Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.792 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hmm, deze krijgt +3 maar dat kan ik er echt niet van maken:

courtan in 'nieuws: Afbeelding toont vermoedelijk Android-smartphone Xperia Duo'

De post post concentreert zich op de foutieve dag bij datum combinatie maar dat is dan ook alles. Wat vinden jullie van deze? Must read?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:12
Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:39:

courtan in 'nieuws: Afbeelding toont vermoedelijk Android-smartphone Xperia Duo'

De post post concentreert zich op de foutieve dag bij datum combinatie maar dat is dan ook alles. Wat vinden jullie van deze? Must read?
Kan ook een telefoon zijn waarbij de datum en tijd niet is aangepast of zodanig is aangepast om misleidend over te komen. Niet perse een "must read" imo. Wel scherp opgemerkt, maar daar zie ik geen punten voor ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Wel scherp van de poster ,maar wat bewijst ie ermee? Ik denk zelf aan een +1

[ Voor 6% gewijzigd door pcgek op 18-06-2011 16:47 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:39:

Hij heeft het natuurlijk wel goed opgemerkt en het is natuurlijk een extra feit dat er bij toevoegt dat het waarschijnlijk een mock-up is ... ik zou gaan voor een +2 (+1.6 ofzo :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EvaluationCopy in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' krijgt zelfs van iemand een +3 terwijl posten over het tijdschrip van een andere post wat mij betreft een -1 is als er verder niets instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
max3D schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:49:
EvaluationCopy in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' krijgt zelfs van iemand een +3 terwijl posten over het tijdschrip van een andere post wat mij betreft een -1 is als er verder niets instaat.
Ik kan het wel apprecieren :p gewoon een 0 vind ik correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

max3D schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:49:
Dat tijdstip van posten is iets waar je regelmatig reacties over leest. Max 0 maar zeker geen +3. Die score krijgt de post namelijk ook. Zelf kan ik ook wel begrijpen dat we de opmerkingen over de auto submit tijd wel een keer zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:46:
[...]

Hij heeft het natuurlijk wel goed opgemerkt en het is natuurlijk een extra feit dat er bij toevoegt dat het waarschijnlijk een mock-up is ... ik zou gaan voor een +2 (+1.6 ofzo :p )
Ik vind het juist een schoolvoorbeeld van een +1 topic. Het draagt iets bij aan de discussie, maar niet meer dan dat. Er wordt te vaak onterecht een +1 gegeven voor het puur on topic zijn terwijl het wel iets moet toevoegen. Dat doet hij. Niet meer dan dat want dat het geen echt screenwshot van een toestel was leek al duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
max3D schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:55:
[...]

Ik vind het juist een schoolvoorbeeld van een +1 topic. Het draagt iets bij aan de discussie, maar niet meer dan dat. Er wordt te vaak onterecht een +1 gegeven voor het puur on topic zijn terwijl het wel iets moet toevoegen. Dat doet hij. Niet meer dan dat want dat het geen echt screenwshot van een toestel was leek al duidelijk.
Dan gaan we heel veel op 0 moeten modden... als dit een typische +1 is dan zien we er toch wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Dan gaan we heel veel op 0 moeten modden... als dit een typische +1 is dan zien we er toch wel heel weinig.
Zie discussie hier Cloud in "Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem" waar Cloud het met me eens lijkt te zijn. De FAQ lijkt mij ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Heeft niks met tweakers.net te maken, dus kan een niets toevoegende felicitatie wel op nul. Dat hij het zelf gebruikt heeft de lezer ook niets aan.
Louw Post in 'nieuws: Nederlandstalige Wikipedia viert tienjarig bestaan'

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 18-06-2011 17:24 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
max3D schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:00:
[...]

Zie discussie hier Cloud in "Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem" waar Cloud het met me eens lijkt te zijn. De FAQ lijkt mij ook duidelijk.
ik vind dat die reactie meer bijdraagt dan een gewone +1 reactie. Het is een twijfelachtige +2 (wat ik ook aangaf door +1.6 te zeggen) maar naar mijn idee steekt hij toch boven het gemiddelde uit. Dat iets op +1 meer moet zijn dan "ik ben het eens" maar zo wordt er op dit moment ook juist gemod. Maar nu ben ik voor de tweede keer vandaag dit topic aan het vervuilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
PietrKempy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:05:
[...]

ik vind dat die reactie meer bijdraagt dan een gewone +1 reactie. Het is een twijfelachtige +2 (wat ik ook aangaf door +1.6 te zeggen) maar naar mijn idee steekt hij toch boven het gemiddelde uit. Dat iets op +1 meer moet zijn dan "ik ben het eens" maar zo wordt er op dit moment ook juist gemod. Maar nu ben ik voor de tweede keer vandaag dit topic aan het vervuilen :)
Het is geen halszaak voor mij iig, maar ik vind inderdaad dat een +1 iets moet toevoegen aan een topic en daar voldoet hij aan en veel post niet.
Neem het volgende serietje (staan allemaal vlak bij elkaar)
Van-Z in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen'
Scorp in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen'
beiden op ongewenst gezet waarbij ik een 0 veel juister vind. Het zijn reacties op het topic dus niet ongewenst, maar ze voegen niets toe.
MMaster23 in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' krijgt dan een +1 voor een complottheorie van de koude grond, waar ik ook die een 0 waard vind.
Deido in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' vind ik dan een +1 omdat de posts een link naar de site van de jonge onderzoeker toevoegt waar je wat aan hebt. Idem voor deze Verwijderd in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' omdat hij een andere post goed compact weerlegt.

Deze serie stond toevallig naast elkaar. Er zijn duizenden en mogelijk betere voorbeelden, maar hier zie je ze in één context.

[ Voor 7% gewijzigd door max3D op 18-06-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
max3D schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Het is geen halszaak voor mij iig, maar ik vind inderdaad dat een +1 iets moet toevoegen aan een topic en daar voldoet hij aan en veel post niet.
Neem
beiden op ongewenst gezet waarbij ik een 0 veel juister vind. Het zijn reacties op het topic dus niet ongewenst, maar ze voegen niets toe.
MMaster23 in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' krijgt dan een +1 voor een complottheorie van de koude grond, waar ik ook die een 0 waard vind.
Deido in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' vind ik dan een +1 omdat de posts een link naar de site van de jonge onderzoeker toevoegt waar je wat aan hebt.

Deze serie stond toevallig naast elkaar. Er zijn duizenden en mogelijk betere voorbeelden, maar hier zie je ze in één context.
Die eerste 2 staan ondertussen juist (ik ben nog maar pas dat artikel aan het posten) die 3 staat nu ook op 0 en die laatste nog altijd op +1 8) Het is natuurlijk altijd zo dat als er maar 1 iemand of 2 personen een reactie modden er vaker iets verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
max3D schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Neem het volgende serietje (staan allemaal vlak bij elkaar)
Deido in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' vind ik dan een +1 omdat de posts een link naar de site van de jonge onderzoeker toevoegt waar je wat aan hebt. Idem voor deze Verwijderd in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' omdat hij een andere post goed compact weerlegt.

Eerste 2 duidelijk -1. Beiden voegen totaal niets toe aan het onderwerp en betuigen van slechte een poging om grappig te zijn = ongewenst.
De 3e reactie is een alu hoedje of complot reactie. Voegt niets toe, maar lijkt onschuldig. Een 0 voor de moeite.
De 4e twijfel ik nog over. Hij geeft in feite een link weer om te laten zien dat de leeftijd van de tiener op zijn eigen site niet is bijgewerkt. Wat hier de motivatie voor is, ik weet het niet, maar die link staat er niet met de bedoeling om informatief te zijn. Ik twijfel nog tussen een 0 of een +1. Het is dan wel ontopic, maar of het echt iets bijdraagt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ik vind ze grappig :s zelf geforceerd grappig zet ik rap op 0. De 4e is imo wel een +1 hij linkt mooi naar de jongen zijn website en dus een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

misschin een beetje vroeg,maar mn reactie staat op 0,
imo een dikke +1 waard
mrc4nl in 'nieuws: Scholier maakt eigen 8-bits-computer met eigen OS'

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
mrc4nl schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:49:
misschin een beetje vroeg,maar mn reactie staat op 0,
imo een dikke +1 waard
mrc4nl in 'nieuws: Scholier maakt eigen 8-bits-computer met eigen OS'
Ik zie geen mismods voor jouw post. Wat is precies de bedoeling van je opmerking in deze thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Reactie stond op 0 en hij wilde hem graag op +1 hebben misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:05:
Die reactie is nog nauwelijks gemod. Hij staat nu op +1, maar ik zie verder geen mismods. Is dat niet waar het hier in dit draadje om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:05:
jah, nu ik je reactie lees, is dit topic niet echt bedoeld voor moderaties te vragen.
allees mismoderaties te behandelen...
maar er werd weinig gemodereerd, en dacht dat een post is dit topic mij meer moderaties zou opleveren..

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
De 2x +3 mag wel nagekeken worden in deze post:

supersnathan94 in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Ik kom niet verder dan een +1, alhoewel een opsomming van al veel besproken feiten niets toevoegd. Het gaat in ieder geval wel over het onderwerp zelf. Maar +3 en +2 is ie zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:08:
[...]

Die reactie is nog nauwelijks gemod. Hij staat nu op +1, maar ik zie verder geen mismods. Is dat niet waar het hier in dit draadje om gaat?
Was idd nog nauwelijks gemod. Zijn reactie is van 15.34 uur,dus is het niet zo vreemd dat hij het hier komt melden. Voor hetzelfde geld komt er niemand meer langs om het recht te trekken,en dan blijft ie op 0 staan. Dat de poster hier dan om gerechtigheid komt vragen is niks mis mee. Dit topic is hoofdzakelijk bedoeld om reacties aan te dragen die effectief op een verkeerde score staan, dat kunnen we dan gezamenlijk rechttrekken. Mismodders opsporen is maar bijzaak :P

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 18-06-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:30:
[...]

Was idd nog nauwelijks gemod. Zijn reactie is van 15.34 uur,dus is het niet zo vreemd dat hij het hier komt melden. Voor hetzelfde geld komt er niemand meer langs om het recht te trekken,en dan blijft ie op 0 staan. Dat de poster hier dan om gerechtigheid komt vragen is niks mis mee. Dit topic is hoofdzakelijk bedoeld om reacties aan te dragen die effectief op een verkeerde score staan, dat kunnen we dan gezamenlijk rechttrekken.Mismodders opsporen is maar bijzaak :P
Nouja, dan zal ik de titel van deze topic wel verkeerd begrepen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:04:
Heeft niks met tweakers.net te maken, dus kan een niets toevoegende felicitatie wel op nul. Dat hij het zelf gebruikt heeft de lezer ook niets aan.
Louw Post in 'nieuws: Nederlandstalige Wikipedia viert tienjarig bestaan'
Denk dat het in dit geval wel een aardige felicitatie is. De felicitatie heeft denk ik eerder betrekking op de nederlandstalige Wikipedia dan Tweakers.net. Ik kan er nog wel een +1 voor bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik bedoelde te zeggen dat als het artikel nu over tweakers.net zou gaan dan is dat 'eigen',en dan leggen we de lat meestal wat lager en modden iets minder streng. Nu is het 10 jarig bestaan van een andere site en dan wil ik gewoon reacties zien die iets toevoegen. Die ik aanhaalde komt wmb niet in aanmerking voor de +1 :)

edit:

@Poops_ McGhee

Mijn eerste reactie was misschien wat onduidelijk,vooral voor mensen die hier nog niet zo lang zijn. Tis niet dat ik je wil beïnvloeden om een bepaalde score te geven,maar je zou ook nog mee kunnen laten wegen dat de poster nooit in 1 minuut het artikel gelezen(inc linkjes) kan hebben en reageren. Maar net wat je zegt, ieder zijn visie .

[ Voor 36% gewijzigd door pcgek op 18-06-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:55:
Ik bedoelde te zeggen dat als het artikel nu over tweakers.net zou gaan dan is dat 'eigen',en dan leggen we de lat meestal wat lager en modden iets minder streng. Nu is het 10 jarig bestaan van een andere site en dan wil ik gewoon reacties zien die iets toevoegen. Die ik aanhaalde komt wmb niet in aanmerking voor de +1 :)
Ieder natuurlijk zijn manier om een reactie te beoordelen. Ik vind het niet echt een nieuws item waar te streng moet worden gekeken, maar ieder zijn manier dus. Niks mis mee. Ik haalde alleen je uitleg die je net geeft niet uit de eerste opmerking van je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Poops_McGhee schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:28:
De 2x +3 mag wel nagekeken worden in deze post:

supersnathan94 in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Ik kom niet verder dan een +1, alhoewel een opsomming van al veel besproken feiten niets toevoegd. Het gaat in ieder geval wel over het onderwerp zelf. Maar +3 en +2 is ie zeker niet.
Dat niet alleen, ik vind dit ook niet de manier om een post te schrijven:
kerol. het gaat echt niet alleen om de vorm van de telefoon zelf hoor. nee ok de materiaal en kleurkeuze. de overige vormen de toetsen plaatsing/vormgeving.
Ik trek een punt af; max +1 imho.

Wat vinden jullie van deze: Frietsaus in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II' ?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 18-06-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:30:
[...]

Was idd nog nauwelijks gemod. Zijn reactie is van 15.34 uur,dus is het niet zo vreemd dat hij het hier komt melden. Voor hetzelfde geld komt er niemand meer langs om het recht te trekken,en dan blijft ie op 0 staan. Dat de poster hier dan om gerechtigheid komt vragen is niks mis mee. Dit topic is hoofdzakelijk bedoeld om reacties aan te dragen die effectief op een verkeerde score staan, dat kunnen we dan gezamenlijk rechttrekken. Mismodders opsporen is maar bijzaak :P
Als dat zo is dan zou ik voor bijv. deze post ook wel eens willen vragen of max3D in 'nieuws: Samsung kondigt vier nieuwe zakelijke monitorlijnen aan' een +1 is, terwijl ik zelf het bronartikel nacheck, feiten eruit toevoeg, uitleg waarom sommige eigenschappen van monitoren zo belangrijk zijn en een bijdrage lever aan de vergelijking met de Apple Cinema die daar om de een of andere reden ter sprake kwam.

Idem voor de +1 op deze post max3D in 'nieuws: Dief plundert Bitcoin-rekening met half miljoen virtuele dollars'

Het is niet mijn eerste van zo´n niveau die op een +1 blijft staan omdat er maar één of enkele personen naar gekeken heeft en als dat een +1 is, moet ik mijn eigen criteria voor +1 nog verder opschroeven en ik ben al vrij streng net als Bor de Wollef en Cloud.

[ Voor 7% gewijzigd door max3D op 18-06-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die is wat mij betreft absoluut meer waard dan de +1 waar de post jammerlijk op is blijven steken. Helaas kan ik daar geen punten meer verspijkeren om hem recht te trekken. Ik vind die post, indien je alles bij het rechte eind hebt, erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

ILUsion in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'
Een +2 voor deze reactie vind ik prima, maar ik vind 'm niet zo bijzonder dat hij +3 waard is.

btw, echt 0, terwijl ik gewoon inhoudelijk inga op de parent, die wel +1 krijgt?
Ghost Dog in 'nieuws: 'Update HTC Desire begint volgende week''
Ook al is het maar één modder.

[ Voor 35% gewijzigd door Ghost Dog op 18-06-2011 22:54 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Beetje denigrerende toon. Naar mijn mening niet echt een toon die je gaat helpen om je punt duidelijk te maken. Op zijn hoogst een 0 voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Poops_McGhee schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:26:
[...]

Beetje denigrerende toon. Naar mijn mening niet echt een toon die je gaat helpen om je punt duidelijk te maken. Op zijn hoogst een 0 voor de moeite.
Helemaal wat ik er ook van dacht. Voor de rest voegt de post ook weinig toe. Ik heb 0 gegeven voor de moeite net als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:55[/message]:[/b]

edit:

@Poops_ McGhee

Mijn eerste reactie was misschien wat onduidelijk,vooral voor mensen die hier nog niet zo lang zijn. Tis niet dat ik je wil beïnvloeden om een bepaalde score te geven,maar je zou ook nog mee kunnen laten wegen dat de poster nooit in 1 minuut het artikel gelezen(inc linkjes) kan hebben en reageren. Maar net wat je zegt, ieder zijn visie .
Grappig dat ik dan in je Ava "Focus op de lezer" zie staan, dat komt dan een beetje raar over ;). Maar dat terzijde,

Uiteraard heb ik naar de tijden gekeken waarin hij zijn FiPo heeft geplaatst, echter in dit geval laat het artikel en zijn titel weinig te raden over. Om nu elke FiPo te bestraffen n.a.v. het tijdsbestek waarin het geplaatst is lijkt me nu ook niet helemaal de bedoeling. Zeker niet als de inhoud, zoals in dit geval, niet van het onderwerp afwijkt of aantoont dat er werkelijk niet gelezen is (denk aan domme vragen die in het artikel zelf uitgelegd worden). Je zal mij niet snel beinvloeden in mijn beoordelingen. Dat zal de tweakers zelf ook niet lukken, ook al ben ik het nog zo met ze eens of oneens. Ik beoordeel een reactie naar de waarde in de thread zelf en niet naar mijn eigen of iemands mening. Dat doe ik al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:24:
[...]

Die is wat mij betreft absoluut meer waard dan de +1 waar de post jammerlijk op is blijven steken. Helaas kan ik daar geen punten meer verspijkeren om hem recht te trekken. Ik vind die post, indien je alles bij het rechte eind hebt, erg interessant.
Ik heb bij het rechte eind anders zou ik het niet posten :) Ik meen dat overigens wel, want ik zie zat interessant klinkende verhalen die niet kloppen en probeer die dan soms recht te zetten. Die krijgen nl al snel een +2 of +3 en dan is een tegenverhaal effectiever dan hier zeggen dat een andere post onterecht hoog staat.

Het is iig goed te horen dat jij het ook meer dan een +1 waard vind, want wij zijn beiden van de lijn dat je een +1 al moet verdienen. Vandaar ook die twee voorbeelden die gewoon op een +1 blijven staan,terwijl de ontdekking dat de datum niet klopt in een geshopte camera al een +2 gegund word.Daar zit mijn verwarring over de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' interessant? ja. informatief? ja. on-topic? nee. imo verdient die dus een +1 en geen +2.

Verwijderd in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' kan nog een klein tikje naar de -1 gebruiken. Die gebruiker verliest veel karma op dat artikel :s

[ Voor 34% gewijzigd door PietrKempy op 19-06-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Poops_McGhee schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:57:
[...]

Grappig dat ik dan in je Ava "Focus op de lezer" zie staan, dat komt dan een beetje raar over ;). Maar dat terzijde,
Er zijn 2 zaken bij het modereren die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn: Het beoordelen voor de lezer en het belonen van de poster. Soms kun je reacties tegenkomen waarvan je denkt, het heeft wel meerwaarde voor de lezer,dus interessant of spotlight,maar eigenlijk wil ik de poster niet belonen met een +2 of +3,want dat verdiend hij(kan om uiteenlopende redenen zijn) gewoon niet. Op zo'n moment is het voor mij: Focus op de lezer,en vergeet even de beloning die er aan vastzit voor de poster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PietrKempy schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:20:
Verwijderd in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen' interessant? ja. informatief? ja. on-topic? nee. imo verdient die dus een +1 en geen +2.
Compleet offtopic zo te zien. Ik ga voor de 0. Erg veel slechte reacties in dat topic trouwens, tot discussies over Justin Bieber aan toe :X

Waarom krijgt deze +2 :?
Voxyn in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen'

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 19-06-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:14:
[...]

Er zijn 2 zaken bij het modereren die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn: Het beoordelen voor de lezer en het belonen van de poster. Soms kun je reacties tegenkomen waarvan je denkt, het heeft wel meerwaarde voor de lezer,dus interessant of spotlight,maar eigenlijk wil ik de poster niet belonen met een +2 of +3,want dat verdiend hij(kan om uiteenlopende redenen zijn) gewoon niet. Op zo'n moment is het voor mij: Focus op de lezer,en vergeet even de beloning die er aan vastzit voor de poster :)
Ja, snap ik, maar daar ging mijn opmerking niet over. Mijn opmerking ging over het deel dat ik vetgedrukt in de quote in mijn eerste reactie heb weergegeven. Uitleg: als jij alleen makkelijker begrepen kan worden door mensen die hier al langer rondlopen, dan focus je dus niet op "de lezer", want ook mensen die korter rondlopen zijn "de lezer", maar daar wordt dan minder op gefocused, snap ie? :)

Het is overigens geen kritiek, hoor. Begrijp me niet verkeerd. Het was in mijn ogen even een grappige tegenstrijdigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Compleet offtopic zo te zien. Ik ga voor de 0. Erg veel slechte reacties in dat topic trouwens, tot discussies over Justin Bieber aan toe :X

Waarom krijgt deze +2 :?
Voxyn in 'nieuws: Tiener bouwt detector voor nucleaire bommen'
Pilskin is een schoolvoorbeeld van een 0. Het raakt kant noch wal met het nieuws item.

Voxyn's opmerking vind ik een verkapte bash. Even getwijfeld over een 0 of -1, maar ben toch voor de -1 gegaan (oneliner just for the sake of posting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is dit voldoende voor de +3? Ik vind het een nette inzichtelijke post die veel toevoegt bij het topic.

knirfie244 in 'nieuws: Gigabyte toont Llano-moederborden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:47:
Is dit voldoende voor de +3? Ik vind het een nette inzichtelijke post die veel toevoegt bij het topic.

jep. die +1's zijn sowieso te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:47:

Ik heb er een +2 voor gegeven, want hij is inderdaad informatief. Maar het is naar mijn mening niet een echte spotlight, want ondanks dat hij een hoop info goed weergeeft komt het niet tot een allesbeslissende ontknoping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze is totaal oninteressant en wat mij betreft niet meer dan 0; Verwijderd in 'meuk: Directory Opus 10.0.1.0'

Idem; Verwijderd in 'meuk: Directory Opus 10.0.1.0'

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 19-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Voor beiden kom ik niet verder dan een +1. Die toegekende +2's begrijp ik niet.

madmaxnl in 'reviews: E3: Mass Effect 3 '

Sjekster in 'reviews: E3: Mass Effect 3 '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Overigens vind ik deze totaal geen +3 en 6x +2 waard. Simpele observatie als deze = informatief...... hoe?

F4c2Q in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

[ Voor 11% gewijzigd door Poops_McGhee op 19-06-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Poops_McGhee schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:24:
Overigens vind ik deze totaal geen +3 en 6x +2 waard. Simpele observatie als deze = informatief...... hoe?

F4c2Q in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'
Ik ook niet. De +3 kan is zeker niet begrijpen. Ik heb een +1 gegeven en hem daarmee netto ook op +1 gezet.

Ik krijg zelf trouwens een 0 op een relevante opmerking: Bor in 'meuk: Hitman Pro 3.5.9 build 124'

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 19-06-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Kan iemand anders ook even een -1 zetten voor deze persoonsaanval Verwijderd in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II' Niet de eerste van Apple idolaat Bakman die in elk topic wel zo tekeer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

max3D schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:04:
Kan iemand anders ook even een -1 zetten voor deze persoonsaanval Verwijderd in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II' Niet de eerste van Apple idolaat Bakman die in elk topic wel zo tekeer gaat.
Die post staat reeds op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:07:
[...]

Die post staat reeds op -1.
Mooi. Ik postte gelijk na mijn -1 die net niet genoeg was. Hier nog één zelfde bakman en zijn favoriete onderwerp. Verwijderd in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Moet even weg, maar wie tijd heeft zou alle bakmans eens in de search moeten gooien over dit en andere apple topics. Het is een vast patroon om dan maar op de man te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
max3D schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:11:
[...]

Mooi. Ik postte gelijk na mijn -1 die net niet genoeg was. Hier nog één zelfde bakman en zijn favoriete onderwerp. Verwijderd in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II'

Moet even weg, maar wie tijd heeft zou alle bakmans eens in de search moeten gooien over dit en andere apple topics. Het is een vast patroon om dan maar op de man te spelen.
Oordeel niet teveel op de man af. Ik weet dat hij wat pro-Apple kan reageren, maar het is geen regel dat hij daarmee beledigend of dergelijken is. Ik heb meerdere reacties van hem gezien en ben vaker met hem in conclaaf geweest, maar ik heb er zelf niet een heel negatief gevoel bij. Ieder zijn heug en zijn meug. Net zo goed als bijv. ikzelf Apple kan bekritiseren, mag hij in de verdediging om zijn standpunt te verdedigen. Soms doet hij dat acceptabel en soms gaat hij over de schreef.

Edit:

Over de gelinkte reactie ben ik aan het twijfelen. Enerzijds laat hij zachtjes weten dat hij vindt dat t.net over het algemeen niet zo Apple minded is (ref. "het plaatje van de icoontjes is alleen maar om de olie op het t.net vuur te gooien") en dat mensen kortzichtig zijn, in zijn ogen. Kan je zien als beledigend en beoordelen als ongewenst.
Anderzijds is het een aanvulling op discussies als niet iedereen hetzelfde denkt, uiteraard wel binnen de perken. Ik doe voor nu even een 0.

[ Voor 19% gewijzigd door Poops_McGhee op 19-06-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

max3D schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:11:
[...]

Die vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Een 0 kan daar ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:17:
[...]

Die vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Een 0 kan daar ook denk ik.
Dus ´jij moet nodig even de aanklacht lezen, zoveel kortzichtige reacties hier.

het gaat hier om een document van 63 paginas waarin word uitgelegd wat het issue van apple vs samsung is. dat gaat heel wat verder dan wat iconen. het plaatje van de icoontjes is alleen maar om de olie op het t.net vuur te gooien, zie je reactie.

dit is gewenst gedrag? Er staan tientallen reacties van mensen die duidelijk grote delen van het document gelezen hebben en hij gooit alle bovenstaande reacties hooghartig weg met de ridicule suggestie dat het plaatje van de iconen alleen maar in de aanklacht zit om olie op het t.net te gooien.

Ik heb de hele aanklacht al gelezen voor hij op t.net verscheen en dit slaat niet alleen nergens op, het wordt boven hem vele, vele malen gedemonstreerd dat mensen met veel meer kennis van auteurs-en patent recht op t.net al gereageerd hebben en toch meent hij de community te moeten beledigen. Dat vind IK iig ongewenst gedrag.

En nee, ik beoordeel Bakman niet op zijn meningen, Dat hij hartstochtelijk Apple fanboy is moet hij zelf weten. Dat hij in ieder topic over een telefoon of pad Apple er plots bijbetrekt vervuilt echter veel topics met een complete off topic thread. Dat hij er een gewoonte van maakt mensen daarbij uit te schelden vind ik reden om hem daar op te wijzen door minstens dat soort reacties op -1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
simplicidad in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II' Ongelooflijke beledigingen, 114 -1 mods, maar dankzij 10 +3 nog steeds op 0. Kan zijn dat de beledigingen later toegevoegd zijn want er is een edit. Kan een mod kijken of de +3 gevers dit deden voor de edit met de beledigingen en kan de post nog een duwtje -1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
max3D schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:42:
simplicidad in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II' Ongelooflijke beledigingen, 114 -1 mods, maar dankzij 10 +3 nog steeds op 0. Kan zijn dat de beledigingen later toegevoegd zijn want er is een edit. Kan een mod kijken of de +3 gevers dit deden voor de edit met de beledigingen en kan de post nog een duwtje -1 krijgen.
Deze is al eerder gemeld en er is al op gereageerd. Die belediging stond er al, voordat er een berg -1 beoordelingen werden toegepast. Het verbaast me overigens wel dat -114 het niet van +30 kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
vgroenewold in 'nieuws: Apple breidt aanklacht tegen Samsung uit met Galaxy S II' deze en de reactie onder mij hebben een -1 gekregen, wat mij erg overdreven lijkt.

edit: Merci!

[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 19-06-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

die -1 gevers zijn idd mismodders, er staat niets ongewenst in.
jij en die ander staan nu op +1

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 19-06-2011 17:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom krijgt deze 3? Niet meer dan een niet onderbouwde complot theorie...
SeelenSchmerz in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad ja............. +3 x zoveel, +2? I don't think so. Boost @ 0 hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Jejking op 19-06-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Weer zo'n typisch alu hoedje. Hoe men daar inderdaad een +3 voor kan modden is een werkelijk raadsel. Mjah, zal de amerikaanse overheid ook wel achter zitten. Hier in ieder geval niet!
Ik vind een aantal van de reacties op die post overigens echt geen +1 waard. Heb die maar meteen op een 0 gemod.

[ Voor 9% gewijzigd door Poops_McGhee op 19-06-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dat was één moderator die een boost heeft gebruikt. Is nagekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Enfer in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'

Grappenmaker +1. Jammer alleen dat er iemand in een kwaad daglicht wordt gezet, ook al is het grappig bedoeld. Weg ermee. -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jejking schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:12:
Enfer in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'

Grappenmaker +1. Jammer alleen dat er iemand in een kwaad daglicht wordt gezet, ook al is het grappig bedoeld. Weg ermee. -1.
Die staat redelijk stevig op -1:

+2 Informatief 1
+1 On-topic 2
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
40x +3? Ik kan me niet voorstellen dat dat meer moet zijn dan een +1.

Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je ziet ook wié het post? Ik vind 'm een +2.
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:17:
[...]

Die staat redelijk stevig op -1:

+2 Informatief 1
+1 On-topic 2
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 22
Overigens grappig dat die joepie91 dezelfde Joepie blijkt te zijn als uit het nieuwsbericht...... Weirdness.

[ Voor 79% gewijzigd door Jejking op 19-06-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Jejking schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:22:
Natuurlijk zie ik wie het post. Dat doet niet af dat het met +3 moet blijven beoordeeld. Staat ondertussen al op 47x +3. Over mismods gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het had zomaar gekund dat je de link niet had gelegd, niets is menselijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Jejking schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:25:
Het had zomaar gekund dat je de link niet had gelegd, niets is menselijker ;)
Ik lees berichten echt wel door. Anders zou ik me niet eens bezighouden met mods at all. En al had ik het bericht niet eens gelezen, het lijkt me toch wel heel moeilijk om deze link te missen.
En, btw, ook al is het Hare Majesteit de Koningin, die post is IMO niet meer dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jejking schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:22:

[...]

Overigens grappig dat die joepie91 dezelfde Joepie blijkt te zijn als uit het nieuwsbericht...... Weirdness.
stom toeval. en met 377.735 users een aanweze kans dat de naam bestaat..

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zo te zien zijn er een aantal users die joepie wel aardig vinden. Hij krijgt hoge scores voor deze inhoudsloze post. Wmb max een 0
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'

edit:

Bij nader inzien toch maar op +1 gezet :) Wat een klote artikel zeg, wie verzint dit.? Het lijkt wel een openbare rechtzitting. Als ik die joepie was had ik geen commentaar gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door pcgek op 19-06-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoho..... Inhoudsloos..... Iemand mag best zijn kant van de zaak belichten. Om zómaar alles af te doen gaat me dan weer wat te ver. Een +3 is uiteraard overdreven. FYI: +1, boosted.

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 19-06-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, had ze al gemeld hierboven. Hoe iemand daar in godsnaam een +3 kan geven ontgaat me helemaal. Dit is echt modmisbruik van het meest duidelijke soort. Zelfs die 0's is al op het randje...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Het zal in deze thread gaan barsten van de mismods. Vele sympathie mods en niets meer dan dat. Als het eens mogelijk was om dit draadje qua mods op slot te zetten, dan heeft dat wel mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:11:
Idd, had ze al gemeld hierboven.
offtopic:
My bad, ik had eerst even moeten refreshen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Np ;)

dakka in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'

Die +2 en zelfs +3 mogen ook wel onderzocht worden, is gewoon een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Yep, poster geeft het bovendien zelf al aan in zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Al deed ie dat niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
* Dirk knipt even wat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Vergeet de rest niet bij te knippen. Er zijn nog wel wat meer linkjes in dat draadje te vinden:

bijvoorbeeld. *snip, snip*

[ Voor 15% gewijzigd door Poops_McGhee op 19-06-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Mja, ik heb het nieuwsbericht niet afgezocht op verdere linkjes, dus als er meer staat, gewoon melden. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Dirk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:22:
Mja, ik heb het nieuwsbericht niet afgezocht op verdere linkjes, dus als er meer staat, gewoon melden. :)
Ik denk ook dat er even mag worden gekeken naar het aantal +3's op deze reactie:

Het aantal blijft nog steeds oplopen en staat ondertussen al op 132x +3. Lijkt mij geen zuivere koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik denk dat die wel meevalt. Die geeft geen directe links naar de persoonlijke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Poops_McGhee schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Ik denk ook dat er even mag worden gekeken naar het aantal +3's op deze reactie:

Het aantal blijft nog steeds oplopen en staat ondertussen al op 132x +3. Lijkt mij geen zuivere koffie.
Dat het geen +3 is betekend nog niet direct dat het een -1 is. ;)
Ook daar de naam maar even uitgeknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
Mwah, dan zou deze eventueel ook te overwegen zijn?

offtopic:
Intensief nieuwsitem voor de crew

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Dirk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:34:
[...]

Dat het geen +3 is betekend nog niet direct dat het een -1 is. ;)

[...]

Ook daar de naam maar even uitgeknipt.
Ik heb -1 gemod met boost om wat te niveleren. Heeft niet veel zin als het blijft oplopen, maar mocht de tij keren, dan komt ie wellicht wat sneller op de normale waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En dat schijnt nu nét niet de bedoeling te zijn.
Herman87 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:37:
Mwah, dan zou deze eventueel ook te overwegen zijn?

offtopic:
Intensief nieuwsitem voor de crew
Kanonnen... wat is het vandaag, de Dag van de Persoonsgegevenspublicatie? :X

[ Voor 82% gewijzigd door Jejking op 19-06-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Jejking schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:40:
En dat schijnt nu nét niet de bedoeling te zijn.
Als de waardering van die post op het juiste niveau komt, dan pas ik mijn keuze heus wel aan. -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sowieso, met die post heeft dat allang geen zin meer. Daarnaast, vergeet je het, val je dadelijk in de categorie afwijkend modgedrag en kan je fluiten naar je boosts/karma. Ik zou 't niet doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Inderdaad: compensatiemodden is net zo fout als meningmodden*. :)

*Of om welke reden deze reactie ook zoveel +3 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Jejking schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:42:
Sowieso, met die post heeft dat allang geen zin meer. Daarnaast, vergeet je het, val je dadelijk in de categorie afwijkend modgedrag en kan je fluiten naar je boosts/karma. Ik zou 't niet doen iig.
Om je heel eerlijk te zeggen kan me de boosts en karma eigenlijk niet zoveel schelen. Daar mod ik ook helemaal niet voor. En ik denk dat het wel goed is als niet iedereen op dezelfde wijze mod. Dat is goed voor de diversiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Dirk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:45:
Inderdaad: compensatiemodden is net zo fout als meningmodden*. :)

*Of om welke reden deze reactie ook zoveel +3 krijgt.
Met compensatiemodden probeer ik de reactie naar de beoordeling te krijgen die het zou moeten hebben zonder de mismods.
Bij mismodden zou ik de reactie juist naar een onechte beoordeling helpen. Ik zie daar toch wel degelijk verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Er is inderdaad een duidelijk verschil in intentie, maar daarmee mag het nog niet. Je hoort gewoon die score te geven die een reactie waard is en niet anders. Ik kan overigens het verschil ook niet zien als ik jouw moderaties controleer, dus jouw rechten gaan net zo makkelijk uit als die van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
@ Poops_McGhee

Zie de mod-FAQ :)
Strategisch stemmen

Strategisch stemmen door een beoordeling hoger of lager te geven dan de gewenste score van de reactie wordt beschouwd als misbruik van het moderatiesysteem. Een voorbeeld van een dergelijke situatie is een reactie die een gemiddelde score heeft van +1 en die jij op 0 waardeert. Als er reeds veel moderaties zijn gedaan, is het mogelijk dat een moderatie op 0 onvoldoende is om het gemiddelde te verlagen van +1 naar 0. Een beoordeling met -1 zou dat effect wel kunnen bereiken. Dit is echter ongewenst gedrag. Als sterke afwijkingen van het gemiddelde vaak voorkomen zal de modBot overgaan tot een downgrade van het moderatorniveau of tijdelijke deactivatie van de modrechten.
(Bij herhaaldelijk overtreden kan de crew je moderatierechten innemen)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Nouja, dan hoop ik maar dat deze mod methode zijn doel een keer gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wordt maar snel wakker. Geen enkele methode wordt ooit perfect. Deze niet, de volgende ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar slaat dit op??? als jullie met joepie91 komen kan ik dat simpelweg in Google gooien, als die links komen van de eerste pagina zoek resultaten. Ik heb hier duidelijk met een stel farizeeërs te maken.
Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.