[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.597 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
at Coilive
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik heb een en ander op wikipedia gelezen, maar werd er nog niet veel wijzer van. De metafoor met de bibliotheek werkt erg goed. Ik begrijp nu ook dat mijn nieuwe mac probleemloos het usb stickje kan lezen, maar als ik een Word document maak op de Imac en ik zou het op dezelfde stick zetten, dan kan een windows machine het niet lezen, want de Imac kan het niet naar de stick schrijven. Goede theorie?

En nu ga ik dan eindelijk naar de winkel om mijn Imac te halen of bestellen. Je hebt trouwens gelijk wat betreft de Ipay, maar ik heb heel goed bedacht hoe en wanneer ik het geld ga aflossen. Toch bedankt voor de waarschuwing, want als je niet op tijd betaald, dan ben je inderdaad de pineut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 10:39
Ben zelf erg tevreden over mijn eerste Apple computer, iMac 27 i5 4GB. Merk alleen tijdens het afspelen van full hd mkv bestanden (met VLC) dat mijn mac enorm traag wordt. Ook na het afsluiten van VLC houdt dit even aan. Tijdens het kijken hapert het beeld heel af en toe en verschijnen er blokken in beeld / stopt het beeld maar loopt het audio kanaal door. Wellicht het geheugen uitbreiden? Zoja, als ik het goed heb zit er 1 reepje in van 4GB, is het dan verstandig om hier 2 reepjes van 2GB bij te proppen (ivb met de prijs) of toch beter om er 1 reepje van 4GB bij te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ditmar schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:11:
Ben zelf erg tevreden over mijn eerste Apple computer, iMac 27 i5 4GB. Merk alleen tijdens het afspelen van full hd mkv bestanden (met VLC) dat mijn mac enorm traag wordt. Ook na het afsluiten van VLC houdt dit even aan. Tijdens het kijken hapert het beeld heel af en toe en verschijnen er blokken in beeld / stopt het beeld maar loopt het audio kanaal door. Wellicht het geheugen uitbreiden? Zoja, als ik het goed heb zit er 1 reepje in van 4GB, is het dan verstandig om hier 2 reepjes van 2GB bij te proppen (ivb met de prijs) of toch beter om er 1 reepje van 4GB bij te steken?
Ik kan me niet voorstellen dat dit aan het geheugen ligt (kijk even naar de memory resources tijdens afspelen). Lijkt me eerder aan videokaart of CPU te liggen (alhoewel de hardware naar Windows-maatstaven ruim voldoende is voor afspelen van HD-content). Maakt VLC gebruik van hardware-acceleratie? Check anders even de settings van VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ditmar schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:11:
Wat gebruik je als bron voor de video? de HD of een extern medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Laatst online: 10-09 10:39
Kan niks vinden over hardware acceleratie in VLC. Alle mkv bestanden staan op de interne hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 15:17
Heb zojuist ook een iMac besteld. Ik twijfelde tussen de 27" i3 of de 21,5" i5.. Ben uiteindelijk voor de 21,5 gegaan met een i5. Deze zal ik dan waarschijnlijk in dual screen mode gaan gebruiken!

Nu maar wachten tot hij binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Nou, ik zit net achter mijn nieuw Imac, 21 inch.
Bij het beginscherm had ik gelijk de eerste teleurstelling te pakken: een enorm gelige waas! Wat moet ik nu doen? Moet ik afwachten totdat het weg trekt, moet ik Apple icare bellen of moet ik morgen gelijk terug naar de winkel?
Ook het internet werkt niet echt soepel vind ik...

groeten van een teleurgestelde tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:32:
Nou, ik zit net achter mijn nieuw Imac, 21 inch.
Bij het beginscherm had ik gelijk de eerste teleurstelling te pakken: een enorm gelige waas! Wat moet ik nu doen? Moet ik afwachten totdat het weg trekt, moet ik Apple icare bellen of moet ik morgen gelijk terug naar de winkel?
Ook het internet werkt niet echt soepel vind ik...

groeten van een teleurgestelde tweaker
internet niet soepel :? dan heb je vast en zeker de nieuwste flash 10.1 geinstalleerd. die werkt idd erg slecht met safari (lees: scrollen is erg stroef en stroperig)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Nee, ik heb nog helemaal niets geinstalleerd...
Zucht, ik heb een test via internet gedaan en ik heb echt een gele waas, zoveel is zeker.
Ik ga morgen ochtend direct terug naar de winkel. Dit is echt super balen, dit had ik echt niet verwacht, omdat ik een 21 inch heb en geen 27 inch.
Bovendien dacht ik dat het gele waas probleem allang opgelost was door apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 19:20
Terug naar de winkel en meteen omruilen. Eventueel in de winkel al uitpakken en nakijken.

Mijn nieuwe 21,5" heb ik ook terug gestuurd met een gele waas. Nieuwe komt morgen, hopelijk is die wel goed.

[ Voor 38% gewijzigd door alweerikske op 25-08-2010 19:01 ]

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
Moet je voor de gele-waas support apple care hebben? Of wordt dat sowieso opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
@Drup: ik heb zojuist zitten lezen op een imac forum in Engeland of America. Het ziet er niet best uit. Sommige jongens hadden hetzelfde probleem en hebben de mac's terug gestuurd. Ze kregen een andere mee, maar die vertoonde hetzelfde probleem. Twee van de jongens hebben de mac meerdere keren terug gestuurd en alle drie de macs hadden een gele waas. Ongelooflijk...
De 27inch modellen hebben dit jaar blijkbaar geen probleem, maar ja, ik kan een 27inch echt niet betalen...
Zit enorm in de stress, want ik heb een lening via Ipay gesloten en ik weet niet hoe moeilijk ze gaan doen morgen met het feit dat ik de lening af wil zeggen. Ook heb ik een heel klein gedeelte gepind, maar ik neem aan dat ik dat wel gewoon terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 09:40
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:57:
Nee, ik heb nog helemaal niets geinstalleerd...
Zucht, ik heb een test via internet gedaan en ik heb echt een gele waas, zoveel is zeker.
Ik ga morgen ochtend direct terug naar de winkel. Dit is echt super balen, dit had ik echt niet verwacht, omdat ik een 21 inch heb en geen 27 inch.
Bovendien dacht ik dat het gele waas probleem allang opgelost was door apple.
Heb je een een linkje naar deze test heb zelf hier een 27" van Mei dit jaar en ik heb last van wit licht lekkage in mijn rechteronderhoek (goed te zien in frontrow als je zwarte achtergrond hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
link: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=12149329

Nou, die 27 inch is dus ook niet te vertrouwen... diep triest. Wat een totale afknapper nadat ik mij maanden lang heb verheugd op mijn allereerste apple, zucht...
Ik ga nu het apparaat afsluiten en terug in de doos proberen te krijgen.
Wish me luck tomorrow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:37:
@Drup: ik heb zojuist zitten lezen op een imac forum in Engeland of America. Het ziet er niet best uit. Sommige jongens hadden hetzelfde probleem en hebben de mac's terug gestuurd. Ze kregen een andere mee, maar die vertoonde hetzelfde probleem. Twee van de jongens hebben de mac meerdere keren terug gestuurd en alle drie de macs hadden een gele waas. Ongelooflijk...
De 27inch modellen hebben dit jaar blijkbaar geen probleem, maar ja, ik kan een 27inch echt niet betalen...
Zit enorm in de stress, want ik heb een lening via Ipay gesloten en ik weet niet hoe moeilijk ze gaan doen morgen met het feit dat ik de lening af wil zeggen. Ook heb ik een heel klein gedeelte gepind, maar ik neem aan dat ik dat wel gewoon terug kan krijgen.
Ik heb het ook gelezen. Er zijn er gelukkig ook die in één keer een goede te pakken hebben.
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:23:
link: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=12149329

Nou, die 27 inch is dus ook niet te vertrouwen... diep triest. Wat een totale afknapper nadat ik mij maanden lang heb verheugd op mijn allereerste apple, zucht...
De iMac die ik terug heb gestuurd was ook mijn eerste. Deze kwam uit China terwijl de nieuwe uit Ierland komt. Misschien dat het iets uitmaakt.

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Denk niet dat ze in Ierland gemaakt worden. Zal dan wel een distributiecenter zijn van gewoon dezelfde Chinese modellen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Het is wel enorm balen. Wachten is nooit leuk.. en als je hem dan eindelijk heb, zit je met dit probleem. Kan je alles weer inpakken en weer wachten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Daar was ik weer. Zit nu op mijn oude laptop te typen. De imac is inmiddels ingepakt.
Ik heb de afgelopen uren eens nagedacht. Ik denk niet dat ik het risico wil nemen om met een nieuwe imac naar huis te gaan. Ik twijfel ook of ik mijn geld terug krijg, aangezien ik een contract heb afgesloten met Ipay. Ik weet niet of dit ongedaan gemaakt kan worden.
In het ergste geval, wil ik dan maar voor een macbook gaan. Naar verluidt, zijn daar geen problemen mee.
Ik zit te denken aan een macbook in combinatie met Timecapusele. Weet iemand of dit een goede combinatie is? Ik heb hier en daar verhalen gelezen dat TC het internet gebruik op de laptop of pc kan verdragen...

Graag als het kan vanavond nog advies omdat ik morgenochtend gelijk naar de applestore ga. Het is een uur reizen, dus ik moet om negen uur de deur uit.

[ Voor 10% gewijzigd door boy4forums op 25-08-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik heb zelf in TC aangeschafd toen ik nog een MBP had, dat heeft altijd prima gefunctioneerd en dat doet hij nu nog steeds. Zelf vind ik het erg fijn en handig in gebruik, maar de wireless transfer van/naar de TC had wel wat sneller gemogen.

Zelf zou ik niet zo snel teruggaan naar een MB(P). Je hebt blijkbaar gewoon pech gehad deze keer want ik heb over de huidige generatie iMacs eigenlijk geen problemen gehoord met het scherm. Van wat ik heb gehoord pakt Apple dit soort problemen wel goed op.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11-2024

Dompeerd

Nobody

@bys4forums

Gewoon je iMac kan ruilen voor een andere. Als je bang bent dat deze hetzelfde euvel heeft laat hem dan in de winkel uitpakken en demonstreren. Dat scheelt weer wat reistijd.

Suc6

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
.

[ Voor 100% gewijzigd door boy4forums op 25-08-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
at Dompeerd, hm, dus jij zou zeggen, neem het risico.
at Vanitas, waarom niet meer een macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd
  • Laatst online: 06-11-2024

Dompeerd

Nobody

@boys4forums

Volgens mij ben je al maanden bezig met een nieuw systeem. Je hebt een welafgewogen keuze gemaakt. ik zou bij mijn keuze voor een iMac blijven.

Verder zou ik als je toch voor de Macbook zou gaan geen TC nemen maar even rond kijken naar een goede draadloze router en Timemachine uitvoeren op een externe harde schijf.

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ok, helder advies Dompeerd. Ik moet mij misschien inderdaad niet zo laten beïnvloeden door alle enge verhalen op de forums.
Maar, mocht blijken dat in de winkel de test negatief uitpakt, dan ga ik voor een Macbook. Ik heb mij op de macbooks niet goed georienteerd, dus ik ben nu razendsnel informatie aan het inwinnen. Ik ben nu bezig mij in te lezen op de macbooks, daarna ga ik mij verdiepen in de macbook pro´s. Reden waarom ik in eerste instantie neig naar de macbook, is omdat deze zachter aanvoelt bij de polsen. In de winkel vond ik de macbook pro erg naar en snijdend aanvoelen bij de polsen.
Thanks voor de adviezen.

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:58:
Ok, helder advies Dompeerd. Ik moet mij misschien inderdaad niet zo laten beïnvloeden door alle enge verhalen op de forums.
Maar, mocht blijken dat in de winkel de test negatief uitpakt, dan ga ik voor een Macbook. Ik heb mij op de macbooks niet goed georienteerd, dus ik ben nu razendsnel informatie aan het inwinnen. Ik ben nu bezig mij in te lezen op de macbooks, daarna ga ik mij verdiepen in de macbook pro´s. Reden waarom ik in eerste instantie neig naar de macbook, is omdat deze zachter aanvoelt bij de polsen. In de winkel vond ik de macbook pro erg naar en snijdend aanvoelen bij de polsen.
Thanks voor de adviezen.
Als ik jou was zou ik gewoon bij een iMac blijven. je geeft zelf aan dat je de afgelopen maanden jezelf hebt verdiept in een iMac, en deze dus ook graag wilt. Je kunt 'm gewoon omruilen, het is een bekend probleem dus zullen ze daar ook niet moeilijk over doen. En de volgende keer zou ik toch echt aanraden om _wel_ gewoon bij de apple store te bestellen. Daar heb je ook goede service, komen ze 'm waarschijnlijk nog voor je ophalen ook.

• Vanitas
boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:38:
at Dompeerd, hm, dus jij zou zeggen, neem het risico.
at Vanitas, waarom niet meer een macbook?
Aangezien je een iMac hebt gekocht heb je je Mac niet voor het werken onderweg/buiten de deur. Dus als je hem dan toch thuis gebruikt dan zou ik voor een iMac gaan. Groter scherm, los plat keyboard, specs zijn beter en persoonlijk vind ik het wel erg mooi zo'n iMac.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
Fishlip schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:25:
Moet je voor de gele-waas support apple care hebben? Of wordt dat sowieso opgelost?
Het zou toch van de zotte zijn als je hiervoor apple-care nodig hebt...

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
*knip* dit topic is bedoeld om je ervaringen te delen, niet om reclame te maken.

[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 26-08-2010 12:10 ]

• Fishlip
smeerbartje schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:58:
[...]

Het zou toch van de zotte zijn als je hiervoor apple-care nodig hebt...
Er zijn meer zotte dingen, dus mijn eigen logica zet ik soms even aan de kant. En hoe zit het met een mac die je via de apple store online besteld, kun je die terug brengen naar een APR?

Mijn iMac zal volgende week geleverd worden, hopen dat daar geen problemen mee zijn!

• Vanitas
Fishlip schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Er zijn meer zotte dingen, dus mijn eigen logica zet ik soms even aan de kant. En hoe zit het met een mac die je via de apple store online besteld, kun je die terug brengen naar een APR?

Mijn iMac zal volgende week geleverd worden, hopen dat daar geen problemen mee zijn!
Ik had mijn MBP destijds online besteld. Daar had ik een half jaar geleden problemen mee, toen naar de APR in Utrecht, en daar is zonder problemen alles afgehandeld.

• boy4forums
Okee gentlemen and ladies, the story continues...

Vandaag ben ik werkelijk de HELE dag bezig geweest met APPLE.
Om half elf stond ik bij apple in Amsterdam. Mijn verhaal gedaan over de gele waas, ik werd direct doorgestuurd naar de technische afdeling. Daar ging een technisch mannetje mijn imac nauwkeurig inspecteren. En (natuurlijk) kreeg ik te horen dat hij niets zag. Nu ik dit schrijf, wordt ik woedend, want op dat moment reageerde ik nogal verontschuldigend. Zo van: misschien moet u beter kijken, u heeft hier fel geel licht enz. enz.
Sta in de media markt, moet naar een andere computer.

• boy4forums
Sorry folks, moet eruit MM gaat zo sluiten, later meer over mijn apple soap.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Kun je denk ik beter een nieuw topic openen, want het gaat niet over je ervaring met een iMac zelf, maar alleen nog maar over de service van winkel X. Dat soms een gele waas voorkomt weten we al wel :)

Verwijderd

Vraagje: moet ik m'n magic mouse en draadloze keyboard telkens uit zetten wanneer ik afsluit? Of maakt dat niks uit voor de batterij?

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:55:
Vraagje: moet ik m'n magic mouse en draadloze keyboard telkens uit zetten wanneer ik afsluit? Of maakt dat niks uit voor de batterij?
Als het goed is maakt het weinig uit voor je batterij. Ze gaan vanzelf in een soort van stand-by modus als ze een tijdje inactief zijn. Maar als je zelfs dat kleine beetje wat ze dan verbruiken wil besparen, dan kun je ze ook uitzetten ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
boy4forums schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:36:
Okee gentlemen and ladies, the story continues...

Vandaag ben ik werkelijk de HELE dag bezig geweest met APPLE.
Om half elf stond ik bij apple in Amsterdam. Mijn verhaal gedaan over de gele waas, ik werd direct doorgestuurd naar de technische afdeling. Daar ging een technisch mannetje mijn imac nauwkeurig inspecteren. En (natuurlijk) kreeg ik te horen dat hij niets zag. Nu ik dit schrijf, wordt ik woedend, want op dat moment reageerde ik nogal verontschuldigend. Zo van: misschien moet u beter kijken, u heeft hier fel geel licht enz. enz.
Sta in de media markt, moet naar een andere computer.
Nog meer redenen om voortaan je spullen in de apple store te halen. Apple doet hier niet moeilijk over, geven je meteen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boy4forums schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:58:
Thanks voor de adviezen.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de MM dit nou heeft opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:55:
Elke keer je tobo + muis aanzetten is ook zo'n gedoe. Gewoon aan laten staan dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, als het toch (bijna) niets uitmaakt laat ik ze lekker aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
inmiddels ook gelukkige bezitter van m'n (eerste) 27"mac.. man wat een prachtig ding!

Heb er wel een tijdje op moeten wachten aangezien degene die de MM nog op voorraad had niet ok was (dode pixel + loeiende fan), maar deze is gelukkig helemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik een iMac 27" i7 (late 2009) gekocht. Ook deze heeft een lichte gele zweem.
Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets aan zou laten doen, maar omdat ik denk dat ik mij hier toch aan blijf irriteren heb ik toch maar Apple opgebeld.

Bij Apple deden ze eerst voorkomen dat dit niet echt een defect was en dat alle LCD schermen wel iets hadden.
Maar omdat ik AppleCare had afgesloten wilde ze voor mij dan wel een uitzondering maken. (!)

Mijn vraag is nu: Zijn er ook mensen die wel een perfect wit scherm hebben?
Ik vraag mij toch af wat ik terug kan verwachten. In het ergste geval een scherm met een nog ergere zweem of hetzelfde scherm omdat ze de zweem niet ernstig genoeg vonden.

Dus, is het echt zo dat alle schermen wel iets hebben of zijn er ook echt goede schermen zonder zweem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
Ik typ dit nu van een 27" iMac op mijn werk. We hebben het eerste basis model 27" 3.06 Ghz, 4gb ram..

Wij hebben een scherm waarbij wit gewoon goed wit is. Ik heb vanochtend de tests gedaan, en alles was goed. Ze bestaan dus wel ;)

Wel vervelend dat Apple het niet erkend als een fabrieksfout, ik zou toch enorm balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Aangezien dit topic over ervaringen op imac gaan: hoe werkt photoshop ( waarmee niet al te zwaar werk wordt verricht) op het nieuwe 21,5 inch instapmodel? Kan ie dit makkelijk aan met 4gb ram of toch maar het €1499-model nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
IJburger schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:27:
Aangezien dit topic over ervaringen op imac gaan: hoe werkt photoshop ( waarmee niet al te zwaar werk wordt verricht) op het nieuwe 21,5 inch instapmodel? Kan ie dit makkelijk aan met 4gb ram of toch maar het €1499-model nemen?
Dat werkt prima! Ik werk op mijn werk op een 27" maar wel met dezelfde specificaties, en dat gaat lekker snel hoor! Ik gebruik CS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ok, kortom: Photoshop werkt prima op i3 3,06ghz met 4 gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Heb hier een dualcore intel cpu @2.53 ghz in mn laptop (windows) en daar draait tie gewoon op, ook 4 gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43
Zijn er test programma's beelden om een 27"op gele waas te testen?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Appie Heijn schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:52:
Zijn er test programma's beelden om een 27"op gele waas te testen?
ja :z

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Voodoo heb jij inmiddels al een imac met ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
IJburger schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:58:
Ok, kortom: Photoshop werkt prima op i3 3,06ghz met 4 gb ram?
Peanuts voor die machine , draai het op de 21,5 , met 4gb en 256MB videokaart(stapje hoger dan instapmodel) + lightroom + vmware fusion met een vm van 1Gb ram(w2k8r2) en geen enkele hapering.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
256mb videokaart is toch is toch het instapmodel?

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik heb de 27" imac (2.8GHz Intel Core i5) en gebruik BootCamp om nog wat windows only programma's (game) te draaien. (win xp)
De build in microphone van de mac doet het echter niet goed onder windows, het klinkt alsof het in enorme slow motion wordt afgespeeld. Ik gok dat er iets mis gaat met de bit-rate, maar ik lijk nergens instellingen te kunnen veranderen. Iemand hier ervaring mee of enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Vandaag heb ik mijn iMac i7 geinstalleerd maar ben niet helemaal tevreden. Er is bij mij continu een fan achtig geluid aanwezig. SMCFancontrol helpt niet omdat alle fans in de laagste stand staan.

Ik erger mij er behoorlijk aan en vraag mij dan ook af of jullie dit ook hebben.

Het betreft een iMac i7 mid 2010 met 2tb en 8gb.

de Xbench score is 221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Werk nu paar dagen op mijn eerste Mac (iMac i3 27" mid 2010); ervaringen zijn erg goed! Moet wel wennen aan Mac OS X. Gebruik altijd veel keyboard sneltoetsen in Windows en moet deze nog leren kennen in Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
EmilneM schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:39:
Werk nu paar dagen op mijn eerste Mac (iMac i3 27" mid 2010); ervaringen zijn erg goed! Moet wel wennen aan Mac OS X. Gebruik altijd veel keyboard sneltoetsen in Windows en moet deze nog leren kennen in Mac OS X.
Wou hier precies hetzelfde gaan posten. Ben nu net een paar uur onderweg met OSX en alles wat ik ken van Windows kan de deur uit. :/
Maar ja, pas na een dag of wat zal ik er eens een oordeel over vellen.

Inmiddels wat langer mee lopen klooien, maar wie ooit gezegd heeft dat het opstarten en gaan is met een Mac moeten ze z'n woorden laten inslikken. Krijg het niet eens voor elkaar om normaal een progje te installeren en op het dok te zetten. WTF, met Windows allemaal lekker makkelijk en een makkelijke file structuur maar OSX is gewoon ellende als first time user.

Net ook de eerste CD die erin ging onder gekrast. Top dat aluminium en slotdrive. |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Beanie op 28-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Laatst online: 10-07 20:10
Progje installeren is heel makkelijk. Als je bijvoorbeeld een programma hebt gedownload en je slaat het op je bureaublad op dan staat er een DMG op je bureaublad. Als je die opent verschijnt er een virtuele schijf op je bureaublad. Als je die opent op je de virtuele schijf. Dan staat er in het mapje dat opent het programma. Dat sleep je naar je programma map in je dock. Als je het dan vanaf daar opent kan het nog zijn dat hij iets installeert en dat is het dan. Dan kan je het programma gewoon gebruiken. Als je het dan nog in je dock wilt zetten sleep je het gewoon vanaf je prog map naar je dock

Hopelijk helpt dit je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beanie schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:41:
[...]
WTF, met Windows allemaal lekker makkelijk en een makkelijke file structuur maar OSX is gewoon ellende als first time user.
Niet om Mac te veel te verdedigen want die discussie vind ik hier niet interessant maar ik denk dat Mac makkelijker is voor een first time user dan Windows voor een first time user. De dingen die je beschrijft zeggen meer over de gebruiker dan over het systeem naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Naja ben ook bezig met een wat aparte installatie. Gaat om een progje dat origineel alleen voor PPC's uitkwam en dus met Rosetta moet draaien. Daarbij moet er nog wat aanpassingen gemaakt worden aan een registration file (officiele fix) maar krijg het met geen mogelijkheid aan het werk.
Juist dit soort kunstgrepen zijn makkelijk uit te voeren onder een MS systeem.
Vooralsnog heb ik nog niet het halleluja gevoel wat zoal verkondigd word zodra je Apple ergens leest/hoort. Het zal vast wel te leren zijn, maar heb even frustratie dat het progje niet werken wil aangezien het een voor mij een best belangrijk ding is. En juist dat moet weer niet voor mekaar te maken zijn terwijl ik onder Windows wel altijd alles voor elkaar heb kunnen krijgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan ben ik wel benieuwd welk programma dat is... Dat iets onder Rosetta moet draaien zou er in elk geval niet voor moeten zorgen dat de installatie moeilijker is.

[ Voor 54% gewijzigd door Frietsaus op 29-08-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Laatst online: 10-07 20:10
@Beanie meestal duurt het zo'n 2 weken voor je echt aan mac osx gewent hebt. had ik ook en daarna wil je gewoon niet meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beanie, je kan natuurlijk ook gewoon Windows 7 erop zetten. Je zit niet vast aan OS X. Zelf vind ik Windows 7 prettiger werken dan OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

Ik erger mij toch aan het geluid dat de iMac maakt. Heeft iemand ook deze ervaring? Ik heb het nieuwste model i7 met 8gb en 2tb hd.

En heb je er wat aan kunnen doen of hebben jullie hem omgeruild? Het lijkt wel of er ergens een fan is die continu draait en blaast en die ik niet kan bedienden met smc fancontrol.

Mijn vorige iMacs hadden hier nooit last van en dat is één van de redenen dat ik de iMac zo'n geweldig apparaat vindt.

Alvast bedankt.

BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 12:16
Er zullen natuurlik altijd dingen zijn die je moet leren en/of aan moet wennen. Daar ontkom je niet aan, ook als je een nieuwe auto koopt. Ik had me van tevoren zo goed ingelezen dat ik in het begin niks op hoefde te zoeken. Ik denk persoonlijk dat MacOs over het algemeen iets makkelijker is. Het is wel zo dat ik het installeren van sprogramma's wel een beetje vreemd vind, aangezien je sommige dingen inderdaad naar je Apps folder moet slepen, maar andere 'echt' moet instaleren. Daar haddden ze beter 1 systeem voor kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Maaark schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:19:
Voodoo heb jij inmiddels al een imac met ssd?
Nee, ik wacht nog op mijn centen :( . Ik ben er wel over uit dat er een Agility/Vertex 2 in komt.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 29-08-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
[message=,noline]Bigg Balls schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:39[/message]:
Ik erger mij toch aan het geluid dat de iMac maakt. Heeft iemand ook deze ervaring? Ik heb het nieuwste model i7 met 8gb en 2tb hd.

En heb je er wat aan kunnen doen of hebben jullie hem omgeruild? Het lijkt wel of er ergens een fan is die continu draait en blaast en die ik niet kan bedienden met smc fancontrol.

Mijn vorige iMacs hadden hier nooit last van en dat is één van de redenen dat ik de iMac zo'n geweldig apparaat vindt.

Alvast bedankt.

BB.
Zet SMC fancontrol of iStat Menus fanspeed eens helemaal uit, voor SMC dus ook bij login items, en zet daarna je Mac uit en weer aan. Ik had dit probleem nadat ik uit standby kwam, nu nergens meer last van. De fanspeed is standaard ook prima dus aanpassen is eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

vanitas, hoor je hem standaard dan? Dat is waar ik mij aan erger. Heb de apps al uit maar gebruik ze om even te testen. Het was al vanaf minuut 1 er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Niet altijd, ik merkte wel dat het gebeurde als ik Windows in VMware opstartte terwijl ik ook fan speed control had enabled in iStat Menus (v3). Bij mij kwam het geluid uit de linker bovenhoek en het was bij mij niet heel luid, maar het stoorde mij wel. Tevens kwam ik erachter dat als ik scrollde in een webpage dat het geluid van de fan dan weg ging 8)7

Maar nu heb ik nergens last mee van.

Install je overigens wel alle updates van Apple? Misschien dat ze wel een fix hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een vraagje.. Is het eenvoudig om van een iMac de harde schijf te vervangen? Ik heb namelijk een 20" met 320GB harde schijf staan en die begint aardig vol te raken.. Heb een guide online gezien, maar ben bang dat ik stof achter het glas krijg als ik hem open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

Vanitas schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:46:
Niet altijd, ik merkte wel dat het gebeurde als ik Windows in VMware opstartte terwijl ik ook fan speed control had enabled in iStat Menus (v3). Bij mij kwam het geluid uit de linker bovenhoek en het was bij mij niet heel luid, maar het stoorde mij wel. Tevens kwam ik erachter dat als ik scrollde in een webpage dat het geluid van de fan dan weg ging 8)7

Maar nu heb ik nergens last mee van.

Install je overigens wel alle updates van Apple? Misschien dat ze wel een fix hebben.
De autoupdate heeft alles geïnstalleerd. Ik zal nog even wat proberen met resetten van smc en pram maar anders ga ik morgen toch even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:09
nl.mark schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:50:
Even een vraagje.. Is het eenvoudig om van een iMac de harde schijf te vervangen? Ik heb namelijk een 20" met 320GB harde schijf staan en die begint aardig vol te raken.. Heb een guide online gezien, maar ben bang dat ik stof achter het glas krijg als ik hem open!
scherm is redelijk makkelijk open te maken met zuignapjes. Ik heb er gewoon een stuk plastic overheen gelegd wat stof vrij was. Beetje stof wat erop was gekomen weggeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Bigg Balls schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:39:

Alvast bedankt.

BB.
Ik heb sinds vrijdag mijn i7 binnen en ik heb helemaal geen last van fans die lawaai maken, het enige wat ik hoor is de harddisk maar dit schijnt het bekende probleem te zijn met de seagate.
ik zal als ik jou was gewoon even apple bellen en vragen of ze een nieuw model afsturen, dan stuur je diegene terug die het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Frietsaus schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:32:
Dan ben ik wel benieuwd welk programma dat is... Dat iets onder Rosetta moet draaien zou er in elk geval niet voor moeten zorgen dat de installatie moeilijker is.
Gaat om Freehand MXa een van de programma's waar ik absoluut niet zonder kan. Zou natuurlijk wel Illustrator kunnen gebruiken maar blijf toch fan van Freehand en daarbij heb ik een hoop bestanden die alleen daarmee te openen zijn. Nu is het zo dat het een oud programma is die niet optimaal meer werkt onder Snow Leopard maar er is dus een fix voor van Adobe maar toch wil ie niet werken.

Maar zoals al gezegd kan ik er altijd nog Win7 opgooien wat ook een van de redenen is geweest dat het een Mac is geworden. Een solide machine die ook nog de uitkomst biedt om evt. Windows te kunnen draaien. Iets wat met een HP in dezelfde soort niet gezegd kan worden; het solide gedeelte dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Nu online

Bigg Balls

Hij blijft toch continu draaien. Het is een licht fan geluid maar ik stoor mij eraan. Ik ben het niet gewend van al mijn vorige iMacs...

Ga vandaag maar even bellen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Laatst online: 15-07 11:25
Ben van plan voor het eerst een iMac te kopen, de 27" 2,93 Ghz Quad Core, 1TB met 256GB SSD. Nog ergens waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Ik kan onderstaande imac voor een leuk prijsje nieuw kopen, nu heb ik als twijvelaar daar een vraag over

Core i5 2.66 GHz - RAM 4 GB - vaste schijf 1 x 1 TB - DVD±RW (±R DL) - Radeon HD 4850 - Gigabit Ethernet, Bluetooth 2.1 EDR - MacOS X 10.6 - Beeldscherm LCD-scherm 27" breedbeeld TFT

Ik zou graag willen weten of dit model sneller is dan de nieuwe 27 inch core i3 3,2 ghz met de 5670 videokaart. (Nieuw mode)
De voornamelijke werkzaamheden zullen zijn, videobewerking en foto bewerking en heel af en toe een game spelen (first person shooter in windows 7 eens per half jaar met LanParty)
Is de videokaart een beetje van de i5 hier geschikt voor?

Ik ben benieuwd welke keus jullie zouden maken. De Core i5 kan € 100 goedkoper krijgen dan de i3 3,2 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Freudie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:19:
Ben van plan voor het eerst een iMac te kopen, de 27" 2,93 Ghz Quad Core, 1TB met 256GB SSD. Nog ergens waar ik op moet letten?
Geel scherm, stof onder scherm, dode pixels, luide hard disk, luide fans, zoemende inverter, zoemende trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Klinkt goed :) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Alphaxe schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:26:
Ik kan onderstaande imac voor een leuk prijsje nieuw kopen, nu heb ik als twijvelaar daar een vraag over

Core i5 2.66 GHz - RAM 4 GB - vaste schijf 1 x 1 TB - DVD±RW (±R DL) - Radeon HD 4850 - Gigabit Ethernet, Bluetooth 2.1 EDR - MacOS X 10.6 - Beeldscherm LCD-scherm 27" breedbeeld TFT

Ik zou graag willen weten of dit model sneller is dan de nieuwe 27 inch core i3 3,2 ghz met de 5670 videokaart. (Nieuw mode)
De voornamelijke werkzaamheden zullen zijn, videobewerking en foto bewerking en heel af en toe een game spelen (first person shooter in windows 7 eens per half jaar met LanParty)
Is de videokaart een beetje van de i5 hier geschikt voor?

Ik ben benieuwd welke keus jullie zouden maken. De Core i5 kan € 100 goedkoper krijgen dan de i3 3,2 ghz.
Dat kun je prima googlen, barefeats heeft ze uit mijn hoofd gezegd vergeleken. De i5 is sneller, heeft dan ook een betere videokaart en is een heuse quad core ipv hypertreading dualcore. (i3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
vdkleijn schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:34:
[...]

Dat kun je prima googlen, barefeats heeft ze uit mijn hoofd gezegd vergeleken. De i5 is sneller, heeft dan ook een betere videokaart en is een heuse quad core ipv hypertreading dualcore. (i3)
Dit had ik inderdaad al gevonden echter worden hier de midrange 2010 imacs vergeleken. Ik kan een i5 van late 2009 kopen ten opzicht van een midrange i3 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Laatst online: 31-08 17:19
Alphaxe schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:03:
[...]

Dit had ik inderdaad al gevonden echter worden hier de midrange 2010 imacs vergeleken. Ik kan een i5 van late 2009 kopen ten opzicht van een midrange i3 2010
i5 750 vs i5 760 maakt echt niet zoveel verschil hoor :P

P.S. Je kan ook nog geekbench resultaten opgooglen, imac11,1 is 2009 versie en imac11,3 is 2010 versie

7000 punten voor de i5 2009
5800 punten voor de i3 2010

Oftewel gewoon voor de i5 gaan al is het maar omdat de grafische kaart daar ook al sneller in is

[ Voor 28% gewijzigd door vdkleijn op 30-08-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
dat je niet verliefd wordt op het apparaat!!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IMac 27" i3 maar hij heeft zo'n "honger". Hij bromt een beetje. Kan ik dat ook wegkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Spaar het geld van de SSD uit, en laat er een andere, betere en goedkopere in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Sinds januari een Imac 21. Weinig of geen install problemen alleen een licht gele waas in de rechter benedenhoek. Veel heen en weer gebeld en gemaild met de service -desk van mac.

Een kennis van mij heeft wel vijf keer zijn Imac 27 omgeruild en steeds weer de gele waas aanwezig. Hij draait weer onder windows.

Gezien het steeds weer omruilen zonder resultaat heb ik de gele waas maar geaccepteerd. Was het eigenlijk al beu dat geklungel.

Sinds kort een macbook pro 13 erbij. Alleen vanwege de lange stand -by aangeschaft.

Als ik de ervaringen van mijn kennis ook meeneem is het onbegrijpelijk dat Apple nog steeds niet in staat is om probleemloze series af te leveren en het gele waas probleem nog steeds een veel voorkomen probleem is.

De problemen hebben zich verder uitgebreid m.b.t. pixels, hardisk enz..

Wat me vooral opvalt zijn MAC gebruikers in het algemeen. Ik ervaar een groot deel als merk blind c.q merk geil. Ze bagatelliseren veelal de problemen of wuiven ze weg.

OS X ervaar ik als soepel maar de hardware is verre van goed te noemen.

Voor mij voorlopig geen Imac meer zolang Apple niet in staat is fatsoenlijke hardware op de markt te brengen.

Niet alleen de Imac is brak maar ook andere producten zijn verre van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

TecTo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:41:
Sinds januari een Imac 21. Weinig of geen install problemen alleen een licht gele waas in de rechter benedenhoek. Veel heen en weer gebeld en gemaild met de service -desk van mac.

Een kennis van mij heeft wel vijf keer zijn Imac 27 omgeruild en steeds weer de gele waas aanwezig. Hij draait weer onder windows.

Gezien het steeds weer omruilen zonder resultaat heb ik de gele waas maar geaccepteerd. Was het eigenlijk al beu dat geklungel.

Sinds kort een macbook pro 13 erbij. Alleen vanwege de lange stand -by aangeschaft.

Als ik de ervaringen van mijn kennis ook meeneem is het onbegrijpelijk dat Apple nog steeds niet in staat is om probleemloze series af te leveren en het gele waas probleem nog steeds een veel voorkomen probleem is.

De problemen hebben zich verder uitgebreid m.b.t. pixels, hardisk enz..

Wat me vooral opvalt zijn MAC gebruikers in het algemeen. Ik ervaar een groot deel als merk blind c.q merk geil. Ze bagatelliseren veelal de problemen of wuiven ze weg.

Voor mij voorlopig geen Imac meer zolang Apple niet in staat is fatsoenlijke hardware op de markt te brengen.

Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Eerst een slechte ervaring van iemand in je omgeving, alsnog een imac kopen met een slechte ervaring en dan een macbook daar bij aanschaffen.... Ik zou het wel weten dan.

Ik heb nu al sinds 2004 macbooks (2x een witte, 3x een pro) en nog geen enkel model waarbij ik slecht geholpen ben oid.

Witte had last van barstjes; nieuwe topcase.
Aluminium had last van barstjes in scharnier; nieuw scharnier.

Enige slechte ervaring die ik heb gehad was met mijn iPhone; die wouden ze gewoon niet repareren.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
@Flappiewappie

Waar staat dat ik nadien de Imac heb aangeschaft?

Aanschaf macbook staat los van de Imac het waarom is omschreven

In zes jaar tijd 5 macbooks. Is dat niet wat veel?

Edit; tijdens de aanschaf was ik op de hoogte van de gele waas bij 27 modellen. Volgens de kenners hadden de 21 modellen daar geen last van.

Het omruilen van mijn kennis speelde zich zo goed als gelijktijdig af en toen ik op de hoogte was van zijn omruil praktijken had ik de Imac reeds in bezit.

[ Voor 60% gewijzigd door TecTo op 31-08-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
voodooless schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:34:
[...]

Spaar het geld van de SSD uit, en laat er een andere, betere en goedkopere in zetten
Door wie kun je dat doen? Ik bedoel, ik wil het aanschaffen via de Apple Store, ik neem aan dat het niet bij hun kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

Beanie schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:50:
[...]
Juist dit soort kunstgrepen zijn makkelijk uit te voeren onder een MS systeem.
Vooralsnog heb ik nog niet het halleluja gevoel wat zoal verkondigd word zodra je Apple ergens leest/hoort. Het zal vast wel te leren zijn, maar heb even frustratie dat het progje niet werken wil aangezien het een voor mij een best belangrijk ding is. En juist dat moet weer niet voor mekaar te maken zijn terwijl ik onder Windows wel altijd alles voor elkaar heb kunnen krijgen
Vertrouw me; het is puur je gewenning. Je bent alle plekken en truuks van Windows gewend, maar OSX is geen windows en is daarom anders maar niet per definitie slechter. Het is gewoon dat jij nog niet de ervaring hebt.

Ik garandeer je dat wanneer je eenmaal gewend bent aan OSX je zeker net zo snel je weg kan vinden, het is met alles wat nieuw is: geef het een maandje en je wil niet meer terug naar Windows. (ook al is Windows 7 een goed OS!).

Ik ben zelf net een jaartje een OSX gebruiken en moest ook ENORM wennen, omdat ik ook helemaal 'windows minded/getrained' was. Maar wil nu niet meer terug nu ik alle handigheidjes en plekken van OSX weet te vinden.

Kortom: ga pas klagen over gebruik nadat je het een poosje gebruikt hebt. Dit omdat je je jaren lange ervaring met Windows en gebrek aan ervaring met OSX met elkaar vergelijkt.

[ Voor 21% gewijzigd door FTL op 31-08-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

TecTo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:41:
[...]
Denk dat dat voor de meeste mensen de problemen wel meevalt, ken zelf aardig wat mac users die geen van allen problemen hebben.

Gelukkig heb ik zelf ook geen nare ervaringen met Apple hardware en daarbij: je bent niet verplicht een Mac te kopen als deze je niet bevalt. Je kan andere hardware kiezen met elk willekeurig non-OSX OS. Voor ieder wat wils.

[ Voor 1% gewijzigd door FTL op 31-08-2010 11:27 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
FTL schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Vertrouw me; het is puur je gewenning. Je bent alle plekken en truuks van Windows gewend, maar OSX is geen windows en is daarom anders maar niet per definitie slechter. Het is gewoon dat jij nog niet de ervaring hebt.

Ik garandeer je dat wanneer je eenmaal gewend bent aan OSX je zeker net zo snel je weg kan vinden, het is met alles wat nieuw is: geef het een maandje en je wil niet meer terug naar Windows. (ook al is Windows 7 een goed OS!).

Ik ben zelf net een jaartje een OSX gebruiken en moest ook ENORM wennen, omdat ik ook helemaal 'windows minded/getrained' was. Maar wil nu niet meer terug nu ik alle handigheidjes en plekken van OSX weet te vinden.

Kortom: ga pas klagen over gebruik nadat je het een poosje gebruikt hebt. Dit omdat je je jaren lange ervaring met Windows en gebrek aan ervaring met OSX met elkaar vergelijkt.
Zal het inderdaad zijn, vroeger kon ik met windows ook erg weinig en dat is ook aangeleerd. Zit op het moment weer gewoon te werken op m'n oude PC die overigens nog prima mee kan en de iMac staat uit afgezien van een XP installatie die af en toe aan staat. :P
Hardware matig is het gewoon een erg mooi apparaat, maar software matig ondervind ik teveel omslag. Dat lig niet zozeer aan OSX zelf maar meer aan het gebrek van software compatibiliteit. Dit leek niet zozeer een issue te gaan worden, maar is het nu er een Apple staat wel aan het worden.
Ik overweeg dan ook om hem weer weg te doen, want een Mac alleen gebruiken met Windows slaat eigenlijk nergens op dat is naar mijn idee niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Beanie schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Ik overweeg dan ook om hem weer weg te doen, want een Mac alleen gebruiken met Windows slaat eigenlijk nergens op dat is naar mijn idee niet de bedoeling.
Wel jammer Beanie! Zou het toch aanraden om er een maandje mee te werken. Het is gewoon een leuk platform. Jammer dat een programma die nog uit de PPC tijdperk is (en dus Rosetta nodig is) je ervaring een beetje verpest op de Mac.

Maar natuurlijk als je alleen maar in Windows zit op de iMac kan je misschien wel goedkopere modellen vinden, ook al is de iMac wel erg mooi qua design. Altijd een moeilijke persoonlijke keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Freudie schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:31:
[...]

Door wie kun je dat doen? Ik bedoel, ik wil het aanschaffen via de Apple Store, ik neem aan dat het niet bij hun kan.
Lees ff een paar blz terug, daar staat dat je het bij een apple winkel kunt laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Maaark schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:07:
[...]

Lees ff een paar blz terug, daar staat dat je het bij een apple winkel kunt laten doen.
Ah, ik zie het. Okay, dan moet ik daar maar even contact mee zoeken. Iemand toevallig ervaring met iFactors? Die zitten in Rotterdam zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FTL schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Ik heb meerdere kennissen die op hun (i)Mac's OS 9 blijven draaien omdat die niet aan OS X kunnen wennen.
Kan me goed voorstellen dat er gebruikers zijn die liever met Win/Linux werken ipv OS X
Best wel leuk om te zien hoe snappy een oudere iMac is onder OS 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:29:
[...]

Ik heb meerdere kennissen die op hun (i)Mac's OS 9 blijven draaien omdat die niet aan OS X kunnen wennen.
Op een Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

dolby schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:29:
[...]
Kan me goed voorstellen dat er gebruikers zijn die liever met Win/Linux werken ipv OS X
Best wel leuk om te zien hoe snappy een oudere iMac is onder OS 9.
Oef, echt? OS 9 is echt een afrader, puur om de achterliggende techniek die nogal achterloop ten opzichte van de modernere ossen (zal niet in detail treden).
Zo zie je maar dat inderdaad mensen moeilijk kunnen wennen aan iets nieuws als ze eenmaal iets geleerd hebben. Heeft ook enorm veel te maken met de bereidbaarheid te maken, als je er niet voor open staat houdt het al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTL schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:10:
[...]

Oef, echt? OS 9 is echt een afrader, puur om de achterliggende techniek die nogal achterloop ten opzichte van de modernere ossen (zal niet in detail treden).
Zo zie je maar dat inderdaad mensen moeilijk kunnen wennen aan iets nieuws als ze eenmaal iets geleerd hebben. Heeft ook enorm veel te maken met de bereidbaarheid te maken, als je er niet voor open staat houdt het al op.
Inderdaad. Net of je in een auto met choke blijft rijden, omdat je maar niet kunt wennen aan een auto zonder choke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zit btw met een probleem, mijn iMac 27" (i7, late 2009) kan niet meer booten van een external volume. Niet met een USB schijf, ook niet met een install DVD. Change target disk vanuit OSX werkt ook niet, bij het booten zie ik de appel en thats it. Geen activiteit op USB disk, ook geen icoon dat hij bezig is. Booten en dan optie key inhouden en target kiezen is zelfde resultaat.

Ik heb PRAM reset uitgevoerd, vanavond nog even een SMC reset uitvoeren. Iemand anders nog ideas?

[ Voor 30% gewijzigd door aramdin op 31-08-2010 14:54 ]

Instagram / YouTube

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.