• Xthemes.us
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-11 15:13
salutem schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:42:
Ik twijfel momenteel tussen deze 2 LG IPS235V-BN en de Dell U2312HM, eerlijk gezegd heb ik na het lezen van alle reviews even geen idee waar ik nu voor moet gaan. Het lijkt alsof de specs van de LG iets beter zijn?!
Volgens mij moet de LG net als de 236V het zonder pixel overdrive doen wat voor gamers geen goed nieuws is. Wat is je beoogde gebruik?
kazzzdafke schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:53:
Merk je het contrastverschil sterk tussen de Dell (2.000.000:1) en de LG (5.000.000:1)?
Nog zo'n getal welke het beste genegeerd kan worden. Dat zijn dynamische contrastratio's waar fabrikanten dingen kunnen uithalen zoals het volledig uitzetten van de backlight bij een volledig zwart beeld. In de praktijk heb je daar niks aan wat je toont niet enkel een zwart beeld op je monitor, dan is een velletje zwart papier goedkoper ;). De statische contrastratio's zijn interessanter maar die vermelden ze vaak niet, zal bij deze twee waarschijnlijk 1000:1 zijn alhoewel de gemeten waarden daar dan ook altijd weer onder liggen (bij de Dell dacht ik wel ergens in de 900).
justice strike schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:23:
Het idee is dat ik een goedkope monitor nodig heb (full hd) om foto bewerkingen te gaan doen. Ik denk dus aan ips of pva... maar het is niet makkelijk te vinden welke tv wat gebruikt. Ook weet ik niet of ik wat over het hoofd zie met het gebruik van een tv (wellicht PiP ofzo nodig)
Waarom is de grootte belangrijk, een groot scherm met lage pixeldichtheid staat natuurlijk nou niet bepaald gelijk aan prima kwaliteit beeld. Daarnaast hebben TVs er nog al een handje van om het beeld te 'verbeteren', meestal wel te omzeilen via een bepaalde instelling of door een andere aansluiting te gebruiken maar een aanrader is het nou niet echt.
Daarnaast kleven er nog andere haken en ogen aan het gebruik van een TV als monitor hoewel die met name voor bewegende beelden gelden.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• salutem
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-11 10:25

salutem

I4930 780gtx SlI

Xthemes.us schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:32:
[...]

Volgens mij moet de LG net als de 236V het zonder pixel overdrive doen wat voor gamers geen goed nieuws is. Wat is je beoogde gebruik?

[...]
Tx Xthemes, tsja voornamelijk games en foto bewerking.
Die LG is 75HZ dus dat zou al iets schelen?!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Xthemes.us
Ga er maar uit dat net zoals bij de rest van monitoren enkel voor lagere resoluties geld dan de native resolutie. Elke moderne monitor is of 60Hz of 120Hz (PS3 die 240Hz zou moeten zijn uitgezonderd).

• salutem

salutem

I4930 780gtx SlI

Xthemes.us schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:21:
Ga er maar uit dat net zoals bij de rest van monitoren enkel voor lagere resoluties geld dan de native resolutie. Elke moderne monitor is of 60Hz of 120Hz (PS3 die 240Hz zou moeten zijn uitgezonderd).
Hmm, volgens de LG site hoort de 75hz bij de full resolutie....

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Tweaker682
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-01-2019
Ik heb nu de dell ultrasharp u2711 27 inch.
Hij bevalt supergoed is echt een verademing op je desktop in het begin schrik je er zelfs van
hoe hoge resolutie dit is 2560 * 1440.

Ik ben er nu achter dat ik een paar jaar geleden een aantal miskopen heb gedaan met monitors.
Toen in 2006 zijn langzamerhand de flatscreen monitors er bij gekomen.
Ik was toen gewend om 200 euro uit te geven aan een crt monitor met bak er achter.
Alleen toen kwamen die flatscreen monitors en die waren een stuk duurder.
Dus vanaf 2006 tot 2012 had ik eigenlijk gewoon meer moeten opletten op de kwaliteit van de monitor.

Maar ik heb nu een goede monitor gekocht met een mooie resolutie en dat merk je!!!
Voortaan bespaar ik liever op mijn computer en steek dat liever in mijn monitor.

• Xthemes.us
2560x1440 inderdaad even schrikken als je 1920x1200 (of lager) gewend bent. Besparen op je monitor is denk ik iets wat velen niet meer zullen doen nadat ze een keer een echt goede halen. Alhoewel ik moet zeggen dat je als gamer voor niet gek veel al heel mooie monitoren hebt.
salutem schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:22:
Hmm, volgens de LG site hoort de 75hz bij de full resolutie....
Uit hun eigen handleiding (de engelstalige):

• William/Ax3
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 06:19

William/Ax3

We are Starstuff

racer005 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:54:
Ik zal van het weekend nog wel ff berichtje plaatsen hoe hij het doet bij games zoals black ops, battlefield 3, dirt 3, fifa 12, skyrim, GTA 4, f1 2011, gtr evolution.
Wat zijn jouw ervaringen als je op 1080p gaat spelen in plaats van op de hoogste resolutie?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-10 08:18
Ik heb ook wat hulp nodig met al mijn eisen :+

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gamen
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) 22"
Welke resolutie had je in gedachte? maakt me niks uit
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) <200
Responstijd? 1-2 MS
Full-HD? Uiteraard..
(en dan het liefst te koop bij mycom, door hun gunstige 'dooie pixel in 7 dagen, ruil het maar om' garantie.)

• Giku
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-11 09:46
Ben voor een vriend van me een computer aan het samenstellen, maar qua monitoren heb ik er de ballen verstand van(bovenal omdat ik van mening ben dat het niet zo super gek veel uit maakt, maar dat laat ik aan jullie over)

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Vooral Films/Series, Tekstverwerken/browsen, her en der een game
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24 Inch lijkt me voldoende
Welke resolutie had je in gedachte?
Minimaal Full HD, extra is pré
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Rond 200 het liefst, mag ook tandje duurder, 300 max.

Verder maakt het qua responsetijden niet zo gek veel uit, als er maar geen ghosting is en er minimaal 60Hz op kan(maar dat lijkt me niet zo'n hoge eis).

Ik dacht aan die Dell 24", maar die van Samsung lijkt me er niet veel onder voor doen?

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW

Iemand advies? welke van de twee of dat ik misschien andere keuze moet maken? 27 Inch lijkt me wat groot, bovendien heeft 'ie een TV van slechts 26"

• doncuomo
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 14:55
Dag tweakers.

Ik heb voorheen al in dit topic gepost, maar heb me inmiddels iets beter ingelezen.
Ik speel zelf veel Counter-Strike:Source en ben opzoek naar een 120HZ monitor.
Ik speel momenteel op de resolutie 1200x nogwat en ben ook niet van plan hoger te gaan.
Heb al tweedehands een HD4890 op weten te pikken dus dat is me vidkaart.
Ik ben op zoek naar een tweedehands monitor die voldoet aan de volgende eisen:

Gamen (FPS) Counter-strike: Source

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
19Inch of groter

Wat mag het allemaal gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk

Overige eisen
- 120HZ <- Must
- Max 3ms response
- Flatscreen (Geen CRT dus :D)

Nou zat ik te kijken en twijfel tussen de:

Samsung Syncmaster 2233rz
LG W2363D

Wat zou nou de snelste monitor hier zijn als je kijkt naar refreshrate/imputlag en alles.
Dus gewoon ik beweeg me muis welke het snelste dit registreert.
Het is mierenneuken maar vind ik leuk :D.
Is er nog een monitor die ik moet overwegen?
Ik hoef dus geen HD meuk, gaat puur om performance op lagere resolutie en dat het geen CRT is.

Sorry als de post beetje vaag in elkaar zit, heb mijn oude post wat aangepast etc.

Groeten,

Cuomo

• Xthemes.us
De 2de Iiyama in je lijstje is een award winnaar bij HWI als ik me niet vergis (zou het nazoeken als ik dit niet op m'n telefoon zat te typen) en zeker een aanrader.
Gezien mijn eigen ervaring met de 2443BW(slechte backlight uniformity, beroerd contrast) zou ik zeker voor de Dell gaan. Gek veel duurder is het niet maar je krijgt er wel IPS scherm met veel betere kijkhoeken en contrast voor terug.
Het aantal webshops dat de vrij oude Samsung nog verkoopt neemt ook met de week af.

• Giku
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-11 09:46
Xthemes.us schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:08:
[...]

De 2de Iiyama in je lijstje is een award winnaar bij HWI als ik me niet vergis (zou het nazoeken als ik dit niet op m'n telefoon zat te typen) en zeker een aanrader.

[...]

Gezien mijn eigen ervaring met de 2443BW(slechte backlight uniformity, beroerd contrast) zou ik zeker voor de Dell gaan. Gek veel duurder is het niet maar je krijgt er wel IPS scherm met veel betere kijkhoeken en contrast voor terug.
Het aantal webshops dat de vrij oude Samsung nog verkoopt neemt ook met de week af.
Dank voor de tip(s) :)!

• salutem

salutem

I4930 780gtx SlI

Xthemes.us schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:14:
2560x1440 inderdaad even schrikken als je 1920x1200 (of lager) gewend bent. Besparen op je monitor is denk ik iets wat velen niet meer zullen doen nadat ze een keer een echt goede halen. Alhoewel ik moet zeggen dat je als gamer voor niet gek veel al heel mooie monitoren hebt.

[...]

Uit hun eigen handleiding (de engelstalige):
[afbeelding]
Oe das goe dom te weten! gaat dus toch de Dell worden!
Bedankt!

• justice strike
  • Laatst online: 25-11 16:01
Xthemes.us schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:32:
[...]

Waarom is de grootte belangrijk, een groot scherm met lage pixeldichtheid staat natuurlijk nou niet bepaald gelijk aan prima kwaliteit beeld. Daarnaast hebben TVs er nog al een handje van om het beeld te 'verbeteren', meestal wel te omzeilen via een bepaalde instelling of door een andere aansluiting te gebruiken maar een aanrader is het nou niet echt.
Daarnaast kleven er nog andere haken en ogen aan het gebruik van een TV als monitor hoewel die met name voor bewegende beelden gelden.
Omdat hij op termijn ook echt als tv gebruikt zal moeten worden.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Tweaker682
  • Laatst online: 29-01-2019
William/Ax3 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:00:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen als je op 1080p gaat spelen in plaats van op de hoogste resolutie?
Ik draai bij voorkeur mijn games op 1080p omdat ik dan zeker weet dat mijn videokaart het goed aankan.
Bij mijn desktop zet ik hem weer op het hoogst.
1080p is ook nog steeds mooi, een ander zou het verschil mischien merken maar valt mij niet meteen op.

• William/Ax3
  • Laatst online: 24-11 06:19

William/Ax3

We are Starstuff

racer005 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:00:
[...]

Ik draai bij voorkeur mijn games op 1080p omdat ik dan zeker weet dat mijn videokaart het goed aankan.
Bij mijn desktop zet ik hem weer op het hoogst.
1080p is ook nog steeds mooi, een ander zou het verschil mischien merken maar valt mij niet meteen op.
Bedankt voor je ervaringen klinkt goed. _/-\o_

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Mijn Dell 2412M is binnengekomen vandaag en.... EFFE WENNEN!! Wow!
Wat een scherm! :)

Eerste indrukken: waarschijnlijk mijn workflow een beetje aanpassen..? Meerdere webpagina's naast elkaar zetten, of iets anders naast een webpagina etc..

Want anders moet je je hoofd draaien :D

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Xthemes.us
doncuomo schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:24:
Nou zat ik te kijken en twijfel tussen de:
Samsung Syncmaster 2233rz
LG W2363D
Beide monitoren worden niet langer verkocht (sinds december 2011 al niet meer).
De pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D is ondanks een recente stijging van 20-30 euro nog steeds de goedkoopste 120Hz optie.

• doncuomo
Xthemes.us schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 02:01:
[...]

Beide monitoren worden niet langer verkocht (sinds december 2011 al niet meer).
De pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D is ondanks een recente stijging van 20-30 euro nog steeds de goedkoopste 120Hz optie.
Ik zeg toch, 2e hands ^^.
Ze worden allebei aangeboden hier op tweakers.
Mij gaat het puur om performance op lagere resolutie voor gamen. (Het is een hobby, maar wil er niet te veel voor betalen :D )

• Xthemes.us
Oops, maar drie keer overheen gelezen.

Zo te zien zijn ze precies gelijk.

• doncuomo
Xthemes.us schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:25:
[...]

Oops, maar drie keer overheen gelezen.

Zo te zien zijn ze precies gelijk.
Bedankt. Ik had een hoop reviews gelezen dat door THRU mod de LG sneller werd, maar nergens hoeveel in verhouding tot de Samsung :).
Bedankt ik weet waar ik naar op zoek ga :D.

• Xthemes.us
justice strike schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:45:
Omdat hij op termijn ook echt als tv gebruikt zal moeten worden.
Zoals ik al aangaf zitten er nog al wat haken en ogen aan dus het is aan te raden de informatie op hardforum.com te lezen waarin een aantal geschikte modellen wordt aangehaald en de reden waarom een hoop modellen er niet bijzonder geschikt voor zijn.

• HJHiaatje
  • Laatst online: 01-02 22:50

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Mijn 2 oude 17" TFT (Philips 170 B4) monitoren zijn aan vervanging toe. Ik ben van plan ze te vervangen door 1 nieuwe monitor.
Na lang wikken en wegen denk ik dat ik toch het meest gebaat ben bij een 120Hz monitor. Gamen is toch wel de hoofdmoot voor wat ik doe. >:)

Mijn keuze is eigenlijk gevallen op de BenQ XL2420T. Mede gebaseerd op de reviews van de XL2410T
Hoewel ik niet snel de 3D modus zal gebruiken wil ik de 3D modus dan natuurlijk wel eens gebruiken\testen. Ik heb echter een ASUS AMD Radeon 6850 videokaart. De monitor is gemaakt voor NVidia 3D.

Heb ik straks wel de mogelijkheid om met deze monitor 3D beelden van mijn videokaartje te tonen?

Mensen die ervaring hebben met deze monitor?

HJHiaatje

• DarkLoki
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-11 11:02
Ik na eerder in deze draad advies ingewonnen te hebben de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M besteld. Helaas nu nog via VGA maar het is al een hele andere ervaring als mijn laptopscherm. Ik zie nu hoeveel contrast ik miste op dat scherm, er zit veel meer nuance in nu. Helaas heb zie ik wel heel duidelijk een soort omgekeerde backlightbleeding aan de onderkant. Wat wit moet zijn is aan de onderkant de eerste 2 centimeter gewoon grijs. Dat valt me helaas wel heel erg tegen ook al had ik van te voren al gelezen dat dit scherm er vaak last van had. Valt zoiets binnen de "normale" variatie of of kan ik beter zien of ik hem nog omgeruild krijg?

• RMB
  • Laatst online: 23-11 17:01

RMB

Nee, geen right mouse button!

Beste tweakers,

Komende week komt mijn nieuwe systeem binnen (radeon 7950, i5 2500K etc) wat voornamelijk gebruikt gaat worden voor websurfen en gaming (FPS, RPG en RTS)

Het scherm waar ik naar zoek MOET "27 of groter zijn, en het MOET een glossy scherm zijn ivm kleurdiepte.
De resolutie moet full HD zijn, hoger is ook goed maar absoluut niet noodzakelijk.

Dan komen we nu bij het probleem.

Alle schermen zien er erg standaard of saai uit, uit de pricewatch is eigenlijk het enige scherm dat ik echt prachtig vindt en aan de eisen voldoet de Samsung Syncmaster S27A950DS

Echter is dit een 3D scherm, wat ik absoluut niet nodig heb, en daardoor is de prijs ook erg hoog.

Hebben jullie misschien een scherm in gedachte die een mooi design heeft, full HD is, 27" groot is en een glossy scherm heeft en wat tevens minder duur is?

Mijn dank zal groot zijn als ik niet dit scherm van €535 hoef te kopen!! _/-\o_

• Stab
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-10 15:31
RMB schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:24:
Beste tweakers,

Komende week komt mijn nieuwe systeem binnen (radeon 7950, i5 2500K etc) wat voornamelijk gebruikt gaat worden voor websurfen en gaming (FPS, RPG en RTS)

Het scherm waar ik naar zoek MOET "27 of groter zijn, en het MOET een glossy scherm zijn ivm kleurdiepte.
De resolutie moet full HD zijn, hoger is ook goed maar absoluut niet noodzakelijk.

Dan komen we nu bij het probleem.

Alle schermen zien er erg standaard of saai uit, uit de pricewatch is eigenlijk het enige scherm dat ik echt prachtig vindt en aan de eisen voldoet de Samsung Syncmaster S27A950DS

Echter is dit een 3D scherm, wat ik absoluut niet nodig heb, en daardoor is de prijs ook erg hoog.

Hebben jullie misschien een scherm in gedachte die een mooi design heeft, full HD is, 27" groot is en een glossy scherm heeft en wat tevens minder duur is?

Hazro C versie!
Heb hem zelf niet, maar heb hem wel geoogbald :P

http://www.overclockers.c...by=&groupid=&search=Hazro

• Xthemes.us
HJHiaatje schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:12:
Heb ik straks wel de mogelijkheid om met deze monitor 3D beelden van mijn videokaartje te tonen?
Volgens mij niet, wel iets gelezen over iemand die gehoord had dat met een NVIDIA brilletje zou moeten kunnen maar of het ook daadwerkelijk werkte.. Andersom is volgens mij iets succesvoller, een NVIDIA kaart met AMD monitor.
Als je echt 3D wil hebben kan je beter voor bijvoorbeeld een pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D gaan, of wachten op Kepler en de videokaart tegen die tijd vervangen?
DarkLoki schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:56:
Ik na eerder in deze draad advies ingewonnen te hebben de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M besteld. Helaas nu nog via VGA maar het is al een hele andere ervaring als mijn laptopscherm. Ik zie nu hoeveel contrast ik miste op dat scherm, er zit veel meer nuance in nu. Helaas heb zie ik wel heel duidelijk een soort omgekeerde backlightbleeding aan de onderkant. Wat wit moet zijn is aan de onderkant de eerste 2 centimeter gewoon grijs. Dat valt me helaas wel heel erg tegen ook al had ik van te voren al gelezen dat dit scherm er vaak last van had. Valt zoiets binnen de "normale" variatie of of kan ik beter zien of ik hem nog omgeruild krijg?
Als je binnen de 7 dagen van de wet op koopafstand zit (of 14 in het geval van een webshop met het thuiswinkel waarborg) dan is het aan te raden. Dat is geen normaal probleem lijkt mij zo, of Dell of de winkel het wel als normaal aanzien is maar één manier om daar achter te komen.
RMB schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:24:

Hoewel het er niet op lijkt vraag je wel om veel. Met de eisen van schermgrootte en resolutie zijn er maar twee monitoren die daar aan voldoen (4 als je de versies met tv-tuner meerekent). De Samsung die je al gevonden hebt en zijn iets goedkopere broertje de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D.
Positieve kant van het verhaal.. ik heb dezelfde CPU/GPU combo en daar zal je in een hoop spellen wel volop kunnen genieten met een 120Hz scherm want 120FPS op Full HD zal bij alles behalve de meest veeleisende spellen wel moeten lukken op de hoogste settings. Zo niet, zul je iig nog ruim boven de 60FPS zitten en zelfs op 60FPS zou je volgens velen al een duidelijk verschil moeten merken.
De hierboven genoemde Hazro is helaas en nog duurder en een hogere resolutie.

Overzichtje voor de mensen op zoek naar een glossy monitor, dit zijn zover ik weet de enige opties, het zijn er zo weinig dat ze nog overzichtelijk in een enkele post te zetten zijn:Verder heb je dan nog een een aantal "semi-glossy" monitoren:De monitoren met va-paneel zijn niet bijzonder geschikt voor gamers door de ghosting en het ziet er naar uit dat de S27A850D alweer van de markt verdwijnt, die was volgens mij eerst bij veel meer webshops te koop. Best vreemd want bijzonder lang is de monitor nog niet op de markt - zal vast een opvolger krijgen of wellicht zelfs al hebben.

[Voor 1% gewijzigd door Xthemes.us op 03-03-2012 19:28. Reden: Dell ST2220T toegevoegd]

• j0ppie
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Laatst was ik bij een vriend van mij die een BenQ XL2410T heeft. Deze monitor heeft een techniek genaamd "instant mode" Hierdoor reageert het scherm heel erg direct en dit voelt heel erg lekker aan voor het spelen van schietspelletjes. Zelf ben ik opzoek naar een 120HZ 27inch scherm voor game doeleinden. In mijn systeem zit een HD7970 videokaart. Het 3D gebeuren ga ik niet gebruiken, dus dat ik dat niet kan gebruiken met een AMD kaart maakt mij helemaal niks uit!!. De voornaamste reden dat ik hier post is omdat ik dus opzoek ben naar een scherm van 27 inch met iets dergelijks als "instant mode" Deze techniek kan ik alleen bij BenQ vinden die weer geen 27inch game monitoren verkoopt :(.
De eisen zijn dus:
120HZ
27Inch
1080P (of hoger maar dat is er voglensmij niet incombinatie met 120HZ)
En een monitor die geen vertraging heeft (instant mode oid).

In 1ste instantie klonk "instant mode" als onzin. Maar er zit echt een duidelijk verschil tussen het aan en uitzetten ervan. Ook heb ik bij mijn eigen monitor het gevoel dat er vertraging in zit. Daarom ben ik dus opzoek naar een scherm dat zo direct mogenlijk reageert op muisbewegingen ivm FPS games.

EDIT: Ik las dat "instant mode" niet meer doet dan de input lag verlagen. Het moet dus een monitor zijn met weinig input lag.

[Voor 5% gewijzigd door j0ppie op 03-03-2012 14:45]

• Xthemes.us
Instant mode omzeilt wat elektronica om de input lag te verlagen, van 9.xx naar 6.xx ms. Lijkt me sterk dat het iets is dat merkbaar is. Maar goed wie vind er iets anders plaats waardoor het het anders aanvoelt.
Van de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D kan ik het niet terugvinden anders dan de berekening van de review van pcmonitors.org. Daar komen ze uit op <4ms wat dus nog sneller zou moeten zijn.
Dat is eigenlijk de enige 120Hz monitor waar ik veel over gelezen heb omdat die het op alle vlakken bijzonder goed doet.

Als je er echt zeker van wilt weten of ze even rap zijn is het misschien handig om een account op het overclockers.oc.uk forum aan te maken en een post aan PCM2 te richten. Hij heeft de reviews geschreven en zal dus een vergelijking kunnen trekken. En zoals Stab ondertussen heeft gemerkt hangen er ook andere handige personen rond zoals Baddass, de reviewer van tftcentral.co.uk.

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 26-11 14:33
Beste tweakers,

Ik had graag wat informatie gehad voor een mooi schermpje. Heb op dit moment nog een oud philips scherm 190s( 3:4 formaat) op 1280x1024 waarbij die toch echt een keer aan vervanging toe is.

Ik ben een beetje op zoek naar dit een 23-24 Inch scherm in de prijs klasse van 175-225 euro.
Bugdet kan schommelen op basis van de geboden optie.
De gekozen resolutie mag rond de 1920x1200(1080) liggen.

•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
570GTX MSI Twin Frozer 3 ( 2x DVI + 1x mini-HDMI)

•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Monitor zal vooral gebruikt worden voor gamen( FPS, RTS, RPG's,MMO's), daarnaast hoeft hij geen 3D te ondersteunen waarbij volgens mij 120Hz niet relevant meer is. Qua responsetijd etc liefst zo laag mogelijk voor een goede prijs( Dubbeltje op de eerste rij) Ook zal hij af en toe gebruikt worden om een filmpje op te kijken.

Qua uiterlijk zien we het liefst zwart, lekkere gangbare kleur, waarbij als het kan hij in hoogte verstelbaar is en dat het scherm wat kan kantelen( niet een vereiste maar zou leuk zijn)

Had zelf al wat rond gekeken en zag dat je de ultasharp serie van Dell erg in trek was. Voor mij zou de keuze dan gaan om de U2312HM of de U2412M. Waarbij volgens mij het enige verschil is dat de 24 inch 16:10 ondersteunt wat extra pixels geeft. Is dit een merkbaar verschil? of is 16:9 gewoon nog gangbaar waarbij je dit niet merkt als je er niet echt in zit.

Echter hoorde ik heel wat mensen zeggen dat (denk door de egde led) er nog al wat ghost bleeding, pixel bleeding en weet ik veel wat nog meer optreedt. Valt dit op en is het storend of is dit alleen een probleem voor iemand met een getraint oog? Ook hadden wat mensen problemen met die anti-glare laag, volgens mij zie je dat ook alleen als je het weet?

Zijn er naast bovengenoemde modellen ook nog andere schermen interresant of draait de markt nu alleen maar om deze Dell schermen, want overal waar ik kijk worden deze de hemel in geprezen.

Alvast bedankt voor de info!

[Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 03-03-2012 18:28]

• Xthemes.us
jantje 2 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:23:
Zijn er naast bovengenoemde modellen ook nog andere schermen interresant of draait de markt nu alleen maar om deze Dell schermen, want overal waar ik kijk worden deze de hemel in geprezen.
En met goede reden, het is een snelle IPS die zo goed als geen ghosting heeft.. en zo goed als geen input lag. Tel daarbij op dat de monitor niet bepaald duur is, zeker niet voor een in hoogte te verstellen monitor met IPS-paneel. Die combinatie geeft een product waar naast alle reviewers ook zo goed als alle klanten dik tevreden mee zijn.

Bij elke monitor zul je online wel problemen kunnen vinden, bij deze Dells komt dat nou niet bepaald meer voor dan bij andere merken (tenzij je er ook extra voor betaald maar dan praten we over hele andere bedragen). De U2412M biedt naast een paar extra verticale pixels en een inchje meer inderdaad niets extra. Of je die pixels mist.. tjah, als je van 4:3 komt is 16:9 wel een hele grote stap, 16:10 een iets kleinere. Met de tijd kun je zo goed als overal aan wennen. Klachten over de AG-coating komen vooral van de u2711/u2410 en dan met name ook nog eens van mensen zoals mij die bij voorkeur een glossy monitor willen. Er zijn ook duizenden mensen die er helemaal niets van de AG-coating zien, gezien wat je op het moment hebt denk ik dat je sowieso elke nieuwe monitor als een enorme stap vooruit ervaren.

Als het enkel om gamen gaat is het advies veelal de pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1 maar die heeft wel slechtere kijkhoeken en mist de optie om de monitor in hoogte te verstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jantje 2
Xthemes, bedankt voor de reactie,

Wennen zal het inderdaad worden, als ik zo die schermen zie is het een hele andere beleving dat is zeker. Maar maakt het verder nog qua gebruik uit of je kiest voor 16:9 of een 16:10? Kan het bijvoorbeeld zijn dat er zaken gaan wegvallen door het ontbreken van de pixels? of trekt die dat zelf allemaal recht?

Daarnaast gebruik ik hem ook voor veel tekstverwerking. Waarbij je de gehele dag naar het beeldscherm moet staren, ik merk dat bij mindere schermen ik erg last van mijn ogen etc krijg. Is dat met de bovengenoemde schermen een stuk minder, cq bijna niet? En spelen de genoemde resoluties daar ook nog een rol in?

[Voor 10% gewijzigd door jantje 2 op 04-03-2012 17:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 18:00
Even een korte introductie,

Momenteel heb ik twee schermen, een Samsung 2493HM (24inch 1920x1200), en hierbij een Philips 190B 19inch, 1280x1024 als ik het goed heb.

Nu wil ik hier een leuke dualscreen setup neerzetten, de philips 19inch gaat dus in ieder geval de deur uit deze vindt ik namelijk te klein.

Ik sta nu voor de keuze:
-2 x 24inch 1920x1200 (1 scherm erbij, of de huidige samsung verkopen en 2 nieuwe schermen kopen)
-1x nieuw 27inch 2560x1440, en mijn huidige 24inch behouden.

2x 24inch ziet er wel wat strakker uit als 2 verschillende schermen, de gekozen 27inch heeft wat meer pixels wat ik op prijs zou stellen, het nadeel hiervan is dat dit wat minder is met gamen omdat op native resolutie dit wel erg zwaar wordt.

En dan mijn uitgekozen schermen
Als ik voor een 27inch ga wordt het deze:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711

Ga ik voor één of twee nieuwe 24inch schermen twijfel ik nog tussen deze twee.
pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart)

Voor welke oplossing zouden jullie gaan?, en welke van de twee 24inch monitoren geniet jullie voorkeur?

Mijn videokaart is een AMD HD6950 1GB geheugen.

• Xthemes.us
jantje 2 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:23:
Kan het bijvoorbeeld zijn dat er zaken gaan wegvallen door het ontbreken van de pixels? of trekt die dat zelf allemaal recht?

Daarnaast gebruik ik hem ook voor veel tekstverwerking. Waarbij je de gehele dag naar het beeldscherm moet staren, ik merk dat bij mindere schermen ik erg last van mijn ogen etc krijg. Is dat met de bovengenoemde schermen een stuk minder, cq bijna niet? En spelen de genoemde resoluties daar ook nog een rol in?
Er zullen geen stukken wegvallen, 16:9 is (imo helaas) de standaard geworden en bij Full HD heb je zeker geen problemen dat is enkel bij de netbooks zo met enorm lage resoluties maar daar is het zover ik weet ondertussen ook goed geregeld.

Last van je ogen krijgen kan meerdere oorzaken hebben, meest voorkomende is toch wel omdat je naar een lichtbron loopt te staren. Backlight terugdraaien en zoiets als de Antec bias lighting wil wel eens helpen. Je hebt ook speciale anti-glare brillen om narigheid tegen te gaan. Denk dat je het beter in die hoek kunt zoeken dan bij de monitor zelf.
[b][message=37792252,noline]whiplash1990 schreef op zondag 04 maart 2012 @
2560x1440 met die videokaart kan ik niet aanraden, heb het zelf geprobeerd en vond het een net niet ervaring. Als een krachtigere videokaart geen optie is dan zou ik toch een dual-monitor setup aanraden en dan wel met twee Dells. Over de Samsung is nog steeds zo goed als geen informatie over te vinden terwijl die er van de Dell in overvloed zijn en de monitor altijd met 4 van de 5 sterren of vergelijkbaar wegkomt.

• j0ppie
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik heb toch gekozen voor de Samsung S27A950D. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen. Ik heb nu een vraag. Op mijn videokaart (HD7970) en op het beeldscherm zitten DVI-D displayport en HDMI. Ik wil op 120HZ gamen. Hoe kan ik hem nou het beste aansluiten? Ik heb vernomen dat HDMI geen 120HZ support. Maar maakt het nog uit voor welke van de andere 2 ik ga? Alvast bedankt

• jantje 2
Xthemes.us schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:25:
[...]

ils het enkel om gamen gaat is het advies veelal de pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1 maar die heeft wel slechtere kijkhoeken en mist de optie om de monitor in hoogte te verstellen.
Ik neig op dit moment vooral naar de U2312HM doordat deze net iets groter is en ook mogelijk is om hem te verstellen.

Echter lees ik overal dat de response tijd wat trager is dan de genoemde Ilyama E2273HDS. Ik vraag me alleen nog af of je dit verschil duidelijk merkt wanneer je een call of duty of een battlefield op max speelt?( waarbij het storend is, of dat het je spel negatief kan beinvloeden)

Bedankt voor de reacties!

[Voor 40% gewijzigd door jantje 2 op 05-03-2012 14:10]

• Lee245
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-11 20:01
j0ppie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:59:
Ik heb toch gekozen voor de Samsung S27A950D. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen. Ik heb nu een vraag. Op mijn videokaart (HD7970) en op het beeldscherm zitten DVI-D displayport en HDMI. Ik wil op 120HZ gamen. Hoe kan ik hem nou het beste aansluiten? Ik heb vernomen dat HDMI geen 120HZ support. Maar maakt het nog uit voor welke van de andere 2 ik ga? Alvast bedankt
Ik heb zelf de U2312HM en speel regelmatig BF3, maar ik heb nog geen ghosting kunnen ontdekken. Ik denk dat je het verschil niet gaat merken in de praktijk.

• Xthemes.us
j0ppie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:59: Ik heb vernomen dat HDMI geen 120HZ support. Maar maakt het nog uit voor welke van de andere 2 ik ga? Alvast bedankt
Nee maar een DVI kabel krijg je er volgens de handleiding bij, een Displayport kabel niet.
Voordeeltje van displayport is wel dat de kabel dunner is en dan ook iets makkelijker weg te werken, dual-link DVI kabels zijn vrij stug en dik.
jantje 2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:07:
Ik neig op dit moment vooral naar de U2312HM doordat deze net iets groter is en ook mogelijk is om hem te verstellen.
Ik wou eigenlijk de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 linken.. plakfoutje. Die is wel iets groter maar goed de resolutie verschilt niet.

Zou niet teveel letten op de response tijden er zijn weinig mensen die het verschil zullen zien en het kan bijna niet anders dan een massieve upgrade zijn gezien waar je vandaan komt.

• dewil1990
Xthemes.us schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:36:
[...]

2560x1440 met die videokaart kan ik niet aanraden, heb het zelf geprobeerd en vond het een net niet ervaring. Als een krachtigere videokaart geen optie is dan zou ik toch een dual-monitor setup aanraden en dan wel met twee Dells. Over de Samsung is nog steeds zo goed als geen informatie over te vinden terwijl die er van de Dell in overvloed zijn en de monitor altijd met 4 van de 5 sterren of vergelijkbaar wegkomt.
Maar dit geldt voornamelijk met gamen neem ik aan?, qua simpele desktop taken zal het geen probleem zijn neem ik aan?

• jantje 2
Xthemes bedankt voor alle hulp, heb net de U2312HM besteld bij komplett( was de goedkoopste in de pricewatch) en mijn vaste leverancier was in dit geval toch €20 euro duurder. Hoop dat hij morgen aankomt al waren de laatste recensies niet al te best, zelf geen ervaring met komplett:)

• Xthemes.us
whiplash1990 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:39:
Maar dit geldt voornamelijk met gamen neem ik aan?, qua simpele desktop taken zal het geen probleem zijn neem ik aan?
Ja, enkel gamen op die resolutie is voor de kaart een tikje te zwaar en dan ook enkel bij de laatste/modernste games. Voor gewoon desktopwerk ben je in principe al klaar met elke videokaart (of onboard graphics) van de laatste 5 jaar met een dual-link DVI of displaypoort aansluiting.

• Mitsjel410
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-10 14:06
Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Samsung 2493HM (24" 1920x1200).

Gaming, vooral dan WoW, en in mindere mate Rift, Skyrim (en D3 ooit...), fps speel ik nooit meer.
Standaard internet gebruik.
Film bekijken doe ik vrijwel nooit op pc.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
27"

- Resolutie: Bij voorkeur 2560x1440 maar wil eventueel ook wel voor 1920x1080 gaan.
- Videokaart: Ik beschik over een Gigabyte GTX580 met 1.5GB geheugen.

Welke overige features zoek je nog in de monitor?
- Paneel: Bij voorkeur IPS

Pakweg 500 euro.

Tot slot:
Ik heb me uiteraard al zitten verdiepen in mijn opties, en kwam uit bij de Dell U2711, HP ZR2740w of Asus VE278Q.

Ik zit echter nog met enkele twijfels/vraagjes:
- Voldoet die GTX580 met z'n 1.5GB geheugen voor die games op 2560x1440?
- Ga ik echt een verschil in beeldkwaliteit merken met IPS bij die games om de meerprijs te rechtvaardigen?
- Hoe meer je opzoekt, hoe meer negatieve verhalen je ook tegen komt, is die coating echt zo lelijk op de U2711? Ik ben nu niet bepaald een "muggenzifter", maar vrees er een beetje voor. Over de HP heb ik ook al gelijkaardige berichten gelezen.

• Rubm93
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-11 15:01
Verhaaltje:
Ik zoek voor me PC 3 scherms maar het probleem is dat ik een combie moet hebben met me videocard maar ik wil graag dat 1 scherm 3D is maar als ik 2 verschilde schermen(2 normaal, 1 3D) neem is er kleur verschil. Dus ik dacht misschien moet ik 3D schermen nemen. Maar ik weet niet wat jullie me aanraden of een goed idee hebben.

Uitgangen Videocard:

DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

Photoshopen (niet veel), 3D software (solid works/edge), CAD, en gamen, films 3D.

24" of 23,x"

- Resolutie: Maakt niet uit denk 1080p
- Videokaart:Sapphire HD7950 3GB GDDR5

tot 800Euro (liefst minder, hoe meer minder hoe beter ;))

Eisen:
3 schermen.
1 3d of 3 3d?
liefst 120Hz

als jullie me kunnen helpen hoor ik het wel :)

[Voor 3% gewijzigd door Rubm93 op 06-03-2012 17:54]

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Heb vandaag de Iiyama X2377HDS gekocht. Prima scherm, maar waar ik me erg aan irriteer is dat monitor erg slap bevestigd is aan de standaard. Het scherm wiebelt een beetje wanneer je het aan raakt en staat ook niet helemaal recht. Is dit een bekend probleem?

• Xthemes.us
Mitsjel410 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 01:08:
- Hoe meer je opzoekt, hoe meer negatieve verhalen je ook tegen komt, is die coating echt zo lelijk op de U2711? Ik ben nu niet bepaald een "muggenzifter", maar vrees er een beetje voor. Over de HP heb ik ook al gelijkaardige berichten gelezen.
De Fujitsu/HP/Lenovo/Dell gebruiken volgens mij allemaal dezelfde coating alhoewel ik ook gelezen heb dat die van HP iets lichter zou moeten zijn dan die van Dell. De Samsung heeft (S27A850D) een veel lichtere coating en de Hazro('s) gebruiken geheel geen AG-coating (lekker glossy!).

De Hazro's zijn op het moment echter wel vies duur. Mediafrost is nooit echt goedkoop geweest maar is volgens mij net als overclockers.co.uk omhoog gegaan met de prijs. Volgens mij zijn ze bij Hazro de productielijnen aan het streamlinen en is daardoor het werk stil komen te vallen want ze zijn nergens op voorraad en erg aan de prijs. Kan zo maar zijn dat ze over een maand weer aantrekkelijk zijn geprijsd.

De Dell is op het moment in ieder geval bij verre de meeste gunstig geprijsde monitor gezien wat je ervoor terugkrijgt. Zolang je een beetje voorzichtig ben met het uitpakken kan je de monitor altijd nog terugsturen binnen de eerste zeven dagen onder de wet op koopafstand als de coating je niet bepaald. Verzendkosten zijn nou ook weer niet buitensporig hoog, voor een paar euro heb je het in ieder geval gezien. Ik zie trouwens bij de goedkoopste shops ook meerdere opties met het thuiswinkel waarborg.. dan kan je het zelfs veertien dagen "uitproberen".

Ga je het verschil zien? Tjah ik ben jou niet dus dat is moeilijk oordelen maar ik ga nooit meer terug naar een TN-scherm.

Je videokaart kan volgens mij nog aardig meekomen als met de resolutie als ik het zo even na-google maar verwacht geen ultra-settings bij de laatste games. Die vraag kan je denk ik beter in het videokaarten topic stellen daar zitten de mensen die de benchmarks uit hun hoofd kennen ;)
Volgens mij passen er maar twee 120Hz schermen binnen je budget (800/3 = ~266) laat die nou ook nog eens beide enkel DVI-D hebben als je 120Hz wilt gebruiken en dan is drie keer 120Hz al geen optie meer.

Voor 120Hz ( @ full hd) heb je of Dual-link DVI of Displayport nodig. De betaalbare monitoren gebruiken dual-link DVI wat zou betekenen dat je een displaypoort naar dual-link DVI converter nodig hebt en die zijn duur.
Blijft dus over een enkele 3D monitor geflankeerd door twee 60Hz schermen maar dat is best een ellendige combinatie. Voor AMD 3D @ 23/24" raad ik normaal gesproken de pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D aan maar laat dit nou net een glossy scherm zijn.. twee bijpassende monitoren vinden wordt dan knap lastig.
Ik zou niet weten welke monitors je beste optie zouden zijn, voor een NVIDIA kaart is de keuze makkelijker (een BenQ XL2420T + 2* Iiyama 2473HDS).

• Rubm93
Hmm misschien moet ik dan toch een nvidia kaart nemen ;) wel wat duurde...

• Mitsjel410
  • Laatst online: 18-10 14:06
Xthemes.us schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:03:
...Hazro('s) gebruiken geheel geen AG-coating (lekker glossy!).

De Hazro's zijn op het moment echter wel vies duur. Mediafrost is nooit echt goedkoop geweest maar is volgens mij net als overclockers.co.uk omhoog gegaan met de prijs. Volgens mij zijn ze bij Hazro de productielijnen aan het streamlinen en is daardoor het werk stil komen te vallen want ze zijn nergens op voorraad en erg aan de prijs. Kan zo maar zijn dat ze over een maand weer aantrekkelijk zijn geprijsd.
Hmmm, zo'n glossy monitor bevalt me nog wel, de belichting in de kamer zou het geen probleem vormen hier.
Zijn er alternatieven qua glossy schermen, want die Hazro's lijken momenteel inderdaad moeilijk te verkrijgen.

• Xthemes.us
Mitsjel410 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 05:38:
Zijn er alternatieven qua glossy schermen, want die Hazro's lijken momenteel inderdaad moeilijk te verkrijgen.
De Apple Cinema schermen, maar goed die zijn bijna je budget keer twee en moeten het zonder pixel overdrive stellen waardoor ghosting een probleem wordt.
Rubm93 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:18:
Hmm misschien moet ik dan toch een nvidia kaart nemen ;) wel wat duurde...
Ik heb denk ik even te makkelijk gedacht, bij NVIDIA is 3 monitoren tegelijkertijd aansturen nog niet zo makkelijk geregeld als bij AMD. Dan heb je of meerdere videokaarten of een GTX590 nodig als ik het me goed herinner.
Hopelijk pakken ze dit aan met kepler.

• Rubm93
owh dan neem ik wel gewoon me oude kaart en dan neem ik 3 normale niet 3d schermen denk van dell ultrascherp serie. maar dan geen 3d scherm, koop later wel een 3d tv die ik kan aansluiten op me PC :P

• Xthemes.us
Lijkt me inderdaad de beste optie, zat nog even te kijken naar alternatieven die me waren ontschoten maar ze hebben allemaal wel een euvel.
De Samsungs zijn allemaal glossy en glossy monitoren zijn een zeldzaamheid.. matte monitoren combineren met glossy exemplaren geeft ook bijzonder goede ervaring (doe het zelf ook maar de matte exemplaren zien er nou echt uit alsof ze een laag smeer eroverheen hebben zitten - wat dus de AG-coating is).
De Asus VG236H(E) staat er om bekend een blauwtint te hebben wat het dus moeilijk maakt om monitoren erbij te vinden die hetzelfde probleem hebben zodat je geen groot kleurverschil tussen de monitoren hebt. Is trouwens NVIDIA 3D en glossy dus dat zorgt ook weer voor problemen.
De pricewatch: Dell Alienware OptX AW2310 is behoorlijk aan de prijs voor een 23" exemplaar en is ook NVIDIA 3D.
De BenQ XL2410T/XL2420T zijn NVIDIA 3D.

De rest van de monitoren hebben zo weinig webshops in de pricewatch staan dat ze waarschijnlijk niet meer lang op de markt zijn en bij één van de Acers kan ik me herinneren dat er ook een behoorlijk groot nadeel aan kleefde alhoewel ik niet meer weet wat.
Met de Dell ultrasharps valt in ieder geval een prima triple setup te bouwen, omdat ze een displayport aansluiting hebben scheelt je dat ook weer een adapter.

• Rubm93
ja een HDMI ook dacht ik ook dus ik hoef alleen maar snoertje mDP naar DP en die zijn maar 10euro ofzo, gellukig :)
Maar ik koop gewoon een 2de hans 3d tv denk ik voor me film en dan verwis ik kabeltjes gewoon af en toe als ik filmpjes 3d wil kijken ;) (goedkoopste en makelijkste optie, ook geen verschil schermen omdat ik gewoon 1 model 3x neem ;) )

EDIT:
Ik zocht nog ff naar video cards en toen kwam ik dit tegen:
pricewatch: Club3D Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition
Ik dacht is dit niet een goede videocard voor 3 schermen?
Maar kan ik met deze videocard BF3 meduim/high of Dirt3 spelen (alles op 3 schermen)

EDIT:
of kan ik beter voor de Sapphire HD7950 3GB GDDR5 gaan?

[Voor 38% gewijzigd door Rubm93 op 07-03-2012 16:15]

• catchingfire
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-11 19:43
Uitgaande op wat posts in dit forum had ik de LG M2450D toegevoegd aan m'n wensenlijstje met prijsalert. Een LED backlit LCD monitor/TV. Ideaal voor op zolder, het enige wat me wat weerhield was die enkele HDMI input, da's toch wat krapjes qua aansluitmogelijkheden.

Nu stuitte ik echter op het bestaan van de LG DM2350D: ongeveer hetzelfde idee als de M2450D, 1" kleiner uiteraard, maar wel 2x HDMI inputs, soort van 3D-mode, ... mooi mooi!

Aardige reviews ook nog:
http://www.techradar.com/...lg-dm2350d-1043128/review
http://www.theinquirer.ne...-3d-lcd-monitor-tv-review
http://www.reghardware.co...350d_3d_monitor_tv_combo/
http://www.techmagnifier....-in-one-tv-pc-review.aspx
http://www.pcadvisor.co.u...eview/?tab=verdictTab#top
http://www.proreview.net/reviews/lg-dm2350d.html
http://www.amazon.co.uk/L...80p-Monitor/dp/B005K71BI8

Wel vreemd dat in de reviews gezegd wordt dat het een TN paneel betreft, maar dat in de LG productinfo beweerd wordt dat 't een IPS paneel is!?

http://www.lg.com/nl/tv-a...LG-monitor-tv-DM2350D.jsp

Iemand ervaring met dit scherm??

[Voor 18% gewijzigd door catchingfire op 08-03-2012 21:38]

• Xthemes.us
Rubm93 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:27:
Ik zocht nog ff naar video cards en toen kwam ik dit tegen:
pricewatch: Club3D Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition
Ik dacht is dit niet een goede videocard voor 3 schermen?
Maar kan ik met deze videocard BF3 meduim/high of Dirt3 spelen (alles op 3 schermen)

EDIT:
of kan ik beter voor de Sapphire HD7950 3GB GDDR5 gaan?
Dat is een bijzonder dure 6870 - Als je het bij 3 monitoren laat zonde geld. Kies dan een 6950 voor zo goed als hetzelfde bedrag of een andere 6870 die een stuk goedkoper is.

Ik heb geen flauw idee hoe zwaar BF3/Dirt 3 zijn maar minstens een 6950 (met 2GB) lijkt me wel aan te raden. Maar goed, je kan beter dezelfde vraag in de videokaart BBG stellen.

• Rubm93
Xthemes.us schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:52:
[...]

Dat is een bijzonder dure 6870 - Als je het bij 3 monitoren laat zonde geld. Kies dan een 6950 voor zo goed als hetzelfde bedrag of een andere 6870 die een stuk goedkoper is.

Ik heb geen flauw idee hoe zwaar BF3/Dirt 3 zijn maar minstens een 6950 (met 2GB) lijkt me wel aan te raden. Maar goed, je kan beter dezelfde vraag in de videokaart BBG stellen.
okey bedankt :)

• justice strike
Ik was opzoek naar een lcd tv als monitor maar dat werdt me afgeraden... ansich kan ik nog wel de keuze maken om een grote monitor te nemen, maar dan wil ik wel iets van een toegevoegde waarde hebben tov een tv.

Ik kwam dus uit op of een lcd tv (27 of 32 inch) of een monitor maar dan met een resolutie van 2560x1440.

Nu weet ik niet of deze resolutie op een hdmi aansluiting werkt. Helaas is dat wel de enige aansluiting die ik op een vaio s11 tot mijn beschikking heb (volgens mij versie 1.3 met een nvidia gt310m chipset, de laptop is net geen 2 jaar oud). Is er een manier om er achter te komen wat de maximale resolutie is die ondersteund wordt op mijn laptop? ik wil een monitor van dat caliber kopen om er achter te komen dat de vidkaart of laptop enkel maar tot 1080p gaat.

• pelican
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een vervanging van m'n 20" 1680x1050 lcd, en heb 2 dagen de BenQ XL2420t geprobeerd. Op zich een mooi scherm voor gaming (120hz, snel paneel, lage inputlag). Ik heb hem echter toch weer terug gebracht omdat 2 dingen me erg tegenvielen:
- zwartwaarde (zwart op m'n oude LG L207WT was duidelijk zwarter)
- kleuren (het was allemaal een stuk fletser dan op m'n LG)
Met 120hz ging alles wel lekker vloeiend, maar voor 360 euro voor 'slechts' een 1080p scherm wil ik wel dat het beeld ook 'mooi' is.

Ook met het terugdraaien van de brightness en aanpassen van de gamma kreeg ik het niet naar wens.
Het verhogen van de 'saturation' in de videokaart drivers (naar 150 bijv) hielp wel voor de kleuren, maar dat zit me ook niet lekker. Alsof je het geluid van slechte speakers probeert op te fatsoeneren met een equalizer. :/

De Dell U2312hm staat nu hoog op m'n lijstje, omdat die met z'n IPS paneel juist wel mooie kleuren moet hebben.
Binnenkort maar eens een winkel binnenstappen waar je de schermen in het echt kun zien.
Misschien staat er ergens een XL2420t waar de kleuren wel goed zijn, en had ik gewoon een slecht exemplaar.

• Xthemes.us
justice strike schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 07:31:
Nu weet ik niet of deze resolutie op een hdmi aansluiting werkt.
Dat is helaas een vraag met een duidelijk antwoord, nee dat gaat niet. Heb zelf precies hetzelfde probleem gehad met mijn eigen laptop.. wou een 2560x1440 scherm maar op de laptop zitten helaas enkel HDMI en VGA.

In principe heb je een laptop met een dual-link DVI aansluiting nodig (dure business series), een displayport (ook vaak de duurdere laptops maar het wordt wel steeds gewoner) of.. een USB 3 of Expresscard aansluiting.

USB 3 -> Dual-link DVI adapters zijn eindelijk op de markt sinds een maandje, alhoewel ik ze zo snel niet terug kan vinden op het moment. Zal er ook niet al teveel tijd insteken want bij een twee jaar oude laptop heb je sowieso geen USB 3.0. Voor gamen trouwens ook funest want het USB 3.0 kaartje dat je aansluit heeft zijn eigen videokaart wat geen prestatiewonder is (doet wel prima Full HD video).

Via expresscard kan je een desktopvideokaart via een expresscard naar PCI-E videokaart adapter aansluiten. Heb je wel het volgende voor nodig:
  • Een expresscard slot op de laptop
  • Een laptop die dit ondersteunt
  • Een videokaart (gebruik er zelf de pricewatch: Asus ENGT520 voor - de goedkoopste videokaart met dual-link dvi of displaypoort volstaat echter)
  • Een 12v DC electriciteitsbron (gebruik er zelf een oude laptop adapter voor)
Je kunt hier kant en klare oplossingen voor krijgen maar zijn die echt enorm duur. Als tweaker kan je beter het eGPU topic op de notebook review forums opzoeken. Staat vol met de nodige informatie/ervaringen/benchmarks/geteste laptops/verkoopadressen etc. Ze noemen trouwens niet ebay als aankoopmogelijkheid wat voor ons Nederlanders door de verzendkosten wel de aantrekkelijkste optie is.
Ik dacht even dat je wellicht een monitor met een *VA-paneel hebt gehad aangezien de zwartwaarden je tegenvielen maar blijkbaar niet.
Ik kan nergens terugvinden of je LG een matte of een glossy monitor is, als het een matte monitor is en de 120Hz beviel je goed dan is de pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D wellicht een optie. Glossy monitoren komen qua kleuren wat beter over, sommigen die het gewend zijn vinden een matte monitor er dan ook altijd flets en vies uitzien.

• justice strike
Xthemes.us schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:33:
[...]

Dat is helaas een vraag met een duidelijk antwoord, nee dat gaat niet. Heb zelf precies hetzelfde probleem gehad met mijn eigen laptop.. wou een 2560x1440 scherm maar op de laptop zitten helaas enkel HDMI en VGA.
Nou dat is wel heel stellig. Ik weet dat HDMI 1.3 wel die resolutie aankan maar dat dat van laptop tot laptop (of videocard) verschilt of het wel of niet werkt (en laten we ook niet vergeten dat de dell monitoren gewoonweg die resolutie niet ondersteund over hdmi dus dat is dan automagisch dat je bij een ander merk moet zitten).

Sterker nog er zijn gewoon active convertors die van hdmi naar dual link dvi gaan (dat moet active zijn omdat het door een muliplexer heen moet)

dus de vraag is, hoe vind ik dat of mijn laptop wel of niet deze reso over hdmi kan heensturen. Ik kan daar namelijk geen eenduidig antwoord over vinden.

[Voor 10% gewijzigd door justice strike op 10-03-2012 14:52]

• ApenMelk
  • Laatst online: 13-03-2012
Gamen, maar ben geen diehard gamer afentoegewoon
eens een leuk spelletje, en photoshop enzovoort

maakt eigenlijk niet uit als het maar niet te groot is

1920x1080

niet zoveel kheb al aardig wat uitgegeven
dus dacht iets tussen de 130 / 200 euro het liefsts onder de 200

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 555

Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI 2x en 1x grote HDMI en een kleine HDMI

Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Nou het liefsts gewoon op DVI want dat is gewoon het zelfde als HDMI
alleen hdmi heeft geluid ofzo ?
en ik zoek echt graag een beeld scherm met HDMI en DVI

Responsetijd
niet meer dan 5ms liefsts 2ms :3

kheb wel al wat gezien ook bij paar winkels geweest maar is deze hier benede ook goed ?
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1
of de
pricewatch: HP 2311x (LV176AA)
khoop dat ik zoon beetje alles goed heb ingevuld,

[Voor 4% gewijzigd door ApenMelk op 11-03-2012 17:35]

• Waterlelie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:15
Dit word mijn gaming scherm daar ik al een u2311h heb voor normaal werk en ik last heb van tearing, voornamelijk bij objecten met verticale lijnen, maar ook gewoon tijdens snel verticaal bewegen.
(vsync staat uit omdat dan de muis lekkerder reageert.)

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
23\24 inch

1920*1080

Rond de 200 euro, uitloop naar 250 euro als het echt een grote vooruitgang is.

Welke videokaart heb je in je systeem?
gtx560ti oc

Eisen.
Zo snel dat ik geen last heb van tearing met vsync uit, en zo mooi mogelijke kleuren.

Had zelf deze 3 schermen gevonden maar sta open voor ideeen.
-E2472 variant http://www.yorcom.nl/arti...-zwart-2ms-d-sub-dvi.html
-B2473HDS-1 pricewatch: Iiyama -E2473HDS-B1
-E2475HDS pricewatch: Iiyama ProLite E2475HDS

[Voor 30% gewijzigd door Waterlelie op 13-03-2012 13:59]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Xthemes.us
justice strike schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:50:
[...]
Nou dat is wel heel stellig. Ik weet dat HDMI 1.3 wel die resolutie aankan maar dat dat van laptop tot laptop (of videocard) verschilt of het wel of niet werkt (en laten we ook niet vergeten dat de dell monitoren gewoonweg die resolutie niet ondersteund over hdmi dus dat is dan automagisch dat je bij een ander merk moet zitten).
Nee, dat is heel simpel om eerlijk te zijn. Geen enkele laptop ondersteunt het via HDMI, zelfde ging eerst op videokaarten maar de AMD 7xxx series kan het wel. Niet dat je er veel verder mee komt want zover ik weet ondersteunt geen enkele monitor het.
Sterker nog er zijn gewoon active convertors die van hdmi naar dual link dvi gaan (dat moet active zijn omdat het door een muliplexer heen moet)
Enige HDMI adapters die ik gevonden heb die naar dual-link DVI gaan zijn:
A) ebay leugens. De pinnetjes kloppen wel maar het blijft een single link signaal.
B) Externe upscaler - kan je net zo goed een monitor kopen die de upscaling zelf doet (elke monitor behalve de Hazro HZ27WC afaik). De exemplaren die ik tegen ben gekomen waren ook erg prijzig, voor de prijs kan je makkelijk een laptop kopen.[/quote]
dus de vraag is, hoe vind ik dat of mijn laptop wel of niet deze reso over hdmi kan heensturen. Ik kan daar namelijk geen eenduidig antwoord over vinden.
Geen enkele fabrikant doet dit maar de resolutie is simpelweg 1920x1200. Sterker nog, ik had dezelfde twijfel en heb MSI gemailed (heb een MSI laptop) en kreeg te horen dat mijn laptop die resolutie over HDMI aan zou kunnen. Nou, niet dus.

Als je laptop geen expresscard slot heeft dan zul je het helaas met maximaal 1920x1200 moeten doen. Is dat niet het geval dan heb je helaas een nieuwe laptop nodig.

HDMI 1.3 zegt helaas weinig over wat je een product mag verwachten. Kid Jansen heeft een paar pagina's terug hier nog iets over gepost als ik het me goed herinner.
De HP ben ik niet mee bekend. De Iiyama is zeker een aanrader.

[Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 12-03-2012 13:47]

• ApenMelk
  • Laatst online: 13-03-2012
Xthemes.us schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:27:
[...]

[...]
Oke fijn om te horen ben nog even aan het rond kijken ik ga meschien gewoon gelijk een goede tv kopen
voor wat extra geld kamer is niet zo groot past zeg maar een bed in en een kast een extra kast gaat niet eens passen, bedankt nogmaals !.

• justice strike
Xthemes.us schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:27:
[...]

Nee, dat is heel simpel om eerlijk te zijn. Geen enkele laptop ondersteunt het via HDMI, zelfde ging eerst op videokaarten maar de AMD 7xxx series kan het wel. Niet dat je er veel verder mee komt want zover ik weet ondersteunt geen enkele monitor het.

[...]

Enige HDMI adapters die ik gevonden heb die naar dual-link DVI gaan zijn:
A) ebay leugens. De pinnetjes kloppen wel maar het blijft een single link signaal.
B) Externe upscaler - kan je net zo goed een monitor kopen die de upscaling zelf doet (elke monitor behalve de Hazro HZ27WC afaik). De exemplaren die ik tegen ben gekomen waren ook erg prijzig, voor de prijs kan je makkelijk een laptop kopen.[/quote]

[...]

Geen enkele fabrikant doet dit maar de resolutie is simpelweg 1920x1200. Sterker nog, ik had dezelfde twijfel en heb MSI gemailed (heb een MSI laptop) en kreeg te horen dat mijn laptop die resolutie over HDMI aan zou kunnen. Nou, niet dus.

Als je laptop geen expresscard slot heeft dan zul je het helaas met maximaal 1920x1200 moeten doen. Is dat niet het geval dan heb je helaas een nieuwe laptop nodig.

HDMI 1.3 zegt helaas weinig over wat je een product mag verwachten. Kid Jansen heeft een paar pagina's terug hier nog iets over gepost als ik het me goed herinner.

[...]

ok... dan wordt het een 27+ inch scherm. waarbij het budget dan onder de 350 euro is (anders komt het te dicht in de buurt van een tv zoals de sony ex720).

Gaat dan voornamelijk om een scherm met veel real estate (dus als mijn laptop 1920X1200 ondersteund is dat een pre)

en een die wat kleur accuraat is aangezien ik van tijd tot tijd ook beeldbewerking wil doen. Input lag is geen issue. Respons tijd ook niet (maar het moet wel zo zijn dat ik normaal een film moet kunnen zien)

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Dag tweakers!

Gamen en dan specifiek BF3

Minimaal 22inch, liever 24/26/27inch

1920x1080 lijkt me wel een goede resolutie

300 a 400e

Ben bezig om een systeem samen te stellen en waarschijnlijk wordt de 7970 van AMD

Overig
Nu werk ik met 2 x 20inch van BenQ die ruim 5/6 jaar oud zijn. De eerste heeft zelfs alleen VGA. Wat ik met deze monitoren moet doen weet ik nog niet maar gamen lijkt mij hierop niet relax. Wel zijn twee schermen fijn tijdens het schermen.

AMD EyeFinity
Dit lijkt mij wel wat en qua prijs valt het reuze mee. Alleen welk 22inch scherm is hiervoor aantrekkelijk?

[Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 13-03-2012 20:02]

• dftweakers
  • Laatst online: 07-02-2018
Zo, eerste post hier op tweakers. Ik kijk vaker mee, maar that's it. Ik zoek een degelijk nieuw scherm waar ik de komende tijd goed mee vooruit kan. Nothing fancy, wel degelijk. Ergonomie is erg belangrijjk. Hopelijk kunnen jullie helpen?

Privé, niets bijzonders: serie kijken (achter bureau), nu en dan een game (niet die een enorme videokaart vragen), wat internet, administratie, etc.

Ik twijfel erg tussen 22 en 24 inch. Ik zit ongeveer 50 centimeter van het scherm af en wil dat het liefst zo houden. Daarbij heb ik nu nog een oud scherm van 17 (?) inch en werk met een resolutie van 1024*768. Ook tussen breedbeeld en regulier twijfel ik nogal...

Zie hierboven. Ga uit van een standaardresolutie, als die al bestaat.

Niet heel veel meer dan 250 euro.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Erg belangrijk. Het scherm moet sowieso in het verticale vlak wat te draaien zijn. Liefst wil ik het scherm in een bepaalde hoek wat naar achter kunnen draaien. Zo kijk ik als het ware wat neer op het scherm. In hoogte verstelbaar is een belangrijke plus!

Een oude, geen idee welke. Zonder HDMI uitgang anyway...

Ik ga de monitor niet gebruiken voor excessief gaming of veel tv kijken. Allebei zo nu en dan. Ook geen foto-bewerking.

• thibaultvdb
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-10 13:50
Beste Tweakers,

Ik heb mijn oog op de dell U2711 monitor, en ik vroeg mij af of er beter alternatieven zijn. Of gaan er in de nabije toekomst speciale al aangekondigde monitoren uitkomen?

-basic gebruik, internet browsen,..
-amateur video en foto bewerking
-3D modellering software zoals Solid Edge
-programmeer omgevingen.
-Films en series ga ik er ook veel op kijken
-Liefst ook zo een laag mogelijke response tijd voor games. (PC, en waarschijnlijk ook een aangesloten xbox/ps3 die dan geupscaled wordt)

ps, is een eyefinity setup handig? Ik overweeg ook nog wel een eyefinity setup met 3x 24 a 23 inch monitoren, maar dan moeten de bezels wel zo dun mogenlijk zijn, en ik denk niet dat zo'n monitors bestaan in de sub 200 prijsklasse met een degelijk paneel.

-liefst 27inch of groter

-zeker meer als 1080p, liefst 2560x.... omdat ik graag een hoge pixeldichtheid heb is denk ik de 27inch resolutie het beste?

-niet meer dan 600 euro.

Mvg, Thibault

• justice strike
thibaultvdb schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:23:
Beste Tweakers,

Ik heb mijn oog op de dell U2711 monitor, en ik vroeg mij af of er beter alternatieven zijn. Of gaan er in de nabije toekomst speciale al aangekondigde monitoren uitkomen?

-basic gebruik, internet browsen,..
-amateur video en foto bewerking
-3D modellering software zoals Solid Edge
-programmeer omgevingen.
-Films en series ga ik er ook veel op kijken
-Liefst ook zo een laag mogelijke response tijd voor games. (PC, en waarschijnlijk ook een aangesloten xbox/ps3 die dan geupscaled wordt)

ps, is een eyefinity setup handig? Ik overweeg ook nog wel een eyefinity setup met 3x 24 a 23 inch monitoren, maar dan moeten de bezels wel zo dun mogenlijk zijn, en ik denk niet dat zo'n monitors bestaan in de sub 200 prijsklasse met een degelijk paneel.

-liefst 27inch of groter

-zeker meer als 1080p, liefst 2560x.... omdat ik graag een hoge pixeldichtheid heb is denk ik de 27inch resolutie het beste?

-niet meer dan 600 euro.

Mvg, Thibault
ik denk persoonlijk dat een dual monitor setup beter past bij het gebruik dan een single 27 inch. Gegeven dat je videokaart ze fatsoenlijk kan driven.

zeker met programmeren en browsen kan dit makkelijk zijn omdat je dan bijv je webapplicatie op 1 scherm kunt hebben en je programmeer omgeving op de andere.

justice strike schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 06:41:
ik denk persoonlijk dat een dual monitor setup beter past bij het gebruik dan een single 27 inch. Gegeven dat je videokaart ze fatsoenlijk kan driven.

zeker met programmeren en browsen kan dit makkelijk zijn omdat je dan bijv je webapplicatie op 1 scherm kunt hebben en je programmeer omgeving op de andere.
Ik heb zelf een U2711 en ik moet toch zeggen dat ik voor eigenlijk alle punten die hij noemt toch echt eerder voor een dergelijk scherm zal gaan, dan voor 2 kleinere schermen.

Op zich past 2x U2412M wel in z'n budget, maar met de U2711 heb je dan nog steeds 240 pixels meer in de hoogte. Dat is toch weer 20% extra ruimte in de hoogte die met browsen heerlijk zijn (webpagina's moet je bijna altijd scrollen in de hoogte, dus meer in één keer in beeld is beter).

Verder kan je op de U2711 prima twee websites naast elkaar weergeven, omdat 1280 pixels daarvoor zat is. Als je 2x 1920 pixels in de breedte hebt kan je eigenlijk nog steeds maar 2 websites naast elkaar weergeven, want 960 pixels wordt al snel erg smal voor de meeste websites waardoor je of ook horizontaal moet scrollen, of de lay-out helemaal verpest wordt.

Met videobewerking zijn twee schermen misschien wel fijner, maar met fotobewerking is het heel fijn om de foto in 2560x1440 te zien op 27", alles is veel scherper. Als je op één scherm werkt zullen je tools dan af en toe over de foto heen zitten als je de foto maximaliseert binnen het programma. Maar dan schuif je ze maar een beetje heen en weer, zodat ze niet over stukken heen vallen waar je op dat moment mee bezig bent.

Uiteindelijk heb je toch niet een heel scherm nodig voor alleen je tools en als je de foto binnen je fotoprogramma op ongeveer 1920x1200 weergeeft heb je echt al zat ruimte voor je tools zonder dat ze de foto overlappen. Daardoor lijkt mij de mogelijkheid om de foto ook op 2560x1440 te kunnen bekijken meer waard dan je tools niet op hetzelfde scherm te hebben als de foto.

Voor 3D modelleren geldt eigenlijk hetzelfde als bij fotobewerking. Af en toe is het gewoon fijn om je model op 2560x1440 te kunnen zien.

Bij programmeren komen die extra 240 pixels in de hoogte ook goed van pas, meer regels op het scherm. bovendien is 1280 pixels in de breedte daar meestal wel genoeg, dus dan kan je ook prima twee dingen naast elkaar weergeven op een 2560x1440 scherm.

Bij films en series lijkt het mij duidelijk dat één groot scherm ook duidelijk de voorkeur heeft ten opzichte van twee kleinere schermen. Vooral als het grote scherm ook nog eens een erg goed scherm is.

Response tijd en inputlag zal dan misschien wel hoger zijn. Maar de U2711 heeft composiet, component en HDMI, dus zat mogelijkheden om gameconsoles en dergelijke aan te sluiten. Daarnaast zit er ook een best aardige scaler in, waardoor non-native resoluties er ook nog heel aardig uit zien (geen overbodige luxe met game consoles).

[Voor 15% gewijzigd door Kid Jansen op 15-03-2012 09:17]

• justice strike
Kid Jansen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:11:
[...]

Ik heb zelf een U2711 en ik moet toch zeggen dat ik voor eigenlijk alle punten die hij noemt toch echt eerder voor een dergelijk scherm zal gaan, dan voor 2 kleinere schermen.

Op zich past 2x U2412M wel in z'n budget, maar met de U2711 heb je dan nog steeds 240 pixels meer in de hoogte. Dat is toch weer 20% extra ruimte in de hoogte die met browsen heerlijk zijn (webpagina's moet je bijna altijd scrollen in de hoogte, dus meer in één keer in beeld is beter).
2 schermen geven je toch 12% meer real estate (als je 1920 * 1080 neemt, zelfs nog meer als je 1920*1200 neemt) (3.7mpix foor 27 inch tov 4.1 of 4.6 mpix voor 2* 24 inch)
Verder kan je op de U2711 prima twee websites naast elkaar weergeven, omdat 1280 pixels daarvoor zat is. Als je 2x 1920 pixels in de breedte hebt kan je eigenlijk nog steeds maar 2 websites naast elkaar weergeven, want 960 pixels wordt al snel erg smal voor de meeste websites waardoor je of ook horizontaal moet scrollen, of de lay-out helemaal verpest wordt.
maar, je vergeet dat websites native maximaliseren naar een monitor. Dat is niet zo als je 1 groot scherm hebt. Uiteraard kun je programmatjes installeren ed. maar het is toch een gemis.
Met videobewerking zijn twee schermen misschien wel fijner, maar met fotobewerking is het heel fijn om de foto in 2560x1440 te zien op 27", alles is veel scherper.
ho ho, scherpte heeft anzich niets te maken met de reso. Je kunt namelijk ook gewoon een 19 inch met 1080p kopen en dan is het ook scherp
Bij programmeren komen die extra 240 pixels in de hoogte ook goed van pas, meer regels op het scherm. bovendien is 1280 pixels in de breedte daar meestal wel genoeg, dus dan kan je ook prima twee dingen naast elkaar weergeven op een 2560x1440 scherm.
ligt er echt aan wat je doet. Met web development is een dual mon setup echt heaven on earth.
Bij films en series lijkt het mij duidelijk dat één groot scherm ook duidelijk de voorkeur heeft ten opzichte van twee kleinere schermen. Vooral als het grote scherm ook nog eens een erg goed scherm is.
eens, valt niet over te twisten... maargoed de andere kant van de munt is dat er geen materiaal is dat die reso ondersteund.
Response tijd en inputlag zal dan misschien wel hoger zijn. Maar de U2711 heeft composiet, component en HDMI, dus zat mogelijkheden om gameconsoles en dergelijke aan te sluiten. Daarnaast zit er ook een best aardige scaler in, waardoor non-native resoluties er ook nog heel aardig uit zien (geen overbodige luxe met game consoles).
ben nog benieuwd met hdmi hoe dat zit met die resoluties. Ik lees verschillende verhalen daarover. Ansich wil ik ook wel een 27 inch kopen maar als het neit ondersteund wordt door mijn laptop dan heb je er weinig aan. Nu lees ik dat je met de nvidia controlpanel nog wel niet ondersteunde reso's kunt toevoegen maar concreet weet ik niet of het werkt (want ik las dat iemand het uiteindelijk wel op zijn sony werkend had gekregen door de refresh rate naar 35 hz te verlagen, wat echt te langzaam is voor mij.

• Crotchy
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Hallo, Ik ben dus opzoek naar een nieuwe monitor, Ik kan wel een heel verhaal gaan vertellen, maar alleen die vragenlijst is denk ik toch een stuk handiger :)

Gamen, en uiteraard het normale PC gebruik (af en toe een filmpje, beetje surfen enz.)
24 inch lijkt mij perfect.
Het liefste heb ik 1920x1080 of 1920x1200.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een 16:9 resolutie.
Ik wil eigenlijk maximaal 250 euro uitgeven, uiteraard is minder ook goed, en een tientje meer zal ook geen probleem zijn, als het maar geen 350 of zo wordt.

Verder;

Een AMD HD7970

Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI, HDMI, Displayport, You name it.

Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
DVI of HDMI, maakt eigenlijk geen bal uit.

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nope.

Voor de rest eigenlijk geen eisen,
Als er maar geen echte ghosting is.
Hz frequentie wel boven 60 a.u.b. :)

Ik post hier omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien, ZOVEEL monitoren vallen in mijn klasse maar ik heb geen idee welke nu echt boven de rest uit steekt.
Ik heb zitten denken aan een Dell Ultrasharp 2412M alleen ben ik bang dat de ghosting mij gaat storen met gamen (Aangezien ik altijd wel met 60 FPS speel).

Alvast bedankt!
justice strike schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:53:
2 schermen geven je toch 12% meer real estate (als je 1920 * 1080 neemt, zelfs nog meer als je 1920*1200 neemt) (3.7mpix foor 27 inch tov 4.1 of 4.6 mpix voor 2* 24 inch)
True, je levert er wel een merkbaar aantal pixels voor in, maar naar mijn mening gebruik je de pixels op een 27" 2560x1440 monitor efficiënter, waardoor het verschil in de praktijk niet zo groot lijkt.
maar, je vergeet dat websites native maximaliseren naar een monitor. Dat is niet zo als je 1 groot scherm hebt. Uiteraard kun je programmatjes installeren ed. maar het is toch een gemis.
Met Windows 7 kan je heel makkelijk naar links slepen en het wordt gemaximaliseerd over de linker helft van het scherm, naar rechts en het wordt gemaximaliseerd over de rechter helft van het scherm, naar boven en je maximaliseert het over het hele scherm. Dat werkt prima, dus ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn van één groot scherm bij het weergeven van twee websites (of wat voor programma's dan ook) naast elkaar.
ho ho, scherpte heeft anzich niets te maken met de reso. Je kunt namelijk ook gewoon een 19 inch met 1080p kopen en dan is het ook scherp
Maar wel met pixeldichtheid en die is op een 27" 2560x1440 merkbaar hoger. Verder kan je bij gelijke scherpte meer van de foto zien, of je hebt bij het gemaximaliseerd weergeven van de foto toch echt een betere scherpte.
ligt er echt aan wat je doet. Met web development is een dual mon setup echt heaven on earth.
Het is misschien niet in alle gevallen waar, maar die paar keer dat ik met programmeren bezig ben geweest (Java) gooide ik de schermen hier op de universiteit vaak in portretstand om meer regels tegelijk kwijt te kunnen.
eens, valt niet over te twisten... maargoed de andere kant van de munt is dat er geen materiaal is dat die reso ondersteund.
1080p is misschien iets minder scherp op een 2560x1440 27" dan op een 1920x1080 27", door de rare schalingsverhouding, maar alsnog is het prima te doen en vanaf een meter of twee of meer perfect scherp. Daarnaast is 720p juist perfect scherp op een 2560x1440 27", doordat dat precies de helft van de resolutie van het scherm is in beide richtingen, dus 1 pixel bron wordt dan door 2x2 pixels op het scherm weergegeven.
ben nog benieuwd met hdmi hoe dat zit met die resoluties. Ik lees verschillende verhalen daarover. Ansich wil ik ook wel een 27 inch kopen maar als het neit ondersteund wordt door mijn laptop dan heb je er weinig aan. Nu lees ik dat je met de nvidia controlpanel nog wel niet ondersteunde reso's kunt toevoegen maar concreet weet ik niet of het werkt (want ik las dat iemand het uiteindelijk wel op zijn sony werkend had gekregen door de refresh rate naar 35 hz te verlagen, wat echt te langzaam is voor mij.
HDMI is op de U2711 (en overigens ook op de U3011) niet echt nuttig voor PC's, aangezien over HDMI maximaal 1920x1080 ondersteund wordt (1920x1200 bij U3011). Overigens zijn er ook pas sinds kort videokaarten die hoger dan 1920x1200 ondersteunen over HDMI, namelijk de AMD Radeon HD 7950 en 7970.

Hoewel HDMI al sinds versie 1.3 2560x1600 ondersteunt waren er voor de 7950 en 7970 geen videokaarten die hoger gingen dan 1920x1200. Dat kwam doordat de hogere resoluties niet verplicht geïmplementeerd moeten worden om het een HDMI versie 1.3 of 1.4 apparaat te mogen noemen.

• Wackmack
Hoi Kid Jansen,

Super dat je in het topic ben. Zie dat jij veel verstand hebt van monitoren daarom wat vragen gericht aan jou.

Mijn wens is een game pc in een EyeFinity opstellen. Nu ben ik niet heel kritisch maar ik wil gewoon lekker kunnen gamen in zo'n geweldige setup. Nu kan ik kiezen uit allerlei opties zoals 3 schermen met resoluties 1650x1050 of 1920x1200 (Full HD) of 2560x1600. De middelste ik neem ik aan de mooiste?

Nu zie ik dat er schermen van vanaf 20 inch tot en met 25 inch en allemaal hebben ze dezelde resolutie van 1920*1200. Maakt het dan nog uit welk scherm je kiest als je kijkt naar je videokaart of zijn ze allemaal even zwaar en komt dit door de resolutie? Ik zou denk dat een 25inch scherm met dezelfde resolutie als een 20inch zwaarder is voor een videokaart maar ik weet dit niet zeker.

• justice strike
Versteegrob schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:17:
Hoi Kid Jansen,

Super dat je in het topic ben. Zie dat jij veel verstand hebt van monitoren daarom wat vragen gericht aan jou.

Mijn wens is een game pc in een EyeFinity opstellen. Nu ben ik niet heel kritisch maar ik wil gewoon lekker kunnen gamen in zo'n geweldige setup. Nu kan ik kiezen uit allerlei opties zoals 3 schermen met resoluties 1650x1050 of 1920x1200 (Full HD) of 2560x1600. De middelste ik neem ik aan de mooiste?
misschien 1920 bij 1080 een optie... daar zijn er veel meer schermen van. overigens is mooi een vaag begrip. Maar als je vidkaart het aankan dan is 2560*1600 het mooist...
Nu zie ik dat er schermen van vanaf 20 inch tot en met 25 inch en allemaal hebben ze dezelde resolutie van 1920*1200. Maakt het dan nog uit welk scherm je kiest als je kijkt naar je videokaart of zijn ze allemaal even zwaar en komt dit door de resolutie? Ik zou denk dat een 25inch scherm met dezelfde resolutie als een 20inch zwaarder is voor een videokaart maar ik weet dit niet zeker.
nou als je dat gewicht op een bureau plaatst dan maakt het voor de videokaart niet uit of het een 12 inch of een 30 inch scherm met een reso van 1920*1200 is.

[Voor 3% gewijzigd door justice strike op 15-03-2012 10:26]

• Wackmack
Echt? Ik had wel verwacht dat een videokaart veel meer werk moet verrichten omdat de oppervlakte van een 30inch veel groter is maar daar moet ik dus helemaal niet naar kijken, weer wat geleerd, thnx.

• Denskie
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-03-2013
Basisvragen
• Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Voornamelijk "normaal" gebruik, internetten en af en toe een internet filmpje kijken. Zodra ik meer tijd heb ga ik meer games (AION, guildwars 1 & 2 binnenkort, simcity 3000 roller coaster tycoon :P) spelen.

• Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
Ik dacht aan 24 inch. Nu heb ik 22 inch en dat is net iets te klein.

• Welke resolutie had je in gedachte?
Geen 1920 x 1080. Ik wil graag een grotere resolutie (1680 x 1050 ofzo)

• Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

Dat is afhankelijk van het aanbod, ik dacht aan rond de €250,-?

Aanvullende vragen
• Welke videokaart heb je in je systeem zitten?

Er zit nu een ASUS EAH5770 in (ATI radeon HD5770). Deze heeft 1 displaypoort, 1x HDMI en 2x DVI.
Mijn huidige monitor zit via HDMI aangesloten. Dat is het makkelijkste maar ik kan ook even een DVI kabeltje leggen.
Ik heb nu een 2de 17 inch monitor ernaast staan. deze gebruik ik echter nooit dus gaat gewoon weg als ik een nieuwe heb

Verder heb ik geen specifieke eisen. 3D kijk ik op de TV dus dat hoeft niet.
Aantal aansluiten e.d. op de monitor is ook niet belangrijk. USB e.d. is ook niet nodig. 1 aansluiting voor beeld is genoeg. Het moet wel een LED scherm zijn!
Hij komt niet te hangen maar staat gewoon op de voet. Het liefste heb ik wel eentje die in hoogte verstelbaar is.

Grootste probleem waar ik mee zit is de opstarttijd van de monitoren. De tijd van het drukken op het knopje tot het krijgen van beeld.
Mijn computer is in 20sec helemaal opgestart, mijn huidige monitor niet... 8)7
deze heeft 20sec nodig om beeld te geven en daarna duurt het 10 sec voordat het vakje met HDMI uit het midden van het scherm weg is.
Zwaar irritant, vooral omdat ik altijd het scherm uitdruk als ik wegga. Als ik dan me net nog iets bedenk moet ik te lang wachten.

Kwa merk wil ik geen philips of acer. de rest kan wel.

* edit*
via de pricewatch kom ik een beetje bij deze 2 uit:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/286152;289818

Ik neig naar de Dell gezien die ook goede reviews e.d. heeft.
wel heel erg jammer dat mijn vaste webshop (4launch) met de verkeerde prijs erin staan. ze vragen €285,- dat is €60,- meer dan Misco!
Ik weet ook niet of een IPS paneel handig voor mij is.
Ik lees dat die met gaming minder goed zijn maar in het algemeen weer beter zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Denskie op 15-03-2012 11:26]

• rauw
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 30-07-2012
Hoi, heeft iemand tijd om mij van advies te voorzien? Mijn huidige BenQ FP91G's zijn antiek en ga ik gebruiken voor mijn antieke computers. Ik zoek, voor met name internet, photoshop (goede kleurweergave!) en wat games, 2 nieuwe monitors (dual screen) en om die reden hoeven die niet erg groot te zijn!

Grootte 21-24 inch (liefst 22)
Ratio 16:10 (dit is eigenlijk wel een must)
Resolutie 1920x1200 (liefst lager)
Schermtechniek IPS of e-IPS (hoef geen 3D, 120Hz etc)
Aansluitingen DVI en Displayport (hdmi mag)
Type scherm Glare (ok, bijna niet te vinden dus Mat mag ook)
Budget 200-250 per stuk

Heb me aardig verdiept en denk dat de Dell U2412M ook voor mij het meest in de buurt komt, maar 2 hiervan naast elkaar lijkt me gigantisch, zo groot is mn bureau niet en echt glossy zijn deze schermen ook niet..

Met dat in gedachten, wat zijn mijn alternatieven? Of zijn die er niet?

///rvo

• Denskie
@rauw
gezien je je erin vediept hebt, kun je me dan vertellen of IPS beter is dan TN?

verder denk ik dat je beter kunt kijken naar 1 grote monitor. Alle voordelen van een 2de losse monitor zijn met windows 7 weggenomen vind ik.

• rauw
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 30-07-2012
@Denskie nee, ik wil echt 2 schermen, dat ontwikkelt nog altijd lekkerder dan 2 smalle windows op 1 scherm. Al zie ik je punt.

En IPS of TN? Dat hangt van zoveel factoren af. Als het antwoord zo simpel was had je die allang zelf gevonden :) Eerst wilde ik zelf een TN paneel omdat daar 120hz varianten van zijn en omdat ik ook nog passief 3D aan het overwegen was. Maar dat laatste vind ik bij nader inzien onzin en 120hz, dan moet je videokaart ook maar 120fps kunnen uitspugen en als hij dat al kan, kan hij dat met de games van volgend jaar dan nog steeds? De mijne in elk geval niet, en omdat ik als laatste image quality belangrijk vind heb ik gekozen voor een IPS scherm.

///rvo

• Denskie
rauw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:42:
@Denskie nee, ik wil echt 2 schermen, dat ontwikkelt nog altijd lekkerder dan 2 smalle windows op 1 scherm. Al zie ik je punt.

En IPS of TN? Dat hangt van zoveel factoren af. Als het antwoord zo simpel was had je die allang zelf gevonden :) Eerst wilde ik zelf een TN paneel omdat daar 120hz varianten van zijn en omdat ik ook nog passief 3D aan het overwegen was. Maar dat laatste vind ik bij nader inzien onzin en 120hz, dan moet je videokaart ook maar 120fps kunnen uitspugen en als hij dat al kan, kan hij dat met de games van volgend jaar dan nog steeds? De mijne in elk geval niet, en omdat ik als laatste image quality belangrijk vind heb ik gekozen voor een IPS scherm.
Ik lees overal dat IPS slechter zou zijn met gamen.
Als ik echter mijn monitors bekijk die ik het vergeleken zit er niet 3ms verschil in de reactietijd, de rest is allemaal beter of gelijk...
shooters vind ik niks aan en speel ik nooit, maar wel MMORPG games.
ik denk toch dat ik voor de Dell ga, hij is nu in de aanbieding trouwens bij Misco als 48 uurs deal!

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:01
Hai,

Ik zoek een opvolger voor mijn Samsung 2494HM, prima scherm waar ik heel veel plezier van heb. Grote pluspunten: mat scherm, HDMI, ingebouwde speakers, pivot mode.

Nu zoek ik een minimaal een 24'' scherm met een beter panel zodat ik mijn foto's beter kan bewerken. Heb niet echte vereisten, ik zoek vooral een scherm met een beter panel en waarmee ik ook nog enigszins kan gamen (CoD, BF3). Het scherm moet ook in hoogte verstelbaar zijn. HDMI en ingebouwde speakers zijn leuk maar niet een zozeer nodig.

Ik kijk weleens een filmpje in Full HD dus 16:9 verhouding is wel handig, maar mocht het een 16:10 scherm worden, dan kan ik daar ook wel mee leven. Max prijs ~350 euro, liefst onder 300.

Even zoeken met de PW levert op:

pricewatch: Iiyama ProLite XB2472HD
pricewatch: Lenovo ThinkVision LT2452p
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A650D
pricewatch: BenQ EW2730V
pricewatch: HP ZR2440w (XW477AT)
pricewatch: HP ZR24w

Geen idee welke ik nou moet hebben. Iemand die meer licht op de zaak kan werpen?

[Voor 79% gewijzigd door n0elite op 18-03-2012 14:22]

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• dewil1990
Ik heb de knoop doorgehakt om voor een 27inch monitor te gaan kiezen, en mijn 24inch Samsung 2493HM hierbij te houden als tweede monitor, in plaats een setup van 2x 24inch.

Nu twijfel ik nog tussen deze twee monitoren.
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D

De samsung is wat slicker qua design, maar heeft wel wat minder features,
Het dell scherm schijnt een wat betere beeldkwaliteit te hebben qua kleuren, en heeft wat meer features qua aansluitingen, maar is wat logger, en heeft wat meer input lag.

Ik ben geen fanatieke gamer, en omdat ik een 6950 1gb kaart heb zal ik voor te gamen eventueel overschakelen naar mijn Samsung 2493HM scherm.

Is er een scherm als echte winnaar aan te wijzen tussen deze twee?

• Jo...
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
whiplash1990 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:29:
Ik heb de knoop doorgehakt om voor een 27inch monitor te gaan kiezen, en mijn 24inch Samsung 2493HM hierbij te houden als tweede monitor, in plaats een setup van 2x 24inch.

Nu twijfel ik nog tussen deze twee monitoren.
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D

De samsung is wat slicker qua design, maar heeft wel wat minder features,
Het dell scherm schijnt een wat betere beeldkwaliteit te hebben qua kleuren, en heeft wat meer features qua aansluitingen, maar is wat logger, en heeft wat meer input lag.

Ik ben geen fanatieke gamer, en omdat ik een 6950 1gb kaart heb zal ik voor te gamen eventueel overschakelen naar mijn Samsung 2493HM scherm.

Is er een scherm als echte winnaar aan te wijzen tussen deze twee?
Tweede is zo te zien nergens meer verkrijgbaar, dus dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.
Er zijn nog enkele andere alternatieven zoals Hazro, of de goedkopere, maar evenwaardige variant van de Hazro, een Shimian. Eerstgenoemde kost rond de 500 euro terwijl laatstgenoemde via ebay rond de 300 euro verkrijgbaar is.

• n0elite
Oke via de bol.com coupon actie heb ik 150 euro weten om te toveren in 300 euro.

Hiermee kan ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M"] voor 150 halen en ik kan misschien de pricewatch: HP ZR24w voor 200 euro als ik nog wat bonnen kan regelen.

Wat zou de beste keus zijn van die 2?

[Voor 57% gewijzigd door n0elite op 19-03-2012 02:07]

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-11 16:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

n0elite schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:49:
Oke via de bol.com kun je nu een scherm voor een veel lagere prijs halen.

Wat is nu het verschil tussen pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M en pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M?
Kleuren Zwart
vs.
Kleuren Zilver, Zwart

;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Trokken
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-11 09:34

Trokken

Pointer naar een int*

Ik wil graag een AMD eyefinity triple screen opstelling.

Momenteel heb ik één LG Flatron E2250V van 21,5" en 1920*1080p.

Deze heeft geen displayport en de goedkoopste monitor met displayport van 21,5" is €190 dus ik dacht aan een active displayport naar DVI adapter.

Kan ik 1 zo'n apparaat gebruiken in combinatie met 2x een Samsung Syncmaster S22A300b en mijn huidige scherm?

Ik ga nog wat research doen naar een goed 1080p 21,5" scherm is maar ik moet eerst weten of ik geen displayport moet hebben.

int* pointerNaarEenInt;

• Wackmack
Zit heel hars te twijfelen tussen een mooie 27inch of 3 x 20/21/22/23/24imch full HD. Adviseren jullie om een scherm met 120hz te kopen? Hoorde goede verhalen.

120hz beginnen alleen pas vanaf 250 euro

• justice strike
Xthemes.us schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:33:
[...]

In principe heb je een laptop met een dual-link DVI aansluiting nodig (dure business series), een displayport (ook vaak de duurdere laptops maar het wordt wel steeds gewoner) of.. een USB 3 of Expresscard aansluiting.
nog even terugkoment hierop. Ik heb wellicht een monitor die ik wel zie zitten. Echter deze is 1920X1200. Enig idee hoe ik kan testen/opzoeken of mijn laptop dit ondersteund (ipv 1080p). Uiteraard zonder het daadwerkelijk hoeven aanschaffen van een scherm.

Ik lees dat het over dvi wel zou moeten werken (single link 60hz ondersteund 2,098 × 1,311). Volgens mij kun je met een passive adapter gewoon het hdmi signaal omzetten anar een single link dvi... maar ik begin wel erg te twijfelen met wat er hierboven geschreven is. Verder weet ik ook niet of er een 10-bits signaal gestuurd kan worden naar bijvoorbeeld de Asus PA246Q om een p-ips paneel aan te sturen. Theoretisch moet het allemaal kunnen maar ik heb geen flauw idee hoe je dat kan verifieren
Versteegrob schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:27:
Zit heel hars te twijfelen tussen een mooie 27inch of 3 x 20/21/22/23/24imch full HD. Adviseren jullie om een scherm met 120hz te kopen? Hoorde goede verhalen.

120hz beginnen alleen pas vanaf 250 euro
je moet specificeren waarvoor je het wil gebruiken.... maar als je het mij vraagt dan mistaan 3 schermen van 24 inch helemaal niet op een bureau :)

120 hz is niet echt nodig lijkt me. Als je respons tijd maar afdoende is.

[Voor 40% gewijzigd door justice strike op 19-03-2012 11:09]

• justice strike
dubbelpost

[Voor 98% gewijzigd door justice strike op 19-03-2012 11:09. Reden: edit dp]

• Wackmack
Het systeem wordt gebruikt om te gamen dus response is belangrijk. Zag gisteren een video dat 120hz echt een meerwaarde is voor gamers alleen de schermen zijn een stuk duurder dan 60hz. Vraag me af of het de meerprijs waard is.

• justice strike
Versteegrob schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:51:
Het systeem wordt gebruikt om te gamen dus response is belangrijk. Zag gisteren een video dat 120hz echt een meerwaarde is voor gamers alleen de schermen zijn een stuk duurder dan 60hz. Vraag me af of het de meerprijs waard is.
je bedoelt reclame? imho is input lag belangrijker dan 120hz display

• Tr4il
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-11 15:52
Ik heb nu dit lijstje in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z68A-GD65 (G3)€ 153,90€ 153,90
1Samsung Syncmaster S22A300B€ 108,90€ 108,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,51€ 15,51
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Corsair Graphite 600T Special Edition€ 141,-€ 141,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,30€ 33,30
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 185,-€ 185,-
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 81,90€ 81,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 138,50€ 138,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,50€ 43,50
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 218,91€ 218,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.205,42

Maar in de gamesysteem bbg werd mij verteld dat de monitor een beetje afknapte.
Maar wat is dan een goede monitor voor ongeveer dezelfde prijs (ca. 120 euro)?

Tadaaa

• Ccc
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-11 09:51
n0elite schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:49:
Oke via de bol.com coupon actie heb ik 150 euro weten om te toveren in 300 euro.

Hiermee kan ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M"] voor 150 halen en ik kan misschien de pricewatch: HP ZR24w voor 200 euro als ik nog wat bonnen kan regelen.

Wat zou de beste keus zijn van die 2?
Een beetje offtopic mijn vraag, maar waar of welke coupons?

• n0elite
Ccc schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:49:
[...]

Een beetje offtopic mijn vraag, maar waar of welke coupons?
Eergister, is allang afgelopen ;)

• Zarrack
  • Laatst online: 21-04 10:45
Tijd om een vraag te stellen: Zijn er 3d IPS monitoren op de markt?

• TrisBe
  • Laatst online: 28-03 15:54
Hoi hoi, ik zoek een nieuwe monitor. En heb zelf al onderzoek gedaan. Maar zie door de vele keuzes de bomen in het bos niet meer. Dus hierbij de vraag aan kenners

Waar wil je de monitor voor gebruiken? - Spelletjes, Tekstverwerking, Films
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) 22/25 inch Liefst 23/24 maar 22 en 25 mag ook nog wel.
Welke resolutie had je in gedachte? 1920/1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? mijn budget is 150-250 euro.
Aansluiting nodig: hdmi, koptelefoon uit
Soort scherm: daar ben ik zelf niet over uit. Ik heb een enorme hekel aan ghosting, aangezien ik spelletjes het meeste erop zal spelen. En budget IPS schermen zullen daar last van hebben neem ik aan dus neig ik naar de TN monitoren.
3d: nee
120ghz: nee
reactie tijd: lager hoe beter.

Hier 1 van de beeldschermen waar ik zelf naar heb gekeken:
ViewSonic VX2453mh-LED

Ook valt te noteren dat ik niet naar een winkel zal gaan voor de beeldscherm i.v.m. redelijke afstand eerste monitor/tv winkel.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met kiezen

• pelican
  • Niet online
Zarrack schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:35:
Tijd om een vraag te stellen: Zijn er 3d IPS monitoren op de markt?
Komt er wel aan:
http://nl.hardware.info/n...ips-monitor-met-3d-van-lg
In Q2 als het goed is:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/63203-29-dm92

• justice strike
Weet iemand welke ips monitoren notive 8 bits zijn enn in de lage prijsklasse zitten de enige 24+ innch paneel die ik gevonden had was de asus pa246# (en volgenns mij oo een dell. De rest is echt we'll 50 procent duurder. Of begint alles echt bij 400 (ik dacht dat er nnamelijk nnog we'll goedkopere ips panelen waren die goedekwaliteit beeld vertonen en native 8 bits zijn)

• TijmenK
  • Laatst online: 25-06-2020

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Voor mijn moeder zoek ik een beeldscherm puur voor tekstverwerken, er wordt ook wel wat op gebrowsed maar dat is van ondergeschikt belang. Tot nu toe heeft ze niet zo veel langdurig achter haar laptop moeten zitten, maar vanwege een nieuwe baan is dat nu wel nodig.

Het scherm zal aan een arm boven haar bureau hangen, omdat ze het weg wil kunnen draaien als het niet nodig is.

Voornamelijk voor tekstverwerken, er wordt ook wel wat op gebrowsed maar dat is van ondergeschikt belang.

Ik denk aan 20-22 inch, maar als groter of kleiner voordelen biedt sta ik daar helemaal voor open

Relatief breed, zodat er makkelijk twee pagina's op passen, maar 1080 lijkt me prima.

Ik gaf als indicatie rond de €200, en dat viel haar mee, dus ik denk maximaal €300.

Het scherm kan worden aangesloten op de HDMI of VGA aansluiting van haar laptop, en als het in portretstand kan, kan ze dat misschien een keer proberen, Maar ze heeft het nog nooit gebruikt, dus het zal niet gemist worden. Een "groen" scherm is niet noodzakelijk, maar heeft wel de voorkeur en een VESA mount is noodzaak vanwege de muurbeugel.

Volgens mij is er geen topic over muurbeugels, dus als jullie daar iets intelligents over kunnen zeggen, graag!

http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo

• naaitsab
  • Laatst online: 09:14

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

gangsterjoop schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:00:
Voor mijn moeder zoek ik een beeldscherm puur voor tekstverwerken, er wordt ook wel wat op gebrowsed maar dat is van ondergeschikt belang. Tot nu toe heeft ze niet zo veel langdurig achter haar laptop moeten zitten, maar vanwege een nieuwe baan is dat nu wel nodig.
http://tweakers.net/price...ZUaYx5QtcMTbHptmPIYGK_rDw

Keuze zat lijkt me?
Kijk welke prijs ze wilt betalen en wat ze een leuk scherm vind.
Bij deze merken maakt het niet zo gek veel uit welke je neemt gezien de eisen, ligt aan je formaat en resolutie eisen en het budget. Bij twijfel kijk even onder de prijs hoeveel winkels het scherm leveren een populair scherm is ruimer leverbaar dan een oud/minder scherm

De Dell U2412M bijvoorbeeld heeft een "Beugelbevestiging Vesa 100mm" dit houd in dat je een arm met vesa standaard kan aansluiten, nou is zo goed als elke muur/tafel beugel is vesa 70/100 (70 past ook in een 100) dus als je in de gaten houd of je monitor ook vesa is ben past het gewoon.

if (!coffee) {
Work = false; }

• kwadronaut
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Voornamelijk programmeren. Regelmatig moet ik ook de voorkant van een website bekijken (kleuren) en af en toe een filmpje (samen met mijn fork()).

22-23-24"

Meer als 1280x800. Gezien 1920x1080 al een serieuze verbetering is en er zo weinig 1920x1200 modellen zijn lijkt me dat een prima keuze.

max 230€, liever 30-50 euro minder.

Sowieso moet er een VGA-aansluiting opzitten (laptop igp X3100 als ik het goed heb). Op de desktop (die terzijnertijd ook vervangen moet worden) zit er momenteel VGA en DVI output (vraag me niet of dat -I, -A, -D is, het is antiek). Is het zinnig om te zoeken naar een model met displaylink of toch maar hdmi? Als ik over x tijd (minder als 1,5 jaar hoop ik) die desktop vervang zit er dan standaard DP of HDMI op? Misschien niet onbelangrijk: ik draai geen Windows.

Een lekker helder mat scherm heeft zeker mijn voorkeur en dan kom ik uit bij pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) Zijn er nog andere kandidaten voor dat wensenlijstje?
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee