Je hebt ook altijd nog de ultrasharp u2412, deze is een 40 euro duurder en dan heb je 24 inch met 1920x1200.kwadronaut schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:43:
Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Voornamelijk programmeren. Regelmatig moet ik ook de voorkant van een website bekijken (kleuren) en af en toe een filmpje (samen met mijn fork()).
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
22-23-24"
Welke resolutie had je in gedachte?
Meer als 1280x800. Gezien 1920x1080 al een serieuze verbetering is en er zo weinig 1920x1200 modellen zijn lijkt me dat een prima keuze.
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
max 230€, liever 30-50 euro minder.
Sowieso moet er een VGA-aansluiting opzitten (laptop igp X3100 als ik het goed heb). Op de desktop (die terzijnertijd ook vervangen moet worden) zit er momenteel VGA en DVI output (vraag me niet of dat -I, -A, -D is, het is antiek). Is het zinnig om te zoeken naar een model met displaylink of toch maar hdmi? Als ik over x tijd (minder als 1,5 jaar hoop ik) die desktop vervang zit er dan standaard DP of HDMI op? Misschien niet onbelangrijk: ik draai geen Windows.
Een lekker helder mat scherm heeft zeker mijn voorkeur en dan kom ik uit bij pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) Zijn er nog andere kandidaten voor dat wensenlijstje?
Ik wil de monitor gebruiken voor als tv en monitor, dus ik game op 1 monitor maar als ik wil ook op die andere in dual setup of ik kijk tv op die ene monitor.
Ik had 24'' in gedachten.
Resolutie: Full HD
max 230 euro liefst er onder
Ik heb gtx 560 in sli staan
Weet iemand een leuk scherm wat je als tv en monitor kan gebruiken hoor ik het graag
Ik had 24'' in gedachten.
Resolutie: Full HD
max 230 euro liefst er onder
Ik heb gtx 560 in sli staan
Weet iemand een leuk scherm wat je als tv en monitor kan gebruiken hoor ik het graag
Ik zit te kijken voor een mooi 3D scherm en wat 120HZ heeft om te gamen en later wil ik gamen op drie schermen. Als kaart komt er eerst 1 GTX680, later SLI
Wat vinden jullie van dit scherm Samsung Syncmaster S23A700D??
Wat vinden jullie van dit scherm Samsung Syncmaster S23A700D??
Een hele korte vraag met betrekking tot prijs. Ik heb een Iiyama Prolite B2409HDS-1 op het oog op marktplaats voor €100,- hele euro's. Is dit een aantrekkelijke prijs voor deze monitor?
Specs:
*24'' groot
*16:9 verhouding
*300cd/m2 helderheid
*TN Paneel
*2ms reactietijd
*VGA/DVI-D/HDMI
Nieuwprijs in pricewatch bedraagt €183,60
Gaat gebruikt worden op een kamertje voor de PS3 en af en toe aan de PC hangen.
Specs:
*24'' groot
*16:9 verhouding
*300cd/m2 helderheid
*TN Paneel
*2ms reactietijd
*VGA/DVI-D/HDMI
Nieuwprijs in pricewatch bedraagt €183,60
Gaat gebruikt worden op een kamertje voor de PS3 en af en toe aan de PC hangen.
Anoniem: 450240
Heb net me PC in elkaar gezet alles draait alleen krijg geen beeld..
Lampje van monitor staat op oranje maar moet groen bij opstarten
Of moet dat niet hier
?
Of moet dat niet hier
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 450240 op 26-03-2012 22:51 ]
Dat is inderdaad niet iets voor het aanschaf advies topic
. Als je er echt niet uit komt kun je eventueel een eigen topic maken, maar dan moet je wel wat meer informatie erbij plaatsen en melden wat je zelf al geprobeerd hebt, gezien met de huidige gegeven gegevens de oorzaak niet te bepalen is.
[ Voor 66% gewijzigd door Paprika op 26-03-2012 22:54 ]
Inderdaad niet het juiste topic, maar ben toch benieuwd welke monitor je hebt.Anoniem: 450240 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:46:
Heb net me PC in elkaar gezet alles draait alleen krijg geen beeld..
Of moet dat niet hier?
En heb je geen oude monitor die je tijdelijk aan kunt sluiten om te kijken of je dan wel beeld krijgt?
Ook altijd kijken of alle kabels echt helemaal goed zijn aangesloten.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de keuze van een monitor.
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?Spelletjes als Empire earth en settlers, internet, vector works
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) Rond de 24"
•Welke resolutie had je in gedachte?
minimaal 1920x1200
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
maximaal 200 euro
•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Geen externe videokaart, komt via het moederbord:
pricewatch: Asrock A75M-HVS
◦Welke aansluitingen zitten daar op?
VGA & HDMI
◦Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Niet belangrijk
◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Misschien later mijn 17" monitor, deze heeft alleen VGA, maar dit ozu ook via een andere videokaart kunnen.
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Het moet bovenstaande spellen aankunnen
◦Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Ik werk met een cad programma genaamd vectorworks, deze heeft een kleurdiepte van 32bit nodig
◦Monitor als TV gebruiken
Hij zal alleen als monitor gebruikt gaan worden
•Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Het liefst een mat scherm
•Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
nee
Mocht het noodzakelijk zijn om een videokaart te kopen dan is dit wel mogelijk zolang hij in deze pc past.
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?Spelletjes als Empire earth en settlers, internet, vector works
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) Rond de 24"
minimaal 1920x1200
maximaal 200 euro
VGA & HDMI
Niet belangrijk
◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Misschien later mijn 17" monitor, deze heeft alleen VGA, maar dit ozu ook via een andere videokaart kunnen.
◦Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Ik werk met een cad programma genaamd vectorworks, deze heeft een kleurdiepte van 32bit nodig
•Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
•Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
nee
Mocht het noodzakelijk zijn om een videokaart te kopen dan is dit wel mogelijk zolang hij in deze pc past.
[ Voor 13% gewijzigd door Zomaar iemand op 27-03-2012 01:02 ]
Anoniem: 274613
ik zou toch kijken voor deze:Podium Verhuur schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:00:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de keuze van een monitor.
minimaal 1920x1200
maximaal 200 euro
VGA & HDMI
Niet belangrijk
nee
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
als je spellen wilt spelen kun je denk ik wel beter een externe videokaart kopen.
Maar ik zou zeggen probeer het eens.
Ik ben zwaar tevreden met het dell scherm en met mij meerdere.
Dank je wel, ik ga hem eens bekijken en ook kijken of hij in het budget past.
Gamen
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
20-24 inch maakt niet heel veel uit.
1680x 1050 of 1920x 1080
Maximaal 400 euro, minder is altijd beter
Aanvullende vragen
Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Sapphire 2GB Radeon 6970
Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI + HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Voorkeur DVI
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee, een optie die ik overweeg.
Gamen
stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
max. 2 ms
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?
Niet nodig per se.
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
16 ms
Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee niet van plan maar het kan altijd een keer gebeuren
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? enwelke aansluiting wil je gebruiken?)
Pc-gaming FTW
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Nee
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
Nee
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Mat
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hij moet een beetje instelbaar zijn.
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Nee
Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
Nee
Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Nee
Zelf kwam ik uit op de Benq xl2420t, maar dat is een beetje prijzig.
Ik weet niet wat jullie van dit scherm vinden en welke jullie mij zouden aanraden.
Gamen
20-24 inch maakt niet heel veel uit.
1680x 1050 of 1920x 1080
Maximaal 400 euro, minder is altijd beter
Aanvullende vragen
Sapphire 2GB Radeon 6970
DVI + HDMI
Voorkeur DVI
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee, een optie die ik overweeg.
Gamen
stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
max. 2 ms
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?
Niet nodig per se.
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
16 ms
Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee niet van plan maar het kan altijd een keer gebeuren
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? enwelke aansluiting wil je gebruiken?)
Pc-gaming FTW
Nee
Nee
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Mat
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hij moet een beetje instelbaar zijn.
Nee
Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
Nee
Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Nee
Zelf kwam ik uit op de Benq xl2420t, maar dat is een beetje prijzig.
Ik weet niet wat jullie van dit scherm vinden en welke jullie mij zouden aanraden.
Anoniem: 450240
Ik zoek een monitor voor mij PC!
Hij MOET een DVI zijn voor mijn videokaart.
Lekker scherp beeld, goede kwaliteit
22 inch of 23 inch.
Wil ervoor al games meespelen
Budget : 200euro
Hij MOET een DVI zijn voor mijn videokaart.
Lekker scherp beeld, goede kwaliteit
22 inch of 23 inch.
Wil ervoor al games meespelen
Budget : 200euro
Geen idee of ik dit hier moet plaatsen, maar heb geen ander geschikt plek voor gezien.
Ik heb vandaag mijn videokaart via HDMI aangesloten voor het eerst (hiervoor VGA) op mijn monitor, maar de resolutie wordt niet weergeven zoals ik zou willen. De monitor heeft een resolutie van 1920*1080, maar indien ik dit bij schermresolutie kies zie ik zwarte gedeeltes boven, onder, links en rechts, bij een resolutie van 1680*1050 heb ik pas een volledig scherm. Vreemd, want hij zou hem toch echt moeten pakken, waar zou dit aan kunnen liggen?
Het gaat om een HP 2311 Series Wide LCD Monitor (23 inch) en een Asus Radeon HD6970 videokaart.
http://www.misco.nl/produ...-HD-Zwart-3-000-000-1-5ms
http://www.asus.com/Graph...2DI4S2GD5/#specifications
Ik heb vandaag mijn videokaart via HDMI aangesloten voor het eerst (hiervoor VGA) op mijn monitor, maar de resolutie wordt niet weergeven zoals ik zou willen. De monitor heeft een resolutie van 1920*1080, maar indien ik dit bij schermresolutie kies zie ik zwarte gedeeltes boven, onder, links en rechts, bij een resolutie van 1680*1050 heb ik pas een volledig scherm. Vreemd, want hij zou hem toch echt moeten pakken, waar zou dit aan kunnen liggen?
Het gaat om een HP 2311 Series Wide LCD Monitor (23 inch) en een Asus Radeon HD6970 videokaart.
http://www.misco.nl/produ...-HD-Zwart-3-000-000-1-5ms
http://www.asus.com/Graph...2DI4S2GD5/#specifications
Die meerprijs valt wel te overzien. 120hz is echt geen high-end meerVersteegrob schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:51:
Het systeem wordt gebruikt om te gamen dus response is belangrijk. Zag gisteren een video dat 120hz echt een meerwaarde is voor gamers alleen de schermen zijn een stuk duurder dan 60hz. Vraag me af of het de meerprijs waard is.
[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 28-03-2012 12:48 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Medetweakers!
Al een tijd lang ben ik op zoek naar de perfecte monitor voor mij. Ik wil nu eindelijk wel is de knoop doorhakken omdat ik nu een klem zit (ik vind het op onderzoek uitgaan naar reviews etc. erg leuk maar nu heeft het lang genoeg geduurd).
Ik heb op dit moment een Dell XPS 15 (dus alleen een HDMI aansluiting) met een GT540M en wil dus wel iets groters om films te kijken, af en toe wat beeldbewerkingen op te doen en gewoon als tweede scherm (dus naast het laptop scherm) om beter te multitasken. Een 16:9 scherm lijkt mij wat dat betreft perfect.
Nu zit ik te denken aan:
http://tweakers.net/price...s]Dell ultrasharp U2312HM
http://tweakers.net/price...1.html]Iiyama E2473HDS-B1
Ik zou graag onder de 200 euro willen blijven. En hoe goedkoper hoe beter. Ik vind het zelf erg moeilijk te bepalen welk scherm nu het meest geschikt is aangezien ik ze beiden niet naast elkaar heb kunnen zetten. Daarnaast ben ik maar simpel en zal dit de eerste keer zijn (afgezien van de Samsung 20incher van mijn vader) dat ik een degelijk scherm gebruik/bezit. Vandaar weet ik niet zeker of de keuze voor meeste kwaliteit wel zo zwaar weegt bij mij. Aan de andere hand bezit je zo'n monitor een paar jaar en haal je dat geld er wel uit.
Wat betreft het design: less is more in mijn ogen.
Heeft iemand ideëen om het lijstje aan te vullen of een definitieve koop te doen?
Mvg,
Al een tijd lang ben ik op zoek naar de perfecte monitor voor mij. Ik wil nu eindelijk wel is de knoop doorhakken omdat ik nu een klem zit (ik vind het op onderzoek uitgaan naar reviews etc. erg leuk maar nu heeft het lang genoeg geduurd).
Ik heb op dit moment een Dell XPS 15 (dus alleen een HDMI aansluiting) met een GT540M en wil dus wel iets groters om films te kijken, af en toe wat beeldbewerkingen op te doen en gewoon als tweede scherm (dus naast het laptop scherm) om beter te multitasken. Een 16:9 scherm lijkt mij wat dat betreft perfect.
Nu zit ik te denken aan:
http://tweakers.net/price...s]Dell ultrasharp U2312HM
http://tweakers.net/price...1.html]Iiyama E2473HDS-B1
Ik zou graag onder de 200 euro willen blijven. En hoe goedkoper hoe beter. Ik vind het zelf erg moeilijk te bepalen welk scherm nu het meest geschikt is aangezien ik ze beiden niet naast elkaar heb kunnen zetten. Daarnaast ben ik maar simpel en zal dit de eerste keer zijn (afgezien van de Samsung 20incher van mijn vader) dat ik een degelijk scherm gebruik/bezit. Vandaar weet ik niet zeker of de keuze voor meeste kwaliteit wel zo zwaar weegt bij mij. Aan de andere hand bezit je zo'n monitor een paar jaar en haal je dat geld er wel uit.
Wat betreft het design: less is more in mijn ogen.
Heeft iemand ideëen om het lijstje aan te vullen of een definitieve koop te doen?
Mvg,
Anoniem: 303530
De XPS 15 heeft ook mini-displayport. mDP is zelfs beter omdat die aan de IGP vast zit, in tegestelling tot de HDMI poort die aan de nvidia GPU zit. Die hoeft daardoor niet onnodig aan te staan.
@Darkstone
Goed dat je het zegt. Wist ik niet. Vond het al zo gek dat deze geweldige laptop zo weinig aansluitingen heeft. Dus wat dat betreft al een +punt voor de Dell.
Goed dat je het zegt. Wist ik niet. Vond het al zo gek dat deze geweldige laptop zo weinig aansluitingen heeft. Dus wat dat betreft al een +punt voor de Dell.
Van alles een beetje. Ik speel af en toe een spelletje (COD, BF, MMO). Verder ben ik regelmatig bezig met Photoshop en ik wil af en toe een filmpje kijken.
24 inch of iets minder (23.x).
1080p
Wat mag het allemaal gaan kosten?
Max 200 euro en het liefst zo weinig mogelijk
Asus 4890.
2x DVI.
Hoe wil je de monitor aansluiten?
Via DVI of HDMI (met verloopje).
Dit wordt het enigste scherm. Misschien in de toekomst nog een tweede erbij.
Monitor als TV gebruiken
Films kijken.
Geen idee. Heb ik geen ervaring mee.
Hoogte verstelbaar is wel handig. Niet verplicht.
Ik heb echt 0 ervaring met schermen. Ik heb wel wat rondgezocht maar alleen het uiterlijk van een scherm en de prijs zeggen mij wat. Wat is een goede keus?
Van alles een beetje. Ik speel af en toe een spelletje (COD, BF, MMO). Verder ben ik regelmatig bezig met Photoshop en ik wil af en toe een filmpje kijken.
24 inch of iets minder (23.x).
1080p
Max 200 euro en het liefst zo weinig mogelijk
Asus 4890.
2x DVI.
Via DVI of HDMI (met verloopje).
Dit wordt het enigste scherm. Misschien in de toekomst nog een tweede erbij.
Monitor als TV gebruiken
Films kijken.
Geen idee. Heb ik geen ervaring mee.
Hoogte verstelbaar is wel handig. Niet verplicht.
Ik heb echt 0 ervaring met schermen. Ik heb wel wat rondgezocht maar alleen het uiterlijk van een scherm en de prijs zeggen mij wat. Wat is een goede keus?
@somers1234 Je geeft aan vrij vaak met Photoshop bezig te zijn. Ik zou je daarom een IPS paneel adviseren. Het probleem is alleen dat deze vaak duurder zijn dan jou budget. De enige goede die in de buurt van de 200 euro zit is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M. Ik zou als ik jou was nog even sparen en dan die halen (IPS panelen hebben namelijk veel mooiere kleurweergave dan TN panelen).
Als de u2412m niet binnen zijn budget past en hij toch al op zoek is naar een 1080p monitor dan lijkt de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) me de betere keuze. Gewenste resolutie, gewenste schermgrootte (23.0") en de dezelfde IPS voordelen als zijn grotere broer.Voor gamen theoretisch ook iets beter door een iets lagere inputlag maar die is op de u2412m al behoorlijk laag dus daar zal je in de praktijk weinig tot niks van merken.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Een klein vraagje. Ik ben van plan toch voor de Dell U2312HM te gaan en moet dus nog een kabel kopen. Ik wil dus dat de Displayportkabel uit de monitor als mini-displaykabel de computer binnen gaat. Heb je dan een Displayport to miniDisplayport-kabel nodig of een miniDisplaypor to Displayport kabel nodig? Of is er geen verschil...
je zegt 2x precies hetzelfde, alleen in een andere volgordeDesertRose schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:27:
Een klein vraagje. Ik ben van plan toch voor de Dell U2312HM te gaan en moet dus nog een kabel kopen. Ik wil dus dat de Displayportkabel uit de monitor als mini-displaykabel de computer binnen gaat. Heb je dan een Displayport to miniDisplayport-kabel nodig of een miniDisplaypor to Displayport kabel nodig? Of is er geen verschil...
Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen en ging uit dat er 24" gewenst was.Xthemes.us schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:58:
Als de u2412m niet binnen zijn budget past en hij toch al op zoek is naar een 1080p monitor dan lijkt de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) me de betere keuze. Gewenste resolutie, gewenste schermgrootte (23.0") en de dezelfde IPS voordelen als zijn grotere broer.Voor gamen theoretisch ook iets beter door een iets lagere inputlag maar die is op de u2412m al behoorlijk laag dus daar zal je in de praktijk weinig tot niks van merken.
Maar die volgorde maakt dus in principe niets uit? Het is niet zo dat er een 'vrouwelijk' deel is en een 'mannelijk' deel?Anoniem: 274613 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:56:
[...]
je zegt 2x precies hetzelfde, alleen in een andere volgorde
nee.DesertRose schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:37:
[...]
Maar die volgorde maakt dus in principe niets uit? Het is niet zo dat er een 'vrouwelijk' deel is en een 'mannelijk' deel?
De aansluting is zowel op de monitor als op de videokaart een vrouwtje.
dit is bij alle scherm aansluitingen zo, hdmi, vga en dvi en ook de displaypoort
Dag allemaal,
Vroeger wist ik nog wel een beetje wat er gebeurde op de PC markt, tegenwoordig een stuk minder. Dus ik zou graag gebruik maken van jullie advies! Hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting helpen met het volgende.
Het plan is om verschillende laptops te gebruiken: zakelijk en privé. Compatibiliteit (Windows en Mac) en diverse aansluitingsmogelijkheden is dus van belang. Minimaal: VGA en DVI, bij voorkeur ook HDMI
Primair: Kantoorwerk, tekstverwerking, presentaties maken. En met enige regelmaat wat grafisch werk en incidenteel wat spelletjes. Een goede kleurweergave kan ik erg waarderen, maar hoeft niet van professioneel niveau te zijn en ik ben zeker geen hardcore gamer. Maar toch, een goed scherm werkt gewoon lekkerder
Wat voor afmetingen had je in gedachte?
Ik heb graag ruimte om zaken naast elkaar te hebben. Ik wil bijvoorbeeld minimaal twee pagina's naast elkaar kunnen gebruiken. Dus dan kom je denk ik op minimaal 22". Maar bij voorkeur 24"
Minimaal 1920x1080
Max 200, uiteraard liever minder
Monitor als TV gebruiken
Sporadisch een filmpje, maar dan vooral vanaf het bureau.
Nee
Nee
Nee
Erg belangrijk! Minimaal in hoogte verstelbaar en kantelbaar.
Nee
Nee
Nee
Alvast bedankt!!
Jasper
Vroeger wist ik nog wel een beetje wat er gebeurde op de PC markt, tegenwoordig een stuk minder. Dus ik zou graag gebruik maken van jullie advies! Hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting helpen met het volgende.
Het plan is om verschillende laptops te gebruiken: zakelijk en privé. Compatibiliteit (Windows en Mac) en diverse aansluitingsmogelijkheden is dus van belang. Minimaal: VGA en DVI, bij voorkeur ook HDMI
Primair: Kantoorwerk, tekstverwerking, presentaties maken. En met enige regelmaat wat grafisch werk en incidenteel wat spelletjes. Een goede kleurweergave kan ik erg waarderen, maar hoeft niet van professioneel niveau te zijn en ik ben zeker geen hardcore gamer. Maar toch, een goed scherm werkt gewoon lekkerder
Ik heb graag ruimte om zaken naast elkaar te hebben. Ik wil bijvoorbeeld minimaal twee pagina's naast elkaar kunnen gebruiken. Dus dan kom je denk ik op minimaal 22". Maar bij voorkeur 24"
Minimaal 1920x1080
Max 200, uiteraard liever minder
Monitor als TV gebruiken
Sporadisch een filmpje, maar dan vooral vanaf het bureau.
Nee
Nee
Nee
Nee
Nee
Nee
Alvast bedankt!!
Jasper
Hallo,
Ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe monitor om te gamen. Eerst wil ik 1 monitor kopen en dan zo snel mogelijk twee monitoren erbij omdat ik wil gamen op drie monitoren tegelijk. Weet nog niet ik of ik voor AMD EyeFinity ga of Nvidia Sound Vision. Twijfel nog er tussen de 7970 of de 680. Wel ga ik Crossfire of SLI draaien.
Nu komt dus het luxe probleem.
Zit eerst erg te twijfelen tussen de Samsung Syncmaster S23A700D en de BenQ XL2420T.
Beide 120HZ waar ik erg veel over lees. De reviews zeggen dat de BenQ veel beter is alleen is het de 100e waard. En wat vinden de mensen beter aan de BenQ, de kleuren? reatie tijd?
Of ik ga voor 3 x 27inch wat een zieke setup is. De prijzen van de 27inch schermen vallen heel erg mee. De volgende modellen zien er goed uit. Alleen hoe maak ik een keuzen tussen zoveel op het oog lijkende schermen.
Samsung Syncmaster T27A550
Samsung Syncmaster S27B350H
Samsung Syncmaster P2770FH
Samsung Syncmaster S27A550H
Samsung Syncmaster P2770HD
Samsung Syncmaster S27A350H
Asus VE276N
Waar zal ik de meeste game plezier aan beleven??
Ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe monitor om te gamen. Eerst wil ik 1 monitor kopen en dan zo snel mogelijk twee monitoren erbij omdat ik wil gamen op drie monitoren tegelijk. Weet nog niet ik of ik voor AMD EyeFinity ga of Nvidia Sound Vision. Twijfel nog er tussen de 7970 of de 680. Wel ga ik Crossfire of SLI draaien.
Zit eerst erg te twijfelen tussen de Samsung Syncmaster S23A700D en de BenQ XL2420T.
Beide 120HZ waar ik erg veel over lees. De reviews zeggen dat de BenQ veel beter is alleen is het de 100e waard. En wat vinden de mensen beter aan de BenQ, de kleuren? reatie tijd?
Of ik ga voor 3 x 27inch wat een zieke setup is. De prijzen van de 27inch schermen vallen heel erg mee. De volgende modellen zien er goed uit. Alleen hoe maak ik een keuzen tussen zoveel op het oog lijkende schermen.
Asus VE276N
Let iig wel even op de aansluitmogelijkheden van m.n. de samsungmonitoren. Soms hebben deze geen DVI(-D). Voor 120hz in 3D heb je DVI-D (of DisplayportVersteegrob schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:13:
Hallo,
Asus VE276N
En op je vraag: Zelf denk ik dat als je een FPS gamer bent, dat 120hz the way to go is (niet voor 3D maar gewoon om in 2D te gebruiken). Zeker als je goede videokaarten hebt. Hoe en of dat echter in een multi monitor setup werkt weet ik alleen niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 31-03-2012 01:24 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is duidelijk. Wel jammer dat de 120HZ schermen nog zo duur zijn en daardoor de keus nogal beperkt is. Het is dan de Samsung of de mooie BenQ
Beter laat dan nooit? Reacties op de posts op pagina 68 
De Dell u2412m is eigenlijk de enige monitor die aan al je criteria voldoet. Ik heb zelf het ruimte tekort op m'n bureau opgelost door monitor armen te gebruiken met een "desk clamp".
Houden we 2, 3, 4, 7 en 8 over - #2 en #4 zijn dezelfde monitoren #4 is enkel de zilveren uitvoering welke duurder is. #7 is een "led update" van #8. Uit al deze keuzes die overblijven is de (zwarte) Dell de goedkoopste en biedt de rest eigenlijk niks extra's. Dan ook meteen de reden waarom deze monitor hier zo vaak wordt aangeraden en nu dus ook aan jou
.
Voor muurbevestiging.. Ergotron maakt erg mooi maar ook erg prijzig spul, op eBay en Amazon zijn meer/goedkopere oplossingen te vinden dan in de pricewatch.
Nee alternatieven zijn er niet, alle 1920x1200 monitoren zijn 24" of groter. Glossy IPS monitoren zijn er niet met die resolutie (op de 2de handse markt wel - Apple Cinema displays en de 24" Hazro's).Anoniem: 77710 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:01:
Hoi, heeft iemand tijd om mij van advies te voorzien? Mijn huidige BenQ FP91G's zijn antiek en ga ik gebruiken voor mijn antieke computers. Ik zoek, voor met name internet, photoshop (goede kleurweergave!) en wat games, 2 nieuwe monitors (dual screen) en om die reden hoeven die niet erg groot te zijn!
Grootte 21-24 inch (liefst 22)
Ratio 16:10 (dit is eigenlijk wel een must)
Resolutie 1920x1200 (liefst lager)
Schermtechniek IPS of e-IPS (hoef geen 3D, 120Hz etc)
Aansluitingen DVI en Displayport (hdmi mag)
Type scherm Glare (ok, bijna niet te vinden dus Mat mag ook)
Budget 200-250 per stuk
Heb me aardig verdiept en denk dat de Dell U2412M ook voor mij het meest in de buurt komt, maar 2 hiervan naast elkaar lijkt me gigantisch, zo groot is mn bureau niet en echt glossy zijn deze schermen ook niet..
Met dat in gedachten, wat zijn mijn alternatieven? Of zijn die er niet?
De Dell u2412m is eigenlijk de enige monitor die aan al je criteria voldoet. Ik heb zelf het ruimte tekort op m'n bureau opgelost door monitor armen te gebruiken met een "desk clamp".
Heb je lijstje maar even genummerd voor het gemak. #1 en #6 gebruiken een PVA paneel welke voor gamen niet ideaal is, ghosting is iets waarvan de kans groot is dat je het gaat zien op deze monitoren. Waarom staat de BenQ EW2730V wel in je lijstje maar de EW2430 niet? Hetzelfde geld trouwens voor #5 hoewel daar een iets ander paneel inzit.n0elite schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:50:
*snip*
Even zoeken met de PW levert op:Geen idee welke ik nou moet hebben. Iemand die meer licht op de zaak kan werpen?
Houden we 2, 3, 4, 7 en 8 over - #2 en #4 zijn dezelfde monitoren #4 is enkel de zilveren uitvoering welke duurder is. #7 is een "led update" van #8. Uit al deze keuzes die overblijven is de (zwarte) Dell de goedkoopste en biedt de rest eigenlijk niks extra's. Dan ook meteen de reden waarom deze monitor hier zo vaak wordt aangeraden en nu dus ook aan jou
Enige reden dat je 120Hz uitsluit? De pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D ligt (net) binnen je budget en zou een goede keuze zijn. Als je alsnog een 60Hz monitor wil dan is de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 een aanrader. Die komt ook terug in de BBG's van zowel hardware.info als tweakers.net bij de gamesystemen door de lage reactietijd en overige goede eigenschappen.
Gezien het budget en het feit dat de monitor vaak versteld zal worden lijkt me een IPS paneel wel prettig. Heb je niet het nadeel van de TN dat je elke keer net andere kleuren ziet als je het scherm van de muur naar de juist positie trekt. De pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) is iets groter dan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2212HM en is nog goedkoper ook. Beide behoren tot de betere monitoren die hier vaak worden aangeraden alhoewel die keuze deels door de geweldige monitorvoet en lage inputlag komen. Ik kan echter niet zeggen dat de concurrende monitoren met VESA schroefgaten veel goedkoper zijn. Aan die monitoren doe je in ieder geval geen miskoop.gangsterjoop schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:00:
Ik gaf als indicatie rond de €200, en dat viel haar mee, dus ik denk maximaal €300.
Het scherm kan worden aangesloten op de HDMI of VGA aansluiting van haar laptop, en als het in portretstand kan, kan ze dat misschien een keer proberen, Maar ze heeft het nog nooit gebruikt, dus het zal niet gemist worden. Een "groen" scherm is niet noodzakelijk, maar heeft wel de voorkeur en een VESA mount is noodzaak vanwege de muurbeugel.
Volgens mij is er geen topic over muurbeugels, dus als jullie daar iets intelligents over kunnen zeggen, graag!
Voor muurbevestiging.. Ergotron maakt erg mooi maar ook erg prijzig spul, op eBay en Amazon zijn meer/goedkopere oplossingen te vinden dan in de pricewatch.
Heb je gezien je eisen een erg goede monitor gevonden lijkt mij zo, zijn grotere broer de u2412m zou mij persoonlijk voor programmeren de meerprijs wel waard zijn. Die extra verticale pixels kan je bijna de debug output op kwijtkwadronaut schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:43:
Een lekker helder mat scherm heeft zeker mijn voorkeur en dan kom ik uit bij pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) Zijn er nog andere kandidaten voor dat wensenlijstje?
nVidia GeForce 8800 GTS 640MB
2x DVI-I
Op de DVI-I
Webdesign (werk), Internet, Office gebruik
Monitor grote
24inch, minimaal 1920x1200
Monitor verstelbaar?
Ja, graag zou ik willen dat ik de monitor kan draaien, kantelen etc.
Prijs
Het liefst natuurlijk zo min mogelijk voor de beste kwaliteit maar een echt budget heb ik niet. Ik denk dat voor 200 a 400 euro ik een aardig goeie 24 inch model kan krijgen of zit ik hier verkeerd te denken?
Overig verhaaltje
Ik zal de monitor voornamelijk voor mijn werk gebruiken en dat is webdesign. Ik werk veel met het Adobe pakket dus de kleuren moeten mooi en helder zijn. Ik zit zelf niet echt meer in de hardware dus ik ben niet meer echt up to date over de monitors en zou graag horen welke monitoren aansluiten bij mijn wensen.
Bedankt alvast voor de informatie!
2x DVI-I
Op de DVI-I
Monitor grote
Monitor verstelbaar?
Prijs
Het liefst natuurlijk zo min mogelijk voor de beste kwaliteit maar een echt budget heb ik niet. Ik denk dat voor 200 a 400 euro ik een aardig goeie 24 inch model kan krijgen of zit ik hier verkeerd te denken?
Overig verhaaltje
Ik zal de monitor voornamelijk voor mijn werk gebruiken en dat is webdesign. Ik werk veel met het Adobe pakket dus de kleuren moeten mooi en helder zijn. Ik zit zelf niet echt meer in de hardware dus ik ben niet meer echt up to date over de monitors en zou graag horen welke monitoren aansluiten bij mijn wensen.
klinkt als een asus p246q. Deze heeft een p-ips paneel (8 bits native met 10 bits dithering) en volgens mij komt hij gecalibreerd uit de verpakking. Hij is net boven de 400 euro (ik dacht 420) maar dan heb je wel een scherm wat redelijk meekan met de echte top end schermen van nec (die ook 3 a 4 keer zo duur zijn)Dreamwire schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:37:
2x DVI-I
Op de DVI-I
Monitor grote
Monitor verstelbaar?
Prijs
Overig verhaaltje
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Beste Justice,justice strike schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:23:
[...]
klinkt als een asus p246q. Deze heeft een p-ips paneel (8 bits native met 10 bits dithering) en volgens mij komt hij gecalibreerd uit de verpakking. Hij is net boven de 400 euro (ik dacht 420) maar dan heb je wel een scherm wat redelijk meekan met de echte top end schermen van nec (die ook 3 a 4 keer zo duur zijn)
Bedankt voor je antwoord alleen ik heb de Asus P246q is zitten bekijken en het is nou niet echt qua vormgeving een mooi design, misschien moest ik dit er ook bij zeggen...
Ik heb nu zelf een Samsung Syncmaster 2493HM die kuren begint te krijgen alleen de uitstraling als hij gewoon op je bureau staat vind ik een stuk mooier ogen dan de Asus. Zijn er ook schermen die aansluiten in de trant van nette strakke vormgeving?
Zelf vond ik deze 2 (linkje) is dat wat?
[ Voor 5% gewijzigd door DeEindbaas op 04-04-2012 15:03 ]
Ik ben van plan de LG IPS231P te kopen. Maar dus heb ik een DVI naar HDMI verloopkabel nodig. Voldoet deze HDMI >DVI-D (male) kabel daarvoor? Of is er een female nodig zoals: hier.
[ Voor 13% gewijzigd door DesertRose op 04-04-2012 12:03 ]
Anoniem: 103281
Goedendag,
Sinds 3 weken serieus aan het werk voor een software ontwikkelaar en daar ben ik nu een ontwerper. Tot nu toe zat ik altijd een beetje te klooien op mijn 9 jaar oude 15 inch (schrok er zelf van). Maar nu ik toch echt groter moet heb ik de volgende vraag. Wat zou ik in godsnaam moeten kopen. Ik stond vandaag heel even bij Informatique en zag twee schermen, waarvan ik dacht allebei wel leuk, maar er zat 100 euro verschil tussen beide en ik zag het er zeker niet aan af. Verhalen van reactietijd en dergelijke verschilde wel, maar ik heb hier echt geen verstand van dus dacht ik vraag het op het aloude bekende forum. Alvast bedankt.
Ik heb twee systemen die aan de monitor komen te hangen (maar niet tegelijk). De ene is mijn Vaste PC, waarin ik nu een GTX260 in heb zitten, maar in de toekomst zal deze zwaarder worden. Voorlopig voldoet hij prima. En daarnaast zal er een Macbook Pro 13 met een Intel HD Graphics 3000 aangehangen worden, waarop ik Xcode en photoshop naast elkaar wil hebben lopen.
Zojuist ben ik begonnen met het ontwikkelen van Applicaties. Hierbij komt heel veel Adobe Illustrator en Photoshop kijken. Daarnaast natuurlijk ook een stukje Xcode. Verder kijk ik er veel films en series op. Verder ook wel eens een spelletje in de zin van Battlefield of GTA.
Mijn voorkeur gaat voor zo groot mogelijk. Vanaf 23 inch minimaal. Maximale resolutie voor de mac is 2560 x 1600 pixels. (weet niet of het groter gaat dan dat op dit moment)
Minimaal 1920x1080
Ik zat zelf in de richting van de 200 te denken.
Monitor als TV gebruiken
Er wordt altijd wel iets afgespeeld in de bovenhoek.
Nee
Nee, maar het kan een pluspunt zijn
Nee
Nee
Nee
Nee
Thanks,
Aim
Sinds 3 weken serieus aan het werk voor een software ontwikkelaar en daar ben ik nu een ontwerper. Tot nu toe zat ik altijd een beetje te klooien op mijn 9 jaar oude 15 inch (schrok er zelf van). Maar nu ik toch echt groter moet heb ik de volgende vraag. Wat zou ik in godsnaam moeten kopen. Ik stond vandaag heel even bij Informatique en zag twee schermen, waarvan ik dacht allebei wel leuk, maar er zat 100 euro verschil tussen beide en ik zag het er zeker niet aan af. Verhalen van reactietijd en dergelijke verschilde wel, maar ik heb hier echt geen verstand van dus dacht ik vraag het op het aloude bekende forum. Alvast bedankt.
Ik heb twee systemen die aan de monitor komen te hangen (maar niet tegelijk). De ene is mijn Vaste PC, waarin ik nu een GTX260 in heb zitten, maar in de toekomst zal deze zwaarder worden. Voorlopig voldoet hij prima. En daarnaast zal er een Macbook Pro 13 met een Intel HD Graphics 3000 aangehangen worden, waarop ik Xcode en photoshop naast elkaar wil hebben lopen.
Zojuist ben ik begonnen met het ontwikkelen van Applicaties. Hierbij komt heel veel Adobe Illustrator en Photoshop kijken. Daarnaast natuurlijk ook een stukje Xcode. Verder kijk ik er veel films en series op. Verder ook wel eens een spelletje in de zin van Battlefield of GTA.
Mijn voorkeur gaat voor zo groot mogelijk. Vanaf 23 inch minimaal. Maximale resolutie voor de mac is 2560 x 1600 pixels. (weet niet of het groter gaat dan dat op dit moment)
Minimaal 1920x1080
Ik zat zelf in de richting van de 200 te denken.
Monitor als TV gebruiken
Er wordt altijd wel iets afgespeeld in de bovenhoek.
Nee
Nee, maar het kan een pluspunt zijn
Nee
Nee
Nee
Nee
Thanks,
Aim
Hallo,
Ik heb nu een samsung syncmaster 226bw. beeldresolutie 1680 x 1050.
Het ding doet het uitsteekbaar.
Echter ik ben heel benieuwd of ik ook een groot verschil zie tussen deze resolutie en full hd.
En daarmee dus eigenlijk de vraag: is het gerechtvaardigd dit scherm de deur uit te doen en een full hd scherm te halen van rond de 200euro.
Ik ben verschillende winkels langs geweeest maar daar hebben ze geen 1680 x 1050 meer OF ze hebben de fullhd op een computer aangesloten die geen grafische kaart heeft (en dus kan ik niet een duidelijk beeld krijgen).
resume: is het verschil erg groot in bijvoorbeeld bf3 op mijn resolutie of in full hd?
Ik heb nu een samsung syncmaster 226bw. beeldresolutie 1680 x 1050.
Het ding doet het uitsteekbaar.
Echter ik ben heel benieuwd of ik ook een groot verschil zie tussen deze resolutie en full hd.
En daarmee dus eigenlijk de vraag: is het gerechtvaardigd dit scherm de deur uit te doen en een full hd scherm te halen van rond de 200euro.
Ik ben verschillende winkels langs geweeest maar daar hebben ze geen 1680 x 1050 meer OF ze hebben de fullhd op een computer aangesloten die geen grafische kaart heeft (en dus kan ik niet een duidelijk beeld krijgen).
resume: is het verschil erg groot in bijvoorbeeld bf3 op mijn resolutie of in full hd?
Ok naar aanleiding van eerdere berichten ben ik vandaag het centrum in gedoken en ben ik wezen kijken naar verschillende beeldschermen in diverse winkels. Soms lijkt het er wel op dat men niet wil verkopen, schermen staan verkeerd ingesteld, zijn kapot of men hefet niet alle informatie beschikbaar.
Ik ben er wel achter gekomen dat dat 2ms en 5ms reactie tijd voor mij niet heel boeiend zal worden, gezien de spellen die ik speel. Die 2ms schijnt vooral belangrijk te zijn voor first shooter spellen en die speel ik niet. Ik doe vooral dingen als settlers en empire earth spellen. Voor het tekenprogramma vector works is het al helemaal niet belangrijk. (mocht ik me vergissen dan hoor ik het graag, dat zou wel balen zijn want dan heb ik er weer niets van begrepen vandaag)
Hier de antwoorden op de vragen:
Spelletjes (geen first shooter), vectorworks (3d tekenprogramma)
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
rond de 23"
Full HD (1920 x 1080)
maximaal 200 euro
Aanvullende vragen
Onboard kaart van A75 PRO4 (asrok)
VGA, D-SUB (nog nietgevonden), HDMI, DVI D
DVI D llijkt me het beste
nee
nee
Het moet een mat scherm zijn.
Ik kwam zelf op deze monitor uit:
Ik heb geen merken genomen waar ik nog nooit van heb gehoord.
pricewatch: Acer P236Hbd
pricewatch: Acer S231HLbid
pricewatch: LG E2441T-BN
Ik ben er wel achter gekomen dat dat 2ms en 5ms reactie tijd voor mij niet heel boeiend zal worden, gezien de spellen die ik speel. Die 2ms schijnt vooral belangrijk te zijn voor first shooter spellen en die speel ik niet. Ik doe vooral dingen als settlers en empire earth spellen. Voor het tekenprogramma vector works is het al helemaal niet belangrijk. (mocht ik me vergissen dan hoor ik het graag, dat zou wel balen zijn want dan heb ik er weer niets van begrepen vandaag)
Hier de antwoorden op de vragen:
Spelletjes (geen first shooter), vectorworks (3d tekenprogramma)
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
rond de 23"
Full HD (1920 x 1080)
maximaal 200 euro
Aanvullende vragen
Onboard kaart van A75 PRO4 (asrok)
VGA, D-SUB (nog nietgevonden), HDMI, DVI D
DVI D llijkt me het beste
nee
nee
Het moet een mat scherm zijn.
Anoniem: 313879
Ik heb zojuist een nieuwe monitor gekocht, de Samsung s24a300bl aangezien ik graag een LED scherm wilde hebben, met dunne randen en die er ook nog eens strak uitziet. Ik heb daarbij mijn HP 2510i vervangen voor de nieuwe Samsung. Nu lijkt het scherm mij wel iets kleiner, uiteraard logisch want het scheelt 1", maar qua schermoppervlakte lijkt het wel mee te vallen, maar het lijkt erop alsof de dunne randen er voor zorgen dat het er kleiner uitziet. Ik weet niet of meer mensen hier zijn die hier even aan moesten wennen?
Of je twee vensters naast elkaar kwijt kunt heeft niks te maken met de fysieke grootte maar met het aantal pixels in de breedte.1920 / 2 = 960 pixels breedte voor een venster, of dat genoeg voor je is zul je zelf moeten bepalen maar goed het is niet alsof er binnen het budget een alternatief is.jasperlevink schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:37:
De pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) is een interessante monitor gezien je eisen. Qua kleurweergave een heel aardige monitor door het IPS-paneel en voorzien van vrijwel alle aansluitingen op HDMI na maar daar zijn wel HDMI->DVI oplossingen voor verkrijgbaar die nog binnen het budget passen.
De pricewatch filters werken trouwens trouwens niet bijzonder goed doordat een hoop gegevens in deze categorie niet zijn ingevoerd. Als je de monitor aanschaft dan is het waarschijnlijk verstandig om op dezelfde site ook even naar een HDMI->DVI verloopje te zoeken.
Ben ik benieuwd welke reviews je leest. De BenQ is wel meer gericht op puur gamers waar de S23A700D zich meer op het 3D verhaal richt. Dat wil echter niet zeggen dat de S23A700D er niet bijzonder geschikt voor is.Versteegrob schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:13:
De reviews zeggen dat de BenQ veel beter is alleen is het de 100e waard. En wat vinden de mensen beter aan de BenQ, de kleuren? reatie tijd?
--
3 keer 27" is naar mijn mening iets teveel van het goede, bij een enkel 27" scherm had ik aan het begin nog wel even de tijd nodig om ook werkelijk op alles op het scherm te letten. Met aan beide kanten nog zoiets ga je weinig lol van de secundaire monitoren hebben.. tenzij ze je in portrait mode zet maar goed dat is met TN-panelen van dat formaat nou ook niet echt een aanrader.
Persoonlijk zou ik voor 3x een s23a700d gaan. Deze monitor wordt door [url=http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18389605 OC UK zelfs in een eyefinity bundle verkocht. Helaas is de actie die ze onlangs hadden alweer afgelopen want voor £500 zou het nog interessant zijn om het hierheen te laten verschepen. Scheelt dat ze wel een foto hebben, heb je meteen een idee van hoe het er uit ziet, niet onaardig toch?

Mocht je op beide 120Hz monitoren willen inlezen dan raad ik de reviews van pcmonitors.org aan, die van de BenQ XL2420T is er al en die van de S27A700D zal al is het goed is binnen niet al te lange tijd verschijnen.. de reviewer zit op de monitor te wachten. Qua prestaties zal deze echter niet bijzonder veel verschillen van de S27A750D welke al wel gereviewed is.
En als aanvulling op de opmerking van Help!!!!, hou er ook rekening mee dat de DVI aansluitingen dual-link moeten zijn. Wellicht dat hier daarom (DVI-D) noemde, maar goed die notatie wordt normaal gesproken voor 'digital' gebruikt.
Kijk niet verder dan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M zou ik zeggen, ruim binnen je budget en voorzien van een prachtige review (zie reviews tab). Voldoet aan al je eisen en zeer geschikt voor webdesign door het E-IPS paneel - je ziet hetzelfde als je doelgroep maar zonder dat je tijdens ontwerpen telkens net iets anders ziet door de slechte kijkhoeken van een TN paneel.Dreamwire schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:37:
Prijs
Overig verhaaltje
en nu pas lees ik je andere post waar je de Dell u2412m zelf ook al hebt gevonden
Ja dat zijn zeker prima monitoren. Nadeel van de u2412m tegenover de ASUS die wordt aangeraden is dat de ASUS (neem ik aan) 'echt' 8 bits is terwijl de Dell 6bit+FRC is. Aan de andere kant vrijwel alle monitoren zijn 6bit+FRC dus gezien de doelgroep niet echt een probleem. De u2410 is een wide gamut monitor welke gezien de doelgroep de meerprijs zeker niet waard is.
Monitoren zijn female (hebben gaatjes - oh god wat klinkt dat fout). Je hebt dus een male (met pinnetjes) kabel nodig.DesertRose schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:59:
Ik ben van plan de LG IPS231P te kopen. Maar dus heb ik een DVI naar HDMI verloopkabel nodig. Voldoet deze HDMI >DVI-D (male) kabel daarvoor? Of is er een female nodig zoals: hier.
Het wordt een beetje 1-tonig met mijn reacties zo maar goed, design = IPS en dan komen we weer uit bij de Dells, binnen en net boven je budget de U2312HM/U2412M. Voor xcode zijn de extra pixels op de u2412m wel prettig en wellicht de meerprijs waard maar dat moet je uiteraard voor jezelf bepalen.
Als je MacBook via displayport aansluit en de PC via DVI dan loop je ook niet constant kabels te verwisselen wat wel zo prettig is.
Zoek een Full HD screenshot op van BF3 en krijgt een aardig idee van wat je mist lijkt me? Hou er wel rekening mee dat het je GPU wel meer pixels krijgt om te berekenen en een lagere framerate zal geven.beebie121 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:42:
Iets waar ik zelf op let bij de aankoop van dingen vanuit de pricewatch is hoeveel shops het verkopen. Als weinig shops het verkopen is de kans groot dan het oud spul is waar je de laatste restpartij van koopt, kan qua prijs erg voor of na-delig zijn. Als de datum recent is dan is de kans groot dat er is iets mis met het product waardoor het weer snel van de markt wordt getrokken. In het kort: Beide Acers zou ik links laten liggen.Podium Verhuur schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:32:
Als je je tot je eigen selectie beperkt zou ik dus zeggen ga voor de LG - zo niet.. tjah, je hebt niet echt sterke voorkeuren lijkt het dus dan kan je met heel veel monitoren goed uit de voeten. Wellicht handig om de 23"/24" monitoren review van hardware.info er even op na te lezen. Komen de verschillen tussen monitoren iets beter aan het licht.
Een korte intro:
In mijn huidige setup heb ik 2 monitoren (22inch + 24inch) en nog een tv aangesloten. De 24inch monitor van Samsung heeft al heel wat tijden kuren en is aan vervanging toe. Daarbij wil ik de oudere 22inch ook meteen vervangen en 2 dezelfde schermen halen. Liefst wil ik geen Samsung hebben, omdat deze al jaren kuren heeft, een Samsung die ik ervoor had is destijds doorgebrand. Verder wil ik liefst een 1080p model, aangezien dat dezelfde resolutie is als mijn tv.
Nu heb ik al eens door dit topic gebladerd, de Pricewatch geraadpleegd, reviews en video's bekeken maar ik kom er nog niet echt uit. Ik heb een aantal modellen gezien die me wel aanspreken, maar kan nog geen besluit nemen. Mijn voornaamste struikelblok ligt hem bij het IPS vs. TN gedeelte. Uit de categorie van de IPS schermen komen de Dell Ultrasharp modellen naar voren, zoals bv. de Dell U2312HM. Zover ik gelezen heb zijn dit prima schermen, alleen ben ik niet echt gecharmeerd van het design noch van het merk.
Wat betreft het design vind ik dan een scherm als de Samsung S23A750D weer prachtig (mooi dun), is een 120hz scherm met 3D, maar is ook weer zeer prijzig. Daarbij vraag ik me af in hoeverre ik gebruik ga maken van de 3D feature. En ja, tot dusverre heb ik nogal pech met Samsung monitoren dus nee liever niet.
Wat ik het belangrijkste vind is de kleurweergave, dus rijke kleuren, niet te licht/fel, goede weergave van zwart (dit vindt ik met name bij films belangrijk) en in het eerste opzicht gaat mij voorkeur dan ook uit naar een IPS paneel. Aan de andere kant zijn de non-IPS schermen vaak iets goedkoper en beschikken ze over 120hz en 3D wat ook erg mooi is. Kortom.. I don't know
Gaming (WoW, Portal 1/2, Skyrim, Left 4 Dead 2 etc.), veel browsen/Youtube kijken, programmeren en wat random andere dingen.
Ik wil ongeveer 22 tot 24 inch, 27 is wat groot en vaak ook nogal prijzig
1080p
Tussen de 200 en 300 euro per stuk kan ik mezelf nog wel toe aanzetten.
Een HD6970OC en nog een oudere 8800GTX die mijn tv aanstuurt.
2xDVI, HDMI en Displayport op mijn HD6970
Maakt mij weinig uit, als ik zou moeten kiezen dan liefst HDMI of Displayport
Ik wil 2 nieuwe schermen aanschaffen en daarnaast heb ik nog een 32" tv erop aangesloten. Deze loopt echter op een andere kaart, dus dat is irrelevant.
Monitor als TV gebruiken
Nee, daar heb ik mijn tv voor
Niet echt ervaring mee, dus geen bepaalde voorkeur.
Dingen als in hoogte verstelbaar etc. zijn "nice to have" maar geen vereiste.
In mijn huidige setup heb ik 2 monitoren (22inch + 24inch) en nog een tv aangesloten. De 24inch monitor van Samsung heeft al heel wat tijden kuren en is aan vervanging toe. Daarbij wil ik de oudere 22inch ook meteen vervangen en 2 dezelfde schermen halen. Liefst wil ik geen Samsung hebben, omdat deze al jaren kuren heeft, een Samsung die ik ervoor had is destijds doorgebrand. Verder wil ik liefst een 1080p model, aangezien dat dezelfde resolutie is als mijn tv.
Nu heb ik al eens door dit topic gebladerd, de Pricewatch geraadpleegd, reviews en video's bekeken maar ik kom er nog niet echt uit. Ik heb een aantal modellen gezien die me wel aanspreken, maar kan nog geen besluit nemen. Mijn voornaamste struikelblok ligt hem bij het IPS vs. TN gedeelte. Uit de categorie van de IPS schermen komen de Dell Ultrasharp modellen naar voren, zoals bv. de Dell U2312HM. Zover ik gelezen heb zijn dit prima schermen, alleen ben ik niet echt gecharmeerd van het design noch van het merk.
Wat betreft het design vind ik dan een scherm als de Samsung S23A750D weer prachtig (mooi dun), is een 120hz scherm met 3D, maar is ook weer zeer prijzig. Daarbij vraag ik me af in hoeverre ik gebruik ga maken van de 3D feature. En ja, tot dusverre heb ik nogal pech met Samsung monitoren dus nee liever niet.
Wat ik het belangrijkste vind is de kleurweergave, dus rijke kleuren, niet te licht/fel, goede weergave van zwart (dit vindt ik met name bij films belangrijk) en in het eerste opzicht gaat mij voorkeur dan ook uit naar een IPS paneel. Aan de andere kant zijn de non-IPS schermen vaak iets goedkoper en beschikken ze over 120hz en 3D wat ook erg mooi is. Kortom.. I don't know
Gaming (WoW, Portal 1/2, Skyrim, Left 4 Dead 2 etc.), veel browsen/Youtube kijken, programmeren en wat random andere dingen.
Ik wil ongeveer 22 tot 24 inch, 27 is wat groot en vaak ook nogal prijzig
1080p
Tussen de 200 en 300 euro per stuk kan ik mezelf nog wel toe aanzetten.
Een HD6970OC en nog een oudere 8800GTX die mijn tv aanstuurt.
2xDVI, HDMI en Displayport op mijn HD6970
Maakt mij weinig uit, als ik zou moeten kiezen dan liefst HDMI of Displayport
Ik wil 2 nieuwe schermen aanschaffen en daarnaast heb ik nog een 32" tv erop aangesloten. Deze loopt echter op een andere kaart, dus dat is irrelevant.
Monitor als TV gebruiken
Nee, daar heb ik mijn tv voor
Niet echt ervaring mee, dus geen bepaalde voorkeur.
Dingen als in hoogte verstelbaar etc. zijn "nice to have" maar geen vereiste.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Het Xthemes.us,Xthemes.us schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:16:
Kijk niet verder dan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M zou ik zeggen, ruim binnen je budget en voorzien van een prachtige review (zie reviews tab). Voldoet aan al je eisen en zeer geschikt voor webdesign door het E-IPS paneel - je ziet hetzelfde als je doelgroep maar zonder dat je tijdens ontwerpen telkens net iets anders ziet door de slechte kijkhoeken van een TN paneel.
en nu pas lees ik je andere post waar je de Dell u2412m zelf ook al hebt gevonden
Ja dat zijn zeker prima monitoren. Nadeel van de u2412m tegenover de ASUS die wordt aangeraden is dat de ASUS (neem ik aan) 'echt' 8 bits is terwijl de Dell 6bit+FRC is. Aan de andere kant vrijwel alle monitoren zijn 6bit+FRC dus gezien de doelgroep niet echt een probleem. De u2410 is een wide gamut monitor welke gezien de doelgroep de meerprijs zeker niet waard is.
Bedankt voor de informatie! Ik zal dan ook is kijken waar ik deze monitor vandaag kan score.
Anoniem: 103281
Bedankt Xthemes.us, ik me hier zeker even in verdiepen. En die 50 euro is zeker geen probleem om wat extra pixels te nemen. Op dit moment zit ik op 15 inch te klooien en ik denk toch dat het verschil groot zal zijn. Een mooi vooruitzicht!
Nogmaals bedankt.
Hoi,
Ik ben op zoek naar een (of twee) schermen. Deze wil ik vooral gebruiken voor webdesign, en af en toe een FPS spelletje, zoals call of duty 4.
Ook gebruik ik mijn pc voor werk op afstand, ik gebruik programma's als autocad, photoshop en dreamweaver, maar dan vooral samenhangend met het webdesign.
Mijn budget: €400 - 600
Resolutie: minimaal 1080P, maar liefst zo hoog mogelijk.
Afmetingen: 2x24" of 1x 27"
Schermtype: liefst IPS of een zeer goed TN-scherm qua kleurweergave.
Videokaart: MSI HD 6950 2GB afterburner
Aansluiting: DVI-D of displayport
Ergonomie: swivel en tilt zijn wel handig, en eventueel een pivot-modus zou ook niet misstaan, maar dit zijn geen harde eisen.
Op het moment heb ik een samsung 2770FH aangesloten, en kan deze indien noodzakelijk houden als gamingscherm/ extra scherm, maar deze mag ook helemaal eruit als er 2x 24" schermen zijn die aan mijn wensen voldoen, en binnen het budget passen.
De monitor(s) zullen niet als tv gebruikt gaan worden.
Alvast bedankt voor de moeite!
mvg,
Dennis
Ik ben op zoek naar een (of twee) schermen. Deze wil ik vooral gebruiken voor webdesign, en af en toe een FPS spelletje, zoals call of duty 4.
Ook gebruik ik mijn pc voor werk op afstand, ik gebruik programma's als autocad, photoshop en dreamweaver, maar dan vooral samenhangend met het webdesign.
Mijn budget: €400 - 600
Resolutie: minimaal 1080P, maar liefst zo hoog mogelijk.
Afmetingen: 2x24" of 1x 27"
Schermtype: liefst IPS of een zeer goed TN-scherm qua kleurweergave.
Videokaart: MSI HD 6950 2GB afterburner
Aansluiting: DVI-D of displayport
Ergonomie: swivel en tilt zijn wel handig, en eventueel een pivot-modus zou ook niet misstaan, maar dit zijn geen harde eisen.
Op het moment heb ik een samsung 2770FH aangesloten, en kan deze indien noodzakelijk houden als gamingscherm/ extra scherm, maar deze mag ook helemaal eruit als er 2x 24" schermen zijn die aan mijn wensen voldoen, en binnen het budget passen.
De monitor(s) zullen niet als tv gebruikt gaan worden.
Alvast bedankt voor de moeite!
mvg,
Dennis
[ Voor 6% gewijzigd door Hammer op 11-04-2012 11:22 ]
Heb even dit stukje gequote omdat er een aantal dingen in staan die mij opvielen.Moi_in_actie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 01:47:
- Diepe zwartwaarden zijn niet het sterke punt van IPS schermen. Wat dat betreft doen ze het veel beter of slechter dan TN-panelen. *VA-panelen zijn hier goed in maar die zijn dan weer niet echt geschikt om op te gamen of andere snel wisselende beelden weer te geven
- TN-schermen zijn over het algemeen wel goedkoper, maar niet als ze 120Hz zijn. Vergelijk bijvoorbeeld het goedkoopste 120Hz scherm ( pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D ) met het goedkoopste IPS-scherm ( pricewatch: Asus VS229H ). Het IPS scherm is meer dan 100 euro goedkoper.
Voor 3D zou ik toch kijken naar de S23A700D/S23A750D voor AMD is er niet veel te kiezen als het op 3D aankomt en dat zijn ook erg goede monitoren.
Als je de 27" kant uitgaat dan zijn de pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 en de pricewatch: HP ZR2740w erg interessant. De HP kost wat meer maar verbruikt wat minder (LED vs CCFL) hoewel de pricewatch anders doet vermoeden als je ze vergelijkt. Voor de Dell is de review van Kid Jansen zeker een aanrader en voor de HP heeft tftcentral een prachtige review. Ook van de Dell heeft tftcentral.co.uk een review maar die van Kid Jansen is completer.
Hou er wel rekening mee dat 2560x1440 je videokaart tijdens het gamen flink aan het werk zet! Een 24" is wat dat betreft een stuk makkelijker voor de videokaart met een 1920x1200 resolutie. De keuze daar is erg makkelijk, de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M biedt alles wat je nodig hebt en concurrent (in dezelfde prijsklasse) is er niet.
Ik ben op zoek naar een waardige opvolger voor mijn overleden Dell 3008.
Foto en videobewerking.
Minimaal 27". Ik ben erg fan van 16:10. Een scherm dat 'maar' 16:9 is zou jammer zijn (maar niet onoverkomelijk).
Zo hoog mogelijk. Minimaal 2560 pixels in de breedte.
Overige wensen
Zo'n egaal mogelijke verlichting van het scherm. Goede kleurweergave/grijstrapjes en een zo uitgebreid mogelijke LUT binnen het budget. Wellicht handig als hij in portraitmode kan als ik mijn 30" weer aan de praat krijg (nieuwe scherm kan er dan verticaal naast).
Ongeveer 600 á 700 euro. Echte DTP-schermen van bijvoorbeeld Eizo zijn voor mij het geld niet waard.
Voorheen heb ik €1200 betaald voor mijn 30" omdat er verder weinig in de buurt kwam qua resolutie. Nu een paar jaar later twijfel ik heel erg of ik €400 meer moet neerleggen om in plaats van 2560x1440 2560x1600 te hebben (27" vs 30"). Maar 16:10 blijft voor mij wel iets fijner dan 16:9.
Ik neig zelf richting de 27" Dell, maar misschien komt er op zeer korte termijn wel iets veel fijners uit voor dat geld. Ben al een tijdje uit het beeldschermwereldje
Foto en videobewerking.
Minimaal 27". Ik ben erg fan van 16:10. Een scherm dat 'maar' 16:9 is zou jammer zijn (maar niet onoverkomelijk).
Zo hoog mogelijk. Minimaal 2560 pixels in de breedte.
Overige wensen
Zo'n egaal mogelijke verlichting van het scherm. Goede kleurweergave/grijstrapjes en een zo uitgebreid mogelijke LUT binnen het budget. Wellicht handig als hij in portraitmode kan als ik mijn 30" weer aan de praat krijg (nieuwe scherm kan er dan verticaal naast).
Ongeveer 600 á 700 euro. Echte DTP-schermen van bijvoorbeeld Eizo zijn voor mij het geld niet waard.
Voorheen heb ik €1200 betaald voor mijn 30" omdat er verder weinig in de buurt kwam qua resolutie. Nu een paar jaar later twijfel ik heel erg of ik €400 meer moet neerleggen om in plaats van 2560x1440 2560x1600 te hebben (27" vs 30"). Maar 16:10 blijft voor mij wel iets fijner dan 16:9.
Ik neig zelf richting de 27" Dell, maar misschien komt er op zeer korte termijn wel iets veel fijners uit voor dat geld. Ben al een tijdje uit het beeldschermwereldje
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zover ik weet komt er niets nieuws uit op een ASUS na met die resolutie, en waarschijnlijk een Samsung of twee met de PLS techniek (in plaats van IPS). Of Samsung echter de backlight problemen dan heeft opgelost is dan nog maar de vraag, de Dell is op het moment en in de nabije toekomst nog steeds een goede koop. Maar weinig monitoren die er in de buurt komen voor een vergelijkbare prijs, de meesten moeten het dan met minder inputs doen.
Anoniem: 454689
goedeavond!
ik ben nieuw op de forum dus hierbij mijn excuses alvast, mocht ik eventueel iets verkeerds doe of reageer op de verkeerde post of iets.
Waar wil je de monitor voor gebruiken:
Gamen
Wat voor afmetingen had je in gedachte:
23" of 24"
Welke Resolutie had je in gedachte:
1920x1080 / 1920x1200
Wat mag het allemaal kost?
maximaal 400 euro per monitor (ik heb er misschien namelijk 2 nodig)
aanvullende vragen:
Welke videokaart heb je in je systeem zitten:
Ik heb een AMD Radeon HD 6970 2gb GDDR5
aansluitingen 2x dvi (waaronder 1 dual link als ik het goed heb) 4x display port
ik heb 2 monitoren van beiden 60hz aangesloten
Zoals ik al hierboven zei gamen.
response: 2ms
vernieuwingsfrequentie: 120hz (in 2d ook dus niet alleen in 3d)
Monitor als tv gebruiken:
ik sluit eventueel een playstation 3 en/of mijn xbox 360 aan door middel van een hdmi kabel
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben:
Nee dit hoeft niet voor mij maar aangezien ik een 120hz monitor wil, zal de monitor hoogstwaarschijnlijk 3d ondersteuning hebben. Het is een leuke optie maar zal t waarschijnlijk niet veel gebruiken.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie:
graag in hoogte verstelbaar en dat ik de monitor kan draaien.
Overige vragen:
nou heb ik dus zelf al rond zitten zoeken. En ik kwam zelf uit op de Benq XL2420t aangezien dit in mijn ogen het meest voldoet aan wat ik zou willen. Deze monitor is dus 3d door middel van Nvidea Vision. Nou maak mij dat niks uit aangezien ik dus wat ik al eerder aangaf, 3d niet gaan gebruiken. het gaat mij erom dat ik dus in de resolutie 1920x1080 of 1920x1200 op 120hz kan gebruiken. nou weet ik dus niet of ik met mijn grafiche kaart gebruik van deze opties kan maken in 2d mode. En of ik dus 2 monitoren kan aansluiten met 1 monitor van 60hz en 1 van 120hz of dit samen gaat. dus niet dat de 120hz monitor in 60hz moet gaan werken omdat hij anders niet kan samenwerken met de 60hz. als dit t geval is dan moet ik dus 2 120hz monitoren kopen.
ik hoop hierbij voldoende te hebben geinformeerd wat ik zou willen en ik hoop dat iemand mij kan helpen
alvast bedankt
ik ben nieuw op de forum dus hierbij mijn excuses alvast, mocht ik eventueel iets verkeerds doe of reageer op de verkeerde post of iets.
Gamen
Wat voor afmetingen had je in gedachte:
23" of 24"
Welke Resolutie had je in gedachte:
1920x1080 / 1920x1200
Wat mag het allemaal kost?
maximaal 400 euro per monitor (ik heb er misschien namelijk 2 nodig)
aanvullende vragen:
Welke videokaart heb je in je systeem zitten:
Ik heb een AMD Radeon HD 6970 2gb GDDR5
aansluitingen 2x dvi (waaronder 1 dual link als ik het goed heb) 4x display port
ik heb 2 monitoren van beiden 60hz aangesloten
Zoals ik al hierboven zei gamen.
response: 2ms
vernieuwingsfrequentie: 120hz (in 2d ook dus niet alleen in 3d)
Monitor als tv gebruiken:
ik sluit eventueel een playstation 3 en/of mijn xbox 360 aan door middel van een hdmi kabel
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben:
Nee dit hoeft niet voor mij maar aangezien ik een 120hz monitor wil, zal de monitor hoogstwaarschijnlijk 3d ondersteuning hebben. Het is een leuke optie maar zal t waarschijnlijk niet veel gebruiken.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie:
graag in hoogte verstelbaar en dat ik de monitor kan draaien.
Overige vragen:
nou heb ik dus zelf al rond zitten zoeken. En ik kwam zelf uit op de Benq XL2420t aangezien dit in mijn ogen het meest voldoet aan wat ik zou willen. Deze monitor is dus 3d door middel van Nvidea Vision. Nou maak mij dat niks uit aangezien ik dus wat ik al eerder aangaf, 3d niet gaan gebruiken. het gaat mij erom dat ik dus in de resolutie 1920x1080 of 1920x1200 op 120hz kan gebruiken. nou weet ik dus niet of ik met mijn grafiche kaart gebruik van deze opties kan maken in 2d mode. En of ik dus 2 monitoren kan aansluiten met 1 monitor van 60hz en 1 van 120hz of dit samen gaat. dus niet dat de 120hz monitor in 60hz moet gaan werken omdat hij anders niet kan samenwerken met de 60hz. als dit t geval is dan moet ik dus 2 120hz monitoren kopen.
ik hoop hierbij voldoende te hebben geinformeerd wat ik zou willen en ik hoop dat iemand mij kan helpen
alvast bedankt
Welkom.Anoniem: 454689 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 01:08:
goedeavond!
...........
Overige vragen:
nou heb ik dus zelf al rond zitten zoeken. En ik kwam zelf uit op de Benq XL2420t aangezien dit in mijn ogen het meest voldoet aan wat ik zou willen. Deze monitor is dus 3d door middel van Nvidea Vision. Nou maak mij dat niks uit aangezien ik dus wat ik al eerder aangaf, 3d niet gaan gebruiken. het gaat mij erom dat ik dus in de resolutie 1920x1080 of 1920x1200 op 120hz kan gebruiken. n
Nou weet ik dus niet of ik met mijn grafiche kaart gebruik van deze opties kan maken in 2d mode.
En of ik dus 2 monitoren kan aansluiten met 1 monitor van 60hz en 1 van 120hz of dit samen gaat.
dus niet dat de 120hz monitor in 60hz moet gaan werken omdat hij anders niet kan samenwerken met de 60hz. als dit t geval is dan moet ik dus 2 120hz monitoren kopen.
alvast bedankt
- 120hz gaat werken met jouw grafische kaart. Alle grafische kaarten kunnen dit. Je stelt het in in windows bij monitor of in je AMD driver controlpanel.
- 60 en 120hz tegelijk gaat niet werken. Of allebei de monitoren op 120 of allebei op 60. (Zie 1, je stelt het immers in bij de driver.)
- Let op dat 120hz bij de XL2420T alleen werkt via Dual Link DVI en DisplayPort aansluitingen. Je hebt ook een DL-DVI kabel nodig maar die wordt bij de monitor meegeleverd. Displayport cable moet je zelf kopen. (Bij twee monitoren moet je één aansluiten via DL-DVI en de andere via Displayport. Dat zou moeten werken.)
[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 13-04-2012 10:23 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is niet waar, je stelt de vernieuwingsfrequentie per monitor in en dat zal dus geen problemen opleveren. Als van plan bent om op meerdere schermen tegelijk te gamen met NVIDIA surround dan wordt je waarschijnlijk wel geforceerd om voor het één of het ander te kiezen.Help!!!! schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:06:
• 60 en 120hz tegelijk gaat niet werken. Of allebei de monitoren op 120 of allebei op 60. (Zie 1, je stelt het immers in bij de driver.)
De keuze voor de BenQ XL2420T is een goede, die monitor en zijn voorganger zijn volgens mij de enige twee 120Hz schermen die in hoogte te verstellen zijn en een portrait mode optie hebben. Zoals hierboven al staat aangegeven hou er wel rekening mee dat je 120Hz schermen via dual-link DVI of Displayport aan zult moeten sluiten.
Anoniem: 454689
ok ik ben in ieder geval gerust gesteld dak een goede monitor koop en daadwerkelijk wel 120hz kan gebruiken met mijn videokaart. Ik game gewoon op 1 monitor en kan geen gebruik maken van de nvidea surround optie omdat ik een AMD radeon heb. met de kabel zit het dan goed.. want ik heb displayport aansluitingen en de dual link dvi gak nog eens even goed controleren. Maar dat komt goed. ik ben in ieder geval op de hoogte van wat ik wou weten. dank jullie wel voor jullie snelle reacties Mr Majestic en Xthemes.usXthemes.us schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:51:
[...]
Dat is niet waar, je stelt de vernieuwingsfrequentie per monitor in en dat zal dus geen problemen opleveren. Als van plan bent om op meerdere schermen tegelijk te gamen met NVIDIA surround dan wordt je waarschijnlijk wel geforceerd om voor het één of het ander te kiezen.
De keuze voor de BenQ XL2420T is een goede, die monitor en zijn voorganger zijn volgens mij de enige twee 120Hz schermen die in hoogte te verstellen zijn en een portrait mode optie hebben. Zoals hierboven al staat aangegeven hou er wel rekening mee dat je 120Hz schermen via dual-link DVI of Displayport aan zult moeten sluiten.
Anoniem: 357338
Hallo, zoek 2 monitors om naast elkaar te zetten bij mijn laptop met Geforce GT 555m. Heb al begrepen dat het laptopscherm dan uitgeschakeld moet worden. Moeten 2 beeldschermen zijn met 1920x1200 resolutie 24 inch.
Onderstaande 2 lijken me geschikt , kan niet echt verschillen ontdekken, welke is beter en hebben jullie nog andere opties.
Dell Ultrasharp U2412M
Samsung SyncMaster 2443BW
Onderstaande 2 lijken me geschikt , kan niet echt verschillen ontdekken, welke is beter en hebben jullie nog andere opties.
Dell Ultrasharp U2412M
Samsung SyncMaster 2443BW
Ik sta op het punt een monitor te kopen en dan een Samsung. Wat moet ik nemen en vooral wat mooier lijkt een mat scherm of een glossy? Hij moet 27 inch zijn en zag toevallig dat de P2770HD een leuke prijs heeft en is glimmend. Maar het is een LCD en de rest met een mat scherm zijn allemaal LED. Mijn oog valt altijd op glossy.
De 2443bw is een TN-panel terwijl de u2412m een IPS-paneel heeft. Dat is een vrij groot verschil en normaal gesproken betaal je voor een monitor met een IPS-paneel ook meer. De 2443bw staat echter op het punt van de markt te verdwijnen, het aantal shops die de monitor verkoopt neemt met de week af en alleen de duurste shops blijven over.
De monitor is naar mijn ervaring ook enkel in twee standen te zetten, normaal en erg hoog voor portrait mode. Iemand vele pagina's terug kon het echter wel stapsgewijs verstellen.. bij de Dell kan dat in ieder geval gegarandeerd. Vind deze Samsung ook een erg slecht contrast hebben en ook is de monitor kapot gegaan binnen de 3 jaar garantie naar wat lijkt een veel voorkomend probleem te zijn. De garantie is zoals ik het nu op de Samsung site zie tegenwoordig maar 2 jaar i.p.v. 3.
Samengevat: Je betaalt teveel voor de 2443BW gezien wat je ervoor krijgt.
De Dell daar in tegen is een stuk goedkoper dan vergelijkbare monitoren (die ook met een IPS-paneel) en doet er niet voor onder als het op kwaliteit aankomt. De keuze lijkt me dus simpel
Waar haal je vandaan dat deze glossy is? De bronnen die ik vind spreken van een matte scherm wat ook 99 van de 100 keer ook het geval is met de huidige monitoren.
De enige 27" glossy monitoren die er op het moment op de markt zijn met eenzelfde resolutie zijn wel van Samsung, de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D en pricewatch: Samsung Syncmaster S27A950DS. Grote verschil zit hem in de voet, de 950DS heeft een chic ogende voet welke de prijs omhoog drijft en backlight bleed aan de onderkant veroorzaakt door te hoge druk uit te oefenen.
De Samsung die je zelf had gevonden heeft trouwens een tv-tuner als dat een vereiste is dan zijn er ook de pricewatch: Samsung Syncmaster T27A750 en pricewatch: Samsung Syncmaster T27A950EX welke vreemd genoeg geen PC-ingang voor 120Hz signalen hebben. Erg vreemd zelfs want dat is de reden dat de prijs zo hoog ligt van deze monitoren en dan kan je er met een PC geen gebruik van maken - ja via de ingebouwde 2d->3d converter.. maar niet voor puur 2D.
Andere glossy opties maar met een (veel) hogere resolutie zijn de enorm veel hoger geprijsde Apple schermen. De op het moment nog te hoog geprijsde Hazro schermen (de lage koers van de Euro helpt ook niet mee) en de gezien de resolutie spotgoedkope opties uit Korea, zoals de: [url=chttp://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=crossover+27q&_sacat=0&_odkw=crossover+27%22&_osacat=0&_from=R40]Crossover 27Q[/url], Catleap Q270 SE, 3View PCBank PB2700, ACHIEVA Shimian QH270 en Fineforce F2700QL-IPS. Hou er wel rekening mee bij de Koreaanse opties er wellicht nog importbelasting bij op geteld moet worden - bij de Koreaanse opties is ook het slim om eerst wat rond te googelen naar gebruikservaringen. Het gerucht gaat dat het panelen betreft die afgekeurd zijn door Dell/HP etc maar ik geloof daar persoonlijk weinig van gezien het lage aantal pixeldefecten en andere problemen.
ATI Radeon HD 6850 1GB
2x DVI-D, 1x HDMI en 1x DisplayPort
DVI-D of HDMI. Maakt niet echt uit.
Internet, Films en Gaming.
Monitor grootte:
Het liefst 25 inch, minimaal 1920x1080. 27 inch lijkt mij persoonlijk iets te groot, zeker met een Full HD resolutie.
Monitor verstelbaar?
Geen vereiste. Altijd leuk als het er op zit uiteraard.
Prijs:
Ik wil maximaal €250,- uitgeven. Uiteraard is het altijd leuk als het goedkoper kan.
Overig
Ik zou graag een LED monitor willen, met dunne randen rondom. Ook moet het scherm
niet al te dik zijn.
ATI Radeon HD 6850 1GB
2x DVI-D, 1x HDMI en 1x DisplayPort
DVI-D of HDMI. Maakt niet echt uit.
Internet, Films en Gaming.
Monitor grootte:
Het liefst 25 inch, minimaal 1920x1080. 27 inch lijkt mij persoonlijk iets te groot, zeker met een Full HD resolutie.
Monitor verstelbaar?
Geen vereiste. Altijd leuk als het er op zit uiteraard.
Prijs:
Ik wil maximaal €250,- uitgeven. Uiteraard is het altijd leuk als het goedkoper kan.
Overig
Ik zou graag een LED monitor willen, met dunne randen rondom. Ook moet het scherm
niet al te dik zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 313879 op 15-04-2012 01:25 ]
Hallo mede Tweakers, ik zoek 2 goede schermen voor mijn nieuwe pc die ik ga bouwen, hier mijn lijstje als volgt:
Gamen, onder andere Battlefield 3
23 tot 27 inch
1080p of hoger.
Maximaal 200 per beeldscherm
- Sapphire HD7950 3GB DDR5 OC
- DVI - HDMI - 2x MiniDisplay Port
Minidisplayport
Ik wil in totaal 2 schermen gaan aansluiten op de displayports.
Voor het gamen, o.a. Battlefield 3
Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
- Ja ik wil mijn xbox aansluiten, het liefste met een hdmi kabel.
- Antiglare uiteraard.
- Ja de monitor moet in hoogte verstelbaar zijn en ook draaibaar zijn zonder dat ik de voet hoef te verplaatsen
- Hij moet zuinig zijn maar ook veel aankunnen.
Ik hoop dat iemand een goede monitor voor mij weet.
Alvast bedankt
Gamen, onder andere Battlefield 3
23 tot 27 inch
1080p of hoger.
Maximaal 200 per beeldscherm
- Sapphire HD7950 3GB DDR5 OC
- DVI - HDMI - 2x MiniDisplay Port
Minidisplayport
Ik wil in totaal 2 schermen gaan aansluiten op de displayports.
Voor het gamen, o.a. Battlefield 3
Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
- Ja ik wil mijn xbox aansluiten, het liefste met een hdmi kabel.
- Antiglare uiteraard.
- Ja de monitor moet in hoogte verstelbaar zijn en ook draaibaar zijn zonder dat ik de voet hoef te verplaatsen
- Hij moet zuinig zijn maar ook veel aankunnen.
Ik hoop dat iemand een goede monitor voor mij weet.
Alvast bedankt
Ik zoek een 27inch scherm met 2540-1440 resolutie. Vooral om te gamen. Neem aan dat de Dell het beste is dan?
mixing a drink and music
Ik was dus aan het kijken twee 24" schermen, dit is nog steeds een erg goede optie. Maar speel nu ook met idee een 27" met 2560x1440 resolutie of een 30"met 2560x1600 resolutie aan te schaffen.
Ik maak me echter zorgen om 1 ding. Ik weet dat mij Geforce 555m deze resolutie ondersteunt, alleen ik heb meerdere malen gelezen dat mensen het niet voor elkaar krijgen om deze resolutie te bereiken. Ik heb een XPS 17 met displaypoort, HDMI ging tot maar 1920x1080 right? Iemand hier ervaring mee?
Ik maak me echter zorgen om 1 ding. Ik weet dat mij Geforce 555m deze resolutie ondersteunt, alleen ik heb meerdere malen gelezen dat mensen het niet voor elkaar krijgen om deze resolutie te bereiken. Ik heb een XPS 17 met displaypoort, HDMI ging tot maar 1920x1080 right? Iemand hier ervaring mee?
25" is een ongewone maat, de eerst veel voorkomende stap na 24" is 27". Dat gezegd, er zijn wel meerdere opties,
pricewatch: LG E2541T-BN
pricewatch: LG D2542P
pricewatch: LG M2550D-PZ
pricewatch: Asus VE258Q
De eerste twee LG's hebben blijkbaar een erg wankel voetje er onder zitten, op de foto's afgaan is het ook hetzelfde voetje en grotendeels dezelfde behuizing (andere knopjes). #2 is wel een stukje is wel een stukje duurder dan #1, waarschijnlijk door de toevoeging van een 3D optie.
#3 heeft in ieder geval een andere voet, de ervaring ermee verschillen echter nog al lijkt het. De amazon userreviews zijn vrij verdeeld. Moet wel bij gezegd worden dat de negatieve beoordelingen vrijwel allemaal van het gebruik als TV (met name het geluid) komen.
Tenslotte nog de ASUS welke de beste optie lijkt te zijn, helaas ook geen 'echte' review van te vinden maar wel een hoop userreviews en vrijwel uitsluitend positief.
Veel meer kan ik er niet over vertellen, 25" is een beetje een vreemde maat waar (ook hier) nauwelijks vraag naar is.
Een draaibare voet zie je niet veel op monitoren, dat is iets wat je vaker bij TV's vind maar die hebben dan weer geen displayport. Een tweetal pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) op één of ander ronddraaiplaatje?
Op papier zijn de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D en de Hazro HZ27WC de betere keuzes. Deze hebben namelijk een lagere inputlag. De Samsung heeft echter nog al last van backlight bleed en de levertijden bij de laag geprijsde shops zijn ook niet bijzonder positief. De Hazro is niet in Nederland te verkrijgen maar wel bij overclockers.co.uk (creditcard vereist) & mediafrost.de. Hou er wel rekening mee dat beide monitoren echter geen input accepteren van niet-PC apparaten (ze scalen een <2560x1440 signaal niet op naar de benodigde grootte).Boefmans schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:41:
Ik zoek een 27inch scherm met 2540-1440 resolutie. Vooral om te gamen. Neem aan dat de Dell het beste is dan?
Maak je overigen geen zorgen over importbelastingen, de UK/Duitsland zijn EU landen en daar is alle belasting al voor betaald
Er zijn echter vele gamers gelukkig met hun Dell u2711 (en ik ook met mijn Hazro HZ27WD met vergelijkbare input lag) dus een afrader is het zeker niet.
Zolang je maar displayport (of dual link DVI) hebt zit je goed. Alle (zover ik weet) GPU's, zelfs inclusief de onboard Intel chippies ondersteunen (tot en met) 2560x1600. Het zijn de aansluitingen die vaak de beperkende factor vormen (met name bij laptops).
Is er iemand bekend met deze monitor?
AOC E2795VH
Op hardware.info komt hij erg goed uit de test, ik ken het merk alleen niet.
AOC E2795VH
Op hardware.info komt hij erg goed uit de test, ik ken het merk alleen niet.
Let goed op bij die monitor, de meeste reviews zijn gebaseerd op een monitor met MVA paneel terwijl de uiteindelijke retail versie een TN-paneel heeft. Ook onder de TN-panelen is het 1 van de betere dus het is geen slechte monitor op zich maar als je reviews tegenkomt waar de contrastratio's en/of kijkhoeken bijzonder hoog zijn dan gaat het dus om wat in principe een compleet andere monitor is. Hardware.info heeft aan de testresultaten zo te zien geen MVA exemplaar in handen gehad en dus de monitor zoals je die ook kan kopen getest.
AOC zie ik een beetje als Acer, veelal budget spul maar dat hoeft niet negatief te zijn.
AOC zie ik een beetje als Acer, veelal budget spul maar dat hoeft niet negatief te zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Xthemes.us op 16-04-2012 19:15 . Reden: uiteindelijk -> uiteindelijke ]
Op het energie verbruik na klinkt hij heel erg goed:
http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/aoc/e2795vh/specs.rhtml
Hoewel ik niet helemaal geloof dat er speakers in zitten.
http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/aoc/e2795vh/specs.rhtml
Hoewel ik niet helemaal geloof dat er speakers in zitten.
Anoniem: 403706
Hey Tweakers! Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. Ik heb momenteel een Samsung Syncmaster T220 met de resolutie 1680x1050 en een grootte van 22 inch. Ik vind het tot nu toe goed genoeg, maar ik denk dat ik de stap naar 1080p nu wel wil maken.
Ik keek een tijdje terug naar het scherm van een iMac en toen zag ik pas hoe mooi een scherm dus ook kan zijn
. Ik doe niet aan photoshoppen of videobewerking, dus het scherm van een iMac hoef ik niet, maar toch wel een scherm van hogere kwaliteit dan mijn huidige scherm.
Ook vind ik het design belangrijk, als is dit wel een beetje subjectief. Een mooi dun scherm zou perfect zijn of in ieder geval een scherm met rechte hoeken, een beetje als het scherm van de iMac.
Voornamelijk internetten, office werkzaamheden, school en ik speel zo nu en dan ook wel een spelletje. Ik speel veel verschillende genres, dus ik heb het liefste geen vertraging of ghosting in m'n scherm zitten. Daarnaast zal ik het nieuwe scherm gebruiken i.c.m. een HD6950, dus ik denk dat dat wel voldoende moet zijn om de meeste spellen op 1080p te spelen.
24 inch zou perfect zijn. Net een beetje groter dan wat ik nu heb.
1920x1080 of misschien wel 1920x1200
Zo rond de 200 euro lijkt me wel een goede prijs. Hoger mag natuurlijk als het heel veel uitmaakt.
Ik keek een tijdje terug naar het scherm van een iMac en toen zag ik pas hoe mooi een scherm dus ook kan zijn
Ook vind ik het design belangrijk, als is dit wel een beetje subjectief. Een mooi dun scherm zou perfect zijn of in ieder geval een scherm met rechte hoeken, een beetje als het scherm van de iMac.
Voornamelijk internetten, office werkzaamheden, school en ik speel zo nu en dan ook wel een spelletje. Ik speel veel verschillende genres, dus ik heb het liefste geen vertraging of ghosting in m'n scherm zitten. Daarnaast zal ik het nieuwe scherm gebruiken i.c.m. een HD6950, dus ik denk dat dat wel voldoende moet zijn om de meeste spellen op 1080p te spelen.
24 inch zou perfect zijn. Net een beetje groter dan wat ik nu heb.
1920x1080 of misschien wel 1920x1200
Zo rond de 200 euro lijkt me wel een goede prijs. Hoger mag natuurlijk als het heel veel uitmaakt.
Wat een iMac scherm er mooier uit doet zien als de meeste schermen is de combinatie van een IPS-paneel en het gebrek aan AG-coating (geen matte laag over het scherm die het er vies doet uitzien). Die combinatie vind je helaas alleen bij 27" schermen die (ver) buiten je budget liggen.
Ik heb een tijdje terug een overzichtje opgesteld met glossy en bijna glossy monitoren aangezien het er sowieso al niet veel zijn en er wel vraag naar is. De enige hiervan die enigzins bij jouw eisen in de buurt komt is de pricewatch: HP x2301. Wel een inchje kleiner dan je in gedachten hebt. De HP gebruikt wel een TN-paneel dus de kijkhoeken zijn nou niet bepaald vergelijkbaar met die van een iMac. Als je liever goede kijkhoeken (en kleuren die niet verschieten) hebt dan zijn de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) & de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M erg aantrekkelijke monitoren.
Ik heb een tijdje terug een overzichtje opgesteld met glossy en bijna glossy monitoren aangezien het er sowieso al niet veel zijn en er wel vraag naar is. De enige hiervan die enigzins bij jouw eisen in de buurt komt is de pricewatch: HP x2301. Wel een inchje kleiner dan je in gedachten hebt. De HP gebruikt wel een TN-paneel dus de kijkhoeken zijn nou niet bepaald vergelijkbaar met die van een iMac. Als je liever goede kijkhoeken (en kleuren die niet verschieten) hebt dan zijn de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) & de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M erg aantrekkelijke monitoren.
Anoniem: 403706
Bedankt voor de reactie! Ja, 27 inch heb ik ook niet nodig gelukkig. Die Dell U2412M ziet er wel erg goed uit! Jammer dat ie matte coating heeft, maar het is geen ramp.
Thx, heb nog wat research gedaan en met een minidisplayport naar displayport kabel moet het idd gaan lukken.[...]
Zolang je maar displayport (of dual link DVI) hebt zit je goed. Alle (zover ik weet) GPU's, zelfs inclusief de onboard Intel chippies ondersteunen (tot en met) 2560x1600. Het zijn de aansluitingen die vaak de beperkende factor vormen (met name bij laptops).
Heb jij trouwens ervaring met een 27" of 30", zou graag 1 zien/testen maar dat lijkt moeilijk. En raak je hier snel gewend aan of moet je er ook echt verder van af zitten etc....
Bedankt voor je reactie. Het feit dat ik graag een 25" wil, komt omdat ik nu een HP 2510i lcd monitor heb en ik graag de overstap wil maken naar LED. Ook wil ik dunnere randen rondom het scherm en geen glossy scherm meer. Ik heb eerst al een Samsung 24" LED gekocht, maar heb deze uiteindelijk terug gestuurd omdat 24" echt te klein is. Toen dacht ik eraan een 27" LED te nemen, maar ik hoor van verschillende dat dit met een 1080p resolutie veel te pixelachtig wordt. Vandaar dat ik terug ben gevallen op 25", omdat het een fijne maat is en de resolutie nog goed is qua grootte etc.
Ik zat zelf ook te kijken naar de LG en de Asus. Is het voetje erg onstabiel van de LG? Dan kan ik deze misschien beter maar niet nemen. Waar kan ik deze reviews vinden? Heb overal gezocht, maar niks gevonden.
Hallo,
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe beeldscherm.
Nu zie ik de iiyama ProLite E2773HDS B-1 in de aanbieding. En ik vroeg me af of iemand hier ook ervaringen mee heeft voor games. Ik game veel en dan alle soorten games maar nu vooral bf3.
Ik heb nu een Samsung Syncmaster 226bw. Zal ik ook verschil zien aangezien dit een hd scherm is?
Alvast bedankt!
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe beeldscherm.
Nu zie ik de iiyama ProLite E2773HDS B-1 in de aanbieding. En ik vroeg me af of iemand hier ook ervaringen mee heeft voor games. Ik game veel en dan alle soorten games maar nu vooral bf3.
Ik heb nu een Samsung Syncmaster 226bw. Zal ik ook verschil zien aangezien dit een hd scherm is?
Alvast bedankt!
Autocad en af en toe een simpel spel
Minimaal 24", hoe groter hoe beter?
Heel eerlijk, geen idee... Ik werk nu op een laptop en heb hiervoor voornamelijk gebruik gemaakt van een iMac 7.1, maakt me dus ook niet al te veel uit!
Tussen de 150 en de 200 euro.
extra vragen?
Ik heb een tijdje gewerkt op een iMac en was aan de ene kant heel erg te spreken over het glimmende scherm. Zijn deze monitoren duurder of maakt dat niets uit?
Ik zal het scherm vanaf m'n laptop gaan gebruiken, dit omdat ik deze gebruik om met autocad te werken.
Autocad en af en toe een simpel spel
Minimaal 24", hoe groter hoe beter?
Heel eerlijk, geen idee... Ik werk nu op een laptop en heb hiervoor voornamelijk gebruik gemaakt van een iMac 7.1, maakt me dus ook niet al te veel uit!
Tussen de 150 en de 200 euro.
extra vragen?
Ik heb een tijdje gewerkt op een iMac en was aan de ene kant heel erg te spreken over het glimmende scherm. Zijn deze monitoren duurder of maakt dat niets uit?
Ik zal het scherm vanaf m'n laptop gaan gebruiken, dit omdat ik deze gebruik om met autocad te werken.
Zou je hem dan wel of niet aanraden? Zoniet welke dan wel in dat klassement (mag ook alleen een merk zijn)Xthemes.us schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:47:
Let goed op bij die monitor, de meeste reviews zijn gebaseerd op een monitor met MVA paneel terwijl de uiteindelijke retail versie een TN-paneel heeft. Ook onder de TN-panelen is het 1 van de betere dus het is geen slechte monitor op zich maar als je reviews tegenkomt waar de contrastratio's en/of kijkhoeken bijzonder hoog zijn dan gaat het dus om wat in principe een compleet andere monitor is. Hardware.info heeft aan de testresultaten zo te zien geen MVA exemplaar in handen gehad en dus de monitor zoals je die ook kan kopen getest.
Hoe zouden deze schermen zijn voor gamen en internetten?
http://www.alternate.nl/h...=LED&l3=24+inch+en+groter
http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LED
Zien er qua vormgeving leuk uit en zijn erg zuinig.
Heb gister de Samsung S23A700D in ontvangst genomen:). Geleverd door takeitnow voor 250 euro. Super service trouwens:) want ik had hem om een uurtje of 4 in de middag besteld en was de volgende dag in huis. Scherm is fantastisch voor de prijs. Lijkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Enige puntje van kritiek kan het glossy scherm zijn. Ik zit met een raam in mn rug en ik kan terwijl ik dit typ ook naar buiten kijken:P. Is ook een kwestie van wennen denk ik, want als je je ogen "focused" op het geen je aan het doen ben op het scherm valt het wel mee.
Enige puntje van kritiek kan het glossy scherm zijn. Ik zit met een raam in mn rug en ik kan terwijl ik dit typ ook naar buiten kijken:P. Is ook een kwestie van wennen denk ik, want als je je ogen "focused" op het geen je aan het doen ben op het scherm valt het wel mee.
Beste Tweakers,
Momenteel ben ik druk zoekende naar een 27" scherm met 2560x1440 resolutie.
De Dell U2711, maarhelaas vind ik de prijs absurt hoog. Nu ben ik aan het onderzoeken hoe ik via een goedkopere weg aan een degelijk mooi scherm kan komen. Op marktplaats kom ik dan het volgende tegen: http://link.marktplaats.nl/547664546
Is dat wat? Heeft iemand ervaringen met dit scherm?
De Dell U2711, maarhelaas vind ik de prijs absurt hoog. Nu ben ik aan het onderzoeken hoe ik via een goedkopere weg aan een degelijk mooi scherm kan komen. Op marktplaats kom ik dan het volgende tegen: http://link.marktplaats.nl/547664546
Is toch een prima prijs? Paar jaar geleden betaalde je (ik) €1200+ voor 2560x1600. Nu heb je voor €500 2560x1440.0xygen schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:32:
De Dell U2711, maarhelaas vind ik de prijs absurt hoog.
Dat scherm ken ik verder niet, maar ik snap het hele verkoopproces op marktplaats niet. Hoe lang gaat de verkoper wachten tot hij een bod accepteert? Hij heeft er meerdere, gaat hij die steeds opnieuw plaatsen met een veiling? Zo ja, waarom dan al in je eerste veiling melden dat er eigenlijk meerdere schermen zijn?
Vaag
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb zelf een 27" Hazro, je wil er sowieso niet verder vanaf zitten, wat deze monitoren hebben de hoogste pixeldichtheid van alle desktop monitoren. M.a.w alles zal kleiner zijn, heb zelf ondanks perfect zicht de DPI instelling van Windows nog omhoog gedraait om alles leesbaar te houden (was 24"/1920x1200 gewend), na 2 dagen weer teruggezet op de standaard instellingen want vond het toch zonde van de ruimte. Ik ben van mening dat de mens flexibel genoeg is om overal binnen een week op monitor gebied aan te wennen, ik wil echter nu niets anders meer dan minstens 27" WQHDAnoniem: 357338 schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:43:
Heb jij trouwens ervaring met een 27" of 30", zou graag 1 zien/testen maar dat lijkt moeilijk. En raak je hier snel gewend aan of moet je er ook echt verder van af zitten etc....
Het zou lijkt mij juist goedkoper moeten zijn je kan namelijk (verstandig is het niet) matte monitoren weer glossy maken door het matte film laagje te verwijderen. Ik denk dat ik vanavond een uitgebreidere reactie ga geven, zit dit allemaal op m'n telefoon te tikken. Hierboven staat echter een vergelijlbare post waar ik al op gereageerd had.Mdehoog schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:13:
[b]
Het is wel een aanrader, zoals ik al aangaf heeft HWI wel de uiteindelijke versie in handen gehad en die waren er positief over.Podium Verhuur schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:01:
[...]
Zou je hem dan wel of niet aanraden? Zoniet welke dan wel in dat klassement (mag ook alleen een merk zijn)
Beste Tweakers,
Omdat ik nog geen eenduidig antwoord heb kunnen vinden graag jullie mening over de aanschaf van een tweede scherm:
--Waarvoor?
Als tweede scherm voor mijn vaste PC en laptop. Ik heb een bescheiden 17" Dell [1440x900] TN-display, mat scherm en heerlijk saaie mat zwarte behuizing. Prima dingetje voor E-mailtjes etc, maar er moet toch iets bij komen.
Ik ben veel bezig met zgn. desktop publishing. Dus veel folders, flyers, logo's etc. Ik zoek een scherm waarop de kleuren op het scherm overeen komen met wat de drukker er van maakt.
Het scherm moet 90 graden draaibaar zijn omdat ik zowel landscape alsmede portret gebruik in documenten.
--Waarvoor NIET?
Gaming, video(bewerken), animatie etc.
--Plaatsing en diameter:
Niets bijzonders: op een standaard bureau op 30-60cm. Denk zelf daardoor aan 23 a 24"
--Programma's?
Primair MS Publisher
--Budget
Ik zou het op prijs stellen als het onder de 300,- kan blijven. Ik kan niet inschatten of de meerprijs van de bekende DELL high end monitoren noodzakelijk en te rechtvaardigen zijn voor mijn doeleinden.
--Mijn twijfelpunten
1920x1080 wil ik liever niet, dan 1920x1200. Dit is met name voor de portret modus.Er zijn natuurlijk nog hogere reso's, maar of de prijs daarvaar te rechtvaardigen is...ik weet het niet.
Huidige voorkeur: Dell U2412M
Alvast bedankt!
Omdat ik nog geen eenduidig antwoord heb kunnen vinden graag jullie mening over de aanschaf van een tweede scherm:
--Waarvoor?
Als tweede scherm voor mijn vaste PC en laptop. Ik heb een bescheiden 17" Dell [1440x900] TN-display, mat scherm en heerlijk saaie mat zwarte behuizing. Prima dingetje voor E-mailtjes etc, maar er moet toch iets bij komen.
Ik ben veel bezig met zgn. desktop publishing. Dus veel folders, flyers, logo's etc. Ik zoek een scherm waarop de kleuren op het scherm overeen komen met wat de drukker er van maakt.
Het scherm moet 90 graden draaibaar zijn omdat ik zowel landscape alsmede portret gebruik in documenten.
--Waarvoor NIET?
Gaming, video(bewerken), animatie etc.
--Plaatsing en diameter:
Niets bijzonders: op een standaard bureau op 30-60cm. Denk zelf daardoor aan 23 a 24"
--Programma's?
Primair MS Publisher
--Budget
Ik zou het op prijs stellen als het onder de 300,- kan blijven. Ik kan niet inschatten of de meerprijs van de bekende DELL high end monitoren noodzakelijk en te rechtvaardigen zijn voor mijn doeleinden.
--Mijn twijfelpunten
1920x1080 wil ik liever niet, dan 1920x1200. Dit is met name voor de portret modus.Er zijn natuurlijk nog hogere reso's, maar of de prijs daarvaar te rechtvaardigen is...ik weet het niet.
Huidige voorkeur: Dell U2412M
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door RK88 op 19-04-2012 13:01 . Reden: typo ]
Dank voor je reactie,Gizz schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:37:
Dat scherm ken ik verder niet, maar ik snap het hele verkoopproces op marktplaats niet. Hoe lang gaat de verkoper wachten tot hij een bod accepteert? Hij heeft er meerdere, gaat hij die steeds opnieuw plaatsen met een veiling? Zo ja, waarom dan al in je eerste veiling melden dat er eigenlijk meerdere schermen zijn?
Deze adverteerder heeft er inderdaat meerdere en volgens mij is het een soort van tussenhandelaar. op ebay worden deze schermen voor ca. 350,- aangeboden (incl porto).
Beschik je al over kalibratieapparatuur? Want je kunt wel een scherm nemen met een (potentieel) goed paneel, maar zonder kalibratie heb je er nog niets aan als je het drukwerk wil softproofen.RK88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:00:
(...)
--Budget
Ik zou het op prijs stellen als het onder de 300,- kan blijven.
Ik kan van een kennis een Spyder lenen. Daar zou het toch mee goed moeten komen?Gizz schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:16:
[...]
Beschik je al over kalibratieapparatuur? Want je kunt wel een scherm nemen met een (potentieel) goed paneel, maar zonder kalibratie heb je er nog niets aan als je het drukwerk wil softproofen.
Ik heb een vraag over de breedte van elk monitor.
Als ik in de pricewatch ga zoeken naar monitoren zie ik achter de naam tussen haakjes een afmeting staan.
Bijvoorbeeld:
Dell Ultrasharp U2412M
Score: 4.5 Led: Edge-lit-monitor van 24 inch (61cm)
In de omschrijving staat als breedte:
Breedte 556mm
Wat is nu de werkelijke breedte van de totale omvang van de monitor (beeldscherm + frame)?
Dit is van belang, omdat ik maar ongeveer 58cm ruimte heb voor een monitor en wat dus het verschil in keuze is tussen een 23" of 24" monitor.
Alvast bedankt.
Als ik in de pricewatch ga zoeken naar monitoren zie ik achter de naam tussen haakjes een afmeting staan.
Bijvoorbeeld:
Dell Ultrasharp U2412M
Breedte 556mm
Wat is nu de werkelijke breedte van de totale omvang van de monitor (beeldscherm + frame)?
Dit is van belang, omdat ik maar ongeveer 58cm ruimte heb voor een monitor en wat dus het verschil in keuze is tussen een 23" of 24" monitor.
Alvast bedankt.
61cm is de diagonaal van het scherm. 556mm is de breedte van de behuizing. In dit geval zou het scherm in de breedte dus moeten passen.Buitengewoon schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:31:
Ik heb een vraag over de breedte van elk monitor.
Bijvoorbeeld:
Dell Ultrasharp U2412M
Breedte 556mm
Alvast bedankt.
Die Hazro lijkt me ook wel vet, helaas geen displayport...wordt het Dell of een Samsung. En dan nog de vraag of het 27 of 30 inch wordt :)laat het nog wel wetenXthemes.us schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:40:
[...]
Ik heb zelf een 27" Hazro, je wil er sowieso niet verder vanaf zitten, wat deze monitoren hebben de hoogste pixeldichtheid van alle desktop monitoren. M.a.w alles zal kleiner zijn, heb zelf ondanks perfect zicht de DPI instelling van Windows nog omhoog gedraait om alles leesbaar te houden (was 24"/1920x1200 gewend), na 2 dagen weer teruggezet op de standaard instellingen want vond het toch zonde van de ruimte. Ik ben van mening dat de mens flexibel genoeg is om overal binnen een week op monitor gebied aan te wennen, ik wil echter nu niets anders meer dan minstens 27" WQHD
#2 zou ik persoonlijk voor internet gebruik als onplezierig ervaren. 1920x1080 @ Full HD geeft behoorlijke koeienletters. #1 komt terug in de Hardware.info 23"/24" review en heeft een silver award gekregen. Over het contrast laat HWI zich wel uit met de woorden 'lage middenmoot' wat voor gamen wellicht niet ideaal is.P van H schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:26:
Hoe zouden deze schermen zijn voor gamen en internetten?
Ik ken het scherm wel alhoewel ik er zelf geen heb, dat is een Yamakasi Catleap en aangezien het een 100Hz exemplaar is betreft het een 2B revisie. Door de 100Hz is dit een monitor die interesse bij veel mensen heeft gewekt, de huidige revisie doet echter 'slechts' 75Hz. Hoe nuttig dit is ten opzichte van bijvoorbeeld een Hazro HZ27WC met pixel overdrive is nog de nodige discussie over. Nu je de precieze naam weet zou ik zeggen raadpleeg Google en je zult diverse threads op andere fora vinden. Ik heb zelf niks met marktplaats aangezien ik alles wat ik erop uiteindelijk duurder dan een nieuw product bij een gewone winkel lijkt te zijn (of ebay/dealextreme etc). Deze monitor en vergelijkbare alternatieven had ik al op de vorige pagina genoemd maar dat was wel in een behoorlijke lap tekst dus bij deze nog een keer:0xygen schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:32:
Beste Tweakers,
- [url=chttp://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=crossover+27q&_sacat=0&_odkw=crossover+27%22&_osacat=0&_from=R40]Crossover 27Q[/url]
- Catleap Q270 SE
- 3View PCBank PB2700
- ACHIEVA Shimian QH270
- Fineforce F2700QL-IPS
Bij nader inzien zie simpelweg die postXthemes.us schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:40:
Het zou lijkt mij juist goedkoper moeten zijn je kan namelijk (verstandig is het niet) matte monitoren weer glossy maken door het matte film laagje te verwijderen. Ik denk dat ik vanavond een uitgebreidere reactie ga geven, zit dit allemaal op m'n telefoon te tikken. Hierboven staat echter een vergelijlbare post waar ik al op
Ik denk dat je voor MS Publisher inderdaad met een u2412m aardig uit de voeten kan, wellicht verstandig om ook een kleuren kalibrator te kopen? Buurman hardware.info heeft daar wel een interessant stukje over.
Let wel op dat het artikel aardig op leeftijd is en de prijzen niet meer kloppen. Sindsdien zijn er ook nieuwere modellen uitgekomen. Totaal niet mijn pakkie aan wat er 'hot' is op kalibrator gebied, dit zal iemand anders je moeten vertellen of je zult er zelf even in moeten verdiepen.
Na lang beraad toch maar gegaan voor de DELL U2312HM als vervanging van mijn oude Philips 170B4's.
Vanwege het formaat liever een IPS vanwege de kijkhoeken, al zit ik meestal gewoon recht voor mijn scherm. De keuze voor de U2312HM is omdat ik naast internet vooral spelletjes speel en de prijs.
Had bij bestellen zelfs enthousiasme voor het schrijven van een review. Helaas is dat enthousiasme me nu wat ontgaan.
Een beetje backlight bleeding was na het vele lezen over monitoren verwacht. Het is ook zekers aanwezig
Echter heb ik meer problemen bij onvoldoende verlichting in de onderhoeken, aan de onderkant en aan de linkerzijkant.
Mijn achtergrond is wit in 'raampjes' en daarbij valt het direct op. In wat donkere schermen zie je het ook, maar daar helpt het denk ik wel dat je het al weet.
RMA inmiddels aangevraagd. Nu nog beslissen of ik wil ruilen of dat ik toch een ander type monitor dien te zoeken. De anti-glare is namelijk best aanwezig.
Vanwege het formaat liever een IPS vanwege de kijkhoeken, al zit ik meestal gewoon recht voor mijn scherm. De keuze voor de U2312HM is omdat ik naast internet vooral spelletjes speel en de prijs.
Had bij bestellen zelfs enthousiasme voor het schrijven van een review. Helaas is dat enthousiasme me nu wat ontgaan.
Een beetje backlight bleeding was na het vele lezen over monitoren verwacht. Het is ook zekers aanwezig
Echter heb ik meer problemen bij onvoldoende verlichting in de onderhoeken, aan de onderkant en aan de linkerzijkant.
Mijn achtergrond is wit in 'raampjes' en daarbij valt het direct op. In wat donkere schermen zie je het ook, maar daar helpt het denk ik wel dat je het al weet.
RMA inmiddels aangevraagd. Nu nog beslissen of ik wil ruilen of dat ik toch een ander type monitor dien te zoeken. De anti-glare is namelijk best aanwezig.
HJHiaatje
Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe monitor te gaan kopen omdat ik een nieuwe computer ga kopen en ik denk dat het scherm wat ik nu heb een bottleneck gaat vormen. De pc krijgt een 680 gtx dus genoeg grafische kracht, maar de monitor die ik nu heb is een Philips Brilliance 220CW. Dit is een 22 inch 16:10 monitor met een resolutie van 1680 x 1050. Nu denk ik dat ik een veel hoger resolutie aan kan met een 680 en ook bij de meeste spellen boven de 60 fps uit kom dus daar heb ik dan ook niks aan omdat mij monitor op 60 hz werkt en dus maar 60 fps kan laten zien. Nu had ik een Samsung Syncmaster S27A750D in gedachten, vooral omdat deze erg goede kleuren zou laten zijn ondanks dat het een TN scherm is en omdat hij 120 hz is. Deze monitor was tot een dag geleden rond de 400 in de pricewatch, maar nu is hij ineens gestegen naar 470. Dit wordt me toch echt te duur dus zit ik te kijken naar een andere.
-Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Internetten (sites als tweakers lezen en filmpjes kijken), verslagen maken voor school (dualscreenen heb ik ook net ontdekt in windows 7 en vind ik ook erg handig voor als ik bv met informatica bezig ben), films kijken en natuurlijk gamen. Voornamelijk speel ik nu Battlefield 3, maar mijn interesse op game gebied is groot dus ik probeer bijna alles wel.
27 inch, ik wil wel een upgrade vanaf mijn 22 inch nu.
Het Samsung scherm heeft een resolutie van 1920 x1080, maar ik lees veel dat dat op 27 inch of hoger niet echt lekker werkt. Het ging mij bij die monitor dan ook vooral om 120 hz. Nu las ik een paar post boven mij dat er dus ook 2560 x 1440 monitors zijn met IPS scherm en 100 hz. Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar zou natuurlijk veel mooier zijn. Ik hoop alleen wel dat mijn nieuwe videokaart battlefield 3 op die resolutie op acceptable fps kan draaien, want als ik de resolutie terug schoef en dus niet meer op native resolutie draai wordt het er ook niet bepaalt mooier op?
400 euro had ik in gedachten. Het Samsung scherm was een paar dagen gelden van 400 gezakt voor 370 en dat vond ik een goede prijs dit ik graag wou betalen voor het scherm. Dus als het echt heel erg loont wil ik misschien wel iets meer betalen, maar het liefst 400 of minder.
Ik zit nu een beetje te kijken naar die monitor van een paar post boven mij. Die heeft 27 inch, 2560 x 1440, IPS, 100 hz. Dit lijkt toch wel DE perfecte monitor, zowel voor school (2560 x1440), films (IPS) en games (100hz). Ga ik eigenlijk het verschil merken tussen 100 hz en 120 hz in vloeiendheid? Ik heb dan geen garantie (denk ik?) en het zijn (las ik op overclock.net) zeg maar de A- schermen. Dus de schermen die niet goed genoeg zijn voor bv Dell en Apple. Waar aan ga je dit merken? En ik begreep dat die 100 hz een soort overclock is? Is dit niet slecht voor het scherm dan en ook de levensduur?
Ik ben van plan een nieuwe monitor te gaan kopen omdat ik een nieuwe computer ga kopen en ik denk dat het scherm wat ik nu heb een bottleneck gaat vormen. De pc krijgt een 680 gtx dus genoeg grafische kracht, maar de monitor die ik nu heb is een Philips Brilliance 220CW. Dit is een 22 inch 16:10 monitor met een resolutie van 1680 x 1050. Nu denk ik dat ik een veel hoger resolutie aan kan met een 680 en ook bij de meeste spellen boven de 60 fps uit kom dus daar heb ik dan ook niks aan omdat mij monitor op 60 hz werkt en dus maar 60 fps kan laten zien. Nu had ik een Samsung Syncmaster S27A750D in gedachten, vooral omdat deze erg goede kleuren zou laten zijn ondanks dat het een TN scherm is en omdat hij 120 hz is. Deze monitor was tot een dag geleden rond de 400 in de pricewatch, maar nu is hij ineens gestegen naar 470. Dit wordt me toch echt te duur dus zit ik te kijken naar een andere.
-Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Internetten (sites als tweakers lezen en filmpjes kijken), verslagen maken voor school (dualscreenen heb ik ook net ontdekt in windows 7 en vind ik ook erg handig voor als ik bv met informatica bezig ben), films kijken en natuurlijk gamen. Voornamelijk speel ik nu Battlefield 3, maar mijn interesse op game gebied is groot dus ik probeer bijna alles wel.
27 inch, ik wil wel een upgrade vanaf mijn 22 inch nu.
Het Samsung scherm heeft een resolutie van 1920 x1080, maar ik lees veel dat dat op 27 inch of hoger niet echt lekker werkt. Het ging mij bij die monitor dan ook vooral om 120 hz. Nu las ik een paar post boven mij dat er dus ook 2560 x 1440 monitors zijn met IPS scherm en 100 hz. Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar zou natuurlijk veel mooier zijn. Ik hoop alleen wel dat mijn nieuwe videokaart battlefield 3 op die resolutie op acceptable fps kan draaien, want als ik de resolutie terug schoef en dus niet meer op native resolutie draai wordt het er ook niet bepaalt mooier op?
400 euro had ik in gedachten. Het Samsung scherm was een paar dagen gelden van 400 gezakt voor 370 en dat vond ik een goede prijs dit ik graag wou betalen voor het scherm. Dus als het echt heel erg loont wil ik misschien wel iets meer betalen, maar het liefst 400 of minder.
Ik zit nu een beetje te kijken naar die monitor van een paar post boven mij. Die heeft 27 inch, 2560 x 1440, IPS, 100 hz. Dit lijkt toch wel DE perfecte monitor, zowel voor school (2560 x1440), films (IPS) en games (100hz). Ga ik eigenlijk het verschil merken tussen 100 hz en 120 hz in vloeiendheid? Ik heb dan geen garantie (denk ik?) en het zijn (las ik op overclock.net) zeg maar de A- schermen. Dus de schermen die niet goed genoeg zijn voor bv Dell en Apple. Waar aan ga je dit merken? En ik begreep dat die 100 hz een soort overclock is? Is dit niet slecht voor het scherm dan en ook de levensduur?
Mensen verwachten teveel van een 100Hz IPS. De monitor mag dan wel 100Hz zijn maar je kan hier niet optimaal gebruik van maken omdat een IPS simpelweg niet snel genoeg voor is om het bij te benen. Dit wordt ook besproken door pcmonitors.org, als je een snelle IPS wil van 27" dan is de Hazro HZ27WC waarschijnlijk 'as good as it gets'. Jammer genoeg niet voor €400 alhoewel de eigenaar van OC UK heeft wel laten doorschemeren dat de prijzen wellicht weer zakken naar £350 midden/eind mei. Wie weet doet de euro het tegen die tijd ook weer wat beter.
Op het moment is het probleem bij Hazro dat de productie de vraag niet kan bijbenen wat betekend dat ze vaak niet in stock zijn en niet zo goedkoop zijn als ze kunnen zijn.
Wat precies de kwaliteit van de schermen is heb ik nog weinig concreets over gepost zien behalve aannames, zo gebruikt LG (de maker van de panelen) helemaal geen A- rating. Ook de post van Gibbo (eigenaar van OC UK) lijkt de posts van de mensen zelf tegen te spreken, ik heb nog niemand over serieuze backlight bleed zien klagen en het aantal dode pixels lijkt ook zeer gering te zijn. Of deze panelen dus ook daadwerkelijk van mindere kwaliteit zijn betwijfel ik, net als het nut van 100Hz
Op het moment is het probleem bij Hazro dat de productie de vraag niet kan bijbenen wat betekend dat ze vaak niet in stock zijn en niet zo goedkoop zijn als ze kunnen zijn.
Wat precies de kwaliteit van de schermen is heb ik nog weinig concreets over gepost zien behalve aannames, zo gebruikt LG (de maker van de panelen) helemaal geen A- rating. Ook de post van Gibbo (eigenaar van OC UK) lijkt de posts van de mensen zelf tegen te spreken, ik heb nog niemand over serieuze backlight bleed zien klagen en het aantal dode pixels lijkt ook zeer gering te zijn. Of deze panelen dus ook daadwerkelijk van mindere kwaliteit zijn betwijfel ik, net als het nut van 100Hz
@Xthemes.us
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat het dan maar niet zo een monitor wordt, ik blijf dan denk ik maar bij mijn oorspronkelijke plan en wacht tot de Samsung Syncmaster S27A750D weer wat normaler geprijsd wordt. Iemand ervaring met die monitor? Ik had ergens in een review gelezen dat hij niet eens zo heel veel onderdeed voor een goed gekalibreerd IPS scherm. En dan heb ik in ieder geval echt 120 hz. Ik zag dat er ook al standaard een 3D bril wordt mee geleverd, maar nu las ik dat deze niet werkt met Nvidia kaarten? Dat zou wel erg jammer zijn, want de 680 is nou net een kaart die genoeg kracht heeft om de meeste games in 3D te kunnen laten draaien...
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat het dan maar niet zo een monitor wordt, ik blijf dan denk ik maar bij mijn oorspronkelijke plan en wacht tot de Samsung Syncmaster S27A750D weer wat normaler geprijsd wordt. Iemand ervaring met die monitor? Ik had ergens in een review gelezen dat hij niet eens zo heel veel onderdeed voor een goed gekalibreerd IPS scherm. En dan heb ik in ieder geval echt 120 hz. Ik zag dat er ook al standaard een 3D bril wordt mee geleverd, maar nu las ik dat deze niet werkt met Nvidia kaarten? Dat zou wel erg jammer zijn, want de 680 is nou net een kaart die genoeg kracht heeft om de meeste games in 3D te kunnen laten draaien...
560m (laptop)
hdmi die ik wil gaan gebruiken
HDMI. Maakt niet echt uit.
Internet, films, tekstbewerking, games
Monitor grootte:
Het liefst 24 inch, minimaal 1920x1080.
Monitor verstelbaar?
Geen
Prijs:
Ik wil maximaal €200,- uitgeven.
Overig
Graag 2 HDMI aansluitingen en een degelijke koptelefoon uit. Wil namelijk me ps3 erop aansluiten i.c.m. de koptelefoon heb ik dan geluid.
560m (laptop)
hdmi die ik wil gaan gebruiken
HDMI. Maakt niet echt uit.
Internet, films, tekstbewerking, games
Monitor grootte:
Het liefst 24 inch, minimaal 1920x1080.
Monitor verstelbaar?
Geen
Prijs:
Ik wil maximaal €200,- uitgeven.
Overig
Graag 2 HDMI aansluitingen en een degelijke koptelefoon uit. Wil namelijk me ps3 erop aansluiten i.c.m. de koptelefoon heb ik dan geluid.
De ingebouwde 2d->3d converter doet het wel, NVIDIA 3D Vision doet het niet. Dat is echter een kunstmatige beperking en daar valt blijkbaar wel omheen te werken.Flokman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:28:
maar nu las ik dat deze niet werkt met Nvidia kaarten? Dat zou wel erg jammer zijn, want de 680 is nou net een kaart die genoeg kracht heeft om de meeste games in 3D te kunnen laten draaien...
De pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 die hier vaak voor gamers wordt aangeraden voldoet aan al je eisen. Was ook de monitor die bij het advies van de januari BBG zan van zowel tweakers.net als hardware.info.TrisBe schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:57:
Overig
Is het mogelijk om een Iiyama in hoogte verstelbare voet los te bestellen?
Ik heb nu een een liyama E2473HDS-B1 gekocht maar die voet waar op de monitor op staat is gewoon te armoedig voor woorden.
Ik heb nu een een liyama E2473HDS-B1 gekocht maar die voet waar op de monitor op staat is gewoon te armoedig voor woorden.
Ooh dat is mooi ik was toch niet van plan 3D vision aan te schaffen. Het lijkt me wel eens leuk om te proberen, 3D, maar ik denk dat de converter van Samsung ruim voldoende is. Heeft iemand ervaring met deze monitor en kan deze hem aanraden? Weten jullie ook waarom hij ineens 100 euro duurder is geworden (of na een prijsdaling van 100 euro weer op zijn oude prijs zit)? Ik hoop dat hij snel weer rond de 400 komt te liggen, dan zal ik hem denk ik maar kopen.Xthemes.us schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:26:
De ingebouwde 2d->3d converter doet het wel, NVIDIA 3D Vision doet het niet. Dat is echter een kunstmatige beperking en daar valt blijkbaar wel omheen te werken.
De monitor heeft een VESA mount mogelijkheid dus daar valt wel een andere voet aan te draaien, probleem is alleen waar je zo'n ding vandaan moet halen. Ik denk dat je het best op amazon/ebay naar "monitor stand" kunt zoeken. Bij deze RM 361 wordt bijvoorbeeld optional vesa mounting kit genoemd.Samplex schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:42:
Is het mogelijk om een Iiyama in hoogte verstelbare voet los te bestellen?
Aan de prijsgrafiek te zien is het de tweede keer dat de monitor een aardige vrijval in prijs heeft gehad en is de gemiddelde prijs tegelijkertijd weinig gezakt, wellicht een enkele winkel met een tijdelijke aanbieding of iets in die richting?Flokman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:48:
Ooh dat is mooi ik was toch niet van plan 3D vision aan te schaffen. Het lijkt me wel eens leuk om te proberen, 3D, maar ik denk dat de converter van Samsung ruim voldoende is. Heeft iemand ervaring met deze monitor en kan deze hem aanraden? Weten jullie ook waarom hij ineens 100 euro duurder is geworden (of na een prijsdaling van 100 euro weer op zijn oude prijs zit)? Ik hoop dat hij snel weer rond de 400 komt te liggen, dan zal ik hem denk ik maar kopen.
Mooi nieuw scherm, 120hz, 1ms en niet duur, 350e
http://nl.hardware.info/n...or-met-120-hz-technologie
Is 120hz automatisch 3D ready? Nee toch?
http://nl.hardware.info/n...or-met-120-hz-technologie
Is 120hz automatisch 3D ready? Nee toch?
Na lang wikken en wegen had ik dus de Dell U2312HM aangeschaft. Deze moet echter terug, want hij voldoet niet wegens overmatige kleur\helderheid variatie over het scherm. Nu heb ik de keuze:
Ik gebruik mijn computer om spelletjes te spelen, voornamelijk strategie (bijv. CIV), RPG (Guildwars\Fallout etc.), af en toe een first person shooter (CoD) en af en toe een race spelletje.
Daarnaast gebruik ik mijn computer voor het internet en office zaken.
Dit is ong. 50% spelltjes /50% Office & Internet
Ik heb een I7, 8Gb en een Asus EAH6850 videokaart
De monitor dient ter vervanging van 2x 17" Philips 170B4
Belangrijkste voor mij is:
Geen zichtbare kleur & helderheid variatie over het scherm als ik er recht voor zit.
(Op dit punt faalt mijn U2312HM exemplaar dus)
Daarnaast wil ik:
- Displayport (must)
~23-24 inch
- Een goed Instelbare monitor (hoogte e.d.)
- Minimaal 2 extra aansluitingen, voor bijvoorbeeld laptop. Bij voorkeur HDMI
- Een niet te harde anti-glare
- Budget, onder de 400. Maar de lager de beter
Ik zat te twijfelen tussen IPS of 120Hz, de laatste als rust voor de ogen, niet eens vanwege 3D.
Punt 1 heeft mij naar de IPS verwezen en mij dus de DELL laten kiezen, maar wellicht zijn er andere ideen.
Ik vraag mij af hoe veel last ik ga hebben van een glossy scherm, maar ik overweeg ook de Samsung S23A750 en BenQ2420. Ondanks dat de eerste op aansluiting krap aan zit en nauwelijks instelbaar is.
edit: o.a. tiebvaud
- Nog een exemplaar
- Een andere monitor uitzoeken
- Geld terug
Ik gebruik mijn computer om spelletjes te spelen, voornamelijk strategie (bijv. CIV), RPG (Guildwars\Fallout etc.), af en toe een first person shooter (CoD) en af en toe een race spelletje.
Daarnaast gebruik ik mijn computer voor het internet en office zaken.
Dit is ong. 50% spelltjes /50% Office & Internet
Ik heb een I7, 8Gb en een Asus EAH6850 videokaart
De monitor dient ter vervanging van 2x 17" Philips 170B4
Belangrijkste voor mij is:
Geen zichtbare kleur & helderheid variatie over het scherm als ik er recht voor zit.
(Op dit punt faalt mijn U2312HM exemplaar dus)
Daarnaast wil ik:
- Displayport (must)
~23-24 inch
- Een goed Instelbare monitor (hoogte e.d.)
- Minimaal 2 extra aansluitingen, voor bijvoorbeeld laptop. Bij voorkeur HDMI
- Een niet te harde anti-glare
- Budget, onder de 400. Maar de lager de beter
Ik zat te twijfelen tussen IPS of 120Hz, de laatste als rust voor de ogen, niet eens vanwege 3D.
Punt 1 heeft mij naar de IPS verwezen en mij dus de DELL laten kiezen, maar wellicht zijn er andere ideen.
Ik vraag mij af hoe veel last ik ga hebben van een glossy scherm, maar ik overweeg ook de Samsung S23A750 en BenQ2420. Ondanks dat de eerste op aansluiting krap aan zit en nauwelijks instelbaar is.
edit: o.a. tiebvaud
HJHiaatje
Hallo allemaal,
ik had een vraagje over:
pricewatch: Nvidia 3D Vision 2 brillen kit
als ik deze monitor koop:
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A950DS
kan ik daar dan met nvidea 3d op gamen?
of kan dit niet? ik weet dat die samsung al 3d heeft, maar ik wil weten als dit kan.
want dit is uiteindelijk hogere kwaliteit 3d.
Ruben
ik had een vraagje over:
pricewatch: Nvidia 3D Vision 2 brillen kit
als ik deze monitor koop:
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A950DS
kan ik daar dan met nvidea 3d op gamen?
of kan dit niet? ik weet dat die samsung al 3d heeft, maar ik wil weten als dit kan.
want dit is uiteindelijk hogere kwaliteit 3d.
Ruben
Met de komende aanschaf van twee pc's ben ik op zoek naar twee identieke monitoren, één per pc. Daar ik tegenwoordig steeds minder gebruik maak van de pc, werk ik met een beperkt budget. Het aantal monitoren is echter zo uitgebreid dat ik niet de bomen door het bos zie. Wie kan me daarin van advies voorzien?
Ter informatie:
De monitoren zullen gebruikt worden om te gamen. Voorbeelden die ik nu kan noemen zijn Diablo 3, Dota en Minecraft. Met name D3 en Dota lijken mij gebaat bij een lage response tijd en inputlag. Beide pc's zullen over een 6850 beschikken. Er hoeft zeker niet met meerdere personen video gekeken te worden op de monitoren.
De grootte mag bescheiden zijn, zelf zat ik aan 22-23 inch te denken. 1080p lijkt me dan een schappelijke resolutie. Het budget waarmee ik werk is 150e per scherm, maar een koopje van 100e zou ik niet afslaan.
Alvast bedankt!
Ter informatie:
De monitoren zullen gebruikt worden om te gamen. Voorbeelden die ik nu kan noemen zijn Diablo 3, Dota en Minecraft. Met name D3 en Dota lijken mij gebaat bij een lage response tijd en inputlag. Beide pc's zullen over een 6850 beschikken. Er hoeft zeker niet met meerdere personen video gekeken te worden op de monitoren.
De grootte mag bescheiden zijn, zelf zat ik aan 22-23 inch te denken. 1080p lijkt me dan een schappelijke resolutie. Het budget waarmee ik werk is 150e per scherm, maar een koopje van 100e zou ik niet afslaan.
Alvast bedankt!
Anoniem: 455600
Bij deze advies gewenst:
Ik ben op zoek naar 1/meerdere schermen voor mijn komend gamesysteem.
1) Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Bijna uitsluitend gaming en hier en daar beeldbewerking (Sony Vegas, Adobe Photoshop).
Ik weet dat een zo laag mogelijke MS hier belangrijk bij is, maar verder weet ik niet waar ik op moet letten? (inputlag?)
2) Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
Ik heb momenteel een 21", maar een 24" lijkt me de ideale grootte.
3) Welke resolutie had je in gedachte?
Geen idee, ik heb tot nu toe 1165x720 op mijn scherm gebruikt, wat is een ideale resolutie voor een 24 inch scherm?
4) Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Liefst zo laag mogelijk aangezien, ik hoop onder de 1000 euro te blijven met alle 3 de schermen gerekend.
a) Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Dat zal waarschijnlijk een 7970 worden waarbij ik 3 schermen wil aansluiten.
Ik heb oa mijn muis/headset vd gamegear site gekocht, nu zag ik daar ook een scherm staan:
http://www.gamegear.be/be...fd42g98rlvticd9resep2d054
Iemand die daar misschien een mening over kan geven?
Ik ben op zoek naar 1/meerdere schermen voor mijn komend gamesysteem.
1) Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Bijna uitsluitend gaming en hier en daar beeldbewerking (Sony Vegas, Adobe Photoshop).
Ik weet dat een zo laag mogelijke MS hier belangrijk bij is, maar verder weet ik niet waar ik op moet letten? (inputlag?)
2) Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
Ik heb momenteel een 21", maar een 24" lijkt me de ideale grootte.
3) Welke resolutie had je in gedachte?
Geen idee, ik heb tot nu toe 1165x720 op mijn scherm gebruikt, wat is een ideale resolutie voor een 24 inch scherm?
4) Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Liefst zo laag mogelijk aangezien, ik hoop onder de 1000 euro te blijven met alle 3 de schermen gerekend.
a) Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Dat zal waarschijnlijk een 7970 worden waarbij ik 3 schermen wil aansluiten.
Ik heb oa mijn muis/headset vd gamegear site gekocht, nu zag ik daar ook een scherm staan:
http://www.gamegear.be/be...fd42g98rlvticd9resep2d054
Iemand die daar misschien een mening over kan geven?
Voornamelijk Gamen
~24inch
1920 x 1080 of 1920 x 1200
Tussen de 150 en 350 euro.
AMD HD 6950(geunlockt naar een 6970)
Aansluitingen:
1 x Dual-Link DVI
1 x HDMI (with 3D)
2 x Mini-DisplayPort
1 x Single-Link DVI-D
DisplayPort 1.2
Ik wil een HDMI of Display port aansluiting gebruiken, zodat ik op de DVI aansluiting een DVI naar VGA stekker kan aansluiten voor mijn 2de scherm
Kleurintensieve applicaties
Ik werk wel eens aan mijn clan website en ik gebruik dan paint.net en soms photoshop om banners te maken voor de clan.
Ik vind lage response tijden. een hoge refresh rate en geen input lag belangrijker als de kleuren.
Niet per se maar een 120hz monitor zou wel fijn zijn.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Een in hoogte verstelbaar scherm zou wel fijn zijn, maar hier kan ik zelf ook een oplossing voor bedenken
De monitor moet leverbaar zijn bij Informatique omdat ik mijn huidige Iiyama E2473HDS-B1 24 kuren vertoond en ik hem hopelijk mag omruilen voor een ander scherm.
Voornamelijk Gamen
~24inch
1920 x 1080 of 1920 x 1200
Tussen de 150 en 350 euro.
AMD HD 6950(geunlockt naar een 6970)
Aansluitingen:
1 x Dual-Link DVI
1 x HDMI (with 3D)
2 x Mini-DisplayPort
1 x Single-Link DVI-D
DisplayPort 1.2
Ik wil een HDMI of Display port aansluiting gebruiken, zodat ik op de DVI aansluiting een DVI naar VGA stekker kan aansluiten voor mijn 2de scherm
Kleurintensieve applicaties
Ik werk wel eens aan mijn clan website en ik gebruik dan paint.net en soms photoshop om banners te maken voor de clan.
Ik vind lage response tijden. een hoge refresh rate en geen input lag belangrijker als de kleuren.
Niet per se maar een 120hz monitor zou wel fijn zijn.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Een in hoogte verstelbaar scherm zou wel fijn zijn, maar hier kan ik zelf ook een oplossing voor bedenken
De monitor moet leverbaar zijn bij Informatique omdat ik mijn huidige Iiyama E2473HDS-B1 24 kuren vertoond en ik hem hopelijk mag omruilen voor een ander scherm.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Ik heb even jullie hulp nodig bij het volgende.
Ik ben van plan om 3x een Samsung Syncmaster S23A700D te gaan kopen en deze wil ik aansturen dmv 2x een Sapphire HD6950.
Maar nu zit ik even met de aansluitingen in de knoop.
Mijn videokaart heeft: Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
De monitor: HMDI, DVI-D
Ik kan dus sowieso 2 monitoren aansluiten op mijn DVI-D aansluitingen. Maar dan heb ik nog 1 monitor over.. Als ik deze op HDMI aansluit dan heb ik geloof ik geen 120Hz meer en volgens mij ook geen 3D ondersteuning. Mijn bedoeling is dus om een Display Port naar DVI-D converter te kopen, ik denk dat het dan wel werkt..
Heb ik hier gelijk in? En welke raden jullie dan aan?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben van plan om 3x een Samsung Syncmaster S23A700D te gaan kopen en deze wil ik aansturen dmv 2x een Sapphire HD6950.
Maar nu zit ik even met de aansluitingen in de knoop.
Mijn videokaart heeft: Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
De monitor: HMDI, DVI-D
Ik kan dus sowieso 2 monitoren aansluiten op mijn DVI-D aansluitingen. Maar dan heb ik nog 1 monitor over.. Als ik deze op HDMI aansluit dan heb ik geloof ik geen 120Hz meer en volgens mij ook geen 3D ondersteuning. Mijn bedoeling is dus om een Display Port naar DVI-D converter te kopen, ik denk dat het dan wel werkt..
Heb ik hier gelijk in? En welke raden jullie dan aan?
Alvast bedankt voor de hulp!
Hdmi1.4haalt dacht ik wel 120hz of net niet. Weet niet zeker
Beste mede Tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe 24" monitor.
Ik heb momenteel een Samsung Syncmaster 226BW 22" en draai hierop resolutie 1680x1050.
Nu vind ik de max resolutie tegen vallen en wil graag 1080p gaan draaien op een 24".
Deze zal ik voornamelijk gebruiken om te gamen en te werken dus zeg 50/50.
Een snellen ms en weinig ghosting en lage input lag is een pré.
23,6 - 24 inch geniet de voorkeur.
1920x1080 of beter.
max 250€
Ik heb zelf al wat zitten zoeken en kom op de Iiyama E2473HDS-B1 http://tweakers.net/price...e2473hds-b1.html#tab:info uit, al vind ik de berichten nogal twijfelachtig wat adviseren jullie?
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een nieuwe 24" monitor.
Ik heb momenteel een Samsung Syncmaster 226BW 22" en draai hierop resolutie 1680x1050.
Nu vind ik de max resolutie tegen vallen en wil graag 1080p gaan draaien op een 24".
Deze zal ik voornamelijk gebruiken om te gamen en te werken dus zeg 50/50.
Een snellen ms en weinig ghosting en lage input lag is een pré.
23,6 - 24 inch geniet de voorkeur.
1920x1080 of beter.
max 250€
Ik heb zelf al wat zitten zoeken en kom op de Iiyama E2473HDS-B1 http://tweakers.net/price...e2473hds-b1.html#tab:info uit, al vind ik de berichten nogal twijfelachtig wat adviseren jullie?
Alvast bedankt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.
Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.
Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.
Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.
Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.
Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.
Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.