[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.603 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Een korte vraag wat is ook alweer de shortkey om alle windows even naar de zijkant te verplaatsen. Zodat je bureaublad kan zien.

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:17:
[...]
die gele waas zul je niet tegen komen kan ik gerust zeggen, ik heb zelf een Imac, MId2010 aangeschaft en een 2 andere ook, bij de zelfde winkel, en geen van alle niks geen last van.
Er zijn nog genoeg mensen die er wel last van hebben waaronder de iMac die ik een aantal weken geleden heb gekocht en inmiddels omgeruild heb voor een ander exemplaar.

Dat het probleem dus niet meer voor zou komen is onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 01-11-2010 07:18 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

DFC-Neo schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:33:
Een korte vraag wat is ook alweer de shortkey om alle windows even naar de zijkant te verplaatsen. Zodat je bureaublad kan zien.
CTRL+M of CMD+M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:03
DFC-Neo schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:33:
CMD + F3

CTRL+ M of CMD + M is wat anders... de eerste doet helemaal niks en de 2 minimized alle windows ipv ze aan de kant te schuiven

ToCuS is in de war met Windows :?

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 01-11-2010 09:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Mijn draadloze toesenbord doet helemaal niets meer... nieuwe batterijen erin gedaan.. maar niets.. geen lichtje en hij herkent hem niet... is verder niets mee gebeurd. Nog iets wat ik kan proberen of is het einde verhaal.. Het wel gehoopt dat ie iets langer dan een klein jaar mee zou gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Vraagje, is er hier iemand die met een Imac (icm bootcamp bv) COD MW2 speelt of MOH?

M.a.w., spelen er mensen ook wel eens een windows game op een Imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Dat gaat in mijn ogen niet Maduth. Daarom komen deze games tegenwoordig ook uit special voor de Mac. Of je moet bootcamp draaien

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
RoyK schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:53:
Dat gaat in mijn ogen niet Maduth. Daarom komen deze games tegenwoordig ook uit special voor de Mac. Of je moet bootcamp draaien
want :? met bootcamp kan je prima windows op je mac installeren en windows games draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ja maar standaard komen de games voor de Mac zwaar vertraagd uit. Ik wil graag weten of het een optie is om een game onder bootcamp te spelen zodra deze gelijk uitkomt (bijvoorbeeld COD: BO). Graag ervaringen van mensen die het doen of gedaan hebben.

Zelf speel ik eigenlijk alleen Blizzard games dus het is geen groot probleem maar hou graag opties open.

[ Voor 8% gewijzigd door Maduth op 01-11-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Maduth schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:09:
Ja maar standaard komen de games voor de Mac zwaar vertraagd uit. Ik wil graag weten of het een optie is om een game onder bootcamp te spelen zodra deze gelijk uitkomt (bijvoorbeeld COD: BO). Graag ervaringen van mensen die het doen of gedaan hebben.

Zelf speel ik eigenlijk alleen Blizzard games dus het is geen groot probleem maar hou graag opties open.
dat gaat met BootCamp prima werken, immers je draait native Windows op je mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Powershell schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:01:
[...]

want :? met bootcamp kan je prima windows op je mac installeren en windows games draaien....
Als je goed had gelezen had ik bootcamp als optie aangegeven, je hebt het zelfs gequote :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Uitleg voor Mac newbies.. Bootcamp zorgt ervoor dat je harddisk gesplitst wordt en je via een bootmenu (of automatisch als je dit instelt) een OS kunt kiezen. Je hebt verder geen 'last' van het andere OS, dus je merkt niet dat er een ander OS geinstalleerd staat. Je kunt dus zonder problemen Windows installeren en hierop gamen. Bootcamp zorgt voor de juiste drivers voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Nice one... nu mezelf nog even overtuigen van de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Maduth schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:11:
Nice one... nu mezelf nog even overtuigen van de prijs :P
Eh... Bootcamp is gratis (zit standaard in OSX).
Ben je misschien in de war met Parallels oid? Daarmee kan je Windows 'virtueel' draaien in OSX. Voordeel is dan dat je niet opnieuw hoeft op te starten om die ene windows applicatie te draaien. Nadeel is inderdaad de prijs en het feit dat het lang niet met alles goed schijnt te werken.
In beide gevallen zul je uiteraard wel een Windows moeten aanschaffen... Dat kost natuurlijk ook nog geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Neu hoor... bedoel de prijs van de Apple die ik heb uitgezocht (1T videokaart etc.). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
RoyK schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:37:
[...]

Als je goed had gelezen had ik bootcamp als optie aangegeven, je hebt het zelfs gequote :S
yeah, en als je zelf beter had gelezen had je kunnen zien dat hij bootcamp zelf ook al aandroeg O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Powershell schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:22:
[...]

yeah, en als je zelf beter had gelezen had je kunnen zien dat hij bootcamp zelf ook al aandroeg O+
Ik hou het op chronisch koffie tekort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Heerlijke deal:

27" C2U standaard iMac van 1 jaar oud verkocht voor 1100 euro (zelf gekocht voor 1400 euro!)
Dus na een jaar maar 300 euro er vanaf en er zaten nog bruine vlekken op het scherm ook (vanwege het roken).

Nieuwe 27" i5 standaard iMac gekocht met 25% korting voor 1500 euro :D

Ik ben blij :o

Het is voor de mensen een echte aanrader om voor de i5 te gaan i.p.v. een oudere C2D, want het snelheidsverschil merk je echt sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
CoiLive schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:00:
Heerlijke deal:

27" C2U standaard iMac van 1 jaar oud verkocht voor 1100 euro (zelf gekocht voor 1400 euro!)
Dus na een jaar maar 300 euro er vanaf en er zaten nog bruine vlekken op het scherm ook (vanwege het roken).

Nieuwe 27" i5 standaard iMac gekocht met 25% korting voor 1500 euro :D

Ik ben blij :o

Het is voor de mensen een echte aanrader om voor de i5 te gaan i.p.v. een oudere C2D, want het snelheidsverschil merk je echt sterk :)
Waar?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

25% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ga nu voor 8 maanden naar het buitenland, en heb hier nog een imac i5 staan, standaard configuratie met 2,5 jaar apple care.

Ben in dubio verkopen en een nieuwe kopen als ik terugkom of gewoon houden? Bedoel het is een prima systeem, meer heb ik niet echt nodig (wellicht op een SSD na). Maar vrees dat hij weer zoveel in waarde afneemt als hij in die periode toch gewoon in een doos zit.
Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 18:10
Leuk altijd mensen die patsen in dit topic met dikke korting, vraag je waar geven ze geen antwoord :P

ofwel, 25% didn't happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Bij iemand die extra's uitbetaald krijgt in relatie geschenken (wat is voor een bedrijf voordeliger dan geld overmaken) en hij verkoopt die dan weer door. Goed op marktplaats zoeken, daar zet die af en toe wat neer.

Zonder die korting had ik het niet gedaan, want 2000 euro voor een standaard i5 vind ik te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat heling per wet verboden is.... toch?

Het hele verhaal klinkt allemaal wat louche en ik geloof er geen drol van.
Op marktplaats staan wel vaker zaken die geen zuivere koffie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:45:
Je weet dat heling per wet verboden is.... toch?

Het hele verhaal klinkt allemaal wat louche en ik geloof er geen drol van.
Op marktplaats staan wel vaker zaken die geen zuivere koffie zijn.
Ja dat weet ik, ben bij genoeg zittingen geweest.
Jij hoeft het niet te geloven. Als de politie langs komt geef ik ze met plezier zijn gegevens.

[ Voor 5% gewijzigd door CoiLive op 02-11-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hm. oke. Vaag verhaal en ik ga maar verder met de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Zijn er hier ook mensen die hun superdrive vervangen hebben voor een extra HDD? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

RoyK schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:47:
hm. oke. Vaag verhaal en ik ga maar verder met de dag.
kan het nog sterker vertellen maar...... dan moet ik liegen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
CoiLive schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:49:
[...]

Ja dat weet ik, ben bij genoeg zittingen geweest.
Jij hoeft het niet te geloven. Als de politie langs komt geef ik ze met plezier zijn gegevens.
Voor de volledigheid: je begrijpt hopelijk dat jij ook strafbaar bent als je redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betreft? Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar alleen maar iemand anders aanwijzen als degene die fout was gaat je niet per se vrijuit laten gaan.

art. 417bis Wetboek van Strafrecht:
Als schuldig aan schuldheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft [of] voorhanden heeft (...), terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed (...) redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betrof (...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
joepert schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:36:
[...]

Voor de volledigheid: je begrijpt hopelijk dat jij ook strafbaar bent als je redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betreft? Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar alleen maar iemand anders aanwijzen als degene die fout was gaat je niet per se vrijuit laten gaan.

art. 417bis Wetboek van Strafrecht:
Als schuldig aan schuldheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft [of] voorhanden heeft (...), terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed (...) redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betrof (...).
Dat weet ik inderdaad. Ik vertel je net dat ik bij meerdere zittingen ben geweest. Ook heb ik je ongeveer het verhaal verteld van hoe hij in de handel zit en dat dat, voor zover ik weet, legaal is. Anders zou ik er (denk ik) niet keurig een bon hij hebben gekregen. Ik wijs hem ook niet aan, ik geef aan (door zijn gegevens te geven) mee te willen werken. Als er nog vragen aan mij zijn zijn ze vrij die te stellen.

Soms wordt ik een beetje moe van de achterdochtigheid op het internet. Ik had een mooie deal en wilde dat even kwijt en ben er nog steeds blij mee.

[ Voor 7% gewijzigd door CoiLive op 02-11-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:25

John

🚀

Gister de iMac i5 21.5 inch besteld met parallels en 12% korting. Nu wachten op mijn aller eerste iMac.

[ Voor 15% gewijzigd door John op 02-11-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ook ingebroken en mijn 27 inch iMac gestolen. Wat mij ook verbaasde is dat er geen centraal punt is waar je het serie nummer kan registreren zodat iedereen kan zien dat het een gestolen iMac betreft.
Als mijn Toshiba laptop gestolen zou worden, dan kan ik het serienummer bij Toshiba opgeven als gestolen.
Ik denk zelfs dat Toshiba software op de laptop heeft meelopen die het ipnumemr registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou inderdaad een mooie service van Apple kunnen zijn.

Ik zie wel voor me hoe ze dat zouden kunnen doen.

Computer wordt aan het internet gehangen, op basis van het serienummer eventueel in combinatie met het MAC adres zou men dan een update kunnen ophalen, of de computer kunnen locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er zijn wel programma's van derden die je remote bij je Mac laten (webcam bekijken etc) speciaal voor dit doel, maar dat is nu te laat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
CoiLive schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:02:
[...]

Dat weet ik inderdaad. Ik vertel je net dat ik bij meerdere zittingen ben geweest. Ook heb ik je ongeveer het verhaal verteld van hoe hij in de handel zit en dat dat, voor zover ik weet, legaal is. Anders zou ik er (denk ik) niet keurig een bon hij hebben gekregen. Ik wijs hem ook niet aan, ik geef aan (door zijn gegevens te geven) mee te willen werken. Als er nog vragen aan mij zijn zijn ze vrij die te stellen.

Soms wordt ik een beetje moe van de achterdochtigheid op het internet. Ik had een mooie deal en wilde dat even kwijt en ben er nog steeds blij mee.
Het is je van harte gegund hoor ;) . Ik reageerde enkel op de opmerking dat je de politie wel zijn kant op zou sturen als ze zouden komen. Eerlijk gezegd maakte ik daar juist uit op dat je zo zeker nog niet wist of het wel legaal was of niet. Wilde je voor de zekerheid meegeven dat, als je denkt dat het fout zit, je zelf ook niet buiten schot blijft. Het feit dat je bij meerdere zittingen bent geweest vind ik niet zoveel zeggen: ken je daardoor alle strafbepalingen op je duimpje? En zeg nou zelf: wie zou, in de context van internet, nou niet achterdochtig worden van zo'n verhaal? Dan maar moe, maar voor zoete koek slik ik niets.
Maar goed: je hebt je er kennelijk in verdiept en geoordeeld dat het goed zit. Veel plezier d'r van dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je een MacBook aansluit op het scherm van de iMac, blijft de iMac dan nog wel draaien?
Ik denk erover om een iMac te kopen als scherm voor m'n MBP en de iMac dan in te richten als server die ik via remote desktop kan benaderen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:14

996

Volgens mij zit er geen ingang op de iMac en kun je dus geen Macbook(Pro) aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

996 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:20:
Volgens mij zit er geen ingang op de iMac en kun je dus geen Macbook(Pro) aansluiten.
Niet op de 21,5" iMac inderdaad, wel op de 24" en 27".

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Canaria schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:21:
[...]

Niet op de 21,5" iMac inderdaad, wel op de 24" en 27".
24" niet volgens mij. Enkel de nieuwe 27"

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:36:
Als je een MacBook aansluit op het scherm van de iMac, blijft de iMac dan nog wel draaien?
Ik denk erover om een iMac te kopen als scherm voor m'n MBP en de iMac dan in te richten als server die ik via remote desktop kan benaderen.
Als ik mijn MBP met een mini displayport-naar-mini displayport kabel aansluit op m'n 27" iMac, dan blijft de iMac gewoon doordraaien. Met CMD-F2 kan je switchen tussen de MBP en de iMac.
Zie voor meer info:
http://support.apple.com/kb/HT3924?viewlocale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind het overigens moeilijk te achterhalen welke i7 er nou eigenlijk aan wordt geboden door Apple. Er zijn zoveel varianten op de i7. Het lijkt me wel eens leuk om te testen hoe groot het verschil is met de i7 van de iMac met mijn huidge CPU, een T9600 duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Mijn schoonpa wil ook een iMac aanschaffen. Nu staat er een actie voor een printer bij. Welke van de printers kan ik het best erbij kiezen, hoe zijn die hp dingen? Je krijgt 80 euro korting, is dat al verrekent of krijg je die later terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Krijg je achteraf terug doormiddel van aanvraag indienen. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen van 80 euro. Die krijg je dan gratis namelijk (alleen even geld voorschieten).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ps, volgens mij is het de i7 870 omdat deze koeler blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
SanderPS3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:32:
Krijg je achteraf terug doormiddel van aanvraag indienen. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen van 80 euro. Die krijg je dan gratis namelijk (alleen even geld voorschieten).
Dus ookal heb je eigenlijk geen printer nodig, je kan die goedkope gewoon gratis krijgen? Zijn er geen bepaalde voorwaarden voor die actie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
[message=,noline]Awoodentree schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:50[/message]:
[...]

Dus ookal heb je eigenlijk geen printer nodig, je kan die goedkope gewoon gratis krijgen? Zijn er geen bepaalde voorwaarden voor die actie? :)
Je moet er wel een iMac voor kopen..... :P

Misschien heb je een iPad of iPhone dan kan je misschien rekening houden met een printer die airprint ondersteunt, zodat je draadloos kan printen...
Dat zou een overweging kunnen zijn om een iets duurdere hp te kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Bij een Macbook Pro kan het ook toch? Ik heb net via mn ma's Surfspot account ingelogd en bij de Macbook Pro kan ik er ook een printer bij doen, ik doe die HP van 100 euro waarschijnlijk. Die kan draadloos printen, wat handig is doordat het nu een aardig gekloot is met kabels van de Epson printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Tja, nog redenen om voor een duurdere hp te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Draadloos is voor mij de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
[message=,noline]DarkShadow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:24[/message]:
Dat zal je echt zelf moeten bepalen....zet de printers eens op een rijtje en bepaal wat jij denkt nodig te hebben...de duurste hp heeft in ieder geval een hogere resolutie ( foto's ......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21

Japie.G

Colour Classic

Wie heeft hier een gouden tip om die ratelende seagate HD te vervangen. Wat zijn de ervaringen met nieuwe HD's? Ik wil een lekkere snelle HD die iets minder geluid maakt dan de standaard seagate in mijn end2009 27iMac. Snelheid en geluidsproductie zijn eisen. Ik wil geen SSD want die zijn me te klein qua opslagruimte t.o.v. de prijs...

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 04-11-2010 10:42 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DarkShadow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:24:
Ik zou zeker eens kijken wat de cartridges van de diverse printers kosten. Dadelijk heb je een goedkopere printer en moet je elke keer veel geld betalen voor de cartridges.
Dan ben je uiteindelijk ook heel duur uit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het is al in een ander draadje gezegt, maar Wehkamp geeft momenteel 10% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@japie

Dat gaat een probleem voor je worden.
De schijf in je iMac is voorzien van een speciale firmware.

Een andere HD in je iMac gaat dus niet zomaar lukken.
Wat je nodig hebt is een temp sensor uit de oude 24" modellen.
Eentje die je nog op de HD zelf kunt plakken. Bij nieuwe iMac (sinds nov2009) wordt dit uitgelezen in de HD zelf dmv de eigen Apple firmware die ze in de HD's hebben gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weda
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-04-2021
Goedenochtend allen!

Sinds begin dit jaar ben ik trotse bezitter van een iMac 27" i5 model, ik ben helemaal verlieft op dit apparaatje (onderhand een iPod en iPad gekocht, iPhone komt er z.s.m bij ;)) máár ik heb soms het gevoel dat de harde schijf de rest van het speeltje "tegenhoud".
Graag zou ik een SSD in mij iMac plaatsen en eventueel het Geheugen opkrikken (nu een SATA-schijf van 1tb en ...4GB? Geheugen dacht ik). Mijn vragen zijn;
Is dit makkelijk zelf te doen? (en zo niet waar ik dat kan laten doen in regio Rotterdam).
Wat zijn de beste opties qua SSD en Geheugen?
Wat zijn de kosten die hier ongeveer aan zijn verbonden? Ik wil er namelijk nog wel een €500,- tegenaan gooien, maar als het ietsjes minder kan ben ik ook dik tevreden i.v.m de iPhone van €6-700 die er ook nog bijkomt ^^

Bedankt voor het lezen en eventueel voor het reageren,
Weda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John

John

🚀

Geheugen kan er wel makkelijk ingezet worden, dit gaat gewoon via de onderkant van de iMac. Dit is SDRAM. Van de harddisk zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

bilzard schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:18:
Geheugen kan er wel makkelijk ingezet worden, dit gaat gewoon via de onderkant van de iMac. Dit is SDRAM. Van de harddisk zou ik het niet weten.
ik dacht dat er so-dimm ddr3 in ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:09:
@japie

Dat gaat een probleem voor je worden.
De schijf in je iMac is voorzien van een speciale firmware.

Een andere HD in je iMac gaat dus niet zomaar lukken.
Wat je nodig hebt is een temp sensor uit de oude 24" modellen.
Eentje die je nog op de HD zelf kunt plakken. Bij nieuwe iMac (sinds nov2009) wordt dit uitgelezen in de HD zelf dmv de eigen Apple firmware die ze in de HD's hebben gebakken.
He? Dus je kan niet zomaar een andere schijf er in drukken? Hmmzz Dat wordt dan es ff grondig onderzoeken hoe we dat gaan aanpakken :-)

edit:
sorry, per abuis twee posts achter elkaar gezet, bovenstaande had ik ook in deze post erbij kunnen zetten..

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 04-11-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Japie.G schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:34:
[...]

He? Dus je kan niet zomaar een andere schijf er in drukken? Hmmzz Dat wordt dan es ff grondig onderzoeken hoe we dat gaan aanpakken :-)

edit:
sorry, per abuis twee posts achter elkaar gezet, bovenstaande had ik ook in deze post erbij kunnen zetten..
Linkje, misschien bruikbaar?
http://www.everymac.com/s...o-upgrade-hard-drive.html

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Iemand enig idee als ik een iMac online bestel bij Apple of ik gewoon naar een Apple premium reseller kan als ik een probleem heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John

John

🚀

Japie.G schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:32:
[...]

ik dacht dat er so-dimm ddr3 in ging?
Ja, so-dimm, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt allemaal wel, maar een gelijke HD (zelfde merk, zelfde type) lost het probleem niet op.
Zonder de firmware in de HD gaat de ventilator enorm loeien. Daarom heb je een nieuwe temp ( oude type) sensor nodig om dat probleem op te lossen.

Zelf heb ik er voor gekozen om de HD te vervangen door een SSD en de temp kabel te voorzien van een jumper (kortsluiten). Het vervangen van de HDD door een SSD was overigens een breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Over de actie bij de Wehkamp:
Let wel op dat als je niet direct bij apple.nl koopt je, als er iets kapot is, naar Wehkamp toe moet. Bij Apple zelf doen ze veel minder moeilijk over de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
@JapieG
Ik heb er zelf een Seagate Barracuda XT 2TB inzitten, voelt al een stukje sneller aan en meer opslag natuurlijk. De originele Seagate 1TB heb ik nu in een behuizing zitten en gebruik ik o.a. als Photoshop temp drive. De temperatuur stekker paste er gewoon op, maar de temp wordt niet correct uitgelezen.

Ik maak gebruik van een hack, waardoor ik de fan van de hdd een vaste maximale waarde meegeef. Ik ben nog steeds zoekende naar een winkel/webshop etc waar ik die kabel vandaan kan halen. Ik heb wel een winkel gevonden in de USA, maar die zijn eeeerrrggg traag mbt communicatie > gainsaver.com

Ik heb zelf een 27" i7, late 2009 model.

Mooie is dat iStat menu's wel de HDD temp kan uitlezen en de Mac zelf niet, zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/04/1288861706-160.jpg

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Laatst online: 22-08 18:31
zit te twijfelen over een 27 inch i3 versie

is dat gedoe met die schermen opgelost?

[ Voor 80% gewijzigd door angelico66 op 04-11-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@Angelico66, het lijkt erop dat een groot deel van de problemen met de gele waas bij de 21" iMac is en niet bij de 27"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

aramdin schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:42:
@JapieG
Ik heb er zelf een Seagate Barracuda XT 2TB inzitten, voelt al een stukje sneller aan en meer opslag natuurlijk. De originele Seagate 1TB heb ik nu in een behuizing zitten en gebruik ik o.a. als Photoshop temp drive. De temperatuur stekker paste er gewoon op, maar de temp wordt niet correct uitgelezen.

Ik maak gebruik van een hack, waardoor ik de fan van de hdd een vaste maximale waarde meegeef. Ik ben nog steeds zoekende naar een winkel/webshop etc waar ik die kabel vandaan kan halen. Ik heb wel een winkel gevonden in de USA, maar die zijn eeeerrrggg traag mbt communicatie > gainsaver.com

Ik heb zelf een 27" i7, late 2009 model.

Mooie is dat iStat menu's wel de HDD temp kan uitlezen en de Mac zelf niet, zie:

[afbeelding]
Tnx voor de info! Dus zelfs een schijf van gelijk merk gaat niet zonder slag of stoot werken.. Ik ga me er verder in verdiepen en misschien toch voor een SSD. Na een beetje lezen schijnt dat wel heul heul heul veel snelheidswinst te geven. Misschien dan toch maar kiezen voor een relatief kleine SSD voor OS & progs, en data op een externe drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm heb die i3 maar besteld incl apple care

ben benieuwd zo,n big boy

videokaart is best wel goed toch?

ik ga als ik hem binnen heb eerst een extra 4 gig bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
angelico66 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:57:
hmm heb die i3 maar besteld incl apple care

ben benieuwd zo,n big boy

videokaart is beste wel goed toch?

ik ga als ik hem binnen heb eerst een extra 4 gig bestellen.
Meestal is het verstandiger dit soort vragen te stellen voordat je tot aankoop over gaat :P
Videokaart is prima afdoende, zelfs games op geringe settings zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
gaat mij om HD content

heb zeer veel full HD films op externe schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Laatst online: 08-09 12:14
Thuis bij mn ouders staat een i7 imac 27 inch, nooit problemen mee gehad. Nu heeft mijn broertje gisteren via parallels het spel anno 1404 gedaan, tijdens het afsluiten van het spel (na enkele uren spelen) sloeg de pc vast en heeft kwam het scherm in beeld dat je de imac handmatig moet uitzetten.

Maar nu doet de hele imac het niet meer, hij start op voorbij het apple logo en dan zit hij met een blauw scherm op de achtergrond steeds de standbal weer te geven. Iemand tips?, via google voornamelijk dingen gevonden die niet overeenkomen met mijn situatie (freezes in osx 10.6 ed)

Heb al wel via de reinstall cd een schijfcheck gedaan, maar dat werkt niet, dus.... tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:33
Boot eens in safe mode en daarna in verbose mode als dat niet werkt. (google hoe het werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
angelico66 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:08:
gaat mij om HD content

heb zeer veel full HD films op externe schijven.
Dat gaat prima!!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aramdin en @Japie
[b][message=34969927,noline]

Tnx voor de info! Dus zelfs een schijf van gelijk merk gaat niet zonder slag of stoot werken.. Ik ga me er verder in verdiepen en misschien toch voor een SSD. Na een beetje lezen schijnt dat wel heul heul heul veel snelheidswinst te geven. Misschien dan toch maar kiezen voor een relatief kleine SSD voor OS & progs, en data op een externe drive.
Deze kabel schijnt het probleem op te kunnen lossen:
http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=67308

Ze zitten in De UK, dus naar NL verschepen zal niet zo'n probleem zijn lijkt me.
Ik ken het bedrijf verder overigens niet. Als een van jullie de kabel zouden bestellen ben ik toch wel heel nieuwsgierig of het echt werkt.

Verder dezelfde kabel, maar dan uit Amerika, kun je hier vinden:
https://www.applecomponen...temp-sensor-optical/?pn=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Iemand eigenlijk al twee schermen in gebruik? iMac + extra scherm?Zie dat eigenlijk nog bar weinig.

Heb nu zelf de 21,5 inch versie (2009) maar moeders gaat misschien ook een iMac aanschaffen, zou ik voor een 300 euro de 27 inch (2009) halen en de 21,5 naar mijn moeder geven. Of is dat eigenlijk beetje zonde geld, alleen groter scherm. Processor is hetzelfde 3,06 en 3D kaart is wel beter. Moeders gebruikt hem toch alleen voor offertes te maken, maar wilt geen laptop anders is ze die kwijt aan mijn pa (die is al verslaafd aan mijn oude iphone 3G :P). Dus een 21,5 inch is prima voor haar werk.

Ik doe voornamelijk fotografie bewerken en indesign/photoshop. Gaat dus ook allemaal prima op 21,5. En jah ik weet hoe briljant mooi de 27 inch versie is. Een update is altijd leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:15:
@Aramdin en @Japie

[...]

Deze kabel schijnt het probleem op te kunnen lossen:
http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=67308

Ze zitten in De UK, dus naar NL verschepen zal niet zo'n probleem zijn lijkt me.
Ik ken het bedrijf verder overigens niet. Als een van jullie de kabel zouden bestellen ben ik toch wel heel nieuwsgierig of het echt werkt.

Verder dezelfde kabel, maar dan uit Amerika, kun je hier vinden:
https://www.applecomponen...temp-sensor-optical/?pn=1
Laatstegenoemde had ik ook gevonden, maar die shipped volgens mij niet naar NL of het was reteduur. Die andere bekijk ik morgen nog even en bestel hem dan ook gelijk mochten ze shippen naar NL voor redelijke prijs

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Aight! schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:44:
Iemand eigenlijk al twee schermen in gebruik? iMac + extra scherm?Zie dat eigenlijk nog bar weinig.

Heb nu zelf de 21,5 inch versie (2009) maar moeders gaat misschien ook een iMac aanschaffen, zou ik voor een 300 euro de 27 inch (2009) halen en de 21,5 naar mijn moeder geven. Of is dat eigenlijk beetje zonde geld, alleen groter scherm. Processor is hetzelfde 3,06 en 3D kaart is wel beter. Moeders gebruikt hem toch alleen voor offertes te maken, maar wilt geen laptop anders is ze die kwijt aan mijn pa (die is al verslaafd aan mijn oude iphone 3G :P). Dus een 21,5 inch is prima voor haar werk.

Ik doe voornamelijk fotografie bewerken en indesign/photoshop. Gaat dus ook allemaal prima op 21,5. En jah ik weet hoe briljant mooi de 27 inch versie is. Een update is altijd leuk :P
gewoon kopen als je het toch al wilt hebben, mar het niet zeker weet. Wij kunnen die beslissing niet voor je maken.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Aight! schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:44:

Ik zou het doen. Niet alleen vanwege het grotere scherm, maar ook de resolutie is veel hoger! Dat is echt een genot als je met photoshop bezig bent. Dat was voor mij de hoofd reden om een 27" mac te halen, ook al had ik een 24" met betere videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
XO101 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:28:

Heb al wel via de reinstall cd een schijfcheck gedaan, maar dat werkt niet, dus.... tips iemand?
Kun je mij vertellen HOE je opstart van deze DVD? Wat ik doe is het volgende: ik doe de installatie DVD erin (dus niet de app DVD) en kies voor 'restart'. Daarna, VLAK na de restart houdt ik knop 'C' ingedrukt. Dit werkt echter niet en snow leopard verschijnt.

Reden: ik wil de disk utility gebruiken om de harde schijf te fixen.

[edit]
Even voor de duidelijkheid: de "C" toets is toch echt de letter "C", toch?

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 05-11-2010 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Je kan ook de Alt knop ingedrukt houden totdat er een lijstje verschijnt met opstartbare schijven/dvd en dan de dvd selecteren.
Je zult dan wel gewoon het Apple logootje zien net als normaal opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Komende zondag een iMac 21,5" voor 999,- bij wehkamp. Type mc413 z/a. Is dit echt een koopje? Scheelt tov 300 van de nieuwe 21.5", dus zal wel c2d exemplaar zijn. Maar is dit daarmee ook nog een mooi snel beestje?

En doet apple ook lastig met garantie als ik applecare erbij neem?

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 05-11-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
aramdin schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:31:
[...]

Laatstegenoemde had ik ook gevonden, maar die shipped volgens mij niet naar NL of het was reteduur. Die andere bekijk ik morgen nog even en bestel hem dan ook gelijk mochten ze shippen naar NL voor redelijke prijs
Ik heb een andere kabel besteld bij VIS, ik had op een ander forum gelezen dat ik kabel 922-8222 moest hebben, deze dus: http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=66852

Kan de originele post niet meer vinden :/

40 euro voor een kabel in verzending lol, ben benieuwd!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Sander schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:27:
Komende zondag een iMac 21,5" voor 999,- bij wehkamp. Type mc413 z/a. Is dit echt een koopje? Scheelt tov 300 van de nieuwe 21.5", dus zal wel c2d exemplaar zijn. Maar is dit daarmee ook nog een mooi snel beestje?

Ik heb contact gehad met apple (nummer op de applestore) en gevraagd wat ik er nou van moet vinden zo via de Wehkamp. Hij vertelde me dat ze nog wel eens fouten maken en specs gebruiken van bijv. een 2010 model maar er in werkelijkheid een 2009 model geleverd gaat worden. Als je met een probleem zit zal je ook eerst met Wehkamp contact op moeten nemen. Maar als je met technische problemen zit ga je naar Apple toe.

Ik vind 10% interessant.. maar toch heb ik besloten nog even te wachten en hem gewoon online te kopen bij Apple. my 2 cents natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:55:
[...]

Ik heb contact gehad met apple (nummer op de applestore) en gevraagd wat ik er nou van moet vinden zo via de Wehkamp. Hij vertelde me dat ze nog wel eens fouten maken en specs gebruiken van bijv. een 2010 model maar er in werkelijkheid een 2009 model geleverd gaat worden. Als je met een probleem zit zal je ook eerst met Wehkamp contact op moeten nemen. Maar als je met technische problemen zit ga je naar Apple toe.

Ik vind 10% interessant.. maar toch heb ik besloten nog even te wachten en hem gewoon online te kopen bij Apple. my 2 cents natuurlijk
Specs zijn redelijk logisch voor die prijs toch? En 20% prijsverschil tov ander verkrijgbaar model vind ikvrij veel...

Echter als je met dezelfde korting de I3 koopt ben je maar 80e meer kwijt, dan lijkt me dat een degelijkere keus

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 05-11-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Ik zit eraan te denken mijn 2009 Imac 27" up-te-graden.

Ik zie vooral bij het uitpakken van rar-bestanden (macpar) dat dit zeker bij 20gb + bestanden al mijn resources in beslag neemt. Zie dan het strand balletje, ik neem aan dat de i7 2,8ghz snel genoeg is. Het viel me eigenlijk ook tegen dat mijn Mac "vast loopt" tijdens het unrarren. Kunnen de 4 cores niet tegelijk gebruikt worden :?

Anyhoe, ik heb een 4GB RAM module, kan ik hier dan beter 4 GB bij prikken of toch een SSD schijf? :X
Wat zal dit strandballetje + snelheid unrarren verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een andere kabel besteld bij VIS, ik had op een ander forum gelezen dat ik kabel 922-8222 moest hebben, deze dus: http://www.applemacparts....nfo.php?products_id=66852

Kan de originele post niet meer vinden :/

40 euro voor een kabel in verzending lol, ben benieuwd!
Volgens mij kunnen er verschillende kabels gebruikt worden, je hoort inderdaad verschillende berichten over welke kabel je nodig hebt.

Ik ben wel benieuwd of de kabel zijn werk doet. Laat je dat nog even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Uiteraard!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
RRE RoadRunner schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:15:
Je kan ook de Alt knop ingedrukt houden totdat er een lijstje verschijnt met opstartbare schijven/dvd en dan de dvd selecteren.
Je zult dan wel gewoon het Apple logootje zien net als normaal opstarten
Raar hoor; wat ik ook probeer, ik kan NIET van de Apple installation DVD booten. Ik heb de 'C' key al geprobeerd EN de alt-key tijdens het booten. Niets lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Je kunt nog Command+Option+Shift+Delete proberen. Je weet zeker dat je drive niet stuk is en dat je op tijd drukt? Direct na het starten de toetsen indrukken en vasthouden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:27:

Waar zie je die aanbieding? Ik zie hem op de site van wehkamp nu voor 1079 staan.

AppleCare koop je los en kan dus prima bij een bij de Wehkamp aangeschafte iMac worden aangeschaft. Daar doet Apple beslist niet moeilijk over. Overigens kan je ook bij Wehkamp nu met 10% korting AppleCare kopen.
Het typenummer mc413 hoort volgens de pricewatch bij het late 2009 21,5" model. Als ze die voor 999 euro verkopen heb je volgens mij een hele beste deal. Ik heb het 27" model van die reeks met de c2d processor en ben er dik tevreden over.
Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat de specs niet kloppen: een 21,5" model met mindere specs bestaat niet, dus ze kunnen je alleen maar een betere iMac opsturen >:)
En als het je niet bevalt, stuur je de boel gewoon terug. Ook dat is het voordeel van wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
breinonline schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 07:20:
Je kunt nog Command+Option+Shift+Delete proberen. Je weet zeker dat je drive niet stuk is en dat je op tijd drukt? Direct na het starten de toetsen indrukken en vasthouden.
Het is al gelukt; het blijkt dat deze toetsencombinaties NA het opstart-geluidje ingedrukt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
joepert schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:07:
[...]

Waar zie je die aanbieding? Ik zie hem op de site van wehkamp nu voor 1079 staan.

AppleCare koop je los en kan dus prima bij een bij de Wehkamp aangeschafte iMac worden aangeschaft. Daar doet Apple beslist niet moeilijk over. Overigens kan je ook bij Wehkamp nu met 10% korting AppleCare kopen.
Het typenummer mc413 hoort volgens de pricewatch bij het late 2009 21,5" model. Als ze die voor 999 euro verkopen heb je volgens mij een hele beste deal. Ik heb het 27" model van die reeks met de c2d processor en ben er dik tevreden over.
Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat de specs niet kloppen: een 21,5" model met mindere specs bestaat niet, dus ze kunnen je alleen maar een betere iMac opsturen >:)
En als het je niet bevalt, stuur je de boel gewoon terug. Ook dat is het voordeel van wehkamp.
Heb hier een foldertje liggen dat dat model de "dagaanbieding" is voor morgen. Ik ga het toch niet doen, wil gelijk het nieuwe model, want wil toch dat ie een jaartje of 2 a 3 mee kan. En het verschil tussen nieuwe model bij wehkamp voor 1080 en bij Apple met korting voor 1120 vind ik te klein om daar nu een week voor te gaan wachten en te kopen via tussenpartij ipv direct bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:17:
[...]

Heb hier een foldertje liggen dat dat model de "dagaanbieding" is voor morgen. Ik ga het toch niet doen, wil gelijk het nieuwe model, want wil toch dat ie een jaartje of 2 a 3 mee kan. En het verschil tussen nieuwe model bij wehkamp voor 1080 en bij Apple met korting voor 1120 vind ik te klein om daar nu een week voor te gaan wachten en te kopen via tussenpartij ipv direct bij Apple.
Het model dat bij wehkamp 1080 kost is volgens mij niet het nieuwe model hoor, maar ook het 2009-model. Kost dus morgen 999. Op zich een nette deal, maar het prijsverschil met een 2010-model-met-korting is inderdaad niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

joepert schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:06:
[...]

Het model dat bij wehkamp 1080 kost is volgens mij niet het nieuwe model hoor, maar ook het 2009-model. Kost dus morgen 999. Op zich een nette deal, maar het prijsverschil met een 2010-model-met-korting is inderdaad niet groot.
Ik hang ook in twijfel bij de wehkamp. 629 voor de nieuw mac mini.... dat is 160 euro korting.
160 euro op 600 euro is een leuke korting, en nergens anders te vinden in een applekortingsactie.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 18:28
Nog even mijn ervaring delen over de "service" van Apple. Drie keer op rij een defecte iMac 27" gekregen, boel tijd geld en moeite tegen aan moeten gooien. En dan komen ze met een tegemoetkoming van 100 euro voor als ik een nieuwe bestelling plaatste. En daar ben ik dan 2 maanden mee bezig geweest... Meerdere malen moeten bellen naar hun 0900 nummer, middagen vrij moeten nemen en ik heb een correspondentie liggen waar je U tegen zegt.

Ik heb de iMac uit m'n hoofd gezet en heb een i7 MBP besteld met een hi-res scherm. Als aanvulling een NEC PA271W scherm en een los Apple toetsenbord en trackpad.

Ik heb verdikke ook nog ongebruikte Applecare voor een iMac liggen die ik op Ebay heb gekocht. Achteraf had ik niet van tevoren Applecare moeten kopen, maar je gaat er toch ook niet vanuit 3 keer een defecte iMac te krijgen. Applecare heb ik hier op tweakers vraag en aanbod te koop gezet tegen aankoopsprijs.

Hopen dat de MBP met dat scherm bevalt. Heb al een OCZ Vertex 2 SSD liggen om erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
maandag komt mijn 27 inch i3

kijk er echt naar uit, hoop niet dat ik die gele waas heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
angelico66 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:45:
maandag komt mijn 27 inch i3

kijk er echt naar uit, hoop niet dat ik die gele waas heb
Zit die gele waas probleem nou nog steeds in de iMacs?
+bovenstaande post van Blaffehh beloven niet veel goeds :(

Ik wil ook graag een iMac maar er heb toch wel weer veel rede om niet tot aanschaf over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 18:28
Ja zit er zeker nog in, 3 stuks op rij gehad. Dat is geen toeval meer. Daarom ook geen Cinema Display bij m'n MBP besteld. Ik vertrouw de schermen van Apple niet meer. Ik hoop met het NEC scherm er van verlost te zijn en daar nog járen plezier van te hebben :) Ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

BlowFish schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:14:
Ik zit eraan te denken mijn 2009 Imac 27" up-te-graden.

Ik zie vooral bij het uitpakken van rar-bestanden (macpar) dat dit zeker bij 20gb + bestanden al mijn resources in beslag neemt. Zie dan het strand balletje, ik neem aan dat de i7 2,8ghz snel genoeg is. Het viel me eigenlijk ook tegen dat mijn Mac "vast loopt" tijdens het unrarren. Kunnen de 4 cores niet tegelijk gebruikt worden :?

Anyhoe, ik heb een 4GB RAM module, kan ik hier dan beter 4 GB bij prikken of toch een SSD schijf? :X
Wat zal dit strandballetje + snelheid unrarren verbeteren ?
Mijn ervaring is dat dit 99% van de keren de I/O naar je HDD is. Een SSD zal dan meer winst opleveren dan een wat snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Blaffeh schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:41:
Nog even mijn ervaring delen over de "service" van Apple. Drie keer op rij een defecte iMac 27" gekregen, boel tijd geld en moeite tegen aan moeten gooien. En dan komen ze met een tegemoetkoming van 100 euro voor als ik een nieuwe bestelling plaatste. En daar ben ik dan 2 maanden mee bezig geweest... Meerdere malen moeten bellen naar hun 0900 nummer, middagen vrij moeten nemen en ik heb een correspondentie liggen waar je U tegen zegt.

Ik heb de iMac uit m'n hoofd gezet en heb een i7 MBP besteld met een hi-res scherm. Als aanvulling een NEC PA271W scherm en een los Apple toetsenbord en trackpad.

Ik heb verdikke ook nog ongebruikte Applecare voor een iMac liggen die ik op Ebay heb gekocht. Achteraf had ik niet van tevoren Applecare moeten kopen, maar je gaat er toch ook niet vanuit 3 keer een defecte iMac te krijgen. Applecare heb ik hier op tweakers vraag en aanbod te koop gezet tegen aankoopsprijs.

Hopen dat de MBP met dat scherm bevalt. Heb al een OCZ Vertex 2 SSD liggen om erin te zetten.
Als je applecare nog te koop is over een paar weekjes (of maandjes) zal ik kijken of ik hem van je overneem. Of ik hem nu van apple koop of van jou..ben jij er weer van af ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.