Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xthemes.us schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:26:
Ik had het dan ook over desktopschermen, en hoewel niet vermeld dan ook over modellen die op het moment nog gemaakt/verkocht worden. CRT's worden al een tijdje niet eens meer gemaakt.
Een tijdje? :P Voor zover ik weet sinds halverwege 2004 al niet meer, alles wat daarna nog werd verkocht aan CRT's waren restanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Ik ben op zoek naar een mooie monitor voor m'n PC. Ik heb nu een beeldscherm met een resolutie van 1680x1050, maar ik wil graag naar 1080p. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor gamen en films/series kijken, maar ook school/werk natuurlijk, dus een lage responstijd en inputlag zouden fijn zijn. Als hij dun is, zou dat echt mooi zijn.

Mijn budget is ~200 euro en zal gebruikt worden met een HD6950 2GB. De grootte zou het beste tussen 22-24 inch zijn. Weet iemand een beetje goede monitor voor dat geld?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 403706 op 07-02-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:26:
Ik had het dan ook over desktopschermen, en hoewel niet vermeld dan ook over modellen die op het moment nog gemaakt/verkocht worden. CRT's worden al een tijdje niet eens meer gemaakt.
CRT's worden volgens mij nog gemaakt voor tweede- en derdewereldmarkten. Maar goed, ik stelde niet voor niet al dat het in dit verhaal niet heel relevant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 16:41

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 403706 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:44:
Ik ben op zoek naar een mooie monitor voor m'n PC. Ik heb nu een beeldscherm met een resolutie van 1680x1050, maar ik wil graag naar 1080p. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor gamen en films/series kijken, maar ook school/werk natuurlijk, dus een lage responstijd en inputlag zouden fijn zijn. Als hij dun is, zou dat echt mooi zijn.

Mijn budget is ~200 euro en zal gebruikt worden met een HD6950 2GB. De grootte zou het beste tussen 22-24 inch zijn. Weet iemand een beetje goede monitor voor dat geld?
Wat dacht je hiervan pricewatch: Samsung Syncmaster S24A350H, ik ken een paar mensen die erg tevreden zijn met deze monitor en de reviews van tweakers bevestigen dat. 24", 2ms reactie, 1080p, dun, etc.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
De Samsung S24A350H is niet bijzonder dun de enige monitor die mij zo te binnen schiet die echt dun is, is de pricewatch: AOC I2353FH. Het scherm zelf is nog geen centimeter dik. Voor een IPS-monitor nog een bijzonder goedkope monitor ook (nauwlijks duurder dan de pricewatch: LG IPS235V-BN - de goedkoopste IPS met dezelfde resolutie/schermformaat). Best vreemd aangezien de rand van het scherm uit aluminium is opgetrokken wat normaal gesproken juist voor een hoger prijskaartje zorgt.

De reviews die er over te vinden zijn spreken niet van ghosting problemen dus de monitor zal ongetwijfeld gebruik maken van pixel overdrive en waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de Dell u2312hm. Maak even een vergelijking omdat die ook een (e-)IPS paneel gebruikt en in de januari gaming systeem BBG stond.
[b]Kid Jansen schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:34:
Een tijdje? :P Voor zover ik weet sinds halverwege 2004 al niet meer, alles wat daarna nog werd verkocht aan CRT's waren restanten.
Nee, ze zijn er recenter mee gestopt, dacht zelf 2007 maar wist het niet zeker dus hield het maar op "een tijdje" ;). Volgens het alwetende wikipedia zijn de trinitrons nog tot en met 2008 gemaakt. Echt concrete informatie met betrekking tot het eind van de CRT is er niet vinden, sommige informatie doet zelfs vermoeden dat ze nog wel gemaakt worden in China. Beetje onduidelijk of ze nu nog echt gemaakt worden of dat ze enkel oude modellen aan het refurbishen zijn.

* Xthemes.us zal er geen traan om laten, zou met een triple setup met CRTs in ieder geval geen verwarming meer nodig hebben..

[ Voor 34% gewijzigd door Xthemes.us op 07-02-2012 21:28 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben aan het overwegen om een Hazro 27 inch monitor te kopen (WC versie) vanwege de prijs-kwaliteit verhouding.

Ik heb nu zelf een 23 inch e-ips van LG en dat bevalt prima, maar hij is net niet 'impossant' genoeg tijdens het gamen / film kijken, simpelweg door de grootte.

De Hazro heeft een S-IPS scherm en een resolutie van 2560x1440 en daar gaat mijn vraag over... Ga ik mezelf in de vingers snijden door me te wagen aan die resolutie?

Filmbestanden van 720p / 1080p moeten dus 'ge-upscaled' gaan worden. Wordt het hierdoor niet een stuk lelijker?
Ik heb een 2500k en een HD 6870. Ik speel nu BF3 met custom settings (textures high, rest medium) en heb zo een prima speelbare framerate van 45-70 fps op 1920x1080. Zal deze game 'onspeelbaar' worden op die hoge resolutie met deze videokaart?
Anders wordt het namelijk wel een erg duur geintje...

Ik browse veel, maar speel daarnaast ook dagelijks een potje BF3 of kijk een serie/film.
Wat is jullie mening hierover? Ga ik er hier door dus op voorruit of misschien toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Stab schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:53:
Ik ben aan het overwegen om een Hazro 27 inch monitor te kopen (WC versie) vanwege de prijs-kwaliteit verhouding.

Ik heb nu zelf een 23 inch e-ips van LG en dat bevalt prima, maar hij is net niet 'impossant' genoeg tijdens het gamen / film kijken, simpelweg door de grootte.

De Hazro heeft een S-IPS scherm en een resolutie van 2560x1440 en daar gaat mijn vraag over... Ga ik mezelf in de vingers snijden door me te wagen aan die resolutie?

Filmbestanden van 720p / 1080p moeten dus 'ge-upscaled' gaan worden. Wordt het hierdoor niet een stuk lelijker?
Ik heb een 2500k en een HD 6870. Ik speel nu BF3 met custom settings (textures high, rest medium) en heb zo een prima speelbare framerate van 45-70 fps op 1920x1080. Zal deze game 'onspeelbaar' worden op die hoge resolutie met deze videokaart?

Ik browse veel, maar speel daarnaast ook dagelijks een potje BF3 of kijk een serie/film.
Wat is jullie mening hierover? Ga ik er hier door dus op voorruit of misschien toch niet?
Als je BF3 op 2560x1440 gaat draaien op een 6870 dan verwacht ik dat het onspeelbaar wordt (behalve als je misschien alles naar low zet). Ik denk dat je bij het kijken van films zwarte balken gaat krijgen. De kwaliteit van de film wordt daardoor niet minder, het kan alleen storend overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Nee, videobestanden zien er echt net zo mooi uit als dat ze altijd doen, je hebt al een een Full HD monitor neem ik aan? 720p kan er als het goed is ook prima uitzien op die monitor, bij 2560x1440 is het niet veel anders. Kwaliteit hangt natuurlijk wel af van je mediaspeler/gebruikte settings.
Dat gaat hem niet worden zonder de settings nog verder terug te schroeven. Het verschil in resolutie is zo groot dat je videokaart bijna 78% harder moet werken, als je nou al de 45fps aantikt dan gaat dat dus niet bijzonder speelbare framerates opleveren. Daarnaast heeft je videokaart 'slechts' 1GB VRAM, bij 2560x1440 wil dat soms nog wel eens limiterend werken.

Uit eigen ervaring met een Hazro HZ27WD moet ik echter zeggen dat er op 1920x1080 ook prima op valt te gamen, alles zag er nog erg strak uit.. alleen dan wordt de scaling wel door m'n monitor verzorgd. De HZ27WC heeft geen scalers dus dan is het aan je videokaart om de game te upscalen, dat zou (in theorie tenminste) een zeker zo mooi beeld moeten geven als dat ik zie.
Stab schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:53:Ik browse veel, maar speel daarnaast ook dagelijks een potje BF3 of kijk een serie/film.
Vond het zelf de stap wel waard, de grafische kracht die nodig is om de resolutie in games aan te drijven is echter wel een nadeel. Zelfs een 2GB 6950 wordt het bij meerdere games te zwaar op de native res. Heb nu zelf uiteindelijk een 7950 aangeschaft om op native res te gamen (ook een desktop moeten kopen :P - zat voorheen te gamen op mijn laptop).

Voor normaal desktop gebruik is de resolutie super, twee applicaties van 1280 pixels breed naast elkaar is altijd leuk en zeker een aanrader. Mijn post geeft je vast niet het sluitende antwoord dat je zoekt maar hopelijk wel de informatie die nodig is om zelf de knoop door te hakken.
Zarrack schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:15:
Als je BF3 op 2560x1440 gaat draaien op een 6870 dan verwacht ik dat het onspeelbaar wordt (behalve als je misschien alles naar low zet). Ik denk dat je bij het kijken van films zwarte balken gaat krijgen. De kwaliteit van de film wordt daardoor niet minder, het kan alleen storend overkomen.
Films krijgen geen zwarte balken, tenminste niet meer dan op elke andere 16:9 monitor zolang je de mediaspeler maar goed instelt. De videokaart is prima in staat om 1920x1080 op te rekken naar 2560x1440. Als er geen sprake is van een videokaart ga je helemaal niks zien, de HZ27WC heeft enkel een dual-link DVI aansluiting. Als je daar iets op aansluit dat geen 2560x1440 resolutie verstuurt (b.v. een blu-ray speler met verloopkabeltje) dan krijg je geheel geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Bedankt Xthemes.

Waar heb jij je monitor gekocht? En wat heb je in totaal betaald? (Verzendkosten? Nog extra belasting?)

In hoeverre is de WD versie 'beter' dan de WC versie? Is het die 100 euro extra waard?

Laatste vraag, op de website van OC zie je de WC versie Glass en de WC versie 'professional'. Is het enige verschil tussen die twee de glasplaat?
Ik heb hem ook liever zonder glasplaat. Op het werk hebben we een Imac 27 inch wat volgens mij hetzelfde paneel gebruikt als de Hazro's, maar dan met glasplaat en dat is verschrikkelijk irritant bij een beetje zonlicht.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik heb mijn monitor bij Overclockers.co.uk vandaan. Aangeschaft tijdens een 'weekend sale' voor £499, inclusief verzendkosten £519.79. Belasting hoef je je trouwens geen zorgen over te maken, je krijg geen import tax of dat soort onzin bij verzendingen tussen landen die onderdeel uitmaken van de EU. De prijs die bij OC UK aan het einde van de bestellijst ziet staan is ook de prijs die je zult moeten betalen.

Overclockers.co.uk heeft zo'n beetje tweewekelijks wel een aanbieding op één van de Hazro's dus als je geen haast hebt is het zeker aan te raden om op te wachten op een aanbieding.

Grote verschillen tussen de HZ27WC en WD zijn, 8bits vs 10 bits (8 bits +RFC) en de aansluitmogelijkheden. De WD komt met vrijwel elke denkbare aansluitingen en scalers terwijl de WC enkel een dual-link DVI aansluiting heeft.. en geen scalers. De WC is dus enkel geschikt voor PC gebruik en op de WD kan je andere apparaten aansluiten. Een ander verschil zit hem in het feit dat de WC versie geen OSD heeft terwijl de WD er wel één heeft. Voor het gebruik dat je omschrijft kan je beter voor de WC versie gaan, de WD biedt geen voordelen en is de meerprijs niet waard.
Enige kleine minpuntje aan de WC wellicht voor jou is als je films afspeelt met HDCP beveiliging, de WC versie ondersteunt dit niet maar daar is prima omheen te werken.
Het kan trouwens zijn dat als je een WC versie uit een nieuwere batch krijgt dat deze wel HDCP ondersteuning biedt. Hazro wil zich er niet officieel over uitlaten omdat ze niet kunnen garanderen dat het er wel op zit maar het kan dus wel als je een beetje geluk hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:29

William/Ax3

We are Starstuff

Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Op volgorde van gebruik:
Gamen (vooral wow/sc2/d3/swotr shooters zo nu en dan)
Internetten/Office werk

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
nee is ter vervanging van huidige samsung 22inch

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
27"

Welke resolutie had je in gedachte?
in ieder geval 1920x1080 hoger mag.

Wat mag het allemaal gaan kosten?
700-800

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
gtx580

Welke aansluitingen zitten daar op?
HDMI, DVI

Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
nee nooit

3d?
Mag hoef niet volgens mij zijn er nog geen ips panelen die 3d zijn voor toch? Heb liever geen tn paneel aangezien de ips modellen een beter beeldkwaliteit geven.

Commentaar
Ik zie veel goede dingen hier staan over de Dell U2711. Ik heb echter geen haast met het aanschaffen en ben eigenlijk benieuwd of er soms in de komende 2-3 maanden nog betere schermen op de markt komen. Verder weet ik ook niet of er nog betere/andere alternatieven nu al te krijgen zijn.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe monitor ,

eerst even wat ik nu heb , dat verduidelijkt ook het waarnaar ik zoek :

Nec Multisync 2170NX bk deze heb ik al jaren met veel plezier en kijk er graag naar .

Waarvoor ik de monitor wil gebruiken ?
voor surfen , foto bewerking en bekijken en af en toe wat spelletjes vooral simulatie en elke dvd s

De afmeting die ik in gedachten heb : is ofwel 24 inch breedbeeld of 27 inch breedbeeld

welke resolutie ? ik heb nu 1600*1200 , een nieuw scherm moet daar ondanks breedbeeld niet voor onder doen , 1920 *1200 lijkt me hier wel goed , voor 27 inch kan het hoger zijn .

de prijs ? wat ik er ongeveer voor kwijt wil , licht ook aan de scherm grootte = 700 a 850 euro ,

aanvulling : de huidige videokaart = msi cyclone 6850 met dvi 2* hdmi en displayport
voorlopig als enige scherm , misschien houd ik de ouder erbij

ik heb zelf al gekeken en rondgezocht en heb de keuze al weten te beperken tot een drietal monitoren :
1 : Nec P241W
2 : Eizo S2433W
3 : Eizo FX2431
extended gamut is niet heel belangrijk , anders zou ik de Nec PA241w ervoor kiezen , die is alleen ook weer duurder.

val alle schermen kan ik wel tests of beoordelingen vinden , maar niet van allemaal bij 1 en dezelfde waardoor vergelijken alsnog moeilijk worden

iemand die hier een tip of idee bij heeft is welkom

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
William/Ax3 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:59:
Ik zie veel goede dingen hier staan over de Dell U2711. Ik heb echter geen haast met het aanschaffen en ben eigenlijk benieuwd of er soms in de komende 2-3 maanden nog betere schermen op de markt komen. Verder weet ik ook niet of er nog betere/andere alternatieven nu al te krijgen zijn.
Vergelijkbare monitoren die dit jaar (welke maand weet ik niet) nog uit zullen komen zijn de ASUS VA278Q en de Lenovo DoubleSight 27in W IPS LCD Monitor TAA 2560x1440. Tenminste ik dacht dat die doublesight een Lenovo product zou zijn, begin nu te twijfelen aangezien doublesight een op zichzelf staand merk lijkt te zijn.. De ASUS zal er in ieder geval komen, of dat ook het wachten waard is, geen flauw idee.

Zoals hierboven al aangegeven kunnen ook de Hazro's erg interessant zijn als je een goede OC UK aanbieding afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 15:38
Momenteel zit ik eraan te denken om de Samsung S27A850D te kopen, echter is het wel mogelijk om huidige en toekomstige spellen vloeiend hier op te spelen met mijn hardware setup, onder de native resolution van 2560x1440?

Q9450 (2,66Ghz)
4Gb DDR3 (1333Mhz)
Sapphire 5970 (2 Gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gaming, Office, basis video en fotobewerking.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) 27 inch
Welke resolutie had je in gedachte? 2560x1440
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) budget van +/- 500 euro.

ik neig persoonlijk voornamelijk naar de U2711, in mijn zoektocht in diverse reviews kom ik telkens op dat type monitor terug.
een IPS paneel icm. voldoende aansluitmogelijkheden en een prijs van iets over de 500 euro spreken mij enorm aan. (zeker als je ziet wat de prijs tot een jaar geleden nog was)
maar ik laat mij graag adviseren, vandaar ook deze post :)

ter info: de grafische kaart die 't allemaal moet gaan bolwerken is een Radeon HD6950, die momenteel de functionaliteit heeft van een 6970 dmv. een unlock die mogelijk was bij dat type kaart.
de kaart lijkt mij stevig genoeg om op 2560x1440 te kunnen gamen, zie ook reviews: HD 6950 en HD 6970: nieuw high-end duo van AMD waar ie een U3011 tevreden moest stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor office, internet, foto- en videobewerking is die resolutie van 2560x1440 echt heerlijk. Voor gamen is die resolutie minder handig, want om op native te spelen zal je wel vrij vaak je videokaart moeten upgraden als je ook actuele games wil spelen.

Wat ook een nadeel is met games is dat die vaak niet color aware zijn (houden geen rekening met de ICC profielen van een kalibratie), waardoor kleuren oververzadigd zullen worden weergegeven. Tenzij de ICC profielen systeembreed worden geforceerd door een calibration loader (meeste kalibratie oplossingen gebruiken wel zo'n programmaatje, want die van Windows zelf is simpelweg kut).

Als laatste kan je met sneller racespellen en shooters last hebben van de inputlag, maar dat valt denk ik wel mee.

Aantallen voordelen van de U2711 ten opzichte van andere 27" 2560x1440 schermen zijn de garantie, de grote diversiteit aan aansluitmogelijkheden en natuurlijk de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Kid Jansen schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:13:
Voor office, internet, foto- en videobewerking is die resolutie van 2560x1440 echt heerlijk. Voor gamen is die resolutie minder handig, want om op native te spelen zal je wel vrij vaak je videokaart moeten upgraden als je ook actuele games wil spelen.
daar ben ik mij van bewust, ik upgrade de videokaart ongeveer 1x in de anderhalf a 2 jaar.. beetje afhankelijk van de ontwikkelingen in de markt natuurlijk.. evenals met de rest van de pc die hier evenredig mee loopt.
Wat ook een nadeel is met games is dat die vaak niet color aware zijn (houden geen rekening met de ICC profielen van een kalibratie), waardoor kleuren oververzadigd zullen worden weergegeven. Tenzij de ICC profielen systeembreed worden geforceerd door een calibration loader (meeste kalibratie oplossingen gebruiken wel zo'n programmaatje, want die van Windows zelf is simpelweg kut).
op het moment dat ik de monitor heb ga ik daar eens wat mee spelen :)
Als laatste kan je met sneller racespellen en shooters last hebben van de inputlag, maar dat valt denk ik wel mee.
dat is iets wat ik proefondervinderlijk moet vaststellen.. voornamelijk draai ik spellen zoals de DiRT serie, GTAIV en zo af en toe een shooter..
Aantallen voordelen van de U2711 ten opzichte van andere 27" 2560x1440 schermen zijn de garantie, de grote diversiteit aan aansluitmogelijkheden en natuurlijk de prijs.
ja, ik lees daar verschillende verhalen over.. ik wil evt. die U2711 bij komplett halen, en als ik het Dell topic erop nasla lees ik diverse verhalen dat het nogal uitmaakt waar ie dus is aangeschaft.. gekocht bij Dell = 3 jaar premium garantie, gekocht bij een andere retailer is bij garantie die retailer benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is laatste is vooral van toepassing bij U2410 en lager. De U2711 en U3011 hebben een zogenaamde servicetag en dat is voor zover ik weet genoeg om direct bij Dell aan te kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
shameete schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:49:
ter info: de grafische kaart die 't allemaal moet gaan bolwerken is een Radeon HD6950, die momenteel de functionaliteit heeft van een 6970 dmv. een unlock die mogelijk was bij dat type kaart.
de kaart lijkt mij stevig genoeg om op 2560x1440 te kunnen gamen, zie ook reviews: HD 6950 en HD 6970: nieuw high-end duo van AMD waar ie een U3011 tevreden moest stellen ;)
Zoek vooral naar benchmarks van de games die je zelf interessant vind, ik had namelijk hetzelfde idee maar heb de 6950 weer teruggestuurd en vervangen door een 7950. Toen Skyrim zichzelf op high in plaats van configureerde terwijl mijn laptop het al op high wist te doen (well op Full HD) toen had ik echt zoiets van.. dat is mij niet goed genoeg. De Witcher II moest ik ook verder terugschroeven dan ik had verwacht.

De 7950 weet me wel te bekoren, maar goed dat mag ook wel voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordeel van één keer in de anderhalf à twee jaar upgraden van je videokaart is wel dat je dan vaak nog wel een vrij redelijk bedrag terug kan krijgen voor je oude kaart. Een high-end kaart van twee jaar oud is voor de meeste mensen (1920x1080) namelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:24:
Voordeel van één keer in de anderhalf à twee jaar upgraden van je videokaart is wel dat je dan vaak nog wel een vrij redelijk bedrag terug kan krijgen voor je oude kaart. Een high-end kaart van twee jaar oud is voor de meeste mensen (1920x1080) namelijk zat.
Je schrijft desondanks wel een klein vermogen af op dergelijke kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
tja, wat ik al zei.. ik moet het gewoon even uitproberen.. een andere kaart kopen is immers altijd nog mogelijk.

ik heb de kaart nu een jaar en nog nét ff te jong om er afscheid van te nemen.
dan zou ik eerder overwegen om een 2e kaart tweedehands erbij te zetten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Wat we van je willen weten:

•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Vooral voor Games / en een beetje standaard gebruik.

•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
21,5" / 22"
•Welke resolutie had je in gedachte?
1920 x1080
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
max € 150

Aanvullende vragen
•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?◦Welke aansluitingen zitten daar op?
Ati Radeon HD 5750/ 1GB met 1x VGA en 1x DVI aansluiting

◦Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
DVI poort
◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Is niet de bedoeling ( voorlopig :P )

◦Monitor als TV gebruiken
■Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee, dan sluit ik mijn pc aan op mijn 32"TV, maar als ik alleen ben kijk ik soms een film op mijn monitor van de PC.
■Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee

•Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Nee , Tenzij je dat hebt voor max € 150.. :p

•Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Glossy
•Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Nee
•Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Nee
•Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
Nee
•Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Nee
•Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten
Zwart

Ik hoor graag wat voor monitor jullie mij aanbevelen :)
alvast heel erg bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 23:12
QuerulouS schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:41:
[...]

[...]

Vandaag weer contact opgenomen met Dell over de U2312HM en hen ook foto's opgestuurd.

Geen garantie, dus helaas.

Maar opzich geen probleem omdat die pixel niet direct in het zicht is.

Maar al met al, een fijn monitooortje :)
Recent heb ik mogen vernemen van de firma 4Launch, dat de monitor toch wel zou worden aangeboden aan Dell.
Dus ik heb hem ruim een week geleden terug gestuurd, 4Launch hebben hem in ontvangt genomen en ik word binnen 2 weken weer op de hoogte gesteld van hoe of wat..

nou ik ben benieuwd, houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
bulletrene schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:36:
21,5" / 22"
max € 150
DVI poort
Glossy
Zwart
Glossy is iets wat je (helaas!) weinig ziet bij desktop monitoren en wat vaak ook niet eens vermeld wordt in zowel specificaties als reviews.

Op pagina 58 is echter wel iemand die een pricewatch: HP x2301 heeft aangeschaft en er tevreden over is. Iets groter en duurder dan gevraagd, dus of de ruimte er voor is (in je budget en op je bureau) is natuurlijk maar de vraag. Dit is echter wel de enige glossy monitor die ik zo weet die enigszins in de buurt van je budget komt. Je kan proberen bij prad.de een monitor te vinden die aan je eisen voldoet, maar volgens mij zijn het allemaal invoerfouten. De paar die ik zo 1,2,3 heb nagetrokken zijn of niet langer te koop of hebben een matte scherm (invoerfout vast door verwarring met glossy bezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Het zou eventueel ook mat mogen zijn, maar Glossy was wel mooi geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
bulletrene schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:40:
Het zou eventueel ook mat mogen zijn, maar Glossy was wel mooi geweest :P
In dat geval zou ik zeggen, kijk naar de pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1. Buurman hardware.info heeft deze een Silver Award toegekend waarbij de pluspunten op jouw gebruik aansluiten. Valt ook nog eens binnen je budget bij een flink aantal webshops dus waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Ik kwam zojuist de volgende monitor tegen:

BenQ EW2730V

Vrij nieuw model. Geen IPS, maar PVA. Schijnt erg mooie kleuren en contrast te hebben. Resolutie is 1920x1080, 27 inch.

Het voordeel van die monitor zou zijn dat ik gewoon kan blijven gamen zoals ik nu doe en mijn videokaart niet hoef te upgraden. Daarbij waarschijnlijk mooiere kleuren en natuurlijk een groter scherm.

Ik heb alleen nog niet zo veel kunnen lezen over de ghosting / reponse time. Die is volgens de specs net zo hoog als mijn monitor nu (8 ms) waar ik geen ghosting op zie, maar die specs zijn natuurlijk nooit echt accuraat.

Heeft iemand ervaring met deze monitor?
En vinden jullie 1920x1080 op 27 inch nog 'mooi'? Gaat alles er onscherp uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Zal per persoon verschillen hoe erg ze de ghosting ervaren en van de 27" variant is zo goed als niets te vinden. De BenQ EW2430 is iets meer over te vinden en die zet neem ik aan vergelijkbare resultaten neer, het is bij die monitor wel overwegend positief wat je er over leest maar er zijn ook zeker mensen die de monitor weer hebben teruggebracht wegens teveel ghosting.
Dat lijkt me dan ook de beste manier om er achter te komen, simpelweg bestellen en proberen. Bevalt het niet dan kost het je 7-8 euro om het terug te sturen maar dan weet je het tenminste.

[ Voor 3% gewijzigd door Xthemes.us op 12-02-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Xthemes.us schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:34:
[...]

In dat geval zou ik zeggen, kijk naar de pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1. Buurman hardware.info heeft deze een Silver Award toegekend waarbij de pluspunten op jouw gebruik aansluiten. Valt ook nog eens binnen je budget bij een flink aantal webshops dus waarom niet :)
Nog bedankt voor je reactie !

Het is uiteindelijk de PHILIPS V-line 236V3LSB/00 geworden van € 129,-
Heb hem nu een avondje in gebruik en ben er tot nog toe erg tevreden over ! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
Hey tweakers,

Een jaar geleden kreeg ik naast mijn mirai 19'' bakkie een LG 19'' Flatron w1934s te staan. Nu heb ik dus een dual monitor setup en dit bevalt mij prima. Nu is mijn Mirai al een behoorlijk oud bakkie en is hij nu zijn laatste uurtjes aan het draaien :'( , het scherm lijkt de contrast waarde op 0 te zetten en de achtergrondverlichting knippert dus ben ik opzoek naar een nieuw scherm. Daarvoor ben ik jullie hulp nodig.

Eisen
Eigenlijk moet mijn nieuwe scherm mijn hoofdscherm worden en gaat er veel op geïnternet worden en als 15 jarige speel ik ook zeker games. Mijn games zijn voornamelijk racegames dus reactietijd e.d. maakt mij allemaal niet zoveel uit. Ik wil er later misschien ook een digitale TV kastje aanhangen en mogelijk nog iets van een gameconsole/ander device wat beeld wil uitzenden :P

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
20'' tot max 21.5'' leek mij een mooi schermdiagonaal. Ik zit gemiddeld ongeveer 55 centimeter van m'n scherm af dus dacht ik dat ik maar een niet al te groot scherm moest nemen(correct me if i'm wrong)

Als resolutie wil ik graag een full-HD scherm. Mijn afmetingen zijn niet groot maar ik zit er ook zeker niet ver van af

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Het budget is niet enorm hoog dus ik zou het graag rond de €120 willen houden en maximaal €150.

De videokaart
: Club3D nVidia geforce 9600GT (ook niet nieuw maar voldoet prima)
1e scherm(werkt nog goed): LG Flatron w1934S (1440x900)
2e scherm(draait z'n laatste uurtjes): Mirai 19'' bak
Vereiste aansluitingen: HDMI, Dvi-D in ieder geval en een extra aansluiting is altijd een pluspunt!
Ook moet de kleur zwart zijn :o (lekker belangrijk)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Zie het advies aan bulletrene hierboven, de pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1
Er zijn wel monitoren voor iets minder te vinden maar dan ga je er wel qua contrast, reactietijd of aansluitmogelijkheden op achter uit en het verschil is veelal nog geen twee tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Joeri369 , Je hebt nu dezelfde monitor staan als mijn oude. Namelijk de LG Flatron W1934S.
Het advies van Xthemes.us is een goede monitor als je een upgrade wil hebben!
Ik heb zelf uiteindelijk een andere gekozen omdat mijn budget gewoon niet groot was, maar mocht je er het geld voor hebben zou je de liyama kunnen kopen.

De monitor die ik zelf uiteindelijk heb gekocht kost nu € 139 bij de Mediamarkt. ( afgelopen week € 129.. ) en is een 23" Full HD monitor waar ik zelf zeer tevreden over ben. het gaat dan over de PHILIPS V-line 236V3LSB/00.

Hopelijk kom je er een beetje uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
Hey,

Allereerst bedankt voor het antwoord!
Die liyama had ik inderdaad zelf ook al in de pricewatch gezien en leek mij ook al een mooie monitor. Als ik dingen koop wil ik wel graag een paar jaar mee kunnen doen dus mag het best wel wat kosten. De liyama is ook bij een (voor mij) bekende winkel te koop dus dat is ook weer een pluspunt!

@bulletrene: ik ben nog tevreden over de LG maar m'n 2e scherm is nu aan vervanging toe dus wordt de LG het 2e scherm ;)

Jullie horen mijn bevindingen nog, als er nog suggesties zijn sta ik daar altijd voor open.
Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Voor zover mij bekend is kun je zeker een aantal jaren vooruit met een liyama monitor !:)
Een collega van mij is heel erg te spreken over liyama , nooit problemen mee gehad namelijk en hij heeft zelfs nog een oude CRT monitor van liyama :P die werkt nog steeds !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
hallo, ik ben op zoek naar monitor want mijne is kapot gegaan ik heb hem snel nodig dus kunnen jullie me snel helpen

wat doe ik met mijn monitor en wat wil ik?
ik ben een gamer die graag CS:S of COD4 op best wel hoog niveau speelt dus ik wil een snelle reactie tijd
een goeie kijk hoek want kijk er ook soms film op (afstand ongeveer 3 meter)
Full HD
23 of 24 inch.
HDMI aansluiting.
en budget licht tot de 200 euro

Ik heb een GTX 560 TI van MSI als videokaart.

graag snelle hulp want wil graag vandaag halen alvast bedankt! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Pietertjeeuh op 15-02-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
misschien is deze monitor iets voor je?

HP2311x Tweakers Pricewatch

Deze monitor heeft :

Full HD
23 inch.
VGA/DVI/HDMI aansluiting.
Prijs is onder de € 200

En er zit vast wel een winkel tussen die in de buurt zit bij je, zodat je hem vandaag nog kunt halen/bestellen.

[ Voor 40% gewijzigd door bulletrene op 15-02-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 13:31
Sapphire 6970 2 GB
Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI/HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
DVI
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee, misschien eentje extra.
95% gamen op hoog niveau, en internetten.
Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
Hoe sneller hoe beter.
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?
Hoeft geen 3D maar mag zo snel mogelijk.
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
minder dan 16 ms.

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Misschien, optie hou ik graag over.
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee (PC gaming FTW :+ )
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
nee
nee

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Niet echt.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hoogte verstelbaar is wel zo aangenaam.
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Nee
Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
Nee
Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Nee

Max Budget :
max. €200 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Rendiertje op 15-02-2012 16:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
120Hz gaat het helaas niet worden met dat budget, dan zul je minstens een kwart extra moeten uitgeven dus dan belanden we aan bij de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 die je hier wel vaker ziet langskomen.
Het is wel een TN-paneel dus als je met meerdere mensen naar het scherm gaat kijken kunnen de kijkhoeken tegenvallen, in dat geval ben je beter after met een IPS paneel zoals in de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM. De Dell is dan wel weer een tikje trager en aan je verhaaltje hierboven te zien ben je een fanatieke gamer.
Als je je in afvraagt wat in godsnaam IPS en TN-panelen zijn, je huidige monitor maakt waarschijnlijk ook gebruik van een tn-paneel. Dit is vooral goed te zien als je er van onderen tegen aankijkt en het scherm een stuk donkerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 13:31
Dus toch de Liyama E2473HDS-B1, heb hem al vaak voorbij zien komen maar wou toch nog even advies hier vragen..

Hartelijk dank voor u hulp en tijd!

• Tirinium
Bump:(Schoot er tussen door denk ik.)

Momenteel zit ik eraan te denken om de Samsung S27A850D te kopen, echter is het wel mogelijk om huidige en toekomstige spellen vloeiend hier op te spelen met mijn hardware setup, onder de native resolution van 2560x1440?

Q9450 (2,66Ghz)
4Gb DDR3 (1333Mhz)
Sapphire 5970 (2 Gb)

• Stab
Ik zit zelf ook te twijfelen om een 1440p monitor aan te schaffen omdat het er gewoon prachtig uit ziet... Mijn HD 6870 gaat echter BF3 niet trekken op die resolutie.

Ik zou heel graag willen zien met eigen ogen hoe BF3 er uit ziet op 1920x1080 op een 2540x1440 monitor. Dan kan ik het vergelijken met hoe het er nu op mijn eigen monitor uitziet (23 inch 1080p e-ips) en de knoop doorhakken...

Videokaart upgraden is namelijk voorlopig nog geen optie...

Weet iemand waar ik dit kan bekijken? Of kan iemand even voor mij wat screenshots maken?

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 13:52
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Vooral voor Games en standaard gebruik en soms een film.
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24 inch and up
•Welke resolutie had je in gedachte?
1920 x1200
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
max € 400(kan wat hoger uitvallen als het het echt waard is)

Aanvullende vragen
•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?◦Welke aansluitingen zitten daar op?
XFX Radeon 6950 XXX edition 2 GB. DVI/HDMI

◦Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
DVI
◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Op het moment niet, misschien in de toekomst

◦Monitor als TV gebruiken
■Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee.
■Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee

•Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Nee.

•Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Nope
•Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hoogte verstelbaar is een must.
•Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Nee
•Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
Nee
•Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Nee
•Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten
Zwart

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 23:12
QuerulouS schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Recent heb ik mogen vernemen van de firma 4Launch, dat de monitor toch wel zou worden aangeboden aan Dell.
Dus ik heb hem ruim een week geleden terug gestuurd, 4Launch hebben hem in ontvangt genomen en ik word binnen 2 weken weer op de hoogte gesteld van hoe of wat..

nou ik ben benieuwd, houd jullie op de hoogte!
Ik weet niet of jullie het nog boeiend vinden :O maar ik heb gister een Refurbished model gekregen.
Alles werkt goed, alleen ze hebben niet de snoeren etc erbij geleverd.. Dus daar moet ik nog ff op wachten.

Goed werk dus van 4Launch en Dell.. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Tirinium schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:09:
Je vraag naar videokaart performance in een monitor topic. De reden dat er een bump nodig is waarschijnlijk omdat je de vraag in het verkeerde topic stelt. Ik heb bijvoorbeeld geen flauw idee hoe een 5970 presteert, ik weet alleen dat ik een 6950 het net-niet vond en dat het met een 7950 prima te doen is.
Als je de vraag in [BBG aanschaf] Videokaarten stelt krijg je vast een nuttigere reactie.
Stab schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:05:
Weet iemand waar ik dit kan bekijken? Of kan iemand even voor mij wat screenshots maken?
Ik dacht dat doe ik wel even, maar dat valt tegen.. krijg het niet voor elkaar om de videokaart het werk te laten verrichten. Heb mijn monitor op 1:1 pixelmapping gezet en bij Catelyst Control Center "My digital flat panels" de "Enable GPU scaling" optie aangevinkt.
Als ik dan skyrim opstart met een 1920x1080 resolutie dan drijft die gewoon in het midden, de GPU upscaling doet dus niks. Wellicht dat de setting enkel werkt als de drivers weten dat je scherm geen scalers heeft (mijn Hazro HZ27WD heeft die dus wel).
Van de scalers van het scherm zelf kan ik ook geen screenshot maken aangezien het signaal dat over het kabeltje gaat en dan ook op de screenshot gaat uiteraard nog gewoon 1920x1080 is.
kidh0tsh0t schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:57:
Vooral voor Games en standaard gebruik en soms een film.
24 inch and up
1920 x1200
max € 400(kan wat hoger uitvallen als het het echt waard is)
DVI/HDMI
Hoogte verstelbaar is een must.
Zwart
Met je in hoogte verstelbaar eis in combinatie met de gewenste resolutie dan is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M die wordt aangeraden in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012 bij het high-end gamesysteem een voor de hand liggende keuze.
Het enige mogelijk nadeel er aan is dat het IPS paneel een tikkeltje trager is de met de kleurovergangen dan TN-panelen. Dit geeft in theorie (en ook meetbaar) iets meer ghosting dan sommige tn-panelen maar de mensen die zich hier ook daadwerkelijk in de praktijk aan ergeren of het überhaupt zien zijn dun gezaaid.
Voor de rest biedt de monitor eigenlijk enkel voordelen en voldoet aan al je eisen.
De alternatieven die je waarschijnlijk zelf ook al hebt gevonden hebben zeker ook nadelen.

De pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW heb ik zelf en wil ik niemand aanraden. Gezien de hoeveelheid webshops die maar blijft afnemen lijkt deze ook de markt uit te gaan.
Over zijn opvolger (aanname, Samsung heeft er zelf niks over gezegd) de pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart) is zo goed als niets te vinden. Het schrale beetje dat ik er wel over heb gevonden (user review) was vrij negatief.
De pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart) is onlangs aardig in prijs gezakt moet ik zeggen en één van de interessantere monitoren.
De rest van de monitoren ben ik niet mee bekend, is vergelijkbaar met de Dell maar heeft een hoger prijskaartje of heeft andere nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

ik draai op full hd, maar ik had een foutje gemaakt door in windows 7 mijn lettertype en icoontjes te vergroten wat zeer nadelig is voor je beeldkwaliteit. nu heb ik alles weer op 100 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
Xthemes.us schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:53:

Je vraag naar videokaart performance in een monitor topic. De reden dat er een bump nodig is waarschijnlijk omdat je de vraag in het verkeerde topic stelt. Ik heb bijvoorbeeld geen flauw idee hoe een 5970 presteert, ik weet alleen dat ik een 6950 het net-niet vond en dat het met een 7950 prima te doen is.
Als je de vraag in [BBG aanschaf] Videokaarten stelt krijg je vast een nuttigere reactie.
Eigenlijk was dit een vervolg op een eerdere post van mij in dit topic. De vraag op zichzelf is wel belangrijk denk ik niet iedereen houd er volgens mij rekening mee dat een hogere resolutie ook meer rekenkracht van de video kaart nodig heeft en wat dat doet voor je games. Ik heb het op internet wel naar een antwoord op deze vraag gezocht, maar een eenduidig antwoord heb ik tot op heden niet kunnen vinden.
De meeste sites spreken slecht over resoluties van 1920x1080 of 1920x1200, maar niet hoger. Aangezien dit topic gaat over de keuze van een monitor is het denk ik ook wel eens goed om te kijken wat voor hardware er nu precies nodig is om vloeiend te draaien onder bepaalde resoluties. Zeker aangezien een groot deel van de vragen toch over gaming monitoren gaat.

Daarop volgende gelijk nog een vraag hoe goed downscaled the 27A850 naar lagere resoluties zonder verlies aan scherpte / beeldkwaliteit en snelheid?

[ Voor 5% gewijzigd door Tirinium op 17-02-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 11:14

Maken van 3d-visualisaties, webdesign, programmeren en in de vrije tijd eens een spelletje

Ronde de 22" (gezien mijn budget)

1680x1050 of 1920x1200, mijn voorkeur gaat sterk uit naar 16:10

max +/- € 200

geforce 550ti. Wil hem als enigste scherm aansluiten met DVI.

Met welke programma's werk je? (alles wat onder foto-/videobewerking, DCC en CAD valt)

Skechtup, kerkythea, blender, cryengine, lumion etc

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)

Iniedergeval moet het een mat scherm zijn

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)

Het zou fijn zijn om hem in hoogte te kunnen verstellen maar ik kan hem ook wel op een verhoging zetten om geld te besparen.

Bij het uitzoeken van een nieuwe pc dacht ik dat het scherm wel zo uitgezocht zou zijn maar tot mijn schrik zag ik dat het heel moeilijk is om een fatsoenlijk 16:10 scherm te vinden. Eerst viel mijn oog op dit scherm http://tweakers.net/pricewatch/296917/asus-vk222he.html maar daar vond ik later niet erg positieve reviews van. Ik heb een tijd gezocht naar alternatieven maar die zijn vaak slecht leverbaar en meestal kan ik er ook geen reviews of iets dergelijks van vinden. Is het in mijn situatie nog mogelijk om een fatsoenlijke 16:10 monitor te vinden, of moet ik toch echt over op een breed full-hd gedrocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Onmogelijk? Nee, maar zoals in de pricewatch te zien is ligt het merendeel van de 1920x1200 monitoren buiten je budget. Enkel de allergoedkoopste, de Samsung 2443bw valt er net binnen maar dat vind ik niet echt een aanrader en als je de shopsurvey ratings erbij pakt dan heb je voor de prijs van een 4+ sterren shop ook bijna een pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M. Zit er nog ~20% rek in je budget? Dan heb je aan de u2412m namelijk een goede.

Ik ben zelf ook geen 16:9 fan, maar waarom zou je 1680x1050 boven 1920x1080 verkiezen? Dan ga je er zelfs in verticale pixels op achteruit. Bij 1920x1080 is er erg veel keuze en dan zou een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM mooi op je gebruik aansluiten. Valt ruim binnen je budget, is in hoogte verstelbaar, matte en voorzien van dvi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:08
Xthemes.us schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:42:
Ik ben zelf ook geen 16:9 fan, maar waarom zou je 1680x1050 boven 1920x1080 verkiezen?
Het gaat toch niet altijd om het aantal pixels?, belangrijker vind ik de veel aangenamere beeldverhouding van een 16:10 scherm.

Zelf heb ik hier een 16:10 LG227WT (1680x1050) en een 16:9 M227DP (1920x1080) naast elkaar staan.
De 16:9 monitor is leuk voor mijn DVB-TV kaartje maar voor normaal gebruik prefereer ik toch echt het 16:10 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me nou afvraag is komen de nieuwe resoluties van de TV flatscreens af of is het toch de pc monitor waarbij de nieuwste resoluties het eerst op verschijnen?
Ik vraag me ook af of je nu echt display port nodig hebt om de nieuwe resoluties te gaan draaien boven full hd. Ikzelf heb wel al een videokaart met displayport. Met de nieuwste hdmi kabel versie kun je toch ook prima de nieuwste resolutie aan? Of dan moet je videokaart ook de nieuwste hdmi versie hebben.

Het 1 en het ander is wel moeilijk te vinden op internet dat intro stukje over monitors op tweakers was ook wel het beste wat ik nog kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De resoluties verschijnen eerst op TV-schermen. Er zijn al meerdere fabrikanten die hebben aangekondigd dit jaar met een 4k resolutie tv te willen komen, over monitoren heb ik nog niks gehoord of gezien.

Als je die resolutie over HDMI wil doet heb je een AMD Radeon 7970, 7950, 7770 of 7750 nodig. Alle andere videokkaarten die er op het moment op de markt zijn doen het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 13:52
Xthemes.us schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:53:

[...]

Met je in hoogte verstelbaar eis in combinatie met de gewenste resolutie dan is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M die wordt aangeraden in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012 bij het high-end gamesysteem een voor de hand liggende keuze.
Het enige mogelijk nadeel er aan is dat het IPS paneel een tikkeltje trager is de met de kleurovergangen dan TN-panelen. Dit geeft in theorie (en ook meetbaar) iets meer ghosting dan sommige tn-panelen maar de mensen die zich hier ook daadwerkelijk in de praktijk aan ergeren of het überhaupt zien zijn dun gezaaid.
Voor de rest biedt de monitor eigenlijk enkel voordelen en voldoet aan al je eisen.
De alternatieven die je waarschijnlijk zelf ook al hebt gevonden hebben zeker ook nadelen.

De pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW heb ik zelf en wil ik niemand aanraden. Gezien de hoeveelheid webshops die maar blijft afnemen lijkt deze ook de markt uit te gaan.
Over zijn opvolger (aanname, Samsung heeft er zelf niks over gezegd) de pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart) is zo goed als niets te vinden. Het schrale beetje dat ik er wel over heb gevonden (user review) was vrij negatief.
De pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart) is onlangs aardig in prijs gezakt moet ik zeggen en één van de interessantere monitoren.
De rest van de monitoren ben ik niet mee bekend, is vergelijkbaar met de Dell maar heeft een hoger prijskaartje of heeft andere nadelen.
En als de eis voor de verstelbare hoogte wegvalt, zijn er dan nog andere betere modellen die er zijn dan de dell of is dit verschil te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xthemes.us schreef op zondag 19 februari 2012 @ 01:56:
De resoluties verschijnen eerst op TV-schermen. Er zijn al meerdere fabrikanten die hebben aangekondigd dit jaar met een 4k resolutie tv te willen komen, over monitoren heb ik nog niks gehoord of gezien.

Als je die resolutie over HDMI wil doet heb je een AMD Radeon 7970, 7950, 7770 of 7750 nodig. Alle andere videokkaarten die er op het moment op de markt zijn doen het namelijk niet.
ik heb een amd readeon hd 6800 his. Dat zou dus betekenen dat ik eerst om een nieuwe videokaart moet voordat ik resoluties aankan groter dan full hd. + een andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 11:14
Xthemes.us schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:42:
Onmogelijk? Nee, maar zoals in de pricewatch te zien is ligt het merendeel van de 1920x1200 monitoren buiten je budget. Enkel de allergoedkoopste, de Samsung 2443bw valt er net binnen maar dat vind ik niet echt een aanrader en als je de shopsurvey ratings erbij pakt dan heb je voor de prijs van een 4+ sterren shop ook bijna een pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M. Zit er nog ~20% rek in je budget? Dan heb je aan de u2412m namelijk een goede.

Ik ben zelf ook geen 16:9 fan, maar waarom zou je 1680x1050 boven 1920x1080 verkiezen? Dan ga je er zelfs in verticale pixels op achteruit. Bij 1920x1080 is er erg veel keuze en dan zou een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM mooi op je gebruik aansluiten. Valt ruim binnen je budget, is in hoogte verstelbaar, matte en voorzien van dvi aansluiting.
Bedankt, ik zal die Dell overwegen. Gezien het doel waar ik het scherm voor wil gebruiken is een goed scherm natuurlijk belangrijk. Is dat scherm kwa kwaliteit ook beter als dat 16:9 scherm van Dell?

Misschien ben ik gewoon koppig maar ik vind inderdaad de beelverhouding 16:10 veel fijner op één of andere manier. Ik heb zowel achter een 1680:1050 gewerkt en een full-hd scherm en vond de eerste toch fijner ondanks de lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Anoniem: 378118 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:02:
ik heb een amd readeon hd 6800 his. Dat zou dus betekenen dat ik eerst om een nieuwe videokaart moet voordat ik resoluties aankan groter dan full hd. + een andere monitor.
Enkel als je het over HDMI wil ;)
De monitoren die nu op de markt zijn met een resolutie hoger dan 1920x1200 hebben een displayport en/of dual-link DVI poort.
Hetzelfde geldt trouwens voor 120Hz schermen, die vereisen in combinatie met 1920x1080 resolutie ook displayport of dual-link DVI
DarkLoki schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:07:
Is dat scherm kwa kwaliteit ook beter als dat 16:9 scherm van Dell?
Volgens de tftcentral.co.uk u2312hm review heeft zijn iets grotere broertje een iets hogere contrast ratio en dan inderdaad ook betere beeldkwaliteit. Voor de rest zijn het erg vergelijkbare schermen.

Ook enigszins relevant voor jou, maar eigenlijk omdat het me wel een leuke aanvulling op dit topic leek.. een filmpje die ik vandaag op youtube zag staan, IPS vs TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek om een nieuwe 24" monitor aan te schaffen die hoofdzakelijk om te gamen gebruikt zal worden.

Gamen, voornamelijk FPS. Uiteraard ook voor intenet, office, enz. Geen films.

24"

1920x1080 of 1920x1200, maakt niet uit

Tot 300 euro, eventueel 350.

GTX 285 maar van plan te upgraden.

Neen

Matte

Commentaar

Aanvankelijk had ik de Iiyama B2475HDS op het oog, totdat ik hoorde van problemen met de overdrive. De B2473HDS lijkt me een goed alternatief, al is de contrastverhouding niet echt hoog en lijken er ook problemen van reverse ghosting te zijn. Toch wordt deze monitor aanbevolen dus lijken de problemen wel mee te vallen?
Een paar maanden geleden dacht ik ook aan een oudere versie, de B2409HDS, maar ik weet niet hoe die presteert. Verder raadde iemand me de Samsung S24A450BW aan, maar de weinige reviews die ik kan vinden zijn niet echt lovend.
De BenQ 2410T was me aanvankelijk te duur maar als het verschil met pakweg de Iiyama's de moeite waard is dan ga ik misschien toch voor BenQ.

Benieuwd wat jullie me aanraden en of de B2473HDS dan toch de moeite waard is! Of misschien toch de BenQ 2410 of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-07 21:12
Ik ben eruit.
Ik heb de LG Flatron M227WDP gekocht.

Klein beetje backlight bleeding, maar het is helemaal niet zo erg, je let er niet zo op.

Zeer tevreden mee, alleen jammer dat tweakers deze niet op hun website heb staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Davken schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:35:
Benieuwd wat jullie me aanraden en of de B2473HDS dan toch de moeite waard is! Of misschien toch de BenQ 2410 of iets anders?
De BenQ XL2410T heeft ondertussen een opvolger, de pricewatch: BenQ XL2420T. En ja, die is nog duurder, net buiten je budget zelfs maar pakt wel de zwakke punten van zijn voorganger aan en is de meerprijs dan ook wel waard.

Ik zou dus zeggen als je 120Hz en 24" wil, doe het dan goed of doe het niet. Als het goed is heeft pcmonitors.org binnenkort een review van de xl2420T met neem ik aan daarbij een vergelijking met zijn voorganger. Als je daar niet op wil wachten staat er wel vrij veel informatie over op het overclockers.co.uk forum -> xl2420t topic, PCM2 is de auteur van de reviews op pcmonitors.org.
De BenQ's maken voor de 3D optie gebruik van NVIDIA's 3D vision - als je 3D als extraatje ziet bij de aankoop van een nieuwe videokaart dus wel handig om te weten

Als het ook een inchje minder mag zijn dan zijn er ook 120Hz 23" modellen die binnen je budget vallen, maar de aanrader (Samsung S23A750D) is wel een glossy model. Geld trouwens ook voor de 23" ASUS, dan hou je volgens mij enkel nog een Acer als matte over maar dat is niet echt een aanrader.
Bovenstaande 3D opmerking geld hier andersom, bij de Samsung heb je een AMD kaart nodig - alhoewel de monitoren ook 2D naar 3D kunnen (proberen) om te zetten wat videokaart onafhankelijk is

Als je 120Hz even links laat liggen dan is de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 inderdaad de aanrader. Ze hebben bij HWI er meerdere mensen naar laten kijken waar geen van allen (bij een normale kijkhoek) de reverse ghosting heeft kunnen waarnemen met het blote oog.
Kindafunny schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:28:
Ik ben eruit.
Ik heb de LG Flatron M227WDP gekocht.

Klein beetje backlight bleeding, maar het is helemaal niet zo erg, je let er niet zo op.

Zeer tevreden mee, alleen jammer dat tweakers deze niet op hun website heb staan. :P
Hij staat wel in de pricewatch maar onder televisies en als inactief. Laatste prijsvermelding 12 september 2011, ziet er dus naar uit dat je een EOL model hebt gekocht. Dat hoeft natuurlijk niet direct negatief te zijn maar ik vermijd het zelf wel altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 21-02-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Xthemes.us schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:52:
De BenQ XL2410T heeft ondertussen een opvolger, de pricewatch: BenQ XL2420T. En ja, die is nog duurder, net buiten je budget zelfs maar pakt wel de zwakke punten van zijn voorganger aan en is de meerprijs dan ook wel waard.

Als je 120Hz even links laat liggen dan is de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 inderdaad de aanrader. Ze hebben bij HWI er meerdere mensen naar laten kijken waar geen van allen (bij een normale kijkhoek) de reverse ghosting heeft kunnen waarnemen met het blote oog.
De BenQ XL2420T vind ik net iets te duur. Bovendien woon ik in Frankrijk waar dit model duurder geprijsd staat, en de winkel waar ik die kan kopen waarschuwde voor maandenlange wachttijden indien er een probleem is (weet wel niet of het aan die winkel ligt of iets met BenQ te maken heeft).

Ik heb de review op HWI gelezen en de Iiyama E2473HDS-B1 lijkt me een prima keuze, alleen jammer dat die niet in de hoogte verstelbaar is. Ik denk dat het deze wordt, of misschien alsnog de oudere BenQ XL2410T (moet ik eerst wat meer over lezen). Als ik mijn voorkeur voor een mat scherm achterwege laat zouden er dan andere monitoren zijn die jullie me kunnen aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De Samsung S23A700D is ook een leuke (zie net dat ik het verkeerde modelnummer in m'n vorige post heb staan zal die nog even editten). Het goedkope broertje van de S23A750D, andere aansluitingen en een blijkbaar nog beroerdere voet maar wel één van de goedkoopste 120Hz schermen en ook nog eens één van de beste.

Wel net als de S23A750D een inch kleiner dan je zoekt.
[edit]Trouwens redelijk geprijsd op amazon.de te vinden, op amazon.fr een stuk duurder.

[ Voor 130% gewijzigd door Xthemes.us op 21-02-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Xthemes.us schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:00:
[...]

Enkel als je het over HDMI wil ;)
De monitoren die nu op de markt zijn met een resolutie hoger dan 1920x1200 hebben een displayport en/of dual-link DVI poort.
Hetzelfde geldt trouwens voor 120Hz schermen, die vereisen in combinatie met 1920x1080 resolutie ook displayport of dual-link DVI

Ik denk dat ik dan niet voor die 120 HZ ga maar voor die hogere resolutie.
Ik heb een 6800 ATI his videokaart en ik heb het even gecontroleert maar er zit wel al displayport op.
Ik denk niet dat er dual link op zit.
Dus ik zou kunnen overwegen een nieuwe monitor te kopen met displayport of dual link dvi.
En dan zou ik deze videokaart kunnen houden.

Ik heb toen ook een 117 cm full hd sony bravia flatscreen tv gekocht.
Dat was toen een hele dure aankoop.
Als ik toen geld had bespaart op mijn tv dan had ik daar nu mijn monitor voor kunnen kopen.
Maar ik ben er nu achter dat ik gewoon meer waarde hecht aan een goede monitor dan een brede tv.

Ik heb soms zelfs het idee dat je muispijltje anders gaat bewegen met hogere resolutie.
En als het beeld strak staat werkt dat heel plezierig aan je ogen.

Maar de dell ultra sharp u2711 voor 523 euro lijkt me wel wat, voor die nog hogere resolutie betaal je direct veel meer ongeveer 900 euro. de u2711 had ook de meeste sterretjes op tweakers.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 22-02-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Anoniem: 378118 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:53:
Ik heb een 6800 ATI his videokaart en ik heb het even gecontroleert maar er zit wel al displayport op.
Ik denk niet dat er dual link op zit.
De meeste AMD/ATI kaarten zijn van beiden voorzien, in het geval van twee DVI aansluitingen is het wel vaak slechts 1 van de twee die dual-link is. Zal wel in de handleiding van de videokaart vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:50
Gamen (FPS) & Film en fotobewerking (niet professioneel)

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
Het liefst 24 inch, maar met 23 inch kan ik ook leven

1920x1200

Ongeveer 200 euro

Overige eisen
- Dunne bezel
- Max 5ms response
- IPS

Ik heb al gezocht naar mogelijke schermen, maar iets waar van ik zeg 'wauw' kan ik nou niet echt vinden.
De Dell Ultrasharp U2412M leek me wel wat totdat ik verder las en de woorden 'ghosting' en 'schuurpapier achtige waas' tegen kwam en m'n enthousiasme ineens weg was.

Hebben jullie misschien nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncuomo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
Dag tweakers.

Ik ben op zoek naar de goedkoopste monitor die voldoet aan de volgende eisen:

Gamen (FPS) Counter-strike: Source

19Inch of groter

Zo goedkoop mogelijk

Overige eisen
- 120HZ <- Must
- Max 3ms response
- Flatscreen (Geen CRT dus :D)

Ik heb momenteel een 8600GT videokaart omdat mijn oude dood is. Maar wil misschien wel een cheap gtx260 ofzo halen voor vervanging.

Iemand idee welke ik het beste kan zoeken? 2e hands is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Dag tweakers! Ik ben op zoek naar een nieuwe 24 inch monitor.

Voor gamen, dus een lage responstijd zou goed zijn, lijkt mij. Ik ga de monitor ook veel gebruiken voor office en films/series kijken.

Ik kom van een 22 inch scherm, dus een 24 inch scherm zou het beste zijn.

1920x1080 lijkt me wel een goede resolutie, hoger mag, maar ik weet niet of m'n videokaart dat trekt.

Rond de 200 euro.

Ik heb nu een HD6950 2GB in m'n PC zitten en ben van plan de komende tijd nog niet te gaan upgraden. Op m'n huidige resolutie van 1680x1050 kan ik de settings behoorlijk hoog zetten met het gamen, maar ik weet niet of ik de settings veel lager moet zetten op een resolutie van 1920x1080.

Overig
Ik ben op zoek naar een 'mooie' monitor, wat natuurlijk heel erg subjectief is. Ik vind een dunne en minimalistische monitor heel erg mooi, het liefst met dunne randen. Ik weet niet of die er met mijn gevraagde specificaties en prijsrange zijn, maar dat zou helemaal perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
doncuomo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:10:
Ik ben op zoek naar de goedkoopste monitor die voldoet aan de volgende eisen:
----
- 120HZ <- Must
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D de goedkoopste met afstand (waarom is me niet duidelijk want die monitor heeft nog een streepje voor op de meeste andere schermen ook)
Om er volop van te kunnen genieten ga je wel framerates nodig hebben die hoger zijn dan de videokaart die je hebt en die je overweegt. Alhoewel je bij 60fps (of iets minder) wel iets voordeel er van hebt zul je voor de beste resultaten daar toch eigenlijk ook weer fors boven willen zitten.
doncuomo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:10:
Ik heb al gezocht naar mogelijke schermen, maar iets waar van ik zeg 'wauw' kan ik nou niet echt vinden.
De Dell Ultrasharp U2412M leek me wel wat totdat ik verder las en de woorden 'ghosting' en 'schuurpapier achtige waas' tegen kwam en m'n enthousiasme ineens weg was.
Dat is mijn inziens wel de beste 24" met de resolutie die je zoekt. Ghosting, ja op papier wel net als bij elke andere monitor. Lees de comments in de pricewatch op de reviews en het ultrasharp topic er nog geens op na zou ik zeggen.
Schuurpapier waas is flink overdreven, ongetwijfeld opgemerkt door iemand die een glossy monitor gewend is. Glossy en die resolutie bestaat overigens niet meer - de oude apple 24" schermen waren wel glossy en 1920x1200 maar die verkopen ze niet meer. Hoewel de Dells inderdaad van een vrij aggresieve AG-coating zijn voorzien lijken hier zich maar weinig mensen aan te storen en het is ook iets wat je veelal naar een paar dagen niet meer opmerkt (tenzij je een multi-monitor setup gebruikt waar ook een glossy monitor tussen staat).
Als je budget zoveel rek heeft zou ik zeker de 2412m aanraden, de rest van de monitoren hebben zo ook hun eigen nukken.
Anoniem: 403706 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:43:
Dag tweakers! Ik ben op zoek naar een nieuwe 24 inch monitor.
gamen
24 inch
1920x1080
Rond de 200 euro.
Gezien je eisen zou ik zeggen, kijk naar de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 zo'n beetje de standaard plak maar neer voor gamers op zoek naar een 24" monitor advies. Komt nog bij dat die ruim binnen je budget valt.
Wel een vrij saai ontwerp, maar goed dat is natuurlijk iets waar iemand anders je moeilijk over kan adviseren wat wel en niet mooi is. De pricewatch: HP x2301 is een inch kleiner maar ziet er wel weer anders uit dan de meeste monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb net de pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D gekocht en dat was zeker geen miskoop, geweldig scherm zeker voor die prijs (250€ bij Zercom voor mij). Mooie kleuren, 23' is voor velen een goede grootte, 3D is ook een erg leuke extra (je moet deze monitor er niet speciaal voor kopen, maar het is wel mooi meegenomen), 120hz geeft inderdaad een vloeiender beeld (vind ik persoonlijk), snel en simpel menu, 2ms reactietijd (voor gamers haast een must).

Als jullie willen kan ik ook een unboxing video op YouTube zetten of heel misschien een review, maar dan moet er veel vraag naar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 22-02-2012 19:41 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben nu eigenlijk al een tijdje aan het rondkijken voor een opvolger van mijn Samsung 2493HM (24" 1920x1200). Opzich een erg fijne monitor, maar ik heb toch wel een aantal redenen (vooral verbeteringen in technologie) om te willen upgraden.
Nu ben ik meestal wel redelijk op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en loop ik vaak tegen het probleem aan dat ik precies een apparaat zoek waarvan dan net niet alle features aanwezig zijn in 1 product. Vandaar dat ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik zal het één en ander toelichten (oa. met de basisvragen) :) :

Gaming is het belangrijkst. De rest is standaard gebruik denk ik.

Minimaal 24" (Maar als de monitor die ik zoek enkel in 26"-27" formaat zou bestaan maakt me dat ook niet uit).

- Resolutie: Voorkeur gaat sterk uit naar een 16:10 1920x1200 scherm, maar als de gewenste features alleen op een 16:9 1920x1080 scherm voorkomen dan zal ik hier helaas voor moeten kiezen.
- Videokaart: Momenteel beschik ik over een Sapphire Radeon HD5870 VaporX 2GB (dit wordt asap een HD7970; Asus DC2T of Sapphire Atomic WC).

Welke overige features zoek je nog in de monitor?
- Refresh rate: 120Hz!
- Vert. viewing angle: 178 gr.
- Verlichting: Het liefst Full LED, maar mag ook een Edge-lit scherm zijn.
- Paneel: Ik denk dat E-IPS voor mij het meest interessant is, maar ik sta helemaal open voor andere passende voorstellen.

Gezien mijn veelzijdige eisen, is er eigenlijk geen budget (al ben ik niet van plan om een Eizo van 1200-1400 EUR. aan te schaffen, tenzij dit het enige bestaande alternatief zou zijn :)).

Tot slot (voor mij belangrijk):
Uiteindelijk zit ik met 1 grote hamvraag in mijn maag; 1 van de belangrijke doelen is dat ik eigenlijk van die belabberde verticale kijkhoek af wil (met name vanwege sterk merkbaar slechter zicht in donkere game scenes).
Ik ben echter erg bang dat ik wat zal merken van eventuele ghosting/input lag op een IPS scherm (daar zou ik me echt aan doodergeren).

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 22-02-2012 21:05 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus de Dell ultrasharp u2711 besteld krijg hem vrijdag.
Ik denk dat hij de resolutie van 2560 bij 1440 op de desktop wel aankan.
Maar denk niet dat hij games kan draaien op die resolutie dan maar ff terugschroefen bij games.
Ik heb een 6800 ATI his videokaart met displayport en dual-link dvi.
Hopelijk doet hij het met deze videokaart, heb sterk het vermoeden van niet.

Aleen ik zit er mee dat ik mijn flatscreen en monitor tegelijk duo screen op mijn videokaart heb aangesloten waarbij mijn tv die resolutie lang niet aankan die draait 1080p.
Maar ik kan bij mijn videokaart wel voorkeuzes instellen met resoluties met 1 klikje.

Ik zal van het weekend nog wel ff berichtje plaatsen hoe hij het doet bij games zoals black ops, battlefield 3, dirt 3, fifa 12, skyrim, GTA 4, f1 2011, gtr evolution.

• doncuomo
Xthemes.us schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:31:
[...]

pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D de goedkoopste met afstand (waarom is me niet duidelijk want die monitor heeft nog een streepje voor op de meeste andere schermen ook)
Om er volop van te kunnen genieten ga je wel framerates nodig hebben die hoger zijn dan de videokaart die je hebt en die je overweegt. Alhoewel je bij 60fps (of iets minder) wel iets voordeel er van hebt zul je voor de beste resultaten daar toch eigenlijk ook weer fors boven willen zitten.
Hallo nogmaals,

Welke videokaart zal ik nodig hebben om op de S23A700D goede fps te halen?
Ik heb momenteel een 72hz monitor oid, deze is 1440x900 en hierop haal ik 125FPS strak op css met mijn huidige setup.

Dus waarom voldoet de GTX 260 niet hieraan? of laten we zeggen de GTX 280?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

doncuomo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:11:
[...]

Hallo nogmaals,

Welke videokaart zal ik nodig hebben om op de S23A700D goede fps te halen?
Ik heb momenteel een 72hz monitor oid, deze is 1440x900 en hierop haal ik 125FPS strak op css met mijn huidige setup.

Dus waarom voldoet de GTX 260 niet hieraan? of laten we zeggen de GTX 280?
Omdat 1080p toch wel een stuk meer vraagt van je videokaart, dan 900p. Maar zelfs al haal je die 120fps bij lange na niet, dan nog is de s23a700d een echte aanrader, alleen al voor de prachtige beeldkwaliteit.

Grillmeister

Grazder schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:29:
Gamen (FPS) & Film en fotobewerking (niet professioneel)

Het liefst 24 inch, maar met 23 inch kan ik ook leven

1920x1200

Ongeveer 200 euro

Overige eisen
- Dunne bezel
- Max 5ms response
- IPS

Hebben jullie misschien nog aanraders?
Het boterhamzakjeseffect van de anti-glare coating (zoals sommige mensen het noemen, schuurpapierachtige waas in jouw geval), valt heel erg mee. Op de U2410 vond ik het zelf nog wel redelijk aanwezig, daar kon ik nog van begrijpen dat mensen het hinderlijk vonden. Maar op de U2711 en U3011 was het al een stuk minder (ik heb zelf een U2711 en ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord) en op de U2412M is het nog weer een heel stuk minder.

Naar mijn mening is het op de U2412M het minst zichtbaar van alle monitoren uit de huidige Dell UltraSharp line-up (op de U2312HM zie je het al weer iets meer).

Verder voldoet dat scherm ook wel aan je eis van dunne bezels, met links en rechts een breedte van 17.5 mm en boven en onder een breedte van 18 mm.

Enige alternatief in jouw prijsrange is de pricewatch: Lenovo ThinkVision LT2452p, maar die voldoet niet aan je eis van dunne bezels en hij heeft ook echt een afschuwelijke voet.

Alle andere 'alternatieven' zijn een heel stuk duurder:

HP ZR2440w (XW477AT)
HP ZR24w
Dell Ultrasharp U2410
Asus PA246Q
HP LP2475w

Als je ook naar 23" 1920x1080 kijkt komen er ook niet echt veel interessante opties bij, eigenlijk alleen maar de Dell Ultrasharp U2312HM. Dus ik ben bang dat de U2412M gewoon je enige optie is.
Da_maniaC schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:42:
Ik ben nu eigenlijk al een tijdje aan het rondkijken voor een opvolger van mijn Samsung 2493HM (24" 1920x1200). Opzich een erg fijne monitor, maar ik heb toch wel een aantal redenen (vooral verbeteringen in technologie) om te willen upgraden.
Nu ben ik meestal wel redelijk op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en loop ik vaak tegen het probleem aan dat ik precies een apparaat zoek waarvan dan net niet alle features aanwezig zijn in 1 product. Vandaar dat ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik zal het één en ander toelichten (oa. met de basisvragen) :) :

Minimaal 24" (Maar als de monitor die ik zoek enkel in 26"-27" formaat zou bestaan maakt me dat ook niet uit).

- Resolutie: Voorkeur gaat sterk uit naar een 16:10 1920x1200 scherm, maar als de gewenste features alleen op een 16:9 1920x1080 scherm voorkomen dan zal ik hier helaas voor moeten kiezen.
- Videokaart: Momenteel beschik ik over een Sapphire Radeon HD5870 VaporX 2GB (dit wordt asap een HD7970; Asus DC2T of Sapphire Atomic WC).

Welke overige features zoek je nog in de monitor?
- Paneel: Ik denk dat E-IPS voor mij het meest interessant is, maar ik sta helemaal open voor andere passende voorstellen.

Gezien mijn veelzijdige eisen, is er eigenlijk geen budget (al ben ik niet van plan om een Eizo van 1200-1400 EUR. aan te schaffen, tenzij dit het enige bestaande alternatief zou zijn :)).

Uiteindelijk zit ik met 1 grote hamvraag in mijn maag; 1 van de belangrijke doelen is dat ik eigenlijk van die belabberde verticale kijkhoek af wil (met name vanwege sterk merkbaar slechter zicht in donkere game scenes).
Ik ben echter erg bang dat ik wat zal merken van eventuele ghosting/input lag op een IPS scherm (daar zou ik me echt aan doodergeren).
Met 178 graden zit je al snel vast aan IPS en de enige IPS monitor met een vernieuwingsfrequentie van 120 Hz waar ik van heb gehoord is de LG DM92.

Ik ken ook geen PVA, MVA of PLS scherm met een vernieuwingsfrequentie van 120 Hz, dus het wordt denk ik erg makkelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Kid Jansen op 23-02-2012 13:46 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:57
Apekont1 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:32:
[...]

Omdat 1080p toch wel een stuk meer vraagt van je videokaart, dan 900p. Maar zelfs al haal je die 120fps bij lange na niet, dan nog is de s23a700d een echte aanrader, alleen al voor de prachtige beeldkwaliteit.
Het is CSS! Het is geen BF3! Met een GTX260/280 gaat hij écht wel 250fps halen ;) Oh en voordat ook maar iemand durft te zeggen "Hogere fps dan 60 heb je toch niks aan". Daar heb je wel wat aan! :>

Haal dus zo'n S23A700D of misschien een iets duurdere monitor:

pricewatch: BenQ XL2410T
pricewatch: BenQ XL2420T

[ Voor 9% gewijzigd door Bobmeister op 23-02-2012 14:02 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Awsom schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:00:
[...]

Het is CSS! Het is geen BF3! Met een GTX260/280 gaat hij écht wel 250fps halen ;) Oh en voordat ook maar iemand durft te zeggen "Hogere fps dan 60 heb je toch niks aan". Daar heb je wel wat aan! :>

Haal dus zo'n S23A700D of misschien een iets duurdere monitor:

pricewatch: BenQ XL2410T
pricewatch: BenQ XL2420T
Hoe kun je op een hogere resolutie meer fps halen (met dezelfde settings) als met een lagere resolutie? Laat staan het dubbele?

Grillmeister

• doncuomo
Apekont1 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:05:
[...]

Hoe kun je op een hogere resolutie meer fps halen (met dezelfde settings) als met een lagere resolutie? Laat staan het dubbele?
Hij zegt toch met een gtx260/280...

bedankt ik weet genoeg!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Kid Jansen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:36:
[...]
Met 178 graden zit je al snel vast aan IPS en de enige IPS monitor met een vernieuwingsfrequentie van 120 Hz waar ik van heb gehoord is de LG DM92.

Ik ken ook geen PVA, MVA of PLS scherm met een vernieuwingsfrequentie van 120 Hz, dus het wordt denk ik erg makkelijk.
Okay... maar wat als we nu die kijkhoek iets minder letterlijk nemen en rekening houden met alle andere features?
Maw. een kijkhoek die beter is dan een standaard TN paneel?

PS. Om zelf een ander scherm op te noemen heb ik al gekeken naar de pricewatch: BenQ XL2420T.
Zou de kijkhoek hier beter zijn dan bij mijn huidige 2493HM? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Da_maniaC op 23-02-2012 17:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Xthemes.us
[b][message=37732285,noline]
Dat was me inderdaad enigszins ontgaan, bij zo een oude game zul je inderdaad nog wel aardige framerates behalen. Wel opvallend dat CSS zo goed draait, Postal 3 op dezelfde engine presteert echt waardeloos, zelfs op mijn AMD 7950.
Da_maniaC schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:42:

120Hz en IPS gaat hem niet worden. De LG is wel 3D maar, passieve 3D en dan ook geen 120Hz. Er zijn ook geen monitoren aangekondigd zover ik weet die weten te combineren. Ik had wel iets gelezen over één van de *VA technieken in combinatie met 120Hz maar dat kan ik niet meer terugvinden.
Full LED backlit + 120Hz gaat het hem ook niet worden. Beide zie je weinig, de combinatie van beide geheel niet.
Ten slotte teleurstelling nummer drie, 120Hz en 1920x1200 gaat het hem ook niet worden. Alle 120Hz schermen zijn Full HD of nog lager.

Ik zou dus zeggen, pick your posion. Of IPS, of 120Hz.
De moderne IPS schermen doen het zeker niet slecht met betrekking tot ghosting, de Dell u2412m heeft een goede overdrive implementatie.
Da_maniaC schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:42:
PS. Om zelf een ander scherm op te noemen heb ik al gekeken naar de pricewatch: BenQ XL2420T.
Zou de kijkhoek hier beter zijn dan bij mijn huidige 2493HM? :)
Oordeel zelf zou ik zeggen, het ziet er in ieder geval niet bijzonder indrukwekkend uit moet ik zeggen

Een scherm die alles doet wat je wil is wellicht pas als we eindelijk OLED monitoren op de markt hebben. De video hoort bij de pcmonitors.org BenQ XL2420T review waarin ook op de kijkhoek behoorlijk diep op wordt ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ Xthemes.us:
Bedankt voor al je info! :)
Dit is echt erg.....en ik verbaas me tevens dat we op een punt zijn aangekomen in 'computerland', waar we moeten kiezen tussen het scherpte/kijkgenot van 120 hz of de goede kijkhoek/ het contrast van een IPS paneel.

Als ik overigens alle anderen berichten moet geloven zullen we de leuke/betaalbare PC OLED monitoren pas gaan zien rond Q4 2013. :/

Dit maakt mijn overweging om te upgraden nog best moeilijk eigenlijk. Als ik het dan rationeel bekijk zou ik het uit moeten zingen met mijn huidige scherm _mits_ ik ergens voor een prikkie een U2412M op de kop kan tikken (ook al is de U2412M helemaal al niet duur vergeleken met 24" monitoren 2-3 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Zelfs als de OLED monitoren eindelijk op de markt komen is het nog maar de vraag of ze betaalbaar zijn, zal me weinig verbazen als ze dan ook eens een jaar of twee zo beroerd duur zijn dat het enkel interessant is voor bedrijven met hoge eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus de u2711 gekocht en even een paar games getest op 2560 * 1440 resolutie, op een 6800 ATI his videokaart met displayport. Black ops wou hij prima draaien op aardig hoge instellingen.
Maar Battlefield 3 werd een probleem met die resolutie ik moest de settings echt op low zetten anders kon hij het niet meer aan. Maar naardat ik de settings op low had gezet kon hij die hoge resolutie wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:11
Dan zou ik denk ik eerder de resolutie wat lager zetten en de settings hoog houden, waarschijnlijk ziet dat er beter uit dan wat je nu doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Heeft iemand voor mij misschien een screenshot vergelijking tussen 1440p en 1080p, allebei op een 1440p monitor?

Ik overweeg een 1440p monitor te kopen maar mijn 6870 gaat BF3 op die resolutie niet goed trekken, ook niet met lage settings. Op 1080p gaat het prima.

Nu ben ik benieuwd hoe 1080p er uit ziet als het niet native is... Zou ik erg graag willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo:

http://dl.dropbox.com/u/1...ges/Diablo%203%20720p.png
http://dl.dropbox.com/u/1...s/Diablo%203%20native.png

Dat is dan wel 1080p vs 720p, het effect is vergelijkbaar. Vooral de text is mega blurry.
Ik realiseer me dat ik eigenlijk een ui-element open had moeten zetten..

Het ziet er wat minder uit, maar zoals je in de linkerhoek kan zien.. 1080p is zwaar. Voor mijn 2.5 jaar oude instapkaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hahn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:23:
Dan zou ik denk ik eerder de resolutie wat lager zetten en de settings hoog houden, waarschijnlijk ziet dat er beter uit dan wat je nu doet.
Dat betwijfel ik eigenlijk. Native resolutie van een LCD scherm hanteren levert nog altijd het beste resultaat naar mijn weten (en ervaring).
Ik heb wel eens foefjes gelezen over schermen waarbij je met exact de helft van de resolutie geen verschil in scherpte zou merken... maar in werkelijkheid was het net zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
  • Laatst online: 03-07 11:07
Hallo iedereen.
Kan iemand mij nou eens verlichten als er een merkbaar verschil is tussen de

Samsung Syncmaster S23A700D
en
Samsung Syncmaster S23A750D

Afgezien van aansluitingen en uiterlijk.
Alvast bedankt voor het lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Gamen (FPS)

21.5 of 22"

1080p

max 120 euro

Overige eisen
Minimaal DVI of HDMI, niet enkel VGA dus.

Het is voor een neef van mij en zelf twijfelde ik tussen de :
pricewatch: Asus VE228H

en

pricewatch: BenQ G2220HD

Kortom, iemand een goede reden om voor de één of de ander te kiezen? Of misschien heeft iemand wel een mooi alternatief die ik over het hoofd heb gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapiteiniglo op 26-02-2012 09:15 ]

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?
    internet, mail, office, programmeren en gamen (hoofdzakelijk racegames en BioShock franchise)
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte?
    Momenteel heb ik 20" Samsung 204B scherm met 4:3 verhouding die de laatste tijd geregeld uitvalt:
    Samsung SynMaster 204B valt geregeld uit :(
    Deze afmetingen/verhoudingen volstaan eigenlijk perfect voor mijn doel!
    Vraag is of ze tegenwoordig nog dergelijke schermen maken?
  • Welke resolutie had je in gedachte?
    Zoals reeds eerder gezegd volstaat 1600 x 1200 voor mij wel!
    Echter geen ervaring met grotere schermen/resoluties...
  • Welke type paneel?
    Veel verstand heb ik er niet van, maar ik heb ooit eens gelezen dat IPS betere beeldkwaliteit heeft dan mijn huidig TN-paneel...
    Zeker gecombineerd met de (O)LED-technologie!
  • Welke videokaart heb je in je systeem?
    MSI GTX460 Hawk 'Talon Attack'
  • Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie)
    Weet niet juist wat al deze termen inhouden, maar had toch graag pixelgarantie indien enigszins mogelijk?
    Mijn huidig scherm had van in het begin namelijk ook last van dode pixel die ik zelf heb moeten camoufleren m.b.v. software (valt niet zoveel meer op).
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
    Mijn huidig scherm heeft mij nog 359 euro gekost...
    Weer zoiets zeker?
    Hoewel minder natuurlijk ook mag...
=> Hopend op spoedig antwoord (scherm kan het ieder moment begeven), dank ik bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Gamen, internet, fotobewerken, films kijken

24 of 27 inch

1900*1200

Maximaal 500, minder is natuurlijk mooi meegenomen.

Ik moet het systeem nog samenstellen maar het wordt waarschijnlijk een gtx560/580 of HD 7530.
Crossfire behoort ook nog tot de mogelijkheden

Nee blijft bij 1 scherm

Responsetijd maximaal 5 ms
Vernieuwingsfrequentie 120 Hz
minder dan 16 ms (1 frame)
Dit zijn allemaal eisen die ik erg fijn zou vinden maar het is niet perse noodzakelijk. Ik wil graag ongestoord
kunnen gamen en het liefst zonder ghosting e.d.

Kleurintensieve applicaties
Fotobewerking

Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie?
hobby gepruts

Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? (bijvoorbeeld X-Rite i1Display 2)
nee

Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? (web, PDF, PowerPoint, etc.)
vooral digitaal maar wil ook foto's (laten) uitprinten om aan de muur te hangen

Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
maximaal 2 personen

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
nee mijn ps3 hangt aan de tv

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Zou een geinige optie zijn maar zal het als het erop zit erg weinig gebruiken

regelmatig om foto's te bekijken

Als het maar niet glossy is

Ja moet in hoogte verstelbaar zijn en kantelbaar

Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Minder verbruik is altijd handig maar is geen must

Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
nee

Moet het scherm een VESA mount hebben?
nee

Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie)
Ik ben een zeikerd en kan me ontzettend irriteren aan defecte pixels oid. Ik wil daar dus goeie garantie voor hebben.

Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel?
Ja zou fijn zijn, dan kan mijn vriendin ook even meekijken, die is met name geinteresseerd in de vormgeving

Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Liefst een dunne bezel, een witte monitor zou mijn vriendin erg waarderen maar ik geloof niet dat dat er is. Zilver of zwart dus.

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Ik wil graag het beste van 2 werelden: gamen én goeie kleurintensiteit voor weinig geld (max 500).
Alvast bedankt voor het meedenken, als er voorbeelden genoemd worden zou ik het fijn vinden als er voorbeelden zijn voor zowel een 24 als 27 inch. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-07 11:26
Ik ben op zoek naar een 3e monitor en zoek hiervoor wat input van mijn mede-tweakers :)
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gaming. RPG's, RTS en in mindere mate FPS.
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? 24 inch
  • Welke resolutie had je in gedachte? 1920x1200 WUXGA
  • Hoe wil je de monitor aansluiten? (mini)-DisplayPort
  • Welke videokaart heb je in je systeem? pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
  • Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel? Nee.
  • Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie) Geen eisen.
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? ~€400
  • Responsetijd 5ms
  • Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)? Sneller is beter maar geen dealbreaker.
  • Moet de monitor 3D ondersteuning hebben? Nee.
  • Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? Nee.
  • Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? De monitor moet in hoogte verstelbaar zijn.
  • Moet het scherm een VESA mount hebben? Liefst vesa 100mm
  • Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten? Zwart. Dunne bezel. Zou fijn zijn als ze een beetje matchen met de 2443BW's die ik al heb.
Momenteel heb ik 2 pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW (gouden steeksleutel 2011) en ik ben op zoek naar een 3e monitor. De 3e monitor is bedoeld om AMD Eyefinity te gaan gebruiken en een vereiste is dat tenminste 1 monitor via DisplayPort is aangesloten. De Samsung 2443BW heeft enkel VGA/DVI dus heb ik de optie om een actieve mDP->DVI dongle (€100+) te kopen of gewoon een compleet andere monitor welke wel DP of mini-DP heeft.

3 dezelfde ziet er natuurlijk het mooiste uit maar ik zie dit ook als een kans om een nieuw scherm te kopen wat beter is dan de 2443BW en dat als middelste scherm te gebruiken. De 2443's worden dan de schermen links en rechts welke misschien niet eens altijd aan staan. Het nieuwe middelste scherm is dan het primaire scherm.

Zelf heb ik de pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart) gevonden welke aan alle eisen lijkt te voldoen. Ik heb thuis 5 Samsung schermen (2x22", 2x24" en 1x46" in de woonkamer) en ze bevallen me goed. Dit wil niet zeggen dat andere merken per definitie afgeschreven zijn maar ik heb er stomweg weinig ervaring mee.

Is de S24A850DW een goeie keuze of kan ik beter voor een ander type/model gaan?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
mrShady schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:20:
merkbaar verschil is tussen de Samsung Syncmaster S23A700D en Samsung Syncmaster S23A750D afgezien van aansluitingen en uiterlijk.
De S23A700D zorgt ervoor dat er een hoger getal op je bankrekening overblijft ;)
Maar zonder gekheid, het is hetzelfde paneel met dezelfde lichtopbrengst en alles. Het enig verschil naast de aansluitingen en behuizingen zal hem dan ook in de elektronica zitten. Wie weet wat meer inputlag, maar dat zou ook precies hetzelfde of zelfs lager kunnen zijn.

Het zal in ieder geval geen slechte koop zijn.
martijn--g schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:59:
Gamen (FPS)
21.5 of 22"
1080p
misschien heeft iemand wel een mooi alternatief die ik over het hoofd heb gezien.
Winnaar van een hardware.info bronze award, de pricewatch: BenQ GL2240M ? Eigenlijk net iets buiten je budget maar wel een erg minimale overschrijding.
Conroe schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:53:
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?
    internet, mail, office, programmeren en gamen (hoofdzakelijk racegames en BioShock franchise)
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte?
    Momenteel heb ik 20" Samsung 204B scherm met 4:3 verhouding die de laatste tijd geregeld uitvalt:
    Samsung SynMaster 204B valt geregeld uit :(
    Deze afmetingen/verhoudingen volstaan eigenlijk perfect voor mijn doel!
    Vraag is of ze tegenwoordig nog dergelijke schermen maken?
  • Welke resolutie had je in gedachte?
    Zoals reeds eerder gezegd volstaat 1600 x 1200 voor mij wel!
    Echter geen ervaring met grotere schermen/resoluties...
  • Welke type paneel?
    Veel verstand heb ik er niet van, maar ik heb ooit eens gelezen dat IPS betere beeldkwaliteit heeft dan mijn huidig TN-paneel...
    Zeker gecombineerd met de (O)LED-technologie!
  • Welke videokaart heb je in je systeem?
    MSI GTX460 Hawk 'Talon Attack'
  • Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie)
    Weet niet juist wat al deze termen inhouden, maar had toch graag pixelgarantie indien enigszins mogelijk?
    Mijn huidig scherm had van in het begin namelijk ook last van dode pixel die ik zelf heb moeten camoufleren m.b.v. software (valt niet zoveel meer op).
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
    Mijn huidig scherm heeft mij nog 359 euro gekost...
    Weer zoiets zeker?
    Hoewel minder natuurlijk ook mag...
Het goede nieuws, je gaat waarschijnlijk een stuk goedkoper uit zijn. Het slechte nieuws, 4:3 schermen zijn toch echt wel op hun retour. Zet bijvoorbeeld in de pricewatch de filters op prijsvermeldingsdatum ergens halverwege vorig jaar in combinatie met een 1600x1200 resolutie en je vind wel wel geteld 1 monitor. Welke aan de prijs te zien is gericht op een niche markt.

OLED + IPS is trouwens onzin. Ik denk dat je op RGB backlight + IPS doelt maar dat zie je helaas nog maar zelden en betaal je de hoofdprijs voor (voorbeeldje, pricewatch: HP DreamColor LP2480zx). De gewone LED backlight die je op het moment in monitoren vind bied qua weergave eigenlijk niks extra. Het stroomverbruik ligt echter wel lager en het maakt flinterdunne monitoren mogelijk waardoor de fabrikanten er wel massaal op inspringen.

Ik zou zeggen, verzacht de resolutie klap iets voor jezelf met een 1920x1200 monitor. Ga je er qua verticale pixels niet op achteruit en krijg je er in de breedte wat extra bij. Je videokaart lijkt in ieder geval Bioshock 2 prima te trekken. Ik neem aan dat deel 1 lichter is dan deel 2? Het nazoeken van benchmarks voor de voor jou relevante games laat ik aan jezelf over.

Aangezien je wel een heel erg oude monitor afkomt is eigenlijk elke 1920x1200 monitor wel een stap vooruit. Aangezien je al IPS noemde en het ruim binnen je budget valt is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M een prima optie. De goedkoopste shop heeft dan ook nog eens Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/delivery_time/lkw0.png icoontje wat je zo te horen nog wel eens goed van pas kan komen ;).
Je zit qua budget heel erg dicht in de buurt van 2560x1440 monitoren welke wel 27" zijn en uitstekend voor fotobewerking. De 1920x1200 monitoren van meer dan 24" zijn daar niet bijzonder geschikt voor doordat er een TN-paneel in zit. Als je dan kijkt naar 1920x1200 schermen van 24" dan is het standaard advies de hierboven al genoemde pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M. Bijkomend voordeel, alle Dell Ultrasharps zijn als het goed is in zowel een zwarte als een zilveren versie te verkrijgen alhoewel het dan wel enkel om het randje om het scherm zelf gaat, de voet blijft zwart. Het kleurverschil betekent bij de u2412m echter ook een Dell u2412mprijsverschil[/url]. Alhoewel de goedkoopste op het moment (computerland) op hun site vermelding maakt van 3 jaar Dell Premium Panel service klopt die volgens mij niet. Dit gaat dacht ik enkel op voor de Dell U2410/2711/3011, als het goed is valt dat wel ergens in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 te lezen of wellicht dat Kid Janssen hier nog een aanvulling op zal geven. Over de u2410 gesproken.. deze bied wide gamut support wat de u2412m moet ontberen dus als je veel printwerk doet -kan- dit een voordeel zijn, met enkel een monitor ben je er dan niet. Je moet ook een videokaart hebben die het ondersteunt (enkel de NVIDIA Quadro's en AMD FirePro's volgens mij) als ook de applicatie (photoshop). Daarnaast als je het laat uitprinten dan vermoed ik dat je ook nog wel eens problemen kan opleveren met het bestandsformaat.
Met andere woorden, een hoop ellende die je waarschijnlijk niet nodig hebt en je wel een paar honderd euro gaat kosten.

Een Dell U2412M in een winkel bezichtigen kan nog wel eens lastig worden, wellicht dat iemand anders hier een locatie voor weet. Mocht je de 27" monitoren ( pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 ) interessant vinden.. dan ga je wel een krachtige videokaart nodig hebben om er op te gamen.

Een hoop webshops bieden wel de optie voor een aanvullende garantie alhoewel je onder de wet op koopafstand natuurlijk altijd de monitor binnen 7 dagen retour kan doen als je iets wat je niet bevalt vind. Bij winkels met webwinkel waarborg keurmerk zelfs tot 14 dagen
Toen ik het begin las dacht ik net als hierboven al twee keer als advies gegeven alweer aan de Dell U2412M hier qua reactietijd iets op achter ligt. Om eerlijk te zijn is het eigenlijk een vrijwel waardeloos meetwaarde doordat er zo goed als geen eisen aan worden gesteld. Het staat de fabrikant vrij om de snelste grijs naar grijs overgang te noteren, ik kijk er zelf alleen nog naar als de waarde bijzonder hoog is aangezien er dan waarschijnlijk wel wat aan de hand is. Bij alle moderne niet-VA panelen zit dat toch wel snor voor 99% van de gebruikers.

Wat er echter wel een groot nadeel aan zal zijn is dat het contrast met je U2412M dan misschien iets -te- groot wordt. Ik had deze foto al een keer eerder gepost welke het probleem wel goed highlight..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xgalNS5tfHUnOifHdtrQIoRJ/thumb.jpg
Links de 2443BW (ik heb er tot mijn spijt ook 1) en het midden een Hazro HZ27WD. De 2443BW heeft een slechte kleurweergave en als je het dan naast een IPS scherm zet wordt het verschil wel heel erg duidelijk. De pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart) is op de gok dan je beste optie denk ik alhoewel er niks over te vinden is online. Of een nieuwe pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW maar dan moet je wel snel worden, van vorige week nog 7 webshops naar vandaag nog maar 5 webshop die de 2443bw verkopen.

Ik denk trouwens dat als ik zelf in jouw situatie zat zou proberen om gewoonweg een tweedehandse 2443bw goedkoop op de kop te tikken. Maar dan wel erg goed op de leeftijd letten aangezien ik op andere fora de laatste tijd iets teveel posts zie van 2-3-4 jaar oude Samsung ****bw's zie die het loodje leggen.

[edit]
Vergeet je hele displaypoort verhaal. Een actieve adapter hoeft echt niet zo duur te zijn. Je hebt waarschijnlijk geken naar dual-link adapters. Die zijn een stuk duurder maar zolang je bij 60Hz en/of een resolutie van <=1920x1200 blijft niet nodig. Zie bijvoorbeeld ook het HWI nieuws van een paar jaar terug / de pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter.

[ Voor 7% gewijzigd door Xthemes.us op 26-02-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
  • Laatst online: 03-07 11:07
@Xthemes.us

Haha ja dacht ik ook, ben ook wel blij dat ik de 700 niet over het hoofd heb gezien. Het is jammer van 750 unieke look maar het is me geen 100euro waard:P. Verder staat op de Samsung website nog iets over bepaalde sensors die de 750 heeft maar dat is ook het geld niet echt waard.
Bedankt voor je antwoord/input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:55
Basisvragen

50% surfen, mail, filmpjes ...
40% Fotobewerking
10% games

24"

1920*1080p

Ik had een budget van max 200€ voor ogen. Indien de kwaliteit laten we zeggen van een 230€ beduidend hoger ligt dan het 200€ scherm, dan kunnen we hierover denken.

Aanvullende vragen

Niet direct de bedoeling om met 2 schermen te gaan werken, maar ik heb 2 graka's in SLI (GTX 460) dus eventueel kan ik wel een scherm gebruiken voor lightroom en ander voor PS als ik bezig ben..

Responsetijd - maximaal 5 ms
Vernieuwingsfrequentie - ?
Inputlag - ?

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking)
Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie? Voorlopig nog hobby, maar kan veranderen!
Met welke programma's werk je? (LR, CS5, Pmatix)
Werk je in een standaard kleurruimte? (Ik werk altijd in sRGB)
Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? (Spider Pro)
Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? (90% digitaal)

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben? Hoeft niet..

EXTRA: Het scherm met NIET voorzien zijn van luidsprekers!

Ziezo.. ik hoop dat er mij iemand op weg kan helpen! Zoals je ziet is de kleurweergave heel belangrijk voor mij, alsook de reactiesnelheid in games.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-07 11:26
@xthemes.us

Ik heb nog een 2443 besteld met een mDP->dvi adapter. Als ik daarmee eyefinity voor elkaar krijg vind ik het prima :-). Thanks voor de hulp!

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
mrShady schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:08:
@Xthemes.us

Haha ja dacht ik ook, ben ook wel blij dat ik de 700 niet over het hoofd heb gezien. Het is jammer van 750 unieke look maar het is me geen 100euro waard:P. Verder staat op de Samsung website nog iets over bepaalde sensors die de 750 heeft maar dat is ook het geld niet echt waard.
Bedankt voor je antwoord/input.
Daar heb ik eerder iets over gelezen, maar dat was dacht ik juist omdat de 750 ook de sensors niet heeft. De Samsung site bevat helaas nogal wat fouten als het op de monitor specs aankomt.
Warbringer schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:39:
@xthemes.us

Ik heb nog een 2443 besteld met een hdmi->dvi adapter. Als ik daarmee eyefinity voor elkaar krijg vind ik het prima :-). Thanks voor de hulp!
Ik hoop een active displayport -> DVI adapter? Met HDMI->DVI kom je niet zover :P. Zie ook de Sapphire product pagina waarop het volgende vermeld staat:
Active DisplayPort to DVI Adapter both changes the connector form factor and corrects the electrical signal to be used with a third DVI monitor.
Let trouwens wel op dat displayport is en geen mini displayport.. dus dan je waarschijnlijk ook nog een mini displayport->full size displayport kabel nodig. En tenslotte nog een DVI kabel om het op de Samsung aan te sluiten. Mooi is anders, maar goed het werkt wel ;)
Kies je net een combinatie van resolutie/schermgrootte waarin IPS monitoren niet verkrijgbaar zijn.
Een inch kleiner heb je de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)
De gewenste grootte maar een 1920x1200 resolutie heb je de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
De reactietijd de g2g ligt iets hoger, maar beide hebben erg weinig input lag. Vooral de U2312HM is erg rap.
Zoals ik hierboven ergens al een keertje aangaf zeggen g2g waarden niet veel, tweakers.net heeft deze zelfde twee monitoren zelfs nog geadviseerd bij het high-end gamesysteem in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012
Waarom is me overigens een raadsel aangezien high-end en gaming in mijn ogen gelijk staat aan 120Hz scherm - de voordelen van een IPS paneel zal de meeste gamers weinig intereseren

Voor fotobewerking wil je een monitor met een IPS of VA paneel vanwege de betere kleurweergave. Bij een TN-paneel (ook als je er recht voor zit) zal de gelimiteerde kijkhoek problematisch zijn. Nadeel van de huidige VA panelen is dat er niet bijzonder veel zijn en ieder geval de betaalbare modellen last van ghosting hebben. Beste compromis voor gamende photoshoppers is dan ook een monitor met een IPS paneel. En zelfs voor de niet photoshoppende gamer zijn het interessante monitoren, gamers met een grotere beurs kunnen waarschijnlijk echter beter naar een 120Hz scherm kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Xthemes.us schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:54:
Kies je net een combinatie van resolutie/schermgrootte waarin IPS monitoren niet verkrijgbaar zijn.
Een inch kleiner heb je de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)
De gewenste grootte maar een 1920x1200 resolutie heb je de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
De reactietijd de g2g ligt iets hoger, maar beide hebben erg weinig input lag. Vooral de U2312HM is erg rap.
Zoals ik hierboven ergens al een keertje aangaf zeggen g2g waarden niet veel, tweakers.net heeft deze zelfde twee monitoren zelfs nog geadviseerd bij het high-end gamesysteem in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012
Waarom is me overigens een raadsel aangezien high-end en gaming in mijn ogen gelijk staat aan 120Hz scherm - de voordelen van een IPS paneel zal de meeste gamers weinig intereseren

Voor fotobewerking wil je een monitor met een IPS of VA paneel vanwege de betere kleurweergave. Bij een TN-paneel (ook als je er recht voor zit) zal de gelimiteerde kijkhoek problematisch zijn. Nadeel van de huidige VA panelen is dat er niet bijzonder veel zijn en ieder geval de betaalbare modellen last van ghosting hebben. Beste compromis voor gamende photoshoppers is dan ook een monitor met een IPS paneel. En zelfs voor de niet photoshoppende gamer zijn het interessante monitoren, gamers met een grotere beurs kunnen waarschijnlijk echter beter naar een 120Hz scherm kijken.
Bedankt voor je heel heldere en duidelijke formulering.
Is de u2412 zijn prijsverschil waard tov de 2312 (uit wat ik kan afleiden enkel en alleen maar het grotere beeldoppervlak?)
Zijn er concurrenten van Dell (zoals Samsung bv) die een gelijkaardig scherm leveren voor gelijkaardige prijs? Ik hoor van vele de laatste tijd dat ze heel tevreden zijn met Samsung beeldschermen..?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Samsung levert geen IPS-panelen in hun monitoren zover ik weet (TV's is wellicht een ander verhaal). Op het 23" vlak heb je wel zat alternatieven welke vermoedelijk ook allemaal hetzelfde paneel gebruiken zoals de onderstaande modellen:En nog een hele reut meer.

Op de 24" markt (of beter gezegd de 1920x1200) markt zijn er minder vergelijkbare monitoren. De concurrentie moet daar vooral van HP komen maar die vragen een hoop geld extra zonder dat je daar voordeel uit haalt. Daarnaast staat Dell goed bekend als fabrikant en zijn op het moment de monitoren erg goedkoop wat ze toch tot aanraders maakt. Het verschil in de 23" en 24" model zetten hem inderdaad vooral in de resolutie (en die 1ne inch natuurlijk).
Samsung heeft overigens wel de pricewatch: Samsung Syncmaster S24A850DW welke een PLS paneel gebruikt wat vergelijkbaar is met IPS maar gezien de price en na wat het lijkt dezelfde backlight bleed problemen als zijn grote broer de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D niet echt een aanrader.

[edit]
Een ander groot voordeel van de Dells is dat er uitstekende reviews over zijn te vinden, hier op tweakers.net van Kid Janssen maar ook op tftcentral.co.uk en prad.de. Ze komen dan ook bij elke review bijzonder goed uit de bus en dat is nog met de oude prijzen waarin het prijsverschil vergeleken met de competitie toch nog iets groter was.

[ Voor 6% gewijzigd door Xthemes.us op 27-02-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
Ik twijfel momenteel tussen deze 2 LG IPS235V-BN en de Dell U2312HM, eerlijk gezegd heb ik na het lezen van alle reviews even geen idee waar ik nu voor moet gaan. Het lijkt alsof de specs van de LG iets beter zijn?!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Xthemes.us schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:50:
Samsung levert geen IPS-panelen in hun monitoren zover ik weet (TV's is wellicht een ander verhaal). Op het 23" vlak heb je wel zat alternatieven welke vermoedelijk ook allemaal hetzelfde paneel gebruiken zoals de onderstaande modellen:En nog een hele reut meer.

Op de 24" markt (of beter gezegd de 1920x1200) markt zijn er minder vergelijkbare monitoren. De concurrentie moet daar vooral van HP komen maar die vragen een hoop geld extra zonder dat je daar voordeel uit haalt. Daarnaast staat Dell goed bekend als fabrikant en zijn op het moment de monitoren erg goedkoop wat ze toch tot aanraders maakt. Het verschil in de 23" en 24" model zetten hem inderdaad vooral in de resolutie (en die 1ne inch natuurlijk).
Samsung heeft overigens wel de pricewatch: Samsung Syncmaster S24A850DW welke een PLS paneel gebruikt wat vergelijkbaar is met IPS maar gezien de price en na wat het lijkt dezelfde backlight bleed problemen als zijn grote broer de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D niet echt een aanrader.

[edit]
Een ander groot voordeel van de Dells is dat er uitstekende reviews over zijn te vinden, hier op tweakers.net van Kid Janssen maar ook op tftcentral.co.uk en prad.de. Ze komen dan ook bij elke review bijzonder goed uit de bus en dat is nog met de oude prijzen waarin het prijsverschil vergeleken met de competitie toch nog iets groter was.
Merk je het contrastverschil sterk tussen de Dell (2.000.000:1) en de LG (5.000.000:1)?
Mede door jou prachtige uitleg denk ik eraan de Dell dan maar eens te bestellen :)
Als deze binnen is, zal ik indien gewenst eens een n00b reviewtje erover maken :)

EDIT: Hij is besteld! pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
Bedankt voor de goede raad hier!! :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 19:40
ik zal over 2 maanden ook een monitor willen kopen... maar ik wil hiervoor eigenlijk een tv gebruiken. Echter, het is bijzonder lastig om iets te vinden over de scherm technologie (tn ips etc...).

Ik weet ook niet hoe een grote tv (30+ inch full hd) nu overkomt als monitor.

Het idee is dat ik een goedkope monitor nodig heb (full hd) om foto bewerkingen te gaan doen. Ik denk dus aan ips of pva... maar het is niet makkelijk te vinden welke tv wat gebruikt. Ook weet ik niet of ik wat over het hoofd zie met het gebruik van een tv (wellicht PiP ofzo nodig)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.