Speakerset die matched bij je iMac

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 65.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Vandaag heb ik iMac besteld en ik kan niet wachten totdat deze thuis wordt bezorgd. Er is echter één ding dat ontbreekt, de kers op de taart zegmaar. Dat is een goede geluidset. In mijn vrije tijd luister ik graag naar muziek en bij mijn PC (die dus straks weggaat) heb ik een 2.1 setje zitten (12 watt uit de kleine boxjes (6 watt per stuk) en 35 watt uit de subwoofer).

Deze set is echter zilver met blauw, en aangezien ik veel geld betaald heb voor mijn iMac wil ik dat alles perfect is. Dus ook de boxen. Aangezien het niet matched wil ik deze dus vervangen. Echter vind ik het ontzettend moeilijk om een setje te vinden wat mooi past en daarom hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen. Ik weet dat smaken verschillen, maar wie weet raak ik geinspireerd door de meningen van anderen.

Mijn eis is dus dat ze bij de iMac moeten passen en dat er ongeveer hetzelfde geluidsniveau uit komt (ik wil niet weggeblazen worden door mijn zusje, zij krijgt mijn huidige setje). Uiteraard heb ik al wat zoekwerk gedaan. Zo heb ik in het applecenter gekeken maar daar hadden ze zeer weinig. Op de Apple.nl heb ik ook gekeken, daar kwamen de volgende dingen naar voren:

JBL Creature 2.1 luidsprekers (wit): Ik heb deze dus in het Applecenter gezien en vond ze er zeer goedkoop en slecht uitzien. Tevens is het me niet duidelijk hoe hard ze kunnen maar aan het formaat van die kleine speakers te zien zal het niet tippen aan wat ik nu heb.

JBL Encounter 2.1 luidsprekers: Vind die kleine speakers niet echt mooi.

En bij deze 2 houdt het op qua wit. Ook op websites van logitech of creative staan veel sets, maar ze zijn allemaal zwart, op een paar zilvere na. Geen wit dus.

Heeft iemand tips? Ik wil namelijk dat de kers op de taart wel een mooie kers wordt :). (ik wil er max 200 euro voor uitgeven, maar liever rond de 100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Altec Lansing FX 6021Afbeeldingslocatie: http://www.playlistmag.com/products/images/pg53.jpg
Creative I-Trigue 3300 2.1 BoxensetAfbeeldingslocatie: http://www.supernature-forum.de/supi/creative_1.jpg
Harman kardon soundsticks
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0001W8EFK.03.LZZZZZZZ.jpg

Of kijk anders hier eens: Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 3
Daar kun je zeker genoeg creatie opdoen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door niels88 op 28-11-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 11:15
Er zijn ook mooie Creative Z4 speakers voor, in het wit:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/12573.jpg

maar Soundsticks II zijn het best ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door MahRain op 28-11-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Die doorzichtige zijn wel even wennen zeg, maar nu ik ze idd op wat plaatjes zie begint het wel een vette look te krijgen het past ook goed. Alleen hoe kun je hem dan harder en zachter zetten? Ik zie nergens knoppen? Of een kabel met een soort afstandsbediening ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReaLX
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04-2021
ViRaX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:09:
Die doorzichtige zijn wel even wennen zeg, maar nu ik ze idd op wat plaatjes zie begint het wel een vette look te krijgen het past ook goed. Alleen hoe kun je hem dan harder en zachter zetten? Ik zie nergens knoppen? Of een kabel met een soort afstandsbediening ofzo?
Op de rechter speaker zitten knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
MahRain schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:47:
Er zijn ook mooie Creative Z4 speakers voor, in het wit:

[afbeelding]

maar Soundsticks II zijn het best ;-)
Ik heb persoonlijk de Z4 (wit) speakers staan voor men iMac 24" en spelen naar mijn idee naar behoren en zien er best leuk uit. Ik heb niet zo'n grote kamer waar deze staan dus deze gaan luid genoeg en toch redelijk zuiver en warm geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Mja ik vind het ontzettend moeilijk. Bij die doorzichtige dingen heb ik toch nog een beetje onwennig gevoel, ik denk dat je er van moet houden, niet ertussenin. Daarnaast zijn ze 110 euro duurder, en dat vind ik nogal wat.

Bij die logitech Z4 set heb ik wel een beetje goedkope look gevoel. Past het bij de Imac kleuren? Er staat dat het wit is maar ik vind het meer zilverachtig, hoe zien ze er in het echt uit?

En mijn boxjes waren dus 2x 6 Watt + woover van 35 Watt

Die logitech is 2x 8.5 Watt + woover van 23 Watt. Wil dit zeggen dat de bass gewoon een stuk minder hard kan maar het geluid overal ongeveer even hard? Of zal je het echt wel merken qua geluid dat er uit komt?

Ik twijfel heel erg, maar ik heb nog niet echt het "JA" gevoel bij die doorzichtige, en om nu op de gok te kopen, tis toch 200 euro. Maar aan de andere kant koop ik een perfecte machine, en het zou zonde zijn als de boxjes het net niet weten af te ronden.

Is het misschien heel veel gevraagd als ik vraag of je een fototje wilt maken van je mac in combinatie met de boxen BDke? Dat zou me ontzettend helpen (en de geluidvraag ben ik ook benieuwd naar).

Even voor de duidelijkheid: op mijn PC heb ik dus deze... De Creative Sound Works Slim500, alleen bij mij is het zwarte zilver, en dat stof en het midden op de woover is donkerblauw:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/015E000000048725.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

ViRaX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:21:
[...]JBL Creature 2.1 luidsprekers (wit): Ik heb deze dus in het Applecenter gezien en vond ze er zeer goedkoop en slecht uitzien. Tevens is het me niet duidelijk hoe hard ze kunnen maar aan het formaat van die kleine speakers te zien zal het niet tippen aan wat ik nu heb.
[...]
Ik heb zelf de JBL Creature II's. Wat je er goedkoop aan vond weet ik niet; het is een zeer degelijke set met mooie dikke kabels etc. Ze kunnen hard, zeker hard genoeg om een normale kamer te vullen met geluid (30m2 ofzo). Even voor de duidelijkheid: deze set is ook van Harman Kardon, en die leveren over het algemeen geen prutswerk af.

Laat de grootte je verder niet foppen! Waar deze set vooral in uitblinkt is detail. Ik had eerst een Creative 2.1 set met inderdaad een grotere subwoofer en 2 grotere sattelieten. Dit leverde echter ook een groot en "zompig" geluid op. Bij de Creature II's klinkt de bas zeer gedetailleerd en het stereobeeld is ook top (je kan zeg maar horen waar in de studio de gitarist stond). En het volume is dus ook meer dan voldoende. Subwoofer is 24watt, sattelites allebei 8watt (die je nu hebt is het 17+2x6) Ik denk dat dit voor zijn prijs (rond de 80 euro) de beste 2.1 speakerset voor je computer is... zeker als je persé een witte set wilt. Creative sets vind ik een te brommerige bas hebben...maar goed, het is jouw keuze :)

Paar reviews:
http://www.goodgearguide....;2136212659;pid;1412;pt;1
http://www.ilounge.com/in...ture-ii-21-speakers-ipod/

Ik zou het zonde vinden als je je geld gaat uitgeven aan een basmonster waar je aleen doof van wordt, zie deze set als verfijnd en degelijk; net zoals de iMac dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaakaq op 29-11-2006 00:02 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik heb zelf nu zo'n 3 maanden de Soundsticks II van Harman Kardon, en ze bevallen erg goed. Je moet inderdaad wel van het design houden, dat ben ik met je eens. Maar vergeleken met de andere speakersetjes vond ik deze warm en vol klinken, met een zuivere onvervormde bas. De speakers van Creative en vooral de Creatures van JBL vond ik in verhouding erg iel en dun klinken. Ik had zelf daarom besloten om iets meer uit te geven en vind ze niet onderdoen voor de hifi set die ze vervangen.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
ViRaX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:39:
Is het misschien heel veel gevraagd als ik vraag of je een fototje wilt maken van je mac in combinatie met de boxen BDke? Dat zou me ontzettend helpen (en de geluidvraag ben ik ook benieuwd naar).
Geen enkel probleem! Bij deze heeft u een foto -> http://users.telenet.be/bdke/iMac/P1000596.JPG (56k Alert)
Sorry voor de kwaliteit. Ik ben maar net wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

botoo

💀 too old to die young

Oud, en ik weet niet zeker of de iMac wel de juiste aansluiting heeft (mss heb je iFire nodig), maar Apple's eigen 'pro' speakers blijven imho een aanwinst. Niet alleen in geluid maar ook in formaat en looks :).

Afbeeldingslocatie: http://www.thewarfields.com/img/Toys/ProSpeaker.jpg
(veel) meer pics

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 17:14

JC

- minimalistic -

^^ Retro :)
Ik heb ze vroeger regelmatig in de winkel gezien, maar eigenlijk nooit gehoord. Zit er nog een sub bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
@ leokennis:
Ik ben het met je eens. Die bass van die creative set is te hard, ik heb de bass bij mijn woover zo goed als helemaal op zijn laagst, anders is het echt een ziekelijk gebonk. Maare ik had even snel gekeken naar de JBL Creature II's en die satalites waren erg klein, en dat zilveren in het midden zag er erg slecht uit dus ik had al meteen zoiets van: jak, tis crap, snel verder. Je zegt dat die ik nu heb 17 watt is voor de subwoofer? Maar op de site zie ik 35 watt staan? Mis ik iets?

Ik vind je uitleg wel goed klinken, misschien dat ik toch maar even terug ga naar de macstore om ze nogmaals nauwkeurig te bekijken. Jammer dat digistorm ze dan weer erg iel en dun vindt klinken, dat zorgt weer voor twijfel en je kan de boxen niet van te voren even beluisteren, erg jammer.

@ digistorm:
Ik heb nog steeds het gevoel te moeten wennen aan die soundsticks. Ze hebben wel iets moois, maar voor hetzelfde geld staat het niet mooi in mijn kamer. Verder vind ik zo'n kabeltje met een paar knopjes lekkerder bedienen dan wanneer de knopjes aan een van de speakers zitten. Tel daarbij op dat het een in verhouding vrij duur setje is, dan vind ik dat het toch echt iets groots moet toevoegen qua geluid voordat ik het wil kopen.

@ BDke:
Thnx :), echter misschien ligt het aan mij maar ik zie het nog steeds zeer slecht. Zijn die boxjes nou net zo wit als de iMac? Of zijn ze meer richting grijs? Ik denk dat ik maar voor die ga, vind ze niet eens zo lelijk en 90 euro is te doen. Tenzij:

@ botoo:
De boxjes oud zijn. Heb je het hier over die Z4 botoo? Is dat al een gedateerde set?

Die apple speakers vind ik er zeer slick uitzien maar volgens mij halen deze bij lange na niet het geluid dat ik zoek (ik zie ook geen woover?).

Thnx iig voor jullie meningen :), ik waardeer dit enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb geen idee of de Apple Pro speakers een 'Z4' typenummering hebben. Er zit iig geen subwoofer bij maar dat is imo ook niet nodig. Ze brengen wmb een prima geluid voort maar ze gaan niet zo orentuitend, overmodulerend hard zoals tegenwoordig gangbaar is (ook al hebben ze veel meer 'body' dan je van zoiets kleins verwacht), maar bij normaal gebruik geven ze een heel prettig klankbeeld (nogmaals imo!).

Als je op zoek bent naar echt goed en zuiver geluid dan zal je imho toch terug moeten grijpen op meer conventionele speakers en het optisch matchen vergeten. Goed en redelijk betaalbaar geluid krijg je uit M-Audio StudioPhile DX4 (ook in zilverkleur verkrijgbaar). Ik he deze op een G5 aangesloten en je broek zakt af van de kwaliteit :Y) laat je niet op het verkeerde been zetten wb de ingebouwde 18 watt versterker, deze kastjes gaan _hard_ en _zuiver_ :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Lol :), ja die boxen zien er idd wel heel hard uit, das mij iets te overdreven.

Maar die logitech Z4? Waren/zijn die dan oud (in jouw ogen?). Ik ben van plan om daar voor te gaan all BDke antwoord dat ze echt wit genoeg zijn. Oud hoeft ook niet per definitie slecht te zijn natuurlijk, maar ik ben wel erg nieuwsschierig of dat over de Z4 ging, en of dat in jouw ogen een slechte zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 22:03
Ik neem aan dat hij met oud op de Apple pro speakers doelt.
Die zijn zo oud dat apple's er geen aansluiting meer voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Met oud bedoel ik idd de pro's, van Logitech Z4 weet ik niets. De pro's hebben een afwijkende aansluiting, vandaar dat ik verwacht dat je ee iFire er bij nodig hebt.

Het formaat van de StudioPhiles valt best mee (21x14x16), het zijn monitorluidsprekers wat zoveel inhoud dat het geluid er ongekleurd uitkomt. Zelf be ik vooral tevreden over die DX4's omdat ze ook bij een heel laag volume toch het hele geluidspectrum weergeven :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

Scrummie

Think different

Afbeeldingslocatie: http://www.artlebedev.com/everything/sonicum/sonicum2.jpg

Geen ervaring mee verder, maar qua looks wel erg lekker..

http://www.artlebedev.com/everything/sonicum/

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:16
Ik ben ook op zoek naar speakers die bij m'n MacBook passen. Heb erg lang getwijfeld of ik nu een 2.0 of 2.1 set aan moest schaffen. Toen kwam ik de Logitech Z-4i tegen. Scherp geprijsd, mooie looks en een niet al te grote subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als ik het goed begrijp zijn die Sonicum speakers nog niet op de markt. Op de FP is er ook een artikel aan gewijd :) nieuws: Art Lebedev komt met design speakersysteem.

Overigens ben ik persoonlijk van mening dat, voor muziek!!!, een speakerset die afhankelijk is van de sub nooit zo mooi kan klinken als speakers die zelf hun hoog/midden/laag kunnen voortbrengen. Bij games en films daarintegen is een doorstampende sub wel weer lekker :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ViRaX schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:05:
@ leokennis:
Ik ben het met je eens. Die bass van die creative set is te hard, ik heb de bass bij mijn woover zo goed als helemaal op zijn laagst, anders is het echt een ziekelijk gebonk. Maare ik had even snel gekeken naar de JBL Creature II's en die satalites waren erg klein, en dat zilveren in het midden zag er erg slecht uit dus ik had al meteen zoiets van: jak, tis crap, snel verder. Je zegt dat die ik nu heb 17 watt is voor de subwoofer? Maar op de site zie ik 35 watt staan? Mis ik iets?

Thnx iig voor jullie meningen :), ik waardeer dit enorm.
JBL Creature II http://www.ciao.co.uk/JBL...a_speaker_system__6268149
• Nominal Output Power (Total): 40 Watt
• Media Included Qty: 50 - 20000 Hz
• Signal-To-Noise Ratio: 80 dB
• 2 x satellite speaker - 8 Watt - wired
• 1 x subwoofer - 24 Watt - wired
• Controls: Power on/off, volume, treble, bass

Creative Sound Works Slim500 http://www.ciao.co.uk/Creative_Sound_Works_Slim500__5457287
• Output Power / Total: 35 Watt
• Response Bandwidth: 38 - 20000 Hz
• Signal-To-Noise Ratio: 75 dB
• 2 x satellite - 6 Watt
• 1 x subwoofer - 17 Watt
• Controls: Volume

Wat bedoel je emt "dat zilver in het midden"?

[ Voor 11% gewijzigd door sjaakaq op 29-11-2006 15:19 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Met dat zilver in het midden bedoel ik dat glimmende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Zeg maar het "kapje" dat er op zit, met die "propellervorm" in het midden? Tja...gewoon zilverkelurig plastic, niks bijzonders ofzo :P

leoaq.fm // Jeune Loop

• NoenkelYani
Die Z4 speakers zijn echt het exacte wit van mijn iMac hoor!!! Enkel de rand van deze boxen is dus zilver maar dat is helemaal niet storend.
Ik vind ze perfect passen bij de iMac! :)

• Virax
Oke, dan worden het dus de Z4 boxen. Hartelijk dank voor de reacties, ik zal ze binnenkort gaan bestellen en lekker meedraaien op dit forum (natuurlijk wil ik ook mijn desktop showen en een foto van mn bureau plaatsen) :-) ... nu alleen nog hopen dat hij snel bezorgt wordt (vandaag of morgen volgens de verkoper, nu maar hopen dat ze for once de waarheid spreken) :).

Nu heb ik nog 1 allerlaatste (domme) vraag.

Kun je bij die woover ook de bass zo laag mogelijk zetten? En is het bij Mac OS ook mogelijk? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee, en bij Windows (sorry dat ik dit woord gebruik :p) weet ik wel dat je de lage en hoge tonen ook nog afzonderlijk kan aanpassen. Is dit ook mogelijk bij de Mac? Als ik namelijk bij mijn PC de lage tonen standaard zou laten staan, en de bass van mijn woover zo laag mogelijk zet, dan klinkt er evengoed nog een fixe bass en de buren zijn daar niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
Op de remote (die welliswaar met kabel aan de woofer hangt) kan je de bassen verminderen en dan heb je echt heel beperkt bass :)

Perfecte keuze van boxen welliswaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Top :)

En op de mac zelf? Is het daar ook nog eens op te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Ik zag net de JBL Spot, die passen ook goed bij een iMac. Kan niets zeggen over de geluidskwaliteit maar wel dat ze alleen vandaag €88,- kosten in plaats van €129,-.

Afbeeldingslocatie: http://www.harmanaudio.com/images/products/front_large/JBLSPOT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Waar zie je die prijs van €88....?

(Als het in de Online Apple Store is (waar ik 'em ook nie kan vinden), zal de reply waarschijnlijk toch te laat komen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Anoniem: 108824 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:55:
Waar zie je die prijs van €88....?

(Als het in de Online Apple Store is (waar ik 'em ook nie kan vinden), zal de reply waarschijnlijk toch te laat komen....)
Als je op deze pagina op voeg toe klikt wordt de korting in je mandje verwerkt. Maar let wel, dit moet je voor 12 uur doen, want het is alleen geldig op vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het is nu al een dag later, maar mij lijkt het niet verstandig om een set speakers te kopen zonder te luisteren hoe je ze vindt klinken. Ik heb zelf een aantal van de in dit topic genoemde speakers beluisterd (in de winkel en bij vrienden die ze al hadden) en kwam dus op de Soundsticks uit zoals ik al eerder zei. Speakers zijn best iets persoonlijks, dus het kan nooit kwaad om te horen hoe je ze vindt klinken...

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 08:54

t-h

JBL Creature heb ik ook (de alu versie, ik heb een PowerBook). zeer fijn geluid en een fijn ontwerp. beter geluid dan uit menig 5.1 setje kan verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Even mijn vraag bumpen:

Kun je op de iMac softwarematig ook nog eens de bass (lage tonen) omlaag zetten? Of kun je het alleen maar hardwarematig (op de set) zelf doen?

En dan heb ik het niet over met de equalizer prutsen in i-Tunes maar over al het geluid in 1.

Voorbeeld: Bij Windows kan ik naar mijn geluidopties gaan, dan geavanceerde opties en dan de lage tonen omlaag zodat de bass (bonkende geluid volgens buren :p) nog meer omlaag kan.

Is een dergelijke optie er ook bij de iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182864

Ik heb de Soundsticks II.

Geweldig design! Echt kwaliteit, voelt heel goed aan.

Heel mooi vol geluid ook, kortom een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ik zeg

Altec Lansing Luidsprekers MX5021THX 2.1 wit
Ik had eerst ook de soundstick II en was er echt niet tevreden over. Vond het nergens na klinken en de bediening was niet relax. Nu heb ik deze staan en ben er meer dan tevreden over. Mid, is veel meer open en meer detail. Verder zijn er zat spullen tekrijgen om ze aan je imac scherm vast temaken, tafel standaards of vloerstaanders van te maken en er zit achter zelfs schroefdraad om ze aan de muur vast temaken met speciale muurbeugels :) . Prijs tussen 110 / 150euro. En jah het wit past perfect met mijn Imac.
Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/8/1/12250118/l_12250118.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54895

Ik had eerst de Creature II, maar vond het geluid niet echt geweldig klinken. Heb ze toen teruggebracht en Soundsticks II gekocht, en die klonken echt zoveel beter. :)
Vorige week heb ik met de Black Friday sale de JBL Spot gekocht voor een andere computer, geluidskwaliteit zit ergens tussen Creature en Soundsticks in. Die verwisselbare covers zitten trouwens wel erg vast, heb nu dus ff een zwarte en een witte satellite, omdat ik de ene echt niet los kreeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik vind de JBL Spot er erg slick uitzien. Heb helaas de zwarte vrijdag actie gemist (88 ipv 129). Nu kan ik hem alleen nog maar voor 129 euro vinden. Dat is een beetje boven mijn budget...
Iemand een link naar waar 'ie goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200620

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/jbl03Large.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.switchshops.be/images/article_sm/2336.jpg is ook wel mooi 8)7

ik zelf twijfel tss Harman Kardon Soundsticks II en JBL Encounter welke klinkt het beste ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200620

quote: ViRaX
Even mijn vraag bumpen:

Kun je op de iMac softwarematig ook nog eens de bass (lage tonen) omlaag zetten? Of kun je het alleen maar hardwarematig (op de set) zelf doen?

En dan heb ik het niet over met de equalizer prutsen in i-Tunes maar over al het geluid in 1.

Voorbeeld: Bij Windows kan ik naar mijn geluidopties gaan, dan geavanceerde opties en dan de lage tonen omlaag zodat de bass (bonkende geluid volgens buren ) nog meer omlaag kan.

Is een dergelijke optie er ook bij de iMac?
dat zit er niet in mss kan je wel ergens software downloaden waar dat wel mee gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

tjsa, dat is als twijfelen tussen rood en groen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Anoniem: 30670 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:10:
Ik zeg

Altec Lansing Luidsprekers MX5021THX 2.1 wit
Ik had eerst ook de soundstick II en was er echt niet tevreden over. Vond het nergens na klinken en de bediening was niet relax. Nu heb ik deze staan en ben er meer dan tevreden over. Mid, is veel meer open en meer detail. Verder zijn er zat spullen tekrijgen om ze aan je imac scherm vast temaken, tafel standaards of vloerstaanders van te maken en er zit achter zelfs schroefdraad om ze aan de muur vast temaken met speciale muurbeugels :) . Prijs tussen 110 / 150euro. En jah het wit past perfect met mijn Imac.
[afbeelding]
Wauw :), die zit er ook wel mooi uit, en zeer robuust :), niet zo schraal.

Maar aan de andere kant, komt daar niet ontzettend veel bass uit? (zelfs als je de bass nagenoeg uit zet?).

Kun je me misschien vertellen hoeveel watt de kleine boxjes zijn en hoeveel de grote? Op de site kan ik het niet vinden omdat de link naar de specs down is.

Ik begin nu weer zwaar te twijfelen tussen het goedkopere logitech setje en deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

TOTAL CONTINUOUS POWER:
90 Watts RMS
- Front Speakers: 20 Watts/channel @ 6 ohms @
10% THD @ 150 - 18000 Hz 2 Channels Loaded
- Subwoofer:50 Watts @ 4 ohms @ 10% THD @ 40
- 150 Hz Single Channel Loaded
Staat gewoon op de site alleen je moet even bij de zwarte versie kijken aangezien daar de link wel klopt. Link naar PDF: http://www.alteclansing.com/downloads/MX5021_SELL_SHEET.pdf

Alleen zijn deze speakers wel wat duurder dan eerder vermeld werd. Volgens de pricewatch kom je al uit op €175,-. Bij Macstuff is deze overigens iets goedkoper namelijk €167,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Ik heb de JBL Spot's
Zeer goede kwaliteit, onvoorstelbaar wat er uit zulke kleine speakertjes kan komen.
Design vind ik persoonlijk ook super. Je kan zelfs de kleur van wit in zwart veranderen want dit zijn skins.
Afbeeldingslocatie: http://www.harmanaudio.com/images/products/front_large/JBLSPOT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
memento__mori schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:50:
Ik heb de JBL Spot's
Zeer goede kwaliteit, onvoorstelbaar wat er uit zulke kleine speakertjes kan komen.
Design vind ik persoonlijk ook super. Je kan zelfs de kleur van wit in zwart veranderen want dit zijn skins.
[afbeelding]
Eindelijk eens een keer een ervaring. Ik vind deze speakers er ook super uitzien, vind alleen de prijs een beetje aan de hoge kant. Heb je misschien wat foto's hoe ze staan bij je iMac/MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15

4POX

Everybody is wired

Ik was vandaag bij een workshop van Apple en Canon. En daar zag ik dat alle Apple's speakers van Adam gebruikten.

http://www.adam-audio.com/professional/

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Gabliboeba schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:03:
[...]
Eindelijk eens een keer een ervaring. Ik vind deze speakers er ook super uitzien, vind alleen de prijs een beetje aan de hoge kant. Heb je misschien wat foto's hoe ze staan bij je iMac/MacBook?
De prijs is misschien aan de hoge kant alhoewel ik niet veel vergelijkbaars heb gevonden dat goedkoper is en/of even mooi.
Fotootje naast m'n mac zal moeilijk gaan aangezien ik die (nog!) niet heb. Ik gebruik hem als set voor m'n iPod nano. Of beter ik zal hem gebruiken want heb enkel getest en dan ingepakt als cadeautje onder de boom, ouders wilden het betalen dus ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Die JBL's vind ik ook wel net er uit zien, maar toen ze 88,- waren kon ik ze nergens beluisteren dus toen maar niet gedaan. Heb ze beluisterd in de winkel en dat beviel me zeker wel, alleen nu zijn ze overal 129,- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Die speakers zijn inderdaad heel mooi.
Alleen hoeveel kabels zitten eraan?
Is het makkelijk om deze te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Anoniem: 44189 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:46:
Die speakers zijn inderdaad heel mooi.
Alleen hoeveel kabels zitten eraan?
Is het makkelijk om deze te verbergen?
Alle kabels zijn netjes aangesloten aan de achterkant van de subwoofer.
daar vinden we de aan/uit knop, een AC-in (voor de stroom) een left-out en een right-out en een line-in.
De kabeltjes zijn imo makkelijk weg te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gabliboeba schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:03:
[...]
Eindelijk eens een keer een ervaring.
En mijn post dan? }:O ;)
129 Euro zou ik er trouwens niet voor betaald hebben, dan zou ik liever Soundsticks kopen (ik had die destijds voor 139 euro min verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

Z4 geeft wel leuk geluid, maar vind et echt niet beter als de Soundsticks II.

ik heb ook nog die Apple pro speakers bij me iMac G4 eerst gehad, zijn ook H/K speakers heb ik op verschillende plekken gelezen, maar kan echt niet tegenop boksen tegen de soundsticks II die ik nu heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Ik heb de JBL spot's gekozen omdat ik design van de soundsticks niet zo mooi vind.
Ik vind ze te plastiekerig overkomen.
Het geluid is wel vergelijkbaar imo. De Spots liggen zowat tussen de soundsticks en de creature 2 set in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
De Soundsticks is boven mijn budget. Ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen de Logitech Z-4i en de JBL Spot. De JBL Spot zijn ongeveer 40 euro duurder. Wat zijn kwalitatief gezien de beste speakers? Ik heb van de JBL Spot namelijk nog geen review kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 15:30
Ik heb zelf de altec lansing fx6021 set, erg goed qua kwaliteit alleen een probleem met altec lansing sets en dat is dat ze brommen als ze uitstaan. Meerdere sets hebben er last van helaas.
De soundsticks kan ik je echt aanraden en als dat boven je budget liet, kijken eens naar de jbl spots. Erg mooie speakers en betaalbaar (op dit moment 10% korting op jbl bij alle premium resellers tot 25 december trouwens)
Verder heeft jamo ook een gave set (300i(?)) maar die is nog een stuk duurder zo rond de 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Ik ben nu 99% zeker dat ik voor de JBL spots ga, ze zien er erg mooi uit.

Toch nog een vraagje: is de bass niet erg overdreven? 6W voor de satalites en 24W voor de woover doet mij denken dat er een hele hoop bass uit komt in verhouding met de hogere tonen (maar ik ben dan ook een leek op geluid gebied).

Kan iemand met de JBL spots mij vertellen of de lage tonen erg hinderlijk zijn of dat het heerlijk in verhouding ligt. Kun je de lage tonen ook nog aanpassen ten opzichte van de hoge (dus zorgen dat er nog minder lage tonen komen zodat het minder dreunt)?

En ik lees over geluid instellen met 1 vinger? Hoe zit dat precies? Waar zit uberhaubt de volumeknop? Of werkt het niet met een knop? Is dat lastig of is het juist een innovatie waar je ontzettend blij mee bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor de mensen die het zich kunnen veroorloven.. De meest Star Wars-achtige speakers van t moment met een belachelijk goeie kwaliteit en hoge prijs: http://www.podspeakers.com/ Past niet alleen erg goed bij het spul van Apple, maar wordt ook verkocht in meerdere kleuren zodat je leuke contrasten kunt samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
M2XzeeD schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:11:
De soundsticks kan ik je echt aanraden en als dat boven je budget liet, kijken eens naar de jbl spots. Erg mooie speakers en betaalbaar (op dit moment 10% korting op jbl bij alle premium resellers tot 25 december trouwens)
Waar heb je dat gelezen? Ik heb net even op de site van Bossina (Groningen gekeken en heb daar niets kunnen vinden...

www.bossina.nl/centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik heb van het weekend de Z4i van Logitech aangeschaft. 2.1 wat redelijk geluid geeft. Ik ben er als muziek-fanaat dan ook erg blij mee. Heeft de goede looks icm mijn macbook! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8182.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 18-12-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Even een stout bumpje van mijn vraag

Voor de mensen die ervaring hebben met de JBL SPOTS (en die zijn er aangezien ze hier al gepost hebben)!

Toch nog een vraagje: is de bass niet erg overdreven? 6W voor de satalites en 24W voor de woover doet mij denken dat er een hele hoop bass uit komt in verhouding met de hogere tonen (maar ik ben dan ook een leek op geluid gebied).

Kan iemand met de JBL spots mij vertellen of de lage tonen erg hinderlijk zijn of dat het heerlijk in verhouding ligt. Kun je de lage tonen ook nog aanpassen ten opzichte van de hoge (dus zorgen dat er nog minder lage tonen komen zodat het minder dreunt)?

En ik lees over geluid instellen met 1 vinger? Hoe zit dat precies? Waar zit uberhaubt de volumeknop? Of werkt het niet met een knop? Is dat lastig of is het juist een innovatie waar je ontzettend blij mee bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-01 03:16
Ik weet niet of je een Apple-store in de buurt hebt, maar ga daar eens langs. Veel winkels hebben tegenwoordig wel een of ander iPod-looking setje die ook analoog/digitaal/optische ingangen heeft, dus dat past meestal wel bij een iMac.

Of je kijkt even Online: http://store.apple.com/1-...B6F5008&nclm=iPodSpeakers

De iPod Hi-fi is ook een degelijk speakertje en weet ik zeker heeft optische ingangen en ik heb er eens mee gespeeld in een Apple Store, echt wel de moeite qua kwaliteit. Er zijn ook andere van Logitech, Bose en JBL (zoals de JBL Creature II Speakers) maar ik zou zeker eens langsgaan bij een Apple store en de speakers testen, zeker als je een goede kwaliteit wilt. Je hebt namelijk veel 'pruts'-speakers die een onaangenaam bijgeluid hebben bij grote volumes en/of hoge/lage tonen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ViRaX schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:20:

Voor de mensen die ervaring hebben met de JBL SPOTS (en die zijn er aangezien ze hier al gepost hebben)!

Ik denk dat dat komt omdat zo'n subwoofer maar een heel klein deel van het "audiospectrum" weergeeft, en ook nog eens een deel dat moeilijk te horen is...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
Ben weer naar het mac centre geweest en het worden de JBL Spots. Heb even geluisterd en het klonk allemaal wel lekker (hoewel je nooit echt hetzelfde kan ervaren als dat je er thuis naar luistert).

Anyway, thnx voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
ViRaX schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:20:

De subwoofer heeft een aparte bedieningsknop waarmee je de bass kan regelen, je kan hem hevig laten dreunen of zachtjes mee laten doen.
Wat ze bedoelen met die bediening met 1 vinger is dat er 2 knoppen zijn voor het volume: harder en zachter. Deze zijn echter geen drukknoppen maar aanraakgevoelige knoppen. Werkt goed alleen heb je geen feedback.
Voor de rest vind ik het geluid goed en helder klinken.

EDIT: oops te laat blijkbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136294

micropod speakers zien er erg leuk uit. Maar hoe zijn die aan te sluiten op je mac?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 23:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zoek ook een setje dat bij mijn Nintendo Wii en iBook past, maar het moet wel compact zijn. Het liefst ook met twee ingangen zodat ik beide apparaten tegelijk kan aansluiten.

De Logitech Z4i spreekt me wel aan, maar die subwoofer is wel heel erg groot, en met die losse afstandsbediening is er weer een snoertje teveel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
ViRaX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:39:

Even voor de duidelijkheid: op mijn PC heb ik dus deze... De Creative Sound Works Slim500, alleen bij mij is het zwarte zilver, en dat stof en het midden op de woover is donkerblauw:
[afbeelding]
Sorry dat ik het zeg, maar ik moet het ff kwijt!

WAT EEN LELIJKE SPEAKERS ZEG!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Animal schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:44:
[...]

Wij ook van jou hoor :*

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Virax
Animal schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:44:
[...]

Kvind ze ook lelijk, maar het geluid dat eruit komt compenseert nagenoeg alles. Maar anyway, over het uiterlijk ben ik het eens ja, gelukkig heb ik ze nie meer.

Zojuist zijn de JBL Spot speakers binnengekomen. Wat een drama om die covers eraf te halen en die witte erop te zetten. Mijn vingers doen nog zeer. Een klein speakertje had er zelfs nog lijmrestjes onder zitten, maar daar zie je niks van als je die cover er weer op hebt aangesloten.

Anyway, komt wel een lekker geluidje uit. Overtreft niet die lelijke speakers die ik hiervoor had :p, maar daar waren de buren toch al niet zo blij mee dus ik ben dik tevreden.

Edit:
Klopt het trouwens dat de audio kabel niet helemaal in mijn iMac past? Je ziet zegmaar nog een stukje zilver van het pennetje. Ik durf niet harder te drukken aangezien het geluid nu prima is en ik bang ben dat hij er misschien niet verder in kan. Weet iemand het?

[ Voor 14% gewijzigd door Virax op 28-12-2006 14:15 ]

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
ViRaX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:12:
[...]

Klopt het trouwens dat de audio kabel niet helemaal in mijn iMac past? Je ziet zegmaar nog een stukje zilver van het pennetje. Ik durf niet harder te drukken aangezien het geluid nu prima is en ik bang ben dat hij er misschien niet verder in kan. Weet iemand het?
Ja, dat weet ik. Niet verder drukken, hij kan namelijk niet verder! :)

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-05 14:45
Zelf heb ik deze Afbeeldingslocatie: http://www.netwerk.be/img/01/51/F.300.jpeg

De bose companion 3. Zeer lekker geluid. Naar mijn mening beter dan de soundsticks, maar ieder zijn smaak. Best op de kop te tikken voor het geld wat jij er voor over hebt denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Reintjuhh op 28-12-2006 14:47 ]

• Virax
Thnx Jeroen :)

En dan heb ik nog 1 aller aller aller laatste vraag. Laten jullie je speakers altijd aan staan? Mijn aan en uit knop zit namelijk op de boombox en die zit op een nogal irritant plekje om helemaal achter te komen om hem aan en uit te zetten.

Het is een heel dom vraagje, maar ja ik weet niet of het kwaad kan om ze altijd aan te laten staan, misschien vreet ht stroom of is het beter om hem altijd uit te zetten om weer even af te koelen ofzo? Lijkt me sterk, maar ik ben liever zeker van mijn zaakjes :-)

ViRaX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:10:
Thnx Jeroen :)

En dan heb ik nog 1 aller aller aller laatste vraag. Laten jullie je speakers altijd aan staan? Mijn aan en uit knop zit namelijk op de boombox en die zit op een nogal irritant plekje om helemaal achter te komen om hem aan en uit te zetten.

Het is een heel dom vraagje, maar ja ik weet niet of het kwaad kan om ze altijd aan te laten staan, misschien vreet ht stroom of is het beter om hem altijd uit te zetten om weer even af te koelen ofzo? Lijkt me sterk, maar ik ben liever zeker van mijn zaakjes :-)
Ik laat mijn Spotjes vaak aan staan, tenzij ik langer dan een dag weg ben. Zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt me niet dat het kwaad kan (en mijn Soundsticks hebben zelfs geen uit-knop, dus die blijven altijd aan, zonder probleem :+ ).

Heb jij trouwens ook dat je je vinger ruim een halve seconde op die knopjes moet houden om het geluid harder en zachter te zetten? Bij de Creatures en Soundsticks kun je ze gewoon aantikken, dus dit vond ik wel vaag.

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Jongens, even wat anders maar ik vind het het niet waard om er speciaal een nieuw topic voor te openen. Het heeft ook met geluid en design te maken dus daarom post ik het hier. Als dit ongewenst is dan kan de moderator alsnog deze post (en aanverwante posts) verwijderen.

Ik ben op zoek naar goede witte grote headphones. Het liefste wireless (USB). Het moet goed passen bij mijn witte macbook. Het gaat dus om echte headphones en niet zozeer om het snoertje oordopjes dat je bij je ipod krijgt, die heb ik ook al :D. Heb al behoorlijk lang op de diverse apple centre sites en internetshops gezocht maar kon nog niet echt wat vinden. Kunnen jullie me iets aanbevelen?

aka Crypto T

Anoniem: 37526

troxx schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:43:
Jongens, even wat anders maar ik vind het het niet waard om er speciaal een nieuw topic voor te openen. Het heeft ook met geluid en design te maken dus daarom post ik het hier. Als dit ongewenst is dan kan de moderator alsnog deze post (en aanverwante posts) verwijderen.

Ik ben op zoek naar goede witte grote headphones. Het liefste wireless (USB). Het moet goed passen bij mijn witte macbook. Het gaat dus om echte headphones en niet zozeer om het snoertje oordopjes dat je bij je ipod krijgt, die heb ik ook al :D. Heb al behoorlijk lang op de diverse apple centre sites en internetshops gezocht maar kon nog niet echt wat vinden. Kunnen jullie me iets aanbevelen?
Logitech heeft een mooi paar.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

troxx schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:43:

Sorry, maar doe dat toch maar in een ander (nieuw) topic :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Virax
Anoniem: 54895 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:25:
[...]
Heb jij trouwens ook dat je je vinger ruim een halve seconde op die knopjes moet houden om het geluid harder en zachter te zetten?
Er zit inderdaad wel een halve seconde tussen voordat je echt hoort dat hij zachter/harder gaat maar dat kan ook komen omdat hij eerst langzaam harder/zachter gaat zodat je het nog niet doorhebt, en omdat je hem dan een halve seconde indrukt dat hij sneller harder/zachter gaat.

Anyway, ik ga die knopjes zeer weinig gebruiken aangezien ik de toetsen op het toetsenbord gebruik om hem harder en zachter te zetten :). Heb de speakers gewoon op een leuk niveau staan en regel de rest wel met de harder/zachter/dempen knoppen op het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hallow, ik ben op dit moment aan het kijken voor nieuwe speakers. Mijn huidige Altec Lansings zijn al veeel te oud (meer als 5 jaar), en matchen gewoon niet meer mooi bij mijn huidige set up. Ze komen te hangen aan een MacBook naast een Dell scherm.

Ik luister voornamelijk rock, indie, alternative. Maakt dit wat uit bij speakers?
Ik heb ongeveer een budget van 250 euro.

De Altec Lansing FX6021 Luidsprekers en Harman Kardon Soundsticks II 2.1... vallen binnen dit budget. Zijn er nog andere opties? En welke van bovenstaande is "beter" (wat is jullie ervaring).

Uiteraard ga ik proberen ze ergens te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 08:09

fabulaus

Ja toch

Ik heb een (slaap)kamer van 7 bij 4 en wil binnenkort goeie krachtige speakers halen met een vol geluid die deze ruimte mooi kunnen vullen. Zit aan een maximale prijs van 150 euro te denken, wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

HK Soudsticks II

Geweldig mooi geluid en ze zijn tegenwoordig volgens mij zo'n 150€.... Ik heb ze ook naast mijn iMac staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

JBL Spots.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110229

Anoniem: 205470 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:46:
HK Soudsticks II

Geweldig mooi geluid en ze zijn tegenwoordig volgens mij zo'n 150€.... Ik heb ze ook naast mijn iMac staan.
Regelmatig komen ze bij Komplett voorbij voor €138.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 08:09

fabulaus

Ja toch

HK Soudsticks II

Mijn slaapkamer is alleen 7 bij 4, is het geluid wel vol en dragend genoeg om deze ruimte te vullen? Vind het zeker mooie speakers maar heb mijn twijfels over hoe vol het geluid is.. Hoe zal ik het zeggen :S Ik ben bang dat het door de kleine speakers (tweeters?) snel schel gaat klinken en dat er een dikke bass tegenaan gegooid word om dit gemis te verdoezellen. Mis je de middentonen niet bij deze speakers?

Ben al wel bij de mediamarkt geweest maar daar draaien ze alleen maar jumpstyle dus dat is moeilijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het zijn wel 4 tweeters per speaker, en ik moet zeggen dat ze aardig wat middentonen weergeven (ik heb ze zelf ook). Het blijft een subwoofer-systeempje, maar het klinkt zeker niet schel of dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:36
Ik zat er ook aan te denken die JBL Spots aan m'n Mac Pro te knopen. Ik heb nu de goeie ouwe Creative FPS1000 (wie kent ze niet) speakers er aan staan en die vind ik niet mooi meer, qua uiterlijk. Ze doen het verder prima! Nou heb ik die Spots wel een keertje gehoord in de Apple winkel in Rotterdam, die vlak bij het station, maar ik vind het toch wat moeilijk vergelijken. Ga ik er niet op achteruit qua geluid als ik die spots zou nemen? Zijn er mensen die ze allebei hebben of de ene door de ander hebben vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_large/USB_Spk_main.jpg

USB of FireWire gevoed. (50 / 100 euro)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 109556 op 26-10-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
Die LaCie FireWire/USB Speakers blijf ik persoonlijk nog steeds de best bij een iMac (ook naast een Cinema Display staan ze super) passende speakerset! Denk dat ik ze begin volgend jaar maar ga aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:50
wat ik me afvraag, als je 5.1 op je mac wil ben je behoorlijk screwed.

Omdat de mac standaard geen 5.1 analoog heeft en er amper geluidskaarten zijn (misschien brak usb) die dat ondersteunen, zit je vast aan een setje met optische ingang. die zijn gelijk 6x zo duur!
niet echt handig.... of zijn daar betaalbare oplossingen voor? zo heb ik nog een creative 5.1 setje. jammer als ik die niet meer zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:40
Ik heb deze, vind ze zelf toch wel matchen, ook een alu/black look.

Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.es/images/products/600x400/219/creative-i-trigue-3330.32987.jpg

Creative Itrigue 3330 (+- 70 euro).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:36
Dancing_Animal schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:20:
Ik zat er ook aan te denken die JBL Spots aan m'n Mac Pro te knopen. Ik heb nu de goeie ouwe Creative FPS1000 (wie kent ze niet) speakers er aan staan en die vind ik niet mooi meer, qua uiterlijk. Ze doen het verder prima! Nou heb ik die Spots wel een keertje gehoord in de Apple winkel in Rotterdam, die vlak bij het station, maar ik vind het toch wat moeilijk vergelijken. Ga ik er niet op achteruit qua geluid als ik die spots zou nemen? Zijn er mensen die ze allebei hebben of de ene door de ander hebben vervangen?
(N)iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Ik heb deze gekocht een tijd geleden:

Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2007/9/jbl-spyro.jpg

Dit zijn de JBL Spyro. Exact dezelfde speakers als de spot, alleen dan in een ander huisje.
Erg leuk spul en het eerste wat mij opviel was de kwaliteit van het geluid. Ik begrijp nog niet helemaal hoe JBL zo een warm en vol geluid uit een 2.1 setje kan krijgen.

Voor de prijs kun je geen bult vallen, de kosten zijn afhankelijk van de winkel ± 65 euro.
Helaas hebben de Spyro's geen kleuren skins zoals de Spot. Maar dien je deze aan de hand van je favoriete kleur te bestellen.

Ik heb ze dan niet aan een iMac hangen, maar aan een MacBook, maar dat doet niets onder aan het geluid ;)

100% zeker: De JBL Spyro/Spot zullen NIET tegenvallen 8)

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 08:33

World Citizen

FreeReef.nl

Ik zag vanmidag bij de Hornbach een bureau lamp met ingebouwde ipod dock..
Ook speakers en een aantal knopjes ..

Hij was volgens mij 90 euro..

Niet die van het plaatje hieronder. Maar wel dat idee.

Ik zal eens gaan kijken of hij je Ipod ook oplaad...

Afbeeldingslocatie: http://nl.gizmodo.com/wp-content/uploads/2008/04/ihl31.thumbnail.gif

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
HK Soudsticks II

Ik moet zeggen, ik heb zelf de logitech Z4 en ik heb heel wat speakersetjes gehoord en voor een 2.1 setje is dat een niet normaal goede speakerset. Komt voornamelijk door de manier waarop de subwoofer zijn geluid richt.
Jammer dat ze niet echt bij de iMac passen qua design. Komt wel in de buurt van de logitech z5500 alhoewel die natuurlijk meer speakertjes heeft. Ik denk dat er genoeg keuze is qua speakers, maar om een speakersetje te vinden die betaalbaar is, een goed geluid produceert en enigszins bij de kwaliteit van een mac komt.... No way:p Dat is het probleem denk ik. Een speakersetje dat in de buurt komt, behalve de prijs: Bose Companion 3 Series II.
Tja in een dergelijk topic krijg je dat iedereen met zijn eigen voorkeur gaat smijten. Ik denk als mensen ook duidelijk onderbouwde argumenten geven dat het misschien wat duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 20:09
bbrother schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:38:
Voor de prijs kun je geen bult vallen, de kosten zijn afhankelijk van de winkel ± 65 euro.
Helaas hebben de Spyro's geen kleuren skins zoals de Spot. Maar dien je deze aan de hand van je favoriete kleur te bestellen.
Waar heb je ze voor die prijs vandaan? Overal waar ik kijk zijn ze te koop voor het dubbele van wat jij zegt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Je schrijft 'gevoed', maar hebben ze die USB aansluiting alleen voor de stroom (voeding) of hebben ze ook een ingebouwde USB geluidskaart? Stroom via USB/FireWire zou wel handig zijn, maar ik zie bij interface nergens 3,5mm staan. Lijkt me een beetje onhandig om dat niet gewoon via de standaard geluidskaart te doen eigenlijk.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
sharkzor schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:40:
wat ik me afvraag, als je 5.1 op je mac wil ben je behoorlijk screwed.

Omdat de mac standaard geen 5.1 analoog heeft en er amper geluidskaarten zijn (misschien brak usb) die dat ondersteunen, zit je vast aan een setje met optische ingang. die zijn gelijk 6x zo duur!
niet echt handig.... of zijn daar betaalbare oplossingen voor? zo heb ik nog een creative 5.1 setje. jammer als ik die niet meer zou kunnen gebruiken.
De Griffin FireWave doet aan 5.1; http://www.griffintechnology.com/products/firewave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
Even een zijspoortje: al aan een 2.0 setje gedacht?

Ik heb zelf de Creative Gigaworks T20 naast m'n 24" iMac staan, en die passen er m.i. prachtig bij.
OK, ze geven lang niet zoveel 'laag' als een 2.1 setje, maar de kwaliteit is geweldig.

Voor meer bas en nog ietsjes beter geluid stel ik je te T40's voor:

Creative Gigaworks T40

Afbeeldingslocatie: http://images.americas.creative.com/images/products/large/16936.png

Let wel: de T20's passen nog onder de gleuf van de superdrive, rechts. De T40 zullen deze blokkeren als je ze er direct naast zet (zoals ik het heb met de T20).

Qua vergelijking: op mijn werk staat de hele dag een setje JBL Spyro's te draaien. Inderdaad grappig design en indrukwekkende bas, maar de op papier een minder zuiver setje (THD en zo) en ik vind ook dat je dat hoort als je ze hard zet. Voor doorsnee gebruik echter ook een prettig setje hoor.

Tenslotte: zonder sub ruimt lekker op, ook qua kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:21
Heb de Logitech's Z-4. De zwarte welteverstaan. Zwart met aluminium. Precies zoals mijn iMac dus. Vind het er erg mooi bij passen en het geluid voldoet voor mij prima.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
Scandyna Micropod SE. Ik heb de passieve versie aan een NAD-versterker: pri-ma! Zit nog wel te dubben over een kleine sub als aanvulling. De Micropod kan ook actief (klasse-D versterker in 1 van beide speakers).

passief: €89 per stuk
actief: €299 per set

Afbeeldingslocatie: http://www.kingsound.co.kr/photopool/Scandyna_Micropod_img01.jpg

Elac SUB 2010 BT met satellietjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.nl/pictures/Desktop/Microstar.png

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

iemand ervaring met de Altec Lansing FX6021? (2.1 setje)

Afbeeldingslocatie: http://www.alteclansing.com/images/product_image_large/fx6021.jpg

Ik twijfel dus tussen deze en de Logitech Z4..

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/Z4e.jpg

Of de Logitec Z2300 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mrgadget.com.au/catalog/images/logitech_z2300_2.1_THX_speakers.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:31

Bjk

500XL Oordoppies

Afbeeldingslocatie: http://www.ditverzinjeniet.nl/product_images/GA2008-11_image2.jpg
Pagina: 1 2 3 4 Laatste