Volgens mij moet de LG net als de 236V het zonder pixel overdrive doen wat voor gamers geen goed nieuws is. Wat is je beoogde gebruik?salutem schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:42:
Ik twijfel momenteel tussen deze 2 LG IPS235V-BN en de Dell U2312HM, eerlijk gezegd heb ik na het lezen van alle reviews even geen idee waar ik nu voor moet gaan. Het lijkt alsof de specs van de LG iets beter zijn?!
Nog zo'n getal welke het beste genegeerd kan worden. Dat zijn dynamische contrastratio's waar fabrikanten dingen kunnen uithalen zoals het volledig uitzetten van de backlight bij een volledig zwart beeld. In de praktijk heb je daar niks aan wat je toont niet enkel een zwart beeld op je monitor, dan is een velletje zwart papier goedkoperkazzzdafke schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:53:
Merk je het contrastverschil sterk tussen de Dell (2.000.000:1) en de LG (5.000.000:1)?
Waarom is de grootte belangrijk, een groot scherm met lage pixeldichtheid staat natuurlijk nou niet bepaald gelijk aan prima kwaliteit beeld. Daarnaast hebben TVs er nog al een handje van om het beeld te 'verbeteren', meestal wel te omzeilen via een bepaalde instelling of door een andere aansluiting te gebruiken maar een aanrader is het nou niet echt.justice strike schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:23:
Het idee is dat ik een goedkope monitor nodig heb (full hd) om foto bewerkingen te gaan doen. Ik denk dus aan ips of pva... maar het is niet makkelijk te vinden welke tv wat gebruikt. Ook weet ik niet of ik wat over het hoofd zie met het gebruik van een tv (wellicht PiP ofzo nodig)
Daarnaast kleven er nog andere haken en ogen aan het gebruik van een TV als monitor hoewel die met name voor bewegende beelden gelden.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD