Het kleine-mismoderatietopic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 20.792 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel XXI

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

Klachtafhandeling:
Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 29-04-2011 10:43 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Laatste posts:
wildhagen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:31:
onok in 'nieuws: Microsoft: IE9 is energiezuinigste browser'

FiPo? 0 content, gepost in exact dezelfde minuut als de newspost, dus overduidelijk niet gelezen...
Kixtart schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:36:
Ik vind het in dit geval nog wel meevallen. Zal beide -1 en 0 zelf wel goed vinden. Het bericht begint gelijk met 'Microsoft claimt dat uit eigen onderzoek ...' en dan vind ik het niet zo erg dat daar een reactie op komt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Persoonlijk, vind ik die reactie niet eens zo erg, het artikel begint namelijk ook zo:
Microsoft claimt dat uit eigen onderzoek blijkt dat Internet Explorer 9 op Windows 7 de energiezuinigste browser is, gevolgd door Firefox 4.
Nu snap ik dat de reactie wat kort door de bocht is, en te betwijfelen valt of deze persoon het bericht heeft gelezen, maar ik ben het eerlijk gezegd wel eens met die opmerking in deze context. Microsoft zelf, geeft namelijk aan da HUN product op HUN besturingssyteem het zuunigst is. Oftewel: "wij van WC eend...."

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het enige is dat die reactie wel een beetje te pas en te onpas wordt gebruikt, maar dat kan je die user niet aanrekenen ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Caelorum in 'nieuws: Microsoft: IE9 is energiezuinigste browser'

Dit vind ik persoonlijk wel een +2 waard: het schept een nuchtere kijk op de materie in een voor de rest van laag bij de gronds gezaag doortrokken reeks van reacties, en legt de logica achter zijn mening ook uit en geeft een linkje om extra te staven. Een baken van licht in een anders donkere niewspost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-06 14:40

botoo

💀 too old to die young

onok in 'nieuws: Microsoft: IE9 is energiezuinigste browser'
wmb fipojager en editslet
* botoo doet -1
[edit]
wb Caelorum in 'nieuws: Microsoft: IE9 is energiezuinigste browser' ook al bied deze post meer dan menig andere in dat nieuwsitem, inhoudelijk blijft het niet meer dan de kortzichtigheid van anderen aan te tonen terwijl er niet bijster veel extra info gegeven wordt.
Per saldo blijf ik toch steken op +1

[ Voor 50% gewijzigd door botoo op 29-03-2011 13:47 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 234453 in 'nieuws: Microsoft: IE9 is energiezuinigste browser'

Schoolmeester, -1 dus. Waarom lult iedereen over een lerarengebrek? De hele FP van tweakers.net zit vol met leraren!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is 100% ontopic maar krijgt een 0? (een eigen post dit keer)

Bor in 'nieuws: Uitslag van GoT Community Android Awards bekend'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 13:18

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Binky11 in 'nieuws: Uitslag van GoT Community Android Awards bekend'
-1, want spelfouten hebben we een topic voor, wat mensen blijkbaar nog steeds niet snappen.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Fireshade in 'nieuws: Microsoft mengt zich opnieuw in App Store-dispuut'

+2 voor één zin? Los daarvan is het inhoudelijk al twee keer goed uitgelegd bovenin de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 21:51
Ik vind dit een 0 (ivm mod-commentaar), geen -1 ZpAz in 'nieuws: Dell: iPad wordt geen succes op zakelijke markt'

Vind het sowieso raar dat iemand daar een -1 in de 1e plaats voor geeft, op dat moment stond er nog geen mod-commentaar bij neem ik aan?

[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-03-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
@ SidewalkSuper

'Ongewenst' was in eerste instantie (voor de edit) wel wat zwaar maar ik vind die reactie wel totaal irrelevant. Zoals ik het inschat wordt in die reactie een bepaalde slachtofferrol gezocht terwijl niet naar voren komt dat Apple zelf ook actief bezig het met de beschuldigingen. Het komt op mij over als een soort calimero-reactie. Nu na de edit kan ik een -1 helemaal begrijpen.

* Herman geeft toch 0

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is ook wel een beetje trollerig, maar een -1 vind ik alsnog te zwaar. Zelf geef ik ook een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 13-06 14:30
Dirk_P_Broer in 'nieuws: Details over Intels X79-chipset worden bekend' heb hier een -1 gegeven. Staat duidelijk in het artikel hoe en wat. Duidelijk gevalletje artikel niet gelezen en een post neerkalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Begrijpend lezen kan voor sommigen wel eens moeilijk zijn. Ik houd het op onschuldig,dus 0 :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Devin19 in 'nieuws: 'Nanogenerators over enkele jaren verkrijgbaar''

+2/+3 lijkt me lichtelijk over the top voor deze zin. Het een grinnik waardig, maar heeft verder weinig waarde.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Een mismodder lijkt mij: vgroenewold in 'nieuws: Microsoft-topman: succes van tablets kan tijdelijk zijn'

Ik heb netjes 5 minuten gewacht. :)

En hier een aantal modders die de reactie off-topic vinden, wat ik merkwaardig vind: Torrentus in 'reviews: Apple iPad 2: vakwerk '

[ Voor 32% gewijzigd door vgroenewold op 30-03-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dit is echt niet meer dan een 0 maar krijgt massaal +1: rootpowered in 'nieuws: Onkyo-receivers krijgen toegang tot Spotify'

@vgroenewold: die post staat gewoon goed of je moet op die 1x -1 doelen?

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 30-03-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Degene die daar op reageert net zo. Ik mis het waarom,dus is het een niet onderbouwde mening. Wmb 0 waardig
FragNeck in 'nieuws: Onkyo-receivers krijgen toegang tot Spotify'

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 30-03-2011 19:08 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat is inderdaad ook aardig mager.

Deze post bevat overigens geklaag over moderatie:
Mistacal in 'nieuws: Onkyo-receivers krijgen toegang tot Spotify'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Vervelend hé, het onvermogen om reacties onder je te modden ;)

Ik heb er een dikke punt voor afgetrokken en staat nu op 0. Of ben ik nu nog te lief?

Edit: @Bor
Die mening deel ik :)
Maar ik zat eerst te kijken waarom je 'm zelf niet gemod had en toen zag ik een reactie van jou in het draadje :P

[ Voor 33% gewijzigd door Herman op 30-03-2011 19:29 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een 0 is goed genoeg, -1 zou ik wat te streng vinden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Herman87 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:19:
Vervelend hé, het onvermogen om reacties onder je te modden ;)

Ik heb er een dikke punt voor afgetrokken en staat nu op 0. Of ben ik nu nog te lief?
Ik vind het juist erg goed dat je niet onder eigen reacties mag modden. Dat voorkomt een hoop gezeur over on objectiviteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Is dit de -1 waard waar de post op staat of is een 0 ook voldoende: Hackus in 'nieuws: Moederbedrijf Media Markt neemt Redcoon over'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Toen ik die op -1 zette stond er enkel: "Verbeteren van Service onder Mediamarkt ??".
Dat lijkt me een flinke bash en tevens oneliner.

Die 2e zin die er nu bij is ge-edit zou een 0 ook mogelijk maken maar dit gedrag blijf ik ongewenst vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik wist niet wat er voor de edit stond en ging dus puur af op de text na edit. Ik twijfel tussen 0 en -1.

Deze mag best naar -1 imho: Merlijn_merlin in 'nieuws: Microsoft-topman: succes van tablets kan tijdelijk zijn'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Wat een taalgebruik:
Anoniem: 16536 in 'nieuws: Moederbedrijf Media Markt neemt Redcoon over'

Zou die eerste zin erg genoeg zijn voor een knipje?

Zou dit een +2 waard zijn? :)
Anoniem: 334125 in 'nieuws: Moederbedrijf Media Markt neemt Redcoon over'
(Wel een magere +2, maar delen zijn wel informatief.)

[ Voor 35% gewijzigd door Herman op 31-03-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Deze +2 mag wel eens nagekeken worden:
DingieM in 'reviews: Apple iPad 2: vakwerk '
Ik kom niet verder dan een -1 of 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Die reactie van Dingie is een flame. +2 is zwaar modmisbruik. Volgens mij is er maar één juiste moderatie en dat is een -1.

Overigens lokt zijn parent het ook wel een beetje uit. Faust haalt in zijn off topic gedeelte een hoop waarde uit zijn reactie:
offtopic: ik vind het erg sneu voor mensen die net een dure Android tablet hebben gekocht (Xoom, Galaxy Tab) op elk vlak (materialen, hardware, OS ondersteuning, Apps, etc) zijn deze tablets minderwaardig
Hij mag het dan wel in kleinschrift zetten, maar dit is ook een flame. Daardoor is ook deze reactie geen +2 waard. Hier mag je m.i. gerust 1 á 2 punten van afhalen.

Edit:
Dit is het linkje van de reactie van Faust:
Faust in 'reviews: Apple iPad 2: vakwerk '
* Herman geeft 0

[ Voor 13% gewijzigd door Herman op 31-03-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
cfeijt in 'reviews: OCZ Vertex 3: haastige spoed is best goed'
Deze hele thread gaat nergens over, staat al op -1, maar misschien kandidaat om te trashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Herman87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:58:
Die reactie van Dingie is een flame. +2 is zwaar modmisbruik. Volgens mij is er maar één juiste moderatie en dat is een -1.

Overigens lokt zijn parent het ook wel een beetje uit. Faust haalt in zijn off topic gedeelte een hoop waarde uit zijn reactie:

[...]

Hij mag het dan wel in kleinschrift zetten, maar dit is ook een flame. Daardoor is ook deze reactie geen +2 waard. Hier mag je m.i. gerust 1 á 2 punten van afhalen.
Ik vond het ook niet helemaal netjes hoe ie hem bracht, met sneu etc, daarom op 0 of 1, wel jammer want het zijn goede punten die aangehaald worden en netjes onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 13:18

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

BramBo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:58:
Deze hele thread gaat nergens over, staat al op -1, maar misschien kandidaat om te trashen?
Ik wilde net hetzelfde suggereren, want die thread gaat inderdaad nergens over.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
sneu bn, bw 1 teleurstellend 2 teleurgesteld: hij keek wat ~
offtopic: ik vind het erg sneu voor mensen die net een dure Android tablet hebben gekocht (Xoom, Galaxy Tab) op elk vlak (materialen, hardware, OS ondersteuning, Apps, etc) zijn deze tablets minderwaardig, en het (voor mij) enige voordeel van een Android tablet: flash, blijkt een ware hoax te zijn. Tot op heden is nog geen enkel Android device in staat gebleken om vloeiend 640*480 flash video af te spelen. Er jammer, want ik dacht dat dit wel mogelijk was. Zeker omdat ik de tab review stond dat hij gewoon flash afspeelde. 10 fps is in mijn ogen niet gewoon.
ik vind het erg sneu=mening
dure Android tablet= ze zijn duurder
op elk vlak zijn deze tablets minderwaardig= controleerbaar feit
Tot op heden is nog geen enkel Android device in staat gebleken om vloeiend 640*480 flash video af te spelen= controleerbaar feit
Er jammer, want ik dacht dat dit wel mogelijk was = teleurstelling gewekt door tab-reviews op oa tweakers.net

ik schreef "ik vind het erg sneu", ik schreef niet "het is erg sneu"
Deze mening onderbouw ik zeer goed met verschillende feiten.

Zelfs buiten dat: Wanneer ik mijn mening over gefaalde concurrenten van de iPad weghaal, komt mijn post dan op +2 te staan? Dat wil ik graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 19:48

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dit vind ik een trollerige edit:

kevinwalter in 'nieuws: Nvidia's GTX 590 lijkt te kampen met ernstig probleem'

mag van mij naar -1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Het is wellicht een mening, maar het komt wel trollerig op mij over. Zulke bewoordingen als 'sneu' en 'alles is inferieur' roept enkel negatieve reacties op.

Zou je het weghalen, dan blijft een informatieve reactie over en dan geef ik +2 :)

* Herman geeft +2

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 31-03-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Herman87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:03:
[...]

Het is wellicht een mening, maar het komt wel trollerig op mij over. Zulke bewoordingen als 'sneu' en 'alles is inferieur' roept enkel negatieve reacties op.

Zou je het weghalen, dan blijft een informatieve reactie over en dan geef ik +2 :)
bedankt voor de feedback! ik pas het direct aan.

edit: ik heb het herschreven zodat niemand zich aan mijn toon kan storen. Mocht iemand zich aan het feit storen dat de beschreven apparaten niet vloeiend flash-filmpjes kunnen tonen, dan kunnen ze beter onder een steen gaan leven, want dan storen ze zich aan de huidige realiteit. :)
Offtopic: Ik vind het erg schraal dat de huidige concurrenten van de iPad het haast alle vlakken afleggen tegen het origineel, terwijl ze in verhouding zelfs duurder zijn. Daarnaast vind ik het jammer dat het beloofde flash op die concurrenten in mijn ogen niet naar behoren werkt. Geen enkel concurrerend apparaat is tot op heden in staat gebleken om vloeiend 640*480 flash video af te spelen. Reviews van die apparaten wekken echter vreemd genoeg de indruk dat dit wel mogelijk is.

[ Voor 48% gewijzigd door Faust op 31-03-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
kutagh in 'nieuws: Android-app bestraft gebruikers voor piraterij'

+3 lijkt me wat overdreven.

HaseMike in 'nieuws: Android-app bestraft gebruikers voor piraterij'

-1? OK, het is geen zinnige bijdrage, maar ik vind het ook niet zo'n rare opmerking dat het een -1 verdient. Ik heb hem op 0 gemod.

himlims_ in 'nieuws: Apple brengt Developer Preview 2 van Mac OS X Lion uit'

Alles boven de -1 vind ik hier echt té veel. 20x 'apple fanboys zuigen' gaat mijn inziens echt te ver.

[ Voor 22% gewijzigd door mpkossen op 31-03-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 19:48

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zie dat er nu ook een +3 is uitgedeeld, mag tevens nog een zetje naar -1 hebben

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
Ik vind de post niet zoveel toevoegen eigenlijk.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat doen jullie met de jaarlijkse "1 april" meldingen die je bij erg veel nieuwsitems tegen komt momenteel? Ik mod ze default naar -1 als er niets anders gemeld staat.

In dit topic is trouwens nog wel wat te doen:

nieuws: RTL neemt Buienradar over

Bijna geen een echt waardevolle reactie :'(

[ Voor 47% gewijzigd door Bor op 31-03-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mij gaat het linea recta naar -1, als er niks anders dan staat. Als er meer bij staat, hangt het van de overige content af natuurlijk.

"1 april" is leuk voor de eerste keer, de tweede keer is het al minder leuk, bij de derde keer word het vervelend, en bij de 10.000e keer moet ik kotsen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
himlims_ in 'nieuws: Apple brengt Developer Preview 2 van Mac OS X Lion uit' Zoals hierboven staat -1, maar dit gaat zo ver dat het van mij verwijdert mag worden (dat stukje dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Ik heb het weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

vgroenewold schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:08:
himlims_ in 'nieuws: Apple brengt Developer Preview 2 van Mac OS X Lion uit' Zoals hierboven staat -1, maar dit gaat zo ver dat het van mij verwijdert mag worden (dat stukje dan)
Wat mij betreft mag een Powermod hier eens naar kijken. Dit is gewoon overduidelijk opzettelijk (duh) en absoluut ongewenst.

edit: lol Rod was mij al voor.

Dit mag ook naar de -1: silentsnake in 'nieuws: Apple brengt Developer Preview 2 van Mac OS X Lion uit'

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 31-03-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kom maar op met die -1.
Your wish is my command. Done.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat doen jullie hier mee: ATS in 'nieuws: Samsung ontkent berichten over keyloggers op laptops'

Ten eerste is het onzin en ten tweede is het min of meer een flame richting HBO-ers.

En what about de hele discussie over de titel eronder die 100% offtopic is bij het artikel? Je zou zeggen 0 maar de hele discussie zelf is wellicht goed voor -1?

En wil iemand deze nog even naar de -1 drukken? Anoniem: 203076 in 'nieuws: Android-app bestraft gebruikers voor piraterij'

Dit hoeft van mij ook niet op +1 of 0 eigenlijk: Anoniem: 392131 in 'nieuws: Constitutionele hof Tsjechië verklaart bewaarplicht ongrondwettig'

En what about dit soort voor niemand interessante meldingen (daar staat die thread vol mee helaas): MaxForce800 in 'nieuws: Android-app bestraft gebruikers voor piraterij'

[ Voor 69% gewijzigd door Bor op 31-03-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Zou het geen idee zijn om gewoon dit hele draadje te trashen?

Dit soort reviews zijn het uithangbordje van T.net en het is jammer als bezoekers dan eerst een lading troep onder zo'n review zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Herman87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:39:

Dit soort reviews zijn het uithangbordje van T.net en het is jammer als bezoekers dan eerst een lading troep onder zo'n review zien.
Erg jammer dat soort dingen. Je ziet het helaas de laatste tijd vaker. Slowchat, FIPO's en FIPO achtige berichten zijn -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat moeten we met deze: Eagleman7 in 'reviews: OCZ Vertex 3: haastige spoed is best goed'

Het lijkt spam op het eerste oogpunt maar volgens mij is het goed bedoeld. Het pakt alleen een beetje slecht uit omdat zijn tip gewoon slecht voor de levensduur van de SSD's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Herman87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:39:

Die reactie is op het randje, maar de troep eronder geeft voor mij de doorslag: weg dus.
Bor de Wollef schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:51:
Wat moeten we met deze: Eagleman7 in 'reviews: OCZ Vertex 3: haastige spoed is best goed'

Het lijkt spam op het eerste oogpunt maar volgens mij is het goed bedoeld. Het pakt alleen een beetje slecht uit omdat zijn tip gewoon slecht voor de levensduur van de SSD's is.
0-irrelevant. Voor de rest wordt zijn reactie prima onderuit gehaald door de mensen die op hem reageren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Waarom krijgt deze klacht over nieuwswaarde een 0 ipv -1?

st0p in 'nieuws: Apache Hive versie 0.7.0 met indexing uitgebracht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Hmm... Ik vrees voor heel veel '1 april' reacties. Gewoon op -1 zetten?

msoepie in 'nieuws: Nvidia brengt GTX 560 in stelling tegen HD 6790'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Als dat het enige is wat er steeds weer staat wat mij betreft gewoon -1 inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het niet gaat om een 1 april artikel in die zin, vind ik het ook wat flauw ja. Eigenlijk sowieso wel wat. Wat mij betreft ook een -1. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
En een waarschuwing mag er ook wel bij.

De 1april rage is helemaal in (wat vinden mensen er toch zo grappig aan dit in iedere post te moeten vermelden?)

shadow_tj in 'nieuws: Sony Ericsson brengt PlayStation-telefoon uit'
shadow_tj in 'nieuws: Sony Ericsson brengt PlayStation-telefoon uit'
FragNeck in 'nieuws: Sony Ericsson brengt PlayStation-telefoon uit'

Weg weg weg

[ Voor 47% gewijzigd door Bron op 01-04-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Nutteloze oneliner als FIPO: mr.DJ95 in 'nieuws: Apple viert 35e verjaardag' maar krijgt toch een 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Kan iemand de gebruikelijke dropbox refferial spam even doorkijken?

Crackh34d in 'meuk: Dropbox 1.0.28'
Anoniem: 38596 in 'meuk: Dropbox 1.0.28'

Jammer dat mensen dit nog steeds doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weg d'r mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
In het begin stond hier een vrij matige reactie. Later heb ik dit aangevuld een deels verbeterd. Zou deze nu meer waarde hebben m.b.t. dit nieuwsitem? :)

Herman in 'nieuws: Rotterdammer krijgt twee jaar cel voor virtuele kinderporno'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sterker nog, hij krijgt ook +1's en zelfs een +2... ik heb hem een -1 gegeven, maar kan nog wel een paar zetjes gebruiken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Dit wordt nu wel naar beneden gemod maar hij heeft wel gelijk, ik heb hem op 0 staan aangezien hij de poster erboven gewoon op de leeftijd wijst van de persoon waar hij op gereageerd heeft.

DrSnuggles in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Het nieuwsitem nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' blijkt een 1-april grap.
Zie dit draadje.

Zijn de reacties die dit suggereren nu van meerwaarde?
lf2 in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'
Keypunchie in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'
StarZ in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'

Hoe deze te beoordelen?

Dan doe ik wel een beoordeling :P
Die eerste en tweede heb ik off topic gemod. Hoewel het wel goede inschattingen waren, hebben ze het niet onderbouwd. Die laatste daarentegen wel dus +2? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Herman op 02-04-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Bron schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:59:
Dit wordt nu wel naar beneden gemod maar hij heeft wel gelijk, ik heb hem op 0 staan aangezien hij de poster erboven gewoon op de leeftijd wijst van de persoon waar hij op gereageerd heeft.

DrSnuggles in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'
Alleen de leeftijd aanwijzen is totaal irrelevant. Sterker nog, zoals het wordt gedaan, nav de post waarop hij reageert, is het meer alsof de poster wil zeggen: hij is maar 12 dus wat kan je dan verwachten. Dat is dus ongewenst en dus is die -1 gewoon heel erg terecht!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Herman87 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:45:
Het nieuwsitem nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' blijkt een 1-april grap.
Zie dit draadje.

Zijn de reacties die dit suggereren nu van meerwaarde?
lf2 in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'
Keypunchie in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'
StarZ in 'nieuws: 'Apple betrekt leden iPhone Dev Team bij ontwikkeling iOS' - update'

Hoe deze te beoordelen?

Dan doe ik wel een beoordeling :P
Die eerste en tweede heb ik off topic gemod. Hoewel het wel goede inschattingen waren, hebben ze het niet onderbouwd. Die laatste daarentegen wel dus +2? :)
Die onderbouwing van die laatste is zo flinterdun dat een +2 geven wel mismodden is. Eigenlijk is een 0 wel hoog genoeg maar een +1 kan ik me nog wel wat bij bedenken.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
k1n8fisher schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:01:
[...]

Alleen de leeftijd aanwijzen is totaal irrelevant. Sterker nog, zoals het wordt gedaan, nav de post waarop hij reageert, is het meer alsof de poster wil zeggen: hij is maar 12 dus wat kan je dan verwachten. Dat is dus ongewenst en dus is die -1 gewoon heel erg terecht!
De poster waarop hij reageerde vroeg waarom hij zijn tijd zou "verspillen" als hij ook gewoon zou kunnen gaan werken?
Met 12 jaar mag je niet betaald werken, dus was zijn comment irrelevant.

Maar goed, ik zal wel fout zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
k1n8fisher schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:04:
[...]

Die onderbouwing van die laatste is zo flinterdun dat een +2 geven wel mismodden is. Eigenlijk is een 0 wel hoog genoeg maar een +1 kan ik me nog wel wat bij bedenken.
Ik zie dat het nieuwsitem nu aangepast is. Daarvoor was deze reactie de enige manier voor een lezer om te weten dat het een 1 april grap is met als bewijs dat de bron het zelf aangeeft. Dat lijkt mij niet flinterdun doch essentieel :)

Maar nu het nieuwsitem wél is aangepast, lijkt me het op z'n minst ontopic. Lager zou ik juist niet goed begrijpen. Het is toch relevant voor het nieuwsitem en dus ontopic?

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 02-04-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 45400 in 'nieuws: Sony Ericsson zet burgeralarm NL-Alert in nieuwe smartphones'

Beetje racistisch? En het is voor deze user niet de eerste keer, hij heeft wel eerder racistische reacties geplaatst in het verleden.... wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XIX"

Iets wat ook uit zijn reactiescore van -39 (bij 66 reacties) blijkt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Relief2009 in 'nieuws: 'Moederbedrijf UPC zou Ziggo kunnen overnemen'' is duidelijk geen 0, dus kan nog wel wat zetjes naar beneden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ploink, staat nu op -1, waar-ie idd hoort.

Volgens mij heeft deze user wat bijsturing nodig, gezien zijn wangedrag in nieuws: Mozilla stopt met ondersteunen embedded Gecko

Niet normaal meer.

[ Voor 78% gewijzigd door wildhagen op 03-04-2011 12:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
wildhagen schreef op zondag 03 april 2011 @ 07:21:
Anoniem: 45400 in 'nieuws: Sony Ericsson zet burgeralarm NL-Alert in nieuwe smartphones'

Beetje racistisch? En het is voor deze user niet de eerste keer, hij heeft wel eerder racistische reacties geplaatst in het verleden.... wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XIX"

Iets wat ook uit zijn reactiescore van -39 (bij 66 reacties) blijkt...
Wat er nu staat kan ik niets mee, maar er zullen passende maatregelen genomen worden wanneer we hem weer tegenkomen, want zijn reactiehistorie is inderdaad dramatisch.
On it.

[ Voor 32% gewijzigd door Dirk op 03-04-2011 12:16 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Wat mij betreft hoeft de drempel tot een +2 niet zo hoog te liggen. :)
Volgens mij is dit dan ook een keurige reactie die op +2 mag ;)
Trishul in 'nieuws: Intel introduceert Xeon-processors met tien cores'

Doe deze er dan ook gelijk bij :D
TERW_DAN in 'nieuws: Intel introduceert Xeon-processors met tien cores'
* Herman geeft +2

[ Voor 26% gewijzigd door Herman op 04-04-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44

Cyphax

Moderator LNX
Mee eens. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eens met beide reacties op +2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die heb ik een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoewel het inderdaad niet veel toevoegt, vind ik een 0 ook prima voor die reactie.

@hieronder: dat is ook mijn reden. ;) Als een fipo verder onschuldig is, is het te streng om deze naar -1 te modereren puur vanwege het feit dat hij/zij nu toevallig als eerste reageerde.

[ Voor 21% gewijzigd door Cloud op 04-04-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als het er nou "HAHAHA FIPO" had gestaan zou ik ook tot de -1 overgaan, maar meer dan "irrelevant" vind ik te streng. Da's in elk geval mijn beredenatie erachter, mooi dat ik niet de enige ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Nouja als ik nu de Modfaq erbij pak:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
In ieder geval vind ik het een doelloze post van een paar woorden.. dit is echt een inkopper eerste klas. Ik had 'm iig liever niet gezien maar goed :).

[ Voor 22% gewijzigd door __1337__ op 04-04-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar kan ik inkomen. Een -1 is dan ook niet super fout maar bij een dergelijke onschuldige opmerking neig ik zelf toch naar de 0. :) Ik zie een gebruiker die blij is met het werk wat IBM doet op dit gebied, dat is misschien wel een beetje doelloos maar verder niet verkeerd bedoeld. In deze situatie zou hij dan puur een -1 krijgen vanwege het feit dat hij al dan niet toevallig de eerste poster was. Had hij dezelfde reactie later gemaakt, dan had niemand getwijfeld over de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben er ook niet zo gek op om eerste posts anders te behandelen dan andere posts als het niet een echte fipo is. Als je langs het feit dat het de eerste post is heenkijkt, dan zie ik er niets aan dat een -1 maakt. Dat het de eerste post is zou je dan als enige argument kunnen gebruiken om de post als ongewenst te markeren, maar ik vind het zelf (ook) niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het wel een -1. Inhoudslozer dan dit kan bijna niet, en het vertoont alle karakteristieken van een typische FiPo. Replies zoals "das mooi" of "das niet zo mooi" behandel ik persoonlijk altijd als -1. Je kan ze namelijk blind plaatsen onder elke nieuwspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
"das mooi" vind ik niet hetzelfde als "Mooi initiatief van IBM". Het inhoudsloze karakter maakt het voor mij een 0, niet een +1.
Ik snap je beredenering overigens wel, over smaak valt niet te twisten wmb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-06 14:40

botoo

💀 too old to die young

Zeer goed initiatief van IBM.
Maakt mij niet uit waar het gestaan zou hebben, wmb nutteloos en fp vervuiling, dus -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 07:46
Mee eens, nette reactie, +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Als ik op een post klik om de moderaties te zien, dan veranderen deze regelmatig, ineens wordt een andere moderatie getoond. Voorbeeld: iets staat op rood, dan klik ik erop en vervolgens staat het op 0.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :-)
Waarom is dit?

Als dit zonder duidelijke reden is, dan zie ik geen andere optie dan
.. de moderaties uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Faust in 'nieuws: Accessoire maakt microscoop van iPhone 4'

Trolletje.

11 keer on-topic nu, kan er iemand ff met de bezem doorheen? Dit is natuurlijk onzin...

[ Voor 23% gewijzigd door Dakreal op 05-04-2011 11:02 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

@ Faust
Verandering van moderatie wanneer je er op klikt is vermoederlijk gewoon omdat op dat moment de pagina ververst wordt. En in de tussentijd hebben er dan blijkbaar andere moderaties plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Daarnaast kan het ook zijn dat iemand zijn moderatie veranderd heeft. ;)
Ik heb bijvoorbeeld soms dat ik verkeerd klik. Als je dan nét op dat moment de site bezoekt, dan staat er een vreemde moderatie. Na een keer verversen is het probleem opgelost :)

Wat te doen met deze reactie:
mcdronkz in 'nieuws: Accessoire maakt microscoop van iPhone 4'

Ik vermoed dat het ironisch bedoeld is, maar dan nog weet ik niet of dit wel op de FP kan. Dit kan mogelijk een hoop negatieve reacties opleveren.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is een -2 voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Waarom is mijn reactie verwijderd? :? Het was een prima onderbouwde reactie met een uitstekende bron.

Ik eis een uitstekend beargumenteerde inhoudelijke verklaring voor het feit dat mijn post ineens verwijderd is, zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.

edit: Oh, ik zie net dat ik een mailtje heb. Even serieus, mijn reactie is zogenaamd één grote troll?! Dat is absolute nonsens. Kijk maar:
quote: reactie van mcdronkz op FP
Het vinden van een betere smartphone camera dan die van de iPhone 4 is natuurlijk onmogelijk, het lijkt me niet de moeite waard om daar energie in te steken zoals je terecht laat blijken uit je immer correcte postings. Daarom wou ik van de gelegenheid gebruik maken om de camera van de iPhone 4 vandaag in het zonnetje te zetten. Of, om in toepasselijk jargon te blijven, er een positief licht op te werpen.
Ik heb getracht een betere smartphone camera te vinden dan die van de iPhone 4, en dat is wel degelijk onmogelijk gebleken. Het is dus geen valse claim, en zeker geen troll. Dat Faust immer correcte postings plaatst, is discutabel, maar wel mijn oprechte mening.
Om te beginnen kijken we naar deze uitstekende vergelijking tussen de camera van de iPhone 3GS en de iPhone 4: http://www.carrypad.com/2...ra-test-video-and-photos/

De verbetering in resolutie springt meteen in het oog. Van 3.2 megapixel naar 5 megapixel is een verbetering die in de lijn der verwachtingen licht. Criticasters zullen onterecht opmerken dat 5 megapixel een lachwekkend lage resolutie is. Wat ze vergeten is dat enkele professionele (!) spiegelreflexcamera's zoals de Canon EOS-1D afbeeldingen produceerden met een 4 megapixel resolutie. Voor wie nog steeds niet overtuigd is: wist je dat je een print van 14,94 cm x 20,32 cm kunt maken op 300 DPI? Dat is bijna full size A5 formaat op hoogwaardige kwaliteit.
Louter feiten. Probeer het maar te weerleggen, dat zal tevergeefs zijn.
"5 MP ought to be enough for anybody" - mcdronkz 2011.
Verwijzing naar een roemrucht citaat van Bill Gates. Geintje moet kunnen.
Als we inhoudelijk naar de foto's kijken, valt meteen op dat de iPhone 4 beter in staat is om met slechte lichtomstandigheden om te gaan. Er is geen sprake meer van onderbelichting, er worden foto's geproduceerd met een perfect helderheids-histogram. Ook de hoeveelheid sensor ruis lijkt te zijn teruggedrongen. Bovendien is het contrast aangenamer en de kleurweergave neutraler.
Dit is en blijft natuurlijk een mening, maar het snijdt wel hout zoals je kunt zien wanneer je naar de eerder geposte vergelijking kijkt.
Iedereen die ook maar een klein beetje verstand van fotografie heeft, ziet meteen dat de iPhone 4 op gelijke en eenzame hoogte staat met de Hasselblads, Leica's en Sinars wanneer je de camera vergelijkt met die van andere smartphones. De lens doet niet onder voor dat van een Schneider-Kreuznach of Rodenstock objectief. Het moment dat de camera van de iPhone 4 geëvenaard zal worden, is vermoedelijk op het moment dat de iPhone 5 wereldkundig wordt gemaakt.
Afgezien van de laatste zin is het natuurlijk een beetje overdreven, maar louter grappig bedoeld. De camera van de iPhone 4 is wel het beste in z'n soort, net zoals de merken die ik in de posting opsom.

Ik geef ruiterlijk toe dat in het verleden vervelende en storende trolls heb gepost, maar deze post is daar absoluut geen voorbeeld van, en dat zeg ik zonder enige vorm van sarcasme.

Misschien ten overvloede, maar ik heb absoluut geen zin in een permanente ban, en ik probeer dus ook absoluut niet op het randje te zitten of daar overheen te gaan met m'n posts. Laat daar geen misverstand over bestaan, ik zie de toegang tot tweakers.net als een privilege. Het steekt me daarom dat mij dergelijke feiten verweten worden.

[ Voor 133% gewijzigd door mcdronkz op 05-04-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je hebt inmiddels mail. Dat hoeft verder niet hier besproken te worden.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.