Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.786 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:22
+3 & +2 voor deze reactie? Gewoon een simpele on-topic reactie, niets +2 / +3 aan.

ReDnAx1991 in 'nieuws: Google zet live-informatie openbaar vervoer in Maps'

[ Voor 14% gewijzigd door Manuel op 09-06-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Die is zo mager dat zelfs 0 een gerechtvaardigde score is,zou niet weten wat de lezer daar aan heeft.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Maar dat neemt niet weg dat die +3 en +2 wel mogen worden nagekeken!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Cogency in 'nieuws: Mac-reparateur maakt naaktfoto's van vrouwen via webcam'

Alsof t hier FOK is ofzo.. Een 0 zou ik nog begrijpen, alhoewel t imo gewoon een -1 is. Maar een +3... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ch3cker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:34:

Alsof t hier FOK is ofzo.. Een 0 zou ik nog begrijpen, alhoewel t imo gewoon een -1 is. Maar een +3... |:(
En al;s er een enkele +3 zou zijn gegeven snap je nog dat het een enkele figuur is die zijn modrechten niet graag heeft maar 11x ? dat is wel erg veel van het goede! Dan heeft ie ook nog 18x +1 wat ook al te veel is, 58x 0 wat nog enigzins te begrijpen valt en ondertussen 99x -1. Als we hem daarop willen krijgen zal dat getal nog moeten verdubbelen vermoed ik zo!
Misschien dat een Powermod daar even naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:41

botoo

💀 too old to die young

pics or didnt happen!
Imho is dit domweg een grapje. Of dat een geslaagde grap is mag ieder zelf beoordelen maar wmb is elke score van -1 tot +1 verdedigbaar.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

botoo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:39:
[...]

Imho is dit domweg een grapje. Of dat een geslaagde grap is mag ieder zelf beoordelen maar wmb is elke score van -1 tot +1 verdedigbaar.
Ik herken het grapje wel maar imho is dat geen grapje voor op de FP zeker niet onder deze omstandigheden. ) kan ik nog inkomen maar +1 vind IK net te ver gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ch3cker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:34:

-1 idd... +1, +2 en +3 is allemaal onderzoekswaardig wegens misbruik.

Gewoon een mislukte fipo, overduidelijk.

StGermain in 'nieuws: Mac-reparateur maakt naaktfoto's van vrouwen via webcam'

Lijkt me ook niet echt een +1, +2 of zelfs +3 (!) waard....

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 09-06-2011 17:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:26:
[...]

-1 idd... +1, +2 en +3 is allemaal onderzoekswaardig wegens misbruik.
Yep. Weer een paar voorbeelden van modmisbruik helaas. :(

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
klassiek geval van meningmodden:

Verwijderd in 'nieuws: 'Nokia-cto Richard Green stapt op''
"WTF lult iedereen over Android dit Android dat moet de hele wereld op Android draaien......zo bijzonder is Android niet. Damn domme fanboys altijd."

5 maal ongewenst, 1 keer spotlight. resultaat: off topic

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

BadRespawn schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:58:
klassiek geval van meningmodden:

Verwijderd in 'nieuws: 'Nokia-cto Richard Green stapt op''
"WTF lult iedereen over Android dit Android dat moet de hele wereld op Android draaien......zo bijzonder is Android niet. Damn domme fanboys altijd."

5 maal ongewenst, 1 keer spotlight. resultaat: off topic
Ik hoop dat die spotlight een misclick is. Kan een Powermod dit controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat vinden jullie van deze: BtM909 in 'meuk: Sony PlayStation 3 3.65'

Een nette post met de opties om een PS3 te updaten, echter: het update proces is helemaal niet "vaak even zoeken" maar gewoon erg duidelijk en staat ook in de manual beschreven. Je ziet vrijwel nooit mensen vragen hoe dit moet. Is dit dan alsnog een +2 of is een +1 ook voldoende? Ik vind het laatste eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Een +1 lijkt me voldoende. Het is op een frimware update dat er geantwoord wordt dus mag je er wel vanuit gaan dat de meeste wel weten hoe ze hun PS3 updaten. Ook heeft er niemand gevraagd hoe je het het beste doet dus ja vind ik niet zo heel veel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In hetzelfde topic: het hele verhaal over het Welcome Back pakket is offtopic en mag dus op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

Herman

FP ProMod
Ik kan er wel een +2 voor geven :) Met name de uiteenzetting van de drie mogelijkheden kan ik wel waarderen. Dat lijkt me voor een lezer wel interessant. Bovendien is het een meukje waarin men wel wat soepeler mag modereren dan in bijv. nieuwsitems. Zie FAQ:
Meuktracker

(...)
Tips en trucs voor het gebruik of de installatie van het programma zijn erg handig voor de lezer en mogen dus hoger gemodereerd worden.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het soepelen mogen modden bij Meuk is bekend maar hetgeen in deze post is aangeven is ook algemeen bekende info / info uit de manual waar niemand naar vraagt. Prima als het nou erg verstopt zat in de PS3 firmware maar dit is echt gewoon makkelijk vindbaar en daarom imho voor de lezer juist niet erg interessant en daarmee geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
De FAQ zegt zelf dat tips of trucs over de installatie hoger gemodereerd mogen worden omdat dit handig is voor de lezer. Moet je bij alles gaan afwegen of het wel in de handleiding staat? Dat lijkt me niet. Dat lijkt me ook geen goed criterium. Bovendien is het in deze reactie zeer duidelijk en beknopt uiteen gezet en dat kom je niet zo tegen in een handleiding. Daarom m.i. zeker wel een +2 waard :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De FAQ is natuurlijk een leidraad en geen wet ;) Als we alle tips en trucs hoger modden is het makkelijk scoren niet?
Moet je bij alles gaan afwegen of het wel in de handleiding staat?
Nee, je moet afwegen wat de toegevoegde waarde is, imho is die er in dit geval amper.

Ik vind het dus een nette +, niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Als ik de handleiding erbij pak, dan kom ik tips en trucs in de reactie tegen die niet in de handleiding benoemd staan. Met name de uitleg over de map-indeling en de bestandsnaam. Bovendien wordt punt 3 in het geheel niet benoemd in de handleiding. Dus ik zie wel degelijk een toegevoegde waarde.

M.i. zijn dit juist de reacties waarop de FAQ doelt en daarom ook handvatten geeft om deze op +2 te zetten.

* Herman geeft +2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je neemt het wel erg letterlijk allemaal he ;) Het update proces staat zoals je zelf al linked in de handleiding wellicht niet alle 3 opties even uitgebreid maar maakt dat nou echt een +2?

Punt 3 staat overigens gewoon in de echte manual (wat jij linked is een soort electronisch uittreksel daarvan).
Update via disc
Sommige spelletjesdiscs en andere types disc kunnen ook
updategegevens bevatten. Wanneer u een disc afspeelt die
updategegevens bevat, verschijnt er een venster in beeld dat u door
het updateproces leidt.
De echte manual krijg je gewoon wanneer je een PS3 koopt. De file based update is daarin ook genoemd.

Ik zie het zo: het is over het algemeen bekende info voor elke PS3 bezitter. De enige toevoeging is dan inderdaad de mappenstructuur welke je zo kunt vinden als je even verder zoekt / leest. Gezien er geen vragen zijn over hoe je de updates moet installeren (volgens mij bij geen enkele meuk post van een PS3 firmware versie maar dat ga ik even niet nazoeken) vind ik de toegevoegde waarde maar minimaal.

* Bor blijft bij +1.

+2 kan ik begrijpen maar blijft imho te hoog. Ik zie het een beetje hetzelfde als ongevraagd mirrors voor downloads posten (dat was ook een tijd populair om karma te farmen).

Maar goed; we zien wel waar de post op uit komt. Het is namelijk verder een prima post.

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 09-06-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik hoop niet dat dit als slowchat wordt ervaren :$
Bor de Wollef schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:07:
Je neemt het wel erg letterlijk allemaal he ;) Het update proces staat zoals je zelf al linked in de handleiding wellicht niet alle 3 opties even uitgebreid maar maakt dat nou echt een +2?
Ja!?! :) ;)
Ik zie het zo: het is over het algemeen bekende info voor elke PS3 bezitter.
Dit is een aanname? Ik weet niet of iedereen die 3 mogelijkheden zo kent. Common sense ain´t so common :)
De enige toevoeging is dan inderdaad de mappenstructuur welke je zo kunt vinden als je even verder zoekt / leest.
Zou men dit argument handhaven, dan zouden vrijwel alle +2 reacties vervallen. Vrijwel alles is 'zo' op te zoeken met een zoekactie. Maar sinds wanneer is dat een criterium? Ik benader het zelf anders: Moeten we het stimuleren om dergelijke opsommingen te maken. Ik denk dat de FAQ hierin wel duidelijk in is. M.i. heeft deze opsomming dan zeker toegevoegde waarde.
Gezien er geen vragen zijn over hoe je de updates moet installeren (volgens mij bij geen enkele meuk post van een PS3 firmware versie maar dat ga ik even niet nazoeken) vind ik de toegevoegde waarde maar minimaal.
Deze redenering volg ik niet. Dus als er geen vragen zijn, dan heeft het geen relevantie om het te posten? Bovendien zijn er heel veel gebruikers van Tweakers die geen account hebben. De doelgroep van Tweakers is vrij groot. Ik denk dat er best een groot deel daarvan hier iets aan heeft.

offtopic:
Al die edits maken het wel lastig om te reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:53
Deze kan wat mij betreft dik naar de -1. Een FiPo waarin een vraag wordt gesteld die al duidelijk in de eerste zin van het artikel wordt uitgelegd gaat mij niet overtuigen dat het artikel werkelijk gelezen is.

Relief2009 in 'nieuws: Apple draait omstreden prijsbeleid App Store terug'

Hoe dat door een aantal als +1 ontopic kan worden beoordeeld is mij een raadsel.

[ Voor 10% gewijzigd door Poops_McGhee op 09-06-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:44:

Dit is een aanname? Ik weet niet of iedereen die 3 mogelijkheden zo kent. Common sense ain´t so common :)
Nee, geen aanname gezien alle 3 opties in de handleiding staan
Zou men dit argument handhaven, dan zouden vrijwel alle +2 reacties vervallen. Vrijwel alles is 'zo' op te zoeken met een zoekactie. Maar sinds wanneer is dat een criterium?
Ik verwacht een bepaald niveau op T.net. Dat is volgens mij nog steeds het punt waarop T.net zich wil onderscheiden: een technisch onderbouwde doelgroep. Kortom: een post met info welke in een manual staat, zeer makkelijk te vinden is etc heeft voor mij weinig waarde, of anders gezegd: de toegevoegde waarde is minimaal.
Herman87 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:44:
Ik hoop niet dat dit als slowchat wordt ervaren :$

[...]

Ja!?! :) ;)
Ehh , nee ;)

offtopic:
Dit soort reacties hebben geen zin zoals je ziet

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 09-06-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Bor de Wollef schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:15:
[...]

Ik verwacht een bepaald niveau op T.net. Dat is volgens mij nog steeds het punt waarop T.net zich wil onderscheiden: een technisch onderbouwde doelgroep.
Ik vraag me af of het de bedoeling wel is om hetzelfde niveau te handhaven als voor een aantal jaren geleden. Ja het liefst wel,maar je moet ook realistisch zijn. Je kunt van 300.000+ bezoekers niet verwachten dat het allemaal techneuten zijn. Ook al zou de lat tegenwoordig een tikkeltje lager liggen dan nog is er genoeg verschil met andere sites. Bezoekers moeten zich aanpassen,en de site enigszins aan zijn bezoekers. Er vanuit gaande dat je dat aantal wilt behouden,en het liefst ook nog ziet groeien. Dat is mijn idee daarover :)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 09-06-2011 21:50 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik verwacht een bepaald niveau op T.net. Dat is volgens mij nog steeds het punt waarop T.net zich wil onderscheiden: een technisch onderbouwde doelgroep.
Die verwachting mag je hebben, maar je kunt het niet afdwingen. Beetje flexibeler mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:48:
De FAQ is natuurlijk een leidraad en geen wet ;)
Niet verkeerd bedoeld, valt me wel op dat je de laatste dagen berichten omhoog wil halen. En zoals je zegt, het is geen wet, dus jouw moderatie betekent niet gelijk dat iedereen dat zo vindt. No hard feelings, maar sorry, jij kan zeggen dat berichten wel naar +2 of hoger mogen, jouw wil is geen leidraad.
Valt me op dat ik juist die berichten enkelt met +1 beoordeel. On-topic, maar verder? Nogmaals met alle respect, maar een oproep in dit topic om een bericht omhoog te halen betekent niet gelijk dat het bewuste bericht ineens goed is.

No harm intended en ik zal wel weer een stortvloed aan commentaar krijgen, maar ik wilde het gewoon openlijk op dit discussieforum plaatsen. Voorbeelden? Elke tweaker kan teruglezen in dit topic :)

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 09-06-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Heb je de discussie wel goed gevolgd?, waarin Herman voor de +2 pleit en Bor voor een +1? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Edward Kingma schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:20:
[...]Voorbeelden? Elke tweaker kan teruglezen in dit topic :)
Voorbeelden graag waarin in posts onterecht aandraag om omhoog gezet te worden?
Heb je, zoals PCgek al aangeeft, de huidige discussie gevolgd?

Volgens mij pleit ik vaker voor een downmod dan het verhogen van een score.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 09-06-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Onderin dit nieuwsitem mag wel wat gemod worden:
Bron in 'nieuws: E3: Vier nieuwe Xbox 360-racesturen aangekondigd'

Inclusief reacties van mijzelf, op de man maar heb er altijd een hekel aan als mensen op nieuwe accounts flame-bites uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
ro8in in 'nieuws: E3: Vier nieuwe Xbox 360-racesturen aangekondigd' - Kan iemand hem/haar misschien eens een goed bericht sturen dat het niet normaal is om zo te reageren, zo hoef je toch niet met elkaar om te gaan.

GAIAjohan in 'nieuws: E3: Vier nieuwe Xbox 360-racesturen aangekondigd' - Heeft nog wat schopjes naar de 0 nodig vanwege het moderatiecommentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb 0 gegeven maar om effectief op 0 te komen is er meer moderatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Relief2009 in 'nieuws: Apple draait omstreden prijsbeleid App Store terug'

Wat is er ongewenst aan deze post? Vind m eigenlijk wel +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
akimosan in 'meuk: SABnzbd 0.6.4' - Ik zie niet wat hier een +2 aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Gewoon een fipo, als hij het artikel had gelezen had hij makkelijk zijn vragen kunnen beantwoorden, daarom krijgt hij van mij gewoon een -1 (fp vervuiling icm fipo).

Ik zou misschien een 0 hebben gegeven als het geen fipo was geweest / een royale tijd later was gepost (omdat hij het bijv echt niet snapt). Voor een +1 had hij voor mij zeker wel wat onderbouwing bij zijn vraag moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Waar baseer jij die +1 op? Ik zie er totaal geen reden toe om die richting in te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Poops_McGhee schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:12:
[...]
Waar baseer jij die +1 op? Ik zie er totaal geen reden toe om die richting in te denken.
Ondanks dat het antwoord op zijn vraag in het artikel staat, snap ik best dat mensen zich dit afvragen.
Dus daarom dacht ik +1 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 10-06-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Zartok schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:54:
[...]

Gewoon een fipo, als hij het artikel had gelezen had hij makkelijk zijn vragen kunnen beantwoorden, daarom krijgt hij van mij gewoon een -1 (fp vervuiling icm fipo).

Ik zou misschien een 0 hebben gegeven als het geen fipo was geweest / een royale tijd later was gepost (omdat hij het bijv echt niet snapt). Voor een +1 had hij voor mij zeker wel wat onderbouwing bij zijn vraag moeten doen.
Ik weet niet hoe snel jij precies leest (net als anderen hier) maar je kunt zo'n klein nieuwsbericht als deze gerust in twee minuten lezen. Het lijkt net alsof de eerste reactie bij elke thread die niets toevoegt maar niet kwetsend is toch een -1 krijgt.

Een irrelevante reactie waar een simpele vraag in staat en geen grove taal bevat kan wat mij betreft door met een 0, aangezien hier de score 'Off-topic / Irrelevant' voor is. Ik kijk altijd eerst naar de childs van het fipo bericht voordat ik er een score ga aanhangen. Indien er goede vragen vanuit opkomen maar zelf niets bijdraagt (in dit geval dus) een 0, brengt het flames, trolls, etc. met zich mee -1 of als het helemaal uit de hand loopt hier vragen om een -2.

[ Voor 28% gewijzigd door Manuel op 10-06-2011 10:24 . Reden: ( Dubbel gequote ) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
tweaker2010 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:22:
[...]

Ondanks dat het antwoord op zijn vraag in het artikel staat, snap ik best dat mensen zich dit afvragen.
Dus daarom dacht ik +1 ;)
Ik heb er geen moeite mee als mensen een vraag hebben die ergens in een artikel staan geschreven, maar als het antwoord in de eerste regel van het artikel staat, dan weet ik in ieder geval zeker dat er niet eens is begonnen met lezen, voordat er gereageerd wordt. En dan hoeft het niet eens om een FiPo te gaan. In dit geval is dat dan toevallig wel zo, maar het dat staat los van de "waardering" die ik zo'n post zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Manuel schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:24:
[...]

Ik weet niet hoe snel jij precies leest (net als anderen hier) maar je kunt zo'n klein nieuwsbericht als deze gerust in twee minuten lezen. Het lijkt net alsof de eerste reactie bij elke thread die niets toevoegt maar niet kwetsend is toch een -1 krijgt.

Een irrelevante reactie waar een simpele vraag in staat en geen grove taal bevat kan wat mij betreft door met een 0, aangezien hier de score 'Off-topic / Irrelevant' voor is. Ik kijk altijd eerst naar de childs van het fipo bericht voordat ik er een score ga aanhangen. Indien er goede vragen vanuit opkomen maar zelf niets bijdraagt (in dit geval dus) een 0, brengt het flames, trolls, etc. met zich mee -1 of als het helemaal uit de hand loopt hier vragen om een -2.
Zoals al eerder gezegd is, het antwoord van zijn vraag staat in de eerste regel van het artikel. Als je die niet eens gelezen hebt, wat heb je dan wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Misschien dat de auteur niet helemaal wist hoe de vork in de steel zit, maar dat linkje naar de blog lijkt mij wel interessant. :) Zullen we er een +2 voor geven?

DRaakje in 'nieuws: CDA: overheid moet wellicht hackers in dienst nemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Poops_McGhee schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:48:
[...]

Zoals al eerder gezegd is, het antwoord van zijn vraag staat in de eerste regel van het artikel. Als je die niet eens gelezen hebt, wat heb je dan wel gelezen?
Als je alleen de eerste zin leest dan wel ja, maar er staat nog meer vergeet dat niet. Ik ben nog steeds van mening dat deze reactie niet ongewenst is, alleen maar irrelevant.
Herman87 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:06:
Misschien dat de auteur niet helemaal wist hoe de vork in de steel zit, maar dat linkje naar de blog lijkt mij wel interessant. :) Zullen we er een +2 voor geven?

DRaakje in 'nieuws: CDA: overheid moet wellicht hackers in dienst nemen'
Eens. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Manuel op 10-06-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Manuel schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:32:
Als je alleen de eerste zin leest dan wel ja, maar er staat nog meer vergeet dat niet. Ik ben nog steeds van mening dat deze reactie niet ongewenst is, alleen maar irrelevant.
Ook als je de 2e zin van zijn post leest zie je dat het geen samenhang met het nieuwsbericht heeft. Het enige raakvlak van de hele tekst is het woord "aanschafsknop". Je mag wel verwachten dat men zich een klein beetje verdiept in het onderwerp waar over gesproken wordt. De interesse is er vanuit die persoon niet. De enige post die hij/zij maakt is een onnozele vraag in een FiPo en voorts is de poster niet meer te bekennen.
Conclusie: enkel FiPo'tje scoren = ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Gewoon een zinloze rant. -1 is hoog genoeg wmb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geheel irrelevant. Bovendien is dit meer voer voor GR. Ik snap de +1 dan ook niet. Zelfs als ik vrij coulant mod, dan kan ik niet meer dan '0' geven.

SpoinkyNL in 'nieuws: Microsoft verliest Word-patentzaak tegen i4i bij Hoge Raad'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Herman87 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:28:
Deze reactie lijkt me geheel irrelevant. Bovendien is dit meer voer voor GR. Ik snap de +1 dan ook niet. Zelfs als ik vrij coulant mod, dan kan ik niet meer dan '0' geven.

SpoinkyNL in 'nieuws: Microsoft verliest Word-patentzaak tegen i4i bij Hoge Raad'
Zij reactie is idd niet ontopic, maar hij heeft wel gelijk. Kijk maar hoeveel positieve reacties hij krijgt...

[ Voor 8% gewijzigd door tweaker2010 op 10-06-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:41

botoo

💀 too old to die young

Gelijk of niet, in dit geval waarschijnlijk eerder eens/oneens 'meestemmem', is geen reden om een reactie omhoog te modden. De +3 en +2 modders hebben dat duidelijk niet door en zijn wmb kandidaten om hun mod-mogelijkheden in te leveren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Degene die deze reactie +3 heeft gegeven mag wel even nagekeken worden:
Ruzz321 in 'reviews: Duke Nukem Forever'

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Ghost Dog schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:17:
Degene die deze reactie +3 heeft gegeven mag wel even nagekeken worden:
Ruzz321 in 'reviews: Duke Nukem Forever'
Alles boven 0 eigenlijk. Ik heb zelf -1 gegeven daarnet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
botoo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:10:
Gelijk of niet, in dit geval waarschijnlijk eerder eens/oneens 'meestemmem', is geen reden om een reactie omhoog te modden. De +3 en +2 modders hebben dat duidelijk niet door en zijn wmb kandidaten om hun mod-mogelijkheden in te leveren.
De meeste +3 en +2 mods zijn meningmods. Zijn ze het er dik mee eens, +3 modden. Zijn ze het roerend met je oneens, dan komt er een -1 op de modlijst. Ik zie maar bar weinig +2 en +3 mods die terecht zijn. En ik zie ook niet veel posts die een +3 of +2 werkelijk waard zijn, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:55:
[...]

De meeste +3 en +2 mods zijn meningmods. Zijn ze het er dik mee eens, +3 modden. Zijn ze het roerend met je oneens, dan komt er een -1 op de modlijst. Ik zie maar bar weinig +2 en +3 mods die terecht zijn. En ik zie ook niet veel posts die een +3 of +2 werkelijk waard zijn, trouwens.
Nou ik zet er de laatste tijd toch wel vaak een paar op +2 en ik denk van mezelf toch dat ik tamelijk neutraal mod. Vaak denk ik verdorie die heeft een heel andere mening dan mij maar kan het op de juiste manier verwoorden en staven en dan verdiend die in mijn ogen een +2. Veralgemenen zoals jij doet is nooit goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
Kan iemand iets met deze spammer?

haro1power in 'nieuws: Vereniging hostingproviders komt met keurmerk'

Ene 'Harm W', laat de directeur van MijnWebonline nou toevallig Harm Wouters heten... http://nl.netlog.com/Harm_Wouters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
MikeN schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:26:
Kan iemand iets met deze spammer?

haro1power in 'nieuws: Vereniging hostingproviders komt met keurmerk'

Ene 'Harm W', laat de directeur van MijnWebonline nou toevallig Harm Wouters heten... http://nl.netlog.com/Harm_Wouters
Dus dan moet dat een -1 zijn? Of een 0 want vind zijn reactie op zich wel een goeie reactie (buiten dat hij reclame maakt voor zichzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zoals Cloud middels een edit al aangeeft is dit geen commentaar voor op de FP, en toch nog 14x+3 krijgen,en 6 x+2? Wat mij betreft hoort het daar niet dus ga ik voor de -1.
Oebele Drijfhout in 'nieuws: Teufel brengt nieuwe home cinema-speakerset met compacte subwoofer uit'

Degene die er op reageert moet ook nog een paar schoppen naar beneden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
pcgek schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:45:
Zoals Cloud middels een edit al aangeeft is dit geen commentaar voor op de FP, en toch nog 14x+3 krijgen,en 6 x+2? Wat mij betreft hoort het daar niet dus ga ik voor de -1.
Oebele Drijfhout in 'nieuws: Teufel brengt nieuwe home cinema-speakerset met compacte subwoofer uit'

W.m.b. hoeft niet elke vorm van commentaar op -1, maar in dit geval ben ik het met je eens. De redactie heeft al zo vaak aangegeven niet gesponserd te worden met nieuwsitems, waardoor de suggestie nu ongewenst is. Dat weet trouwens deze user ook wel. Daarom ook een -1 van mij.
edit:

Deze mag m.i. ook wel op -1 belanden:
StGermain in 'nieuws: Teufel brengt nieuwe home cinema-speakerset met compacte subwoofer uit'

[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 10-06-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden overduidelijke -1's idd. Toch krijgt ook die laatste +2's en zelfs +3's....

Nou ja, dit moderatiesysteem kunnen we wel afvoeren denk ik. Nog nooit zo'n massaal misbruik gezien eigenlijk. Je kan toch niet met een gladgestreken gezicht blijven beweren dat dit uitzonderingen zijn. Lees dit topic eens door...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:45:

Duidelijke -1 maar heeft nog heel wat zetjes nodig om daar netto ook te komen op dit moment. Het zijn in dit geval wel erg veel mismods wat in dit geval nog eens duidelijk maakt hoeveel invloed de mismods op de netto score hebben. Het is erg lastig om een post als dit op zijn juiste score te krijgen.

Deze post heeft interessante info maar is door de opbouw en vele edits nauwlijks nog leesbaar: wat mij betreft is +2 beter dan de +3 waar de post nu op staat.

TvdW in 'nieuws: Beveiliging privéberichten in Twitter is stuk'

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 10-06-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:54:
[...]

Voorbeelden graag waarin in posts onterecht aandraag om omhoog gezet te worden?
Heb je, zoals PCgek al aangeeft, de huidige discussie gevolgd?

Volgens mij pleit ik vaker voor een downmod dan het verhogen van een score.
DM gestuurd, excuus.
Ik heb de discussie gevolgd, maar uitleg in DM.

Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Edward Kingma schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:27:
[...]

DM gestuurd, excuus.
Ik heb de discussie gevolgd, maar uitleg in DM.

Excuus!
offtopic:
Je hebt al een antwoord terug, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:14:
Beiden overduidelijke -1's idd. Toch krijgt ook die laatste +2's en zelfs +3's....

Nou ja, dit moderatiesysteem kunnen we wel afvoeren denk ik. Nog nooit zo'n massaal misbruik gezien eigenlijk. Je kan toch niet met een gladgestreken gezicht blijven beweren dat dit uitzonderingen zijn. Lees dit topic eens door...
Nu gaat het nog over reacties die we tegenkomen en recht kunnen trekken,dus nog niet zoveel aan de hand. Nou heb ik geen zin om bij alle oude nieuwsartikelen langs te lopen,maar vraag me inmiddels wel af hoe dat er uit is gaan zien . Ik had ook het idee dat na verloop van tijd de boel vanzelf zou normaliseren,maar daar is nu helaas nog geen sprake van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Bor de Wollef schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:19:
[...]

Deze post heeft interessante info maar is door de opbouw en vele edits nauwlijks nog leesbaar: wat mij betreft is +2 beter dan de +3 waar de post nu op staat.

TvdW in 'nieuws: Beveiliging privéberichten in Twitter is stuk'
Op basis van die reactie is er een edit in het nieuwsitem gezet. Dat lijkt me wel te belonen met een +3 :) Bovendien vind ik die reactie nog prima leesbaar en de informatie die het bevat is zeker essentiëel. M.i. alle kenmerken van een +3 reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kennelijk vindt de nieuwsposter hem van essentieel belang voor een update,daarom een +3 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:14:Nou ja, dit moderatiesysteem kunnen we wel afvoeren denk ik. Nog nooit zo'n massaal misbruik gezien eigenlijk.
Er zijn modders die maar klakkeloos die +2 en die +3 geven in de hoop dat ze boostpunten krijgen, althans dat vermoed ik. Ik irriteer me mateloos dat sommige reacties inderdaad op +2 of +3 staan terwijl ze gewoon 0 of erger -1 zijn. Maar ja, je mag niet 'strategisch' stemmen (om de score sneller lager te krijgen), dus is de kans erg klein dat een reactie op de juiste moderatie terecht komt door die vele +2's en +3's.

Wat jij zegt over dit moderatiesysteem klopt, als ik er goed naar kijk is deze versie geen lang leven beschoren, vanwege de mogelijkheden tot 'misbruik'.

Ook grappig, ik werk altijd de hele lijst van reacties af (genest). Maar als er dan 20 reacties staan en enkelt de laatste reactie(s) is/zijn gemod, dan bekruipt mij al het gevoel dat er 'vriendjes' van de persoon die de reactie plaatst, aan het modden zijn zonder eerst de eerdere reacties te lezen.

Ik hoop dat het verhaal nog duidelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
U vraagt, wij geven de laatste schop. :)
Edward Kingma schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:45:
Er zijn modders die maar klakkeloos die +2 en die +3 geven in de hoop dat ze boostpunten krijgen, althans dat vermoed ik. Ik irriteer me mateloos dat sommige reacties inderdaad op +2 of +3 staan terwijl ze gewoon 0 of erger -1 zijn. Maar ja, je mag niet 'strategisch' stemmen (om de score sneller lager te krijgen), dus is de kans erg klein dat een reactie op de juiste moderatie terecht komt door die vele +2's en +3's.
Je bent niet de enige die dat onderbuik gevoel hebt, zie ook: Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
Edward Kingma schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:45:
Wat jij zegt over dit moderatiesysteem klopt, als ik er goed naar kijk is deze versie geen lang leven beschoren, vanwege de mogelijkheden tot 'misbruik'.
Mwah, dat valt mee. Er zijn zeker nadelen aan dit systeem maar ook voordelen. Het voordeel van dit systeem is dat de poster meer gestimuleerd wordt om 'kwaliteitreacties' te plaatsen, althans, dat gevoel heb ik. Ik merk ook bij mijzelf als je post hoger wordt gewaardeerd dat je eerder weer een post gaat plaatsen die aan een bepaald kwaliteitsniveau gaat doen.

Als je reacties hoog worden gewaardeerd krijg je X% / punten karma erbij op omdat je Tweakers.net helpt. Zie ook: reviews: Tweakers.net FAQ #karma

Je moet het trouwens zo zien, vroeg of laat vallen de personen die misbruik maken van het systeem door de mand en dan zijn ze hun moderatierechten simpelweg kwijt (dat staat mij nog bij van eerdere discussies, correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:14:

Gewoon even aankijken hoe het loopt. De aanpassingen zijn nog erg vers en hadden dezelfde problemen bij de laatste grote wijziging. Ik heb liever dat post onterecht hoog staan dan onterecht laag en gewoonlijk kunnen we x1 weging makkelijk recht zetten.. Verder krijgen duidelijke mismodders een waarschuwing en eventueel mod-ban.

Mochten er verder problemen zijn dan kunnen die in dit topic aangestipt worden voor discussie:
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:25:
[...]

Nou ik zet er de laatste tijd toch wel vaak een paar op +2 en ik denk van mezelf toch dat ik tamelijk neutraal mod. Vaak denk ik verdorie die heeft een heel andere mening dan mij maar kan het op de juiste manier verwoorden en staven en dan verdiend die in mijn ogen een +2. Veralgemenen zoals jij doet is nooit goed
Als ik mod doe ik dat ook neutraal. Eerlijk is eerlijk, ik mod lang niet in alle onderwerpen, puur omdat ik daar dan een dagtaak (of meer) aan zou hebben. Bij de onderwerpen waar ik mod zie ik in ieder geval wel veel meningmods verschijnen. En net als jij, mijn persoonlijke mening heeft nimmer invloed op hoe ik een posting beoordeel, behalve dat ik soms het taalgebruik qua bewoording nog wel eens wil relativeren. Als ik naar mijn persoonlijke mening zou modden, dan had ik er heel wat op taalfouten weggemod, puur omdat sommigen er zo'n potje van maken dat het bijna een belediging is voor de lezer. Uiteraard doe ik dat niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Cheetah in 'nieuws: Apple draait omstreden prijsbeleid App Store terug'

4x Off-topic/irrelevant? Ik denk dat er (verrassing, verrassing) wat meningmodders actief zijn in het Apple topic ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cheetah schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:10:
Cheetah in 'nieuws: Apple draait omstreden prijsbeleid App Store terug'

4x Off-topic/irrelevant? Ik denk dat er (verrassing, verrassing) wat meningmodders actief zijn in het Apple topic ;)
Dit is de eerste post die ik een +3 gegeven heb. Toevallig dat ik eerder deze dag in dit forum gezegd heb dat er maar bar weinig langskomen die dat verdienen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ikilledmypc in 'nieuws: Dot TK gaat malafide websites blokkeren'

Deze heeft onterecht +3 gekregen, dit lijkt mij gewoon off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

@Poops_McGhee: thanks! :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

En nu staat ie netto ook op +3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Afgezien van 2 kleine dingetjes is die posting het zeker waard.

[taalnazi]
Wederom: het is prima dat Apple deze dienst zo aanbied
is toch echt met "dt"
[/taalnazi]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Hmm... is dit een onschuldig (mislukt?) grapje of een bash?

Wolfos in 'nieuws: Nintendo sluit delen van Europese site wegens aanval'

edit:
@ Bor, ok :) * Herman geeft nu ook -1

[ Voor 13% gewijzigd door Herman op 11-06-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Either way, hij voegt niets toe: ik heb -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd in 'nieuws: IBM bouwt grafeen-chip met huidige silicium-techniek'

Deze is imo toch geen -1 waard. Ik zelf geef hem een +1 omdat zijn reactie toch wel een mooie discussie kan uitlokken, wat dan ook gebeurt (4posts later al een +2 reactie). Mensen die hem een 0 geven kan ik wel volgen maar een -1 is hier toch wel niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb een 0 gegeven, een -1 hoeft wat mij betreft ook niet. De post staat netto op 0 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik zie niet hoe die post een +1 moet zijn, maar -1 ook niet. Een 0 is de meest terechte score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

White_Collar in 'nieuws: Gebruikers melden snelheidsverhoging Telenet Fiber-abonnementen'
White_Collar in 'nieuws: Gebruikers melden snelheidsverhoging Telenet Fiber-abonnementen'

Beiden niet echt een +1 of zelfs +3 (voor de bovenste) waard lijkt me? Gezeur over moderaties, 2x dezelfde post, gezeur over nieuwswaarde, geen nuttige inhoud -> -1 lijkt me het enige juiste niveau...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:18:

Beiden niet echt een +1 of zelfs +3 (voor de bovenste) waard lijkt me? Gezeur over moderaties, 2x dezelfde post, gezeur over nieuwswaarde, geen nuttige inhoud -> -1 lijkt me het enige juiste niveau...
Dat niet alleen maar ook een karma van -6% op reacties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd...

totaalgeenhard in 'nieuws: CDA: overheid moet wellicht hackers in dienst nemen'

Ook niet echt een +3 waard he? Een 0 lijkt me ruimschoots voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

0 it is wat mij betreft. Die +3 (1x) lijkt me een misklik of een "mee eens" zoals we die de laatste tijd vaker zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Bananenspin in 'nieuws: 'Google werkt aan eigen WhatsApp-variant'' - Logisch lijkt mij.
RubenBentein in 'nieuws: Belgisch belastingprogramma werkt niet met Firefox 4 en IE9' - Iedereen kan stukjes uit de broncode halen en kopieëren en plakken, niet echt veel speciaals. Waarom deze dan ook 52x +3 heeft gekregen is mij een raadsel. Voor zoiets wat vrij toegankelijk is geef ik hooguit een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een grote lap code neerplempen krijgt +3 :?. Ik heb hem maar +1 gegeven, meer is hij echt niet waard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Nou er staat ook wel wat uitleg bij. Ik snap er geen bal van, dus ik modereer hem niet, maar het lijkt me meer dan slechts een lap code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
RoD schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:25:
Nou er staat ook wel wat uitleg bij. Ik snap er geen bal van, dus ik modereer hem niet, maar het lijkt me meer dan slechts een lap code :)
Er staat alleen dat dat hun controle is of de gebruiker wel of niet gebruik maakt van browser X (IE9, FF4, etc.), verder staat er niets. Niets speciaals aan als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De update van het bericht wel mee gekregen waarin naar zijn post gelinkt wordt?

Update 15:08: Tax-on-web werkt inmiddels wel in IE9, RubenBentein in 'nieuws: Belgisch belastingprogramma werkt niet met Firefox 4 en IE9' tweaker RubenBentein.

Dat is dus een reden om +3 te geven :)

[ Voor 31% gewijzigd door pcgek op 11-06-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

CobraVE in 'reviews: E3: Hitman Absolution'
Goed onderbouwde mening, voor mij een +1, maar die +3(*7), lijkt mij toch een beetje te veel van het goede.
Reactie staat nu op +2 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De systeemfout van Mail-a-Mac: een iPad voor 2 euro?

Mag deze weer open en worden verplaatst naar Shopping forum, had net een lange reactie gepost en wacht nog op wat reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:14:
De systeemfout van Mail-a-Mac: een iPad voor 2 euro?

Mag deze weer open en worden verplaatst naar Shopping forum, had net een lange reactie gepost en wacht nog op wat reacties.
Deze vraag is hier niet helemaal op z'n plaats ;)

Die kun je beter hier stellen door hier een topic te openen: Lieve Adjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is niets meer dan een mee eens post, hoger dan een 0 kom ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit is niet hoger dan een 0 en toch krijgt ook deze post weer een +3 moderatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yuregenu in 'nieuws: Apple aangeklaagd door iCloud Communications'

Zijn reactie leek me redelijk tot ik deze zin las:
Het is nu eenmaal zo dat de gemiddelde Apple gebruiker niet erg technisch onderlegd is (anders was het wel een tweaker geworden )
Dit lijkt mij gewoon een troll en kan dus beter -1 krijgen

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
ieperlingetje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:04:

[...]

Had hem daarstraks ook al gelezen en hem ook een -1 gegeven. imo is dit gewoon een flame. Als we dit soort dingen blijven op 0 zetten gaan ze blijven terug komen en dat is niet wat we willen. => -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
ieperlingetje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:04:

[...]

Ik kan het niet perse als een troll posting zien, mede omdat de toon in zijn post verder niet trollend of bashend is. Een 0 is meer dan genoeg, maar een -1 vind ik niet te hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Zozo, een troll over "dictatoriale regimes" (terwijl Turkije toch écht een democratie is), én een vergelijking met WO2...

Zou zeggen dat het toch een vrij duidelijke -1 was, maar krijgt wel 6x +3....... hier mogen denk ik wat modrechten geschrapt worden

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
wildhagen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:51:

Zozo, een troll over "dictatoriale regimes" (terwijl Turkije toch écht een democratie is), én een vergelijking met WO2...

Zou zeggen dat het toch een vrij duidelijke -1 was, maar krijgt wel 6x +3....... hier mogen denk ik wat modrechten geschrapt worden
Beat me to it! Absolute -1. Pure misbruik van modrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je hebt helemaal gelijk. Een goed voorbeeld van +3 mismoderatie. Daarover heb ik ook al een post geplaatst in het evaluatietopic (voor degene die dat nog niet gelezen heeft).

Dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling: Verwijderd in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Karma, reacties -116% :X

En de volgende: Verwijderd in 'nieuws: Turkije pakt 32 vermeende Anonymous-ddos'ers op'

Reacties -28%

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 13-06-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54

+3 is inderdaad absurd, maar ik denk niet dat je de post als een troll moet opvatten. Hij pleit in zijn post dat het nu een democratie is, maar dat dat wel eens anders zou kunnen gaan lopen in de toekomst en wil dat met Duitsland in de jaren 30 vergelijken. Omdat de situaties gelijk in zijn ogen gelijk zijn vind hij de acties terecht. Een 0 lijkt mij een betere score.
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.