Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
klopt ;)
SytseHartvelt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:17:
dat is juist hoe 3d bedoelt is... Diepte zien. Niet van die overdreven dingen die op je af komen, dat is alleen maar vervelend en haalt je uit de beleving. Die extra diepte die je ziet, daar gaat het om.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, in films zit ik ook niet te wachten op van alles dat op afkomt maar in games kan dat volgens mij echt iets toevoegen. Alma die op me afvliegt in FEAR bijvoorbeeld brengt me denk ik net wat meer in de beleving...
Maar de diepte op zich is natuurlijk zeker een toevoeging, maar helaas komen veel spellen niet verder dan een geweer dat diepte heeft terwijl de rest veel vlakker lijkt.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56

Rick-Jan

always connected

Zit toch nog steeds te twijfelen overeen nieuwe monitor:
heb nu net een jaar de samsung syncmaster b1930 met een 1366*768 resolutie.
heb in mijn PC een ATi Radeon HD 5970, en die hoeft echt geen moeite te doen om bij de games die ik speel vloeiend te laten lopen. gebruik mijn pc voor gamen dus, films kijken, en veel internetten (veel vensters open)
is het waard om een andere monitor te kopen?

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)- Heb nu 18,5 inch, denk aan 22-23 inch.
Welke resolutie had je in gedachte?- 1920*1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)- niet meer dan 180 euro.

EDIT:o ja, design vind ik ook belangrijk vind de pricewatch: Samsung Syncmaster BX2335 bijvoorbeeld erg mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door Rick-Jan op 28-06-2011 19:35 . Reden: monitor toegevoegd ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37

Dennis1812

Amateur prutser

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
gamen
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23.5inch? (24)
Welke resolutie had je in gedachte?
1920*1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
200-250 euro
Aanvullende vragen

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
HD6770
Welke aansluitingen zitten daar op?
displayport, DVI, HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
HDMI of displayport. (DVI is al bezet)
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
ik heb nu de syncmaster 2433BW aangesloten via DVI, en een 19inch akai maar dit is eigenlijk een TV en het beeld trilt behoorlijk waar je wel eens hoofdpijn van gaat krijgen als je er lang naar kijkt.
gamen
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
alleen, hooguit met zn tweeen die dan op mn schoot zit?
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
daar is voorlopig mn akai dingetje voor, maar zou leuk zijn als er een extra HDMI poort op zit voor mijn playstation.
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
ja
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
lijkt me een leuke toevoeging, niet verplicht
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
hoogte verstelbaar en kijkhoek verstelbaar(dus dat je stukje naar achter kan klappen zeg maar)

Ook graag eentje met IPS paneel als dat kan.

Hoop dat er iets te vinden is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Hmmm, ik had eind mei een 21,5" Samsung BX2231 Full-hd led monitor gekocht en die was na een week al stuk.
Ik was aan het surfen en ineens ging de monitor uit en ik kreeg hem met geen mogelijkheid weer aan.
Teruggegaan naar de Media markt, ding natuurlijk niet op voorraad. Later bleek dat de bestelde modellen ook niet meer geleverd zouden worden.
Heb de monitor toen door MM op laten sturen naar Samsung ter reparatie. Gisteren terug gekregen nadat het scherm en het moederbord waren vervangen.
Zet hem aan, alles lijkt goed te werken, ben wat aan het browsen en het begint me steeds meer op te vallen dat er vele kleine horizontale lijntjes zichtbaar zijn (vooral bij lichte kleuren) onderin het midden van het scherm.
Erg storend want ik maak veel gebruik van office programma's en diverse fora waar veel lichte kleuren in voorkomen (waaronder tweakers).
Het lijkt het ergst te zijn onder de 30° kijkhoek, wat dus echt storend is.
Heeft iemand hier vaker van gehoord/last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook ik zoek iets nieuws omdat de backlighting van mijn 226BW (buiten garantie onderhand) een aantal minuten knippert als ie (cold) aangezet wordt. Het duurt steeds langer en af en toe hoor ik een erg hoge toon als ie uitstaat maar wel ingeprikt. Die zal dus binnenkort wel komen te overlijden :|

De vragen:

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Vooral games, waarvan zeer weinig shooters en al helemaal niet competitief. In de toekomst werken aan foto's wanneer ik een behoorlijke camera heb (ik verwacht dat een scherm toch wel 5 jaar meegaat).
Wat voor afmetingen had je in gedachte? ~24". Wat groter/kleiner kan indien verder prima specs.
Welke resolutie had je in gedachte? Liefst 1920x1200 hoewel die tegenwoordig ernstig zeldzaam zijn en het dan misschien maar 1080 moet worden.
Wat mag het allemaal gaan kosten? ~350 euro, minder mag altijd

Welke videokaart heb je in je systeem zitten? 560Ti 1GB
Welke aansluitingen zitten daar op? DVI / Mini-HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? whatever works
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? Nee

Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Ik speel weinig shooters of andere spellen waarbij split-second reacties vereist zijn, maar vooral rts/rpg. Echter zit ik niet te wachten op ghosting als ik mijn camera snel draai in welk spel dan ook. Ik wil het niet duidelijk merken maar heb eigenlijk geen idee vanaf wanneer dat echt merkbaar is. Getalletjes roepen is dan ook moeilijk. Hetzelfde geldt voor input lag, geen idee of ik er gevoelig voor ben en vanaf wanneer het irriteert. Mijn ouwe 226BW voldoet in ieder geval prima op deze vlakken (niet gek want TN met theoretische 2ms), verder heb ik geen referentiemateriaal.

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
We hebben het alleen maar over amateurwerk qua fotobewerking. Ik zou mijn scherm wel willen (laten?) calibreren als ik echt met foto's aan de gang ga. Tot die tijd maar op het oog mbv zo'n dvd/oprogramma.

Monitor als TV gebruiken
Ik zal geen console aansluiten, wel hier en daar films/series kijken (met max 2-3 pers.)

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?: Niet nodig.
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot): Nee.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?: Mat, glossy is een dealbreaker.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?: Moet goed in hoogte verstelbaar zijn en een paar graden naar voren kunnen kantelen

Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie):
Een behoorlijke garantie is een pré. Ik begrijp dat de Wet Kopen op Afstand me een probeer-tijd van een week geeft, dat is al iets om problemen direct na levering op te kunnen lossen als de garantie niet afdoende is (pixels, grijs dat groen/roze is, niet uniforme helderheid) maar niet alle problemen doen zich voor in week 1 voor zover ik weet.

Het probleem is dus dat ik het beste van twee werelden wil. Zowel behoorlijk gamen als behoorlijke kleurweergave. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de Dell U2311H / Dell U2410 maar de reviews zijn niet eenduidig wanneer het aankomt op game-peformance (en de U2410 is wat boven budget ook). De ene kleer lees je dat het prima kan, de andere keer wordt ghosting als probleem aangemerkt. Een andere optie lijkt nog altijd de "ouwe" Samsung 2443BW die weer de andere kant opgaat: prima voor gamen (en 1920x1200 *O* ) maar de kleuren/kijkhoeken zijn dan weer een issue. Al met al moeilijk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Rick-Jan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:33:

EDIT:o ja, design vind ik ook belangrijk vind de pricewatch: Samsung Syncmaster BX2335 bijvoorbeeld erg mooi.
Dat is ook natuurlijk een prima monitor :)
Jellinek schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:43:

Het probleem is dus dat ik het beste van twee werelden wil. Zowel behoorlijk gamen als behoorlijke kleurweergave. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de Dell U2311H / Dell U2410 maar de reviews zijn niet eenduidig wanneer het aankomt op game-peformance (en de U2410 is wat boven budget ook). De ene kleer lees je dat het prima kan, de andere keer wordt ghosting als probleem aangemerkt. Een andere optie lijkt nog altijd de "ouwe" Samsung 2443BW die weer de andere kant opgaat: prima voor gamen (en 1920x1200 *O* ) maar de kleuren/kijkhoeken zijn dan weer een issue. Al met al moeilijk dus...
Je kan bijvoorbeeld ook eens kijken naar de HP ZR24w

Helaas kan ik niemand helpen met advies voor een 3D monitor gezien ik daar dan weer helemaal niets van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Een vriend van me wil een monster eye-finity pc (3 screen) bouwen en is op zoek naar bijpassende schermen.
De resolutie die hij zoekt is 1920*1080 (of 1200) en hij wil het gaan gebruiken voor games.
De hardware gaat het met gemak aankunnen dus dat is het probleem niet.
Enige probleem is dat er buiten een gedateerd model (specwise) geen aanbod is van schermen met een dunne/smalle beze (+/- 7mm).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat je voor een 3-schermen opstelling ten minste 1 scherm nodig hebt met displayport. Je komt dan al snel bij de U2311 uit al wil je niet teveel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirdomo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 22:15
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:22:
Vergeet niet dat je voor een 3-schermen opstelling ten minste 1 scherm nodig hebt met displayport. Je komt dan al snel bij de U2311 uit al wil je niet teveel betalen.
(zit nu op zijn account/laptop, maar ik ben nog steeds laurens.janssen)

Bedankt voor je reactie,
Waarom heb je tenminste 1 scherm nodig met displayport? Ik neem aan dat je doelt op het aantal uitgangen van een 6990 (of andere kaart)
Zijn er geen opzetstukjes die displayport omvormen naar hdmi/dvi/vga of iets dergelijks? (Heb namelijk voor mijn 6850 een hdmi naar dvi meen ik)
De prijs die hij per scherm over heeft is max 400 dus een beetje goedkoop hoeft het niet te zijn.
Ik heb gefilterd op displayport in de price-watch en dan komen er wel een paar leuke schermen naar voren, geen enkele heeft echter een relatief smalle bezel.
Dus laat ik mijn vraag herformuleren,is er iemand bekend met een minmaal 1080p scherm, <5,1ms reactietijd en een smalle bezel (<1cm) voor onder de 400 euries?

[ Voor 6% gewijzigd door Sirdomo op 30-06-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal vergeten, je kan ook pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter gebruiken voor één van de schermen. Dit is een actieve converter. Je kan maximaal 2 vga/hdmi/dvi per kaart aansuiten, maar oneindig met displayport. Zolang je nog poorten vrij hebt natuurlijk.

Dit werkt echter alleen met een ATI/AMD kaart. NVIDIA kan alleen 3 schermen aan met een SLI config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56

Rick-Jan

always connected

denikids schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:17:
[...]

Help meh, i kben echt ten einde raad. ik kan niks vinden wat bij mn eisen past :S
Als ik sorteer in de pw, houd ik deze over, is deze wat?
pricewatch: LG W2363D

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Rick-Jan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:41:
[...]

Als ik sorteer in de pw, houd ik deze over, is deze wat?
pricewatch: LG W2363D
Deze monitor word officieel niet ondersteund met AMD videokaarten als het om 3D gaat..

In dat opzicht heeft deze gebruiker slechts keuze uit 3 exemplaren:

Zalman line interleaved
Viewsonic V3D241WM – LED2 -- Download Driver
Acer HS244HQ

[ Voor 32% gewijzigd door powermarcel10 op 01-07-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:01
Zou het mogelijk zijn de acer HS244HQ op wat voor manier dan ook in Nederland te krijgen? (ok behalve in t vliegtuig stappen en gaan halen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
pietz0r schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:51:
Zou het mogelijk zijn de acer HS244HQ op wat voor manier dan ook in Nederland te krijgen? (ok behalve in t vliegtuig stappen en gaan halen :P)
Misschien even op eBay kijken?

Maar volgens mij word deze monitor niet heel goed beschreven in reviews, en hij ondersteund geloof ik ook geen 120Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Is er al iemand die deze monitor heeft,

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/v/v6lu1g.jpg

http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LED

Lijkt mijn volgende monitor te worden hij schijnt mischien nog maar net leverbaar te zijn.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Welke monitor kunnen jullie mij aanraden??

•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
PC gaming (binnenkort BF3)
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
22"
•Welke resolutie had je in gedachte?
1920*1080
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
150 euro

•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
msi 6950
◦Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
1 scherm

Voor de rest geen eisen.
Ik ben gewoon op zoek naar een scherm met een goede prijs/kwaliteit.
Ben fan van Samsung (ook de tv van), maar is geen must.
Wat is een goede optie.

BVD en groetjes Giel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-08 21:53
Ik heb al een tijdje dit scherm in mijn wenslijst staan:
pricewatch: HP Compaq LA2405WG

Nu vraag ik me toch af of dit wel degelijk is om op te gamen.

Ik wil een 1920x1200, 24" scherm, geen FullHD. Ik ben programmeur dus ik kan die extra pixels wel gebruiken.

Is dit aan te raden om op te gamen (casual gamer) of is er een ander scherm aan te raden voor ongeveer dezelfde prijs?
Het oog wil hier ook wat kwa behuizing, dus zwarte/lelijke schermen zoals die Samsung zijn geen kandidaten.
Er mag wel wat wit/grijs/zilver in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17
Ik ben op zoek naar een eenvoudige LED monitor (1920*1080) voor vooral office, internet en eenvoudige games. De monitor moet dvi hebben.

Nu had ik mijn oog laten vallen op de Iiyama E2271HDS-B1.
In de BBG werd echter de LG Flatron E2240T aangeraden.

Heeft iemand ervaring met de Iiyama?

En welke van de twee raden jullie aan?
Helaas kan ik van de Iiyama weinig specs vinden

[ Voor 6% gewijzigd door geertvduin op 03-07-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:13
BenQ G2222HDL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 11:34
Hey allemaal,

Ik heb 4 schermen op het oog en ik kan niet echt kiezen graag wat hulp a.u.b. ! :D
Ik ben op zoek naar een scherm om te gamen.
Ik wil een full HD resolutie of hoger.
27 Inch scherm.
En ik gebruik hem als primair scherm heb toch geen ruimte voor een tweede.
En ik heb 2x 5770 Saphire 1024MB in crossfire. deze hebben DP HDMI DVI VGA ( het liefst alles via HDMI )
Ik wil max iets van 350,- uitgeven

VE278Q
VK278Q
S27A550H
S27A350H
http://tweakers.net/price...0679;266597;268191;280678

Garantie boeit me niet echt en vooraf bekijken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 11:34
geertvduin schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:35:
Ik ben op zoek naar een eenvoudige LED monitor (1920*1080) voor vooral office, internet en eenvoudige games. De monitor moet dvi hebben.

Ik heb allebei de monitors in het echt bekeken en die iiyama vind ik er zelf beter uitzien qua kleuren. Maar dat is eigenlijk persoonlijk... En de kijkhoek van iiyama vond ik beter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Laatst online: 00:25
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Films en Games en HD zenders via schotel met receiver
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 27-32" Mijn zit afstand voor Games is 80cm en mijn zit afstand voor films is 2.5m
Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200, allebei is prima
Welke videokaart heb je in je systeem? MSI GTX465 met 2x DVI poorten
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel? Geen voorkeur, meestal vind ik het design van Samsung schermen/tv's erg mooi.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? Nee
Wat mag het allemaal gaan kosten? Rond de 300-400 euro

Ik pieker nog of ik 27 of 32 inch moet nemen. Wanneer ik games speel is 32" op 80cm te groot en 27" op 2.5m voor films een beetje aan de kleine kant.

Daarnaast vraag ik me af om misschien een TV aan te schaffen met 100 Hz. Is het beeld op een Full HD TV even scherp als op een monitor?

De volgende monitoren heb ik in mijn gedachten:
  1. pricewatch: Samsung Syncmaster P2770HD
  2. pricewatch: Samsung UE32D5000
  3. pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
De Dell monitor is iets aan de prijzige kant maar daar tegenover staat hogere resolutie. (die ik niet echt nodig heb), betere kleurweergave en meer energieverbruik als minpunt.

Ik zou over het volgende graag advies willen:
  • Monitor of TV?
  • 27 of 32" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Als iemand mij kan helpen met het maken van een keuze, dat zou echt super zijn!

Games en ander algemeen gebruik.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
27 inch, na 24 inch te hebben gehad is 27" toch wat fijner. (Persoonlijk)
Veel zolang het maar niet absurd gaat worden. (900+)

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Dual-screen setup.

Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
Ja.
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Bij voorkeur minder dan 33ms

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Ja maar dit is niet het hoofdgebruik van de monitor dus lees het maar als een nee. :P
Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie?
Puur privé gebruik.

Monitor als TV gebruiken
Nee, ik wil absoluut geen TV/Monitor!
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee.

Nope.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Moet kantelbaar zijn, hoogte verstelbaarheid is niet persé vereist.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Zwart. (Dus niet met rood erbij zoals de Samsungs)

Momenteel heb ik de HP 2710m op het oog. (De 2711x lijkt me beter maar die komt niet naar de EU?)

En ik heb al een Samsung P2770 gehad maar die heb ik retour gedaan. (Te weinig feature's/lijkt teveel op een TV/ lelijke vormgeving)

[ Voor 6% gewijzigd door ArmouredSPony op 06-07-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games en alledaagse dingen(youtube,tweakers etc)
22 inch
1920x1080
€100-125( mag natuurlijk altijd er een paar euro erboven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Office, internet, fotobewerking, zowel privé als professioneel.
Fotobewerking m.b.v. Adobe Lightroom en Photoshop is voor de productcatalogus van een webwinkel, voor mijn eigen digitale album en af en toe een afdruk om op te hangen of weg te geven. Geen professioneel drukwerk. Niet voor gamen of video kijken.

Wat voor afmetingen had je in gedachten?
Ongeveer 23-24 inch. Groter mag ook. ;-)

Welke resolutie had je in gedachten?
Liefst 1920x1200. Eventueel 1920x1080.

300-400 euro, afhankelijk van formaat / kwaliteit.
Bonuspunten voor audio, usb, cardreader, naast DVI ook HDMI, dan mag het ook iets meer kosten.

Ergonomie
In hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar i.v.m. gebruik door meerdere personen van ongelijke lengte. Kijkhoek geschikt voor 2 personen. Verder geen spiegelend scherm. Het valt me op dat in de Pricewatch niet kan worden geselecteerd op dit kenmerk.

Energie
Energieverbruik zeker niet hoger dan huidige monitor (55W) en als het even kan een stuk minder. Met name deze eis beperkt de keuze in hoge mate, heb ik gemerkt. Vreemd overigens dat dit kenmerk niet standaard wordt meegenomen in vergelijkingstabellen, zelfs niet die van Kid. (Verder zeer gewaardeerd!)

Ik heb het nodige gelezen aan forumberichten en reviews, en kwam uit op de Dell Ultrasharp serie. Vanwege het stroomverbruik valt de U2410H helaas af, want dat lijkt me verder een prachtig scherm. Blijft over de U2311H, die deze maand bij Dell ook nog eens in de aanbieding is voor 183 ex BTW.

Voornaamste reden van twijfel is de komst van de nieuwe Dell Ultrasharp monitoren. Dan komt misschien de U2412M in aanmerking. Hoe zou die zich kwalitatief verhouden tot de U2311H? En wat is de verwachting qua prijs? Levertijd?

Beste Kid, wat is jouw advies? Nu de U2311H kopen, wachten op de U2412M, of komt er nog een andere monitor in aanmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:49:
@Kid Jansen: Daar ging ik inderdaad van uit, dat het duidelijk te zien was. Maar je zit dus helemaal goed. :)

HDMI en audio out zou fijn zijn, maar is geen must. Het is alleen maar omdat dan de speakers op m'n bureau aan de monitor kunnen en direct werken zodra ik de macbook aan de monitor koppel. ;)
Alle Samsung scherm waarvan het typenummer eindigt op "HD" hebben HDMI, optical out en headphones out. Verder heeft de pricewatch: LG IPS236V ook HDMI en headphones out, maar ik weet niet of die het geluid van HDMI naar die headphones out kan krijgen.

Zowel die LG als een aantal van die Samsung schermen staan ook in de tabellen in de startpost. Dat zijn schermen die allemaal redelijk populair zijn, wat meestal wel een goed teken is.
powermarcel10 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:44:
Hallo iedereen,

ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe monitor...

De situatie op dit moment:

Ik heb een Sapphire 6870, waar 3 monitoren middels eye-finity op zijn aangesloten. in het midden een Benq 22" LCD scherm, en aan beide zijkanten een 19" AG Neovo scherm.

Het middelste scherm wil ik gaan upgraden om een aantal redenen.. Ik wil een groter beeldscherm, bij voorkeur 23,6/24". Op deze manier is het beeld namelijk net zo hoog als die van de 19" monitoren, en loopt het geheel wat beter door. Verder ben ik een groot voorstander van 3D, en wil dus ook kijken of een 3D scherm een goede optie is.

Probleem is alleen dat ik er niet verschrikkelijk veel over kan vinden op internet. Wel heb ik deze support lijst gevonden op de AMD site waar de ondersteunende monitoren staan die samenwerken met Ati/AMD kaarten:

http://www.amd.com/us/pro...s/supported-hardware.aspx

Hier staan slechts 3 monitoren op:

Zalman line interleaved
Viewsonic V3D241WM – LED2 -- Download Driver
Acer HS244HQ

Dit vind ik behoorlijk weinig! Ik had verwacht dat elk 3D scherm wel zou gaan werken.. Maar schijnbaar niet..?

Verder is van bovenstaande 3 varianten de bovenste behoorlijk aan de prijs, word de middelste slecht beoordeeld in reviews, en is de onderste niet eens leverbaar in Nederland.

Afgezien van deze 3 monitoren zijn er in de pricewatch uberhaupt maar 16 3D monitoren te vinden, waarvan er eigenlijk maar één aan de eisen lijkt te voldoen: De Acer GD245HQbid. Deze is voor een mooie prijs van €249,- al te bestellen.. Kan zo'n scherm echt niet icm een 6870??

Verder moet de monitor voor alles geschikt zijn. Voor internetten, tekstbewerken en gamen. Het scherm moet voor gamen in ieder geval een resolutie van 1920 X 1080 kunnen weergeven.

Kunnen jullie misschien met me meedenken naar de mogelijkheid voor een goed en ondersteunend 3D scherm?
Ik heb geen ervaring met de 3D schermen en ben er ook niet echt mee bekend, maar het lijkt me sterk dat als die videokaarten al twee generaties van budget tot high-end 3D ondersteunen dat er dan maar drie schermen ondersteund worden. Ik denk dat die pagina gewoon slecht onderhouden wordt en dat die informatie daardoor niet meer up-to-date is. Ik neem aan dat het wel gewoon werkt, maar dat kan ik niet verifiëren en daardoor dus ook niet bevestigen.

Als het werkt lijkt de pricewatch: Acer GD245HQbid me ook wel een mooi scherm. Je zou hem gewoon kunnen kopen en het proberen. Zolang je hem bij een webshop bestelt en dat gewoon als consument doet (niet zakelijk), dan kan je hem volgens de wet kopen op afstand zonder opgaaf van reden terugsturen binnen 7 werkdagen. Als het niet werkt krijg je dan gewoon je geld terug.
_A3 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:31:
Ah oke. Ben zelf niet zo'n voorstander van om producten van een redelijk bedrag in het buitenland te bestellen. Mede omdat er toch altijd iets mis mee kan zijn en dat de ondersteuning dan vaak vrij lastig is. Zeker als ze geen vestigingen in Nederland hebben.
Had nog wel gekeken naar andere 27" schermen met minimaal dezelfde resolutie, maar de goedkoopste is de DELL U2711 maar die is het dubbele van mijn in eerste instantie genoemde budget.
Begrijpelijk. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik voor een RMA die monitor naar Engeland op moet sturen en weet ik veel hoe lang kwijt ben. Aan de andere kant is het natuurlijk geen geld voor een 27" IPS met die resolutie. De U2711 is inderdaad wel in één keer een heel stuk duurder, die €573 is wel 91% boven je budget.
MaFFia schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:26:
Momenteel heb ik een Samsung SyncMaster XL2370 LED en ben ik zelf niet zo te spreken over hoe men games lopen . Of dit nu echter door scherm of pc komt weet ik niet .

Bij hardware komt voornamelijk deze scherm uit de bus , Iiyama Prolite E2473HDS-B1 echter is dat geen 120hz scherm en is deze toch snel ?

Dan de Acer GD245HQAbid die wel 120hz is en ook kwa rest van wensen ook binnen de range vallen .

Vooral voor Gaming waarvan ook nog eens 90% shooters
•Wat voor afmetingen had je in gedachte?
'23/24 inch'
1920x1080 - 1920x1200 ?
•Wat mag het allemaal gaan kosten?
< €200,- a €300,-

Huidige kaart HD4860 met Intel® Core™ i7-860 processor , 4GB DDR3
Ookal zou mijn nieuwe computer totaal anders worden als huidige ( uit nood snel gekocht) geloof/denk ik niet dat men computer het probleem is .
Ik blijf maar denken en het gevoel hebben dat men scherm te traag is , is dat terecht en welke upgrade kwa scherm zou je mij aanraden aangezien het scherm 3 wordt in hele korte tijd.
De XL2370 is zeker geen traag scherm. Het heeft volgens Prad geen meetbare inputlag (en ze gebruiken by far de beste methode van alle reviewsites die ik ken) en de opgegeven reactietijd is 2 ms. Prad meet een hogere reactietijd, maar die is nog steeds alles behalve slecht en dat wordt gemeten op basis van een minder gunstige meetmethode.

Die 3D schermen hebben dan wel een hogere vernieuwingsfrequentie van 120 Hz, maar ze hebben niet per se ook kortere reactietijden en inputlag. Bovendien heb je met 3D schermen eerder last van ghosting, doordat je frames elkaar 2x zo snel opvolgen. Nu zal je dat in de praktijk niet zo snel zien, doordat het allemaal extreem snel gaat, maar bij gelijke reactietijden zou je in een synthetische test bij een 120 Hz scherm veel vaker ghosting waarnemen dan bij een 60 Hz scherm.

Als je een snel scherm wil dat niet zo duur is als de 120 Hz schermen, dan zijn deze twee een goede keuze:

pricewatch: Iiyama E2472HD-B1
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1
afraca schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:16:
Onlangs heeft m'n 17" laptop scherm scharnier het begeven, wat betekent dat ik hem niet meer dicht kan doen. Dit was een spreekwoordelijke druppel en nu sta ik op het punt een 15.6" laptop aan te schaffen, en voor op m'n (studenten)kamer een monitor erbij.

Het zal op mijn studentenkamer m'n main scherm zijn voor m'n werkzaamheden. Hierbij behoren: 4 uur per week gamen op medium settings (m'n notebook is midrange), vele films kijken en hobby programmeren.

Het hoeft niet te gek te worden, 20" < monitor < 24"

1080p is schijnbaar tegenwoordig tha bomb... Als tweaker zie ik inderdaad liever 1920 * 1200, maar daar moet je flink voor lappen en is pas interessant bij >23" . Kortom, "1080p stemt mij tevré" (fonetisch grapje zowaar)

100-150 euro.

Ik was ondertussen uiteraard wat in de PW aan het graven, en ik zou het mijzelf best makkelijk kunnen maken. Vervullend in al mijner wensen, één die wij allen een warm hart toedragen, de pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 . En eigenlijk zie ik geen reden om hem niet te doen, totdat....
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235

Enige verschil is dat de bx2235 iets kleiner is, maar belangrijker, LED. De reviews zijn schaars (specifieker: zinnige reviews, niet die amazon review troep). In de PW geen reviews, maar 40 euro goedkoper, hij is flink wat lichter en uiteraard lager vermogen (niet interessant, betaal huur inclusief :P ) CCFL -vs- LED dus.
De BX2235 heeft iets betere kleurweergave en is iets sneller, maar als je kijkt naar het totaalplaatje is de P2370 denk ik toch de betere keuze. Als het niet om het energieverbruik te doen is zou ik overigens altijd eerder voor CCFL kiezen dan voor LED.
Xudonax schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:28:
Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een nieuw scherm omdat ik mijn huidige mismatch van schermen een beetje zat ben :)

Het belangrijkste is voor mij dat er meerdere (mini) DisplayPort aansluitingen op zitten zodat ik deze kan daisy-chainen aan mijn MacBook Pro (15" model uit 2010). Als er iemand is die mij nu al kan vertellen dat dit zeker niet gaat werken dan hoor ik het ook graag natuurlijk.

Ok, dan door naar de vragen die gesteld worden in de openingspost:
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?
    Op dit moment is het vooral internetten, tekstverwerken en gamen waarbij ik vooral met de laatste veel tijd kwijt ben. De bedoeling is echter dat ik het aan kan sluiten op mijn MacBook Pro waardoor ik ook een stuk fotobewerking zou willen doen.
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
    Schermen met een maximum afmeting van 22,5" zouden perfect zijn omdat ik die aan mijn huidige monitorstand kan vastzetten.
  • Welke resolutie had je in gedachte?
    Iets wat 16:10 is, 1680x1050 heb ik nu en ben ik tevreden mee, 1920x1200 zou ik ook geen nee tegen zeggen
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
    Omdat ik me nog aan het oriënteren ben is het budget nog niet helemaal zeker. Ik denk dat een maximum van €300 mooi is gezien mijn andere eisen.
  • Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
    In mijn Windows machine ligt een nVidia GTX285 (2x DVI) en een 8800GT (2x DVI) en in mijn MBP een nVidia GT330M (1x mini DisplayPort). De bedoeling is om twee van dezelfde schermen aan te sluiten op beide machines. Voor Windows zal dit dus 2x DVI zijn, en voor de MBP wil ik dit doen met DisplayPort daisy-chaining.
  • Gamen
    Ik stel geen eisen wat betreft inputlag, reactiesnelheid e.d. aan het scherm. Ik ben iemand die het al gauw goed vind als het beeld geeft waar het games betreft :)
  • Kleurintensieve applicaties
    Ik ben enigszins bezig met fotobewerking voor mijn hobby, en hierbij vind ik het wel fijn als de kleuren enigszins overeenkomen. Ik gebruik voor het bewerken van foto's Aperture 3. Ik stel voor de rest niets in aan kleurruimtes e.d. dus ik ga ervanuit dat de kleurruimte van mijn camera hier gebruikt word, en die is volgens de EXIF data sRGB. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog met een compact camera schiet, dus als het niet helemaal perfect is dan maakt dat niet uit. Het eindresultaat is (vrijwel) altijd digitaal.
  • Moet het scherm een VESA mount hebben?
    Dit is, naast de DP aansluiting, de enige harde eis. Ja, er moet een VESA mount opzitten, een 75mm of 100mm mount.
Wat betreft de andere gestelde vragen (3D ondersteuning, pivot, coating, ergnomoie etc) maakt het mij weinig tot niets uit.

Ik heb zelf al in de Pricewatch gekeken en kom hier een leuk aantal monitoren tegen die aan bijna alle eisen voldoen, alleen hebben ze zo te zien geen twee DisplayPort aansluitingen zodat ik ze niet kan daisy-chainen...
Ik denk dat je de combinatie van 16:10 en 2x DP 1.2 (oudere versies ondersteunen dat daisy-chainen niet) maar beter kan vergeten. Ik heb sowieso nog geen scherm gezien met 2x DP 1.2, laat staan dat dat een 16:10 scherm zou zijn (bijna alles is tegenwoordig 1920x1080, oftewel 16:9). Weet je overigens zeker dat je MBP een DP 1.2 poort heeft? Het zou namelijk ook 1.1 kunnen zijn.

Ook is gamen en fotobewerking een combinatie die niet echt goed samengaat, gamen en VESA-mount overigens ook niet. Een VESA-mount zie je vooral op zakelijke schermen, op game monitoren kom je het veel minder vaak tegen.

Overigens valt maar een derde van de monitoren die je aandraagt binnen je budget. De duurste 9 van die 24 zijn zelfs 3 tot ruim 10 keer zo duur als wat je budget toelaat.
japjaan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:59:
Ik ben al een poosje opzoek naar een vervanger voor mijn Samsung Syncmaster 245B. Vooral voor als straks Battlefield 3 uitkomt wil ik gewoon een snelle monitor die de kleuren mooi weergeeft.
Responstijd en input lag is dus wel erg belangrijk voor mij en ben er ook best gevoelig voor na jaren Counter-Strike te hebben gespeeld op CRT's.
Nu heb ik al een tijdje rondgekeken en iedereen zegt natuurlijk weer iets anders. Ik zit te twijfelen of ik een 120hz monitor zou kopen of niet. Wat denken jullie, is dit het geld waard voor games als BF3/CoD e.d.? Heb een GTX570 en i7 2600k met 8GB geheugen en een SSD schijf waar BF3 op komt.
Op hardware info komt de Iiyama ProLite E2472HD-B1 als beste gaming monitor eruit maar deze is helaas niet in hoogte verstelbaar, wat ik wel belangrijk vind (hier laat ik het niet vanaf hangen trouwens, als dit toch de beste keus is zet ik hem wel op een standaard oid)

Dus:

Waarvoor gebruiken: gaming
Afmeting: 23 of 24 inch
Resolutie: 1920x1080
Prijs: 200-350
Ik denk dat dit dan de interessantste drie schermen zijn:
pricewatch: Iiyama E2472HD-B1
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1
pricewatch: Acer GD245HQbid
Ook al Bezet schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:49:
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe monitor te kopen (ik kijk nog tegen CRT aan) maar ik ben er nog niet helemaal uit, wellicht dat de mesnen hier me kunne helpen met wat ervaringen.

basiseisen:
  • In hoogte verstelbaar en verticaal draaibaar, pivot is niet echt belangrijk.
  • Geschikt voor het spelen van spellen en kijken van films/tv
  • Prijs rond de € 150
  • minstens 21"
  • Liefst 16:10
Ik overweeg op het moment twee monitoren, de Samsung Syncmaster B2240W (LS22CBKMBV) en de BenQ G2200WT

Beide voldoen op zich aan mijn eisen, maar de beeldkwaliteit baart me toch wat zorgen, de verschillende reviews die ik gelezen heb zijn het niet echt met elkaar eens, de één heeft het over zware backlight bleeding bij de BenQ, de ander merkt er niets van. Vandaar mijn vraag aan jullie, zijn er hier mensen die ervaring hebben met één of beide van deze monitoren?
Ik kan van de Samsung alleen een test vinden bij Hardware.info, de resultaten daarvan vind ik nou niet bepaald overtuigend. De monitor is wel behoorlijk snel en zuinig, maar de kleurweergave, het contrast en de verticale kijkhoeken zijn echt waardeloos.

Van de BenQ kan ik helemaal geen reviews vinden bij één van de in de startpost genoemde reviewsites. Alle andere reviewsites hebben waardeloze beeldschermreviews.

Had je al gekeken naar de beeldschermen in de eerste tabel in de startpost? Vooral de pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 is denk ik wel een interessante monitor voor jou denk ik. Het is dan wel geen 16:10, maar je hebt alsnog meer pixels verticaal dan op de schermen die je zelf noemde. Eventueel gebruik je die extra ruimte in de breedte door je taakbalk verticaal aan één van de zijkanten te plaatsen, in plaats van dat je hem horizontaal onderin hebt staan.

Verder kan je met een breedte van 1920 pixels net twee dingen naast elkaar weergeven, met 1680 gaat je dat echt niet lukken.
Martinus schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:08:

Ook gekeken naar die nieuwe samsungs? Die zijn 23 en 27 inch. Ik vind die van 27 interessant. Maar geen idee of die werkt met nvidia. Ik kan net als jij maar 3 monitoren vinden. Ik vind dat mal, zeker omdat die samsung 560 minimaal kost.

Dus mijn vraag aan anderen: ik 27" 3d gamen. Prijs tot 700. Iemand een idee waar ik wat moet zoeken? Kan die samsung kopen, maar ben ik er dan? Heb een gtx280 ( kan natuurlijk ook beter) .
Heb ik ook het nvision nodig?
Erg moeilijk kan het niet zijn om iets te vinden, want er staan maar drie 27" schermen die 3D aankunnen in de Pricewatch en die kosten allemaal minder dan €700. Ik heb met geen van allen ervaring, dus ik zou als ik jou was gewoon kijken of ik van die schermen reviews kan vinden en dan afwegen wat voor jou de beste keuze is.

pricewatch: Acer HN274HBMIIID
pricewatch: Samsung S27A950D
pricewatch: Samsung Syncmaster T27A950
Waffle schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:25:
Ik was al een tijdje van plan om een lcd monitor aan te schaffen en zag vandaag dat ibood er één te koop heeft voor 150 euro. Is dit scherm wat ideaal of kan ik beter een ander type aanschaffen? Verder zijn de 3D monitoren nog niet echt richting mijn prijsklasse aan het gaan of wel? (Niet dat mijn laptop in staat is om dat te tonen, maar ik ben graag een beetje future proof).

Voornamelijk om hem aan te sluiten op mijn laptop, zodat ik een wat groter beeld heb. Als games speel ik veel simracing en dan staat een laptop in laptopstand altijd toch wel ver van het stuurtje af.

Minimaal 22".

Full HD of hoger

Ik had een maximum van 150 euro in gedachten, maar als het voor minder kan graag.

Overigens is de laptop een HP Compaq 8510w.

EDIT: Wel handig om het type monitor er even bij te zetten:
Philips 246EL2SBH
Enige wat ik kan vinden is een test op HWI, totaalplaatje is best aardig, maar de monitor is zo te zien wel behoorlijk traag en verder vallen vooral de horizontale kijkhoeken negatief op, die zijn echt waardeloos.

De pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 is dan een betere keuze denk ik.

offtopic:
Misschien ga ik zo nog verder, maar dan gooi ik dat wel in een nieuwe post, anders wordt deze post wel heel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Vooral de pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 is denk ik wel een interessante monitor voor jou denk ik.
Nou nee, die is namelijk niet in hoogte verstelbaar, voor mij toch wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook al Bezet schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:10:
Nou nee, die is namelijk niet in hoogte verstelbaar, voor mij toch wel een belangrijk punt.
Sorry, helemaal overheen gekeken, ik zat blijkbaar te slapen...

Misschien zijn deze twee iets:
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2335 (toch niet in hoogte verstelbaar, foutje in Pricewatch)
pricewatch: Dell Professional P2211H

Die zitten alleen wel allebei iets boven je budget, je komt dan al behoorlijk in de buurt van de prijs van de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H en die is echt veel beter. De U2311H is nog wel snel genoeg qua responsetijden om op te gamen en heeft geen last van inputlag. Voor films en TV kijken is die veel beter geschikt, want er zit een e-IPS paneel in, waardoor je een veel betere kleurweergave hebt en vooral veel betere kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net nog even twee tabellen toegevoegd aan de startpost in het onderdeel Kant en klaar advies. Eén voor 3D / 120 Hz beeldschermen en één voor 27" TN beeldschermen.

Ik zou jullie overigens ook willen verzoeken zoveel mogelijk van dat onderdeel gebruik te maken. Dat scheelt mij tijd met reageren en het scheelt jullie tijd met wachten op mijn reactie.

MonitorAansluitingenIk heb hemIk wil hemReviews en testsOpmerkingen
pricewatch: LG W2363DDVI
2x HDMI
1142HWI test
HWI review
Prad review (Duits)
pricewatch: Acer GD245HQbidVGA
DVI
HDMI
1639Prad review (Duits)
pricewatch: BenQ XL2410TVGA
DVI
HDMI
117HWI test
HWI review
Prad review (Duits)

MonitorAansluitingenIk heb hemIk wil hemReviews en testsOpmerkingen
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FHDVI
HDMI
2229HWI test
HWI review
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770HDComponent
Composite
VGA
DVI
HDMI
SCART
3139Prad review (Engels)
pricewatch: Iiyama ProLite B2712HDSVGA
DVI
HDMI
1421
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A350HVGA
HDMI
117
pricewatch: Asus VE278QVGA
DVI
HDMI
DisplayPort
426Prad review (Duits)
pricewatch: HP 2710m (WD119AA)VGA
DVI
HDMI
88Prad review (Duits)
pricewatch: Acer S273HLbmiiVGA
2x HDMI
720HWI test
HWI review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Kid Jansen schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:59:
[...]

Sorry, helemaal overheen gekeken, ik zat blijkbaar te slapen...

Misschien zijn deze twee iets:
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2335
pricewatch: Dell Professional P2211H
Is die Dell professional beter dan deze twee broertjes van Iiyama?
pricewatch: Iiyama ProLite B2206WS-1 (Zwart)
pricewatch: Iiyama ProLite B2206WS-1 (Zilver)

(Die Syncmaster ziet er trouwens helemaal niet in hoogte verstelbaar uit als ik zo eens naar de afbeeldingen kijk)

Die Ultrasharp ziet er wel goed uit, al is hij wat groot voor mijn bureau, maar met verzendkosten komt hij toch wel akelig dicht in de buurt van € 200,-

[ Voor 5% gewijzigd door Ook al Bezet op 07-07-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die BX2335 is inderdaad ook niet in hoogte verstelbaar, blijkbaar moet je ook nog bij ieder scherm op de website van de fabrikant kijken om te zien of de specificaties in de Pricewatch wel kloppen...

Die iiyama komt best aardig uit de test van Hardware.info, gemiddeld genomen beter dan de P2211H.

Maar in de review van Prad krijgt die iiyama maar 2 van de 5 sterren. Ik denk eerlijk gezegd dat de P2211H toch beter is.

De UltraSharp is al helemaal een mooi scherm, die heeft op HWI ook een Silver award en komt een stuk beter uit de tests dan de P2211H en de B2206WS. Meer reviews van de U2311H zijn te vinden in de startpost van dit topic, of in de startpost van [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook nog even de Hazro HZ27WC toegevoegd aan de startpost. Het is jammer dat er geen resellers in Nederland, België of Duitsland zitten, maar als je het geen probleem vindt om hem uit Engeland te laten komen is het een erg interessante monitor voor die prijs.

Hij heeft dan wel een heel erg karige featureset, maar hij is aan de andere kant wel ruim 20% goedkoper dan de al erg goed geprijsde U2711.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rick-Jan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:33:
Zit toch nog steeds te twijfelen overeen nieuwe monitor:
heb nu net een jaar de samsung syncmaster b1930 met een 1366*768 resolutie.
heb in mijn PC een ATi Radeon HD 5970, en die hoeft echt geen moeite te doen om bij de games die ik speel vloeiend te laten lopen. gebruik mijn pc voor gamen dus, films kijken, en veel internetten (veel vensters open)
is het waard om een andere monitor te kopen?

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)- Heb nu 18,5 inch, denk aan 22-23 inch.
Welke resolutie had je in gedachte?- 1920*1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)- niet meer dan 180 euro.

Design vind ik ook belangrijk vind de pricewatch: Samsung Syncmaster BX2335 bijvoorbeeld erg mooi.
Die BX2335 kan ik weinig over vinden, dus geen idee of dat een goed scherm is. De BX2350 is wel het één en ander over te vinden en die past precies binnen je budget:

HWI test
HWI review
Prad review (Duits)
denikids schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:59:
gamen
23.5inch? (24)
1920*1080
200-250 euro
Aanvullende vragen

HD6770
displayport, DVI, HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
HDMI of displayport. (DVI is al bezet)
ik heb nu de syncmaster 2433BW aangesloten via DVI, en een 19inch akai maar dit is eigenlijk een TV en het beeld trilt behoorlijk waar je wel eens hoofdpijn van gaat krijgen als je er lang naar kijkt.
gamen
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz

Monitor als TV gebruiken
alleen, hooguit met zn tweeen die dan op mn schoot zit?
daar is voorlopig mn akai dingetje voor, maar zou leuk zijn als er een extra HDMI poort op zit voor mijn playstation.
ja
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
lijkt me een leuke toevoeging, niet verplicht
hoogte verstelbaar en kijkhoek verstelbaar(dus dat je stukje naar achter kan klappen zeg maar)

Ook graag eentje met IPS paneel als dat kan.
120 Hz IPS bestaat (nog) niet. Overigens kan 24" 120 Hz TN al niet voor €250. Je komt dan of bij de pricewatch: LG W2363D uit, wat een 23" scherm is, of bij de pricewatch: Acer GD245HQbid. Welke meteen een stuk boven je budget ligt (tenzij je bij Amazon.de bestelt).

Wil je IPS, dan is het enige interessante scherm voor jou de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H. De pricewatch: LG IPS236V en pricewatch: LG Flatron IPS231P hoor ik erg wisselende dingen over. Alle drie laten overigens nog wat ruimte over in je budget.

De pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 is meteen een stuk duurder, dan moet je je budget bijna verdubbelen. Je zou kunnen wachten op de U2412M, de opvolger van de U2410. Die is waarschijnlijk vanaf introductie meteen al goedkoper dan de U2410 (wat overigens ook wel mag met die verschillen...)

Ik zou als ik jou was de pricewatch: Acer GD245HQbid bij Amazon.de bestellen, dat lijkt mij de beste optie. Als je niet bij Amazon.de wil bestellen zou ik voor de pricewatch: LG W2363D gaan.
Jellinek schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:43:
Ook ik zoek iets nieuws omdat de backlighting van mijn 226BW (buiten garantie onderhand) een aantal minuten knippert als ie (cold) aangezet wordt. Het duurt steeds langer en af en toe hoor ik een erg hoge toon als ie uitstaat maar wel ingeprikt. Die zal dus binnenkort wel komen te overlijden :|

De vragen:

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Vooral games, waarvan zeer weinig shooters en al helemaal niet competitief. In de toekomst werken aan foto's wanneer ik een behoorlijke camera heb (ik verwacht dat een scherm toch wel 5 jaar meegaat).
Wat voor afmetingen had je in gedachte? ~24". Wat groter/kleiner kan indien verder prima specs.
Welke resolutie had je in gedachte? Liefst 1920x1200 hoewel die tegenwoordig ernstig zeldzaam zijn en het dan misschien maar 1080 moet worden.
Wat mag het allemaal gaan kosten? ~350 euro, minder mag altijd

Welke videokaart heb je in je systeem zitten? 560Ti 1GB
Welke aansluitingen zitten daar op? DVI / Mini-HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? whatever works
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? Nee

Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Ik speel weinig shooters of andere spellen waarbij split-second reacties vereist zijn, maar vooral rts/rpg. Echter zit ik niet te wachten op ghosting als ik mijn camera snel draai in welk spel dan ook. Ik wil het niet duidelijk merken maar heb eigenlijk geen idee vanaf wanneer dat echt merkbaar is. Getalletjes roepen is dan ook moeilijk. Hetzelfde geldt voor input lag, geen idee of ik er gevoelig voor ben en vanaf wanneer het irriteert. Mijn ouwe 226BW voldoet in ieder geval prima op deze vlakken (niet gek want TN met theoretische 2ms), verder heb ik geen referentiemateriaal.

We hebben het alleen maar over amateurwerk qua fotobewerking. Ik zou mijn scherm wel willen (laten?) calibreren als ik echt met foto's aan de gang ga. Tot die tijd maar op het oog mbv zo'n dvd/oprogramma.

Monitor als TV gebruiken
Ik zal geen console aansluiten, wel hier en daar films/series kijken (met max 2-3 pers.)

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?: Niet nodig.
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot): Nee.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?: Mat, glossy is een dealbreaker.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?: Moet goed in hoogte verstelbaar zijn en een paar graden naar voren kunnen kantelen

Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie):
Een behoorlijke garantie is een pré. Ik begrijp dat de Wet Kopen op Afstand me een probeer-tijd van een week geeft, dat is al iets om problemen direct na levering op te kunnen lossen als de garantie niet afdoende is (pixels, grijs dat groen/roze is, niet uniforme helderheid) maar niet alle problemen doen zich voor in week 1 voor zover ik weet.

De inputlag van de U2410 vind ik wel meevallen, de getallen in de Standard modus verschillen per review (ik kwam zelf uit op 23 ms), maar in de Game modus zou het rond de 14 ms moet liggen, wat een prima waarde is.

Ghosting valt ook wel mee, ik kon het zelf in ieder geval niet met het blote oog waarnemen. Met m'n digitale camera was het wel waarneembaar, maar met een digitale camera kan je bij elk scherm ghosting vastleggen, zelfs bij die extreem snelle 120 Hz schermen.

Er zijn meerdere mensen die in de Topicreeks: [TFT] Dell UltraSharp Serie hebben laten weten dat er prima valt te gamen op de U2311H, U2410 en U2711.

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik toch eerder aan de U2410, of misschien de U2412M, dan aan een snel TN scherm. Voor RPG/RTS is dat gewoon niet nodig, terwijl je met fotobewerking en films/series kijken wel heel erg profiteert van een IPS paneel.

Als je de U2410 te duur vindt en niet wil wachten op de U2412M zou je eventueel ook nog voor de pricewatch: HP ZR24w kunnen gaan, maar ik geef de voorkeur aan één van die andere twee (onder andere omdat ik met beide Dell schermen ervaring heb).

Voordeel van Dell UltraSharp schermen is ook dat ze een erg goede garantie hebben: 3 jaar pick-up & return en 1 hot subpixel is genoeg om hem om te laten ruilen.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:00:
Hallo allemaal,
Welke monitor kunnen jullie mij aanraden??

PC gaming (binnenkort BF3)
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
22"
1920*1080
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
150 euro

•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
msi 6950
◦Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
1 scherm

Voor de rest geen eisen.
Ik ben gewoon op zoek naar een scherm met een goede prijs/kwaliteit.
Ben fan van Samsung (ook de tv van), maar is geen must.
Wat dacht je van één van deze schermen? (zie ook de eerste tabel in de startpost bij Kant en klaar advies)

pricewatch: Samsung Syncmaster BX2231
pricewatch: Samsung Syncmaster P2250
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370
blehz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:41:
Ik heb al een tijdje dit scherm in mijn wenslijst staan:
pricewatch: HP Compaq LA2405WG

Nu vraag ik me toch af of dit wel degelijk is om op te gamen.

Ik wil een 1920x1200, 24" scherm, geen FullHD. Ik ben programmeur dus ik kan die extra pixels wel gebruiken.

Is dit aan te raden om op te gamen (casual gamer) of is er een ander scherm aan te raden voor ongeveer dezelfde prijs?
Het oog wil hier ook wat kwa behuizing, dus zwarte/lelijke schermen zoals die Samsung zijn geen kandidaten.
Er mag wel wat wit/grijs/zilver in komen.
Het ziet er naar uit dat het niet echt een snel scherm is als je naar de resultaten kijkt van de test van HWI. Alleen van wit naar zwart (fall) en lichtgrijs naar donkergrijs is hij snel, de andere kant op is hij erg traag en daardoor is hij bij de combinaties ook behoorlijk traag. Verder zijn de kleurweergave, de verticale kijkhoeken en het contrast ook niet echt om over naar huis te schrijven.

De pricewatch: Fujitsu B24W-5 ECO ziet er al beter uit, maar die is wel meteen een stuk duurder.

Voor de rest is er niet echt wat met een design dat niet op dat van de pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW lijkt.
geertvduin schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:35:

Wat is je budget en waarom wil je per se LED backlighting? Vanwege het energieverbruik?
AcidBanger schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:36:
Hey allemaal,

Ik heb 4 schermen op het oog en ik kan niet echt kiezen graag wat hulp a.u.b. ! :D
Ik ben op zoek naar een scherm om te gamen.
Ik wil een full HD resolutie of hoger.
27 Inch scherm.
En ik gebruik hem als primair scherm heb toch geen ruimte voor een tweede.
En ik heb 2x 5770 Saphire 1024MB in crossfire. deze hebben DP HDMI DVI VGA ( het liefst alles via HDMI )
Ik wil max iets van 350,- uitgeven

VE278Q
VK278Q
S27A550H
S27A350H
http://tweakers.net/price...0679;266597;268191;280678

Garantie boeit me niet echt en vooraf bekijken ook niet.
Waarom niet de pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH? Omdat die ouder is? Op HWI komt die erg goed uit de test. Die twee Samsung schermen die je noemt zijn nog behoorlijk nieuw en daar is nog steeds erg weinig over te vinden. Het is dus lastig om te zeggen of die goed zijn voor gamen.

De pricewatch: Acer S273HLbmii is overigens ook erg snel, die zou ook prima geschikt moeten zijn om op te gamen.
Slckaer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:00:
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Films en Games en HD zenders via schotel met receiver
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 27-32" Mijn zit afstand voor Games is 80cm en mijn zit afstand voor films is 2.5m
Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200, allebei is prima
Welke videokaart heb je in je systeem? MSI GTX465 met 2x DVI poorten
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel? Geen voorkeur, meestal vind ik het design van Samsung schermen/tv's erg mooi.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? Nee
Wat mag het allemaal gaan kosten? Rond de 300-400 euro

Ik pieker nog of ik 27 of 32 inch moet nemen. Wanneer ik games speel is 32" op 80cm te groot en 27" op 2.5m voor films een beetje aan de kleine kant.

Daarnaast vraag ik me af om misschien een TV aan te schaffen met 100 Hz. Is het beeld op een Full HD TV even scherp als op een monitor?

De volgende monitoren heb ik in mijn gedachten:
  1. pricewatch: Samsung Syncmaster P2770HD
  2. pricewatch: Samsung UE32D5000
  3. pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
De Dell monitor is iets aan de prijzige kant maar daar tegenover staat hogere resolutie. (die ik niet echt nodig heb), betere kleurweergave en meer energieverbruik als minpunt.

Ik zou over het volgende graag advies willen:
  • Monitor of TV?
  • 27 of 32" ?
Als je er niet normaal op hoeft te werken (dingen met tekst), maar er alleen maar films/series op kijkt en games op speelt denk ik dat je beter af bent met een TV dan met een monitor. Die pricewatch: Samsung UE32D5000 lijkt me dan een prima optie. Als je ook nog andere TV's in gedachte had en je twijfelt welke je het beste kan kopen zou je ook de topics in LCD, Plasma & Projectie kunnen bekijken (van veel populaire productseries is daar wel een apart topic te vinden). Met vragen kan je denk ik ook beter daar terecht.
drumstickNL schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:38:
Als iemand mij kan helpen met het maken van een keuze, dat zou echt super zijn!

Games en ander algemeen gebruik.
27 inch, na 24 inch te hebben gehad is 27" toch wat fijner. (Persoonlijk)
Veel zolang het maar niet absurd gaat worden. (900+)

Dual-screen setup.

Ja.
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Bij voorkeur minder dan 33ms

Ja maar dit is niet het hoofdgebruik van de monitor dus lees het maar als een nee. :P
Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie?
Puur privé gebruik.

Monitor als TV gebruiken
Nee, ik wil absoluut geen TV/Monitor!
Nee.

Nope.
Moet kantelbaar zijn, hoogte verstelbaarheid is niet persé vereist.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Zwart. (Dus niet met rood erbij zoals de Samsungs)

Momenteel heb ik de HP 2710m op het oog. (De 2711x lijkt me beter maar die komt niet naar de EU?)

En ik heb al een Samsung P2770 gehad maar die heb ik retour gedaan. (Te weinig feature's/lijkt teveel op een TV/ lelijke vormgeving)
Wat houdt dat "ander algemeen gebruik" precies in? Aangezien je budget het toch ruimschoots toelaat zou ik zelf denk ik voor de Dell U2711 of Hazro HZ27WC gaan, daar kan je ook prima op gamen en voor normaal gebruik is het op die hogere resolutie echt veel fijner werken.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:31:
Games en alledaagse dingen(youtube,tweakers etc)
22 inch
1920x1080
€100-125( mag natuurlijk altijd er een paar euro erboven ;) )
Ik denk dat één van deze schermen wel iets voor je is:
pricewatch: LG W2343T-PF
pricewatch: LG Flatron W2261VP-PF
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2231
pricewatch: Iiyama ProLite E2208HDS-2
runnershigh schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:08:
Office, internet, fotobewerking, zowel privé als professioneel.
Fotobewerking m.b.v. Adobe Lightroom en Photoshop is voor de productcatalogus van een webwinkel, voor mijn eigen digitale album en af en toe een afdruk om op te hangen of weg te geven. Geen professioneel drukwerk. Niet voor gamen of video kijken.

Wat voor afmetingen had je in gedachten?
Ongeveer 23-24 inch. Groter mag ook. ;-)

Welke resolutie had je in gedachten?
Liefst 1920x1200. Eventueel 1920x1080.

300-400 euro, afhankelijk van formaat / kwaliteit.
Bonuspunten voor audio, usb, cardreader, naast DVI ook HDMI, dan mag het ook iets meer kosten.

Ergonomie
In hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar i.v.m. gebruik door meerdere personen van ongelijke lengte. Kijkhoek geschikt voor 2 personen. Verder geen spiegelend scherm. Het valt me op dat in de Pricewatch niet kan worden geselecteerd op dit kenmerk.

Energie
Energieverbruik zeker niet hoger dan huidige monitor (55W) en als het even kan een stuk minder. Met name deze eis beperkt de keuze in hoge mate, heb ik gemerkt. Vreemd overigens dat dit kenmerk niet standaard wordt meegenomen in vergelijkingstabellen, zelfs niet die van Kid. (Verder zeer gewaardeerd!)

Ik heb het nodige gelezen aan forumberichten en reviews, en kwam uit op de Dell Ultrasharp serie. Vanwege het stroomverbruik valt de U2410H helaas af, want dat lijkt me verder een prachtig scherm. Blijft over de U2311H, die deze maand bij Dell ook nog eens in de aanbieding is voor 183 ex BTW.

Voornaamste reden van twijfel is de komst van de nieuwe Dell Ultrasharp monitoren. Dan komt misschien de U2412M in aanmerking. Hoe zou die zich kwalitatief verhouden tot de U2311H? En wat is de verwachting qua prijs? Levertijd?

Beste Kid, wat is jouw advies? Nu de U2311H kopen, wachten op de U2412M, of komt er nog een andere monitor in aanmerking?
Om even halverwege je post in te haken, ik zet het energieverbruik niet in die tabellen als ik het niet zelf gemeten heb. De reden daarvoor is dat de ene fabrikant het veel te gunstig rekent en de andere fabrikant veel te ongunstig (waaronder Dell). Dell meet bijvoorbeeld het energieverbruik met de helderheid maximaal bij een wit scherm, met een soundbar aangesloten op maximaal volume en alle USB-poorten in gebruik.

Bij een helderheid van 120 cd/m² verbruikt de U2410 ongeveer 45 W, bij de U2412M is dat ongeveer 18 W, zonder gebruik te maken van de USB-poorten en zonder een soundbar aan te sluiten.

De U2410 kan dus gewoon qua energieverbruik, tegen de tijd dat je boven de 55 W uitkomt zit je ook boven de 150 cd/m² en zo hoog heb je over het algemeen niet nodig. Dan kan je beter zorgen dat je omgeving donkerder is, want voor professionele fotobewerking wordt eigenlijk altijd 120 cd/m² aanbevolen.

Zowel de U2410 als de U2412M heeft een 4 poorts USB 2.0 High Speed hub. Beide hebben standaard geen audio, maar wel de mogelijkheid om een optioneel verkrijgbare soundbar aan te sluiten.

De U2412M mist overigens wel een aantal dingen ten opzichte van de U2410:

[list]• Wide color gamut
• 1x DVI-D, HDMI, component en composite aansluitingen (je hebt alleen 1x DVI, DisplayPort en VGA)
• xD/SD/MS/MMC card reader
• 1:1 pixel mapping (i.p.v. fill, aspect en 1:1 krijg je 16:10, 4:3 en 5:4, dus alleen geforceerd aspect)
• Picture-in-picture / picture-by-picture

Het hangt er een beetje vanaf wat de prijs van de U2412M gaat doen, maar die zal naar verwachting bij introductie niet veel lager zijn dat wat de U2410 kost, terwijl je wel behoorlijk inlevert qua featureset. Ik denk dat je dus het beste gewoon voor de U2410 kan gaan. Te meer ook omdat de U2211H, U2212HM, U2311H, U2312HM en U2412M allemaal gebruik maken van het goedkopere e-IPS, terwijl er in de U2410 een high-end H-IPS paneel wordt gebruikt.

Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik de U2412M nog niet echt getest heb en met die andere vier e-IPS schermen heb ik helemaal geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Bedankt Kid, ik ga nu voor een Ultrasharp. :)

Maar ik zit te denken of die het dubbele bedrag wel waard is.

[ Voor 41% gewijzigd door ArmouredSPony op 08-07-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt 78% meer pixels, veel betere kijkhoeken en een veel betere kleurweergave, ik vind daarom zelf van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Bekijk deze monitor is

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/v/v6lk3d.jpg

Hier een Revieuw over deze monitor en de Samsung
http://www.overclock.net/...70v-bf-review-thread.html

Ik heb deze gisteren binnen gekregen en ik kan jullie vermelden een super monitor is het.
Dus het overwegen waard dacht ik zo, hij is ook nog eens mooier dan de Samsung met dat gladde er allemaal omheen, en de LG heeft een ingebouwde voeding plus hij kan ook nog eens aan de wand.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
Kid Jansen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:31:

Bij een helderheid van 120 cd/m² verbruikt de U2410 ongeveer 45 W, bij de U2412M is dat ongeveer 18 W, zonder gebruik te maken van de USB-poorten en zonder een soundbar aan te sluiten.

De U2410 kan dus gewoon qua energieverbruik, tegen de tijd dat je boven de 55 W uitkomt zit je ook boven de 150 cd/m² en zo hoog heb je over het algemeen niet nodig. Dan kan je beter zorgen dat je omgeving donkerder is, want voor professionele fotobewerking wordt eigenlijk altijd 120 cd/m² aanbevolen.
Dank voor je reactie. Terecht dat je de U2410 betrekt, met dit energieverbruik komt hij toch net in aanmerking. Het verbruik zal bij optimale calibratie en goede lichtomstandigheden vergelijkbaar zijn met mijn huidige Samsung 205BW. Die staat in de boeken voor 55 W, in de praktijk is het steeds iets minder. Maar de 18 W van de U2412M steekt daar met kop en schouders bovenuit en dat is voor mij wel een erg belangrijk punt.
Zowel de U2410 als de U2412M heeft een 4 poorts USB 2.0 High Speed hub. Beide hebben standaard geen audio, maar wel de mogelijkheid om een optioneel verkrijgbare soundbar aan te sluiten.
Perfect!
De U2412M mist overigens wel een aantal dingen ten opzichte van de U2410:

[list]• Wide color gamut
• 1x DVI-D, HDMI, component en composite aansluitingen (je hebt alleen 1x DVI, DisplayPort en VGA)
• xD/SD/MS/MMC card reader
• 1:1 pixel mapping (i.p.v. fill, aspect en 1:1 krijg je 16:10, 4:3 en 5:4, dus alleen geforceerd aspect)
• Picture-in-picture / picture-by-picture
Het zal voor anderen anders zijn, maar voor mij zijn deze punten ondergeschikt aan het grote verschil in energieverbruik. Ik ga ervan uit dat de U2412M t.o.v. mijn 20" TN paneel al een enorme vooruitgang qua beeldkwaliteit geeft: formaat, resolutie, e-IPS. Dan heb ik liever 3x zo weinig stroomverbruik dan een nóg iets betere beeldkwaliteit.

Verder lees ik in je review dat de U2410 na inschakelen 10 seconden nodig heeft voor hij beeld geeft. Daar ga ik me enorm aan ergeren. Of zit er een knop op het scherm om hem in standby te zetten i.p.v. uit?
Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik de U2412M nog niet echt getest heb en met die andere vier e-IPS schermen heb ik helemaal geen ervaring.
Nog niet echt getest ... je hebt hem dus wel?? :) Ik ben erg benieuwd naar je eerste indruk.

Wat verder nog meespeelt, hebben we het over een levertijd (in NL) van enkele weken of kan het nog maanden duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

MiskentTalent schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:19:
Bekijk deze monitor is

[afbeelding]

Hier een Revieuw over deze monitor en de Samsung
http://www.overclock.net/...70v-bf-review-thread.html

Ik heb deze gisteren binnen gekregen en ik kan jullie vermelden een super monitor is het.
Dus het overwegen waard dacht ik zo, hij is ook nog eens mooier dan de Samsung met dat gladde er allemaal omheen, en de LG heeft een ingebouwde voeding plus hij kan ook nog eens aan de wand.
Dat ziet er tof uit, is de monitor kantelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
runnershigh schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:40:
Dank voor je reactie. Terecht dat je de U2410 betrekt, met dit energieverbruik komt hij toch net in aanmerking. Het verbruik zal bij optimale calibratie en goede lichtomstandigheden vergelijkbaar zijn met mijn huidige Samsung 205BW. Die staat in de boeken voor 55 W, in de praktijk is het steeds iets minder. Maar de 18 W van de U2412M steekt daar met kop en schouders bovenuit en dat is voor mij wel een erg belangrijk punt.
Het blijkt geen 18, maar 20 W te zijn, er zit bij die helderheid dus een factor 2,25 tussen het energieverbruik van de U2410 en dat van de U2412M.
Het zal voor anderen anders zijn, maar voor mij zijn deze punten ondergeschikt aan het grote verschil in energieverbruik. Ik ga ervan uit dat de U2412M t.o.v. mijn 20" TN paneel al een enorme vooruitgang qua beeldkwaliteit geeft: formaat, resolutie, e-IPS. Dan heb ik liever 3x zo weinig stroomverbruik dan een nóg iets betere beeldkwaliteit.
Hoe goed de U2412M precies is weet ik nog niet. Eigenlijk wil ik ook nog een nieuwe colorimeter, of misschien zelfs een spectraalfotometer kopen, want ik vind die DataColor Spyder 3 Elite niet nauwkeurig genoeg.
Verder lees ik in je review dat de U2410 na inschakelen 10 seconden nodig heeft voor hij beeld geeft. Daar ga ik me enorm aan ergeren. Of zit er een knop op het scherm om hem in standby te zetten i.p.v. uit?
Nope, hij kan alleen maar uit. De U2410 is daar inderdaad echt enorm traag mee. De u2711 is al iets sneller en de U3011 is nog iets sneller, ze hebben het dus bij ieder nieuw scherm iets verbeterd.

De U2412M is een heel stuk sneller:
Uitschakelen - zonder vertraging
Inschakelen - 2.8 seconden op DisplayPort
Uit stand-by komen - 2.8 seconden op DisplayPort

Wisselen van input moet ik nog testen.
Wat verder nog meespeelt, hebben we het over een levertijd (in NL) van enkele weken of kan het nog maanden duren?
Paar weken, zeker geen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
Hartelijk dank voor alle info, ik weet genoeg, ik wacht op de U2412M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Laatst online: 26-08 21:53
Hoe weet je dat het een paar weken zal zijn?
Ik wou net een U2410 kopen maar als het kwestie van weken is (en de prijs is ongeveer hetzelfde), dan wacht ik wel ff :D

edit: ik lees net dat het een 1080p scherm wordt? Dan toch maar voor de U2410 gaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door blehz op 10-07-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt geen 1080p scherm, dat was foute informatie, het wordt gewoon weer 1920x1200 (en ja dat weet ik zeker, want ik heb er hier één voor m'n neus staan).

Dat het een paar weken zijn weet ik doordat ik dan m'n review pas mag plaatsen en die mocht ik plaatsen bij release. Ik weet het nog wel iets specifieker, maar dat ga ik nog niet verklappen (daar krijg ik namelijk gezeik mee).

Overigens is de U2412M echt niet overal beter in dan de U2410, sterker nog, het is eerder andersom, met als enige uitzondering energieverbruik. Als de prijs van die twee gelijk is, dan geeft de U2410 echt veel meer bang for your buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
drumstickNL schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:07:
[...]

Dat ziet er tof uit, is de monitor kantelbaar?
Ja hoor naar achteren zeg maar, ik zou hem iedereen aanbevelen, het is gewoon een geweldig scherm voor dat geld, zit ook nog een afstandsbediening bij voor diverse instellingen, en ingebouwde voeding, en hij kan ook nog eens aan de wand :P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

een afstandsbediening
Ik merk al dat het de dell gaat worden.

Ik wil dus absoluut geen tv. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
drumstickNL schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:03:
[...]

Ik merk al dat het de dell gaat worden.

Ik wil dus absoluut geen tv. :P
Nee er zit geen Tuner in, je kan tussen de inputs van het scherm switchen en Aspectratio veranderen Brightnness hoger of lager enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Order geplaatst, ik laat wel even een korte review achterlaten als ik 'm krijg.

Bedankt Miskent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drumstickNL schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:01:

Ik blijf erbij dat de U2711 de meerprijs zeker waard was geweest, maar okee. Veel plezier met je nieuwe monitor.

Overigens, voor de mensen die wachten op de U2412M, of erover nadenken een U2711 of een Hazro HZ27WC te kopen, kijk ook eens naar de twee nieuwe Samsung S-PLS schermen:

Kid Jansen in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic -..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Goedendag,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw scherm voor mijn pc.
Heb op dit moment een 22" iiyama ProLite E2201W-B2 staan maar ben er toch niet helemaal happy meer mee.

Als ik bijvoorbeeld bij me vader zijn laptop kijk ziet er allemaal veel kleurrijker en helderder uit. Dit zou ik graag ook willen alleen heb ik geen idee of ik dat verschil ga zien.
Belangrijkste vind ik dat ik er goed op kan gamen. Qua maat zat ik te denken aan 24" om HD formaat beter uit te laten komen. Ik zit best wel dicht bij (50cm).

Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?
Hier zit ik echt over te twijfelen ga ik hier voordeel aan hebben bij het gamen?

Gamen voornaamst. Daarna films.
24" inch
1920x1080 Full HD
+- E300.-
Ati radeon 5750. Word binnenkort vervangen
HDMI
1 Scherm
Max 2 ms.
Altijd alleen.
Nee
Nee

Zelf zat ik te denken aan Iiyama prolite e2473hd-b1 of Acer GD245HQbid maar graag hoor ik jullie advies ook in verband met de vernieuwingsfrequentie.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragonm8 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:46:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw scherm voor mijn pc.
Heb op dit moment een 22" iiyama ProLite E2201W-B2 staan maar ben er toch niet helemaal happy meer mee.

Als ik bijvoorbeeld bij me vader zijn laptop kijk ziet er allemaal veel kleurrijker en helderder uit. Dit zou ik graag ook willen alleen heb ik geen idee of ik dat verschil ga zien.
Belangrijkste vind ik dat ik er goed op kan gamen. Qua maat zat ik te denken aan 24" om HD formaat beter uit te laten komen. Ik zit best wel dicht bij (50cm).

Hier zit ik echt over te twijfelen ga ik hier voordeel aan hebben bij het gamen?

Gamen voornaamst. Daarna films.
24" inch
1920x1080 Full HD
+- E300.-
Ati radeon 5750. Word binnenkort vervangen
HDMI
1 Scherm
Max 2 ms.
Altijd alleen.
Nee
Nee

Zelf zat ik te denken aan Iiyama prolite e2473hd-b1 of Acer GD245HQbid maar graag hoor ik jullie advies ook in verband met de vernieuwingsfrequentie.
Bedoel je niet toevallig de pricewatch: Iiyama E2472HD-B1 of pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1? Welke videokaart gaat die 5750 vervangen?

Zowel die twee iiyama's als die Acer zijn prima schermen om op te gamen. Maar wil je echt voordeel van die Acer hebben dan moet je wel veel snelle games spelen, gevoelig zijn voor lage framerates en ghosting en ook een goede videokaart hebben. Het is zonde als je scherm 120 Hz aan kan en videokaart amper boven de 60 fps uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragonm8 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:46:
Wat voor laptop is dat eigenlijk? Ik ken maar 2 laptops onder de €1000 welke mogelijk een beter beeld geven dan een budget-desktopmonitor.
Lees eens http://www.anandtech.com/...w-our-first-look-at-120hz.
Je budget laat wel IPS toe, wat een grote verbetring is tov TN. Je komt dan als snel bij de U2311, of een van de LG IPS schermen uit. Maar ik geloof dat de dell toch iets beter was

De acer in jouw post zou ik niet nemen: de IPS schermen zijn veel beter en niet veel duurder. Of de 120hz schermen het waard zijn moet je zelf beslissen, maar persoonlijk zou ik daar niet het dubbele uitgeven aan iets wat bovendien een TN scherm is...

Edit: ahh kid hierboven heeft een andere mening :P Maar ik het niet beter om een IPS scherm te nemen, ik hoor namelijk nooit negatieve ervaringen over de hoge input lag van IPS schermen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zelf met dat budget ook altijd voor IPS gaan, maar je hebt altijd mensen die dat niet snel genoeg vinden. Ik hoor zelf ook nooit negatieve ervaringen over de inputlag van IPS schermen, maar dat zal wel komen doordat de mensen die weten dat ze er gevoelig voor zijn vaak opzettelijk geen IPS kopen en de mensen die er totaal geen verstand van hebben kopen eigenlijk altijd TN en weten waarschijnlijk niet beter.

Aan de andere kant heb ik op geen van de schermen die ik tot nu toe getest heb een dermate hoge inputlag gezien dat gamen niet mogelijk is. Ook ghosting valt wel mee, wel iets meer dan op TN, maar het verschil is niet zo groot. En zelfs op 120 Hz TN schermen heb je nog steeds ghosting, het is dan alleen vrijwel onmogelijk met het blote oog te zien, maar je kan het wel vastleggen met een beetje knappe camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
drumstickNL schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:01:

Je krijgt er echt een hele goede monitor die LG E2770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Bedankt voor jullie reactie. Ik zal nog een beetje toelichten.
Kid Jansen schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:05:
[...]

Bedoel je niet toevallig de pricewatch: Iiyama E2472HD-B1 of pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1? Welke videokaart gaat die 5750 vervangen?

Zowel die twee iiyama's als die Acer zijn prima schermen om op te gamen. Maar wil je echt voordeel van die Acer hebben dan moet je wel veel snelle games spelen, gevoelig zijn voor lage framerates en ghosting en ook een goede videokaart hebben. Het is zonde als je scherm 120 Hz aan kan en videokaart amper boven de 60 fps uitkomt.
Klopt heb hier een foutje gemaakt. Ik bedoelde de Iiyama E2473HDS-B1
Welke videokaart is mij nog niet bekend. Ik ga waarschijnlijk een compleet nieuw systeem kopen, maar wacht nog even op te resultaten van de hexacore procesoren van AMD.

Voornaamste spel genre dat ik ga spelen zijn schooters. En op dit moment richt ik me sterk op Battlefield 3
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:06:
[...]
Wat voor laptop is dat eigenlijk? Ik ken maar 2 laptops onder de €1000 welke mogelijk een beter beeld geven dan een budget-desktopmonitor.
[...]
Lees eens http://www.anandtech.com/...w-our-first-look-at-120hz.
[...]
Je budget laat wel IPS toe, wat een grote verbetring is tov TN. Je komt dan als snel bij de U2311, of een van de LG IPS schermen uit. Maar ik geloof dat de dell toch iets beter was

De acer in jouw post zou ik niet nemen: de IPS schermen zijn veel beter en niet veel duurder. Of de 120hz schermen het waard zijn moet je zelf beslissen, maar persoonlijk zou ik daar niet het dubbele uitgeven aan iets wat bovendien een TN scherm is...

Edit: ahh kid hierboven heeft een andere mening :P Maar ik het niet beter om een IPS scherm te nemen, ik hoor namelijk nooit negatieve ervaringen over de hoge input lag van IPS schermen.
Laptop van mijn vader is Acer 7520. In mijn ogen geeft die al mooier beeld dan mij huidige Iiyama.

120hz is mooi maar dacht ergens gelezen te hebben dat het juist met hele snelle games ook nadeel kan geven. Wat precies ben ik even wijd. EDIT: of is dit toevallig ghosting waar je het later over heb?
Kid Jansen schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:17:
Ik zou zelf met dat budget ook altijd voor IPS gaan, maar je hebt altijd mensen die dat niet snel genoeg vinden. Ik hoor zelf ook nooit negatieve ervaringen over de inputlag van IPS schermen, maar dat zal wel komen doordat de mensen die weten dat ze er gevoelig voor zijn vaak opzettelijk geen IPS kopen en de mensen die er totaal geen verstand van hebben kopen eigenlijk altijd TN en weten waarschijnlijk niet beter.

Aan de andere kant heb ik op geen van de schermen die ik tot nu toe getest heb een dermate hoge inputlag gezien dat gamen niet mogelijk is. Ook ghosting valt wel mee, wel iets meer dan op TN, maar het verschil is niet zo groot. En zelfs op 120 Hz TN schermen heb je nog steeds ghosting, het is dan alleen vrijwel onmogelijk met het blote oog te zien, maar je kan het wel vastleggen met een beetje knappe camera.
Ga ik het verschil merken tussen responstijd 2ms en 8ms? Of zijn er ook IPS schermen met een lage responstijd?

Zoals jullie misschien al zien heb ik niet veel verstand van schermen.
Ik hou van een scherp en kleurrijk scherm en belangrijkste doel is FPS spelen zoals Battlefield 3.
Op de tweede plaats komt 1080P films kijken.

Videokaart gaat dus geen problemen opleveren aangezien dat een goede gaat worden.
Op site's zoals die van LG staat heel duidelijk IPS schermen aangegeven. Op anderen is die ver te zoeken. ( of ik kijk niet goed )

Welk scherm zouden jullie met deze informatie mij aanraden?
Scherm mag niet hoger dan 43.5cm zijn.

EDIT: Heb nog eens gekeken kom nu uit op LG E2370V of Dell ultrasharp U2311H.
Maar kan nergens uit halen Wat nou echt beter is om te gamen.
De Lg heeft: Thru Mode this feature enhances your game experience by optimizing the reaction time of the video content. Activate it on to play games, deactivate it for everything else.
Maar de Dell heeft weer een snellere responstijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Dragonm8 op 11-07-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Het is maar net hoe ze het gemeten hebben die responstijd, heb hier de LG E2770 en daar staat ook 14ms maar, dat is gemeten in bv naar alle kleuren toe zeg maar ISO noemen ze dat en dat is dan weer erg goed, want als je het gaat omreken naar grijs t/m grijs is het al gauw 5ms, en dat ga je echt niet merken in games als het nou 3ms of 5ms is, wel kan ik je vertellen dat in deze LG die ik nu heb een Super TNT scherm wordt gebruikt, en dat zie je direct door bv vanaf de zijkant te kijken en hij verkleurd nauwelijks en dan sta ik al heel scheef, en zelfde verhaal van boven naar onderen is ook zeer goed te noemen.
Hoop dat je hier wat aan hebt :9
Ik wist het wel!!!

[ Voor 58% gewijzigd door Kid Jansen op 11-07-2011 15:54 . Reden: je reageert op de post direct boven jouw bericht, in z'n geheel quoten is dus niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- In principe voor internet en voor Battlefield 3 binnenkort.

- Rond de 22".

- Ik heb eerlijk gezegt geen idee, wat raden jullie aan?

- Ongeveer rond de 150 €

- 2x HD6870 in crossfire.

Dus weet iemand een leuk beeldschermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragonm8 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:08:
Klopt heb hier een foutje gemaakt. Ik bedoelde de Iiyama E2473HDS-B1
Welke videokaart is mij nog niet bekend. Ik ga waarschijnlijk een compleet nieuw systeem kopen, maar wacht nog even op te resultaten van de hexacore procesoren van AMD.

Voornaamste spel genre dat ik ga spelen zijn schooters. En op dit moment richt ik me sterk op Battlefield 3
Dat wijst dus in de richting van een monitor met een snel TN paneel, zoals bijvoorbeeld die iiyama.
Laptop van mijn vader is Acer 7520. In mijn ogen geeft die al mooier beeld dan mij huidige Iiyama.

120hz is mooi maar dacht ergens gelezen te hebben dat het juist met hele snelle games ook nadeel kan geven. Wat precies ben ik even wijd. EDIT: of is dit toevallig ghosting waar je het later over heb?
Zou kunnen, ik weet niet wat je gelezen hebt :)
Ga ik het verschil merken tussen responstijd 2ms en 8ms? Of zijn er ook IPS schermen met een lage responstijd?
Misschien, soms zie je het verschil wel, maar meestal niet, hangt er ook vanaf hoe gevoelig je voor ghosting bent. Snelste IPS schermen hebben een responsetijd van 5 ms grey-to-grey.
Zoals jullie misschien al zien heb ik niet veel verstand van schermen.
Ik hou van een scherp en kleurrijk scherm en belangrijkste doel is FPS spelen zoals Battlefield 3.
Op de tweede plaats komt 1080P films kijken.

Videokaart gaat dus geen problemen opleveren aangezien dat een goede gaat worden.
Op site's zoals die van LG staat heel duidelijk IPS schermen aangegeven. Op anderen is die ver te zoeken. ( of ik kijk niet goed)
Ik denk dat dat vooral komt doordat er niet zoveel IPS schermen zijn. Dell vermeld het ook wel duidelijk bij haar UltraSharp schermen.

Overigens wijst dat films kijken juist in de richting van IPS. Het nadeel dat je ondervindt van IPS ten opzichte van TN bij gamen is kleiner dan het voordeel wat je van IPS hebt ten opzichte van TN bij het kijken van films. Maar aangezien je gamen op de eerste plaats hebt staan en films kijken op de tweede plaats kom je dan dus redelijk gelijk uit...
Welk scherm zouden jullie met deze informatie mij aanraden?
Scherm mag niet hoger dan 43.5cm zijn.
Wil je 120 Hz dan zou ik voor die Acer gaan, vind je 120 Hz niet nodig, maar vind je gamen echt veel belangrijker dan die films dan zijn die twee iiyama's wel een leuke optie, anders de U2311H.
MiskentTalent schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:41:
...dat is gemeten in bv naar alle kleuren toe zeg maar ISO noemen ze dat en dat is dan weer erg goed...
Je lult lekker...

De oude ISO 13406-2 norm maakt gebruik van rise and fall response tijden.

Bij rise wordt gemeten van zwart naar wit, waarbij de tijd van 10% helderheid tot 90% helderheid maatgevend is.

Bij fall wordt gemeten van wit naar zwart, waarbij de tijd van 90% helderheid tot 10% helderheid maatgevend is.

Nou is dat een niet erg realistische test, aangezien er zelden van volledig zwart naar volledig wit wordt gegaan, bovendien is dit erg makkelijk te versnellen met overdrive technieken zoals RTC (Response Time Compensation).

Daarom worden responsetijden tegenwoordig gemeten volgens de ISO 9241-305 norm, waarbij er wordt gewisseld tussen 5 verschillende grijswaarden. Hierbij geldt in principe de gemiddelde waarde van al die overgangen, maar de fabrikant mag ook alleen de snelste waarde opgeven (wat dan ook volop wordt gedaan).

De meeste gegevens van fabrikanten heb je dus helemaal niks aan. Ghosting, wat een gevolg is van hoge responsetijden, wordt in de meeste beeldschermreviews welk besproken en is ook erg makkelijk te testen met bijvoorbeeld het programma PixPerAn en een goede fotocamera.

Responsetijden zijn veel moeilijker te meten. Daarvoor kan je het beste kijken aar de reviews van Hardware.info en Prad.de. Zij zijn voor zover ik weet de enige twee die dat meten.

Hardware.info gebruikt daar het MicroVision SS220 testsysteem voor en Prad.de gebruikt daar een oscilloscoop met fotogevoelige probes voor (veel nauwkeuriger dan dat krijg je het niet...)
wel kan ik je vertellen dat in deze LG die ik nu heb een Super TNT scherm wordt gebruikt...
Really? Super TNT? Klinkt lekker explosief. Het moet natuurlijk TN zijn en er is geen aparte klasse genaamd Super TN.
...dat zie je direct door bv vanaf de zijkant te kijken en hij verkleurd nauwelijks en dan sta ik al heel scheef, en zelfde verhaal van boven naar onderen is ook zeer goed te noemen.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd, vooral van onderaf, maar vooruit.
Ik wist het wel!!!
Wat wist je wel? Dat je vooral onzin uitkraamt?
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:12:
- In principe voor internet en voor Battlefield 3 binnenkort.

- Rond de 22".

- Ik heb eerlijk gezegd geen idee, wat raden jullie aan?

- Ongeveer rond de 150 €

- 2x HD6870 in crossfire.

Dus weet iemand een leuk beeldschermpje?
Ik zou gewoon voor 21.5" of 23" 1920x1080 gaan. De pricewatch: Iiyama ProLite E2208HDS-2 is erg snel, maar scoort vooral op de vlakken kleurweergave en energieverbruik minder goed.

De pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 is minder snel, maar scoort gemiddeld genomen veel beter.

De pricewatch: LG E2350V is sneller dan de P2370, maar minder snel dan de E2208HDS en scoort gemiddeld genomen het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Voor dat je er iets uit kraamt moet je eerst deze Revieuw (http://www.overclock.net/...70v-bf-review-thread.html) maar eens lezen, het is 1 van de betse TN panelen die je kan vinden, en dan kun je nog al wat zeuren over die andere monitoren, maar geef mij deze maar hij laat de Samsung S27A550 ver achter zich, voor €335 heb ik liever een 27inch dan een 22 of 23 inch IPS, je ziet het nauwelijks met zo'n scherm als deze

[ Voor 80% gewijzigd door Kid Jansen op 11-07-2011 15:29 . Reden: mijn hele reactie quoten is echt niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die plaatjes zeggen niet zo heel veel. Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i906.photobucket.com/albums/ac269/OCNewB_OCN/IMG_1497.jpg?t=1303268560
Dynamic contrast staat duidelijk aan...

Aan de hand van een paar plaatjes kan je ook onmogelijk beoordelen of het een goed scherm is of niet. Je kan hoogstens zien of het paneel last heeft van backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:35:
Die plaatjes zeggen niet zo heel veel. Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Dynamic contrast staat duidelijk aan...

Aan de hand van een paar plaatjes kan je ook onmogelijk beoordelen of het een goed scherm is of niet. Je kan hoogstens zien of het paneel last heeft van backlight bleeding.
Je moet de revieuw helemaal even lezen, en niet alleen naar de plaatjes kijken inderdaad, in de revieuw komen wel meer plaatjes aan het bod waar je de kijkhoek enz... kan zien van deze LG E2770

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovendien is dat geen review, maar gewoon een post van een normale gebruiker, die er overduidelijk zelf ook niet zoveel verstand van heeft. En hele review doorlezen? Mag ik even lachen, die "review" telt 313 woorden, het is niet veel meer dan een paar afbeeldingsbeschrijvingen. Als ik de reacties in dat topic zo doorlees hebben de meeste mensen in dat topic trouwens geen verstand van beeldschermen.

Er zit een versie van het LG Display LM270WF2 paneel in, de enige versies die ik kan vinden zijn TLA1, TLA2 en TLA5, dus waarschijnlijk is het één van die drie. Jammer genoeg kan ik van dat paneel geen datasheet vinden, dus ik kan daar verder niet zoveel over zeggen.

Overigens weet LG zelf niet eens wat voor specificaties ze dat scherm moeten geven:

http://www.lg.com/jp/it-p...G-16-9-wide-E2770V-BF.jsp
http://www.lg.com/us/comp...led-monitor-E2770V-BF.jsp

De Japanse site heeft het over 5 ms responsetijd en kijkhoeken van 170°/160° (h/v) en op de US site is dat 14 ms en 178°/168°.

Overigens val ik niet jouw keuze voor dat scherm aan, alleen maar jouw beargumentatie voor die keuze. Er staan duidelijk dingen in deze post die niet kloppen. Zorg er voor dat je wel zelf begrijpt wat je wil zeggen voordat je het zegt. Anderen hebben er niks aan als jij hen foute informatie voorlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Als ik heel eerlijk mag zijn, wekt mij een beetje de indruk dat je bij Dell nederland werkt en werf je of prijs je alleen maar Dell monitoren aan ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Kid Jansen op 11-07-2011 17:09 . Reden: stop eens met dat quoten van completen berichten die ook al direct boven jouw post staan... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeggen ze van mij ook altijd... Ik zou bij dell werken en asus fanboy zijn. En nee, mijn naam is niet "Stig" :P

Maar, als ik iets aanraad is dat omdat dat onderbouwd de beste keuze is. Als je iemand ooit iets ziet aanraden en je hebt het gevoel dat er beter keuzes zijn: zeg dat dan. Misschien is dat inderdaad een betere keuze, of een alternatief. Slechter kun je er in ieder geval niet van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MiskentTalent schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:17:
Voor dat je er iets uit kraamt moet je eerst deze Revieuw (http://www.overclock.net/...70v-bf-review-thread.html) maar eens lezen, het is 1 van de betse TN panelen die je kan vinden, en dan kun je nog al wat zeuren over die andere monitoren, maar geef mij deze maar hij laat de Samsung S27A550 ver achter zich, voor €335 heb ik liever een 27inch dan een 22 of 23 inch IPS, je ziet het nauwelijks met zo'n scherm als deze
Een kleine opmerking over die review met betrekking tot de kijkhoek. Bij de huidige (betere) TN panels valt de kleurverandering vanaf de zijkanten redelijk mee (mijns inziens nog steeds onbruikbaar voor mijn doeleinden). Het verschil met boven/onder en de kijkhoek is echter vaak nog steeds dramatisch. Juist hiervan zie ik geen plaatjes terug in de review.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel. Op pagina 2: http://www.overclock.net/13197313-post15.html
Ik merk niet veel verschil met mijn laptop eigenlijk... De wallpaper staat hier:
http://www.freewallpapers..._wallpaper-1920x1080.html De site is wel traag, dus heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiskentTalent schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:32:
Als ik heel eerlijk mag zijn, wekt mij een beetje de indruk dat je bij Dell nederland werkt en werf je of prijs je alleen maar Dell monitoren aan ;)
Ik ben geen Dell fanboy, eerder een IPS fanboy (of eigenlijk dat nog niet eens, meer een TN hater). En het is gewoon een feit dat de schermen uit de Dell UltraSharp serie goede en betaalbare IPS schermen zijn.

Verder is het echt bullshit dat ik alleen maar Dell schermen aanbeveel. Ik raad zelfs vaker iiyama en Samsung schermen aan. Als je het niet gelooft moet je dit topic nog maar eens doorlezen... (wat je overduidelijk nu niet hebt gedaan)

Het is ook echt niet zo dat ik die Dell schermen de hemel in prijs. Als je m'n reviews van de U2410, U2711 en U3011 zou lezen had je dat ook wel geweten: elk minpuntje wordt gewoon genoemd en in het eindoordeel probeer ik de positieve en negatieve punten zo eerlijk mogelijk tegen elkaar af te wegen.

Als jij van mening bent dat ik iets aanraad wat voor de desbetreffende persoon die optimaal is, zeg dat dan (wat Darkstone ook al zei), maar geef daar dan wel een goede beargumentatie bij.

Ik heb geen één keer gezegd dat die LG E2770V slecht is, maar jij hebt mij ook nog niet overtuigd van het feit dat hij goed is, omdat je daar geen betrouwbaar bewijs voor hebt geleverd. Je zegt dat je hem zelf hebt, schrijf er dan een review over.

offtopic:
En stop eens met het quoten van complete posts van anderen als dat de post direct boven je eigen post is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Ondanks gamen priortijd 1 heeft, is mijn voorkeur toch meer naar een IPS scherm gegaan.
Vind het erg jammer dat er maar weinig bekend is over de LG E2370V. Daardoor kan ik nog steeds geen keuze maken tussen de LG E2370V en de Dell ultrasharp U2311H.
Geen idee welke van deze twee beter presteert qua gamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dragonm8 op 11-07-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het paneel in de E2370V is de LG Display LM230WF3 (versie onbekend), dat is een e-IPS paneel, net als de U2311H (daar zit de WF2-SLC1 in).

Er zijn best veel schermen met een versie van het LG Display LM230WF3 paneel:

[list]• Asus ML239H
• Fujitsu P23T-6
• LG E2370V-BF
• LG IPS231P
• LG IPS236V
• NEC EA232WMi
• ViewSonic VP2365-LED

Je zou dus reviews van die schermen kunnen bekijken om een beter idee te krijgen, maar dat geeft nog geen garantie voor hoe de E2370V presteert. Dat hangt namelijk ook af van de kwaliteitscontrole (sommige fabrikanten gebruiken alleen handpicked panelen) en de elektronica er omheen (wat eigenlijk altijd door de fabrikant van het scherm en niet door de fabrikant van het paneel ontwikkeld wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht, inclusief een nieuwe monitor -- de Samsung Syncmaster BX2231. Echter, deze heb ik retour gestuurd in verband met dode pixels. Daarnaast moet ik zeggen dat een 21,5" widescreen niet aanvoelt als een spectaculaire upgrade van mijn oude 15" monitor. Om deze reden zou ik toch een iets groter scherm willen.

De basisvragen:

- Gamen
- Schoolwerk / Internet
- Eventueel een filmpje

- 23" a 24"

- 1920 x 1080

- Ik heb momenteel een wat krap budget van 150 euro maar zou misschien nog even vol kunnen houden met een ouder monitor ( :-( )
- Een andere optie is dat als ik eenmaal afgestudeerd ben over een jaar dat ik een wat luxer model aanschaf en het tot die tijd met een wat goedkoper model volhoud.

Overige eisen
- Ik ben niet heel kieskeurig wat monitoren betreft, het belangrijkste is dat ik er aardig op kan gamen zonder ghosting en dergelijke.

Mijn oog is gevallen op de volgende modellen, voornamelijke vanwege de interessante prijs:
- BenQ G2420HDBE
- BenQ G2420HD
- LG E2350V

De LG heb ik uit Kid's tabel gepikt, over de BenQ's heb ik echter niet al te veel gelezen in dit topic. Zou iemand mij iets over de monitoren kunnen vertellen?

Verder zag ik nog de Iiyama ProLite E2409HDS-B1 uit de BBG. Echter, meerdere reviews vermelden dat deze een storend geluid maken als het contrast onder 93% wordt ingesteld.

Edit: verder heb ik de volgende 2 monitoren nog gevonden:

Samsung Syncmaster B2430L
Asus VH242T

Ben bang dat ik door de bomen het bos niet meer zie, de monitoren lijken me allemaal ongeveer gelijkwaardig. In dat geval, zou ik voor de laagst-geprijsde gaan -- zit hier echter misschien 1 uitblinker tussen? Ik kan op de LG en Iiyama na geen concrete reviews vinden, helaas

Graag hoor ik jullie meningen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chippu op 13-07-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik heb het systeem in mijn signature besteld, en daar ook een scherm bij gekocht.
Dat was een Samsung Syncmaster BX2250 22" met 1920x1060 max resolutie als ik me niet vergis.
2ms, 1:1000 / 50.000:1, en redelijk mooie kijkhoek.

Iemand die vindt dat dit een slechte keuze is? Ik kan namelijk nog veranderen omdat dat kreng maar op zich laat wachten....

Complete systeem staat al geassembleerd stof te happen in de opslag van Azerty...
Heb er 160 euro voor betaald.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Tweakers,

Ik wil een nieuwe monitor kopen en nu is mijn oog gevallen op de Samsung SyncMaster 27 inch S27A550H. Na wat onderzoek heb ik ontdekt dat deze alleen hdmi heeft, in tegenstelling tot de S27A350H versie die ook dvi heeft. In mijn pc hangt een MSI GTX 460 met 2 dvi poorten en 1 hdmi poort.

Nu heb ik de volgende vraag:

Het enige verschil tussen dvi en hdmi is dat hdmi ook geluid met zich meedraagt, maar wat voor aansluiting kan ik dan het beste gebruiken? (ik gebruik mijn PC hoofdzakelijk voor gamen). Kan ik beter gewoon een hdmi - > hdmi kabel halen of van hdmi -> dvi? Wat raden jullie aan?

(ik heb op andere fora's al wat angstige berichten gelezen van mensen die bijv. geen beeld krijgen als ze gewoon hdmi gebruiken of juist alleen dvi...)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chippu schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:58:
- Gamen
- Schoolwerk / Internet
- Eventueel een filmpje

- 23" a 24"

- 1920 x 1080

- Ik heb momenteel een wat krap budget van 150 euro maar zou misschien nog even vol kunnen houden met een ouder monitor ( :-( )
- Een andere optie is dat als ik eenmaal afgestudeerd ben over een jaar dat ik een wat luxer model aanschaf en het tot die tijd met een wat goedkoper model volhoud.

Overige eisen
- Ik ben niet heel kieskeurig wat monitoren betreft, het belangrijkste is dat ik er aardig op kan gamen zonder ghosting en dergelijke.

Mijn oog is gevallen op de volgende modellen, voornamelijke vanwege de interessante prijs:
- BenQ G2420HDBE
- BenQ G2420HD
- LG E2350V

De LG heb ik uit Kid's tabel gepikt, over de BenQ's heb ik echter niet al te veel gelezen in dit topic. Zou iemand mij iets over de monitoren kunnen vertellen?
Van die BenQ's kan ik geen goede reviews vinden, dus daar kan ik weinig over zeggen. Als ik naar de HWI testresultaten van die LG kijk ziet dat er uit als een prima scherm.
Verder zag ik nog de Iiyama ProLite E2409HDS-B1 uit de BBG. Echter, meerdere reviews vermelden dat deze een storend geluid maken als het contrast onder 93% wordt ingesteld.

Edit: verder heb ik de volgende 2 monitoren nog gevonden:

Samsung Syncmaster B2430L
Asus VH242T

Ben bang dat ik door de bomen het bos niet meer zie, de monitoren lijken me allemaal ongeveer gelijkwaardig. In dat geval, zou ik voor de laagst-geprijsde gaan -- zit hier echter misschien 1 uitblinker tussen? Ik kan op de LG en Iiyama na geen concrete reviews vinden, helaas.
Er is jammer genoeg, zoals je zelf ook al aangeeft, erg weinig te vinden over de schermen die je noemt. Over het algemeen zijn populaire opties wel een veilige keuze. Dan zou ik zeggen ga voor één van deze drie:

pricewatch: LG E2350V
pricewatch: BenQ G2420HD
pricewatch: Iiyama ProLite E2409HDS-B1
DutchManticore schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:07:
Ik heb het systeem in mijn signature besteld, en daar ook een scherm bij gekocht.
Dat was een Samsung Syncmaster BX2250 22" met 1920x1060 max resolutie als ik me niet vergis.
2ms, 1:1000 / 50.000:1, en redelijk mooie kijkhoek.

Iemand die vindt dat dit een slechte keuze is? Ik kan namelijk nog veranderen omdat dat kreng maar op zich laat wachten....

Complete systeem staat al geassembleerd stof te happen in de opslag van Azerty...
Heb er 160 euro voor betaald.
Lijkt mij wel een goed scherm. Misschien zijn de Samsung P2370, of de LG E2350V net iets beter, maar dat hangt er ook maar net vanaf waar je op let.

Ik weet niet wat je er mee wil doen, maar de BX2250 is in ieder geval het snelst van de drie. Maar met kijkhoeken en contrast is hij het slechts van die drie.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:39:
Ik wil een nieuwe monitor kopen en nu is mijn oog gevallen op de Samsung SyncMaster 27 inch S27A550H. Na wat onderzoek heb ik ontdekt dat deze alleen hdmi heeft, in tegenstelling tot de S27A350H versie die ook dvi heeft. In mijn pc hangt een MSI GTX 460 met 2 dvi poorten en 1 hdmi poort.

Nu heb ik de volgende vraag:

Het enige verschil tussen dvi en hdmi is dat hdmi ook geluid met zich meedraagt, maar wat voor aansluiting kan ik dan het beste gebruiken? (ik gebruik mijn PC hoofdzakelijk voor gamen). Kan ik beter gewoon een hdmi - > hdmi kabel halen of van hdmi -> dvi? Wat raden jullie aan?

(ik heb op andere fora's al wat angstige berichten gelezen van mensen die bijv. geen beeld krijgen als ze gewoon hdmi gebruiken of juist alleen dvi...)
Dit is eigenlijk niet het goede topic hiervoor, maar vooruit. Als het goed is maakt het totaal niet uit welke van de twee je neemt, aangezien het signaal voor het beeld exact hetzelfde is. Als je videokaart HDMI heeft zou ik gewoon voor HDMI gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Bedankt, Kid. Over de BenQ kan ik inderdaad veel (positieve) gebruikers-ervaringen vinden. Het enige nadeel die deze aankaarten is back-light bleeding.

Ik zal me nog even wat meer proberen te verdiepen in dit scherm en dan de knoop doorhakken tussen de LG en de BenQ. De LG is, interessant genoeg, in de aanbieding bij Conrad voor 129 euro -- even kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee of de BenQ G2420HDBL hetzelfde paneel gebruikt als de HD / HDBE, maar als dat zo is zou je ook nog even kunnen kijken naar de test van de G2420HDBL op HWI.

Als ik dat zo zie een prima scherm, op de snelheid na, maar dat is nou net één van de dingen die belangrijk is voor jou. Aangezien je er goed op wil kunnen gamen zonder last te hebben van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algemeen gebruik, gamen en dan het liefst zo snel mogelijk vb battlefield 3, daarnaast ook voor films.

24 inch

Ik denk gewoon 1080p

Ik zat te denken aan zo'n 200 euro.

Met de komst van een nieuwe computer wil ik ook een nieuwe monitor. Op het moment maak ik gebruik van een samsung syncmaster 226BW. Dat is mij altijd goed bevallen maar ik wil graag minstens full HD en ik zat te denken aan 24 inch. De laatste tijd heb ik regelmatig in dit topic gekeken maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet. De laatste tijd worden de Liyama schermen regelmatig aanbevolen. Zelf ben ik onbekend van het merk maar eerlijk gezegd spreekt het design van deze 2 schermen me ook niet aan.

Naar de samsung schermen in de beginpost heb ik gekeken maar er zijn zoveel verschillende dat ik daar al niet uit kom. Ik ben dus op zoek naar een snel scherm om te gamen wat op de tweede plek ook gebruikt kan worden om films te kijken. (ik ben niet zo'n fan van Dell)

Kan iemand met deze beschrijving een voorstel van een scherm doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Is er dan geen ander IPS LED scherm 23/24inch met HDMI aansluiting met een lageren responstijd.

De LG E2350V heeft juist een mooie fuctie ingebouwd zogenaamd Thru Mode.
Met de functie Thru Mode kun je in games real-time reageren zonder enige tijdsvertraging. Deze modus is enorm handig tijdens schiet- en vechtgames, en bespaart je waardevolle tijd.

Dit zou er toch juist voor moeten zorgen dat je het dan niet merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spelen van strategiegames.

21, 22 of 23 inch.

1900x1200 op 100 hz. ik heb al heel veel specificaties van monitoren gezien. je kan duidelijk bij de specificaties zien wat de maximale resolutie is die de monitor aankan. maar je ziet bijna nooit de maximale refresh rate. vaak is dit 60 hz. ik vind dit een onprettige refresh rate om mee te werken. wat ik dus graag wil is een monitor die in full hd op 100 hz kan draaien net zoals mijn lcd televisie beneden.

ongeveer 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:42:
Algemeen gebruik, gamen en dan het liefst zo snel mogelijk vb battlefield 3, daarnaast ook voor films.

24 inch

Ik denk gewoon 1080p

Ik zat te denken aan zo'n 200 euro.

Met de komst van een nieuwe computer wil ik ook een nieuwe monitor. Op het moment maak ik gebruik van een samsung syncmaster 226BW. Dat is mij altijd goed bevallen maar ik wil graag minstens full HD en ik zat te denken aan 24 inch. De laatste tijd heb ik regelmatig in dit topic gekeken maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet. De laatste tijd worden de iiyama schermen regelmatig aanbevolen. Zelf ben ik onbekend van het merk maar eerlijk gezegd spreekt het design van deze 2 schermen me ook niet aan.

Naar de samsung schermen in de beginpost heb ik gekeken maar er zijn zoveel verschillende dat ik daar al niet uit kom. Ik ben dus op zoek naar een snel scherm om te gamen wat op de tweede plek ook gebruikt kan worden om films te kijken. (ik ben niet zo'n fan van Dell)

Kan iemand met deze beschrijving een voorstel van een scherm doen?
De pricewatch: Iiyama E2472HD-B1 en pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 zijn denk ik wel de snelste schermen die ik ken, op misschien een aantal van de 120 Hz schermen na.

Maar ja, je moet er natuurlijk wel een aantal jaar tegenaan kijken, als je het design dan niks vind ga je je daar waarschijnlijk heel erg aan irriteren.

Misschien is de pricewatch: LG W2453V-PF of de pricewatch: Samsung Syncmaster BX2450 wel wat voor je. De Samsung is gemiddeld genomen sneller, maar de LG presteert beter als je naar het totaal plaatje kijkt. Aangezien je er ook films op wil kijken zou ik dan denk ik voor de LG gaan.
Dragonm8 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:25:
Is er dan geen ander IPS LED scherm 23/24inch met HDMI aansluiting met een lageren responstijd.

De LG E2350V heeft juist een mooie fuctie ingebouwd zogenaamd Thru Mode.
Met de functie Thru Mode kun je in games real-time reageren zonder enige tijdsvertraging. Deze modus is enorm handig tijdens schiet- en vechtgames, en bespaart je waardevolle tijd.

Dit zou er toch juist voor moeten zorgen dat je het dan niet merkt?
Wat betreft die Thru Mode, ik zou echt niet weten of er nog meer 23" IPS schermen zijn die dat hebben. Als je kijkt naar de gebruikte panelen moet het verschil wel heel klein zijn, want vrijwel alle schermen maken gebruik van het LM230WF3 paneel.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:46:

spelen van strategiegames.

21, 22 of 23 inch.

1900x1200 op 100 hz. ik heb al heel veel specificaties van monitoren gezien. je kan duidelijk bij de specificaties zien wat de maximale resolutie is die de monitor aankan. maar je ziet bijna nooit de maximale refresh rate. vaak is dit 60 hz. ik vind dit een onprettige refresh rate om mee te werken. wat ik dus graag wil is een monitor die in full hd op 100 hz kan draaien net zoals mijn lcd televisie beneden.

ongeveer 150 euro
Je maakt een grapje hoop ik _O-

Goedkoopste 1920x1200 monitor is de pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW. Wil je 1920x1200 op een formaat kleiner dan 24", dan is de goedkoopste de pricewatch: Eizo Flexscan S2243W (Zwart).

De combinatie van 1920x1200 en 100 Hz 120 Hz bestaat niet en gaat er ook niet meer komen, dat wordt allemaal full HD. Overigens bestaat 100 Hz eigenlijk niet op computerbeeldschermen, dat is allemaal 120 Hz dan.

De goedkoopste 120 Hz monitor die 1920x1080 heeft is de pricewatch: LG W2363D. Hogere resoluties zijn er nog niet in combinatie met 120 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:20:
[...]

De pricewatch: Iiyama E2472HD-B1 en pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 zijn denk ik wel de snelste schermen die ik ken, op misschien een aantal van de 120 Hz schermen na.

Maar ja, je moet er natuurlijk wel een aantal jaar tegenaan kijken, als je het design dan niks vind ga je je daar waarschijnlijk heel erg aan irriteren.

Misschien is de pricewatch: LG W2453V-PF of de pricewatch: Samsung Syncmaster BX2450 wel wat voor je. De Samsung is gemiddeld genomen sneller, maar de LG presteert beter als je naar het totaal plaatje kijkt. Aangezien je er ook films op wil kijken zou ik dan denk ik voor de LG gaan.
Bedankt voor het antwoord! Puur afgaande op het uiterlijk (ik lijk wel een vrouw): ik word nu al gek van die rode lampjes van de LG. Hebben ze nog een ander model? Zo niet dan ga ik voor de samsung. Sowieso houd ik wel van samsung als het gaat om monitoren :)

Kan ik hier ook een vraag stellen voer pixelgarantie? Moet je dat er nu altijd bij nemen of hoe zit dat?

edit: de levertijd van de samsung is langer dan 12 dagen :(
edit2: is er nog een scherm dat vergelijkbaar is met deze samsung en LG? De vormgeving van deze samsung is eigenlijk gewoon goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Even nog een algemene tip.
Ik heb een 22", 2ms, 1:1000 / 50.000:1 LED scherm gekocht, en wel deze:

Samsung Syncmaster BX2250

En ik ben ENORM tevreden. Super scherp, gaming gaat prima.
En hij kost maar 160 euro bij Azerty. Echt een aanrader.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:57
Algemeen gebruik, FPS games, films,...

22 inch en groter

Full HD 1080p

<= 300 EUR

Momenteel heb ik naast een SyncMaster 226 BW nog een Sony TRINITRON CRT die ik gebruik om te gamen op 120 Hz. Deze laatste heeft jammer genoeg 2 horizontale strepen waar ik me soms erg aan stoor. Eigenlijk wil ik ook gewoon terug naar 1 enkele flatscreen en zo meer ruimte vrijmaken op mijn bureau.

Essentieel is dus 120 Hz ondersteuning. De W2363D is de goedkoopste en blijkbaar ook vrij populair. Zou de meerprijs van bepaalde andere modellen zoals die van Acer GD245..., BenQ etc echt de moeite zijn? De LG ligt iets onder mijn budget, dus ik zoek echt de best mogelijke monitor voor mijn budget.

Is dit trouwens het volledige aanbod van 120 Hz schermen? Lijkt mij vrij karig. :|

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 14-07-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:11:
Bedankt voor het antwoord! Puur afgaande op het uiterlijk (ik lijk wel een vrouw): ik word nu al gek van die rode lampjes van de LG. Hebben ze nog een ander model? Zo niet dan ga ik voor de samsung. Sowieso houd ik wel van samsung als het gaat om monitoren :)

Kan ik hier ook een vraag stellen voer pixelgarantie? Moet je dat er nu altijd bij nemen of hoe zit dat?

edit: de levertijd van de samsung is langer dan 12 dagen :(
edit2: is er nog een scherm dat vergelijkbaar is met deze samsung en LG? De vormgeving van deze samsung is eigenlijk gewoon goed.
Dat is lastig om uit te zoeken, aangezien van TN beeldschermen vrijwel nooit bekend is welk paneel ze gebruiken en zelfs al is dat bekend dan nog is er vaak geen datasheet van dat paneel te vinden.

De pricewatch: Samsung Syncmaster FX2490HD lijkt wel op de BX2450, maar dan nog net even een tikkie strakker.

Als ik op Hardware.info kijk naar snelle schermen die ook op de andere vlakken op z'n minst redelijk presteren kom ik op de volgende schermen uit:

pricewatch: Acer S243HLAbmii
pricewatch: Acer S243HLbmii
pricewatch: Asus VW246U
pricewatch: LG Flatron E2340T-PN
pricewatch: LG Flatron W2442PA-BF
pricewatch: LG W2442PE-BF
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A550H
pricewatch: Samsung Syncmaster S24A350H

Van twee van die schermen staat ook een review op Prad, verder kon ik geen reviews vinden:
http://www.prad.de/en/mon...view-acer-s243hlbmii.html
http://www.prad.de/en/mon...09/review-lg-w2442pa.html

Die LG W2442PA is zo te zien wel een goed scherm, maar het zou denk ik ook geen kwaad kunnen om gewoon te wachten op die BX2450.
SanderH_ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:17:
Algemeen gebruik, FPS games, films,...

22 inch en groter

Full HD 1080p

<= 300 EUR

Momenteel heb ik naast een SyncMaster 226 BW nog een Sony TRINITRON CRT die ik gebruik om te gamen op 120 Hz. Deze laatste heeft jammer genoeg 2 horizontale strepen waar ik me soms erg aan stoor. Eigenlijk wil ik ook gewoon terug naar 1 enkele flatscreen en zo meer ruimte vrijmaken op mijn bureau.

Essentieel is dus 120 Hz ondersteuning. De W2363D is de goedkoopste en blijkbaar ook vrij populair. Zou de meerprijs van bepaalde andere modellen zoals die van Acer GD245..., BenQ etc echt de moeite zijn?

Is dit trouwens het volledige aanbod van 120 Hz schermen? Lijkt mij vrij karig. :|
Je vergeet er nog een paar, dit zijn ze allemaal, maar veel is het inderdaad niet. Het is dan ook nog best wel nieuw allemaal en ik moet zeggen dat er nog niet erg veel vraag is naar 3D en daar zijn ze eigenlijk voor gemaakt. Dat er ook mensen zijn die dat soort schermen alleen maar kopen om een snel scherm te hebben wordt waarschijnlijk niet heel veel rekening mee gehouden.

Ik heb trouwens geen idee of die Acer en BenQ de meerprijs ten opzichte van die LG waard zijn. Dat zou je dan eigenlijk zelf even uit moeten zoeken. Prad heeft ze alle drie getest en zij hebben de beste beeldschermreviews die ik ken. Het nadeel is alleen wel dat de reviews op het moment alleen nog maar in het Duits beschikbaar zijn. Ze zijn nog niet vertaald naar het Engels. De links naar die reviews staan in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
* Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Games, algemeen gebruik

* Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

20 - 22 inch

* Welke resolutie had je in gedachte?

Full HD 1080p

* Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

Max € 150,-

Uit het kant en klare advies zit ik nu aan de pricewatch: Samsung Syncmaster BX2231 te denken.

Ik heb nu echter een HP monitor breedbeeld (resolutie 1440x900) en ben er erg tevreden over. Ook het design van de HP's spreekt mij aan, dus vroeg ik me af of iemand een vergelijkbare HP weet :)

edit: iemand bijvoorbeeld ervaring met deze: http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5135307

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Size op 15-07-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter vervanging van mijn huidige Samsung SyncMaster 226BW ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Alleen met al dat monitor geweld zie ik door de bomen het bos niet meer... (en heb me er ook niet in verdiept en niet veel verstand van). Op het moment vind ik de Samsung S27A550H erg mooi qua design en beeld, maar nu twijfel ik of een 1920 x 1200 scherm niet beter is (hogere resolutie zijn ook fijn maar die schermen zijn dan gelijk weer ontzettend duur, denkend aan die van bijv. DELL). Op dit moment heb ik 3 schermen die ik interessant vind:

- Samsung S27A550
- LG E2770V-BF
- Hanns-G HZ281HPB

Hieronder mijn antwoorden op de FAQ

- Gamen
- Werk / Internet
- Eventueel een filmpje

- 27"

- 1920 x 1080 / 1920 x 1200

- ongeveer 350 euro

Overige eisen
Lage responsetijd zou fijn zijn, gezien ik veel erop wil gamen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 13:38 . Reden: kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:57
*Voor ik mijn BenQ XL2410T bij Amazon.co.uk bestel*

Ik zal dus waarschijnlijk een engelse stroomkabel toegestuurd krijgen. Kan ik zonder problemen de stroomkabel die ooit bij een PSU zat voor mijn scherm gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

_A3 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:52:
Na weer een redelijk aantal jaar (ongeveer 6) ben ik toe aan een groter scherm. Ik gebruik nu de 17" Samsung 730BF.
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?
    Internet/kantoor werkzaamheden, Games(race, sport af en toe een FPS), Leren (gebruik daarvoor veel VmWare), en af en toe om alleen een film op te kijken.
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
    24-27 inch
    Is een afstand van 80 cm te kort op een scherm van 27" en/of is een resolutie van 1920*1080 of 1200 eigenlijk te weinig voor een 27"
    zal mijn huidige 17" waarschijnlijk als tweede scherm erbij gebruiken.
  • Welke resolutie had je in gedachte?
    1920*1080 of 1920*1200 (hogere resoluties zullen buiten mijn budget vallen)
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
    max €300 maar liever €200. De extra 100 is voor als het voor mij een duidelijk meerwaarde heeft (bijv 27 ipv 24)
De twijfel tussen 24"en 27" is of 27 niet te groot is als je er net als mij een 80 cm vanaf zit. Of misschien dat het in deze prijscategorie beter is om voor een 24" te gaan. Ik heb verder naar de openingspost gekeken een lijstje met opmerkingen/vragen gemaakt bij de monitoren

Iiyama E2472HD-B1 (ook erg goede reviews bij HWI, over de 73 zijn ze minder over te spreken) maar uit de ervaringen die ik heb gelezen is deze zeer geschikt om te gamen en maar een film op kijken een stuk minder
Samsung SyncMaster 2443BW - daar lees ik van dat een naar verhouding groot aantal mensen met defecte pixels op het scherm zaten. Dat is allemaal wel weer opgelost, maar vraag me af als het bij nieuwe schermen al voor komt is de kans dan groter dat dat ook gebeurt bij de schermen na enige tijd gebruik (bijv. paar jaar)
Samsung Syncmaster P2470HD - is tevens een TV, maar twijfel of de prestaties voldoende zijn voor wat ik er mee wil doen en of "zijn broer" de P2770HD dan misschien een betere keus is omdat de monitor dan ook als TV gebruikt zal worden.
LG W2453V-PF wordt bij HWI in een review aangegeven dat deze mindere prestaties heeft als zijn 22"variant en dat de 27"versie er qua prestaties tussenin zit, maar de laatste lijkt iets buiten mijn budget te vallen.
Iiyama ProLite E2407HDS-1 Uit de HWI test wordt die in de tekst niet genoemd alleen de cijfers staan in de grafieken wat me verder niet heel veel zegt.
Iiyama ProLite B2409HDS-1 bij de HWI test dat de "kleurweergave negatief opvalt"

Het zal dus voornamelijk afhankelijk zijn voor wat ik ermee ga doen. Hoop dat je me met deze info een goed advies kunt geven.
Kid Jansen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:44:

[...]

Daar was ik nog over na het denken, je had zelf al wat meer uitgezocht en daar moet ik dan natuurlijk wel naar kijken. Voor Snobbieh was het wat makkelijker.

Ik vind zelf 27" prima te doen op 80 cm, dat heb ik zelf ook, alleen heb ik dan 2560x1440, dus dan zou verder weg eerder een probleem zijn (dan kan je wel dpi instellingen hoger zetten, maar dan heb je niet zoveel meer aan die hogere resolutie).

Over die 2560x1440 gesproken, ik weet niet of je budget nog rekbaar is (nog even een tijdje door sparen?). Dan zou je namelijk kunnen overwegen om een Hazro HZ27WC te kopen. Dat scherm heeft hetzelfde paneel als de Apple 27" LED Cinema Display (wel glossy dus), maar is veel goedkoper. Dan heb je voor iets van €475 een IPS scherm met een resolutie van 2560x1440.

De 27" TN schermen ben ik niet zo bekend mee. Ik merk wel dat daar ook nog wel redelijk vraag naar is in dit topic, misschien moet ik daar dan ook maar eens zo'n tabelletje van maken. Ik zou het zelf nooit kopen, maar ik kan het me op zich wel voorstellen dat er interesse in is. Het is gewoon een lekker formaat en de Hazro HZ27WC, de goedkoopste 2560x1440 monitor en ook de goedkoopste 27" IPS monitor, is toch nog altijd ruim de helft duurder dan een 27" Full HD TN scherm.

Als ik zo even een snelle blik werp op die schermen dan zijn dit de populairste met die afmetingen:

pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770HD
pricewatch: Iiyama ProLite B2712HDS
pricewatch: LG W2753V-PF
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A350H
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770H
pricewatch: Asus VE278Q
pricewatch: Acer S273HLbmii

Ik zal zo eens kijken of ik een beetje betrouwbare reviews daarvan kan vinden.
_A3 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:29:
[...]

Bedankt voorde reactie. Ik kan mijn budget, zeker als het voor mij duidelijk is dat ik met die keuze ten opzichte van een goedkopere beduidend langer vooruit zal kunnen, wel oprekken of eventueel nog iets langer sparen.

Heb daarom ook gezocht waar ik de Hazro HZ27WC voor kan aanschaffen. Echter kwam ik deze in Nederlandse shops nergens tegen.
Kid Jansen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:38:

[...]

Dat klopt. Hazro is een beetje zoals Dell in het begin was, alleen dan nog veel kleinschaliger. Je kan eigenlijk alleen maar bij Hazro zelf kopen, alleen in de UK zijn er nog wel wat tussenpersonen. Ze verzenden volgens mij ook gratis naar Nederland, dus dat moet verder geen probleem zijn.
_A3 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:31:
[...]

Ah oke. Ben zelf niet zo'n voorstander van om producten van een redelijk bedrag in het buitenland te bestellen. Mede omdat er toch altijd iets mis mee kan zijn en dat de ondersteuning dan vaak vrij lastig is. Zeker als ze geen vestigingen in Nederland hebben.
Had nog wel gekeken naar andere 27" schermen met minimaal dezelfde resolutie, maar de goedkoopste is de DELL U2711 maar die is het dubbele van mijn in eerste instantie genoemde budget.
Kid Jansen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:26:

[...]

Begrijpelijk. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik voor een RMA die monitor naar Engeland op moet sturen en weet ik veel hoe lang kwijt ben. Aan de andere kant is het natuurlijk geen geld voor een 27" IPS met die resolutie. De U2711 is inderdaad wel in één keer een heel stuk duurder, die €573 is wel 91% boven je budget.
Met de bovenstaande adviezen erbij zou mijn eerste voorkeur uitgaan naar een 27" 2560*1440 scherm. Echter het 27" IPS scherm van Dell vind ik nog echt te duur. Die van Hazro is wel interessant echter moet deze vanuit Engeland komen en daar zit ik niet op te wachten met producten van die prijs. Ik zal dus iets anders moeten gaan kiezen.

Dan is er de keuze om voor 1920*1080 (16:9) te gaan met een 24" of 27" scherm. Of een 1920*1200 (16:10) 24, 25,5 of 26" scherm.
Over de laatste lees ik erg weinig terug in dit topic. Is het omdat iedereen nu went aan 16:9 of heeft het andere redenen dat de 16:10 schermen niet genoemd worden?
En is het met een resolutie van 1920*1080 aan te raden om voor 24" ipv 27" te gaan? Dot omdat de dpi op een 27" een stuk lager is dan op de 24. Of zij er andere redenen?

Als laatste is de optie toch nog even te wachten. Dit is voor mij een optie als er over niet heel lange tijd meer 2560*1440 schermen gaan komen, of de verwachting is dat de prijzen voor die monitoren gaan zakken, die aan mijn eisen voldoen, maar meer richting mijn(+/-€450 wil ik ervoor betalen als het echt een meerwaarde heeft ten opzichte van andere schermen, oftewel dat ik er veel langer mee vooruit kan) budget gaan. Of zal het toch nog lang duren voor dit soort schermen in prijs gaan dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:19:
Ter vervanging van mijn huidige Samsung SyncMaster 226BW ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Alleen met al dat monitor geweld zie ik door de bomen het bos niet meer... (en heb me er ook niet in verdiept en niet veel verstand van). Op het moment vind ik de Samsung S27A550H erg mooi qua design en beeld, maar nu twijfel ik of een 1920 x 1200 scherm niet beter is (hogere resolutie zijn ook fijn maar die schermen zijn dan gelijk weer ontzettend duur, denkend aan die van bijv. DELL). Op dit moment heb ik 3 schermen die ik interessant vind:

- Samsung S27A550
- LG E2770V-BF
- Hanns-G HZ281HPB

Hieronder mijn antwoorden op de FAQ

- Gamen
- Werk / Internet
- Eventueel een filmpje

- 27"

- 1920 x 1080 / 1920 x 1200

- ongeveer 350 euro

Overige eisen
Lage responsetijd zou fijn zijn, gezien ik veel erop wil gamen
De LG is volgens MiskentTalent beter dan die Samsung, wat overigens best zo kan zijn, maar de argumenten die hij aanvoerde sloegen nergens op.

Je zou eens kunnen kijken naar die link die hij gaf: http://www.overclock.net/...70v-bf-review-thread.html. Daar worden de E2770V-BF en S27A550H vergeleken met elkaar.

Jammer genoeg kan ik van geen van die drie schermen reviews vinden van de betrouwbare reviewsites, dus ik kan er zelf vrij weinig over zeggen.
_A3 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:57:
Met de bovenstaande adviezen erbij zou mijn eerste voorkeur uitgaan naar een 27" 2560*1440 scherm. Echter het 27" IPS scherm van Dell vind ik nog echt te duur. Die van Hazro is wel interessant echter moet deze vanuit Engeland komen en daar zit ik niet op te wachten met producten van die prijs. Ik zal dus iets anders moeten gaan kiezen.
Ik zou echt nog eens die Hazro goed overwegen. Er zitten vanzelfsprekend wel nadelen aan vast doordat hij uit Engeland moet komen, maar je krijgt wel een topscherm voor een zeer scherpe prijs.
Dan is er de keuze om voor 1920*1080 (16:9) te gaan met een 24" of 27" scherm. Of een 1920*1200 (16:10) 24, 25,5 of 26" scherm.
Over de laatste lees ik erg weinig terug in dit topic. Is het omdat iedereen nu went aan 16:9 of heeft het andere redenen dat de 16:10 schermen niet genoemd worden?
Het is denk ik meer dat alle 16:10 TN schermen erg oud zijn. De enige nieuwe 16:10 schermen zijn de Dell UltraSharp U2412M en de Samsung S24A850DW, maar die hebben respectievelijk een e-IPS en S-PLS paneel.
En is het met een resolutie van 1920*1080 aan te raden om voor 24" ipv 27" te gaan? Dot omdat de dpi op een 27" een stuk lager is dan op de 24. Of zij er andere redenen?
Ik vind de resolutie erg laag voor dat formaat, je kan dezelfde resolutie op 21.5" krijgen (en op laptops op nog veel kleinere schermen). Maar het is maar net wat je zelf fijn vind werken, misschien vind je 1920x1080 op 21.5" juist veel te klein.
Als laatste is de optie toch nog even te wachten. Dit is voor mij een optie als er over niet heel lange tijd meer 2560*1440 schermen gaan komen, of de verwachting is dat de prijzen voor die monitoren gaan zakken, die aan mijn eisen voldoen, maar meer richting mijn(+/-€450 wil ik ervoor betalen als het echt een meerwaarde heeft ten opzichte van andere schermen, oftewel dat ik er veel langer mee vooruit kan) budget gaan. Of zal het toch nog lang duren voor dit soort schermen in prijs gaan dalen?
offtopic:
die eerste zin van deze alinea zou wel in wat meer zinnen opgesplitst mogen worden, leest niet echt lekker weg zo

Maar back on-topic, op de Samsung S27A850D na komen er voor zover ik weet de komende tijd geen nieuwe 2560x1440 schermen. Dat scherm zal bij introductie waarschijnlijk tussen de €650 en €750 zitten.

Verder verwacht ik ook niet dat de U2711 de komende drie maanden onder de €550 uit gaat komen, laat staan €450.

Je enige optie buiten 1920x1080 TN is de Hazro HZ27WC. Hoewel er wel meerdere 24" 1920x1200 schermen van onder de €450 zijn, maar dan is die Hazro een veel betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik ben op zoek naar een monitor om mijn MacBook Pro, Playstation 3, Nintendo Wii en Digitenne Tuner op aan te sluiten.

Ik neem aan dat ik dan moet kijken naar een monitor met HDMI, mini display port, en 2x scart of composiet?

Als ik bij de pricewatch alleen al mini display port aanvink bij monitoren hou ik nog maar 3 monitoren over. Moet ik dan kijken voor monitoren met andere aansluitingen? Met welke overgang van mini display port naar iets anders kan ik dan het beste werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zie wat je er aan wil hangen denk ik dat je beter af bent met een TV. Het gaat erg lastig worden om een monitor te vinden met die aansluitingen. Het meest in de buurt komen dan de Samsung schermen met typenummers eindigend op -HD. Die hebben wel composiet/scart, maar slechts één van de twee en dan maar één keer.

Nou kan je van composiet naar scart en van scart kan je ook naar composiet, maar je kan dus niet twee verschillende bronnen tegelijk aansluiten. Overigens hebben die schermen ook geen DisplayPort, dus je zal je MacBook dan via HDMI of DVI aan moeten sluiten (die schermen hebben of 2x HDMI of 1x HDMI en 1x DVI).

HDMI heeft dan de voorkeur, want je hebt kabels die direct van DisplayPort naar HDMI gaan, zonder adapters. Vereiste is dan alleen wel dat er naast je DisplayPort aansluiting DP++ staat, anders heb je namelijk wel een adapter nodig.

Wat ook een optie is: de Dell UltraSharp U2410 of de U2711. Die hebben allebei de volgende aansluitingen:
  • 1x DisplayPort
  • 2x DVI-D
  • 1x HDMI
  • 1x VGA
  • 1x component video
  • 1x composiet video
Maar dan heb je nog steeds het probleem dat je maar 1x composiet/scart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Hey,

Ook ik ben toe aan een nieuw scherm. Alhoewel ik het e.e.a. van computers en dergelijke af weet, heb ik altijd een oldskool (toen nog niet) 4:3 scherm gebruikt van 19 inch.
Ik ben al een tijdje aan het rondsnuffelen, maar ik merk dat er ontzettend veel keus is en daarom heb ik het gevoel dat jullie mij van goed advies kunnen voorzien. Dat, en dat de zoekfunctie in de pricewatch niet helemaal lekker loopt omdat er vaak specificaties verkeerd in staan.
Ik zal proberen het lijstje hieronder zo goed mogelijk in te vullen!

Basisvragen

Ik gebruik mijn computer multifunctioneel, d.w.z. voor gamen, internetten (surfen), film/series kijken en een klein beetje voor werk.
De games die ik speel variëren van shooters (niet veel) tot RTS/sim games (veel).
Internetten kan op elk scherm wel, daar maak ik mij niet zoveel zorgen over.
Films kijk ik het liefst op een TV, maar series veel achter de computer.
Werk is ook niet echt belangrijk, dit beperkt zich vooral tot mailen en niet veel meer.

24"
Deze diagonaal komt het meest in de buurt van de perfecte grootte, 23" inch vind ik net te laag.

Het liefst 1920x1200. De extra zwarte balken in vergelijking met 1080 maken mij niet zoveel uit, ga liever voor net wat meer hoogte.

Zo tussen de 180,- / 250,-
Dit is een aardig grote range, dat komt omdat ik niet zo een goed idee heb of deze bedragen ook in de buurt komen van mijn wensen.

Aanvullende vragen

HD4870 512MB
Deze zal in de komende 6/8 maanden vervangen worden door een ander high-end model. (Mijn 4870 was toendertijd high-end ja :P)

DVI

Verder zal ik niet te diep ingaan op de specifieke game-vragen die in de FAQ staan, maar ik game wel aardig veel. Dus de specificaties mogen zwaar richting gamen hangen, altijd fijn.

De bedoeling is om het scherm op te gaan hangen aan de muur door middel van een beugel. Ik hou zelf namelijk enorm van een hoog geplaatst scherm, mijn eigen staat nu op een doos plus plank.
Mocht het scherm een goede keus zijn, maar niet de mogelijkheid hebben om te worden opgehangen, dan is dit zeker het overwegen waard. Dan verzin ik iets anders dan een beugel. (elk scherm kan worden opgehangen toch tegenwoordig?)

Als laatste lees ik veel over het feit dat IPS schermen in deze tijd ook steeds meer geschikt raken voor gamen en dergelijke en dat ze steeds beter betaalbaarder worden.
Wat is jullie mening hierover? Is dit het overwegen waard? En zo ja, zijn er alternatieven voorhanden binnen mijn prijsrange die aan mijn eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
Kid Jansen schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:01:
Als ik zie wat je er aan wil hangen denk ik dat je beter af bent met een TV. Het gaat erg lastig worden om een monitor te vinden met die aansluitingen. Het meest in de buurt komen dan de Samsung schermen met typenummers eindigend op -HD. Die hebben wel composiet/scart, maar slechts één van de twee en dan maar één keer.

Nou kan je van composiet naar scart en van scart kan je ook naar composiet, maar je kan dus niet twee verschillende bronnen tegelijk aansluiten. Overigens hebben die schermen ook geen DisplayPort, dus je zal je MacBook dan via HDMI of DVI aan moeten sluiten (die schermen hebben of 2x HDMI of 1x HDMI en 1x DVI).

HDMI heeft dan de voorkeur, want je hebt kabels die direct van DisplayPort naar HDMI gaan, zonder adapters. Vereiste is dan alleen wel dat er naast je DisplayPort aansluiting DP++ staat, anders heb je namelijk wel een adapter nodig.

Wat ook een optie is: de Dell UltraSharp U2410 of de U2711. Die hebben allebei de volgende aansluitingen:
  • 1x DisplayPort
  • 2x DVI-D
  • 1x HDMI
  • 1x VGA
  • 1x component video
  • 1x composiet video
Maar dan heb je nog steeds het probleem dat je maar 1x composiet/scart hebt.
De Dell UltraSharp U2410 of de U2711 zijn wel een mogelijke candidaat want hier kan ik dus alles op aansluiten?
  • 1x DisplayPort = MacBook Pro
  • 2x DVI-D = Windows PC
  • 1x HDMI = Playstation 3
  • 1x VGA
  • 1x component video = Nintendo Wii
  • 1x composiet video = Digitenne Decoder
Maar wat zou je aanraden, een TV of een monitor? Want ik weet niet zo goed of hier voor of nadelen bij komen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet goed genoeg gezocht blijkbaar, ik wist niet dat de Wii ook component heeft. Overigens zie ik dat er ook nog een Windows PC bijgekomen is, dan zijn de Samsung schermen dus alsnog geen optie.

Wat betreft monitor of TV, daar zal je eerst nog meer dingen voor in moeten vullen. Zo heb ik nu nog geen idee wat je budget is en ook niet waar je de monitor allemaal voor gaat gebruiken (in ieder geval gamen, maar waarschijnlijk doe je ook nog wel andere dingen).
Contagio schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:04:
Hey,

Ook ik ben toe aan een nieuw scherm. Alhoewel ik het e.e.a. van computers en dergelijke af weet, heb ik altijd een oldskool (toen nog niet) 4:3 scherm gebruikt van 19 inch.
Ik ben al een tijdje aan het rondsnuffelen, maar ik merk dat er ontzettend veel keus is en daarom heb ik het gevoel dat jullie mij van goed advies kunnen voorzien. Dat, en dat de zoekfunctie in de pricewatch niet helemaal lekker loopt omdat er vaak specificaties verkeerd in staan.
Ik zal proberen het lijstje hieronder zo goed mogelijk in te vullen!

Basisvragen

Ik gebruik mijn computer multifunctioneel, d.w.z. voor gamen, internetten (surfen), film/series kijken en een klein beetje voor werk.
De games die ik speel variëren van shooters (niet veel) tot RTS/sim games (veel).
Internetten kan op elk scherm wel, daar maak ik mij niet zoveel zorgen over.
Films kijk ik het liefst op een TV, maar series veel achter de computer.
Werk is ook niet echt belangrijk, dit beperkt zich vooral tot mailen en niet veel meer.

24"
Deze diagonaal komt het meest in de buurt van de perfecte grootte, 23" inch vind ik net te laag.

Het liefst 1920x1200. De extra zwarte balken in vergelijking met 1080 maken mij niet zoveel uit, ga liever voor net wat meer hoogte.

Zo tussen de 180,- / 250,-
Dit is een aardig grote range, dat komt omdat ik niet zo een goed idee heb of deze bedragen ook in de buurt komen van mijn wensen.

Aanvullende vragen

HD4870 512MB
Deze zal in de komende 6/8 maanden vervangen worden door een ander high-end model. (Mijn 4870 was toendertijd high-end ja :P)

DVI

Verder zal ik niet te diep ingaan op de specifieke game-vragen die in de FAQ staan, maar ik game wel aardig veel. Dus de specificaties mogen zwaar richting gamen hangen, altijd fijn.

De bedoeling is om het scherm op te gaan hangen aan de muur door middel van een beugel. Ik hou zelf namelijk enorm van een hoog geplaatst scherm, mijn eigen staat nu op een doos plus plank.
Mocht het scherm een goede keus zijn, maar niet de mogelijkheid hebben om te worden opgehangen, dan is dit zeker het overwegen waard. Dan verzin ik iets anders dan een beugel. (elk scherm kan worden opgehangen toch tegenwoordig?)

Als laatste lees ik veel over het feit dat IPS schermen in deze tijd ook steeds meer geschikt raken voor gamen en dergelijke en dat ze steeds beter betaalbaarder worden.
Wat is jullie mening hierover? Is dit het overwegen waard? En zo ja, zijn er alternatieven voorhanden binnen mijn prijsrange die aan mijn eisen voldoen?
Met jouw budget en de eis van 1920x1200 blijft er eigenlijk maar één scherm over dat interessant is en dat is de pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW.

IPS is met dat budget geen optie, daar mag je nog wel €100 bij op tellen en dan nog heb je alleen nog maar de keuze uit twee schermen:

pricewatch: HP ZR24w
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M

En die laatste zou in het begin nog wel eens duurder kunnen zijn, waardoor je al snel behoorlijk dicht in de buurt komt van de pricewatch: Dell Ultrasharp U2410.

Als je vooral wil gamen en je ook nog eens series er op wil kijken kan je denk ik beter kijken naar 1920x1080 schermen. Dan heb je een veel groter aanbod aan interessante gameschermen binnen jouw budget. De tabel met 24" schermen in de startpost is dan een goede plek om te beginnen met kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
Kid Jansen schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:33:
Niet goed genoeg gezocht blijkbaar, ik wist niet dat de Wii ook component heeft. Overigens zie ik dat er ook nog een Windows PC bijgekomen is, dan zijn de Samsung schermen dus alsnog geen optie.

Wat betreft monitor of TV, daar zal je eerst nog meer dingen voor in moeten vullen. Zo heb ik nu nog geen idee wat je budget is en ook niet waar je de monitor allemaal voor gaat gebruiken (in ieder geval gamen, maar waarschijnlijk doe je ook nog wel andere dingen).
Ja voor de Nintendo Wii is een component kabel te verkrijgen. Ja de Windows PC was ik vergeten te noemen.
Maar deze kan via DVI of VGA aangesloten worden.

Hij zal gebruikt worden om te gamen met de PS3 en Wii, TV kijken via Digitenne en als monitor voor de MacBook en PC.

Als ik een afbeelding van de aansluitingen van de Dell Ultrasharp U2711 bekijk zie ik geen composiet aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf een U2711 en hij heeft toch echt een composiet aansluiting. Als je er geen problemen mee hebt om de Windows PC aan te sluiten via VGA voldoen die Samsung schermen overigens ook:

HDMI1 - MacBook
HDMI2 - PS3
VGA - Windows PC
Component - Wii
Composiet - Digitenne ontvanger

Verder zou ik graag willen weten wat je op het scherm doet als hij is aangesloten op de PC / MacBook. Zijn er nog specifieke dingen die belangrijk zijn? Pixel pitch, kleurweergave, kijkhoeken? En wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Om hier even op terug te komen, ik ben naar de MyCom gegaan om de IIyama eens van dichtbij te bekijken, de enige monitor uit mijn lijstje die in de buurt verkocht wordt, en de de kijkhoeken, vooral de verticale, waren werkelijk bedroevend, daarom toch maar voor het ips paneel van Dell gegaan, pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H, en tot nog toe (een kwartiertje :P ) bevalt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H heb je zeker een goede. Veel succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Weet iemand of Dell al gestopt is met deze monitor te leveren? De u2311h kan ik namelijk niet meer op de Dell site vinden en verschillende shops hebben ook geen voorraad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
ADDG schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:00:
[...]

Weet iemand of Dell al gestopt is met deze monitor te leveren? De u2311h kan ik namelijk niet meer op de Dell site vinden en verschillende shops hebben ook geen voorraad meer.
Komplett heeft hem in de outlet afdeling, maar ik zou wel snel zijn.

De zuiderburen hebben hem ook nog http://www.cssolutions.be/dell-u2311h.html

[ Voor 7% gewijzigd door Ook al Bezet op 19-07-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede vraag, was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen. De U2211H staat overigens nog wel op de site en die is wel bij redelijk wat webwinkels op voorraad of snel leverbaar, maar ook daar zie je het aantal winkels afnemen.

Ik heb nog erg weinig van de U2212HM en U2312HM gehoord, dus ik neem aan dat het nog wel even duurt voordat die schermen er zijn. En zelfs wanneer die schermen gereleased zijn zullen de U2211H en U2311H waarschijnlijk niet meteen EOL gaan. De U2212HM en U2312HM zouden in ieder geval na de U2412M komen en die is er ook nog niet.

Ik heb het bij Dell nagevraagd, maar grote kans dat ik die informatie onder NDA krijg (dus dan weten jullie alsnog niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ook al Bezet schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:28:
[...]

Komplett heeft hem in de outlet afdeling, maar ik zou wel snel zijn.

De zuiderburen hebben hem ook nog http://www.cssolutions.be/dell-u2311h.html
Bedankt voor je tip maar ik laat die even lopen want ik heb met een monitor liever toch volledige garantie en je weet nooit wat je aantreft met zo'n outlet product, hoe interessant de prijs ook is.

Ik zit ook nog een beetje in een oriënterende fase dus ik kan het nog even aankijken. Ben daarnaast ook nog de LG E2370V-BF LG E2370V-BF aan het overwegen maar ja nog lekker even rond kijken mijn oude syncmaster 931c is nog niet helemaal overleden, alleen wat cold boot probleempjes. Zal een monitor worden voor algemeen gebruik dus wat gamen, series, tekstverwerken etc.
Kid Jansen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:29:

Ik heb nog erg weinig van de U2212HM en U2312HM gehoord, dus ik neem aan dat het nog wel even duurt voordat die schermen er zijn. En zelfs wanneer die schermen gereleased zijn zullen de U2211H en U2311H waarschijnlijk niet meteen EOL gaan. De U2212HM en U2312HM zouden in ieder geval na de U2412M komen en die is er ook nog niet.
Er is inderdaad opvallend weinig informatie te vinden op het internet over wanneer ze met de nieuwe modellen gaan komen dus zal het voor de U2312HM nog wel een paar maanden duren. Het is misschien ook wel toeval dat er nu verschillende shops geen voorraad hebben maar ja we zullen het zien. De drivers voor de nieuwe modellen zijn ondertussen wel al aanwezig op de Dell website bijvoorbeeld voor de U2312HM zal misschien voor de eerste review exemplaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faquarl
  • Laatst online: 20-07 13:10
Goedemiddag!

Wat zoek ik?
twee identieke monitors voor een dual-screen setup.

Waar wil je de monitors voor gebruiken?
Games, fps, rts en rpg's. Ik maar me meer zorgen om input lag dan response tijd, 5ms is goed genoeg.

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
20-24 inch.

toch wel 1900/1200 of 1080, 1650 toch net te klein naar mijn smaak, 2500 resolutions is niet nodig maar niet iets waar ik een monitor op afkeur.

Wat mag het allemaal gaan kosten?
zon 200 euro per scherm vind ik redelijk, max 250.

Mijn videokaart:
EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 ASUS HD 6970 Series
aansluitingen: 4 x DP, 2 x DVI

ik heb een van de DVI's (met hdmi verloop) in gebruik voor mijn tv dus ik zoek monitors met DP aansluiting.
de andere dvi houd ik graag vrij voor andere apparatuur.

Andere eisen:
Het word een dual-screen setup, dus identiek is wel een vereiste. Een klein framework of iig de zijkant die niet al te breed is zodat ik ze mooi naast elkaar kan zetten. De basemount zelf liever ook niet al te groot, het moet nog wel normaal op mn bureau passen.

qua design gaat mn voorkeur uit naar mat, ben niet zo van de shiny. Ik heb nu een samsung syncmaster 226bw en het ontwerp bevalt me goed. Oh en ik heb een voorkeur voor gewone knoppen, niet touchscreen bediening.

advies en tips zijn zeer welkom! alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.