Jongens jongens... Bose mag dan wel geen goed merk zijn, maar kunnen we nu terug verder met speakersetjes die WEL bij de iMac passen
Voor mijn MBP gebruik ik de creative T40.
Ook gebruik ik airtunes vrij veel voor over de suround set.
Vind de T40 goed bij de MBP staan.
Was laatst nog aan het kijken om er een setje Logitec Z10 bij te halen voor in een andere kamer.
Maar is die dan ook via usb op een airport express aan te sluiten?
Denk het eigenlijk niet. maar ben er niet zeker van
Was laatst nog aan het kijken om er een setje Logitec Z10 bij te halen voor in een andere kamer.
Nee, kan niet.The Fatal schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 05:55:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Waarom met USB naar een AE er zit toch een 3,5mm jack op.The Fatal schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 05:55:
Voor mijn MBP gebruik ik de creative T40.
Maar ik vind de best klinkende computerspeakers voor bij je Mac nog steeds de Soundsticks, misschien vindt niet iedereen het design even mooi. Maar vol is het geluid wel!
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe B&W MM-1, ze zien er in ieder geval wel mooi uit.

De soundsticks zijn inderdaad hele leuke speakers, vooral voor de prijs maar om het nou het best klinkende setje te noemen vindt ik nogal ver gaan. In het lage gedeelte is de sub nogal mager.fr3z schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:38:
[...]
Waarom met USB naar een AE er zit toch een 3,5mm jack op.
Maar ik vind de best klinkende computerspeakers voor bij je Mac nog steeds de Soundsticks, misschien vindt niet iedereen het design even mooi. Maar vol is het geluid wel!
Ik heb hier de soundstick aan een Windows pc en de Creative T3 aan de mac, maar de T3 is de soundstick op alle fronten de baas. o.k spreek je wel over een iets andere prijs klasse.
Sounstickjes zien er wel gaaf uit, maar het grootste nadeel is het onbreken van een remote met een uitgang voor koptelefoon en een powerknop.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Die soundsticks vallen enorm hard door de mand als je hem wat harder wilt zetten, dan gaat die 'sub' spontaan over z'n nek. Maar goed, doorzichtige speakers ziet er wel grappig uit. Ik heb gewoon een Z680 set staan, (donker) grijs, net als het scherm en de macbook (hoewel die iets lichter is qua kleur). Maar met de huidige aluminium imacs passen iig al veel meer speakersetjes omdat je niet perse iets wits hoeft te kopen.
Verwijderd
Ik wil hier even wat tegenwind geven,ik ben ook audiofiel,luister naar B&W's op classé voor en eindtrap marantz KI cd-speler enz...
Ik heb bij de Mac de Bose companion5 en ik ben er heel content mee,we gaan wel eerst eens moeten vragen waar wil jij ze voor gebruiken?Gaat dit je Main geluid worden als je films gaat kijken of muziek luisteren?Want dan zou ik zoiezo voor een losse versterker gaan en monitor speakers.Maar wil je gewoon eens ocasioneel een film kijken (met suround effect want dat doet de companion 5 wel goed) of gewoon naar je iTunes luisteren terwijl je wat rondsurft ofzo dan zijn dit echt wel de meest elegante speakers die te vinden zijn.En die soundsticks,sorry maar persoonlijk vind ik ze echt niet matchen met de alu iMacs.
En dan ivm KEF speakers.....ik vind ze echt ni super klinken en het blijft een prijsklasse lager.Maar iedereen hoort iets anders graag,ik hoor graag warm,wollig,geluid.En een KEF is geheel het tegenover gestelde.
Ik heb bij de Mac de Bose companion5 en ik ben er heel content mee,we gaan wel eerst eens moeten vragen waar wil jij ze voor gebruiken?Gaat dit je Main geluid worden als je films gaat kijken of muziek luisteren?Want dan zou ik zoiezo voor een losse versterker gaan en monitor speakers.Maar wil je gewoon eens ocasioneel een film kijken (met suround effect want dat doet de companion 5 wel goed) of gewoon naar je iTunes luisteren terwijl je wat rondsurft ofzo dan zijn dit echt wel de meest elegante speakers die te vinden zijn.En die soundsticks,sorry maar persoonlijk vind ik ze echt niet matchen met de alu iMacs.
En dan ivm KEF speakers.....ik vind ze echt ni super klinken en het blijft een prijsklasse lager.Maar iedereen hoort iets anders graag,ik hoor graag warm,wollig,geluid.En een KEF is geheel het tegenover gestelde.
een paar pagina's terug was ik nog aan het twijfelen welke speakers het zouden worden. nu ben ik al een tijdje een eigenaar van een setje audioengine a5. goed geluid voor de prijs (299,-) en kan mijn kamer meer dan genoeg vullen

Ik ben ook wat rond aan het kijken voor speakers, en twijfel eigenlijk tussen de Bose Companion 5, of de Soundsticks II. En ik vraag me af of de Bose het prijsverschil waard zijn... Lees veel slechte dingen over Bose namelijk.
Verder vind ik de speakers hierboven ook erg mooi. In de keuken heb ik zelf de AudioEngine a2. Waar ik eigenlijk niet zo te spreken over ben. Vervormt best snel en de bass kan het lang niet altijd aan. Verder vind ik het nadeel van Monitoren (want dat zijn het eigenlijk) dat ze het geluid 'eerlijk' weergeven. Vooral voor wat mindere mp3'tjes komt dit niet ten goede.
Hoe bevalt de a5?
Verder vind ik de speakers hierboven ook erg mooi. In de keuken heb ik zelf de AudioEngine a2. Waar ik eigenlijk niet zo te spreken over ben. Vervormt best snel en de bass kan het lang niet altijd aan. Verder vind ik het nadeel van Monitoren (want dat zijn het eigenlijk) dat ze het geluid 'eerlijk' weergeven. Vooral voor wat mindere mp3'tjes komt dit niet ten goede.
Hoe bevalt de a5?
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Hmm, ik bezit zelf ook de Soundsticks, maar ik kan dit niet beamen. Ik weet niet hoe hard je hem dan wel niet wilt zetten, maar ik heb nog nooit gemerkt dat het geluid vervormde. Terwijl veel concurrerende merken inderdaad veel volume maken, vooral bij de lage tonen, vind ik de Soundsticks wat detail en midden/hoog gebied betreft heel wat beter dan veel Logitech en Creative setjes. Je moet geen disco volumes verwachten (ze zijn slechts 20 watt) maar de bassen zijn wel strak en zuiver, niet boemerig, zwaar, vermoeiend en uitgesmeerd. Ook het midden en hoog is gedetailleerd, mede doordat er 4 units gebruikt worden in plaats van één. Bij andere sets die ik vergeleken heb toen ik in 2006 alweer de Soundsticks kocht, vond ik ofwel dat de satellieten de middentonen miste (omdat ze veel te klein waren) of dat ze het hoog niet zuiver weergaven maar meer uitgesmeerd klonken omdat ze geen echte tweeters gebruikten.Sick Nick schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:43:
Die soundsticks vallen enorm hard door de mand als je hem wat harder wilt zetten, dan gaat die 'sub' spontaan over z'n nek. Maar goed, doorzichtige speakers ziet er wel grappig uit. Ik heb gewoon een Z680 set staan, (donker) grijs, net als het scherm en de macbook (hoewel die iets lichter is qua kleur). Maar met de huidige aluminium imacs passen iig al veel meer speakersetjes omdat je niet perse iets wits hoeft te kopen.
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Ik heb inmiddels de Companion 3 staan en ik gebruik ze inderdaad voor mijn iTunes en tegelijk wat te surfen. Hiervoor voldoen ze meer dan prima en vind ik het de mooiste speakers. Dan wil ik wel wat meer betalen. Het zit allemaal zo ontzettend mooi in elkaar, hierin is Bose echt wel koploper in deze prijsklasse. Alles is van ijzer, tot de 'remote' (dat draaiding) aan toe. Erg netjes.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:58:
Ik wil hier even wat tegenwind geven,ik ben ook audiofiel,luister naar B&W's op classé voor en eindtrap marantz KI cd-speler enz...
Denk dat wij het exact met elkaar eens zijn.
Hoor alleen vaak dat ze een "disconnected" sound hebben: d.w.z. dat de bas module niet goed aansluit bij de 2 speakertjes. Het midden valt dus weg. Ligt er natuurlijk aan naar wat voor muziek je luistert. Hoor jij dit ook terug?Ik heb inmiddels de Companion 3 staan en ik gebruik ze inderdaad voor mijn iTunes en tegelijk wat te surfen. Hiervoor voldoen ze meer dan prima en vind ik het de mooiste speakers. Dan wil ik wel wat meer betalen. Het zit allemaal zo ontzettend mooi in elkaar, hierin is Bose echt wel koploper in deze prijsklasse. Alles is van ijzer, tot de 'remote' (dat draaiding) aan toe. Erg netjes.
Denk dat wij het exact met elkaar eens zijn.
Ik geef liever mijn zuurverdiende geld aan geluidskwaliteit (en niet aan design) en als ik speakers alleen gebruik om "even" te luisteren dan vind ik 250 euro toch wat veel...Maar ja ieder zn meug zeg ik dan maar
vogelaarke135
Ik heb een setje ADM 9.1 aangesloten op de laptop (via airport). Imo een erg goede speaker die erg helder en transparant klinkt en genoeg aansluit mogelijkheden biedt.
Als het toch wat goedkoper moet vindt ik de HK Soundsticks een geschikte kandidaat. Voor het geld echt een no brainer...
Als het toch wat goedkoper moet vindt ik de HK Soundsticks een geschikte kandidaat. Voor het geld echt een no brainer...
Bose is erg leuk spul en ziet er degelijk uit. Helaas kun je voor dat geld, kwalitatief gezien, beter af zijn met een speaker die de helft kost, HK bijv.vogelaarke135 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:42:
[...]
Hoor alleen vaak dat ze een "disconnected" sound hebben: d.w.z. dat de bas module niet goed aansluit bij de 2 speakertjes. Het midden valt dus weg. Ligt er natuurlijk aan naar wat voor muziek je luistert. Hoor jij dit ook terug?
Ik geef liever mijn zuurverdiende geld aan geluidskwaliteit (en niet aan design) en als ik speakers alleen gebruik om "even" te luisteren dan vind ik 250 euro toch wat veel...Maar ja ieder zn meug zeg ik dan maar
Vergeet ook niet de speakers met ingebouwde versterkers, die zijn vaak nog beter door de aparte versterking, en actieve filters.
Verwijderd
Ik had natuurlijk mijn vermoedens bij zulke kleine speakers en het midden is inderdaad niet erg aanwezig nee. Toch vind ik ze, voor hoe ik ze gebruik, boven verwachting klinken. Het heeft wel wat!vogelaarke135 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:42:
[...]
Hoor alleen vaak dat ze een "disconnected" sound hebben: d.w.z. dat de bas module niet goed aansluit bij de 2 speakertjes. Het midden valt dus weg. Ligt er natuurlijk aan naar wat voor muziek je luistert. Hoor jij dit ook terug?
En tja, als je speakers gaat kopen zul je altijd eerst zelf even moeten gaan luisteren.
De a5 bevallen zeer goed. Eerlijk gezegd wilde ik ook eerst de a2 halen, maar na beiden setjes te hebben beluisterd ben ik toch voor de a5 gegaan omdat het voor 100,- meer een veel betere set was. Geluidskwaliteit is zeer goed te noemen, vooral omdat normale 192 kbr mp3'tjes goed klinken en bijvoorbeeld lossless formaten nóg beter klinken. Raar maar waar, zo ervaar ik het in ieder geval. Je hoort wel wat compressie, maar dat krijg je ook snel als je betere speakers gaat kopenJer0entjeh88 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:36:
Hoe bevalt de a5?
Verwijderd
Haha, hier nog 1Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:17:
Ik ben erg gecharmeerd van de B&W MM-1. Is er al iemand die ze in gebruik heeft?
Ik ga er in iedergeval vanuit dat het top kwaliteit is!
Verwijderd
Ik vind de Bowers & Wilkins erg mooi
Heeft iemand ze al in de winkel gezien of misschien thuis?
Zo ja, waar? en hoe klinken ze?
Verwijderd
Volgens mij zijn ze nog niet te verkrijgen. Wij krijgen ze ook in de winkel (Hobo Apeldoorn), maar nog niet zeker wanneer.
Ja die zijn super mooi. Ik ben erg benieuwd naar het geluid, wat betreft design is het super.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:22:
Ik vind de Bowers & Wilkins erg mooi![]()
Die mogen straks hier ook wel op het bureau staan.
Verwachte datum is 10 Februari. Ze zijn duur, maar ik mag aannemen dat je daar het beste voor terug krijgt.
Ik ga eerst even wachten op de eerste reviews en kijken of ik ze ergens kan beluisteren.
Inmiddels nog steeds 100% tevreden met de M-audio AV-40's, maar wil ze graag op oorhoogte hebben, iemand nog ervaring met speakerstands en deze (of vergelijkbare) monitors? Wellicht DIY..Giant87 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:35:
[...]
Het valt wel mee inderdaad, thx om me er nog even op te wijzen![]()
[afbeelding]
40cm ongeveer.
hmm misschien zoiets?
B-Tech BT604

[ Voor 14% gewijzigd door Giant87 op 07-02-2010 14:25 ]
De Bowers & Wilkins MM-1 staan nu in de Apple Online Store voor €499,95! Verzenddatum is nu nog 1 tot 2 weken.
Zit goede muziek in! (aan de muur)
Ik heb zelf de Z4 speakerset (zwart) Bij mijn macbook staan. Voor mij is het geluid goed genoeg om mijn slaapkamertje te vullen!
Igor
[ Voor 8% gewijzigd door Igor92 op 23-02-2010 21:51 ]
Zodra ik weer in NL een vaste woon- en verblijfplaats heb ben ik ook weer toe aan een nieuw setje speakers. Ik loop al langer over de Ferguson FH007 set na te denken. Iemand hier ervaring mee?

Ik ben erg benieuwd naar de eerste reviews. Over het midden en hoog geluid twijfel ik niet, maar vraag me af of het laag goed in balans is. Als het echt toppers zijn, dan weet ik het wel.Mateyo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:59:
De Bowers & Wilkins MM-1 staan nu in de Apple Online Store voor €499,95! Verzenddatum is nu nog 1 tot 2 weken.
Verwijderd
Opmerkelijk dat ze enkel in de EU Apple Store(s) beschikbaar zijn. Ik begrijp dat het een Brits bedrijf is maar aangezien de US <> EU prijzen voor B&W producten in de Apple Store nog steeds $ == € gaat. Dan had ik ze voor ~370 Euro meteen besteld.Mateyo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:59:
Verwijderd
Ik heb ze net besteld - kan nergens een review vinden maar ze zijn errug mooi en het is alleen maar mooi mee genomen als ze ook goed klinkenVerwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 02:31:
[...]
Haha, hier nog 1Zijn vanaf februari verkrijgbaar, dus ga er nog niet van uit dat iemand ze al in huis heeft. Ik ga binnenkort wel even in de winkel luisteren. Kwam op internet tegen dat ze €499 zijn. Stevige prijs voor computer speakers, maar wetende dat het B&W's zijn niet natuurlijk.
Ik ga er in iedergeval vanuit dat het top kwaliteit is!
Edit: Ze zijn inmiddels al verstuurd dus voor het weekend binnen, onverwachte meevaller
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 20:36 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Ik zie inderdaad dat ze nu binnen 24uur kunnen worden geleverd.
Ben heel erg benieuwd naar reviews!!!
Ben heel erg benieuwd naar reviews!!!
Verwijderd
Ik heb de B&W MM-1 voor me staan - prachtig spul, met name het design en afwerking zijn erg mooi maar het voelt ook allemaal oerdegelijk aan! Aansluiten is een fluitje van een cent uiteraard en in no time knalt er een geweldig en vol geluid uit de speakers met een prachtige bas, krachtig en helder geluid. Ik was echt verbaasd over hoe volwassen dit spul klinkt! Ik heb het testen al na 3 minuten moeten staken omdat onze kleine meid naar bed moest en ik gelijk al mijn vrouw pissed off had :-) Anyway - eerste indrukken erg goed!
Klein minpuntje wat ik zie is dat ze niet uitgaan als de Mac in sleep mode valt - maar wellicht dat de speakers zelf na verloop van tijd uitgaan - dit is nog even afwachten. Het is wel zo dat er een kleine afstandsbediening bij zit maar in praktijk bedien ik mijn ITunes vaak via mijn Iphone en zou het jammer vinden als ik steeds eerst de speakers aan moet zetten. Effe afwachten of ze vanzelf in sleep mode gaan dus.
Klein minpuntje wat ik zie is dat ze niet uitgaan als de Mac in sleep mode valt - maar wellicht dat de speakers zelf na verloop van tijd uitgaan - dit is nog even afwachten. Het is wel zo dat er een kleine afstandsbediening bij zit maar in praktijk bedien ik mijn ITunes vaak via mijn Iphone en zou het jammer vinden als ik steeds eerst de speakers aan moet zetten. Effe afwachten of ze vanzelf in sleep mode gaan dus.
@Iwan.
Wat van speakers gebruikte je hiervoor? Ik bedoel als iemand erg goedkope speakers had, klinkt al snel alles goed. Sommigen roepen dat de HK Soundsticks geweldig zijn, terwijl ze naar mijn mening maar matig zijn. Ik ben dus benieuwd wat van referentie je gebruikt. Het zijn namelijk erg mooie speakers en ik wil ze ook graag kopen. Op dit moment heb ik de Creative T3 wat ook al een geweldige set is met een mooie bas. Ik vraag me ook af of de MM-1 zo' n mooie diepe bas ten gehore kan brengen.
Wat van speakers gebruikte je hiervoor? Ik bedoel als iemand erg goedkope speakers had, klinkt al snel alles goed. Sommigen roepen dat de HK Soundsticks geweldig zijn, terwijl ze naar mijn mening maar matig zijn. Ik ben dus benieuwd wat van referentie je gebruikt. Het zijn namelijk erg mooie speakers en ik wil ze ook graag kopen. Op dit moment heb ik de Creative T3 wat ook al een geweldige set is met een mooie bas. Ik vraag me ook af of de MM-1 zo' n mooie diepe bas ten gehore kan brengen.
Verwijderd
Ik had geen externe speakers op mijn IMac dus wat dat betreft geen vergelijking. Voor mijn home cinema gebruik ik alleen Pioneer spullen met een KEF speaker systeem (KHT-5005) dus dat is mijn enige referentie en ten opzichte van dat spul klinkt dit erg goed. Maar ja ik weet niet of je daar wat aan hebt. De bas klinkt imho erg goed. Deze man vind dat ook:OkselFris schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:55:
@Iwan.
http://store.apple.com/ie/reviews/TX583ZM/A?mco=MTcxNTU5OTg
Anders zou ik gewoon nog even wachten tot de eerste echte reviews op de web staan.
Edit - Ik zie ze op de website van Correct in Rotterdam staan dus wellicht kan je ze daar testen!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 10:03 . Reden: wijziging ]
Heb ze gister ook besteld die MM-1, hoop ze na het weekend in huis te hebben. Zal m'n bevinding hier plaatsen! Ben geen doorgewinterde audiofiel, maar kan er heus wel een mening over geven, het blijft toch persoonlijk.
//
Verwijderd
Toffe speakers, de grote broer van mijne.k5052 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:24:
een paar pagina's terug was ik nog aan het twijfelen welke speakers het zouden worden. nu ben ik al een tijdje een eigenaar van een setje audioengine a5. goed geluid voor de prijs (299,-) en kan mijn kamer meer dan genoeg vullen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En je hebt toffe muziek!
Ik heb ze een poos goed kunnen beluisteren icm de sub (die niet standaard bijgeleverd wordt). Persoonlijk vind ik ze hun geld niet waard. De set is erg fragiel en wanneer je een speaker hebt met een scheurtje in het kunststof bij het aanknopungspunt van de speaker is het geluid echt storend (ik heb dit al bij 3 setjes gezien van de 5).iFredo schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:10:
Zodra ik weer in NL een vaste woon- en verblijfplaats heb ben ik ook weer toe aan een nieuw setje speakers. Ik loop al langer over de Ferguson FH007 set na te denken. Iemand hier ervaring mee?
[afbeelding]
Het geluid zelf is redelijk, maar niet zo onderscheidend als bijvoorbeeld de B&W Zeppelin.
Sinds ik een 27" imac heb, heb ik geen behoefte meer aan externe speakers. speakers daarin zijn goed zat voor youtube geluid en afentoe een spelletje.
Bij mijn 23" apple cinema display gebruikte ik altijd deze speakers:

Altec Lansing FX6021
Beter geluid natuurlijk en paste ook erg goed bij de ACD.... Inmiddels in de verkoop
Bij mijn 23" apple cinema display gebruikte ik altijd deze speakers:

Altec Lansing FX6021
Beter geluid natuurlijk en paste ook erg goed bij de ACD.... Inmiddels in de verkoop
Gister de Bowers & Wilkins MM-1's binnen gekregen, vandaag pas uitgepakt. Eerste indruk is erg positief, ze zijn stevig en zwaar uitgevoerd. De kabels kun je netjes wegwerken (alhoewel het er in totaal wel 3 zijn natuurlijk). Qua vormgeving passen ze verder perfect bij m'n Led Cinema Display.
Het belangrijkste, het geluid:
Ik kwam van een Logitech Z-2300 (THX) 2.1, die uiteraard stevig in de bas zit met z'n subwoofer. Maar dit is wel even heel wat anders. De MM-1's zijn een stuk helderder en geven veel meer detail weer.
Heb inmiddels alles wel zo'n beetje beluisterd, van de 24-bit FLAC's van B&W zelf, tot oude MP3'tjes variërend van John Legend, de Prodigy tot Neophyte.
Moet zeggen dat alles perfect wordt weergegeven, overal veel detail en een stevige bas-weergave. Uiteraard heeft het niet het THX blaas-je-van-je-stoel-effect van de Logitech set, maar dat heeft ook weinig met muziek te maken. Waar ze mee adverteren is absoluut waar, ook op hoge volumes is er amper vervorming waar te nemen.
Afstandsbediening werkt ook goed, leuk compact dingetje en werkt ook van flinke afstand of om een hoekje. Zelf gebruik ik echter m'n iPhone al als afstandsbediening voor iTunes.
Kortom: wat mij betreft het geld waard, maar zit zelf dan ook dagelijks op m'n 'werk'-plek.
Het belangrijkste, het geluid:
Ik kwam van een Logitech Z-2300 (THX) 2.1, die uiteraard stevig in de bas zit met z'n subwoofer. Maar dit is wel even heel wat anders. De MM-1's zijn een stuk helderder en geven veel meer detail weer.
Heb inmiddels alles wel zo'n beetje beluisterd, van de 24-bit FLAC's van B&W zelf, tot oude MP3'tjes variërend van John Legend, de Prodigy tot Neophyte.
Moet zeggen dat alles perfect wordt weergegeven, overal veel detail en een stevige bas-weergave. Uiteraard heeft het niet het THX blaas-je-van-je-stoel-effect van de Logitech set, maar dat heeft ook weinig met muziek te maken. Waar ze mee adverteren is absoluut waar, ook op hoge volumes is er amper vervorming waar te nemen.
Afstandsbediening werkt ook goed, leuk compact dingetje en werkt ook van flinke afstand of om een hoekje. Zelf gebruik ik echter m'n iPhone al als afstandsbediening voor iTunes.
Kortom: wat mij betreft het geld waard, maar zit zelf dan ook dagelijks op m'n 'werk'-plek.
//
Ik heb ze nog niet voorbij zien komen en MOET ze dan ook even posten, mooi is anders maar vraag me wel af hoe ze staan naast een Imac

van Harman Kardon de GLA-55 voor een scharmele 599,-

Oef wat zijn die dingen spuuglelijk zeg. Zonde van al dat geld if you ask me.
Just grow old with grace
idd verschrikkelijk
geven wel goed geluid
naast een imac heb ik zee gezien in de icentre in delft en vond ik ze nog lelijker
het past gewoon niet
geven wel goed geluid
naast een imac heb ik zee gezien in de icentre in delft en vond ik ze nog lelijker
het past gewoon niet
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Die vind ik eigenlijk ook helemaal niet bij een iMac passen.
Stap de local Apple tent binnen, daar staan ze gewoonscenix_ schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:13:
Ik heb ze nog niet voorbij zien komen en MOET ze dan ook even posten, mooi is anders maar vraag me wel af hoe ze staan naast een Imac
[afbeelding]
En als je het Show je Apple computert topic bekijkt, daar staan ze ook al tussen. Ik heb ze horen spelen in Uitgeest, moet zeggen dat het maar weinig speciaals is. Uiteraard klinkt het beter dan menig Logitech setje, het gemis van een subwoofer doet wonderen, maar afgezien daarvan is klinkt het vrij goedkoop.
Had mijn eigen iPhone er nog aan gehangen, m'n eigen muziek afgespeeld maar het kon me weinig bekoren. Het klinkt leuk, maar zeer zeker niet het belachelijke prijskaartje waard.

Verwijderd
Ieder zijn ding :-) ik ben na een kleine week nog steeds errug content met de B&W MM-1, ze zijn echt super!
Vandaag de Bose Companion 5 gekocht en mijn Creative Gigaworks T3 naar mijn windows pc verhuist.
Verschillende recensies van de Bose gelezen en de meningen waren zeer verdeeld, omdat ik ze erg mooi vindt uiteindelijk de speakers toch maar gekocht. Tot nu toe er zeer tevreden mee.
Over de prijs kan je discuseren, ik zag sommigen spreken over plastic rommel maar ongetwijfeld zijn dit personen die de speakers nooit werkelijk hebben gezien. Wat betreft design en bouw kwaliteit zijn deze speakers namelijk zeer degelijk en absoluut top. Het geluid? Persoonlijk vindt ik het mooi, de bas is niet overdreven aanwezig en de sattelites laten alle details netjes horen. Je moet wel van dit geluid houden omdat het met een wat ruimtelijk effect wordt gebracht, ik kan me voorstellen dat dit niet iedereen bekoren kan. Ikzelf vindt het erg mooi, vooral bij klassiek en vocal. Nu nog de output van de koptelefoon uitproberen. Ik heb een Sennheiser HD 555 en vondt het geluid van deze toch goede koptelefoon op de Mac niet niet in de buurt komen van wanneer ik hem had aangesloten op een Creative X-FI. Vandaar dat ik speakers zocht die direct een vervanging zijn voor mijn Mac onboard sound..
Al met al zeer tevreden met dit setje en het past prima bij een iMac.
Verschillende recensies van de Bose gelezen en de meningen waren zeer verdeeld, omdat ik ze erg mooi vindt uiteindelijk de speakers toch maar gekocht. Tot nu toe er zeer tevreden mee.
Over de prijs kan je discuseren, ik zag sommigen spreken over plastic rommel maar ongetwijfeld zijn dit personen die de speakers nooit werkelijk hebben gezien. Wat betreft design en bouw kwaliteit zijn deze speakers namelijk zeer degelijk en absoluut top. Het geluid? Persoonlijk vindt ik het mooi, de bas is niet overdreven aanwezig en de sattelites laten alle details netjes horen. Je moet wel van dit geluid houden omdat het met een wat ruimtelijk effect wordt gebracht, ik kan me voorstellen dat dit niet iedereen bekoren kan. Ikzelf vindt het erg mooi, vooral bij klassiek en vocal. Nu nog de output van de koptelefoon uitproberen. Ik heb een Sennheiser HD 555 en vondt het geluid van deze toch goede koptelefoon op de Mac niet niet in de buurt komen van wanneer ik hem had aangesloten op een Creative X-FI. Vandaar dat ik speakers zocht die direct een vervanging zijn voor mijn Mac onboard sound..
Al met al zeer tevreden met dit setje en het past prima bij een iMac.
Verwijderd
Zou je misschien een fotootje kunnen maken en hier plaatsen? B&W MM1 met LED Cinema Display klinkt namelijk erg mooiman-o-script schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:58:
Gister de Bowers & Wilkins MM-1's binnen gekregen, vandaag pas uitgepakt. Qua vormgeving passen ze verder perfect bij m'n Led Cinema Display.
De speakers van het Led scherm stellen niet veel voor. Voor een YouTube filmpje voldoende, maar een echte film zou ik er niet op willen horen. Als je de MM1's uitzet schakelt het geluid terug naar de monitor, is iedere keer weer schrikkenVerwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:45:
[...]
Zou je misschien een fotootje kunnen maken en hier plaatsen? B&W MM1 met LED Cinema Display klinkt namelijk erg mooiIk zag het setje in dé Apple Store in Geneve (van Apple dus
), en ze zagen er erg kwalitatief uit! Volgens mij klinken de standaard speakers in het LED Cinema Display/iMac prima voor Youtube of een film, maar als ik de reacties lees geven de MM1's er goed geluid
Zal morgen/zaterdag even een foto'tje schieten!
//
Nogmaals....Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:11:
[...]
Opmerkelijk dat ze enkel in de EU Apple Store(s) beschikbaar zijn. Ik begrijp dat het een Brits bedrijf is maar aangezien de US <> EU prijzen voor B&W producten in de Apple Store nog steeds $ == € gaat. Dan had ik ze voor ~370 Euro meteen besteld.
Op die Amerikaanse prijzen wordt ook nog btw los verrekend. Maar omdat de BTW-prijzen per staat kunnen verschillen, is het zo dat de dollarprijs in de Apple Store zonder BTW worden gerekend
Grappige naam trouwens, GLA-55 -> GLASS. Ik vind ze inderdaad ook niet om aan te zien maarja ik heb dan ook geen upgrade nodig met m'n MC M3's
[ Voor 5% gewijzigd door pauldegroot op 18-03-2010 14:55 ]
Verwijderd
Heb bij de Hema een paar usb powered kubusvormige boxjes gehaald. Vind het geluid prima voor waar ik het voor gebruik (achtergrond muziek als ik thuis werk). Zijn er in hoogglans antraciet, wit, rood en roze. En staan helemaal niet verkeerd bij een Mac. En dat alles voor 12,50 euro.
Verwijderd
Ik zie hem niet?man-o-script schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:34:
[...]
Zal morgen/zaterdag even een foto'tje schieten!

Tja, ik gebruik gewoon een trust setje van 30 euro, was een 5.1 set voor mijn pc, kan ik zo aansluiten op mn iPhone en dergelijke, zit een 5.1 mode en een stero upscaling naar 5.1 op, kan me zeker bekoren.
90watt actieve bas, klinkt nog mooi ook (nooit verwacht), een afstandsbediening erbij met regelaren voor front, rear, centre en sub. helemaal blij, heb naar eigen mening flink bioscoopgeluid als ik een HD filmpje kijk (waarom nooit high def geluid in divx'jes
).
maargoed, zelfs als je enkel stereo-uitgang hebt heb je nog prachtig geluid, heb het op hackintosh geprobeerd
.
met een onboard geluidskaartje nogwel (dus een mac klinkt toch al beter), en dat klonk in 1 woord geweldig.
Daarom ben ik niet te verbuigen voor dure oerlijke speakertjes, wel zou ik mn sattelietspeakers ooit nog willen veranderen.
90watt actieve bas, klinkt nog mooi ook (nooit verwacht), een afstandsbediening erbij met regelaren voor front, rear, centre en sub. helemaal blij, heb naar eigen mening flink bioscoopgeluid als ik een HD filmpje kijk (waarom nooit high def geluid in divx'jes
maargoed, zelfs als je enkel stereo-uitgang hebt heb je nog prachtig geluid, heb het op hackintosh geprobeerd
met een onboard geluidskaartje nogwel (dus een mac klinkt toch al beter), en dat klonk in 1 woord geweldig.
Daarom ben ik niet te verbuigen voor dure oerlijke speakertjes, wel zou ik mn sattelietspeakers ooit nog willen veranderen.
Ach als je snel tevreden bent is het prima toch!
Inderdaad, al merk ik wel altijd elk kraakje op
Verwijderd
Dan nog houd je een gigantische marge over, zelfs met alle BTW verrekend. Europa is wat dat betreft gewoon genaaid (zie ook de $ == € acties op Steam).DayteX schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:45:
[...]
Nogmaals....
Op die Amerikaanse prijzen wordt ook nog btw los verrekend. Maar omdat de BTW-prijzen per staat kunnen verschillen, is het zo dat de dollarprijs in de Apple Store zonder BTW worden gerekend
Verwijderd
Steam is toch een gamesite in Amerika?Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:46:
[...]
Dan nog houd je een gigantische marge over, zelfs met alle BTW verrekend. Europa is wat dat betreft gewoon genaaid (zie ook de $ == € acties op Steam).
Europa is niet altijd genaaid, bijv. de MacBook White unibody kost hier 899 en daar 999. Stiekem toch een beetje want $999 = €745,995
offtopic:plus BTW 12% (wat niet ongewoon is in veel staten) is ongeveer €835. Vergeet niet dat we hier veel meer btw betalen dan in veel andere landen.
Uiteraard is het soms iets voordeliger om hem elders te kopen, maar dat verschil van ettelijke honderden euro's vind ik toch schromelijk overdreven. Als je toch goedkoper wil moet je eens op ebay kijken. Echter wel oppassen voor verzendkosten en evt inklaringskosten!
Ontopic: Die HK vind ik persoonlijk ook niet erg mooi maar die staat vast beter bij oudere modellen van de iMac (met plexiglas en polycarbonaat- witte afwerking)
Uiteraard is het soms iets voordeliger om hem elders te kopen, maar dat verschil van ettelijke honderden euro's vind ik toch schromelijk overdreven. Als je toch goedkoper wil moet je eens op ebay kijken. Echter wel oppassen voor verzendkosten en evt inklaringskosten!
Ontopic: Die HK vind ik persoonlijk ook niet erg mooi maar die staat vast beter bij oudere modellen van de iMac (met plexiglas en polycarbonaat- witte afwerking)
Verwijderd
Offtopic: Nee, ik bedoel als je naar Amerika op vakantie bent of een zakenrijs of iets dergelijks.DayteX schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:13:
offtopic:plus BTW 12% (wat niet ongewoon is in veel staten) is ongeveer €835. Vergeet niet dat we hier veel meer btw betalen dan in veel andere landen.
Ontopic: Fotootje van man-o-script zijn Bowers & Wilkins MM1's ???

Lars & Ivan BoBo. Geen idee hoe ze klinken maar het ziet er wel goed uit
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zag deze toevallig in de Bijenkorf folder (maffe weken oid). Ze kosten daar nu 109 euro, goedkoper dan ik tot nu toe heb kunnen vinden online. Misschien een goede tip voor mensen met interesse?Exirion schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:24:
[afbeelding]
Lars & Ivan BoBo. Geen idee hoe ze klinken maar het ziet er wel goed uit
Klopt, en voor die prijs zou ik ze bijna voor de lol kopen om te kijken hoe het klinkt. Maar ik ben nogsteeds erg blij met m'n veel compactere Micropods (plus subwoofer)JottemJ schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:42:
Zag deze toevallig in de Bijenkorf folder (maffe weken oid). Ze kosten daar nu 109 euro, goedkoper dan ik tot nu toe heb kunnen vinden online. Misschien een goede tip voor mensen met interesse?
Excuses, vakantietje tussendoor

Zoals je ziet, staat perfect. Moet alleen nog even een gat boren zodat alle kabels de kabelgoot in kunnen...
//
Ziet er mooi uit. En doet me overigens ook erg denken aan mijn Jamo zuiltjes... Zowel qua vormgeving als qua kleur: http://images.google.nl/i...26rls%3Den%26tbs%3Disch:1
Die zijn overigens ook in het klein verkrijgbaar voor iedereen die wel in dezelfde stijl wil blijven maar dan iets betaalbaars. Uiteraard moet er dan wel nog een versterker bij.
Die zijn overigens ook in het klein verkrijgbaar voor iedereen die wel in dezelfde stijl wil blijven maar dan iets betaalbaars. Uiteraard moet er dan wel nog een versterker bij.
[ Voor 15% gewijzigd door DayteX op 27-03-2010 19:58 ]
Verwijderd
Maakt niet uitman-o-script schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:41:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals je ziet, staat perfect. Moet alleen nog even een gat boren zodat alle kabels de kabelgoot in kunnen...
Ziet er idd eeeerg mooi uit (na de kabelgoot zeker
Alleen denk ik dat een wireless toetsenbord mooier had gestaan, maar je hebt waarschijnlijk numeriek nodig.
Al met al een erg mooi geluidssetje, ik wil er ook wel een
Dat numerieke kan ik inderdaad niet zonder, anders was het zeker een draadloze geweest. Ernaast staat overigens ook nog een MBP op een mStand, maar die zie je nu maar half staan...Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:23:
[...]
Maakt niet uit![]()
Ziet er idd eeeerg mooi uit (na de kabelgoot zeker)
Alleen denk ik dat een wireless toetsenbord mooier had gestaan, maar je hebt waarschijnlijk numeriek nodig.
Al met al een erg mooi geluidssetje, ik wil er ook wel een
Over de MM-1 niets dan lof, begin ze steeds meer te waarderen. Zelfs op simpele 128kbit streams klinken ze gewoon top!
Hier overigens een eenvoudige review (zonder het over de geluidskwaliteit te hebben

[ Voor 9% gewijzigd door man-o-script op 29-03-2010 11:20 ]
//
Verwijderd
Ik ben na een dikke 3 weken ook nog steeds erg onder de indruk van de prestaties van de MM-1, zeker het geld waard IMO. Het aantal reviews op de UK Apple site is ook groeiend:
Verwijderd
Mooi bureauman-o-script schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:16:
[...]
Dat numerieke kan ik inderdaad niet zonder, anders was het zeker een draadloze geweest. Ernaast staat overigens ook nog een MBP op een mStand, maar die zie je nu maar half staan...
Als je een gat geboord hebt voor de kabels, zou je eens fotootjes moeten zetten op 'Het grote Show je Apple Topic' (ook in GoT), want je hebt echt een mooie setup
Kent er nog iemand leuke/goedkope speakers voor naast je iMac? Budget: Max 50. Hoeven niet perfect te klinken, ben geen audiofiel ;p. Het liefst wit/unibody mac achtig
. In dit topic zie ik namelijk alleen maar de hele dure langskomen.
Verwijderd
Hema. Witte hoogglans kubusvormig. USB powered. Prijs 12,50 euro.
Prima kwaliteit voor de niet audiofiel. Heb ze ook maar dan in het grijs.
Prima kwaliteit voor de niet audiofiel. Heb ze ook maar dan in het grijs.
Ze zijn niet helemaal unibody, maar wellicht vindt je één van deze witte (en betaalbare!) LaCie-speakers wel wat.iMick schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:50:
Kent er nog iemand leuke/goedkope speakers voor naast je iMac? Budget: Max 50. Hoeven niet perfect te klinken, ben geen audiofiel ;p. Het liefst wit/unibody mac achtig. In dit topic zie ik namelijk alleen maar de hele dure langskomen.
Link
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Bbbrrrr, zonde om naast een mooie Mac te zetten, ik vindt ze er echt niet uitzien.Peter_Aragorn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:31:
Wat vinden jullie van deze set?
Iemand ervaring mee toevallig?
Oerlelijk..... over het geluid kan ik niks zeggen.
Mwa ik vind ze nog wel redelijk mooi... Wat zijn goede sets voor bij een Mac van rond de 60 euro dan?
Zijn die Lacie's wat?
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10880
Zijn die Lacie's wat?
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10880

[ Voor 19% gewijzigd door Peter_Aragorn op 21-04-2010 21:16 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Die van Lacie zien er goed uit maar klinken naar niks, helaas. Had ze gekocht en weer teruggebracht.
Bij nader inzien vind ik de interne speakers uit de iMac voor mij goed genoeg klinken
. Maar toch bedankt voor jullie suggesties.
Ah, een Siemens SL37man-o-script schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:41:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet altijd overal de mooiste van hebben

//
Jouw volgende DECT-telefoon wordt dan waarschijnlijk de Gigaset SL785.

Oeh, da's niet mis! Ze doen het nog goed die SL37's (drie stuks), dus vervangen is nog niet nodig, maar ziet er zeker strak uit!
Ontopic: de MM1's doen nog steeds lekker hun werk
Inmiddels goed verkrijgbaar, dus ook wat meer reviews:
http://www.macworld.com/r...ct/463953/review/mm1.html
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2363000,00.asp
http://www.electricpig.co...ers-review-sound-quality/
http://www.electricpig.co...-review-design-and-build/
http://www.electricpig.co...s-review-overall-verdict/
Ontopic: de MM1's doen nog steeds lekker hun werk
Inmiddels goed verkrijgbaar, dus ook wat meer reviews:
http://www.macworld.com/r...ct/463953/review/mm1.html
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2363000,00.asp
http://www.electricpig.co...ers-review-sound-quality/
http://www.electricpig.co...-review-design-and-build/
http://www.electricpig.co...s-review-overall-verdict/
//
Verwijderd
Nee joh! /me heeft dezeiRaptor schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:17:
[...]
Jouw volgende DECT-telefoon wordt dan waarschijnlijk de Gigaset SL785.![]()
[afbeelding]

Beocom 6000
Das veel meer Apple design, en: met iPod draaiwiel!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 13:13 ]
Zijn die MM-1's ergens te beluisteren in een winkel?man-o-script schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:41:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Werkelijk geen idee, maar zal vast wel bij een aantal B&W dealers...
Ziet er strak uit als je het zo ziet staan, maar die knopjes en displayVerwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:11:
[...]
Nee joh! * man-o-script heeft deze
[afbeelding]
[afbeelding]
Beocom 6000
Das veel meer Apple design, en: met iPod draaiwiel!

//
Art. Lebedev heeft een mooie speakerset ontworpen...

Matcht mooi bij het volumeicon van je mac!
Edit: whoops, ik zie nu dat ie al eerder gepost is...
Dan maar een unboxing:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XqFKv2iE46U]

Matcht mooi bij het volumeicon van je mac!
Edit: whoops, ik zie nu dat ie al eerder gepost is...
Dan maar een unboxing:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XqFKv2iE46U]
[ Voor 24% gewijzigd door urharm op 28-04-2010 18:37 . Reden: Youtube ]
verwijder maar
[ Voor 94% gewijzigd door iMick op 27-06-2010 21:21 ]
Even een kort verhaaltje over m'n nieuwe speakers, ze zijn geloof ik een keer genoemd in dit topic: HiVi Swans M10. Ik heb deze set een jaar geleden ook bekeken en was meteen verkocht door de perfecte combinatie van design en goede reviews, helaas was deze set toen eigenlijk gewoon niet verkrijgbaar in Nederland en ook was ik niet helemaal weg van het "subwoofer op je bureau" idee van deze set. Dit heeft er destijds voor gezorgd dat ik voor de M-Audio Studiophile AV40's ben gegaan om mijn Logitech Z-2300 (waar ik bijzonder ontevreden over was maar dat terzijde) te vervangen. Goed, de M-Audio's bevielen op zich prima, maar ik wilde toch wat meer design bij m'n nieuwe 27" iMac dus heb ik niet zo lang geleden bekeken of de Swans M10 inmiddels wel verkrijgbaar waren in Nederland, en waarempel, een betrouwbare zaak (Novus Audio) heeft ze in het assortiment. Het heeft uiteindelijk een kleine 3 weken geduurd voor ik ze binnen had, viel me nog mee.
Goed, de speakers zijn best leuk verpakt, in witte zakjes die zijn gesloten met touwtjes. Ook levert Swans een setje witte stoffen handschoentjes mee om de speakers niet te bevuilen tijdens het uitpakken. Bouwkwaliteit is prima, enkel de kabels van de speakers naar de subwoofer zijn wat kort naar mijn idee. Ook is de meegeleverde RCA > 3,5" kabel van vrij slechte kwaliteit, maar die is altijd nog te vervangen (doet het verder wel goed, daar niet van). Als laatste "nadeel" noem ik de volumeknop, die voelt wat cheap aan, maar volume regel ik sowieso via het toetsenbord dus daar stoor ik me niet echt aan. Geluidskwaliteit en design maakt ook een hoop goed.
Geluidskwaliteit vind ik na een paar weken luisteren helemaal geweldig. Kristalhelder geluid, maar geen bass tekort door de subwoofer. Die subwoofer moet overigens wel op de tafel, volgens mij is het ook geen echte subwoofer maar voor het gemak houd ik deze term maar aan omdat Swans er zo mee adverteert. De subwoofer had wel wat tijd nodig voordat deze netjes klonk, deze klonk in het begin namelijk veel te hard en te slordig. Na een kleine 2 dagen was dit helemaal in orde en klinkt de hele set helemaal in balans. Ik vind het uiteindelijk wel een vooruitgang ten aanzien van de M-Audio's.

Misschien heeft iemand nog wat aan mijn verhaaltje over deze speakers.
Goed, de speakers zijn best leuk verpakt, in witte zakjes die zijn gesloten met touwtjes. Ook levert Swans een setje witte stoffen handschoentjes mee om de speakers niet te bevuilen tijdens het uitpakken. Bouwkwaliteit is prima, enkel de kabels van de speakers naar de subwoofer zijn wat kort naar mijn idee. Ook is de meegeleverde RCA > 3,5" kabel van vrij slechte kwaliteit, maar die is altijd nog te vervangen (doet het verder wel goed, daar niet van). Als laatste "nadeel" noem ik de volumeknop, die voelt wat cheap aan, maar volume regel ik sowieso via het toetsenbord dus daar stoor ik me niet echt aan. Geluidskwaliteit en design maakt ook een hoop goed.
Geluidskwaliteit vind ik na een paar weken luisteren helemaal geweldig. Kristalhelder geluid, maar geen bass tekort door de subwoofer. Die subwoofer moet overigens wel op de tafel, volgens mij is het ook geen echte subwoofer maar voor het gemak houd ik deze term maar aan omdat Swans er zo mee adverteert. De subwoofer had wel wat tijd nodig voordat deze netjes klonk, deze klonk in het begin namelijk veel te hard en te slordig. Na een kleine 2 dagen was dit helemaal in orde en klinkt de hele set helemaal in balans. Ik vind het uiteindelijk wel een vooruitgang ten aanzien van de M-Audio's.
Misschien heeft iemand nog wat aan mijn verhaaltje over deze speakers.
Omdat deze dan toch bovenaan staat.
Ik heb afgelopen week de JBL spot besteld voor bij mijn macbook. Ik heb nu een logitech Z-4 set. Zal een foto'tje posten als het allemaal binnen is en mooi staat.
Ik heb afgelopen week de JBL spot besteld voor bij mijn macbook. Ik heb nu een logitech Z-4 set. Zal een foto'tje posten als het allemaal binnen is en mooi staat.
@Frietsaus: Is dat Swans-logo (linksboven van de subwoofer) er een beetje scheef opgeplakt of lijkt dat maar zo?
Zijn deze speakers wat? http://store.apple.com/nl...TY1NDA0MA&mco=MTY4ODU4OTU
Is vrij duur voor een studentje, maar ziet er erg gelikt uit. En dat bespaart weer het kopen van een iPod dock. Heeft iemand er ervaring mee oid? En weet iemand waar hij goedkoper dan 150 euro te krijgen is? Want op internet kom ik hem in ieder geval niet goedkoper tegen.
Is vrij duur voor een studentje, maar ziet er erg gelikt uit. En dat bespaart weer het kopen van een iPod dock. Heeft iemand er ervaring mee oid? En weet iemand waar hij goedkoper dan 150 euro te krijgen is? Want op internet kom ik hem in ieder geval niet goedkoper tegen.
Zit een klein beetje scheef.iRaptor schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:55:
@Frietsaus: Is dat Swans-logo (linksboven van de subwoofer) er een beetje scheef opgeplakt of lijkt dat maar zo?
Hehe, die blauwe ledjes hype is best wel irritant aan het worden. Maar er in duiken heb ik niet zoveel zin in.
Er is een veel logischere stap om van een SL37 naar de opvolger te gaaniRaptor schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:17:
[...]
Jouw volgende DECT-telefoon wordt dan waarschijnlijk de Gigaset SL785.![]()
[afbeelding]

Als je dit ding in het echt vast hebt, is die wat mij betreft mooier dan de SL78
Mooi ding ja. Ik heb de SL780 maar deze is eigenlijk minstens zo mooi, al heeft het hoekige model van de SL780 ook wel weer iets wat 'm apart maakt.Nickalicious schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:16:
[afbeelding]
Als je dit ding in het echt vast hebt, is die wat mij betreft mooier dan de SL78
Ik heb laatst wat speakers gekocht en getwijfeld welke speakers naast mn iMac 27" + 24 ACD moesten staan. Naast mn pc stonden mn Harman Kardon Soundsticks II, die heb ik vervangen door een Klipsch Promedia GMX 2.1 setje. Opeens zag ik ook de M-Audio Studiophile AV40 speakers, die overal goede reviews krijgen en ik tevens voor een prikkie kon overnemen.
Eerst de Soundsticks aangesloten, vond het niet heel erg mooi naast mn setup. Daarna de Studiophiles aangesloten en die stonden imho beter. Moest wel heel erg aan het geluid wennen was zo gewend aan het geluid van de Soundsticks. Luister eigenlijk alleen muziek op mn iMac (tijdens het werken) en daar zijn de M-Audio's perfect voor!
Uiteraard kan een plaatje niet ontbreken

(klikbaar)
Eerst de Soundsticks aangesloten, vond het niet heel erg mooi naast mn setup. Daarna de Studiophiles aangesloten en die stonden imho beter. Moest wel heel erg aan het geluid wennen was zo gewend aan het geluid van de Soundsticks. Luister eigenlijk alleen muziek op mn iMac (tijdens het werken) en daar zijn de M-Audio's perfect voor!
Uiteraard kan een plaatje niet ontbreken

(klikbaar)
Wat een kleine wereld, die speakers heb je van mij overgenomen.
Wil ik ook wel weten! ik zat eerst te denken aan zelfbouw stands maar gekochte zien er misschien beter uitaramdin schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:02:
Heeft iemand een tip voor speakerstandaarden voor op je bureau. Ik wil de M-Audio speakers iets hoger op zn pootjes hebben staan.