Na 10 jaar Windows gebruikt te hebben ben ik aan het twijfelen om een iMac te gaan kopen.
Mijn keuze is sowieso gevallen op een 27-inch model.
Echter twijfel ik nog tussen een dual core of quad core. (prijsverschil is toch ~300 euro)
Ik gebruik mijn huidige Windows 7 PC voor de volgende doeleinden:
(Huidige w7 PC draait 64 bits, 4gb ram, 2,4 ghz core 2 duo E6750 OC'ed naar 3,2 ghz)
- Browsen/Internetten
- IRC
- Regelmatig gebruik ik wel eens Photoshop, maar dit is voor de simpele dingetjes.
Ik ben niet een creative designer die in een flink aantal layers wat moet samenstellen.
- Xbox Live (Ik zit op zolder, ik share mijn wireless, utp kabeltje van w7 pc naar xbox toe)
- MKV afspelen naar me TV toe via HDMI.
De laatste 2 punten hoeven niet echt zwaar meegerekend te worden. Ik woon op dit moment tijdelijk bij mijn ouders, maar over een half jaartje hoop ik mijn appartement in te kunnen trekken.
De PC hoeft dan niet gekoppeld te worden aan me Xbox/TV om te kunnen gamen/films te kunnen kijken.
Waarschijnlijk komt er een mediacentertje bij me tv, plus zal er een router bij de tv geplaatst worden, dus dan kan alles netjes via utp-kabels.
Ik ben van plan mijn iMac te gaan plaatsen in de woonkamer, dus dat zal zeker ook een lust voor het oog zijn.
Ziet er beter uit dan een stoffige PC-kast die langs de tv-meubel komt te staan denk ik zo.
Graag jullie mening!
[
Voor 16% gewijzigd door
FREAKJAM op 16-09-2010 12:53
]