[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.602 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Guys, ik heb het een keer voorbij zien komen in deze topic maar kan het helaas niet terug vinden.

Een complete DYI over het toevoegen van een SSD aan een mid 2010 iMac 27". Via google kan ik alleen vinden hoe "lastig" het is om het zelf te doen maar geen complete guide.

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
boy4forums in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7"
The story continues...

Vandaag mijn Imac mid 2010 binnen gekregen. Model 27 inch i3 processor.
Helaas, helaas, weer een gele waas. Echter gele waas zit nu niet alleen in de rechter onderhoek, maar nu over bijna het gehele scherm. Gek genoeg is dit minder storend dan bij de vorige. Ik denk daarom niet dat ik het om zal laten ruilen. Het is natuurlijk wel erg jammer, maar ik heb ook geen zin om de mac weer een aantal weken kwijt te zijn om te wachten op een andere.
Ik heb begrepen dat een gele waas om de langere termijn geen kwaad kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad om een imac te hebben met een gele waas, kan het scherm gaan "inbranden" of iets dergelijks?

Verder had ik nog een vraag over bleeding. Is bleeding het witte licht dat je in de hoeken van het scherm ziet?

Tot slot had ik een vraag aan iemand die al meerdere Imacs heeft gehad. Aangezien het mijn eerste imac is en ik absoluut geen ervaring ermee heb, ben ik op zoek naar iemand die bij mij thuis een soort van "totale check up" zou willen doen van mijn imac. Met een soort van check bedoel ik om te kijken of alles werkt zoals het zou moeten werken.
Ik heb nl. 7 dagen om het product terug te sturen als iets niet werkt. Ik zoek iemand in de omgeving van Amsterdam, dat lijkt mij het handigst.

Bedankt en groeten,

[ Voor 26% gewijzigd door boy4forums op 13-09-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Bleeding is idd het licht wat je in de hoeken kan zien.
Traditionele beeldschermen gebruiken ccfl's als backlight om de verscheidene pixels te verlichten. Een verschijnsel dat vaak optreedt bij deze methode van verlichten is "backlight bleeding." Omdat elke ccfl afzonderlijk een groot gebied verlicht komt het vaak voor dat de ccfl gebieden belicht die niet zouden moeten worden verlicht. Dit is vooral zichtbaar bij een volledig zwarte afbeelding.
Bron: Wikipedia: Led

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
@Aramdin
Oei, dat klinkt niet best. Zijn er testen voor dat je weet op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Deze tutorial vervangt de superdrive. Die wil ik graag behouden.

Volgens velen is het nog te moeilijk om het voor elkaar te krijgen.
http://forums.macrumors.c...hread.php?t=979592&page=8

Iemand een 27" iMac mid 2010 model succesvol kunnen upgraden (eigenlijk toevoegen) van een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siebelouis schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:02:
[...]

Lees je berichten alsjeblieft een keer over voordat je hem post, dit bericht komt namelijk niet een in de buurt van correct Nederlands.

PS: En een iPhone 4G bestaat niet...
Mijn Excuus, heb het bericht opnieuw gelezen. Maar daaruit blijkt dat het toch behoorlijk in de war was dat bericht!. Hierbij mijn excuus. 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
boy4forums schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:07:
@Aramdin
Oei, dat klinkt niet best. Zijn er testen voor dat je weet op het internet?
Je kan toch een zwarte background maken, instellen en dan een beetje stoeien met je brightness :) ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 08:37

DFY

Sja...

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:02:
[...]

Ja mooi is dat he. Ik krijg meestal ook positieve opmerkingen, veelal over het grote scherm. En dan heb ik nog 'maar' een 24" model. Hier ondermeer gehoord:
- "Hey, waar is de computerkast dan?"
- "Tjah wat moet je nou met een computer zonder dvd speler" 8)7
Ik heb een 27" maar de opmerkingen die ik krijg zijn niet altijd positief! Wat ik zoal te horen heb gekregen: 8)7
- waar is de kast gebleven?
- beetje klein voor een tv he?
- leuk scherm, jammer dat er Apple op staat
- kan je er ook films op kijken? :S
- kan je er ook DVD's op branden? :S
- maar serieus, waar is de kast?

En op de 1 of andere manier maakt zo'n iMac ook een boel andere opgekropte trauma's los zoals:
- mooi spul, jammer dat de kwaliteit prut is :S
- mooi spul, jammer dat er Apple op staat :S
- ik hoorde dat er nogal wat problemen zijn met die iMacs
- ik hoorde dat er nogal wat problemen zijn met die iPhones :S
- kan je er ook mee e-mailen? :S
- kan je er ook Office - Windows - etc op draaien? :S
- jammer dat er geen programma's voor Mac zijn :S
- etc etc etc.

Vroeger moest ik ook niks van Apple hebben, maar de onzin die ik voorbij heb horen komen sinds dat ik er zelf producten van heb, het is echt ongelovelijk.

Zelf ben ik van mening dat de aanschaf van m'n iMac de beste computer aankoop ooit is geweest. Nog nooit zo blij en tevreden geweest met een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DFY schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:25:
[...]

Ik heb een 27" maar de opmerkingen die ik krijg zijn niet altijd positief! Wat ik zoal te horen heb gekregen: 8)7
Veel tekst
Als mensen er commentaar op hebben, moet je ze vragen of ze het een middagje willen gebruiken. Grote kans dat ze nooit meer wat anders willen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awoodentree schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:53:
[...]

Als mensen er commentaar op hebben, moet je ze vragen of ze het een middagje willen gebruiken. Grote kans dat ze nooit meer wat anders willen :o
Mwah, ben ik het niet mee eens. Er zijn ook veel mensen die ooit Windows geleerd hebben en de overstap naar Mac te groot/heftig zouden vinden. Die lopen dan constant naar van alles te zoeken en zullen alleen maar afknappen omdat het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:56:
[...]

Mwah, ben ik het niet mee eens. Er zijn ook veel mensen die ooit Windows geleerd hebben en de overstap naar Mac te groot/heftig zouden vinden. Die lopen dan constant naar van alles te zoeken en zullen alleen maar afknappen omdat het anders is.
Precies, ik gebruik m'n 27" imac op 2 manieren, werk+gamen onder windows 7(bootcamp)ivm office 2011, voor entertainment, mailen, itunes, downloaden(torrent), foto's(bewerken) gebruik ik OSX, lekker stabiel en zeer goede performance.

Gelukkig beginnen nu ook steeds meer game developers games voor OSX uit te brengen. En ook office zal binnenkort wel geupdate worden.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
DFY schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:25:
[...]

- waar is de kast gebleven?
- beetje klein voor een tv he?
- leuk scherm, jammer dat er Apple op staat
- kan je er ook films op kijken? :S
- kan je er ook DVD's op branden? :S
- maar serieus, waar is de kast?

En op de 1 of andere manier maakt zo'n iMac ook een boel andere opgekropte trauma's los zoals:
- mooi spul, jammer dat de kwaliteit prut is :S
- mooi spul, jammer dat er Apple op staat :S
- ik hoorde dat er nogal wat problemen zijn met die iMacs
- ik hoorde dat er nogal wat problemen zijn met die iPhones :S
- kan je er ook mee e-mailen? :S
- kan je er ook Office - Windows - etc op draaien? :S
- jammer dat er geen programma's voor Mac zijn :S
- etc etc etc.

Vroeger moest ik ook niks van Apple hebben, maar de onzin die ik voorbij heb horen komen sinds dat ik er zelf producten van heb, het is echt ongelovelijk.

Zelf ben ik van mening dat de aanschaf van m'n iMac de beste computer aankoop ooit is geweest. Nog nooit zo blij en tevreden geweest met een computer!
Er is 1 woord voor en dat is : jaloezie . Niets meer en niets minder, laat ze maar lekker ranten, aan het einde van de dag ben jij diegene die van zn 27" iMac geniet _/-\o_

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Appie Heijn schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:17:
[...]

Precies, ik gebruik m'n 27" imac op 2 manieren, werk+gamen onder windows 7(bootcamp)ivm office 2011, voor entertainment, mailen, itunes, downloaden(torrent), foto's(bewerken) gebruik ik OSX, lekker stabiel en zeer goede performance.

Gelukkig beginnen nu ook steeds meer game developers games voor OSX uit te brengen. En ook office zal binnenkort wel geupdate worden.
Je hebt toch ook gewoon Office 2011 (Beta) for Mac. Of vind je dat niet fijn werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Het gaat hem toch niet worden met deze Imac. De gele waas is toch te erg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Awoodentree schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:54:
[...]

Je hebt toch ook gewoon Office 2011 (Beta) for Mac. Of vind je dat niet fijn werken?
Oh ok, ik loop achter dus! Zal eens snuffelen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

boy4forums schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:04:
Het gaat hem toch niet worden met deze Imac. De gele waas is toch te erg... :(
Spijtig. Tijd voor een flinke woorden wisseling met de winkel? Je bent nu al een maand of langer bezig om een Apple aan te schaffen die naar behoren functioneert. Misschien kan je nog wat extra's krijgen ter compensatie. ?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:18:
[...]

Er is 1 woord voor en dat is : jaloezie . Niets meer en niets minder, laat ze maar lekker ranten, aan het einde van de dag ben jij diegene die van zn 27" iMac geniet _/-\o_
Helemaal mee eens vanmiddag is het zover voor mij de Imac 27'', I5 4GB, komt in mijn bezit.
En heb mijn Buro al helemaal klaar staan voor de Fancy aankoop :D Heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyjicky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik ben ook in de markt voor een Mac, de iMac 27" i5 had mijn voorkeur maar hier word ik niet vrolijk van als ik dit zo allemaal lees. Ik ben geen fan van notebooks en ik vind het belachelijk dat in deze tijd een MBP niet standaard een 7200rpm hdd geleverd word maar dat word wel een serieus alternatief nu. Als ik toch besluit voor de iMac te gaan waar moet ik op letten qua manufacturing date etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Het beeld van de iMac is totaal verkeerd als ik dit topic een beetje doorlees.

Ik heb nu een week een 27" i7 / 4GB RAM / 2TB HDD (Mid 2010) in gebruik en hij is TOP. Er is geen waas, hij is stil en is verschrikkelijk snel. Het is een TOP machine en ik ben er echt super blij mee.

Wat ben ik blij dat ik voor de 27" heb gekozen, hij is misschien asociaal groot op het eerste gezicht maar je hebt zo ontzettend veel werkruimte... in een woord geweldig.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 18:10
5200rpm worden vaker toegepast in notebooks, daar is Apple niet uniek mee.
Je kan natuurlijk kiezen voor 7200 of zelfs SSD.
stickyjicky schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:48:
Ik ben ook in de markt voor een Mac, de iMac 27" i5 had mijn voorkeur maar hier word ik niet vrolijk van als ik dit zo allemaal lees. Ik ben geen fan van notebooks en ik vind het belachelijk dat in deze tijd een MBP niet standaard een 7200rpm hdd geleverd word maar dat word wel een serieus alternatief nu. Als ik toch besluit voor de iMac te gaan waar moet ik op letten qua manufacturing date etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyjicky
OCTiMod schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:06:
5200rpm worden vaker toegepast in notebooks, daar is Apple niet uniek mee.
Je kan natuurlijk kiezen voor 7200 of zelfs SSD.

[...]
Voor de prijs van een MBP i5/i7 zou dat gewoon standaard moeten zijn zoals dat ook standaard is in het hogere prijs segment van een Windows laptop, als ik dat als optie moet nemen voel ik me wel een beetje genaaid.
Dit word mijn eerste Mac dus die prijsverhoudingen liggen bij mij nog een beetje gevoelig, ik ben Windows echter helemaal beu dus ik ga de stap wagen en vond dat ik bij de iMac het meeste waar voor mijn geld zou krijgen. Maar nu ik al die problemen lees ben ik toch weer aan 't twijfelen geslagen, vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Vergeet niet dat er ook talloze succesverhalen zijn stickyjicky (waar je veelal niets van hoort), negatieve verhalen blijven langer hangen dan de positieve verhalen. Beste tip als je hem in de winkel gaat kopen is om hem gelijk daar te laten testen, zodat je gelijk kan zien of je last hebt van gele waas etc.

Tip: laatste iDefrag v2 gekocht voor mn iMac, damn wat een verschil maakt dat uit. Merk het bij opstarten van programma's + werken in Adobe Bridge (grote cache + veel cachebestanden).

Click: http://www.coriolis-systems.com/iDefrag.php

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyjicky
aramdin schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:35:
Vergeet niet dat er ook talloze succesverhalen zijn stickyjicky (waar je veelal niets van hoort), negatieve verhalen blijven langer hangen dan de positieve verhalen. Beste tip als je hem in de winkel gaat kopen is om hem gelijk daar te laten testen, zodat je gelijk kan zien of je last hebt van gele waas etc.

Tip: laatste iDefrag v2 gekocht voor mn iMac, damn wat een verschil maakt dat uit. Merk het bij opstarten van programma's + werken in Adobe Bridge (grote cache + veel cachebestanden).

Click: http://www.coriolis-systems.com/iDefrag.php
Vast wel, ik neem AppleCare er maar bij voor het geval dat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
RoyK schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:24:
[...]

Spijtig. Tijd voor een flinke woorden wisseling met de winkel? Je bent nu al een maand of langer bezig om een Apple aan te schaffen die naar behoren functioneert. Misschien kan je nog wat extra's krijgen ter compensatie. ?
Ja, erg jammer. Apple online store heeft mij aangeboden om een andere te laten bezorgen, maar ik heb op dit moment het vertrouwen verloren in de Imac. De vorige imac, de 21 inch had ik bij een apple reseller gehaald, die heb ik ook terug gebracht.

Op dit moment zit ik op UPS te wachten zodat ze de Imac kunnen ophalen. Vervolgens moet ik afwachten hoe het gaat met de financiële afhandeling, want ik heb een lening afgesloten en dat moet ook allemaal terug gedraaid worden.
Het Office pakket kan ik trouwens niet retourneren omdat ik die heb open gemaakt.

Als alles is terug gedraaid en geregeld, dan ga ik mij orienteren op een MacBookPro, het instapmodel.
Ik moet even eerst goed uitzoeken of met die apparaten ook geen gedoe is, want ik heb natuurlijk geen zin om weer gedoe te hebben. Weet iemand toevallig uit zijn hoofd of er bepaalde gedoe is met de
macbookpro´s? Is er iets in het bijzonder waar ik op moet letten?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hmm, wat jammer. Volgens mij is er niets mis met de huidige serie Macbook Pro's. Mn vader had late 2009 model en die had problemen met SATA II drives, nieuwere firmware gaf beachballs.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik ben van plan om deze maand een imac aan te schaffen, dit omdat mijn core2duo 2.0 macbook alu te traag word. Ik doe veel grafisch werk; photoshop, illustrator, indesign etc. nu gaat mijn voorkeur uit naar een imac 21" 15 8gb ram, en de 512 geheugen videokaart. maar is het t geld waard om een i7 te nemen met 1gb videogeheugen. maar ik weet niet in hoeverre ik die videokaart nodig heb, ik game bijna nooit. Is het een overkill en kan ik mijn geld beter ergens anders aan besteden? Iemand tips of in een soort gelijke situatie? ik wou dat er een optie was om die videokaart in de 21" te zetten, dan had ik de keuze inmiddels kunnen maken :p.

[ Voor 9% gewijzigd door hansje28 op 14-09-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
hansje28 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:49:
Ik ben van plan om deze maand een imac aan te schaffen, dit omdat mijn core2duo 2.0 macbook alu te traag word. Ik doe veel grafisch werk; photoshop, illustrator, indesign etc. nu gaat mijn voorkeur uit naar een imac 21" 15 8gb ram, en de 512 geheugen videokaart. maar is het t geld waard om een i7 te nemen met 1gb videogeheugen. maar ik weet niet in hoeverre ik die videokaart nodig heb, ik game bijna nooit. Is het een overkill en kan ik mijn geld beter ergens anders aan besteden? Iemand tips of in een soort gelijke situatie? ik wou dat er een optie was om die videokaart in de 21" te zetten, dan had ik de keuze inmiddels kunnen maken :p.
Als je het geld er voor hebt zou ik voor de 27" iMac gaan. Dat ding werkt echt fijn'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Awoodentree schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:34:
[...]

Als je het geld er voor hebt zou ik voor de 27" iMac gaan. Dat ding werkt echt fijn'!
Ja ik heb het geld er wel voor, maar is het ook nuttig, de grote van het scherm maakt me verder niet uit, het verschil van 21 naar 27 inch is eigenlijk toch overbodig aangezien je nooit iets in beeld hebt van 2560 pixels :p.
en vooral als het nuttig is dat extra geheugen van de video kaart.

dat het ding fijn werkt geloof ik meteen ;), maar gelukkig doet een 21" dat ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Foto's op 100% bewerken werkt wel erg fijn op 2560 pixels :) Je kan ook meer kwijt qua panels.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
hansje28 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:47:
[...]

Ja ik heb het geld er wel voor, maar is het ook nuttig, de grote van het scherm maakt me verder niet uit, het verschil van 21 naar 27 inch is eigenlijk toch overbodig aangezien je nooit iets in beeld hebt van 2560 pixels :p.
en vooral als het nuttig is dat extra geheugen van de video kaart.

dat het ding fijn werkt geloof ik meteen ;), maar gelukkig doet een 21" dat ook :D
Ik heb meestal meerder vensters open, dus die 2560 pixels zijn hier meer dan welkom. Het was zelfs de hoofdreden voor mij om van een 24" iMac naar de 27" versie te gaan, ook al ging ik er betreft preformance op achteruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

stickyjicky schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:25:
[...]

Voor de prijs van een MBP i5/i7 zou dat gewoon standaard moeten zijn zoals dat ook standaard is in het hogere prijs segment van een Windows laptop, als ik dat als optie moet nemen voel ik me wel een beetje genaaid.
Dit word mijn eerste Mac dus die prijsverhoudingen liggen bij mij nog een beetje gevoelig, ik ben Windows echter helemaal beu dus ik ga de stap wagen en vond dat ik bij de iMac het meeste waar voor mijn geld zou krijgen. Maar nu ik al die problemen lees ben ik toch weer aan 't twijfelen geslagen, vandaar....
Je vergeet dat een 5400 schijf veel zuiniger is. Op het werk zou ik een SSD of een 5400 prefereren. Simpelweg omdat dat zuiniger is en minder warmteproductie met zich mee brengt. Ik weet niet welke hogere prijs segement van andere laptops je het over hebt, maar op het werk zijn alle Dell en IBM laptops ook standaard uitgerust met een 5400 schijf of een SSD. Afhankelijk van je werkzaamheden (en in hoeverre je mobiel moet werken).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Appie Heijn
Tijd voor een Poll wellicht om te kijken hoeveel forummers hier problemen hebben gehad met hun 27"iMac. Een positief klikje zie ik mijzelf sneller doen dan het schrijven van een positief verhaal, wellicht dat we dan een redelijk idee krijgen.

Verwijderd

Die heeft haar geld terug.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:21 . Reden: probleem is opgelost ]

Verwijderd

Hallo Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc en laptop. De een raad mij juist wel een Apple aan en de ander zegt dat ik het juist niet moet doen vanwege de programma's die niet hetzelfde zijn als die op Windows. Zijn die programma's ook echt zoveel lastiger te gebruiken? Ik weet niet heel veel van computers. Volgens mijn vriend is het makkelijk aan te wennen maar ik twijfel nog.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

sjaack,

gebruik die van je vriend een aantal dagen en oordeel dan.

• aramdin
Je kan middels Bootcamp gewoon Windows ernaast installeren (of via Parallels / VMware Fusion), mocht je echt niet kunnen wennen aan bepaalde programma's.
Appie Heijn schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:57:
Tijd voor een Poll wellicht om te kijken hoeveel forummers hier problemen hebben gehad met hun 27"iMac. Een positief klikje zie ik mijzelf sneller doen dan het schrijven van een positief verhaal, wellicht dat we dan een redelijk idee krijgen.
Ben ik geheel voor!

Instagram / YouTube

Verwijderd

@ Big Balls: Mijn vriend heeft die van hem weggegeven aan een vriend van hem.

Ik gebruik de pc eigenlijk alleen maar om een beetje te internetten en verslagen voor mijn werk op te maken. Is het dan eigenlijk wel nodig om een apple te kopen. Ze zijn over het algemeen ook wel iets duurder toch?

• aramdin
Waarom zou je geen Apple kopen? Je kan er precies hetzelfde op, Office bestaat ook voor OSX, mocht je dat gebruiken, anders zou ik je de iWork suite aanraden met Pages + Numbers. Over het algemeen iets duurder, maar je krijgt er veel voor terug en het misstaat (imho) zeker niet in je huiskamer.

Instagram / YouTube

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Hier tot nu toe ook een gelukkige eigenaar van een splinternieuwe 27" instapmodelletje. gisteren pakketje mogen ontvangen van UPS incl ipod.

Was in het begin even aanklooien om een directe lan-verbindingen met mijn oude windowsbak aan te leggen, maar nu is het een eitje om de belangrijke bestanden, muziek en films over te zetten.

Twijfel er alleen aan om nu al via surfspot een office 2008 licentie te kopen of te wachten voor office 2011 (prijzen op surfspot blijven nagenoeg toch gelijk). Of zal ik tijdelijk voor open office gaan of een beta van office 2011 geleend van iemand in lange donkergrijze regenjas.

Verwijderd

@aramdin: Het gaat mij er niet om wat er allemaal op een apple kan maar meer of ik dat alles wel nodig heb. Kan ik niet beter een goedkope comp. kopen waar ik dus ook wat verslagen op kan tikken en wat kan internetten? Ik ben een vrouw en dus niet zo heel erg bezig met computers e.d. Het is ook geen hobby van me.

Maar ik ben het ook wel weer met je eens dat het wel leuk staat in je woonkamer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:32 ]

• aramdin
Een goedkope windows computer kan natuurlijk ook, scheelt wel in de kosten en is het gemakkelijkste als je OSX niet kent (en niet wilt kennen ;)).

Instagram / YouTube

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
For the record: sinds vier maanden een tevreden gebruiker van een 27" i5 iMac. Gelukkig helemaal geen last van de bekende problemen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

smeerbartje schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:58:
For the record: sinds vier maanden een tevreden gebruiker van een 27" i5 iMac. Gelukkig helemaal geen last van de bekende problemen.
Hoe bevalt de i5 je qua snelheid? Gebruik je grafische programmas?

• Appie Heijn

• aramdin
Vet :) Net gestemd

Instagram / YouTube

• smeerbartje
RoyK schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:15:
[...]

Hoe bevalt de i5 je qua snelheid? Gebruik je grafische programmas?
Snelheid bevalt goed; ik gebruik de iMac puur voor internet/iTunes/video/mail/etc. Af en toe een beetje photoshop/iPhoto, en daar is ie ruimschoots snel genoeg voor.

[edit]
Die poll moet eigenlijk centraal (in de openingspost) worden geplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door smeerbartje op 15-09-2010 13:04 ]

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:52
Ik wil al een tijdje overstappen van windows 7 naar een imac. Alleen dit zou in theorie betekenen dat ik er achteruit op zou gaan. Momenteel heb ik namelijk een i7 860 processor voor videobewerking met pinnacle studio 14. De snelheid hiervan is redelijk als ik mijn hd videobestanden moet bewerken.

Als ik dus zou overstappen naar een imac zou ik met mijn budget uitkomen op een imac 21,5'' 3,20 i3 of hooguit een 3.60 i5

Voor videobewerking ben ik in ieder geval genoodzaakt om over te stappen naar final cut express 4.0, wat wellicht minder systeemeisen heeft dan windows met pinnacle 14? Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen want dit is namelijk het enige wat mij nog tegenhoud om een imac te kopen.

• Appie Heijn
smeerbartje schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:04:
[...]

Snelheid bevalt goed; ik gebruik de iMac puur voor internet/iTunes/video/mail/etc. Af en toe een beetje photoshop/iPhoto, en daar is ie ruimschoots snel genoeg voor.

[edit]
Die poll moet eigenlijk centraal (in de openingspost) worden geplaatst.
Request gedaan aan start post owner

Verwijderd

@ joeyke87

Hou er wel rekening mee dat FCE een aantal bestanden niet aan kan , AVCHD bestanden binnen halen en bewerken gaat niet lukken in FCE wel met de Pro versie maar die is natuurlijk weer veel duurder.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 19:13 ]

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:43
Helaas heb ik 3 dode pixels moeten constateren op mijn 27-inch iMac. Na een belletje met de Apple Store Online was er meteen een nieuw model besteld (CTO). Het ophalen van mijn huidige iMac kan ik gelukkig prima combineren zodat ik in de tussentijd mijn data over kan zetten.

Overigens zeer te spreken over de combinatie SSD + HDD. De iMac is bloedsnel!

[ Voor 36% gewijzigd door diotav op 15-09-2010 22:03 ]

dion.dev

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
diotav schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:58:
Helaas heb ik 3 dode pixels moeten constateren op mijn 27-inch iMac. Na een belletje met de Apple Store Online was er meteen een nieuw model besteld (CTO). Het ophalen van mijn huidige iMac kan ik gelukkig prima combineren zodat ik in de tussentijd mijn data over kan zetten.

jammer dat in een machine van > 3000 euro nog 3 dode pixels te vinden zijn maar goed die pech kan iedereen hebben

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Tja, een auto van 100k kan net als een auto van 10k een lekke band krijgen :P

Maar natuurlijk is het wel erg vervelend. Zelf gelukkig zero problemen met m'n i5 iMac 27", ik vind het echt een top machine :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:12:
@ joeyke87

Hou er wel rekening mee dat FCE een aantal bestanden niet aan kan , AVCHD bestanden binnen halen en bewerken gaat niet lukken in FCE wel met de Pro versie maar die is natuurlijk weer veel duurder.
Thanks voor je (zeer belangrijke) reply. Zal er eens naar kijken :)

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Na 10 jaar Windows gebruikt te hebben ben ik aan het twijfelen om een iMac te gaan kopen.
Mijn keuze is sowieso gevallen op een 27-inch model.
Echter twijfel ik nog tussen een dual core of quad core. (prijsverschil is toch ~300 euro)

Ik gebruik mijn huidige Windows 7 PC voor de volgende doeleinden:
(Huidige w7 PC draait 64 bits, 4gb ram, 2,4 ghz core 2 duo E6750 OC'ed naar 3,2 ghz)

- Browsen/Internetten
- IRC
- Regelmatig gebruik ik wel eens Photoshop, maar dit is voor de simpele dingetjes.
Ik ben niet een creative designer die in een flink aantal layers wat moet samenstellen.
- Xbox Live (Ik zit op zolder, ik share mijn wireless, utp kabeltje van w7 pc naar xbox toe)
- MKV afspelen naar me TV toe via HDMI.

De laatste 2 punten hoeven niet echt zwaar meegerekend te worden. Ik woon op dit moment tijdelijk bij mijn ouders, maar over een half jaartje hoop ik mijn appartement in te kunnen trekken.
De PC hoeft dan niet gekoppeld te worden aan me Xbox/TV om te kunnen gamen/films te kunnen kijken.
Waarschijnlijk komt er een mediacentertje bij me tv, plus zal er een router bij de tv geplaatst worden, dus dan kan alles netjes via utp-kabels.

Ik ben van plan mijn iMac te gaan plaatsen in de woonkamer, dus dat zal zeker ook een lust voor het oog zijn.
Ziet er beter uit dan een stoffige PC-kast die langs de tv-meubel komt te staan denk ik zo.

Graag jullie mening!

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 16-09-2010 12:53 ]

is everything cool?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Persoonlijk kun je denk ik beter voor de Quad core gaan (i5 model). Gezien je er een heel end mee voort wil, en toch wel graag de snelheid hebt, tja dan is het die 300 euro wel waard ! Ik heb toen ter tijd voor een basismodel gekozen, maar had ook wel graag voor het i5 model gekozen (maar dat is achteraf :) )

gewoon nee.

• smeerbartje
FREAKJAM schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:46:
De PC hoeft dan niet gekoppeld te worden aan me Xbox/TV om te kunnen gamen/films te kunnen kijken.
Waarschijnlijk komt er een mediacentertje bij me tv, plus zal er een router bij de tv geplaatst worden, dus dan kan alles netjes via utp-kabels.
Let op! Als je nu kiest voor een iMac, dan wil je waarschijnlijk als 'mediacentertje' een iMac.... :D (ik bedoelde een mac mini)

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 17-09-2010 13:53 ]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

smeerbartje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:58:
[...]

Let op! Als je nu kiest voor een iMac, dan wil je waarschijnlijk als 'mediacentertje' een iMac.... :D
Een iMac past moeilijk op een plankje van me tv-meubel denk ik ;)
Dus dat wordt dan een mac-mini waarschijnlijk haha ^^

edit: een nieuwe versie van Apple-TV komt deze maand uit, misschien een beter idee, aangezien een mac-mini toch weer een stukje duurder is ;)

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 16-09-2010 15:28 ]

is everything cool?

Verwijderd

Na 10 jaar Windows gebruikt te hebben ben ik aan het twijfelen om een iMac te gaan kopen.
Echter twijfel ik nog tussen een dual core of quad core. (prijsverschil is toch ~300 euro)

Graag jullie mening!
Ik ben Persoonlijk voor de Core I5 gegaan, ivm ik toch veel met Photoshop, Illustrator en Dreamweaver werk. dat merk je apsoluut wel met een Dual core, en daar bij is Dual core toch al wat ouder. En de meeste aankomende programma's die toch Dual core al bij het Minimum zette.! en aanbevolen wat hogere Core te hebben!.

Maar uiteindelijk is het jou geld niet de mijne, Ik zou toch die 300 euries extra uitgeven! haal je de zeker uit! 100% Dual core krijg je spijt van.! over een half jaartje!
En zou gewoon de 4Gb doen, is snel genoeg.!

Maar uiteraard is dat natuurlijk Mijn mening!

• Awoodentree
  • Niet online

Ik gebruik mijn huidige Windows 7 PC voor de volgende doeleinden:
(Huidige w7 PC draait 64 bits, 4gb ram, 2,4 ghz core 2 duo E6750 OC'ed naar 3,2 ghz)

- Browsen/Internetten
- IRC
- Regelmatig gebruik ik wel eens Photoshop, maar dit is voor de simpele dingetjes.
Ik ben niet een creative designer die in een flink aantal layers wat moet samenstellen.
- Xbox Live (Ik zit op zolder, ik share mijn wireless, utp kabeltje van w7 pc naar xbox toe)
- MKV afspelen naar me TV toe via HDMI.

De laatste 2 punten hoeven niet echt zwaar meegerekend te worden. Ik woon op dit moment tijdelijk bij mijn ouders, maar over een half jaartje hoop ik mijn appartement in te kunnen trekken.

Ik ben van plan mijn iMac te gaan plaatsen in de woonkamer, dus dat zal zeker ook een lust voor het oog zijn.
Ziet er beter uit dan een stoffige PC-kast die langs de tv-meubel komt te staan denk ik zo.

Graag jullie mening!
Hier hebben we de 1na duurste 27" iMac met de i3. Alles werkt razendsnel, Photoshop, After Effects, etc.

• fjs
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

diotav schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:58:

Heb vandaag ook mijn iMac 27-inch binnen gekregen. Maar precies in het midden zit een rode pixel die aanblijft. Gebeld en na een beetje moeilijk te doen zou er een nieuwe worden opgestuurd. (betaal toch geen 3 duizend euro voor een Mac met precies in het midden een rode pixel is heel vervelend!!)

Hoelang duurde het bij jou dat je een mail kreeg? 1 voor ophalen en 1 voor een vervangende iMac?

Baal hier best wel van. Als het nu rechts onderin was geweest. Verder was hij perfect.

To boldly go where no man has gone before...

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nee fjs, ook als de dode pixel rechts onderin had gezeten was het onacceptabel. Precies wat je zegt. Je betaald 3000 euro voor een kwalitatief hoogwaardig product. Daar horen geen dode pixels bij ;)

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

fjs schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:27:
Heb net de iMac 27" met SSD besteld en Core i7.

Ben nu op zoek naar geheugen voor deze iMac.
Zou dit werken? Best wel goedkoop namelijk:
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Kun je dit dan plaatsen, samen met de 2x2gb die er standaard inzit?

• boy4forums
Still waiting...
@girlwithouthermac, gedeelde smart is halve smart! ;)

[ Voor 63% gewijzigd door boy4forums op 16-09-2010 20:45 ]

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
DJH schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:38:
[...]

Het plaatje toont geen so dimmen (toch)...denk dan ook dat je eerst moet figuurzagen voordat ze in de slots passen.

• Vanitas
DJH schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:38:
[...]

Ja dat moet passen.
swiebert schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:05:
[...]

Het plaatje toont geen so dimmen (toch)...denk dan ook dat je eerst moet figuurzagen voordat ze in de slots passen.
Het is wel SODIMM geheugen. De figuurzaag kan in de kast blijven dus ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• fjs
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

[message=,noline]RoyK schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:55[/message]:
Nee fjs, ook als de dode pixel rechts onderin had gezeten was het onacceptabel. Precies wat je zegt. Je betaald 3000 euro voor een kwalitatief hoogwaardig product. Daar horen geen dode pixels bij ;)
Daar heb je ook gelijk in. Ze wilden eerst dat ik naar machouse ging. Vreemd toch ik heb hem in de applestore gekocht. Maar ze had gezegt dat ik een mail zou krijgen 1 voor ophaal gegevens en 1 voor het verzenden van de nieuwe iMac. Maar heb nog steeds geen mail gehad. Even wachten tot morgenvroeg en dan maar bellen??

To boldly go where no man has gone before...

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Even een vraagje, ik heb mijn imac net 4 weken en heb nu een dode pixel ontdekt. voor mijn gevoel zat deze er nog niet en is deze sinds vandaag aanwezig.

Weten jullie hoe Apple hiermee omgaat. Ik zit nog in de 90 dagen regeling.

Ik hoor graag jullie reacties

Verwijderd

swiebert schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:05:
[...]

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 21:00 ]

Verwijderd

Bigg Balls schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:45:
sjaack,

gebruik die van je vriend een aantal dagen en oordeel dan.
ga voor een MS

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 16:59 ]

Verwijderd

boy4forums schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:44:
Still waiting...
@girlwithouthermac, gedeelde smart is halve smart! ;)
thanks.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 21:01 ]

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
Vanitas schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:40:
[...]

Ja dat moet passen.

[...]

Het is wel SODIMM geheugen. De figuurzaag kan in de kast blijven dus ;)
dikke ogen... dat moet het zijn geweest... 8)7

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

niemand die jou tegen kan houden om stront vervelend te gaan doen in de MM. mensen die naar een mac komen kijken kan je aanspreken beter maar geen mac te kopen bij de MM want zus en zo. Ik zou stennis gaan schoppen in de winkel in ieder geval op een drukke zaterdag middag. Heel hard praten, met een boze stem.

Ik vind het overigens vreemd dat jij je geld niet terug krijgt. Ik zou dat maar eens heel goed uitzoeken als ik jou was.

[ Voor 29% gewijzigd door RoyK op 18-09-2010 08:43 ]

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:36:
[...]

niemand die jou tegen kan houden om stront vervelend te gaan doen in de MM. mensen die naar een mac komen kijken kan je aanspreken beter maar geen mac te kopen bij de MM want zus en zo. Ik zou stennis gaan schoppen in de winkel in ieder geval op een drukke zaterdag middag. Heel hard praten, met een boze stem.

Ik vind het overigens vreemd dat jij je geld niet terug krijgt. Ik zou dat maar eens heel goed uitzoeken als ik jou was.
allemaal al gedaan hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:20 . Reden: probleem opgelost ]

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:36:
[...]

Ik heb het uitgezocht maar de MM zwolle is nergens aangesloten, Ik heb nu wel mijn geld terug gekregen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:29 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De Media Markt is toch gewoon de Media Markt? Ongeacht waar deze winkel staat? Misschien een boze email sturen naar de klantenservice van het hoofd kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem is opgelost ik heb mijn geld teruggekregen.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:00:
De Media Markt is toch gewoon de Media Markt? Ongeacht waar deze winkel staat? Misschien een boze email sturen naar de klantenservice van het hoofd kantoor?
probleem is opgelost ik heb mijn geld teruggekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bel morgen eens naar de hr. Vraag naar de directeur van de vestiging Zwolle

http://www.werkenbijmediamarkt.nl/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Maar girldandhermac, waarom koop je hem dan überhaupt bij de MediaMarkt en niet gewoon in de online Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:18:
Bel morgen eens naar de hr. Vraag naar de directeur van de vestiging Zwolle

http://www.werkenbijmediamarkt.nl/contact
Bedankt voor de tip. Ik heb ze gebeld en krijg vandaag nog bericht terug. Wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de iMac en ervaringen uit wisselen. Problemen met de Media Markt (of welke andere winkel) horen hier niet thuis. Daarvoor kun je beter een topic in het Shopping Forum openen.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 17-09-2010 10:03 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb ze gebeld en krijg vandaag nog bericht terug. Wordt vervolgd ....
@girlandhermac weet waar je aan begint ze kunnen nu wel op smaat beroepen omdat je bij naam en toenaam hebt benoemt hier moet je wel mee oppassen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Ik heb zojuist de iMac 27 inch...WOW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
Afgelopen weekend overleed zeer plotseling het tft-scherm van m'n iMac 17" van mei 2007. Het bekende 1/3-deel van Rechter schermzijde bestaat uit witte en violet gekleurde balk met verticale streepjes syndroom is plotseling ingetreden.

Balen, geen geld voor een nieuwe, reparatie kost €800, wat nu?

Toch, met de stoute schoenen aan maandag gebeld met Applecare. Resultaat: "Nee meneer uw Applecare is al geruime tijd geleden afgelopen, helaas" - einde gesprek. Aan het einde van de middag word ik gebeld door dezelfde Applecare medewerker als ik 's-ochtends gesproken heb. Die verteld dat voor de zekerheid nog even contact is gezocht met de tweede lijn. Gevolg er blijkt nog steeds een reparatieprogramma voor dit euvel te lopen, de iMac wordt alsnog gratis gerepareerd. Hulde daarvoor. :)

[ Voor 3% gewijzigd door archivist op 20-09-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Freudie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:19:
Ik heb zojuist de iMac 27 inch...WOW.
Kort en bondig, doch accuraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
archivist schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:10:
Afgelopen weekend overleed zeer plotseling het tft-scherm van m'n iMac 17" van mei 2007. Het bekende 1/3-deel van Rechter schermzijde bestaat uit witte en violet gekleurde balk met verticale streepjes syndroom is plotseling ingetreden.

Balen, geen geld voor een nieuwe, reparatie kost €800, wat nu?

Toch, met de stoute schoenen aan maandag gebeld met Applecare. Resultaat: "Nee meneer uw Applecare is al geruime tijd geleden afgelopen, helaas" - einde gesprek. Aan het einde van de middag word ik gebeld door dezelfde Applecare medewerker als ik 's-ochtends gesproken heb. Die verteld dat voor de zekerheid nog even contact is gezocht met de tweede lijn. Gevolg er blijkt nog steeds een reparatieprogramma voor dit euvel te lopen, de iMac wordt alsnog gratis gerepareerd. Hulde daarvoor. :)
dat is wel mooie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Laatst online: 16:05
Inmiddels gebruik ik anderhalf jaar met veel plezier een macbook alu 2.0 met 4 gig ram. Sindsdien begon mijn Windows (Vista en later 7) pc me steeds meer tegen te staan.
Na lang twijfelen (blijft toch redelijk wat geld) heb ik zojuist een iMac 27" i7 met 8 gig ram besteld (lang leve docentenkorting!).

Ik ga hem gebruiken voor zware videobewerking (after effects, cinema 4d), muziekproductie/recording en grafische vormgeving.

Nu nog 4 dagen wachten tot de bezorging, can't wait! :)

Ik lees hier en daar over issues met gele waas. Is dit het beste te testen bij het witte opstartscherm? Of een speciale tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeuroticaPills schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:33:
Inmiddels gebruik ik anderhalf jaar met veel plezier een macbook alu 2.0 met 4 gig ram. Sindsdien begon mijn Windows (Vista en later 7) pc me steeds meer tegen te staan.
Na lang twijfelen (blijft toch redelijk wat geld) heb ik zojuist een iMac 27" i7 met 8 gig ram besteld (lang leve docentenkorting!).

Ik ga hem gebruiken voor zware videobewerking (after effects, cinema 4d), muziekproductie/recording en grafische vormgeving.

Nu nog 4 dagen wachten tot de bezorging, can't wait! :)

Ik lees hier en daar over issues met gele waas. Is dit het beste te testen bij het witte opstartscherm? Of een speciale tool?
Hier heb je een link naar een pagina waar je kan testen op dode pixels en een gele waas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 09:21
Nou ik ben om. Mijn Magic Mouse doet zijn werk nu bij de computer van mijn vriendin. Ik werk nu alleen nog maar met de trackpad.

Misschien kom ik er wel van terug als ik weer met FCE ga werken, maar tot dan werkt het trackpad heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sander_dr schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:31:
Nou ik ben om. Mijn Magic Mouse doet zijn werk nu bij de computer van mijn vriendin. Ik werk nu alleen nog maar met de trackpad.

Misschien kom ik er wel van terug als ik weer met FCE ga werken, maar tot dan werkt het trackpad heerlijk.
Dus je doet alles op je trackpad begrijp ik. Ik vind het persoonlijk vermoeid werken als ik het trackpad op mijn laptop gebruik (dus het vlakje onder je toetsenboard). Is het te vergelijken met elkaar of ervaar je de trackpad echt heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 09:21
RoyK schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:06:
[...]

Dus je doet alles op je trackpad begrijp ik. Ik vind het persoonlijk vermoeid werken als ik het trackpad op mijn laptop gebruik (dus het vlakje onder je toetsenboard). Is het te vergelijken met elkaar of ervaar je de trackpad echt heel anders?
het is wel vergelijkbaar, maar(!): het trackpad ligt links naast mijn toetsenbord. Op een laptop zit het trackpad in het midden onder je toetsenbord. Daarom voelt het natuurlijker aan. Ik vind dat je met een laptop met trackpad een onnatuurlijke houding met je arm hebt. Dat probleem is er nu niet.

Bovendien is het trackpad een stuk groter. Precies dezelfde maat als mijn toetsenbord. Dus in dat opzicht niet vergelijkbaar met een klein trackpad op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
aramdin schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:00:
Heeft er iemand al een 2TB in zn iMac laten zetten (een aftermarket HDD that is)? Ik heb de bekende Seagate serie (1TB) en wil er eigenlijk een 2TB in (laten) zetten en had al gelezen dat je bij de 2009/2010 series moet opletten i.v.m. de temp sensor stekkers. Voorheen was het een opgeplakte sensor, nu worden die direct aangesloten op de HDD's. Iemand ervaring met deze HDD in een 27" 2009 model?

Ik wil er een Seagate Barracuda XT 2TB inlaten zetten > http://www.seagate.com/ww...ts/desktops/barracuda_xt/

Ik heb mijn iMac echter aangeschaft bij Prowarehouse.nl, maar laat ik nu net niet in de buurt wonen, kan ik bij een iFactors achtige winkel aankloppen? Zoja, enig idee wat de kosten zijn?
Helaas nog geen antwoord op gekregen, dus bij deze een bump O-)

Instagram / YouTube

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Volgende iMac mag van mij wel een zelfde systeem hanteren als de macbookpro van nu. Dus een slot waarin je makkelijk een schijf in of uit kan halen ;)
Wil een SSD in mijn iMac maar niet een van 500 euro :)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
[message=,noline]MrOrange schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:32[/message]:
Volgende iMac mag van mij wel een zelfde systeem hanteren als de macbookpro van nu. Dus een slot waarin je makkelijk een schijf in of uit kan halen ;)
Wil een SSD in mijn iMac maar niet een van 500 euro :)
Je krijgt er wel meteen 1 van 256GB, maar je hebt helemaal gelijk.

Voor Apple is al het "meerwerk" gouden handel.

• smeerbartje
Ik zit net te denken; het enige dat ik zou veranderen als ik mijn iMac opnieuw aan zou schaffen is een SSD, i.p.v. een harde schijf. Als ik de iMac namelijk uit 'sleep' haal, dan stoor ik me enorm aan het 'opspinnen' van de harde schijf. Niet dat het heel erg lang duurt, maar het gevoel dat dat ding weer begint te draaien (bewegende onderdelen, slijtage, blablabla) geeft me de kriebels :D. Stom, ik weet het...

Wat zou het kosten om er door een Apple shop (dus met behoud van garantie/apple care) een SSD schijf in te laten zetten?

Verwijderd

smeerbartje schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:04:
Ik zit net te denken; het enige dat ik zou veranderen als ik mijn iMac opnieuw aan zou schaffen is een SSD, i.p.v. een harde schijf. Als ik de iMac namelijk uit 'sleep' haal, dan stoor ik me enorm aan het 'opspinnen' van de harde schijf. Niet dat het heel erg lang duurt, maar het gevoel dat dat ding weer begint te draaien (bewegende onderdelen, slijtage, blablabla) geeft me de kriebels :D. Stom, ik weet het...

Wat zou het kosten om er door een Apple shop (dus met behoud van garantie/apple care) een SSD schijf in te laten zetten?
Zijn dat niet de fans die je hoort?

• Maaark
  • Laatst online: 12-09 20:26
smeerbartje schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:04:

Lees eventjes terug, in een post van mij heb ik daar het antwoord op gegeven.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Mis mijn iMac :'(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

Hehe wil even zeggen dat ik sinds 4 dagen de overstap van windows naar Apple heb gemaakt. Heb nu een 27inch iMac i5 basis model staan met time capsule. En ik moet zeggen als zwaar windows gebruiker (i.v.m. mijn werk) dat Apple echt wel zijn huiswerk heeft gedaan. Plus het feit dat ik nu in de huiskamer zit omdat vrouwlief het ook een mooi apparaat vindt. ;)

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.