Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Duidelijke -1 idd, maar krijgt wel een +2...
-1 idd.

Van diezelfde user: Verwijderd in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Ook een -1 natuurlijk, maar krijgt wel +1 en zelfs +3...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
wildhagen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:46:

-1 idd.

Van diezelfde user: Verwijderd in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Ook een -1 natuurlijk, maar krijgt wel +1 en zelfs +3...
Dezelfde user heeft ook een aardig slechte reputatie in V&A blijkbaar, mag denk ik best wel even naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:01
Deze post vind ik persoonlijk erg beledigend tegenover bepaalde groeperingen. Ten eerste wordt er gesproken over achtergestelde culturen. Voorts wordt de vergelijking met kakkerlakken gemaakt.

Verwijderd in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Dikke -1 voor deze post. Informatief is ie zeker niet. Die 4x +2 is IMO onterecht.

Edit:
Overigens heb ik alle posts met betrekking tot politiek in dat nieuws item -1 gemod. Het heeft helemaal niets met het nieuws item te maken en wekt alleen maar ongewenste reacties op. Normaal gezien heb ik weinig moeite met een losse opmerking hier of daar, maar er is een grens.

[ Voor 31% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-06-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Poops_McGhee schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:20:
Deze post vind ik persoonlijk erg beledigend tegenover bepaalde groeperingen. Ten eerste wordt er gesproken over achtergestelde culturen. Voorts wordt de vergelijking met kakkerlakken gemaakt.

Verwijderd in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Dikke -1 voor deze post. Informatief is ie zeker niet. Die 4x +2 is IMO onterecht.
Ik heb hem net naar -1 kunnen drukken. Die +2 is inderdaad een duidelijke mismod.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
vervallen

[ Voor 94% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-06-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1pyD2by0qG4M_TLZoxFLgAg9f8_2UDQSKRuxW-6Mq-MYM5blJpjRzTP2qYc2drHFrHZxcFmUeKxSYp8Wm2wJchiA/Schermafbeelding%202011-06-13%20om%2017.13.30.png?psid=1

hierboven heb ik een screenshotje staan van een reactie van mij die als offtopic staat gemod, maar als ongewenst wordt weergeven. hoe kan dat? zelfs na een refresh gebeurt er niks. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en waarom mijn reactie als ongewenst aangegeven staat? dat vind ik namelijk nogal een mismoderatie, maar als jullie er een goede reden voor kunnen vinden zou ik dat graag horen.

(supersnathan94 in 'nieuws: Apple aangeklaagd door iCloud Communications')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
supersnathan94 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:37:
[afbeelding]

hierboven heb ik een screenshotje staan van een reactie van mij die als offtopic staat gemod, maar als ongewenst wordt weergeven. hoe kan dat? zelfs na een refresh gebeurt er niks. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en waarom mijn reactie als ongewenst aangegeven staat? dat vind ik namelijk nogal een mismoderatie, maar als jullie er een goede reden voor kunnen vinden zou ik dat graag horen.

(supersnathan94 in 'nieuws: Apple aangeklaagd door iCloud Communications')
Ik denk dat je browser misschien niet goed refreshed. Hier staat hij namelijk op 3x -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 11-09 02:04
kijk dat verklaart iig de ongewenst markering. nu zou ik graag willen weten waarom hij dan ongewenst is. is het beledigend, is het provocerend? Ik zou het erg fijn vinden om daar antwoord op te krijgen, want dan kan ik er ook wat mee. communicatie is erg belangrijk en vooral via internet. het vervelende is dat je met geschreven teksten geen emoties kunt uiten en sarcasme en ironie zijn niet een twee drie uit een tekst te halen. iets uit zijn context halen is erg makkelijk en als mijn tekst onbedoeld dubbelzinnig opgevat wordt dan zou ik dat graag weten. er zit namelijk niet voor niets een edit knop naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
supersnathan94 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:05:
kijk dat verklaart iig de ongewenst markering. nu zou ik graag willen weten waarom hij dan ongewenst is. is het beledigend, is het provocerend? Ik zou het erg fijn vinden om daar antwoord op te krijgen, want dan kan ik er ook wat mee. communicatie is erg belangrijk en vooral via internet. het vervelende is dat je met geschreven teksten geen emoties kunt uiten en sarcasme en ironie zijn niet een twee drie uit een tekst te halen. iets uit zijn context halen is erg makkelijk en als mijn tekst onbedoeld dubbelzinnig opgevat wordt dan zou ik dat graag weten. er zit namelijk niet voor niets een edit knop naast.
ik vraag me ook af waarom die op 13 x -1 staat. Een 0 lijkt me juist voor deze reactie. Hij voegt helemaal niets toe maar is toch iets meer dan "dat ben ik met je eens" vooral doordat zijn edit tamelijk rap gebeurt is (tamelijk rap als in met nog niet zoveel modderaties). Als de edit niet geweest was dan kan ik verstaan dat hij op -1 staat maar de reactie moet toch gemod worden zoals we hem nu kunnen zien en dan vind ik hem gewoon irrelevant en dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:22
PietrKempy schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:17:
[...]

ik vraag me ook af waarom die op 13 x -1 staat. Een 0 lijkt me juist voor deze reactie. Hij voegt helemaal niets toe maar is toch iets meer dan "dat ben ik met je eens" vooral doordat zijn edit tamelijk rap gebeurt is (tamelijk rap als in met nog niet zoveel modderaties). Als de edit niet geweest was dan kan ik verstaan dat hij op -1 staat maar de reactie moet toch gemod worden zoals we hem nu kunnen zien en dan vind ik hem gewoon irrelevant en dus een 0.
Hier sluit ik mij geheel bij aan. +0 x 6 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

Herman

FP ProMod
Wat te doen met deze reactie:

R4Mb0 in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Zijn IP-adressen persoonsgegevens en mogen die zo in een reactie staan?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het heeft betrekking tot privacy ook al is het niet direct, volgens mij zou het gerechtelijk niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Volgens mij moeten die verwijderd worden. Voor de rest is de post wel een +2 waard. Dus misschien best de gebruiker eens aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
-2 inderdaad. Die gebruiker heeft daar vaker een handje van..

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik weet niet of ie al gemeld was , maar XTREEMRaGE in 'poll: Wieejoooeee!' is wat aan de hoge kant....

+48 uur, kan niet door mij gemodereered worden...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Herman87 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:50:
Wat te doen met deze reactie:

R4Mb0 in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Zijn IP-adressen persoonsgegevens en mogen die zo in een reactie staan?
Ondanks de admin-edit, mag deze w.m.b. nog wel op +2 blijven staan :)

Deze reactie hoort in GR, zeker van een user die hier sinds 2004 actief is. Daarom -1:
ye-roon in 'nieuws: E3: Metal Gear Solid krijgt 3DS-cartridge van dubbele grootte'

(+3 is uiteraard modmisbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

in het topic mrc4nl in 'reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel'

in dereacties hieronder staan echt rijen met reactie als :
"het is al 11 uur"
"waneer komt die uitslag"
"nog 3 minuten"
"ik wil hem winnen"
, ik heb de hele rats onder mijn reactie rijkelijk beloond met een score van 0
niet allemaal, maar de meeste wel.

een paar staan er nog op +1, kunnen nog wel een zetje gebruiken richting 0

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 14-06-2011 15:02 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Klopt, maar moet je bij een prijsvraag niet iets soepeler zijn met moderaties?

Deze kreeg trouwens onterecht +3 stean in 'reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ja, ergens heb je idd gelijk, heb nu een paar weer naar reacties +1 gemod,
Hupske in 'reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel'
mickjuh in 'reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel'

maar dan blijven er reacties over waar ik echt niets mee kan, zoals:
stean in 'reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel'
Yintha in 'reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel'
Yintha in 'reviews: De tweaker-pc's van Medion door de mangel'

edit, is dit nou echt nodig: gallery: Syrus
58 reacties, allemaal in hezelfde topc O.o

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 14-06-2011 15:17 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is een review met een gekoppelde prijsvraag. Een 0 vind ik eigenlijk prima voor dergelijke reacties.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

dat je ingaat op iets dat al off topic word beschouwd :>
niet direct relevant, ik kan die 0 wel indenken, maar omdat je het zo lief vragd krijg je van mij +1
als het over hp netbooks ging had ik er een +2 aan gehangen.

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 14-06-2011 16:19 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik dub tussen een +1 of een +2 :)

offtopic:
Je post deze reactie wel vrij vroeg ;) Een paar uurtjes wachten kan soms al de oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mrc4nl schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:18:
[...]
dat je ingaat op iets dat al off topic word beschouwd :>
Oke, thanks ;)

Vraag me toch af waarom een on-topic reactie op iets wat blijkbaar off-topic is niet on-topic kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

tweaker2010 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Oke, thanks ;)

Vraag me toch af waarom een on-topic reactie op iets wat blijkbaar off-topic is niet on-topic kan zijn...
is geen gouden regel hoor, t kan best ander zijn, wil bij fipo's nog wel eens voorkomen dat de discussie die hij teweeg brengt goede +1/+2 reacties opleveren.

@bor de wollef, die had tweaker2010 eerder dan mij al gemeld....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zoals Herman al zegt, je reageert op iets dat al 0 (en dat is al veel) is en echt toevoegende waarde tot het bericht is het niet. Dus sorry, een 0. Zegt niets over het feit dat je wel poging doet tot zoeken van informatie en dergelijke, maar voegt niets toe tot de essentie van het artikel.

Die +2 mogen wel eens nagekeken worden. Duidelijk mismods òf meningmods en dan neigt mijn mening meer naar de laatste ;)
Herman87 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:20:
offtopic:
Je post deze reactie wel vrij vroeg ;) Een paar uurtjes wachten kan soms al de oplossing zijn :)
Nu lijkt het net een strategisch spel... dat is toch niet de bedoeling? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CreativeS op 14-06-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Is een net antwoord op een niet zo relevante post,dat kan heel goed op +1 want het is in principe gewoon ontopic.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Edward Kingma schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:13:
[...]

Zoals Herman al zegt, je reageert op iets dat al 0 (en dat is al veel) is en echt toevoegende waarde tot het bericht is het niet. Dus sorry, een 0. Zegt niets over het feit dat je wel poging doet tot zoeken van informatie en dergelijke, maar voegt niets toe tot de essentie van het artikel.

Die +2 mogen wel eens nagekeken worden. Duidelijk mismods òf meningmods en dan neigt mijn mening meer naar de laatste ;)
Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar volgens mij is er wel een duidelijke link met het artikel. Die reactie geeft aan wanneer deze processors op de markt zullen verschijnen. Dat lijkt me best relevant voor een lezer dus ik vind die +2 nog niet zo gek ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 14-06-2011 17:41 . Reden: Iets verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 80673 in 'nieuws: BlackBerry-fabrikant RIM huurt maker HTC Sense in'

Terecht op -1, maar deze reactie slaat zo nergens op dat ik me afvraag of hij niet beter verwijderd kan worden.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ghost Dog schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:44:
Anoniem: 80673 in 'nieuws: BlackBerry-fabrikant RIM huurt maker HTC Sense in'

Terecht op -1, maar deze reactie slaat zo nergens op dat ik me afvraag of hij niet beter verwijderd kan worden.
Weer eentje zie ik ;

Reactiescore: -103 (-0,2 gemiddeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De gebruiker mag inderdaad sowieso een dikke tik op zijn vingers. Vrijwel al zijn reacties zijn -1.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 14-06-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Herman87 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:39:
[...]
Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar volgens mij is er wel een duidelijke link met het artikel. Die reactie geeft aan wanneer deze processors op de markt zullen verschijnen. Dat lijkt me best relevant voor een lezer dus ik vind die +2 nog niet zo gek ;)
Klopt, ik zie net dat tweakers dit ook informatief vind :)
nieuws: HP kondigt elf laptops met AMD Llano-apu's aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ghost Dog schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:21:
De gebruiker mag inderdaad sowieso een dikke tik op zijn vingers. Vrijwel al zijn reacties zijn -1.
Hamer uit de kast gehaald en een vingertje geplet. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

heb jij ff geluk, een nieuwssubmit zonder dat je er ooit wat voor hoefde te toen
ik post geen nieuwssubmits meer, ze komen toch nooit door.
dag van de gratis verzendkosten, hou ik lekker ook voor me zelf.

anyway, je kan natuurlijk lekker copy-pasten om je reactie ook in dat topic te droppen, heb je weer wat karma
(alsof jij die nog nodig hebt :)

@dirk, heb je sinner2stroke wel een aspirientje gegeven, wij tweakers denken natuurlijk ook aan de medemens...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit hele topic nieuws: LulzSec breekt in bij Bethesda en steelt broncode website Brink staat volgens mij bol van de mening moddes. Mensen die soms kort concrete informatie posten worden naar off topic geplaatst en alles dat kankert op pubers krijgt minstens een +1 terwijl ik daar de meerwaarde niet van kan zien.

Verder loopt er een goede subthread over de cultuur van 4chan, anon, etc. die mensen helpt te begrijpen waar dit nu vandaan komt omdat men kennelijk verstokt niet wil snappen wat de achtergrond is van het verschijnsel. Daar dit in ieder nieuwsbericht terugkeert is een aardige zijstap over de achtergrond wel goed en vond ik daar relatief veel off topic gemodereerd. Je leert meer door de cultuur te begrijpen dan door post #3651 die meldt ´ik ben het nu spuugzat, die jongens moeten opgepakt, daar moeten wetten voor komen´. Ik heb zelf al wel vaker uitgelegd dat die wetten er allang zijn, dus dat het werkelijk niets toevoegt, toch komen veel van die reacties aan +2 en +3 meningsmods.

De community doet zijn werk wel een beetje en ik ben er zelf ook al door heen gegaan, maar het zou mooi zijn als anderen dat ook even doen. Anders blijft zich dat herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Dit topic nieuws: HP kondigt elf laptops met AMD Llano-apu's aan gaat op drie posts oid na geheel niet over de HP laptops maar over AMD versus Intel terwijl HP Pavillion al zeker twee jaar AMD cpu´s bevat. Dat kan dus nooit een nieuwswaardige ontopic reactie zijn. Haal je die weg hou je vrijwel niks over, maar ik hoop dat er nog even naar gekeken wordt. Een heel topic dat slechts over een oeroude discussie gaat zonder enige link met het artikel zou gewoon off topic gemodereerd moeten worden.

Verder nog even de vraag om te kijken naar mijn als altijd hele late posts. Die slippen meestal door alle moderaties heen. Wat juridsche toevoegingen aan o.a. nieuws: LulzSec breekt in bij Senate.gov en nieuws: Apple betaalt Nokia voor gebruik patenten

[ Voor 7% gewijzigd door max3D op 15-06-2011 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
In reviews: E3: Assassin's Creed - Revelations zitten er tussen de reacties een paar spoilers. En nu weet ik niet wat ik daarmee moet doen maar ik wil die nu eens echt niet lezen en ik denk dat er veel mensen zijn die die niet willen lezen.

Godjira in 'reviews: E3: Assassin's Creed - Revelations'
en
MicrozNL in 'reviews: E3: Assassin's Creed - Revelations'

Wat moet er daar mee gedaan worden? Op -1 is waarschijnlijk veel te streng en natuurlijk zijn ze ook niet off-topic maar toch zo zonder waarschuwing een spoiler van jewelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Triblade_8472 in 'nieuws: HTC schrapt beloofde Gingerbread-update Desire'

Ik weet niet precies wat ik hiervan moet denken. De beschuldiging is vrij grof en niet goed onderbouwd plus een linkje naar een ROM. Twijfelde tussen een 0 en een -1, hou het op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Is deze opmerking echt 1x +3 en 4x +2 waard? Ik vind het hooguit een +1.

EricEric752 in 'nieuws: Acer verlaagt tabletdoelstellingen met 60 procent'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59
Ik vind dat deze MineTurtle in 'poll: Lulzsec: black hat of white hat?' onterecht een -1 heeft gekregen van iemand (staat nu op 0, 0 vind ik op zich wel terecht...) aangezien ik gewoon antwoord geef op de poll, mijn mening geef (
levenslang computerverbod
zullen meningmodders het wel niet "mee eens zijn" ;) ), en mijn taalgebruik toch niet echt schrikverwekkend is....
ik begin mijzelf onderhand steeds meer te irriteren aan die "meningmodders" maar ik neem aan dat daar al aan gewerkt wordt ;) (lees ik hier vaak genoeg op GoT)
Ik heb de reactie maar eens aangepast zodat het er wat overzichtelijker uit ziet en het makkelijker te lezen en te begrijpen is...

[ Voor 37% gewijzigd door MineTurtle op 15-06-2011 11:21 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Tukkertje-RaH in 'nieuws: LulzSec valt gamesites aan met ddos-aanvallen'

Foamy in 'nieuws: LulzSec valt gamesites aan met ddos-aanvallen'

densoN in 'nieuws: LulzSec valt gamesites aan met ddos-aanvallen'

Ik kom in alle gevallen niet verder dan +1. Echter, er wordt met +3 en +2 gesmeten. Er zijn wel meer posts met meningmods in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

SVGPC schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:04:
Ik vind dat deze MineTurtle in 'poll: Lulzsec: black hat of white hat?' onterecht een -1 heeft gekregen van iemand (staat nu op 0, 0 vind ik op zich wel terecht...) aangezien ik gewoon antwoord geef op de poll, mijn mening geef (
[...]
zullen meningmodders het wel niet "mee eens zijn" ;) ), en mijn taalgebruik toch niet echt schrikverwekkend is....
ik begin mijzelf onderhand steeds meer te irriteren aan die "meningmodders" maar ik neem aan dat daar al aan gewerkt wordt ;) (lees ik hier vaak genoeg op GoT)
Ik heb de reactie maar eens aangepast zodat het er wat overzichtelijker uit ziet en het makkelijker te lezen en te begrijpen is...
Is volgens mij niks mis met jouw post, en dat het ook nog eens om een poll gaat maakt dat ik er een +1 voor geef. :)
Ik zat ook wat te twijfelen toen ik ze tegenkwam,maar kan me in de voorgestelde scores wel vinden.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deze +3 moet volgens mij hooguit +1 zijn... c-mattic in 'reviews: HTC Flyer: tablet in ontwikkeling'

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 15-06-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Jeroenneman in 'nieuws: Electronic Arts verwijdert games van Steam'

Cynisch, ja zeerzeker, Offtopic absoluut niet in mijn ogen dus ik snap de -1 niet echt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik zat ook wat te twijfelen toen ik ze tegenkwam,maar kan me in de voorgestelde scores wel vinden.

4x +3? Ik kan me daar absoluut niet in vinden.

3x +3? Ook hier is die score ver te zoeken.

IMHO, pure misbruik van mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
^^ dat denk ik ook wel eens, echter soms wordt er een +3 gegeven om een -1 te compenseren ik vraag me af of dat de bedoeling is. Als 10 mensen een reply modden is het niet nodig om een +3 te geven want dan wordt die reply toch wel +1 maar als een reply maar door 2 mensen gemod wordt... wat dan?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
loewie1984 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:01:
Jeroenneman in 'nieuws: Electronic Arts verwijdert games van Steam'

Cynisch, ja zeerzeker, Offtopic absoluut niet in mijn ogen dus ik snap de -1 niet echt.
Onnodig afkraken van een ander concept.
Windows LIVE sucked al jaren en al die developer specific services zijn gewoon bagger
Dat maakt de -1 heel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
nieuws: Acer brengt ook 17"-laptop met AMD A6-apu voor 600 euro uit

+3 mods op deze posts? Ik heb de hele thread maar gelinked, want er is niet veel dat juist gemod is.

Ich1Go in 'nieuws: Acer brengt ook 17"-laptop met AMD A6-apu voor 600 euro uit'

Dit is de enige die geen +3 heeft gekregen. Puur misbruik van mods.

[ Voor 28% gewijzigd door Poops_McGhee op 15-06-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik kom met de beste wil van de wereld nog niet op een +2 uit. Er is niks informatiefs in hun posts. Hooguit +1 ontopic. En dan in een gulle bui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:31:
[...]

Ik kom met de beste wil van de wereld nog niet op een +2 uit. Er is niks informatiefs in hun posts. Hooguit +1 ontopic. En dan in een gulle bui.
Hoezo, hooguit +1? Het gaat over de asynchrone crossfire tussen de IGP en de discrete GPU die Acer in zijn laptops gebruikt. De eerste post vermeldt dat de review van Anandtech aantoont dat dat geen significante verbetering brengt (alle potentiële kopers worden nu iets minder enthousiast), maar als reactie daarop geven mensen met kennis als antwoord dat de drivers nog fel verbeterd moeten worden, en dat dat dus geen probleem is, aangezien Llano-laptops pas over een maand verkrijgbaar zijn.

Tussen een +1 en een +2 imo, aangezien het toch wel informatief is als informatie passende bij het nieuwsartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
DevilsProphet schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:37:
[...]

Hoezo, hooguit +1? Het gaat over de asynchrone crossfire tussen de IGP en de discrete GPU die Acer in zijn laptops gebruikt. De eerste post vermeldt dat de review van Anandtech aantoont dat dat geen significante verbetering brengt (alle potentiële kopers worden nu iets minder enthousiast), maar als reactie daarop geven mensen met kennis als antwoord dat de drivers nog fel verbeterd moeten worden, en dat dat dus geen probleem is, aangezien Llano-laptops pas over een maand verkrijgbaar zijn.

Tussen een +1 en een +2 imo, aangezien het toch wel informatief is als informatie passende bij het nieuwsartikel.
Het is wel gedeeltelijk informatief, maar niet zo zeer dat het echt iets fundamenteels toevoegd aan het onderwerp. Misschien ben ik wat krenterig in het toekennen van hogere mods, maar indien een posting wordt geaccentueerd, dan vind ik dat het inderdaad wel iets beters moet bijdragen dan wat een gemiddelde tweaker vrij simpel uit kan pluizen. En dat kom ik in deze posts niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Als er niks mag staan dat de gemiddelde tweaker zelf kan uitpluizen, waarom staat de nieuwspost er zelf dan? Waarom is er dan een reactiegedeelte? Je maakt de fout om posts die een +3 verdienen een +2 te geven, en àl de rest +1 of +0, en veel te streng te zijn over alles.

Of overdrijf ik zelf in de andere richting? Kunnen anderen hier hun mening over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
DevilsProphet schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:54:
Als er niks mag staan dat de gemiddelde tweaker zelf kan uitpluizen, waarom staat de nieuwspost er zelf dan? Waarom is er dan een reactiegedeelte? Je maakt de fout om posts die een +3 verdienen een +2 te geven, en àl de rest +1 of +0, en veel te streng te zijn over alles.

Of overdrijf ik zelf in de andere richting? Kunnen anderen hier hun mening over geven?
Ik heb GENETX in 'nieuws: Acer brengt ook 17"-laptop met AMD A6-apu voor 600 euro uit' een 2 geven daar hier concrete informatie toegevoegd wordt die je niet uit het nieuwsbericht kon halen. Informatief dus. De reactie daarop vind ik gewoon een +1 en die daarboven met wat aarzeling ook maar een +1 omdat het vager is en een link plaatst, terwijl de +2 specifiek is met eigen informatie.

Dus misschien ben jij iets te positief, maar alledrie bijdrages op ´in een goede bui´ een +1 vind ik ook veel te zuinig. Het veranderde mijn hele kijk op het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
DevilsProphet schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:54:

Ik zeg niet dat er niets in mag staan wat de gemiddelde tweaker makkelijk kan uitpluizen, maar ik beoordeel wel of een posting er echt iets aan toevoegd. Als kleine informatieve gedeelten al een geaccentueerde posting geeft, kunnen redelijk wat posts op +2 gemod worden. Dan krijg je een reeks met geaccentueerde posts en dan gaat het effect daar snel vanaf. De extra waardering moet wel ergens in te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Het veranderde mijn hele kijk op het artikel.
Ik mod de posts zoals deze binnen de discussie relevant zijn en niet naar wat die post met mij persoonlijk doet.
Ik zeg niet dat jij dat hier nu doet, maar ik quote dit gedeelte uit jouw posting om het als voorbeeld te gebruiken.

Met dat optiek kan ik niet verder komen dan een +1 of een +1,5, maar die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:08:
Ik zeg niet dat er niets in mag staan wat de gemiddelde tweaker makkelijk kan uitpluizen, maar ik beoordeel wel of een posting er echt iets aan toevoegd. Als kleine informatieve gedeelten al een geaccentueerde posting geeft, kunnen redelijk wat posts op +2 gemod worden. Dan krijg je een reeks met geaccentueerde posts en dan gaat het effect daar snel vanaf. De extra waardering moet wel ergens in te vinden zijn.
Maar nu zeg je dat de posting waar wel degelijk nuttige informatie in staat niets meer waard zijn dan de grijze massa die +1 is.

Tevens is het argument dat als er teveel posts op +2 gezet worden ze niet genoeg zullen opvallen. Dat is echter geen juist argument, want ik vind dat elke post die iets nuttig én bewezen toevoegt aan de nieuwspost mag onderscheiden worden van de rest van de posts, en dat doet de omkadering en de groene tint propertjes.

Ik ga wel akkoord dat de posts waar ik over twijfel wel wat langer en vollediger mochten zijn om echt een +2 te verdienen, en dat zal waarschijnlijk je grootste punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Van die drie reacties heb ik alleen de reactie van GENETX op +2 gemodereerd. De rest vind ik gewoon reguliere reacties die op +1 kunnen staan. Omdat die van GENETX net even wat meer informatie geeft mag die wel wat meer hebben om zich te kunnen onderscheiden van die andere reacties. :) Bij twijfel neig ik eerder naar +2 dan naar +1.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 15-06-2011 14:49 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Skohsl in 'nieuws: LulzSec valt gamesites aan met ddos-aanvallen'
Iemand geeft zijn mening met onderbouwing, een post die wat mij betreft +1 mag.
Hij krijgt echter alles van -1 tot +3, wat maar weer aangeeft hoe idioot sommigen modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:02:
[...]

4x +3? Ik kan me daar absoluut niet in vinden.

3x +3? Ook hier is die score ver te zoeken.

IMHO, pure misbruik van mods.
Dan begrijp je me verkeert. Waar ik me wel in kon vinden was de +1 voor de reacties die jij aanhaalde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Het was al eens eerder gepost volgens mij maar hier mag echt wel even naar gekeken worden, het is uniek als je een reactie vindt die niet op de -1 staat.
http://tweakers.net/searc...s&Query=sultantsk&Start=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Dakreal in 'nieuws: 'Windows 8 komt in herfst 2012 uit''

Lijkt mij een Off-topic reactie en kan prima op 0.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bron schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:00:
Het was al eens eerder gepost volgens mij maar hier mag echt wel even naar gekeken worden, het is uniek als je een reactie vindt die niet op de -1 staat.
http://tweakers.net/searc...s&Query=sultantsk&Start=1
Wordt nagekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een kritische noot met uitleg moet wmb nog wel op 0 kunnen,en gegeven :)

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 15-06-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:29:
[...]

Ik mod de posts zoals deze binnen de discussie relevant zijn en niet naar wat die post met mij persoonlijk doet.
Ik zeg niet dat jij dat hier nu doet, maar ik quote dit gedeelte uit jouw posting om het als voorbeeld te gebruiken.

Met dat optiek kan ik niet verder komen dan een +1 of een +1,5, maar die zijn er niet.
Ik bedoelde niet mijn persoonlijke kijk, maar het zal voor veel mensen een waardevolle toevoeging zijn geweest dat er nog veel potentieel in de technologie zat waar het anders al afgeschreven was. In die zin had ik moeten schrijven ´het verandert de hele kijk op het artikel´.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
max3D in 'nieuws: LulzSec breekt in bij Bethesda en steelt broncode website Brink'
max3D in 'nieuws: LulzSec breekt in bij Bethesda en steelt broncode website Brink'
max3D in 'nieuws: Apple betaalt Nokia voor gebruik patenten'

zijn allemaal laat ´s nachts geplaatste vrij zorgvuldige reacties en niet gemodereerd. Het blijft jammer dat ze of niet meer gelezen worden de volgende ochtend of nooit gemodereerd. Misschien moet ik het maar gewoon laten. Vroeger kan ik toch nooit posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
max3D schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:54:

zijn allemaal laat ´s nachts geplaatste vrij zorgvuldige reacties en niet gemodereerd. Het blijft jammer dat ze of niet meer gelezen worden de volgende ochtend of nooit gemodereerd. Misschien moet ik het maar gewoon laten. Vroeger kan ik toch nooit posten.
Die eerste 2 zijn dezelfde reactie. en een +2 vind ik ze nu toch ook weer niet waard. (behalve dan dat ze lang zijn) ik geef ze een +1. Die laatste vind ik dan weer wel mooi een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom krijgt deze +2 :?
Kevinp in 'nieuws: Lidstaten EU akkoord met verbod op maken 'hacktools''

"Domme mensen die zich pvv achtig gedragen" klinkt mij niet en +2 in de oren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:21:
[...]

Dan begrijp je me verkeert. Waar ik me wel in kon vinden was de +1 voor de reacties die jij aanhaalde :)
Aha, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. In dit geval dus maar even Oops McGhee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
PietrKempy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:02:
[...]

Die eerste 2 zijn dezelfde reactie. en een +2 vind ik ze nu toch ook weer niet waard. (behalve dan dat ze lang zijn) ik geef ze een +1. Die laatste vind ik dan weer wel mooi een +2.
Wat de gek ervoor geeft :) Mijn posts worden gewoon vaak niet gemodereerd terwijl ik er toch wel aardig wat tijd in stop. Als jij ze hetzelfde vind en een +1, heb ik mijn werk blijkbaar niet goed gedaan, want de inhoud was uit een andere kijkhoek en toch wel heel anders dan de menings postjes met een +1. Anyway zolang de collectieve moderatie zijn werk doet vind ik alles best qua uitkomst.

Andere niet gemodereerde:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:49:
Van die drie reacties heb ik alleen de reactie van GENETX op +2 gemodereerd. De rest vind ik gewoon reguliere reacties die op +1 kunnen staan. Omdat die van GENETX net even wat meer informatie geeft mag die wel wat meer hebben om zich te kunnen onderscheiden van die andere reacties. :) Bij twijfel neig ik eerder naar +2 dan naar +1.
Ik had dezelfde redenering gevolgd en vind dat of er teveel +1 gegeven wordt of te weinig +2, want ik zie bergen reacties die zeker ontopic zijn maar niets toevoegen, terwijl posts met extra informatie geen +2 krijgen. Of meer 0 uitdelen voor standaard reacties als ´die moet ik hebben want ik zoek allang een opvolger voor mijn ´vul prive speelgoed in´ voor een mooie prijs. Of meer +2 en dan schroef ik het standaard leesfilter gewoon naar +2.

dat kun je nu niet doen omdat er pareltjes tussen de +1´s zitten, maar je wel naar de speld in de bekende hooiberg moet zoeken. In mod modus bekijk ik natuurlijk alle posts wel, omdat er soms onterecht -1 menings mods zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Is de post van ingmaronline in Gemeente Groningen krijgt drie ton voor sociale-mediaproject een leuke grap, of gaat ie te ver? Ik twijfel tussen 0 en -1.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Hij kan twee kanten op. Ik begrijp de reactie wel en het is ook niet alsof hij vindt dat wereldvreemde politici afgeschoten moeten worden maar hij geeft aan dat er best mensen zullen zijn die er zo over denken.
wmb 0!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
max3D schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Ik had dezelfde redenering gevolgd en vind dat of er teveel +1 gegeven wordt of te weinig +2, want ik zie bergen reacties die zeker ontopic zijn maar niets toevoegen, terwijl posts met extra informatie geen +2 krijgen.
[...]
Dat laatste is dan mogelijk een probleem. Het aantal +1's is prima op dit moment, maar als jij vindt dat er nog pareltjes tussen de +1's tussen hangen die prima op +2 kunnen; kom ze melden en dan kijken we ernaar. Het aantal +2's kan wat mij betreft nog wel wat omhoog, want dat zet de deur ook open voor meer +3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bulls in 'reactie op 'LulzSec legt website CIA plat via ddos-aanval''

Deze mag wmb gewoon op -1. Aanval op de persoon op een niet erg vriendelijke manier.
Done :P

[ Voor 53% gewijzigd door CreativeS op 16-06-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Cloud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:17:
[...]

Dat laatste is dan mogelijk een probleem. Het aantal +1's is prima op dit moment, maar als jij vindt dat er nog pareltjes tussen de +1's tussen hangen die prima op +2 kunnen; kom ze melden en dan kijken we ernaar. Het aantal +2's kan wat mij betreft nog wel wat omhoog, want dat zet de deur ook open voor meer +3. :)
imo is kwantiteit niet van belang maar kwaliteit. Als het niveau systematisch stijgt dan mogen er meer reacties op +2 en +3 komen. Maar zolang dat niet zo is moet het aantal reacties op +2 of +3 ook niet stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
Niet dat er sprake is van mismoderatie, maar ik vroeg het me eigenlijk af.
Deze reactie: Mr. P in 'nieuws: Hackers Citibank konden geen creditcardgegevens buitmaken'
Is dat een +2 of een +3? Ik zat te twijfelen, toch maar +3 gedaan.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
PietrKempy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:31:
[...]

imo is kwantiteit niet van belang maar kwaliteit. Als het niveau systematisch stijgt dan mogen er meer reacties op +2 en +3 komen. Maar zolang dat niet zo is moet het aantal reacties op +2 of +3 ook niet stijgen.
Het niveau moet stijgen, dat ben ik zeker met je eens. Echter is (nou ja was) +1 een grote hoop waarbinnen nog best veel onderscheid gemaakt kan worden. En dat onderscheid dat willen we meer zien; meer spreiding in de niveaus en dan het liefst naar boven toe. De -1 en 0 niveaus worden prima aangegrepen, het zijn juist +2/+3 die altijd achterbleven. Uiteindelijk zal de kwaliteit van de postings omhoog moeten. Maar zodra het makkelijk wordt om hoger te scoren (en dat zie je nu al wat), wordt het ook interessanter om je best te doen.

Dus ja, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit, maar dat geldt ook voor het +1 niveau. En daarin zit nogal wat kwaliteitsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
fonsoy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:35:
Niet dat er sprake is van mismoderatie, maar ik vroeg het me eigenlijk af.
Deze reactie: Mr. P in 'nieuws: Hackers Citibank konden geen creditcardgegevens buitmaken'
Is dat een +2 of een +3? Ik zat te twijfelen, toch maar +3 gedaan.
eerder een +2. Enkel een linkje posten is imo geen +3 waard

Gipsy King in 'reviews: Aan de slag met vloeibaar stikstof' Deze mag volgens mij wel op +1. (-1 is hij allezins niet en die worden wel gegeven)

eddieveenstra in 'reviews: Aan de slag met vloeibaar stikstof' Deze vind ik dan weer een -1. "kan zoeken op google maar daarvoor ben ik te lui" vind ik toch ongepast

[ Voor 32% gewijzigd door PietrKempy op 16-06-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Beiden een 0 is voldoende! Eerste is een "mee eens" reactie en die hoeven niet op +1 en de tweede stelt een vraag waarbij hij aangeeft zelf te lui te zijn om het zelf op te zoeken. Dat hoeft niet meteen naar de -1. Het had hem gesierd als ie dat in ieder geval had weggelaten en dan was het een behoorlijke vraag geweest die de +1 eventueel waard was.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
k1n8fisher schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:31:de tweede stelt een vraag waarbij hij aangeeft zelf te lui te zijn om het zelf op te zoeken. Dat hoeft niet meteen naar de -1. Het had hem gesierd als ie dat in ieder geval had weggelaten
Daarom vind ik het -1. Op Tweakers wordt verwacht dat je toch wel wat zelfonderzoek verricht (zegt men zelf). Had hij die zin weggelaten, dan had ie een 0 kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

PietrKempy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:47:
Gipsy King in 'reviews: Aan de slag met vloeibaar stikstof' Deze mag volgens mij wel op +1. (-1 is hij allezins niet en die worden wel gegeven)
Ik heb deze een -1 gegeven omdat het een overduidelijke FiPo was. Zijn berichtje stond er na 3 minuten dat het artikel gepost was. Dat betekend dat hij waarschijnlijk 1-2 minuten nadat het artikel stond dit zag en een post deed. Hij heeft never nooit niet dat artikel in een minuutje of 2 gelezen. Zijn post was: "Weer een mooie sessie :)". Zeker niet in de laatste plaats, omdat er een filmpje bij zit, die langer duurt dan het tijdsbestek waarin zijn post is geplaatst, ten opzichte van de plaatsing van het artikel.

Dat was natuurlijk een complete offtopic reactie die niets toevoegd qua discussie materiaal. Echter, omdat het een overduidelijke fipo was, heb ik hem op -1 gemod. Dat hij hem daarna aanpast, om een wat hogere score te krijgen, veranderd voor mij niets (het komt trouwens vaak voor, dat mensen snel een fipootje doen, deze achteraf aanpassen voor een hogere score, zodat hun reactie hoog staat en dus veel bekijks krijgt).

Ik voel me dan ook allerminst geroepen om mijn mod hierop te herzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Nazanir op 16-06-2011 12:40 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nazanir schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:12:
[...]Dat was natuurlijk een complete offtopic reactie die niets toevoegd qua discussie materiaal. Echter, omdat het een overduidelijke fipo was, heb ik hem op -1 gemod. Dat hij hem daarna aanpast, om een wat hogere score te krijgen, veranderd voor mij niets (het komt trouwens vaak voor, dat mensen snel een fipootje doen, deze achteraf aanpassen voor een hogere score, zodat hun reactie hoog staat en dus veel bekijks krijgt).

Ik voel me dan ook allerminst geroepen om mijn mod hierop te herzien.
Je hebt helemaal gelijk, voor mij ook -1. Bericht is in een half uur tijd tig keer aangepast en men moet een bericht modden zoals het er op dat moment staat. -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
nieuws: Samsung werkt aan 'geur-tv' Ergggg veel +3's gegeven daar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zoveel effectieve +3 zie ik niet.
47x -1, dan is het toch niet nodig om iets te melden?
Zeg dan gelijk dat de user die +3 heeft gemod even nagekeken moet worden.

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 16-06-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij kreeg pas na het melden zoveel -1's. Ervoor waren er dat namelijk niet zo gek veel.....

En ja, die +3 mag idd nagekeken worden, gewoon een FIPO en dus -1, ook een -2 zou hier niet misstaan.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 16-06-2011 19:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:22
BlackwaterEl1te in 'nieuws: Microsoft brengt bèta van Kinect-sdk uit' - de zoveelste fipo... Op 19:04 stond hier alleen maar het woord 'cool'. Deze poster verdient naar mijn mening niet hoger dan een -1.

Ik weet dat het nog geen mismoderatie is maar als deze reactie binnenkort 0llen krijgt (wat vaak het geval is met FiPo-plaatsers) is het toch echt onterecht.

[ Voor 22% gewijzigd door Manuel op 16-06-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Er wordt de laatste tijd wel heel makkelijk +2 gegeven. Kom op zeg, +2?
stewie in 'nieuws: Thuiswinkel.org wil DigiD uitbreiden voor webwinkels'
0 of +1 lijkt me wel genoeg.

Nog een voor de 0:
Verwijderd in 'nieuws: Thuiswinkel.org wil DigiD uitbreiden voor webwinkels'.

Nog meer! -O-
Beide hoogstens +1:
Zoijar in 'nieuws: Thuiswinkel.org wil DigiD uitbreiden voor webwinkels'

merkens11 in 'nieuws: Thuiswinkel.org wil DigiD uitbreiden voor webwinkels'

Wat een meningmodders overal. :/

Gelukkig vallen er ook reacties op positieve wijze op, zoals deze +3 (of +2, als je de opmaak niet zo fijn vind lezen :P):
Verwijderd in 'nieuws: Thuiswinkel.org wil DigiD uitbreiden voor webwinkels'

En daar gaan we weer:
abeker in 'nieuws: Thuiswinkel.org wil DigiD uitbreiden voor webwinkels'
+2 kan nog net, in mijn ogen, maar +3 is echt te veel.

Het is op het randje, maar echt -1?
BoyzNDaHood in 'nieuws: LG werkt aan Android-smartphone met twee schermen'
Door zijn 'Omg?' kan ik het wel begrijpen, maar de eerste alinea vind ik wel +1 waard.
Dat brengt me netto op 0.

[ Voor 88% gewijzigd door Ghost Dog op 16-06-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
Ghost Dog schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:27:

Door zijn 'Omg?' kan ik het wel begrijpen, maar de eerste alinea vind ik wel +1 waard.
Ik kom ook op nul uit ja.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ghost Dog schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:27:

Nou ja ik vind de eerste alinea op zich geen +1 waard maar eerder een 0 namelijk door "Ik weet niet hoe lomp je bent", vind ik nogal aanvallend klinken. en daardoor kom ik voor de eerste reactie op 0 en voor de tweede op -1 en vind ik hem dus wel -1. Maar het is inderdaad wel een twijfelgeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Over mismods gesproken..... 3x +3............

Verwijderd in 'nieuws: Apple patenteert vriendenzoeksysteem voor iOS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

heb een boost er tegenaan gegooid, staat nu op -1
moderators hebben het niet zo op "fanboys en fangirls"

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
An sich is de informatie een mooie aanvulling op het item en relevant voor iemand die het wil gaan proberen. Alleen de reactie is wat beknopt. Zou je er dan wel een +2 voor kunnen geven?

Kalief in 'reviews: Aan de slag met vloeibaar stikstof'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiber in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor phone-scams'

Niet echt een +3 waard (nakijken?), een 0 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Herman87 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:57:
An sich is de informatie een mooie aanvulling op het item en relevant voor iemand die het wil gaan proberen. Alleen de reactie is wat beknopt. Zou je er dan wel een +2 voor kunnen geven?

Kalief in 'reviews: Aan de slag met vloeibaar stikstof'
Ik had graag willen lezen waarom het belangrijk is zuurvrije vaseline te gebruiken,dan zou het interessant zijn.Je kunt iemand wel vertellen wat ie moet gebruiken,maar dan blijft de vraag waarom. Dus ja wmb te beknopt voor een +2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
* RoD ziet een rijtje mismodders en gaat er even naar kijken. Dank voor het melden :)
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.