[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.599 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dan praat je over PowerPc cpu's
FTL schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:10:
[...]

Oef, echt? OS 9 is echt een afrader, puur om de achterliggende techniek die nogal achterloop ten opzichte van de modernere ossen (zal niet in detail treden).
Zo zie je maar dat inderdaad mensen moeilijk kunnen wennen aan iets nieuws als ze eenmaal iets geleerd hebben. Heeft ook enorm veel te maken met de bereidbaarheid te maken, als je er niet voor open staat houdt het al op.
Als je iMac dagelijks doet wat ie moet doen en je vindt dat fijn werken waarom zou je dat veranderen?
Tuurlijk, er zijn meer moderne OS-en maar dat kan die gebruikers niet veel schelen.

[ Voor 11% gewijzigd door dolby op 31-08-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

dolby schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:01:
Als je iMac dagelijks doet wat ie moet doen en je vindt dat fijn werken waarom zou je dat veranderen?
Tuurlijk, er zijn meer moderne OS-en maar dat kan die gebruikers niet veel schelen.
Dat is waar; maar ik denk niet dat er veel mensen alle huidige applicaties die uitkomen, updates en support willen missen. Ze zullen toch over moeten zodra ze een hardware moeten update doen.

Kan mezelf niet een dagelijkse Mac gebruiker voorstellen die nog OS9 gebruikt, maar ze zullen er vast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Freudie schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:31:
Door wie kun je dat doen? Ik bedoel, ik wil het aanschaffen via de Apple Store, ik neem aan dat het niet bij hun kan.
Koop het in een officiële winkel. Kost hetzelfde maar heeft wel diverse voordelen. De betere winkel kunnen ook wat custom jobs doen zoals het vervangen/plaatsen van een SSD.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 15:17
aramdin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:53:
Ik zit btw met een probleem, mijn iMac 27" (i7, late 2009) kan niet meer booten van een external volume. Niet met een USB schijf, ook niet met een install DVD. Change target disk vanuit OSX werkt ook niet, bij het booten zie ik de appel en thats it. Geen activiteit op USB disk, ook geen icoon dat hij bezig is. Booten en dan optie key inhouden en target kiezen is zelfde resultaat.

Ik heb PRAM reset uitgevoerd, vanavond nog even een SMC reset uitvoeren. Iemand anders nog ideas?
Booten zonder iets aangesloten te hebben? Stekker uit het contact en er weer aan? Zit er geen SD kaart in het SD slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Allen geen succes...Booten vanaf de normale ingebouwde gaat btw prima. SMC reset had ook geen effect...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
In afwachting van een Imac 27 inch, i3 model mid 2010....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
voodooless schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:11:
[...]

Koop het in een officiële winkel. Kost hetzelfde maar heeft wel diverse voordelen. De betere winkel kunnen ook wat custom jobs doen zoals het vervangen/plaatsen van een SSD.
Heb je het dan over een officiele Apple Store, of een 'gewone' winkel? (Ken je nog goede?)

Edit: Heb al een mailtje gestuurd naar iCentre en iFactors. Eens kijken wat ze zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Freudie op 01-09-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 14:26
Volgens mij bedoelen ze hier de online store van Apple zelf. Die is hier te vinden : http://store.apple.com/nl
Veel succes en plezier met de aanschaf, ik ben eind deze maand aan de beurt voor mn eerste (i)Mac

[ Voor 31% gewijzigd door R0elr op 01-09-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Mjah, zit nu weer te twijfelen of ik er wel een SSD in wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Heb m'n Mac inmiddels hier op Tweakers te koop staan. Mochten er hier nog geinteresseerden meelezen dan kun je altijd een DM doen. Prijs is 1150, evt. met XP erop. Uiteraard is de prijs onderhandelbaar.
Gaat dus om een 21,5" base-model. (i3 3,06Ghz)

Wie weet in de toekomst misschien toch een Mac, maar ga nu eerst maar eens verder met de oude PC en nog wat rustiger rondkijken naar wat anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beanie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:47:
Heb m'n Mac inmiddels hier op Tweakers te koop staan. Mochten er hier nog geinteresseerden meelezen dan kun je altijd een DM doen. Prijs is 1150, evt. met XP erop. Uiteraard is de prijs onderhandelbaar.
Gaat dus om een 21,5" base-model. (i3 3,06Ghz)

Wie weet in de toekomst misschien toch een Mac, maar ga nu eerst maar eens verder met de oude PC en nog wat rustiger rondkijken naar wat anders. :)
Jij hebt hem toch pas 2 weken ofzo? Of verwar ik je dan met iemand anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Awoodentree schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:57:
[...]

Jij hebt hem toch pas 2 weken ofzo? Of verwar ik je dan met iemand anders...
Sinds vrijdag 8)7

Maar simpele overweging, OSX heb ik geen werkende programmatuur voor die ik wel 100% nodig heb. Dan kan ik er wel Windows op gaan draaien maar wat moet ik er dan mee.
Mocht ik hem nu niet verkopen, dan wordt het een ander verhaal en blijf ik er gewoon Windows op draaien. Maar maak er liever iemand anders mee blij die wel gewoon de Mac gebruikt waarvoor die bedoeld is, OSX. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Beanie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:02:
[...]

Sinds vrijdag 8)7

Maar simpele overweging, OSX heb ik geen werkende programmatuur voor die ik wel 100% nodig heb. Dan kan ik er wel Windows op gaan draaien maar wat moet ik er dan mee.
Mocht ik hem nu niet verkopen, dan wordt het een ander verhaal en blijf ik er gewoon Windows op draaien. Maar maak er liever iemand anders mee blij die wel gewoon de Mac gebruikt waarvoor die bedoeld is, OSX. :)
Je kan hem toch binnen 2 weken ofzo terugsturen naar Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Ballantines schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:23:
[...]

Wet koop of Afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Ballantines schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:23:
[...]

ff bellen met Apple zometeen, zou natuurlijk ideaal wezen. Al is dat 2 weken termijn van Apple wel iets anders, wordt gezegd dat het ongeopend moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Nee hoor, mijn imac had ik ook geopend terug gebracht naar de winkel. Wel met de originele doos natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Beanie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:02:
[...]

Sinds vrijdag 8)7

Weet niet of het zware programmatuur is dat je gebruikt, maar het virtueel draaien van die software binnen OSX is geen optie?
(vmware oid)

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Gisteren mijn Imac 21,5" met I5 processor binnen gekregen. Mooi apparaat, muis was in het begin ff wennen met scrollen maar na een half uurtje wilde ik niet anders meer. Helaas heeft hij wel last van een gele waas en de CPU fan blijft constant op 4000 rpm draaien. Ook hoorde ik af en toe een irritante zoem door het geluid heen.

Ik heb al een SMC en PRAM reset gedaan maar het probleem bleef. Vandaag apple care gebeld en die zeiden dat ik hem maar terug moest sturen naar de leverancier en dat ik een nieuwe kreeg. Wel een dik pech hebben, ik heb er 3 weken op moeten wachten tot ik hem had en nu al meteen een negatieve ervaring rijker met Apple. Maar ik ga er van uit dat mijn nieuwe Imac wel goed is.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik moet wel zeggen dat ik vaak dit soort berichten moet lezen. Gele waas, fans die teveel geluid maken.. zoemende onderdelen. Ik kijk uit naar het moment dat ik mijn iMac kan gaan bestellen, maar ik houd mijn hart vast. Pech hebben is een soort van een hobby van mij geloof ik. En natuurlijk kan je alles weer terug sturen etc. Ondertussen is het een heleboel gedoe. Heeft Apple te kampen aan kwaliteit verlies door de enorme vraag naar hun producten? Je zou het haast denken.

Blijf je ons op de hoogte houden puchds50?

Mijn portfolio op Instagram

• aramdin
aramdin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:47:
Allen geen succes...Booten vanaf de normale ingebouwde gaat btw prima. SMC reset had ook geen effect...
Hmm, uiteindelijk de installatie DVD van mn iMac erbij gepakt ipv een ISO vanaf usenet. Deze werkte gelukkig wel (was nodig om een repair uit te voeren op mn HDD, die niet vanuit OSX kon worden gerepareerd).

Install DVD Usenet was v10.6 en de meegeleverde was v10.6.2.

Instagram / YouTube

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Ik vind deze hele update van de iMacs eigenlijk teleurstellend.

Eerst had je een 27 inch model voor 1500 euro, nu alweer 1700

Eerst had je een i5 quad voor 1700, nu voor 2000 - en dan heb ik ook nog het gevoel dat ik totaal niets bijzonders koop voor 2000 euro qua prestaties, dit is nog altijd maar een standaard i5 met 4GB geheugen....

Nog altijd geen USB3 of esata.

En dan alle problemen met gele schermen, en fans brrrr. Helaas, ik stond echt bijna op het punt om over te stappen op het Mac platform (mede omdat ik ook een iphone en ipad heb).

[ Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 02-09-2010 12:47 ]

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:29
Beste Mensen,

ik ga via de apple site een iMac aanschaffen, het 21,5" instap model. Daarbij komt een ipod touch met de backtoschool actie, en ook de printer met korting. Begrijp ik het nu goed dat ik de HP OfficeJet 4500 DT eerst voorschiet, en daarna die 80 euro kan terugvragen? Ofwel: Printer=Gratis? Ik denk wel dat dit het is, maar wil toch even zekerheid hebben.

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ja je moet eerst hele hele bedrag betalen en daarna de streepjescodes opsturen om je geld terug te vragen.
Probeer trouwens apple zelf even te bellen, krijg je meestal meer korting als student zijnde. ik krijg 120euro extra korting ten opzichte van de studenten korting op de website!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Voor mensen met negatieve ervaringen als ze hun langverwachte Macje ontvangen. Ik heb nu 2x een Mac gekocht en doe dat steeds bij een Premium Reseller. Daar wil ik het apparaat eerst werkend zien voordat ik het meeneem. Als het een beetje rustig is in de winkel, dan is dat vaak geen probleem.

Als een mac de eerste keer opstart dan zie je een zwart, wit, grijs en blauw scherm (en kun je gelijk kijken of er initiële dode pixels zijn). Het setup menu doorloop je in 5 minuten en dan heb je gelijk een indruk van rare geluiden, gele waas, etc.

Ik begrijp dat het leuker is om je Mac thuis uit te pakken, maar dit voorkomt bij mij steeds een enorme teleurstelling.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Hoi,

Ik wilde even laten weten dat het de 27 inch i3 mid 2010 geworden is, default config.
De core i5 was helaas al verkocht was net te laat.

Ik heb de core i3 voor een mooi prijsje kunnen kopen splinter nieuw, hierdoor was de keus weer wat makkelijker.

Bedankt voor de tips.

Nu mijzelf bekend maken met OSX, nog goede websites die mij opweg helpen. Naast de cmd+spatie toets.
vdkleijn schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:35:
[...]

i5 750 vs i5 760 maakt echt niet zoveel verschil hoor :P

P.S. Je kan ook nog geekbench resultaten opgooglen, imac11,1 is 2009 versie en imac11,3 is 2010 versie

7000 punten voor de i5 2009
5800 punten voor de i3 2010

Oftewel gewoon voor de i5 gaan al is het maar omdat de grafische kaart daar ook al sneller in is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
Alphaxe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:25:
Hoi,

Ik wilde even laten weten dat het de 27 inch i3 mid 2010 geworden is, default config.
De core i5 was helaas al verkocht was net te laat.

Ik heb de core i3 voor een mooi prijsje kunnen kopen splinter nieuw, hierdoor was de keus weer wat makkelijker.

Bedankt voor de tips.

Nu mijzelf bekend maken met OSX, nog goede websites die mij opweg helpen. Naast de cmd+spatie toets.

[...]
Begin maar met het installeren van Total Finder en Growl....

[ Voor 15% gewijzigd door smeerbartje op 03-09-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Ik heb sinds gisteren een TrackPad op mijn Imac aangesloten. Omdat dit gepaard ging met een geheugen upgrade wilde ik voor de zekerheid NVRam en PVRam clearen met option cmd P + R (uit mijn hoofd, gebruik het juiste) maar dit lukt niet meer. Dit heeft wel gewerkt hiervoor dus het ligt niet aan mijn wireless keyboard.

Nu zal het waarschijnlijk komen door de 3 bluetooth verbindingen dus ik heb de mouse en trackpad uitgezet, maar dit mocht niet helpen. Ook heb ik ze verwijderd maar ook dit mag niet helpen. Helaas kan ik volgorde ook niet veranderen mocht dit helpen qua verbindingen. Ik vermoed echt dat het komt doordat mijn wireless keyboard net te laat wordt herkend waardoor hij toetsencombi te laat registeert gewoon boot.
Oke nu zal ik het niet nodig hebben met een geheugen upgrade, maarja stel dat ik het in de toekomst nodig heb is het wel handig dat ik weet hoe ik het moet fixen.

Iemand dit eerder meegemaakt? Ik heb het geprobeerd via google maar dat bracht me niet verder.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Quakie schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:39:
Ik heb sinds gisteren een TrackPad op mijn Imac aangesloten. Omdat dit gepaard ging met een geheugen upgrade wilde ik voor de zekerheid NVRam en PVRam clearen met option cmd P + R (uit mijn hoofd, gebruik het juiste) maar dit lukt niet meer. Dit heeft wel gewerkt hiervoor dus het ligt niet aan mijn wireless keyboard.

Nu zal het waarschijnlijk komen door de 3 bluetooth verbindingen dus ik heb de mouse en trackpad uitgezet, maar dit mocht niet helpen. Ook heb ik ze verwijderd maar ook dit mag niet helpen. Helaas kan ik volgorde ook niet veranderen mocht dit helpen qua verbindingen. Ik vermoed echt dat het komt doordat mijn wireless keyboard net te laat wordt herkend waardoor hij toetsencombi te laat registeert gewoon boot.
Oke nu zal ik het niet nodig hebben met een geheugen upgrade, maarja stel dat ik het in de toekomst nodig heb is het wel handig dat ik weet hoe ik het moet fixen.

Iemand dit eerder meegemaakt? Ik heb het geprobeerd via google maar dat bracht me niet verder.
Je muis weer koppelen en dan keyboard loskoppelen en dan je keyboard weer koppelen aan je Imac. Zou dat een optie zijn? Zorgen dat ze beiden werken en opnieuw opstarten dan weer uitzetten en je proceduren doen van cmd P + R. Kost een paar minuten maar dan weet je het. ( goede volle batterijen wil ook nog wel eens helpen)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere vraag : ik heb sinds een paar dagen een imac 27" i3 2010 en de lol is er al dik af want hij gromt/bromt. Het lijkt net alsof je maag gromt, zoals wanneer je honger hebt. Ik heb hem al verplaatst naar een zwaarder bureau om resonantie uit te sluiten en hij is al omgeruild voor een andere maar ook de nieuwe gromt. Bij de winkel werd ik min of meer voor gek versleten, maar ik word er hoorndol van. Iemand enig idee hoe dat komt? ideeen/oplossingen zijn welkom ... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 13:39
@girlandhermac: Ik kan je uit ervaring vertellen dat een i3 iMac een keurig stille machine kan zijn. Heb je niet bijv. een luidruchtige Time Machine schijf er aan vast geknoopt? Wanneer hoor je precies het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

@ Blaffeh, maakt een losse timemachine schijf zoveel herrie dan? (een bezorgde toekomstige apple beginner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Och ligt er natuurlijk aan wat je koopt. Mijn WD MyBook heeft zo z'n ratelende momenten ja. Er zullen ook zat externe schijven zijn die stiller zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:00:
Even een andere vraag : ik heb sinds een paar dagen een imac 27" i3 2010 en de lol is er al dik af want hij gromt/bromt. Het lijkt net alsof je maag gromt, zoals wanneer je honger hebt. Ik heb hem al verplaatst naar een zwaarder bureau om resonantie uit te sluiten en hij is al omgeruild voor een andere maar ook de nieuwe gromt. Bij de winkel werd ik min of meer voor gek versleten, maar ik word er hoorndol van. Iemand enig idee hoe dat komt? ideeen/oplossingen zijn welkom ... Alvast bedankt!
Zoiets als dit: Vanitas in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7" ?

Zie ook de replies eronder.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Montana schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:33:
[...]

Je muis weer koppelen en dan keyboard loskoppelen en dan je keyboard weer koppelen aan je Imac. Zou dat een optie zijn? Zorgen dat ze beiden werken en opnieuw opstarten dan weer uitzetten en je proceduren doen van cmd P + R. Kost een paar minuten maar dan weet je het. ( goede volle batterijen wil ook nog wel eens helpen)
Helaas werkt helemaal niet, ik krijg het niet voor elkaar behalve met een losse USB keyboard dus.

Nu ga ik er vanuit dat je het niet al te vaak hoeft te doen, maar toch wel gek dat een 3e apart dit kan veroorzaken. Je zou verwachten dat ze dat wel getest hebben.

Hetzelfde met standbye. Wat ik ook doe, ik krijg de Imac niet in standbye. Het beeld gaat op zwart maar de Imac weigert om te gaan slapen. Ik krijg hem wel geforceerd maar als ik dan de volgende dag terug kom is hij gewoon ontwaakt en staat dus onnodig uren aan.

Wat heb ik al gedaan?
Ik heb de drie energiestanden weggegooid en gereboot -> no luck
Alle opstartprogramma's verwijderd en getest na een reboot -> scherm gaat uit, mac blijft gewoon doorspinnen

Nu kan ik voorbeelden vinden waar een MacBookPro niet wilt slapen en daaruit blijkt dat het vaker voorkomt en enige wat helpt is een reinstall omdat een van je programma's de Mac wakker houdt.
Nu vind ik dit een beetje ver gaan, en ik heb eindelijk zowat al mijn data erop. Helaas exclude ik dus afbeeldingen en muziek op mijn timemachine backup wegens hoeveelheid enz.

Iemand andere ideeën? Wat een van de voordelen van een Mac is dat hij gelijk tot je beschikking staat ipv booten wat best lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:11:
[...]

Helaas werkt helemaal niet, ik krijg het niet voor elkaar behalve met een losse USB keyboard dus.

Nu ga ik er vanuit dat je het niet al te vaak hoeft te doen, maar toch wel gek dat een 3e apart dit kan veroorzaken. Je zou verwachten dat ze dat wel getest hebben.

Hetzelfde met standbye. Wat ik ook doe, ik krijg de Imac niet in standbye. Het beeld gaat op zwart maar de Imac weigert om te gaan slapen. Ik krijg hem wel geforceerd maar als ik dan de volgende dag terug kom is hij gewoon ontwaakt en staat dus onnodig uren aan.

Wat heb ik al gedaan?
Ik heb de drie energiestanden weggegooid en gereboot -> no luck
Alle opstartprogramma's verwijderd en getest na een reboot -> scherm gaat uit, mac blijft gewoon doorspinnen

Nu kan ik voorbeelden vinden waar een MacBookPro niet wilt slapen en daaruit blijkt dat het vaker voorkomt en enige wat helpt is een reinstall omdat een van je programma's de Mac wakker houdt.
Nu vind ik dit een beetje ver gaan, en ik heb eindelijk zowat al mijn data erop. Helaas exclude ik dus afbeeldingen en muziek op mijn timemachine backup wegens hoeveelheid enz.

Iemand andere ideeën? Wat een van de voordelen van een Mac is dat hij gelijk tot je beschikking staat ipv booten wat best lang kan duren.
Je zou kunnen zoeken wat de reden is dat de computer uit de slaapstand gaat. Dat kan met Console bij 'Alle berichten' door te zoeken naar 'wake reason'. Daar kun je zien wat de computer uit de slaapstand haalt. Je krijgt dan iets als dit:

04-09-10 09:24:19 kernel Wake reason = EHC2
04-09-10 09:24:19 kernel System Wake
04-09-10 09:24:19 kernel USB (EHCI):Port 4 on bus 0xfa has remote wakeup from some device
04-09-10 09:24:19 kernel The USB device Keyboard Hub (Port 4 of Hub at 0xfa000000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup
04-09-10 09:24:19 kernel The USB device Apple Keyboard (Port 2 of Hub at 0xfa400000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup

Dit betekent dus dat de computer uit de slaapstand is gehaald door het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:30:
@girlandhermac: Ik kan je uit ervaring vertellen dat een i3 iMac een keurig stille machine kan zijn. Heb je niet bijv. een luidruchtige Time Machine schijf er aan vast geknoopt? Wanneer hoor je precies het geluid?
nee, ik heb hem alleen maar aangezet. Na 2 dagen begon het geknor.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:23 . Reden: Probleem opgelost. Geld teruggekregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Tjonge, echt reclame is het niet de laatste paar pagina's hier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:38:
[...]

nee, ik heb hem alleen maar aangezet. Na 2 dagen begon het gedonder en ik ben vervelend volgens de Apple-meneer bij de mediamarkt. Ik moet mijn 1700 euro machine na 2 dagen inleveren ter reparatie. Ben ik nou gek of hoe zit het? Bestaat service niet bij Apple? Ik had beter gewoon een MS gevalletje van 300 euri bij de DELL ofzo kunnen kopen en kunnen werken zonder geknor en eeuwig heen en weer rijden naar Zwolle. Sorry hoor, ben er zo klaar mee, met die SERVICE van Apple en Mediamarkt. En die omgeruilde, dat ijkt erop dat dat een demo-model uit 2009 is. Ik onderzoek het nog, maar de tekenen zijn slecht. BAH, mediamarkt/apple Zwolle ik weet het niet hoor, beetje onbetrouwbaar lijkt me zo.
Je hebt hem dus bij de Mediamarkt gekocht? Dan lopen ze wel te kloten met de garantie niet. Als je hem gewoon via www.apple.nl besteld wordt er veel minder moeilijk gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:59:
Tjonge, echt reclame is het niet de laatste paar pagina's hier :'(
Nee, net of mensen met goede ervaringen die hier komen vertellen... Als jij een goed werkend product heb gekocht, is hier een positief bericht plaatsen toch niet het eerste wat je doet? Als jij een slecht werkend product heb gekocht, is het eerste wat je hier doet een bericht plaatsen. Kortom het zegt helemaal niets over de hoeveelheid slechte producten in relatieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 15:17
Ik zal het topic dan maar een beetje opkrikken!

Ik heb mijn 21,5" i5 binnen en hij bevalt prima! Het scherm is wit (voor zover ik het heb onderzocht ook overal) en hij maakt geen ontzettend hard geluid. Ik hoor hem af en toe natuurlijk wel, maar dat is niet zo'n super probleem.

Misschien binnenkort het geheugen nog een beetje uitbreiden, maar voorlopig is dat nog niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

[...]

nee, ik heb hem alleen maar aangezet. Na 2 dagen begon het gedonder en ik ben vervelend volgens de Apple-meneer bij de mediamarkt. Ik moet mijn 1700 euro machine na 2 dagen inleveren ter reparatie. Ben ik nou gek of hoe zit het? Bestaat service niet bij Apple? Ik had beter gewoon een MS gevalletje van 300 euri bij de DELL ofzo kunnen kopen en kunnen werken zonder geknor en eeuwig heen en weer rijden naar Zwolle. Sorry hoor, ben er zo klaar mee, met die SERVICE van Apple en Mediamarkt. En die omgeruilde, dat ijkt erop dat dat een demo-model uit 2009 is. Ik onderzoek het nog, maar de tekenen zijn slecht. BAH, mediamarkt/apple Zwolle ik weet het niet hoor, beetje onbetrouwbaar lijkt me zo.
Kijk het serie nummer even na, dan weet je de productie datum etc.

http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
[...]

Denk je dat het geluid van de hardeschijf komt? Ik vind het in ieder geval niet redelijk om een splinternieuwe machine na twee dagen al ter reparatie aan te moeten bieden. Ga naar de servicebalie en zeg dat de iMac niet aan je verwachtingen voldoet. Er moet gewoon een oplossing voor zijn. Desnoods maar het aankoopbedrag terug.

Ik vind het al helemaal onbehoorlijk van de medewerker van Mediamarkt om te zeggen dat je vervelend bent. Ik zou dat zeker erbij vermelden bij de servicebalie. Is die medewerker een beetje een lange en dunne man, kalend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blaffeh schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:59:
[...]

Ik vind het al helemaal onbehoorlijk van de medewerker van Mediamarkt om te zeggen dat je vervelend bent.
Idd belachelijk. Vooral als je met een legitiem probleem komt met een apparaat van 1700 euro! Ik was direct naar zijn leidinggevende gegaan met dit verhaal. Zo zou ik me niet laten behandelen door zo'n mediamarktsnotneus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Zal ik dan ook maar even een positief berichtje plaatsen.

Heb in december een iMac 21,5" gekocht. Tot nu toe ben ik er super tevreden over. Super geholpen bij de Apple Reseller (in Deventer) die er 4GB extra geheugen in hebben gestopt. Geen dode pixels, geen brommende schijven, geen gele waas. Enige wat ik heb is dat mijn superdrive soms een 'knorrend' geluid maakt als ik er een cd of dvd instop. Verder geniet ik van dit mooie en fijn werkende apparaat. OSX vind ik briljant en doet alles wat je er van mag verwachten. Voor alle handigheidjes in Win XP en Win 7 is er wel een alternatief.

Vorige week heb ik er een MB PRO bijgekocht en... je raadt het al. Ook één en al halleluja.

offtopic:
Zo... en nu een doekje om het kwijl van mijn bureau te vegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:05:
[...]

Nee, net of mensen met goede ervaringen die hier komen vertellen... Als jij een goed werkend product heb gekocht, is hier een positief bericht plaatsen toch niet het eerste wat je doet? Als jij een slecht werkend product heb gekocht, is het eerste wat je hier doet een bericht plaatsen. Kortom het zegt helemaal niets over de hoeveelheid slechte producten in relatieve zin.
Nou nou, niet zo op je teentjes Racetows. Ik volg de apple draadjes al een poosje aangezien ik eind dit jaar mijn eerste iMac aan wil gaan schaffen. En het is (zo lijkt) de laatste tijd meer mensen met klachten dan hun positieve ervaringen. En ja, die zijn er genoeg (mensen die hun positieve bevinding komen vertellen) De klachten die hier overigens staan kom ik ook in andere forums tegen, wat toch spijtig is om te lezen. Mensen tikken makkelijk 2 ruggen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:39:
[...]

Kijk het serie nummer even na, dan weet je de productie datum etc.

http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
Ik heb het inruilexemplaar helemaal nagekeken en een serie onregelmatigheden ontdekt.

Serienr heb ik ook nagekeken :

Production year: 2000
Production week: 24 (June)

Maar dat zegt mij niets.

Op https://selfsolve.apple.com/ heb ik hem ook nagekeken en daar staat MID 2010

Ik ga morgen (weer) mijn geld terugeisen.

Ik had voor ik hem inleverde screenshots gemaakt van alle specs van mijn originele nieuwe IMac en vergelijking leert mij genoeg. Sorry dat ik vaag blijf maar ik moet morgen mijn kruit nog droog hebben.

Misschien dachten ze dat ze een vrouw konden bedotten, maar 1-tje met ICT ervaring bedot je niet snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:20:
[...]

Idd belachelijk. Vooral als je met een legitiem probleem komt met een apparaat van 1700 euro! Ik was direct naar zijn leidinggevende gegaan met dit verhaal. Zo zou ik me niet laten behandelen door zo'n mediamarktsnotneus :)
Probleem opgelost. Geld terug gekregen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:59:
[...]

Denk je dat het geluid van de hardeschijf komt? Ik vind het in ieder geval niet redelijk om een splinternieuwe machine na twee dagen al ter reparatie aan te moeten bieden. Ga naar de servicebalie en zeg dat de iMac niet aan je verwachtingen voldoet. Er moet gewoon een oplossing voor zijn. Desnoods maar het aankoopbedrag terug.

Ik vind het al helemaal onbehoorlijk van de medewerker van Mediamarkt om te zeggen dat je vervelend bent. Ik zou dat zeker erbij vermelden bij de servicebalie. Is die medewerker een beetje een lange en dunne man, kalend?
Het lijkt idd op de harde schijf. Met de activity-monitor ernaast is het aan te tonen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:25 . Reden: probleem is opgelost. Geld teruggekregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Dat het ze geld kosten zou best zo kunnen zijn, maar dan hadden ze maar geen winkel moeten beginnen ! Klantenservice en defecte onderdelen horen erbij en kost nou eenmaal geld ! Die kerel zelf kost ook geld dus hij moet niet zeuren !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Nou je klinkt inderdaad strijdbaar. Ik wens je succes en mocht je toch weer een iMac willen hebben, overweeg deze dan bij Apple zelf te kopen via de website. Daar hanteren ze een termijn van 14 dagen voor terugname zonder vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awoodentree schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:32:
[...]

Je hebt hem dus bij de Mediamarkt gekocht? Dan lopen ze wel te kloten met de garantie niet. Als je hem gewoon via www.apple.nl besteld wordt er veel minder moeilijk gedaan..
Ja ik weet het nu. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:26 . Reden: Probleem opgelost. geld teruggekregen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Wat ik doe in zo'n geval is een klachtenbalie of een verkoopleider die (nog) niet op de hoogte is opzoeken, mijn klacht voorleggen, en in jouw geval het bewijs dat ze je een gebruikt toestel -en met hetzelfde klacht!- hebben willen verkopen als zijnde nieuw. Ga nooit met de betrokken verkopers de discussie aan.

Wettelijk gezien heb je 2 maanden om de koop ongedaan maken, en door deze omruil actie is er nu sprake van opzettelijke dwaling. Je hebt ze bij ontvangst betrapt toen je zag dat de verpakking van de muis niet klopte.

Sterkte!

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:00:
[...]

Nou nou, niet zo op je teentjes Racetows. Ik volg de apple draadjes al een poosje aangezien ik eind dit jaar mijn eerste iMac aan wil gaan schaffen. En het is (zo lijkt) de laatste tijd meer mensen met klachten dan hun positieve ervaringen. En ja, die zijn er genoeg (mensen die hun positieve bevinding komen vertellen) De klachten die hier overigens staan kom ik ook in andere forums tegen, wat toch spijtig is om te lezen. Mensen tikken makkelijk 2 ruggen af.
Als reageren meteen 'op je teentjes' betekent, wordt de discussie wel moeizaam... Het enige wat ik betoog is dat je niet weet hoeveel goede en hoeveel slechte iMac's er zijn. Je weet namelijk niet hoeveel mensen er geen bericht posten. Het is daardoor moeilijk, eigenlijk onmogelijk, om het aantal slechte iMac's in het juiste perspectief te plaatsen.

Verder spreek ik het vermoeden uit dat iemand met een slechte iMac eerder is geneigd daarover te berichten dan iemand met een goede iMac. Daardoor ontstaat al snel de indruk dat er nauwelijks een goede iMac wordt geleverd. Dat neemt niet weg dat de slechte ervaringen spijtig zijn, maar hoe duur ook en op hoeveel forums er wordt gepost, het zegt nog steeds niets over het werkelijke aandeel slechte iMac's.

Een zelfde soort verschijnsel heeft zich voorgedaan met de iPhone 4. Afgaande op berichtgeving op forums en in de media zou je denken dat er nagenoeg geen enkele tevreden iPhone 4 gebruiker zou zijn. Wat blijkt? Het percentage teruggebrachte iPhones 4 is 1,7% en het aantal teruggebrachte iPhones 3GS is 6%.

Verder heb ik - afgezien van het gegeven dat ik zo nu en dan eens een product bij ze koop - geen enkele relatie met Apple dus heb ik ook geen enkele reden om 'op mijn teentjes' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 11:37
Fishlip schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:42:
Ik zal het topic dan maar een beetje opkrikken!

Ik heb mijn 21,5" i5 binnen en hij bevalt prima! Het scherm is wit (voor zover ik het heb onderzocht ook overal) en hij maakt geen ontzettend hard geluid. Ik hoor hem af en toe natuurlijk wel, maar dat is niet zo'n super probleem.

Misschien binnenkort het geheugen nog een beetje uitbreiden, maar voorlopig is dat nog niet nodig!
Hier ook een ZEER tevreden 'overstapper' naar OS/x op een iMac 27" I5, 4 gb. Nog geen problemen mee gehad, enkel een paar weken wennen aan het 'niet hebben van ctrl+c / ctrl+v' als kopieeractie voor bestanden. Echter na installatie van Total Finder ook geen problemem meer... vooral die expose.... wat heerlijk!

[edit]
En het mag gezegd worden: iedereen die bij ons binnen komt en de iMac op het (nu WEL opgeruimde bureau) ziet vindt hem geweldig!

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 06-09-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:55:
[...]

[edit]
En het mag gezegd worden: iedereen die bij ons binnen komt en de iMac op het (nu WEL opgeruimde bureau) ziet vindt hem geweldig!
Ja mooi is dat he. Ik krijg meestal ook positieve opmerkingen, veelal over het grote scherm. En dan heb ik nog 'maar' een 24" model. Hier ondermeer gehoord:
- "Hey, waar is de computerkast dan?"
- "Tjah wat moet je nou met een computer zonder dvd speler" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
smeerbartje schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:55:
[...]

Hier ook een ZEER tevreden 'overstapper' naar OS/x op een iMac 27" I5, 4 gb. Nog geen problemen mee gehad, enkel een paar weken wennen aan het 'niet hebben van ctrl+c / ctrl+v' als kopieeractie voor bestanden. Echter na installatie van Total Finder ook geen problemem meer... vooral die expose.... wat heerlijk!

[edit]
Probeer 's CMD+C, CMD+V.. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:40:
[...]

Als reageren meteen 'op je teentjes' betekent, wordt de discussie wel moeizaam... Het enige wat ik betoog is dat je niet weet hoeveel goede en hoeveel slechte iMac's er zijn. Je weet namelijk niet hoeveel mensen er geen bericht posten. Het is daardoor moeilijk, eigenlijk onmogelijk, om het aantal slechte iMac's in het juiste perspectief te plaatsen.

Verder spreek ik het vermoeden uit dat iemand met een slechte iMac eerder is geneigd daarover te berichten dan iemand met een goede iMac. Daardoor ontstaat al snel de indruk dat er nauwelijks een goede iMac wordt geleverd. Dat neemt niet weg dat de slechte ervaringen spijtig zijn, maar hoe duur ook en op hoeveel forums er wordt gepost, het zegt nog steeds niets over het werkelijke aandeel slechte iMac's.

Een zelfde soort verschijnsel heeft zich voorgedaan met de iPhone 4. Afgaande op berichtgeving op forums en in de media zou je denken dat er nagenoeg geen enkele tevreden iPhone 4 gebruiker zou zijn. Wat blijkt? Het percentage teruggebrachte iPhones 4 is 1,7% en het aantal teruggebrachte iPhones 3GS is 6%.

Verder heb ik - afgezien van het gegeven dat ik zo nu en dan eens een product bij ze koop - geen enkele relatie met Apple dus heb ik ook geen enkele reden om 'op mijn teentjes' te zijn.
Je hebt misschien ook wel gelijk. Echter, valt het mij gewoon op dat er steeds meer reacties te lezen zijn (ook elders) met kleine problemen tot hele terugstuur acties met gele wazen etc. Ik vind dat het gezond is om kritisch te blijven, ook op Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Beste Allen,

Sinds vorige week in het bezit van een Imac 27 inch i3.

Kan niet anders zeggen dan vol lof te zijn over het apparaat.

Mijn imac hoor je af en toe ook wel als de harddisk ratelt, maar dit lijkt mij logisch het is geen SSD.

Daarnaast snap ik het gele waas verhaal niet helemaal, is dit zo opvallend als deze aanwezig is. Ik heb er (denk ik) geen last van. Zal het vanavond is gaan testen

[ Voor 4% gewijzigd door Alphaxe op 06-09-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Je kan dit testen door een tooltje op het internet. De gele waas is inderdaad een probleem als je bijvoorbeeld met grafische producten werkt. Een paar pagina's terug is er een link gepost naar de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Heb net de iMac 27" met SSD besteld en Core i7.

Ben nu op zoek naar geheugen voor deze iMac.
Zou dit werken? Best wel goedkoop namelijk:
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
fjs schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:27:

Wat is de levertijd? Ik ga hem vanavond bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:27:

http://www.amazon.com/Cor...X3M2A1333C9/dp/B002YUF8ZG

"Using in my mid-2010 27" iMac and it works -- what else do you want? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:47:
[...]

http://www.amazon.com/Cor...X3M2A1333C9/dp/B002YUF8ZG

"Using in my mid-2010 27" iMac and it works -- what else do you want? "
Ok ga ik dus bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Freudie schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:45:
[...]

Wat is de levertijd? Ik ga hem vanavond bestellen :)
Verstuurd binnen 3 werkdagen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier aan het rondkijken om over te stappen naar de Mac.

Topic(s) doorgelezen en zie maar heel weinig mensen die kiezen voor het instapmodel, de 21 inch voor 1199. Zelf zie ik niet echt doorslaggevende bezwaren. Kan iemand mij uitleggen waarom 300 € extra neer te leggen voor de 3.2 ghz?

We zullen de Imac vrij "basic" gebruiken. Internet, Itunes/Iphone, Works en af en toe films of wat games (WoW bv). Is het instapmodel, evt met geheugen uitbreiding, hiervoor voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n iMac moet nog binnenkomen, maar wil alvast extra geheugen bestellen. Er zit nu standaard 2x2GB in.
Ik hoor en lees verschillende verhalen over het geheugen uitbreiden. Er zijn mensen die beweren dat het verstandiger is om alle slots met dezelfde hoeveelheid geheugen te vullen. In dat geval zou ik dus 2x2GB erbij moeten bestellen. Maar zelf lijkt het mij wel mooi om er meteen 2x4GB bij te zetten zodat ik op 12GB uitkom ipv 8GB.

Iemand ervaring met 2x2GB + 2x4GB? Is het inderdaad verstandig om de slots gelijkwaardig te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:52:
[...]

Je zou kunnen zoeken wat de reden is dat de computer uit de slaapstand gaat. Dat kan met Console bij 'Alle berichten' door te zoeken naar 'wake reason'. Daar kun je zien wat de computer uit de slaapstand haalt. Je krijgt dan iets als dit:

04-09-10 09:24:19 kernel USB (EHCI):Port 4 on bus 0xfa has remote wakeup from some device
04-09-10 09:24:19 kernel The USB device Keyboard Hub (Port 4 of Hub at 0xfa000000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup
04-09-10 09:24:19 kernel The USB device Apple Keyboard (Port 2 of Hub at 0xfa400000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup

Dit betekent dus dat de computer uit de slaapstand is gehaald door het toetsenbord.
Thanks, door weekend heeft ie bijna niet standbye gestaan (1 omdat ik hem gebruik, en 2 omdat hij weigert zelf in standbye te gaan)

Na wat zitten rommelen heb ik eindelijk dit zichtbaar in console:

05-09-10 21:34:10 kernel System Sleep
06-09-10 18:17:49 kernel Wake reason = EHC2

Dit is natuurlijk goed nieuws, echter heb ik alles uitgezet behalve mail en safari. Mijn MacBook heeft totaal geen moeite om (met klep open) in standbye te geraken met diverse programma's open. Kortom ik ben goed op weg maar ik ben er nog niet. Of hebben jullie dit ook? Dat bijv als je iphoto, imovie, safari, mail, parallels open hebt staan en je doet tijd niks dat hij alsnog niet standbye gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:43
Vandaag mijn CTO iMac 27-inch ontvangen. So far so good! _/-\o_
2,93GHz Intel Core i7
8GB 1333MHz DDR3
ATI Radeon HD 5750 1GB
256GB SSD + 2TB HDD

[ Voor 8% gewijzigd door diotav op 06-09-2010 18:57 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:23:
M'n iMac moet nog binnenkomen, maar wil alvast extra geheugen bestellen. Er zit nu standaard 2x2GB in.
Ik hoor en lees verschillende verhalen over het geheugen uitbreiden. Er zijn mensen die beweren dat het verstandiger is om alle slots met dezelfde hoeveelheid geheugen te vullen. In dat geval zou ik dus 2x2GB erbij moeten bestellen. Maar zelf lijkt het mij wel mooi om er meteen 2x4GB bij te zetten zodat ik op 12GB uitkom ipv 8GB.

Iemand ervaring met 2x2GB + 2x4GB? Is het inderdaad verstandig om de slots gelijkwaardig te vullen?
Voor zover ik weet ik het verstandiger om de slots gelijk te houden. Zelf heb ik er 2x 2GB bij geprikt en dat functioneert prima.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Vanitas schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:04:
[...]

Voor zover ik weet ik het verstandiger om de slots gelijk te houden. Zelf heb ik er 2x 2GB bij geprikt en dat functioneert prima.
2x 4GB erbij kan ook. Ben je meteen voor altijd klaar met dit model. Tegen de tijd dat dit te weinig wordt, heb je een hele nieuwe iMac nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Ik heb gewoon 2x2gb erbij besteld bij Crucial. Is eigenlijk voor wat ik doe meer dan zat.
Heb nu dus 8gb werkgeheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door fjs op 06-09-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:54:
Ook hier aan het rondkijken om over te stappen naar de Mac.

Topic(s) doorgelezen en zie maar heel weinig mensen die kiezen voor het instapmodel, de 21 inch voor 1199. Zelf zie ik niet echt doorslaggevende bezwaren. Kan iemand mij uitleggen waarom 300 € extra neer te leggen voor de 3.2 ghz?

We zullen de Imac vrij "basic" gebruiken. Internet, Itunes/Iphone, Works en af en toe films of wat games (WoW bv). Is het instapmodel, evt met geheugen uitbreiding, hiervoor voldoende?
Mijn persoonlijke ervaring is dat je inderdaad beter kunt investeren in geheugen, SSD of andere (later) in te bouwen onderdelen. Zeker als je de iMac gebruikt voor 'basic gebruik'. Ik heb zelf een basismodel met 8GB geheugen. Draait als een trein. Ook Win Vista onder Parallels draait erg soepel.

Ik heb zelf mijn geheugen bij de Reseller laten plaatsen. Overweeg eventueel om dit later te (laten) doen. Schijnt aardig wat Euro's te schelen.

Ander onderwerp: Ben benieuwd hoe het met girlandhermac is afgelopen.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bash op 06-09-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
diotav schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:56:
Vandaag mijn CTO iMac 27-inch ontvangen. So far so good! _/-\o_

[...]
Mag ook wel met die specs, vooral die SSD moet wel heerlijk presteren in zon systeem :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
iMac 27" sinds vandaag binnen. Wat een ding ! :o + geen gele waas of een andere klacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook één. Maar zo duur ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Na een wat haat-liefde verhouding met m'n Mac heb ik hem nu iets meer weten te omarmen. Win7 moet er nog op komen en dan is het helemaal goed. :P

Anyway, na wat verder lezen o.a. hier over het zoemen en de Yellow Tinge kom ik er achter dat de mijne beide symptomen een beetje vertoont.Het zoemen is af en toe dus dat stoort niet eens zo erg. Maar de Tinge des te meer. Het viel eerst niet echt op, maar na een o.a. test via macrumors is er toch een lichte Tinge aanwezig.
Voornamelijk in de rechteronderhoek, maar eigenlijk over de hele onderkant wel een beetje.

Vooral na het zien van een aantal foto's van een goede en een 'slechte' naast elkaar in het donker zag je het verschil goed. Mijn scherm is lang zo wit niet als die zou moeten zijn. En met het scherm als sterke punt van de Mac moet dat natuurlijk wel goed zijn.

Mijn vraag is nu, kan ik zonder verdere tussenkomst van Apple (dus eerst bellen en probleem melden) naar een APR gaan en mijn probleem voorleggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Beanie op 06-09-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Beanie schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:45:
Na een wat haat-liefde verhouding met m'n Mac heb ik hem nu iets meer weten te omarmen. Win7 moet er nog op komen en dan is het helemaal goed. :P

Anyway, na wat verder lezen o.a. hier over het zoemen en de Yellow Tinge kom ik er achter dat de mijne beide symptomen een beetje vertoont.Het zoemen is af en toe dus dat stoort niet eens zo erg. Maar de Tinge des te meer. Het viel eerst niet echt op, maar na een o.a. test via macrumors is er toch een lichte Tinge aanwezig.
Voornamelijk in de rechteronderhoek, maar eigenlijk over de hele onderkant wel een beetje.

Vooral na het zien van een aantal foto's van een goede en een 'slechte' naast elkaar in het donker zag je het verschil goed. Mijn scherm is lang zo wit niet als die zou moeten zijn. En met het scherm als sterke punt van de Mac moet dat natuurlijk wel goed zijn.

Mijn vraag is nu, kan ik zonder verdere tussenkomst van Apple (dus eerst bellen en probleem melden) naar een APR gaan en mijn probleem voorleggen?
Het geluid maken van een hardeschijf (niet SSD) is heel normaal (bijv. als hij een applicatie opstart), zolang het maar niet de hele tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Hoe verging het girlandhermac???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Beanie schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:45:
Als je 'm bij de reseller vandaan hebt, dan kun je gewoon teruggaan. Anders moet je volgens mij eerst even contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ja, ik ben ook benieuwd hoe het haar vergaan is.

Ik zelf wacht met spanning af op mijn Imac. Het is spannend omdat ik eerst via de apple premium reseller een 21,5 inch had besteld, maar die had een enorme gele waas, dus die heb ik direct terug gebracht de volgende dag.
Daarna heb ik via de apple store online een van 27 inch aangeschaft. Ik weet niet wat ik zal doen als blijkt dat het veel pixels heeft of toch weer die enorme gele waas... Ik denk dat ik het dan terug stuur en dan bij een andere apple reseller in de winkel eentje ga kopen. En dan natuurlijk eerst kijken in de winkel hoe het ermee staat.

Zucht. Op hoop van zegen dan maar, ik moet nog een hele week wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
The_Bash schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:58:
[...]

Als je 'm bij de reseller vandaan hebt, dan kun je gewoon teruggaan. Anders moet je volgens mij eerst even contact opnemen met Apple.
Heb em online besteld, dus zal dan eerst eens met Apple bellen. Lijkt me ook het meest logische eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanplan volgende week de Imac aanteschaffen uit de Store in Deventer, de 27'' 1 TB, 4 Gb, I5 procesor,..

Dus na al wat ik allemaal gelezen heb, en mijn ervaring zijn op Mac, is toch hoger, dan wat ik met Windows heb, heb nu Windows Vista nog draajen, maar sinds ik gewerkt heb met MAC 5 jaar terug, en op werk. mis ik gewoon die Flow, die handigheid dat mooie afgewerkte, Tuurlijk zal er wel hier en daar foutjes in zitten. maar dat weeg niet op tegen de gemakken.! voor mij ik heb een Iphone 4G, Ipod Touch, Ipod Nano, dus en dat wil ik ook gewoon ervaren op mac!

voor mij is Windows meer as bij product!, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Was me niet eens opgevallen dat de imacs een upgrade hebben gekregen. Nu een 5750 ipv een 4850. Hoe zit het qua performance tussen die 2? En hoe zit het met de nieuwe core i3 proc tov de core i5. De eerste heeft misschien maar 2 cores, maar is wel hoger geclocked. Kan je de i5 eigenlijk ook overclocken?

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:52:
[...]

Ik heb vandaag een EHC2 wake reason rond 4en maar er was toen niemand thuis. Oke waren er geen programma's naast mail en safari actief.

Hij is later wel weer standbye gegaan.

Iemand een idee? Ga vandaag en morgen testen met "gewoon programma;s open die je echt gebruikt"

• Montana

Montana

DarkShadow schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:58:
Was me niet eens opgevallen dat de imacs een upgrade hebben gekregen. Nu een 5750 ipv een 4850. Hoe zit het qua performance tussen die 2? En hoe zit het met de nieuwe core i3 proc tov de core i5. De eerste heeft misschien maar 2 cores, maar is wel hoger geclocked. Kan je de i5 eigenlijk ook overclocken?
Overclocken gaan niet lukken met welke mac dan ook. En is eigenlijk ook niet nodig. Daarbij koop je daarvoor ook geen Mac. Wil je blijven tweaken, dan moet je toch echt bij een PC blijven. (en alleen al dat ik dat niet meer wil geeft al zoveel rust)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zit nu achter mijn gloednieuwe 27" iMac i5 basis model. Prijs voor een i7 vond ik gewoon teveel, memory bestel ik nog wel bij, en SSD laat ik er later wel inzetten. Ik wacht lekker op een nieuwe generatie SSD. Later laten inbouwen was geen probleem volgens de winkel.

Wat een lekker groot scherm is dit zeg :) Ik moet wel erg wennen aan het kleine ramplankje. De muis is echter de beste Apple muis die ik ooit heb mogen aanraken :P

Maareh: welke achterlijke hond heeft bedacht dat de onderkant van de voet een handige plek is voor het serienummer. Het is niet leuk om dat te ontdekken als je het scherm voor je hebt om het serienummer in te vullen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 09-09-2010 20:38 ]

Verwijderd

Vandaag mijn eerste Mac gekocht. Het instapmodel van de 21,5" en ik ben er ongelooflijk tevreden mee!! Had al wat schrik van die gele waas en dode pixels, maar tot nu toe is alles in orde (behalve dat er een klein gepiep is als je de helderheid wijzigt).

Direct ook gevraagd aan de verkoper of zij veel iMacs terugkrijgen met een gele waas of dode pixels en hij vertelde me dat er gemiddeld 1 op de 2-300 er last van heeft, geloofwaardig voor jullie?

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
voodooless schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:22:
Ik zit nu achter mijn gloednieuwe 27" iMac i5 basis model. Prijs voor een i7 vond ik gewoon teveel, memory

Maareh: welke achterlijke hond heeft bedacht dat de onderkant van de voet een handige plek is voor het serienummer. Het is niet leuk om dat te ontdekken als je het scherm voor je hebt om het serienummer in te vullen 8)7
psttt klik eens boven in je scherm op dat appeltje, en dan op about this mac/over deze mac en dan op more info ,2e of 3e regel van onder staat je serie nummer. ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Of Apple menu > Over deze Mac > 2x klikken op het Mac OS X versienummer. :) Welkom in de wondere wereld van de Mac, waar we niet op onze machines zelf hoeven te kijken om achter het serienummer van de machine te komen. :+

[ Voor 49% gewijzigd door Frietsaus op 09-09-2010 22:53 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:48:
psttt klik eens boven in je scherm op dat appeltje, en dan op about this mac/over deze mac en dan op more info ,2e of 3e regel van onder staat je serie nummer. ;)
8)7 Niet dat ze dat er op internet bij zetten :X

Anyway, ik ben nu lekker bezig met het importeren van mijn Aperture vault. Is iets van 100GB aan foto's. Ik ben heel benieuwd hoe Aperture werkt t.o.v mijn oude Macbookje .

Edit: okay: dat is dus echt een wereld van verschil :D Dingen die eerst seconden duurden zijn nu gewoon instant. Lang leve de GPU :)

[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 09-09-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:10
Iemand suggesties voor 2 x 2 GB memory upgrade voor een mid 2010 27" iMac? Geheugen wil nog wel eens tricky zijn bij Apple dus als iemand kan bevestigen welke kit werkt..graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiSE schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:51:
Iemand suggesties voor 2 x 2 GB memory upgrade voor een mid 2010 27" iMac? Geheugen wil nog wel eens tricky zijn bij Apple dus als iemand kan bevestigen welke kit werkt..graag!
Kingston. Zelf even op hun site kijken welke je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Nu online
ZiSE schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:51:
pricewatch: Corsair CMSO4GX3M2A1333C9

Deze heb ik gehaald, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
ik heb het geheugen in mijn Mid-2010 i7 uitgebreid met 2x Kingston 2 GB SO-DIMM DDR3 1333Mhz CL 9. (ik had ze bij redcoon @ 44 euro per stuk, was ook nog binnen 24 uur geleverd >:) ) Ze werken prima en wat wel grappig is, is het feit dat ze kwa specificaties (bekeken met everest onder bootcamp) exact overeen komen met het Hynix geheugen wat er bij mij standaard in zat. (soms stopt apple er ook 'samsung' in) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
mijn I7 late 2009 moet op reparatie :(
hardeschijf is naar de knoppen :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
iMac 27" is nu ongeveer 1 week in gebruik. Nooit meer Windows hier zoals het er nu naar uit ziet. Wat een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:05:
Ik ben vanplan volgende week de Imac aanteschaffen uit de Store in Deventer, de 27'' 1 TB, 4 Gb, I5 procesor,..

Dus na al wat ik allemaal gelezen heb, en mijn ervaring zijn op Mac, is toch hoger, dan wat ik met Windows heb, heb nu Windows Vista nog draajen, maar sinds ik gewerkt heb met MAC 5 jaar terug, en op werk. mis ik gewoon die Flow, die handigheid dat mooie afgewerkte, Tuurlijk zal er wel hier en daar foutjes in zitten. maar dat weeg niet op tegen de gemakken.! voor mij ik heb een Iphone 4G, Ipod Touch, Ipod Nano, dus en dat wil ik ook gewoon ervaren op mac!

voor mij is Windows meer as bij product!, maar goed.
Lees je berichten alsjeblieft een keer over voordat je hem post, dit bericht komt namelijk niet een in de buurt van correct Nederlands.

PS: En een iPhone 4G bestaat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Nu online
Siebelouis schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:02:
[...]

Lees je berichten alsjeblieft een keer over voordat je hem post, dit bericht komt namelijk niet een in de buurt van correct Nederlands.

PS: En een iPhone 4G bestaat niet...
Gelukkig heb je op de Mac ingebouwde spell checking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heeft er iemand al een 2TB in zn iMac laten zetten (een aftermarket HDD that is)? Ik heb de bekende Seagate serie (1TB) en wil er eigenlijk een 2TB in (laten) zetten en had al gelezen dat je bij de 2009/2010 series moet opletten i.v.m. de temp sensor stekkers. Voorheen was het een opgeplakte sensor, nu worden die direct aangesloten op de HDD's. Iemand ervaring met deze HDD in een 27" 2009 model?

Ik wil er een Seagate Barracuda XT 2TB inlaten zetten > http://www.seagate.com/ww...ts/desktops/barracuda_xt/

Ik heb mijn iMac echter aangeschaft bij Prowarehouse.nl, maar laat ik nu net niet in de buurt wonen, kan ik bij een iFactors achtige winkel aankloppen? Zoja, enig idee wat de kosten zijn?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb de laatste tijd erg veel last van strandballetjes in Safari, iemand enig idee waardoor dat zou kunnen komen? Lijkt met name door de update van Flash te komen, is dat echt zo`n gedrocht @ mac?

I am the great Cornholio!

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.