Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

+2 voor deze; niet meer dan -1.

BlackwaterEl1te in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Kinect-sdk uit'

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 17-06-2011 09:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Titan_Fox in 'nieuws: RIM schrapt personeel en meldt lagere winst'

"Ten eerste vind ik BlackBerry's over het algemeen lelijk, het querty-keyboard hopeloos en de software ronduit bagger. [...] De nieuwe Iphone 4S of hoe dat ding moet gaan heten is op zich wel leuk, maar ook direct belachelijk duur"

Deze lijkt me geen +3 waard. Wat verder volgt is een verhaal over zijn oud-werkgever wat totaal off-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tweaker2010 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:19:

"Ten eerste vind ik BlackBerry's over het algemeen lelijk, het querty-keyboard hopeloos en de software ronduit bagger. [...] De nieuwe Iphone 4S of hoe dat ding moet gaan heten is op zich wel leuk, maar ook direct belachelijk duur"

Deze lijkt me geen +3 waard. Wat verder volgt is een verhaal over zijn oud-werkgever wat totaal off-topic is.
Geen +3 en imho ook geen +2. De post staat vol met ononderbouwde zaken en beschuldigingen als:
Overigens; heb je een GSM die buiten je garantieperiode defect raakt; laat deze in hemelsnaam niet repareren. Vrijwel alle telefoonzaken sturen de toestellen naar DynaFix B.V. in Nuth. De medewerkers die daar zitten worden door het management verplicht om gebrekkige reparaties uit te voeren of om je af te schepen met "vochtschades" waarbij ze je direct een flinke rekening onder je neus duwen (nadat je een slechte foto hebt gekregen van de binnenkant van "jouw" toestel).
Dit soort 'mee eens' of 'ik ook' posts zijn geen +1
Bose321 in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Kinect-sdk uit'

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 17-06-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

Herman

FP ProMod
Waarom is dit ongewenst? Dit lijkt me onschuldig. Gewoon het geven van een mening. Irrelevant doch niet ongewenst m.i.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:34:
[...]

Waarom is dit ongewenst? Dit lijkt me onschuldig. Gewoon het geven van een mening. Irrelevant doch niet ongewenst m.i.
Het is een totaal overbodige post, irrelevant en oninteressant voor welke lezer dan ook. Niet meer dan 'mee eens' en daarom wat mij betreft niet meer dan -1 overeenkomstig de modfaq
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Het zijn mede dit soort reacties die het lezen oninteressant maken (zie ook het evaluatietopic van het nieuwe moderatiesysteem).

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 17-06-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dat vind ik wel erg streng. Waarom zou het ongewenst zijn als iemand aangeeft dat ie ergens mee eens is? Uiteraard voegt het weinig toe, maar daar is toch de 'off topic' voor? Ik vind het geen vervuiling of zoiets. Laten we de -1 bewaren als afvalputje voor écht ongewenste berichten zoals flame, trolls of kwetsende berichten.

Dit lijkt me een beetje het oprekken van de -1. W.m.b. is dit een typische reactie voor een `0´ :)

N.a.v. je edit ;)

Een paar woorden zijn m.i. twee zoals 'ik ook' of 'niet alweer?!?'. Bovendien is de FAQ zelf ook al voorzichtig door te stellen dat dit enkel in een bepaalde context ongewenst is. Nogmaals, volgens mij rek je de definitie van de 'ongewenst' behoorlijk op. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Herman op 17-06-2011 09:47 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:43:
Dat vind ik wel erg streng. Waarom zou het ongewenst zijn als iemand aangeeft dat ie ergens mee eens is? Uiteraard voegt het weinig toe, maar daar is toch de 'off topic' voor? Ik vind het geen vervuiling of zoiets. Laten we de -1 bewaren als afvalputje voor écht ongewenste berichten zoals flame, trolls of kwetsende berichten.

Dit lijkt me een beetje het oprekken van de -1. W.m.b. is dit een typische reactie voor een `0´ :)
Offtopic zou een reactie zijn waar nog enige informatie in zit maar welke niet direct gerelateerd is aan het nieuwsitem. Een "mee eens" of "ik ook" reactie bevat voor de lezer geen enkele relevante informatie en is daarmee, overeenkomstig de modfaq, ongewenst.

Wanneer je de 0 oprekt tot dit soort reacties zorg je ervoor dat het aantal van dit soort nutteloze posts toeneemt wat we de laatste tijd ook denken te zien gebeuren. Het resultaat is een toename van dergelijke posts en afname van de interessantheid van de reacties.

Overigens worden `mee eens´ en ´ik ook´ reacties bij mijn weten al langere tijd naar -1 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:43:

N.a.v. je edit ;)

Een paar woorden zijn m.i. twee zoals 'ik ook' of 'niet alweer?!?'. Bovendien is de FAQ zelf ook al voorzichtig door te stellen dat dit enkel in een bepaalde context ongewenst is. Nogmaals, volgens mij rek je de definitie van de 'ongewenst' behoorlijk op. :)
Er staat inhoudelijk ook niet meer dan "ik ook". Het feit dat de poster daar net 2 a 3 woorden meer voor gebruikt maakt het niet meer interessant of niet minder -1 imho.

Wat betreft oprekken van de -1; imho onzin. Als je puur naar de inhoud van de posts kijkt en deze naast de modfaq legt kom ik op -1 uit. Een 0 kan ik vanuit sentiment (de poster heeft toch geen kwaad in de zin) begrijpen maar imho is dat juist het oprekken de andere kant op. Kortom; te lief modden met de gevolgen van dien die ik al eerder heb aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 11-09 15:04
Titan_Fox in 'nieuws: RIM schrapt personeel en meldt lagere winst' +3's? Nou die mag wel even nagekeken worden. Niet meer dan een 0 imo.

@ Bor hierboven: Ik vind het ook een -1, echt een reactie waarvan ik liever zie dat ze niet gepost worden :p.

[ Voor 20% gewijzigd door __1337__ op 17-06-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:49:
[...]

Offtopic zou een reactie zijn waar nog enige informatie in zit maar welke niet direct gerelateerd is aan het nieuwsitem.
Dat is onjuist :) De '0' is niet enkel 'off topic' maar ook 'irrelevant'. Dus als je iets in een discussie vertelt wat geen waarde heeft, dan behoort dat op 0 te komen. Dat is m.i. ook wat deze reactie doet. Deze user probeert actief mee te doen aan een discussie, echter zijn inhoud is vrij irrelevant. Dan behoort dat m.i. op de '0'.
Een "mee eens" of "ik ook" reactie bevat voor de lezer geen enkele relevante informatie en is daarmee, overeenkomstig de modfaq, ongewenst.
Sinds wanneer is irrelevante informatie ongewenst?
Wanneer je de 0 oprekt tot dit soort reacties zorg je ervoor dat het aantal van dit soort nutteloze posts toeneemt wat we de laatste tijd ook denken te zien gebeuren. Het resultaat is een toename van dergelijke posts en afname van de interessantheid van de reacties.
Dit is wel wat ik zojuist bedoelde met oprekken. Je hebt de visie dat we strenger moeten worden en je rekt m.i. de FAQ uit om die visie nu in te voeren. Bovendien meen ik dat we in het verleden al tot de conclusie zijn gekomen dat het lager modden weinig invloed had op de reacties. Stimuleren van goede reacties echter, hebben wel een gewenst effect.
Overigens worden `mee eens´ en ´ik ook´ reacties bij mijn weten al langere tijd naar -1 gezet.
Dan weet je meer dan ik :)
Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:53:
[...]

Er staat inhoudelijk ook niet meer dan "ik ook". Het feit dat de poster daar net 2 a 3 woorden meer voor gebruikt maakt het niet meer interessant of niet minder -1 imho.
Nogmaals, wat is er ongewenst aan het feit dat iemand aangeeft het met een ander eens te zijn?
Wat betreft oprekken van de -1; imho onzin. Als je puur naar de inhoud van de posts kijkt en deze naast de modfaq legt kom ik op -1 uit. Een 0 kan ik vanuit sentiment (de poster heeft toch geen kwaad in de zin) begrijpen maar imho is dat juist het oprekken de andere kant op. Kortom; te lief modden met de gevolgen van dien die ik al eerder heb aangehaald.
Volgens mij geeft de FAQ juist geen handvatten maar is juist heel terughoudend om -1 te geven. Een paar woorden kan in een bepaalde context ongewenst zijn. Dat is hier m.i. niet aan de orde. Het is geen vervuiling maar gewoon een nette reactie waarin iemand aangeeft het met een ander eens te zijn.
* Herman geeft '0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die is al gemeld hiervoor :)

Ik zie daar ook abolsuut geen +3 of +2 in. De post bevat wat flames, een paar trolls en een niet onderbouwde beschuldiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:09:
[...]
Dat is onjuist :) De '0' is niet enkel 'off topic' maar ook 'irrelevant'. Dus als je iets in een discussie vertelt wat geen waarde heeft, dan behoort dat op 0 te komen. Dat is m.i. ook wat deze reactie doet. Deze user probeert actief mee te doen aan een discussie, echter zijn inhoud is vrij irrelevant. Dan behoort dat m.i. op de '0'.
Zoals ik al aangaf, deze post bevat niet meer informatie dan "mee eens" / "ik ook". Niet interessant voor wie dan ook.
Sinds wanneer is irrelevante informatie ongewenst?
Afhankelijk van inhoud van de post en de context.
Dit is wel wat ik zojuist bedoelde met oprekken. Je hebt de visie dat we strenger moeten worden en je rekt m.i. de FAQ uit om die visie nu in te voeren.
Zoals ik al aangaf vind ik dit onzin. Jij zet posts nou eenmaal veel sneller hoger dan dat ik dat ik of sommige andere modders dat doen. Dat zie je op dit moment bij deze post ook die toch nog steeds op -1 staat. Blijkbaar vinden veel mensen dit soort posts toch ongewenst. In mijn ogen ben jij het juist die de faq soms op een eigen manier interpreteert en hiermee dit soort posts onnodig hoog zet. Ik vind het overigens overkomen als een beschuldiging wat je hier insinueert.
Bovendien meen ik dat we in het verleden al tot de conclusie zijn gekomen dat het lager modden weinig invloed had op de reacties. Stimuleren van goede reacties echter, hebben wel een gewenst effect.
Stimuleren van goede reacties heeft inderdaad het effect maar in dit geval spreken we niet over een goede reactie. Bovendien heeft het soepeler modden van slechte of overbodige reacties ook effect zij het een negatief effect.
Dan weet je meer dan ik :)
Ik loop hier dan ook al wat lager rond dan jij volgens mij ;) Lees de vorige delen maar eens door, je zult ze vaker aangedragen en gemod zien.
Nogmaals, wat is er ongewenst aan het feit dat iemand aangeeft het met een ander eens te zijn?
Het is overbodig, niet interessant voor wie dan ook en vervuild hiermee de thread.
Het is geen vervuiling maar gewoon een nette reactie waarin iemand aangeeft het met een ander eens te zijn.
* Bor geeft '0'
Zie de reactie hierboven. Lees jij dit soort posts nou echt met interesse? Ik in ieder geval niet. Voor wie is een post als dit nou echt interessant? Zelfs de poster heeft niet aan dit soort uitlatingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

With ^^
Ik vind dit ook een ongewenste reactie. Het is vergelijkbaar met reacties die je vaak tegenkomt bij storingsmeldingen: "Ik had er anders geen last van!" of "Ik zit al de hele dag zonder (vul maar in)!"
Dat soort reacties zijn irrelevant inderdaad maar vervuilen ook de FP onnodig. daar moeten we wel tegen in het geweer komen. Het is hier geen Fok of GeenStijl!

Dat we meer hoger gewaardeerde reacties willen zien en op sommige punten daarom soepeler moeten modden ben ik het helemaal mee eens. Dit soort reacties vallen daar echter niet onder en mogen gewoon in het afvalputje!

* TheCapK heeft ook zijn 6x -1 eraan gegeven!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vind voor beide standpunten wat te zeggen.

Bose321 in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Kinect-sdk uit'
"Je precies, dit snap ik ook niet helemaal..."

Deze opmerking voegt niets toe, maar ik vind m minder ongewenst dan bijvoorbeeld alleen maar "mee eens".
Er blijft een grijs gebied tussen 0 en -1 natuurlijk. Al denk ik wel dat er een preventieve werking vanuit gaat door zulke reacties gewoon -1 te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
First off all: Same team :) We trachten beiden de juiste moderaties te geven en nemen dat serieus. Het is ook niet mijn doel om jou aan te vallen. Uiteraard mijn excuses als je dat wel zo hebt ervaren.

Inhoudelijk:
Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:20:
[...]

Zoals ik al aangaf, deze post bevat niet meer informatie dan "mee eens" / "ik ook". Niet interessant voor wie dan ook.
Mijn veronderstelling is dat de drempel voor wel/niet interessante reacties door een 0/+1 moderatie wordt onderscheiden. Er zijn heel veel reacties op de FP die ik niet interessant voor iemand vind, maar daar is toch de 'off topic/ irrelevant' voor?
Zoals ik al aangaf vind ik dit onzin. Jij zet posts nou eenmaal veel sneller hoger dan dat ik dat ik of sommige andere modders dat doen. Dat zie je op dit moment bij deze post ook die toch nog steeds op -1 staat. Blijkbaar vinden veel mensen dit soort posts toch ongewenst. In mijn ogen ben jij het juist die de faq soms op een eigen manier interpreteert en hiermee dit soort posts onnodig hoog zet. Ik vind het overigens overkomen als een beschuldiging wat je hier insinueert.
offtopic:
Ik bedoelde daar geen kwaad mee. Blijkbaar kwam het wel zo over. Bij dezen neem ik die uitspraak terug :)
Wel opmerkelijk dat je er dan gelijk een beschuldiging achteraan gooit. ;) Volgens mij ook niet helemaal juist. Wellicht dat we dat beter even per DM kunnen recht zetten?
Zie de reactie hierboven. Lees jij dit soort posts nou echt met interesse? Ik in ieder geval niet. Voor wie is een post als dit nou echt interessant? Zelfs de poster heeft niet aan dit soort uitlatingen.
Dit is m.i. wel de kern van van de discussie. Als ik de meetlat naast alle reacties leg, dan zal een groot deel niet interessant zijn. Maar dat is niet de norm om iets op ongewenst te zetten. W.m.b. laten we de -1 als afvoerputje voor reactie die écht kwalijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:00:
Er zijn heel veel reacties op de FP die ik niet interessant voor iemand vind, maar daar is toch de 'off topic/ irrelevant' voor?
Offtopic / irrelavant is voor die reacties die geen directe relatie hebben met het artikel maar waar tenminste nog enige informatiewaarde in zit. Dit specifieke geval bevat dat niet en is daarom voor mij ook niet slecht offtopic / relevant maar gewoonweg compleet overbodig, vervuiling van de FP en daarmee ongewenst dus -1. Ga je dit soort reacties op 0 (of nog erger +1 want die score krijgt de post in kwestie ook van sommigen) modden dan blijft er weinig over dan slow chat / fok achtige berichten. Mij ontneem je als lezer in ieder geval een hoop plezier bij het lezen van de reacties wanneer we dit soort berichten standaard neutraal of positief gaan modden. Wat is nou echt het verschil tussen deze zin en slechts "mee eens" behalve het aantal gebruikte woorden? Wat maakt nu het verschil dat deze volgens jou wel op 0 moet?
W.m.b. laten we de -1 als afvoerputje voor reactie die écht kwalijk zijn. :)
Zaken die écht kwalijk zijn komen op -2. -1 is ongewenst zoals flames / trolls / nutteloze troep. Wat mij betreft prima voor een post als dit. Ik hanteer deze score dan ook al lange tijd, net als veel andere pro mods als het goed is.

Posts positiever beoordelen is prima bij posts die dat ook verdienen. Een betere spreiding over de verschillende scores willen we (denk ik) allemaal. Aan de andere kant moet je niet doorschieten door ook de mindere tot slechte posts (als in dit voorbeeld) ook maar hoger te gaan modereren. Je schiet je doel voor bij en het zal van kwaad tot erger worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 17-06-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Volgens mij praten we iets langs elkaar heen. Ik denk wel dat de meeste argumenten zijn benoemd. M.i. is voor beide moderaties wel iets te zeggen. Toch bevreemd het me dat jij je opvatting m.i. verabsoluteert.
Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:10:
[...]

(...) Ik hanteer deze score dan ook al lange tijd, net als veel andere pro mods als het goed is.
M.i. bestaat het moderatiesysteem op basis van verschillende visies waarbij een gewogen gemiddelde uiteindelijk een oordeel zal geven. Laten we dan wel de verschillende visies op de FAQ respecteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:18:
Toch bevreemd het me dat jij je opvatting m.i. verabsoluteert.
Misschien ben ik wat stellig maar wat ik heb aangegeven was altijd de consensus in TMF. De discussie is wat mij betreft ook veel breder dan deze ene post alleen. Je kunt zeggen dat deze post iets aantoont wat veel breder is / gezien moet worden.
M.i. bestaat het moderatiesysteem op basis van verschillende visies waarbij een gewogen gemiddelde uiteindelijk een oordeel zal geven.
Eens met de aanvulling dat de Promods natuurlijk ook een voorbeeldfunctie hebben en het in mijn ogen gewoon erg onhandig is wanneer de Promods het niet eens zijn over de score die aan veel voorkomende posts als deze gehangen moet worden. Op die manier krijgen de mensen die hier vragen stellen over het scoren van dit soort posts telkens een ander antwoord / beeld.

De betreffende post wordt nu naar 0 geboost trouwens zo te zien. Ik zou een eindscore van 0 jammer vinden daar dit als precedent kan gaan dienen. Imho faalt het mod systeem wat betreft filteren van troep wanneer we dit soort posts op 0 gaan scoren; tenzij de crew kiest voor kwantiteit ipv kwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 17-06-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Even mijn korte visie op de zaak. De reactie kan wat mij betreft prima met 0 beoordeeld worden.

Laat ik vooropstellen dat er wel degelijk situaties zijn waarin dit soort reacties naar -1 kunnen, maar dit is m.i. er zeker niet een. Situaties waar ik dan aan denk zijn de bekende telco-storingsmeldingen, door iemand anders hier ook al genoemd. Dan krijg je binnen no-time 'ja ik ook', 'nee werkt hier goed', '030 werkt weer', etc. etc. De eerste daarin worden vaak nog met wat 0'tjes beoordeeld, maar de rest kan gewoon naar -1. Puur om het overzicht te bewaken. :) De reacties zijn niet kwaad bedoeld, maar in grote getale zijn ze onhandig om op 0 te laten staan.

De hierboven genoemde reactie is gewoon iemand die zich hetzelfde afvraagt als de poster hierboven. Het gaat niet om bergen gebruikers die onder elkaar letterlijk hetzelfde spammen, het is iemand die zich ook iets afvraagt. Hartstikke onschuldig wat mij betreft en kan dan ook prima met een 0 beoordeeld worden. -1 vind ik echt te streng in deze situatie. Geen informatiewaarde zou je kunnen zeggen. Nou dat is ook helemaal niet verplicht voor het 0-niveau, het niveau kent niet voor niets het label 'irrelevant'. Daarnaast is er wel degelijk wat informatie, al is het maar dat diegene boven hem blijkbaar een goede vraag stelt.

Uiteindelijk kunnen we het niet altijd met elkaar eens zijn en dat houdt de boel scherp. De ModFAQ is en blijft een richtlijn die (soms) aan enige interpretatie onderhevig is. Voor mij is de bovenstaande situatie glashelder, blijkbaar voor sommige anderen niet. Dat is niet erg. ProMods zijn niet een selectie schapen die in elke situatie allemaal hetzelfde zeggen natuurlijk. Wat zou anders nog het nut zijn? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:29
tweaker2010 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:19:

Wat mij betreft een 0, aangezien het werkelijk niets met het nieuwsartikel te maken heeft. Ik geef niet eens een punt voor de genomen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cloud schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:35:
Even mijn korte visie op de zaak. De reactie kan wat mij betreft prima met 0 beoordeeld worden.

Laat ik vooropstellen dat er wel degelijk situaties zijn waarin dit soort reacties naar -1 kunnen, maar dit is m.i. er zeker niet een.
Toch vreemd dan dat we dit soort posts in het verleden vaak naar -1 drukten. Mijns inziens is er aan die aanpak namelijk niets gewijzigd.
Hartstikke onschuldig wat mij betreft en kan dan ook prima met een 0 beoordeeld worden. -1 vind ik echt te streng in deze situatie. Geen informatiewaarde zou je kunnen zeggen. Nou dat is ook helemaal niet verplicht voor het 0-niveau, het niveau kent niet voor niets het label 'irrelevant'.
Iets wat irrelevant is zou nog steeds informatie dienen te bevatten imho. Irrelevant is namelijk relatief ten opzichte van het onderwerp van discussie. Waarom zou je posts zonder enkele toegevoegde waarde op 0 modden? Wat je krijgt (en al voor een deel hebt getuige de huidige klachten) is dat je meer en meer slowchat / fok achtige berichten krijgt en je nog meer moet grijpen naar oplossingen als visuele aanpassingen van goede posts etc om de kwaliteit wat op niveau te houden. Allemaal prima oplossingen om de betere posts te belonnen maar het probleem wat aan de slechte en oninteressante posts ligt wordt niet aangepakt; sterker nog, door juist de matige tot slechte posts lief te gaan modden vererger je het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
My 2 cents:

Al draagt een aap een gouden ring.......

Met een iets betere beoordeling verbeter je de kwaliteit van de posts niet. De kwaliteit van de posts is naar mijn mening niet zodanig dat er fijn met +2 en +3 posts gemod kan worden. Het zou natuurlijk heel leuk zijn als dat kan, maar het ontbreekt aan posts die dat mee kunnen krijgen. Het ligt niet perse aan het mod systeem. Dat zit simpel genoeg in elkaar om te functioneren. Het ligt meer aan de inhoud van de posts die simpelweg niet in aanmerking komen voor goede scores. Een redelijk aantal threads eindigen als een veredelde chatbox, waar de posts nog maar nauwelijks betrekking hebben op de originele topic.

Ik denk dat men meer gemotiveerd is om betere posts te maken met terechte moderaties. Ik bekijk de posts vanuit het verband met het nieuwsbericht zelf en niet of het zijdelings nog ergens raakvlakken zou kunnen hebben. De beoordelingen zijn helder. Offtopic is ook offtopic en niet "miscchien wel, misschien niet".
Willen de members beter gemod worden? Dan is het aan hen de taak om met betere kwaliteit posts te komen. Ik reken taalgebruik (grammatica en woordkeuze) ook tot kwaliteit. Je kunt nog zo informatief zijn, maar als je een post presenteert vol taalfouten en grove uitspraken, dan is de kwaliteit nog steeds laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:44:
[...]

Toch vreemd dan dat we dit soort posts in het verleden vaak naar -1 drukten. Mijns inziens is er aan die aanpak namelijk niets gewijzigd.
Dat klopt, daar is niets aan gewijzigd; ik mod dat soort posts al tijden naar 0 zolang de overlast beperkt blijft. Het is mij niet opgevallen dat sommigen dat zo consequent anders doen en volgens mij valt dat ook wel mee. Het gros van soortgelijke posts wat we zien valt in de telco-storing categorie, waar ze wél terecht naar -1 gemodereerd worden. Losstaande zoals deze zien we niet zo vaak, dus het zou prima kunnen dat dit verschil in interpretatie zich daar verborgen heeft.
[...]

Iets wat irrelevant is zou nog steeds informatie dienen te bevatten imho. Irrelevant is namelijk relatief ten opzichte van het onderwerp van discussie. Waarom zou je posts zonder enkele toegevoegde waarde op 0 modden?
Als je er zo over denkt, wat vind jij dan wél op 0 horen? :) Volgens mij blijft er volgens die redenatie namelijk niets over. Iets heeft geen informatie → -1 vs. iets heeft wel informatie → +1. Dat is niet de bedoeling van het moderatiesysteem. Je wilt onderscheid maken in toevoeging. Écht ongewenste posts horen op -1, maar een onschuldige post zonder informatie is zeker niet per definitie ongewenst.
Wat je krijgt (en al voor een deel hebt getuige de huidige klachten) is dat je meer en meer slowchat / fok achtige berichten krijgt en je nog meer moet grijpen naar oplossingen als visuele aanpassingen van goede posts etc om de kwaliteit wat op niveau te houden.
Slowchat/fok/GS-achtige berichten moeten we natuurlijk wel tegen proberen te gaan, maar iemand die meldt dat hij het eens is met een ander vind ik daar zeker niet altijd onder vallen. Als we echt chat-praktijken tegenkomen dan kan dat alsnog naar -1 toe.

Nogmaals, dit alles heeft nog steeds niets te maken met meer belonen om zo meer kwaliteit uit te lokken.

edit:
Overigens wil ik nog wel even inhaken op het 'voorbeeldfunctie' verhaal m.b.t. Herman87 zijn mening omtrent het bovenstaande. Hij staat hier niet alleen in hoor, er is nog een ProMod en een ander crewlid dan ikzelf die allemaal de reactie op 0 hebben staan. Het aantal ProMods dat voor -1 gekozen heeft is kleiner :)
En ja, voorbeeldfunctie is wel degelijk belangrijk maar nogmaals: jullie zijn niet geselecteerd omdat jullie het altijd zoveel met elkaar eens zijn. Er zijn ProMods die (feitelijk) strenger modereren en ProMods die die soepeler modereren. Juist die balans in groepen is belangrijk maar geen van beide groepen is 'beter' dan de andere.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 17-06-2011 13:27 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
(Sorry voor de crosspost)

+3 lijkt me een mismoderatie:
mobstaa in 'nieuws: Eerste fraudeslachtoffers na LulzSec-publicaties melden zich'

* Herman geeft '0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik vind hem een -1 persoonlijk. Erg kortzichtige reactie, geen enkele empathie richting de slachtoffers, hij juigt het zelfs toe dat ze dus nog meer slachtoffers mogen maken. Ik kan daar verder geen respect voor opbrengen, en kom op die reden op een -1.

Maar de moderaties boven de 0, mogen nagekeken worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Inderdaad een 0 ja, volgens dezelfde redenering als hierboven. Maar aan de andere kant, misschien weet hij gewoon niet beter. Hoe dan ook is 0 het hoogst haalbare; de +3's ga ik sowieso even nader bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheDarkstar in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk'

Mag naar -1 denk ik ipv de 0 van nu. Die +1 lijken me meningmodders.

Duidelijke fipo, en een WC-eend troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cloud schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:25:
[...]
Als je er zo over denkt, wat vind jij dan wél op 0 horen? :) Volgens mij blijft er volgens die redenatie namelijk niets over. Iets heeft geen informatie → -1 vs. iets heeft wel informatie → +1.
Dat is heel makkelijk, een 0 is voor mij een offtopic of irrelevante post die wel info bevat. Kortom, een inhoudelijke post die niet direct over het onderwerp in kwestie gaat. Posts waarin meer te lezen is dan "ik ook" / "mee eens" / "vind ik niet". Die zijn immers voor niemand interessant en daarmee imho niet gewenst. Onder welk topic een post staat zou niet uit mogen maken. Dan breng je de discussie weer terug naar het relatief modden (scoren naar gelang er een bepaald aantal +2's en +3's in een topic staan) wat in mijn ogen ook niet-objectief en onterecht is.
Je wilt onderscheid maken in toevoeging. Écht ongewenste posts horen op -1, maar een onschuldige post zonder informatie is zeker niet per definitie ongewenst.
Het is een kwestie van waardering en verwachting denk ik. Ik zie graag enige inhoud in de reacties die ik lees. Posts welke feitelijk niets meer bevatten als eerder genoemde korte opmerkingen voegen echt niets toe en vormen niet meer dan vervuiling van de reactie threads. Ik zie dat als ongewenst, verlaging van de kwaliteit. Juist over dit soort reacties gaan de klachten over Fok / geenstijl -achtige replies die je leest en hoort.

@de post van Herman87 waarin hij de mobstaa post aanhaalt;

+3 Spotlight 8
+1 On-topic 7
0 Off-topic / Irrelevant 57
-1 Ongewenst 114

De huidige consensus lijkt -1 te zijn. De +3's zijn duidelijke mismods (8 stuks in dit geval).

@post die wildhagen aandraagt: -1 inderdaad.

Extra toevoeging: mooie +2: roy-t in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk'

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 17-06-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:58:
TheDarkstar in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk'

Mag naar -1 denk ik ipv de 0 van nu. Die +1 lijken me meningmodders.

Duidelijke fipo, en een WC-eend troll.
Kan een Powermod ook even de +3 nakijken die die post heeft gekregen? Hij staat nu effectief op 0 met 114 -1 mods, 24x 0; 28x +1 en 1x +3.
Een misklik kan ik niet echt geloven aangezien je er dan misschien 1 naast zit maar dit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En de post die Bor aandraagt (roy-t in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk') krijgt nu een -1, die kan denk ik ook wel een onderzoek gebruiken, is een keurige +2 idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die gast heb ik eergisteren nog verteld dat ie niet alleen met +3 en -1 moest modden... Ach dan maar een modje minder...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MarcelG in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters'

Een +2 of zelfs +3 lijkt me wat overdreven. Een 0 of misschien +1 lijkt me wel het maximale.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Is een leuke woordgrap maar meer ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

k1n8fisher schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:50:
Is een leuke woordgrap maar meer ook niet!
Ik vind het een +1. Hoger is imho echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: CBP: Vereniging Eigen Huis riskeert boete met inbrekerssite'
wildhagen in 'nieuws: CBP: Vereniging Eigen Huis riskeert boete met inbrekerssite'

Waarom krijgen mijn posts -1's, en alles er omheen +1's? Weer iemand lekker op naam aan het modden ofzo? Zijn allen gewoon ontopic, zonder flames etc, dus gewoon +1 lijkt me?

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 17-06-2011 17:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die zijn inderdaad erg laag gemod. Nu staan ze beter ;)
Die middelste heb ik trouwens een +2 gegeven. Een mooi onderbouwde mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Staat nu op +1.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit lijkt me wel erg stevige flame, zeker na de edit. Kan dit nog wel door de beugel?
Verwijderd in 'nieuws: CBP: Vereniging Eigen Huis riskeert boete met inbrekerssite'

Deze mag m.i. nog wel iets steviger op +2:
xbeam in 'nieuws: CBP: Vereniging Eigen Huis riskeert boete met inbrekerssite'

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 17-06-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

+2 bijgedrukt.
+1
+2
+1

gemod :)

[ Voor 55% gewijzigd door Bor op 17-06-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Niet persoonlijk gemod, wel op mening.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is een gemiddelde van 2,5 tegenwoordig geen +3 meer?
.edit: sowieso wel vaag dat de moderaties wat uiteen liggen: .oisyn in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk'

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2011 19:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Je had 37 punten gekregen van 15 modders. Dan kom je op een 2.46667 oftewel +2 :P
Nu sta je overigens wel op een +3 ;)

edit:
Je hebt trouwens wel een droge manier van schrijven :D Leuk!

[ Voor 25% gewijzigd door Herman op 17-06-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je had 37 punten gekregen van 15 modders. Dan kom je op een 2.46667 oftewel +2
Oh ja, duh 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn meningen over die 0/1 etc beoordelingen maar geplaatst in het grote moderatietopic aangezien ik Bor de Wollef c.s. daar ook aantrof over hetzelfde onderwerp.

Mijn standaardlot heeft me weer getroffen. Geen moderatie op: max3D in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Kinect-sdk uit'

Ik begin me af te vragen of het plaatsen van inhoudelijke reacties meer dan een paar uur na een nieuwsbericht nog wel zin heeft. Jammer, want het is meestal de enige tijd dat ik het kan doen op de laatste twee dagen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:22
@max3D: Ik ben het geheel met je eens. Je moet er vroeg bij zijn nog een score op je reactie te ontvangen, datzelfde zie je ook namelijk bij meuk-artikelen. Mijn reactie is ook door een beginnende modder en 1 gewoon weer niet.

Zoals de onderstaande reacties in die thread. Als ik niet gemod had stond alles nu nog op ongemod.
Manuel in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'
Manuel in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'
Verwijderd in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'
phosporus in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'
Verwijderd in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'
ahendriks in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'
ahendriks in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'
Galaxis in 'meuk: FreeNAS 0.7.2.6694'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
guys, ik merk dat sinds het losser maken van de moderatieregels een hoop mensen weer teveel met hun mening modden. steeds vaker kom ik -1's en 0's tegen die 100% ontopic zijn maar een afwijkende mening weergeven. geen idee wat daar aan te doen is, maar ik vind het jammer! zo worden soms zelfs verhelderende posts die een +2 hadden verdiend naar -1 gemod, omdat het merendeel van de modders het niet eens is met de inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Prototype666 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:51:
guys, ik merk dat sinds het losser maken van de moderatieregels een hoop mensen weer teveel met hun mening modden. steeds vaker kom ik -1's en 0's tegen die 100% ontopic zijn maar een afwijkende mening weergeven. geen idee wat daar aan te doen is, maar ik vind het jammer! zo worden soms zelfs verhelderende posts die een +2 hadden verdiend naar -1 gemod, omdat het merendeel van de modders het niet eens is met de inhoud...
Kun je met een paar voorbeelden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

simplicidad in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Wat vinden jullie van die reactie? De eerste én de laatste alinea's zijn trolls, ik houd er niet van om klootzak en dom genoemd te worden.

Sowieso verdient de reactie geen +3's, die kunnen denk ik wel ff nagekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:18:
simplicidad in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Wat vinden jullie van die reactie? De eerste én de laatste alinea's zijn trolls, ik houd er niet van om klootzak en dom genoemd te worden.

Sowieso verdient de reactie geen +3's, die kunnen denk ik wel ff nagekeken worden?
Een -1 is imo wel op zijn plaats. De rest van de reactie is wel in orde maar beginnen met een troll en er mee eindig lijkt mij voldoende om hem op -1 te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:18:

Dat is een -1 inderdaad. De +3's lijken mij mening modders. Daar mag idd wel naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
deze verdient volgens mij ook geen +2. Aphax in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk'

To_Tall in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk' mag op 0 volgens mij. Ookal ben ik het volledig met hem eens.

roy-t in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk' -1 gever mag volgens mij wel eens bekeken worden. Zelf +1 vind ik hier niet op zijn plaats. Heb hem zelf een +3 gegeven.

[ Voor 68% gewijzigd door PietrKempy op 18-06-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die derde link is naar het hele artikel ;)

Welke reactie bedoel je specifiek?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:58:
Die derde link is naar het hele artikel ;)

Welke reactie bedoel je specifiek?
aangepast :)

iMispel in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk' deze vind ik trouwens ook wel een +2 waard. en toch krijgt hij vier keer een 0. ik dacht dat het nu wel zou stoppen met alles op 0 te modden sinds het nieuwe systeem maar er zijn precies nog mensen die het blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu kan die wel op +2 ja, maar eerst stond alleen de allereerste regel er. Toen zijn die 0's gegeven denk ik, en terecht.

Als die 0-gevers de reactie daarna niet meer opnieuw gezien hebben, kan je ze die 0 niet verwijten imho. Dat lijkt me dan de eigen schuld van de poster van de reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:03:
Nu kan die wel op +2 ja, maar eerst stond alleen de allereerste regel er. Toen zijn die 0's gegeven denk ik, en terecht.

Als die 0-gevers de reactie daarna niet meer opnieuw gezien hebben, kan je ze die 0 niet verwijten imho. Dat lijkt me dan de eigen schuld van de poster van de reactie.
Heb je natuurlijk volledig gelijk in . Ging er van uit dat enkel het stuk dat na "edit:" kwam er bij gezet was, mijn fout.

Deze lijkt mij nogal flamerig Verwijderd in 'nieuws: Microsoft noemt WebGL gevaarlijk' of ligt dat aan mij? Het mag ondertussen wel al duidelijk zijn dat MS veel veranderd is tussen 10 jaar geleden en nu. Net zoals alle andere IT-bedrijven in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Nazanir in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Serieus offtopic? Ik ga nog altijd inhoudelijk in op het nieuwsartikel en nderbouw het vrij duidelijk met mijn mening en wat linkjes dacht ik zo.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik heb normaal gesproken geen moeite met moderaties van mijn eigen posts, maar hoe is deze een 0?

Poops_McGhee in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik vind dit een +2, misschien zelfs een +3, vanwege de hoogst interessante kijk op de zaak.
Snap de -1 en 0 niet zo goed.
MacWolf in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-06-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Hij generaliseert de bezoekers van Tweakers.net en bestempeld ze als Apple bashers en dus partijdig. Daarna linkt hij een site waar naar zijn mening WEL goede informatie te vinden is.
Mag hij best vinden, maar dan hoeft hij dat niet op deze wijze te ventileren. Dit lijkt meer een verkapte tweakers troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hij zegt gewoon dat het niveau van discussieren vaak te wensen over laat inzake sommige onderwerpen, waaronder dit onderwerp. Dat is ook gewoon zo, getuige alle replies over kinderachtig, stomme Apple of Apple fanboys etc etc.

Die hypothese erachter over mensen die een hekel hebben aan Apple is niet de kern van zijn verhaal en is totaal niet boeiend als je de reply in zijn geheel bekijkt.

"Op deze wijze ventileren?"... Hij ventileert gewoon zijn mening over de manier van discussiëren, daar is niks niet netjes aan.

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-06-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
De informatie en het ontopic-gedeelte vind ik een +2 waard. Echter haal ik er een punt af door het off topic gedeelte en het zoeken van een bepaalde slachtofferrol.
* Herman geeft +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat slachtofferrol -1 kan ik idd nog wel inkomen.

Deze +3 mag wmb bekeken worden en modrechten ontnomen
Verwijderd in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

[ Voor 69% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-06-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
m3gA in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters' wow ... die +3's +2's en misschien zelf de +1's kunnen wel eens bekeken worden. Ik kom in ieder geval niet verder dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Iemand die het nodig vind om op deze manier z'n ongenoegen te ventileren is wmb niet welkom op T.net.
Maar neuzel maar verder over een arrogant bedrijf, klootzakken, ... . Maar vergewis jullie dat jullie tirade niets te maken heeft met rechtvaardigheid of feiten, maar jullie eigen bekrompen geest vertroebelt door haat t.o.v. een of ander merk.
Als dergelijke vorm van 'communiceren' geaccepteerd word (en met legio +3's gewaardeerd) dan kunnen we veilig stellen dat we op het Fok/GeenStijl niveau aangeland zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:26:
m3gA in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters' wow ... die +3's +2's en misschien zelf de +1's kunnen wel eens bekeken worden. Ik kom in ieder geval niet verder dan een 0.
Qua gedachtengang kan ik er wel waardering voor geven, maar het is al eerder gemeld in de topic, dus overtuigt het niet dat de rest van de reacties is doorgelezen. Pure one liner kan wat mij betreft ook wel naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
botoo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:30:
Iemand die het nodig vind om op deze manier z'n ongenoegen te ventileren is wmb niet welkom op T.net.

[...]

Als dergelijke vorm van 'communiceren' geaccepteerd word (en met legio +3's gewaardeerd) dan kunnen we veilig stellen dat we op het Fok/GeenStijl niveau aangeland zijn.
Mijns inziens probeert hij hier juist op te sommen wat anderen zeggen ipv diegene voor klootzakken uit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
botoo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:30

Kijkend naar het overgrote deel van de reacties en de reacties op die reacties, denk ik dat je er niet ver vandaan zit. Maar dat zit hem meer in de aard van de nieuwsberichten op de FP. Veel van deze berichten zijn gelinked aan social media en daarbij heb je nou eenmaal een bepaald publiek. Dat is geen generaliseren, maar dat is gewoon een feit. Niet te zeggen dat het enkel en alleen maar uit dergelijk publiek bestaat, maar bij het overgrote deel dat meent te moeten reageren is de kans wel erg groot.
Ik kom qua postings op de FP toch relatief weinig tweakers tegen. Een klassieke tweaker is, op de FP, zeker een uitzondering. En een savvy enduser beschouw ik niet als tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

En dan keuren we het goed dat hij iedereen maar gewoon uitscheld zoals men doet op Fok/GeenStijl/etc?

Ik had hem een +1 of misschien een +2 willen geven, echter dat laatste stukje haalt alles compleet onderuit door iedereen gewoon dood ordinair uit te schelden op basis van een mening. Het getuigd van geen enkel respect.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:26:
Ik kom niet hoger dan een 0 inderdaad. Deze post is een goed voorbeeld van de huidige problemen met het moderatie systeem getuige de +3 en +2 mods op deze post. Het aantal mismods lijkt maar niet af te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Ik kom niet hoger dan een 0 inderdaad. Deze post is een goed voorbeeld van de huidige problemen met het moderatie systeem getuige de +3 en +2 mods op deze post. Het aantal mismods lijkt maar niet af te nemen :(
Kortom, het modsysteem lijkt in deze setting te falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijkt me idd redelijk duidelijk ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Merethil in 'nieuws: Scholier maakt eigen 8-bits-computer met eigen OS'

Ik vind deze persoonlijk een 0 (heb hem ook zo gemod). Zijn uitleg is correct, echter het schoolmeesterschap in deze post kan ik niet waarderen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Om de discussie over de nietstoevoegende posts maar even weer op te rakelen:

ZpAz in 'nieuws: Scholier maakt eigen 8-bits-computer met eigen OS'

Ik kan hier echt niet meer dan -1 voor geven. Dit voegt echt 0,0 toe.

De meeste reacties zijn daar 0 overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 18-06-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Eensch. Eén woord is in mijn ogen FP-vervuiling.

edit:
(Alhoewel zo'n nieuwsitem w.m.b. wel wat soepeler mag worden gemod)

[ Voor 46% gewijzigd door Herman op 18-06-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat betreft: m3gA in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters'

Laten we niet dit soort posts aangrijpen als voorbeeld voor de staat van hét moderatiesysteem. Dit soort reacties zijn berucht om de verscheidenheid aan moderaties die erop volgen. Het is een vorm van (zwarte) humor en daar kun je dit soort dingen op verwachten.

Zullen we niet met z'n allen steeds negatiever en negatiever gaan worden? Het aantal reacties dat niet op de juiste score eindigt is nog steeds laag en mismodders worden écht aangepakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom zou je een item als dit soepeler modden? Het is geen .plan / review / meuk of wat dan ook.

Een uitgebreidere reactie waarin respect geuit word kan prima op 0 of +1 afhankelijk van de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:06:
[...]

Kortom, het modsysteem lijkt in deze setting te falen.
wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:07:
Dat lijkt me idd redelijk duidelijk ja.
Nou die reactie staat wel op 0. Dus imo faalt het modsysteem daar niet maar zitten er tussen de modders een paar rotte appels (welke je hier waarschijnlijk niet rap zult vinden natuurlijk) die er voor zorgen dat we het gevoel krijgen dat het systeem faalt.
Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:35:
Waarom zou je een item als dit soepeler modden? Het is geen .plan / review / meuk of wat dan ook.

Een uitgebreidere reactie waarin respect geuit word kan prima op 0 of +1 afhankelijk van de inhoud.
Hmm kan mij er bij dit soort artikels er wel in vinden dat ze wat soepeler gemod worden. Net zoals met dat artikel van L3p d3sk. Natuurlijk is "RESPECT!" dan weer wel een -1 maar bevoorbeeld "Schitterend voor zoiets heb ik wel respect" kan dan bevoorbeeld wel op 0. Bij een ander artikel zou je zoiets veel rapper op -1 zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door PietrKempy op 18-06-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In het zelfde topic mag deze wel naar +2 vind ik: alopex in 'nieuws: Scholier maakt eigen 8-bits-computer met eigen OS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:36:
[...]

[...]

Nou die reactie staat wel op 0. Dus imo faalt het modsysteem daar niet maar zitten er tussen de modders een paar rotte appels (welke je hier waarschijnlijk niet rap zult vinden natuurlijk) die er voor zorgen dat we het gevoel krijgen dat het systeem faalt.
Het betreft niet dat enkele bericht, maar IMO de gehele setting waar we in deze topic al vele voorbeelden van hebben gezien. En er zijn nog vele gevallen die niet eens in deze topic gemeld worden. Het modsysteem wordt in vele gevallen niet aangegrepen om de kwaliteit van de posts te benadrukken, maar vaker om het eens/oneens te benadrukken. En in dat geval, in die setting, zeg ik dat het modsysteem redelijk faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:41:
[...]

Het betreft niet dat enkele bericht, maar IMO de gehele setting waar we in deze topic al vele voorbeelden van hebben gezien. En er zijn nog vele gevallen die niet eens in deze topic gemeld worden. Het modsysteem wordt in vele gevallen niet aangegrepen om de kwaliteit van de posts te benadrukken, maar vaker om het eens/oneens te benadrukken. En in dat geval, in die setting, zeg ik dat het modsysteem redelijk faalt.
Nou ik ben van de mening dat het niet het systeem is maar de modders die falen. (Waarmee ik dan bedoel de modders die het gebruiken als meningmodsysteem) We merken toch ook wel een stijging van de +2 reacties en +3 reacties ook is er een stijging van het aantal goede reacties. Dat het aantal reacties nog veel meer stijgt en het aantal slechte reacties daarmee ook buiten beschouwing gelaten. Ik zou niet willen zeggen dat het systeem nu volledig is zoals het moet zijn maar het is toch beter dan het ervoor was. Enkel het feit dat iedereen mag modden is imo een probleem waarvan we nu vaak de gevolgen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04

deze reactie vind ik echt een +3 waard om dat het goed aangeeft waar sommige mensen op de FP te ver gaan in hun gedachte gang en bedrijven onheus bejegenen. waarom veel mensen hem dan als ongewenst zetten? meningmodders misschien? er wordt niks uitgelokt, niet geflamed geen trolls. ik snap dat echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen trolls? Hallo? De 1e alinea is een troll, de laatste alinea is een troll. Duidelijke -1 imho, een +3 lijkt me sowieso modmisbruik (meningmodden).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

supersnathan94 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:56:

deze reactie vind ik echt een +3 waard om dat het goed aangeeft waar sommige mensen op de FP te ver gaan in hun gedachte gang en bedrijven onheus bejegenen. waarom veel mensen hem dan als ongewenst zetten? meningmodders misschien? er wordt niks uitgelokt, niet geflamed geen trolls. ik snap dat echt niet hoor.
Ik zie werkelijk niets wat deze post +3 zou maken. Ten eerste is het niet echt ontopic maar gaat het over de reacties die anderen posten ipv het nieuws zelf.

Ten tweede
Kijk bv naar onderstaande.
Maar vergewis jullie dat jullie tirade niets te maken heeft met rechtvaardigheid of feiten, maar jullie eigen bekrompen geest vertroebelt door haat t.o.v. een of ander merk.
Duidelijk troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:50:
[...]

Nou ik ben van de mening dat het niet het systeem is maar de modders die falen. (Waarmee ik dan bedoel de modders die het gebruiken als meningmodsysteem) We merken toch ook wel een stijging van de +2 reacties en +3 reacties ook is er een stijging van het aantal goede reacties. Dat het aantal reacties nog veel meer stijgt en het aantal slechte reacties daarmee ook buiten beschouwing gelaten. Ik zou niet willen zeggen dat het systeem nu volledig is zoals het moet zijn maar het is toch beter dan het ervoor was. Enkel het feit dat iedereen mag modden is imo een probleem waarvan we nu vaak de gevolgen zien.
Als modders falen, faalt het systeem ook, want modders zijn een heel groot onderdeel van het systeem. Net zoals bij een vuurwapen is het wapen niet gevaarlijk, maar degene die het hanteert. De zwakke schakel blijft nog altijd: de gebruiker.
Het aantal +2 en +3 posts stijgt misschien wel, maar naar mijn mening betreffen dat posts die er iets uitspringen ten opzichte van de rest. Maar dat wil niet zeggen dat het modsysteem goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:02:
[...]

Als modders falen, faalt het systeem ook, want modders zijn een heel groot onderdeel van het systeem. Net zoals bij een vuurwapen is het wapen niet gevaarlijk, maar degene die het hanteert. De zwakke schakel blijft nog altijd: de gebruiker.
Het aantal +2 en +3 posts stijgt misschien wel, maar naar mijn mening betreffen dat posts die er iets uitspringen ten opzichte van de rest. Maar dat wil niet zeggen dat het modsysteem goed werkt.
Het geweer is het systeem imo en de gebruiker gebruikt het systeem. Maar een geweer heeft een veiligheid die er voor zorgt dat een gebruiker die er niet mee kan omgaan dat ook niet kan doen. Dat heeft het modsysteem op dit moment niet en dan moet ik je wel gelijk geven dat het systeem niet werkt. Maar van een geweer dat geen veiligheid heeft zeggen we ook niet dat het niet werkt. (ik blijf met een dubbel gevoel zitten maar laat het duidelijk zijn dat ik het eens ben met dat er nog wat dingen op orde gesteld zouden moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Misschien is het handig om de discussie over het mod systeem op zich centraal te houden: Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Proxy in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters'

Wat hiermee "SS-knop" Hij kan natuurlijk sociale security knop bedoelen. En dan hoort zijn reactie op +1. Maar hij kan er ook mee verwijzen naar WO2. En dan hoort hij op -1/0. Ik heb hem nu een 0 gegeven maar twijfel toch nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Cloud schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:34:
Zullen we niet met z'n allen steeds negatiever en negatiever gaan worden? Het aantal reacties dat niet op de juiste score eindigt is nog steeds laag en mismodders worden écht aangepakt. :)
Of is het een weerspiegeling van hetgeen gaande is Cloud? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die negativiteit niet terecht is.

Als, en ik geloof je zonder meer, de mismodders echt aangepakt worden dan is ofwel het aantal mismodders bijzonder groot of de aanpak niet effectief genoeg.

Als het een beetje tegenzit dan gooit menig serieus modder binnenkort het bijltje er bij neer omdat íe geen zin meer heeft om te dweilen zolang de kraan open blijft staan, vanaf daar kan je het moderatiesysteem hernoemen naar populariteitssysteem en die imho ongewenste negatieve spiraal zal heel moeilijk terug te draaien zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vatte het in eerste instantie op als een verwijzing naar WO2 maar je hebt gelijk, het zou ook social security kunnen betekenen. Wat vind de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:18:

Wat hiermee "SS-knop" Hij kan natuurlijk sociale security knop bedoelen. En dan hoort zijn reactie op +1. Maar hij kan er ook mee verwijzen naar WO2. En dan hoort hij op -1/0. Ik heb hem nu een 0 gegeven maar twijfel toch nog.
Ik kom Social Security knop nergens tegen, en Social Security is iets heel anders. Misschien is een DM makkelijk om opheldering op te vragen over het gebruik van SS-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:25:
[...]

Ik kom Social Security knop nergens tegen, en Social Security is iets heel anders. Misschien is een DM makkelijk om opheldering op te vragen over het gebruik van SS-knop.
Zijn DM staat niet aan dus ik kan geen contact met hem opnemen. Aangezien er toch nog een beetje twijfel is laat ik hem maar op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Het DM-idee vind ik in het algemeen niet helemaal juist, ondanks de goede bedoelingen. We moeten vanuit een eventuele lezer bekijken of een reactie kwalijk is. Het zou wat zijn als iedereen een DM doet om te vragen wat ermee bedoeld wordt. Iemand moet diens reactie zó verwoorden, dat er geen ongelukkige misverstanden kunnen ontstaan. Dus m.i. is niet iemands bedoeling maar iemands verwoording bepalend voor de moderatie.

(In dit geval lees ik het niet als een WOII vergelijking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Herman87 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:38:
Het DM-idee vind ik in het algemeen niet helemaal juist, ondanks de goede bedoelingen. We moeten vanuit een eventuele lezer bekijken of een reactie kwalijk is. Het zou wat zijn als iedereen een DM doet om te vragen wat ermee bedoeld wordt. Iemand moet diens reactie zó verwoorden, dat er geen ongelukkige misverstanden kunnen ontstaan. Dus m.i. is niet iemand bedoeling maar iemands verwoording bepalend voor de moderatie.

(In dit geval lees ik het niet als een WOII vergelijking)
Nee maar dan kan je hem er wel op wijzen dat er twijfel is en kan hij het aanpassen. Vooral bij een gevoelig onderwerp (wat SS'ers wel zijn) vind ik het belangrijk dat een persoon niet op -1 gezet word doordat hij iets helemaal anders bedoelt. *Verandert de 0 naar +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Cloud schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:34:
Wat betreft: m3gA in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters'

Laten we niet dit soort posts aangrijpen als voorbeeld voor de staat van hét moderatiesysteem. Dit soort reacties zijn berucht om de verscheidenheid aan moderaties die erop volgen. Het is een vorm van (zwarte) humor en daar kun je dit soort dingen op verwachten.
Zat zelf wat te twijfelen tussen een 0 en +1,maar uiteindelijk(vanochtend al) een +1 gegeven omdat ik het wel humor vond :)
botoo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:24:
[...]

Of is het een weerspiegeling van hetgeen gaande is Cloud? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die negativiteit niet terecht is.

Als, en ik geloof je zonder meer, de mismodders echt aangepakt worden dan is ofwel het aantal mismodders bijzonder groot of de aanpak niet effectief genoeg.

Als het een beetje tegenzit dan gooit menig serieus modder binnenkort het bijltje er bij neer omdat íe geen zin meer heeft om te dweilen zolang de kraan open blijft staan, vanaf daar kan je het moderatiesysteem hernoemen naar populariteitssysteem en die imho ongewenste negatieve spiraal zal heel moeilijk terug te draaien zijn.
Denk dat je wel een vergelijking kunt maken met het justitieel apparaat,die gooien het bijltje er toch ook niet bij neer omdat het plegen van misdaden maar door blijft gaan? ;) Ik bekijk het per nieuwsartikel,zolang de reacties in 99% van de gevallen goed komen te staan is er weinig aan de hand. Op naar de volgende :)
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:18:

Ik wil helemaal niet zo diep graven,is ook nergens voor nodig. Het onderwerp gaat over een social securety knop,dus neem ik aan dat de poster daarom ss als afkorting gebruikt. Als het wel dubbelzinnig bedoeld is heeft ie mazzel,maar daar ga ik niet vanuit. Is ook geen aanleiding voor.

edit:
In het artikel wordt idd gesproken van een noodknop,maar social security knop klinkt beter. Ik ga er nog steeds vanuit dat de poster dat bedoeld :)

[ Voor 21% gewijzigd door pcgek op 18-06-2011 16:18 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:42:
[...]

Ik wil helemaal niet zo diep graven,is ook nergens voor nodig. Het onderwerp gaat over een social securety knop,dus neem ik aan dat de poster daarom ss als afkorting gebruikt. Als het wel dubbelzinnig bedoeld is heeft ie mazzel,maar daar ga ik niet vanuit. Is ook geen aanleiding voor.
Nou :
Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:25:
[...]

en:
Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:24:
Ik vatte het in eerste instantie op als een verwijzing naar WO2 maar je hebt gelijk, het zou ook social security kunnen betekenen. Wat vind de rest?
Zo heel duidelijk is het dus ook weer niet. Maar zoals ik al zei heb ik hem dus wel een +1 gegeven. De link leggen met SS (WO2) wordt toch vaker gedaan bij dit soort artikels (als het gaat over extra controle vanwege de overheid) vandaar dat ik twijfelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

botoo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:24:
[...]
Ik geloof ook absoluut dat de mismodders aangepakt worden maar ook mij valt het op dat het wel heel erg veel posts zijn die onterecht met +2 of +3 worden beoordeeld (ik doel niet op eindscore maar op de individuele scores). Hoe veel mismodders lopen er dan wel niet rond? Veel mods (en de Promods zeker) steken erg veel prive tijd in het moderen van reacties waardoor het frustrerend is om dit soort moderaties keer op keer weer tegen te komen. Het gevoel "dweilen met de kraan open" ontstaat dan al snel.

Wellicht zou het helpen om wat inzicht in te geven in bijvoorbeeld het aantal individuele mensen dat aangesproken word op deze mismods. Je kunt er in ieder geval wat meer begrip mee kweken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Zanac-ex in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters' vind ik geen +2 waard. Een beetje linken naar artikels over Kroes. En voor de rest zelf niets toevoegen. Een +1 niet meer en niet minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:20:
[...]

Ik geloof ook absoluut dat de mismodders aangepakt worden maar ook mij valt het op dat het wel heel erg veel posts zijn die onterecht met +2 of +3 worden beoordeeld (ik doel niet op eindscore maar op de individuele scores). Hoe veel mismodders lopen er dan wel niet rond? Veel mods (en de Promods zeker) steken erg veel prive tijd in het moderen van reacties waardoor het frustrerend is om dit soort moderaties keer op keer weer tegen te komen. Het gevoel "dweilen met de kraan open" ontstaat dan al snel.

Wellicht zou het helpen om wat inzicht in te geven in bijvoorbeeld het aantal individuele mensen dat aangesproken word op deze mismods. Je kunt er in ieder geval wat meer begrip mee kweken denk ik.
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens, maar is het niet beter die discussie in het grote moderatietopic te voeren ipv hier?

Ik ben weer het slachtoffer van non moderatie. 10.00 ´s avonds deze keer en toch niemand meer die modt. max3D in 'nieuws: Samsung kondigt vier nieuwe zakelijke monitorlijnen aan'

Ik begin ook wel benieuwd te raken naar de cijfers: hoeveel mensen modden er feitelijk en zijn er wel pageviews op een post als de mijne, maar gewoon geen moderaties? Kan iemand dat zien. Het overkomt mij vaak en ik heb al eerder betoogd dat ik liever niet post als het niet gelezen wordt. Als het alleen maar niet gemod wordt dan is het al heel anders.

P.S. Ik ben geen Promod of weet daar iig niks van maar mijn stem is wel meer dan 1 waard lijkt het. Hoe kan dat?

[ Voor 5% gewijzigd door max3D op 18-06-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:27:
Zanac-ex in 'nieuws: Kroes wil virtuele noodknop voor jonge internetters' vind ik geen +2 waard. Een beetje linken naar artikels over Kroes. En voor de rest zelf niets toevoegen. Een +1 niet meer en niet minder
Helemaal mee eens. Nu staat hij effectief op +1
Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.