Montana schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:33:
[...]
Je muis weer koppelen en dan keyboard loskoppelen en dan je keyboard weer koppelen aan je Imac. Zou dat een optie zijn? Zorgen dat ze beiden werken en opnieuw opstarten dan weer uitzetten en je proceduren doen van cmd P + R. Kost een paar minuten maar dan weet je het. ( goede volle batterijen wil ook nog wel eens helpen)
Helaas werkt helemaal niet, ik krijg het niet voor elkaar behalve met een losse USB keyboard dus.
Nu ga ik er vanuit dat je het niet al te vaak hoeft te doen, maar toch wel gek dat een 3e apart dit kan veroorzaken. Je zou verwachten dat ze dat wel getest hebben.
Hetzelfde met standbye. Wat ik ook doe, ik krijg de Imac niet in standbye. Het beeld gaat op zwart maar de Imac weigert om te gaan slapen. Ik krijg hem wel geforceerd maar als ik dan de volgende dag terug kom is hij gewoon ontwaakt en staat dus onnodig uren aan.
Wat heb ik al gedaan?
Ik heb de drie energiestanden weggegooid en gereboot -> no luck
Alle opstartprogramma's verwijderd en getest na een reboot -> scherm gaat uit, mac blijft gewoon doorspinnen
Nu kan ik voorbeelden vinden waar een MacBookPro niet wilt slapen en daaruit blijkt dat het vaker voorkomt en enige wat helpt is een reinstall omdat een van je programma's de Mac wakker houdt.
Nu vind ik dit een beetje ver gaan, en ik heb eindelijk zowat al mijn data erop. Helaas exclude ik dus afbeeldingen en muziek op mijn timemachine backup wegens hoeveelheid enz.
Iemand andere ideeën? Wat een van de voordelen van een Mac is dat hij gelijk tot je beschikking staat ipv booten wat best lang kan duren.