Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 37.356 views

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:07

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik heb de fipo maar gewoon getrashed, daar hebben we niets mee verloren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Manuel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:47:
SnoW in 'meuk: jQuery 1.6.3' - Ik heb hem een 0 gegeven alleen omdat hij het onder de aandacht brengt en geen schoolmeester toon gebruikt, alleen is de +3 teveel van het goede.
-1 gegeven: met "ẗurbo":
- Ik zal er vermoedelijk enorm voor worden weggemod = -1 mod gezeur hoort daar niet
- Het moet zijn: [...] Uitleg: "is" is een werkwoord dat [...] = -1 taalles hoort daar ook niet
-1 + -1 = -1 + boost (ik hadt er nochg een paar) :)
Oh ja, ook maar een paar keer -1 uitgedeeld op enkele bovenstaande suggesties :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xubby op 08-09-2011 19:58 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

thijssie in 'nieuws: 'Menselijke' Cleverbot doorstaat Turing-test'
+3 nakijken? staat verder wel op de juiste score.

ora et labora

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aangezien hij al op de juiste score staat is het niet nodig om dat in dit topic te melden ;)

"Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:44

botoo

💀 too old to die young

Ex-KPN-er in 'nieuws: 'Menselijke' Cleverbot doorstaat Turing-test'
Ik zie niet waarom dit een -1 moet zijn, 0 is prima wmb maar ook een +1 is te verdedigen. (mijn iPad misklik corrigeer ik asap).

Overigens begin ik al die quoted chats met de bot behoorlijk irritant te vinden, heeft imo net iets teveel 'ik ook! Ik ook!) waarde, het merendeel van al die chat-quote's is goed voor een 0 wmb.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Wat is hier 'spotlight' aan? An sich een nette reactie maar weinig informatiewaarde en weinig relevantie m.b.t. het nieuwsitem. Daarom lijkt me +1 een betere waardering. Toch kreeg deze een +3 met een weging van 12:
Titan_Fox in 'nieuws: Seagate kondigt externe hdd van 4 terabyte aan'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is eerder een +1 ja. Er zijn betere reacties in die thread die dan nog eerder een +2 zouden kunnen krijgen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind een +1 idd ook wel afdoende ja. Geen slechte reactie ofzo, maar als dit een +3 is, vreet ik ter plekke mijn linkerschoen op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Daarom lijkt me +1 een betere waardering. Toch kreeg deze een +3 met een weging van 12:
Titan_Fox in 'nieuws: Seagate kondigt externe hdd van 4 terabyte aan'
Ook +1 gegeven, met boost. Eigen mening + open deur = +1, wat mij betreft.
Speedster in 'nieuws: Nokia-ceo: overname door Microsoft is niet aan de orde'
GalaxyNote in 'nieuws: Nokia-ceo: overname door Microsoft is niet aan de orde'
Een lid afschermen ... Al 8 dagen lid zijn, nou en?? En weer "onder een steen" ...
Deze beide kunnen nog wel wat -1's gebruiken, dacht ik ...

Verwijderd in 'nieuws: Getronics berekent extra geld voor SHA-1-certificaten'
-1 gegeven: commentaar op artikel (=-1), onjuiste info sha-1 (=0), geklets over verkapte reclame (=0)
Mee eens?
edit n.a.v. tweaker2010 en cloud hieronder: -1 is 0 geworden. Onderste opmerking = +1.

[ Voor 22% gewijzigd door Xubby op 09-09-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Xubby schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:34:
[...]
Verwijderd in 'nieuws: Getronics berekent extra geld voor SHA-1-certificaten'
-1 gegeven: commentaar op artikel (=-1), onjuiste info sha-1 (=0), geklets over verkapte reclame (=0)
Mee eens?
Of hij gelijk heeft of niet, zijn commentaar is wel on-topic en Wilbert geeft hem hier gelijk in:

"Je suggestie voor de alternatieve titel hadden we hier ook bedacht, maar dan voor een achtergrondartikel waar we de komende weken maar eens mee aan de slag moeten gaan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
In dit geval vind ik het ook wel een uitzondering waard. Zelf heb ik de reactie een +1 gegeven; het is gewoon on-topic. Dat hij tegelijkertijd een onduidelijkheid uit de kop aan de kaak stelt, vind ik niet heel erg.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gert in 'nieuws: Getronics berekent extra geld voor SHA-1-certificaten'

Is een +1 niet wat overdreven? Zat zelf meer aan een 0 te denken ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:03
watercoolertje in 'nieuws: Duitse rechter verbiedt Samsung Galaxy Tab 10.1 en 7.7'
Dit verhaal over een biased rechter verdient wmb geen +2. Gewoon een +1 is meer dan voldoende. Sowieso als de essentie van je verhaal is dat een rechter wel biased moet zijn om tot een bepaalde uitspraak te komen, vind ik een informatief schromelijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Heb bijna "lingo:" -1 0 en 3x 0 op een rij vanaf fipo ... (hakken314, freee!!, gert, freee!!) (edit n.a.v. pcgek onder)

@ cloud en tweaker2010: zijn "we" wat "soepeler" met commentaar op de artikelen? De opmerking over de kop van het artikel is gewoon onjuist ... en de rest is mening-achtig, vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Xubby op 09-09-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:30
vdvleon in 'meuk: jQuery 1.6.3' zonder enig argument houd ik het bij een 0. De +2 is dus zeker ook modmisbruik.
Mathieu_Hinder in 'nieuws: Microsoft haalt 'spionerende' AVG Mobilation-app uit Marketplace' wat zeggen jullie hiervan? Wat mij betreft teveel op de man en dus -1.
Keypunchie in 'nieuws: Microsoft haalt 'spionerende' AVG Mobilation-app uit Marketplace' deze thread kan naar de 0 toe, heel erg veel offtopic praat over virusscanners voor de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Het ergste is nog wel dat hij niet eens de eerste reactie heeft geplaatst. :)

edit:
Ik denk trouwens niet dat het een -2 moet worden anders worden de child reacties ook meteen ontzichtbaar. -1 moet toch kunnen voor zoiets?

[ Voor 16% gewijzigd door Manuel op 09-09-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mee eens, die eerste zin is duidelijk ongewenst. Heb m een zetje gegeven dus hij staat nu stevig op -1 :)

[ Voor 43% gewijzigd door tweaker2010 op 09-09-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:15
Ik kan me absoluut geen -2 hiervoor bedenken. Een -1 wel. Ik neem aan dat je een -1 bedoelde, Herman87?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Genoeg mensen op deze post willen hun rechten kwijtraken, 8x +3 gaat wel heel erg ver.
woekele in 'nieuws: OM pakt veertig 'geldezels' op in ING-phishingzaak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Bron schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:52:
Genoeg mensen op deze post willen hun rechten kwijtraken, 8x +3 gaat wel heel erg ver.
Het voordeel hiervan is dat de rotte appels er nu heel snel worden uitgehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Poops_McGhee schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:46:
[...]

Ik kan me absoluut geen -2 hiervoor bedenken. Een -1 wel. Ik neem aan dat je een -1 bedoelde, Herman87?
Het is de gewoonte dat FiPo's weggehaald worden vanwege de overlast. Daarnaast roept het veel reacties op die afdoen aan het nieuwsitem. Daarom zijn ze in het verleden met regelmaat verwijderd. Uiteraard is per geval de keuze aan crew. (Zie ook deze admin-edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bron schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:52:
Nu al 15x +3 en ook 7x +2...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Je kunt hem leuk vinden of niet,maar een -1 geven is ook wel weer erg zwaar hoor.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En een +2 of +3 is dan goed, omdat een -1 te zwaar is?

Dit is of een -1, of een 0. Niet hoger dan dat imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:26:
En een +2 of +3 is dan goed, omdat een -1 te zwaar is?
''Wil je me geen dingen in de mond leggen die ik nooit heb gezegd?'' ;)

Het is naar mijn mening een ontopic grapje waar je best een +1 voor kunt geven,of een 0 als je er niks in ziet. -1 is wmb veel te zwaar.

edit:
Wat is er nou zo ongewenst aan die post dat er zoveel -1 wordt gegeven? Of is na 3 minuten reageren nog te snel :?

[ Voor 18% gewijzigd door pcgek op 09-09-2011 16:06 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:24:
Je kunt hem leuk vinden of niet,maar een -1 geven is ook wel weer erg zwaar hoor.
[normal mod mode]
Ik vind een -1 hier zeker op zijn plaats. Het draagt echt helemaal niets bij aan het nieuwsonderwerp en ook for the sake of discussion kan ik me er niets bij voorstellen. Niemand heeft werkelijk iets aan deze reactie en er schijnt een gewoonte van gemaakt te zijn om dit soort doelloze fipo's een -2 te geven.
[/normal mod mode]

[meningmod mode]
Plak hier alle onzin die je maar kan bedenken om een +2 of +3 te rechtvaardigen
[/meningmod mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poops_McGhee schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:41:
Niemand heeft werkelijk iets aan deze reactie en er schijnt een gewoonte van gemaakt te zijn om dit soort doelloze fipo's een -2 te geven.
Ik krijg inderdaad de laatste tijd sterk de indruk dat de eerste reactie, ongeacht het niveau ervan, automatisch minstens 1 punt aftrek krijgt van veel mensen.

Reacties die anders gewoon volgens de regels domweg een 0 zouden zijn krijgen in het geval ze een eerste reactie van een FP artikel zijn toch opvallend vaak -1 van mensen.

En ik kan mij niet voorstellen dat dát de bedoeling is. Een beetje hypernervositeit over het hele fipo-punt. Terwijl er toch 'n reactie de eerste zal zijn. Geen specifieke reden om die harder aan te pakken dan welke andere reactie dan ook.

Enfin, dit is een indruk die ik heb. Is het anderen misschien ook opgevallen of is dit een zuiver subjectieve waarneming van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:47:
[...]
Ik krijg inderdaad de laatste tijd sterk de indruk dat de eerste reactie, ongeacht het niveau ervan, automatisch minstens 1 punt aftrek krijgt van veel mensen.
Die indruk heb ik ook. Had inmiddels een -1 in 0 verandert. Zelf hoef ik ook niet zonodig "bagger" als fipo, en een (leuk) grapje kan ik zeker waarderen. Zelf mod ik af en toe ook een fipo misschien wat strenger om "bagger" fipo's te voorkomen.
Ergo 0 = +1 geworden. Zie onder: eigenlijk geen reden om een, vind ik, leuk plaatje -1 te geven.
modfaq: "doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken"

Edit n.a.v. Dirk, onder: de bijdrage van het plaatje zit in de achterkant van de ezel, en komt er uit ... O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Xubby op 09-09-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Grappen mógen. In deze reactie zie ik niets wat ongewenst zou zijn, behalve dat het misschien niets zou bijdragen, maar daarvoor hebben we de 0. Een 0 of een +1 voor de grap vind ik dus allebei prima.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

:P hele discussie om een ezel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft belooft kortere boot-tijden in Windows 8'

+2 vind ik wat hoog, een +1 lijkt me wel voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

+1 gegeven, alleen omdat ik er een grapje in zie, anders 0. Staat nu op 1,4 ... :)

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft belooft kortere boot-tijden in Windows 8'
za3redrum in 'nieuws: Microsoft belooft kortere boot-tijden in Windows 8'
blehz in 'nieuws: Microsoft belooft kortere boot-tijden in Windows 8'
zoveel -1 mods, kom op zeg, een redelijk deel van de reacties is "keurig on-topic" inzake een mededeling over een boot-tijd en scoort +1 of 0.
heb 0 gegeven op alle 3. (10, 9 en 3 x -1, zag de laatste het eerst. Oeps, "troep" in de laatste :( )
edit: "troep" toegevoegd. 3e doorgehaald

[ Voor 52% gewijzigd door Xubby op 09-09-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

majic in 'nieuws: Twitter passeert grens van 100 miljoen actieve gebruikers'

De laatste regel maakt het imho tot een flamebait, en dus -1. Of ben ik nu te streng?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:54:

De laatste regel maakt het imho tot een flamebait, en dus -1. Of ben ik nu te streng?
Ik vind het niet echt een flamebait, al voel ik zondermeer wel de neiging de schrijver ervan gewoon een :F te sturen. Maar, dat laatste terzijde.

Van mij ... een 0. Onzinnige, inhoudsloze en weinig boeiende rant. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

on-topic (helaas, dat wel) = +1 "Twitter is de zwakzinnigen telegraaf op lichtsnelheid. Nou, veel plezier er mee."= +1 als grapje, -1 voor de belediging. Saldo: 0 gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:03
RielN in 'nieuws: Duitse rechter verbiedt Samsung Galaxy Tab 10.1 en 7.7'
Deze post krijg 7x een +3, klopt niks van, hoort op 0

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-09-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
wildhagen schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:54:

Ik denk dat je dan te streng bent. Er is op zich niks mis met de vergelijking die hij/zij stelt. Of de vergelijking juist is, dat is een tweede. Maar het is geen flamebait, IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geweldige reactie (die op de FP), zo zie je maar hoe sommigen van de crew hun voorbeeld-functie vervullen, en dan komt er ook nog zo'n opbouwende reactie hier :/ Heb jij stage gelopen bij Fok of Geenstijl?

Wordt het binnenkot offivieel gemaakt dat T.net verworden is tot een populariteits-site waar inhoudelijk toegevoegde waarde ondergeschikt is aan populaire kreten slaken?

Een grapje moet kunnen, maar het zou iemand van de crew sieren om niet de lolbroek fipo'er uit te hangen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

100 miljoen twitteraars voor zwakzinnig uitmaken maakt het voor mij een simpele -1
Jammer want in z'n tweede alinea zit wmb een hoop waarheid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

100 miljoen twitteraars voor zwakzinnig uitmaken maakt het voor mij een simpele -1
Jammer want in z'n tweede alinea zit wmb een hoop waarheid.
Je stemt er zelf al mee in: half onleesbare berichten ... Er zit aardig wat onzin tussen de tweets, dacht ik. Zo'n laatste zin, het overdrijft de boel, maar erg intelligent zijn al die tweets ook weer niet ... :+

• Poops_McGhee
botoo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:24:
[...]

Geweldige reactie (die op de FP), zo zie je maar hoe sommigen van de crew hun voorbeeld-functie vervullen, en dan komt er ook nog zo'n opbouwende reactie hier :/ Heb jij stage gelopen bij Fok of Geenstijl?

Wordt het binnenkot offivieel gemaakt dat T.net verworden is tot een populariteits-site waar inhoudelijk toegevoegde waarde ondergeschikt is aan populaire kreten slaken?

Een grapje moet kunnen, maar het zou iemand van de crew sieren om niet de lolbroek fipo'er uit te hangen.
Ik zou hier graag een +3 voor geven.. ooh, en de "like" button aanklikken. Ik sluit me geheel aan bij deze post.

Verwijderd

botoo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:24:
Heb jij stage gelopen bij Fok of Geenstijl?
Er zijn er diverse over wie ik dat vermoeden heb, maar goed... als ik zo vrij mag zijn, in reactie op betreffende fipo en crew opmerking is het misschien wat aan de sterke kant, je reactie dus.

Pick your battles. Just sayin'.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Laat ik uitleggen waarom ik demate sterk reageer.

T.net is van oudsher een site/forum waar bijzonder veel informatie voorhanden is, die informatie is voor een groot deel te danken aan de userbase (wij dus) en onder aansturing van het management/crew is dat in een bruikbare vorm gegoten.

Inmiddels is de userbase dermate groot geworden dat er vele users bijgekomen zijn die blijkbaar meer plezier hebben in het o zo populaire flauwekul a la Geen Stijl verkopen dan in het meewerken aan een nuttige tech-site. De crew zou hier op moeten reageren middels aansturen/corrigeren en goed voorbeeld geven van hoe we het hier graag zien. Als ik dan iemand van de crew een Fok/Geen Stijl opmerking zie maken op de FP en vervolgens hier een 'leuke' dooddoener zie maken als zijn reactie besproken word, dat stoor ik mij daar behoorlijk aan. Immers als de crew de lolbroek uit mag hangen dan mogen alle users dat toch ook wel?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

botoo schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:49:
Immers als de crew de lolbroek uit mag hangen dan mogen alle users dat toch ook wel?
Goed voorbeeld doet inderdaad goed volgen.

Maar je moet je afvragen of je het wel wilt, een site waar de crew volslagen emotieloos en humorloos is. Enkel om het 'goede' voorbeeld te geven. Persoonlijk verwacht ik daar een stuk slechtere sfeer bij, uiteindelijk. Want dan zit je uiteindelijk met een site waarbij iedereen elkaar voor iedere kleine uitlating op de vingers tikt en mensen dus uiteindelijk gewoon ophoudt met spreken.

Dit gewoon ter nuance dus. Hetgeen niet wegneemt dat wat mij betreft bepaalde crewmembers hun positie wel eens mogen heroverwegen. Of misschien gewoon toe zijn aan een langdurige vakantie. ;)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Persoonlijk vind ik dat sommigen het iets te serieus nemen. Maar wees niet bang, mijn crewstatus komt zeer binnenkort te vervallen.

• Poops_McGhee
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:41:
[...]

Goed voorbeeld doet inderdaad goed volgen.

Maar je moet je afvragen of je het wel wilt, een site waar de crew volslagen emotieloos en humorloos is. Enkel om het 'goede' voorbeeld te geven. Persoonlijk verwacht ik daar een stuk slechtere sfeer bij, uiteindelijk. Want dan zit je uiteindelijk met een site waarbij iedereen elkaar voor iedere kleine uitlating op de vingers tikt en mensen dus uiteindelijk gewoon ophoudt met spreken.

Dit gewoon ter nuance dus. Hetgeen niet wegneemt dat wat mij betreft bepaalde crewmembers hun positie wel eens mogen heroverwegen. Of misschien gewoon toe zijn aan een langdurige vakantie. ;)
De crew kan best op een bepaalde manier betrokken zijn met humor en dergelijken, maar dan niet vanuit het crew account. Ik ben het met botoo eens dat je daar als crew voor moet waken. Wil je dan zo nodig toch een paar keer leuk reageren, maak dan simpel een alias en doe het daar mee.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

redsun in 'nieuws: Belastingdienst experimenteert met aanslag per mail'

Fipo die +3 krijgt? -1 lijkt me wel weer genoeg...

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Poops_McGhee schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:17:
[...]

De crew kan best op een bepaalde manier betrokken zijn met humor en dergelijken, maar dan niet vanuit het crew account. Ik ben het met botoo eens dat je daar als crew voor moet waken. Wil je dan zo nodig toch een paar keer leuk reageren, maak dan simpel een alias en doe het daar mee.
Uh, nee. Kloontjes willen we absoluut niet, ook niet als je crew bent. Je hebt gewoon een voorbeeldfunctie, maar ook in een voorbeeldfunctie mag je best een keer een grapje maken.

Overigens nu ook genoeg over dit onderwerp, dit topic is voor mismoderaties, niet om het gedrag van crew te bespreken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 10-09-2011 11:21 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik hoop dat die +3 een misklik is... Het is maar 1x +3 in ieder geval. -1 is de juiste score.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Poops_McGhee schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:17:
Wil je dan zo nodig toch een paar keer leuk reageren, maak dan simpel een alias en doe het daar mee.
Dat zet een veel slechter voorbeeld, veel, veel slechter voorbeeld. Althans, dat vind ik dan.

Enfin, genoeg erover van mijn kant.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

doenietzodom in 'nieuws: Brein probeert via iDeal en PayPal piratensites op te rollen'

Oproepen tot het plegen van geweld mag wel een modbreak of -2 krijgen lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 21:56
De reactie van Gondor in 'Belastingdienst experimenteert met aanslag per mail' is naar mijn idee onterecht 2x met -1 gemodereerd. Het is een normale reactie op mijn reactie, en aangezien mensen die als 'offtopic' beschouwen verdient deze dat op z'n minst ook.

Gondor in 'nieuws: Belastingdienst experimenteert met aanslag per mail'

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Verwijderd

RobbieB schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:14:
De reactie van Gondor in 'Belastingdienst experimenteert met aanslag per mail' is naar mijn idee onterecht 2x met -1 gemodereerd. Het is een normale reactie op mijn reactie, en aangezien mensen die als 'offtopic' beschouwen verdient deze dat op z'n minst ook.

Gondor in 'nieuws: Belastingdienst experimenteert met aanslag per mail'
Ik vind het eerlijk gezegd zeker een +1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Havocnl in 'nieuws: Ontwikkelaar hackt Windows Phone om .exe-apps te draaien'

-2?

Edit: argh...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 10-09-2011 13:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Yep, die gast die er achteraan postte heeft gewoon pech gehad, had ie maar niet op de fipo moeten reageren.

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

0 gegeven: iets te agressieve toonzetting, naar de tweaker zelf, maar wel on-topic.

• Bor

Bor

Deze post krijgt veel -1's maar dat vind ik het eigenlijk niet. Een 0 of +1 kan prima toch?

rb338 in 'nieuws: Android-app laat gebruikers internetten via sms'

• Manuel
Mizgala28 in 'nieuws: AVG: wij bespioneren Windows Phone-gebruikers niet' mag nog wel even wat zetjes naar de -1 krijgen. De +2 is puur modmisbruik

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:51

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, eigenlijk moeten fipo's gewoon per direct meteen getrashed worden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 10-09-2011 18:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 127500 in 'nieuws: GlobalSign: geïsoleerde webserver gekraakt'

Dit gaat iets verder dan simpel "ongewenst"?

Anoniem: 127500 in 'nieuws: GlobalSign: geïsoleerde webserver gekraakt'

Daarvoor geld hetzelfde volgens mij. Voor zover ik de reactie begrijp, dit is één grote wartaal en letter-spaghetti....

Anoniem: 127500 in 'nieuws: DigiNotar-hacker daagt Fox-IT uit'

Nog één, met nog meer spaghetti... volgens mij zit er een scheet dwars ofzo? :?

[ Voor 64% gewijzigd door wildhagen op 10-09-2011 19:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Trashed.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een verwijzing naar het juiste topic(mits netjes,kort en correct gebracht) valt onder gedogen(wmb dan),dus 0. Maar er zijn ook mensen die het hard afstraffen met een -1.
Hier verwijst ie ook naar een andere plaats(had ie het mooi bij moeten laten),maar gaat wel de discussie aan, terwijl ie zelf al aangeeft dat de FP niet de plek daarvoor is. Hij geeft het verkeerde voorbeeld en als crew het mag mogen normale users het ook. Dat zal iig de gedachtegang van anderen zijn. Ik geef er een -1 voor,want voor je het weet wordt het een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Brein probeert via iDeal en PayPal piratensites op te rollen'

Deze mag denk ik wel naar -1 ipv 0. Die +1 is een beetje... fout, zeg maar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vraag me af of er niet iemand anders onder zijn account bezig is (vergeten uit te loggen oid). Zijn eerdere reacties (overigens wel >2 jaar terug) zijn namelijk wel vrij normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 11-09-2011 10:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Verwijderd in 'nieuws: Brein probeert via iDeal en PayPal piratensites op te rollen'
Deze mag denk ik wel naar -1 ipv 0. Die +1 is een beetje... fout, zeg maar?
Dan heb ik ook nog 2 twijfelachtigen:
stresstak in 'nieuws: Brein probeert via iDeal en PayPal piratensites op te rollen'
Deze laatste maakt mijn punt het meest duidelijk: -2?
Nog een;
Zwaar beledigend.

[ Voor 12% gewijzigd door Xubby op 11-09-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:32
Die laatste vind ik een +0.. Zwaar beledigend ? Valt mee vind ik, tenzij je zelf medewerker bent bij Brein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste is duidelijk een -1, is gewoon één grote rant en flame. Een 0 is veel te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Rann schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:23:
Die laatste vind ik een +0.. Zwaar beledigend ? Valt mee vind ik, tenzij je zelf medewerker bent bij Brein ;)
Als we zouden mogen mening-modden: +3 :) Maar helaas, mag niet. in dit geval: :(

TvdW in 'nieuws: Brein probeert via iDeal en PayPal piratensites op te rollen'
40 x -1??? 0 gegeven. Criminelen "hebben recht" op een portret-foto in de media "met privacy balkje" :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xubby op 11-09-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xubby schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:26:
[...]

Als we zouden mogen mening-modden: +3 :) Maar helaas, mag niet. in dit geval: :(

TvdW in 'nieuws: Brein probeert via iDeal en PayPal piratensites op te rollen'
40 x -1??? 0 gegeven. Criminelen "hebben recht" op een portret-foto in de media "met privacy balkje" :)
Dat is inderdaad geen -1. Ik heb een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xubby schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:26:
Zelfs al zou meningmodden wel mogen... dan alsnog diverse punten aftrek voor de hopeloze spelling, grammatica en interpunctie. De betreffende reactie is gewoon onherroepelijk gedoemd in het land van de -1's te verblijven, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Was dit een fipo die later is aangepast? Ik zie er in de huidige vorm geen -1 in;

Soldaatje in 'nieuws: Nieuwe malware poogt bios te besmetten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:32:
Was dit een fipo die later is aangepast? Ik zie er in de huidige vorm geen -1 in;

Soldaatje in 'nieuws: Nieuwe malware poogt bios te besmetten'
Ik kan er ook geen -1 van maken. Ook niet zo heel veel meer dan dat, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ja... zijn antwoord staat letterlijk in de tekst van het artikel... heeft dus duidelijk het artikel niet gelezen, wellicht in de hoop een fipo te scoren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:39:
Nou ja... zijn antwoord staat letterlijk in de tekst van het artikel... heeft dus duidelijk het artikel niet gelezen, wellicht in de hoop een fipo te scoren...
Maakt dat het letterlijk ongewenst of ongepast? Het maakt het misschien overbodig, maar hetzelfde kun je zeggen voor minstens 75% van alle reacties over heel Tweakers.net, als ik zo vrij mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er een 0 van gemaakt. -1 vind ik wat zwaar in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Reactie is van 4 minuten na plaatsing van het artikel,dan zou je toch zeggen dat het tijd genoeg is om het artikel te lezen. Even snel scoren valt bij mij dan al af. Ik ga daarom voor dezelfde score als Bor ,een 0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:51:
[...]
Waar hij dan dus ook op staat.
Inmiddels wel, maar toen stond ie nog op +1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19
pcgek schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:09:
Reactie is van 4 minuten na plaatsing van het artikel,dan zou je toch zeggen dat het tijd genoeg is om het artikel te lezen. Even snel scoren valt bij mij dan al af. Ik ga daarom voor dezelfde score als Bor ,een 0 dus.
Maar hij heeft het duidelijk niet gelezen waardoor hij een zinloze vraag stelt waarvan het antwoord in het nieuws artikel staat.

Daarom -1 van mij.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Hoezo informatief? Voegt weinig toe imo:
Wolfos in 'nieuws: Deus Ex: Human Revolution komt naar OS X'
Deze is ook niet bepaald informatief:
Dakreal in 'nieuws: Deus Ex: Human Revolution komt naar OS X'

[ Voor 33% gewijzigd door Wolfos op 12-09-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Volgens mij is het dan handig dat je je eigen "offtopic" posts er ook bij vermeld. en volgens mij is het ook niet toegestaan om te "counter"modden zodat iets op een bepaalde score terecht komt zoals nu te zien is heeft een "power" mod +6 in Off topic gestopt, terwijl het net zo on-topic is als het antwoord erboven. dus of 1 in +1 of geen vote at all.

Iets waar je het niet mee eens bent is natuurlijk niet off-topic he.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dakreal schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:10:
[...]
Volgens mij is het dan handig dat je je eigen "offtopic" posts er ook bij vermeld. en volgens mij is het ook niet toegestaan om te "counter"modden zodat iets op een bepaalde score terecht komt zoals nu te zien is heeft een "power" mod +6 in Off topic gestopt, terwijl het net zo on-topic is als het antwoord erboven. dus of 1 in +1 of geen vote at all.
Idd, die 6x +2 is gewoon een compensatiemod (kan ook een boost zijn) en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
tweaker2010 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:28:
[...]

Idd, die 6x +2 is gewoon een compensatiemod (kan ook een boost zijn) en dat is niet de bedoeling.
die 6x 2 stond er als eerste, die 6x 0 is er daarna bij gekomen als compensatie, nou is het niet +2, maar ook niet 6x 0 :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Laatste dagen het topic niet gezien dus miss dat ie al is gemeld, maar holi canoli, wat een +3's en +2's op een reactie die mijns inziend alleen maar op -1 kan:

Neko Koneko in 'reviews: Intel: hard of juist soft'

Ja de intensie is goed, maar het is totaal niet de plek om die reactie te geven. Het is dusdanig offtopic, het artikel heeft er totaal niks mee te maken, zodat het een -1 is (de kwaliteit van de reactie is wel goed). Maar ja er zullen wel weer veel mensen zijn die het er mee eens zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zartok schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:41:
Laatste dagen het topic niet gezien dus miss dat ie al is gemeld, maar holi canoli, wat een +3's en +2's op een reactie die mijns inziend alleen maar op -1 kan:

Neko Koneko in 'reviews: Intel: hard of juist soft'

Ja de intensie is goed, maar het is totaal niet de plek om die reactie te geven. Het is dusdanig offtopic, het artikel heeft er totaal niks mee te maken, zodat het een -1 is (de kwaliteit van de reactie is wel goed). Maar ja er zullen wel weer veel mensen zijn die het er mee eens zijn...
Ik sluit mij hier bij aan - de intentie is zondermeer lovenswaardig, maar, gewoon echt niet op z'n plaats daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ik sluit me weer bij de twee bovenstaande sprekers aan :P

Die +2 en +3's zijn echt foute boel daar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Voor dat die reactie op de juiste eindscore staat zijn we al twee dagen verder vermoed ik zo. Hij geeft aan dat ie weet hoe het moet maar doet dit expres niet. Dan is alleen de -1 maar goed.
De mee eens modders zijn net zo lui als hij en geven daarom +2 en +3!
Het lijkt wel alsof een beetje moeite doen gelijk staat aan schelden!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

9 x +3 en 7 x +2 (om nog maar te zwijgen over de +1's). Volgens mij zijn dat 16+ users die niet (willen) begrijpen wat de bedoeling van modden is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:08:
Volgens mij zijn dat 16+ users die niet (willen) begrijpen wat de bedoeling van modden is.
Of die denken dat ze er toch niet uitgepikt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Leuke en handige gebruikservaring maar weinig relevant voor de review:
Aardwolf in 'productreview: Asus P8P67 Deluxe (3.0) review door SimD'

Een +3 lijkt me wat hoog. Ik zat eerder aan +1 te denken.

Als ik dan toch bezig ben; zou een Powermodje deze moderatie willen corrigeren? Is nml. ouder dan 48 uur:
koudepinda in 'productreview: Asus P8P67 Deluxe (3.0) review door SimD'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Herman87 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:11:

Een +3 is idd te hoog. Maar ik vind hem wel informatief, dus hij kan op +2 :)

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 13-09-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Herman87 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:11:

+3 lijkt me ook wat hoog, maar een +1 wat te laag. Gezien de plek en informatie die erin staat denk ik dat een +2 wel terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
tweaker2010 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:09:
[...]

Een +3 is idd te hoog. Maar ik vind hem wel informatief, dus hij kan op +2 :)
Ik lees die reactie nu nogmaals, en een +2 kun je er inderdaad wel voor geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Lastig om er een moderatie aan te plakken, maar +3 vind ik te hoog. Ik zou een +1 beter vinden:
Oeroeg in 'nieuws: Helft gebruikers Tweakers.net blijkt zwak wachtwoord te hebben'

edit:
Idem:
Jouke74 in 'nieuws: Helft gebruikers Tweakers.net blijkt zwak wachtwoord te hebben'

[ Voor 26% gewijzigd door Herman op 13-09-2011 13:54 ]

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.