Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Die ratelende seagate's worden nog steeds gebruikt.Frietsaus schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:27:
[...]
Heeft alleen niks met het "beruchte" probleem van de vervelende geluiden te maken.
Ik heb vandaag m'n harde schijf weer ingebouwd en de ssd eruit gehaald (wat een verschil trouwens), maandag ga ik naar Zwolle om mijn iMac in te leveren. De vlek op het scherm wordt steeds groter, niet alleen de randen van o.a. Safari vensters "branden in" maar tegenwoordig ook de schaduwen die worden weergegeven in Mac OS X. En het vervelende, ze verdwijnen niet meer...
Ik heb al twee 27inchjes ter reparatie aangeboden ivm "inbranden", erg lastig en nog steeds aanwezig bij nieuwe systemen.
Dit is iets wat al langer gaande is bij de iMac, m'n 24" (die met 8800 GS graphics) had het ook.
[ Voor 40% gewijzigd door Frietsaus op 23-07-2011 20:28 ]
1tje kreeg binnen 4-5 weken weer problemen met black spots, na overleg met applecare omgeruild voor een Mac Pro.Frietsaus schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:27:
Ze hadden het scherm vervangen neem ik aan? Kwam het probleem snel terug?
Dit is iets wat al langer gaande is bij de iMac, m'n 24" (die met 8800 GS graphics) had het ook.
De andere heeft 3maanden geleden een nieuw lcd gekregen en heeft nu rechts boven een donkere vlek.
Applecare is op de hoogte van de lcd problemen en lost het wel voor je op, alleen jammer dat het soms weer terug komt.
In windows 7 kan je de speakers als uitgang kiezen ook al zit de koptelefoon ingeplugd, het is dus software matig.smeerbartje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:34:
[...]
Maar zou het een hardwarematige beperking zijn? Dus dat als er 'iets' in de koptelefoon aansluiting is gestoken, dat je echt keihard GEEN geluid meer kunt krijgen uit de interne speakers? Of is het een software keuze?
Ik vind het erg jammer dat dit in Lion niet kan.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Precies; maar ik begin steeds meer te twijfelen of dit softwarematig is... ergens hierboven zei iemand ook dat het een hardware 'switch' is.Digistorm schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:31:
Dat kan alleen als je een externe geluidskaart hebt. Zoals je in het menu ziet staan koptelefoon en speakers niet tegelijk bij de uitvoeropties. Apple verbergt softwarematig steeds de ene of de andere.
Dit heb ik op de 20e uitgevoerd, inclusief bon. Ik heb behalve ontvangstbevestigingen van Apple, nog geen bericht ontvangen.RoyK schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:45:
Ik hoop hem vanavond binnen te kunnen halen. Ik heb recht op en gratis versie maar je moet met creditcard betalen (0,00 euro) en dat heb ik niet. Ik moet dus via het autoupdate programma werken en die vraagt weer om een jpeg van je aankoop bon. De HP software weigert mijn HP printer in Bonjoir te zien die aan mijn Qnap hangt. Terwijl OSX hem zo vind. Snap er niets van. Dus ik heb het document net op de zaak gescanned en voeg ik hem vanavond toe. Dit weekend dus wel over op Lion denk ik
BTW, doe je naast je type illustraties in je portfolio ook andere soorten illustraties?
Ik wil graag een bepaald type button hebben op mijn website...
Je hebt gelijk. Ander project gevonden die het mogelijk moet maken (link). Even geprobeerd, maar bij mij (2011 iMac met Lion) krijg ik maar een beperkte lijst met devices.Digistorm schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:31:
Dat kan alleen als je een externe geluidskaart hebt. Zoals je in het menu ziet staan koptelefoon en speakers niet tegelijk bij de uitvoeropties. Apple verbergt softwarematig steeds de ene of de andere.
Vreemd trouwens dat nog niemand een applicatie heeft gebouwd met deze functionaliteit.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
1
2
3
4
| Rogiers-iMac:SwitchAudioSource-v1.0 $ ./SwitchAudioSource -a Built-in Microphone (input) Built-in Input (input) Built-in Output (output) |
Naar mijn idee zit het hele gebeuren verstopt in AppleHDA.kext want daarin zit vervolgens een map (resources) met allemaal 'layout' files die voor ieder systeem de namen van de uitgangen / ingangen en ook de EQ, compressie en crossover instellingen voor de interne speakers beschrijft. Het is alleen de vraag wat er precies veranderd moet worden om het automatisch overschakelen uit te schakelen.
[ Voor 37% gewijzigd door vdkleijn op 24-07-2011 21:41 ]
Ik heb momenteel de volgende iMac (laatste 20 inch uitvoering):
iMac 20 inch (mid 2009)
Processor: 2,66 Ghz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 2 Gb 1067 MHz DDR3
Ik hoor verschillende meningen over het uitbreiden van het geheugen. Op de aankoopverpakking staat uitbreidbaar tot 8 gb RAM. Bij verscheidene resellers hoor ik echter uitbreidbaar tot 4 gb RAM. Heeft iemand ervaringen met het uitbreiden van deze iMac tot 8 gb RAM?
Het gaat me voornamelijk om het converteren van dvd's naar mp4. Per dvd doet Handbrake er momenteel ongeveer 1,5u over.
Zoek dat type op bij http://www.everymac.com/systems/apple/imac/index-imac.html
En kijk dan even hoeveel geheugen je kunt plaatsen.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | XF 70-300 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
De website van Apple zelf geeft dit aan over jouw iMac:KSH schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:45:
Ik hoor verschillende meningen over het uitbreiden van het geheugen. Op de aankoopverpakking staat uitbreidbaar tot 8 gb RAM. Bij verscheidene resellers hoor ik echter uitbreidbaar tot 4 gb RAM. Heeft iemand ervaringen met het uitbreiden van deze iMac tot 8 gb RAM?
iMac (begin 2009) DDR3 8 GB (2 x 4 GB)
Bron: http://support.apple.com/kb/HT1423?viewlocale=nl_NL#2
De 2008 versie kan maar 4GB geheugen aan
[ Voor 5% gewijzigd door leonvw op 24-07-2011 23:58 ]

Gaude et aude
Thanks; dit biedt hoop voor de toekomstvdkleijn schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:49:
iMac audio switching is zeker weten softwarematig aangezien je in Windows onder bootcamp gewoon softwarematig kan schakelen. Het probleem is enkel dat Apple de driver zodanig heeft ontworpen (in osx) dat het schakelen automatisch gaat. Je moet dus de driver aanpassen voordat het gaat werken, command line toos gaan daarbij niet helpen.
Naar mijn idee zit het hele gebeuren verstopt in AppleHDA.kext want daarin zit vervolgens een map (resources) met allemaal 'layout' files die voor ieder systeem de namen van de uitgangen / ingangen en ook de EQ, compressie en crossover instellingen voor de interne speakers beschrijft. Het is alleen de vraag wat er precies veranderd moet worden om het automatisch overschakelen uit te schakelen.
[edit]
Net even dat command-line tooltje gedraaid en inderdaad werkt het niet... output:
1
2
3
4
5
| Rogiers-iMac:SwitchAudioSource-v1.0 $ ./SwitchAudioSource -a Built-in Microphone (input) Built-in Input (input) Built-in Output (output) Rogiers-iMac:SwitchAudioSource-v1.0 $ |
Geen headphones dus...
[ Voor 16% gewijzigd door smeerbartje op 25-07-2011 20:55 ]

[ Voor 37% gewijzigd door Cardwizard op 26-07-2011 14:14 ]
Nee dus, want ik wil EN de interne speaker EN de headphones.... dit lukt niet met een splitter.cardwizard schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:14:
[afbeelding]misschien een stom idee , maar is een splitter geen idee ?
Dat wordt niet sneller met meer RAM denk ik. CPU komt gewoon niet verderKSH schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:45:
Ik heb het volgende in topic 'intel mac, mem-ervaringen' gepost, maar helaas geen reactie:
Ik heb momenteel de volgende iMac (laatste 20 inch uitvoering):
iMac 20 inch (mid 2009)
Processor: 2,66 Ghz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 2 Gb 1067 MHz DDR3
Het gaat me voornamelijk om het converteren van dvd's naar mp4. Per dvd doet Handbrake er momenteel ongeveer 1,5u over.
Dat wordt zeker wel sneller met meer RAM. Met name wanneer Handbrake wordt gebruikt.sebastius schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:27:
[...]
Dat wordt niet sneller met meer RAM denk ik. CPU komt gewoon niet verder
Waarom wordt het dan sneller? Bij het comprimeren van video / audio is de processor de beperkende factor. Geheugen is natuurlijk leuk, maar zie niet in waarom dit de tijd van het comprimeren zal verkorten. Extra geheugen bij Final Cut en Motion is natuurlijk top, maar bij het gebruik van bijvoorbeeld Compressor is er geen meerwaarde.RoelJuun schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:14:
[...]
Dat wordt zeker wel sneller met meer RAM. Met name wanneer Handbrake wordt gebruikt.
Anoniem: 275034
Het is voor iemand die al jarenlang Windows heeft gebruikt, en dan heb ik over sinds 98, XP en 7 enorme wennen. Veel zaken zijn anders ingedeeld dan wat je gewend bent met Windows.
Zo stuit ik al snel op het feit dat je binnen Safari het scherm niet kan maximaliseren, iets wat Lion met full screen support gaat oplossen wellicht.
En het installeren van Apps is mij ook steeds een grote raadsel? Is het nou gewoon bedoeling dat je de dmg gewoon naar je Applications folder sleept?!
Heb nog niet zo veel tijd erop wegens werk en studie... maar ben ondertussen Lion aan het downloaden, kwestie je visa opgeven en klaar is kees!
Maar tot nu toe erg onder de indruk van iMac, heb hiervoor al verschillende iPods gehad en vervolgens iPod touch en de iPad. Maar van alles wat ik nu heb gezien is alleen maar positief, zeker de gestures en Expose!
Nette prijs voor een iMac, hebben ze een actie lopen?Anoniem: 275034 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:17:
Zo gisteren maar toch een iMac binnen gehaald bij MM, met kortingen erbij komt me neer op 935 euro.
Het is voor iemand die al jarenlang Windows heeft gebruikt, en dan heb ik over sinds 98, XP en 7 enorme wennen. Veel zaken zijn anders ingedeeld dan wat je gewend bent met Windows.
Zo stuit ik al snel op het feit dat je binnen Safari het scherm niet kan maximaliseren, iets wat Lion met full screen support gaat oplossen wellicht.
En het installeren van Apps is mij ook steeds een grote raadsel? Is het nou gewoon bedoeling dat je de dmg gewoon naar je Applications folder sleept?!
Heb nog niet zo veel tijd erop wegens werk en studie... maar ben ondertussen Lion aan het downloaden, kwestie je visa opgeven en klaar is kees!
Maar tot nu toe erg onder de indruk van iMac, heb hiervoor al verschillende iPods gehad en vervolgens iPod touch en de iPad. Maar van alles wat ik nu heb gezien is alleen maar positief, zeker de gestures en Expose!
Het niet kunnen maximaliseren van vensters moest ik inderdaad ook flink aan wennen in het begin, maar uiteindelijk werkt dat heerlijk! In Lion kan je bepaalde apps nu wel op volledig scherm krijgen, maar bij de meeste dagelijkse zaken (zoals Safari) vind ik dat helemaal niet meer nodig. Er is toch niet meer informatie om weer te geven
De meeste apps installeer je inderdaad door het het icoontje naar je Applications folder te slepen. Dit is dus echter niet de *.dmg! Het dmg bestand open je waarnaar je de App (*.app) naar de juiste map kan slepen. Sommige programma's (zoals bijv. Office of Photoshop) hebben wel een volledige installatie procedure.
Heb gisteren twee routers teruggebracht en daarvoor samen in totaal 147 euro aan waardekaart gekregen en nog eens student korting bovenop. Daarmee kom ik op prijs van 935 euro
Om even terug te komen over Lion, heb em gedownload vanuit de App Store en vervolgens de upgrade uitgevoerd. En zojuist een clean install (?) van uit de RecoveryHD gedaan door tijdens booten op de alt knop ingedrukt te houden.
Moet wel alles opnieuw invoeren etc. maar verder werkt alles perfect! Mission Control werkt erg goed en biedt duidelijk overzicht van alle venster (geen Windows
Wel is het voor mij gevoel dat de Mac ietsje meer geluid produceert dan gisteren toen die nog op SL zat. En dat de back gesture niet werkt met Chrome. Verder zie ik minder keuzes aan wallpapers (hoe heet het in Mac OS term?) zijn dan bij SL. Ten slot kwam ik achter dat de gesture veel beperkt is op de Magic mouse, op de trackpad heb je meer keuzes.
Maar goed dat voor iemand die niet meer dan 24 uur ervaringen heeft met Mac OS vind ik het nog steeds een top ding, ga morgen eens Steam installeren en kijken hoe L4D2 erop draait.
Anoniem: 286841
Het was mij ook opgevallen dat een dvdtje maken, met Nerovision op een P4(met xp) sneller ging met 2gb ram, dan met de 512 mb die er eerst in zat.Zware Unit schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:25:
[...]
Waarom wordt het dan sneller? Bij het comprimeren van video / audio is de processor de beperkende factor. Geheugen is natuurlijk leuk, maar zie niet in waarom dit de tijd van het comprimeren zal verkorten. Extra geheugen bij Final Cut en Motion is natuurlijk top, maar bij het gebruik van bijvoorbeeld Compressor is er geen meerwaarde.
Toch loop ik tegen een heel klein probleempje wat niet rampzalig is maar toch een heel klein beetje vervelend:
Ik heb een NAS en daarop heb ik 6 Samba shares, ik gebruik samba shares omdat er ook windows PC's/laptops naar moeten kunnen connecten. Nu wou ik deze mounten bij startup en dat is ook gelukt door ze bij het Accounts menu. Echter is er 1 probleem, er staan 6 shares die gemount dienen te worden. Echter laad die er bij het opstarten maar max 4 en in willekeurige volgorde, dus niet altijd dezelfde shares. De 2 overige moet ik na het opstarten handmatig nog mounten. Nog een klein issue wat daarbij komt kijken is dat als de NAS uitstaat een melding verschijnt die aangeeft dat er geen connectie tot stand gebracht kan worden met de NAS (logisch), maar deze pop-up blijft zich herhalen en is dus niet weg te klikken omdat deze gewoon weer terugkomt. Weet iemand hier een goede oplossing voor?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Dit is ook wel wat ik wilde dus dat is niet erg maar heeft iemand anders dat al meegemaakt?
Weet iemand of je compensatie krijgt voor het terugbrengen e.d.?
Waarschijnlijk krijg je alleen de harde schijf vervangen.zAo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:20:
Zojuist een mail ontvangen van Apple dat ik een faulty. HDD heb.
Weet iemand of je compensatie krijgt voor het terugbrengen e.d.?
Het lijkt me niet dat Apple ook nog een compensatie gaat geven, dat zou nml een dure grap zijn.
Je zou even kunnen kijken op: http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/
Thanks.Rorylaforge schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:27:
[...]
Waarschijnlijk krijg je alleen de harde schijf vervangen.
Het lijkt me niet dat Apple ook nog een compensatie gaat geven, dat zou nml een dure grap zijn.
Je zou even kunnen kijken op: http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/
Het schijnt een week te duren en ik moet er ook een auto voor regelen + reizen.
Het hoeft natuurlijk ook niet , je kunt ook wachten tot de hdd echt de geest geeft of later laten vervangen , replacement program duurt een jaar als ik het goed hebzAo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:49:
[...]
Thanks.
Als je even belt met Apple willen ze hem vast wel op komen halen...zAo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:49:
[...]
Thanks.
Je kunt ook tijdens booten op alt ingedrukt houden om vervolgens Lion daar helemaal opnieuw van Apple server te downloaden en installeren, bij mij laat mij dan geen restjes achter van SL. Moest alles opnieuw invoeren.Rorylaforge schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:52:
Wat ik vreemd vond bij het installeren van Lion is dat hij zei dat ik een clean install (ik wilde een upgrade) deed maar uit eindelijk had ik nog wel al mijn bestanden en programma's.
Dit is ook wel wat ik wilde dus dat is niet erg maar heeft iemand anders dat al meegemaakt?
Correct me if I wrong.
Ik moet vanavond even een exemplaar ophalen, komt helaas zonder doos. Is deze een beetje makkelijk pak - draagbaar.
Eventueel een tip waar ik hem in zou kunnen vervoeren, koffer met deken o.i.d?
Alle tips zijn welkom.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ga je hem met de trein vervoeren of met de auto, alleen of met iemand samen?Destianto schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:06:
27" Eigenaren,
Ik moet vanavond even een exemplaar ophalen, komt helaas zonder doos. Is deze een beetje makkelijk pak - draagbaar.
Alle tips zijn welkom.
Als je met iemand samen gaat met de auto zou ik een deken meenemen en iemand achterin proppen die hem vast kan houden....
Ja de mac is wel draagbaar maar je moet heel voorzichtig zijn ivm de glasplaat, deze wil je natuurlijk niet beschadigen. Wat je zou kunnen doen is een kussen meenemen en een badlaken. Het kussen zet je voor het scherm en vouw vervolgens het badlaken om het geheel heen, dat maakt het al stukken veiliger bij het vervoeren.Destianto schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:06:
27" Eigenaren,
Alle tips zijn welkom.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Kan ik er niet gewoon een zwarte vuilniszak overheen doen, en dan nog steeds een goede grip hebben aan de onderkant. Of is dit af te raden met eventuele kras gevoeligheid op het scherm.
We zijn wel met zn 2-en, misschien anders een een boodschappentas, die ~ 13kg houdt.
Mijn iMac is dan wel geen 27" maar 21", maar ik vervoerde die van mij regelmatig met mijn auto.Destianto schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:06:
27" Eigenaren,
Alle tips zijn welkom.
Ik legde hem dan met het scherm op een dekbed en zette hem dan vast door de veiligheidsriem onder de steun door te halen, vast te klikken in de gordelhouder en daarna even goed aantrekken.
Dan lag hij echt wel vast!!!
Edit: als je met de tram gaat weet ik ook niet wat je het beste kunt doen. Kun je niemand regelen met een auto?
[ Voor 7% gewijzigd door funske op 27-07-2011 16:33 ]
Have Fun Funske
65 x 51 is overigens best wel groot voor een boodschappentas volgens mij.
edit:
Een normale grote boodschappen tas heeft een afmeting van:
58 x 48 cm
Zal dus waarschijnlijk een taxi ritje worden van c.a 20 euro
[ Voor 29% gewijzigd door Greatsword op 27-07-2011 16:54 ]
Inderdaad, dacht die 27" wel tilbaar was. net geprobeerd.. Vergeet het maar (dus), een boodschappentas in je eentje lijkt mij geen oplossing eerlijk gezegd #BehalveAlsJeEenPowerlifterBentNatuurlijkDestianto schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:48:
Ik zal even kijken of het met een boodschappen tas en deken gaat lukken, anders wordt het een taxiritje.
65 x 51 is overigens best wel groot voor een boodschappentas volgens mij.
edit:
Een normale grote boodschappen tas heeft een afmeting van:
58 x 48 cm
Zal dus waarschijnlijk een taxi ritje worden van c.a 20 euro
Slappe hap hoorswiebert schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:49:
[...]
Inderdaad, dacht die 27" wel tilbaar was. net geprobeerd.. Vergeet het maar (dus), een boodschappentas in je eentje lijkt mij geen oplossing eerlijk gezegd #BehalveAlsJeEenPowerlifterBentNatuurlijk
Even een benchmark gedraaid met behulp van Geekbench en Xbench. Grappig om te zien dat de performance met 64-bit iets beter is, maar het voor deze benchmark weinig uitmaakt. Weet iemand nog een leuke grafische benchmark voor OSX? Zal Xbenchopnieuw draaien zodra mijn Crucial C300 SSD is ingebouwd.
GeekBench32-bit
GeekBench64-bit
Xbench
Laat de iMac vanavond en morgen even lopen met Kinemac en Geekbench in de stress test mode. Mooi even kijken of hij stabiel blijft na een dagje 100% grafische en CPU load.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bdacCGFOpLA]
[ Voor 52% gewijzigd door Zware Unit op 28-07-2011 00:07 ]
Het is toch goed gekomen, had zo'n blauwe grote vuilniszak over het scherm getrokken, en die 4 minuten lopen naar de tramhalte heb ik wel overleeft
Gisterenavond nog even snel een clean instal Lion erop gegooid ( 18 min ), vanochtend met de Migration Assistent een kopie van mijn ( Mba ) Time Machine erop gezet om zo 2 systemen in sync te hebben. ( 200 gb in 1.10 hr )
Op welke manier houden jullie 2 systemen contstant in sync? Ik heb begrepen dat met Icloud en IOS 5, er content naar andere devices kan worden gepushed. Maar wat is de voorlopige oplossing.
Scenario, MBA neem ik dagelijks mee naar werk, als ik thuis kom zou ik het fijn vinden dat alles dan ook gelijk al op mn Imac staat, zonder overkopieren - airdrop - timemachine etc.
[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 28-07-2011 15:41 ]
Anoniem: 233180
Als ik thuis m'n iMac dan aan zet, wordt alles automatisch gesynchroniseerd en kun je terug verder doen.
Zoiets is wel handig, maar ik wil het niet via een externe service laten verlopen, maar thuis. Via een NAS ofzo. Is dat mogelijk ?[b][
Als ik thuis m'n iMac dan aan zet, wordt alles automatisch gesynchroniseerd en kun je terug verder doen.
Als jij je bestanden allemaal op een NAS zet, en dan werkt vanaf je NAS wel (dus dat je nas bestanden via niet te benaderen zijn (ReadyNAS Remote of iets dergelijks)Anoniem: 286841 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:38:
[...]
Zoiets is wel handig, maar ik wil het niet via een externe service laten verlopen, maar thuis. Via een NAS ofzo. Is dat mogelijk ?
Moet je dan ook niet iets van een VPN verbinding opzetten of anders je poorten open zetten via je firewall?SaURoN schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:09:
[...]
Als jij je bestanden allemaal op een NAS zet, en dan werkt vanaf je NAS wel (dus dat je nas bestanden via niet te benaderen zijn (ReadyNAS Remote of iets dergelijks)
Ja maar je wil ze ook lokaal op je macbook hebben, voor onderweg bijvoorbeeld. En als je dan thuis komt dat hij dan synchroniseerd zodat je de laatse versies van de bestanden op je NAS hebt. Zodat je vanaf je imac verder kunt gaan.[b][
Als jij je bestanden allemaal op een NAS zet, en dan werkt vanaf je NAS wel (dus dat je nas bestanden via niet te benaderen zijn (ReadyNAS Remote of iets dergelijks)
Omslachtige manier van werken, maar dan moet je idd met synchronisatie tools aan de slag gaanAnoniem: 286841 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:32:
[...]
Ja maar je wil ze ook lokaal op je macbook hebben, voor onderweg bijvoorbeeld. En als je dan thuis komt dat hij dan synchroniseerd zodat je de laatse versies van de bestanden op je NAS hebt. Zodat je vanaf je imac verder kunt gaan.
ChronoSync misschien?
TimeMachine doet dat in feite ook al.SaURoN schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:18:
[...]
Omslachtige manier van werken, maar dan moet je idd met synchronisatie tools aan de slag gaan![]()
ChronoSync misschien?
Zou het stofje ook kunnen 'zakken' als ik de iMac uitschakel?
Iemand anders ervaringen/tips?
Gaude et aude
Gewoon zelf doen. Met 2 simpele zuignappen het je het zo gedaan met behoud van garantie.Cum Grano Salis schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:27:
Ik zie een stofje achter mijn glasplaat zitten, raden jullie aan dit zelf te verwijderen d.m.v. zuignappen o.i.d. of ermee terug te gaan naar de dealer. iMac gekocht eind mei.
Zou het stofje ook kunnen 'zakken' als ik de iMac uitschakel?
Iemand anders ervaringen/tips?
[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 31-07-2011 18:15 ]
Gaude et aude

The difference between men and boys is the size of their toys
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Tesla Model 3 RWD (2023)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Anoniem: 327402
Aangezien het artikelnummer die in de MM Zoetermeer folder staat gekoppeld is aan de oude I3 iMac versie, zoals VeeGee eerder al zei.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 327402 op 01-08-2011 19:56 ]
Stel dat ik met Handbrake een 5gb 720p film wil converteren naar Ipad formaat. Weet iemand dan hoelang de verschillende modellen er ongeveer over doen ?
bedankt.
Ik bedoel de 4 modellen voor 2011 voor de duidelijkheid.
[ Voor 7% gewijzigd door ernie12121 op 01-08-2011 15:14 ]
-Laat maar.... Foute post-M@cer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:22:
In de folder staat wel een i5 logo
[ Voor 25% gewijzigd door freddyathlon op 01-08-2011 15:37 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
hmm, als ik in de applestore de 27"modellen selecteer zie ik toch echt MC813N/A voor de 2.7Ghz en MC814N/A voor de 3.1Ghz staan.freddyathlon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:11:
[...]
Gevalletje druk- en zetfouten. Bovenstaand model is van 2010. De 2011 modellen zijn de MC309 en de MC5xx-serie.
Hey ja je hebt gelijk... Sorry.Dennis_dude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:27:
[...]
hmm, als ik in de applestore de 27"modellen selecteer zie ik toch echt MC813N/A voor de 2.7Ghz en MC814N/A voor de 3.1Ghz staan.
De nieuwe reeks (2011) is MC309, MC812, MC813 en MC14 ( ? )
Ik heb de MC309, dat is die van 1149,-
Toch denk ik dat er een typfout in de folder staat...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ga er maar vanuit dat dit c.a 45 minuten zal duren. De HDD is de bottleneck. Op zich nog een hele redelijke tijd. Wil je echt performance dan ga je voor een SSD, de rest is bijzaak.ernie12121 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:00:
Stel dat ik met Handbrake een 5gb 720p film wil converteren naar Ipad formaat. Weet iemand dan hoelang de verschillende modellen er ongeveer over doen ?
[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 01-08-2011 16:07 ]
[Destianto schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:05:
[...]
Ga er maar vanuit dat dit c.a 45 minuten zal duren. De HDD is de bottleneck. Op zich nog een hele redelijke tijd. Wil je echt performance dan ga je voor een SSD, de rest is bijzaak.
Dank je, dus wil je hiermee zeggen dat de snelheid ongeveer gelijk zal zijn voor alle 4 modellen ? (omdat de HDD de bottleneck is )
CPU's / GPU's zullen altijd weer iets opworden gekrikt. Maar dagelijks zal je nooit op volle toeren blazen. ( vergelijk het met een auto kan ~ 200 km per uur, maar gemiddeld rijd je 120.
Ram is aardig, maar voor de gemiddelde gebruiker voldoet 4gb ruim voldoende.
Mocht je echt proffesioneel aan de slag willen, ja dan is meer natuurlijk interresant. Maar om gewoon standaard dingen te doen, Browsen/downloaden/office/ Photoshop e.d kan je zonder problemen draaien met elke I5 en hoger.
Net even gebeld met MM Zoetermeer, het typenummer klopt wel (MC814N/A) maar de prijs klopt niet dit moet zijn 1729,- Volgens mij is dat het 2011 model dat bij Apple 1899,- kost.freddyathlon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:37:
[...]
Hey ja je hebt gelijk... Sorry.
De nieuwe reeks (2011) is MC309, MC812, MC813 en MC14 ( ? )
Ik heb de MC309, dat is die van 1149,-
Toch denk ik dat er een typfout in de folder staat...
Toch een mooie aanbieding lijkt me ?
Misschien dat ze een prijsmatch willen doen.
Voor dat model tegen de prijs die vermeld staat in de folder doet niemand een prijsmatchDarkChylde schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:22:
ja kan misschien ook naar een andere winkel gaan met de mm folder.
Misschien dat ze een prijsmatch willen doen.
Dat is een mooie prijs inderdaadernie12121 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:20:
[...]
Net even gebeld met MM Zoetermeer, het typenummer klopt wel (MC814N/A) maar de prijs klopt niet dit moet zijn 1729,- Volgens mij is dat het 2011 model dat bij Apple 1899,- kost.
Toch een mooie aanbieding lijkt me ?
Speel niet zozeer veel games, maar wil de machine de komende 5 jaar kunnen blijven gebruiken en zo nu en dan wel eens een game spelen.
Geweldig man, hé daar zijn we toch voor om medetweakers te helpen, in ieder geval enjoy.ernie12121 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:25:
MM Arena wilde de prijs matchen. Vanaf nu een trotse bezitter van een Imac. Bedankt voor de tips.
Anoniem: 327402

Ik heb me besloten na lang denken om ook een iMac 27" te halen, echter ik zit even te twijfelen tussen de i5 en i7 en ook nog of ik 1GB video of 2GB video moet hebben.
Kan iemand mij enig advies geven, de iMac gaat hoogstens worden gebruikt voor photoshop, Apps te maken met IOS , op zijn tijd een filmpje kijken/maken, misschien om een keer een game er op te spelen en voor webdevelopment (websites maken etc.), en ik wil dat ik er de komende jaren minimaal 5 jaar mee uit de voeten kan komen.
Persoonlijk dacht ik om voor een i7 en 2 GB video te gaan, zodat ik alles er op heb zitten wanneer ik het nodig heb, maar weet niet of dat wel een slimme gedachten is, dus misschien dat iemand mij hierover advies kan geven?
Dat is mooi zeg! Gefeliciteerd met je aankoop. Ik zag 'm bij MM Arena niet in de folder staan trouwens. Nemen zij aanbiedingen van andere vestigingen (lees: Z'meer) over?ernie12121 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:25:
MM Arena wilde de prijs matchen. Vanaf nu een trotse bezitter van een Imac. Bedankt voor de tips.
Na wat aandringen heeft de verkoper naar Z'meer gebeld om de prijs te checken en wilde hij hem idd matchen. Ook kon ik een trackpad ipv magic mouse krijgen.san.okk schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:09:
[...]
Dat is mooi zeg! Gefeliciteerd met je aankoop. Ik zag 'm bij MM Arena niet in de folder staan trouwens. Nemen zij aanbiedingen van andere vestigingen (lees: Z'meer) over?
Dan ga ik straks ook maar is die kant op. Ben benieuwd!ernie12121 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:54:
[...]
Na wat aandringen heeft de verkoper naar Z'meer gebeld om de prijs te checken en wilde hij hem idd matchen. Ook kon ik een trackpad ipv magic mouse krijgen.
Over welke configuratie hebben we het nu ?
CPU: 2.7 of 3.1
GPU: HD 6770M of HD 6970M
En is er werkelijk 1127 voor betaald ?
edit: Het werd een beetje verwarrend allemaal, vandaar de vraag.
[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 02-08-2011 12:28 ]
Het gaat om een 20" 2.4 GHz Intel Core 2 Duo. 2GB MHz DDR2 SDRAM. 250GB harde schijf een een ATI Radeon HD 2400 grafische kaart. Model is van 2008. Er zit ook het originele wireless toetsenbord bij en de nieuwe bluetooth muis.
Iemand enig idee wat een redelijke prijs is?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
[ Voor 16% gewijzigd door Leanotsoynus op 02-08-2011 16:25 ]
Ik zou zeggen dat een bedrag van E. 450,00 reëel moet zijn. Wellicht kan je via marktplaats nagaan waar ze voor aangeboden worden.Leanotsoynus schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:23:
Ik ben van plan om mijn iMac te gaan verkopen en een compleet nieuwe PC te kopen. Maar nu ben ik aan het twijfelen over de prijs.
Het gaat om een 20" 2.4 GHz Intel Core 2 Duo. 2GB MHz DDR2 SDRAM. 250GB harde schijf een een ATI Radeon HD 2400 grafische kaart. Model is van 2008. Er zit ook het originele wireless toetsenbord bij en de nieuwe bluetooth muis.
Iemand enig idee wat een redelijke prijs is?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Via deze site kun je een waarde-berekening maken d.m.v. het invoeren van de specs.
http://www.mac2sell.net/
succes met de ver/aankoop
Nieuw OS heeft iig niet mijn probleem opgelost: ik krijg het niet voor elkaar middelste muisknop werkend te krijgen. Wordt ook niet in het LCC aangegeven.
Logitech M555b
Als je de reviews had gelezen wist je dat je met de middelste muisknop niet kunt klikken (kan ik ook niet met de MX Revolution). Het is een toggle voor snel scrollen en langzaam scrollen. Dus hier veranderd het OS niets aan.Mini Poeper schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:41:
Sinds net Lion geïnstalleerd, eerste indruk is niet echt WOW!
Nieuw OS heeft iig niet mijn probleem opgelost: ik krijg het niet voor elkaar middelste muisknop werkend te krijgen. Wordt ook niet in het LCC aangegeven.![]()
Logitech M555b
Bron en zoek naar "middle"
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
De SSD is niet de bottleneck, dat is de CPU. Met een SSD gaat het encoden echt niet sneller. Een file van 5 GB kan ik op mijn harddisk ook binnen een minuut kopiëren.Destianto schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:05:
[...]
Ga er maar vanuit dat dit c.a 45 minuten zal duren. De HDD is de bottleneck. Op zich nog een hele redelijke tijd. Wil je echt performance dan ga je voor een SSD, de rest is bijzaak.
Bovendien is sequential read/write nou juist iets waar de SSD het minst voordeel heeft ten opzichte van een harddisk. Dat voordeel is weg als de Handbrake-buffer al vol zit en die zit zelfs met de traagste harddisk die momenteel te krijgen is al snel vol.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Vanzelfsprekend doet de CPU het meest werk, hier wordt immers het proces gestart, renderen,converteren etc. Echter het lezen en schrijven (wat ook continue gebeurt) is met een HDD beperkter en derhalve langzamer. Ik heb helaas geen grafieken met statistieken e.d, die het kunnen onderbouwen, maar dit is mijn praktijk ervaring.
De CPU werd niet eens max belast, ram geheugen was irrelevant ( van de 8gb ) werd er slechts max 4 gebruikt )
Wellicht dat we hier met een paar andere tweakers een testje kunnen doen.
Imac: Type model
Hetzelfde video bestand,
Hetzelfde programma,
HDD vs SSD converteren.
Tijd: ... minuten
[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 04-08-2011 10:16 ]
Middelste knop vind ik tegenwoordig toch wel een basisfunctie...Step schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:48:
Als je de reviews had gelezen wist je dat je met de middelste muisknop niet kunt klikken (kan ik ook niet met de MX Revolution). Het is een toggle voor snel scrollen en langzaam scrollen. Dus hier veranderd het OS niets aan.
Mij leek deze muis juist zo handig vanwege bluetooth en het ontbreken van een dongle.
Heb ff mijn oude V200 gekoppeld, middelste knop wordt herkend.
Nu dus maar een andere uitzoeken... weer een USB poort minder. Gelukkig zijn de Unifying dongles errûg micro.
Ik twijfel tussen de volgende drie modellen: -klik Pricewatch- -klik Logitech-
[ Voor 14% gewijzigd door Mini Poeper op 04-08-2011 22:31 ]
Met een beetje googlen had je dit eerder geweten.Mini Poeper schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:29:
[...]
Middelste knop vind ik tegenwoordig toch wel een basisfunctie...
Mij leek deze muis juist zo handig vanwege bluetooth en het ontbreken van een dongle.
Heb ff mijn oude V200 gekoppeld, middelste knop wordt herkend.
Nu dus maar een andere uitzoeken... weer een USB poort minder. Gelukkig zijn de Unifying dongles errûg micro.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Beter:Mini Poeper schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:29:
[...]
pricewatch: Razer Orochi
Bluetooth en bedraad en gaming-muis en een stuk fijner in de hand, en goede OS X drivers.
De prijs is het wel waard - geweldig muisje!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik zie prijzen van drie tientjes tot 400,- snap er niet veel van...
In mijn Windows periode gebruikte ik Paint.Net
Foto's aanpassen, icoontjes en website onderdelen tekenen. Ik gebruik het niet dagelijks, maar begin het toch wel erg te missen.
ik zet regelmatig dvd's om naar mp4 voor op de ipad, en dan trekt hij wel alle vier de cores op 100%, op wat systeem processen na dan(i5 2,7ghz). Ik gebruik hier Handbrake voor.Destianto schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:13:
In mijn ervaring heeft het wel degelijk performance verschil bij het omzetten van een MKV van ~ 5gb naar MP4.
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9