Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 63.622 views

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:07
Bij mijn rev A02 U2311H is het onderdeel bij de blauwe pijl in ieder geval overduidelijk zilver/grijs. In de foto in de startpost ziet die poot er een stuk donkerder uit dan wat ik hier voor me zie staan.

De zilveren rand bij rode pijl is er bij de U2311H niet.

Ik zou zeggen ga naar http://tiny.cc/of9sq klik op 360 view. Die geeft wat mij betreft een redelijk realistisch beeld qua kleurstelling.
De zilveren rand bij rode pijl is er bij de U2311H niet.
Okee, dat wist ik niet, ik dacht dat de U2311H dat ook had, want ik zie hem wel op de 2209WA en 2709W. Even opgezocht en ik zie ze inderdaad niet op de U2211H en U2311H.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:30
Het ligt denk ik inderdaad aan de lichtinval, recht van voren lijkt het zwart maar als je er schuin naar kijk is het gewoon grijs/zilver. Wel is het dus donkergrijs ipv lichtgrijs zoals bij de 27" en 24". Er zijn dus geen 2 verschillende modellen.

Mooi zo. Thanks guys
Niet in dat opzicht in ieder geval, ik ben er nog niet uit waar die extra "b" voor staat achter het typenummer. Mijn eigen U2711 is bijvoorbeeld een U2711b en ik heb ook al meer dan eens U2311Hb voorbij zien komen.

Ik kwam dat nummer tegen onder de bevestigingsplaat van de voet:

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:27

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als het van de voet is, is het misschien 'base', dat die voet bij de U2711 hoort? Geen idee, hoor, ik vind mijn theorie alleen zo logisch klinken. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Maar het staat dus op het scherm zelf, niet op de voet, op de voet staat weer gewoon U2711

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Okay, dan betekent het misschien 'attach to base' :+
Tja, dan weet ik het ook niet. Dell ff porren?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Zal Dell wel een keer vragen, want ik zie bij sommige schermen uit de UltraSharp reeks er ook wel eens een "t" achter geplakt worden. Het zal ook wel niet voor "black" staan, want al die schermen zijn alleen maar in het zwart verkrijgbaar.

Anoniem: 299048

Een vraag aan de U2711 gebruikers.

Hoe voelt de stevigheid van jullie paneel aan? Het is net of mijn paneel maar gedeeltelijk vast is gemaakt. Als ik mijn scherm aanraak (bv bij het schoonmaken) dan voelt het erg losjes aan de bovenzijde. Voelt dus niet echt stevig aan.

Hoe zijn jullie ervaringen met tot de stevigheid van het paneel?
Je bedoelt dat het paneel niet heel vast zit in de behuizing? Dat hoort zo, dat is voor uitzetting door opwarming, anders zou het paneel kunnen breken.

Anoniem: 299048

Idd. dat bedoel ik. Thanks. Goed om te weten.

Mijn dank voor je reactie en je goede review. :)
Graag gedaan. Over goede reviews gesproken (:+), ik maak ook al goede vorderingen met de U3011 review. Ik ga in ieder geval proberen hem volgende week af te hebben, maar met een beetje geluk krijg ik hem deze week nog af.

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-02 10:47
Kid Jansen schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:12:
Zal Dell wel een keer vragen, want ik zie bij sommige schermen uit de UltraSharp reeks er ook wel eens een "t" achter geplakt worden. Het zal ook wel niet voor "black" staan, want al die schermen zijn alleen maar in het zwart verkrijgbaar.
Misschien is het al eens voorbijgekomen, maar als we dan toch bezig zijn:
weet iemand waar de 'f' in U2410f voor staat?

Ik heb geen zin om het scherm los van de voet te halen om te kijken wat daar staat, maar dat is in ieder geval wat er op dat uitschuifkaartje staat bij de kaartlezer.

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-03 15:15
Kid Jansen schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:22:
...ik maak ook al goede vorderingen met de U3011 review...
Het had slimmer geweest voor de reviewers om gewoon jouw review af te wachten en daar naar te refereren gezien de kwaliteit van je U2711 review 8)
Dells 30-Inch monster getest

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Wat dan wel weer aardig is van Willem is dat hij het niet zo moeilijk heeft gemaakt om het beter te doen :)

• Propheticus
Je geeft wel erg makkelijk af op anderen...

Meer is niet altijd beter Kid. Qua leesbaarheid vind ik jouw review van de U2711 namelijk door al de updates en zijsporen die worden ingeslagen redelijk slecht. De informatie die je geeft is correct en vooral compleet, maar is lastig te vinden. De echt belangrijke informatie is begraven onder bergen randinformatie.
Een Tweakers (frontpage) review moet natuurlijk een iets breder publiek aanspreken dan enkel degenen die al (veel) meer van monitoren afweten. Met een review als de jouwe bekruipt de meesten waarschijnlijk al snel een tl;dr gevoel. Slechts de zeer geïnteresseerden lezen zoiets in zijn geheel uit.

Nu ben ik zelf ook overcompleet en doe ik in vergelijking met veel andere mensen veel research voor de aanschaf van elektronica. Ik herken de neiging tot te veel informatie willen delen dus ook wel. Als tip voor je U3011 review zou ik toch willen meegeven dat je de boel iets overzichtelijker kunt houden. Kernzaken eerst en de randzaken later. Updates kun je mijns inziens beter opnemen in de tekst, dan ze er los tussen te plakken. Updates met anekdotes over je intensieve correspondentie met Simon of een overdaad aan info over alternatieve schermen kan denk ik ook beter ergens onderaan. Als toetje voor de geïnteresseerden.
Je geeft wel erg makkelijk af op anderen...
Die opmerking was niet serieus bedoelt. Er zit misschien een beetje een ondertoontje in, maar dat komt doordat ik er een beetje geïrriteerd over ben dat Willem uitgerekend nu met die review komt. Hij heeft die U3011 al ruim een half jaar staan, maar deed er niks mee. Hij werd alleen door Marc Rademaker gebruikt om videokaarten te testen (alle 2560x1600 benchmarks zijn op die U3011 uitgevoerd). Hij wist ook dat ik met een review zou komen, want ik heb namelijk zelf gevraagd of ik met mijn review op die plek kon staan. Het geeft mij een beetje de indruk dat hij me per se voor wilde zijn.
Meer is niet altijd beter Kid.
I beg to differ :P
Qua leesbaarheid vind ik jouw review van de U2711 namelijk door al de updates en zijsporen die worden ingeslagen redelijk slecht. De informatie die je geeft is correct en vooral compleet, maar is lastig te vinden. De echt belangrijke informatie is begraven onder bergen randinformatie.
Een Tweakers (frontpage) review moet natuurlijk een iets breder publiek aanspreken dan enkel degenen die al (veel) meer van monitoren afweten. Met een review als de jouwe bekruipt de meesten waarschijnlijk al snel een tl;dr gevoel. Slechts de zeer geïnteresseerden lezen zoiets in zijn geheel uit.
De U3011 review wordt ook een stuk korter dan de U2711 review. Veel minder relevante onderdelen heb ik geschrapt of flink ingekort. Sowieso wordt alles veel meer één net geheel, doordat ik de U2711 wel als een soort voorbeeld gebruik, maar nu alles in één keer schrijf en niet meer dan de helft later toevoeg (verspreid over ruim 50 updates).

Ik geef onmiddellijk toe dat die cumulatieve manier van updaten die ik gebruik in m'n U2711 review geen schoonheidsprijzen zal winnen. De enige twee redenen waarom ik het zo heb gedaan is dat het voor mij veel sneller is dan alles netjes in de bestaande tekst te verwerken en dat je zo duidelijker kan zien wat er is gewijzigd.

M'n review van de U2711 had ik overigens geschreven met in het achterhoofd de gedachte dat ik een inhoudsopgave toe kon voegen. Toen ik de eerste versie van de review af had (die ook al erg lang was), kwam ik erachter dat die functionaliteit (anchor+jump tags) daar toen nog niet werkte. Die inhoudsopgave heeft dus ruim 7 maanden in de planning gestaan, voordat ik hem daadwerkelijk kon maken.

De reden dat ik die inhoudsopgave zo belangrijk vond is omdat ik m'n review van de U2711 wilde schrijven als een soort naslagwerk: heel erg uitgebreid en dat de lezer dan naar de onderdelen die hij wil lezen kan navigeren en desgewenst bepaalde onderdelen kan overslaan. In m'n review van de U3011 zal ik daar nog een stap verder in gaan, want naast de inhoudsopgave en back-to-top linkjes zal ik ook "volgend onderwerp" links toevoegen.

Je ziet het resultaat morgen wel denk ik. Ik denk dat de U3011 review je al een stuk beter zal bevallen dan de U2711 review.

• Propheticus
Goed dat je de kritiek opbouwend oppakt, zo was hij ook bedoeld. De inhoudsopgave maakte inderdaad al weer een hoop goed. Ik ben benieuwd naar jouw versie van de U3011 review.

Als trouwens jouw verhaal waar is, dan vind ik dat best kinderachtig...Maar ja, als jij daar zat liet je ook niet zomaar je werk ontnemen natuurlijk. Je kunt niet verwachten dat hij zichzelf overbodig maakt.

Alhoewel ...user generated content is het heden ten dage wel helemaal. Als tweakers.net zich opwerpt als facilitator/eindredactie zouden wat mij betreft best meer van de hoge kwaliteitsreviews (4/5sterren materiaal) van gebruikers het frontpage voetlicht mogen zien. Scheelt hun werk (en dus tijd/geld), levert soms betere reviews op en betrekt je gebruikers. Gekke gebruikers vragen er niet eens geld voor. Oké, oké af en toe eens een contest met leuke prijzen als aansporing. Een simpel vergoedingsmodel a.d.h.v pageviews (inkomsten uit advertenties) zou zelfs mogelijk moeten zijn. Denk aan het youtube verhaal, maar dan beter gecoördineerd/gecontroleerd.

Tweakers was van oorsprong voor en door gebruikers. Op de huidige frontpage is daar weinig van terug te zien. De link naar de userbase van het (zeer) actieve forum lijkt te ontbreken. Het idee van de pricewatch met reviews is dan weer wel geniaal uitgewerkt (is al vaker gedaan maar niet zo goed). Iets meer integratie en terug naar de oorsprong zou niet misstaan denk ik.

/me gaap, bedtijd dan maar.
Als trouwens jouw verhaal waar is, dan vind ik dat best kinderachtig...Maar ja, als jij daar zat liet je ook niet zomaar je werk ontnemen natuurlijk. Je kunt niet verwachten dat hij zichzelf overbodig maakt.
Van mij of van hem?
Alhoewel ...user generated content is het heden ten dage wel helemaal. Als tweakers.net zich opwerpt als facilitator/eindredactie zouden wat mij betreft best meer van de hoge kwaliteitsreviews (4/5sterren materiaal) van gebruikers het frontpage voetlicht mogen zien. Scheelt hun werk (en dus tijd/geld), levert soms betere reviews op en betrekt je gebruikers.
Vooral die 5* reviews zou van mij ook wel wat meer mee gedaan mogen worden, het zijn er maar 45, dus zou moeilijk lijkt me dat niet.
Gekke gebruikers vragen er niet eens geld voor. Oké, oké af en toe eens een contest met leuke prijzen als aansporing.
Lotingen en prijsvragen mag ik als moderator niet aan mee doen, alleen wedstrijden (waarbij het resultaat kwantificeerbaar is) mag ik meedoen.
Een simpel vergoedingsmodel a.d.h.v pageviews (inkomsten uit advertenties) zou zelfs mogelijk moeten zijn.
Je bedoelt neem ik aan dat het voor Tweakers.net niks hoeft te kosten, aangezien ze meer dan genoeg pageviews ermee krijgen om het terug te verdienen met advertenties? Ik neem niet aan dat ze gebruikers willen gaan compenseren voor het schrijven van heel erg goede reviews (zou natuurlijk wel leuk zijn), mocht je dat hiermee bedoelt hebben.
Tweakers was van oorsprong voor en door gebruikers. Op de huidige frontpage is daar weinig van terug te zien. De link naar de userbase van het (zeer) actieve forum lijkt te ontbreken. Het idee van de pricewatch met reviews is dan weer wel geniaal uitgewerkt (is al vaker gedaan maar niet zo goed). Iets meer integratie en terug naar de oorsprong zou niet misstaan denk ik.
De 'slechte' integratie met het forum is iets waar al lang over gepraat wordt, de integratie van de frontpage richting het forum is nog best wel goed, maar vooral die van het forum richting de frontpage laat toch behoorlijk te wensen over. Hopelijk wordt dat in de nabije toekomst beter.

• Propheticus
Van hem.
[...]

Lotingen en prijsvragen mag ik als moderator niet aan mee doen, alleen wedstrijden (waarbij het resultaat kwantificeerbaar is) mag ik meedoen.
Ik dacht meer aan bijvoorbeeld (quantificeerbaar) door lezers gekozen beste review belonen, of de meest gelezen. Laatste is echter wat fraudegevoelig.
[...]

Je bedoelt neem ik aan dat het voor Tweakers.net niks hoeft te kosten, aangezien ze meer dan genoeg pageviews ermee krijgen om het terug te verdienen met advertenties? Ik neem niet aan dat ze gebruikers willen gaan compenseren voor het schrijven van heel erg goede reviews (zou natuurlijk wel leuk zijn), mocht je dat hiermee bedoelt hebben.
Leek me juist wel handig om een incentive te hebben voor het schrijven van een zo goed mogelijke review. Vooral als deze beloning variabel is. Die reviewer op kantoor krijgt zijn loon toch wel (binnen grenzen).
[...]

De 'slechte' integratie met het forum is iets waar al lang over gepraat wordt, de integratie van de frontpage richting het forum is nog best wel goed, maar vooral die van het forum richting de frontpage laat toch behoorlijk te wensen over. Hopelijk wordt dat in de nabije toekomst beter.
Ik mis nog wel de koppeling naar de userbase, anders dan nu en dan en poll met de vraag wat je wilt zien als volgende BBG.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Even iets anders, ik zit er over te denken om mijn 3007WFP te upgraden naar een U3011 en er aan beide kanten een 20" in potretstand naast te zitten. Mijn vragen;

1. Klopt het dat de Dell 2007FP hier nog steeds de beste keus voor is? Of moet ik misschien voor een nieuwer 1600x900 scherm gaan (maar die lijken allemaal TN-panels te hebben). Wil het liefst wel schermen die qua beeldkwaliteit en design enigzins gelijkwaardig zijn.

2. Hoeveel brengt een vier jaar oude 3007WFP vandaag de dag nog op? (heeft enigzins last van inbranden)
2007FP is dan nog steeds de beste optie, bij voorkeur met IPS paneel, aangezien die beter overeen zullen komen met de U3011 dan die met een PVA paneel.

Kijk ook eens in Triple monitor Help - 1x landscape, 2x portrait.

Wat betreft verkoopprijs van de 3007WFP, dat hangt een beetje af van hoe ernstig dat inbranden is en hoeveel branduren je al hebt. Ik zou zeggen iets van €350. Op eBay staan ze al voor $900 refurbished, dat is omgerekend €625.

• Anoniem: 303530
  • Niet online
Dat is minimaal €744, je betaalt sowieso BTW en meestal worden dergelijke pakketten niet gratis verzonden.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Jammer dat de 2007FP nog steeds de beste match is, staat me een beetje tegen om mijn 3007WFP de deur uit te doen voor een U3011 om er vervolgens twee schermen naast te zetten die al 4/5 jaar op de markt zijn. Toch jammer dat sommige delen van de monitorenmarkt vrijwel stil lijken te staan.
Het heeft even geduurd (en de nodige moeite gekost), maar m'n review van de U3011 is eindelijk af:

productreview: Dell Ultrasharp U3011 review door Kid Jansen

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-03 15:15
Kid Jansen schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:34:
Het heeft even geduurd (en de nodige moeite gekost), maar m'n review van de U3011 is eindelijk af:

productreview: Dell Ultrasharp U3011 review door Kid Jansen
nice....heb ik in ieder geval wat goede leesstof erbij tijdens mijn overwerk dit weekend _/-\o_

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vandaag de U2410 binnengekregen. Wat een ruimte, heerlijk :) Aangesloten via DisplayPort, ook een eerste keer voor mij, dat houdt een multimonitor optie met m'n oude monitor nog open. Ik draai op dit moment met het kleurenprofiel wat door Dell op de cd geleverd werd, in combinatie met preset mode sRGB. Voor mijn gevoel zien de kleuren er prachtig uit, maar ik vermoed dat er middels kalibratie nog meer uit te halen valt.

Ik ben niet van plan hardware aan te schaffen voor de kalibratie, zo belangrijk is het nu ook weer niet voor mij. Dit beeld is al vele malen beter dan wat ik had. Maar op zich wil ik, afgezien daarvan, wel er uit halen wat er in zit. Nu zag ik op TFT central .icc profielen staan, echter geen van die profielen heeft de revisie die ik heb (A05). Ze zijn allemaal veel ouder. Zijn dat soort profielen dan nog wel nuttig vraag ik me af? Kan ik überhaupt wel met softwarematig kalibreren wel een beter resultaat krijgen dan de fabriekskalibratie die Dell al gedaan heeft op het beeldscherm? Als ik naar de guide op lagom.nl kijk, dan is eigenlijk alles in orde. Ik merkte wel dat de gamma test een ander resultaat gaf op Standard, dan op sRGB. De laatste kwam er op het oog goed uit (alles rond de 2,2) terwijl Standard eerder rond de 2,0 zat.

En een kleine vraag daarnaast, welke preset Mode is nu 'beter': Standard, Adobe RGB of sRGB? Of is er geen beter en is het puur een kwestie van smaak? Ik heb het idee dat er een theoretische reden achter zit, alleen kan ik die zo niet vinden. De handleiding van de monitor is op dat gebied vrij summier. Ik dénk dat het alleen uitmaakt als ik in Photoshop een foto zit te bewerken en daar dan het bijpassende profiel kan pakken voor de meest 'ware' weergave. Toch lees ik op internet mensen die zweren bij sRGB. Verwarrend. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

A05 is hetzelfde als A02 qua hardware en firmware, zijn alleen wat veranderingen in fabrikatieproces en locatie van fabriceren.

Met sRGB gooi je trouwens wel een groot deel van je kleurbereik weg. Het kleurbereik van de U2410 is ruim 44% groter dan sRGB, dus als je de U2410 in de sRGB modus zet gooi je ruim 30% weg (1/1,443=0,693).

Voordeel van sRGB is dat je verder niks hoeft te doen, want Windows gebruikt standaard al sRGB als profiel.

Als je Adobe RGB instelt op de monitor heb je ook een Adobe RGB profiel nodig, anders zal Windows nog steeds denken dat de monitor ongeveer sRGB als kleurbereik heeft en dan krijg je dus oververzadigde kleuren.

De Standard modus is eigenlijk alleen handig als je kalibreert via de videokaart (je zou ook kunnen proberen een profiel aan te maken op basis van de EDID, zie daarvoor Dell XPS15 B+RGLED: kalibreren? Kleurprofielen?). Maar het is beter om eerst in Custom Color zo nauwkeurig mogelijk te kalibreren en dan alleen de laatste beetjes door de videokaart laten doen.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:59
Hoeveel merk je echt van kalibreren? Is het zo dat voor en na het verschil zo groot is dat je denkt: waarom heb ik dit niet eerder gedaan? Of is het heel subtiel?

Nu zal dat sowieso voor mijn U2311Hb wat minder schokkend zijn denk ik dan van een sRGB monitor neem ik aan, maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe die eruit zal zien.
Nu zal dat sowieso voor mijn U2311Hb wat minder schokkend zijn denk ik dan van een sRGB monitor neem ik aan, maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe die eruit zal zien.
De U2311H is juist een sRGB monitor, sRGB is de standaard, dat zijn vrijwel alle monitoren (bij benadering). Monitoren als de U2410, U2711 en U3011 zijn juist de uitzonderingen, die hebben een veel groter kleurbereik, bijna anderhalf keer zo groot.

Het verschil tussen gekalibreerd en ongekalibreerd is niet heel groot op een sRGB scherm, maar toch zeker wel merkbaar, ik vind het toch wel een duidelijke verbetering. Bij een WCG (Wide Color Gamut) scherm, zoals de U2410, U2711 en U3011, is het verschil echt veel groter.

[Voor 22% gewijzigd door Kid Jansen op 12-04-2011 01:22]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kid Jansen schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:19:
A05 is hetzelfde als A02 qua hardware en firmware, zijn alleen wat veranderingen in fabrikatieproces en locatie van fabriceren.
Duidelijk :)
Met sRGB gooi je trouwens wel een groot deel van je kleurbereik weg. Het kleurbereik van de U2410 is ruim 44% groter dan sRGB, dus als je de U2410 in de sRGB modus zet gooi je ruim 30% weg (1/1,443=0,693).

Voordeel van sRGB is dat je verder niks hoeft te doen, want Windows gebruikt standaard al sRGB als profiel.

Als je Adobe RGB instelt op de monitor heb je ook een Adobe RGB profiel nodig, anders zal Windows nog steeds denken dat de monitor ongeveer sRGB als kleurbereik heeft en dan krijg je dus oververzadigde kleuren.
Oke, als ik het goed begrijp is Adobe RGB een veel groter kleurbereik dan sRGB. Ik heb de U2410 nu ingesteld op Adobe RGB en met behulp van Quick Monitor Profile (uit dat gelinkte topic) een Adobe RGB profiel gemaakt en deze ingesteld als standaard. Voor mijn gevoel zie ik echter geen enkel verschil. Zal vanavond weer eens de testimages bekijken bij lagom.nl om te zien hoe de instellingen nu lijken. Eerst aan het werk ;)

Wel behoorlijk lastige materie als je er niet in thuis bent eigenlijk. Weet eigenlijk niet of ik het nu eigenlijk wel snap, voor mijn gevoel doe ik maar wat en dat is niet mijn stijl ;) Misschien eens een idee voor een FAQ of gewoon een monitor kalibratie topic? En dan hardware- én softwarematige kalibratie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

De VB FAQ is antiek, ik heb laatst wel gesleuteld aan **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?, maar ik moest het van Martijn een beetje rustig aan doen. Aangezien ik toen ik mod werd meteen overal tegelijk aan begon.

Die hele VB FAQ moet eigenlijk een keer herschreven worden, al het beeldschermgebeuren zal dan wel voor mijn rekening zijn. Ik zal dan ook kalibratie er in opnemen. Maar op het moment kan ik niet zeggen wanneer dat gaat gebeuren, misschien pas in de zomervakantie.

• Cyleo
Kid Jansen schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 01:20:
[...]

De U2311H is juist een sRGB monitor, sRGB is de standaard, dat zijn vrijwel alle monitoren (bij benadering). Monitoren als de U2410, U2711 en U3011 zijn juist de uitzonderingen, die hebben een veel groter kleurbereik, bijna anderhalf keer zo groot.

Het verschil tussen gekalibreerd en ongekalibreerd is niet heel groot op een sRGB scherm, maar toch zeker wel merkbaar, ik vind het toch wel een duidelijke verbetering. Bij een WCG (Wide Color Gamut) scherm, zoals de U2410, U2711 en U3011, is het verschil echt veel groter.
Ah ja, verkeerd onthouden (de s als super van meer, maar dat ging even niet op ;) ) Het WCG verhaal was mij bekend. Ik geloof ook wel dat het een verbetering is, misschien dat ik er toch eens naar ga kijken.

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 13:20
Probleem ! Help :(

Mijn U2711 doet raar. De touchbuttons werken niet meer, toen ik deze middag thuis kwam en de monitor aan deed bleven de touch knopjes vol opgelicht/flikkeren nonstop. Tijdens de POST vh opstarten krijg ik ook geen beeld. Eenmaal in windows wel.

Er is ook een licht monotoom tikkend geluidje te horen alsof er door een menu gecycled worden, alsof die buttons nonstop worden ingeduwd ofzo.
Het is zo moeilijk uit te leggen.. Ik kan het scherm ook niet uitzetten, alleen door een 5tal seconden de aanknop in te houden, dan wel. Of uit de stroom trekken

Dus in essentie: touchbuttons flikkeren non stop (maar zo snel dat het eigenlijk lijkt alsof ze gewoon aan zijn).
Scherm werkt gewoon in windows, maar ik kan dus ook niet in het menu vh scherm raken en ik heb het ook al een uurtje uit de stroom gelaten en toen opnieuw aangezet, met hetzelfde effect.

Ik wou naar de technische lijn van Dell bellen maar natuurlijk om klokslag 5u de hele handel toe ...

Advies? Wat moet ik nou doen?

Dit is wel een zeer dikke tegenvaller. Dat zoiets kan gebeuren op zo'n duur scherm :s Of ligt dat nou weer aan mij?
Ik ken het probleem niet. Je kan denk ik het beste gewoon tot morgen wachten en dan even Dell bellen.

• Phaex
Update: tech support gebeld, verschillende keren doorverbonden maar ze hebben me goed geholpen en morgen zou er al een vervangtoestel moeten komen en dan repareren ze de mijne neem ik aan.

Ondertussen hangt de 2410 er weer aan :p
Ik denk dat die vervangende monitor gewoon van jou wordt. Je krijgt voor zover ik weet altijd een ander exemplaar bij problemen, ik heb nog nooit gehoord dat het exemplaar wat je gekocht had wordt gerepareerd en dat je die dan terug krijgt. Misschien handig om nog een keer te bellen om daar even duidelijkheid over te krijgen.

• Phaex
Ahzo, ja dat zou eigenlijk wel kunnen. Hij had idd nooit gezegd dat ik de mijne nog zou terugkrijgen..
Ik ging er gewoon vanuit zo, maar either way is fine for me :D
Ben blij dat het zo vlug opgelost is
M'n review van de U2410 is nu ook af: productreview: Dell Ultrasharp U2410 review door Kid Jansen. Ik heb hem ook toegevoegd aan de lijst met reviews in de startpost.

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 08:28
Vandaag mijn 2711 binnen gekregen, ten eerste wat een space, zelfs een dual screen oplossing werkt niet zo fijn, maargoed, genoeg gekwijld

Wat me opviel toen ik de 2711 beetpakte was dat aan de bovenste hoeken het paneel/ruit ingedrukt kan worden waarna het voelt alsof er gewoon 2-3 milimeter speling zit. Is dit normaal?

Ook de backlight is in een console onder linux (dus zwart beeld) in de hoeken wat lichter dan de rest van het scherm. Ik dacht juist dat dit soort dingen tip top in orde zouden zijn bij een zodanig Dell scherm.
Beide had je gewoon in dit topic terug kunnen vinden. Die speling is normaal (al lijkt 3 millimeter mij wel erg veel, weet je zeker dat het zoveel is?), dat is om te zorgen dat het paneel niet beschadigd als het uitzet door opwarming.

Backlight bleeding kom je jammer genoeg ook op Dell UltraSharp schermen tegen, mijn U2711 heeft er ook enigszins last van.

• konqi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04-2020
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een monitor om mijn 2 17'' CRT schermen te vervangen. Met de huidige kortingen op bepaalde Ultrasharp modellen, wordt het natuurlijk wel aantrekkelijker om zo'n monitor aan te schaffen.

Ik zit nog te twijfelen tussen 2x U2311 of 1x U2410, maar neig naar de U2410 (en later eventueel een goedkoper tn paneel ernaast), omdat deze overall beter is en meer aansluitingen / mogelijkheden heeft. In hoeverre is zo'n monitor te vergelijken met een 7 jaar oud CRT scherm? Ik heb foto's gezien op internet van oa de kijkhoek enz (deze leek best OK), maar iemand misschien aangeven hoe groot het verschil daadwerkelijk is? Mijn CRT scherm is een Dell M782P (gekocht bij een Dimension 8300).
De kijkhoeken van de U2410 zijn prima. Grootste verschil tussen de U2410 en die CRT is denk ik het kleurbereik, dat is bij de U2410 veel groter. Verder heeft de U2410 natuurlijk inputlag (dat heb je met IPS eigenlijk altijd), maar dat vind ik zelf wel meevallen met 23 ms.

• Phaex
De nieuwe 2711 is geleverd. Het is een Rev A05 al, mijn vorige was nog maar een maand oud en die was Rev A04.
Even terug ingesteld en wat een verschil toch weer met die 24".
Die resolutie .. <3

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-03 16:17
konqi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:40:
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een monitor om mijn 2 17'' CRT schermen te vervangen. Met de huidige kortingen op bepaalde Ultrasharp modellen, wordt het natuurlijk wel aantrekkelijker om zo'n monitor aan te schaffen.

Ik zit nog te twijfelen tussen 2x U2311 of 1x U2410, maar neig naar de U2410 (en later eventueel een goedkoper tn paneel ernaast), omdat deze overall beter is en meer aansluitingen / mogelijkheden heeft. In hoeverre is zo'n monitor te vergelijken met een 7 jaar oud CRT scherm? Ik heb foto's gezien op internet van oa de kijkhoek enz (deze leek best OK), maar iemand misschien aangeven hoe groot het verschil daadwerkelijk is? Mijn CRT scherm is een Dell M782P (gekocht bij een Dimension 8300).
Zelf heb ik tot voor kort een uitstekende CRT gebruikt (Trinitron) maar deze nu vervangen door een U2410.
Qua kijkhoek moet ik toch zeggen dat ze niet echt vergelijkbaar zijn. De CRT had gewoon perfecte inkijkhoek, de U2410 niet. Je ziet echt wel enige verkleuring bij de LCD maar het is maar weinig en in de praktijk maakt het niets uit. Net als het absolute zwart, de CRT was gewoon zwart als het zwart moest zijn, de U2410 zit daar echt ver vanaf. Het is gewoon niet zwart (helderheid op 0%). 's Avonds als ik bijvoorbeeld een serie kijk is dit wel zichtbaar. Het is bij een TNT LCD wel een stuk slechter dus wat dat betreft is het bij de 2410 wél beter.

Maar is het ect een eerlijk vergelijk? Nee dat denk ik niet. De LCD heeft natuurlijk een veel hogere helderheid wat overdag echt een verbetering is, en het schermoppervlak is veel groter plus ik kan mijn bureau opeens op een heel andere manier gebruiken. Dat maakt het voor mij zeker de moeite waard.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Anoniem: 403680

Hallo

Ik had na lang wikken en wegen toch besloten om twee u3011's aan te schaffen. Eenmaal op de dell site aangekomen was ik niet in staat om ze uberhaupt te vinden. Moet ik ze bellen voor deze monitor of worden ze niet meer verkocht?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is wel apart ja, ik kan ze ook nergens vinden. Misschien zijn ze momenteel even niet leverbaar of zo. Ik zou inderdaad gewoon even bellen, dan heb je ongetwijfeld snel antwoord en misschien kun je de monitoren direct bestellen ook.

edit:
@ hieronder: wat vreemd :? ik heb ook de search gebruikt maar toen kwamen ze niet tevoorschijn.. Nu nog steeds niet eigenlijk.

[Voor 22% gewijzigd door Cloud op 15-04-2011 14:53]

• Niet online
Jawel: http://www1.euro.dell.com...e_irrank=1&~ck=dellSearch
Maar ik vind ze alleen via de search :/ Net als de U27

Oke bedankt!
Zat ook even te googlen en kwam op de prijsvergelijker. Op de Dell site staan ze voor 1299 excl. BTW
Op de prijsvergelijker kwam ik de prijs tegen van 1200. Is het verstandiger om dit scherm bij dell te bestellen of het kan het geen kwaad om deze bij een ander bedrijf te kopen?

Moet ik nog ergens rekening mee houden? Heb op dit moment twee 27 inch schermen, de ene staat aangesloten op DVI en de andere op HDMI. Kan dit ook met de Dell? Kan ik dan ook met allebij gebruik maken vnan de maximale resolutie? Of moet ik een speciale aansluiting hebben?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat gaat je volgens mij niet lukken. Volgens mij wordt 2560x1600 over HDMI door erg weinig monitoren ondersteund (misschien wel geen). De Dell U3011 voor zover ik weet ook niet, als ik de verhalen zo lees op internet.

Heb je geen DisplayPort op je videokaart zitten? Dan kun je die combineren met een duallink DVI aansluiting.

Hier was ik al bang voor, de technische praat :)
Ik weet zover hoe een DVI, HDMI en VGA poort er uit ziet maar heb geen idee wat de display port is :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DisplayPort lijkt een beetje op een dikke versie van HDMI, maar is meer de 'computer' variant ervan. HDMI is gebruikelijk in consumentenelectronica zoals TVs en BluRay spelers, DisplayPort is gebruikelijk bij high(er) end monitoren en videokaarten.

Wat voor videokaart heb je (merk/type)?

Voor die aansluitingen, kijk ook eens bij Kid Jansen zijn review van de U3011 voor beeldmateriaal: productreview: Dell Ultrasharp U3011 review door Kid Jansen (laatste plaatje).

[Voor 31% gewijzigd door Cloud op 15-04-2011 15:15]

Ik heb een NVIDIA GeForce GT 220

Me computer is maar een simpele Dell denk ik, misschien word het dan ook een nieuwe, maar vind het zo zonde aangezien deze top werkt :)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind de Displayportkabels makkelijker hanteerbaar dan HDMI-kabels (zijn nogal stug). Overigens ben ik een zeer tevreden gebruiker van een Dell U2410. Een pluspunt (sommigen vinden dit een minpunt) is de PPI van 94.34, dan hoef je niet te liggen knullen met de DPI instellingen van Windows 7.

Edit: monitor wordt aangestuurd door een Radeon HD5770 (draait alles van Blizzard (WoW, SC2,...) en Valve (HL2, Portal, TF2,...) prima in native resolutie).

[Voor 21% gewijzigd door FezzFest op 15-04-2011 15:19]

• Niet online
Je kan trouwens maar 2 schermen aansluiten per kaart, of je moet displayport hebben
FezzFest schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:17:
Een pluspunt (sommigen vinden dit een minpunt) is de PPI van 94.34, dan hoef je niet te liggen knullen met de DPI instellingen van Windows 7.
Dat vind ik als tevreden gebruiker van een scherm met 142ppi dan weer een nadeel ;)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:18:
Je kan trouwens maar 2 schermen aansluiten per kaart, of je moet displayport hebben

[...]

Dat vind ik als tevreden gebruiker van een scherm met 142ppi dan weer een nadeel ;)
Heb jij dan geen last dat de interface veel te klein is? Ik heb goede ogen, maar hoger dan 120ppi vind ik niet aangenaam om naar te kijken...

• Niet online
Verre van. Maar je zit meestal dichterbij een laptop dan een desktopscherm. De maximaal comfortabel leeesbare afstand is ongeveer 90cm, ofwel zo ver dat ik hem niet meer kan aanraken met je handen.
Anoniem: 403680 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:40:
Ik had na lang wikken en wegen toch besloten om twee u3011's aan te schaffen. Eenmaal op de dell site aangekomen was ik niet in staat om ze uberhaupt te vinden. Moet ik ze bellen voor deze monitor of worden ze niet meer verkocht?
De U2711 en U3011 kan je inderdaad niet vinden door naar de categorie monitoren te gaan, je kan de zoekfunctie gebruiken, maar je kan naar die twee schermen toe vanaf de UltraSharp pagina: http://www.dell.nl/ultrasharp.
Anoniem: 403680 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:54:
Oke bedankt!
Zat ook even te googlen en kwam op de prijsvergelijker. Op de Dell site staan ze voor 1299 excl. BTW
Op de prijsvergelijker kwam ik de prijs tegen van 1200. Is het verstandiger om dit scherm bij dell te bestellen of het kan het geen kwaad om deze bij een ander bedrijf te kopen?
Over het algemeen kan je prima bij een andere winkel bestellen. Het is dan alleen wel belangrijk om te letten op de garantie. Je krijgt op de Dell UltraSharp schermen drie jaar pick-up & return garantie en zero bright/dead pixels garantie. Niet alle winkels leveren echter die garantie, het is dus belangrijk om dat van te voren na te vragen.
Anoniem: 403680 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:03:
Moet ik nog ergens rekening mee houden? Heb op dit moment twee 27 inch schermen, de ene staat aangesloten op DVI en de andere op HDMI. Kan dit ook met de Dell? Kan ik dan ook met allebij gebruik maken vnan de maximale resolutie? Of moet ik een speciale aansluiting hebben?
Met HDMI kan het in ieder geval niet, met DVI alleen als het duallink is. In het onderdeel beeldaansluitingen van de U3011 review heb ik ook de maximale resoluties staan van VGA en HDMI: 2048x1280 en VGA en 1920x1200.

De native resolutie kan je alleen aansturen via DVI duallink of DisplayPort.
Cloud schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:07:
Volgens mij wordt 2560x1600 over HDMI door erg weinig monitoren ondersteund (misschien wel geen).
Voor zover ik weet geen. Dat is ook de reden waarom je geen HDMI 1.4(a) tegen komt op monitoren en videokaarten denk ik, want vanaf 1.4 is het namelijk verplicht om hogere resoluties dan 1920x1200 te ondersteunen. Bij 1.3(a, b1, b2, c) is dat niet verplicht en alles onder 1.3 ondersteunt het hoe dan ook al niet.

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Kid Jansen schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:55:
2007FP is dan nog steeds de beste optie, bij voorkeur met IPS paneel, aangezien die beter overeen zullen komen met de U3011 dan die met een PVA paneel.

Kijk ook eens in Triple monitor Help - 1x landscape, 2x portrait.

Wat betreft verkoopprijs van de 3007WFP, dat hangt een beetje af van hoe ernstig dat inbranden is en hoeveel branduren je al hebt. Ik zou zeggen iets van €350. Op eBay staan ze al voor $900 refurbished, dat is omgerekend €625.
Zojuist een 2007FP bij Azerty weggekaapt voor 286,82 euro; thuisbezorgd! :)

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-03 11:46
BHR schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:54:
... Nog maar even een nachtje over piekeren.
Het heeft uiteindelijk iets langer geduurt :p, maar inmiddels ben ik een ruime week in het bezit van de U2711. Ik was van tevoren 'bang' voor inputlag. Maar aflopen weekend heb ik een lannetje gehad met oudstudievrienden. Hier o.a. Bad Company en Crysis 2 (op extreme settings) gespeeld en ik moet zeggen, ik heb niks kunnen merken van eventuele inputlag.

Ik ben geen expert op monitor gebied (mijn monitor ook (nog) niet gekalibreerd), maar tot nu toe vind ik de monitor geschikt als gamemonitor :).

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 08:21
Ik blijf dat ook een mooie monitor vinden. Duur, maar niet zo duur als de rest met dat paneel en die grootte en resolutie. :) Veel plezier ermee! ;)

Nog 'ns een vraagje. Ik weet niet of jullie "ome Ken" kennen, maar hij heeft altijd nogal... aparte meningen over (foto)apparatuur en manieren om te fotograferen en te verwerken. Er staat een artikeltje over sRGB vs Adobe RGB op zijn site en hij claimt simpelweg dat sRGB te verkiezen is boven Adobe RGB. In hoeverre gaan jullie, de experts, met hem mee? Ik vind 'm nogal gauw conclusies trekken, maar helaas ben ik niet zó thuis in deze wereld dat ik de onzin (of juist de zin, for that matter) er met bakken tegelijk uit kan scheppen. Wat denken jullie ervan?

Strava

Het is heel simpel: gebruik altijd sRGB, behalve als het eindresultaat hoofdzakelijk drukwerk is (en dan bedoel ik niet printen met je consumentenprintertje, maar echt drukwerk).

Veel printers converteren zelf sRGB naar CMYK en kunnen inderdaad niks met de extra kleuren die Adobe RGB biedt ten opzichte van sRGB. Alleen de professionele apparatuur kan daar wat mee.

Overigens ben ik het niet met hem eens met "Color Management is for Wimps." Veel high-end beeldschermen, zoals de U2410, U2711 en U3011 hebben namelijk een wide color gamut, veel groter dan het sRGB bereik (zo'n 40 tot 45%). Als Windows en alle andere software en afbeeldingen, videobestanden, etc. er dan vanuit gaan dat je sRGB gebruikt (wat standaard gedaan wordt), dan zien alle kleuren er zwaar oververzadigd uit (ze knallen dan van je scherm af). Dan lijkt ineens alles op de California Gurls videoclip van Katy Perry.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 08:21
Qua fotograferen zou een amateur dus altijd de camera ingesteld hebben moeten staan op schieten in sRGB, aangezien je anders alles op de pc moet converteren vanuit Adobe RGB om tot hetzelfde resultaat te komen? Dan betekent dat ook dat je voor foto- (en video-) bewerking een sRGB-profiel moet uitkiezen en voor de rest een wide-gamut-profiel instelt, nietwaar?

Strava

Ik kwam erachter dat ik in geen van de drie reviews iets had gezegd over een probleem waar alle ze alle drie (in ieder geval de U2711 en U3011) last van hebben. Namelijk dat ze soms niet meer goed aan willen gaan (als in normaal beeld geven) wanneer je ze uit stand-by haalt wanneer ze zijn aangesloten via DisplayPort.

Ik heb daarom net een nieuw subonderdeel over dat probleem toegevoegd aan m'n review van de U3011, ik zit nog te twijfelen over of ik dat ook zal doen in de reviews van de U2410 en U2711.

Directe link naar dat onderdeel: Probleem met inschakelen vanuit stand-by wanneer aangesloten via DisplayPort.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, draai je dual-monitor? If so, voor mij is het een issue met de U2410 op DP en een VGA-monitor (CRT) op DVI->VGA. Als ik de U2410 uitdoe, doet Windows (7) alsof de computer maar 1 monitor heeft en worden alle resoluties en iconen op de desktop overhoop gehaald. Doe ik de U2410 weer aan, neemt 'ie even tijd om de U2410 weer 'toe te voegen', terwijl als ik de CRT-monitor uit/aan doe er niets bijzonders gebeurt. Is dat met de U2711 en U3011 ook het geval? Ik vind het bloody irritant, reden waarom ik nu nog geen DP gebruik. Via DVI/HDMI werkt de U2410 namelijk wel normaal tijdens het in- en uitschakelen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Ik heb de beeldschermen niet in multi-monitoropstellingen getest, maar allemaal individueel, maar ik denk het wel ja.

Als ik de U2711 en U3011 uitzet en ik had dingen gemaximaliseerd staan, of op half scherm (wat in Windows 7 is toegevoegd), dan staan ze heel vaak (maar niet altijd) anders als ik de monitor uitschakel en vervolgens weer inschakel. Het lijkt wel alsof Windows een andere resolutie (veel lager) aan het scherm koppelt als het is uitgeschakeld dan wanneer het is ingeschakeld.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat zou kunnen komen doordat Windows op 1 of andere manier denkt dat de monitoren losgekoppeld zijn. Test het eens in een multi-monitor opstelling? (Je hebt toch monitoren zat ;))

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Kid
Over het standby/uitgeschakeld probleem:
Dit is in elk geval geen probleem bij de A05 revisie van de U2410. Die heeft hier al tijden uitgeschakeld gestaan terwijl de computer gewoon aan stond. En is dus aangesloten via DisplayPort. Standby weet ik zo niet omdat ik dat niet zo vaak gebruik, ik zet de monitor normaal gewoon uit. Maar de keren dat de monitor toevallig wél in standby terecht kwam, ging hij altijd moeiteloos weer aan. :)

Dan zal het inderdaad wel opgelost zijn in één van die revisies.

@ Trinsec, ik heb ze nog twee dagen, maar morgen heb ik alleen 's avonds tijd en donderdag heb ik ook niet al te veel tijd. Eigenlijk wil ook nog de scalers testen, geen idee of dat ook in de review komt, maar in ieder geval voor mezelf. Dat is alleen nogal wat geklooi, omdat ik dan heel veel resoluties via het register toe moet gaan voegen.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, ik zou gewoon een spel nemen dat veel resoluties ondersteunt. Bespaart je dat gedoe met resoluties toevoegen. Sommige spellen staan zelfs toe dat je custom resoluties invoert, nog beter dus.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je doet zo moeilijk. Lord of the Rings Online heeft aardig wat resoluties (Alles wat ik in mijn tabel toonde kwam daarvandaan) en is Free To Play, dus dat kan je al gratis downloaden. ;) Maar ik zie wel wat je gaat doen, ben wel benieuwd of de rest van de monitoren ook zo messed up zijn.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zit te kijken naar de 2407wfp en 2407wfp-hc. Ik zie dat de 2407WFP op Ebay voor zo'n 250 eur begint (refurbished). Ik ga 'm vooral gebruiken voor surfen. Geen fotobewerking of iets dergelijks. Ik hou van volle kleuren en diep zwart zoals plasma tv's hebben. Volgens de reviews heb ik dan niet veel aan een HC model, correct?

Edit: iemand trouwens ervaring met de ebay verkoper ESM computer? Z'n feedback ziet er goed uit.

[Voor 28% gewijzigd door Philflow op 20-04-2011 14:15]

In de 2407WFP zit een Samsung S-PVA LTM240M2 paneel, of een AU Optronics A-MVA M240UW01 V2 paneel.

In de 2407WFP-HC zit een Samsung S-PVA LTM240CS01 paneel.

Allemaal dus *VA technieken, ik denk dus niet dat het zwartpunt heel erg zal verschillen, maar als jij betrouwbare reviews hebt gevonden die anders beweren zal dat wel zo zijn.

Grootste verschillen op papier zijn:

EigenschapAU Optronics M240UW01 V2Samsung LTM240M2Samsung LTM240CS01
Helderheid (cd/m²)500500400
Kleurbereik in % NTSC73%72%94%
Dekking Adobe RGB75.6%75.4%95.2%
Dekking sRGB96.0%100%97.5%
Trinsec schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:57:
Dat zou kunnen komen doordat Windows op 1 of andere manier denkt dat de monitoren losgekoppeld zijn. Test het eens in een multi-monitor opstelling? (Je hebt toch monitoren zat ;))
Ik heb ze weer even alle drie tegelijk aangesloten. Nu met m'n PC bovenop één van m'n speakers, zodat ik ze ook alle drie naar achteren kan schuiven, waardoor ik nu nog een kleine 60 cm aan diepte over heb.

Op alle schermen 2x de Tweakers.net frontpage op half scherm.

U2410 aan -> uit -> aan: geen verschil met voorheen en ook geen verandering op andere schermen.
U2711 aan -> uit -> aan: geen verschil met voorheen en ook geen verandering op andere schermen.
U30111 aan -> uit: geen verandering op andere schermen.

U3011 uit -> aan: U2410 en U2711 op zwart, vervolgens wel beeld. Bij de U2711 bleef één scherm goed staan en de andere ging naar de U3011, van de U2410 gingen beide schermen naar de U3011. Op de U3011 zelf stond ook één van de twee schermen nog op z'n plaats. De schermen die van de U2410 en U2711 naar de U3011 waren gegaan stonden wel nog in beeld, maar het andere scherm van de U3011 stond volledig buiten beeld: de U3011 stond rechts in de opstelling, maar het scherm stond nog rechts van de U3011... Ik kon niet met de muis de titelbalk vinden en terugslepen.

Als ik naar het scherm ging om de resoluties in te stellen stond wel alles nog goed (hij had dus niet nog een extra scherm rechts van de U3011 erbij bedacht).

• Niet online
Heeft dat er niet mee te maken welk scherm je als primair instelt?
Daar zat ik ook al aan te denken, de U3011 staat inderdaad ingesteld als het primaire beeldscherm.

Neemt overigens niet weg dat het stom is dat je als je je primaire beeldscherm uitschakelt en weer inschakelt de plaats van de weergegeven schermen compleet fucked up is.

• Niet online
Als je een stel pictogrammen op het 2e scherm gooit, blijven die dan mooi staan als je dat scherm uitzet, of alleen als je het scherm ontkoppelt en/of de pc uitzet?
Alles op alle schermen blijft goed staan zolang ik niet het primaire scherm uit zet, de andere twee schermen kan ik gewoon uitzetten.

EDIT:Hmm, toch niet blijkbaar, het is echt de U3011. Ik heb nu de U2711 als het primaire beeldscherm ingesteld.

Als ik die uit zet: geen probleem, zet ik hem vervolgens weer aan: geen probleem. Zet ik de U3011 uit (nu dus niet meer primair): nog niks aan de hand, zet ik hem weer aan: U2410 en U2711 op zwart, wanneer je dan weer beeld hebt is alles weer fucked up.

Nieuwe theorie: het ligt aan DisplayPort.

De U2410 is met een passieve DisplayPort naar DVI adapter aangesloten op één van de DisplayPort aansluitingen op m'n videokaart (en dus één van de DVI aansluitingen op het scherm).

U2711 is met dual link DVI-D aangesloten en de U3011 is met DisplayPort aangesloten.

Ik ga van die U2711 en U3011 de kabels eens omwisselen, eens kijken wat er dan gebeurt.

EDIT2: kabels omgewisseld. M'n PC vond daar overigens iets niet leuk aan. Ik had de DisplayPort kabel uit de U3011 gehaald en de dual link DVI kabel uit de U2711, vervolgens de DVI kabel in de U3011 gestoken, maar toen ik de DisplayPort kabel in de U2711 prikte kreeg ik een BSOD:

PAGE_FAULT_IN_NON-PAGED_AREA
0x00000050 (0xffff909090909118, 0x0000000000000000, 0xfffff88004ebe1b3, 0x0000000000000007)

Stom ding moet niet lopen bitchen, de U2711 en U3011 stonden uit, alleen de U2410 stond aan, maar daar deed ik verder niks mee.

EDIT3: nog steeds de U2711 als primair beeldscherm ingesteld. U3011 aan -> uit -> aan, niks aan de hand, U2711 aan -> uit: niks aan de hand, uit -> aan: alles weer een zooitje.

EDIT4: de U3011 weer als primair. U3011 aan -> uit -> aan, niks aan de hand, U2711 aan -> uit: niks aan de hand, uit -> aan: alles weer een zooitje.

Het ligt dus inderdaad aan DisplayPort, het maakt niet uit welke scherm als het primaire beeldscherm staat ingesteld.

Het is jammer dat vorige reviewers niet netjes alle kabels hebben terug gestuurd met de U2410 en U3011. Ik heb daarom geen extra DisplayPort kabel, de enige die ik heb is degene die bij m'n U2711 zat. Ik zou dit namelijk ook wel willen testen met twee schermen aangesloten via DisplayPort.

[Voor 115% gewijzigd door Kid Jansen op 20-04-2011 21:23]

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 22:03
Ik ben zeer geinteresseerd in de U2311H monitor. Nu heb ik een vraag over de voet. Ik wilde eigenlijk een mini-ITX systeem bouwen en deze aan de achterkant van de monitor bevestigen. Nu lijkt me daarbij de voet in de weg te gaan zitten. Kan iemand dat voor mij bevestigen?

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-03 14:27
Ik ben van plan om een Dell u2311h aan te schaffen bij redcoon. Voordat ik een bestelling plaats, wil ik weten of ik een specifieke revisie aan de haak moet slaan (oftewel, zijn er rivisies die ik vermijden moet?)

Voor zover ik begrijp heeft Dell een uitmuntend garantieplan wanneer via de site zelf wordt besteld. Redcoon levert voor 30 euro exta een garantieplan van 3 jaar en ik vroeg mij of of iemand ervaring heeft het garantieplan van redcoon en deze vergelijkbaar is met die van Dell zelf.

Als redcoon niet wordt aangeraden, welke shop raden jullie dan wel aan voor goede garantie en service? Hoor veel goede verhalen over CS Solutions?

Alvast bedankt! :)

• Wenzel
  • Laatst online: 08:36
willieboy90 schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:24:
Ik ben van plan om een Dell u2311h aan te schaffen bij redcoon. ............
Waarom niet bij Dell?
20% korting op U2311H, vervalt dinsdag 26 april 2011. Prijs € 222,77 incl BTW en bezorgen

• DMC90
  • Laatst online: 08-03 14:27
Wenzel schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:33:
[...]

Waarom niet bij Dell?
20% korting op U2311H, vervalt dinsdag 26 april 2011. Prijs € 222,77 incl BTW en bezorgen
Meen je niet... Dit lees ik nu ook echt pas 4 minuten over 00;00....

Bummer...

Maar normaal gesproken is het beeldscherm bij Dell zelf dus 273 eu, exc bezorgen.
Vervalt ... betekent bij Dell altijd is geldig t/m ..., die aanbieding van Dell B2B kan je vandaag dus ook nog gebruik van maken.

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08-2021
Kid Jansen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:49:
Vervalt ... betekent bij Dell altijd is geldig t/m ..., die aanbieding van Dell B2B kan je vandaag dus ook nog gebruik van maken.
Als ik op de site kijk zie ik hem (helaas) alleen voor 272 euro staan.

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03 14:44
Is die aanbieding vanavond ook nog geldig? Want ik kan niet eerder bestellen :'(
MikoMission schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:31:
Als ik op de site kijk zie ik hem (helaas) alleen voor 272 euro staan.
Je moet wel bij midden- en kleinbedrijf kijken, ik had het niet voor niks over Dell B2B (business-to-business).

Hier moet je dus zijn.

Zie Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16" voor bestellen bij Dell B2B als consument (voor het geval mensen daar weer over gaan piepen en de zoekfunctie niet kunnen vinden).
Seroo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:36:
Is die aanbieding vanavond ook nog geldig? Want ik kan niet eerder bestellen :'(
Dat is voor zover ik weet geen probleem, maar je zou ze ook gewoon kunnen bellen (zowel om het na te vragen als om telefonisch te bestellen).

• Cyleo
AgeOfPanic schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:07:
Ik ben zeer geinteresseerd in de U2311H monitor. Nu heb ik een vraag over de voet. Ik wilde eigenlijk een mini-ITX systeem bouwen en deze aan de achterkant van de monitor bevestigen. Nu lijkt me daarbij de voet in de weg te gaan zitten. Kan iemand dat voor mij bevestigen?
Hoe zie je dit precies voor je? Tegen de monitor aanplakken als het ware (over het dell logo heen)
willieboy90 schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:24:
Ik ben van plan om een Dell u2311h aan te schaffen bij redcoon. Voordat ik een bestelling plaats, wil ik weten of ik een specifieke revisie aan de haak moet slaan (oftewel, zijn er rivisies die ik vermijden moet?)

Voor zover ik begrijp heeft Dell een uitmuntend garantieplan wanneer via de site zelf wordt besteld. Redcoon levert voor 30 euro exta een garantieplan van 3 jaar en ik vroeg mij of of iemand ervaring heeft het garantieplan van redcoon en deze vergelijkbaar is met die van Dell zelf.

Als redcoon niet wordt aangeraden, welke shop raden jullie dan wel aan voor goede garantie en service? Hoor veel goede verhalen over CS Solutions?

Alvast bedankt! :)
CS Solutions is werkelijk briljant, heb ik mijn U2311Hb vandaan, erg snel en persoonlijk mailcontact, en toen ik opeens een verticale streep over mijn monitor had heeft hij de Dell garantie geregeld (er kwam eerst een vervangende monitor, en een dag later werd mijn defecte monitor opgehaald). Extra garantie is dus volgens mij niet nodig.

Door de vervanging heb ik zowel de A02 als A03 revisie gehad, maar verschillen heb ik niet echt gezien, al lijkt het wit wat witter, en moest ik ten opzichte van de A02 de instellingen iets aanpassen (rood, blauw, groen waarden) om in mijn ogen hetzelfde beeld te krijgen, maar dit was op zicht. Ik zie iig geen reden deze te vermijden. Coasting heb ik ook weinig last van trouwens.
AgeOfPanic schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:07:
Dat kan prima, maar niet met de standaardvoet. Dell heeft daar speciale voeten voor, die ook compatible zijn met de U2311H. Ik kan het zo even niet vinden op de site, maar je zou Dell kunnen bellen en vragen naar een SFF AIO voet voor de U2311H (SFF = Small Form Factor, AIO = All-In-One).
Cyleo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:46:
Coasting heb ik ook weinig last van trouwens.
Enlighten me... wat is volgens jou coasting? Volgens mij haal je twee dingen door elkaar: ghosting en coating. :P Ghosting is het nagloeien van het voorgaande frame tijdens het weergeven van het nieuwe frame. Bij coating gaat het om de coating van de front polarizer (glare of anti-glare met respectievelijk een glossy of matte resultaat).

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:12
Ik ben als het goed is morgen de trotse bezitter van een U2711 scherm, thanks to de duidelijke antwoorden van Kid Jansen. Ben benieuwd, en best wel siked ;-)
Ah, dat was in [BBG aanschaf] Monitoren, ik kon al geen eerdere posts van je vinden in dit topic :P Laat even weten wat je er van vindt.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

grimson

domeingrommer

Sinds vandaag ook een blije U2711 gebruiker.
Ter informatie voor dit topic: deze U2711 heeft revisie A06 (manufactured march 2011).

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

A06 alweer, gaat hard, ik dacht dat ze bij A04 waren. Overigens betwijfel ik of dat echt firmware updates zijn, laat staan hardwareversies. Bij de U2410 zijn ze ook bij A05, maar de laatste hardwareversie is nog steeds A02.

Die drie versies daarna zijn niet allemaal firmware updates, sommige revisies duiden namelijk alleen maar op wijzigingen in het fabricageproces of de locatie van fabricage.

Hoe bevalt hij trouwens? Geen dode pixels, tinting, niet egaal kleurverloop over het scherm, of ernstige backlightbleeding? (niet dat de U2711 daar vaak last van heeft, maar je kan natuurlijk altijd een rotte appel hebben)

• tyranius28
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03-2022
grimson schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:33:
Sinds vandaag ook een blije U2711 gebruiker.
Ter informatie voor dit topic: deze U2711 heeft revisie A06 (manufactured march 2011).
En waar gekocht?

• Cyleo
Kid Jansen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:06:
[...]

Dat kan prima, maar niet met de standaardvoet. Dell heeft daar speciale voeten voor, die ook compatible zijn met de U2311H. Ik kan het zo even niet vinden op de site, maar je zou Dell kunnen bellen en vragen naar een SFF AIO voet voor de U2311H (SFF = Small Form Factor, AIO = All-In-One).

[...]

Enlighten me... wat is volgens jou coasting? Volgens mij haal je twee dingen door elkaar: ghosting en coating. :P Ghosting is het nagloeien van het voorgaande frame tijdens het weergeven van het nieuwe frame. Bij coating gaat het om de coating van de front polarizer (glare of anti-glare met respectievelijk een glossy of matte resultaat).
Het word weer tijd om mijn dyslexie kaart te spelen vrees ik. Helemaal omdat ik geen van beide bedoelde en schijnbaar een nieuwe term heb verzonnen. Ik bedoelde de gradient die je krijgt door je hele beeld wit te maken, gelige vlekken werden ze ook wel genoemd.
Als het egaal is over het hele scherm noem je dat tinting, als het vlekkerig is heb je er voor zover ik weet geen aparte term voor.

• grimson

grimson

domeingrommer

Kid Jansen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:42:
Hoe bevalt hij trouwens? Geen dode pixels, tinting, niet egaal kleurverloop over het scherm, of ernstige backlightbleeding? (niet dat de U2711 daar vaak last van heeft, maar je kan natuurlijk altijd een rotte appel hebben)
Bij bevalt goed! Mooi scherm en uiteraard na de eerste keer in spanning zoekend naar pixeldefecten :)
Gelukkig vooralsnog niets gevonden. Zover ik kan zien (ook in het donker) is de backlightbleeding op dit exemplaar bijna niet waarneembaar. Indien aanwezig dan is het gelijkmatig verdeeld en niet op bepaalde plekken sterker aanwezig. Overige issues die je opnoemt zijn mij niet opgevallen terwijl ik redelijk kritisch ben.

Al met al een goede 'investering' :)
Bij www.dunnet.nl, mede door de genoemde 'Dell 3 jaar Premium Panel Exchange Service'.

[Voor 12% gewijzigd door Kid Jansen op 29-04-2011 12:45. Reden: dit kan ook wel in één bericht]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hoe heb je naar pixeldefecten gezocht? Met Eizo Monitortest? Die gebruik ik zelf altijd, omdat je dan lekker makkelijk en snel kan wisselen tussen een volledig zwart, wit, rood, groen en blauw scherm.

De backlightbleeding heb je ook mazzel mee, daar heeft die van mij toch nog best wel last van als ik het vergelijk met de U2410 en U3011 die ik getest heb.

Voor €670 is het inderdaad een goede investering denk ik. Ik ben in ieder geval nog steeds erg blij met m'n U2711. Het blijft alleen een nadeel dat je op vrijwel elk ander scherm het idee hebt dat je niks kwijt kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Kid Jansen schreef op zondag 01 mei 2011 @ 08:41:
Hoe heb je naar pixeldefecten gezocht? Met Eizo Monitortest? Die gebruik ik zelf altijd, omdat je dan lekker makkelijk en snel kan wisselen tussen een volledig zwart, wit, rood, groen en blauw scherm.
Deze tool heb ik idd meteen gebruikt. Voorheen ook wel een stokoude Nokia Monitor tester gebruikt maar deze app is gelukkig meer recent.
Deze pagina kwam ik ook tegen en heeft wel leuke testjes http://www.lagom.nl/lcd-test/
De backlightbleeding heb je ook mazzel mee, daar heeft die van mij toch nog best wel last van als ik het vergelijk met de U2410 en U3011 die ik getest heb.
Ik heb dit nog eens bekeken maar ik zie ook backlightbleeding maar vergeleken met jouw foto's uit de review waar voornamelijk rechtsboven een lichtere vlek is bij dit exemplaar de 'bleeding' gelijk over het hele scherm.
Dus backlightbleeding ja, maar geen excessieve lichtere vlakken zover ik kan zien. Maar zwart is zeker geen zwart inderdaad.
Verder Googlen leert dat ik eerder de 'IPS White Glow' verwar met backlightbleeding. In mijn geval zie ik inderdaad als ik het scherm onder bepaalde hoeken bekijk een lichte witte gloed.
Voor €670 is het inderdaad een goede investering denk ik. Ik ben in ieder geval nog steeds erg blij met m'n U2711. Het blijft alleen een nadeel dat je op vrijwel elk ander scherm het idee hebt dat je niks kwijt kan.
JA, nogmaals gezien de reviews en de vergelijking dat dit eigenlijk het goedkoopste model is met hetzelfde panel als in de duurdere 27"modellen een prima vervanging.

Verder nog een vraagje:
De CCFL backlight heeft zoals gesteld een levensduur van 40.000 uur (datasheet) maar als je bijvoorbeeld een lagere helderheid instelt heeft dit van invloed op de CCFL levensduur?
(Ik denk hoe minder 'fel' hoe langer de levensduur).

Ook lees hier bijvoorbeeld hier http://forums.whirlpool.net.au/archive/1511987 dat alleen de sRGB en AdobeRGB factory gecalibreerd zijn en indien niet gebruikt je niet dé potentie van dit scherm gebruikt? (Standaard staat het scherm op RGB).

[Voor 12% gewijzigd door grimson op 02-05-2011 11:04]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee