[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.605 views

Onderwerpen

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
[message=,noline]marmich schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:42[/message]:
Hehe wil even zeggen dat ik sinds 4 dagen de overstap van windows naar Apple heb gemaakt. Heb nu een 27inch iMac i5 basis model staan met time capsule. En ik moet zeggen als zwaar windows gebruiker (i.v.m. mijn werk) dat Apple echt wel zijn huiswerk heeft gedaan. Plus het feit dat ik nu in de huiskamer zit omdat vrouwlief het ook een mooi apparaat vindt. ;)
Kun je mij een indruk geven van de "gevoelde snelheid" van zo'n i5? Hoe werkt dit ten opzichte van een Windows PC qua snelheid? Is de 4GB RAM voldoende (pagen)? Is de HDD snel genoeg?

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 23-09-2010 15:07 ]

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:06:
[...]
Kun je mij een indruk geven van de "gevoelde snelheid" van zo'n i5? Hoe werkt dit ten opzichte van een Windows PC qua snelheid? Is de 4GB RAM voldoende (pagen)? Is de HDD snel genoeg?
Aangezien hier thuis hetzelfde model staat; het voelt razendsnel aan. Echt met Windows vergelijken kan ik het niet, want ik vind dat OS X veel soepeler aanvoelt. De 4 GB RAM is (tot nu toe) genoeg en de HDD zijn ook geen problemen mee.

Edit: Ik was in de war met de Macbook's (i5). Hier hebben we het i3 model.

[ Voor 6% gewijzigd door Awoodentree op 23-09-2010 17:36 ]

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:35

Bjk

Ik twijfel nog erg tussen de 27" Intel Core i3 en de Quadcore. Ik ga de opvolger van mijn iMac 24" 3.02 ghz uit mid 2008 vooral gebruiken voor photoshop, programmeren en af en toe een game. Dus heb ik een aantal vragen:

1. Is de 27" Intel Core i3 een merkbare upgrade qua snelheid op mijn 24" 3.02 ghz uit midden 2008?
2. Is de 27" Intel Core i3 geschikt voor mijn taken of kan ik beter de quad core pakken voor de extra prijs?

• JAHRASTAFARI
[message=,noline]Awoodentree schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:12[/message]:
[...]

Aangezien hier thuis hetzelfde model staat; het voelt razendsnel aan. Echt met Windows vergelijken kan ik het niet, want ik vind dat OS X veel soepeler aanvoelt. De 4 GB RAM is (tot nu toe) genoeg en de HDD zijn ook geen problemen mee.

Edit: Ik was in de war met de Macbook's (i5). Hier hebben we het i3 model.
Bedoel je dat je een I3 iMac hebt, en dat deze al lekker soepel loopt?

• Awoodentree
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:59:
[...]

Bedoel je dat je een I3 iMac hebt, en dat deze al lekker soepel loopt?
Ja, klopt inderdaad. De i3 iMac 27" loopt hartstikke soepel hier.

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:06:
[...]
Wat al aangegeven is dat alles al lekker soepel loopt.
Mijn keuze om voor een i5 core te gaan i.p.v een i3 core is dat ik een berg aan filmpjes heb onbewerkt en een zooi foto's van 3 jaar die ik door tijdgebrek en capaciteits problemen met mijn oude Windows Pc niet goed kon bewerken. Vandaar dat ik voor de i5 core ben gegaan, de i7 was voor mij te duur en overkill.

Voor het gegeheugen is 4 Gb prima ik kan alles doen terwijl mijn HD video's aan het renderen ben en tergelijk aan het internetten of tekstverwerken. Als tip kan ik meegeven (en deze kreeg ik ook te horen in de winkel als advies),
zet er later als je wilt uitbreiden naar 8GB intern geheugen dan twee bankjes van 4 GB in. de prijs zal naar verwachten alleen maar dalen in de toekomst en er zijn genoeg winkels waar ze geheugen verkopen voor een Apple. Maar dat is mijn ervaring en advies :P

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Waarom dan 2x 4GB erin en niet 4x 2GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten er wel 4 bankjes in kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Bij mijn weten zit er standaard 2x2GB in en zijn er nog twee slots vrij. 2x4GB erbij zou dan 12GB opleveren.

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:42:
Moeten er wel 4 bankjes in kunnen ?
Zover ik weet is het advies om altijd aan gelijke size aan geheugen banken te nemen.
De iMac heeft 4 sloten dus standaard bij 4 GB geheugen is dat twee maal 2GB aan geheugen modules.
De optie om bijvoorbeeld 10GB geheugen dus 2x 4GB plus en één maal 2 GB module is niet aan te bevelen weet ook niet eens of dat gaat werken.

Maximaal kan er in de nieuwe versie iMac 16 GB 4x 4GB modules.

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

marmich schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:20:
[...]

Zover ik weet is het advies om altijd aan gelijke size aan geheugen banken te nemen.
De iMac heeft 4 sloten dus standaard bij 4 GB geheugen is dat twee maal 2GB aan geheugen modules.
De optie om bijvoorbeeld 10GB geheugen dus 2x 4GB plus en één maal 2 GB module is niet aan te bevelen weet ook niet eens of dat gaat werken.

Maximaal kan er in de nieuwe versie iMac 16 GB 4x 4GB modules.
Zover ik weet kunnen de huidige Intel mainstream cpu's alleen single en dual-channel werken. De workstation cpu's in de Mac Pro kunnen ook triple-channel werken maar dat geeft weinig real-life voordeel. In een iMac zal je dus hooguit dual-channel kunnen werken, en als je dus twee verschillende paartjes installeert zal dat geen negatief effect hebben, mits je beide paartjes verdeelt over de twee channels.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag ook de gelukkige eigenaar van de 21 inch I3 Imac. Geen dode pixels, geen gele waas, tevreden klant :)

Heb alle optie's nog even open gelaten door niet in te gaan op de verschillende (dure!) aanbiedingen van Amac. Sowieso had ik daar nog wat vragen over:

* Heb zowel positieve als negatieve adviezen gelezen over het wel of niet aankopen van Applecare via sites als Ebay. Het scheelt toch een behoorlijke hap geld. Aanrader of niet?

* Wat is nu het voordeel van airport t.o.v. een normale draadloze router? Kan het zelf niet echt ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Sinds vorge week eigenaar van een 27 inch model. Geen dode pixels hoewel ik dat in eerste instantie wel dacht. Het blijkt een stukje vuil te zijn dat aan de binnenkant op het glazen scherm zit.

Binnenkort terug naar apple.. Eerst maar eens kijken of Apple waar maakt wat ze al jaren zeggen ;). Voorlopig loop ik tegen problemen aan omdat Apple geen NTFS ondersteunt en mijn NAS NTFS geformatteerd is.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wilfred: Dat je NAS NTFS geformatteerd is geen enkel probleem voor je iMac. Met je NAS praat je namelijk via een protocol: SMB, AFS of NFS. Ik betwijfel trouwens of je NAS NTFS geformatteerd is, maar in feite doet dat niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

En anders is er NTFS3G om dat probleem op te lossen :)

Ik stream van alles en nog wat over het netwerk, ook van NTFS schijven en dat gaat daar prima mee. Ook leven en schrijven zijn geen probleemkindjes :)

Ben nu ongeveer een jaartje Mac gebruiker en tot recent (moet ik tot mij spijt toegeven :+ ) ook nog windows gebruiker. En toen kwam ik Wine.app tegen... het was alsof een dreigende regenwolk zo uit elkaar spatte en de zon in volle glorie begon te schijnen. Sindsdien ben ik compleet windows af.

Alleen mijn werk laptop staat het nog op, maar dat wordt ook minder want daar draait Ubuntu ook op :+

Ik speel op groot scherm D3D games zonder probleem. OS X is nu helemaal mijn ding en 24" is tot nu toe iig, groot zat.

* WhizzCat hoogst tevreden Apple gebruiker. iPhone is onderweg ook :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:23:
Sinds vrijdag ook de gelukkige eigenaar van de 21 inch I3 Imac. Geen dode pixels, geen gele waas, tevreden klant :)

Heb alle optie's nog even open gelaten door niet in te gaan op de verschillende (dure!) aanbiedingen van Amac. Sowieso had ik daar nog wat vragen over:

* Heb zowel positieve als negatieve adviezen gelezen over het wel of niet aankopen van Applecare via sites als Ebay. Het scheelt toch een behoorlijke hap geld. Aanrader of niet?

* Wat is nu het voordeel van airport t.o.v. een normale draadloze router? Kan het zelf niet echt ontdekken..
Hier staat nu ook de Airport Extreme sinds een weekje of 3. Hij is ongelofelijk snel, dat komt ook mede omdat onze oude draadloze router een jaartje of 4 oud is.. ;) Maar 1080p videos streamen is easy met de Airport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Vorige week een nieuwe iMac 21,5" gekocht bij de lokale APR.
Thuis uitgepakt en gelijk een teleurstelling, er was een leuke gele waas aanwezig aan de onderkant van het scherm.
Volgende dag maar weer ingepakt en teruggebracht naar de winkel. Had verwacht dat ze meteen een nieuwe zouden meegeven maar daar wilden ze niet aan beginnen. Wel konden ze hem naar de technische dienst brengen om er een nieuw scherm in te zetten. Dus dat maar gedaan.
Vandaag teruggekomen van de reparatie en gelijk maar even in de winkel gekeken of het scherm nu wel in orde was. Maar nee hoor, weer doodleuk een gele zweem aan de onderkant 8)7
Wat blijkt nu, ze schijnen het bijna allemaal de hebben, de 21,5 versies, en de verkoper kwam met een verhaal dat volgens Apple het probleem "binnen de specificaties valt".

Lekker dan, als ik had geweten dat ze bijna allemaal dit probleem hadden had ik hem nooit gekocht.
Heb de verkoper medegedeeld dat ik niet akkoord ben met de reparatie en dat ze maar met een nieuwe oplossing moeten komen. Sta mijn inziens volledig in mijn recht, van een computer van 1200 euro mag je redelijkerwijs verwachten dat het scherm 100% in orde is.

Ze gaan het probleem nu aan Apple voorleggen en volgens de verkoper kunnen er nu twee dingen gebeuren: 1. De overeenkomst wordt ontbonden en Apple betaald mij het aankoopbedrag terug. 2. Ze komen met hun lulverhaal dat het binnnen de specificaties valt...

Stel dat ze nu met het laatste komen, wat kan ik dan nog beginnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dude86: binnen 8 dagen kun je kosteloos retourneren en hoor je je geld terug te krijgen. Dat is wettelijk zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dude86: Het is ronduit schandalig dat je iets ter reparatie aanbiedt en dat je het terugkrijgt en er is gewoon helemaal niets mee gerepareerd. Het is minachting van de klant en je kan het beste wat krachtiger optreden. Er wordt een loopje met je genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
@mark9876: Dat retourneren binnen 8 dagen geldt alleen via een koop op afstand, en dat gaat hier niet op aangezien ik de iMac in de winkel gekocht hebt.

Idd vrij schandalig deze behandeling, met name omdat ze het probleem uitleggen alsof het heel normaal is dat er een gele waas aanwezig is en ik dus eigenlijk maar aan het zeuren ben.
Ik had altijd een goed gevoel over de service van Apple maar dat is nu wel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:43
Dude86 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:21:
Vorige week een nieuwe iMac 21,5" gekocht bij de lokale APR.
Thuis uitgepakt en gelijk een teleurstelling, er was een leuke gele waas aanwezig aan de onderkant van het scherm.
-.........

.............

Ze gaan het probleem nu aan Apple voorleggen en volgens de verkoper kunnen er nu twee dingen gebeuren: 1. De overeenkomst wordt ontbonden en Apple betaald mij het aankoopbedrag terug. 2. Ze komen met hun lulverhaal dat het binnnen de specificaties valt...

Stel dat ze nu met het laatste komen, wat kan ik dan nog beginnen :?
Read this: als in redelijkheid dit niet opgelost wordt gewoon briefje sturen, 10 dagen wachten en naar de kantonrechter (dat kost haast niks) voor jou, wel voor de tegenpartij. meestal is dat voldoende dreiging voor oplossinng (blijf alleen ltijd redelijk) . Kijk hier anders http://bit.ly/d5JWXK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dude86: Het verhaal van de winkel klopt niet. Ze doen het aan jou voorkomen alsof die gele waas heel normaal is en dat je eigenlijk aan het zeuren bent. Maar waarom stuurden ze de iMac in eerste instantie dan op naar de reparatieservice? Zeg dan meteen dat die gele waas normaal is.
Ik vind het een schandalige behandeling en ik zou voorstellen dat je onmiddellijk een nieuwe iMac in een nieuwe doos krijgt en anders gewoon je geld terug.
Volgens mij heb je toch wel het recht om een artikel te ruilen binnen 8 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude86 schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:28:
@mark9876: Dat retourneren binnen 8 dagen geldt alleen via een koop op afstand, en dat gaat hier niet op aangezien ik de iMac in de winkel gekocht hebt.

Idd vrij schandalig deze behandeling, met name omdat ze het probleem uitleggen alsof het heel normaal is dat er een gele waas aanwezig is en ik dus eigenlijk maar aan het zeuren ben.
Ik had altijd een goed gevoel over de service van Apple maar dat is nu wel veranderd.
En voor dat koop op afstand er bij kwam had je altijd nog het consumentenrecht, wat ongeveer omvat dat je iets binnen 7 dagen zonder enig vraag/antwoord mag retourneren. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je niet eens het bonnetje meer nodig hebt maar de afschrijving van een bank/creditcard voldoende is.

Oja daarom kwam ik hier... heb de 27" dualcore vandaag besteld, vorig jaar 27" quadcore voor m'n pa gekocht en ben er steeds zo van gecharmeerd geweest dat ik er elke maand wel een heb geconfigureerd en vandaag had ik zoiets van "Ik doe het!" :) Echt top spul!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Dude86 schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:28:

Idd een schandalige behandeling van de APR, mocht je er niet uitkomen met je dealer zou ik zowiezo een belletje plegen met Apple Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe, elke keer weer, de verhalen over fysieke winkels waar apple producten worden verkocht(op de officiële apple winkel na) en hun garantie tevoorschijn komen. Dit zou toch juist 'het' voordeel moeten zijn van het kopen bij een fysieke winkel, service, garantie, het is allemaal vele malen beter. Right :')

Gewoon rechtstreeks via de apple website bestellen is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 06:13:
Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe, elke keer weer, de verhalen over fysieke winkels waar apple producten worden verkocht(op de officiële apple winkel na) en hun garantie tevoorschijn komen. Dit zou toch juist 'het' voordeel moeten zijn van het kopen bij een fysieke winkel, service, garantie, het is allemaal vele malen beter. Right :')

Gewoon rechtstreeks via de apple website bestellen is mijn advies.
Wat is een "officiele" winkel dan? Die zijn er in Nederland niet volgens mij.
Geldt jouw klacht dan ook voor de "Premium Resellers" zoals A-Mac enzo?

edit: Ah, het voorgaande gaat juist over "APR's".. Duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:40:
[...]

En voor dat koop op afstand er bij kwam had je altijd nog het consumentenrecht, wat ongeveer omvat dat je iets binnen 7 dagen zonder enig vraag/antwoord mag retourneren.
Dat is onzin. Er bestaat geen algemeen recht op het zomaar weer omruilen van een product als er niets mee aan de hand is. Wat wel bestaat is een algemeen recht op een vervangend product als het eerste product niet aan de verwachting voldoet (wat hier aan de hand is). Ze hadden dus een nieuwe moeten geven of, als dat niet kan, geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ben op dit moment een gebruiker die enkel gebruik maakt van zijn (Windows) PC om te internetten.
Beetje youtube checken, GoT, forumpjes etc je kent het wel :)

Echt heel zelden gebruik ik wel eens Photoshop voor wat kleine bewerkingen en verder luister ik graag muziek. Filmpjes kijken zal ik uiteindelijk gaan doen via mijn HTPC. Muziek luisteren als het kan toch stiekem op de Mac, hoewel de mp3tjes waarschijnlijk op de HTPC komen te staan.

Verder is het handig als ik remote mijn HTPC kan overnemen, maar volgens mij is RDP gewoon mogelijk met een Mac. Om een lange vraag kort te maken, welke Mac is het meest geschikt voor mij? Ik wil hem over een half jaartje ongeveer gaan aanschaffen (dan trek ik mijn nieuwe appartement in). Is een quad-core overkill of niet? Het liefst wil ik wel gewoon een 27" scherm, want ik prefereer wel een groot scherm. (Gebruik nu 1680x1050, 22").

Ik twijfel echt wat ik moet gaan kopen, en stiekem is het toch 300 euro verschil. Misschien is een Mac Mini met los scherm ook aan te raden, maar zo een 27" scherm is gewoon machtig mooi lijkt me. Ik ben benieuwd wat jullie mening is ^^

Wel jammer trouwens dat ze niet de Mac van de "laagste klasse" verkopen met een 27" scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 28-09-2010 19:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:07:
Ik ben op dit moment een gebruiker die enkel gebruik maakt van zijn (Windows) PC om te internetten.
Beetje youtube checken, GoT, forumpjes etc je kent het wel :)

Echt heel zelden gebruik ik wel eens Photoshop voor wat kleine bewerkingen en verder luister ik graag muziek. Filmpjes kijken zal ik uiteindelijk gaan doen via mijn HTPC. Muziek luisteren als het kan toch stiekem op de Mac, hoewel de mp3tjes waarschijnlijk op de HTPC komen te staan.

Verder is het handig als ik remote mijn HTPC kan overnemen, maar volgens mij is RDP gewoon mogelijk met een Mac. Om een lange vraag kort te maken, welke Mac is het meest geschikt voor mij? Ik wil hem over een half jaartje ongeveer gaan aanschaffen (dan trek ik mijn nieuwe appartement in). Is een quad-core overkill of niet? Het liefst wil ik wel gewoon een 27" scherm, want ik prefereer wel een groot scherm. (Gebruik nu 1680x1050, 22").

Ik twijfel echt wat ik moet gaan kopen, en stiekem is het toch 300 euro verschil. Misschien is een Mac Mini met los scherm ook aan te raden, maar zo een 27" scherm is gewoon machtig mooi lijkt me. Ik ben benieuwd wat jullie mening is ^^

Wel jammer trouwens dat ze niet de Mac van de "laagste klasse" verkopen met een 27" scherm.
Als ik jou was zou ik dan voor de goedkoopste 27" iMac gaan, aangezien je niet echt zware dingen doet. Dus degene met de i3 en de 5670.

PS: 27" iMac is inderdaad machtig mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
joepert schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:09:
[...]

Dat is onzin. Er bestaat geen algemeen recht op het zomaar weer omruilen van een product als er niets mee aan de hand is.
Toch even beter zoeken jongen http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand :Y)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Hij koopt hem toch niet op afstand? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:08:
@Dude86: Het verhaal van de winkel klopt niet. Ze doen het aan jou voorkomen alsof die gele waas heel normaal is en dat je eigenlijk aan het zeuren bent. Maar waarom stuurden ze de iMac in eerste instantie dan op naar de reparatieservice? Zeg dan meteen dat die gele waas normaal is.
Ik vind het een schandalige behandeling en ik zou voorstellen dat je onmiddellijk een nieuwe iMac in een nieuwe doos krijgt en anders gewoon je geld terug.
Volgens mij heb je toch wel het recht om een artikel te ruilen binnen 8 dagen?
Hmm, hoop dat het voor mij beter uitpakt.

Heb inmiddels een week of 2 een iMac staan (nauwelijks gebruikt tot nog toe :X) maar die heeft dus ook een flinke gele waas onderin zitten.
Apple gebeld, zat net over de termijn heen van een rechtstreekse wissel. Natuurlijk stom van mezelf dat ik er niet eerder om gebeld had. Maar goed probleem werd wel erkend, maar moet er dus wel mee naar een APR.
Morgen dus m'n Mac naar Xando slepen en hopen dat dat daar de gele waas wel wordt gezien.
Maar zoals ik het nu lees dan kan dat zomaar een probleem worden, hoop dus van niet. Want zoals hier gezegd wordt 1200E dan verwacht je minimaal een goed scherm.

Sowieso raar dat dit probleem al een zeer lange tijd doorsleept bij de iMac's en dat zonder enige noemenswaardige oplossing vanuit Apple. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik ben nog steeds bezig om de situatie met apple online op te lossen. Waarschijnlijk komt het wel allemaal goed.

Samen met de Imac heb ik Office for Mac gekocht, omdat ik wilde checken of de gele waas ook met Office te zien was. Was dit namelijk niet het geval, dan had ik de Imac niet teruggestuurd.
Aanvankelijk zat ik weer te denken om toch maar voor een 21 inch te gaan, maar ik heb nu dus begrepen dat de gehele lijn last heeft van de gele waas. Ik zie af van verdere koop van een Imac.

Nu zit ik dus met Office opscheept. Is er iemand die dit van mij zou willen overnemen?? De Office wordt gratis geupgraded naar de nieuwste versie vanaf november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Awoodentree schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:
[...]

Hij koopt hem toch niet op afstand? 8)7 8)7
LOL :*) Verkeerd opgevat solly
boy4forums schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:34:
Nu zit ik dus met Office opscheept. Is er iemand die dit van mij zou willen overnemen?? De Office wordt gratis geupgraded naar de nieuwste versie vanaf november.
Heb nu de 2011 versie op "proef" werkt uitstekend. Eindelijk een Outlook ipv Entourage

[ Voor 45% gewijzigd door Appie Heijn op 28-09-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Stiekem schrik ik wel heel erg van aantallen "gele waas" fouten in de schermen van de iMac.
Gelukkig staat een aanschaf van de iMac bij mij pas over een half jaartje in de planning.
Hopelijk hebben ze tegen die tijd dit probleem opgelost.

is everything cool?

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik ben op zoek naar een Headset voor op de Imac om te skypen, iemand nog een goede tip voor mij?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Ik heb mijn 27 i3 standaard model vanmorgen ontvangen, beetje gespeeld en cs5 installatie aangezet. Inene pop valt ie uit, meteen daarna viel ie uit met opstarten en daarna met het wisselen van een dvd.. Stopcontacten zijn geaard en aangelegd door professioneel bedrijf... iMac G5 en andere PC's hebben hier altijd keurig op gewerkt.

Klinkt iemand dit bekend?

Hardware test gaf geen fouten (maar is alleen mem)

Ik ga 'm nu weer "stressen" met de cs5 installatie.. :(

• Awoodentree
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:57:
Ik heb mijn 27 i3 standaard model vanmorgen ontvangen, beetje gespeeld en cs5 installatie aangezet. Inene pop valt ie uit, meteen daarna viel ie uit met opstarten en daarna met het wisselen van een dvd.. Stopcontacten zijn geaard en aangelegd door professioneel bedrijf... iMac G5 en andere PC's hebben hier altijd keurig op gewerkt.

Klinkt iemand dit bekend?

Hardware test gaf geen fouten (maar is alleen mem)

Ik ga 'm nu weer "stressen" met de cs5 installatie.. :(
Ehh, hier is hij nog nooit uit gevallen in de 4 weken dat hij er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
Heeft er hier iemand ervaring met een imac meenemen in het vliegtuig? En dan voornamelijk als ingecheckte bagase? In januari ga ik terug naar Nederland (dan is mijn stage voorbij, en dan zou ik graag mijn imac mee terug willen nemen. Hier en daar heb ik wel gelezen dat als je 'm in de originele verpakking hebt dat er dan vrij weinig mee kan gebeuren als je er nog een doos overheen pakt. Wellicht dat hier meerdere mensen ervaring mee hebben? Het gaat om een 21,5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:26:
Heeft er hier iemand ervaring met een imac meenemen in het vliegtuig? En dan voornamelijk als ingecheckte bagase? In januari ga ik terug naar Nederland (dan is mijn stage voorbij, en dan zou ik graag mijn imac mee terug willen nemen. Hier en daar heb ik wel gelezen dat als je 'm in de originele verpakking hebt dat er dan vrij weinig mee kan gebeuren als je er nog een doos overheen pakt. Wellicht dat hier meerdere mensen ervaring mee hebben? Het gaat om een 21,5".
Een vriend van mij had zijn 24" iMac in Amerika gekocht en wou hem meenemen. Hij had handdoeken rond zijn iMac gewonden en in een shoppingbag gestoken. Zo is hij in het vliegtuig gestapt, met zijn iMac tussen zijn benen en die staat nu bij hem thuis.
Ik denk dus dat je veilig bent als je hem in zijn originele verpakking laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet had ik mijn iMac in sluimerstand gezet en hem een tweetal uur zo gelaten. Maar wanneer ik juist passeerde, hoorde ik dat hij uit zijn sluimerstand kwam, zonder het scherm op te starten, en dan weer enkele seconden later in sluimerstand ging.
Is dit normaal als een iMac dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit is normaal, het is namelijk een berichtje van je iMac die aan het netwerk doorgeeft dat 'ie nog aanwezig is (zie onderstaand screenshot). Je kunt dit gedrag voorkomen door het vinkje 'Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang' uit te schakelen in Systeemvoorkeuren > Energiestand.

Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/news/graphics/142468-wakeondemand_admin_original.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 04-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:08:
[...]

Een vriend van mij had zijn 24" iMac in Amerika gekocht en wou hem meenemen. Hij had handdoeken rond zijn iMac gewonden en in een shoppingbag gestoken. Zo is hij in het vliegtuig gestapt, met zijn iMac tussen zijn benen en die staat nu bij hem thuis.
Ik denk dus dat je veilig bent als je hem in zijn originele verpakking laat ;)
Hmm oke, alhoewel als ik 'm in de originele verpakking laat en incheck, wordt het lastig om 'm tussen mijn benen te stoppen in het vliegtuig. In elk geval interessant om te weten dat hij een 24" mee heeft kunnen nemen als handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Vraag: ik heb een nieuwe MacBook Pro gekocht (mid 2010). Deze probeer ik met een mini displayport-naar-mini displayport kabel aan te sluiten op mijn iMac 27" (late 2009 model).
Ik zie dan op de iMac echter alleen een standaard Apple bureaublad (dat sterrenstelsel zeg maar) en verder helemaal niets. Als ik vervolgens iets doe op de MBP zie ik ook helemaal niets gebeuren op het scherm van de iMac.
Volgens de site van Apple zou dit gewoon moeten werken, want de 27" iMac moet ook inkomend beeldsignaal kunnen ontvangen. Aangezien ik geen andere mini display-apparatuur heb, kan ik niet troubleshooten. Heb uiteraard al wel geprobeerd beide machines opnieuw op te starten en de kabel andersom te gebruiken (hoewel dat natuurlijk niets zou moeten uitmaken). Als ik op de iMac Command-F2 doe, krijg ik keurig het beeld van de iMac te zien en kan daarin ook gewoon werken. Doe ik weer Command-F2, dan zie ik weer alleen het lege bureaublad. Trek ik de mini displayport-kabel eruit, dan herstelt de iMac zich weer in zijn eigen stand.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Check even wat de instelling in je Displays is. Het scherm wordt normaal gesproken een uitbreiding van je bureaublad als ik het goed heb. Aan de hand van de Display instellingen kan je zien hoe hoog en aan welke kant je uitbreiding heeft plaatsgevonden :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Iemand ervaring met Card-Services Noord? En dat met name met het oplossen van een Yellow Tinge? Was laatst bij een andere (vlgs Apple ook ASP, zal de naam niet noemen) maar die wouden er de vingers niet aan branden, had geen zin er stennis om te maken en zal dan ook nooit en te nimmer weer bij hun komen laat staan iets kopen.

Hoe dan ook, kwam dus Card-Noord tegen in mijn omgeving. Lijkt mij een stuk makkelijk daar wat te regelen aangezien zij alleen ASP zijn en niks anders. Maar Apple heeft hun niet als officiele ASP op de site staan?
Dus heeft iemand ervaring met Card-Noord en garantie issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
@Beanie: Raar verhaal. Heb je Apple niet zelf gebeld? Je kan volgens mij niet naar elk willekeurig ASP gaan om garantie te claimen. Garantie afwikkelen via winkel of (als je dat hebt) via Aple Care. Als je geen Apple Care hebt en ze willen je in de winkel niet helpen, is er alle reden om heel veel stennis te schoppen.

Een concreet antwoord op je vraag: de gele waas op mijn iMac heeft er toe geleid dat (allemaal geregeld door Apple Care) Card in Amersfoort er een nieuw display ingezet heeft. Geen idee wat de relatie is tot Card-Noord. Op zich hebben ze mijn problemen (er was ook nog een nieuw moederbord nodig) goed verholpen. Alleen het terugbezorgen ging wat minder soepel maar dat leek mij een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
aramdin schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:59:
Check even wat de instelling in je Displays is. Het scherm wordt normaal gesproken een uitbreiding van je bureaublad als ik het goed heb. Aan de hand van de Display instellingen kan je zien hoe hoog en aan welke kant je uitbreiding heeft plaatsgevonden :)
Ik ga het vanavond even proberen, maar het lijkt me zo op het eerste gezicht niet de oplossing: het zou immers gewoon moeten werken. Op de How to... instructie op de Apple website wordt hierover met geen woord gerept. Evengoed bedankt voor de tip. Als gezegd; ik ga het zeker proberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
joepert schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:40:
@Beanie: Raar verhaal. Heb je Apple niet zelf gebeld? Je kan volgens mij niet naar elk willekeurig ASP gaan om garantie te claimen. Garantie afwikkelen via winkel of (als je dat hebt) via Aple Care. Als je geen Apple Care hebt en ze willen je in de winkel niet helpen, is er alle reden om heel veel stennis te schoppen.

Een concreet antwoord op je vraag: de gele waas op mijn iMac heeft er toe geleid dat (allemaal geregeld door Apple Care) Card in Amersfoort er een nieuw display ingezet heeft. Geen idee wat de relatie is tot Card-Noord. Op zich hebben ze mijn problemen (er was ook nog een nieuw moederbord nodig) goed verholpen. Alleen het terugbezorgen ging wat minder soepel maar dat leek mij een incident.
Dat is het hem juist, heb Apple gebeld. Heb toen meteen gevraagd of de betreffende shop ook kon, kwam wat twijfel aanvankelijk, maar er toen toch gezegd dat ze een ASP waren en dus ook gewoon daarheen kon gaan.

Vermoed dat ze er gewoon geen zin aan hadden, aangezien de gele waas een probleem is dat vaak terug komt en dus ook een klant vaak terugkomt met problemen.

Bel anders straks wel weer even met Apple of Card-Noord ook in aanmerking komt ja of nee. Maar lijkt me toch wel? Ze zijn een onderdeel van Card die ook in Zwolle/Amersfoort e.d. zitten als ik me niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Beanie schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:47:
[...]
Bel anders straks wel weer even met Apple of Card-Noord ook in aanmerking komt ja of nee. Maar lijkt me toch wel? Ze zijn een onderdeel van Card die ook in Zwolle/Amersfoort e.d. zitten als ik me niet vergis?
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
aramdin schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:59:
OK, ik heb het gecheckt en you were right! Je moet dus, als je actief het andere scherm wil kunnen gebruiken, ook de werkbalk naar het andere scherm verplaatsen. Sorry Apple, maar dan mag er van mij wel een wat uitgebreidere handleiding op de site komen. Maar goed het werkt; ben allang blij dat er niet iets pietepeuterigs aan die MBP is waardoor ik er eigenlijk weer mee terug zou moeten naar de winkel....

Cheers voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik kom hier ook eens met mijn vraag haha.

Ik heb nu al ruim een jaar een Macbook Pro 15" i.c.m. een iPod Touch en ik ben serieus verliefd geworden op zowel de hardware als software die Apple levert. Thuis heb ik nog een Windows 7 computer (3GB ram, Q6600, 2X 1TB harddisk, 8800GTS OC2) i.c.m. een 22" TFT monitor van Samsung.

Nu zit ik te overwegen om een iMac 27" aan te schaffen. Dit omdat ik op het werk dualscreen heb en dit is geweldig! Bij een 27" heb je geen dualscreen nodig en daarom lijkt dit me een betere keuze dan de 21,5" versie. Maar door de vele keuzes zie ik echt niet meer wat ik nodig heb en wat overkill is.

Mijn schoonvader heeft sinds kort een Macbook Pro 13" i.c.m. een SSD en dit is echt extreem snel. Je klikt op een programma en het is geopend! Nu wil ik ook een soortgelijk iets op mijn toekomstige iMac zeg maar.

Anyway.. Ik ben nog student en ik gebruik de iMac voornamelijk voor mijn studie ICT. Dus iWork, iTunes, Safari, aantal freeware apps van dat kaliber en ik wil ook nog Virtual PC gebruiken omdat dit nog nodig is (mijn studie is wel in juli 2011 afgelopen).

Is het dan aan te raden om een iMac i5 i.c.m. een SSD te kopen of is dit flinke overkill en is de simpelste iMac (wel van late 2009) voldoende? Dan bedoel ik de goedkoopste 27" iMac die je kan krijgen bij de A Mac.

Of is er misschien wel iets anders aan te raden? De eisen zijn vooral dat alles vloeiend draait en vooral lekker vlot reageert. Want ik wil er in ieder geval niet op achteruit gaan.

p.s. een NAS met 4X 2GB harddisks is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
joepert schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:38:
[...]

OK, ik heb het gecheckt en you were right! Je moet dus, als je actief het andere scherm wil kunnen gebruiken, ook de werkbalk naar het andere scherm verplaatsen. Sorry Apple, maar dan mag er van mij wel een wat uitgebreidere handleiding op de site komen. Maar goed het werkt; ben allang blij dat er niet iets pietepeuterigs aan die MBP is waardoor ik er eigenlijk weer mee terug zou moeten naar de winkel....

Cheers voor de tip!
Mooi om te horen, is ook niet makkelijk om dat kleine balkje te verschuiven, dat was ik al vergeten :) Nog een tip: als je alleen vanaf je imac wilt werken, start dan je Macbook op en sluit het scherm direct (met kabel naar iMac er uiteraard in).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:15:
[...]

Mooi om te horen, is ook niet makkelijk om dat kleine balkje te verschuiven, dat was ik al vergeten :) Nog een tip: als je alleen vanaf je imac wilt werken, start dan je Macbook op en sluit het scherm direct (met kabel naar iMac er uiteraard in).
OK, dat ga ik ook nog proberen! THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
@dennisgamer

Je kunt het beste voor de iMac 27 mid-2010 gaan, daar heb je namelijk op zowel de i3, i5 als i7 de optie om naast je HDD en Superdrive ook nog een SSD te laten monteren door apple. (de ssd wordt dan op een speciale beugel gemonteerd die ontbreekt als je dit niet gelijk besteld, en wordt dan op de 3e SATA port aangesloten die dus alleen aanwezig is bij de mid 2010's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vdkleijn schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:10:
@dennisgamer

Je kunt het beste voor de iMac 27 mid-2010 gaan, daar heb je namelijk op zowel de i3, i5 als i7 de optie om naast je HDD en Superdrive ook nog een SSD te laten monteren door apple. (de ssd wordt dan op een speciale beugel gemonteerd die ontbreekt als je dit niet gelijk besteld, en wordt dan op de 3e SATA port aangesloten die dus alleen aanwezig is bij de mid 2010's)
Maar heeft de SSD wel een meerwaarde? Want het is vrij prijzig. Overal op internet wordt dit wel gezegd maar ik vraag me serieus af hoeveel je van een SSD merkt bij normaal gebruik. Heeft hier iemand een SSD en kan diegene de ervaringen met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ga maar eens de reviews van SSD's bekijken op Tweakers of de vele reviews op Internet, een goede SSD is vele male sneller dan een conventionele HDD. Vraag is of jij er zoveel geld aan wilt besteden :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:58:
[...]Maar heeft de SSD wel een meerwaarde? Want het is vrij prijzig. Overal op internet wordt dit wel gezegd maar ik vraag me serieus af hoeveel je van een SSD merkt bij normaal gebruik. Heeft hier iemand een SSD en kan diegene de ervaringen met ons delen?
Ik heb onlangs mijn PC geupgrade met een SSD (Crucial C300 128GB) en het maakt een ENORM verschil. Alles wat je normaal doet voelt gewoon veel sneller aan. Programma's starten sneller, windows worden sneller geopend, kortom een absolute aanrader.

Ik durf te stellen dat voor normale office / internet / mail gebruik een i3 imac met ssd sneller zal aanvoelen dan een i7 zonder ssd. Enkel bij zeer processor intensieve taken merk je dan de extra rekenkracht van zo'n i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:10:
[...]
Ik heb onlangs mijn PC geupgrade met een SSD (Crucial C300 128GB) en het maakt een ENORM verschil. Alles wat je normaal doet voelt gewoon veel sneller aan. Programma's starten sneller, windows worden sneller geopend, kortom een absolute aanrader.

Ik durf te stellen dat voor normale office / internet / mail gebruik een i3 imac met ssd sneller zal aanvoelen dan een i7 zonder ssd. Enkel bij zeer processor intensieve taken merk je dan de extra rekenkracht van zo'n i7.
Kijk dát moest ik weten :D Het gaat me meer om ervaringen dan om cijfers. Als ik het systeem niet als snel ervaar dan houdt het al snel op vind ik. Erg bedankt voor deze mening en ik denk dat niet alleen ik maar nog tig anderen hier gebruik van kunnen maken om hun keuze te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
hoelang zal het duren voordat +- 1tb ssd een normale prijs heeft 200-400€? ik vind de schijven op het moment nu nog te duur. en verwacht eigenlijk in de toekomst dat deze schijven sneller in prijs dalen en sneller groter worden.
Ik heb net een nieuwe imac gekocht maar zonder ssd, juist omdat ik deze later nog kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
hansje28 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:06:
hoelang zal het duren voordat +- 1tb ssd een normale prijs heeft 200-400€? ik vind de schijven op het moment nu nog te duur. en verwacht eigenlijk in de toekomst dat deze schijven sneller in prijs dalen en sneller groter worden.
Ik heb net een nieuwe imac gekocht maar zonder ssd, juist omdat ik deze later nog kan wijzigen.
[glazenbolmodus] Dat duurt nog 1,5 jaar ongeveer. [/glazenbolmodus]

Nee, ik weet het niet. Volgens mij weet niemand dat hier, tenzij ze tovenaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Er zijn best wel leuke filmpjes te zien op youtube, waar mensen 2 systemen naast elkaar zetten met in de 1 een gewone normale HDD, en in de ander een normale SSD. Gewoon dagelijkse taken opstarten zoals het booten, en opstarten van diverse gebruikelijke programmas

Ik kan het filmpje die ik graag wilde laten zien even niet vinden. Waar je 2 imacs naast elkaar ziet staan..de rechter een complete boot plus test uitvoert..afsluit en de test opnieuw doet, terwijl de linker imac met een hdd nog steeds bezig is met het begin van de test. Het is echt een bizar verschil.

toch geeft dit filmpje een redelijk gevoel mee

YouTube: Micron RealSSD C300 vs. HDD—Everyday Tasks

Helaas zijn de SSD's bij Apple wel erg over de top qua investering.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
RoyK schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:05:
Er zijn best wel leuke filmpjes te zien op youtube, waar mensen 2 systemen naast elkaar zetten met in de 1 een gewone normale HDD, en in de ander een normale SSD. Gewoon dagelijkse taken opstarten zoals het booten, en opstarten van diverse gebruikelijke programmas

Ik kan het filmpje die ik graag wilde laten zien even niet vinden. Waar je 2 imacs naast elkaar ziet staan..de rechter een complete boot plus test uitvoert..afsluit en de test opnieuw doet, terwijl de linker imac met een hdd nog steeds bezig is met het begin van de test. Het is echt een bizar verschil.

toch geeft dit filmpje een redelijk gevoel mee

YouTube: Micron RealSSD C300 vs. HDD—Everyday Tasks

Helaas zijn de SSD's bij Apple wel erg over de top qua investering.
Je bedoelt deze denk ik:
YouTube: HDD vs. SSD - iMac SSD Upgrade with Intel X25-M G2 Postville 80 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
hansje28 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:06:
Tegen de tijd dat je een 1TB SSD krijgt voor 200 euro, is je iMac al aan vervanging toe.

Je moet het meer in de combinatie zien: een "kleine" SSD voor je programma's en OS, en een gewone harddisk of NAS voor de opslag van grote bestanden.

In de iMac wordt een 256GB SSD aangeboden, logisch dat dit een dure optie is. Jammer is dan ook, dat ze niet bijv. een 128GB SSD aanbieden voor zeg 300 euro extra. Kleiner zullen ze niet moeten doen, met 64GB is het al snel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
Een vraag m.b.t. WoW: Hoe draait dit spel en dan voornamelijk eerste ervaringen(voor zo ver mogelijk) met cataclysm? De configuratie waar het om gaat is de iMac 21,5" instapmodel. Deze wordt dus geleverd met een radeon videokaart met aanboord 256mb geheugen.

Zelf heb ik gelezen dat het prima zou moeten draaien, ik ben alleen niet helemaal zeker in hoeverre deze 256mb kaart nog goed genoeg zal zijn. Als ik mij niet vergis dan gebruikt OpenGL het gehele systeem om de prestaties te verbeteren en niet alleen de videokaart, zoals dit bij direct3d het geval is. Toch zit ik met die 256mb.. kan iemand mij, zijn of haar ervaring over dit stuk delen? Ik zit nogsteeds te twijfelen ofhet de moeite waard is om 260e extra uit te geven voor een betere videokaart/processor/hd

[ Voor 9% gewijzigd door Ashy op 08-10-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Awoodentree schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:19:
[...]

[glazenbolmodus] Dat duurt nog 1,5 jaar ongeveer. [/glazenbolmodus]

Nee, ik weet het niet. Volgens mij weet niemand dat hier, tenzij ze tovenaar zijn.
Dit is wel in te schatten. technologie gaat snel, en bedrijven zijn druk aan het experimenteren en uitproberen om zoveel mogelijk in een schijf te krijgen. ik vroeg me dus ook af als er mensen zijn die zich hier in interesseren en meer op de hoogte zijn dan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
hansje28 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:19:
[...]Dit is wel in te schatten. technologie gaat snel, en bedrijven zijn druk aan het experimenteren en uitproberen om zoveel mogelijk in een schijf te krijgen. ik vroeg me dus ook af als er mensen zijn die zich hier in interesseren en meer op de hoogte zijn dan mij.
De SSD's zijn 2 jaar geleden in prijs gezakt, maar sindsdien nauwelijks meer. Het is nu al 2 jaar zo dat de bekendste SSD, de Intel 80GB, 200 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik ben van plan een imac te kopen, maar twijfel zo enorm tussen 21,5 inch en 27inch. heb op dit moment een 24inch, samsung 2443BW , welke met zijn voet redelijk veel naar voren staat. vrees als ik van 24 naar 21,5 ga dat het weer zoveel kleiner lijkt, maar 27inch weer te groot is voor mijn bureau :(

Diepte van mijn bureau = 58centimeter.

Iemand in vergelijkbare situatie die bewust de keuze voor of 21,5 of 27inch heeft gemaakt vanwege bureau-limitaties? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:33
Ik zit er ook rond de 60 cm voor en heb lekker de 27 inch genomen en wil nooit meer terug. Hij is al bijna te klein geworden ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Gister de 21,5 inch Imac aangeschaft. Inmiddels met veel pijn en moeite alles geïnstalleerd. Ik ga morgen of overmorgen windows 7 er naast opzetten want ik word helemaal gek van Leopard. Hopelijk ga ik er langzaam aan wennen zodat ik windows 7 minder er naast hoef te gebruiken maar op dit moment is het een ramp :). Met name het vinden van alternatieve software voor de wat minder gebruikelijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Gigagiel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:15:
Gister de 21,5 inch Imac aangeschaft. Inmiddels met veel pijn en moeite alles geïnstalleerd. Ik ga morgen of overmorgen windows 7 er naast opzetten want ik word helemaal gek van Leopard. Hopelijk ga ik er langzaam aan wennen zodat ik windows 7 minder er naast hoef te gebruiken maar op dit moment is het een ramp :). Met name het vinden van alternatieve software voor de wat minder gebruikelijke zaken.
Heb je er geen Snow Leopard op staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

Gigagiel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:15:
Ik ken het fenomeen, er is maar een oplossing voor en dat is juist GEEN windows 7 gebruiken.
Om echt te wennen zou ik je aanraden om minimaal 3 a 4 weken jezelf te verplichtten geen windows te gebruiken (of heel sporadisch) en je zal zien dat je niet meer terug wilt.

Weer windows gebruiken zal het wennen alleen vertragen of zelfs erger.
Tips voor software ontdekken: http://alternativeto.net/ en www.macupdate.com
en Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6

[ Voor 3% gewijzigd door FTL op 11-10-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
FTL schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 07:53:
[...]

Ik ken het fenomeen, er is maar een oplossing voor en dat is juist GEEN windows 7 gebruiken.
Om echt te wennen zou ik je aanraden om minimaal 3 a 4 weken jezelf te verplichtten geen windows te gebruiken (of heel sporadisch) en je zal zien dat je niet meer terug wilt.

Weer windows gebruiken zal het wennen alleen vertragen of zelfs erger.
Tips voor software ontdekken: http://alternativeto.net/ en www.macupdate.com
en Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6
Ik ben ook sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een fantastische iMac 21,5"
Wat een apparaat zeg! Moet inderdaad ook heel erg wennen aan het besturingssysteem. Maar de hierboven genoemde sites ga ik vanavond even lekker doorspitten op mijn Macje, thanks voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
thijszor schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:22:
Ik ben van plan een imac te kopen, maar twijfel zo enorm tussen 21,5 inch en 27inch. heb op dit moment een 24inch, samsung 2443BW , welke met zijn voet redelijk veel naar voren staat. vrees als ik van 24 naar 21,5 ga dat het weer zoveel kleiner lijkt, maar 27inch weer te groot is voor mijn bureau :(

Diepte van mijn bureau = 58centimeter.

Iemand in vergelijkbare situatie die bewust de keuze voor of 21,5 of 27inch heeft gemaakt vanwege bureau-limitaties? :P
De afstand tot het scherm maakt niet uit: het is niet zo dat op een 27 inch scherm alles ineens groter is. Er past alleen meer op het scherm :D. Ik heb ook de 27 ". Vooral als je meerdere schermen tegelijk open hebt is het echt heel fijn. Je kunt met gemak drie word documenten naast elkaar hebben bijvoorbeeld. Ook voor foto's is een heel groot scherm natuurlijk wel heel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snif snif, Ik heb mijn Imac 27'' I5 4 gb nu 3 weken, en sinds die 3 weken, is mijn balk waar alle apps in staan behoorlijk gegroeid, met de Cs5 adobe, office, en een aantal spellen, maar wat een HEERLIJK ding is het zalig, nergens last van, onbeperkt internet niks geen uitvallen, de stroom is er 1 maal achterheen geweest ivm stroom storing, maar startte netjes op midden IN DE n8. om half 4 zit je stijf in je nest van het lawaai!

Heerlijk geluid zit er in, heb wel een setje Bose boxjes er bij gekocht. maar door verkocht aan een vriend ivm er gewoon super goed geluid uit komt. Kijk er GEEN films op alleen zelf opgenomen films, en muziek zo voor het werk..

maar kortom Te vrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Enige tijd geleden heb ik op mijn nieuwe iMac de backup van de TC teruggezet (backup vorige iMac) alleen nu kan hij niet verder met de oude backup op de TC. Hij wil een nieuwe maken en zegt dan dat de schijf te weinig ruimte heeft.

Hoe kan ik het zo instellen dat ik de oude backup weer gebruik? Had al gegoogled maar kwam er niet echt uit.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Hms, ik hoop dat het hier mag, maar hoe staat iedereen hier tegenover het aanschaffen van 'oudere' generatie imacs nieuw?

De i5 quadcore i5 750 staat bijvoorbeeld bij redcoon voor 1599,- ( http://www.redcoon.nl/ind...43/cid/60033/refId/tweak/ ) , al staat er achter i5 750 wel dual core, maar dat zal een fout zijn ga ik even van uit?

Krijg je voor 100EU meer een quadcore model, in plaats van een i3. lijkt mij een beter keuze? of zijn er naast de prijsverhoging nog meer verschillen bij de nieuwere modellen? naar mijn weten niet als ik zo rondkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
thijszor schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:38:
Hms, ik hoop dat het hier mag, maar hoe staat iedereen hier tegenover het aanschaffen van 'oudere' generatie imacs nieuw?

De i5 quadcore i5 750 staat bijvoorbeeld bij redcoon voor 1599,- ( http://www.redcoon.nl/ind...43/cid/60033/refId/tweak/ ) , al staat er achter i5 750 wel dual core, maar dat zal een fout zijn ga ik even van uit?

Krijg je voor 100EU meer een quadcore model, in plaats van een i3. lijkt mij een beter keuze? of zijn er naast de prijsverhoging nog meer verschillen bij de nieuwere modellen? naar mijn weten niet als ik zo rondkijk.
Bij de nieuwe modellen kan ook een SSD én harddisk besteld worden. En waren de mid 2010 modellen ook niet de eerste die ook het display van de iMac kunnen gebruiken met een andere PC/laptop? Dus displayport als input.

Verder qua specs:

http://www.everymac.com/s...010-late-2009-models.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:31:
[...]
Bij de nieuwe modellen kan ook een SSD én harddisk besteld worden. En waren de mid 2010 modellen ook niet de eerste die ook het display van de iMac kunnen gebruiken met een andere PC/laptop? Dus displayport als input.
Nee hoor dat kan met de mijne (end-2009) ook al, volgens mij is de end 2009 wel de eerste die het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wil vandaag een nieuwe i7 gaan bestellen, maar zit erg te twijfelen over de harddisk. SSD wil ik nog even terzijde laten vanwege de prijs. Twijfel tussen de 1tb en 2tb.

Qua ruimte maakt het voor mij eigenlijk niet heel veel uit. 1tb is eigenlijk meer dan voldoende. Ik gebruik externe FW800 voor opslag. Maar wat ik mij afvraag is of de 2tb schijf niet sneller/zuiniger/stiller is etc.. Dat is voor mij wel een belangrijke reden :) Op internet kan ik er niet veel over vinden. Daarnaast weet ik dat Apple verschillende schijven gebruikt in dezelfde configuraties (seagate/hitachi/wd) etc.. Maar misschien dat ze voor de 2tb schijven weer een ander model kiezen.

Weet iemand welke schijven er gebruikt worden in de 1tb en 2tb configs? Of welke hebben jullie momenteel in je iMac 27 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:05:
Wil vandaag een nieuwe i7 gaan bestellen, maar zit erg te twijfelen over de harddisk. SSD wil ik nog even terzijde laten vanwege de prijs. Twijfel tussen de 1tb en 2tb.

Qua ruimte maakt het voor mij eigenlijk niet heel veel uit. 1tb is eigenlijk meer dan voldoende. Ik gebruik externe FW800 voor opslag. Maar wat ik mij afvraag is of de 2tb schijf niet sneller/zuiniger/stiller is etc.. Dat is voor mij wel een belangrijke reden :) Op internet kan ik er niet veel over vinden. Daarnaast weet ik dat Apple verschillende schijven gebruikt in dezelfde configuraties (seagate/hitachi/wd) etc.. Maar misschien dat ze voor de 2tb schijven weer een ander model kiezen.

Weet iemand welke schijven er gebruikt worden in de 1tb en 2tb configs? Of welke hebben jullie momenteel in je iMac 27 zitten?
Ik heb oa Western Digital, Hitachi en Seagate's voor 1 en 2tb gezien.
Meestal is het zo als er minder platters in de schijf zitten dat ie koeler,stiller en zuiniger is.
Let op als je je iMac ontvangt of ie ontzettend ratelt, net of er een ouwe Maxtor schijf in zit, waarschijnlijk heb je dan een Seagate en dat irri geluid zal je waarschijnlijk doen beslissen om je iMac ff om te ruilen voor een ander exemplaar.

[ Voor 10% gewijzigd door dolby op 13-10-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:34:
[...]

Ik heb oa Western Digital, Hitachi en Seagate's voor 1 en 2tb gezien.
Meestal is het zo als er minder platters in de schijf zitten dat ie koeler,stiller en zuiniger is.
Hoeveel platters zitten er dan in de 2tb? 2 van 1tb of 4 van 500gb. Of zal dat ook weer per schijf verschillen.

Edit: ik heb net dit gevonden "2TB drives do not necessarily have any more parts than the 1TB drives. The 2TB drives are generally using 500 GB platters while the 1TB drives use 250GB platters - total of 4 platters each." Of het ook betrouwbaar is en voor elke schijf geldt, weet ik niet :)

Daarnaast las ik nog verschillende dingen (ook in dit topic) over "de beruchte seagate schijf". Vraag me dan af of de 2tb variant ook berucht is.

Edit2 @dolby: je edit ook net je bericht over de seagate schijf :) Ik ken het wel ja, bij mijn huidige iMac (Early 2009) heb ik dat ook meegemaakt en direct omgeruild. Daarna heb ik er 1 gekregen met een WD (WDC WD1001FALS-40K1B0) daar ben ik eigenlijk heel erg tevreden over. Jammer dat je niet kunt kiezen tijdens de bestelling :/

[ Voor 52% gewijzigd door Executor16 op 13-10-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Ja, die 2tb versie kan ook zeer irritant zijn.
Blijft afwachten welke schijf je aantreft, kan ook een 2 platter 1tb zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Toch maar voor de 2tb gegaan, we zien wel of het was is, anders gelijk retour :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Executor16 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:21:
Toch maar voor de 2tb gegaan, we zien wel of het was is, anders gelijk retour :D
Een SSD is stiller.. :+ en sneller en koeler en minder een bottleneck voor je i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:33:
[...]
Een SSD is stiller.. :+ en sneller en koeler en minder een bottleneck voor je i7.
Ga daar over een paar maanden eens naar kijken, gewoon los. Nu vind ik dat ze te weinig opslag bieden voor die prijs. Over een half jaartje komt Kingston vast wel met iets leuks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28
Ik ben inmiddels toe aan iMac nummer 3 :( De 27 incher, Core i7. Eerste had verkleuringen op het display en een knetterende voeding. Deze die ik voor me heb staan heeft een gele waas in het midden van het scherm en en de linkerkant van het scherm neigt naar groen, plus een zeer vervelende resonantie van de hardeschijf.

iMac nummer drie is zojuist verzonden, 3 maal is scheepsrecht zeggen ze...

Alle drie komen ze uit de fabriek in Cork.

Als nummer drie weer niet goed is, komt er geen iMac weer. Dan maar een notebook en dat zal dan waarschijnlijk een Macbook Pro worden. Eventueel doe ik daar dan nog een los scherm bij.

Wel balen allemaal, gelukkig heb ik m'n Applecare nog niet geregistreerd voor m'n iMac. Kan deze dan waarschijnlijk zo doorverkopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Blaffeh op 13-10-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ben blij dat ik geen last heb gehad van dergelijke problemen, die van mij is volgens mij in Hongarije gemaakt. Was ook al bang dat ik last zou hebben van de gele waas. Dit is idd wel balen, mooie machine als hij goed werkt...

Suc6 en keep us in the loop!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Dat is wel kut inderdaad! Mijn huidige iMac was ook de 3e.. Echt irritant. Volgens mij kwam die van mij altijd uit Hong Kong via Synchreon of zoiets :)

Vraag me af waar die nu vandaag gaat komen. Heb een CTO i7 besteld. Hopelijk geen rare dingen, dat is echt balen anders.

Edit: Lol gister besteld en vandaag al verstuurd. Hij komt ook uit Cork. Eigenlijk raar dat je moet hopen dat je geen rare dingen krijgt voor dat geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Executor16 op 14-10-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een advies: goed doorzeuren dan kan het nog best positief uitvallen. Heb begin dit jaar ook (dus late 2009) 3 iMacs gehad. De eerste werkte een dag (perfect scherm) plof-dood.., de tweede een week plof (beetje geel)..dood en de derde was zo geel als een oude krant. Toen had ik het volledig gehad en heb na stevig discussieren en onderhandelen best een goeie deal gesloten uiteindelijk, typ dit nu nl op een witte macbook. (geen iMac's meer voor mij deze 27inch generatie..)
Blaffeh schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:41:
Ik ben inmiddels toe aan iMac nummer 3 :( De 27 incher, Core i7. Eerste had verkleuringen op het display en een knetterende voeding. Deze die ik voor me heb staan heeft een gele waas in het midden van het scherm en en de linkerkant van het scherm neigt naar groen, plus een zeer vervelende resonantie van de hardeschijf.

iMac nummer drie is zojuist verzonden, 3 maal is scheepsrecht zeggen ze...

Alle drie komen ze uit de fabriek in Cork.

Als nummer drie weer niet goed is, komt er geen iMac weer. Dan maar een notebook en dat zal dan waarschijnlijk een Macbook Pro worden. Eventueel doe ik daar dan nog een los scherm bij.

Wel balen allemaal, gelukkig heb ik m'n Applecare nog niet geregistreerd voor m'n iMac. Kan deze dan waarschijnlijk zo doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28
@mistraldk

Bedankt voor het advies. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de komende iMac weer niet goed is. Teveel slechte ervaringen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Laatst online: 09-08 20:27
Heb vorige week na lang sparen, wikken en wegen dan eindelijk een iMac 27" i5 (eind 2009) gekocht. Het woord "wow" is gewoon de beste omschrijving voor deze machine, ongelofelijk! Ik kom vanaf een MacBook 13" 2006, dus het verschil is dan ook wel enorm.

Ik zat al een poosje achter de eind 2009 modellen aan, omdat de 2010 modellen naar mijn idee de prijsverhoging niet rechtvaardigen. De oude prijs was €1799,-, echter A-Mac biedt ze op het moment aan voor €1599,-. Omdat ik ook nog studentenkorting zou kunnen krijgen, was ik om. Vorige week vanuit Groningen een treinreisje naar Amersfoort gemaakt en een iMac opgehaald. Ik heb 'm in de winkel nog even kunnen testen om te kijken of er geen gele waas aanwezig was etc, dat was allemaal prima.

Ik ben er enorm blij mee, zal van 't weekend even wat fotootjes in het andere topic plaatsen.

PS: De iMac aanbieding: http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:49:
@mistraldk

Bedankt voor het advies. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de komende iMac weer niet goed is. Teveel slechte ervaringen ben ik bang...
Laat maar weten wat je uit de onderhandelingen hebt gekregen, ze kunnen veel maar geven dat niet snel toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splendid_dj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:10:
Heb vorige week na lang sparen, wikken en wegen dan eindelijk een iMac 27" i5 (eind 2009) gekocht. Het woord "wow" is gewoon de beste omschrijving voor deze machine, ongelofelijk! Ik kom vanaf een MacBook 13" 2006, dus het verschil is dan ook wel enorm.

Ik zat al een poosje achter de eind 2009 modellen aan, omdat de 2010 modellen naar mijn idee de prijsverhoging niet rechtvaardigen. De oude prijs was €1799,-, echter A-Mac biedt ze op het moment aan voor €1599,-. Omdat ik ook nog studentenkorting zou kunnen krijgen, was ik om. Vorige week vanuit Groningen een treinreisje naar Amersfoort gemaakt en een iMac opgehaald. Ik heb 'm in de winkel nog even kunnen testen om te kijken of er geen gele waas aanwezig was etc, dat was allemaal prima.

Ik ben er enorm blij mee, zal van 't weekend even wat fotootjes in het andere topic plaatsen.

PS: De iMac aanbieding: http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Hoe werkt die studentenkorting eigenlijk? Moet je dan alleen een schoolpasje laten zien of vragen ze naar een bewijs van inschrijving?

Ben namelijk best wel geinteresseerd in een mac en als ik hem voor die prijs kan krijgen (Evt, icm iPay zodat ik het bedrag niet in 1 keer hoef op te hoesten) wil ik daar best eens voor kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 20:46

tomk94

Developer

Ik heb vandaag een iMac 21,5" model (instap) gehaald bij de mediamarkt, en wat een mooi ding is het zeg.

Het is nog wel allemaal een beetje wennen. Maar dat komt wel goed. Ik wil nu absoluut niet meer terug naar windows. Ook het backupen met Timecapsule gaat zeer makkelijk.

Ben zeer blij met me aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Laatst online: 09-08 20:27
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

Hoe werkt die studentenkorting eigenlijk? Moet je dan alleen een schoolpasje laten zien of vragen ze naar een bewijs van inschrijving?

Ben namelijk best wel geinteresseerd in een mac en als ik hem voor die prijs kan krijgen (Evt, icm iPay zodat ik het bedrag niet in 1 keer hoef op te hoesten) wil ik daar best eens voor kijken.
Je hoeft dan alleen je studentenkaart te laten zien en daar maken ze dan even een kopietje van. Bij APR's krijg je dan 6% korting (dus wel iets minder dan via de online store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splendid_dj schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:32:
[...]

Je hoeft dan alleen je studentenkaart te laten zien en daar maken ze dan even een kopietje van. Bij APR's krijg je dan 6% korting (dus wel iets minder dan via de online store).
Mooi, ben weliswaar 2 jaar geleden afgestudeerd maar die kaart heb ik nog gewoon in mijn portemonnee zitten.

Binnenkort maar eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben me ook aan het oriënteren op een iMac. Waar ik me een beetje aan erger is het verdwijnen van de 24" modellen. Persoonlijk vind ik 21" te klein, maar 27" is misschien ook wel weer wat overdreven. Voor mij zou een 24" prima zijn. Ik ben bang dat wanneer ik nu een 21" koop, waar ik toch wel een jaartje of 3 mee wil doen, dat ik me na verloop van tijd ga ergeren aan het schermformaat. Wat zijn jullie ervaringen en afwegingen hierin geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
bigger = better :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
@Sander

Waar baseer je jouw mening of dat een 21,5 inch te klein is.
Wat zou je dan willen gaan doen met je imac? Ik heb zelf een 21,5 inch imac en sinds enkele dagen een macbook pro 13 inch en kan mijn werkzaamheden prima uitvoeren. De vraag blijft dan ook wat wil je met het grote scherm en de resolutie gaan doen. 1920*1200 is meer als voldoende voor 21,5 inch.

Ik kan met 2 vensters van safari gewoon browsen of 1 safari en 1 iwork venster langs elkaar...

...

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.