Is allang geknipt, 45 min geleden. Even blijven opletten.
Verwijderd
tel eens 1 en 1 bij elkaar op....Jejking schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:05:
Is allang geknipt, 45 min geleden. Even blijven opletten.

Volgens mij heeft dat te maken met artikel 11.2 van de voorwaardenVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:04:
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'
Waar slaat dit op??? als jullie met joepie91 komen kan ik dat simpelweg in Google gooien, als die links komen van de eerste pagina zoek resultaten. Ik heb hier duidelijk met een stel farizeeërs te maken.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Rechtstreekse linkjes maken het opzoeken en eventueel belagen van hem nog gemakkelijker en dat is dus niet de bedoeling.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:04:
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'
Waar slaat dit op??? als jullie met joepie91 komen kan ik dat simpelweg in Google gooien, als die links komen van de eerste pagina zoek resultaten. Ik heb hier duidelijk met een stel farizeeërs te maken.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Ik wist het! de voorwaarden, altijd heel fijn om lekker subjectief mee te schermen.Herman87 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:07:
[...]
Volgens mij heeft dat te maken met artikel 11.2 van de voorwaarden

1 het zijn geen persoonsgegevens maar links, 2 alle links wijzen naar sites die joepie91 zelf op het openbare web heeft gedumpt en dus OPENBAAR gemaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 00:16 . Reden: aanvulling ]
Ik vind het zo´n uitzonderlijk geval dat in dit geval een spotlight wel terecht was. Mods denken terecht dat dit dit eruit moet springen en daar ben ik het mee eens. Het artikel zelf geeft er aanleiding toe. De redactie had kunnen en dus moeten weten dat de eerste google hit de persoons naam was. Een rectificatie door de getroffenene mag er dan van mij best uitspringen.Dirk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:34:
[...]
Dat het geen +3 is betekend nog niet direct dat het een -1 is.
[...]
Ook daar de naam maar even uitgeknipt.
Uitzonderlijke geval, uitzonderlijke maatregelen.
Gelegd naast de criteria: is het een must read voor de lezer zeg ik ja. Gezien vanuit de poster beloning, het andere doel zeg ik ook ja.
[ Voor 6% gewijzigd door max3D op 20-06-2011 00:16 ]
Ok speciaal voor jou even uitgebreid: geen persoonsgegevens waar dan ook. Doet Tweakers niet, doen gebruikers niet. Zie jij ze in 't artikel staan? Nee he? Zie je ze in jouw post staan? Nee he? 1 en 1 is idd 2. Edit: en uiteraard kan je nooit altijd alles stilhouden. Er is altijd wel iemand die ff de boel bij elkaar googlet. Daar heeft een Tnet echter niets mee van doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Jejking op 20-06-2011 00:17 ]
Verwijderd
.....Jejking schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:15:
[...]
Ok speciaal voor jou even uitgebreid: geen persoonsgegevens waar dan ook. Doet Tweakers niet, doen gebruikers niet. Zie jij ze in 't artikel staan? Nee he? Zie je ze in jouw post staan? Nee he? 1 en 1 is idd 2. Edit: en uiteraard kan je nooit altijd alles stilhouden. Er is altijd wel iemand die ff de boel bij elkaar googlet. Daar heeft een Tnet echter niets mee van doen.
Wulfklaue in 'nieuws: Amerikaanse Senaat trekt mogelijk stekker uit railgun-onderzoek' krijgt veel +3´s en +2´s maar is bij goede lezing een samenraapsel van broodjes aap. Geen tijd voor een inhoudelijke weerlegging, maar ik vind het gewoon een +1 omdat de lezer niets met dit samenraapsel kan. Dat de atoombom medisch ingezet wordt is larie en atoomonderzoek voor medische doeleinden werd al door Madame Curie gedaan, etc. Leuke zinnen, maar op het niveau van de oudere lagere school waar we dankbaar moesten zijn voor tefal pannen dankzij Kennedy´s ruimte programma 
Met een conclusie als ´Anyway... Door kortzichtig te denken, is juist waarom vele landen zo achterlopen op de VS jammer genoeg.´ heb je het misschien goed geprobeerd, maar is het een keurige, lange +1
Met een conclusie als ´Anyway... Door kortzichtig te denken, is juist waarom vele landen zo achterlopen op de VS jammer genoeg.´ heb je het misschien goed geprobeerd, maar is het een keurige, lange +1
[ Voor 10% gewijzigd door max3D op 20-06-2011 01:06 ]
kozue in 'nieuws: Microsoft keurt 'jailbreaktool' Windows Phone goed' probeert alle flame wars tegelijk open te breken.
BoringDay in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'
Duidelijk geen +3 uiteraard.
staat nu wel goed op 0, net als de post erboven.
Ackermans1973 in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'
+3 gevers hebben het ook wel gehad met hun rechten.
Duidelijk geen +3 uiteraard.
staat nu wel goed op 0, net als de post erboven.
Ackermans1973 in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update'
+3 gevers hebben het ook wel gehad met hun rechten.
[ Voor 31% gewijzigd door Bron op 20-06-2011 02:17 ]
Hier kan ik me heel goed in vinden. Joepie91 wordt in het artikel zo'n beetje neergezet als hoofd medeplichtige en dan is mijn inziens eigenlijk alles wat hij ter verdediging aandraagt belangrijk om te weten.max3D schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:10:
[...]
Ik vind het zo´n uitzonderlijk geval dat in dit geval een spotlight wel terecht was. Mods denken terecht dat dit dit eruit moet springen en daar ben ik het mee eens. Het artikel zelf geeft er aanleiding toe.
Naar mijn mening gaat de auteur van het artikel ook wel erg ver,hij had eerst contact moeten maken met joepie om zijn verhaal aan te horen. Maar wat maakt het uit, hij is niet bereikbaar dus plempen we het er zo maar neer. Echt waardeloos dat iemand zonder wederhoor op deze manier in diskrediet wordt gebracht .
Ziet er behoorlijk negatief uit,hoger dan een 0 kom ik niet. Als het niet om een Poll zou gaan zou je zelfs aan een -1 kunnen denken.tweaker2010 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:44:
jmxd in 'poll: iSamsung'
Deze heeft onterecht +3 gekregen, is hoogstens +1 waard.
[ Voor 19% gewijzigd door pcgek op 20-06-2011 15:04 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik vind het gewoon een keiharde trol icm die smileys. -1.
Lennie in 'nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update' +3 is niet op zijn plaats hier. Toch maar eens bekijken? (staat ondertussen wel gewoon op +1)
nog een mismod,
Verwijderd in 'reviews: E3: Kinect goes hardcore'
imo +1, kunnen die +3 gevers worden nagekeken?
Verwijderd in 'reviews: E3: Kinect goes hardcore'
imo +1, kunnen die +3 gevers worden nagekeken?
ora et labora
watercoolertje in 'nieuws: Battlefield 3 draait met 30 fps op consoles' = -1
OMG krijgen we nu ook al het fanmodden bij mobieltjes nu ook bij Games?
Mongul-mod: "Maar ik vind deze game leuk dus je mag niks negatiefs zeggen!"
mee eens, heb een boost er tegeenaan geknalt, staat nu op -1
ora et labora
Deze mag wat mij betreft wel flink naar de -1.
Staat nu effectief op -1 
De aanhef en afsluiting maken het inderdaad tot een -1
De aanhef en afsluiting maken het inderdaad tot een -1
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Nog zo een die meent allerlei links te moeten plaatsen, terwijl er al meerdere van deze posts verwijderd zijn.
Beetje hardnekkig
Beetje hardnekkig
Ik vind die hele poll eerlijk gezegd een grote troll.Jejking schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:01:
Ik vind het gewoon een keiharde trol icm die smileys. -1.
deze reactie vind ik ook aan de hoge kant, +3 is het zeker niet waard:
watercoolertje in 'nieuws: Apple: WebGL is binnen iOS 5 alleen voor advertenties'
watercoolertje in 'nieuws: Apple: WebGL is binnen iOS 5 alleen voor advertenties'
ora et labora
+1 wmb, ik negeer de halfcynische toon die erin zit.
Dit lijkt mij niet bepaald wenselijk op een gallery, ongewenst is wellicht weer overdreven; Erikih in 'gallery: joepie91'
Game_overrr in 'nieuws: Skype voegt Facebook-chat toe aan nieuwe client-bèta'
Arnevld in 'nieuws: Skype voegt Facebook-chat toe aan nieuwe client-bèta'
+3? Zullen we die ff nakijken, en het verder bij -1's houden?
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad. Dat nieuwsbericht roept toch wel een aantal verkeerde zaken op. Helaas inherent aan nieuwsberichten, maar dit is inderdaad niet nodig, puur neutraal bekeken.vgroenewold schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:41:
Dit lijkt mij niet bepaald wenselijk op een gallery, ongewenst is wellicht weer overdreven; Erikih in 'gallery: joepie91'
Beide -1 inderdaad. Die +3's zijn duidelijke mismodswildhagen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:48:
Game_overrr in 'nieuws: Skype voegt Facebook-chat toe aan nieuwe client-bèta'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
En weer een onzin post die eigenlijk op -1 of 0 zou moeten staan die +3 scored:
THWIT in 'nieuws: Skype voegt Facebook-chat toe aan nieuwe client-bèta'
Heb er een DM aan gewaagt, volgens mij heeft dat geholpenvgroenewold schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:41:
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik kom bij deze niet verder dan een +2, maar hij krijgt diverse +3's
MrAngry in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen'
MrAngry in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen'
Staat inmiddels op +2Poops_McGhee schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:17:
Ik kom bij deze niet verder dan een +2, maar hij krijgt diverse +3's
Goed voorbeeld voor een 0. Die post voegt echt absoluut niets toe. Een -1 vind ik weer net iets te hard.Bor de Wollef schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:48:
En weer een onzin post die eigenlijk op -1 of 0 zou moeten staan die +3 scored:
Ik heb een opmerking gekregen dat een -1 mod op volgende reactie onterecht is:
Annihilism in 'reviews: E3: Kinect goes hardcore'
Reden waarom ik hiervoor -1 heb gegeven:
"Verder lijkt de implementatie in Ryse mij al best aardig."
--> Er is nog niet eens bekend op welke manier Kinect in Ryse geïmplementeerd is.
"Verder ligt de precisie van Kinect een stuk hoger dan die van Move"
--> Dit klopt natuurlijk niet omdat Move een 4x hogere resolutie gebruikt dan Kinect.
Was een 0-moderatie in dit geval correct geweest, ook al zijn de beweringen duidelijk onzin?
--> Er is nog niet eens bekend op welke manier Kinect in Ryse geïmplementeerd is.
--> Dit klopt natuurlijk niet omdat Move een 4x hogere resolutie gebruikt dan Kinect.
Was een 0-moderatie in dit geval correct geweest, ook al zijn de beweringen duidelijk onzin?
Een -1 moderatie houdt in dat de reactie ongewenst is en niet of de informatie onjuist is of niet.Ge0force schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:25:
Als onderdeel van de discussie(ook al staan er wat oneffenheden in) zou ik voor deze post waarschijnlijk een +1 gegeven hebben .( mensen die echt steng zijn geven een 0)Ge0force schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:25:
Da's duidelijk, daar houden we in 't vervolg rekening mee. Merci voor de info!pcgek schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:21:
[...]
Als onderdeel van de discussie(ook al staan er wat oneffenheden in) zou ik voor deze post waarschijnlijk een +1 gegeven hebben .( mensen die echt steng zijn geven een 0)Op zo'n post kun je prima reageren door te vertellen hoe het wel in elkaar steekt. Als een reactie uit een paar zinnen met onwaarheden bestaat dan is het sowieso een 0. Onwaar is dus niet ongewenst maar irrelevant,en dat hoort(in veel gevallen)op 0
En weer een enkel woord die met +3 beloond is...
spNk in 'nieuws: Battlefield 3 draait met 30 fps op consoles'
spNk in 'nieuws: Battlefield 3 draait met 30 fps op consoles'
Lijkt iemand zijn eerste moderatie te zijn, vervolg is wel okay. Ga ik even in de gaten houden
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
In dit nieuwsitem worden veel onterechte -1's gegeven: nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter'
Het is een hele serie maar deze is het meest duidelijk geen -1:
Palomar in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
(Overigens ook geen +3)
Het is een hele serie maar deze is het meest duidelijk geen -1:
Palomar in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
(Overigens ook geen +3)
Zoals welke posts? Of doel je op losse -1 moderaties? Er staan netto veel nulletjes op dit moment.Herman87 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:38:
In dit nieuwsitem worden veel onterechte -1's gegeven: nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter'
Die Palomar is gewoon een nette +1 idd.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 20-06-2011 22:40 ]
Toen ik begon met modden stond er veel onterecht op -1. Nu is het meeste wel rechtgezet.
Maar voor deze -1 geven vind ik ook wel erg streng bijvoorbeeld: Gerder in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Maar voor deze -1 geven vind ik ook wel erg streng bijvoorbeeld: Gerder in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Alpha89 in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
mdj84nl in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Gezien het allemaal reacties zijn die redelijk zijn in het geheel is -1 wel heel bizar...
mdj84nl in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Gezien het allemaal reacties zijn die redelijk zijn in het geheel is -1 wel heel bizar...
[ Voor 15% gewijzigd door Turdburgler op 20-06-2011 22:44 ]
De toonzetting van beiden vind ik niet heel netjes. Daar zou ik nog wel een -1 voor kunnen geven
Die eerste is nou niet echt een briljante post, daar kan ik mij -1 eigenlijk wel voorstellen hoewel een 0 ook kan. +1 vind ik te hoog gegrepen in dat geval.
Die van Markster is ook te offtopic / irrelevant om +1 te zijn imho.
Die van Markster is ook te offtopic / irrelevant om +1 te zijn imho.
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 20-06-2011 22:46 ]
Het is sowieso ook geen +1 maar de halve reactie lijst is een grote 0 ongeveer, waarom zou 1 a 2 personen voor een gelijkwaardige post een -1 krijgen als 0 net zo terecht is.
GewoonWatSpulle in 'nieuws: Laser dient als schakelaar voor grafeen'
wie is de +3 gever, is namelijk onterecht....
wie is de +3 gever, is namelijk onterecht....
ora et labora
Na enige twijfel vind ik het toch teveel op de man , dus -1
Ik begin deze user een beetje vervelend te vinden. Nu gaat ie schelden tegen andere users. Alleen daarvoor krijgt ie van mij een -1.
Duidelijk een -1 
Wellicht een waarschuwing voor deze user? Zeker als je zijn/haar bijdrage van het hele artikel bij elkaar op telt.
Wellicht een waarschuwing voor deze user? Zeker als je zijn/haar bijdrage van het hele artikel bij elkaar op telt.
Lijkt me op zijn minst een goed idee.Herman87 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:01:
Duidelijk een -1
De first post is "Hopelijk is ie dan ook stiller."Herman87 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:38:
Daar reageren dan tig mensen op met reacties als "Hij is al stil genoeg" en "Dan is die van jouw vast defect, of zijn de schijfjes enorm krom die je er in stopt.. want mijn PS3 heeft daar absoluut geen last van. Super stil!" en "Mijn 360s is net Zo stil als als een ps3 zou moeten zijn"
Kan me wel voorstellen dat sommigen dat ongewenst vinden, maar die hele discussie is eigenlijk off-topic.
Deze vind ik geen -1 waard. Wel een 0.
Scrtz in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Ondanks dat ie gelijk heeft is de woordkeuze en toon in zijn reactie een -1 waard. Daarbij is het op de man af en voegt het ook helemaal niets toe.
sygys in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
sygys in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Ik vind dat hij een flamewar probeert uit te lokken... Het verhaaltje console vs. pc komt altijd terug in dit soort topics en zijn imo ongewenst.Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:05:
Deze vind ik geen -1 waard. Wel een 0.
Ik kan me voorstellen dat je dat kan zien, maar ik vind het zelf wel een voorbarige conclusie.PietrKempy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:19:
[...]
Ik vind dat hij een flamewar probeert uit te lokken... Het verhaaltje console vs. pc komt altijd terug in dit soort topics en zijn imo ongewenst.
Verwijderd in 'nieuws: 'Telenet knijpt bittorrent-verkeer'' al die +2's zijn duidelijke meningmods. Moet imo op +1 staan.
Lunacy in 'nieuws: 'Telenet knijpt bittorrent-verkeer'' zelfde situatie
nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell fipo, en commentaar op spelling = -1... en toch krijgt ie +3 +1 en 0??
maceddy2004 in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' en moreasy in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' gaan beide nog over de spelfout en horen dus ook op -1
en nog 2 3 4:
thof in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
Mizitras in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
Duppie00 in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
Verwijderd in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
imo horen alle reacties hier boven op -1 omdat ze louter over de spelling gaan. Als je een klein beetje begrijpend kan lezen (waar ik vanuit ga bij het publiek van tweakers.net) en het artikel leest dan snap je direct dat de limiet 2TB is en 16TB wordt. De zin waarover het gaat in het artikel lijkt mij ook niet zo verwarrend (en dan nog hoort die discussie niet thuis op de FP)
waarom is deze ongewenst ? tuinboontje in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
enkel een youtube-linkje posten is imo niet voldoende voor een +2 en al zeker niet voor een +3.
Lunacy in 'nieuws: 'Telenet knijpt bittorrent-verkeer'' zelfde situatie
nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell fipo, en commentaar op spelling = -1... en toch krijgt ie +3 +1 en 0??
maceddy2004 in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' en moreasy in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' gaan beide nog over de spelfout en horen dus ook op -1
en nog 2 3 4:
thof in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
Mizitras in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
Duppie00 in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
Verwijderd in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
imo horen alle reacties hier boven op -1 omdat ze louter over de spelling gaan. Als je een klein beetje begrijpend kan lezen (waar ik vanuit ga bij het publiek van tweakers.net) en het artikel leest dan snap je direct dat de limiet 2TB is en 16TB wordt. De zin waarover het gaat in het artikel lijkt mij ook niet zo verwarrend (en dan nog hoort die discussie niet thuis op de FP)
waarom is deze ongewenst ? tuinboontje in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
enkel een youtube-linkje posten is imo niet voldoende voor een +2 en al zeker niet voor een +3.
[ Voor 118% gewijzigd door PietrKempy op 21-06-2011 13:19 ]
Dit lijkt me uitlokking:
matroosoft in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
deze +3 mag ook wel nagekeken worden...
Froos in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
en wat geven jullie hiervoor?
killerq in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
matroosoft in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell'
Zie mijn moderaties in het zwartPietrKempy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:52:
Verwijderd in 'nieuws: 'Telenet knijpt bittorrent-verkeer'' al die +2's zijn duidelijke meningmods. Moet imo op +1 staan. Eens
Lunacy in 'nieuws: 'Telenet knijpt bittorrent-verkeer'' zelfde situatie Inderdaad +1
nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell fipo, en commentaar op spelling = -1... en toch krijgt ie +3 +1 en 0?? Heb 0 gegeven
maceddy2004 in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' en moreasy in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' gaan beide nog over de spelfout en horen dus ook op -1 Beiden kunnen w.m.b. nog wel op 0
en nog 2 3 4:
thof in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' Kan nog wel weg met een 0
Mizitras in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' Ik geef een 0
Duppie00 in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' Volgens mij is dit een +1
Verwijderd in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' Dit is wel een -1
waarom is deze ongewenst ? tuinboontje in 'nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell' Wegens spelfouten een 0 gegeven. Inderdaad geen -1
Die eerste is inderdaad ongewenst. Die laatste heb ik een 0 gegeven al zou je ook een -1 kunnen overwegentweaker2010 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:20:
Dit lijkt me uitlokking:
edit:
Waarom is dit ongewenst? Volgens mij is dit een keurige post die nog wel op +1 kan:Jorn1986 in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 21-06-2011 13:44 ]
Dit vind ik echt een typische 0. Ik vind het te karig en nietszeggend voor een 1 maar het is ook echt geen -1.
Saved by the buoyancy of citrus
Vooral dat je die ene een +1 geeft vind ik raar. Het is puur info die uit het artikel gehaald kan worden maar dan vanop een andere plaats gehaald wordt en in het engels ipv nederlands. Dat mensen de zin "In vhdx-images kunnen virtuele harde schijven worden opgesloten die groter zijn dan 2TB. De limiet ligt nu op 16TB" niet snappen is imo een probleem van niet nadenken als je aan het lezen bent. Dat er zoveel discussie over kan ontstaan vind ik al raar en ik vind dat de discussie die er is nu louter gaat over hoe het artikel geschreven is en dus thuishoort op het forum en niet op de FP
Ik denk dat je deze reactie bedoelt:
Ik heb die +1 gegeven omdat ik die reactie iets duidelijker verwoord vind, dan het nieuwsitem. Soweiso de gedachtegang vind ik nog wel een +1 waard.
Die lijkt me sowieso niet ongewenst.
Die reactie van Mizitras vind ik wel behulpzaam dus heb toch 0 gegeven
Ik heb die +1 gegeven omdat ik die reactie iets duidelijker verwoord vind, dan het nieuwsitem. Soweiso de gedachtegang vind ik nog wel een +1 waard.
Inderdaad. Nu ja ik kan verstaan waarom er hoger op gemod wordt. Maar ik vind het FP-vervuiling. Er kon natuurlijk veel discussie vermeden worden als het artikel iets duidelijker had geweest (imo is het al duidelijk genoeg maar blijkbaar is het dus niet zo) De inhoudelijke discussie over de VM's vind ik veel belangrijker dan de 2TBvs16TB discussie (welke er eigenlijk dus niet zou mogen zijn) en die zou dan dus nog hoger gemod moeten worden dan die reacties die ik opsomde en jij dus hoger mod.Herman87 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:46:
Ik denk dat je deze reactie bedoelt:
Ik heb die +1 gegeven omdat ik die reactie iets duidelijker verwoord vind, dan het nieuwsitem. Soweiso de gedachtegang vind ik nog wel een +1 waard.Die lijkt me sowieso niet ongewenst.
En hiermee geef je volgens mij precies aan waar het knelpunt in vele andere topics en mismods zit. Ik ben van mening dat men de FP teveel verward met een forum waar minder strikt met ontopic gevallen of meningsuitingen wordt omgegaan. Het aantal en de aard van vele offtopic berichten overtuigen in ieder geval mij daar sterk van.PietrKempy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:33:
ik vind dat de discussie die er is nu louter gaat over hoe het artikel geschreven is en dus thuishoort op het forum en niet op de FP
Veel reacties in bijv. het nieuwsbericht van Android 3.2 zijn offtopic, maar worden +1 gemod. Discussies over glossy schermen en dergelijken hebben naar mijn mening 0,0 met Android 3.2 te maken en ook niet rechtstreeks met het genoemde Huawei tablet (hetgeen niet de kern van het artikel is).
Natuurlijk bepaalt het aas nog steeds de vangst, maar van een FP mogen we toch wel een hogere standaard verwachten. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de posts op de FP maar beneden peil. Daar valt met voordelige mods niets meer van te maken. Wil je betere kwaliteit reacties, dan helpt een modsysteem waar iedereen kan modden niet goed mee.
Ik kan me wel een reden bedenken om het een -1 te laten zijn. Het voegt echt helemaal niets toe en ik moet er echt moeite voor doen om het als ontopic te kunnen beschouwen. Dit is een voorbeeld van een typische forumreactie dat niets op een FP te zoeken heeft.Cyphax schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:31:
[...]
Dit vind ik echt een typische 0. Ik vind het te karig en nietszeggend voor een 1 maar het is ook echt geen -1.
Ik als FP nieuwsbericht lezer heb er helemaal geen boodschap aan waar hij benieuwd naar is en uberhaupt of hij ergens benieuwd naar is. Als ik daarin geinteresseerd ben, dan zoek ik wel een forum op.
Het voegt niets toe en is off-topic => duidelijke 0. Ongewenst vind ik zijn reactie niet. Oké ik zie ze liever niet maar volgens de modFAQ hoort deze reactie gewoon op -1. En modden gebeurt nog altijd volgens de modFAQ en de interpretatie er van kan verschillen, maar in die reactie zie ik niets wat er voor zou zorgen dat hij iets anders krijgt dan een 0.Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Ik kan me wel een reden bedenken om het een -1 te laten zijn. Het voegt echt helemaal niets toe en ik moet er echt moeite voor doen om het als ontopic te kunnen beschouwen. Dit is een voorbeeld van een typische forumreactie dat niets op een FP te zoeken heeft.
Ik als FP nieuwsbericht lezer heb er helemaal geen boodschap aan waar hij benieuwd naar is en uberhaupt of hij ergens benieuwd naar is. Als ik daarin geinteresseerd ben, dan zoek ik wel een forum op.
Vrijwel alle reacties die jij aangeeft staan op 0. Dan laat je toch zien dat die discussie minder relevant is? Het gaat me echter te ver om die op -1 te zetten. Maar in feite is door de 0-moderaties al een schifting geweest. Dat is toch hetgeen je beoogt?PietrKempy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:51:
[...]
Inderdaad. Nu ja ik kan verstaan waarom er hoger op gemod wordt. Maar ik vind het FP-vervuiling. Er kon natuurlijk veel discussie vermeden worden als het artikel iets duidelijker had geweest (imo is het al duidelijk genoeg maar blijkbaar is het dus niet zo) De inhoudelijke discussie over de VM's vind ik veel belangrijker dan de 2TBvs16TB discussie (welke er eigenlijk dus niet zou mogen zijn) en die zou dan dus nog hoger gemod moeten worden dan die reacties die ik opsomde en jij dus hoger mod.
Hoe zit het eigenlijk met mensen die links plaatsen in commentaar naar hun eigen sites? Vermoedelijk als reclame of search-engine boost? Bv. hier Verwijderd in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen' Zie onderste regel en username. Is dat een -1 daarom?
[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 21-06-2011 14:52 ]
Ik denk eerlijjk gezegd dat je niet moet willen dat er dergelijke verkooppraatjes door marketeers worden gemaakt. En al helemaal niet op de FP (ook al is de marketeer zich het verschil FP en forum op tweakers.net niet bewust). Als je het als een reactie moet beoordelen, dan is het nog eens een +2 of +3, maar gezien de nick van de auteur en de motivatie (propaganderen van bitcoin vanuit naam van bitcoin) zie ik het persoonlijk als een ongewenste reactie op de FP. Dit soort reacties horen daar naar mijn mening niet thuis, al dan niet fraai verpakt in een reactie op voorgaande berichten.Zoijar schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:45:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die links plaatsen in commentaar naar hun eigen sites? Vermoedelijk als reclame of search-engine boost? Bv. hier Verwijderd in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen' Zie onderste regel en username.
De user is gisteren aangemaakt en ik kan me niet anders voorstellen dat het enige doel hiervan is geweest om de diensten van bitcoinspot te promoten.
De reactie is m.i. informatief ontopic. Volgens mij is het beleid dat het mag zolang het niet overdreven gedaan wordt. In dit geval doet hij het telkens:
Verwijderd in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen'
Verwijderd in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen'
Dan zou de crew wellicht het beschouwen als spam. De reacties an sich, vind ik wel prima. Zeker niet ongewenst.
Dan zou de crew wellicht het beschouwen als spam. De reacties an sich, vind ik wel prima. Zeker niet ongewenst.
Ik weet dat deze reactie niets toevoegt, maar echt -1?
Een grapje kan toch wel af en toe?
Ghost Dog in 'nieuws: OM doet onderzoek naar journalist wegens ov-chipkaarthack'
Ghost Dog in 'nieuws: OM doet onderzoek naar journalist wegens ov-chipkaarthack'
[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 21-06-2011 15:00 ]
Ja, dat ben ik met je eens. Vond ik dus ook. Ik heb me zelf een tijd met SEO bezig gehouden, en dit is een klassiek voorbeeld van je ranking boosten.Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:55:
Ik denk eerlijjk gezegd dat je niet moet willen dat er dergelijke verkooppraatjes door marketeers worden gemaakt.
[...]
De user is gisteren aangemaakt en ik kan me niet anders voorstellen dat het enige doel hiervan is geweest om de diensten van bitcoinspot te promoten.
Overigens vind ik zijn reacties zoals deze niet zo sterk (dus gewoon +1 dan als het geen -1 is) maar dat is dan meer op inhoud. Grotendeels onzin van iemand die niet snap hoe de economie werkt
[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 21-06-2011 15:02 ]
In een forumbericht kan dat makkelijk. Het is alleen geen forum, het is de FP. En daar mag men zich wel wat serieuzer gedragen, IMO.Ghost Dog schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:00:
Hij haakt wel mooi in op de vorige en ik kan de humor er wel van inzien. Dat de grap niet zo geweldig is maakt het voor mij een 0. Ik kan ook inzien dat iemand dit als vervuiling ziet en hem dus op -1 wegzet.Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:02:
[...]
In een forumbericht kan dat makkelijk. Het is alleen geen forum, het is de FP. En daar mag men zich wel wat serieuzer gedragen, IMO.
Onschuldig grapjeGhost Dog schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:00:
Eens met Herman87.
rechtstreeks uit de modFAQ bij niveau 1:Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:02:
[...]
In een forumbericht kan dat makkelijk. Het is alleen geen forum, het is de FP. En daar mag men zich wel wat serieuzer gedragen, IMO.
en bij niveau -1:Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.
Het hangt er dus vanaf of je hem geslaagd vind. Maar een geslaagde grap is dus een heel breed begrip. Dat die reactie op -1 komt wil dus zeggen dat meer mensen hem slecht vinden dan goed. Eigenlijk zou zo'n een reactie enkel +1 of -1 modderaties mogen krijgen.In deze categorie vallen ..., misplaatste grappen,
Een 0 geven op een grap kan dus volgens mij niet. Als je er om moest glimlachen zet je hem op +1, dacht je hmm lame dan een -1. Ik vind hem niet geslaagd en geef dus een -1. Volgens mij is een grapje dat niet geslaagd is direct een misplaatste grap. Moet je maar vergelijken met een gewoon gesprek als een grap niet aanslaat is het direct een misplaatste veel schemergebied zit er niet tussen.
[ Voor 20% gewijzigd door PietrKempy op 21-06-2011 15:40 ]
Kortom, afhangende van de mening van de moderator krijgt de grap een -1 of +1. Dat is toch hetgene wat bepaald of een grap geslaagd is of niet. Ik heb alleen een mening over de grap hier in dit draadje gegeven, maar zelf geen mod op de reactie toegevoegd. Ik kan een grapje heus wel waarderen, ik vind alleen dat ie niet perse op een FP thuishoort. Of de grap nou leuk is of niet laat ik geheel in het midden, want dat is aan ieder voor zich. Ik ben betere gewend.PietrKempy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:32:
[...]
rechtstreeks uit de modFAQ bij niveau 1:
[...]
en bij niveau -1:
[...]
Het hangt er dus vanaf of je hem geslaagd vind. Maar een geslaagde grap is dus een heel breed begrip. Dat die reactie op -1 komt wil dus zeggen dat meer mensen hem slecht vinden dan goed. Eigenlijk zou zo'n een reactie enkel +1 of -1 modderaties mogen krijgen.
Ik doelde op: "het is de FP daar mag je je wel wat serieuser gedragen." Je moet je dus niet serieuser gedragen op de FP je wordt er alleen op afgerekend als het geen geslaagde grap is.Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:42:
[...]
Kortom, afhangende van de mening van de moderator krijgt de grap een -1 of +1. Dat is toch hetgene wat bepaald of een grap geslaagd is of niet. Ik heb alleen een mening over de grap hier in dit draadje gegeven, maar zelf geen mod op de reactie toegevoegd. Ik kan een grapje heus wel waarderen, ik vind alleen dat ie niet perse op een FP thuishoort. Of de grap nou leuk is of niet laat ik geheel in het midden, want dat is aan ieder voor zich. Ik ben betere gewend.
Een grap kun je prima objectief beoordelen. De FAQ heeft het ook over misplaatste grappen die -1 verdienen. Of een grap over het algemeen misplaatst is kun je wel beoordelen.
Als een grap dat niet is en hij is niet echt off-topic, dan zou ik voor een 0 gaan. Is ie gevat en on-topic, dan sowieso een 1. Daar hoef ik de grap zelf niet grappig voor te vinden dus in die zin zie ik mijn mening over de inhoud even als irrelevant.
Als een grap dat niet is en hij is niet echt off-topic, dan zou ik voor een 0 gaan. Is ie gevat en on-topic, dan sowieso een 1. Daar hoef ik de grap zelf niet grappig voor te vinden dus in die zin zie ik mijn mening over de inhoud even als irrelevant.
Ik geef een 0. Door de 'grap' wordt het niet een -1 post. Post voegt ook niets toe, dus een 0.Zartok schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:07:
[...]
Hij haakt wel mooi in op de vorige en ik kan de humor er wel van inzien. Dat de grap niet zo geweldig is maakt het voor mij een 0. Ik kan ook inzien dat iemand dit als vervuiling ziet en hem dus op -1 wegzet.
[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 21-06-2011 15:51 ]
Dakreal in 'nieuws: 'Nieuwe Playstation 3 is zuiniger en lichter''
Ik vind dat ik wel hele lage mods krijg voor mijn post. Dit is toch gewoon on-topic?
Ik vind dat ik wel hele lage mods krijg voor mijn post. Dit is toch gewoon on-topic?
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Neko Koneko in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
Twee mods die deze reactie een +3 geven.Als we dit soort figuren laten modereren....
Twee mods die deze reactie een +3 geven.Als we dit soort figuren laten modereren....
Ik vind het een 0.Dakreal schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:13:
+3 Spotlight 2Gabliboeba schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:19:
Neko Koneko in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
+2 Informatief 1
0 Off-topic / Irrelevant 11
-1 Ongewenst 48
Nakijken van die +2 en +3 modders mag zeker even gebeuren, maar de post staat nu al op 83 x -1 (men volgt de menigte wel
Wmb, geen haan die er verder naar kraait.
[ Voor 45% gewijzigd door CreativeS op 21-06-2011 16:39 ]
Blijkbaar vindt men het een opmerking die er niet zo veel toe doet. Als iedereen hem op 0 mod, dan zal het ook wel een 0 zijn.Dakreal schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:13:
Denk dat dit "dus dit is weer een vergelijking van 0" ook meewerkt. Beetje aggressief toontje, maar verder niet erg ofzo.
Meningmodden idd. En dan nog slecht ook. Een hele duidelijke -1.Gabliboeba schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:19:
[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 21-06-2011 16:26 ]
Zonder argumenten of bewijs impliceren dat de stem van de PVDA geen fout is, maakt deze reactie totaal irrelevant. Ik vind het zelfs dermate cynisch dat ik -1 geef:
Verwijderd in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
Informatief is het dus zeker niet noch ontopic.
Verwijderd in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
Informatief is het dus zeker niet noch ontopic.
Idd...
Word ook weer lekker gemeningmod daarzo...
Duidelijke -1, maar krijgt wel +2 en +3. ff nakijken?
xxxneoxxx in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
Die +3 kan ook wel een onderzoek gebruiken lijkt me...
Die mag wel naar -1 wegens trollen imho ipv de 0 waar hij nu staat!
xxxneoxxx in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
Virussen? Scan ze hier!
Zullen we even bij 'ontopic' blijven? 
Zer0 in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
Zer0 in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
* RoD gaat wat mailtjes klaarzetten.wildhagen schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:49:
Idd...
Ik zie het ook als spam , zeker omdat de link meerdere keren in het topic is rondgestrooid.Herman87 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:58:
De reactie is m.i. informatief ontopic. Volgens mij is het beleid dat het mag zolang het niet overdreven gedaan wordt. In dit geval doet hij het telkens:
Ik zou het niet terecht vinden als die reacties op -1 komen te staan. In heel het artikel voegt deze user veel toe. Die links zie ik niet als bewust spammen, want er wordt weinig nadruk op gelegd. Uiteraard kan de crew besluiten om ze eruit te slopen, maar dat maakt de moderatie m.i. nog niet -1.
Bijvoorbeeld is deze reactie informatief. Ik haal een punt af wegens dat linkje, dan kom ik op +1. Verwijderd in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen'
Ongewenst vind ik te streng.
Bijvoorbeeld is deze reactie informatief. Ik haal een punt af wegens dat linkje, dan kom ik op +1. Verwijderd in 'nieuws: Gekraakte Bitcoin-exchange Mt.Gox doet wisselkoers kelderen'
Ongewenst vind ik te streng.
Volgens mij kunnen die reacties(nu Dirk de linkjes eruit heeft gesloopt) opnieuw beoordeeld worden. Dat verdiend de poster wel, en het is goed voor de lezer.
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 21-06-2011 18:50 ]
1 voorbeeld uit de vele offtopic posts in het Android 3.2 nieuwsbericht.
DriftwoodSan in 'nieuws: 'Android 3.2 komt deze zomer en ondersteunt diverse schermformaten''
Echt, in welk opzicht is dit in hemelsnaam een +1? Toch krijgt ie hem 5x.
.....
DriftwoodSan in 'nieuws: 'Android 3.2 komt deze zomer en ondersteunt diverse schermformaten''
Echt, in welk opzicht is dit in hemelsnaam een +1? Toch krijgt ie hem 5x.
.....
Waarom niet eigenlijk? Hij wilt een ontopic punt maken binnen die draad van berichten dat Chinees spul niet allemaal slecht is. Zo'n slechte moderatie vind ik het niet.
☻/
/▌
/ \
Die link vind ik wel heel dun. Zo kan alles inderdaad wel ontopic gemod worden. Voegt het werkelijk iets toe aan het onderwerp? Kan me er niks bij voorstellen.Kixtart schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:25:
Waarom niet eigenlijk? Hij wilt een ontopic punt maken binnen die draad van berichten dat Chinees spul niet allemaal slecht is. Zo'n slechte moderatie vind ik het niet.
aswelter in 'nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit'
Let u op de meningmodders!
+1, of heeel misschien +2, lijkt me hoog genoeg.
Let u op de meningmodders!
+1, of heeel misschien +2, lijkt me hoog genoeg.
Aan het onderwerp niet zoveel, maar een normale reactie in een reactiedraad kan goed op ontopic komen te staan. Ik vind een +1 geen mismod waar perse wat aan gedaan moet worden.Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:33:
[...]
Die link vind ik wel heel dun. Zo kan alles inderdaad wel ontopic gemod worden. Voegt het werkelijk iets toe aan het onderwerp? Kan me er niks bij voorstellen.
☻/
/▌
/ \
Dit topic is gesloten.