Rick-Jan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:33:
Zit toch nog steeds te twijfelen overeen nieuwe monitor:
heb nu net een jaar de samsung syncmaster b1930 met een 1366*768 resolutie.
heb in mijn PC een ATi Radeon HD 5970, en die hoeft echt geen moeite te doen om bij de games die ik speel vloeiend te laten lopen. gebruik mijn pc voor gamen dus, films kijken, en veel internetten (veel vensters open)
is het waard om een andere monitor te kopen?
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)- Heb nu 18,5 inch, denk aan 22-23 inch.
Welke resolutie had je in gedachte?- 1920*1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)- niet meer dan 180 euro.
Design vind ik ook belangrijk vind de
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2335 bijvoorbeeld erg mooi.
Die BX2335 kan ik weinig over vinden, dus geen idee of dat een goed scherm is. De
BX2350 is wel het één en ander over te vinden en die past precies binnen je budget:
HWI test
HWI review
Prad review (Duits)
denikids schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:59:
Waar wil je de monitor voor gebruiken?
gamen
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23.5inch? (24)
Welke resolutie had je in gedachte?
1920*1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
200-250 euro
Aanvullende vragen
Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
HD6770
Welke aansluitingen zitten daar op?
displayport, DVI, HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
HDMI of displayport. (DVI is al bezet)
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
ik heb nu de syncmaster 2433BW aangesloten via DVI, en een 19inch akai maar dit is eigenlijk een TV en het beeld trilt behoorlijk waar je wel eens hoofdpijn van gaat krijgen als je er lang naar kijkt.
gamen
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz
Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
alleen, hooguit met zn tweeen die dan op mn schoot zit?
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
daar is voorlopig mn akai dingetje voor, maar zou leuk zijn als er een extra HDMI poort op zit voor mijn playstation.
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
ja
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
lijkt me een leuke toevoeging, niet verplicht
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
hoogte verstelbaar en kijkhoek verstelbaar(dus dat je stukje naar achter kan klappen zeg maar)
Ook graag eentje met IPS paneel als dat kan.
120 Hz IPS bestaat (nog) niet. Overigens kan 24" 120 Hz TN al niet voor €250. Je komt dan of bij de
pricewatch: LG W2363D uit, wat een 23" scherm is, of bij de
pricewatch: Acer GD245HQbid. Welke meteen een stuk boven je budget ligt (tenzij je bij Amazon.de bestelt).
Wil je IPS, dan is het enige interessante scherm voor jou de
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H. De
pricewatch: LG IPS236V en
pricewatch: LG Flatron IPS231P hoor ik erg wisselende dingen over. Alle drie laten overigens nog wat ruimte over in je budget.
De
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 is meteen een stuk duurder, dan moet je je budget bijna verdubbelen. Je zou kunnen wachten op de
U2412M, de opvolger van de U2410. Die is waarschijnlijk vanaf introductie meteen al goedkoper dan de U2410 (wat overigens ook wel mag met die verschillen...)
Ik zou als ik jou was de
pricewatch: Acer GD245HQbid bij Amazon.de bestellen, dat lijkt mij de beste optie. Als je niet bij Amazon.de wil bestellen zou ik voor de
pricewatch: LG W2363D gaan.
Jellinek schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:43:
Ook ik zoek iets nieuws omdat de backlighting van mijn 226BW (buiten garantie onderhand) een aantal minuten knippert als ie (cold) aangezet wordt. Het duurt steeds langer en af en toe hoor ik een erg hoge toon als ie uitstaat maar wel ingeprikt. Die zal dus binnenkort wel komen te overlijden
De vragen:
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Vooral games, waarvan zeer weinig shooters en al helemaal niet competitief. In de toekomst werken aan foto's wanneer ik een behoorlijke camera heb (ik verwacht dat een scherm toch wel 5 jaar meegaat).
Wat voor afmetingen had je in gedachte? ~24". Wat groter/kleiner kan indien verder prima specs.
Welke resolutie had je in gedachte? Liefst 1920x1200 hoewel die tegenwoordig ernstig zeldzaam zijn en het dan misschien maar 1080 moet worden.
Wat mag het allemaal gaan kosten? ~350 euro, minder mag altijd
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? 560Ti 1GB
Welke aansluitingen zitten daar op? DVI / Mini-HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? whatever works
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? Nee
Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Ik speel weinig shooters of andere spellen waarbij split-second reacties vereist zijn, maar vooral rts/rpg. Echter zit ik niet te wachten op ghosting als ik mijn camera snel draai in welk spel dan ook. Ik wil het niet duidelijk merken maar heb eigenlijk geen idee vanaf wanneer dat echt merkbaar is. Getalletjes roepen is dan ook moeilijk. Hetzelfde geldt voor input lag, geen idee of ik er gevoelig voor ben en vanaf wanneer het irriteert. Mijn ouwe 226BW voldoet in ieder geval prima op deze vlakken (niet gek want TN met theoretische 2ms), verder heb ik geen referentiemateriaal.
Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
We hebben het alleen maar over amateurwerk qua fotobewerking. Ik zou mijn scherm wel willen (laten?) calibreren als ik echt met foto's aan de gang ga. Tot die tijd maar op het oog mbv zo'n dvd/oprogramma.
Monitor als TV gebruiken
Ik zal geen console aansluiten, wel hier en daar films/series kijken (met max 2-3 pers.)
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?: Niet nodig.
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot): Nee.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?: Mat, glossy is een dealbreaker.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?: Moet goed in hoogte verstelbaar zijn en een paar graden naar voren kunnen kantelen
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie):
Een behoorlijke garantie is een pré. Ik begrijp dat de Wet Kopen op Afstand me een probeer-tijd van een week geeft, dat is al iets om problemen direct na levering op te kunnen lossen als de garantie niet afdoende is (pixels, grijs dat groen/roze is, niet uniforme helderheid) maar niet alle problemen doen zich voor in week 1 voor zover ik weet.
Het probleem is dus dat ik het beste van twee werelden wil. Zowel behoorlijk gamen als behoorlijke kleurweergave. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de Dell U2311H / Dell U2410 maar de reviews zijn niet eenduidig wanneer het aankomt op game-peformance (en de U2410 is wat boven budget ook). De ene kleer lees je dat het prima kan, de andere keer wordt ghosting als probleem aangemerkt. Een andere optie lijkt nog altijd de "ouwe" Samsung 2443BW die weer de andere kant opgaat: prima voor gamen (en 1920x1200

) maar de kleuren/kijkhoeken zijn dan weer een issue. Al met al moeilijk dus...
De inputlag van de U2410 vind ik wel meevallen, de getallen in de Standard modus verschillen per review (ik kwam zelf uit op 23 ms), maar in de Game modus zou het rond de 14 ms moet liggen, wat een prima waarde is.
Ghosting valt ook wel mee, ik kon het zelf in ieder geval niet met het blote oog waarnemen. Met m'n digitale camera was het wel waarneembaar, maar met een digitale camera kan je bij elk scherm ghosting vastleggen, zelfs bij die extreem snelle 120 Hz schermen.
Er zijn meerdere mensen die in de
Topicreeks: [TFT] Dell UltraSharp Serie hebben laten weten dat er prima valt te gamen op de U2311H, U2410 en U2711.
Als ik jouw verhaal zo lees denk ik toch eerder aan de U2410, of misschien de U2412M, dan aan een snel TN scherm. Voor RPG/RTS is dat gewoon niet nodig, terwijl je met fotobewerking en films/series kijken wel heel erg profiteert van een IPS paneel.
Als je de U2410 te duur vindt en niet wil wachten op de U2412M zou je eventueel ook nog voor de
pricewatch: HP ZR24w kunnen gaan, maar ik geef de voorkeur aan één van die andere twee (onder andere omdat ik met beide Dell schermen ervaring heb).
Voordeel van Dell UltraSharp schermen is ook dat ze een erg goede garantie hebben: 3 jaar pick-up & return en 1 hot subpixel is genoeg om hem om te laten ruilen.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:00:
Hallo allemaal,
Welke monitor kunnen jullie mij aanraden??
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
PC gaming (binnenkort BF3)
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
22"
•Welke resolutie had je in gedachte?
1920*1080
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
150 euro
•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
msi 6950
◦Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
1 scherm
Voor de rest geen eisen.
Ik ben gewoon op zoek naar een scherm met een goede prijs/kwaliteit.
Ben fan van Samsung (ook de tv van), maar is geen must.
Wat dacht je van één van deze schermen? (zie ook de eerste tabel in de startpost bij
Kant en klaar advies)
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2231
pricewatch: Samsung Syncmaster P2250
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370blehz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:41:
Ik heb al een tijdje dit scherm in mijn wenslijst staan:
pricewatch: HP Compaq LA2405WG
Nu vraag ik me toch af of dit wel degelijk is om op te gamen.
Ik wil een 1920x1200, 24" scherm, geen FullHD. Ik ben programmeur dus ik kan die extra pixels wel gebruiken.
Is dit aan te raden om op te gamen (casual gamer) of is er een ander scherm aan te raden voor ongeveer dezelfde prijs?
Het oog wil hier ook wat kwa behuizing, dus zwarte/lelijke schermen zoals die Samsung zijn geen kandidaten.
Er mag wel wat wit/grijs/zilver in komen.
Het ziet er naar uit dat het niet echt een snel scherm is als je naar de resultaten kijkt van de
test van HWI. Alleen van wit naar zwart (fall) en lichtgrijs naar donkergrijs is hij snel, de andere kant op is hij erg traag en daardoor is hij bij de combinaties ook behoorlijk traag. Verder zijn de kleurweergave, de verticale kijkhoeken en het contrast ook niet echt om over naar huis te schrijven.
De
pricewatch: Fujitsu B24W-5 ECO ziet er al beter uit, maar die is wel meteen een stuk duurder.
Voor de rest is er niet echt wat met een design dat niet op dat van de
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW lijkt.
geertvduin schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:35:
Ik ben op zoek naar een eenvoudige LED monitor (1920*1080) voor vooral office, internet en eenvoudige games. De monitor moet dvi hebben.
Nu had ik mijn oog laten vallen op de Iiyama E2271HDS-B1.
In de BBG werd echter de LG Flatron E2240T aangeraden.
Heeft iemand ervaring met de Iiyama?
En welke van de twee raden jullie aan?
Helaas kan ik van de Iiyama weinig specs vinden
Wat is je budget en waarom wil je per se LED backlighting? Vanwege het energieverbruik?
AcidBanger schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:36:
Hey allemaal,
Ik heb 4 schermen op het oog en ik kan niet echt kiezen graag wat hulp a.u.b. !

Ik ben op zoek naar een scherm om te gamen.
Ik wil een full HD resolutie of hoger.
27 Inch scherm.
En ik gebruik hem als primair scherm heb toch geen ruimte voor een tweede.
En ik heb 2x 5770 Saphire 1024MB in crossfire. deze hebben DP HDMI DVI VGA ( het liefst alles via HDMI )
Ik wil max iets van 350,- uitgeven
VE278Q
VK278Q
S27A550H
S27A350H
http://tweakers.net/price...0679;266597;268191;280678
Garantie boeit me niet echt en vooraf bekijken ook niet.
Waarom niet de
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH? Omdat die ouder is? Op
HWI komt die erg goed uit de test. Die twee Samsung schermen die je noemt zijn nog behoorlijk nieuw en daar is nog steeds erg weinig over te vinden. Het is dus lastig om te zeggen of die goed zijn voor gamen.
De
pricewatch: Acer S273HLbmii is overigens ook
erg snel, die zou ook prima geschikt moeten zijn om op te gamen.
Slckaer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:00:
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Films en Games en HD zenders via schotel met receiver
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 27-32" Mijn zit afstand voor Games is 80cm en mijn zit afstand voor films is 2.5m
Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200, allebei is prima
Welke videokaart heb je in je systeem? MSI GTX465 met 2x DVI poorten
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel? Geen voorkeur, meestal vind ik het design van Samsung schermen/tv's erg mooi.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? Nee
Wat mag het allemaal gaan kosten? Rond de 300-400 euro
Ik pieker nog of ik 27 of 32 inch moet nemen. Wanneer ik games speel is 32" op 80cm te groot en 27" op 2.5m voor films een beetje aan de kleine kant.
Daarnaast vraag ik me af om misschien een TV aan te schaffen met 100 Hz. Is het beeld op een Full HD TV even scherp als op een monitor?
De volgende monitoren heb ik in mijn gedachten:
- pricewatch: Samsung Syncmaster P2770HD
- pricewatch: Samsung UE32D5000
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
De Dell monitor is iets aan de prijzige kant maar daar tegenover staat hogere resolutie. (die ik niet echt nodig heb), betere kleurweergave en meer energieverbruik als minpunt.
Ik zou over het volgende graag advies willen:
- Monitor of TV?
- 27 of 32" ?
Als je er niet normaal op hoeft te werken (dingen met tekst), maar er alleen maar films/series op kijkt en games op speelt denk ik dat je beter af bent met een TV dan met een monitor. Die
pricewatch: Samsung UE32D5000 lijkt me dan een prima optie. Als je ook nog andere TV's in gedachte had en je twijfelt welke je het beste kan kopen zou je ook de topics in
LCD, Plasma & Projectie kunnen bekijken (van veel populaire productseries is daar wel een apart topic te vinden). Met vragen kan je denk ik ook beter daar terecht.
drumstickNL schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:38:
Als iemand mij kan helpen met het maken van een keuze, dat zou echt super zijn!
Games en ander algemeen gebruik.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
27 inch, na 24 inch te hebben gehad is 27" toch wat fijner. (Persoonlijk)
Veel zolang het maar niet absurd gaat worden. (900+)
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Dual-screen setup.
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
Ja.
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Bij voorkeur minder dan 33ms
Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Ja maar dit is niet het hoofdgebruik van de monitor dus lees het maar als een nee.
Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie?
Puur privé gebruik.
Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee, ik wil absoluut geen TV/Monitor!
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee.
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Nope.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Moet kantelbaar zijn, hoogte verstelbaarheid is niet persé vereist.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Zwart. (Dus niet met rood erbij zoals de Samsungs)
Momenteel heb ik de HP 2710m op het oog. (De 2711x lijkt me beter maar die komt niet naar de EU?)
En ik heb al een Samsung P2770 gehad maar die heb ik retour gedaan. (Te weinig feature's/lijkt teveel op een TV/ lelijke vormgeving)
Wat houdt dat "ander algemeen gebruik" precies in? Aangezien je budget het toch ruimschoots toelaat zou ik zelf denk ik voor de Dell U2711 of Hazro HZ27WC gaan, daar kan je ook prima op gamen en voor normaal gebruik is het op die hogere resolutie echt veel fijner werken.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:31:
Games en alledaagse dingen(youtube,tweakers etc)
22 inch
1920x1080
€100-125( mag natuurlijk altijd er een paar euro erboven
)
Ik denk dat één van deze schermen wel iets voor je is:
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235
pricewatch: LG W2343T-PF
pricewatch: LG Flatron W2261VP-PF
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2231
pricewatch: Iiyama ProLite E2208HDS-2runnershigh schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:08:
Office, internet, fotobewerking, zowel privé als professioneel.
Fotobewerking m.b.v. Adobe Lightroom en Photoshop is voor de productcatalogus van een webwinkel, voor mijn eigen digitale album en af en toe een afdruk om op te hangen of weg te geven. Geen professioneel drukwerk. Niet voor gamen of video kijken.
Wat voor afmetingen had je in gedachten?
Ongeveer 23-24 inch. Groter mag ook. ;-)
Welke resolutie had je in gedachten?
Liefst 1920x1200. Eventueel 1920x1080.
300-400 euro, afhankelijk van formaat / kwaliteit.
Bonuspunten voor audio, usb, cardreader, naast DVI ook HDMI, dan mag het ook iets meer kosten.
Ergonomie
In hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar i.v.m. gebruik door meerdere personen van ongelijke lengte. Kijkhoek geschikt voor 2 personen. Verder geen spiegelend scherm. Het valt me op dat in de Pricewatch niet kan worden geselecteerd op dit kenmerk.
Energie
Energieverbruik zeker niet hoger dan huidige monitor (55W) en als het even kan een stuk minder. Met name deze eis beperkt de keuze in hoge mate, heb ik gemerkt. Vreemd overigens dat dit kenmerk niet standaard wordt meegenomen in vergelijkingstabellen, zelfs niet die van Kid. (Verder zeer gewaardeerd!)
Ik heb het nodige gelezen aan forumberichten en reviews, en kwam uit op de Dell Ultrasharp serie. Vanwege het stroomverbruik valt de U2410H helaas af, want dat lijkt me verder een prachtig scherm. Blijft over de U2311H, die deze maand bij Dell ook nog eens in de aanbieding is voor 183 ex BTW.
Voornaamste reden van twijfel is de komst van de nieuwe Dell Ultrasharp monitoren. Dan komt misschien de U2412M in aanmerking. Hoe zou die zich kwalitatief verhouden tot de U2311H? En wat is de verwachting qua prijs? Levertijd?
Beste Kid, wat is jouw advies? Nu de U2311H kopen, wachten op de U2412M, of komt er nog een andere monitor in aanmerking?
Om even halverwege je post in te haken, ik zet het energieverbruik niet in die tabellen als ik het niet zelf gemeten heb. De reden daarvoor is dat de ene fabrikant het veel te gunstig rekent en de andere fabrikant veel te ongunstig (waaronder Dell). Dell meet bijvoorbeeld het energieverbruik met de helderheid maximaal bij een wit scherm, met een soundbar aangesloten op maximaal volume en alle USB-poorten in gebruik.
Bij een helderheid van 120 cd/m² verbruikt de U2410 ongeveer 45 W, bij de U2412M is dat ongeveer 18 W, zonder gebruik te maken van de USB-poorten en zonder een soundbar aan te sluiten.
De U2410 kan dus gewoon qua energieverbruik, tegen de tijd dat je boven de 55 W uitkomt zit je ook boven de 150 cd/m² en zo hoog heb je over het algemeen niet nodig. Dan kan je beter zorgen dat je omgeving donkerder is, want voor professionele fotobewerking wordt eigenlijk altijd 120 cd/m² aanbevolen.
Zowel de U2410 als de U2412M heeft een 4 poorts USB 2.0 High Speed hub. Beide hebben standaard geen audio, maar wel de mogelijkheid om een optioneel verkrijgbare soundbar aan te sluiten.
De U2412M mist overigens wel een aantal dingen ten opzichte van de U2410:
[list]• Wide color gamut
• 1x DVI-D, HDMI, component en composite aansluitingen (je hebt alleen 1x DVI, DisplayPort en VGA)
• xD/SD/MS/MMC card reader
• 1:1 pixel mapping (i.p.v. fill, aspect en 1:1 krijg je 16:10, 4:3 en 5:4, dus alleen geforceerd aspect)
• Picture-in-picture / picture-by-picture
Het hangt er een beetje vanaf wat de prijs van de U2412M gaat doen, maar die zal naar verwachting bij introductie niet veel lager zijn dat wat de U2410 kost, terwijl je wel behoorlijk inlevert qua featureset. Ik denk dat je dus het beste gewoon voor de U2410 kan gaan. Te meer ook omdat de U2211H, U2212HM, U2311H, U2312HM en U2412M allemaal gebruik maken van het goedkopere e-IPS, terwijl er in de U2410 een high-end H-IPS paneel wordt gebruikt.
Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik de U2412M nog niet echt getest heb en met die andere vier e-IPS schermen heb ik helemaal geen ervaring.