Voeg het antwoord op deze maar even samen. Ik heb nog steeds nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden maar wat ik er van begrepen heb is dat bij NVIDIA in principe zou moeten werken als de monitor via DVI aan te sluiten valt. Dit is echter niet ondersteunt door NVIDIA zelf en vereist het nodige handwerk.
HJHiaatje schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:46:
Ik vraag mij af hoe veel last ik ga hebben van een glossy scherm, maar ik overweeg ook de Samsung S23A750 en BenQ2420. Ondanks dat de eerste op aansluiting krap aan zit en nauwelijks instelbaar is.
edit: o.a. tiebvaud
Qua minimale kleurvariatie moet je toch echt bij de IPS-panelen zijn. Jammer genoeg wel allemaal voorzien van dikke laag anti-glare bij dat formaat. Ben benieuwd wat voor 'rust' voor de ogen je denkt te vinden bij een 120Hz scherm. In tegenstelling tot een CRT 'knippert' een TFT niet, hogere frequenties zorgen dus alleen voor meer verschillende plaatjes (hogere verversing) op je scherm. Het is dus niet zoals bij een CRT dat hoofdpijn/brandende ogen en ander ongemak tegengaat.
Alhoewel zeker 1 van de beste 3D/120Hz monitoren is de BenQ XL2420T waar je naartoe linked niet geschikt (iig niet van huis uit) voor 3D met een AMD kaart. Ook de 'hack' methode gaat denk ik niet werken omdat je op een AMD kaart twee van de 3 monitoren via displayport zult moeten aansluiten (die hebben maar een enkele dual-link DVI aansluiting).
Persoonlijk dacht ik gezien je gebruik aan de
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M, valt prima op te gamen en wordt ook bij de
Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012 weer aangeraden. Voordeeltje is dat ze ook dat ze iets meer vertical pixels hebben waardoor je bij een toch al erg brede eyefinity setup ook nog een beetje de hoogte in kan. Voor beeldbewerking de betere keuze doordat de kleuren egaler worden weergegeven en je veel betere kijkhoeken hebt. Voor gaming een mindere keuze want je hebt geen 120Hz schermen en de response en input lag tijden liggen ook hoger.
Mocht 3D je interesseren dan heeft Samsung ook interessante opties maar dan moet ik even gaan rekenen wat goedkoper is, displayport->dvi converters of monitoren met native displayport aansluiting. Wacht wel eerst een reactie af voordat ik het bereken

Gijs007 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:37:
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Niet per se maar een 120hz monitor zou wel fijn zijn.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Een in hoogte verstelbaar scherm zou wel fijn zijn, maar hier kan ik zelf ook een oplossing voor bedenken
De monitor moet leverbaar zijn bij Informatique omdat ik mijn huidige Iiyama E2473HDS-B1 24 kuren vertoond en ik hem hopelijk mag omruilen voor een ander scherm.
Ik denk dat je het beste naar de
Samsung S23A750 kunt kijken, deze is echter wel een inchje kleiner (23") en qua in hoogte te verstellen optie moet je wel erg creatief worden want er is ook geen VESA mount mogelijkheid. Als ik 120Hz links laat liggen dan kom je op dezelfde monitor die je terugstuurt als de beste optie.
Dat is vrij lastig, voor 120Hz heb je met die videokaart die slechts een enkele dual-link DVI aansluiting heeft twee dure displayport->dual-link DVI adapters nodig.
Blijkbaar mag je niet de aansluitingen over beide kaarten verspreiden.
Dus dan heb je dit nodig:
In totaal dus ~€940.
mmmh hierboven stond al hetzelfde, moet toch wat vaker gaan reageren 
Welke berichten? Lijkt me inderdaad juiste monitor voor je.
Dat is wel heel erg mierenneuken welke voorkomt uit onvree over de anti-glare coating die bij veel andere monitoren net zo 'erg' is. Wat betreft een 24" monitor voor normaal gebruik is mijn inziens de u2412m bij verre de aantrekkelijkste monitor. Voor de gamers is de BenQ XL2420T wellicht weer net iets interessanter maar dan ook gelijk een stuk duurder met ook een stuk minder goede kijkhoeken.
fuuv schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:47:
Dell Ultrasharp U2711
Dell Ultrasharp U2412M
BenQ XL2420T
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de U2412M, echter is de hoge response ms en het ontbreken van 120hz.
Ook een hogere refreshrate als 60 op de native resolutie van 1080p zou fijn zijn.
Tjah dan heb je al de beste opties op rij gezet. Het word kiezen uit die selectie ben ik bang. Enige mogelijke toevoegingen zijn de
Hazro HZ27WC in combinatie met VESA arm/voet, de
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D en de
pricewatch: HP ZR2740w welke beide net iets minder inputlag dan de u2711 hebben even tevens ook iets goedkoper zijn. Hou bij de Samsung echter wel rekening met backlight bleed.
Wat voor aansluitingen heeft je MBP? Volgens mij wil dat nog wel eens verschillen afhankelijk van hoe oud het ding is.
Een TV gebruiken als monitor heeft nogal wat nadelen waaronder een hogere input lag en als je pech hebt 'verbeterende' filters die niet te omzeilen zijn en voor desktop gebruik het beeld nou niet bepaald verbeteren.
Hardware.info
goud winnaar de
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH doet het eigenlijk op alle vlakken goed en met HDMI/DVI-D hopelijk aan te sluiten op zowel je MacBook als XBox 360?