Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 38.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Poops_McGhee schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:54:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik "monster" nog erg vriendelijk vind, in dit geval....
Dat jij flamen vriendelijk vind mag, maar conform de FAQ is het nog altijd een flame, en dus -1. Mensen spreek je niet aan als "monster", hoe verwerpelijk hun acties misschien ook mogen zijn.

Krijgt er nu nog net een +1 bij overigens. Kennelijk lezen de modmisbruikers dit topic ook goed mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Ok die laatste is naar -1 geboost :D

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

wildhagen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:56:
Mensen spreek je niet aan als "monster"
Wellicht ten overvloede - maar, de persoon in kwestie wordt in dit geval niet direct aangesproken. Althans, ik ga ervan uit dat meneer niet in staat is momenteel om zich op het Internet te begeven, laat staan dat hij Tweakers.net bezoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20
[...]

Dat jij flamen vriendelijk vind mag, maar conform de FAQ is het nog altijd een flame, en dus -1. Mensen spreek je niet aan als "monster", hoe verwerpelijk hun acties misschien ook mogen zijn.

Krijgt er nu nog net een +1 bij overigens. Kennelijk lezen de modmisbruikers dit topic ook goed mee.
Ik zeg niet dat ik flamen vriendelijk vind. Ik zeg dat ik de benaming "monster"in zijn geval nog vriendelijk vind. Ik heb er zelf namelijk wel wat minder vriendelijks voor. In die strekking ben ik het helemaal met je eens dat je mensen niet als "monster" aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Ik zou normaal gesproken monster onder het mom "onnodig kwetsende reacties" op -1 zetten. In dit geval lijkt me de typering monster geen flame of iets in dergelijke categorie, het woord word namelijk gebruikt waar het voor bedoelt is: een griezelig/verschrikkelijk wezen.

Dat de reactie net als zijn parent niet op de FP hoort maakt het uiteindelijk de -1 voor mij, niet het woord monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
AibohphobiA BoB in 'nieuws: Zedenrechercheurs ontdekken verborgen netwerk Robert M.'

Leuk dat hij vaak -1 gemod wordt maar er stond dus inderdaad een verkeerde naam in de titel, en aan de reactie van de editor van het nieuwsitem is ook te zien dat hij het gewijzigd heeft na de opmerking.
Dan vindt ik het wel erg hard om die post op een -1 te gooien nu terwijl hij toch zeker behulpzaam was ook al zou het via het forum moeten, maar laten we eerlijk zijn, nu is het gewoon sneller opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen hoort die opmerking dan toch écht in GR, niet op de FP. Daar is dat ongewenst, zeker omdat de reactie nu nergens meer op slaat.

Vandaar dus een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Bron schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:33:
AibohphobiA BoB in 'nieuws: Zedenrechercheurs ontdekken verborgen netwerk Robert M.'

Leuk dat hij vaak -1 gemod wordt maar er stond dus inderdaad een verkeerde naam in de titel, en aan de reactie van de editor van het nieuwsitem is ook te zien dat hij het gewijzigd heeft na de opmerking.
Dan vindt ik het wel erg hard om die post op een -1 te gooien nu terwijl hij toch zeker behulpzaam was ook al zou het via het forum moeten, maar laten we eerlijk zijn, nu is het gewoon sneller opgevallen.
Oftewel, de reactie heeft zijn werk gedaan en kan dus weg. Niks mis mee, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Cloud schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:28:
En met mijn moderatie is hij dan op -1 terecht gekomen. Al moet ik stiekem wel toegeven; de WC-eend opmerking is niet vaak zo toepasselijk geweest als deze keer :X
Schiet me maar lek: ik had ook een +1 ... inderdaad: terechte opmerking. En ik kon er de humor wel van inzien.
Waarom: er is ingebroken bij een certificaten bedrijf, de "schade" op een sub certificaat onder de root certificaat is nog niet bekend, maar we vertrouwen het toch. En de staat oordeelt zelf over zijn "eigen" certificaat. Deze "wij van wc-eend" had een punt. Ik weet alleen niet of het als fipo "toegestaan" is. Hoor ik nog wel, vrees ik .. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xubby op 01-09-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'Huawei toont Android-smartphone met 1,4Ghz-cpu'
wndwlckr in 'nieuws: Huawei toont Android-smartphone met 1,4Ghz-cpu'
"Pas op dat je het i of A-woord hier niet noemt want dat komt je geheid op een negatieve mod te staan. [...]"
mods: o.a. 41x -1, 3x +3

Gerjannn in 'nieuws: Huawei toont Android-smartphone met 1,4Ghz-cpu'
"offtopic:Zeg dan alsjeblieft niets, dan houden we de reacties schoon.. Al die grapjes over Apple zijn nu wel gemaakt.."
mods o.a. 10x -1, 1x +3

Deze staan hierboven al ergens om
The Jester in 'nieuws: Zedenrechercheurs ontdekken verborgen netwerk Robert M.'
1x +2
2x +3
Heb het artikel niet gelezen, lijkt nog "betere" mismod dan het misschien al was.

Even evt. mismodjes nazien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:50:
AibohphobiA BoB in 'nieuws: Zedenzaakrechercheurs ontdekken verborgen netwerk Robert M.'

Niet echt een +1 of +3 (!!!) waard, gewoon een -1. Dit hoort in GR, niet op de FP.

Wilbert de Vries in 'nieuws: Zedenzaakrechercheurs ontdekken verborgen netwerk Robert M.'

Niet echt een +1 waard, gewoon -1, nietszeggende reply van één woord.

The Jester in 'nieuws: Zedenzaakrechercheurs ontdekken verborgen netwerk Robert M.'

Niet echt een +1 waard, maar een -1 wegens flamen ("monster" is toch écht een flame)
Atheistus plaatste een snelle corrigerende reactie op de redactie die zijn werk weer eens niet goed gedaan heeft. Dat voorkomt het ontsporen van het topic omdat het nu snel opgelost werd. Iets in GR plaatsen leidt tot niets zoals je aan mijn reactie daar kunt zien. Tegen die tijd is zo´n topic al stuk. Behulpzame post dus +1.

Bij Wilbert was mijn -1 net de druppel hem daar ook te krijgen.

Monster discussie is uitgebreid gevoerd en ik deel de opinie van de meerheid dat dit geen flame kán uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:09:
[...]

Oftewel, de reactie heeft zijn werk gedaan en kan dus weg. Niks mis mee, toch?
Vind ik niet. Voor mensen die de oorspronkelijke kop gezien hebben is het uiterst behulpzaam om dit te lezen en de moedige poster (want iedere correctie van de redactie wordt hier als verschrikkelijk beschouwd) mag beloond. Hij weet dat zo´n opmerking hem karma gaat kosten door de merkwaardige richtlijn waarin we liever een topic zien ontsporen dan een corrigerende opmerking.

IFA: Sony brengt virtualreality-helm met oled-displays en 3d uit - update nieuws: IFA: Sony brengt virtualreality-helm met oled-displays en 3d uit - update is ook gewoon volkomen fout en leidt tot grote verwarring. Zelfs Sony noemt het ding niet zo. Is uit de duim van de redacteur gezogen en genereert vervolgens reacties die off topic, danwel ontopic beoordeeld moeten worden. Wie het nieuwsartikel volgt is ontopic? Terwijl het géén VR bril en Sony het ook helemaal zo niet wil positioneren? Of ben je juist ontopc als je negeert wat er in de kop staat?

De volgende kapitale blunder staat in het topic over LG 3D cinema waar de redacteur het beter denkt te weten dan een gerenommeerd onderzoeksbureau dat wij voor onze CE declaraties hanteren omdat ze het best gekwalificeerd zijn in Europa. Mijn repliek netjes in het topic natuurlijk omdat niemand iets heeft aan onzin nieuws max3D in 'nieuws: IFA: LG introduceert nieuwe Cinema 3D-tv's'

On a positive note had ik het genoegen net dat duwtje naar de +3 te geven aan deze post doeternietoe Een juweeltje, waarbij overigens het topic als geheel ook wel iets is waar T.net trots op kan zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door max3D op 01-09-2011 01:17 ]

• Poops_McGhee
max3D schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:22:
[...]

Vind ik niet. Voor mensen die de oorspronkelijke kop gezien hebben is het uiterst behulpzaam om dit te lezen en de moedige poster (want iedere correctie van de redactie wordt hier als verschrikkelijk beschouwd) mag beloond. Hij weet dat zo´n opmerking hem karma gaat kosten door de merkwaardige richtlijn waarin we liever een topic zien ontsporen dan een corrigerende opmerking.
Het bericht heeft voor de lezer die de fout niet heeft gezien geen enkel nut en eigenlijk voor de lezer die de fout wel heeft gelezen ook 0,0. Overigens is de "moedige" poster al beloond met een snelle correctie vanuit de redactie. En bovendien had de poster het in GR moeten melden. Die -1 is duidelijk juist.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

source in 'nieuws: Hackers kraken servers Linux-kernel'

Massaal +1, massaal +2? No way... max een 0, -1 is ook wel verdedigbaar. Gaat inhoudelijk namelijk echt nergens over, en wat er in het artikel staat klopt gewoon.

Virussen? Scan ze hier!

wildhagen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:49:
source in 'nieuws: Hackers kraken servers Linux-kernel'

Massaal +1, massaal +2? No way... max een 0, -1 is ook wel verdedigbaar. Gaat inhoudelijk namelijk echt nergens over, en wat er in het artikel staat klopt gewoon.
0 & -1 zijn beiden wel te verdedigen, inderdaad. Ik maak er een 0 van, persoonlijk vind ik -1 net even een brug te ver. Maar, ik ben het met je eens dat een -1 zondermeer wel te verdedigen zou zijn.

Hoe dan ook, +1 en hoger... volslagen onzinnig.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'Hackers kraken servers Linux-kernel'
Anoniem: 134117 in 'nieuws: Hackers kraken servers Linux-kernel'
11x -1, 1x +3, laatste lijkt me mismod.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze krijgt 0 maar is imho gewoon een ontopic reactie.

Bender in 'nieuws: Asus voorziet O!play Mini Plus van wifi'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, veel meer dan een +1 zie ik er ook niet in. Lijkt een beetje meningmodden, die massale +2's en zelfs enkele +3's.

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Staat ie nu ook op!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• max3D
  • Niet online
pvdberge in 'nieuws: HTC kondigt Windows Phone met 4,7"-scherm aan' lijkt behulpzaam, maar een van de twee bronnen is uit 2010 en met zekerheid fout. Ik gun hem best een +1, maar hij staat nu nog op een +2. Een zetje is genoeg.

• Bor
  • Nu online

Bor

Eens, ik heb ook een -1 gegeven. Zo gaan we niet met elkaar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
psyBSD in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack' is fout dus moest iig van een +2 naar een +1 . het is goedbedoeld, maar misschien moet de hele post wel naar een 0 maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Dat hele topic is na vanmiddag na vijf uur niet meer gemodereerd, dus ben ik dat maar gaan doen.
To_Tall in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack' heb ik met wat twijfel een +2 gegeven. Het is algemene kennis, maar er lijkt verwarring over te bestaan. Oordeel van jullie?

Goed als iemand anders er ook even doorheen loopt, want ik heb zoveel mogelijk naar kennis van zaken gehandeld en dus wat andere +2´s omlaag gehaald en sommige bestaande wat opgekrikt. De rest was gewoon ongemod gebleven. Verder zag ik dat er wat relevante informatie ontbrak max3D in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack' dus dat heb ik niet kunnen modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

max3D schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:56:
psyBSD in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack' is fout dus moest iig van een +2 naar een +1 . het is goedbedoeld, maar misschien moet de hele post wel naar een 0 maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Goedbedoeld, net geschreven. Misschien niet helemaal accuraat maar zondermeer wel on-topic, ik vind het een +1. Slechtere reacties dan dat hebben hogere score's ontvangen in het verleden.
max3D schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:56:
Dat hele topic is na vanmiddag na vijf uur niet meer gemodereerd, dus ben ik dat maar gaan doen.
To_Tall in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack' heb ik met wat twijfel een +2 gegeven. Het is algemene kennis, maar er lijkt verwarring over te bestaan. Oordeel van jullie?
Is wel informatief en ook deze is net geschreven. Voegt sec wel iets relevants toe aan het gesprek, zelfs al is het algemene kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Heb +1 gegeven: is een erg algemeen verhaal. Volgens mij is een audit een "papieren controle" of de procedure zoals die bestaat goed gevolgd wordt.
Dat zegt niet dat die procedure goed is, dacht ik, alleen of ie correct uitgevoerd wordt.
Als een audit bedoeld is een "correcte, foutloze" certificaten verstrekking tot gevolg te hebben, dan wel dit te controleren, was het een slechte audit: Want de audit leverde geen fouten op, kennelijk.
Ik "val" over de laatste zin: dat suggereert toch dat een (deze) audit een + is, en dat vind ik van niet.

Ik vind het een "lastig" artikel. Mijn mods op bestaande +2 en +3:
bwerg in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+2, "eigenaren" en "uitgevers" mogen hun eigen certificaten niet als "veilig" bestempelen.
LOTG in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+2, erg kort door de bocht, maar ik vind het ook (mening), maar hoe formuleer je het anders kort en duidelijk?
max3D in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+1, lang verhaal, zit een punt in, maar slecht te volgen, nogal technisch.
Anoniem: 26306 in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+1, linke opmerking van mij: ik (gebruiker) vind het geklets dat certificaat soort A (EV) meer dan soort B te vertrouwen is. Expert?
robvanwijk in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+1, lastig MitM aanvallen zijn kennelijk wèl gevonden. Verder mening # zoveel en niet geheel correct.
CyBeR in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+1, "slager keurt eigen vlees" reactie. Ene overheid zegt dat andere overheid "veilig" is. OV-chip-knip is was toch ook héél veilig, volgens overheid?
max3D in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+2. Eindelijk een reactie met het wat "grotere verhaal" (?) De wereld < - > NL: digid.
robvanwijk in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+2 (of +3?). Lijkt me een correct verhaal. Is wat er mogelijk is gebeurd, duidelijk verteld.
CyBeR in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+1. Ik ga vrienden maken: niet aantoonbaar juist omdat Diginotar: commentaar weigert, het onderzoek nog loopt, 1,5 maand gecompromiteerde certifacaten niet "vind" ... Diginotar's geloofwaardigheid in de pers is foetsie.
+3, toch maar, voor de niet expert's een goede uitleg.
Glashelder in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
+2, misschien +3. Wederom een goede uitleg. Wel wat technisch, maar is niet anders.

[ Voor 79% gewijzigd door Xubby op 02-09-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'IFA: Samsung voorziet nieuwe Slate-laptops van Core i5 en Windows 7'
Step in 'nieuws: IFA: Samsung voorziet nieuwe Slate-laptops van Core i5 en Windows 7'
een +3, jaja, nu ook 5x +1 ...

LinuX-TUX in 'nieuws: IFA: Samsung voorziet nieuwe Slate-laptops van Core i5 en Windows 7'
een +3, zie ik anders: nu ook 4x +1 ...

[ Voor 27% gewijzigd door Xubby op 02-09-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hier is weer een (ongewenste) Apple discussie aan de gang waar de mismods je om de oren vliegen:

boner in 'nieuws: IFA: Toshiba kondigt AT200-tablet met dikte van 7,7mm aan'
Fipo, heeft achteraf zijn reactie aangepast en scoort nu zelfs +2 terwijl hij op -1 hoort

Quacka in 'nieuws: IFA: Toshiba kondigt AT200-tablet met dikte van 7,7mm aan'
Krijgt zelfs +3!

watercoolertje in 'nieuws: IFA: Toshiba kondigt AT200-tablet met dikte van 7,7mm aan'
Krijgt ook onterecht +3

kwakzalver in 'nieuws: IFA: Toshiba kondigt AT200-tablet met dikte van 7,7mm aan'
Dit YouTube-linkje vind ik ook geen +3 waard, hooguit +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

+3 gevers op deze willen blijkbaar van hun modrechten af idd: watercoolertje in 'nieuws: IFA: Toshiba kondigt AT200-tablet met dikte van 7,7mm aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De +3's willen zondermeer inderdaad van hun modrechten af, maar ook de +1's mogen wat mij betreft zich eens achter de oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

tweaker2010 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:20:
Hier is weer een (ongewenste) Apple discussie aan de gang waar de mismods je om de oren vliegen:
boner in 'nieuws: IFA: Toshiba kondigt AT200-tablet met dikte van 7,7mm aan'
Fipo, heeft achteraf zijn reactie aangepast en scoort nu zelfs +2 terwijl hij op -1 hoort
Hoezo een +2, 2x +3! De Peren zijn tegen Appel patenten, zucht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Xubby schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:12:
[...]
Hoezo een +2, 2x +3! De Peren zijn tegen Appel patenten, zucht O-)
Ik zie het ja, het gaat idd van kwaad tot erger |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 18:10
Sinds ik weet (of denk te weten) dat een -1 mod karma kost, maak ik me er druk om dat deze reactie van mij -1 heeft gekregen:

BadRespawn in 'nieuws: Ongeredigeerd Wikileaks-archief ontsleuteld na wachtwoordpublicatie'
Ook het in gevaar brengen van mensen door toch gewoon informatie te publiceren is voor mij een reden dat ze wat mij betreft gewoon opgesloten mogen worden,

Dan zouden dus mensen van the Guardian moeten worden opgesloten, want die hebben wachtwoorden gepubliceerd waardoor documenten waarin nog namen stonden van gevoelige bronnen, voortijdig openbaar zijn gemaakt.
Lijkt me een duidelijk geval van mening-modden (en een reactie die eenmaal op rood staat wordt kennelijk door de meesten genegeerd zodat die niet op 'natuurlijk' wijze wordt gecorrigeerd).

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*zucht*

En we hebben zo'n mooi forum waar dergelijke kritiek geuit kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Dank Xubby en Kharay1977 voor het doorlopen van het topic. Ik vind het nu wel mooi zo behalve dat
bwerg in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'
LOTG in 'nieuws: DigiNotar gaf mogelijk nog valse ssl-certificaten uit na ontdekking hack'

beide een +2 hebben en zouden toch op +1 horen als meningen met weinig onderbouwing en in vergelijk met andere +2´s die vergelijkbaar maar diepgaander zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
BadRespawn schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:16:
Sinds ik weet (of denk te weten) dat een -1 mod karma kost, maak ik me er druk om dat deze reactie van mij -1 heeft gekregen:

BadRespawn in 'nieuws: Ongeredigeerd Wikileaks-archief ontsleuteld na wachtwoordpublicatie'

[...]

Lijkt me een duidelijk geval van mening-modden (en een reactie die eenmaal op rood staat wordt kennelijk door de meesten genegeerd zodat die niet op 'natuurlijk' wijze wordt gecorrigeerd).
Je staat nu op 0 wat netjes is omdat het een corrigerende reactie op deze post is SuperDre in 'nieuws: Ongeredigeerd Wikileaks-archief ontsleuteld na wachtwoordpublicatie' Alleen staat die op een +1 en dat is fout. Dus of beide op +1 of beide op +0 en ik ben voor het laatste.

max3D in 'nieuws: Nokia bouwt elementen Android-interface in Symbian' staat op 1 terwijl ik toch vrij serieus probeer de discussie over modelbescherming eens uit het jurische jargon te trekken en naar de echte wereld waar design imitatie als vlijerij beschouwd wordt.

en idem wat is er mis met max3D in 'nieuws: Ongeredigeerd Wikileaks-archief ontsleuteld na wachtwoordpublicatie' waar ik ook tracht de discussie uit het wellens nietens gedoe te trekken en de alledaagse realiteit voor het voetlicht wil brengen ipv veel ingewikkelder complot theorieen? Het is alweer niet zo zeer een mening als ´die zie ik ook wel zitten´ of ´pff nou als bij mij ..... dan .....´ maar een achtergrondschets die de discussie naar een hoger plan wil gooien.

[ Voor 32% gewijzigd door max3D op 02-09-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Heb deze:
Anoniem: 181786 in 'nieuws: Microsoft en Activision kondigen Xbox 360 Modern Warfare 3 bundel aan'
En de reacties daarop op -1 gezet omdat het toch alleen maar tot flamewars leid. Iemand het daar mee oneens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wolfos schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:19:
Heb deze:
Anoniem: 181786 in 'nieuws: Microsoft en Activision kondigen Xbox 360 Modern Warfare 3 bundel aan'
En de reacties daarop op -1 gezet omdat het toch alleen maar tot flamewars leid. Iemand het daar mee oneens?
Ja ik, ik vind niets ongewenst aan die post. Hij is offtopic maar meer ook (of minder) ook niet. Een 0 is imho een prima score in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:24:
[...]

Ja ik, ik vind niets ongewenst aan die post. Hij is offtopic maar meer ook (of minder) ook niet. Een 0 is imho een prima score in deze.
Okay, dan zal ik ze op off-topic zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

max3D schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:59:
Dank Xubby en Kharay1977 voor het doorlopen van het topic. Ik vind het nu wel mooi zo behalve dat

beide een +2 hebben en zouden toch op +1 horen als meningen met weinig onderbouwing en in vergelijk met andere +2´s die vergelijkbaar maar diepgaander zijn.
Mee eens. Maar beide reacties geven aan dat als een certificaat twijfelachtig is, je het moet intrekken. En je betrokken leverancier vervolgens dumpt. En vooral niet beginnen "uitzonderingen" te maken, omdat je zelf met een ingetrokken certificaat problemen krijgt. Volgende keer sturen oplichters een e-mail rond dat een "twijfelachtig" certificaat toch echt te vertrouwen is, en dan ben je verder van huis. Diepgang is mooi, duidelijkheid soms ook. Eén troost: ze staan nu beide rond 1,5; kan ik prima mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

max3D schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:04:
[...]
en idem wat is er mis met max3D in 'nieuws: Ongeredigeerd Wikileaks-archief ontsleuteld na wachtwoordpublicatie' waar ik ook tracht de discussie uit het wellens nietens gedoe te trekken en de alledaagse realiteit voor het voetlicht wil brengen ipv veel ingewikkelder complot theorieen? Het is alweer niet zo zeer een mening als ´die zie ik ook wel zitten´ of ´pff nou als bij mij ..... dan .....´ maar een achtergrondschets die de discussie naar een hoger plan wil gooien.
Heb +2 gegeven op deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

max3D schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:04:
[...]
Je staat nu op 0 wat netjes is omdat het een corrigerende reactie op deze post is SuperDre in 'nieuws: Ongeredigeerd Wikileaks-archief ontsleuteld na wachtwoordpublicatie' Alleen staat die op een +1 en dat is fout. Dus of beide op +1 of beide op +0 en ik ben voor het laatste.
Beide een 0 gegeven. Komisch, je correctie krijgt een -1, de reactie waarop niet je corrigeert niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Xubby op 03-09-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Xubby schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:48:
[...]

Mee eens. Maar beide reacties geven aan dat als een certificaat twijfelachtig is, je het moet intrekken. En je betrokken leverancier vervolgens dumpt. En vooral niet beginnen "uitzonderingen" te maken, omdat je zelf met een ingetrokken certificaat problemen krijgt. Volgende keer sturen oplichters een e-mail rond dat een "twijfelachtig" certificaat toch echt te vertrouwen is, en dan ben je verder van huis. Diepgang is mooi, duidelijkheid soms ook. Eén troost: ze staan nu beide rond 1,5; kan ik prima mee leven :)
Nu staat de eerste op +2 en de tweede op 1. Een aanvaardbaar compromis.

@BadRespawn
De post en de post waarop je reageerde staan nu beide op 0 wat me correct lijkt. Een andere post van je in dat topic was op -1 gezet omdat je een wat kort door de bocht eerste zin had, maar de ander nam het prima op en dus heb ik hem daar af gehaald omdat er wel degelijk inhoud in die post zat.

max3D in 'nieuws: Nokia bouwt elementen Android-interface in Symbian' is iets voor Clout want te oud voor mods. Clout?

max3D in 'nieuws: IFA: Toshiba kondigt AT200-tablet met dikte van 7,7mm aan' is niet meer gemodereerd. Jammer want als het commentaar morgen weer start is het een behulpzame post om van het heen en weer gegooi af te komen door gewoon de feiten te lezen.

Vervolgens heb Femme in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' deze een -1 gegeven wegens flame bait. Ik weet wel zeker dat ik dat weer ga verliezen omdat gelijke monniken gelijke kappen hier niet opgaan, maar dat topic was zo goed als vrij van gebash en er kwam vrij zakelijk het verschil in afmetingen ter sprake wat ruiterlijk door beide partijen opgepikt werd. Eindelijk een topic waar het goed leek te gaan, maar natuurlijk staat deze morgen op +3 en gaan we hier zitten mopperen dat het weer een fanboy topic geworden is, geen modereren aan etc. Dus flame bait en werkelijk totaal niet relevant daar het volume van de MBA niets te maken heeft met de introductie van een Lenovo. Als we daar over gaan debatteren kunnen we net zo goed alle topics over Apple laten gaan. Hij had ook op kunnen merken maar Apple´s aluminium kleur is beter. Off topic én flame bait.

Vergelijkbaar overigens met de -1 van kx22 in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' die ik net pas ontdekte. Heb ik niet gemod.

[ Voor 39% gewijzigd door max3D op 03-09-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

El Gravedigger in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'

Ik vind dat een reactie als deze niet past. En zeker geen 2x +2 moderaties... Heb hem zelf een -1 gegeven.

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

superaki in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'

Smijten met vreselijke ziektes is al uiterst onwenselijk, daarvoor nog een +1 geven is nog veel onwenselijker...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:43:
superaki in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'

Smijten met vreselijke ziektes is al uiterst onwenselijk, daarvoor nog een +1 geven is nog veel onwenselijker...
Kan een Powermod hier actie op ondernemen? Dit soort taalgebruik is triest en imho zeer ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd...

simplicidad in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'

Goedkope rant, én moderatiegezeik, én troll, én ook nog eens op verkeerde plek (FP ipv GR). Krijgt wel 6x +3 (boost neem ik aan), maar is natuurlijk een -1.

Wellicht die +3 ff nakijken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
max3D schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 01:13:
[...]

Vervolgens heb Femme in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' deze een -1 gegeven wegens flame bait. Ik weet wel zeker dat ik dat weer ga verliezen omdat gelijke monniken gelijke kappen hier niet opgaan, ............
Hij had ook op kunnen merken maar Apple´s aluminium kleur is beter. Off topic én flame bait.
.
Ik zie geen flamebait in die reactie. Een -1 is zeker niet aan de orde. Een 0 kan ik me nog wel bedenken. Ik denk dat je er teveel achter zoekt. En je opmerking dat je het gaat verliezen omdat gelijke monniken gelijke kappen hier niet opgaat versterkt mijn gevoel daarin alleen maar. Als ik jouw reacties hier de laatste tijd lees, dan weet ik niet of jij wel in de positie bent om neutraliteit in twijfel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Poops_McGhee schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:32:
[...]

Ik zie geen flamebait in die reactie. Een -1 is zeker niet aan de orde.
Ik zie ook geen flamebait in die post moet ik zeggen. Ik zou een +1 of 0 prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie er ook geen flame in. Een 0 van mijn kant.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:30:
Idd...

simplicidad in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'

Goedkope rant, én moderatiegezeik, én troll, én ook nog eens op verkeerde plek (FP ipv GR). Krijgt wel 6x +3 (boost neem ik aan), maar is natuurlijk een -1.

Wellicht die +3 ff nakijken?
Misschien ook een idee om het door een powermod te laten verplaatsen naar GR waar deze post wat beter tot zijn recht kan komen en op de juiste manier besproken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In zijn huidige vorm denk ik niet dat het in GR een toegevoegde waarde heeft met al dat gerant. Laat hem dan de reactie herschrijven en die herschreven versie in GR plaatsen.

Dit is op de FP gewoon ordinair -1 materiaal. Heeft er overigens nog 2x +3 bijgekregen, voor een totaal van 8x +3 nu,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:24:
In zijn huidige vorm denk ik niet dat het in GR een toegevoegde waarde heeft met al dat gerant. Laat hem dan de reactie herschrijven en die herschreven versie in GR plaatsen.

Dit is op de FP gewoon ordinair -1 materiaal. Heeft er overigens nog 2x +3 bijgekregen, voor een totaal van 8x +3 nu,
Het is genoeg geweest om A. Wokke een tegenbericht te doen plaatsen waarvan de aanwezigheid op een FP ook in twijfel moet worden getrokken. Verplaatsen van deze reacties geven wel een helder beeld van de discussie en het knelpunt beiderzijds weer, echter wel op de daarvoor bestemde plek. Dan elimineer je de ergernis van mismods in 1 simpele actie. Zolang het wel op de FP staat mogen die +3 gevers inderdaad wel eens worden nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 23:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Powermods kunnen geen reacties geen reacties van de fp naar het forum verplaatsen en ik wíl dat ook helemaal niet kunnen. Een idee als \[fp/feat] Feedback op artikels is nog mogelijk, maar verder zou ik absoluut niet willen gaan.

Overigens zijn beide mismodders aangepakt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
[...]

Ik zie geen flamebait in die reactie. Een -1 is zeker niet aan de orde. Een 0 kan ik me nog wel bedenken. Ik denk dat je er teveel achter zoekt. En je opmerking dat je het gaat verliezen omdat gelijke monniken gelijke kappen hier niet opgaat versterkt mijn gevoel daarin alleen maar. Als ik jouw reacties hier de laatste tijd lees, dan weet ik niet of jij wel in de positie bent om neutraliteit in twijfel te trekken.
Wat doet je twijfelen aan mijn neutraliteit en in welk opzicht??

Tevens vraag ik me af waarom daar dan een 0 en kx22 die ik daar ook noem wel op een -1 laten?

arnoudwokke in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' is voor mij een +2 waard omdat Arnoud zich in de discussie mengt met goede argumenten. Je ziet hem wel vaker professioneel in het topic zelf reageren en als bekend ben ik daar een groot voorstander van. Die heeft nog wel een extra duwtje nodig om op +2 te eindigen. Zijn latere post staat op +3, maar de eerste is zeker zo informatief.

[ Voor 32% gewijzigd door max3D op 03-09-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+2? Hallo? Die hele reactie is offtopic, gaat niet een meer over het nieuws. Ik geef hem gewoon een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:19:
+2? Hallo? Die hele reactie is offtopic, gaat niet een meer over het nieuws. Ik geef hem gewoon een 0.
Helemaal mee eens. Hoger dan offtopic kom ik ook niet en heb de post daarom op een 0 gescored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:06

pino85

Im just a Bird in the Sky

+3 gegeven door iemand?(6x als weging), beetje vreemd lijkt me..
De +2 idem dito..

mschol in 'nieuws: Activision verkoopt 18 miljoen map packs CoD: Black Ops'

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 03-09-2011 18:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

pino22 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:52:
+3 gegeven door iemand?(6x als weging), beetje vreemd lijkt me..
De +2 idem dito..

mschol in 'nieuws: Activision verkoopt 18 miljoen map packs CoD: Black Ops'
Ik geef een 0 vanwege de toonzetting (punt aftrek want meer dan +1 was het zonder die toon ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:06

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zelfde hier

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

SirBlade in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' en SirBlade in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' hebben allebei +2 gekregen terwijl de posts dat allebei zeer zeker niet waard zijn. Misschien moet daar even naar gekeken worden?

Ik heb sowieso het idee dat bij dat artikel wat mensen zitten te compensatiemodden. Het zal eens niet bij een Microsoft en/of Apple-artikel.

Edit: nog eentje met rare +3's: Anoniem: 63628 in 'nieuws: HTC: wij bespioneren smartphonegebruikers niet'

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-09-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:06:
SirBlade in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' en SirBlade in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' hebben allebei +2 gekregen terwijl de posts dat allebei zeer zeker niet waard zijn. Misschien moet daar even naar gekeken worden?

Ik heb sowieso het idee dat bij dat artikel wat mensen zitten te compensatiemodden. Het zal eens niet bij een Microsoft en/of Apple-artikel.

Edit: nog eentje met rare +3's: Anoniem: 63628 in 'nieuws: HTC: wij bespioneren smartphonegebruikers niet'
De eerste staat nu op een +1, de tweede heb ik gisteren al op een 0 gezet en staat daar nu ook op.
Sleep0rz is agressief tegen andersdenkenden, naief in zijn houding en er zit geen enkel feit in zijn post. Een 0.
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:23:
[...]

Ik geef een 0 vanwege de toonzetting (punt aftrek want meer dan +1 was het zonder die toon ook niet).
Daar de toonzetting niet tegen mede fokkers is maar zijn afkeer van software in pakketjes als busines model uitdrukt vind ik het een +1.

Om de gelijke monniken gelijke kappen dan maar uit te voeren heb ik kx22 in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' ook op een 0 gezet.

Mijn commentaar op de GPS in uitstaande gestolen toestellen is net op een 1 blijven hangen max3D in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' en max3D in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' is ongemodereerd gebleven omdat 2:37 niet de beste tijd is :)

[ Voor 31% gewijzigd door max3D op 04-09-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

max3D schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:13:
[...]
Daar de toonzetting niet tegen mede fokkers is maar zijn afkeer van software in pakketjes als busines model uitdrukt vind ik het een +1.
Ik vind dit een aardige troll anders;
18 miljoen man die dit soort dievenpraktijken in stand houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'Overheid zegt vertrouwen in gehackte ssl-autoriteit op'
Ex-KPN-er in 'nieuws: Overheid zegt vertrouwen in gehackte ssl-autoriteit op'
Duidelijk aan een nieuw toetsenbord toe: Caps lock bleef duidelijk hangen, de O en ! ook. Erg slordige reactie: 0 gegeven. 1x +3 ge(mis)mod. Erg "jammer" dat ie toch een punt heeft in zijn verhaal, anders was het een stevige -1 geweest.

Ex-KPN-er in 'nieuws: Overheid zegt vertrouwen in gehackte ssl-autoriteit op'
1x +3? lijkt me wat overdreven.

[ Voor 38% gewijzigd door Xubby op 04-09-2011 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het bericht an sich is misschien dan nog wel een +1 waard, op de een of andere manier... maar, op die wijze uitgedrukt? Ik kan er echt niets anders van maken dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

[...]
Sleep0rz is agressief tegen andersdenkenden, naief in zijn houding en er zit geen enkel feit in zijn post. Een 0.
[...]
Betreft link: Anoniem: 63628 in 'nieuws: HTC: wij bespioneren smartphonegebruikers niet'
Heb +1 gegeven, voor deze "lap gemiddelde tekst," zie geen aanleiding voor een 0. Dan zou ik wel erg veel 0-en gaan uitdelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Anoniem: 370671 in 'nieuws: Overheid zegt vertrouwen in gehackte ssl-autoriteit op'
NLxAROSA in 'nieuws: Overheid zegt vertrouwen in gehackte ssl-autoriteit op'
Lijkt me geen -1, +1 gegeven, 0 had misschien ook gekund.

Reactie op 'Overheid: mogelijk DigiD-inloggegevens gestolen door hack'
SacreBleu in 'nieuws: Overheid: mogelijk DigiD-inloggegevens gestolen door hack'
1x +3, +1 gegeven. Klein mismodje?

[ Voor 44% gewijzigd door Xubby op 04-09-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xubby schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:25:
Anoniem: 370671 in 'nieuws: Overheid zegt vertrouwen in gehackte ssl-autoriteit op'
Lijkt me geen -1, +1 gegeven, 0 had misschien ook gekund.
Zondermeer geen -1. Of het 0 of +1 is.. ach, da's allebei nog wel te verdedigen, maar ikzelf neig ook naar +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee

[...]

Mijn commentaar op de GPS in uitstaande gestolen toestellen is net op een 1 blijven hangen max3D in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' en max3D in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' is ongemodereerd gebleven omdat 2:37 niet de beste tijd is :)
Ik kom voor de eerste reactie niet verder dan een +1, maar neig ook naar een 0. Het heeft naar mijn mening weinig betrekking op het artikel. Main article gaat over Apple beveiligers die een huiszoeking doen en jouw reactie gaat over een wijze van opsporing, hetgeen er los van staat.
De 2e wall of text geeft een bronloos demografisch plaatje van beschikbaarheid van laptops weer dat er sinds het ontstaan van internetshopping niet zoveel meer toe doet. De reactie zegt met veel woorden vrij weinig en heeft, naar mijn mening, weinig raakvlak met het oorspronkelijke artikel. Een 0, IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Mag deze user aub gebanned? Wat mij betreft wel. En een -2 voor deze reactie graag:

401101 in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 04-09-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel héél erg inderdaad, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij/zij is in ieder geval wel consequent in de uitlatingen - en het is dan ook daarom dat wat mij betreft die user inderdaad wel een ban zou mogen ontvangen. Want ja, als je het tweemaal binnen korte tijd zo bont maakt dan heeft het alle verwachting dat je dat gewoon zult blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Anoniem: 379651 schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:52:
[...]

Hij/zij is in ieder geval wel consequent in de uitlatingen - en het is dan ook daarom dat wat mij betreft die user inderdaad wel een ban zou mogen ontvangen. Want ja, als je het tweemaal binnen korte tijd zo bont maakt dan heeft het alle verwachting dat je dat gewoon zult blijven doen.
Ook al zou het de eerste keer zijn dat dergelijke uitlatingen op die manier gedaan worden, dit moet je niet willen supporten op je site. Bannen, die hap. Kan me zo voorstellen dat het een alt-account is, opgemaakt om dit soort reacties te spuwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 04-09-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 23:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De reacties zijn verwijderd, de rest van de afhandeling is aan ons.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

botoo

💀 too old to die young

arnoudwokke in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' linkje naar eigen post in hetzelfde artikel (dubbelpost) en verder uitsluitend gezemel over redactie/pageviews/ed wmb simpel -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:22
Er is toch gewoon 0 voor offtopic?

Ik snap niet waarom mensen zo graag met -1 strooien. Dat is volgens mij vooral voor echt ongewenste reacties, met zaken als beledigingen, bashing, racisme etc.

Daarnaast vind ik het gewoon netjes als een schrijver reageert op kritiek op zijn stuk. Knap ook dat je in de ogen van sommige mensen juist ongewenst bent als je reageert op kritiek op je eigen stuk. Het is gewoon onderbouwd en gaat het over of de informatie in het bericht juist is. Gewoon +1 in mijn ogen.

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 04-09-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik kan daar niet echt een -1 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318238

Mag ik vragen waarom deze :
"Maar in het geval van de PC is het de keuze van de ontwikkelaar. Dat is dus een verschil met op het moment dat je een spel aan de xbox userbase wilt verkopen je geconfronteerd wordt met beperkende regels voor de andere platformen.

Dit zijn precies de methoden die MS is de jaren '90 zo'n slechte naam hebben gegeven."
In het topic : http://tweakers.net/nieuw...enge-xbox-bepalingen.html

Een offtopic krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
botoo schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:14:
arnoudwokke in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone' linkje naar eigen post in hetzelfde artikel (dubbelpost) en verder uitsluitend gezemel over redactie/pageviews/ed wmb simpel -1
Een -1 is nog wel te verdedigen, al heb ik er zelf een 0 voor gegeven. Het is meer een reactie die ikzelf in een DM had gedaan, of in een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

botoo

💀 too old to die young

BarôZZa schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:34:
Er is toch gewoon 0 voor offtopic?

Ik snap niet waarom mensen zo graag met -1 strooien. Dat is volgens mij vooral voor echt ongewenste reacties, met zaken als beledigingen, bashing, racisme etc.

Daarnaast vind ik het gewoon netjes als een schrijver reageert op kritiek op zijn stuk. Knap ook dat je in de ogen van sommige mensen juist ongewenst bent als je reageert op kritiek op je eigen stuk. Het is gewoon onderbouwd en gaat het over of de informatie in het bericht juist is. Gewoon +1 in mijn ogen.
Redactioneel commentaar mag in GR en dat geld voor de redactie net zo goed (wmb nog meer ivm voorbeeldfunctie), ergo ongewenst op de FP.

Graag met -1 strooien is een tamelijk misplaatste opmerking, het lijkt me voor jou onmogelijk om in te schatten of dat graag doe, ik zou niets liever willem dan nooit een -1 te hoeven uitdelen, dan zouden er immers geen slechte/ongewenste reacties meer zijn.

[edit]
Overigens typerend voor het huidige mod-niveau dat de betreffende reactie inmiddels al 8 keer een +3 spotlight heeft mogen ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 04-09-2011 19:50 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
Kapiteiniglo in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
4x +3 lijkt me onzin.
Fid3lity in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
1x +3 ook
DannyXP1600 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
3x +3 Het Apple woord valt ... dus mismods ... een van de daders staat er onder?
Anoniem: 406468 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
2x +3, zou ik niet geven
Anoniem: 373145 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
1x +3
casparz in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
1x +3
Anoniem: 226048 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
3x +3
Anoniem: 145867 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
2x +3
poster2011 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
1x +3

Kunnen bovenstaande +3 mods even nagezien worden? Sommige lijken me echt mismod.

Anoniem: 44686 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
flinke -1

Als ik Appels spijkers op laag water aan het zoeken ben, laat het even weten ...
Heb niet alle reacties onder het artikel geheel gelezen, ben een beetje "appel-moe" in sommige opzichten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
botoo schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:45:
[...]

Redactioneel commentaar mag in GR en dat geld voor de redactie net zo goed (wmb nog meer ivm voorbeeldfunctie), ergo ongewenst op de FP.

Graag met -1 strooien is een tamelijk misplaatste opmerking, het lijkt me voor jou onmogelijk om in te schatten of dat graag doe, ik zou niets liever willem dan nooit een -1 te hoeven uitdelen, dan zouden er immers geen slechte/ongewenste reacties meer zijn.

[edit]
Overigens typerend voor het huidige mod-niveau dat de betreffende reactie inmiddels al 8 keer een +3 spotlight heeft mogen ontvangen.
Het gaat over de inhoud van het artikel en onduidelijkheid onder de lezers welke bron de juiste is. Dan is het mooi dat daar een duidelijk antwoord op wordt gegeven met een onderbouwde motivatie. Helemaal mooi als die komt van de redactie zelf en in de vorm van een nette reactie op een overduidelijke Apple-troll.

Ik zie dat GR veel meer gebruikt wordt voor foutjes die verder niet veel toevoegen voor de lezer. Het reactiegedeelte lijkt me juist een prima plek voor inhoudelijke meningen, discussies en verduidelijkingen.

In de mod-faq staat dit:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Dat lijkt me toch echt een veel negatievere bijklank te hebben en meer te doelen op echt storende reacties (zoals de reactie van oajungen in de vorige post hier), in plaats van wanneer iemand de moeite neemt om ergens uitgebreid op te reageren in nette bewoordingen.

Edit: als ik dan de omschrijving van de +3 erbij pak, dan vind ik dat nog een stuk logischer:
+3: Spotlight

Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

[ Voor 24% gewijzigd door BarôZZa op 04-09-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Leuke lap tekst, maar het is al uitvoerig in heel veel zeer dicht gerelateerde items genoemd en behoeft naar mijn mening echt niet meer als informatief te worden gezien. Het is een opsomming van vele reacties die we de afgelopen weken/maanden al zo vaak gezien hebben:

liberque in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'

Een +1 voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Al je alle voorgaande nieuwsberichten hebt gelezen, dan zal er inderdaad niet veel meer informatief zijn. Lijkt me niet het uitgangspunt om zaken op te beoordelen. Het is in mijn ogen een prima onderbouwde reactie en mag gerust hoger krijgen dan +1. Ik onthoud me zelf meer bij het beoordelen van reacties als ik het nieuws uitgebreid heb gevolgd, omdat je dan toch nooit iets verrassends tegenkomt en je eerder geneigd bent om een +1 te geven terwijl het voor anderen wel informatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:30:
[...]

Ik kom voor de eerste reactie niet verder dan een +1, maar neig ook naar een 0. Het heeft naar mijn mening weinig betrekking op het artikel. Main article gaat over Apple beveiligers die een huiszoeking doen en jouw reactie gaat over een wijze van opsporing, hetgeen er los van staat.
De 2e wall of text geeft een bronloos demografisch plaatje van beschikbaarheid van laptops weer dat er sinds het ontstaan van internetshopping niet zoveel meer toe doet. De reactie zegt met veel woorden vrij weinig en heeft, naar mijn mening, weinig raakvlak met het oorspronkelijke artikel. Een 0, IMO.
volgt op
[...]
<knip>Als ik jouw reacties hier de laatste tijd lees, dan weet ik niet of jij wel in de positie bent om neutraliteit in twijfel te trekken.
Ik heb je gevraagd om toe te lichten waarom je mijn neutraliteit in twijfel trekt. Dat heb je niet gedaan maar je reageert met moderaties die kant noch wal raken.

De eerste post gaat in op het gebruikte middel van opsporing dat álles te maken heeft met de vraag of die beveiligers dit mochten doen. Het is uiterst on topic en gaat zeker weten ook een cruciale rol spelen n de jurische nasleep. Politie assistentie zonder een heterdaadje voor een vermiste mobiel is ondenkbaar dus de al dan niet werkende GPS danwel de nauwkeurigheid van de driehoeksmeting die ik suggereer is cruciaal en niet eerder genoemd in dat topic.

Het tweede bericht gaat in op de poster boven me die twee posts heeft staan, waar ik op reageer met om te beginnen de geografische achtergrond die nogal van belang is en dat leg ik uit in het overgrote deel van de post uit aan het belang van de schapruimte die Lenovo zal krijgen

Dat heeft alles met het nieuwsbericht te maken want een product dat niet te koop zal blijken zal ook niet gekocht worden door de lezers.

Ik voorzie het bericht nog van twee linkjes en jij vindt het +1 net als
Vinand in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' die bijdraagt: ´Waarom altijd die brakke resoluties |:( ... Die acer had dat ook al. Wanneer leren die fabrikanten het nou om te gaan naar 900p minimaal... Hopen dat Sony en Asus het wel mogelijk maken

Ik geloof dat ik het voor gezien hou op Tweakers. De users scoren gewoon wat ze het waard vinden, maar ongelukkig getimed posts worden gemist en die breng ik dan hier onder de aandacht. In het begin met succes. Veel mensen lopen net als ik hele bergen ongemodereerde posts door en een melding hier vind ik in ieder geval handig.

Als ik ongestraft uitgemaakt mag worden door Femme voor alles wat fout is zonder enige ingrijpen van pro mods of Clout (ja, met hem heb ik het over gehad per DM op zijn initatief overigens) en vervolgens wordt mijn neutraliteit weer zonder weerwoord in twijfel getrokken dan houd ik het voor gezien.

Ik heb veel werk proberen te stoppen in het modereren en het meedenken omdat ik Tweakers beter wil zien en niet vanaf de zijlijn wil staan druilen. Ik heb veel tijd die ik nauwelijks heb gestopt heb in posts met wat meer diepgang dan gemiddeld om zo mee te helpen het niveau op te krikken.

Als dat ongewenst is en op zure opmerkingen en beledigingen te staan komt (en moderaties die omgekeerd zijn aan wat ik voorstel wat ik nu al 2x benut heb om te krijgen wat ik wilde, maar dat zegt toch wel iets) dan werkt het gewoon niet.

Het is jammer voor de lezers want die waarderen mijn posts áls ze kunnen lezen op het goede tijdstip meestal hoog en daar begon het mee. Als je geen goed voorbeeld geeft kun je ook niet zeuren over het lage niveau van de FP. Met deze houding hier werkt het echter niet meer en geef ik het fakkeltje door aan iemand anders die bereid is zijn vrije tijd te stoppen in iets waarvoor hij normaal gesproken al voor betaald wordt.

Het gros is allang naar het forum of naar elders vertrokken en zo ook ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Mijn commentaar op de GPS in uitstaande gestolen toestellen is net op een 1 blijven hangen max3D in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'
+2 gegeven dus deze staat inmiddels stevig op +2 :)
en max3D in 'nieuws: IFA: Lenovo kondigt U300S-ultrabook aan' is ongemodereerd gebleven omdat 2:37 niet de beste tijd is :)
Heb ik een boost +2 gegeven, maar dat haalt niet veel uit aangezien er iemand 0 heeft gemod, dus helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 04-09-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Hoi Tweaker2010 dat is aardig van je. Het helpt niet om me van standpunt te doen veranderen, maar ik waardeer het natuurlijk wel en ik had er ook bij moeten zeggen dat ik heus niet iedereen hier over dezelfde kam wil scheren. De verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt ligt bij de pro mods en Clout uitendelijk. Dat Poops_McGeee en Femme hun gang kunnen gaan wordt gedoogd. Die 0 komt vast ook niet uit een late lezer voort, want dat topic zien alleen de mensen hier nog.

Omdat ik na het schrijven van deze post nog even naaar de fp keek en er een late breaking news post was heb ik nog één keer gereageerd. Wie weet off topic, maar de macht der gewoonte om snel de feiten te checken en daar een leesbaar verhaal van willen maken was er al teveel ingeslopen. Ik zie dat ik er twintig minuten aan besteed heb inclusief lezen van de bron, downloaden lijsten, doorlopen en in een de context van een verhaal plaatsen. Dat moet welhaast een +1 waard zijn :)

Zal ik gelijk mijn laatste mismod melding doen -Tom in 'nieuws: DigiNotar-hackers blijken 531 certificaten te hebben vervalst' is misschien een +1 maar zeker geen +2. Grootste deel is algemene angst voor ´dingen´ een open deur dat niemand die certificaten van diginotar meer vertrouwt en een krom vergelijk met hogeschool holland. Voor mij gewoon een 0.

[ Voor 23% gewijzigd door max3D op 05-09-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
max3D schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:25:
[...]

volgt op
[...]

Ik heb je gevraagd om toe te lichten waarom je mijn neutraliteit in twijfel trekt. Dat heb je niet gedaan maar je reageert met moderaties die kant noch wal raken.
If you can't stand the heat, get out of the fire. Ik wil je best nog wel even een reactie geven. Stel je daar prijs op, stuur me dan maar een DM.

[ Voor 50% gewijzigd door Poops_McGhee op 05-09-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
max3D schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:04:

Zal ik gelijk mijn laatste mismod melding doen -Tom in 'nieuws: DigiNotar-hackers blijken 531 certificaten te hebben vervalst' is misschien een +1 maar zeker geen +2. Grootste deel is algemene angst voor ´dingen´ een open deur dat niemand die certificaten van diginotar meer vertrouwt en een krom vergelijk met hogeschool holland. Voor mij gewoon een 0.
Vind dat zelf een prima reactie. Certificaten werden toch wel standaard als betrouwbaar gezien en nu blijkt dat het geen feilloos systeem is. De vergelijking met InHolland vind ik ook bijzonder treffend en verhelderend voor mensen die niet bekend waren met DigiNotar. Zodra blijkt dat een betrouwbare organisatie ten onrechte certificaten/diploma's heeft uitgereikt zal dat in ieder geval erg lange tijd argwaan opwekken bij de mensen die een certificaat moeten accepteren. +1 of +2 is me om het even (neig zelf naar +2), 0 offtopic kan ik me niet voorstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 05-09-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
max3D schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:04:
Hoi Tweaker2010 dat is aardig van je. Het helpt niet om me van standpunt te doen veranderen, maar ik waardeer het natuurlijk wel en ik had er ook bij moeten zeggen dat ik heus niet iedereen hier over dezelfde kam wil scheren. De verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt ligt bij de pro mods en Clout uitendelijk. Dat Poops_McGeee en Femme hun gang kunnen gaan wordt gedoogd. Die 0 komt vast ook niet uit een late lezer voort, want dat topic zien alleen de mensen hier nog.
Ik wil hier toch nog even op reageren. Als je bepaalde verwachtingen hebt, maar op de een of andere manier niet waargemaakt ziet, schuif dan niet per definitie de schuld naar een andere partij. Ik geef je beoordelingen waar jij het niet mee eens bent en dat geeft jou het gevoel dat mensen hier maar hun gang gaan en dat het gedoogd wordt? Je ziet het toch hopelijk niet als misdragingen dat jou niet de door jouw beoogde beoordeling toebedeeld wordt? Denk je soms dat je een mindere beoordeling krijgt, omdat we je graag pesten of zo? Again, can't stand the heat, get out of the fuckin' fire. Je vraagt om een beoordeling, die krijg je en vervolgens komt deze discussie op de proppen. Wonderbaarlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Xubby schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:52:
[...]
Kunnen bovenstaande +3 mods even nagezien worden? Sommige lijken me echt mismod.

Anoniem: 44686 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
flinke -1

Als ik Appels spijkers op laag water aan het zoeken ben, laat het even weten ...
Heb niet alle reacties onder het artikel geheel gelezen, ben een beetje "appel-moe" in sommige opzichten ...
Ik zit net even dat topic door te spitten, maar het blijft idd dwijlen met de kraan open :X
Zo vraag ik me af of onderstaande reacties een 0 of een -1 verdienen:
Anoniem: 398486 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
joppe.s in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'
Anoniem: 406468 in 'nieuws: IFA: Samsung verwijdert Galaxy Tab 7.7 van IFA'

[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 05-09-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Ja, ik kom ook dweilen te kort :)
Die Appel - Peren discussies zijn redelijk voorspelbaar: gezeur over vormgeving, gebruiksgemak, en de prijs en natuurlijk de patenten. Apple gebruikers vertellen mij altijd dat het erg gebruikersvriendelijk is. En daarvoor betaal je dan. Dat doe je zelf ...

(*1: -1 gegeven, hij vat het fout samen, niet opzettelijk denk ik, maar als ik naar de mod regels kijk: "-1 = ... zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter ..." dan maak ik er een -1 van op de opmerking met "Fanboy".

(*2: 0 gegeven. Beetje inhoudsloos: een wc er bij slepen ... tja een 0 dan maar, voor deze i-wcpot vondst. En weer gezeur over innovatie en gebruiksgemak: 0, niet onvriendelijk.

(*3: 0 gegeven. Weer het ontwerp gezeur. Kan ik ook: heb thuis een lei met griffel liggen: "prior art" zou ik zeggen :) inzake vormgeving en gebruik (slepen) Appels ... :+. Zo afgekauwd ... elk artikel opnieuw, maar niet onvriendelijk: 0.

Er komt wel een moment dat ik denk alles maar met -1 "rood" te maken als dit gezeur over vormgeving en gebruiksgemak maar blijft doorgaan. We weten het nu wel, zo langzamerhand.
Zelf geef ik niet zo snel -1: meestal bij beledigen, echte onzin en als je iets opmerkt als nummer zoveel. Maar daarvoor staan ze te hoog in de reacties, terwijl, inderdaad, ze laat, halve dag later, gereageerd hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door Xubby op 05-09-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dit is verder ook alles wat daarover gezegd gaat worden. Vanaf nu gaan we ontopic en blijven we ontopic.

Hierbij wil ik ook een opmerking van een wat algemenere aard maken, die ik wel eens vaker gemaakt heb.

Ondanks de overduidelijk juiste intenties, wil ik dat we ons toch blijven concentreren op reacties die fout gemodereerd staan. En niet op reacties die op de juiste score staan, maar een verdwaalde +3 kennen. Ja je mag ze wel eens melden ('die +3 op ... mag wel bekeken worden') maar de nadruk ligt op foute gemiddelden en niet afwijkende moderaties.

Daarnaast zijn sancties altijd aan crew; aangeven dat iemand gemaild, iemand zijn moderatierechten mag verliezen, of iemand geband mag worden is dus altijd aan crew. Die beslissing hoeven jullie niet voor ons te nemen. Laten we ook die boodschappen weer wat zien te beperken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
bonus in 'nieuws: Sony: ontwikkelaars worden benadeeld door strenge Xbox-bepalingen' mag naar -1 volgens mij. Met de inhoud is niet zoveel mis. Maar het overmatig gebruik van *enter* zorgt ervoor dat een tekst niet echt handig te lezen is. De edit zorgt er voor mij dan ook voor dat ik ipv van een 0 een -1 geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@ Cloud: Helemaal mee eens!

Zoals Zartok al eerder aangaf... is het niet eens tijd voor topic XXIII?
Zartok in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXII"

[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 05-09-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad een goede tip, laten we daar meteen maar eens een schone start mee maken.

Hier graag verder: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Het is geen probleem als een andere user alvast het topic aanmaakt. Het is elke keer toch alleen maar een copy/paste met een nieuwe titel ;) Even eventueel TR in oude deel en dan sluiten we die.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.