Het kleine-mismoderatietopic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 20.590 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"Tja, velen zien gladde plastic als niet stevig. Wat natuurlijk onzin is."
Relief2009 in 'reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit'

Blijkbaar vind iemand dit +3 waard, ik heb m maar op 0 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Kort vraagje. Is er een reden dat je niet meer kunt zien hoeveel moderaties er op een reactie zijn geweest? (score uitklappen is weg)
Ik zie soms potentieel mismods maar als het nog een actief topic is en het is nog maar 1 keer gemodereerd dan laat ik het nog wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:47:
Kort vraagje. Is er een reden dat je niet meer kunt zien hoeveel moderaties er op een reactie zijn geweest? (score uitklappen is weg)
als je niet ingelogd bent kun je de score idd niet uitklappen.of je mod status is niet actief.
je mod status kun je zien op je profielpagina

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

:?

Kan nog gewoon hoor. Ben je wel ingelogged?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ah ik zie het al zn modstatus is uit, die je toch weer aanvragen?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc4nl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:52:
ah ik zie het al zn modstatus is uit, die je toch weer aanvragen?
Die had ik nooit nodig om mods te kunnen uitklappen.
Heb je die voortaan nodig om mismods te constateren en te melden dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 21-05-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

er zijn de laaste tjid grote veranderingen in het mmoderatiesysteem, wat dat voor jou betekend weet ik niet precies,maar je kunt in ieder geval een kijkje nemen in: Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

edit, ik ga nu niet verder-off topic.

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 21-05-2011 11:11 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc4nl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:04:
er zijn de laaste tjid grote veranderingen in het mmoderatiesysteem, wat dat voor jou betekend weet ik niet precies,maar je kunt in ieder geval een kijkje nemen in: Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
Snel doorgebladerd maar verder niet dit issue tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-04 16:14
supersnathan94 in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen'
wordt als off topic gemod terwijl iemand anders die een tegenovergestelde mening plaatst zonder echt onderbouwende feiten krijgt een +1. vind ik een beetje jammer ziet eruit als een mening modder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je bedoelt vladimirN in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen'? Die hoort ook op 0. Kan idd nog wel wat zetjes gebruiken.

Kernenergie is zo offtopic als ik weet niet wat, het heeft zelfs niet eens zijdelings meer te maken met het onderwerp van de newspost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

nou als ik het ze lees gaat het onderwerp hier over enegie en kerncentrales,
het de woorden "Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen", vind ik hier niet in terug......
de reactie onder jou heb ik ook met een 0 beloond, +2gevers daazo zijn niet helemaal jofel...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
nee maar deze reactie is bedoeld als een reactie op iemand anders die erover begint.

het begint met de eerste die begint over het feit dat de franse politie duitse kernenergie demonstranten neerknuppeld vervolgens komt er iemand een paar reacties later die vraagt of ze dan al een oplossing hebben:http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4722390 en daar reageer ik op met een volledig onderbouwde reactie waarom wel en niet. dan is dat toch ontopic? of moet ik het anders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

wildhagen schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:31:
Je bedoelt vladimirN in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen'? Die hoort ook op 0. Kan idd nog wel wat zetjes gebruiken.

Kernenergie is zo offtopic als ik weet niet wat, het heeft zelfs niet eens zijdelings meer te maken met het onderwerp van de newspost.
Ben het met je eens dat het zo offtopic is als maar kan,maar is het wel zo rechtvaardig om er dan een 0 aan te hangen? Volgens de richtlijnen:
In de regel is het zo dat de eerste reactie die offtopic gaat, afhankelijk van de inhoud, lager beoordeeld wordt. De reacties daarop echter, kun je zien als reacties met als onderwerp de eerste offtopic reactie. Hier kan dus in principe weer normaal gemodereerd worden.
Ook al zou ik zelf geen waarde hechten aan die offtopic discussie,dan nog is er de verplichting(zo zie ik dat dan) om de echt relevante bijdrages een hogere score te geven dan een 0.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:07

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
supersnathan94 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:12:
nee maar deze reactie is bedoeld als een reactie op iemand anders die erover begint.

het begint met de eerste die begint over het feit dat de franse politie duitse kernenergie demonstranten neerknuppeld vervolgens komt er iemand een paar reacties later die vraagt of ze dan al een oplossing hebben: Nelissuh in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen' en daar reageer ik op met een volledig onderbouwde reactie waarom wel en niet. dan is dat toch ontopic? of moet ik het anders zien?
De discussie is als geheel volledig offtopic. Jij reageert dan wel ontopic op die discussie, maar als die discussie al offtopic is, is jouw reactie dat net zo goed.
Alleen als jij ontopic reageert op een ontopic discussie maar jouw reactie gaat in op een onderwerp dat niet direct met het nieuwsbericht te maken heeft, dan kan jouw strikt genomen offtopic reactie toch als ontopic gemod worden.
pcgek schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:33:
Ook al zou ik zelf geen waarde hechten aan die offtopic discussie,dan nog is er de verplichting(zo zie ik dat dan) om de echt relevante bedrages een hogere score te geven dan een 0.
Nee dus, tenminste ik ben het niet met die richtlijn eens. Die stamt nog uit de tijd dat reacties onder een verborgen reactie standaard onzichtbaar waren, ongeacht hun score. Dat is al lang niet meer het geval, dus ik kijk altijd naar het nut voor de gehele discussie en niet alleen naar het nut voor dat ene draadje.

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 21-05-2011 12:41 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dirk schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:36:
[...]

Nee dus, tenminste ik ben het niet met die richtlijn eens. Die stamt nog uit de tijd dat reacties onder een verborgen reactie standaard onzichtbaar waren, ongeacht hun score. Dat is al lang niet meer het geval, dus ik kijk altijd naar het nut voor de gehele discussie en niet alleen naar het nut voor dat ene draadje.
Misschien ben ik het er ook wel niet mee eens,maar hij staat er wel. Hier kan ik verder weinig mee Dirk,laat staan de mensen die net begonnen zijn met modereren.

edit:

Lijkt me niet verkeerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 21-05-2011 13:14 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik schop intern eens wat mensen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben met mensen eens dat het fundamenteel ontopic is wanneer je goed reageert op een reactie. Die eerste reactie kan semi-ontopic zijn en dus lager scoren op offtopic basis, de reactie daarop kan wel 100% ontopic zijn en dus de volle scoren pakken. Dat is al zolang ik meeloop gangbaar en kan ik tenminste als erhaal blijven handhaven.

Deze reacties hebben een ontopic reactie gegeven op een reactie op een reactie op een reactie enzovoort. Waar ze wel een fout mee hebben gemaakt is dat, toen ze de reactie schreven, vergaten dat ze zover offtopic zaten van het nieuwsbericht dat hun reply in werkelijk alle mogelijke nieuwsberichten had gekund. En wel zo dat een universele intelligente reactie (default +3-niveau zeg maar) dus op alle nieuwsberichten geparkeerd kan worden. Echter, ik ben ook van mening dat mensen hun nieuws of ei direct moeten posten op een moment dat het goed uitkomt. Een goede kernenergiediscussie beginnen in een serverhackbericht is absoluut niet het juiste moment kiezen om een intelligent verhaal af te steken. Erger nog, dat maakt de schrijver van een intelligent verhaal IMHO minder intelligent. Wanneer mensen niet goed kunnen bepalen in hoeverre het ontopic/offtopic is verdienen ze van mij al niet meer mijn moeite om die bepaling uit te brengen. Want hoe goed bedoeld ook, het zijn offtopic reacties. Offtopic op het nieuwsbericht en offtopic op de directe replies... en zelfs offtopic op de reply op de reactie op het nieuws.

Een +1 voor de moeite is het hoogst haalbare en aangezien ik het niet waardeer een 0.

Het omgekeerde wil ik ook vermelden: ik kan vooraf zekere +3-replies bakken en wanneer de contekst het enigszins toelaat posten. Maar wie zit op een goed en zuiver epistel inzake VVD-politiek of chemische omleggingen te luisteren wanneer het nieuwsbericht over 12-Voltvoedingen gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 21-05-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In hetzelfde kader is rud in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen' uiteraard ook gewoon volstrekt offtopic, en dus 0 ipv de +1 waar hij nu staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:54:
In hetzelfde kader is rud in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen' uiteraard ook gewoon volstrekt offtopic, en dus 0 ipv de +1 waar hij nu staat.
Ja idd. Deze krijgt ook een 0 van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 19:49

Matis

Rubber Rocket

Ik vind hem informatief, daarom +2. Vooral omdat het uit eigen ervaring geput wordt (althans, daar lijkt het naar :) )

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij begint heel slecht, daar trek ik toch een punt voor af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dirk schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:07:
Hij begint heel slecht, daar trek ik toch een punt voor af...
Same here, beginnen met een semi flame is nooit een goede start.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 361785 in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen'

+2? Nee, een 0, is gewoon zwaar offtopic, net zoals de hele discussie.

player-x in 'nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen'

Idem, 0 om dezelfde reden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Delerium schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:36:
Ik ben met mensen eens dat het fundamenteel ontopic is wanneer je goed reageert op een reactie. Die eerste reactie kan semi-ontopic zijn en dus lager scoren op offtopic basis, de reactie daarop kan wel 100% ontopic zijn en dus de volle scoren pakken. Dat is al zolang ik meeloop gangbaar en kan ik tenminste als erhaal blijven handhaven.

Deze reacties hebben een ontopic reactie gegeven op een reactie op een reactie op een reactie enzovoort. Waar ze wel een fout mee hebben gemaakt is dat, toen ze de reactie schreven, vergaten dat ze zover offtopic zaten van het nieuwsbericht dat hun reply in werkelijk alle mogelijke nieuwsberichten had gekund. En wel zo dat een universele intelligente reactie (default +3-niveau zeg maar) dus op alle nieuwsberichten geparkeerd kan worden. Echter, ik ben ook van mening dat mensen hun nieuws of ei direct moeten posten op een moment dat het goed uitkomt. Een goede kernenergiediscussie beginnen in een serverhackbericht is absoluut niet het juiste moment kiezen om een intelligent verhaal af te steken. Erger nog, dat maakt de schrijver van een intelligent verhaal IMHO minder intelligent. Wanneer mensen niet goed kunnen bepalen in hoeverre het ontopic/offtopic is verdienen ze van mij al niet meer mijn moeite om die bepaling uit te brengen. Want hoe goed bedoeld ook, het zijn offtopic reacties. Offtopic op het nieuwsbericht en offtopic op de directe replies... en zelfs offtopic op de reply op de reactie op het nieuws.
Het doet eigenlijk niet zoveel terzake of ik het er nu mee eens ben of niet. Vooral die richtlijn in de modfaq laat wmb geen ruimte voor deze interpretatie,daarvoor is ie gewoon te strak. Ik stel daarom voor om dat stukje toch maar eens goed onder handen te nemen,zodat het voor iedereen duidelijk wordt. :)
Een +1 voor de moeite is het hoogst haalbare en aangezien ik het niet waardeer een 0.
Zolang het niet aangepast is geef ik voor een goede relevante bijdrage op offtopic een +1,ongeacht of ik het waardeer of niet. Gewoon omdat de faq me daarin geen ruimte geeft,want er staat niks in over dat het wel of niet in relatie met het artikel moet zijn.
Het omgekeerde wil ik ook vermelden: ik kan vooraf zekere +3-replies bakken en wanneer de contekst het enigszins toelaat posten. Maar wie zit op een goed en zuiver epistel inzake VVD-politiek of chemische omleggingen te luisteren wanneer het nieuwsbericht over 12-Voltvoedingen gaat.
Weet niet wat je hiermee wilt zeggen? maar users kunnen van tevoren sowieso zekere +3 posts bakken, omdat het nog te komen nieuws op T.net toch wel voorspelbaar is. Een eerder geplaatste reactie zou je meerdere keren kunnen inzetten op soortgelijk nieuws, wat natuurlijk ook wel gebeurt,met of zonder hier en daar een kleine aanpassing .Dat heeft op zich verder weinig met off/ontopic reageren te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:42
Ik zie hier niet echt een +2 of +3 in eerlijk gezegd: H!GHGuY in 'video: Interview: Facebook over veiligheid (video)'

+1 lijkt me voldoende? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wat een discussies over kernergie in nieuws: Servers Duitse Piratenpartij in beslag genomen
Daar heeft t.net een forum voor, waarom gaan ze daar de discussie niet gewoon aan?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dirk schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:36:
[...]

De discussie is als geheel volledig offtopic. Jij reageert dan wel ontopic op die discussie, maar als die discussie al offtopic is, is jouw reactie dat net zo goed.
Helemaal mee eens. Het heeft als kwaliteitsfilter (modden) geen zin om offtopic reacties op offtopic berichten met +1 te beoordelen. Voor hele offtopic discussies kan men het forum gebruiken imho.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 21-05-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

__1337__ schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:01:
Ik zie hier niet echt een +2 of +3 in eerlijk gezegd: H!GHGuY in 'video: Interview: Facebook over veiligheid (video)'

+1 lijkt me voldoende? :)
Ik vind het wel iets toevoegen aan de discussie. Heb +2 gegeven

"Of je bent dom of je bent nooit naar school geweest."
Anoniem: 145867 in 'reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit'

Dat lijkt me een ongewenste reactie toch?

[ Voor 24% gewijzigd door tweaker2010 op 21-05-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 14:02

Herman

FP ProMod
tweaker2010 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:44:
[...]

Dat lijkt me ook geen geoorloofde discussievorm. :N

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

tweaker2010 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:44:
[...]

Ik vind het wel iets toevoegen aan de discussie. Heb +2 gegeven

Gewoon een -1 wat mij betreft voor dit soort reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Zoals vaak bij Apple topics is er ook in onderstand topic weer het eea te schonen;

Tot hier kan alles direct al op -1:

oddish2211 in 'nieuws: Explosie in Foxconn-fabriek legt productie iPad 2 stil'

(deze post zelf vind ik dan weer een 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yup, weer een drama. En wederom krijgen bijna alle -1's weer meerdere +3's....

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 22-05-2011 11:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
klopt hier nog eentje

Anoniem: 287428 in 'nieuws: Explosie in Foxconn-fabriek legt productie iPad 2 stil'
is echt niet helemaal koosjer.

@hieronder:

ik denk helaas het laatste. er zijn wel meer reacties als deze die een +2 krijgen

[ Voor 19% gewijzigd door supersnathan94 op 22-05-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

En ook die krijgt +2 informatief. Dit soort mods zijn imho niet toe te schrijven aan nieuwe moderators of dat mensen moeten wennen aan het nieuwe systeem. De enige verklaring die ik kan geven is een misklik of een opzettelijke mismod :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dit topic verzand op dit moment ook een beetje in "ik hoop op game x" en "ik ook" reacties ;

nieuws: Sony gaat PSP-games opnieuw uitbrengen op PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bor de Wollef schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:05:
[...]

En ook die krijgt +2 informatief. Dit soort mods zijn imho niet toe te schrijven aan nieuwe moderators of dat mensen moeten wennen aan het nieuwe systeem. De enige verklaring die ik kan geven is een misklik of een opzettelijke mismod :(
Daar was inderdaad iemand die het niet helemaal begreep blijkbaar. Of wel erg vaak misklikte ;) Hoe dan ook, die is aangeschreven. :)
Bor de Wollef schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:08:
Dit topic verzand op dit moment ook een beetje in "ik hoop op game x" en "ik ook" reacties ;

nieuws: Sony gaat PSP-games opnieuw uitbrengen op PS3
Dat soort reacties kunnen wel naar 0 inderdaad.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Grauw in 'nieuws: Aanvallers verkrijgen wachtwoorden Griekse muziekdienst Sony'\

Fipo, -2?

Alleen aan het woord "Zucht" hebben we niet zoveel...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hij heeft er wat bij geëdit, een -2 hoeft w.m.b. niet meer, maar even wat communicatie naar gebruiker wel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cloud schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:43:
Hij heeft er wat bij geëdit, een -2 hoeft w.m.b. niet meer, maar even wat communicatie naar gebruiker wel.
Nou, gezien zijn nieuwste edit heeft-ie je communicatie gelezen, maar viel het wat verkeerd ofzo :P

Hij krijgt er nu wel een +3 voor overigens, lijkt me wel het nakijken waard...

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 23-05-2011 09:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Na de laatste edit moet de waarde toch wel duidelijk zijn lijkt me. Een nul is al te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die reactie mag gewoon op -1 blijven staan. :) Eigenlijk wel prettig dat hij het er zelf bij in geëdit heeft, dat scheelt me een modbreak en maakt het tóch duidelijk voor de andere lezers.

Die +3 ook even nagekeken trouwens, daar gaat iemand zonder modrechten verder..

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 23-05-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 lijkt me in dit geval prima. Hij staat nu alleen op 0, door die 2x +3. Wie geeft hem weer een zetje naar de -1, waar hij idd thuishoort?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:25
Ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Anoniem: 238040 vind het leuk om tot twee keer toe mensen uit te maken als 'mentaal gehandicapten'.

Anoniem: 238040 in 'nieuws: Website wijst op aankondiging nieuwe Carmageddon'

Dit soort uitspraken is meer dan enkel een ongewenst (-1) moderatie IMO. Een waarschuwing of iets dergelijks...

edit: blijft relschoppen.
'Leuk' de sfeer verpesten

[ Voor 16% gewijzigd door apokalypse op 23-05-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
@apokalypse

Toen ik de hele discussie zat te lezen, dacht ik er ook over om een melding te maken in het forum, maar op een paar 0-en, krijgt Wildcat1 de ene na de andere -1 om zijn oren.

Echter, gezien zijn reactie- en karma-status denk ik aan een gevalletje 'verkeerde been uit bed gestapt'.

Ik maak me er niet druk om, laat het mod-systeem zijn werk doen, dat is genoeg afstraffing.

Wel vind ik de alles hoger dan 0 bij zijn reacties opvallend.

[ Voor 11% gewijzigd door tes_shavon op 23-05-2011 13:54 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
We.are.cake in 'nieuws: 'Cisco hielp China Falun Gong te bestrijden''

Deze krijgt een hoop negativiteit over zich heen, maar dat lijkt eerder een gebrek aan lezend vermogen te zijn door de modders die hem -1 en 0 geven. Men linkt het 'Duitsland' aan het symbool van 'Falun Gong'.

Daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat slachtoffers van iets of iemand, een leverancier van dit verantwoordelijk stellen. En daar heeft we.are.cake helemaal gelijk in.

Wat mij betreft +1

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 403961 in 'nieuws: Syrië pakt sociale media aan'

Vind hem aardig over de schreef gaan. In weze worden moderators hier vergeleken met nazi's. Iets waar ik persoonlijk geen prijs op stel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Em!L in 'nieuws: Belgische artiesten wachten op 457 miljoen aan auteursrechten'

Deze first post is ontopic, maar staat ook ongewenst gemod.
Of is dit een gevalletje van snel posten en dan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:42:
Em!L in 'nieuws: Belgische artiesten wachten op 457 miljoen aan auteursrechten'

Deze first post is ontopic, maar staat ook ongewenst gemod.
Of is dit een gevalletje van snel posten en dan aanpassen?
Idd gevalletje "edit-slet". Stond eerst een hele rant over 'boeven'. Toen had ik hem een -1 gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:40:
Anoniem: 403961 in 'nieuws: Syrië pakt sociale media aan'

Vind hem aardig over de schreef gaan. In weze worden moderators hier vergeleken met nazi's. Iets waar ik persoonlijk geen prijs op stel.
Hij heeft het ondertussen al aangepast. Er staat nu alleen een streepje -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie legt op een bijzonder eenvoudige wijze een vrij lastige boekhoudkwestie uit. Het lijkt wat eenvoudig maar er zit veel theorie achter dit verhaal. Mag van mij op +2 :)

arjankoole in 'nieuws: Sony verwacht verlies van 2,28 miljard euro'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 11:42
zakariaemrabet in 'nieuws: OPTA geeft E.ON 175.000 euro boete voor negeren Bel-me-niet' sinds wanneer zijn kreten van 3 woorden en !!1oneone meer dan een -1 waard? Dit voegt echt totaal niks toe imo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

__1337__ schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:28:
zakariaemrabet in 'nieuws: OPTA geeft E.ON 175.000 euro boete voor negeren Bel-me-niet' sinds wanneer zijn kreten van 3 woorden en !!1oneone meer dan een -1 waard? Dit voegt echt totaal niks toe imo :).
Zijn reactie voegt niets toe, maar hij heeft wel gelijk...

style2k in 'nieuws: OPTA geeft E.ON 175.000 euro boete voor negeren Bel-me-niet'
Deze vindt ik trouwens echt ongewenst -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat vinden jullie van deze; KaWaReZ in 'nieuws: Belgische artiesten wachten op 457 miljoen aan auteursrechten'

Matige post maar wel de eerste die het punt rente heeft aangeduid; een belangrijk punt. Ik heb daarom +1 gegeven maar blijkbaar ben ik een van de weinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze post die ik zojuist aandroeg voor een +2 heeft een -1 gekregen :(
arjankoole in 'nieuws: Sony verwacht verlies van 2,28 miljard euro'
Dat lijkt me een stevige mismod waardoor deze reactie lastig nog op +2 komt. M.i. is die dat wel waard omdat deze aangeeft dat voorzieningen weer vrij kunnen vallen. Per saldo verandert de winst over een periode niet, enkel de verdeling van de jaren onderling. Dat is in makkelijke en korte bewoording gedaan. Vandaar een +2 van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik vind hem toch een tikkeltje mager voor de +2.Als iemand de lezer iets te vertellen heeft moet ie wel duidelijk zijn. Kort kan krachtig zijn,maar ik vind dit net niet krachtig genoeg.
Bor de Wollef schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:05:
Wat vinden jullie van deze; KaWaReZ in 'nieuws: Belgische artiesten wachten op 457 miljoen aan auteursrechten'

Matige post maar wel de eerste die het punt rente heeft aangeduid; een belangrijk punt. Ik heb daarom +1 gegeven maar blijkbaar ben ik een van de weinigen.
Het 2de gedeelte van die zin maakt er eigenlijk iets persoonlijks van. Ik had naar de lezer toe toch wel iets meer duidelijkheid willen zien. Denk dat zowel een 0 als een +1 hier op zijn plaats is. :)

[ Voor 64% gewijzigd door pcgek op 23-05-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

pcgek schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:41:
Ik vind hem toch een tikkeltje mager voor de +2.Als iemand de lezer iets te vertellen heeft moet ie wel duidelijk zijn. Kort kan krachtig zijn,maar ik vind dit net niet krachtig genoeg.
Eens. +1 is voldoende imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bor de Wollef schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:05:

Ik heb 'm maar op de 1 geduwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

YellowOnline schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:57:
[...]

Ik heb 'm maar op de 1 geduwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
das dus kennelijk niet genoeg, want zelfs na een verspild boostpunt staat ie nog op 0 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Komt omdat ie hem later nog eens heeft geedit, en zoals ie er nu bij staat is een nul nog wel te begrijpen

edit:

Op +3 staat ie al(kan nog steviger),maar misschien toch nog wel leuk voor mensen die hem gemist hebben
Toch wel boefjes hoor >:)
simplicidad in 'nieuws: Belgische artiesten wachten op 457 miljoen aan auteursrechten'

[ Voor 60% gewijzigd door pcgek op 23-05-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik heb hem idd na de laatste edit gemod en zoals hij er nu bijstaat is ie de 0 wel waard.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat vinden jullie van deze? Ik heb m op +3 gezet of is dat te hoog?

Herman in 'nieuws: Sony verwacht verlies van 2,28 miljard euro'

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 23-05-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zeer goeie post, mag inderdaad op +3. Volgens zijn profiel is hij Assistent Accountant, wat een en ander verklaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
Ik vind dit een -1, omdat het gewoon niks toevoegt mbt het onderwerp en puur om de flame gaat.
Anoniem: 169091 in 'nieuws: Apple: ook ontwikkelaars hebben rechten op Lodsys-patent'

Medestanders hierin of vinden jullie dit toch een 0?

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-05-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Het is gewoon een pittige mening. Wel een beetje kort door de bocht dus geen +1. 0 is prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

SidewalkSuper schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:53:
Ik vind dit een -1, omdat het gewoon niks toevoegt mbt het onderwerp en puur om de flame gaat.
Anoniem: 169091 in 'nieuws: Apple: ook ontwikkelaars hebben rechten op Lodsys-patent'

Medestanders hierin of vinden jullie dit toch een 0?
Pittige mening, kan ik wel mee leven qua 0. Echter, is het naar mijn gevoel ook een gigantische flamebait. Dan kan hij beter dichtgeklapt zijn, alvorens honderd man hierop in gaat en een hele offtopic/flamewar gaat beginnen.

[Edit]Niet om het een of ander, maar ik word op -1 gemod voor een goed onderbouwede uitleg, en een mening die ik duidelijk onderbouw? 2x -1 en 2x 0? Die moegen best wel eens nagekeken worden:

Nazanir in 'nieuws: 'T-Mobile schrapt kwart Nederlands personeelsbestand''

[ Voor 23% gewijzigd door Nazanir op 24-05-2011 16:14 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is wel heel laag gemodereerd zeg :o Ik heb je een +2 gegeven voor de uitleg en onderbouwing. Die lage moderaties zullen nagekeken worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die heeft nog wel wat kickjes nodig om op +2 te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Bedankt voor de schopjes richting +2 :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat nu redelijk stevig op een terechte +2 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De benaming wordt in het artikel ook al genoemd,een +1 lijkt me dan ook wel genoeg. Het is dat hij op iemand reageert, anders was een 0 ook geen verkeerde score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die krijgt een mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Volgens mij staat de manier van reageren hem niet aan. En ook al zou je het als een nette vraag opvatten, dan nog is het niet relevant. Van mij een 0
haling in 'nieuws: Foxconn legt polijstafdelingen in fabrieken stil'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
pcgek schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:00:
Volgens mij staat de manier van reageren hem niet aan. En ook al zou je het als een nette vraag opvatten, dan nog is het niet relevant. Van mij een 0
haling in 'nieuws: Foxconn legt polijstafdelingen in fabrieken stil'
Hoe kan iemand voor die reactie +3 geven? Die mag wel eens nagekeken worden.
Overigens zijn er nog heel wat 0'tjes nodig voordat ie überhaupt op 0 komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

supestw in 'nieuws: Verhagen verbiedt providers extra geld te vragen voor voip of video'

Hoe kan iemand hier in godsnaam een +3 voor geven? Nog een beter schoolvoorbeeld van een fipo, en dus -1, kan je haast niet krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom krijgt deze post +3
Nazanir in 'nieuws: EU neemt Nederland als voorbeeld bij piraterijbestrijding'

Het is al tientallen malen, zo niet honderden malen aangetoond dat de omzetten van de platenindustrie gekelderd zijn in de laatste tien jaar ondanks on line verkopekanalen en deze persoon krijgt plus 3 punten voor een lange post waarbij hij suggerereert dat on line verkopen de oplossing zijn zonder enige feitelijke onderbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:10:
Waarom krijgt deze post +3
Nazanir in 'nieuws: EU neemt Nederland als voorbeeld bij piraterijbestrijding'

Het is al tientallen malen, zo niet honderden malen aangetoond dat de omzetten van de platenindustrie gekelderd zijn in de laatste tien jaar ondanks on line verkopekanalen en deze persoon krijgt plus 3 punten voor een lange post waarbij hij suggerereert dat on line verkopen de oplossing zijn zonder enige feitelijke onderbouwing
Sommige mensen beoordelen de kwaliteit van een post aan de hand van het aantal woorden. Ik ben het met je eens dat je er redelijk eenvoudig doorheen prikt.
Ik twijfel tussen de +1 en +2.
Omdat ik vaak aan de lage kant zit, toch maar een +2 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit naar beneden modden is natuurlijk zwaar meningmodden :N

Anoniem: 80466 in 'nieuws: EU neemt Nederland als voorbeeld bij piraterijbestrijding'

edit:
Al had de toon wel wat netter gemogen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Herman op 24-05-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik kwam inderdaad ook veel meningmodders tegen in dat nieuwsitem. Veelal krijgen reacties die pro downloaden zijn, hoge moderaties en visa versa.

* Herman zal vanavond nog wel wat moderaties uitdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

de 2x ongewenst kan ik idd niet plaatsen,maar je post is niet echt helder "raadt eens waar alle spam naartoe gaat." is geen uitleg, IMO, is een 0 goed te verdedigen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een paar +2 posts in het topic over de aanklacht waarbij een aantal toch echt over andere zaken begint dan de rechtszaak zelf of de gelijkenis tussen de produkten. Zie o.a. Anoniem: 390875 in 'nieuws: Samsung moet Apple nieuwe smartphones en tablets laten zien', maar er zijn er vele.

Ik ben op deze + 2 Nazanir in 'nieuws: Samsung moet Apple nieuwe smartphones en tablets laten zien' uitvoering ingegaan om duidelijk te maken dat het niets met patenten etc van doen heeft, maar die is natuurlijk nog niet gemodereerd. Gelukkig heeft mijn bovenbuurman al wel gezegd dat het niet klopt.
Het maakt echter hopelijk duidelijk dat het niets van doen heeft met wat er soms beweerd wordt in de +2 posts.

Topic wordt ook niet geholpen door het wat ongelukkige artikel dat expliciet zegt dat de advocaten (van Apple) nu inzage in de Samsung modellen krijgen.

De +3 posts vind ik zelf wel heel algemeen, maar misschien is dat inzichtvol voor anderen.

[ Voor 20% gewijzigd door max3D op 25-05-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik spreek ook nooit over een patent in mijn post, ik probeer zo duidelijk mogelijk uit te leggen waarom ik het een nog redelijk logische stap vind, en ik speculeer losjes over de toekomst wat betreft Apple. Dus om mij te oordelen over patenten geneuzel, geeft eerder aan dat jij mijn post niet goed gelezen hebt. Ik trek namelijk een vergelijking op uiterlijk, ik heb het niet 1x gehad over patent inbreuk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 22:34

loewie1984

music addict! pizza monster!!

is mijn post nu echt ongewenst?
loewie1984 in 'plan: Tweakers.net en BelCompany gaan samenwerken'

als het zo is heb ik er vrede mee, maar dan moet die boven me ook op -1

@onder, noem het aanvallen. Ik noem het aanspreken op gedrag. Als ie het echt zo but vind moet ie een review schrijven in plaats van onder elk topic of artikel weer zo'n sukkel die even tegen de schenen van een of andere doelgroep aan moet trappen.

[ Voor 33% gewijzigd door loewie1984 op 25-05-2011 15:41 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

loewie1984 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:22:

Ik vind van wel...

"Als jij het product zo incompetent vind, waarom vind ik dan geen review van jou!
Dan had je een klein beetje meer recht van spreken gehad. Oh wacht ik zie het al."

Dat vind ik nogal aanvallend op de persoon.

De post waarop jij reageert is off-topic maar niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
loewie1984 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:22:

@onder, noem het aanvallen. Ik noem het aanspreken op gedrag. Als ie het echt zo but vind moet ie een review schrijven in plaats van onder elk topic of artikel weer zo'n sukkel die even tegen de schenen van een of andere doelgroep aan moet trappen.
Ja die is ongewenst: je voorganger wil een punt maken over de kwaliteit van verkopen bij BelCompany en geeft hierbij (terecht of niet) een voorbeeld aan de hand van de Ipad om zijn punt duidelijker te maken. Vervolgens haal jij dat kleine stukje eruit en gaat daar een hoop heisa over maken (*iets met een mug en een olifant*), je reactie is dus verre van on-topic dus wordt het al nooit meer dan een 0. Het feit dat je hem dan nog aanspreekt op wat hij volgens jou fout doet zorgt voor een punt aftrek en dus een -1. Daarnaast vind ik de laatste zin behoorlijk onbeschoft en des te meer reden voor een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mellow Jack in 'nieuws: HTC overweegt openzetten bootloader Android-smartphones'

Ik vind dit geen +3 waard. Het is gewoon koppie-pasta van XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Wel netjes vertaald en relevant. +2 zou ik hem vanwege de bruikbare informatie wel geven.
Overigens is alles wat ik schrijf een knip-en-plakwerk van kennis opgedaan uit allerlei externe bronnen sinds geboorte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Topic zit alweer te vol dus deel XXII ;)
Het kleine-mismoderatietopic deel XXII

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.