Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 11:11
De 2443bw is een TN-panel terwijl de u2412m een IPS-paneel heeft. Dat is een vrij groot verschil en normaal gesproken betaal je voor een monitor met een IPS-paneel ook meer. De 2443bw staat echter op het punt van de markt te verdwijnen, het aantal shops die de monitor verkoopt neemt met de week af en alleen de duurste shops blijven over.

De monitor is naar mijn ervaring ook enkel in twee standen te zetten, normaal en erg hoog voor portrait mode. Iemand vele pagina's terug kon het echter wel stapsgewijs verstellen.. bij de Dell kan dat in ieder geval gegarandeerd. Vind deze Samsung ook een erg slecht contrast hebben en ook is de monitor kapot gegaan binnen de 3 jaar garantie naar wat lijkt een veel voorkomend probleem te zijn. De garantie is zoals ik het nu op de Samsung site zie tegenwoordig maar 2 jaar i.p.v. 3.

Samengevat: Je betaalt teveel voor de 2443BW gezien wat je ervoor krijgt.

De Dell daar in tegen is een stuk goedkoper dan vergelijkbare monitoren (die ook met een IPS-paneel) en doet er niet voor onder als het op kwaliteit aankomt. De keuze lijkt me dus simpel ;)
Waar haal je vandaan dat deze glossy is? De bronnen die ik vind spreken van een matte scherm wat ook 99 van de 100 keer ook het geval is met de huidige monitoren.
De enige 27" glossy monitoren die er op het moment op de markt zijn met eenzelfde resolutie zijn wel van Samsung, de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D en pricewatch: Samsung Syncmaster S27A950DS. Grote verschil zit hem in de voet, de 950DS heeft een chic ogende voet welke de prijs omhoog drijft en backlight bleed aan de onderkant veroorzaakt door te hoge druk uit te oefenen.

De Samsung die je zelf had gevonden heeft trouwens een tv-tuner als dat een vereiste is dan zijn er ook de pricewatch: Samsung Syncmaster T27A750 en pricewatch: Samsung Syncmaster T27A950EX welke vreemd genoeg geen PC-ingang voor 120Hz signalen hebben. Erg vreemd zelfs want dat is de reden dat de prijs zo hoog ligt van deze monitoren en dan kan je er met een PC geen gebruik van maken - ja via de ingebouwde 2d->3d converter.. maar niet voor puur 2D.

Andere glossy opties maar met een (veel) hogere resolutie zijn de enorm veel hoger geprijsde Apple schermen. De op het moment nog te hoog geprijsde Hazro schermen (de lage koers van de Euro helpt ook niet mee) en de gezien de resolutie spotgoedkope opties uit Korea, zoals de: [url=chttp://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=crossover+27q&_sacat=0&_odkw=crossover+27%22&_osacat=0&_from=R40]Crossover 27Q[/url], Catleap Q270 SE, 3View PCBank PB2700, ACHIEVA Shimian QH270 en Fineforce F2700QL-IPS. Hou er wel rekening mee bij de Koreaanse opties er wellicht nog importbelasting bij op geteld moet worden - bij de Koreaanse opties is ook het slim om eerst wat rond te googelen naar gebruikservaringen. Het gerucht gaat dat het panelen betreft die afgekeurd zijn door Dell/HP etc maar ik geloof daar persoonlijk weinig van gezien het lage aantal pixeldefecten en andere problemen.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313879

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
ATI Radeon HD 6850 1GB

Welke aansluitingen zitten daar op?
2x DVI-D, 1x HDMI en 1x DisplayPort

Hoe wil je de monitor aansluiten?
DVI-D of HDMI. Maakt niet echt uit.

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Internet, Films en Gaming.

Monitor grootte:
Het liefst 25 inch, minimaal 1920x1080. 27 inch lijkt mij persoonlijk iets te groot, zeker met een Full HD resolutie.

Monitor verstelbaar?
Geen vereiste. Altijd leuk als het er op zit uiteraard.

Prijs:
Ik wil maximaal €250,- uitgeven. Uiteraard is het altijd leuk als het goedkoper kan.

Overig
Ik zou graag een LED monitor willen, met dunne randen rondom. Ook moet het scherm
niet al te dik zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 313879 op 15-04-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-06 14:14
Hallo mede Tweakers, ik zoek 2 goede schermen voor mijn nieuwe pc die ik ga bouwen, hier mijn lijstje als volgt:

Gamen, onder andere Battlefield 3
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23 tot 27 inch
Welke resolutie had je in gedachte?
1080p of hoger.
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Maximaal 200 per beeldscherm

- Sapphire HD7950 3GB DDR5 OC
- DVI - HDMI - 2x MiniDisplay Port
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Minidisplayport
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Ik wil in totaal 2 schermen gaan aansluiten op de displayports.

Voor het gamen, o.a. Battlefield 3

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
- Ja ik wil mijn xbox aansluiten, het liefste met een hdmi kabel.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
- Antiglare uiteraard.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
- Ja de monitor moet in hoogte verstelbaar zijn en ook draaibaar zijn zonder dat ik de voet hoef te verplaatsen
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
- Hij moet zuinig zijn maar ook veel aankunnen.

Ik hoop dat iemand een goede monitor voor mij weet.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 07:49
Ik zoek een 27inch scherm met 2540-1440 resolutie. Vooral om te gamen. Neem aan dat de Dell het beste is dan?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357338

Ik was dus aan het kijken twee 24" schermen, dit is nog steeds een erg goede optie. Maar speel nu ook met idee een 27" met 2560x1440 resolutie of een 30"met 2560x1600 resolutie aan te schaffen.

Ik maak me echter zorgen om 1 ding. Ik weet dat mij Geforce 555m deze resolutie ondersteunt, alleen ik heb meerdere malen gelezen dat mensen het niet voor elkaar krijgen om deze resolutie te bereiken. Ik heb een XPS 17 met displaypoort, HDMI ging tot maar 1920x1080 right? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
25" is een ongewone maat, de eerst veel voorkomende stap na 24" is 27". Dat gezegd, er zijn wel meerdere opties,
pricewatch: LG E2541T-BN
pricewatch: LG D2542P
pricewatch: LG M2550D-PZ
pricewatch: Asus VE258Q

De eerste twee LG's hebben blijkbaar een erg wankel voetje er onder zitten, op de foto's afgaan is het ook hetzelfde voetje en grotendeels dezelfde behuizing (andere knopjes). #2 is wel een stukje is wel een stukje duurder dan #1, waarschijnlijk door de toevoeging van een 3D optie.
#3 heeft in ieder geval een andere voet, de ervaring ermee verschillen echter nog al lijkt het. De amazon userreviews zijn vrij verdeeld. Moet wel bij gezegd worden dat de negatieve beoordelingen vrijwel allemaal van het gebruik als TV (met name het geluid) komen.
Tenslotte nog de ASUS welke de beste optie lijkt te zijn, helaas ook geen 'echte' review van te vinden maar wel een hoop userreviews en vrijwel uitsluitend positief.
Veel meer kan ik er niet over vertellen, 25" is een beetje een vreemde maat waar (ook hier) nauwelijks vraag naar is.
Een draaibare voet zie je niet veel op monitoren, dat is iets wat je vaker bij TV's vind maar die hebben dan weer geen displayport. Een tweetal pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) op één of ander ronddraaiplaatje?
Boefmans schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:41:
Ik zoek een 27inch scherm met 2540-1440 resolutie. Vooral om te gamen. Neem aan dat de Dell het beste is dan?
Op papier zijn de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D en de Hazro HZ27WC de betere keuzes. Deze hebben namelijk een lagere inputlag. De Samsung heeft echter nog al last van backlight bleed en de levertijden bij de laag geprijsde shops zijn ook niet bijzonder positief. De Hazro is niet in Nederland te verkrijgen maar wel bij overclockers.co.uk (creditcard vereist) & mediafrost.de. Hou er wel rekening mee dat beide monitoren echter geen input accepteren van niet-PC apparaten (ze scalen een <2560x1440 signaal niet op naar de benodigde grootte).
Maak je overigen geen zorgen over importbelastingen, de UK/Duitsland zijn EU landen en daar is alle belasting al voor betaald

Er zijn echter vele gamers gelukkig met hun Dell u2711 (en ik ook met mijn Hazro HZ27WD met vergelijkbare input lag) dus een afrader is het zeker niet.
Zolang je maar displayport (of dual link DVI) hebt zit je goed. Alle (zover ik weet) GPU's, zelfs inclusief de onboard Intel chippies ondersteunen (tot en met) 2560x1600. Het zijn de aansluitingen die vaak de beperkende factor vormen (met name bij laptops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Is er iemand bekend met deze monitor?
AOC E2795VH

Op hardware.info komt hij erg goed uit de test, ik ken het merk alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Let goed op bij die monitor, de meeste reviews zijn gebaseerd op een monitor met MVA paneel terwijl de uiteindelijke retail versie een TN-paneel heeft. Ook onder de TN-panelen is het 1 van de betere dus het is geen slechte monitor op zich maar als je reviews tegenkomt waar de contrastratio's en/of kijkhoeken bijzonder hoog zijn dan gaat het dus om wat in principe een compleet andere monitor is. Hardware.info heeft aan de testresultaten zo te zien geen MVA exemplaar in handen gehad en dus de monitor zoals je die ook kan kopen getest.

AOC zie ik een beetje als Acer, veelal budget spul maar dat hoeft niet negatief te zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Xthemes.us op 16-04-2012 19:15 . Reden: uiteindelijk -> uiteindelijke ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Op het energie verbruik na klinkt hij heel erg goed:

http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/aoc/e2795vh/specs.rhtml

Hoewel ik niet helemaal geloof dat er speakers in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Hey Tweakers! Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. Ik heb momenteel een Samsung Syncmaster T220 met de resolutie 1680x1050 en een grootte van 22 inch. Ik vind het tot nu toe goed genoeg, maar ik denk dat ik de stap naar 1080p nu wel wil maken.

Ik keek een tijdje terug naar het scherm van een iMac en toen zag ik pas hoe mooi een scherm dus ook kan zijn ;). Ik doe niet aan photoshoppen of videobewerking, dus het scherm van een iMac hoef ik niet, maar toch wel een scherm van hogere kwaliteit dan mijn huidige scherm.

Ook vind ik het design belangrijk, als is dit wel een beetje subjectief. Een mooi dun scherm zou perfect zijn of in ieder geval een scherm met rechte hoeken, een beetje als het scherm van de iMac.

Voornamelijk internetten, office werkzaamheden, school en ik speel zo nu en dan ook wel een spelletje. Ik speel veel verschillende genres, dus ik heb het liefste geen vertraging of ghosting in m'n scherm zitten. Daarnaast zal ik het nieuwe scherm gebruiken i.c.m. een HD6950, dus ik denk dat dat wel voldoende moet zijn om de meeste spellen op 1080p te spelen.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24 inch zou perfect zijn. Net een beetje groter dan wat ik nu heb.

1920x1080 of misschien wel 1920x1200

Zo rond de 200 euro lijkt me wel een goede prijs. Hoger mag natuurlijk als het heel veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Wat een iMac scherm er mooier uit doet zien als de meeste schermen is de combinatie van een IPS-paneel en het gebrek aan AG-coating (geen matte laag over het scherm die het er vies doet uitzien). Die combinatie vind je helaas alleen bij 27" schermen die (ver) buiten je budget liggen.

Ik heb een tijdje terug een overzichtje opgesteld met glossy en bijna glossy monitoren aangezien het er sowieso al niet veel zijn en er wel vraag naar is. De enige hiervan die enigzins bij jouw eisen in de buurt komt is de pricewatch: HP x2301. Wel een inchje kleiner dan je in gedachten hebt. De HP gebruikt wel een TN-paneel dus de kijkhoeken zijn nou niet bepaald vergelijkbaar met die van een iMac. Als je liever goede kijkhoeken (en kleuren die niet verschieten) hebt dan zijn de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) & de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M erg aantrekkelijke monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Bedankt voor de reactie! Ja, 27 inch heb ik ook niet nodig gelukkig. Die Dell U2412M ziet er wel erg goed uit! Jammer dat ie matte coating heeft, maar het is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zolang je maar displayport (of dual link DVI) hebt zit je goed. Alle (zover ik weet) GPU's, zelfs inclusief de onboard Intel chippies ondersteunen (tot en met) 2560x1600. Het zijn de aansluitingen die vaak de beperkende factor vormen (met name bij laptops).
Thx, heb nog wat research gedaan en met een minidisplayport naar displayport kabel moet het idd gaan lukken.

Heb jij trouwens ervaring met een 27" of 30", zou graag 1 zien/testen maar dat lijkt moeilijk. En raak je hier snel gewend aan of moet je er ook echt verder van af zitten etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313879

Bedankt voor je reactie. Het feit dat ik graag een 25" wil, komt omdat ik nu een HP 2510i lcd monitor heb en ik graag de overstap wil maken naar LED. Ook wil ik dunnere randen rondom het scherm en geen glossy scherm meer. Ik heb eerst al een Samsung 24" LED gekocht, maar heb deze uiteindelijk terug gestuurd omdat 24" echt te klein is. Toen dacht ik eraan een 27" LED te nemen, maar ik hoor van verschillende dat dit met een 1080p resolutie veel te pixelachtig wordt. Vandaar dat ik terug ben gevallen op 25", omdat het een fijne maat is en de resolutie nog goed is qua grootte etc.

Ik zat zelf ook te kijken naar de LG en de Asus. Is het voetje erg onstabiel van de LG? Dan kan ik deze misschien beter maar niet nemen. Waar kan ik deze reviews vinden? Heb overal gezocht, maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:31
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe beeldscherm.
Nu zie ik de iiyama ProLite E2773HDS B-1 in de aanbieding. En ik vroeg me af of iemand hier ook ervaringen mee heeft voor games. Ik game veel en dan alle soorten games maar nu vooral bf3.
Ik heb nu een Samsung Syncmaster 226bw. Zal ik ook verschil zien aangezien dit een hd scherm is?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:23
Autocad en af en toe een simpel spel

Minimaal 24", hoe groter hoe beter?

Heel eerlijk, geen idee... Ik werk nu op een laptop en heb hiervoor voornamelijk gebruik gemaakt van een iMac 7.1, maakt me dus ook niet al te veel uit!

Tussen de 150 en de 200 euro.

extra vragen?
Ik heb een tijdje gewerkt op een iMac en was aan de ene kant heel erg te spreken over het glimmende scherm. Zijn deze monitoren duurder of maakt dat niets uit?

Ik zal het scherm vanaf m'n laptop gaan gebruiken, dit omdat ik deze gebruik om met autocad te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Xthemes.us schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:47:
Let goed op bij die monitor, de meeste reviews zijn gebaseerd op een monitor met MVA paneel terwijl de uiteindelijke retail versie een TN-paneel heeft. Ook onder de TN-panelen is het 1 van de betere dus het is geen slechte monitor op zich maar als je reviews tegenkomt waar de contrastratio's en/of kijkhoeken bijzonder hoog zijn dan gaat het dus om wat in principe een compleet andere monitor is. Hardware.info heeft aan de testresultaten zo te zien geen MVA exemplaar in handen gehad en dus de monitor zoals je die ook kan kopen getest.

AOC zie ik een beetje als Acer, veelal budget spul maar dat hoeft niet negatief te zijn.
Zou je hem dan wel of niet aanraden? Zoniet welke dan wel in dat klassement (mag ook alleen een merk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoe zouden deze schermen zijn voor gamen en internetten?

http://www.alternate.nl/h...=LED&l3=24+inch+en+groter

http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LED

Zien er qua vormgeving leuk uit en zijn erg zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-03 09:39
Heb gister de Samsung S23A700D in ontvangst genomen:). Geleverd door takeitnow voor 250 euro. Super service trouwens:) want ik had hem om een uurtje of 4 in de middag besteld en was de volgende dag in huis. Scherm is fantastisch voor de prijs. Lijkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.

Enige puntje van kritiek kan het glossy scherm zijn. Ik zit met een raam in mn rug en ik kan terwijl ik dit typ ook naar buiten kijken:P. Is ook een kwestie van wennen denk ik, want als je je ogen "focused" op het geen je aan het doen ben op het scherm valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 08:45
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik druk zoekende naar een 27" scherm met 2560x1440 resolutie.
De Dell U2711, maarhelaas vind ik de prijs absurt hoog. Nu ben ik aan het onderzoeken hoe ik via een goedkopere weg aan een degelijk mooi scherm kan komen. Op marktplaats kom ik dan het volgende tegen: http://link.marktplaats.nl/547664546

Is dat wat? Heeft iemand ervaringen met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

0xygen schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:32:
De Dell U2711, maarhelaas vind ik de prijs absurt hoog.
Is toch een prima prijs? Paar jaar geleden betaalde je (ik) €1200+ voor 2560x1600. Nu heb je voor €500 2560x1440.

Dat scherm ken ik verder niet, maar ik snap het hele verkoopproces op marktplaats niet. Hoe lang gaat de verkoper wachten tot hij een bod accepteert? Hij heeft er meerdere, gaat hij die steeds opnieuw plaatsen met een veiling? Zo ja, waarom dan al in je eerste veiling melden dat er eigenlijk meerdere schermen zijn?

Vaag :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Anoniem: 357338 schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:43:
Heb jij trouwens ervaring met een 27" of 30", zou graag 1 zien/testen maar dat lijkt moeilijk. En raak je hier snel gewend aan of moet je er ook echt verder van af zitten etc....
Ik heb zelf een 27" Hazro, je wil er sowieso niet verder vanaf zitten, wat deze monitoren hebben de hoogste pixeldichtheid van alle desktop monitoren. M.a.w alles zal kleiner zijn, heb zelf ondanks perfect zicht de DPI instelling van Windows nog omhoog gedraait om alles leesbaar te houden (was 24"/1920x1200 gewend), na 2 dagen weer teruggezet op de standaard instellingen want vond het toch zonde van de ruimte. Ik ben van mening dat de mens flexibel genoeg is om overal binnen een week op monitor gebied aan te wennen, ik wil echter nu niets anders meer dan minstens 27" WQHD ;)
Mdehoog schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:13:
[b]
Ik heb een tijdje gewerkt op een iMac en was aan de ene kant heel erg te spreken over het glimmende scherm. Zijn deze monitoren duurder of maakt dat niets uit?

Ik zal het scherm vanaf m'n laptop gaan gebruiken, dit omdat ik deze gebruik om met autocad te werken.
Het zou lijkt mij juist goedkoper moeten zijn je kan namelijk (verstandig is het niet) matte monitoren weer glossy maken door het matte film laagje te verwijderen. Ik denk dat ik vanavond een uitgebreidere reactie ga geven, zit dit allemaal op m'n telefoon te tikken. Hierboven staat echter een vergelijlbare post waar ik al op gereageerd had.
Podium Verhuur schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:01:
[...]

Zou je hem dan wel of niet aanraden? Zoniet welke dan wel in dat klassement (mag ook alleen een merk zijn)
Het is wel een aanrader, zoals ik al aangaf heeft HWI wel de uiteindelijke versie in handen gehad en die waren er positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 14:53
Beste Tweakers,

Omdat ik nog geen eenduidig antwoord heb kunnen vinden graag jullie mening over de aanschaf van een tweede scherm:

--Waarvoor?
Als tweede scherm voor mijn vaste PC en laptop. Ik heb een bescheiden 17" Dell [1440x900] TN-display, mat scherm en heerlijk saaie mat zwarte behuizing. Prima dingetje voor E-mailtjes etc, maar er moet toch iets bij komen.

Ik ben veel bezig met zgn. desktop publishing. Dus veel folders, flyers, logo's etc. Ik zoek een scherm waarop de kleuren op het scherm overeen komen met wat de drukker er van maakt.

Het scherm moet 90 graden draaibaar zijn omdat ik zowel landscape alsmede portret gebruik in documenten.

--Waarvoor NIET?
Gaming, video(bewerken), animatie etc.

--Plaatsing en diameter:
Niets bijzonders: op een standaard bureau op 30-60cm. Denk zelf daardoor aan 23 a 24"

--Programma's?
Primair MS Publisher

--Budget
Ik zou het op prijs stellen als het onder de 300,- kan blijven. Ik kan niet inschatten of de meerprijs van de bekende DELL high end monitoren noodzakelijk en te rechtvaardigen zijn voor mijn doeleinden.

--Mijn twijfelpunten
1920x1080 wil ik liever niet, dan 1920x1200. Dit is met name voor de portret modus.Er zijn natuurlijk nog hogere reso's, maar of de prijs daarvaar te rechtvaardigen is...ik weet het niet.

Huidige voorkeur: Dell U2412M

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door RK88 op 19-04-2012 13:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Gizz schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:37:

Dat scherm ken ik verder niet, maar ik snap het hele verkoopproces op marktplaats niet. Hoe lang gaat de verkoper wachten tot hij een bod accepteert? Hij heeft er meerdere, gaat hij die steeds opnieuw plaatsen met een veiling? Zo ja, waarom dan al in je eerste veiling melden dat er eigenlijk meerdere schermen zijn?
Dank voor je reactie,
Deze adverteerder heeft er inderdaat meerdere en volgens mij is het een soort van tussenhandelaar. op ebay worden deze schermen voor ca. 350,- aangeboden (incl porto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

RK88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:00:
Ik ben veel bezig met zgn. desktop publishing. Dus veel folders, flyers, logo's etc. Ik zoek een scherm waarop de kleuren op het scherm overeen komen met wat de drukker er van maakt.

(...)

--Budget
Ik zou het op prijs stellen als het onder de 300,- kan blijven.
Beschik je al over kalibratieapparatuur? Want je kunt wel een scherm nemen met een (potentieel) goed paneel, maar zonder kalibratie heb je er nog niets aan als je het drukwerk wil softproofen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
Gizz schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:16:
[...]

Beschik je al over kalibratieapparatuur? Want je kunt wel een scherm nemen met een (potentieel) goed paneel, maar zonder kalibratie heb je er nog niets aan als je het drukwerk wil softproofen.
Ik kan van een kennis een Spyder lenen. Daar zou het toch mee goed moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitengewoon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05-2015
Ik heb een vraag over de breedte van elk monitor.
Als ik in de pricewatch ga zoeken naar monitoren zie ik achter de naam tussen haakjes een afmeting staan.
Bijvoorbeeld:

Dell Ultrasharp U2412M

Score: 4.5 Led: Edge-lit-monitor van 24 inch (61cm)

In de omschrijving staat als breedte:
Breedte 556mm

Wat is nu de werkelijke breedte van de totale omvang van de monitor (beeldscherm + frame)?
Dit is van belang, omdat ik maar ongeveer 58cm ruimte heb voor een monitor en wat dus het verschil in keuze is tussen een 23" of 24" monitor.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
Buitengewoon schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:31:
Ik heb een vraag over de breedte van elk monitor.
Als ik in de pricewatch ga zoeken naar monitoren zie ik achter de naam tussen haakjes een afmeting staan.
Bijvoorbeeld:

Dell Ultrasharp U2412M

Score: 4.5 Led: Edge-lit-monitor van 24 inch (61cm)

In de omschrijving staat als breedte:
Breedte 556mm

Wat is nu de werkelijke breedte van de totale omvang van de monitor (beeldscherm + frame)?
Dit is van belang, omdat ik maar ongeveer 58cm ruimte heb voor een monitor en wat dus het verschil in keuze is tussen een 23" of 24" monitor.

Alvast bedankt.
61cm is de diagonaal van het scherm. 556mm is de breedte van de behuizing. In dit geval zou het scherm in de breedte dus moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xthemes.us schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:40:
[...]

Ik heb zelf een 27" Hazro, je wil er sowieso niet verder vanaf zitten, wat deze monitoren hebben de hoogste pixeldichtheid van alle desktop monitoren. M.a.w alles zal kleiner zijn, heb zelf ondanks perfect zicht de DPI instelling van Windows nog omhoog gedraait om alles leesbaar te houden (was 24"/1920x1200 gewend), na 2 dagen weer teruggezet op de standaard instellingen want vond het toch zonde van de ruimte. Ik ben van mening dat de mens flexibel genoeg is om overal binnen een week op monitor gebied aan te wennen, ik wil echter nu niets anders meer dan minstens 27" WQHD ;)
Die Hazro lijkt me ook wel vet, helaas geen displayport...wordt het Dell of een Samsung. En dan nog de vraag of het 27 of 30 inch wordt :)laat het nog wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
P van H schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:26:
Hoe zouden deze schermen zijn voor gamen en internetten?

http://www.alternate.nl/h...=LED&l3=24+inch+en+groter

http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LED

Zien er qua vormgeving leuk uit en zijn erg zuinig.
#2 zou ik persoonlijk voor internet gebruik als onplezierig ervaren. 1920x1080 @ Full HD geeft behoorlijke koeienletters. #1 komt terug in de Hardware.info 23"/24" review en heeft een silver award gekregen. Over het contrast laat HWI zich wel uit met de woorden 'lage middenmoot' wat voor gamen wellicht niet ideaal is.
0xygen schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:32:
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik druk zoekende naar een 27" scherm met 2560x1440 resolutie.
De Dell U2711, maarhelaas vind ik de prijs absurt hoog. Nu ben ik aan het onderzoeken hoe ik via een goedkopere weg aan een degelijk mooi scherm kan komen. Op marktplaats kom ik dan het volgende tegen: http://link.marktplaats.nl/547664546

Is dat wat? Heeft iemand ervaringen met dit scherm?
Ik ken het scherm wel alhoewel ik er zelf geen heb, dat is een Yamakasi Catleap en aangezien het een 100Hz exemplaar is betreft het een 2B revisie. Door de 100Hz is dit een monitor die interesse bij veel mensen heeft gewekt, de huidige revisie doet echter 'slechts' 75Hz. Hoe nuttig dit is ten opzichte van bijvoorbeeld een Hazro HZ27WC met pixel overdrive is nog de nodige discussie over. Nu je de precieze naam weet zou ik zeggen raadpleeg Google en je zult diverse threads op andere fora vinden. Ik heb zelf niks met marktplaats aangezien ik alles wat ik erop uiteindelijk duurder dan een nieuw product bij een gewone winkel lijkt te zijn (of ebay/dealextreme etc). Deze monitor en vergelijkbare alternatieven had ik al op de vorige pagina genoemd maar dat was wel in een behoorlijke lap tekst dus bij deze nog een keer:* Xthemes.us is er vrij zeker van dat de marktplaats verkoper ze ook van ebay heeft en ze met winst probeert te verkopen
Xthemes.us schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:40:

Het zou lijkt mij juist goedkoper moeten zijn je kan namelijk (verstandig is het niet) matte monitoren weer glossy maken door het matte film laagje te verwijderen. Ik denk dat ik vanavond een uitgebreidere reactie ga geven, zit dit allemaal op m'n telefoon te tikken. Hierboven staat echter een vergelijlbare post waar ik al op
Bij nader inzien zie simpelweg die post :).
Ik denk dat je voor MS Publisher inderdaad met een u2412m aardig uit de voeten kan, wellicht verstandig om ook een kleuren kalibrator te kopen? Buurman hardware.info heeft daar wel een interessant stukje over.
Let wel op dat het artikel aardig op leeftijd is en de prijzen niet meer kloppen. Sindsdien zijn er ook nieuwere modellen uitgekomen. Totaal niet mijn pakkie aan wat er 'hot' is op kalibrator gebied, dit zal iemand anders je moeten vertellen of je zult er zelf even in moeten verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Na lang beraad toch maar gegaan voor de DELL U2312HM als vervanging van mijn oude Philips 170B4's.
Vanwege het formaat liever een IPS vanwege de kijkhoeken, al zit ik meestal gewoon recht voor mijn scherm. De keuze voor de U2312HM is omdat ik naast internet vooral spelletjes speel en de prijs.
Had bij bestellen zelfs enthousiasme voor het schrijven van een review. Helaas is dat enthousiasme me nu wat ontgaan. :(

Een beetje backlight bleeding was na het vele lezen over monitoren verwacht. Het is ook zekers aanwezig :'(
Echter heb ik meer problemen bij onvoldoende verlichting in de onderhoeken, aan de onderkant en aan de linkerzijkant. :'(
Mijn achtergrond is wit in 'raampjes' en daarbij valt het direct op. In wat donkere schermen zie je het ook, maar daar helpt het denk ik wel dat je het al weet.
RMA inmiddels aangevraagd. Nu nog beslissen of ik wil ruilen of dat ik toch een ander type monitor dien te zoeken. De anti-glare is namelijk best aanwezig.

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Laatst online: 13:17
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe monitor te gaan kopen omdat ik een nieuwe computer ga kopen en ik denk dat het scherm wat ik nu heb een bottleneck gaat vormen. De pc krijgt een 680 gtx dus genoeg grafische kracht, maar de monitor die ik nu heb is een Philips Brilliance 220CW. Dit is een 22 inch 16:10 monitor met een resolutie van 1680 x 1050. Nu denk ik dat ik een veel hoger resolutie aan kan met een 680 en ook bij de meeste spellen boven de 60 fps uit kom dus daar heb ik dan ook niks aan omdat mij monitor op 60 hz werkt en dus maar 60 fps kan laten zien. Nu had ik een Samsung Syncmaster S27A750D in gedachten, vooral omdat deze erg goede kleuren zou laten zijn ondanks dat het een TN scherm is en omdat hij 120 hz is. Deze monitor was tot een dag geleden rond de 400 in de pricewatch, maar nu is hij ineens gestegen naar 470. Dit wordt me toch echt te duur dus zit ik te kijken naar een andere.

-Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Internetten (sites als tweakers lezen en filmpjes kijken), verslagen maken voor school (dualscreenen heb ik ook net ontdekt in windows 7 en vind ik ook erg handig voor als ik bv met informatica bezig ben), films kijken en natuurlijk gamen. Voornamelijk speel ik nu Battlefield 3, maar mijn interesse op game gebied is groot dus ik probeer bijna alles wel.

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
27 inch, ik wil wel een upgrade vanaf mijn 22 inch nu.

Het Samsung scherm heeft een resolutie van 1920 x1080, maar ik lees veel dat dat op 27 inch of hoger niet echt lekker werkt. Het ging mij bij die monitor dan ook vooral om 120 hz. Nu las ik een paar post boven mij dat er dus ook 2560 x 1440 monitors zijn met IPS scherm en 100 hz. Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar zou natuurlijk veel mooier zijn. Ik hoop alleen wel dat mijn nieuwe videokaart battlefield 3 op die resolutie op acceptable fps kan draaien, want als ik de resolutie terug schoef en dus niet meer op native resolutie draai wordt het er ook niet bepaalt mooier op?

Wat mag het allemaal gaan kosten?

400 euro had ik in gedachten. Het Samsung scherm was een paar dagen gelden van 400 gezakt voor 370 en dat vond ik een goede prijs dit ik graag wou betalen voor het scherm. Dus als het echt heel erg loont wil ik misschien wel iets meer betalen, maar het liefst 400 of minder.

Ik zit nu een beetje te kijken naar die monitor van een paar post boven mij. Die heeft 27 inch, 2560 x 1440, IPS, 100 hz. Dit lijkt toch wel DE perfecte monitor, zowel voor school (2560 x1440), films (IPS) en games (100hz). Ga ik eigenlijk het verschil merken tussen 100 hz en 120 hz in vloeiendheid? Ik heb dan geen garantie (denk ik?) en het zijn (las ik op overclock.net) zeg maar de A- schermen. Dus de schermen die niet goed genoeg zijn voor bv Dell en Apple. Waar aan ga je dit merken? En ik begreep dat die 100 hz een soort overclock is? Is dit niet slecht voor het scherm dan en ook de levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Mensen verwachten teveel van een 100Hz IPS. De monitor mag dan wel 100Hz zijn maar je kan hier niet optimaal gebruik van maken omdat een IPS simpelweg niet snel genoeg voor is om het bij te benen. Dit wordt ook besproken door pcmonitors.org, als je een snelle IPS wil van 27" dan is de Hazro HZ27WC waarschijnlijk 'as good as it gets'. Jammer genoeg niet voor €400 alhoewel de eigenaar van OC UK heeft wel laten doorschemeren dat de prijzen wellicht weer zakken naar £350 midden/eind mei. Wie weet doet de euro het tegen die tijd ook weer wat beter.
Op het moment is het probleem bij Hazro dat de productie de vraag niet kan bijbenen wat betekend dat ze vaak niet in stock zijn en niet zo goedkoop zijn als ze kunnen zijn.

Wat precies de kwaliteit van de schermen is heb ik nog weinig concreets over gepost zien behalve aannames, zo gebruikt LG (de maker van de panelen) helemaal geen A- rating. Ook de post van Gibbo (eigenaar van OC UK) lijkt de posts van de mensen zelf tegen te spreken, ik heb nog niemand over serieuze backlight bleed zien klagen en het aantal dode pixels lijkt ook zeer gering te zijn. Of deze panelen dus ook daadwerkelijk van mindere kwaliteit zijn betwijfel ik, net als het nut van 100Hz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
@Xthemes.us

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat het dan maar niet zo een monitor wordt, ik blijf dan denk ik maar bij mijn oorspronkelijke plan en wacht tot de Samsung Syncmaster S27A750D weer wat normaler geprijsd wordt. Iemand ervaring met die monitor? Ik had ergens in een review gelezen dat hij niet eens zo heel veel onderdeed voor een goed gekalibreerd IPS scherm. En dan heb ik in ieder geval echt 120 hz. Ik zag dat er ook al standaard een 3D bril wordt mee geleverd, maar nu las ik dat deze niet werkt met Nvidia kaarten? Dat zou wel erg jammer zijn, want de 680 is nou net een kaart die genoeg kracht heeft om de meeste games in 3D te kunnen laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrisBe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 22:57
560m (laptop)

hdmi die ik wil gaan gebruiken

Hoe wil je de monitor aansluiten?
HDMI. Maakt niet echt uit.

Internet, films, tekstbewerking, games

Monitor grootte:
Het liefst 24 inch, minimaal 1920x1080.

Monitor verstelbaar?
Geen

Prijs:
Ik wil maximaal €200,- uitgeven.

Overig
Graag 2 HDMI aansluitingen en een degelijke koptelefoon uit. Wil namelijk me ps3 erop aansluiten i.c.m. de koptelefoon heb ik dan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Flokman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:28:
maar nu las ik dat deze niet werkt met Nvidia kaarten? Dat zou wel erg jammer zijn, want de 680 is nou net een kaart die genoeg kracht heeft om de meeste games in 3D te kunnen laten draaien...
De ingebouwde 2d->3d converter doet het wel, NVIDIA 3D Vision doet het niet. Dat is echter een kunstmatige beperking en daar valt blijkbaar wel omheen te werken.
TrisBe schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:57:
Overig
Graag 2 HDMI aansluitingen en een degelijke koptelefoon uit. Wil namelijk me ps3 erop aansluiten i.c.m. de koptelefoon heb ik dan geluid.
De pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 die hier vaak voor gamers wordt aangeraden voldoet aan al je eisen. Was ook de monitor die bij het advies van de januari BBG zan van zowel tweakers.net als hardware.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:15
Is het mogelijk om een Iiyama in hoogte verstelbare voet los te bestellen?

Ik heb nu een een liyama E2473HDS-B1 gekocht maar die voet waar op de monitor op staat is gewoon te armoedig voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
Xthemes.us schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:26:

De ingebouwde 2d->3d converter doet het wel, NVIDIA 3D Vision doet het niet. Dat is echter een kunstmatige beperking en daar valt blijkbaar wel omheen te werken.
Ooh dat is mooi ik was toch niet van plan 3D vision aan te schaffen. Het lijkt me wel eens leuk om te proberen, 3D, maar ik denk dat de converter van Samsung ruim voldoende is. Heeft iemand ervaring met deze monitor en kan deze hem aanraden? Weten jullie ook waarom hij ineens 100 euro duurder is geworden (of na een prijsdaling van 100 euro weer op zijn oude prijs zit)? Ik hoop dat hij snel weer rond de 400 komt te liggen, dan zal ik hem denk ik maar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Samplex schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:42:
Is het mogelijk om een Iiyama in hoogte verstelbare voet los te bestellen?
De monitor heeft een VESA mount mogelijkheid dus daar valt wel een andere voet aan te draaien, probleem is alleen waar je zo'n ding vandaan moet halen. Ik denk dat je het best op amazon/ebay naar "monitor stand" kunt zoeken. Bij deze RM 361 wordt bijvoorbeeld optional vesa mounting kit genoemd.
Flokman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:48:
Ooh dat is mooi ik was toch niet van plan 3D vision aan te schaffen. Het lijkt me wel eens leuk om te proberen, 3D, maar ik denk dat de converter van Samsung ruim voldoende is. Heeft iemand ervaring met deze monitor en kan deze hem aanraden? Weten jullie ook waarom hij ineens 100 euro duurder is geworden (of na een prijsdaling van 100 euro weer op zijn oude prijs zit)? Ik hoop dat hij snel weer rond de 400 komt te liggen, dan zal ik hem denk ik maar kopen.
Aan de prijsgrafiek te zien is het de tweede keer dat de monitor een aardige vrijval in prijs heeft gehad en is de gemiddelde prijs tegelijkertijd weinig gezakt, wellicht een enkele winkel met een tijdelijke aanbieding of iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Mooi nieuw scherm, 120hz, 1ms en niet duur, 350e

http://nl.hardware.info/n...or-met-120-hz-technologie

Is 120hz automatisch 3D ready? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Na lang wikken en wegen had ik dus de Dell U2312HM aangeschaft. Deze moet echter terug, want hij voldoet niet wegens overmatige kleur\helderheid variatie over het scherm. Nu heb ik de keuze:
  • Nog een exemplaar
  • Een andere monitor uitzoeken
  • Geld terug
Graag jullie advies:
Ik gebruik mijn computer om spelletjes te spelen, voornamelijk strategie (bijv. CIV), RPG (Guildwars\Fallout etc.), af en toe een first person shooter (CoD) en af en toe een race spelletje.
Daarnaast gebruik ik mijn computer voor het internet en office zaken.
Dit is ong. 50% spelltjes /50% Office & Internet

Ik heb een I7, 8Gb en een Asus EAH6850 videokaart
De monitor dient ter vervanging van 2x 17" Philips 170B4

Belangrijkste voor mij is:
Geen zichtbare kleur & helderheid variatie over het scherm als ik er recht voor zit.
(Op dit punt faalt mijn U2312HM exemplaar dus)
Daarnaast wil ik:
- Displayport (must)
~23-24 inch
- Een goed Instelbare monitor (hoogte e.d.)
- Minimaal 2 extra aansluitingen, voor bijvoorbeeld laptop. Bij voorkeur HDMI
- Een niet te harde anti-glare
- Budget, onder de 400. Maar de lager de beter

Ik zat te twijfelen tussen IPS of 120Hz, de laatste als rust voor de ogen, niet eens vanwege 3D.
Punt 1 heeft mij naar de IPS verwezen en mij dus de DELL laten kiezen, maar wellicht zijn er andere ideen.

Ik vraag mij af hoe veel last ik ga hebben van een glossy scherm, maar ik overweeg ook de Samsung S23A750 en BenQ2420. Ondanks dat de eerste op aansluiting krap aan zit en nauwelijks instelbaar is.

edit: o.a. tiebvaud

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Laatst online: 15-09-2022
Hallo allemaal,

ik had een vraagje over:
pricewatch: Nvidia 3D Vision 2 brillen kit

als ik deze monitor koop:
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A950DS

kan ik daar dan met nvidea 3d op gamen?
of kan dit niet? ik weet dat die samsung al 3d heeft, maar ik wil weten als dit kan.
want dit is uiteindelijk hogere kwaliteit 3d.

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loldor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 08:31
Met de komende aanschaf van twee pc's ben ik op zoek naar twee identieke monitoren, één per pc. Daar ik tegenwoordig steeds minder gebruik maak van de pc, werk ik met een beperkt budget. Het aantal monitoren is echter zo uitgebreid dat ik niet de bomen door het bos zie. Wie kan me daarin van advies voorzien?

Ter informatie:
De monitoren zullen gebruikt worden om te gamen. Voorbeelden die ik nu kan noemen zijn Diablo 3, Dota en Minecraft. Met name D3 en Dota lijken mij gebaat bij een lage response tijd en inputlag. Beide pc's zullen over een 6850 beschikken. Er hoeft zeker niet met meerdere personen video gekeken te worden op de monitoren.

De grootte mag bescheiden zijn, zelf zat ik aan 22-23 inch te denken. 1080p lijkt me dan een schappelijke resolutie. Het budget waarmee ik werk is 150e per scherm, maar een koopje van 100e zou ik niet afslaan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455600

Bij deze advies gewenst:

Ik ben op zoek naar 1/meerdere schermen voor mijn komend gamesysteem.

1) Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Bijna uitsluitend gaming en hier en daar beeldbewerking (Sony Vegas, Adobe Photoshop).
Ik weet dat een zo laag mogelijke MS hier belangrijk bij is, maar verder weet ik niet waar ik op moet letten? (inputlag?)

2) Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
Ik heb momenteel een 21", maar een 24" lijkt me de ideale grootte.

3) Welke resolutie had je in gedachte?
Geen idee, ik heb tot nu toe 1165x720 op mijn scherm gebruikt, wat is een ideale resolutie voor een 24 inch scherm?

4) Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Liefst zo laag mogelijk aangezien, ik hoop onder de 1000 euro te blijven met alle 3 de schermen gerekend.

a) Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Dat zal waarschijnlijk een 7970 worden waarbij ik 3 schermen wil aansluiten.

Ik heb oa mijn muis/headset vd gamegear site gekocht, nu zag ik daar ook een scherm staan:
http://www.gamegear.be/be...fd42g98rlvticd9resep2d054

Iemand die daar misschien een mening over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 22:27
Voornamelijk Gamen
~24inch
1920 x 1080 of 1920 x 1200
Tussen de 150 en 350 euro.

AMD HD 6950(geunlockt naar een 6970)
Aansluitingen:
1 x Dual-Link DVI
1 x HDMI (with 3D)
2 x Mini-DisplayPort
1 x Single-Link DVI-D
DisplayPort 1.2

Ik wil een HDMI of Display port aansluiting gebruiken, zodat ik op de DVI aansluiting een DVI naar VGA stekker kan aansluiten voor mijn 2de scherm

Kleurintensieve applicaties
Ik werk wel eens aan mijn clan website en ik gebruik dan paint.net en soms photoshop om banners te maken voor de clan.

Ik vind lage response tijden. een hoge refresh rate en geen input lag belangrijker als de kleuren.

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Niet per se maar een 120hz monitor zou wel fijn zijn.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Een in hoogte verstelbaar scherm zou wel fijn zijn, maar hier kan ik zelf ook een oplossing voor bedenken ;)

De monitor moet leverbaar zijn bij Informatique omdat ik mijn huidige Iiyama E2473HDS-B1 24 kuren vertoond en ik hem hopelijk mag omruilen voor een ander scherm.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb even jullie hulp nodig bij het volgende.

Ik ben van plan om 3x een Samsung Syncmaster S23A700D te gaan kopen en deze wil ik aansturen dmv 2x een Sapphire HD6950.

Maar nu zit ik even met de aansluitingen in de knoop.

Mijn videokaart heeft: Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
De monitor: HMDI, DVI-D

Ik kan dus sowieso 2 monitoren aansluiten op mijn DVI-D aansluitingen. Maar dan heb ik nog 1 monitor over.. Als ik deze op HDMI aansluit dan heb ik geloof ik geen 120Hz meer en volgens mij ook geen 3D ondersteuning. Mijn bedoeling is dus om een Display Port naar DVI-D converter te kopen, ik denk dat het dan wel werkt..

Heb ik hier gelijk in? En welke raden jullie dan aan?

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Laatst online: 15-09-2022
Hdmi1.4haalt dacht ik wel 120hz of net niet. Weet niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxzhor
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 17:17
Beste mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe 24" monitor.
Ik heb momenteel een Samsung Syncmaster 226BW 22" en draai hierop resolutie 1680x1050.
Nu vind ik de max resolutie tegen vallen en wil graag 1080p gaan draaien op een 24".

Deze zal ik voornamelijk gebruiken om te gamen en te werken dus zeg 50/50.
Een snellen ms en weinig ghosting en lage input lag is een pré.

23,6 - 24 inch geniet de voorkeur.

1920x1080 of beter.

max 250€

Ik heb zelf al wat zitten zoeken en kom op de Iiyama E2473HDS-B1 http://tweakers.net/price...e2473hds-b1.html#tab:info uit, al vind ik de berichten nogal twijfelachtig wat adviseren jullie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 11:50
Heeft iemand hier een paar goede reviews van de Samsung S23A700D kunnen vinden? Het is veruit het aantrekkelijkst geprijsde 120Hz scherm, maar in de enige review die ik heb kunnen vinden wordt een input lag van 10 - 11 ms genoemd. Zelf zou ik denken dat dat eigenlijk te veel is om een 120Hz scherm te verantwoorden, omdat het verschil met een snel 60Hz scherm te klein wordt (m.u.v. van de meer vloeiende weergave).
Het gaat mij overigens om snelle 2D weergave in FPS. 3D boeit me niet echt.

De enige review die ik kon vinden over dit scherm (gebruikerservaringen zonder echte tests/benchmarks vind ik niet interessant):
http://wecravegamestoo.co...hz-3d-monitor-review.html

Daarnaast vroeg is me af of er hier al ervaringen zijn opgedaan met het overklokken van die Catleap schermen. Voor het gamen vind ik zelf alles vanaf 85Hz genoeg, maar van deze schermen heb ik nergens een input lag test kunnen vinden.

update:
Ik heb het Samsung scherm inmiddels maar gekocht. Het was in de aanbieding bij die schreeuwerige elektronicawinkel. (instant satisfaction, kon het niet laten :)
Ik heb zelf niet de spullen om het scherm te testen, maar ik moet zeggen dat het een gigantische vooruitgang is ten opzichte van mijn vorige scherm (Philips 200WS). Vooral de kleuren zijn een stuk mooier en 120Hz maakt wel degelijk een verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door DavidAxe op 28-04-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456624

op de eerste plaats voor programmatie en tekstverwerking, surfen en (amateur) foto- en videobewerking. Geen gaming.

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
24"

1920 x 1200

Wat mag het allemaal gaan kosten?
200 à 400 €

NVidia GeForce GT 230

AVG, DVI-D en HDMI

Wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Neen

Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Niet speciaal

Portretstand niet speciaal nodig. Liefst verstelbaar in hoogte, energievriendelijk en 'mooie' afwerking. Extra USB poorten, audio... zijn altijd mooi meegenomen.

Tot nu toe twijfel ik tussen de volgende modellen:
DEL U2412M (ik lees hier en daar reacties dat dit scherm niet zo goed is voor tekst weergave ?)
Samsung LS24A850/EN (???)
HP LA2405wg
Jujitsu B24W-5 eco

eventueel, maar zijn mij eigenlijk nogal duur:
DEL U2410) (zelfde opmerking als u2412m)
Jujitsu B24W-5 eco ips (extra audio)
HP ZR24W (hoog verbruik?)

Oorspronkelijk keek ik ook naar de Philips Brilliance 245P2ES en 240B1CS maar daar vind ik weinig info/reacties over op het internet.

Geen enkel van deze schermen heb ik kunnen zien in het echt, vandaar de moeilijke keuze.
Graag uw advies.
Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 456624 op 29-04-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 02:40

Rem

Bumperke schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:46:
Ik heb even jullie hulp nodig bij het volgende.

Ik ben van plan om 3x een Samsung Syncmaster S23A700D te gaan kopen en deze wil ik aansturen dmv 2x een Sapphire HD6950.

Mijn videokaart heeft: Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
De monitor: HMDI, DVI-D

Ik kan dus sowieso 2 monitoren aansluiten op mijn DVI-D aansluitingen. Maar dan heb ik nog 1 monitor over.. Als ik deze op HDMI aansluit dan heb ik geloof ik geen 120Hz meer en volgens mij ook geen 3D ondersteuning. Mijn bedoeling is dus om een Display Port naar DVI-D converter te kopen, ik denk dat het dan wel werkt..

Heb ik hier gelijk in? En welke raden jullie dan aan?

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_
Let op: Je kan geen crossfire draaien als je monitoren aan de 2e kaart wilt koppelen.
Ik zit in hetzelfde schuitje! ;)

Als je dan dus 2/3 schermen vanaf je main videokaart wilt draaien kan je er 1 over DVI-D gooien, maar de overige twee kunnen alleen over DVI-I of HDMI. kan je nog een 2e monitor over displayport met adapter gebruiken, maar de derde zal je aan moeten sluiten op DVI-I, daar gaat je 120hz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:07
Heeft de HD6950 normaal niet 2 mini-DPs? Zal wel een non-reference model (Sapphire?) zijn dan :-(.

[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 30-04-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuuv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 15:37
Hallo,

Ik ben opzoek naar de beste allround monitor op dit moment, maar ook voornamelijk gespitst op gaming.
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? GTX 570
Welke aansluitingen zitten daar op? DVI-I en mini-HDMI
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? Mogelijk, nog niet zeker.

Zo'n laag mogelijk response tijd.
Liefst 120hz, is geen spelbreker
24~27inch
Liefst een brede degelijke voet, zoals de HP modellen vroeger hadden, waarbij alles getilt kan worden, en naar boven en naar beneden kan worden geschoven.
Ook films e.d. moeten er goed kijkbaar op zijn, ook voor meerdere mensen.

Dell Ultrasharp U2711
Dell Ultrasharp U2412M
BenQ XL2420T

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de U2412M, echter is de hoge response ms en het ontbreken van 120hz.

Ook een hogere refreshrate als 60 op de native resolutie van 1080p zou fijn zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2024
remsporus schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:07:
[...]

Let op: Je kan geen crossfire draaien als je monitoren aan de 2e kaart wilt koppelen.
Ik zit in hetzelfde schuitje! ;)

Als je dan dus 2/3 schermen vanaf je main videokaart wilt draaien kan je er 1 over DVI-D gooien, maar de overige twee kunnen alleen over DVI-I of HDMI. kan je nog een 2e monitor over displayport met adapter gebruiken, maar de derde zal je aan moeten sluiten op DVI-I, daar gaat je 120hz :(
Ja daar was ik ook achter gekomen :(
Jammer dat er bijna geen videokaarten zijn die 3x een DVI-D aansluiting hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Het groene kamp heeft er een aantal. Voor ATI moet je gewoon een lading displayport schermen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Hallo, ik zoek een goed beeldscherm voor mijn MBP, met hoge resolutie en natuurlijk niet al te duur.

Als scherm van mn MBP en Xbox 360
25 tot 30 inch.
Minimaal 1080p of hoger.
Niet meer dan 350 euro

Ik had zelf dit al gevonden: pricewatch: Samsung UE26EH4500W
Weliswaar een TV maar toch de grootte van een monitor en wat meer functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
itsFuzeh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:18:
Minimaal 1080p of hoger.
Niet meer dan 350 euro

Ik had zelf dit al gevonden: pricewatch: Samsung UE26EH4500W
Weliswaar een TV maar toch de grootte van een monitor en wat meer functies.
Dat scherm heeft geen resolutie van minimaal 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
0xygen schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:09:
[...]

Dat scherm heeft geen resolutie van minimaal 1080.
Ik zie t ja...
Weet jij misschien nog iets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Voor jou budget kon je denk toch al snel uit op een 1080 scherm.
Ik kan jou daar niet echt in adviseren (ik heb daar te weinig verstand van).
Ik zou gewoon lekker reviews lezen, vergelijken in de pricewatch etc.

Wel handig is om goed op de aansluitingen te letten omdat je voor je macbook en Xbox wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Rubm93 schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:43:
of kan dit niet? ik weet dat die samsung al 3d heeft, maar ik wil weten als dit kan.
Versteegrob schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:08:
Is 120hz automatisch 3D ready? Nee toch?
Rubm93 schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:43:
Voeg het antwoord op deze maar even samen. Ik heb nog steeds nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden maar wat ik er van begrepen heb is dat bij NVIDIA in principe zou moeten werken als de monitor via DVI aan te sluiten valt. Dit is echter niet ondersteunt door NVIDIA zelf en vereist het nodige handwerk.
HJHiaatje schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:46:
Ik vraag mij af hoe veel last ik ga hebben van een glossy scherm, maar ik overweeg ook de Samsung S23A750 en BenQ2420. Ondanks dat de eerste op aansluiting krap aan zit en nauwelijks instelbaar is.

edit: o.a. tiebvaud
Qua minimale kleurvariatie moet je toch echt bij de IPS-panelen zijn. Jammer genoeg wel allemaal voorzien van dikke laag anti-glare bij dat formaat. Ben benieuwd wat voor 'rust' voor de ogen je denkt te vinden bij een 120Hz scherm. In tegenstelling tot een CRT 'knippert' een TFT niet, hogere frequenties zorgen dus alleen voor meer verschillende plaatjes (hogere verversing) op je scherm. Het is dus niet zoals bij een CRT dat hoofdpijn/brandende ogen en ander ongemak tegengaat.
Anoniem: 455600 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:41:
Ik heb oa mijn muis/headset vd gamegear site gekocht, nu zag ik daar ook een scherm staan:
http://www.gamegear.be/be...fd42g98rlvticd9resep2d054

Iemand die daar misschien een mening over kan geven?
Alhoewel zeker 1 van de beste 3D/120Hz monitoren is de BenQ XL2420T waar je naartoe linked niet geschikt (iig niet van huis uit) voor 3D met een AMD kaart. Ook de 'hack' methode gaat denk ik niet werken omdat je op een AMD kaart twee van de 3 monitoren via displayport zult moeten aansluiten (die hebben maar een enkele dual-link DVI aansluiting).
Persoonlijk dacht ik gezien je gebruik aan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M, valt prima op te gamen en wordt ook bij de Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012 weer aangeraden. Voordeeltje is dat ze ook dat ze iets meer vertical pixels hebben waardoor je bij een toch al erg brede eyefinity setup ook nog een beetje de hoogte in kan. Voor beeldbewerking de betere keuze doordat de kleuren egaler worden weergegeven en je veel betere kijkhoeken hebt. Voor gaming een mindere keuze want je hebt geen 120Hz schermen en de response en input lag tijden liggen ook hoger.
Mocht 3D je interesseren dan heeft Samsung ook interessante opties maar dan moet ik even gaan rekenen wat goedkoper is, displayport->dvi converters of monitoren met native displayport aansluiting. Wacht wel eerst een reactie af voordat ik het bereken ;)
Gijs007 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:37:
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Niet per se maar een 120hz monitor zou wel fijn zijn.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Een in hoogte verstelbaar scherm zou wel fijn zijn, maar hier kan ik zelf ook een oplossing voor bedenken ;)

De monitor moet leverbaar zijn bij Informatique omdat ik mijn huidige Iiyama E2473HDS-B1 24 kuren vertoond en ik hem hopelijk mag omruilen voor een ander scherm.
Ik denk dat je het beste naar de Samsung S23A750 kunt kijken, deze is echter wel een inchje kleiner (23") en qua in hoogte te verstellen optie moet je wel erg creatief worden want er is ook geen VESA mount mogelijkheid. Als ik 120Hz links laat liggen dan kom je op dezelfde monitor die je terugstuurt als de beste optie.
Bumperke schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:46:

Dat is vrij lastig, voor 120Hz heb je met die videokaart die slechts een enkele dual-link DVI aansluiting heeft twee dure displayport->dual-link DVI adapters nodig. Blijkbaar mag je niet de aansluitingen over beide kaarten verspreiden.

Dus dan heb je dit nodig:In totaal dus ~€940.
mmmh hierboven stond al hetzelfde, moet toch wat vaker gaan reageren :P
oxzhor schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:58:

max 250€

Ik heb zelf al wat zitten zoeken en kom op de Iiyama E2473HDS-B1 http://tweakers.net/price...e2473hds-b1.html#tab:info uit, al vind ik de berichten nogal twijfelachtig wat adviseren jullie?

Alvast bedankt.
Welke berichten? Lijkt me inderdaad juiste monitor voor je.
Anoniem: 456624 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:46:
DEL U2412M (ik lees hier en daar reacties dat dit scherm niet zo goed is voor tekst weergave ?)
Dat is wel heel erg mierenneuken welke voorkomt uit onvree over de anti-glare coating die bij veel andere monitoren net zo 'erg' is. Wat betreft een 24" monitor voor normaal gebruik is mijn inziens de u2412m bij verre de aantrekkelijkste monitor. Voor de gamers is de BenQ XL2420T wellicht weer net iets interessanter maar dan ook gelijk een stuk duurder met ook een stuk minder goede kijkhoeken.
fuuv schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:47:
Dell Ultrasharp U2711
Dell Ultrasharp U2412M
BenQ XL2420T

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de U2412M, echter is de hoge response ms en het ontbreken van 120hz.

Ook een hogere refreshrate als 60 op de native resolutie van 1080p zou fijn zijn.
Tjah dan heb je al de beste opties op rij gezet. Het word kiezen uit die selectie ben ik bang. Enige mogelijke toevoegingen zijn de Hazro HZ27WC in combinatie met VESA arm/voet, de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D en de pricewatch: HP ZR2740w welke beide net iets minder inputlag dan de u2711 hebben even tevens ook iets goedkoper zijn. Hou bij de Samsung echter wel rekening met backlight bleed.
itsFuzeh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:18:
Hallo, ik zoek een goed beeldscherm voor mijn MBP, met hoge resolutie en natuurlijk niet al te duur.

Als scherm van mn MBP en Xbox 360
Wat voor aansluitingen heeft je MBP? Volgens mij wil dat nog wel eens verschillen afhankelijk van hoe oud het ding is.
Een TV gebruiken als monitor heeft nogal wat nadelen waaronder een hogere input lag en als je pech hebt 'verbeterende' filters die niet te omzeilen zijn en voor desktop gebruik het beeld nou niet bepaald verbeteren.

Hardware.info goud winnaar de pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH doet het eigenlijk op alle vlakken goed en met HDMI/DVI-D hopelijk aan te sluiten op zowel je MacBook als XBox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449360

Basisvragen
De Monitor moet aangesloten kunnen zitten aan een Gaming Desktop zoals de Alienware, Daarnaast zou ik willen dat ie ook aan een Macbook air 11inch moet kunnen zitten. Deze heeft een Thunderbolt.

Hoe groter hoe beter

''

Voor het scherm en aansluitingen ongeveer 1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Voor het aansluiten van mn Macbook Pro en Xbox 360
27 inch
1080p en hoger
Maximaal 350 euro

Heb al zelf gekeken natuurlijk, kwam op een Samsung uit. pricewatch: Samsung Syncmaster S27B750VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik kan maar geen goede keus maken voor mijn nieuwe scherm.

Het scherm wordt puur gebruikt om te gamen, voor BF3

Budget 200 a 350e en wil misschien later voor Eyefinity gaan.

Mijn twijfel gaat over de volgende drie opties

1 mooi 3D scherm met 120HZ van BenQ of van Samsung. BenQ is 350e en die van Samsung is 250e
3 x 24 inch Full HD
3 x 27 inch Full HD

Als eerste koop ik dan een 24 of 27 inch en later prik ik er twee bij alleen vind de keus zo lastig of ik nou voor een mooie 24inch moet gaan of voor 27inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:04
Voornamelijk gamen
22" / 23" / 24" (voorkeur neigt naar 23")
1920x1200 (16:10)
€250
Ati HD 5850
Display Port, 2x DVI-D, HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Bij voorkeur Display port of HDMI
Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Ja, hoewel dit volgens de FAQ niet echt meer een punt zou mogen zijn bij de huidige schermen
Bij de oude schermen met hoge refresh rates kreeg ik enorme hoofdpijn.
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
Zo laag mogelijk
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Zo laag mogelijk
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Matte, anti glare
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hoogte verstelbaar is voorkeur.

Ik heb gekeken naar de Dell U2312HM en de Dell U2412M, de mooiste combo zou zijn de U2312HM met een 16:10 verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Aangezien je een game pc en een MacBook Air wilt aansluiten laat ik Apple's eigen Cinema schermen maar meteen links liggen aangezien dat geen bijzonder kandidaten voor een gamemonitor zijn door een gebrek aan pixel overdrive functionaliteit.

Betekend meteen dat je dus geen thunderbolt op het display zult aantreffen en zoiets zult nodig hebben, pricewatch unsorted: Apple Thunderbolt cable - Thunderbolt-kabel - mini-DisplayPort (M) - bij de Dells die hieronder genoemd worden.

In je eigen woorden "Hoe groter hoe beter" (maar tot €1000) dan kom je op 27" monitoren uit, de pricewatch: Dell Ultrasharp U3011 ligt echter wel een heel klein beetje over je budget en is een prachtige monitor. Iets kleiner en ruim binnen je budget is er de populaire pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 die het verticaal met iets minder pixels moet stellen maar qua prijs een slok op de borrel scheelt. Op beide schermen gamen veel mensen met plezier maar het zijn wel beide IPS schermen met iets meer inputlag dan ideaal is.

Het andere extreem zijn de Samsung Syncmaster S27A750D / S27A950DS erg rappe 27" 120Hz schermen die bijzonder geschikt zijn om op te gamen. Echter wel een stuk lagere resolutie ten opzichte van de Dells, een stuk mindere voet (niet in hoogte te verstellen). Voor een 120Hz signaal is dual link DVI of displayport nodig maar niet erg interessant voor de MacBook lijkt me dus dan volstaat de HDMI aansluiting op de goedkopere S27A850D ook. Ook de kijkhoeken zullen een stuk minder goed zijn dan bij de Dells, ongeacht hoeveel geld je bent uit te geven blijft dit een keuze van het één of het ander. Of de super kijkhoeken/kleurechtheid/kleurevenheid van een IPS paneel (zoals de dells) of de snelle overgangen (in dit geval extreem snel met een 120Hz scherm) van een TN-paneel zoals in de Samsungs.

Ik geef zelf trouwens altijd het advies de 850D i.p.v. de 950DS te kopen omdat de voet van de 950DS backlight bleed problemen lijkt te veroorzaken door teveel druk op de onderkant van het scherm uit te oefenen.
Hou er rekening mee dat als 3D mogelijkheid je interesseert de Samsungs het niet op driver niveau kunnen regelen in combinatie met een NVIDIA videokaart
itsFuzeh schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:17:
Voor het aansluiten van mn Macbook Pro en Xbox 360
27 inch
1080p en hoger
Maximaal 350 euro

Heb al zelf gekeken natuurlijk, kwam op een Samsung uit. pricewatch: Samsung Syncmaster S27B750VS
Kan weinig vinden over deze monitor maar deze lijkt dezelfde behuizing te delen met de S27A950DS dus ik zou zeggen lees even de laatste paragraaf van de reactie voor deze quote. Verwacht hier hetzelfde probleem.

De hardware.info goud winnaar de pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH lijkt me een betere keuze tenzij je een LED backlit monitor wil vanwege het stroomverbruik dan is de pricewatch: Iiyama ProLite E2773HDS-B1 een goed alternatief.
Versteegrob schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:34:
Als eerste koop ik dan een 24 of 27 inch en later prik ik er twee bij alleen vind de keus zo lastig of ik nou voor een mooie 24inch moet gaan of voor 27inch.
De BenQ heeft een aantal voordelen, de monitor is in hoogte verstelbaar en in portraitmode te gebruiken wat bij een triple setup best interessant kan zijn. Portraitmode bij de Samsungs is onmogelijk omdat de voet niet te verwijderen is. Daarnaast heeft de BenQ in tegenstelling tot de 'goedkope' versie van de Samsungs zowel displayport als dual link DVI. Bij 3 schermen is enkel DVI zover ik weet altijd een probleem, de AMD kaarten hebben een enkele dual-link DVI aansluiting en dan heb je twee dure displayport->dual link DVI converters nodig. Bij NVIDIA heb je er dan alsnog 1tje nodig en een laatste generatie kaart als je uberhaupt 3 kaarten wilt aansturen maar goed je had het over (AMD zijn) eyefinity.
Geeft de zoektocht naar 1920x1200 op kleiner dan 24" maar op, die zijn er niet. Het zal zo te zien inderdaad worden uit de U2312HM of U2412M.. of pricewatch: Dell Ultrasharp U2212HM - allen erg vergelijkbaar waar het verschil hem voornamelijk in fysieke grootte zit en bij de 24" variant de extra verticale pixels.

[ Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 07-05-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xthemes.us schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Aangezien je een game pc en een MacBook Air wilt aansluiten laat ik Apple's eigen Cinema schermen maar meteen links liggen aangezien dat geen bijzonder kandidaten voor een gamemonitor zijn door een gebrek aan pixel overdrive functionaliteit.
En dat je het even weet: je kan een thunderbolt display NIET aansturen met een displayport signaal, alleen thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Hallo,

Ik ben opzoek naar een monitor voor mijn toekomstig nieuwe pc. Ik heb een tijd gelede de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M gehad en de 1920x1200 beviel me prima dus wil ik dat weer. (een nieuwe U2412m is mij te duur)

Nu viel mijn oog op de pricewatch: Terra 2430W, hier is echter zeer weinig gebruikers ervaring over te vinden. Mijn vraag is dan of iemand weet of dit een degelijke monitor is en of er iemand is die ervaring er mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438494

Meessen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:40:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een monitor voor mijn toekomstig nieuwe pc. Ik heb een tijd gelede de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M gehad en de 1920x1200 beviel me prima dus wil ik dat weer. (een nieuwe U2412m is mij te duur)

Nu viel mijn oog op de pricewatch: Terra 2430W, hier is echter zeer weinig gebruikers ervaring over te vinden. Mijn vraag is dan of iemand weet of dit een degelijke monitor is en of er iemand is die ervaring er mee heeft?
Hoi, als tevreden bezitter van een Dell U2311H ben ik ooknu op zoek naar een 16:10 scherm. Aangezien je zelf ook ervaring hebt met Dell vraag ik me af waarom de keuze dan op een totaal (wellicht voor mij) onbekende monitor is gevallen?
Don't get me wrong,.. de Terra heeft een S-IPS scherm, wat niet verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390142

Beste tweakers,

Binnenkort wil ik een nieuwe laptop kopen (wordt waarschijnlijk de nieuwe dell XPS 15) en als ik thuis ben wil ik deze aansluiten op een scherm, muis en toetsenboard en de laptop aan de zijkant zetten.

> Ik wil de monitor gebruiken voor:
- word/excel/powerpoint/internetten
- CAD programma's voor mijn studie
- foto bewerking/simpele video bewerking
- programmeren
- films kijken (eventueel samen met vrienden/mijn vriendin)
> Minimale afmeting 21,5" maar iets groter (22, 23 of 24 inch) zou ik ook zeker niet erg vinden. Extreem groot (bijv. 27 inch) hoeft van mij niet
> Minimale resolutie: 1920 x 1080 voor het bekijken van hd films
> Als het mogelijk is maximaal 300,- maar minder is natuurlijk beter.

Verder:
- 3D ondersteuning is niet nodig
- De monitor komt waarschijnlijk bij een raam te staan, dus goede helderheid en minder glans hebben voorkeur als dat kan

Ik weet niet in hoeverre verschil in vernieuwingsfrequentie/responsetijd/inputlag vervelend zijn bij bijv. film kijken, hoor hier graag iets over.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Anoniem: 438494 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:45:
[...]

Hoi, als tevreden bezitter van een Dell U2311H ben ik ooknu op zoek naar een 16:10 scherm. Aangezien je zelf ook ervaring hebt met Dell vraag ik me af waarom de keuze dan op een totaal (wellicht voor mij) onbekende monitor is gevallen?
Don't get me wrong,.. de Terra heeft een S-IPS scherm, wat niet verkeerd is.
Ik had de U2412M terug gestuurd omdat hij heel veel back light bleeding had in de rechter onder hoek. Wat ik in combinatie met de IPS glow zeer storend vond.
Nu kost dit scherm 250 euro, 30 euro duurder dan wat ik destijds had betaald, wat ik erg duur vind en darom zoek ik dus een goedkoper alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Anoniem: 390142 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:48:
Ik weet niet in hoeverre verschil in vernieuwingsfrequentie/responsetijd/inputlag vervelend zijn bij bijv. film kijken, hoor hier graag iets over.
Films zijn gelukkig niet zo veeleisend, alleen een paar VA panelen zullen wellicht iets van ghosting geven door de erg trage responsetijden bij overgangen met veel contrast. Maar goed voor je gebruik lijkt me een monitor met IPS paneel sowieso geschikter.
De keuze lijkt me dan tussen de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M en de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) beide voorzien van displayport wat wel zo handig is gezien de laptop die je op het oog hebt. Uitstekende kijkhoeken en goede kleurweergave en snel genoeg om prettig op te kunnen gamen.

De u2412m is 1920x1200 wat voor officewerk wel zo handig is, de u2312hm is een stukje goedkoper en met de 16:9 (1920x1080) aspect ratio wellicht iets geschikter om films op te kijken. Moet het beeldmateriaal wel 16:9 zijn natuurlijk (voornamelijk series) en niet zoals een hoop films 21:9 anders zie je gewoon nog steeds zwarte balken. Persoonlijk vind ik de zwarte balken ook totaal niet storend maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Iemand bekend met het nieuwe scherm Iiyama ProLite G2773HS-GB1

YouTube: LLL G2773HS 120Hz Review.mp4

350 euro, 27inch en 120 HZ ! Niet gek voor deze prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zeker niet gek.

Houdt er alleen rekening mee dat de resolutie nog steeds 1920*1080 is en je effectieve desktopruimte dus gelijk blijft tov bijv een 24" en je een behoorlijk grote pixelpitch krijgt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ik heb niet zo veel verstand van monitoren maar, de videokaart van de MBP kan maximaal deze resolutie hebben: 2560 x 1600
Kan ik hem dan op mijn 1080p (1920 x 1080) monitor aansluiten, een 27" Samsung S27B750V?
En dan toch fullscreen beeld hebben in 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je schermen hebt met displayport passthrough of een displayport hub, ja. Je kan er maximaal 6 schermen op aansluiten heb ik ergens gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Help!!!! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:44:
Zeker niet gek.

Houdt er alleen rekening mee dat de resolutie nog steeds 1920*1080 is en je effectieve desktopruimte dus gelijk blijft tov bijv een 24" en je een behoorlijk grote pixelpitch krijgt.
Heeft dit nog invloed op gamen? BF3 zal toch net zo lekker spelen? Want dan ga ik voor dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:59:
Als je schermen hebt met displayport passthrough of een displayport hub, ja. Je kan er maximaal 6 schermen op aansluiten heb ik ergens gehoord.
Wie z'n vraag beantwoord je nou?
Want ik ga Displayport gebruiken --> HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
doh! double post.

[ Voor 96% gewijzigd door Xthemes.us op 08-05-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Versteegrob schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:18:
Iemand bekend met het nieuwe scherm Iiyama ProLite G2773HS-GB1
De monitor is pas zeer recent op de markt dus ik denk dat je weinig ervaringen zult vinden.
itsFuzeh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:58:
Ik heb niet zo veel verstand van monitoren maar, de videokaart van de MBP kan maximaal deze resolutie hebben: 2560 x 1600
Kan ik hem dan op mijn 1080p (1920 x 1080) monitor aansluiten, een 27" Samsung S27B750V?
En dan toch fullscreen beeld hebben in 1080p?
De MacBook Pro's hebben een mini displayport toch? Dan zoek je naar dit product, pricewatch: Zotac Mini-DisplayPort to Dual HDMI Adaptor.

Hou er wel rekening mee in de toekomst dat je geen 1920x1200 monitor koopt want deze adapter doet slechts 2 keer 1920x1080 en dus niet 1920x1200 wat normaal gesproken wel mogelijk is over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Xthemes.us schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:32:
[...]

De monitor is pas zeer recent op de markt dus ik denk dat je weinig ervaringen zult vinden.

[...]

De MacBook Pro's hebben een mini displayport toch? Dan zoek je naar dit product, pricewatch: Zotac Mini-DisplayPort to Dual HDMI Adaptor.

Hou er wel rekening mee in de toekomst dat je geen 1920x1200 monitor koopt want deze adapter doet slechts 2 keer 1920x1080 en dus niet 1920x1200 wat normaal gesproken wel mogelijk is over HDMI.
Had al een direct kabeltje gevonden van iCables, maar het kan wel gewoon dus 1920x1080 op mijn monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Versteegrob schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:39:
[...]

Heeft dit nog invloed op gamen? BF3 zal toch net zo lekker spelen? Want dan ga ik voor dit scherm.
Nee natuurlijk niet. Het betekent alleen dat, omdat dezelfde hoeveelheid pixels over een groter oppervlak is verdeeld, de afstand tussen de pixels groter is. (als je 1920*1080 op 24" en 27" met elkaar vergelijkt).

Daardoor zullen de letters vetter zijn en de icoontjes groter. De beelden zijn ook iets minderder scherp maar denk niet dat je het in BF3 echt zult merken. Op de desktop is het imho meer zichtbaar.

Het is echter heel persoonlijk of je je hier aan zou kunnen storen.

Mijn advies zou wel zijn om heel even te wachten. Ik denk dat de monitor, zijnde de 1e iiyama op 120hz, best een goede kans maakt om op relatief korte termijn door de betere sites gereviewed te worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
itsFuzeh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Had al een direct kabeltje gevonden van iCables, maar het kan wel gewoon dus 1920x1080 op mijn monitor?
Een directe oplossing (displayport->HDMI) zal wel werken, de Zotac dual HDMI oplossing blijkbaar niet onder OS X.
There's an issue with Mac OS X that Apple is aware of but has not fixed yet. Mac OS does not detect the EDID information properly and unable to provide the proper resolution for 2 x 1080p
Een andere oplossing naast de (naar mijn mening veel te trage) USB videokaartjes ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

displayport hubs.

Maar ik weet niet of je die al daadwerkelijk kan kopen, ondanks dat die al in 2010 zijn aangekondigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ik ben van plan om het gewoon via 1 kabeltje te gaan doen, dan moet ie het beeldscherm toch wel detecteren?
Mini Displayport -> HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
yep, als je simpelweg een gekloond beeld wil hebben zou je daar ook nog eventueel een HDMI splitter aan kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Help!!!! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:16:
[...]

Nee natuurlijk niet. Het betekent alleen dat, omdat dezelfde hoeveelheid pixels over een groter oppervlak is verdeeld, de afstand tussen de pixels groter is. (als je 1920*1080 op 24" en 27" met elkaar vergelijkt).

Daardoor zullen de letters vetter zijn en de icoontjes groter. De beelden zijn ook iets minderder scherp maar denk niet dat je het in BF3 echt zult merken. Op de desktop is het imho meer zichtbaar.

Het is echter heel persoonlijk of je je hier aan zou kunnen storen.

Mijn advies zou wel zijn om heel even te wachten. Ik denk dat de monitor, zijnde de 1e iiyama op 120hz, best een goede kans maakt om op relatief korte termijn door de betere sites gereviewed te worden.
Bedankt, dan wacht ik even en bij een positieve review komt deze er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vromenjaran
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 20:00
Ik ga me ook een upgrade kit bestellen: http://www.alternate.nl/h..._-_FX-8120_-_8_GB/998152/?

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Games (battlefield 3)

Wat voor afmetingen had je in gedachte? 27" (of 3 kleinere)

Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200, ik heb hier geen voorkeur in.

Welke videokaart heb je in je systeem? Sapphire Radeon HD6770,1GB GDDR5,DVI,VGA,HDMI,PCIe

Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? Nee

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Plus minus 350,-

Uit de overige vragen heb ik een aantal relevante gekopieerd:

Responsetijd - Ik zou zeggen max 5ms,

Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)? Minder is beter, maar is 33ms wel zo "merkbaar"?

Ik ben al ruim 2 weken op zoek naar monitoren, heb verschrikkelijk veel forums en artikelen gelezen, maar het blijft een hekel punt. Ook in de pricewatch kom je vaak niet aan een duidelijk antwoord want het lijkt soms alsof monitoren gewoon amper beoordeeld worden. Monitoren die bijvoorbeeld op prad.de goed beoordeeld worden krijgen op de pricewatch helemaal geen beoordeling, maar omdat je filtert op een score verlies je dus potentiële kandidaten.

Als ik het aanbod van 27" bekijk dan blijft er nog een lijst over.

Welke mij opties lijken:

1: acer-s273hlbmii
http://www.bcc.nl/acer-s273hlbmii.html

2: iiyama 27"B2776HDS-W1ECO LED
http://www.mycom.nl/Produ...B2776HDSW1ECO-LED/1310364

Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag! vromenjaran@gmail.com

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Is er iemand die mij kan vertellen wat het verschil is tussen de volgende samsung monitoren?
Ze zijn uit dezelfde serie maar hebben verschillende eind letters en ik kan daar niks over vinden.

pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BW
pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWG (Zilver)
pricewatch: Samsung Syncmaster LS24A450BWU

Als iemand ervaring heeft met één van deze monitoren zou ik dat ook graag willen weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Meessen op 10-05-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik ben van plan de Dell ultrasharp U2312HM te gaan bestellen, is dit een goede monitor?
Zijn er mensen die deze hebben en kunnen vertellen wat ze ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
vromenjaran schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:06:
Ik ben al ruim 2 weken op zoek naar monitoren, heb verschrikkelijk veel forums en artikelen gelezen, maar het blijft een hekel punt. Ook in de pricewatch kom je vaak niet aan een duidelijk antwoord want het lijkt soms alsof monitoren gewoon amper beoordeeld worden. Monitoren die bijvoorbeeld op prad.de goed beoordeeld worden krijgen op de pricewatch helemaal geen beoordeling, maar omdat je filtert op een score verlies je dus potentiële kandidaten.
Dat komt waarschijnlijk doordat prad zich vooral richt op monitoren zonder TN-paneel daardoor vallen een hoop bij de tweakers populaire monitoren al af. De Acer is trouwens zeker geen gekke keuze en zou ik boven de Iiyama verkiezen maar als je toch al zoveel uitgeeft aan monitor van die grootte met die resolutie dan zit een pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D er misschien ook nog net in? Voor die monitor kan je bij pcmonitors.org terecht voor een review. Optie tot 3D, 120Hz en Samsungs Ultra Clear screen coating zijn toch interessante opties die je de meerprijs wellicht waard zijn. Als je budget zover kan strekken lees dan in ieder geval even de review door.
Meessen schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:09:
Is er iemand die mij kan vertellen wat het verschil is tussen de volgende samsung monitoren?
Ze zijn uit dezelfde serie maar hebben verschillende eind letters en ik kan daar niks over vinden.

pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BW
pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWG (Zilver)
pricewatch: Samsung Syncmaster LS24A450BWU

Als iemand ervaring heeft met één van deze monitoren zou ik dat ook graag willen weten.
Een officiel antwoord heb ik niet want ik heb nog geen logica in de Samsung monitor nummers gezien. Ja de S staat waarschijnlijk voor Syncmaster, het getal daarna is het scherm in inches.. en bij de getallen daarna is hoger 'higher' end maar daar worden ook vreemde keuzes gemaakt als ik kijk naar de s27a750D/s27a850d/s27a950ds waar de 850d een vreemde eend in de bijt is.
Maar goed het lijkt er op dat de eerste twee in ieder geval dezelfde monitor in een ander kleurtje zijn. De eerste twee lijken identiek/een dubbele vermelding te zijn het EAN is op het eerste getal na identiek en ik neem aan dat dit een oplopend nummer is, als dat het geval is dan zijn de numerieke verschillen te groot en heeft iemand een typo gemaakt. Beiden hebben een niet werkende link naar de Samsung site maar in beide URLs staat "LS24A450BWT" wat op de Samsung site maar resultaten voor 1 monitor geeft.

Mijn conclusie: Het is driemaal dezelfde monitor waarbij de middelste een andere kleur behuizing heeft.
PietjeKlaassen schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 01:30:
Ik ben van plan de Dell ultrasharp U2312HM te gaan bestellen, is dit een goede monitor?
Zijn er mensen die deze hebben en kunnen vertellen wat ze ervan vinden.
Met een beetje zoeken en klikken had je daar het antwoord al op kunnen vinden.In het kort: Uitstekende monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Laatst online: 13:08

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik wil graag een Samsung S27B750VS kopen maar ik kan vrij weinig informatie over dit scherm vinden. Kan iemand mij zeggen of dit scherm een mat of gloss beeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
@Xthemes.us Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
RMB schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:42:
Ik wil graag een Samsung S27B750VS kopen maar ik kan vrij weinig informatie over dit scherm vinden. Kan iemand mij zeggen of dit scherm een mat of gloss beeld heeft?
Volgens computerstore.be is het een mat scherm. Normaal gesproken had ik gezegd ga er eigenlijk altijd maar van uit dat een scherm mat is tenzij het makkelijk is terug te vinden dat het tegendeel waar is. Glossy schermen zijn namelijk een zeldzaamheid, in dit geval is een beetje extra zekerheid wel wenselijk aangezien de S27A950DS die dezelfde behuizing deelt wel glossy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Laatst online: 13:08

RMB

Nee, geen right mouse button!

Precies vandaar mijn vraag! Bedankt, ik ga hem bestellen en mocht het beeld (te) glossy zijn breng ik hem wel terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvda
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11-2020
Hallo allemaal,

ben ook op zoek naar een monitor voor naast mijn 13" macbook pro. Vanwege mijn weinige kennis van monitoren en het grote aanbod ervan graag jullie hulp.

Extra monitor voor bij mijn mbp. Vooral voor films, series kijken en wellicht af en toe voor normaal computer gebruik (word, excel, internet).

minimaal 24 inch

1920*1080

+- 250 euro

Extra:
Ik vroeg me af of er monitoren bestaan waar je externe harde schijf dmv usb kan aansluiten als bron om films/series af te spelen? Dit zou wel een pré zijn.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
kvda schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:37:
Ik vroeg me af of er monitoren bestaan waar je externe harde schijf dmv usb kan aansluiten als bron om films/series af te spelen? Dit zou wel een pré zijn.
Dat is meer het gebied van TV's (of monitoren met een tuner er in.. onderscheid is soms een beetje moeilijk te achterhalen). Gezien de rest van je eisen lijkt er echter niet een echt een reden te zijn om een dergelijke oplossing af te raden dus waarom ook niet. Welke aansluitingen zitten er op je MacBook pro? Ik neem aan enkel mini displayport in welk geval je een mini displayport -> HDMI adapter nodig gaat hebben.

Ik ben niet echt thuis in de monitoren met tuner maar de pricewatch: Samsung Syncmaster T24A350 lijkt me van alles wat ik zo snel kan lezen een goede keuze. Je kunt via USB een HDD (of USB stick) aansluiten en direct video afspelen. De formaten/codecs die ondersteunt worden zijn in de manual te vinden op pagina 30 van zelfde manual is te vinden dat de monitor ook een "PC mode" heeft wat iets is wat je waarschijnlijk voor alles behalve een filmpje kijken wilt gebruiken.
Het lijkt er trouwens op dat laptop plus deze monitor in de aanbieding heeft alleen aangezien ik dit om 01:49 zondag post weet ik niet of deze actie die "deze week" geld dan ook werkelijk deze week geld of morgenvroeg dan net ten einde loopt. Scheelt wel aardig dus als je het wat lijkt dan is het wel aan te raden niet al te lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvda
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11-2020
Dank je. Ziet er uit als een goede keuze.

Ik bedenk me net dat de kijkhoek ook nog wel belangrijk is aangezien het scherm hoger komt te staan dan dat ik zit op mijn bank als ik er gebruik van ga maken. Weten jullie of het Samsung scherm kantelbaar is of welke merken dit wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
kvda schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:13:
Dank je. Ziet er uit als een goede keuze.

Ik bedenk me net dat de kijkhoek ook nog wel belangrijk is aangezien het scherm hoger komt te staan dan dat ik zit op mijn bank als ik er gebruik van ga maken. Weten jullie of het Samsung scherm kantelbaar is of welke merken dit wel hebben?
Ik zou als ik jou was ook even bij de Dell-monitoren kijken. Die hebben over het algemeen veel verstelmogelijkheden. De UltraSharp-Serie staat goed aangeschreven (zie [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18). :P

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heeft iemand al naar dit Iiyama ProLite G2773HS-GB1 gekeken? Of is er al ergens een review uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 18:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Ja, een bruut slotje op een lang en goed lopend topic. Vanaf vandaag heeft aankoopadvies een drietal eigen subfora. Voor videokaarten kun je voortaan terecht in Componenten Aankoopadvies. Lees wel eerst CAA beleid voor je daar aan de gang gaat. Succes met het vinden van de juiste monitor!

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 18-05-2012 12:08 ]

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.