Ik ben met mensen eens dat het fundamenteel ontopic is wanneer je goed
reageert op een reactie. Die eerste reactie kan semi-ontopic zijn en dus lager scoren op offtopic basis, de reactie daarop kan wel 100% ontopic zijn en dus de volle scoren pakken. Dat is al zolang ik meeloop gangbaar en kan ik tenminste als erhaal blijven handhaven.
Deze reacties hebben een ontopic reactie gegeven op een reactie op een reactie op een reactie enzovoort. Waar ze wel een fout mee hebben gemaakt is dat, toen ze de reactie schreven, vergaten dat ze zover offtopic zaten van het nieuwsbericht dat hun reply in werkelijk alle mogelijke nieuwsberichten had gekund. En wel zo dat een universele intelligente reactie (default +3-niveau zeg maar) dus op alle nieuwsberichten geparkeerd kan worden. Echter, ik ben ook van mening dat mensen hun nieuws of ei direct moeten posten op een moment dat het goed uitkomt. Een goede kernenergiediscussie beginnen in een serverhackbericht is absoluut niet het juiste moment kiezen om een intelligent verhaal af te steken. Erger nog, dat maakt de schrijver van een intelligent verhaal IMHO minder intelligent. Wanneer mensen niet goed kunnen bepalen in hoeverre het ontopic/offtopic is verdienen ze van mij al niet meer mijn moeite om die bepaling uit te brengen. Want hoe goed bedoeld ook, het
zijn offtopic reacties. Offtopic op het nieuwsbericht en offtopic op de directe replies... en zelfs offtopic op de reply op de reactie op het nieuws.
Een +1 voor de moeite is het hoogst haalbare en aangezien ik het niet waardeer een 0.
Het omgekeerde wil ik ook vermelden: ik kan vooraf zekere +3-replies bakken en wanneer de contekst het enigszins toelaat posten. Maar wie zit op een goed en zuiver epistel inzake VVD-politiek of chemische omleggingen te luisteren wanneer het nieuwsbericht over 12-Voltvoedingen gaat.
[
Voor 10% gewijzigd door
Delerium op 21-05-2011 13:39
]