realityalways start as a dream
Er zijn nog genoeg mensen die er wel last van hebben waaronder de iMac die ik een aantal weken geleden heb gekocht en inmiddels omgeruild heb voor een ander exemplaar.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:17:
[...]
die gele waas zul je niet tegen komen kan ik gerust zeggen, ik heb zelf een Imac, MId2010 aangeschaft en een 2 andere ook, bij de zelfde winkel, en geen van alle niks geen last van.
Dat het probleem dus niet meer voor zou komen is onzin.
[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 01-11-2010 07:18 ]
CTRL+M of CMD+MDFC-Neo schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:33:
Een korte vraag wat is ook alweer de shortkey om alle windows even naar de zijkant te verplaatsen. Zodat je bureaublad kan zien.
CMD + F3DFC-Neo schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:33:
Een korte vraag wat is ook alweer de shortkey om alle windows even naar de zijkant te verplaatsen. Zodat je bureaublad kan zien.
CTRL+ M of CMD + M is wat anders... de eerste doet helemaal niks en de 2 minimized alle windows ipv ze aan de kant te schuiven
ToCuS is in de war met Windows
[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 01-11-2010 09:42 ]
A wise man's life is based around fuck you
M.a.w., spelen er mensen ook wel eens een windows game op een Imac?
wantRoyK schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:53:
Dat gaat in mijn ogen niet Maduth. Daarom komen deze games tegenwoordig ook uit special voor de Mac. Of je moet bootcamp draaien
Zelf speel ik eigenlijk alleen Blizzard games dus het is geen groot probleem maar hou graag opties open.
[ Voor 8% gewijzigd door Maduth op 01-11-2010 10:09 ]
dat gaat met BootCamp prima werken, immers je draait native Windows op je macMaduth schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:09:
Ja maar standaard komen de games voor de Mac zwaar vertraagd uit. Ik wil graag weten of het een optie is om een game onder bootcamp te spelen zodra deze gelijk uitkomt (bijvoorbeeld COD: BO). Graag ervaringen van mensen die het doen of gedaan hebben.
Zelf speel ik eigenlijk alleen Blizzard games dus het is geen groot probleem maar hou graag opties open.
Als je goed had gelezen had ik bootcamp als optie aangegeven, je hebt het zelfs gequotePowershell schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:01:
[...]
wantmet bootcamp kan je prima windows op je mac installeren en windows games draaien....
Eh... Bootcamp is gratis (zit standaard in OSX).Maduth schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:11:
Nice one... nu mezelf nog even overtuigen van de prijs
Ben je misschien in de war met Parallels oid? Daarmee kan je Windows 'virtueel' draaien in OSX. Voordeel is dan dat je niet opnieuw hoeft op te starten om die ene windows applicatie te draaien. Nadeel is inderdaad de prijs en het feit dat het lang niet met alles goed schijnt te werken.
In beide gevallen zul je uiteraard wel een Windows moeten aanschaffen... Dat kost natuurlijk ook nog geld.
yeah, en als je zelf beter had gelezen had je kunnen zien dat hij bootcamp zelf ook al aandroegRoyK schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:37:
[...]
Als je goed had gelezen had ik bootcamp als optie aangegeven, je hebt het zelfs gequote
Ik hou het op chronisch koffie tekortPowershell schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:22:
[...]
yeah, en als je zelf beter had gelezen had je kunnen zien dat hij bootcamp zelf ook al aandroeg
27" C2U standaard iMac van 1 jaar oud verkocht voor 1100 euro (zelf gekocht voor 1400 euro!)
Dus na een jaar maar 300 euro er vanaf en er zaten nog bruine vlekken op het scherm ook (vanwege het roken).
Nieuwe 27" i5 standaard iMac gekocht met 25% korting voor 1500 euro
Ik ben blij
Het is voor de mensen een echte aanrader om voor de i5 te gaan i.p.v. een oudere C2D, want het snelheidsverschil merk je echt sterk
Waar?CoiLive schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:00:
Heerlijke deal:
27" C2U standaard iMac van 1 jaar oud verkocht voor 1100 euro (zelf gekocht voor 1400 euro!)
Dus na een jaar maar 300 euro er vanaf en er zaten nog bruine vlekken op het scherm ook (vanwege het roken).
Nieuwe 27" i5 standaard iMac gekocht met 25% korting voor 1500 euro
Ik ben blij
Het is voor de mensen een echte aanrader om voor de i5 te gaan i.p.v. een oudere C2D, want het snelheidsverschil merk je echt sterk
...less is more
Ben in dubio verkopen en een nieuwe kopen als ik terugkom of gewoon houden? Bedoel het is een prima systeem, meer heb ik niet echt nodig (wellicht op een SSD na). Maar vrees dat hij weer zoveel in waarde afneemt als hij in die periode toch gewoon in een doos zit.
Wat is wijsheid?
Leuk altijd mensen die patsen in dit topic met dikke korting, vraag je waar geven ze geen antwoordRoyK schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:04:
25% korting?
ofwel, 25% didn't happen.
Zonder die korting had ik het niet gedaan, want 2000 euro voor een standaard i5 vind ik te veel geld.
Verwijderd
Het hele verhaal klinkt allemaal wat louche en ik geloof er geen drol van.
Op marktplaats staan wel vaker zaken die geen zuivere koffie zijn.
Ja dat weet ik, ben bij genoeg zittingen geweest.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:45:
Je weet dat heling per wet verboden is.... toch?
Het hele verhaal klinkt allemaal wat louche en ik geloof er geen drol van.
Op marktplaats staan wel vaker zaken die geen zuivere koffie zijn.
Jij hoeft het niet te geloven. Als de politie langs komt geef ik ze met plezier zijn gegevens.
[ Voor 5% gewijzigd door CoiLive op 02-11-2010 13:04 ]
kan het nog sterker vertellen maar...... dan moet ik liegenRoyK schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:47:
hm. oke. Vaag verhaal en ik ga maar verder met de dag.
Voor de volledigheid: je begrijpt hopelijk dat jij ook strafbaar bent als je redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betreft? Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar alleen maar iemand anders aanwijzen als degene die fout was gaat je niet per se vrijuit laten gaan.CoiLive schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:49:
[...]
Ja dat weet ik, ben bij genoeg zittingen geweest.
Jij hoeft het niet te geloven. Als de politie langs komt geef ik ze met plezier zijn gegevens.
art. 417bis Wetboek van Strafrecht:
Als schuldig aan schuldheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft [of] voorhanden heeft (...), terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed (...) redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betrof (...).
Dat weet ik inderdaad. Ik vertel je net dat ik bij meerdere zittingen ben geweest. Ook heb ik je ongeveer het verhaal verteld van hoe hij in de handel zit en dat dat, voor zover ik weet, legaal is. Anders zou ik er (denk ik) niet keurig een bon hij hebben gekregen. Ik wijs hem ook niet aan, ik geef aan (door zijn gegevens te geven) mee te willen werken. Als er nog vragen aan mij zijn zijn ze vrij die te stellen.joepert schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:36:
[...]
Voor de volledigheid: je begrijpt hopelijk dat jij ook strafbaar bent als je redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betreft? Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar alleen maar iemand anders aanwijzen als degene die fout was gaat je niet per se vrijuit laten gaan.
art. 417bis Wetboek van Strafrecht:
Als schuldig aan schuldheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft [of] voorhanden heeft (...), terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed (...) redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betrof (...).
Soms wordt ik een beetje moe van de achterdochtigheid op het internet. Ik had een mooie deal en wilde dat even kwijt en ben er nog steeds blij mee.
[ Voor 7% gewijzigd door CoiLive op 02-11-2010 17:14 ]
[ Voor 15% gewijzigd door John op 02-11-2010 17:45 ]
Verwijderd
Als mijn Toshiba laptop gestolen zou worden, dan kan ik het serienummer bij Toshiba opgeven als gestolen.
Ik denk zelfs dat Toshiba software op de laptop heeft meelopen die het ipnumemr registreert.
Verwijderd
Ik zie wel voor me hoe ze dat zouden kunnen doen.
Computer wordt aan het internet gehangen, op basis van het serienummer eventueel in combinatie met het MAC adres zou men dan een update kunnen ophalen, of de computer kunnen locken.
Het is je van harte gegund hoorCoiLive schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:02:
[...]
Dat weet ik inderdaad. Ik vertel je net dat ik bij meerdere zittingen ben geweest. Ook heb ik je ongeveer het verhaal verteld van hoe hij in de handel zit en dat dat, voor zover ik weet, legaal is. Anders zou ik er (denk ik) niet keurig een bon hij hebben gekregen. Ik wijs hem ook niet aan, ik geef aan (door zijn gegevens te geven) mee te willen werken. Als er nog vragen aan mij zijn zijn ze vrij die te stellen.
Soms wordt ik een beetje moe van de achterdochtigheid op het internet. Ik had een mooie deal en wilde dat even kwijt en ben er nog steeds blij mee.
Maar goed: je hebt je er kennelijk in verdiept en geoordeeld dat het goed zit. Veel plezier d'r van dan!
Ik denk erover om een iMac te kopen als scherm voor m'n MBP en de iMac dan in te richten als server die ik via remote desktop kan benaderen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Niet op de 21,5" iMac inderdaad, wel op de 24" en 27".996 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:20:
Volgens mij zit er geen ingang op de iMac en kun je dus geen Macbook(Pro) aansluiten.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
24" niet volgens mij. Enkel de nieuwe 27"Canaria schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:21:
[...]
Niet op de 21,5" iMac inderdaad, wel op de 24" en 27".
No Shame, only Fame!
Als ik mijn MBP met een mini displayport-naar-mini displayport kabel aansluit op m'n 27" iMac, dan blijft de iMac gewoon doordraaien. Met CMD-F2 kan je switchen tussen de MBP en de iMac.Canaria schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:36:
Als je een MacBook aansluit op het scherm van de iMac, blijft de iMac dan nog wel draaien?
Ik denk erover om een iMac te kopen als scherm voor m'n MBP en de iMac dan in te richten als server die ik via remote desktop kan benaderen.
Zie voor meer info:
http://support.apple.com/kb/HT3924?viewlocale=nl_NL
gewoon nee.
Dus ookal heb je eigenlijk geen printer nodig, je kan die goedkope gewoon gratis krijgen? Zijn er geen bepaalde voorwaarden voor die actie?SanderPS3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:32:
Krijg je achteraf terug doormiddel van aanvraag indienen. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen van 80 euro. Die krijg je dan gratis namelijk (alleen even geld voorschieten).
Je moet er wel een iMac voor kopen.....[message=,noline]Awoodentree schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:50[/message]:
[...]
Dus ookal heb je eigenlijk geen printer nodig, je kan die goedkope gewoon gratis krijgen? Zijn er geen bepaalde voorwaarden voor die actie?
Misschien heb je een iPad of iPhone dan kan je misschien rekening houden met een printer die airprint ondersteunt, zodat je draadloos kan printen...
Dat zou een overweging kunnen zijn om een iets duurdere hp te kiezen!
Dat zal je echt zelf moeten bepalen....zet de printers eens op een rijtje en bepaal wat jij denkt nodig te hebben...de duurste hp heeft in ieder geval een hogere resolutie ( foto's ......)[message=,noline]DarkShadow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:24[/message]:
Tja, nog redenen om voor een duurdere hp te gaan?
[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 04-11-2010 10:42 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik zou zeker eens kijken wat de cartridges van de diverse printers kosten. Dadelijk heb je een goedkopere printer en moet je elke keer veel geld betalen voor de cartridges.DarkShadow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:24:
Tja, nog redenen om voor een duurdere hp te gaan?
Dan ben je uiteindelijk ook heel duur uit.
Have Fun Funske
Verwijderd
Dat gaat een probleem voor je worden.
De schijf in je iMac is voorzien van een speciale firmware.
Een andere HD in je iMac gaat dus niet zomaar lukken.
Wat je nodig hebt is een temp sensor uit de oude 24" modellen.
Eentje die je nog op de HD zelf kunt plakken. Bij nieuwe iMac (sinds nov2009) wordt dit uitgelezen in de HD zelf dmv de eigen Apple firmware die ze in de HD's hebben gebakken.
Sinds begin dit jaar ben ik trotse bezitter van een iMac 27" i5 model, ik ben helemaal verlieft op dit apparaatje (onderhand een iPod en iPad gekocht, iPhone komt er z.s.m bij
Graag zou ik een SSD in mij iMac plaatsen en eventueel het Geheugen opkrikken (nu een SATA-schijf van 1tb en ...4GB? Geheugen dacht ik). Mijn vragen zijn;
Is dit makkelijk zelf te doen? (en zo niet waar ik dat kan laten doen in regio Rotterdam).
Wat zijn de beste opties qua SSD en Geheugen?
Wat zijn de kosten die hier ongeveer aan zijn verbonden? Ik wil er namelijk nog wel een €500,- tegenaan gooien, maar als het ietsjes minder kan ben ik ook dik tevreden i.v.m de iPhone van €6-700 die er ook nog bijkomt ^^
Bedankt voor het lezen en eventueel voor het reageren,
Weda
ik dacht dat er so-dimm ddr3 in ging?bilzard schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:18:
Geheugen kan er wel makkelijk ingezet worden, dit gaat gewoon via de onderkant van de iMac. Dit is SDRAM. Van de harddisk zou ik het niet weten.
He? Dus je kan niet zomaar een andere schijf er in drukken? Hmmzz Dat wordt dan es ff grondig onderzoeken hoe we dat gaan aanpakken :-)Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:09:
@japie
Dat gaat een probleem voor je worden.
De schijf in je iMac is voorzien van een speciale firmware.
Een andere HD in je iMac gaat dus niet zomaar lukken.
Wat je nodig hebt is een temp sensor uit de oude 24" modellen.
Eentje die je nog op de HD zelf kunt plakken. Bij nieuwe iMac (sinds nov2009) wordt dit uitgelezen in de HD zelf dmv de eigen Apple firmware die ze in de HD's hebben gebakken.
sorry, per abuis twee posts achter elkaar gezet, bovenstaande had ik ook in deze post erbij kunnen zetten..
[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 04-11-2010 12:35 ]
Linkje, misschien bruikbaar?Japie.G schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:34:
[...]
He? Dus je kan niet zomaar een andere schijf er in drukken? Hmmzz Dat wordt dan es ff grondig onderzoeken hoe we dat gaan aanpakken :-)
edit:
sorry, per abuis twee posts achter elkaar gezet, bovenstaande had ik ook in deze post erbij kunnen zetten..
http://www.everymac.com/s...o-upgrade-hard-drive.html
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Dat klopt allemaal wel, maar een gelijke HD (zelfde merk, zelfde type) lost het probleem niet op.Montana schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:47:
[...]
Linkje, misschien bruikbaar?
http://www.everymac.com/s...o-upgrade-hard-drive.html
Zonder de firmware in de HD gaat de ventilator enorm loeien. Daarom heb je een nieuwe temp ( oude type) sensor nodig om dat probleem op te lossen.
Zelf heb ik er voor gekozen om de HD te vervangen door een SSD en de temp kabel te voorzien van een jumper (kortsluiten). Het vervangen van de HDD door een SSD was overigens een breeze.
Let wel op dat als je niet direct bij apple.nl koopt je, als er iets kapot is, naar Wehkamp toe moet. Bij Apple zelf doen ze veel minder moeilijk over de garantie.
Ik heb er zelf een Seagate Barracuda XT 2TB inzitten, voelt al een stukje sneller aan en meer opslag natuurlijk. De originele Seagate 1TB heb ik nu in een behuizing zitten en gebruik ik o.a. als Photoshop temp drive. De temperatuur stekker paste er gewoon op, maar de temp wordt niet correct uitgelezen.
Ik maak gebruik van een hack, waardoor ik de fan van de hdd een vaste maximale waarde meegeef. Ik ben nog steeds zoekende naar een winkel/webshop etc waar ik die kabel vandaan kan halen. Ik heb wel een winkel gevonden in de USA, maar die zijn eeeerrrggg traag mbt communicatie > gainsaver.com
Ik heb zelf een 27" i7, late 2009 model.
Mooie is dat iStat menu's wel de HDD temp kan uitlezen en de Mac zelf niet, zie:

is dat gedoe met die schermen opgelost?
[ Voor 80% gewijzigd door angelico66 op 04-11-2010 14:08 ]
Tnx voor de info! Dus zelfs een schijf van gelijk merk gaat niet zonder slag of stoot werken.. Ik ga me er verder in verdiepen en misschien toch voor een SSD. Na een beetje lezen schijnt dat wel heul heul heul veel snelheidswinst te geven. Misschien dan toch maar kiezen voor een relatief kleine SSD voor OS & progs, en data op een externe drive.aramdin schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:42:
@JapieG
Ik heb er zelf een Seagate Barracuda XT 2TB inzitten, voelt al een stukje sneller aan en meer opslag natuurlijk. De originele Seagate 1TB heb ik nu in een behuizing zitten en gebruik ik o.a. als Photoshop temp drive. De temperatuur stekker paste er gewoon op, maar de temp wordt niet correct uitgelezen.
Ik maak gebruik van een hack, waardoor ik de fan van de hdd een vaste maximale waarde meegeef. Ik ben nog steeds zoekende naar een winkel/webshop etc waar ik die kabel vandaan kan halen. Ik heb wel een winkel gevonden in de USA, maar die zijn eeeerrrggg traag mbt communicatie > gainsaver.com
Ik heb zelf een 27" i7, late 2009 model.
Mooie is dat iStat menu's wel de HDD temp kan uitlezen en de Mac zelf niet, zie:
[afbeelding]
ben benieuwd zo,n big boy
videokaart is best wel goed toch?
ik ga als ik hem binnen heb eerst een extra 4 gig bestellen.
Meestal is het verstandiger dit soort vragen te stellen voordat je tot aankoop over gaatangelico66 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:57:
hmm heb die i3 maar besteld incl apple care
ben benieuwd zo,n big boy
videokaart is beste wel goed toch?
ik ga als ik hem binnen heb eerst een extra 4 gig bestellen.
Videokaart is prima afdoende, zelfs games op geringe settings zal geen probleem zijn.
heb zeer veel full HD films op externe schijven.
Maar nu doet de hele imac het niet meer, hij start op voorbij het apple logo en dan zit hij met een blauw scherm op de achtergrond steeds de standbal weer te geven. Iemand tips?, via google voornamelijk dingen gevonden die niet overeenkomen met mijn situatie (freezes in osx 10.6 ed)
Heb al wel via de reinstall cd een schijfcheck gedaan, maar dat werkt niet, dus.... tips iemand?
Dat gaat prima!!angelico66 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:08:
gaat mij om HD content
heb zeer veel full HD films op externe schijven.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Verwijderd
Deze kabel schijnt het probleem op te kunnen lossen:[b][message=34969927,noline]
Tnx voor de info! Dus zelfs een schijf van gelijk merk gaat niet zonder slag of stoot werken.. Ik ga me er verder in verdiepen en misschien toch voor een SSD. Na een beetje lezen schijnt dat wel heul heul heul veel snelheidswinst te geven. Misschien dan toch maar kiezen voor een relatief kleine SSD voor OS & progs, en data op een externe drive.
http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=67308
Ze zitten in De UK, dus naar NL verschepen zal niet zo'n probleem zijn lijkt me.
Ik ken het bedrijf verder overigens niet. Als een van jullie de kabel zouden bestellen ben ik toch wel heel nieuwsgierig of het echt werkt.
Verder dezelfde kabel, maar dan uit Amerika, kun je hier vinden:
https://www.applecomponen...temp-sensor-optical/?pn=1
Heb nu zelf de 21,5 inch versie (2009) maar moeders gaat misschien ook een iMac aanschaffen, zou ik voor een 300 euro de 27 inch (2009) halen en de 21,5 naar mijn moeder geven. Of is dat eigenlijk beetje zonde geld, alleen groter scherm. Processor is hetzelfde 3,06 en 3D kaart is wel beter. Moeders gebruikt hem toch alleen voor offertes te maken, maar wilt geen laptop anders is ze die kwijt aan mijn pa (die is al verslaafd aan mijn oude iphone 3G
Ik doe voornamelijk fotografie bewerken en indesign/photoshop. Gaat dus ook allemaal prima op 21,5. En jah ik weet hoe briljant mooi de 27 inch versie is. Een update is altijd leuk
Laatstegenoemde had ik ook gevonden, maar die shipped volgens mij niet naar NL of het was reteduur. Die andere bekijk ik morgen nog even en bestel hem dan ook gelijk mochten ze shippen naar NL voor redelijke prijsVerwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:15:
@Aramdin en @Japie
[...]
Deze kabel schijnt het probleem op te kunnen lossen:
http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=67308
Ze zitten in De UK, dus naar NL verschepen zal niet zo'n probleem zijn lijkt me.
Ik ken het bedrijf verder overigens niet. Als een van jullie de kabel zouden bestellen ben ik toch wel heel nieuwsgierig of het echt werkt.
Verder dezelfde kabel, maar dan uit Amerika, kun je hier vinden:
https://www.applecomponen...temp-sensor-optical/?pn=1
gewoon kopen als je het toch al wilt hebben, mar het niet zeker weet. Wij kunnen die beslissing niet voor je maken.Aight! schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:44:
Iemand eigenlijk al twee schermen in gebruik? iMac + extra scherm?Zie dat eigenlijk nog bar weinig.
Heb nu zelf de 21,5 inch versie (2009) maar moeders gaat misschien ook een iMac aanschaffen, zou ik voor een 300 euro de 27 inch (2009) halen en de 21,5 naar mijn moeder geven. Of is dat eigenlijk beetje zonde geld, alleen groter scherm. Processor is hetzelfde 3,06 en 3D kaart is wel beter. Moeders gebruikt hem toch alleen voor offertes te maken, maar wilt geen laptop anders is ze die kwijt aan mijn pa (die is al verslaafd aan mijn oude iphone 3G). Dus een 21,5 inch is prima voor haar werk.
Ik doe voornamelijk fotografie bewerken en indesign/photoshop. Gaat dus ook allemaal prima op 21,5. En jah ik weet hoe briljant mooi de 27 inch versie is. Een update is altijd leuk
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik zou het doen. Niet alleen vanwege het grotere scherm, maar ook de resolutie is veel hoger! Dat is echt een genot als je met photoshop bezig bent. Dat was voor mij de hoofd reden om een 27" mac te halen, ook al had ik een 24" met betere videokaartAight! schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:44:
Iemand eigenlijk al twee schermen in gebruik? iMac + extra scherm?Zie dat eigenlijk nog bar weinig.
Heb nu zelf de 21,5 inch versie (2009) maar moeders gaat misschien ook een iMac aanschaffen, zou ik voor een 300 euro de 27 inch (2009) halen en de 21,5 naar mijn moeder geven. Of is dat eigenlijk beetje zonde geld, alleen groter scherm. Processor is hetzelfde 3,06 en 3D kaart is wel beter. Moeders gebruikt hem toch alleen voor offertes te maken, maar wilt geen laptop anders is ze die kwijt aan mijn pa (die is al verslaafd aan mijn oude iphone 3G). Dus een 21,5 inch is prima voor haar werk.
Kun je mij vertellen HOE je opstart van deze DVD? Wat ik doe is het volgende: ik doe de installatie DVD erin (dus niet de app DVD) en kies voor 'restart'. Daarna, VLAK na de restart houdt ik knop 'C' ingedrukt. Dit werkt echter niet en snow leopard verschijnt.XO101 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:28:
Heb al wel via de reinstall cd een schijfcheck gedaan, maar dat werkt niet, dus.... tips iemand?
Reden: ik wil de disk utility gebruiken om de harde schijf te fixen.
[edit]
Even voor de duidelijkheid: de "C" toets is toch echt de letter "C", toch?
[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 05-11-2010 08:41 ]
Je zult dan wel gewoon het Apple logootje zien net als normaal opstarten
En doet apple ook lastig met garantie als ik applecare erbij neem?
[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 05-11-2010 18:50 ]
Ik heb een andere kabel besteld bij VIS, ik had op een ander forum gelezen dat ik kabel 922-8222 moest hebben, deze dus: http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=66852aramdin schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:31:
[...]
Laatstegenoemde had ik ook gevonden, maar die shipped volgens mij niet naar NL of het was reteduur. Die andere bekijk ik morgen nog even en bestel hem dan ook gelijk mochten ze shippen naar NL voor redelijke prijs
Kan de originele post niet meer vinden

40 euro voor een kabel in verzending lol, ben benieuwd!
Ik heb contact gehad met apple (nummer op de applestore) en gevraagd wat ik er nou van moet vinden zo via de Wehkamp. Hij vertelde me dat ze nog wel eens fouten maken en specs gebruiken van bijv. een 2010 model maar er in werkelijkheid een 2009 model geleverd gaat worden. Als je met een probleem zit zal je ook eerst met Wehkamp contact op moeten nemen. Maar als je met technische problemen zit ga je naar Apple toe.Sander schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:27:
Komende zondag een iMac 21,5" voor 999,- bij wehkamp. Type mc413 z/a. Is dit echt een koopje? Scheelt tov 300 van de nieuwe 21.5", dus zal wel c2d exemplaar zijn. Maar is dit daarmee ook nog een mooi snel beestje?
Ik vind 10% interessant.. maar toch heb ik besloten nog even te wachten en hem gewoon online te kopen bij Apple. my 2 cents natuurlijk
Specs zijn redelijk logisch voor die prijs toch? En 20% prijsverschil tov ander verkrijgbaar model vind ikvrij veel...RoyK schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:55:
[...]
Ik heb contact gehad met apple (nummer op de applestore) en gevraagd wat ik er nou van moet vinden zo via de Wehkamp. Hij vertelde me dat ze nog wel eens fouten maken en specs gebruiken van bijv. een 2010 model maar er in werkelijkheid een 2009 model geleverd gaat worden. Als je met een probleem zit zal je ook eerst met Wehkamp contact op moeten nemen. Maar als je met technische problemen zit ga je naar Apple toe.
Ik vind 10% interessant.. maar toch heb ik besloten nog even te wachten en hem gewoon online te kopen bij Apple. my 2 cents natuurlijk
Echter als je met dezelfde korting de I3 koopt ben je maar 80e meer kwijt, dan lijkt me dat een degelijkere keus
[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 05-11-2010 21:01 ]
Ik zie vooral bij het uitpakken van rar-bestanden (macpar) dat dit zeker bij 20gb + bestanden al mijn resources in beslag neemt. Zie dan het strand balletje, ik neem aan dat de i7 2,8ghz snel genoeg is. Het viel me eigenlijk ook tegen dat mijn Mac "vast loopt" tijdens het unrarren. Kunnen de 4 cores niet tegelijk gebruikt worden
Anyhoe, ik heb een 4GB RAM module, kan ik hier dan beter 4 GB bij prikken of toch een SSD schijf?

Wat zal dit strandballetje + snelheid unrarren verbeteren ?
Verwijderd
Volgens mij kunnen er verschillende kabels gebruikt worden, je hoort inderdaad verschillende berichten over welke kabel je nodig hebt.Ik heb een andere kabel besteld bij VIS, ik had op een ander forum gelezen dat ik kabel 922-8222 moest hebben, deze dus: http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=66852
Kan de originele post niet meer vinden
40 euro voor een kabel in verzending lol, ben benieuwd!
Ik ben wel benieuwd of de kabel zijn werk doet. Laat je dat nog even weten?
Raar hoor; wat ik ook probeer, ik kan NIET van de Apple installation DVD booten. Ik heb de 'C' key al geprobeerd EN de alt-key tijdens het booten. Niets lukt.RRE RoadRunner schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:15:
Je kan ook de Alt knop ingedrukt houden totdat er een lijstje verschijnt met opstartbare schijven/dvd en dan de dvd selecteren.
Je zult dan wel gewoon het Apple logootje zien net als normaal opstarten
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Waar zie je die aanbieding? Ik zie hem op de site van wehkamp nu voor 1079 staan.Sander schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:27:
Komende zondag een iMac 21,5" voor 999,- bij wehkamp. Type mc413 z/a. Is dit echt een koopje? Scheelt tov 300 van de nieuwe 21.5", dus zal wel c2d exemplaar zijn. Maar is dit daarmee ook nog een mooi snel beestje?
AppleCare koop je los en kan dus prima bij een bij de Wehkamp aangeschafte iMac worden aangeschaft. Daar doet Apple beslist niet moeilijk over. Overigens kan je ook bij Wehkamp nu met 10% korting AppleCare kopen.
Het typenummer mc413 hoort volgens de pricewatch bij het late 2009 21,5" model. Als ze die voor 999 euro verkopen heb je volgens mij een hele beste deal. Ik heb het 27" model van die reeks met de c2d processor en ben er dik tevreden over.
Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat de specs niet kloppen: een 21,5" model met mindere specs bestaat niet, dus ze kunnen je alleen maar een betere iMac opsturen
En als het je niet bevalt, stuur je de boel gewoon terug. Ook dat is het voordeel van wehkamp.
Het is al gelukt; het blijkt dat deze toetsencombinaties NA het opstart-geluidje ingedrukt moeten worden.breinonline schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 07:20:
Je kunt nog Command+Option+Shift+Delete proberen. Je weet zeker dat je drive niet stuk is en dat je op tijd drukt? Direct na het starten de toetsen indrukken en vasthouden.
Heb hier een foldertje liggen dat dat model de "dagaanbieding" is voor morgen. Ik ga het toch niet doen, wil gelijk het nieuwe model, want wil toch dat ie een jaartje of 2 a 3 mee kan. En het verschil tussen nieuwe model bij wehkamp voor 1080 en bij Apple met korting voor 1120 vind ik te klein om daar nu een week voor te gaan wachten en te kopen via tussenpartij ipv direct bij Apple.joepert schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:07:
[...]
Waar zie je die aanbieding? Ik zie hem op de site van wehkamp nu voor 1079 staan.
AppleCare koop je los en kan dus prima bij een bij de Wehkamp aangeschafte iMac worden aangeschaft. Daar doet Apple beslist niet moeilijk over. Overigens kan je ook bij Wehkamp nu met 10% korting AppleCare kopen.
Het typenummer mc413 hoort volgens de pricewatch bij het late 2009 21,5" model. Als ze die voor 999 euro verkopen heb je volgens mij een hele beste deal. Ik heb het 27" model van die reeks met de c2d processor en ben er dik tevreden over.
Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat de specs niet kloppen: een 21,5" model met mindere specs bestaat niet, dus ze kunnen je alleen maar een betere iMac opsturen![]()
En als het je niet bevalt, stuur je de boel gewoon terug. Ook dat is het voordeel van wehkamp.
Het model dat bij wehkamp 1080 kost is volgens mij niet het nieuwe model hoor, maar ook het 2009-model. Kost dus morgen 999. Op zich een nette deal, maar het prijsverschil met een 2010-model-met-korting is inderdaad niet groot.Sander schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:17:
[...]
Heb hier een foldertje liggen dat dat model de "dagaanbieding" is voor morgen. Ik ga het toch niet doen, wil gelijk het nieuwe model, want wil toch dat ie een jaartje of 2 a 3 mee kan. En het verschil tussen nieuwe model bij wehkamp voor 1080 en bij Apple met korting voor 1120 vind ik te klein om daar nu een week voor te gaan wachten en te kopen via tussenpartij ipv direct bij Apple.
Ik hang ook in twijfel bij de wehkamp. 629 voor de nieuw mac mini.... dat is 160 euro korting.joepert schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:06:
[...]
Het model dat bij wehkamp 1080 kost is volgens mij niet het nieuwe model hoor, maar ook het 2009-model. Kost dus morgen 999. Op zich een nette deal, maar het prijsverschil met een 2010-model-met-korting is inderdaad niet groot.
160 euro op 600 euro is een leuke korting, en nergens anders te vinden in een applekortingsactie.
FreeReef.nl
Ik heb de iMac uit m'n hoofd gezet en heb een i7 MBP besteld met een hi-res scherm. Als aanvulling een NEC PA271W scherm en een los Apple toetsenbord en trackpad.
Ik heb verdikke ook nog ongebruikte Applecare voor een iMac liggen die ik op Ebay heb gekocht. Achteraf had ik niet van tevoren Applecare moeten kopen, maar je gaat er toch ook niet vanuit 3 keer een defecte iMac te krijgen. Applecare heb ik hier op tweakers vraag en aanbod te koop gezet tegen aankoopsprijs.
Hopen dat de MBP met dat scherm bevalt. Heb al een OCZ Vertex 2 SSD liggen om erin te zetten.
kijk er echt naar uit, hoop niet dat ik die gele waas heb
Zit die gele waas probleem nou nog steeds in de iMacs?angelico66 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:45:
maandag komt mijn 27 inch i3
kijk er echt naar uit, hoop niet dat ik die gele waas heb
+bovenstaande post van Blaffehh beloven niet veel goeds
Ik wil ook graag een iMac maar er heb toch wel weer veel rede om niet tot aanschaf over te gaan.
Mijn ervaring is dat dit 99% van de keren de I/O naar je HDD is. Een SSD zal dan meer winst opleveren dan een wat snellere CPU.BlowFish schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:14:
Ik zit eraan te denken mijn 2009 Imac 27" up-te-graden.
Ik zie vooral bij het uitpakken van rar-bestanden (macpar) dat dit zeker bij 20gb + bestanden al mijn resources in beslag neemt. Zie dan het strand balletje, ik neem aan dat de i7 2,8ghz snel genoeg is. Het viel me eigenlijk ook tegen dat mijn Mac "vast loopt" tijdens het unrarren. Kunnen de 4 cores niet tegelijk gebruikt worden![]()
Anyhoe, ik heb een 4GB RAM module, kan ik hier dan beter 4 GB bij prikken of toch een SSD schijf?![]()
Wat zal dit strandballetje + snelheid unrarren verbeteren ?
Als je applecare nog te koop is over een paar weekjes (of maandjes) zal ik kijken of ik hem van je overneem. Of ik hem nu van apple koop of van jou..ben jij er weer van afBlaffeh schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:41:
Nog even mijn ervaring delen over de "service" van Apple. Drie keer op rij een defecte iMac 27" gekregen, boel tijd geld en moeite tegen aan moeten gooien. En dan komen ze met een tegemoetkoming van 100 euro voor als ik een nieuwe bestelling plaatste. En daar ben ik dan 2 maanden mee bezig geweest... Meerdere malen moeten bellen naar hun 0900 nummer, middagen vrij moeten nemen en ik heb een correspondentie liggen waar je U tegen zegt.
Ik heb de iMac uit m'n hoofd gezet en heb een i7 MBP besteld met een hi-res scherm. Als aanvulling een NEC PA271W scherm en een los Apple toetsenbord en trackpad.
Ik heb verdikke ook nog ongebruikte Applecare voor een iMac liggen die ik op Ebay heb gekocht. Achteraf had ik niet van tevoren Applecare moeten kopen, maar je gaat er toch ook niet vanuit 3 keer een defecte iMac te krijgen. Applecare heb ik hier op tweakers vraag en aanbod te koop gezet tegen aankoopsprijs.
Hopen dat de MBP met dat scherm bevalt. Heb al een OCZ Vertex 2 SSD liggen om erin te zetten.
Dit topic is gesloten.