Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 37.315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 12:40

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:24

Herman

Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

Klachtafhandeling:
Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Cloud schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:12:
Hierbij wil ik ook een opmerking van een wat algemenere aard maken, die ik wel eens vaker gemaakt heb.

Ondanks de overduidelijk juiste intenties, wil ik dat we ons toch blijven concentreren op reacties die fout gemodereerd staan. En niet op reacties die op de juiste score staan, maar een verdwaalde +3 kennen. Ja je mag ze wel eens melden ('die +3 op ... mag wel bekeken worden') maar de nadruk ligt op foute gemiddelden en niet afwijkende moderaties.

Daarnaast zijn sancties altijd aan crew; aangeven dat iemand gemaild, iemand zijn moderatierechten mag verliezen, of iemand geband mag worden is dus altijd aan crew. Die beslissing hoeven jullie niet voor ons te nemen. Laten we ook die boodschappen weer wat zien te beperken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 16:01
Op het moment irriteer ik me mateloos aan : Verwijderd in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Het lijkt erop dat een aantal fanboys alles bestempeld met +2's... Ook de reacties eronder hebben allemaal minstens 6 +2's gekregen. Terwijl het volgens mij toch echt duidelijk geen
informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel.
is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

fantastico in 'nieuws: Hackers kapen dns-systeem Net­Names en bekladden bekende sites'
-1 gegeven, iemand anders +3, dat vind ik niet erg netjes, op een dergelijke negatieve opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Die laatste reactie kan beter gewoon weg. Zulke reacties heeft niemand wat aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Niellie41 in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Mod misbruik much? Dit kan niet eens een mismod zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Er zijn sommige mensen die gewoon strooien met +2's en +3's... Zo jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Is er maar één en is opgepakt zo te zien :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42

Cyphax

Moderator LNX
Gewoon een meningmod als je 't mij vraagt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Het stikt van de mening mods daar... Er zijn een heel stel items met 6 of meer +2's en een +3 erbij die het gewoon totaal niet waard zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Soundless in 'nieuws: Hackers kapen dns-systeem Net­Names en bekladden bekende sites'
-1 gegeven, voor deze belediging. @Cloud: waar ligt de grens? -1 of -2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Adel_F16 in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'
staat nu op 0 maar hoort (ondanks 6x +2) wel op -1

shades in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'
reacties als "JAAAHAAAAAAAAAA" horen toch ook op -1?

Fid3lity in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'
en waarom staat deze reactie op 0? Ik vind m best informatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:22

botoo

💀 too old to die young

Kixtart schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:22:
Is er maar één en is opgepakt zo te zien :)
Maak er maar twee van.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Waarom? Troll? Flame? Ik zie er niets in dat -1 verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cyphax schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:10:
[...]
In vind m ongewenst omdat hij COD vs BF reacties als deze uitlokt:
Verwijderd in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:10:
[...]

Het is een provocerende opmerking, eerlijk gezegd. Want, met onderwerpen als waar het over gaat heb je altijd het punt van fan ten opzichte van hater en met dergelijke opmerking als die reactie lok je enkel en alleen gekibbel tussen die 2 groepen uit.

Vandaar ook dat ik doorgaans met dergelijke FP onderwerpen de neiging heb iets strenger en hardvochtiger te modden. Niet omdat ik een kant kies maar meer om iedere hint aan kinderachtig gekibbel meteen keihard aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:06
DaTrance in 'nieuws: Muziekindustrie probeerde topsites te infiltreren' - Wat zeggen jullie, -1 of toch een kandidaat voor een -2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

lowfi in 'nieuws: IFA: Syabas voegt nieuwe mediaspeler toe aan PopBox-lijn'

+2 zijn mismods, krijg het gevoel dat het voornamelijk "mee-eens" modjes zijn. Holy crap ook een +3.

[ Voor 4% gewijzigd door Nazanir op 05-09-2011 16:30 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel mij ook al op, er zit iemand met boosts te spelen en al een spotlight!
Heb wel stiekem tijdelijk -1 geboost O-)
offtopic:
Hoe worden deze mismods eigenlijk gestraft?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:31:
offtopic:
Hoe worden deze mismods eigenlijk gestraft?
VaakEerst krijgen ze een waarschuwing door een van de hoofdmoderators (Cloud en zijn crew dus) en als de gebruiker daarna blijft doorgaan worden de rechten uitgezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:21:
[...]

Vandaar ook dat ik doorgaans met dergelijke FP onderwerpen de neiging heb iets strenger en hardvochtiger te modden. Niet omdat ik een kant kies maar meer om iedere hint aan kinderachtig gekibbel meteen keihard aan te pakken.
Dat snap ik, maar dan moet je bij elk item over Apple of Microsoft bijvoorbeeld alle meningen direct de kop indrukken, dan kan je bezig blijven. Als iemand kinderachtig reageert op die reactie vind ik dat we degene die de kinderachtige reactie plaatst moeten aankijken, niet degene die de oorspronkelijke mening plaatste. Ik zie het probleem met die specifieke reactie echt niet, maar ik snap wel waar je op doelt: de echte trolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Cyphax schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:48:
[...]

Dat snap ik, maar dan moet je bij elk item over Apple of Microsoft bijvoorbeeld alle meningen direct de kop indrukken, dan kan je bezig blijven. Als iemand kinderachtig reageert op die reactie vind ik dat we degene die de kinderachtige reactie plaatst moeten aankijken, niet degene die de oorspronkelijke mening plaatste. Ik zie het probleem met die specifieke reactie echt niet, maar ik snap wel waar je op doelt: de echte trolls.
Sorry, maar ik ben er nog altijd zelf bij als ik kinderachter reageer op welke reactie dan ook. Ook ik zou dan een 0/-1 moeten krijgen voor zo'n reactie. Gewoon niet reageren als je toch niets toe te voegen hebt, is dan het beste beleid naar mijn idee. Ik mag hopen dat we met z'n allen volwassen genoeg zijn om dat in te zien.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:48:
[...]

Ja, dan kan ik bezig blijven. Maar, is dat niet de hele bedoeling van het mod systeem? Om bezig te blijven?

Wat ik daarmee bedoel - we kunnen per definitie bezig blijven, want, er zullen altijd FP items zijn waarop reacties volgen en die reacties "moeten" ge-mod worden. En of ik daarbij nu een +1 ipv een +3 uitdeel, dat maakt voor de hoeveelheid werk niets uit.

Los daarvan heb ik al een tijd nu het gevoel dat er een enige mate van inflatie plaatsvindt en ben ik dus sowieso geneigd om wat zuiniger te zijn met de +3s en +2s. Voor mij is een +3 voorbehouden aan de echt bijzondere reacties en is zelfs een +1 toch wel voorbehouden aan een reactie die in ieder geval op geen enkele wijze extreem polariserend werkt. Maar goed, dat ben ik en ik ben misschien wat strenger dan de gemiddelde mod. Maar die heb je ook nodig, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-08 15:02
Punkbuster in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Ik vind dat deze flame wel op -1 mag.. maar toch krijgt hij 4x +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:10
Ik zie daar geen flame in. Een 0 lijkt me een prima score en daar staat hij op.

edit: is er een wijziging in de wegingen van mods? Kan me niet herinneren dat 9 x-1 genoeg was om 4x +3 te compenseren. Ik ben aangenaam verrast.

[ Voor 14% gewijzigd door Poops_McGhee op 05-09-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Valt me ook op de laatste tijd, ik weet niet of hier verandering in is geweest? Een score die 5x +3, 10x +2 en 20X +1 krijgt, staat toch op +1, omdat de meerderheid vind dat hij op +1 hoort, ipv dat hij op +2 staat gebasseerd op het gemiddelde van de mods.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Dan zal ik het eventjes uitleggen:

"Teamplay bestaat niet in COD" past volgens mij tussen het rijtje van "He die gsm lijkt wel op een iphone" of "Google is evil"

Het klopt namelijk niet want natuurlijk is er wel teamplay in cod. Bijvoorbeeld een clanwar CTF is toch echt wel teamplay..

Het enigste wat zijn reactie doet is het aanwakkeren van een welles-nietes discussie.

"en dan de spawn, het liefst bij iemand in zijn rug."

Klopt weeral niet. Het komt maar zelden voor dat er in je rug wordt gespawnt. De enigste oorzaak hiervan is dat je ergens achterblijft om bijvoorbeeld te campen en dus je team uit het oog geraakt en de spawns verplaatsten in de map. In mijn ogen ben je dan toch geen teamplayer wat zogezegt alle BF3 spelers wel zijn..

Eigenlijk quotte ik die reactie vooral omdat er 4 mismods zijn gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Hmm... Zou overmatig capslockgebruik ook een reden voor een -1 kunnen zijn?
AtmozFearz in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Het komt op mij nogal schreeuwerig over dus heb ik -1 gegeven. Of is 'ongewenst' wat zwaar in dit geval?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:57:
Hmm... Zou overmatig capslockgebruik ook een reden voor een -1 kunnen zijn?
AtmozFearz in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Het komt op mij nogal schreeuwerig over dus heb ik -1 gegeven. Of is 'ongewenst' wat zwaar in dit geval?
Ongewenst lijkt mij niet te zwaar. Het wordt over het algemeen als storend ervaren. -1 is een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Lambo LP670 SV schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:38:
Dan zal ik het eventjes uitleggen:

"Teamplay bestaat niet in COD" past volgens mij tussen het rijtje van "He die gsm lijkt wel op een iphone" of "Google is evil"

Het klopt namelijk niet want natuurlijk is er wel teamplay in cod. Bijvoorbeeld een clanwar CTF is toch echt wel teamplay..

Het enigste wat zijn reactie doet is het aanwakkeren van een welles-nietes discussie.

"en dan de spawn, het liefst bij iemand in zijn rug."

Klopt weeral niet. Het komt maar zelden voor dat er in je rug wordt gespawnt. De enigste oorzaak hiervan is dat je ergens achterblijft om bijvoorbeeld te campen en dus je team uit het oog geraakt en de spawns verplaatsten in de map. In mijn ogen ben je dan toch geen teamplayer wat zogezegt alle BF3 spelers wel zijn..

Eigenlijk quotte ik die reactie vooral omdat er 4 mismods zijn gegeven..
toon volledige bericht
Tsja, dan zou je hooguit kunnen zeggen dat de informatie in die reactie niet klopt, dus niet relevant. De welles/nietes discussies krijg je in principe al bij het voorschotelen van een dergelijk onderwerp, dus dat hoeft niet perse met deze reactie te beginnen. Hij staat op 0 (laatste keer dat ik keek) en dat lijkt me een juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Poops_McGhee schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:59:
[...]

Ongewenst lijkt mij niet te zwaar. Het wordt over het algemeen als storend ervaren. -1 is een prima score.
Ik heb de reactie maar aangepast en de user een mail gestuurd. Kijk maar even, voor diegene die al gemod heeft, of je de moderatie aanpast of niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:59:
[...]

Ja, dan kan ik bezig blijven. Maar, is dat niet de hele bedoeling van het mod systeem? Om bezig te blijven?

Wat ik daarmee bedoel - we kunnen per definitie bezig blijven, want, er zullen altijd FP items zijn waarop reacties volgen en die reacties "moeten" ge-mod worden. En of ik daarbij nu een +1 ipv een +3 uitdeel, dat maakt voor de hoeveelheid werk niets uit.

Los daarvan heb ik al een tijd nu het gevoel dat er een enige mate van inflatie plaatsvindt en ben ik dus sowieso geneigd om wat zuiniger te zijn met de +3s en +2s. Voor mij is een +3 voorbehouden aan de echt bijzondere reacties en is zelfs een +1 toch wel voorbehouden aan een reactie die in ieder geval op geen enkele wijze extreem polariserend werkt. Maar goed, dat ben ik en ik ben misschien wat strenger dan de gemiddelde mod. Maar die heb je ook nodig, vind ik.
De FAQ vermeldt juist vooral niet terughoudend te zijn met het uitdelen van +3's. Bovendien is de kans dat de reactie blijft staan op +3 enorm klein. Het lijkt een soort van heilige graal voor mensen, maar totaal nutteloos in het gebruik, aangezien het geen nut heeft om erop te filteren. Er is namelijk maar één +3 reactie per letterlijk tig nieuwsberichten.

Het zou volgens mij veel nuttiger zijn als het beter verspreid was en er meer +2 en +3 reacties zouden zijn. Dan heb je tenminste wat aan het filter. Nu staat vrijwel alles op 0/+1, terwijl de verschillen in kwaliteit tussen die posts behoorlijk groot kunnen zijn.

Over inflatie gesproken: toen het reactiesysteem nog maar tot +2 ging had ik hier een gemiddelde reactiescore van +1.6/+1.7. Nu gaat het tot +3 en is m'n gemiddelde gedaald tot +1.1 . Daarmee lijk ik nog één van de hogere gemiddelden te hebben ook. Het lijkt erop dat het omgekeerde bewerkstelligd is van wat ze verwachtten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:35:
De FAQ vermeldt juist vooral niet terughoudend te zijn met het uitdelen van +3's.
De FAQ en Algemene Voorwaarden stellen wel meer dingen waar ik zo mijn twijfels over heb. ;)

Voor mij is het geen enkel probleem dat de +3s die ook echt op +3 blijven staan wat zeldzaam zijn. Waarom niet? Simpel - als er meer van zouden zijn betekent dat niet dat de kwaliteit van de gemiddelde reactie omhoog is gegaan. Nee, het betekent enkel dat er inderdaad die inflatie heeft plaatsgevonden. Ja, zo cynisch ben ik wel.

Dus, laat de +3s maar lekker zeldzaam blijven. Dan kunnen we tenminste naar die reacties wijzen en zeggen - "En zo hoort het nou.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Persoonlijk vind ik dit een 0 omdat pakweg drie minuten eerder een soortgelijk antwoord al is gegeven:
Relief2009 in 'nieuws: Overheid dwingt bij Microsoft vertraagde Windows Update af'

Een +1 zou ik nog kunnen begrijpen maar die +2 en +3 moderaties lijken me echt te hoog. * Herman geeft 0

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Zo zou je in reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer ook nog rond kunnen gaan... Bijna elke post die nu op +2 staat, is max een +1 waard, met 1 uitzondering... De rest is allemaal al 20x gezegd... Echt die mening modders... (dan bestaan die posts ook uit 10x een +3 en 7x een -1)

Niet dat ik hier wil klagen hierover, maarja, het is denk ik voor wel meer mensen een irritatie factor :( Echter is de discussie hierover beter geschikt voor een ander topic..

Dus als mensen nog wat items correct willen modden in dat topic... Er zitten nu gewoon genoeg niet-verdiende +2's in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Rann schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:05:
Zo zou je in reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer ook nog rond kunnen gaan... Bijna elke post die nu op +2 staat, is max een +1 waard, met 1 uitzondering... De rest is allemaal al 20x gezegd... Echt die mening modders... (dan bestaan die posts ook uit 10x een +3 en 7x een -1)

Niet dat ik hier wil klagen hierover, maarja, het is denk ik voor wel meer mensen een irritatie factor :( Echter is de discussie hierover beter geschikt voor een ander topic..

Dus als mensen nog wat items correct willen modden in dat topic... Er zitten nu gewoon genoeg niet-verdiende +2's in
Ik heb net deze post op +1 gezet: wootah in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'
En misschien moet deze nog op +1? Verwijderd in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'
Verder staan er nog 4 +2 posts in dat topic maar die lijken me correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
An sich voegt de informatie in die reactie wel wat toe dus kan ik een +2 nog wel begrijpen. Alleen vind ik de toonzetting wat minder dus heb ik ook een +1 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Echt... Er is sinds 9 uur een mini post erbij gekomen die gelijk gewoon 2x een +3 krijgt! Wat is hier nu 'Spotlight' waardig aan? JJ804 in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Zijn het nu mensen die proberen nog even wat boost punten proberen te scoren of zijn het pure mening modders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Rann schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:48:
Echt... Er is sinds 9 uur een mini post erbij gekomen die gelijk gewoon 2x een +3 krijgt! Wat is hier nu 'Spotlight' waardig aan? JJ804 in 'reviews: Hands-on Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer'

Zijn het nu mensen die proberen nog even wat boost punten proberen te scoren of zijn het pure mening modders?
Dat zijn pure meningmodders. zowel +3 als -1 wordt gegeven terwijl dit een duidelijke +1 is. De andere scores zijn duidelijke "mee eens" en "mee oneens" scores in dit geval!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Lijkt me ook best wel dat hier mensen zijn die gewoon boost punten proberen te scoren hoor. Ga naar de niet gemodereerde reacties queue en gooi hier alle onderste reacties even op +2, verdwijnen ze gelijk in de queue en berichten van 2 dagen oud zijn toch niet zo actief meer qua moderatie / reacties, niemand de ze opmerkt totdat de 48 uur over zijn. Dit is volgens mij al een keer eerder aangehaald.

Zou het niet een oplossing zijn om alle reacties die minder dan 3 moderaties ofzo hebben gehad in die queue weer te geven? Of te zorgen dat een reactie meer dan een +2 of +3 nodig heeft om daar daadwerkelijk op te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Staat nu op 0, wat ik een prima score vind. Het grapje kan ik op zich wel waarderen. Maar de +3 zijn mismods, de +1 is wel verdedigbaar.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geen +1 nee, en al helemaal geen +3 maar wacht, ik registreer 12 (twaalf!) verdwaalde +3 mismoderaties :/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
botoo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:55:
[...]

Geen +1 nee, en al helemaal geen +3 maar wacht, ik registreer 12 (twaalf!) verdwaalde +3 mismoderaties :/
Gelukkig doen die 12 verdwaalden er nu niet veel meer toe. Eindscore is uiteindelijk toch een 0. Ik ben nog steeds aangenaam verrast door de verandering in wegingen. Waarschijnlijk heeft het daarom niet veel nut meer om die mismods te vermelden. Ik zie een lichtpuntje in de "duisternis".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Gaat lekker met deze hoge scores,zelfs een +1 is al te veel. Mooi voorbeeld van een irrelevante reactie.
Vizzie in 'nieuws: LG: smartphones zijn volgend jaar nog maar 6mm dik'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

pcgek schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:04:
Gaat lekker met deze hoge scores,zelfs een +1 is al te veel. Mooi voorbeeld van een irrelevante reactie.
Vizzie in 'nieuws: LG: smartphones zijn volgend jaar nog maar 6mm dik'
zelfs met mijn nog steeds niet corrigeerbare iPad misklik van -1 staat 'ie nog stevig op +1, meer dan een 0 is het niet.

[edit]
eindelijk mijn misklik kunnen corrigen maar de mismoderaties op die reactie voeren nog steeds de boventoon.

[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 06-09-2011 21:24 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nutteloos maar onschuldig (beetje kinderkijke opmerking zelfs), * botoo doet 0

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Deze reactie is m.i. krap een +1 waard. Toch ontvangt deze veel hogere moderaties:
DeadKennedy in 'reviews: IFA: Hands-on: ultrabooks van Lenovo en Toshiba'

Een paar zetjes richting de +1 voor de zekerheid zou welkom zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 07-09-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Herman87 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:36:
Deze reactie is m.i. krap een +1 waard. Toch ontvangt deze veel hogere moderaties:
DeadKennedy in 'reviews: IFA: Hands-on: ultrabooks van Lenovo en Toshiba'

Een paar zetjes richting de +1 voor de zekerheid zou welkom zijn :P
Een krappe +1 inderdaad de rest is imho te hoog gemod.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

botoo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:31:
Nutteloos maar onschuldig (beetje kinderkijke opmerking zelfs), * botoo doet 0
Sorry jongens, verkeerde reactie gelinkt :$

Bedoelde: RielN in 'nieuws: Criminelen benutten botnets om bitcoins te genereren'

Deze hoort geloof ik op +1: Marcelloz in 'nieuws: Texaanse vinding moet snelheid mobiele netwerken verdubbelen'

[ Voor 31% gewijzigd door Jejking op 07-09-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij heeft zijn fipo later aangepast, dus het kan zijn dat het er eerst wat anders stond (dat -1 waard was).
Voor nu is een +1 wel op zn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Die mening deel ik niet. Allereerst was het inderdaad een reactie die veel van een FiPo weg had. Daarnaast is het feitelijk onjuist omdat men nu ook al twee antennes gebruikt. Ten derde staat er moderatiegezeur in de reactie. Tot slot zou je kunnen stellen dat dergelijke opmerkingen beter in GR geplaatst kunnen worden.

Kortom ik vind +1 wat aan de hoge kant. Mij lijkt, gelet op bovenstaande, een 0/-1 beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alleen al vanwege de "hoezo ongewenst" kan ik daar niet echt direct een +1 van maken. Daar hebben we dit topic voor, waar we dit soort reacties aan het bespreken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 09:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

damaded in 'nieuws: Amsterdam gaat met camera's op rondweg alle auto's scannen'

Is dat een +1, +2 of zelfs +3 (!!!!) waard? :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PhZC4vdlo5i7WR2QLTn1tBaR/full.jpg

Ik geef een -1.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2011 19:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef +1. Het raakt de kern met een vleugje humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:32:
[...]
Ik geef +1. Het raakt de kern met een vleugje humor.
Mee eens: +1. :) Had misschien -1 gegeven als i.p.v. "de wallen" er iets "tastbaarders" had gestaan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Xubby op 07-09-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 09:31
+1, misschien off-topic, maar zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zsub in 'nieuws: Amsterdam gaat met camera's op rondweg alle auto's scannen'

Is dit werkelijk 6x +3 waard? 0 lijkt me wel afdoende....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
1ste een + 1 gegeven,
2de een 0 want de mop is minder ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

CobraVE in 'nieuws: Amsterdam gaat met camera's op rondweg alle auto's scannen'
Wat is hier zo off-topic ongewenst aan? De onderste opmerking is na een of meer -1's gekomen, neem ik aan.
Inhoudelijk is het geen slecht artikel, waarnaar gelinkt wordt. (Deze keer niet.)
edit: off-topic -> ongewenst.

[ Voor 6% gewijzigd door Xubby op 07-09-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1) Modgezeik op de verkeerde plek (FP ipv hier)
2) Commentaar op redactie, en dan ook nog eens op de verkeerde plek (hoor in GR, niet op de FP).
3) Geen fatsoenlijke inhoud ter compensatie, alleen een link.
4) Het toontje is nu ook niet echt wat je noemt opbouwend...

Kom, alles bij elkaar opgeteld, echt niet verder dan een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik vind het ergens nog wel subtiel gebracht en het linkje compenseert ook wel iets, van mij een 0

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een humorloze ruk post is dit. Humor wat is dat? : Verwijderd in 'nieuws: Amsterdam gaat met camera's op rondweg alle auto's scannen'
Je moet overigens wel HEEL veel fantasie hebben om van een afrit camera tot een bezoek aan de wallen te komen, maar goed dat soort combinaties zijn tegenwoordig de de norm op tweakers.
Vooral ook dat van de norm op Tweakers :'). Geen zin om er woorden aan vuil te maken, -1 past prima bij deze zelfingenomen post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan er echt geen -1 in zien, vind hem gewoon ontopic. Een +1 van mijn kant, een 0 is ook OK. Hoger dan +1 is overigens wel te hoog.,

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2011 21:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Edit: foutje bij editen, deze is dubbel en kan "weg"

[ Voor 31% gewijzigd door Xubby op 07-09-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Tja, heb er maar onder gereageerd. Tot mijn grote "vreugde" scoor ook ik 2x +3. :+
Voor minder "mismods" dan waarop ik reageer doe ik het echt niet hoor :) (Heb nog 2x +2 nodig hiervoor)
Maar heb toch maar +1 gegeven, 0 was nét te weinig, en de "alle" reacties zijn toch 1 bak meningen op +1 ... edit: de -> alle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat niet echt een betrouwbare kwalificatie, als ik zo vrij mag zijn. 'Humorloze ruk post'? Persoonlijke mening, vind je ook niet?

De betreffende reactie is echt niet de -1 waard die je het graag toegedicht zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:14:
Kan er echt geen -1 in zien, vind hem gewoon ontopic. Een +1 van mijn kant, een 0 is ook OK. Hoger dan +1 is overigens wel te hoog.,
Mee eens. Heb ook +1 gegeven :)

der_joachim in 'nieuws: Amsterdam gaat met camera's op rondweg alle auto's scannen'
Ik vind deze reactie nogal ongewenst aangezien hij de vergelijking maakt met WOII, wat vinden jullie?

[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 08-09-2011 09:44 ]

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

der_joachim in 'nieuws: Amsterdam gaat met camera's op rondweg alle auto's scannen'
Ik vind deze reactie nogal ongewenst aangezien hij de vergelijking maakt met WOII, wat vinden jullie?
+1 gegeven. WO II, al 66 jaar geleden. Zolang het zoals hier netjes omschreven wordt ... geen probleem.
Dit is gewoon het "te maken punt".Vandaag verstrek je data, overmorgen komt "alternatief gebruik".

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Xubby: Oke, zo kun je het ook zien.

Deze reactie hoort trouwens op +2, ik vind alleen een linkje en een quote geen +3 waard:
Soldaatje in 'nieuws: Dell vervangt wereldwijd kapotte scharnieren M11x-laptops'

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Deze reactie hoort trouwens op +2, ik vind alleen een linkje en een quote geen +3 waard:
Soldaatje in 'nieuws: Dell vervangt wereldwijd kapotte scharnieren M11x-laptops'
Allereerst: zie onder, waarschuwing ... :) ik zondig ook wel eens ...
+2 gegeven, was +3. Geen Nederlandse vertaling, is toch wel gewenst: aftrek: 1 punt. Hier gaat het om ...

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:42
hoe is dit 6x op +2 gemoddereerd geworden?
Kornflakes in 'nieuws: Britse rechter verbiedt Lulzsec-leden nickname te gebruiken'
Vind het zelfs nog magertjes een +1 omdat het gewoon een grapje is en niet eens serieus op de inhoud ingaat.

discogs

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik twijfel over miser in 'nieuws: Britse rechter verbiedt Lulzsec-leden nickname te gebruiken'. Ik vind het op zich een +2, alleen jammer van de fout die hij maakt (staat ook duidelijk in de titel van het artikel die hij zelf quote). Echter, het feit dat het borgtochtvoorwaarden zijn vind ik een dermate belangrijke toevoeging dat ik een +2 wel op zijn plaats vind. Hoe denken jullie erover?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kevinp in 'nieuws: België krijgt waarschijnlijk wet op netneutraliteit'
Een opmerking als "Toch de troll maar wat eten geven" is toch ongewenst?

CyBeR in 'nieuws: België krijgt waarschijnlijk wet op netneutraliteit'
En deze loopt te zeuren over de moderatiescore, hoort ook op -1 maar staat op 0

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
tweaker2010 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:10:
Kevinp in 'nieuws: België krijgt waarschijnlijk wet op netneutraliteit'
Een opmerking als "Toch de troll maar wat eten geven" is toch ongewenst?

CyBeR in 'nieuws: België krijgt waarschijnlijk wet op netneutraliteit'
En deze loopt te zeuren over de moderatiescore, hoort ook op -1 maar staat op 0
Beiden eensch. Als je iets als een troll beschouwd, dan moet je beter weten dan erop te reageren. Bovendien zijn dergelijke opmerkingen niet echt bevordelijk voor het draadje.
.oisyn schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:19:
Ik twijfel over miser in 'nieuws: Britse rechter verbiedt Lulzsec-leden nickname te gebruiken'. Ik vind het op zich een +2, alleen jammer van de fout die hij maakt (staat ook duidelijk in de titel van het artikel die hij zelf quote). Echter, het feit dat het borgtochtvoorwaarden zijn vind ik een dermate belangrijke toevoeging dat ik een +2 wel op zijn plaats vind. Hoe denken jullie erover?
Dat linkje is wel interessant alleen jammer van dat foutje. Toch zou ik er nog wel een +2 voor kunnen geven. Een andere optie is om deze reactie een +2 te geven aangezien daar de fout in wordt gecorrigeerd :)
Praetextatus in 'nieuws: Britse rechter verbiedt Lulzsec-leden nickname te gebruiken'

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 10:35
arjankoole in 'nieuws: Google helpt HTC bij juridische strijd tegen Apple'
Ik snap niet dat deze opmerking 4x -1 krijgt en 4x een 0. Het is gewoon een +1.
Heeft nog een paar schoppen nodig!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:03:
arjankoole in 'nieuws: Google helpt HTC bij juridische strijd tegen Apple'
Ik snap niet dat deze opmerking 4x -1 krijgt en 4x een 0. Het is gewoon een +1.
Heeft nog een paar schoppen nodig!
0 lijkt me prima, maar om jouw +1 even te levelen heb ik een -1 gegeven :).

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:59:
[...]

Volgens mij heet dat compensatiemodden/stategisch modden hetgeen de modFAQ afkeurt. Juist door te compenseren wordt het moderatiesysteem ondermijnd. Dat lijkt mij nu juist de oorzaak van de grote afwijkingen die wij nu op de FP zien.

Graag wijs ik je op het betreffende kopje in de FAQ: reviews: Tweakers.net moderatie faq

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:59:
[...]

Dat heet compensatiemodden, en dat is een vorm van modmisbruik, en dus expliciet niet toegestaan!

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Herman87 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:03:
[...]

Volgens mij heet dat compensatiemodden/stategisch modden hetgeen de modFAQ afkeurt. Juist door te compenseren wordt het moderatiesysteem ondermijnd. Dat lijkt mij nu juist de oorzaak van de grote afwijkingen die wij nu op de FP zien.

Graag wijs ik je op het betreffende kopje in de FAQ: reviews: Tweakers.net moderatie faq
Hij roept hier mensen zonder enige onderbouwing op een +1 te geven. Dat vind ik onwenselijker dan die -1 van mij wegstrepen tegen zijn +1. Maar goed als het niet is toegestaan dan zal ik me in het vervolg maar conformeren aan de richtlijnen, ondanks dat mensen hier zonder enige onderbouwing kunnen oproepen tot een hogere score.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 16:09 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:07:
[...]

Hij roept hier mensen zonder enige onderbouwing op een +1 te geven. Dat vind ik onwenselijker dan die -1 van mij wegstrepen tegen zijn +1.
Dan nog is compensatiemodden niet de bedoeling, dat is en blijft modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
[...]

Hij roept hier mensen zonder enige onderbouwing op een +1 te geven. Dat vind ik onwenselijker dan die -1 van mij wegstrepen tegen zijn +1.
Dan zou je er beter aan doen door hier met argumenten te komen om ons over te halen lager te geven dan +1. Daarom is dit discussieplatform er. Nu neem je het recht in eigen hand door te compenseren. Dat lijkt me niet gewenst.

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:08:
[...]

Dan nog is compensatiemodden niet de bedoeling, dat is en blijft modmisbruik.
Daar kun je over twisten wat het wel of niet is. Je kunt je prima op het standpunt stellen dat het in dit geval gerechtvaardigd is. Dit omdat het bericht op 0 staat en deze gebruiker zonder reden oproept tot +1. -1 zorgt voor het correct evenwicht zoals dat bestond voor de oproep van deze gebruiker.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 16:12 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:11:
[...]

Daar kun je over twisten wat het wel of niet is. Je kunt je prima op het standpunt stellen dat het in dit geval gerechtvaardigd is.
Compensatiemodden is onder geen enkele omstandigheid gerechtvaardigd, het is ten allen tijde modmisbruik.

Staat nota bene letterlijk in de Mod-FAQ beschreven. Mag ik suggereren dat je die even doorneemt (zie link van Herman87 hierboven)?
Strategisch stemmen door een beoordeling hoger of lager te geven dan de gewenste score van de reactie wordt beschouwd als misbruik van het moderatiesysteem. Een voorbeeld van een dergelijke situatie is een reactie die een gemiddelde score heeft van +1 en die jij op 0 waardeert. Als er reeds veel moderaties zijn gedaan, is het mogelijk dat een moderatie op 0 onvoldoende is om het gemiddelde te verlagen van +1 naar 0. Een beoordeling met -1 zou dat effect wel kunnen bereiken. Dit is echter ongewenst gedrag. Als sterke afwijkingen van het gemiddelde vaak voorkomen zal de modBot overgaan tot een downgrade van het moderatorniveau of tijdelijke deactivatie van de modrechten.

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2011 16:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

[...]

Hij roept hier mensen zonder enige onderbouwing op een +1 te geven. Dat vind ik onwenselijker dan die -1 van mij wegstrepen tegen zijn +1. Maar goed als het niet is toegestaan dan zal ik me in het vervolg maar conformeren aan de richtlijnen, ondanks dat mensen hier zonder enige onderbouwing kunnen oproepen tot een hogere score.
Compensatiemodden is pertinent niet toegestaan en is daarmee dus niet aan enige vorm van discussie onderhevig per individueel geval. En dat geldt natuurlijk beide richtingen uit, zowel omhoog als omlaag modden. Dus, als iemand tot het bewust omhoog modden van een reactie oproept enkel om het uit een diep dal te trekken waar het niet in thuis hoort, dan is dat natuurlijk zet zo min toegestaan als omlaag modden omdat het een te hoge score heeft ontvangen.

Nu is de discussie of het verbieden ervan wel of niet terecht is een terechte discussie, maar, dat lijkt me niet iets voor dit topic. ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@ChicaneBT: Laat ik benadrukken dat compesatiemodden niet de bedoeling is.

Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen deze reactie door dit zinnetje een 0 waard vinden:

"Je beseft je niet dat HTC door dit grapje zich meer als patenttroll gedraagt dan Apple ooit gedaan heeft?"

Verwijderd

@Kharay1977
Je hebt gelijk dit topic is niet geschikt voor die discussie. Blijkbaar heb ik maar half gelezen..... excuus wildhagen.
tweaker2010 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:15:
@ChicaneBT: Laat ik benadrukken dat compesatiemodden niet de bedoeling is.

Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen deze reactie door dit zinnetje een 0 waard vinden:

"Je beseft je niet dat HTC door dit grapje zich meer als patenttroll gedraagt dan Apple ooit gedaan heeft?"
Dat is niet alleen een troll het is ook nog eens onjuist. Apple is toch zeker degene die het balletje begon te kaatsen.
Apple en HTC zijn sinds enige tijd verwikkeld in een juridische strijd over patenten. De eerste aanklacht van Apple werd anderhalf jaar geleden ingediend.
bron: nieuws: Google helpt HTC bij juridische strijd tegen Apple
Hij vervolgt zijn verhaal met:
Ik zie ook wel dat HTC, net zoals Apple, weinig keuze heeft in deze.
Weinig keus? Het is toch Apple die iedereen loopt te sarren met patentaanklachten. HTC heeft inderdaad geen keus die moet zich verweren tegen Apple, maar Apple heeft wel degelijk een keus.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 16:32 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:20:
@Kharay1977
Je hebt gelijk dit topic is niet geschikt voor die discussie. Er heerst toch onduidelijk als ik jou zie schrijven dat compensatiemodden pertinent niet toegestaan is en wildhagen zie schrijven dat het onder enkele omstandigheden gerechtvaardigd is.
:?

Ik zeg nu juist dat het onder geen enkele omstandigheid gerechtvaardigd is?

Wil je me geen dingen in de mond leggen die ik nooit heb gezegd?

Wat jij deed met die reactie was gewoon compensatiemodden, en dus modmisbruik plegen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:21:
[...]

:?

Ik zeg nu juist dat het onder geen enkele omstandigheid gerechtvaardigd is?

Wil je me geen dingen in de mond leggen die ik nooit heb gezegd?

Wat jij deed met die reactie was gewoon compensatiemodden, en dus modmisbruik plegen.
Dat zeg jij inderdaad, ik heb mijn bericht gewijzigd.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 10:35
Ik hoef andermans post niet te onderbouwen lijkt me. Ik vind het een +1, ik zie dat meer mensen dat met me eens zijn.
De post is on topic, hij is niet beledigend en het is precies wat er gebeurt (of je het nou ermee eens bent of niet).
Die user staat wmb zeker niet als trollende user in het boekje, dus ik ga ervan uit dat deze post niet zo bedoeld is.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:11:
[...]

Daar kun je over twisten wat het wel of niet is. Je kunt je prima op het standpunt stellen dat het in dit geval gerechtvaardigd is. Dit omdat het bericht op 0 staat en deze gebruiker zonder reden oproept tot +1. -1 zorgt voor het correct evenwicht zoals dat bestond voor de oproep van deze gebruiker.
Ook al roept iemand zonder onderbouwing om een bepaalde score, je mag er op rekenen dt het merendeel van de die-hard modders zelf beslist eerst en mening vormt alvorens tot een moderatie over te gaan, het is beslist geen simpel ja ok.

In het geval van deze reactie neig ik meer naar een positieve score dan naar een 0.
Weinig keus? Het is toch Apple die iedereen loopt te sarren met patentaanklachten. HTC heeft inderdaad geen keus die moet zich verweren tegen Apple, maar Apple heeft wel degelijk een keus.
Inhoudelijk: ik denk dat het niet zo zwart/wit ligt, het hele patenten gedoe is inmiddels verworden tot een strijdtoneel waar ieder bedrijf vecht tgen de concurrentie en wanneer ze dat niet op alle fronten doen dan gaat die concurrentie gebruik/misbruik maken van de succesvolle dingen van een ander bedrijf. Het is imo te kort door de bocht om daar Apple of willekeurig welk ander bedrijf voor aan te wijzen. He is een effect van de huidige juridische (on)mogelijkheden wereldwijd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Manuel
SnoW in 'meuk: jQuery 1.6.3' - Ik heb hem een 0 gegeven alleen omdat hij het onder de aandacht brengt en geen schoolmeester toon gebruikt, alleen is de +3 teveel van het goede.

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
In mijn ogen is een -1 een veel betere score voor die reactie. Het vervuilt de FP enorm. Daarnaast vind ik dit juist wel duidelijk een schoolmeester. Bovendien geeft die user zelf al aan dat het als ongewenst wordt beschouwd omdat hij aangeeft dat hij/zij 'er wel voor weggemod wordt'.

In mijn ogen is er op de frontpage geen ruimte om elkaar in reacties qua spelling te corrigeren en is die reactie daarmee ongewenst. Het voegt werkelijk niks toe aan het item. * Herman geeft daarom -1

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Schoolmeesters horen op -1 inderdaad.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bron
  • Laatst online: 31-07 15:13
nieuws: Activision wint rechtszaak over modernwarfare3.com

De eerste paar posts hebben allemaal weer leuk +3's ontvangen om ze van het ongewenst af te houden.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bron schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:06:
nieuws: Activision wint rechtszaak over modernwarfare3.com

De eerste paar posts hebben allemaal weer leuk +3's ontvangen om ze van het ongewenst af te houden.
Yep, met name deze;

inochiyo in 'nieuws: Activision wint rechtszaak over modernwarfare3.com'

Duidelijke -1 imho maar krijgt toch +3 voor de kiezen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.