Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Van mij een 0
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 24-06-2011 21:19 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Waarom is dit offtopic:
X-DraGoN in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Terwijl dit ontopic is:
Nnoitra in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Tot slot een reactie van mij. Is dit nou echt offtopic en zelfs -1 waard?
JWubs in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Al jaren lees ik hier dagelijks alle nieuws-items en met enige regelmaat ook de comments. Van tijd tot tijd zit er een topic tussen waar ik me verschrikkelijk kan ergeren aan de manier waarop "de massa" zijn mening opdringt aan andere tweakers. De laatste tijd lijkt dit echter steeds meer te gebeuren, zo ook, naar mijn mening, in dit nieuws-item.
Ik heb deze off topic gemod vanwege een gebrek aan inhoud. An sich is de mening niet verkeerd, maar enkel de opmerking dat de game voor hem/haar niet meer hoeft, is weinig relevant voor een lezer. Vandaar dat off topic m.i. niet een verkeerde moderatie isJWubs schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:50:
Naar aanleiding van een groot aantal onregelmatige -1, +2 en +3 in het nieuws-item "Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar" zou ik graag willen weten wat jullie denken over de volgende drie reacties op dit artikel.
Waarom is dit offtopic:
X-DraGoN in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Hoewel de toonzetting niet helemaal netjes is, worden hierin wel enkele argumenten genoemd. Daarom zie ik nog wel grond om +1 te gevenTerwijl dit ontopic is:
Nnoitra in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
De eerste alinea is ontopic en zou +1 hebben gekregen. Helaas ga je in de 2e alinea in op moderaties wat op de FP niet wordt gewaardeerd. Vandaar een punt aftrek dus 0. (Al vind ik -1 wel wat zwaar)Tot slot een reactie van mij. Is dit nou echt offtopic en zelfs -1 waard?
JWubs in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Heb je meer voorbeelden dat er op mening wordt gemod? Want de bovenstaande reacties kan ik nog wel begrijpenAl jaren lees ik hier dagelijks alle nieuws-items en met enige regelmaat ook de comments. Van tijd tot tijd zit er een topic tussen waar ik me verschrikkelijk kan ergeren aan de manier waarop "de massa" zijn mening opdringt aan andere tweakers. De laatste tijd lijkt dit echter steeds meer te gebeuren, zo ook, naar mijn mening, in dit nieuws-item.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
In deze post staat 1 argument en de opmerking: "Ach ja, nu maakt het dat verschil ook niet meer, ik heb toch geen tijd meer om te spelen.". Dat is naar mijn mening iets anders dan " dat de game voor hem/haar niet meer hoeft".Herman87 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 03:34:
[...]
Ik heb deze off topic gemod vanwege een gebrek aan inhoud. An sich is de mening niet verkeerd, maar enkel de opmerking dat de game voor hem/haar niet meer hoeft, is weinig relevant voor een lezer. Vandaar dat off topic m.i. niet een verkeerde moderatie is
Net als in de andere reactie staat hier maar een argument in. In tegen stelling tot de andere post is het argument echter op een onplezierige manier opgeschreven: "Je hebt net 9 euro voor en spel betaald; big effin' deal!". Naar mijn mening kan je dit zelfs nauwelijks een argument noemen, het is een oordeel.Hoewel de toonzetting niet helemaal netjes is, worden hierin wel enkele argumenten genoemd. Daarom zie ik nog wel grond om +1 te geven
Duidelijk, maar ik wil er op wijzen dat ik voornamelijk reageer op de reacties van anderen en niet de moderaties van anderen. Naar mijn mening is het reageren op reacties van anderen ontopic.De eerste alinea is ontopic en zou +1 hebben gekregen. Helaas ga je in de 2e alinea in op moderaties wat op de FP niet wordt gewaardeerd. Vandaar een punt aftrek dus 0. (Al vind ik -1 wel wat zwaar)
Ter toevoeging, zie faq onder het kopje "meningsverschillen":
Proxx in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
BRAINLESS01 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Tom V in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Verwijderd in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
RTB93 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Nu moet ik hier aan toevoegen dat sommige reacties misschien ook wel geen punten verdienen, maar als elke post van een zinnetje waar iets in staat met een tegenovergestelde mening een +1 krijgt, dan verdienen deze reacties het ook gewoon om ontopic te zijn. Het is trouwens niet alleen de manier van modden, -1 als iets je niet bevalt, maar voornamelijk de oordelende reacties van andere tweakers die me tegen de borst stuit.
Tot slot is dit naar mijn mening ook gewoon offtopic:
japie06 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Al deze posts zijn niet echt belangrijk om te lezen. Het zijn de zgnmd "ik ook" reacties. Die zijn hooguit een 0 waard en uiteindelijk is zelfs een -1 beter. het vervuilt de FP namelijk enorm!JWubs schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:37:
[...]
In deze post staat 1 argument en de opmerking: "Ach ja, nu maakt het dat verschil ook niet meer, ik heb toch geen tijd meer om te spelen.". Dat is naar mijn mening iets anders dan " dat de game voor hem/haar niet meer hoeft".
[...]
Net als in de andere reactie staat hier maar een argument in. In tegen stelling tot de andere post is het argument echter op een onplezierige manier opgeschreven: "Je hebt net 9 euro voor en spel betaald; big effin' deal!". Naar mijn mening kan je dit zelfs nauwelijks een argument noemen, het is een oordeel.
[...]
Duidelijk, maar ik wil er op wijzen dat ik voornamelijk reageer op de reacties van anderen en niet de moderaties van anderen. Naar mijn mening is het reageren op reacties van anderen ontopic.
Ter toevoeging, zie faq onder het kopje "meningsverschillen":
Proxx in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
BRAINLESS01 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Tom V in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Verwijderd in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
RTB93 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Nu moet ik hier aan toevoegen dat sommige reacties misschien ook wel geen punten verdienen, maar als elke post van een zinnetje waar iets in staat met een tegenovergestelde mening een +1 krijgt, dan verdienen deze reacties het ook gewoon om ontopic te zijn. Het is trouwens niet alleen de manier van modden, -1 als iets je niet bevalt, maar voornamelijk de oordelende reacties van andere tweakers die me tegen de borst stuit.
Tot slot is dit naar mijn mening ook gewoon offtopic:
japie06 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Dit kan ik niet rijmen met de richtlijnen in de moderatie FAQ.k1n8fisher schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:24:
[...]
Al deze posts zijn niet echt belangrijk om te lezen. Het zijn de zgnmd "ik ook" reacties. Die zijn hooguit een 0 waard en uiteindelijk is zelfs een -1 beter. het vervuilt de FP namelijk enorm!
de modFAQ zegt duidelijk:JWubs schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:43:
[...]
Dit kan ik niet rijmen met de richtlijnen in de moderatie FAQ.
Deze posts voegen niets toe. (behalve Tom V in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar' die heb ik een +1 gegeven)De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
De rest vallen imo allemaal onder de noemer niets toevoegend. Op -1 zou ik ze dan ook niet plaatsen daarvoor zijn ze nog net niet "IK OOK!" genoeg voor. 0 lijkt me voor de meeste van dit soort reacties de juiste score.
Een +3-gever wil hier dolgraag van zijn moderatierechten af. Iemand die hem daarbij kan en wil helpen?
-1
Virussen? Scan ze hier!
Die staat nu op de welverdiende -1botoo schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:52:
iRoy in 'nieuws: Samsung toont dunne Series 3-laptops' +3 meningmodder gespot
Verwijderd in 'nieuws: Samsung toont dunne Series 3-laptops'
[ Voor 27% gewijzigd door Herman op 25-06-2011 16:14 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Die mag nog wel wat nulletjes hebben.Herman87 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:07:
Deze reactie vind ik weinig waardevol. Ik zou een 0 een betere moderatie vinden
Verwijderd in 'nieuws: Samsung toont dunne Series 3-laptops'
Heb de betreffende zin er maar even bij gepakt,en die is vrij neutraal. Er worden geen smileys en/of tekens gebruikt om er een negatieve lading aan te geven.PietrKempy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:24:
ik heb die reactie al sowieso een -1 gegeven. ik vind je heel aanvallend over komen op de poster "Moet je toch even beter lezen". Als die poster nu nog eens ongelijk had gehad dan had ik je een 0 gegeven maar nu. Hij zegt zelf dat het niet voor komt in het artikel van tweakers waarbij hij dan de FAQ post en dan zeg jij van "leer lezen het staat wel in de link die je geeft" natuurlijk staat het er in anders had hij wel een andere link gegeven. Nee voor mij een -1.
Het is misschien overbodig,maar dat wil nog niet zeggen dat de poster kwade bedoelingen heeft. Het 'aanvallende' (zoals jij hem opvat en uitlegt) zie ik er iig niet in.moet je echt toch even beter lezen hoor dit is wat erop die pagina staat:
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Moet je toch even beter lezen hoor. Ik zie in die reactie wel smileys staan.pcgek schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:23:
[...]
Heb de betreffende zin er maar even bij gepakt,en die is vrij neutraal. Er worden geen smileys en/of tekens gebruikt om er een negatieve lading aan te geven.
[...]
Het is misschien overbodig,maar dat wil nog niet zeggen dat de poster kwade bedoelingen heeft. Het 'aanvallende' (zoals jij hem opvat en uitlegt) zie ik er iig niet in.
EDIT:Het kan zijn dat ik je verkeerd versta maar ik zie toch duidelijk dat er leestekens in die zin staan.
nu serieus:(het bovenste stukje meen ik dus NIET
Kom ik nu aanvallend op jou over? Toch wel een klein beetje niet?
edit: @Herman hieronder
Ik kan er ook mee leven dat iemand een pittige discussie start, maar niet op die manier. Daar komt dan nog eens bij dat hij de persoon verbetert waar deze niet verbetert moet worden (daar trek ik natuurlijk geen punt voor af) maar het draagt wel bij tot het aanvallend zijn van de reactie. Dat maakt voor mij de reactie op zich een -1 (misschien wat streng en een 0 zou te overwegen zijn) maar door het extra commentaar op de moderatie geef ik deze reactie zeker een -1.
[ Voor 25% gewijzigd door PietrKempy op 25-06-2011 19:13 ]
jelle1993 in 'nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar'
Vind ik wat pittig/stellig geformuleerd, maar niet dermate dat ik er een punt van zou aftrekken. Pittige discussies mogen m.i. mits het niet op de persoon is. Persoonlijk zou ik het wat anders hebben geformuleerd, maar dit valt m.i. nog wel binnen de grenzen.moet je echt toch even beter lezen hoor dit is wat erop die pagina staat:
Reactie is ontopic, maar door de alinea over de moderatie heb ik een 0 gegeven.

0 lijkt me wel voldoende ipv die hij nu heeft? Die +2 en zeker die +3 kan nagekeken worden lijkt me?
Virussen? Scan ze hier!
Een enkele link zonder inleiding of verwijzing krijgt van mij -1 in deze.wildhagen schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:19:
Kelvern in 'nieuws: Sony ontsloeg netwerkbeveiligers vlak voor PSN-hack'
[afbeelding]
0 lijkt me wel voldoende ipv die hij nu heeft? Die +2 en zeker die +3 kan nagekeken worden lijkt me?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Of de hele discussie over de Marokkanen van het internet is volstrekt offtopic, maar dan ook allemaal op ongewenst, of begrijpen wat de poster bedoelde. Hij reageerde op de zo langzamerhand duizenden posts op hackers, lulzsec etc waar men non stop over vervelende tieners praat en tracht dat vrij raakt te corrigeren. Dan moet hij de +1 en de rest een onschuldige 0. Nu klopt het echt niet en wordt slecht lezen en niet nadenken beloond terwijl iemand die een cliche tracht te ontmaskeren in een goede onelineer genegeerd wordt.
Deze reactie http://tweakers.net/react...osting&ParentID=4800734op die zelfde dwaze discussie hoort overigens op een -1 wat mij zelfs met een boost niet lukt. Op de man spelen, volstrekt off topic, flame uitlokken, etc. Ben het helemaal met hem eens, maar je moet het niet op de FP doen.
[ Voor 24% gewijzigd door max3D op 26-06-2011 00:31 ]
Hier nog zo´n geval.http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4799340
Hele topic is een schoolvoorbeeld van meningsmodden. Verwijderd in 'nieuws: LulzSec hackt site en database van politie Arizona' krijgt 8 on topics, terwijl ik deze nietszeggende oneliner na al het gewauwel erboven op -1 gezet heb. Het vervuilt slechts een topic, het is niet eens off topic.
Alles dat over de Arizona wet gaat of ingaat op beveiling etc. is on topic of meer, aan de rest heb ik 20+ boost punten gebruikt zonder al te veel succes. Het is nog steeds een GeenStijl topic.
[ Voor 34% gewijzigd door max3D op 25-06-2011 23:37 ]
+3 Spotlight 1
+2 Informatief 2
+1 On-topic 2
0 Off-topic / Irrelevant 8
Gemiddeld 0,7
Effectief +1
Jouw moderatie: 0
Levert dus nog steeds een +1 op terwijl duidelijk is dat a) die +3 en +2´s onzin zijn, maar ook dat afronding naar beneden en een modaal ipv een rekenkundig gemiddelde veel beter zou zijn om die foute moderaties terug te krijgen.
.
Ik heb het niet gedaan, maar had ik een compensatie -1 gegeven met boost was het uitgekomen waar het thuishoort, alleen dat is niet de bedoeling van moderaties. Compensatie is ongewenst, maar verander dan de negatieve weging en laat het huidig systeem in tact als de modaal score minstens een +1 is. Dan help je de betere posts er uit te vissen, maar vermijd je dit ongewenste gevolg.
Oh ja, het ging om deze post HoppyF in 'nieuws: LulzSec hackt site en database van politie Arizona'
Waarom heb je zolang verhaal nodig?max3D schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:53:
FreezeXJ in 'nieuws: LulzSec hackt site en database van politie Arizona' De vergelijking is ongelukkig, maar wel correct. Hij wordt niet begrepen en krijgt dus een 0
'Hem uitleggen'? Moet ie betere woorden zoeken als men hem wil begrijpen. Reacties moeten wel een beetje kant en klaar staan. Wil de bezoeker het lezen als leek? Al een 0.
Gaan we verder...
Marokkaantjes... denigrerend... hokje (allemaal keuzes/gedachtes, maar zet ze niet op de FP).
In mijn ogen een punt aftrek.
-1 dus.
[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 25-06-2011 23:51 ]
Tsja als jij ook mijn verhaal niet leest snap ik dat moderaties ook fout gaan. Daar ging mijn verhaal over.Edward Kingma schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:47:
[...]
Waarom heb je zolang verhaal nodig?
'Hem uitleggen'? Moet ie betere woorden zoeken als men hem wil begrijpen. Reacties moeten wel een beetje kant en klaar staan. Wil de bezoeker het lezen als leek? Al een 0.
Gaan we verder...
Marokkaantjes... denigrerend... hokje (allemaal keuzes/gedachtes, maar zet ze niet op de FP).
In mijn ogen een punt aftrek.
-1 dus.
Mag ik gelijk attenderen op mijn late post in datzelfde topic die nooit meer gemodereerd gaat worden max3D in 'nieuws: LulzSec hackt site en database van politie Arizona' maar wel inhoudelijk is en m.i. een voorbeeld is van het soort reacties die iets toevoegen aan een topic. Had dit bovenaan gestaan hadden de reacties mogelijk heel anders geweest.
Ik denk ook dat deze user dit niet negatief bedoeld, maar zo staat het er wel. Daarom ben ik het met Edward Kingma eens dat het een generalisering is. Dan had deze user het maar beter moeten verwoorden.max3D schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:53:
FreezeXJ in 'nieuws: LulzSec hackt site en database van politie Arizona' De vergelijking is ongelukkig, maar wel correct. Hij wordt niet begrepen en krijgt dus een 0, terwijl de mensen die hem uitleggen een +1 krijgt.
(...)
De reacties die dit proberen uit te leggen, zijn een stuk beter geformuleerd. Daarom zou ik die ook hoger kunnen modden.
Het is geen kwestie van denken dat het niet negatief bedoeld is. Het staat er klip en klaar voor de oplettende lezer anders hadden immers anderen niet kunnen uitleggen wat hij bedoelt. Hoe kunnen mensen nu een +1 krijgen als ze serieus denken dat hij marokkanen basht terwijl het zelfs nog ten overvloede uitgelegd is. Waarom zouden we slecht lezen positief beoordelen.Herman87 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:37:
[...]
Ik denk ook dat deze user dit niet negatief bedoeld, maar zo staat het er wel. Daarom ben ik het met Edward Kingma eens dat het een generalisering is. Dan had deze user het maar beter moeten verwoorden.
De reacties die dit proberen uit te leggen, zijn een stuk beter geformuleerd. Daarom zou ik die ook hoger kunnen modden.
Hetzelfde probleem doet zich voor in dit nieuws: Sony ontsloeg netwerkbeveiligers vlak voor PSN-hack topic, waar vele posters ingaan op het feit dat Sony dit naar buiten bracht omdat ...... terwijl het artikel klip en klaar is dat het een class action TEGEN sony is. Ik heb er maar weer een zooi boost punten tegenaangegooid om die mensen van de +1 af te krijgen en de wat betere lezers juist op te waarderen.
;Mijn eigen post daar zal ongetwijfeld ook wel weer over het hoofd gezien worden omdat een topic dat eenmaal op een verkeerd spoor zit door off topic geneuzel niet veel meer bezocht word. Wie aardig is kijkt nog even naar mijn ongemodereerde post max3D in 'nieuws: Sony ontsloeg netwerkbeveiligers vlak voor PSN-hack' en mijn troosteloze +1 voor max3D in 'nieuws: Sony ontsloeg netwerkbeveiligers vlak voor PSN-hack' waar in beide gevallen ik wel echt tijd in stop en eigen research voor doe om een onderwerp te verhelderen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Nee, ik snap jouw verhaal wel, maar ik mod het zoals het er staat. Dat er via andere wegen een uitleg moet komen zegt gewoon iets over de reactie. En het is nog altijd de bedoeling om te modden zoals het er staat.max3D schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:28:
Tsja als jij ook mijn verhaal niet leest snap ik dat moderaties ook fout gaan. Daar ging mijn verhaal over.
Verwijderd in 'nieuws: Vodafone geeft Nexus One update naar Android 2.3'
0Off-topic / Irrelevant
Je hebt nog 5 boosts
Boost moderatie
Score #
+1 On-topic 3
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 10
Gemiddeld -0,5
Effectief 0
Jouw moderatie: -1
Verwijderd in 'nieuws: Vodafone geeft Nexus One update naar Android 2.3'
-1Ongewenst
Je hebt nog 5 boosts
Boost moderatie
Score #
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 12
Gemiddeld -0,9
Effectief -1
Jouw moderatie: -1
In beide gevallen is het duidelijk dat het overgrote deel van de mensen beide posts ongewenst acht, maar zelfs met de zoveelste boost lukt het me niet om de eerste post op die -1 krijgen.
Overigens in het hele topic iedereen die dacht dat het woord Apple ook maar enige relevantie had in een topic over een update van een Android toestel op -1 gezet en alle rekensommen over hoe voordelig je een abbo kunt afsluiten op 0. Na dat te doen was er nog maar moeilijk een on topic reactie te vinden dus daar maar het voordeel van de twijfel gegund....
Dan modden we anders want ik zie een post natuurlijk wel in de context van de post waarop deze reageert. Weinig posts kunnen op zichzelf gelezen worden.Verder lees ik de post in een keer zoals deze poster het bedoelde, dus wordt de mod bepaald door het begrijpend lezen van de moderator en dat zal altijd zo zijn. Geen twee mensen gelijk vandaar dat we ook aan community modding doenEdward Kingma schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:10:
[...]
Nee, ik snap jouw verhaal wel, maar ik mod het zoals het er staat. Dat er via andere wegen een uitleg moet komen zegt gewoon iets over de reactie. En het is nog altijd de bedoeling om te modden zoals het er staat.
Beide posts staan behoorlijk stevig op -1max3D schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:20:
In beide gevallen is het duidelijk dat het overgrote deel van de mensen beide posts ongewenst acht, maar zelfs met de zoveelste boost lukt het me niet om de eerste post op die -1 krijgen.
zou je trouwens willen je reacties editten leest veel makkelijker dan meerdere reacties na mekaar
Dat is in beperkte mate wel zo. Ik lees de reacties waarop hij reageert en mod dan en dan pas de reacties er na. Een post die helemaal niet duidelijk is mod ik rap wat lager dan een duidelijk geschreven reactie. Als een reactie echt uitleg nodig heeft om verstaan te worden dan vind ik dat deze een 0 verdiend. Behalve als het een reactie van hoger niveau is en ik ze niet versta omdat mij technische kennis niet hoog genoeg is maar dat heeft niets te maken met begrijpend lezen.max3D schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:22:
[...]
Dan modden we anders want ik zie een post natuurlijk wel in de context van de post waarop deze reageert. Weinig posts kunnen op zichzelf gelezen worden.Verder lees ik de post in een keer zoals deze poster het bedoelde, dus wordt de mod bepaald door het begrijpend lezen van de moderator en dat zal altijd zo zijn. Geen twee mensen gelijk vandaar dat we ook aan community modding doen
[ Voor 42% gewijzigd door PietrKempy op 26-06-2011 18:31 ]
Verder edit ik liever niet want dat verwart losstaande posts voor wie snel meeleest.
Mijn max3D in 'nieuws: LulzSec hackt site en database van politie Arizona' staat nog steeds op een troosteloze +1 in een lange rij +1´s van mensen die Lulzsec beschuldigen van het gevaarlijk publiceren van gegevens en die NIET de moeite genomen hebben om eens te kijken wat er dan wel gepubliceerd is.
edit: nu heb jij je post geedit, wat ik pas na grondig herlezen doorhad en moet ik mijn post editen om op dat deel te reageren. Het illustreert waarom ik er geen voorstander van ben.
Over het nieuwe deel: ´Ik lees de reacties waarop hij reageert en mod dan en dan pas de reacties er na. Een post die helemaal niet duidelijk is mod ik rap wat lager dan een duidelijk geschreven reactie. Als een reactie echt uitleg nodig heeft om verstaan te worden dan vind ik dat deze een 0 verdiend. Behalve als het een reactie van hoger niveau is en ik ze niet versta omdat mij technische kennis niet hoog genoeg is maar dat heeft niets te maken met begrijpend lezen.´
Ik doe dat natuurlijk ook. Ik bedoelde dat ik de voorgaande las om posts in een context te zien. Als ik de uitleg nodig had gehad om de post te begrijpen had ik in dit specifieke geval een -1 uitgedeeld omdat marokkanen erbij slepen in discriminatore zin zonder enige aanleding zwaar -1 of liefst -2 zou zijn. Echter ik las hem in een keer en begreep hem in één keer. Dus het heeft wel degelijk met begrijpend lezen te maken alleen zoals ik hierboven al zei, verschillen mensen daarin en dat hoeft niemand te weerhouden om te modden omdat we dus aan community modding doen. Ik ga net als jij echt niet eerst alle volgende posts lezen om te zien wat ik achteraf van een post vind. Daar zijn we het geheel over eens. Was hier dan ook niet nodig.
Verder is de zaak voor mij nu wel uitgekauwd. Ik zal er mee leven dat mensen die vervolgens een onzinnige tirade beginnen over Marokkanen een +1 krijgen en de spitse jongen een 0.
[ Voor 53% gewijzigd door max3D op 26-06-2011 19:39 ]
En terecht maar de redactie zorgt voor deze reacties. Zie mijn bericht aan hun Beleid ten aanzien van privacy op frontpageDirk schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:49:
NAW gegevens en alles wat daar op lijkt verwijder ik inderdaad.
Is dit nu echt een spotlight, must read post? Ik vind het een keurige +1 omdat het een handige link geeft, maar verder is het een mening als zovelen. filenox in 'nieuws: LulzSec gooit na laatste dump de handdoek in de ring - update'
Vind het linkje wel een +2 waard. Een +3 is het zeker niet en een +1 is verantwoordbaar;max3D schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:40:
[...]
Is dit nu echt een spotlight, must read post? Ik vind het een keurige +1 omdat het een handige link geeft, maar verder is het een mening als zovelen. filenox in 'nieuws: LulzSec gooit na laatste dump de handdoek in de ring - update'
Waarom wordt in een aftakking over leeftijd in de ICT, wat eigenlijk volledig offtopic is, de enige die tenminste nog een alinea ontopic besteedt, als offtopic/irrelevant gemod?
3x M$ in deze reactie... dat lijkt me ongewenst toch?
Ja. Kinderachtig trollen met M$ is -1.tweaker2010 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:32:
Luno in 'nieuws: Ict-problemen bij gemeente Amsterdam nog ernstiger dan gedacht'
Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag.Reflian schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:58:
Verwijderd in 'nieuws: Ict-problemen bij gemeente Amsterdam nog ernstiger dan gedacht'
Waarom wordt in een aftakking over leeftijd in de ICT, wat eigenlijk volledig offtopic is, de enige die tenminste nog een alinea ontopic besteedt, als offtopic/irrelevant gemod?
Ook al is het een (volgens jou!) on-topic bericht, het is een reactie op een 'aftakking' van een ander bericht wat sowieso in dit draadje al irrelevant is. Dus gewoon 0.
Zodra iemand de letters M$ gebruikt is het voor mij sowieso al ongewenst, ook al zitten er on-topic opmerkingen bij. Als men dan volwassen wil reageren, gebruik dan dat M$ niet. Zo kinderlijk en ondoordacht.tweaker2010 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:32:
Luno in 'nieuws: Ict-problemen bij gemeente Amsterdam nog ernstiger dan gedacht'
[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 27-06-2011 14:52 ]
Enerzijds is de informatie zeer relevant en het wordt zeer duidelijk uiteengezet. Anderzijds ben ik niet zo gecharmeerd van die openingszin:
Ik vraag me af waarom het nodig is om de redactie zo onderuit te schoffelen. Ik vrees dat ik hier twee punten vanaf haal, dus kom ik op een 0/+1 uit. Maar ik ben er niet zeker van... Zijn er andere gedachten?En wederom heeft Tnet haar huiswerk niet gedaan, maar wat wil je als je een paar techneuten journalist laat spelen.
Mwah, ik neem het niet zo serieus door de smilie, zie het daarom ook niet echt als een rant of troll.Herman87 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:25:
Wat te doen met deze reactie: testaankoop in 'nieuws: 'Samsung mag nieuwe Apple A6-soc niet maken''
Enerzijds is de informatie zeer relevant en het wordt zeer duidelijk uiteengezet. Anderzijds ben ik niet zo gecharmeerd van die openingszin:
[...]
Ik vraag me af waarom het nodig is om de redactie zo onderuit te schoffelen. Ik vrees dat ik hier twee punten vanaf haal, dus kom ik op een 0/+1 uit. Maar ik ben er niet zeker van... Zijn er andere gedachten?
[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 27-06-2011 18:50 ]
Ondanks de smiley zal het waarschijnlijk wel als een flame overkomen bij de redactie.Manuel schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:43:
[...]
Mwah, ik neem het niet zo serieus door de smilie, zie het daarom ook niet echt als een rant of troll.
Op het oog lijkt dit een mooie reactie: mstam in 'nieuws: 'Samsung mag nieuwe Apple A6-soc niet maken''
In feite is deze user -zoals altijd- weer lekker aan het bashen:
enDe concurrentie staat straks weer in hun hempie omdat ze niet de innovativiteit van iOS 5, het GPU-geweld en het hoge res display en de prijs van de iPad kunnen beconcurreren.
Hetzelfde 'Apple is superieur en de concurentie zijn copiecats'-verhaal als altijd. Dat lijkt me ongewenst en in ieder geval niet informatief.Nu dat ze de concurrent niet meer kunnen kopiëren, zal het met de toch al discutable kwaliteit van hun telefoons en tablets snel bergafwaards gaan.
Als iemand het nodig vind om de redactie in de openingszin al onderuit te schoffelen moet de rest van zijn post mijns inziens ijzersterk zijn,dus ook een bronvermelding hebben om zijn uitspraken te kunnen verifiëren.Herman87 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:25:
Wat te doen met deze reactie: testaankoop in 'nieuws: 'Samsung mag nieuwe Apple A6-soc niet maken''
[...]
Ik vraag me af waarom het nodig is om de redactie zo onderuit te schoffelen. Ik vrees dat ik hier twee punten vanaf haal, dus kom ik op een 0/+1 uit. Maar ik ben er niet zeker van... Zijn er andere gedachten?
De poster komt later (na verzoek) met een aanvulling:
testaankoop in 'nieuws: 'Samsung mag nieuwe Apple A6-soc niet maken''
Deze linkjes had ie in zijn eerste post moeten verwerken,dan was het voor mij een +3 geweest. Om de reden die ik eerder al aangaf voor de eerste reactie een +1gegeven ,en voor de 2de(eigenlijk het bewijs om de eerste compleet te maken) een +2. Zie dat er voor beide reacties +3 wordt gegeven en dat lijkt me nergens voor nodig.
edit:
Bij nader inzien de 2de post(voor de lezer het meest waardevol) toch maar een +3 gegeven. De +1 voor de eerste reactie laat ik staan.
[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 28-06-2011 08:08 ]
Atomsk in 'nieuws: Wikipedia krijgt 'Love-knop''
@pcgek
Wellicht til ik ook te zwaar aan die eerste zin. Ik deel wel je mening dat deze user niet twee keer beloond moet worden voor dezelfde info. Nu staan beide reacties op +3:
Voor mijn gevoel is dat wel wat veel van het goede. Het zou m.i. meer juist zijn als die bovenste een lagere moderatie zou krijgen. Alleen al vanwege de flame.
[ Voor 17% gewijzigd door Nazanir op 28-06-2011 13:05 ]
-
Ik denk dat de +3 ook wel een onderzoekje mag krijgen.dcm360 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:45:
Taalgebruik soms ook... Iig de reden voor mij om deze een -1 te geven: sygys in 'nieuws: Sony: we zijn gehackt omdat we ons eigendom beschermden'
Verder in dezelfde thread: himlims_ in 'nieuws: Sony: we zijn gehackt omdat we ons eigendom beschermden'. Ook een +3 die m.i. niet terecht is. Ansich is zijn reactie on topic, maar door de vele smileys geven hem voor mij een punt aftrek.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ik kan begrijpen dat mensen hier een +2 aan geven vanwege het noemen van 'deskundigen' etc., maar zelf vind ik het slechts een +1 waard, omdat dit niet verder onderbouwd wordt met bijv. een link.
Wat vinden jullie?
+3 mag nagekeken worden, lijkt meningmod.
Dat zijn die +1's ook 'smpkossen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:53:
sygys in 'nieuws: Sony: we zijn gehackt omdat we ons eigendom beschermden'
+3 mag nagekeken worden, lijkt meningmod.
10x +3 voor zoiets? Lijkt me een beetje overdreven.
Lijkt mij een min 1 door die laatste opmerking...
De +2 die daarvoor gegeven is lijkt mij een duidelijke mening-mod of een enorme misklik!Turdburgler schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:06:
adje123 in 'nieuws: HTC presenteert dualcore-smartphone met toetsenbord'
Lijkt mij een min 1 door die laatste opmerking...
Kiddie geeft cijfers die correct zijn maar johnbetonschaar doet zijn naam eer aan met "Ik heb ook niet de indruk dat Samsung problemen heeft om aan voldoende chips voor hun eigen producten te komen, als ze al een capaciteitsprobleem hebben dan zit hem dat in de schermen." Gewoon foutieve informatie en ´ik heb ook niet de indruk" is een vreemde bron voor zo´n felle aanval op de poster boven hem.
Opgeteld bij het feit dat er geen Apple topic is waar hij niet van leer trekt en de toon is weer erg agressief en op de man.
"Lang verhaal, leuk om te lezen hoor, maar nogal ver gezocht en er klopt niet veel van helaas, en dat kun je zelf ook wel beredeneren als je er iets langer over nadenkt." bijvoorbeeld vind ik een nare start van een post en als je dat dan niet waarmaakt vind ik het zelf een 0 waard, maar een +1 is misschien te rechtvaardigen. Een +2 is absurd. Een vervolg zin als ´is dan ook echt een beetje een onnozele opmerking´ terwijl hijzelf de plank redelijk misslaat en met geen bron kan komen maakt het een definitieve 0 voor mij.
edit: Kiddie gaat er eronder nog eens op in en weerlegt de kritiek moeiteloos door wel de bron te lezen. Fredi weerlegt de andere helft door een ander tweakers bericht te noemen dat inderdaad de kern al raakte. Dus je houdt loze agressieve statements en drogredeneringen over.
edit: ook hier HKS-Skyline in 'nieuws: 'Samsung mag nieuwe Apple A6-soc niet maken'' wordt een op cijfers en harde realiteit betoog neergezet dat wél inhoudelijk ingaat op de post en voor mijn moderatie op +1 was blijven hangen.
[ Voor 39% gewijzigd door max3D op 29-06-2011 12:27 ]
Als je een mening als feiten brengt vind ik dat onterecht. Ik heb geen enkel bezwaar tegen een mooie meningspost maar hij valt feiten aan met meningen. Wat je FUD noemt en dat zet de lezer op het verkeerde spoor. Als je feiten van tafel mag wegvegen met hatelijke opmerkingen omdat je ze niet wil accepteren vind ik het niet Tweakers FP waardig.RoD schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:13:
Ik vind persoonlijk wel dat er wat aardige redeneringen in staan. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook een mening kan best op +2. Ik stoor me verder niet aan de toon. Hij is niet poeslief, maar dat hoeft ook niet.
Heeft met mijn mening overigens niets te maken. Ik heb geen mening over het gerucht dat A wel of niet B mag produceren.
Volgens mij is +1 de beste score. Daar heeft deze dan ook nog een klein zetje voor nodig
(Of mis ik wat waardoor deze reactie toch meerwaarde heeft?)
+1 lijkt me idd geen verkeede moderatie, staat ie nu op..Herman87 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:49:
Deze reactie stond op +3: Loller1 in 'nieuws: Telenet vernieuwt internetabonnementen'
Volgens mij is +1 de beste score. Daar heeft deze dan ook nog een klein zetje voor nodig
(Of mis ik wat waardoor deze reactie toch meerwaarde heeft?)
ora et labora
Bobmeister in 'nieuws: Nederlandse AntiSec-groep publiceert klantgegevens importeur'
Klopt, deze staat zelfs 9x op +3. Heb +1 gegeven.PietrKempy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:56:
Justice in 'nieuws: Firefox wil zakelijke gebruikers toch tevreden houden' +2 lijkt me hier ook niet op zijn plaats
Adel_F16 in 'nieuws: Asus introduceert G74Sx-gaminglaptop'
Waarom wordt deze post trouwens off-topic gemod?
[ Voor 21% gewijzigd door tweaker2010 op 29-06-2011 15:24 ]
Lijkt mij een onschuldige vraag die niet veel toevoegt aan het topic.tweaker2010 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:43:
[...]
Klopt, deze staat zelfs 9x op +3. Heb +1 gegeven.
Adel_F16 in 'nieuws: Asus introduceert G74Sx-gaminglaptop'
Waarom wordt deze post trouwens off-topic gemod?
Gezien de on-topic reacties op zijn logische vraag voegt het (volgens mij) wel iets toe._Peter2_ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:30:
[...]
Lijkt mij een onschuldige vraag die niet veel toevoegt aan het topic.
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 29-06-2011 15:42 ]
Lijkt me echt een duidelijke 0. Het is niet omdat de reacties ontopic zijn dat de vraag het daarom ook is.tweaker2010 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:40:
[...]
Gezien de on-topic reacties op zijn logische vraag voegt het (volgens mij) wel iets toe.
Relief2009 in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Windows Phone Mango uit' linkje is een +2 wel waard maar de rest van de reactie laat me hem een +1 geven
watercoolertje in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Windows Phone Mango uit' zeker maar een +1. hij zegt zelf dat de Relief2009 dat linkje al poste.
[ Voor 43% gewijzigd door PietrKempy op 29-06-2011 17:28 ]
xares in 'nieuws: Telfort kondigt nieuwe abonnementen mobiel internet aan'
Ik vind de reactie zéker wel ontopic, aangezien nergens blijkt uit het artikel wat ze daarmee gaan doen. Ik durf hem alleen niet omhoog te modden omdat ik bang ben dat ik 'mis' zit met mijn interpretatie oid. Kan iemand dit bevestigen noch ontkrachten?
* Herman geeft 0
Tot nu toe staan alle posts op +1 of 0 op een na die als eerste een interessant punt (al is het min of meer een open deur) aandraagt. Daarvoor vind ik de +2 niet erg.Manuel schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:21:
nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen - Iedereen even deze thread goed in de gaten houden, er zijn nu al tig meningmods uitgegeven ala +2 / +3.
Als je haarbal in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' een +2 geeft moet je ook wardtmar in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' een +2 geven omdat het op precies dezelfde tijd is gepost plus exact dezelfde inhoud heeft.Bor de Wollef schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:25:
[...]
Tot nu toe staan alle posts op +1 of 0 op een na die als eerste een interessant punt (al is het min of meer een open deur) aandraagt. Daarvoor vind ik de +2 niet erg.
Het lijkt mij trouwens duidelijk dat wat de burgers meer te zeggen hebben dan de mensen vanuit Hollywood. Ik kan er geen +2 inzien.
Herman87 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:09:
De vraag vind ik inderdaad ontopic en relevant.Echter doordat dit zó beknopt wordt geformuleerd en gelijk binnen twee minuten na het plaatsen van het artikel wordt geplaatst, gaat er voor mij waarde vanaf. Daarom heb ik er een punt van afgetrokken.
* RedHat geeft 0
Ik vind een reactie naar beneden modden omdat het kort na de openingspost gepost wordt echt een kul argument (Dit is natuurlijk mijn bescheiden mening). Als iets relevant en/of ontopic is dan is het niet offtopic / nutteloos / irrelevant omdat het kort na een openingspost neer is gezet lijkt mij. Die logica ontgaat mij.
Dat het beknopt geformuleerd wordt heeft denk ik met de aard van de vraag te maken. Ik zie liever een toevoeging / vraag alla dit dan dat er 3 a4tjes worden getypt terwijl het maar om één ding gaat (Die reacties gaan wel meteen naar +1/+2 maar bevatten dezelfde boodschap, terwijl het overgrote deel vaak irrelevant is).
Ik zie nog steeds niet in waarom zijn reactie offtopic of irrelevant is
[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 29-06-2011 19:16 ]
Heb hem zelf ook een +2 gegeven en stond toen eventjes ook op +2. Vind zijn reactie wel boven het gemiddelde uitsteken maar een +3 is het nu ook weer nietJoost344 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:30:
Ik ben het niet eens met deze +3. Ik heb het idee dat mensen die omhoog modden vanwege het feit dat het overeenkomt met hun eigen mening, maar het heeft geen onderbouwing. Een +2 had mij logischer geleken aangezien het misschien de meerderheid van de mensen vertegenwoordigt. Bovendien lijkt deze persoon nogal hard te schreeuwen als het gaat om dit onderwerp.
Ik kan twee redenen noemen:RedHat schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:13:
[...]
Ik vind een reactie naar beneden modden omdat het kort na de openingspost gepost wordt echt een kul argument (Dit is natuurlijk mijn bescheiden mening). Als iets relevant en/of ontopic is dan is het niet offtopic / nutteloos / irrelevant omdat het kort na een openingspost neer is gezet lijkt mij. Die logica ontgaat mij.
-Over het algemeen worden eerste reacties iets zwaarder gewogen dan andere reacties. Dat heeft betrekking met het ´top of the hill´-effect. Users hebben de neiging om snel wat neer te zetten op het moment dat er nog geen reacties staan. Dat wordt irritant gevonden door andere users (Zo ook in dit geval). Vanwege die ongewenste drang om een FiPo te scoren, wordt er meestal iets strenger gemod.
-Ik vind max. 2 minuten wel wat weinig om een artikel te lezen; opinie te vormen en vervolgens een reactie te schrijven. Dat lijkt me niet te stimuleren.
Er is natuurlijk een tussenwegDat het beknopt geformuleerd wordt heeft denk ik met de aard van de vraag te maken. Ik zie liever een toevoeging / vraag alla dit dan dat er 3 a4tjes worden getypt terwijl het maar om één ding gaat (Die reacties gaan wel meteen naar +1/+2 maar bevatten dezelfde boodschap, terwijl het overgrote deel vaak irrelevant is).
Ik zie nog steeds niet in waarom zijn reactie offtopic of irrelevant is(Dat geeft hij in ieder geval weer bij het bericht).
Overigens zeg ik nergens dat een +1 een mismod is. Ik geef alleen aan wat mijn visie is.
Idem hier. toch nog steeds op +3 en niet makkelijk daar af te krijgen gezien de scores.PietrKempy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:39:
[...]
Heb hem zelf ook een +2 gegeven en stond toen eventjes ook op +2. Vind zijn reactie wel boven het gemiddelde uitsteken maar een +3 is het nu ook weer niet
Onterecht m.i. inziens. Ik had het topic nog niet gelezen, dus ik heb de clock aangezet, het hele artikel op mijn gemak gelezen en was na 30 seconden klaar en vroeg me het zelfde af. Dus zou me 90 sec. geven om die zin te plaatsen. In werkelijkheid doe ik zo´n reactie véél sneller dus ik vind het een onterechte fipo boete.Herman87 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:09:
De vraag vind ik inderdaad ontopic en relevant.Echter doordat dit zó beknopt wordt geformuleerd en gelijk binnen twee minuten na het plaatsen van het artikel wordt geplaatst, gaat er voor mij waarde vanaf. Daarom heb ik er een punt van afgetrokken.
* max3D geeft 0
sowieso snap ik niet goed waarom dat nog steeds gebeurt. Als je upcoming nieuws en meuk aan hebt staan weet je al wat het artikel gaat worden dus heb je ruim de tijd om je reactie goed te doordenken.
mbiesheuvel in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen'
mogen wel naar -1. Verder erg veel meningmodden, zoals al eerder gemeld.
De betreffende reactie:max3D schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:47:
[...]
Onterecht m.i. inziens. Ik had het topic nog niet gelezen, dus ik heb de clock aangezet, het hele artikel op mijn gemak gelezen en was na 30 seconden klaar en vroeg me het zelfde af. Dus zou me 90 sec. geven om die zin te plaatsen. In werkelijkheid doe ik zo´n reactie véél sneller dus ik vind het een onterechte fipo boete.
sowieso snap ik niet goed waarom dat nog steeds gebeurt. Als je upcoming nieuws en meuk aan hebt staan weet je al wat het artikel gaat worden dus heb je ruim de tijd om je reactie goed te doordenken.
Is niet eens een volledige zin,ik begrijp hem dus gewoon nietEn wat met bestaande abo's?
[ Voor 57% gewijzigd door pcgek op 29-06-2011 19:58 ]
Ik vind 'm niet eens een +2 waard.PietrKempy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:39:
[...]
Heb hem zelf ook een +2 gegeven en stond toen eventjes ook op +2. Vind zijn reactie wel boven het gemiddelde uitsteken maar een +3 is het nu ook weer niet
Ik zie eigenlijk niet meer dan een lange rant en ongefundeerde beschuldigingen naar Fred Teeven.
Maar ik ben er zitten zoveel +3 meningmods op dat ik bang ben dat alleen een powermod die post nog op de juiste score kan krijgen.
Dit is een extreem voorbeeld natuurlijk maar met dit soort reacties vind ik het altijd een kop of munt verhaal. Feitelijk is zijn reactie niet irrelevant en al helemaal niet offtopic. Toch wordt de reactie op "irrelevant / offtopic" gezet. Dit klopt gewoon niet (Misschien een tekortkoming van het huidige modsysteem, maar daar valt natuurlijk ook over te twisten).
Als je het artikel gelezen hebt, is de zin klip en klaar. Dat het geen volledige zin is lijkt me geen criterium. De vraag is een goede en zou in feite door een professionele redactie ook al meegenomen zijn.pcgek schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:57:
[...]
De betreffende reactie:
[...]
Is niet eens een volledige zin,ik begrijp hem dus gewoon nietHier is puur op snelheid gepost waardoor het maar amper duidelijk is. Lijkt me niks mis met een 0.
Skinkie in 'nieuws: UPC gaat settopbox met online-afspeelmogelijkheden testen'
Lees vervolgens de thread er onder.
1) hoe kan dit door twee mensen ongewenst worden verklaard
2) hoe is dit offtopic, heel project horizon gaat hier over...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Kan een hogere mod eens kijken wie telkens de -1'en blijft uitdelen? Er zitten namelijk wel wat goede reacties tussen die bij lange na geen -1 verdienen.Skinkie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:06:
Bekijk mijn score eens hier:
Skinkie in 'nieuws: UPC gaat settopbox met online-afspeelmogelijkheden testen'
Lees vervolgens de thread er onder.
1) hoe kan dit door twee mensen ongewenst worden verklaard
2) hoe is dit offtopic, heel project horizon gaat hier over...
@Poster: Problem solved.
Edit:
devil-strike in 'nieuws: UPC gaat settopbox met online-afspeelmogelijkheden testen' - De +2 is een mismod, prima 0.
kiang in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' - Mag wel naar +1 i.p.v. +2. Niets informatiefs aan namelijk.
Hoopje in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' - Ook geen +2.
Cheetah in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' - Wat mij betreft mag dit wel naar +2, goede onderbouwde mening.
[ Voor 39% gewijzigd door Manuel op 29-06-2011 23:38 ]
DoneManuel schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:15:
[...]
kiang in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' - Mag wel naar +1 i.p.v. +2. Niets informatiefs aan namelijk.
Hoopje in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' - Ook geen +2.
Cheetah in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen' - Wat mij betreft mag dit wel naar +2, goede onderbouwde mening.
Ik vind het ook lastig te begrijpen dat deze reactie op +3 staat. De informatiewaarde ontgaat mij. +2 zou ik nog enigszins kunnen begrijpen, maar ik vind de toonzetting zodanig dat ik +1 heb gegeven.mjtdevries schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:55:
[...]
Ik vind 'm niet eens een +2 waard.
Ik zie eigenlijk niet meer dan een lange rant en ongefundeerde beschuldigingen naar Fred Teeven.
Maar ik ben er zitten zoveel +3 meningmods op dat ik bang ben dat alleen een powermod die post nog op de juiste score kan krijgen.
Voor de duidelijkheid; het betreft deze reactie:
Cheetah in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen'
hoe kan die in hemelsnaam op 231 keer +3 staanHerman87 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:29:
[...]
Done
[...]
Ik vind het ook lastig te begrijpen dat deze reactie op +3 staat. De informatiewaarde ontgaat mij. +2 zou ik nog enigszins kunnen begrijpen, maar ik vind de toonzetting zodanig dat ik +1 heb gegeven.
Voor de duidelijkheid; het betreft deze reactie:
Cheetah in 'nieuws: Overheid: Hollywood staat achter onze auteursrechtplannen'
[ Voor 9% gewijzigd door PietrKempy op 30-06-2011 03:55 ]
(wordt een +2 of +3 gegeven terwijl het hoogstens een +1 waard is)
[ Voor 14% gewijzigd door MineTurtle op 30-06-2011 10:18 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Deze staat volgens mij onterecht op +3
Met heel veel moeite geef ik hier nog een 0 voor. Maar dan ben ik nog vrij coulant. Hoewel begrijpelijk, zijn dit geen discussies voor op de FP. Die +3-gevers mogen w.m.b. een onderzoekjetweaker2010 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:18:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Windows Phone Mango uit'
Deze staat volgens mij onterecht op +3
Dit topic is gesloten.