Speakerset die matched bij je iMac

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 65.192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Tiiim schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:10:
iemand ervaring met de Altec Lansing FX6021? (2.1 setje)

[afbeelding]

Ik twijfel dus tussen deze en de Logitech Z4..

[afbeelding]

Of de Logitec Z2300 :P

[afbeelding]
Ik heb mezelf een paar weken terug geüpgraded naar de Z2300 had daarvoor de X230. En zo wat een wereld van een verschil. Ben er erg blij mee en past prima bij mn MacBook Pro :)
(komt ook een beste bak geluid uit!) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 16:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

swiv98 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:19:
Even een zijspoortje: al aan een 2.0 setje gedacht?

Ik heb zelf de Creative Gigaworks T20 naast m'n 24" iMac staan, en die passen er m.i. prachtig bij.
OK, ze geven lang niet zoveel 'laag' als een 2.1 setje, maar de kwaliteit is geweldig.

Voor meer bas en nog ietsjes beter geluid stel ik je te T40's voor:

Creative Gigaworks T40

[afbeelding]

Let wel: de T20's passen nog onder de gleuf van de superdrive, rechts. De T40 zullen deze blokkeren als je ze er direct naast zet (zoals ik het heb met de T20).

Qua vergelijking: op mijn werk staat de hele dag een setje JBL Spyro's te draaien. Inderdaad grappig design en indrukwekkende bas, maar de op papier een minder zuiver setje (THD en zo) en ik vind ook dat je dat hoort als je ze hard zet. Voor doorsnee gebruik echter ook een prettig setje hoor.

Tenslotte: zonder sub ruimt lekker op, ook qua kabels.
Ik heb ook de T-20's. Heb ze eens naast de T-40's gehouden en vind het geluid van de T-20's dus beter dan van de 40's. Anders had ik ze voor die 20 euro verschil wel gekocht :X

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217295

Ik weet niet hoe ze klinken,maar ze zien er knap uit.

Zelf heb ik zo een setje van Bose en hoewel ik helemaal anti-bose ben vind ik ze heel goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Anoniem: 217295 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:17:
[...]

Ik weet niet hoe ze klinken,maar ze zien er knap uit.

Zelf heb ik zo een setje van Bose en hoewel ik helemaal anti-bose ben vind ik ze heel goed klinken.
Je hébt een Bose-set, je vínd ze goed klinken maar toch ben je helemaal anti-Bose...wat een klets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 18:09
Hm ik heb die JBL Spots eindelijk eens aangesloten, maar ik vind de bas echt veel te hinderlijk aanwezig. Zelfs als ik op de speakers de bas helemaal omlaag draai en op me computer de bas er ook nog eens uitzet, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217295

stefan_el schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:06:
[...]

Je hébt een Bose-set, je vínd ze goed klinken maar toch ben je helemaal anti-Bose...wat een klets 8)7
Tja voor op de desk vind ik het gewoon ogen,moest ik het geluidsmatig kuist willen,zou ik een heerlijke marantz als versterker zetten en daar een paar B&W's op.

Maar dat is rommelig op een bureau,dus het is geen klets...maar voor hifi luister ik dan ook wel naar mijn hifi-set ;) .
En voor de prijs van de bose companion 5(dacht ik) heb je gewoon ook heel ander waar,maar dat oogt weer rommelig dus ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik twijfel tussen de JBL Spot en JBL Creative II waarna ik meer de laatste zie zitten...

Iemand ervaringen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Deze? In ieder geval bij de huidige Macs. Creative T20, lekker geluidje, geen 2.1 maar daar hou ik sowieso niet zo van.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3585/3404660428_08a68f0932.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RD schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:48:
Deze? In ieder geval bij de huidige Macs. Creative T20, lekker geluidje, geen 2.1 maar daar hou ik sowieso niet zo van.

[afbeelding]
Die foto blijft stoer! (8)

Maar ik wil liever één van die JBL-speakers. Heb zojuist het geluid gehoord en echt geweldig, plus het feit dat ze er goed uitzien natuurlijk.

Nu heb ik van Creative speakers, maar die vind ik er niet zo chic uitzien!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/NL/nl/Images/p_musicmonitor_l_si_tcm55-15612.jpg

Deze staan ook wel aardig denk ik. Heb ze ooit is gehoord bij een reseller, klonk goed. Maar echte ervaring heb ik er niet mee....

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 10:16
Die Bose klinken zijn erg leuk voor films goed effect zit er in, maar qua muziek vind ik ze persoonlijk wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Sephone schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:24:
[afbeelding]

Deze staan ook wel aardig denk ik. Heb ze ooit is gehoord bij een reseller, klonk goed. Maar echte ervaring heb ik er niet mee....
400 euro zijn die krengen, vind ik nogal duur...

Ik heb zelf de Harman Kardon Soundsticks II (2.1) en dat klinkt erg goed moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Gluten Parody schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:55:
Scandyna Micropod SE. Ik heb de passieve versie aan een NAD-versterker: pri-ma! Zit nog wel te dubben over een kleine sub als aanvulling. De Micropod kan ook actief (klasse-D versterker in 1 van beide speakers).

passief: €89 per stuk
actief: €299 per set

[afbeelding]
Ik heb even vluchtig op de site gekeken, maar kun je deze uberhaupt op de iMac aansluiten...? More specifically op de oude iMac G4 (bolletje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Okay, ik heb mijn keuze gemaakt: het worden de JBL Spot's.

Ik twijfelde nog met de JBL Creature, maar vind deze er net wat beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
subtiel schopje,

Heb zelf de Creative Gigaworks T20 gehad icm mijn Macbook Pro. Klonken zeer goed, alleen ben ik wel toe aan het upgraden. Heb wat rondgekeken en ik wil graag een setje dat zowel goed klinkt en er beter bij past.

2 mogelijke kandidaten:
-Scandyna Micropod SE active + passive (€ 289)
Afbeeldingslocatie: http://www.kingsound.co.kr/photopool/Scandyna_Micropod_img01.jpg

-Audioengine A2 (€199)
Afbeeldingslocatie: http://www.dagogo.com/images/AudioengineA2-1.jpg

Prijsverschil is redelijk groot.. maar heeft iemand de 2 sets kunnen vergelijken of ervaring met één van de set?

[ Voor 16% gewijzigd door k5052 op 30-05-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 14:55
Ik heb de A2's nu een half jaar oid naast mijn 2G imac staan, zien er heel netjes uit en klinken erg fijn, strak geluid.

Bas kan bij sommige (veeleisende, denk Venetian Snares op hoog volume) muziek een beetje aan de krappe kant zijn, maar dat is voor mij uitzonderlijk. Ik gebruik ze als bureau-speakers maar heb met feestjes ook wel een kamer van 30m2 redelijk met muziek gevuld gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Iemand ervaring met deze speakers:

Creative GigaWorks HD50

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/creative_gigaworks_hd50_01_550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:11

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Heeft er iemand ervaring met de Bose Companion 5? Mijn oog is momenteel gevallen op dit setje omdat deze niet gebruik maakt van de interne geluidskaart op mijn iMac. Ik ben kort geleden overgestapt naar een iMac en het valt me op dat ik wat betreft geluid flink moet inleveren t.o.v. mijn Creative Audigy kaart.
Als luidsprekerset gebruik ik de Altec Lansing 641 wat gewoon een erg goede speakerset is, en het liefst doe ik deze niet weg, alleen voor een set die deze kan overtreffen. (al wordt dat moeilijk)
Het grootste probleem is gewoon het geluid wat uit de iMac komt, wat ik echt een achteruitgang vindt vergeleken bij mijn Windows bak. Maar ik ben best wel benieuwd naar ervaringen met de Bose Companion 5, temeer omdat deze ook er erg gelikt uit zien.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Waarom niet gewoon een externe geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik zal ook maar eventjes mijn "2 cents" toevoegen aan dit topic.

Zelf ben ik in 't bezit van de Harman Kardon Soundsticks, 2.1. Kan er kort over zijn: briljante speakers. Kraakhelder geluid, lekkere bas, en zeer gelikte vormgeving. Zelfs bij erg hard volume is er geen enkel spoor van kraakjes te bekennen. Enige minpunt aan de speakers is het ontbreken van een audio uitgang, waar je een koptelefoon/oordopjes op aan kunt sluiten. Maar dat is wel te overbruggen met een USB geluidskaart of splitter verloopstukje achterin je Mac.

Echt een aanrader wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

mace schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:15:
Waarom niet gewoon een externe geluidskaart?
Inderdaad dat is ook het overwegen waard, gezien ik het zonde vindt om deze speakers weg te doen.
Maar ik realiseerde mij gisteren ook dat ik ook misschien even wennen moet aan de sound die uit de Mac komt. Met mijn Creative Audigy 2 kaart maakte ik ook erg veel gebruik van Crystal sound wat het geluid een mooie boost meegeeft maar waardoor het geluid uit de Mac nu wat bleekjes klinkt, vergeleken met die pc dan.
Al moet ik zeggen dat ik de Bose companion 5 ook erg mooi vindt, maar ik weet niet hoe ik ze kwalitatief tegen over de Altec Lansing 641 moet inschatten. Tja uiteindelijk is er maar 1 oplossing, en dat is luisteren, en zelfs dat geeft altijd weer een ander geluid dan je thuis zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2007/3/sonicum-computer-speakers.jpg

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hier een troste eigenaar van de Harman Kardon Soundsticks II. Wat een geweldig geluid komt er uit dat setje. Geluid is crisp, goed gebalanceerd en de bass is lekker punchy, niet zo "zompig" wat je bij goedkope setjes tegenkomt. Daarnaast ziet de set er ook gewoon vet uit (al is dat zwaar subjectief uiteraard).

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/15202341.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1252542107&Signature=yMkEzyp69m%2FueFdxF4mT3%2FMjrBs%3D

Instagram / YouTube

Anoniem: 156876

Pas op de 5e pagina wordt er wat gezegd over de AudioEngine A2. :7

Ik heb ze en ze zijn echt GE-NI-AAL!!! :D Echt nog nooit zo'n mooi geluid gehoord uit boxen van deze prijs (en ver daar boven). Ga maar wat reviews lezen, als deze binnen je budget vallen, en je voor kwaliteit ipv kwantiteit wilt gaan (2.0 met super geluid vs. 5.1 met minder geluid), is dit echt een super keus!! :D

En ze zien er zo geweldig uit...
Afbeeldingslocatie: http://guidohendriks.nl/got/showjemac/nieuw2.jpg

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 16:26
Ik heb ook A2's van audioengine, maar vind het geluid maar redelijk. Voor simpele muziek zoals hiphop en trance klinken ze erg ok, maar bij gitaarmuziek krijg je al snel een lelijke brom bij de laagste octaven. Die dingen willen gewoon te laag voor kleine boxjes.

Met een goede equalizer misschien op te lossen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Anoniem: 156876

sheepdog schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:19:
Ik heb ook A2's van audioengine, maar vind het geluid maar redelijk. Voor simpele muziek zoals hiphop en trance klinken ze erg ok, maar bij gitaarmuziek krijg je al snel een lelijke brom bij de laagste octaven. Die dingen willen gewoon te laag voor kleine boxjes.

Met een goede equalizer misschien op te lossen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Heb je een voorbeeld bij welk nummer dit het geval is? Ik heb er namelijk geen last van volgens mij...
Ik heb de equalizer wel ingesteld zodat de lage tonen iets zachter zijn. :)

offtopic:
nu Hotel California op staan, toch aardig veel gitaren, maar hoor niks verkeerds er aan.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 10-09-2009 16:13 ]

• OkselFris

OkselFris

aramdin schreef op donderdag 10 september 2009 @ 02:06:
Hier een troste eigenaar van de Harman Kardon Soundsticks II. Wat een geweldig geluid komt er uit dat setje. Geluid is crisp, goed gebalanceerd en de bass is lekker punchy, niet zo "zompig" wat je bij goedkope setjes tegenkomt. Daarnaast ziet de set er ook gewoon vet uit (al is dat zwaar subjectief uiteraard).

[afbeelding]
Het zijn leuke speakers, zien er in ieder geval zeer strak uit. Geluid kan ik niet over oordelen, maar bij dit soort speakers ben ik altijd een beetje bang dat het te vlak klinkt.
Grootste nadeel van deze speakers zijn dat er niets iets van een afstandbediening bij zit waarmee je de speakers kan uitzetten, bas/treble instellen en een snelle aansluiting voor een koptelefoon. Anders was het erg strak spul geweest.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Gisteren die JBL spot gehoord maar toch vervorming als het een beetje hard wordt.

Die soundsticks klonken behoorlijk beter en zuiver ook op hard volume. Ze zijn minder mooi maar 30 eruo meer uitgeven lijkt me toch slimmer.

Vraag me alleen af het het wel slim is die subwoofer op je buro te zetten ivm met de harde schijf die dan klappen krijgt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Beste speakers zijn nog altijd de audioengine a5.
Misschien een beetje groot voor bij je imac maar wel het beste geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271850

http://store.apple.com/nl...I4MjIyNg&p=1&s=topSellers

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1279/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/TV282?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Wel vrij duur, maar mooi bij je iMac! Plus ingebouwde iPod/iPhone dock!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
Ik heb vandaag deze besteld:
Logitech Z-5
Afbeeldingslocatie: http://news.cnet.com/i/bto/20080915/LogitechZ5_270x336.jpg
http://www.logitech.com/i...ers/devices/4713&cl=nl,nl
voor 50 euri's :9
Een mooi 2.0 setje (hou niet van veel bass of zo'n losse kast) en hoorde van iemand uit mijn omgeving die was er ook laaiend over, zeker gezien de prijs.

Ik wilde eigenlijk zoiets als de Creative Gigaworks HD50:
http://nl.creative.com/pr...=17041&nav=0&listby=usage
Erg mooi, kleine afmeting. Maar de reviews op internet waren niet zo lovend als die van de Logitech. En deze zijn twee keer zo duur (volgens Pricewatch natuurlijk) als de Logitech z-5.

Edit: deze speakers gaan bij m'n mac mini, iMac heb ik niet :)
Edit: Ik heb ze nu 2 dagen; wat een b r i l j a n t geluid geven die dingen! Echt geweldig! Ik heb ze aangesloten via mijn Airport Express (stroom gaat via de USB poort van de AE en geluid via de 3,5 inch aansluiting :) ) Ik zit er nu 3 meter vanaf in een woonkamer van 20m2, het klinkt echt super en ze hoeven niet eens hard om de kamer met muziek te vullen op een lekker volume.

[ Voor 58% gewijzigd door autoreverse op 16-09-2009 19:11 ]

• stefan_el
aramdin schreef op donderdag 10 september 2009 @ 02:06:

[afbeelding]
heb ook die HK Soundsticks II, geluid is echt bijzonder goed, vol en kraakhelder. Alleen vinde die witte Audioengine er nog iets beter bij staan eigenlijk.....toch maar eens luisteren of die ook zo mooi klinken :)

• stefan_el
OkselFris schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:07:
[...]

Het zijn leuke speakers, zien er in ieder geval zeer strak uit. Geluid kan ik niet over oordelen, maar bij dit soort speakers ben ik altijd een beetje bang dat het te vlak klinkt.
Grootste nadeel van deze speakers zijn dat er niets iets van een afstandbediening bij zit waarmee je de speakers kan uitzetten, bas/treble instellen en een snelle aansluiting voor een koptelefoon. Anders was het erg strak spul geweest.
Bas kan je wel regelen op de subwoofer en als je die knop indrukt zet je het hele zootje uit. Die snelle aansluiting voor koptelefoon mis ik zelf ook wel een beetje eerlijk gezegd! En treble mis ik eigenlijk geen moment. Voor dat ene nummer waar je dat voor nodig zou hebben stel ik dat wel softwarematig in.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Zag die soundsticks vandaag nog in utrecht. Tip: ga nooit op zaterdag naar een Applewinkel.
AH was er niets bij. Viel me dus die blauwe led in de sub op, kan die ook uit?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:10
autoreverse schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:42:
Ik heb vandaag deze besteld:
Logitech Z-5
[afbeelding]
http://www.logitech.com/i...ers/devices/4713&cl=nl,nl
voor 50 euri's :9
Een mooi 2.0 setje (hou niet van veel bass of zo'n losse kast) en hoorde van iemand uit mijn omgeving die was er ook laaiend over, zeker gezien de prijs.
Als ze gewoon 3,5 jack gebruikte waren ze ook bij mij binnen gekomen maar helaas, ben nog steeds op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb kort geleden gekozen voor een setje Scandyna Micropod SE's:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2560_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2563_2.jpg

Daar moest nog wel een subwoofer bij om echt fullrange geluid te krijgen en ik kwam via veel omwegen uit bij het Zweedse merk XTZ die o.a. subwoofers maken die voor een leuke prijs prestaties leveren zoals je bij veel duurdere concurrenten zoals REL kunt terugvinden.

Op dit moment heb ik een XTZ W10.16 van 300 euro staan maar die bevalt zo goed dat ie naar de huiskamer verhuist :+

Voor bij de Mac komt er nu een XTZ W8.16 die maar 160 euro kost 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://www.hifiaudio.com.ua/shop/catalog/images/XTZ%2099%20W8.16.jpg

Als je bedenkt dat Scandyna 599 euro voor z'n eigen sub rekent dan is dat echt een spotprijs. De kast is van 25mm MDF en bevat een degelijke versterker. Nee, ik heb geen XTZ aandelen maar ben gewoon een erg tevreden gebruiker :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Voor mensen met AudioEngine A2's: je kunt de tweede input ook als output gebruiken, dus heb je wel een aparte koptelefoonaansluiting of subwooferaansluiting :)

[ Voor 8% gewijzigd door lackaday op 13-09-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 22:17

Apache

amateur software devver

Anoniem: 44189 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:18:
Beste speakers zijn nog altijd de audioengine a5.
Misschien een beetje groot voor bij je imac maar wel het beste geluid.
K'heb zelf ook de A5's die ik gebruik op mijn mac & pc, zeer tevreden over, of het de beste zijn weet ik niet, ik heb nog niet alle speaker setjes gehoord ;)

Maar voor die prijs presteren ze zeer deftig, kan er niets op aanmerken en ze zien er nog eens goed uit.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• OkselFris

OkselFris

Vandaag een andere speakerset gekocht, welke wat kleiner is en ik wilde een 2.1 speakerset i.p.v 4.1.
Iets wat beter bij mijn Mac staat en niet van die erg slechte speakers als de JBL Creature II.
Ik heb heel lang zitten kijken naar de Bose companion, maar ik kom overal opmerkingen tegen over de prijs/kwaliteit verhouding welke niet erg goed zit. Ik ben dus verder gaan kijken naar een mooi 2.1 setje en ben uitgekomen bij de grote tegenhanger van de Bose companion speakers, de Creative Gigaworks T3.
Mooie speakers en lekker kleine satelliet speakers. Bas is erg mooi en hoge tonen zijn erg helder. Misschien mis ik nog iets op mid. maar ik moet ze eerst maar even inspelen. Tot nu toe een verbazingwekkend goed geluid uit zulke kleine speakers. De remote control vindt ik overigens erg mooi, welke erg belangrijk was voor mijn keuze. Knop voelt prettig aan, geen hinderlijke felle lichten en het belangrijkste een in en een uitgang.

http://nl.creative.com/pr...ategory=789&product=18043

• Frietsaus
  • Niet online
Ze matchen niet echt bij de iMac (maar ze staan ook zeker niet verkeerd bij de iMac), maar ik vind dat de M-Audio Studiophile AV40 een goede set is voor het geld (€ 129). Ik had een Logitech Z-2300 en was het geluid helemaal zat, ik heb nu de M-Audio's en vind het helemaal geweldig. :)

Afbeeldingslocatie: http://images.thomann.de/pics/prod/113674.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 19-09-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

ErikRo schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:53:
Zag die soundsticks vandaag nog in utrecht. Tip: ga nooit op zaterdag naar een Applewinkel.
AH was er niets bij. Viel me dus die blauwe led in de sub op, kan die ook uit?
Nee, die blijft altijd aanstaan - maar echt storend is het 's nachts niet. En uiteraard hoort de sub op de grond te staan en niet op tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167755

Ikzelf heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://j.b5z.net/i/u/2075403/i/500xl_648.jpg

Passen wel goed bij mijn witte MacBook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Type-R schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

Nee, die blijft altijd aanstaan - maar echt storend is het 's nachts niet. En uiteraard hoort de sub op de grond te staan en niet op tafel
Ik heb ook die SoundSticks, en bij gewone kamerverlichting valt die LED niet eens op. Hij schijnt ook niet recht in je ogen, dus ook met film kijken ofzo is ie niet irritant. Wel kun je 'm beter op de grond zetten want de woofer zit aan de onderkant, en ook in een korte praktijk test klonk de bas veel beter met de subwoofer op de grond.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
2 Simpele JVC's die aan een JVC versterker hangen. Komt toch beter geluid uit dan uit de meeste computerspeakertjes. En vooral ook lekker veel volume :D Er zullen volgend jaar ws wel een keer nieuwe komen, dit setje is toch ook alweer een jaar of 6 oud.

Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e70/dizono/mac.jpg

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Enzo Dizono schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:21:
2 Simpele JVC's die aan een JVC versterker hangen. Komt toch beter geluid uit dan uit de meeste computerspeakertjes. En vooral ook lekker veel volume :D Er zullen volgend jaar ws wel een keer nieuwe komen, dit setje is toch ook alweer een jaar of 6 oud.

[afbeelding]
En je dacht: ik plak er een sticker op zodat ze 'matchen'? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Type-R schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

Volgens mij is het bij een bepaalde generatie wel los te halen en bij andere niet. Als je bij de verkeerde versie het kabeltje van de LED doorknipt, doet de sub niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Laatst online: 17-05-2022
Exirion schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:32:
[...]

En je dacht: ik plak er een sticker op zodat ze 'matchen'? :P
Juist! Ik had nog 2 van die grote stickers over dus ik dacht, waarom niet... achteraf bedenkend dat het wel nooberig is maar soit.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Voor wie interesse heeft in de Lacie speakers die eerder in dit topic zijn genoemd:

http://www.1dayfly.nl/

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 23:59
Ik heb deze speakers nog niet langs zien komen in dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4ae760a56b600/4ae760a461e04-Edifier_Luna_2.thumb.jpg

Dit is de Edifier Luna 2, een 2.0 speakerset die IMO zeer goed past bij een iMac (en andere Macs). Check voor meer info de review van Technical-Itch.

[ Voor 21% gewijzigd door iRaptor op 27-10-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 18:38

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Topic is gestart in 2006, imho is er sindsdien niet 1 beter setje uitgekomen dan de Sound Sticks II. Het blijft onvoorstelbaar wat een mooi zuiver geluid er uit die dingen komt, zelfs als je ze laat knallen. Setje wat voor het geld ook erg goed klinkt is de Edifier E3350. Edifier schijnt opgestart te zijn door iemand die bij HK gewerkt heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.edifier.ca/english/speakers/e3350/e3350standard.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Huigie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:49:
Topic is gestart in 2006, imho is er sindsdien niet 1 beter setje uitgekomen dan de Sound Sticks II. Het blijft onvoorstelbaar wat een mooi zuiver geluid er uit die dingen komt, zelfs als je ze laat knallen. Setje wat voor het geld ook erg goed klinkt is de Edifier E3350. Edifier schijnt opgestart te zijn door iemand die bij HK gewerkt heeft.
[afbeelding]
Vind ze alleen niet er goed uitzien voor bij je iMac. Als ze nu een zilveren afwerking hebben al veel meer (geborstelde alu is al helemaal vet!)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 09:27
Ik heb afgelopen week ook de A5 van Audio Engine gekocht (zwart).
Ik kon eigenlijk alleen maar positieve reviews vinden.
Toch ook nog even geluisterd in een showroom. Ik was snel overtuigd.

Ik heb eerst nog even gedacht aan de Bose 3 of 5 (ik vind ze mooi), maar in vergelijking met A5 slaat dat eigenlijk nergens op. Grotere kasten geven het geluid gewoon meer body. Daarnaast ben je niet afhankelijk van USB-aansluitingen maar sluit hij gewoon aan op mini-jack of tulp. Daardoor ook makkelijk elders te gebruiken met bijna elke bron. Er zit een 220 uitgang op, dus een Airport Express hang je er makkelijk aan. Ook zit er een USB aansluiting op zodat je je iPod kan opladen.

Nadeel is het formaat: alles staat nu een een beetje krap om mn bureau. Binnenkort maar eens een nieuw bureau....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Via macrumors kwam ik bij de Hivi Swans M10 uit, vond ze gelijk al mooi maar twijfel nog een beetje. In Nederland kosten ze €149, in de US $109..

Afbeeldingslocatie: http://www.swanspeaker.com/product/image/m10/B.jpg

Swans M10
Swans M10 Specification
Acoustic System
Series : Swans 2.1 Multimedia Speaker
System Type : 1-way vented box active system Driver Configuration
Woofer : 5"
Frequency Range : 42-5kHz
Power Handling : 10-40W
Amplifier System
Frequency Range : 100Hz-20kHz
Rated Power : 8Wx2 RMS
Signal-to-Noise : >88dB
Distortion : THD < 0.01% ( 8Ω?1KHz?1W )
Input Sensitivity : 600mV
Input Impedance : 22KΩ
Separate Degree : >60dB(L?R)
Others
Finish : Pearl white panel with black flat PVC
Dimension : 245×258×172
Net Weight (Kg) : 4.2 kg
Swans M20S Satellite Speaker Specification
Acoustic System
System Type : 2-way 1st sealed box system
Driver Configuration Woofer : 3"
Tweeter : 20mm dome tweeter
Frequency Range : 140Hz--20kHz
Distortion : 280Hz-20kHz=1% (2.83 V/1m)
Sensitivity : 87dB 2.83V/1m
Nominal Impedance : 4Ω
Power Handling : 1-20W
Others
Finish : Pearl white panel with black flat PVC
Dimension : 110×100×172
Net Weight (Kg) : 0.84 k

Review
En via google zijn nog een paar enthousiaste reviews te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 20-11-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 22:17

Apache

amateur software devver

@Giant87: volumeknop op de subwoofer? Subwoofer dient toch ergens in een hoekje opd e grond te staan? lijkt me zeer vervelend?

@Huigie: knap dat je dan ook alle setjes hebt beluisterd sindsdien. Heb je uberhaupt al eens een A5 live aan het werk gehoord?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Apache schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:48:
@Giant87: volumeknop op de subwoofer? Subwoofer dient toch ergens in een hoekje opd e grond te staan? lijkt me zeer vervelend?

@Huigie: knap dat je dan ook alle setjes hebt beluisterd sindsdien. Heb je uberhaupt al eens een A5 live aan het werk gehoord?
//edit

Het is niet echt een sub, maar wat het wel precies is kan ik ook ff niet meer vinden. Deze moet iig als center of op normale hoogte geplaatst worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Giant87 op 20-11-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

Exirion schreef op zondag 13 september 2009 @ 01:51:
Ik heb kort geleden gekozen voor een setje Scandyna Micropod SE's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Daar moest nog wel een subwoofer bij om echt fullrange geluid te krijgen en ik kwam via veel omwegen uit bij het Zweedse merk XTZ die o.a. subwoofers maken die voor een leuke prijs prestaties leveren zoals je bij veel duurdere concurrenten zoals REL kunt terugvinden.

Op dit moment heb ik een XTZ W10.16 van 300 euro staan maar die bevalt zo goed dat ie naar de huiskamer verhuist :+

Voor bij de Mac komt er nu een XTZ W8.16 die maar 160 euro kost 8)7 :

[afbeelding]

Als je bedenkt dat Scandyna 599 euro voor z'n eigen sub rekent dan is dat echt een spotprijs. De kast is van 25mm MDF en bevat een degelijke versterker. Nee, ik heb geen XTZ aandelen maar ben gewoon een erg tevreden gebruiker :Y)
Hoe kom jij aan die muis los? Die is toch alleen te verkrijgen i.c.m een toetsenbord. (Logitech S530 set?) Anders zou ik graag willen weten waar je die muis los heb gekocht...:)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241650

Kijk eens bij Teufel ,maken erg goede producten ,heb zelf al een paar jaar een 2.1 set en er zit een goed midden en een echt laag in wat vaak nog wel eens wil ontbreken bij de gemiddelde set , heb de 3x duurdere Bose gehoord maar die worden weg gespeeld .Nadeel ze zijn hier nergens in de winkel te beluisteren maar na bestelling mag je ze 2 weken uitproberen ,bevalt het niet terug sturen en geld terug .

http://www.teufel.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

rodian50 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:29:
Hoe kom jij aan die muis los? Die is toch alleen te verkrijgen i.c.m een toetsenbord. (Logitech S530 set?) Anders zou ik graag willen weten waar je die muis los heb gekocht...:)
De muis komt gewoon uit de S530 set :) Ik heb die jaren gebruikt en sinds kort ben ik overgegaan naar de Apple keyboards. De nieuwe Magic Mouse vind ik echter een ramp dus ik blijf de S530 muis gebruiken. Overigens gebruik ik sinds een weekje de draadloze versie van het Apple keyboard. Is weer ff wennen maar typt in principe hetzelfde als de draadversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 16:55

Grin

Ride si sapis.

Deze lijkt mij wel wat...zal wel niet goedkoop worden....
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiderv/OSX/Dingen/MM1_gall06_11.jpg
Link naar product:
http://www.bowers-wilkins...spx?infid=4503&terid=4524

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 23-11-2009 10:02 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mateyo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 15:35
Als je afgaat op de prijs van de B&W Zeppelin zal het inderdaad wel in die buurt liggen. Het ligt er een beetje aan hoe ze gaan klinken, maar voor een set actieve hifi luidsprekers vind ik het niet eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 16:55

Grin

Ride si sapis.

Vistajevski schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:46:
Als je afgaat op de prijs van de B&W Zeppelin zal het inderdaad wel in die buurt liggen. Het ligt er een beetje aan hoe ze gaan klinken, maar voor een set actieve hifi luidsprekers vind ik het niet eens zo duur.
:?

Voor dat geld kan je een 6xx/CM/XT serie speaker kopen....
Ik hoop dat de werkelijke retail prijs lager wordt!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik zie al dat de Logitech Z4 (zwart of wit) al genoemd is.

Kheb even (in eerste instantie voor mezelf) de nieuwe imac + logitech z4 (omdat dat mijn setup wordt dus) Hier op een leuk plaatje samen gezet zodat ik kon zien hoe het in geheel staat.
Krijg je een goede indruk hoe het staat bij de imac, ipv alleen een plaatje van het speaker setje.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/random/imac2009logitechz4.jpg

ikzelf heb nu ook deze logitech z4 zwart. super geluid. controle paneeltje is ook heel fijn.
me imac 27" komt deze week aan heb ik vandaag eindelijk gezien op order status.

kwa design, en dat ze bij elkaar passen vind ik dit zelf een goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met deze set van Bose?
Ze zijn van aluminium dat perfect matched bij een MBP of iMac.

Afbeeldingslocatie: http://www.thaisecondhand.com/view/productpic/08/12/p7127410n1.jpg

Bose Music Monitors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

G-PHREAK schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:57:
Iemand ervaring met deze set van Bose?
Ze zijn van aluminium dat perfect matched bij een MBP of iMac.

[afbeelding]

Bose Music Monitors
Yes, ik vind ze voor de maat echt erg goed klinken. Heb dan wel weer alleen met films en klassieke muziek kunnen proberen dus naar meningen over overige muziek ben ik wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Alleen de prijs slaat helemaal nergens op, dan ga ik toch voor een setje goede active monitor speakers.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/416IJq2KDNL._SL500_AA280_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.buycentral.de/images/products/EN/802/000/032/175/E_000032175886_EN_802.jpg

Misschien niet helemaal Apple design maar niet verkeerd.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Geluid wat er uit komt zal niet verkeerd zijn maar ik zou die dingen niet naast mijn Imac willen zien staan.. Wat een afschuwelijk design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Mja, is misschien ook wel function over form. Maar dat kennen ze niet bij Apple. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja het gaat natuurlijk om het geluid, maar ik vind veel ontwerpen van mackie of m-audio ook niet echt geweldig voor op je bureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik was ook niet zo dol op het design van m'n M-Audio's (AV-40), afgaande van foto's op het internet. Maar nu ik ze hier heb staan vind ik ze er niet eens zo lelijk uitzien. Ze zien er aardig professioneel uit en de afwerking van die dingen is top.

En als ik het geluid vergelijk met dat van bijv. een Logitech setje, nou geef mij dan maar de minder mooie maar beter klinkende M-Audio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja mee eens hoor, alleen ik vind die overdreven afronding en dat glimmende plastic niet zo geweldig mooi.

De M-Audio Studiophile DX-4 zijn nog wel redelijk strak.

[ Voor 38% gewijzigd door Giant87 op 25-11-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, het zijn inderdaad geen design toppers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Grin schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:02:
Deze lijkt mij wel wat...zal wel niet goedkoop worden....
[afbeelding]
Link naar product:
http://www.bowers-wilkins...spx?infid=4503&terid=4524
Ik wacht al tijden op deze, voor bij m'n nieuwe 27'' iMac. Zijn aan de prijs maar verwacht er een hoop van, Bowers-Wilkins kunnen echt speakers maken! Ga ze eerst wel even ergens testen/beluisteren voor de aanschaf... :)

Friends help you move, real friends help you move bodies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Zoveel keus maar eigenlijk toch ook niet.
Ik wil geen opvallende speakers en ook geen subwoover, ik heb nu een Logitech Z2100 maar die subwoover daar wordt je gek van, neemt veel ruimte in en maakt teveel lawaai, erg jammer dat dat ding niet uit te zetten is.

Heeft iemand een tip voor kleine 2.0 speakers met een beetje behoorlijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 22:24
zijn apple's eigen 'pro' speakers (eerder genoemd) rechtsreeks aan te sluiten op een (alu) powerbook g4? (ik zie op google een ietswat rare aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Frietsaus schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:38:
Ik was ook niet zo dol op het design van m'n M-Audio's (AV-40), afgaande van foto's op het internet. Maar nu ik ze hier heb staan vind ik ze er niet eens zo lelijk uitzien. Ze zien er aardig professioneel uit en de afwerking van die dingen is top.

En als ik het geluid vergelijk met dat van bijv. een Logitech setje, nou geef mij dan maar de minder mooie maar beter klinkende M-Audio's.
Het valt wel mee inderdaad, thx om me er nog even op te wijzen :o

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vcuk5x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nice, dat ziet er niet verkeerd uit zo bij die 27" iMac. Maar ik dacht dat je voor de Swans M10 wilde gaan?

Toen ik op zoek was naar nieuwe speakers had ik voor mezelf de Audioengine A2, de Studiophile AV40 en de Swans M10 op een rijtje gezet. Ik vind de Swans overduidelijk de mooiste speakers, maar ik zou niet weten waar ik die center/woofer mooi kon neerzeten. De Audioengines waren me te duur en ik was bang dat die niet genoeg bass zouden geven dus uiteindelijk maar voor de AV40's gegaan. Absoluut geen spijt van overigens, die dingen bezorgen me nog steeds dagelijks een glimlach.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 03-12-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Die "subwoofer" was idd een probleem omdat die niet op de grond hoort te staan, daarnaast kon ik de Swans nergens live zien. De M-audio's hadden ze ook bij de Mediamarkt staan dus heb ze even kunnen betasten :+

Ben nu nog aan het twijfelen of ik ze hoger ga proberen te plaatsen door middel van stands ofzo. Mooi neutraal geluid, sommige mp3's klinken opeens ruk omdat je alle details/foutjes hoort haha.

De AV40's vallen qua uiterlijk mee omdat ze gelukkig niet zo overdreven glimmen.

[ Voor 9% gewijzigd door Giant87 op 03-12-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136526

Even een schopje geven. Op dit moment ben ik aan het twijfelen, en wel tussen de volgende sets:

Bose Companion 3 a €299,-
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/NL/nl/Images/p_companion3_l_seriesII_tcm55-8557.jpg
kan iemand me ertellen waarom die CD/DVD erbij ligt?

Bose Companion 5 a €399,-
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/NL/nl/Images/p_companion5_l_tcm55-8504.jpg

De reden waarom ik, ondanks de €100 extra, de Companion 5 overweeg is omdat deze niet via mini-jack, maar via USB aangesloten wordt. Dit heeft als voordeel dat de geluidskaart van mijn Macbook Air niet gebruikt wordt. Heb er niet veel verstand van, maar aangezien dat apparaat zo dun is zal er ongetwijfeld niet zo'n goede geluidskaart in zitten.

Zal het veel verschil maken? Om surround-sound geef ik niets, dus dat voordeel van de 5 t.o.v. de 3 vervalt.
Welke kan ik het beste kiezen?

Ik heb dit hele topic doorgelezen en zie veel leuke alternatieven, en ik vind het erg belangrijk als de speakers er goed uit zien. Natuurlijk niets tegen de andere sets, maar ik vind Bose er boven uit springen.

Mochten jullie nog leuke alternatieven weten (waar je zelf bijvoorbeeld erg goede ervaringen mee hebt) en die er goed uitzien dan hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Als je om surround sound niets geeft, waarom dan bose? Ik dacht juist dat Bose's marketing truuc om surround ging..

Maar als het puur om looks gaat, maybe is een soundstick II iets wat voor jouw?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien het verschil in prijs denk ik dat we hier ook een stapje terug in kwaliteit moeten. Of zit ik er nu helemaal naast?

Persoonlijk vind ik de Bose er ook mooier uit zien. Moet bij de subwoofer van de Soundsticks altijd aan een kwal denken :+
Smaak is natuurlijk erg persoonlijk. Maar ik denk dat de Bose systemen die ik voorstel ook van mooier materiaal zijn gemaakt. Weet iemand of er wat dat betreft nog verschil zit tussen de 3 en de 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Duhh, die CD ligt erbij om aan te geven hoe klein de satellieten zijn :) Heel erg klein dus. Misschien vind je dat mooi, maar hoe kleiner de sats zijn, hoe meer middentonen de subwoofer moet weergeven, waar de geluidskwaliteit dus onder te lijden heeft. Ik zou dus, als je graag een Bose wilt, die kleinere skippen. De Companion 5 heb ik al meerdere keren op een show je apple foto zien staan en die zijn een stuk groter, dus zullen ook meer middentonen met de sats weergeven in plaats van de subwoofer.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bose is niet gemaakt van mooi materiaal. Bose wordt gemaakt van spaanplaat en goedkoop plastic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
is dat ook ergens na te lezen dat dat ook echt waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LlamaWereldOver schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:09:
is dat ook ergens na te lezen dat dat ook echt waar is?
In de audiowereld is het een algemeen bekend feit ;) Bose heeft vooral een goeie marketingafdeling, met hun gelul over research en innovaties die ze ontwikkelen. In werkelijkheid is het echt duurbetaalde rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
In de audiowereld is het een algemeen bekend feit ;) Bose heeft vooral een goeie marketingafdeling, met hun gelul over research en innovaties die ze ontwikkelen. In werkelijkheid is het echt duurbetaalde rommel.
Totaal eens! Check bijvoorbeeld dit wat oudere draadje over een DIY Bose namaak voor een paar euries:
Bose - kunnen wij het beter?

Heb je je trouwens wel eens afgevraagd waarom Bose alleen apart staat opgesteld in afgestelde ruimtes etc. ? Dan lijkt het nog wat. Basweergave is vaak overdreven veel (wordt door sommigen als geluidskwaliteit gezien :s) en vooral slordig. Maar doe jezelf een plezier en haal voor dezelfde prijs een stel KEFjes (bijvoorbeeld) en je hebt er veel meer plezier van! En de HK Soundsticks II zijn ook aardig.

Check deze topic over Bose Ac 5:
Bose Companion 5 <> of alternatief?

Ok laatste link, kwam ik net tegen (de marketing en showroom buildup van een voormalig medewerker van HiFi stores):
http://www.intellexual.net/bose.html

[ Voor 14% gewijzigd door vogelaarke135 op 28-01-2010 23:45 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat Bose van mooi materiaal (buitenkant) wordt gemaakt heb ik al gezien. Dat is dik voor elkaar, maar ik weet niet of dat voor de Companion 3 geldt.

Ik ben zelf audiofiel, heb beneden een Pathos versterker staan, een Einstein CD-speler, Sonus Faber speakers en Siltech interlinks en speakerkabel (een echte audiofiel weet nu genoeg). Als iemand me dus KEF aanraadt vraag ik me ook af waar die mee bezig is ;). Iemand vertelde me ooit dat je KEF-geluid na kunt bootsen door al pratend je vlakke hand 10 cm voor je mond te houden. Dan krijg je het geluid wat een KEF speaker geeft. En inderdaad, ik heb het ondervonden! Nee, dan prefereer ik echt Bose, alleen al omdat het er zo mooi uitziet.

Voor mij is vooral de keuze tussen 3 en 5 van belang. Waarom zou ik €100,- meer uit moeten geven aan de 5? Is de USB-verbinding het extra waard?

@Digistorm: Hier heb je een goed punt. Volgens mij zit er ook verschil in de subwoofer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 136526 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:17:
Als iemand me dus KEF aanraadt vraag ik me ook af waar die mee bezig is ;). Iemand vertelde me ooit dat je KEF-geluid na kunt bootsen door al pratend je vlakke hand 10 cm voor je mond te houden.
Als je echt zo'n audiofiel bent dan weet je dat je nu poep praat. KEF is een merk met een lange geschiedenis en een reeks beroemde units en conusinnovaties. Er zijn KEFs die jouw Fabers in alle opzichten omver spelen. Laat ik het zo zeggen: vergeleken met dit soort serieuze audiomerken is Bose echt rommel voor mensen die niet beter weten. KEF is in de loop der jaren veel commercieler geworden, zoals de meeste audiomerken, maar je gaat mij niet wijs maken dat Bose beter klinkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Tja, smaken die verschillen. O-)

Aanstaande zaterdag ga ik kijken/luisteren voor een leuk actief setje weergevers. Met een klein budget, max 200,- p/s Ben benieuwd. :) Zal mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dure KEF's heb ik nooit gehoord. Wie weet zijn die ontzettend goed, geen ervaring mee.

Maar jij weet net zo goed als ik dat KEF's in de prijsklasse waarin ik nu kijk troep is. Maar, zoals je zelf ook begrijpt als je audiofiel bent, is dit een discussie zonder einde. Net zoals smaak is de klank van een speaker heel persoonlijk. KEF's komen er hier niet in.

Het gaat mij vooral om de verschillen tussen de Companion 3 en 5. Maar ik denk dat ik binnenkort maar even ergens binnen moet stappen om het te kunnen vergelijken. Iemand idee of zoiets mogelijk is omgeving Meppel?

@Drumandbass: Heel erg graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136526 op 29-01-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329090

Vandaag de Logitech Z5 besteld voor bij de iMac 27"i7.
Mooie prijs bij Dixons (€ 39,99 incl. verzending), kan ik me geen buil aan vallen.

Afbeeldingslocatie: http://news.cnet.com/i/bto/20080915/LogitechZ5_270x336.jpg

USB aansluiting, remote control en het ziet er (vind ik) mooi uit.
Ben benieuwd hoe ze klinken thuis.

Meer info over de Z5:
http://www.logitech.com/i...ers/devices/4713&cl=ca,en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322921

Anoniem: 329090 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:43:
Mooie prijs bij Dixons (€ 39,99 incl. verzending), kan ik me geen buil aan vallen.

[afbeelding]

Meer info over de Z5:
Haha, dit is megaa dik gejat van Bouwers & Wilkins MM1. Die logitech zien er wel nice uit, maar wacht toch echt met smart op B&W speakers. Het enige wat jammer is, is dat je 10 logitech setjes kan aanschaffen voor de prijs van 1 B&W setje.

Maarja, kwaliteit betaal je voor :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Anoniem: 136526 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:17:
Dat Bose van mooi materiaal (buitenkant) wordt gemaakt heb ik al gezien. Dat is dik voor elkaar, maar ik weet niet of dat voor de Companion 3 geldt.

Ik ben zelf audiofiel, heb beneden een Pathos versterker staan, een Einstein CD-speler, Sonus Faber speakers en Siltech interlinks en speakerkabel (een echte audiofiel weet nu genoeg). Als iemand me dus KEF aanraadt vraag ik me ook af waar die mee bezig is ;). Iemand vertelde me ooit dat je KEF-geluid na kunt bootsen door al pratend je vlakke hand 10 cm voor je mond te houden. Dan krijg je het geluid wat een KEF speaker geeft. En inderdaad, ik heb het ondervonden! Nee, dan prefereer ik echt Bose, alleen al omdat het er zo mooi uitziet.

Voor mij is vooral de keuze tussen 3 en 5 van belang. Waarom zou ik €100,- meer uit moeten geven aan de 5? Is de USB-verbinding het extra waard?

@Digistorm: Hier heb je een goed punt. Volgens mij zit er ook verschil in de subwoofer...
Ik heb het vooral over looks, goede prijs en degelijk geluid. Je gaat me toch niet vertellen dat Bose qua prijs/kwaliteit beter is dan KEF? Vroegah (jaren 80) was Bose een goede speakermaker, maar nu...Heb je zelf wel eens dat Bose-blikke geluid gehoord? Daar betaal je dan 1000 euro voor. Sorry, maar voor die prijs heb je toch veel en veel beter materiaal. En om dezelfde "geluidskwaliteit" te krijgen hoef je maar een fractie van die prijs te betalen.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vogelaarke135 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:09:
Vroegah (jaren 80) was Bose een goede speakermaker, maar nu...
Nou, zelfs toen niet hoor. Eind jaren 80 was Bose al flink bezig met de Accoustimass 'melkpakjes' systemen en daar zaten hele goedkope breedbandertjes. De bassunit is opgebouwd met veel te kleine bassspeakertjes in een bandpass systeem, en ik meen dat de conusranden van foam waren, dus die verrotten binnen een paar jaar. Al met al was het toen al duurbetaalde rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Laatst online: 04-06 16:24
Exirion schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:23:
[...]

Nou, zelfs toen niet hoor. Eind jaren 80 was Bose al flink bezig met de Accoustimass 'melkpakjes' systemen en daar zaten hele goedkope breedbandertjes. De bassunit is opgebouwd met veel te kleine bassspeakertjes in een bandpass systeem, en ik meen dat de conusranden van foam waren, dus die verrotten binnen een paar jaar. Al met al was het toen al duurbetaalde rommel.
helemaal eens _/-\o_ _/-\o_

Bose :( ben er toendertijd ingestonken in die melkpakken :'(

Mooie demo gezien op een show met een plexiglas basbox, mooie dikke speakerkabels enz alles zag er perfect uit.

Na aanschaf, niet tevreden over het geheel. Dus ik dacht modificeren de boel. Er ging een wereld voor mij open:
De schakelaar op de melkpakjes voor surround: zat een elco in, thats it, gewoon fasedraaien tussen de beide speakers 8)7 |:( weggesloopt.
Baskast open: het leken wel flatcables, zo dun de speakerdraden en de basreflex poort was gemaak van karton. (je weet wel, dat gedeelte wat je overhoud wanneer je keukenrol op is :X )

Alles bijna vervangen toen klonk het redelijk, gebeld met Bose over het verschil met de demo, ze gaven niet thuis. Nooit meer naar Bose omgekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Juistem, oplichters zijn het. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Exirion schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:23:
[...]

Oh, ik dacht toch echt een keer gehoord/gelezen te hebben, dat Bose in de jaren 80 nog goed bezig was (speakers van toen nooit gehoord). My bad...Hoe komen ze dan in godsnaam aan zo'n "Bose-is-duur-en-dus-goed-bij-de-niets-wetende-consument" reputatie? Moet toch iets van geschiedenis achter zitten?

Want tegenwoordig is het allemaal vooral blikkerig geluid wat je hoort van Bose. Dat kunnen mijn 50 euro logitech computerspeakertjes ook :s

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50

[afbeelding]

Meer info over de Z5:
Ik heb dit setje ook, echt een geweldig setje qua geluid voor dat geld! En het ziet er niet lelijk uit, ook! _/-\o_
Het handige is ook, dat ze gewoon out of the box werken met Win7 en OSX, niet teveel kabels (stroom en geluid via 1 USB kabel) alleen een driver installeren voor het handzame ab'tje als je die wilt gebruiken (maar je hebt immers al een IR Remote van Apple :*) )

[ Voor 14% gewijzigd door autoreverse op 29-01-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329090

[afbeelding]

Meer info over de Z5:
inmiddels de Z5 een aantal dagen in gebruik en ik moet zeggen, het geluid is meer dan behoorlijk! Qua prijs/kwaliteit verhouding een erg goed deal. Past erg mooi bij de iMac, klank is erg duidelijk en diep, ook bij hard volume. Aanrader, zeker voor de 39 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327004

mace schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:44:
Juistem, oplichters zijn het. :(
Heb de BOSE Sounddock series 2 en ben er toch erg positief over,omdat er echt heldere muziek uitkomt en zelf als je het op zijn max zet je toch geen kraakjes hoort zoals bij de goeikopere merken. O+
Pagina: 1 2 3 4 Laatste