Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.794 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pcgek schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:49:
Volgens mij kunnen die reacties(nu Dirk de linkjes eruit heeft gesloopt) opnieuw beoordeeld worden. Dat verdiend de poster wel, en het is goed voor de lezer.
Ik heb ze na de edits ook opnieuw beoordeeld :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42
Kixtart schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:44:
[...]

Aan het onderwerp niet zoveel, maar een normale reactie in een reactiedraad kan goed op ontopic komen te staan. Ik vind een +1 geen mismod waar perse wat aan gedaan moet worden.
+1 mismod of +3 mismod. Het blijft een mismod. Hoeft niet wat aan gedaan worden, vraag ik ook niet, maar het klopt niet. Ook niet als je de link naar het originele item heel dun gaat leggen. Doe je dat, dan kan je de meeste FiPo's ook wel +1 modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:58:
[...]

+1 mismod of +3 mismod. Het blijft een mismod. Hoeft niet wat aan gedaan worden, vraag ik ook niet, maar het klopt niet. Ook niet als je de link naar het originele item heel dun gaat leggen. Doe je dat, dan kan je de meeste FiPo's ook wel +1 modden.
Hmzz, zwart/wit... Doe je dit, dan kan je dat ook doen. Niet mee eens Poops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
FiPo'tje gepost in 2 minuten na plaatsing van het nieuwsbericht. Daarbij nog eens totaal niets zeggend, behalve dat het hem wel wat lijkt. Verder geen uitleg of motivatie. Die 17 +1 mods vind ik al te ver gaan. Maarja, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn... IMO een 0 at best voor deze.
Ik doe er een -1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Edward Kingma schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:25:
[...]

Hmzz, zwart/wit... Doe je dit, dan kan je dat ook doen. Niet mee eens Poops.
Dat mag. Je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn. Maar in deze gevallen wordt je ene actie wel met de andere vergeleken. Als deze reacties +1 ontopic moeten worden gemod, dan kan je andere reacties die echt niets met het originele onderwerp te maken hebben ook al bijna niet als 0 modden. Ik snap best dat de bandbreedte soms wat ruimer mag zijn, maar dat het elkaar gaat overlappen kan naar mijn mening niet goed zijn. Je moet ergens een grens trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10

Herman

FP ProMod
Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:26:
[...]

FiPo'tje gepost in 2 minuten na plaatsing van het nieuwsbericht. Daarbij nog eens totaal niets zeggend, behalve dat het hem wel wat lijkt. Verder geen uitleg of motivatie. Die 17 +1 mods vind ik al te ver gaan. Maarja, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn... IMO een 0 at best voor deze.
Ik doe er een -1 op.
Kun je onderbouwen wat er ongewenst aan is? Dit lijkt me een prima reactie voor 0 en wellicht een +1 als je het waardeert dat het XBMC wordt benadrukt. -1 lijkt mij in dezen echt te streng :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Is deze werkelijk een +2 waard? Al zou het onderwerp over glossy schermen gaan, dan nog niet.
Naar mijn mening is dit een 0. Ik heb het dan niet over het effectieve resultaat, maar over die +2 mod die het gekregen heeft.

scsirob in 'nieuws: 'Android 3.2 komt deze zomer en ondersteunt diverse schermformaten''

[ Voor 51% gewijzigd door Poops_McGhee op 21-06-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik kijk er even naar, maar je zou zelf eens kunnen beginnen met fatsoenlijk te posten. Ik zie alweer een sloot aan waardeloze reacties van je staan en deze spatten er nou ook niet bepaald positief uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:20:
[...]

Ik kijk er even naar, maar je zou zelf eens kunnen beginnen met fatsoenlijk te posten. Ik zie alweer een sloot aan waardeloze reacties van je staan en deze spatten er nou ook niet bepaald positief uit. ;)
Die andere heb ik geëdit omdat ze ook op ongewenst hoefden, vanwege gewoon ontopic. Maar als ik het idee heb dat iemand mijn reacts zit te stalken, dan vind ik dat te ver gaan. Maar bedankt voor het terugmodden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:17:
[...]

Kun je onderbouwen wat er ongewenst aan is? Dit lijkt me een prima reactie voor 0 en wellicht een +1 als je het waardeert dat het XBMC wordt benadrukt. -1 lijkt mij in dezen echt te streng :)
Ik denk dat ik dat al heb gedaan. Als je de kwaliteit van reacties omhoog wilt helpen, dan lijkt mij het stimuleren van dit soort reacties niet de geschikte manier. Vanuit die optiek alleen al een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Het is in geen enkel opzichte een FiPo; het is niet zwaar off topic, het is niet kwetsend etc. Volgens mij geeft de FAQ dan vrij weinig handvatten om dergelijke reacties met een -1 te modden.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:40:
Het is in geen enkel opzichte een FiPo; het is niet zwaar off topic, het is niet kwetsend etc. Volgens mij geeft de FAQ dan vrij weinig handvatten om dergelijke reacties met een -1 te moddereren.
Uit het FAQ:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Kan je mij dan misschien overtuigen wat het doel van die first post dan wellicht is? Of hoe dat een toevoeging aan het nieuws item is waar ik als lezer zeker wat aan heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Poops_McGhee op 21-06-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

hier word hier lekker gemod- :/
heel veel +3 die ik te hoog voor de post vind,
ik ga ze niet meer opzoeken, maar dit is de link:
nieuws: PvdA stemt per ongeluk in met uitzondering netneutraliteit

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@mrc4nl:
Ik heb inmiddels al wat rechtgetrokken. Er wordt inderdaad te optimistisch gemod in dat nieuwsitem. :)
Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:46:
[...]

Uit het FAQ:

[...]

Kan je mij dan misschien overtuigen wat het doel van die first post dan wellicht is? Of hoe dat een toevoeging aan het nieuws item is waar ik als lezer zeker wat aan heb.
Het is geen FiPo die ongewenst is. In die reactie wordt een mening gegeven die ontopic is. Deze user geeft aan dat hij/zij wel geïntresseerd is in deze ontwikkeling. Het uitdragen van een dergelijke mening is niet doelloos dus is deze reactie m.i. echt niet aan te merken als ongewenst. Of het dan relevant is, is vraag twee. Zie ook de omschrijving van 'off topic' in de FAQ .Let op dat je niet te strenge criteria gebruikt bij het modden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:54:
@mrc4nl:
Ik heb inmiddels al wat rechtgetrokken. Er wordt inderdaad te optimistisch gemod in dat nieuwsitem. :)

[...]

Het is geen FiPo die ongewenst is. In die reactie wordt een mening gegeven die ontopic is. Deze user geeft aan dat hij/zij wel geïntresseerd is in deze ontwikkeling. Het uitdragen van een dergelijke mening is niet doelloos dus is deze reactie m.i. echt niet aan te merken als ongewenst. Of het dan relevant is, is vraag twee. Zie ook de omschrijving van 'off topic' in de FAQ .Let op dat je niet te strenge criteria gebruikt bij het modden. :)
Vind je het erg als ik het daar geheel mee oneens ben? Als je het goed leest dan geeft hij aan wel iets te zien in XBMC en dat is NIET waar het artikel over gaat. Ik vind je argumenten niet heel sterk. Zeker niet als je het nog ontopic acht ook.
Nogmaals de vraag of je kunt uitleggen HOE die post een doel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
XBMC is niet ontopic? Het gaat om een mediaspeler chip die tevens geschikt is om XBMC op te draaien, dat is toch zeker wel ontopic? XBMC wordt zelfs in het artikel zelf genoemd.

Hoe dan ook; in geen enkel opzicht, kan ik die reactie een -1 geven. Het is misschien niet een enorme toevoeging, dus +1 is misschien wat aan de hoge kant maar een 0 is echt het minimum. Beide scores zijn wat mij betreft te verantwoorden maar -1 is echt veel te laag.

De enige reden die ik kan bedenken waarom je dit naar -1 zou modereren is dat de plaatser van de reactie de pech heeft als eerste te reageren (waar het moderatiesysteem wel vaker van beschuldigd wordt) en daar moeten we echt niet aan beginnen.

Zelf heb ik de reactie overigens met een 0 beoordeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 22-06-2011 11:19 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cloud schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:18:
XBMC is niet ontopic? Het gaat om een mediaspeler chip die tevens geschikt is om XBMC op te draaien, dat is toch zeker wel ontopic? XBMC wordt zelfs in het artikel zelf genoemd.

Hoe dan ook; in geen enkel opzicht, kan ik die reactie een -1 geven. Het is misschien niet een enorme toevoeging, dus +1 is misschien wat aan de hoge kant maar een 0 is echt het minimum. Beide scores zijn wat mij betreft te verantwoorden maar -1 is echt veel te laag.

De enige reden die ik kan bedenken waarom je dit naar -1 zou modereren is dat de plaatser van de reactie de pech heeft als eerste te reageren (waar het moderatiesysteem wel vaker van beschuldigd wordt) en daar moeten we echt niet aan beginnen.

Zelf heb ik de reactie overigens met een 0 beoordeeld.
Nou, als jullie dit als ontopic berichten beschouwen dan ben ik er klaar mee. XBMC wordt in 1 klein zinnetje genoemd om alleen maar aan te geven dat het ervoor geschikt is. Maar voor de rest is het niet eens remotely het hoofd artikel.
Als er in het PS3 artikel had gestaan dat ie ook in het geel te verkrijgen is, is een gesprek over de kleur geel dan ineens on topic? Kom nou zeg.
Jullie dragen leuke argumenten aan om het ontopic te laten lijken, maar ondertussen heeft geen van jullie beiden een goed argument om het geen doelloze fipo te noemen. Het FAQ bestempeld een doelloze fipo nog altijd aan als een -1. Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer hier niet mijn gelijk te halen. Ik wil alleen wel zien hoe jullie dat denken te behalen, en dan niet op de "omdat wij hier langer mee bezig zijn dan jij" manier. Onderbouw het maar eens, doen we het onder het motto om er misschien wat van te kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Lijkt mij toch wel een heel duidelijke 0. Hij voegt niets toe, maar doet geen ongewenste dingen. Een doeloze fipo is meer iets waarvan je duidelijk ziet dat hij het artikel helemaal niet gelezen heeft (wat deze dus wel gedaan heeft). Een +1 vind ik niet te verantwoorden bij deze post. Maar een -1 is imo te streng. Als hij nu toevallig als 2e had gepost of een half uur later dan hadden we hem sowieso op 0 gezet. Ik denk ook niet dat hij een half uur later iets anders zou posten. Ik denk dus dat hij "pech" had om de eerste te zijn die reageerde. Daarvoor moet iemand niet afgerekend worden.

Een fipo is volgens mij niet altijd een doeloze fipo. Zoals ik al zei volgens mij had deze persoon niet de bedoeling om de eerste proberen te zijn.

Kortom ik geef een 0 omdat:
* De reactie niets toevoegt (=> geen +1 waard is)
* Hij niets doet wat we kunnen zien als ongewenst (=> meer dan een -1 waard is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Denk dat een -1 zeer goed verdedigbaar is:
In feite staat er niet meer dan: "Cool! ben benieuwd" en dat is imo geen mening geven, maar -weliswaar mooier verpakt- een nutteloze kreet. Daarnaast is het overduidelijk een fipo (binnen 2 minuten reageren) dus onder het regeltje "doelloze first posts" is het gewoon een -1.

Ik kan daarnaast niet inzien waarom het een +1 zou zijn: Het is niet relevant voor een discussie en ook geen geslaagde grap of interresante vraag.

*edit:
@Hierboven, ik denk inderdaad dat de fipo hier inderdaad geen doel was en dat ie ook later zo gepost had kunnen worden. Daarom twijfel ik ook sterk tussen -1 en 0, is ie nou daadwerkelijk zo nutteloos of niet? Heb het op een 0 gehouden omdat ik in een goede bui ben :).

[ Voor 23% gewijzigd door Zartok op 22-06-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Wanneer is een post volgens jou dan geen fipo meer. Moeten we vanaf nu dan allemaal maar een half uur wachten voor we gaan posten? Hij heeft volgens mij het artikel gelezen (misschien wel al vroeger dan de meeste doordat het al in de upcoming meuk en nieuws feed stond) en daarna gereageerd met een reactie die volgens mij inderdaad een mooi verpakte "ben benieuwd"-post is. Maar juist doordat hij meer zegt dan dat lijkt het mij toch wel verdedigbaar om hem op 0 te zetten. Het is geen zo'n typische FOK-reactie en steekt volgens mij dus net boven de rest van de -1 score uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Reacties die flink bovenaan staan met simpele teksten zoals: "ik ook","cool","gaaf" etc. je kent het wel en kort na het publicatietijdstip van het artikel zijn verschenen (enkele minuten zeg minder dan 5-7 minuten) zijn in mijn ogen reacties van fipo hunters en krijgen van mij meestal een -1.
Als een reactie meer dan -pak um beet- 3 regels heeft (3 regels tekst niet 3 woorden op 3 regels :P ) ga ik ervan uit dat degene die reageert niet de fipo als doelstelling heeft, omdat in de tijd dat het getikt werd iemand anders had kunnen reageren. In dat geval neem ik het fipo hunt argument niet mee in de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Poops_McGhee schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:28:
[...]

Nou, als jullie dit als ontopic berichten beschouwen dan ben ik er klaar mee. XBMC wordt in 1 klein zinnetje genoemd om alleen maar aan te geven dat het ervoor geschikt is. Maar voor de rest is het niet eens remotely het hoofd artikel.
Als er in het PS3 artikel had gestaan dat ie ook in het geel te verkrijgen is, is een gesprek over de kleur geel dan ineens on topic? Kom nou zeg.
Ook onderdelen van een nieuwsitem mogen worden besproken :) Dus XBMC is wel degelijk ontopic. Het zou wat zijn als je van iedereen verwacht de volle omvang van het nieuwsitem te bespreken ;)
Als een kort zinnetje over een PS3 item tussen neus en lippen door vertelt dat deze ook in het geel komt, dan is dat zeker ook ontopic. :)
Ik heb de reactie ook met een 0 gemodereerd; niet zozeer omdat deze off topic is, maar omdat deze m.i. irrelevant is. Het voegt niet zoveel toe. Maar dat mag geen norm worden voor een -1.
Jullie dragen leuke argumenten aan om het ontopic te laten lijken, maar ondertussen heeft geen van jullie beiden een goed argument om het geen doelloze fipo te noemen. Het FAQ bestempeld een doelloze fipo nog altijd aan als een -1. Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer hier niet mijn gelijk te halen. Ik wil alleen wel zien hoe jullie dat denken te behalen, en dan niet op de "omdat wij hier langer mee bezig zijn dan jij" manier. Onderbouw het maar eens, doen we het onder het motto om er misschien wat van te kunnen leren.
Ik denk dat er al diverse argumenten zijn genoemd. Er wordt met jou een inhoudelijke discussie aangegaan waarin jij en je argumenten m.i. geheel serieus wordt genomen. Vanwaar deze reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:49:
Wanneer is een post volgens jou dan geen fipo meer. Moeten we vanaf nu dan allemaal maar een half uur wachten voor we gaan posten? Hij heeft volgens mij het artikel gelezen (misschien wel al vroeger dan de meeste doordat het al in de upcoming meuk en nieuws feed stond) en daarna gereageerd met een reactie die volgens mij inderdaad een mooi verpakte "ben benieuwd"-post is. Maar juist doordat hij meer zegt dan dat lijkt het mij toch wel verdedigbaar om hem op 0 te zetten. Het is geen zo'n typische FOK-reactie en steekt volgens mij dus net boven de rest van de -1 score uit
Wat zegt hij dan meer dan de leuk verpakte Ben Benieuwd? Ik ben toch wel erg benieuwd naar jullie gedachtengang daarover. Ik kan het namelijk niet uit zijn tekst halen. Ik kan er ook niet uithalen dat hij het artikel gelezen heeft. Ik kan er uithalen dat hij de kreet XBMC heeft zien staan, maar ik zie niet in welk verband dat is.
Als ik een tekstbericht scan, dan kan ik daar ook wel een opvallende kreet uit halen. Dat wil nog niet zeggen dat ik het artikel gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:00:
[...]

Ook onderdelen van een nieuwsitem mogen worden besproken :) Dus XBMC is wel degelijk ontopic. Het zou wat zijn als je van iedereen verwacht de volle omvang van het nieuwsitem te bespreken ;)
Als een kort zinnetje over een PS3 item tussen neus en lippen door vertelt dat deze ook in het geel komt, dan is dat zeker ook ontopic. :)
Ik heb de reactie ook met een 0 gemodereerd; niet zozeer omdat deze off topic is, maar omdat deze m.i. irrelevant is. Het voegt niet zoveel toe. Maar dat mag geen norm worden voor een -1.

[...]

Ik denk dat er al diverse argumenten zijn genoemd. Er wordt met jou een inhoudelijke discussie aangegaan waarin jij en je argumenten m.i. geheel serieus wordt genomen. Vanwaar deze reactie?
Die reactie komt voort uit het punt dat er nog steeds geen antwoord is gegeven op de vraag hoe je denkt dat die reactie een doel heeft. Alweer draai je daar omheen door het gesprek op een ander pad te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:01:
[...]

Wat zegt hij dan meer dan de leuk verpakte Ben Benieuwd? Ik ben toch wel erg benieuwd naar jullie gedachtengang daarover. Ik kan het namelijk niet uit zijn tekst halen. Ik kan er ook niet uithalen dat hij het artikel gelezen heeft. Ik kan er uithalen dat hij de kreet XBMC heeft zien staan, maar ik zie niet in welk verband dat is.
Als ik een tekstbericht scan, dan kan ik daar ook wel een opvallende kreet uit halen. Dat wil nog niet zeggen dat ik het artikel gelezen heb.
Ik zeg ook helemaal niet dat hij een +1 verdient. De enige argumenten die jij aandraagt en valabel zijn om hem op -1 te zetten is dat het een fipo is. En voor mij is het een te mooi verpakte post om hem als doeloze fipo te zetten. imo is een echte doeloze fipo iets in de trend van:

* eerste :D
* wow leuk
* moet ik hebben
* +1
* ...

Dan zie je toch wel dat de reactie waar we het over hebben niet in die categorie valt. je hebt natuurlijk gelijk dat hij er niet ver boven uit steekt maar toch lijkt een 0 mij hier nog altijd op zijn plaats.

Die reactie heeft ook geen doel (dat zegt herman trouwens ook). Een reactie die niets toevoegt moet niet perce op -1 daarom is er ook de 0. Om niets toevoegende maar toch niet ongewenste reacties op te kunnen plaatsen

[ Voor 8% gewijzigd door PietrKempy op 22-06-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat mij betreft een 0 ipv een -1 om eerdergenoemde redenen. Als er ook maar één hoofdletter ontbroken had, waardoor het had geleken dat hij idd een FP-hunter was... -1. 0, just, but only JUST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Waar zie je mij zeggen dat die post als volledig ontopic beschouwd kan worden? :? Ik zeg dat een +1 en 0 kunnen, maar dat ik zelf voor 0 gekozen heb omdat ik het als onschuldige / irrelevante opmerking zie. Ik geef geen -1 omdat het gewoon géén doelloze fipo is. Ik geef wel aan dat XBMC op zich absoluut niet offtopic is.

Laten we één ding duidelijk stellen; een echte fipo is een reactie van iemand die puur en alleen reageert om de eerste te zijn. Zelfs al zou dat hier het geval zijn, dat kunnen wij niet weten. Tenzij ik de poster ga mailen om te vragen wat zijn gedachtegang was toen hij die reactie plaatste.. Omdat wij de gedachtegang niet weten kun je alleen oordelen op zicht en dat betekent dat deze reactie gewoon een onschuldige reactie is die toevallig op de eerste plaats beland is.

En aangezien je zo hamert op argumentatie, kom zelf maar eens met wat argumentatie waarom het per se een doelloze fipo moet zijn. Je bent namelijk de enige modder die de reactie als zodanig bestempeld heeft. Ik zie hier bergen argumenten voorbij komen waarom het géén -1 is, maar geen enkele waarom dat wel zo zou moeten zijn. Afgezien van het feit dat hij op de eerste positie staat; wat een non-argument is.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 22-06-2011 12:11 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Poops_McGhee schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:05:
[...]

Die reactie komt voort uit het punt dat er nog steeds geen antwoord is gegeven op de vraag hoe je denkt dat die reactie een doel heeft. Alweer draai je daar omheen door het gesprek op een ander pad te leiden.
Er zijn door mij en anderen al diverse argumenten genoemd. Je toonzetting vind ik er niet beter op worden en ben ik bovendien niet zo gecharmeerd van dat verwijt.

Omwille van de discussie:
Jij verondersteld dat het een doelloze FiPo is. Nu lijkt me de beste kenmerk van een FiPo dat het ongewenst effect heeft. Bijvoorbeeld 'First' roepen of een onzinnige reactie plaatsen die niet gerelateerd is aan het nieuwsitem, dat wekt irritatie bij anderen op. Deze reactie kan m.i. in geen elk opzichte kwaad. Dan kan het ook niet als ongewenst beschouwd worden. Graag wijs ik je op de definitie van de 'off topic / irrelevant' in de FAQ, dan is goed te zien dat dergelijke reacties het beste deze moderatie kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cloud schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:11:

En aangezien je zo hamert op argumentatie, kom zelf maar eens met wat argumentatie waarom het per se een doelloze fipo moet zijn. Je bent namelijk de enige modder die de reactie als zodanig bestempeld heeft. Ik zie hier bergen argumenten voorbij komen waarom het géén -1 is, maar geen enkele waarom dat wel zo zou moeten zijn. Afgezien van het feit dat hij op de eerste positie staat; wat een non-argument is.
Ik hamer op argumentatie omdat zowel jij als Herman nog steeds geen antwoord kunnen of willen geven op mijn eerder gestelde vraag hoe die ene reactie NIET doelloos is. Jullie ontwijken die vraag, omdat je het antwoord erop niet kan geven. Die is er namelijk niet. De reactie aldaar heeft als enige doel om te laten zien dat hij/zij het XBMC aspect wel ziet zitten en dat ie benieuwd is. Waarnaar? Waarom ziet hij/zij het XBMC aspect wel zitten? Is het interessant als lezer om van die informatie kennis te nemen? Heeft het een aanvulling op het artikel? Waar zie je hem verder in het gehele topic terug om actief in het gesprek deel te nemen? Niet. Hij doet een kreet in de eerste 2 minuten (wat een pech dat je dan als eerste een reactie geeft), gebruikt 2 zinnen om een non statement af te geven. Welk doel is hiermee bereikt?

Of ik nu de enige ben die een -1 heeft gegeven of niet is een non argument vwb of het een juiste beoordeling is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:26:
[...]

Er zijn door mij en anderen al diverse argumenten genoemd. Je toonzetting vind ik er niet beter op worden en ben ik bovendien niet zo gecharmeerd van dat verwijt.

Omwille van de discussie:
Jij verondersteld dat het een doelloze FiPo is. Nu lijkt me de beste kenmerk van een FiPo dat het ongewenst effect heeft. Bijvoorbeeld 'First' roepen of een onzinnige reactie plaatsen die niet gerelateerd is aan het nieuwsitem, dat wekt irritatie bij anderen op. Deze reactie kan m.i. in geen elk opzichte kwaad. Dan kan het ook niet als ongewenst beschouwd worden. Graag wijs ik je op de definitie van de 'off topic / irrelevant' in de FAQ, dan is goed te zien dat dergelijke reacties het beste deze moderatie kunnen krijgen :)
Dus, welk doel heeft die reactie om in ieder geval niet als doelloos te kunnen worden beschouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:38:
[...]

Dus, welk doel heeft die reactie om in ieder geval niet als doelloos te kunnen worden beschouwd?
Doeloos != ongewenst. Een reactie die niets toevoegt is irrelevant. Een doeloze fipo is iets anders dan een fipo die niets toevoegt. Een doeloze fipo moet echt iets in de trend zijn van "Eerst"/"+1"/"...". Ik denk dat dat toch al een paar keer door verschillende personen gezegd geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
De reactie heeft als doel zijn interesse te tonen in het door het artikel gestelde feit. Je mening geven is nog altijd niet ongewenst noch doelloos want waarom kun je anders überhaupt reageren op een artikel? Dat jij het verschil tussen een echte fipo (waarvoor die regel uit de richtlijn bedoeld is) en deze onschuldige reactie niet ziet is jammer, maar daar valt blijkbaar niets aan te veranderen. Je interpreteert de richtlijn op dit gebied gewoon veel en veel te streng/strict/negatief.

Er zijn genoeg redenen gegeven om de reactie niet als doelloos te bestempelen, dat jij geen enkele daarvan accepteert (en ons tevens beticht van vraag ontwijken) is een ander verhaal. En dat maakt het wat mij betreft ook een gevalletje case closed. Er zijn andere reacties waar we het beter over kunnen hebben.

offtopic:
Probeer tevens meerdere reacties te bundelen tot één fysieke reactie; dat leest wat prettiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 22-06-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
is deze mkools24 in 'nieuws: Hackers kraken websites van vermeende LulzSec-leden' een -1/0/+1.

Argument voor -1: Het is commentaar op de redactie van tweakers. (Ver gezocht misschien)

Argument voor 0: Hij zegt zelf dat hij het niet interessant vindt en dus voegt hij niets toe maar is het toch niet ongewenst. Dan uit hij dus geen kritiek op tweakers maar meer op de media in het algemeen.

Argument voor +1: Hij geeft zijn mening op een brave manier en zijn reactie gaat off-topic (Vind ik dan wel een heel makkelijke +1)

Ikzelf ga dus voor de 0. Maar ik heb mijn twijfels (de andere modders zo te zien ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Cloud schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:11:
Waar zie je mij zeggen dat die post als volledig ontopic beschouwd kan worden? :? Ik zeg dat een +1 en 0 kunnen, maar dat ik zelf voor 0 gekozen heb omdat ik het als onschuldige / irrelevante opmerking zie. Ik geef geen -1 omdat het gewoon géén doelloze fipo is. Ik geef wel aan dat XBMC op zich absoluut niet offtopic is.

Laten we één ding duidelijk stellen; een echte fipo is een reactie van iemand die puur en alleen reageert om de eerste te zijn. Zelfs al zou dat hier het geval zijn, dat kunnen wij niet weten. Tenzij ik de poster ga mailen om te vragen wat zijn gedachtegang was toen hij die reactie plaatste.. Omdat wij de gedachtegang niet weten kun je alleen oordelen op zicht en dat betekent dat deze reactie gewoon een onschuldige reactie is die toevallig op de eerste plaats beland is.

Even een ander voorbeeldje dan: Sourcey in 'nieuws: Sony Ericsson presenteert 'sporterstelefoon' op Android'

Gaan we hier niet gewoon de kant op om binnen twee minuten een minieme mening neer te zetten zodat het net geen first post lijkt maar wel is? Ik vind 't een opvallende trend :/
Cloud schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:44:
De reactie heeft als doel zijn interesse te tonen in het door het artikel gestelde feit. Je mening geven is nog altijd niet ongewenst noch doelloos want waarom kun je anders überhaupt reageren op een artikel?
Mja, als 't binnen twee minuten er staat dan vind ik botweg interesse niet genoeg, iig niet voor een +1 (in z'n algemeen hoor).
offtopic:
Probeer tevens meerdere reacties te bundelen tot één fysieke reactie; dat leest wat prettiger.
Inderdaad, ik zat een minuut te zoeken voordat de originele post boven water was gekomen met de link naar 't artikel. Superverwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

PietrKempy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:15:
is deze mkools24 in 'nieuws: Hackers kraken websites van vermeende LulzSec-leden' een -1/0/+1.

Argument voor -1: Het is commentaar op de redactie van tweakers. (Ver gezocht misschien)

Argument voor 0: Hij zegt zelf dat hij het niet interessant vindt en dus voegt hij niets toe maar is het toch niet ongewenst. Dan uit hij dus geen kritiek op tweakers maar meer op de media in het algemeen.

Argument voor +1: Hij geeft zijn mening op een brave manier en zijn reactie gaat off-topic (Vind ik dan wel een heel makkelijke +1)

Ikzelf ga dus voor de 0. Maar ik heb mijn twijfels (de andere modders zo te zien ook)
-1: lol, zielepoten, etc etc.
0: het is een mening over de media.
+1: geen reden voor.

Zonder de zielepootjes 0, nu een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cloud schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:44:
De reactie heeft als doel zijn interesse te tonen in het door het artikel gestelde feit. Je mening geven is nog altijd niet ongewenst noch doelloos want waarom kun je anders überhaupt reageren op een artikel? Dat jij het verschil tussen een echte fipo (waarvoor die regel uit de richtlijn bedoeld is) en deze onschuldige reactie niet ziet is jammer, maar daar valt blijkbaar niets aan te veranderen. Je interpreteert de richtlijn op dit gebied gewoon veel en veel te streng/strict/negatief.

Er zijn genoeg redenen gegeven om de reactie niet als doelloos te bestempelen, dat jij geen enkele daarvan accepteert (en ons tevens beticht van vraag ontwijken) is een ander verhaal. En dat maakt het wat mij betreft ook een gevalletje case closed. Er zijn andere reacties waar we het beter over kunnen hebben.

offtopic:
Als laatste in deze case:

Ik vind het een heel ander verhaal als ik de persoon verder in het topic terug vind en hem actief zie deelnemen in een discussie waarin hij/zij is geinteresseerd. In dit geval zie ik dat nergens terug waardoor ik geen nader doel aan zijn bericht kan koppelen. Aangezien zijn reactie niets toevoegd, noch inhoudt, bestempel ik het als een doelloze first post. Ik ram niet bij uitstek een -1 op dergelijke posts, echt niet. Ik bekijk wel in het geheel van de topic of het enige waarde heeft en of de schrijver zich op enige wijze kmot motiveren met het doel om over een onderwerp te praten wat hem blijkbaar zo interesseert.

De hele reactie waar dit mee gestart is doet er al lang niet meer toe. Het gaat om hoe er mee om wordt gegaan. Wat is doelloos en wat wordt gezien als een doel van een reactie? De richtlijnen zijn duidelijk, de interpretatie van bedoeld of doelloos dus niet. Dát is hetgene waar ik hier duidelijkheid in probeer te scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Jejking schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:16:
[...]

Even een ander voorbeeldje dan: Sourcey in 'nieuws: Sony Ericsson presenteert 'sporterstelefoon' op Android'

Gaan we hier niet gewoon de kant op om binnen twee minuten een minieme mening neer te zetten zodat het net geen first post lijkt maar wel is? Ik vind 't een opvallende trend :/

[...]

Mja, als 't binnen twee minuten er staat dan vind ik botweg interesse niet genoeg, iig niet voor een +1 (in z'n algemeen hoor).
Een +1 is natuurlijk veel te hoog voor dit soort reacties maar een 0 vind ik ook hier weer net kunnen.

@ poops:

De reactie moet je op zich beoordelen. Niet de persoon. Een mod beloont de poster niet maar beoordeelt de reactie op zich. Dat is het doel van het modsysteem ook reacties appart beoordelen. De verwoording van doeloze fipo is idd wat dubbelzinnig, maar kan je beter lezen als doeloze fipo = echte fipo (in de trend van "eerste") en niet als doeloze fipo = een eerste post die niets toevoegt want dan is het dus een gewone 0.
Jejking schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:18:
[...]

-1: lol, zielepoten, etc etc.
0: het is een mening over de media.
+1: geen reden voor.

Zonder de zielepootjes 0, nu een -1.
Nu ik hem nog eens bekijk toch misschien beter een -1 dan een 0.

[ Voor 34% gewijzigd door PietrKempy op 22-06-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Jejking schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:16:
[...]

[...]
Ach ja, op zich stoor ik me er niet heel veel aan. Alles beter dan 'eerste', '1st', 'fipo!' en dergelijke praktijken. Het probleem is dat gewoon niet te controleren valt met wat voor intentie iemand zo'n reactie plaatst. We kunnen de reactie dus alleen beoordelen zoals deze er staat, waarbij we een klein beetje rekening kunnen houden met de reactietijd t.o.v. de tijd van plaatsing van het artikel. :)

@Poops_McGhee
Ik begrijp waar je naar toe wilt, maar de moderaties moeten voor zover als mogelijk losstaand uitgevoerd worden. Als wildhagen een rasechte fipo scoort dan geef ik hem geen voordeel van de twijfel, omdat hij normaliter zo netjes reageert. Andersom ook niet, iemand die ergens een nette reactie plaatst kan niet afgerekend worden op het feit dat hij verderop in de discussie schittert door afwezigheid. *

PietrKempy vat hierboven prima samen hoe doelloos herkend kan worden. Doorgaans zijn de meeste 'eerste reacties' eerder onschuldig dus 0, dan ongewenst. Je moet doelloos ook in context zien. Ik begrijp dat 'doelloos' een redelijk ruim begrip is; dat is waarom we het ook opgesteld hebben als doelloos/ongewenste fipo. Natuurlijk kan klakkeloos je mening neerplempen en vervolgens niet meer reageren, ook opgevat worden als doelloos. Maar ongewenst is het niet; en dat is het verschil :)

Trolls zijn hierbij een kleine uitzondering, of in elk geval iets om op te letten. Maar over het algemeen zijn gebruikers die echt aan het trollen zijn zaak voor crew, en crew dient wel rekening te houden met historie.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 22-06-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
ik zie niet in hoe deze reactie nu een +2 of +3 zou moeten zijn, een ot discussie over een nas LOTG in 'nieuws: Apple brengt Time Capsule met 3TB opslagcapaciteit uit'

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Offtopic zou ik het niet noemen, maar het is zeker geen +2/+3 waard nee. Ik heb de reactie een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Finraziel in 'nieuws: Hackers kraken websites van vermeende LulzSec-leden'

hoort op -1. Omdat heel de reactie niets toevoegt en er commentaar wordt geleverd op de redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:55:

hoort op -1. Omdat heel de reactie niets toevoegt en er commentaar wordt geleverd op de redactie.
Het is een reactie op de titel van de topic en wat dat betreft heeft ie wel een punt. Enige foute wat ik me kan bedenken is dat het niet hier gemeld moet worden, maar op het Geachte Redactie forum. wmb een 0.
Taalgebruik is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Hier kunnen wel wat waarschuwingen gegeven worden:
Maarteh90 in 'nieuws: Hackers kraken websites van vermeende LulzSec-leden'

In geen geval +2 noch +3.
PietrKempy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:55:

Inhoudelijk heeft diegene een punt, echter door de verwoording neig ik ook naar een -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Herman87 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:09:

Inhoudelijk heeft diegene een punt, echter door de verwoording neig ik ook naar een -1 :)
Poops_McGhee schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:09:
[...]

Het is een reactie op de titel van de topic en wat dat betreft heeft ie wel een punt. Enige foute wat ik me kan bedenken is dat het niet hier gemeld moet worden, maar op het Geachte Redactie forum. wmb een 0.
Taalgebruik is niks mis mee.
Het is toch pure FP vervuiling. Het moet gebeuren op het forum en niet op de FP. Natuurlijk heeft ie een inhoudelijk punt. Maar iemand die een spellingsfout opmerkt heeft ook een punt en wordt er ook op afgerekend.

De persoon heeft op zich wel gelijk en verwoord het ook op een nette manier. Maar dat doet allemaal niet ter sprake. Nette spam is en blijft ook spam.

Maarteh90 in 'nieuws: Hackers kraken websites van vermeende LulzSec-leden' hier kunnen wel terug wat mensen eens bekeken worden. Een +1 is te rechtvaardigen (vind het wel een geslaagde grap) 0 en -1 dus ook (zie vorige discussie over een grap-post) Maar +2/+3 zijn dat niet.

[ Voor 23% gewijzigd door PietrKempy op 22-06-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:14:
[...]

[...]

Het is toch pure FP vervuiling. Het moet gebeuren op het forum en niet op de FP. Natuurlijk heeft ie een inhoudelijk punt. Maar iemand die een spellingsfout opmerkt heeft ook een punt en wordt er ook op afgerekend.

De persoon heeft op zich wel gelijk en verwoord het ook op een nette manier. Maar dat doet allemaal niet ter sprake. Nette spam is en blijft ook spam.
Dan zet je er toch een -1 op? Als dat voor jou de juiste beoordeling is, dan geef je die. Ik persoonlijk vind niet dat het een kwalijke reactie is, omdat het betrekking op de titelkeuze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Dan zet je er toch een -1 op? Als dat voor jou de juiste beoordeling is, dan geef je die. Ik persoonlijk vind niet dat het een kwalijke reactie is, omdat het betrekking op de titelkeuze heeft.
En jij geeft jouw moderatie, uiteindelijk zal de reactie wel op een gemiddelde uitkomen en daar heeft iedereen het maar mee te doen na 48 uur. Niet verkeerd bedoeld, maar ik ben de interesse in jouw discussie met Herman en zo een beetje verloren. We moeten het samen doen, discussie oké, maar push niet zo met de meningen (niet alleen jij Poops - compromissen leren sluiten). Het resultaat zal bij eigenwijs besluitsel compleet averechts zijn.

Ik zeg ook maar wat ;)

Denk aan je hart... shalalie shalalaaa...
PietrKempy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:14:Het is toch pure FP vervuiling. Het moet gebeuren op het forum en niet op de FP. Natuurlijk heeft ie een inhoudelijk punt. Maar iemand die een spellingsfout opmerkt heeft ook een punt en wordt er ook op afgerekend.
Precies. En als men qua reactie al op 0 staat en men doet schoolmeesterachtig, dan ben ik niet de beroerdste om een punt aftrek te nemen, ook al is de reactie zelf geen -1 waard.

[ Voor 31% gewijzigd door CreativeS op 22-06-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PietrKempy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:14:
[...]

[...]

Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Edward Kingma schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:16:
[...]

We moeten het samen doen, discussie oké, maar push niet zo met de meningen
Sluit ik mij volledig bij aan.

Is kijken of er mensen zijn die dit ook humor vinden :)
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandsche Munt slaat herinneringsmunt met qr-code'

[ Voor 36% gewijzigd door pcgek op 22-06-2011 20:05 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Edward Kingma schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:16:
[...]

En jij geeft jouw moderatie, uiteindelijk zal de reactie wel op een gemiddelde uitkomen en daar heeft iedereen het maar mee te doen na 48 uur. Niet verkeerd bedoeld, maar ik ben de interesse in jouw discussie met Herman en zo een beetje verloren. We moeten het samen doen, discussie oké, maar push niet zo met de meningen (niet alleen jij Poops - compromissen leren sluiten). Het resultaat zal bij eigenwijs besluitsel compleet averechts zijn.

Ik zeg ook maar wat ;)

Denk aan je hart... shalalie shalalaaa...

[...]

Precies. En als men qua reactie al op 0 staat en men doet schoolmeesterachtig, dan ben ik niet de beroerdste om een punt aftrek te nemen, ook al is de reactie zelf geen -1 waard.
Doe niet zo gestressed over mijn opmerking, kerel. Ik stel toch niks raars voor? Of wel soms? Niet te kinderachtig met je shalalie. :S
En mocht je het nog niet in de gaten hebben, die discussie is al afgesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 22-06-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
pcgek schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:01:
[...]

Sluit ik mij volledig bij aan.

Is kijken of er mensen zijn die dit ook humor vinden :)
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandsche Munt slaat herinneringsmunt met qr-code'
grappig idd een +1 voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
Finraziel in 'nieuws: Nederlandsche Munt slaat herinneringsmunt met qr-code' - Gejammer op de moderatie is niet goed. Ik houd het bij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Niets, die +2 is een mismodje en de post staat netto netjes op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mijn 0 is nog van voor de edit,maar die verander ik met liefde naar de -1 >:)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Ov-chipkaart verdringt strippenkaart definitief - update'

Mag die +3 gecontroleerd worden? Lijkt me een vrij duidelijke -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RetepV in 'nieuws: Apple verkrijgt breed patent op touchscreenbediening'

Deze post heeft zowel +3 als -1 gekregen, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Niet een vergelijking waar ik nou van ondersteboven ben,en de laatste paar zinnen doen ook niet echt goed. Wmb een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:57
Echt briljant hoe mooi jullie te manipuleren zijn, maak een grapje over de moderatie en er walsen 40 -1 punten over je heen :P Zo'n goeie grap zou ik zelf nooit kunnen maken _/-\o_

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
finraziel schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:40:
Echt briljant hoe mooi jullie te manipuleren zijn, maak een grapje over de moderatie en er walsen 40 -1 punten over je heen :P Zo'n goeie grap zou ik zelf nooit kunnen maken _/-\o_
recht uit de modFAQ
Klachten over moderaties

Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.
;w

Had je die commentaar niet gemaakt dan had je een hogere score gekregen maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:26

botoo

💀 too old to die young

finraziel schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:40:
Echt briljant hoe mooi jullie te manipuleren zijn . . .
Ben je gekrenkt of ben je alleen aan het trollen, of beide? :')

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ugh, deze hele thread mag nagelopen worden, incl de -1's en +3's :X

productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:34:
[...]

Doe niet zo gestressed over mijn opmerking, kerel. Ik stel toch niks raars voor? Of wel soms? Niet te kinderachtig met je shalalie. :S
En mocht je het nog niet in de gaten hebben, die discussie is al afgesloten.
Mijn eerste reactie na het lezen van jouw bericht... 'tsjonge jonge jonge'. Ik plaats 'shalalie shalala', had ik ook iets anders 'luchtigs' neer kunnen zetten. Maar goed, een reactie zegt veel. Meer hoef ik er niet aan vuil te maken denk ik en discussie was gesloten? Voor jou misschien wel... ik wilde ook nog wat zeggen.

Voor mij is de discussie wel over nu (en dat had ik geloof ik in dat vorige bericht ook al gemeld ;)).
Vreemde gang van zaken, maar waarom zo druk maken... (retorisch).
botoo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:33:
[...]

Ben je gekrenkt of ben je alleen aan het trollen, of beide? :')
De mooiste grap is nog altijd dat hij het zelf niet door heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 23-06-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:57
Neuh, ik was vooral benieuwd naar jullie reactie, maar die valt nog mee, goed zo.
Ik weet dat je niet over moderaties moet gaan zeuren in een post en mod daar zelf ook vaak genoeg mensen voor naar beneden, het valt me alleen op dat er af en toe wel heel hard gereageerd wordt en vraag me af of mensen niet doorslaan en zonder nadenken direkt op de min knop duwen als ze bepaalde woorden ook maar zien. Als je dan ziet dat er zodra hier iets gepost wordt 40 punten overheen gaan terwijl er regelmatig heel veel posts totaal ongemod blijven, tja, dan vraag ik me af wat mensen eigenlijk aan het doen zijn.
Daarnaast valt het op dat m.i. mensen vergeten dat grapjes best een +1 mogen krijgen, dat zie ik echt maar zelden gebeuren. Een off topic is nog te verdedigen (al vraag ik me soms echt af waar het gevoel voor humor is van veel moderators), maar vaak krijgen mensen ook een -1 terwijl ze totaal geen kwaad in de zin hebben en de grap bepaald niet misplaatst te noemen is. Voor de duidelijkheid, dit gaat niet over mijn post waar ik het over de mod had, daar vind ik de reactie overdreven maar het is inderdaad te verdedigen.
Maar goed, het maakt verder ook niet uit hoor, als jullie het niet met mij eens zijn dan laat maar zitten.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Waarom zou deze reactie CAPSLOCK2000 in 'nieuws: 'Overheid kan niet op tegen hackers'' +2 informatief zijn? Ik vond hem niet meer dan 0

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Jejking schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:36:
Ugh, deze hele thread mag nagelopen worden, incl de -1's en +3's :X

productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!
Hier gaat inderdaad wat fout! Abeltje130 is lekker bezig met trollen en afkraken. Wellicht even aanspeken?

Bovendien kloppen de moderaties voor geen meter:
Phorze in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Door de laatste zin een 0 gegegven. +2 is dus modmisbruik.

Abeltje130 in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze lijkt me op de man. In ieder geval vervuiling.

GameR! in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze is niet ongewenst.

careltjuh in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze is niet ongewenst

Phntm in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze is wél ongewenst. Is +3 voor gegeven.

Er is nog wat hulp nodig om alles goed te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Herman87 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:52:
[...]

Hier gaat inderdaad wat fout! Abeltje130 is lekker bezig met trollen en afkraken. Wellicht even aanspeken?
Abeltje30 staat inmiddels in bijna al zijn postings in dat topic op het correcte niveau. Misschien is hij met het verkeerde been uit bed gestapt?
Bovendien kloppen de moderaties voor geen meter:
Phorze in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Door de laatste zin een 0 gegegven. +2 is dus modmisbruik.
Staat nu effectief op 0.
Abeltje130 in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze lijkt me op de man. In ieder geval vervuiling.
-1 inderdaad.
GameR! in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze is niet ongewenst.
0.
careltjuh in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze is niet ongewenst.
0
Phntm in 'productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!' Deze is wél ongewenst. Is +3 voor gegeven.
-1, al zijn er nog wat -1 nodig om de reactie effectief op -1 te zetten.
Er is nog wat hulp nodig om alles goed te zetten :)
Alleen die van careltjuh en Phntm nog, de rest staat goed nu.
Of is de vermelding van score voor een review ook al +1 (careltjuh)?
Ik vind van niet, gewoon 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
finraziel schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:23:
Ik weet dat je niet over moderaties moet gaan zeuren in een post en mod daar zelf ook vaak genoeg mensen voor naar beneden
Dus wat heeft het dan met manipulatie van jouw kant te maken als je van te voren al weet wat de moderatie zal worden? Heeft niets met manipulatie te maken. Klagen over moderatie is standaard -1.
finraziel schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:23:Daarnaast valt het op dat m.i. mensen vergeten dat grapjes best een +1 mogen krijgen, dat zie ik echt maar zelden gebeuren.
Nu krijg je het fenomeen: interpretatie.
Het is maar net hoe men een bericht interpreteert.
Je kan in een jolige bui een 'grap' gelijk als +1 zien, echter kan je ook de 'grap' compleet misplaatst vinden.
Hier kan je weinig aan doen, omdat de regels niet elke situatie omvat.

Het is en blijft persoonlijk en ja, als er eenmaal een -1 of 0 staat, zijn er zat mensen die gewoon gaan papegaaimodden. Uiteindelijk zal een bericht alsnog wel op de juiste score komen, maar dat zal ook niet altijd zo zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 23-06-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Edward Kingma schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:54:
[...]

Mijn eerste reactie na het lezen van jouw bericht... 'tsjonge jonge jonge'. Ik plaats 'shalalie shalala', had ik ook iets anders 'luchtigs' neer kunnen zetten. Maar goed, een reactie zegt veel. Meer hoef ik er niet aan vuil te maken denk ik en discussie was gesloten? Voor jou misschien wel... ik wilde ook nog wat zeggen.

Voor mij is de discussie wel over nu (en dat had ik geloof ik in dat vorige bericht ook al gemeld ;)).
Vreemde gang van zaken, maar waarom zo druk maken... (retorisch).
Je kunt er ook voor kiezen om gewoon niets te zeggen en geen reacties uit te lokken over onderwerpen die al afgesloten zijn. Nu roep je een zinloos gesprek op wat in mijn optiek niets bijdraagt aan een fijne samenwerking vwb modereren op deze site. FYI, die discussie had betrekking op mij en Herman. Ik stelde mijn vragen direct aan hem. Dat betekend niet dat iedereen zich daar op een aparte manier mee moet inmengen. Anders had ik daar wel mijn tekst op aangepast. Ben je blij dat je nu je eitje kwijt bent, ondanks dat het voor die discussie irrelevant was? Wat fijn voor je, knul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:20:

Je kunt er ook voor kiezen om gewoon niets te zeggen en geen reacties uit te lokken over onderwerpen die al afgesloten zijn.
Poops_McGhee schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:20:

Ben je blij dat je nu je eitje kwijt bent, ondanks dat het voor die discussie irrelevant was? Wat fijn voor je, knul.
:?

Wat moet je hier nu weer mee? Door mij compleet negeren lijkt me de beste optie. Denigrerend reageren? -1! Excuus en [klaar].

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 23-06-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Heren, die discussie was nu juist afgelopen. Als jullie daarover nog verder willen gaan, stel ik voor dat jullie dat per DM afhandelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:37:
[mbr]Heren, die discussie was nu juist afgelopen. Als jullie daarover nog verder willen gaan, stel ik voor dat jullie dat per DM afhandelen. :)[/mbr]
Zoals al gezegd, excuus en [klaar].

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 23-06-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Tonton in 'nieuws: Beelden Nokia's eerste Windows Phone-toestel Sea Ray lekken uit'

Deze mag nog wel wat schopjes naar de +1. 4x +2 en 3x +3? Mensen die graag van hun modrechten afwillen, of zijn het mee eensch modjes? Anyway, mogen nagekeken worden en wat schopjes richting de +1.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik vind de reactie wat mager, maar de gedachtegang vind ik wel interessant. Ik zou +2 nog wel enigszins kunnen indenken. +3 is écht te hoog.
* Herman geeft +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

wever338 in 'nieuws: OPTA laat televisiemarkt ongemoeid'

Nog een +3 gever die van zijn rechten af wilt, dit in de tweede plaats, omdat deze reactie naar mijn gevoel, een duidelijk gevalletje is van de news post niet goed gelezen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Herman87 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:10:
Ik vind de reactie wat mager, maar de gedachtegang vind ik wel interessant. Ik zou +2 nog wel enigszins kunnen indenken. +3 is écht te hoog.
* CreativeS geeft +1 :)
Idem...
Nazanir schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:29:
wever338 in 'nieuws: OPTA laat televisiemarkt ongemoeid'

Nog een +3 gever die van zijn rechten af wilt, dit in de tweede plaats, omdat deze reactie naar mijn gevoel, een duidelijk gevalletje is van de news post niet goed gelezen.
Een gigantisch magere +1.

[ Voor 46% gewijzigd door CreativeS op 23-06-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit draadje wordt m.i. niet goed gemod: Trucci in 'nieuws: Winklevoss-broers staken Facebook-rechtszaak'

Deze reactie is geenszins off topic. Ik vind 'm zelfs informatief:
Trucci in 'nieuws: Winklevoss-broers staken Facebook-rechtszaak'

Vervolgens valt iemand over het feit dat Harvard wordt genoemd. Deze reactie lijkt me dan ook off topic:
arjankoole in 'nieuws: Winklevoss-broers staken Facebook-rechtszaak'

Hier lijkt me dan +2 en +3 écht te hoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
+2.
Herman87 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:58:Vervolgens valt iemand over het feit dat Harvard wordt genoemd. Deze reactie lijkt me dan ook off topic:
arjankoole in 'nieuws: Winklevoss-broers staken Facebook-rechtszaak'
0.

Leuke info, alleen niets met het artikel te maken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

johnkeates in 'nieuws: Rekenkamer: Veel mis bij ict-uitvoering politie'

Welja, weer een "laten we snel 4 woordjes posten om een fipo te halen, en daarna de post editten". Eerst stonden er alleen de 1e 4 woordjes dus.

Is inmiddels 3 of 4x ge-edit al.

Misschien een idee om meneer erop aan te spreken dat dit soort wangedrag extreem ongewenst is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Deze reactie was in eerste instantie al niet lekker maar nadat hij er ook nog eens modcommentaar bij gooide zeer zeker alleen maar afvalputjeswerk. Toch is deze met11x +3; 2x +2 en 42x +1 gemod.
De 0 scores kan ik begrijpen voor de edit alhoewel er een flinke ongegronde beschuldiging in zit die wmb alleen met een -1 te belonen is. Na de edit is -1 zeker de juiste score.
Misschien dat een powermod die + scores eens kan bekijken?

@wildhagen: als dat de totstandkoming van die post is dan mod ik hem wel niet. zoals de post er mu staat is ie wel een +1 waard minimaal maar als het een edit slet is dan hou ik me wel buiten het modden van die reactie!

Edit: isdeze post nou echt +2 of +3 waard? Hij geeft aan waarom de aanname van degene op wie hij reageert niet klopt maar verder is dit nou ook weer niet zo enorm informatief aangezien dit soort informatie toch redelijk bekend is bij mensen die zich interesseren voor videokaarten.
Deze staat eronder en zegt min of meer hetzelfde maar is 12 minuten later gepost. dat is dus een dubbelpost en kan dus gewoon weg toch?

[ Voor 45% gewijzigd door TheCapK op 23-06-2011 20:05 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
k1n8fisher schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:43:
Deze reactie was in eerste instantie al niet lekker maar nadat hij er ook nog eens modcommentaar bij gooide zeer zeker alleen maar afvalputjeswerk. Toch is deze met11x +3; 2x +2 en 42x +1 gemod.
De 0 scores kan ik begrijpen voor de edit alhoewel er een flinke ongegronde beschuldiging in zit die wmb alleen met een -1 te belonen is. Na de edit is -1 zeker de juiste score.
Misschien dat een powermod die + scores eens kan bekijken?
Het vermoeden van 'vriendjesmodden' wordt wel erg groot bij zijn berichten.
11x Spotlight... gewoon -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
k1n8fisher schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:43:

Edit: isdeze post nou echt +2 of +3 waard? Hij geeft aan waarom de aanname van degene op wie hij reageert niet klopt maar verder is dit nou ook weer niet zo enorm informatief aangezien dit soort informatie toch redelijk bekend is bij mensen die zich interesseren voor videokaarten.
Hij reageert op iemand die het niet wist. Mogelijk is het dus niet zo algemeen bekend. Ik heb +2 gegeven maar ik geef toe dat het wel erg makkelijk gegeven is. Hij is m.i. op het randje tussen +1 en +2. Ik heb 'm het voordeel van de twijfel gegeven, maar wellicht dat ik 'm toch naar beneden bij stel :)
Deze staat eronder en zegt min of meer hetzelfde maar is 12 minuten later gepost. dat is dus een dubbelpost en kan dus gewoon weg toch?
Eens met de downmod maar volgens de FAQ is toch de '0' voor reacties die al vele malen in een thread zijn genoemd?

Overige reacties ben ik het met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:52:
[...]

Eens met de downmod maar volgens de FAQ is toch de '0' voor reacties die al vele malen in een thread zijn genoemd?
Als reacties keer op keer herhaald worden geef ik geen 0 meer hoor. Een incidentele herhaling krijgt van mij een 0 maar bij posts waar 10x hetzelfde staat geef ik -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Skinkie in 'nieuws: Solar Team Twente past nanotechnologie toe in zonneauto'

Staat daar op ook een 3x ongewenst. Ik weet niet wat er ongewenst is aan een feit dat nanotechnologie analoog is aan de gevaren van asbest.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik had in de poll 2 reaties geplaats, wie-o-wie is zo lief ze even te modereren?
mrc4nl in 'poll: Me want cookie!'

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mrc4nl schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:06:
ik had in de poll 2 reaties geplaats, wie-o-wie is zo lief ze even te modereren?
Nou vooruit, 2x +1... tevreden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

dankje. hier je beloning

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:42:
Skinkie in 'nieuws: Solar Team Twente past nanotechnologie toe in zonneauto'

Staat daar op ook een 3x ongewenst. Ik weet niet wat er ongewenst is aan een feit dat nanotechnologie analoog is aan de gevaren van asbest.
Misschien omdat het volstrekt niet onderbouwde flauwekul is. Er wordt echt niks analoog tussen nanotechnolgie en asbest aangegeven in de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Samsung begint verkoop Google Chromebooks in Nederland'
"Netbook--, waardeloos product, niemand kan hier iets mee"

Is deze post door dit zinnetje nu ongewenst of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
tweaker2010 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:11:
Verwijderd in 'nieuws: Samsung begint verkoop Google Chromebooks in Nederland'
"Netbook--, waardeloos product, niemand kan hier iets mee"

Is deze post door dit zinnetje nu ongewenst of niet?
Als het enkel dat zinnetje was geweest was het imo ongewenst, de gebruiker geeft echter zijn mening en onderbouwt dit met een voorbeeld uit het verleden, de post lijkt me gewoon een +1. Als hij wat meer was ingegaan op die NET COMPUTER zou ik misschien zelfs wel een +2 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
ExitDust in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar' Deze hoort op +1. Ookal vind ik hem onwijs grappig. De modFAQ is heel duidelijk dat een geslaagde grap op +1 hoort en nergens anders.

Lolandros in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar' en CR35 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar' horen op 0 volgens mij. ik zie niet in waarom dit soort reacties ongewenst zou zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door PietrKempy op 24-06-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
PietrKempy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:44:
ExitDust in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar' Deze hoort op +1. Ookal vind ik hem onwijs grappig. De modFAQ is heel duidelijk dat een geslaagde grap op +1 hoort en nergens anders.
Deze heeft nog wat schopjes nodig om op +1 te komen. Ik zie inderdaad geen grond om humor hoger te modden dan +1 :)
Lolandros in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar' en CR35 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar' horen op 0 volgens mij. ik zie niet in waarom dit soort reacties ongewenst zou zijn.
Tweemaal eens :) Inderdaad niet ongewenst.
Daar staat ie nu effectief op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd in 'nieuws: Gent wil eigen top-level-domein' Ik als Gentenaar, Belg, en Vlaming word liever niet verweten als rund. -1

Wat is hier +2 aan? Verwijderd in 'nieuws: Gent wil eigen top-level-domein' lijkt mij een gewone +1

[ Voor 30% gewijzigd door PietrKempy op 24-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd in 'nieuws: Europese lidstaten worden niet verplicht kinderporno te blokkeren'

Als je bovenstaande reactie goed leest, dan zie je dat er een behoorlijke bash in zit. Het betreft met name de volgende zin:
Zou het ermee te maken hebben dat toch een opmerkelijk deel van de hogere lagen toch wel ergens geaffilieerd kan worden met onzedige praktijken?
offtopic:
Zie ook deze reactie. Dat geeft een beetje context van deze user.

[ Voor 4% gewijzigd door Herman op 24-06-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
PietrKempy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:22:
Verwijderd in 'nieuws: Gent wil eigen top-level-domein' Ik als Gentenaar, Belg, en Vlaming word liever niet verweten als rund. -1
Inderdaad een -1.
Wat is hier +2 aan? Verwijderd in 'nieuws: Gent wil eigen top-level-domein' lijkt mij een gewone +1
Mwa daar zie ik nog wel een puntje extra in, al is het maar een beetje. Hij vraagt zich terecht af wat er met het non-profit uitgangspunt van de ICANN gebeurd is. Misschien niet echt een geweldige reactie, maar mag w.m.b. wel iets boven het maaiveld uitsteken.
Herman87 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:49:
Verwijderd in 'nieuws: Europese lidstaten worden niet verplicht kinderporno te blokkeren'

Als je bovenstaande reactie goed leest, dan zie je dat er een behoorlijke bash in zit. Het betreft met name de volgende zin:

[...]

offtopic:
Zie ook deze reactie. Dat geeft een beetje context van deze user.
Beide -1's inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Tweeling begint nieuwe rechtszaak tegen Facebook'

Is dat niet gewoon een FIPO en dus -1?

Die +1, en zeker die +3, lijkt me toch echt modmisbruik...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q7FifeMwwjAU0aA9mPWYxNyp/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 24-06-2011 19:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jelle1993 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'

Volgens mij gewoon een on topic reactie.
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.