGekke schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:38:
Morgen ga ik een tweedehands 21,5" iMac halen met de nieuwe i3 erin voor een schappelijke prijs. (incompleet, maar dat maakt mij niet).
Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij deze iMac? Heb deze topic al even wat doorgelezen maar kon niet echt iets vinden of kwaaltjes o.i.d. maar zijn er van die dingen waar ik even goed op moet letten?
Ben zeer benieuwd, het is de eerste keer dat ik een iMac koop. Koop `m vooral omdat ik het design mooi vind en het all in one idee spreekt mij zeer aan.
Gr GG
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq