Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
@Kid Jansen: Dank voor jouw advies in de OP en op basis van andermans vragen, heb ik alle antwoorden die ik nodig had om de juiste keuze te maken! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door fjorden op 03-06-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
krakura schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:08:
Ik wil dus een 3D monitor kopen en heb intresse in twee verschillende monitoren en kan niet zo goed heb verschil merken want de ene is 3D en de andere 3D vision ready, dit zijn ze:
pricewatch: LG W2363D
pricewatch: Acer GD245HQbid
als je een andere monitor weet / tv in dezelfde prijsklasse en ongeveer zelfde maat ( niet groter dan 25" )
en gaat mijn 6870 dan niet lastig doen ( gewoon sapphire niet overclocked )

BVD niels
De Acer heeft hogere kijkhoeken (met een TN paneel niet zo heel erg boeiend) en een reactietijd van 2ms ipv 3ms. Daarintegen heeft de iets kleinere LG meer helderheid en is wat goedkoper.

Persoonlijk zou ik voor de LG gaan omdat je er een betere deal uit haalt. Als je toch een wat groter scherm wilt en bereid ben daar meer voor te betalen is de Acer ook een prima optie.

Verschillen in 3D-weergave zijn er volgens mij compleet niet, correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Basisvragen
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Vooral voor Gaming, maar ook voor Videobewerking en Modelling.
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

'24 inch'

Ik heb op dit moment een 20" beeldscherm, en heb besloten dat in mijn omgeving een 24" beeldscherm perfect zou zijn. Omdat ik een zo groot mogelijk scherm wil voor gaming en moddeling, maar niet te groot voor de afstand en grootte van de kamer. (27" zou niet eens meer passen op mijn bureau)
  • Welke resolutie had je in gedachte?

1920x1080 (fullhd)
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

< €300,-
Aanvullende vragen
  • Welke videokaart heb je in je systeem zitten?

MSI N560GTX Ti Hawk
  • Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)

DVI of HDMI (geen verschil kwa beeld kwaliteit toch?, allebei digitaal)
  • Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?

Misschien in de toekomst voor videobewerking en modelling, maar het gamen wil ik graag op 1 beeldscherm doen. Dus eigenlijk gaat het maar om 1 beeldscherm
  • Welke eisen stel je aan de monitor?

Gaming, dat is mijn eerste prioriteit, dus een paar eisen daarvoor:

- Responsetijd: 2ms bij voorkeur, maar sowiezo onder de 5ms

- Vernieuwsfrequentie: Vind ik niet zo belangrijk.

- Input-lag: zo laag mogelijk.
Verhaal
  • Zo nu alle vragen zijn beantwoord, wil ik toch nog even wat meer kwijt.[br][br] Voor monitoren ben ik een echte Samsung fanboy, daarnaast vind ik LG ook altijd wel aardig.[br] Zo heb ik dus al naar een aantal beeldschermen gekeken die ik echt mooi vond, maar ben er nog niet helemaal van overtuigd, vandaar dus deze post.[br][br] [table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4] [tr] [td bgcolor=#ededed align=center][b]#[/b][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Product[/b][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Prijs[/b][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Subtotaal[/b][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td] [td bgcolor=#fafafa][url="http://tweakers.net/pricewatch/259747/samsung-syncmaster-bx2450.html"]Samsung Syncmaster BX2450[/url][/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 199,-[/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 199,-[/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td] [td bgcolor=#fafafa][url="http://tweakers.net/pricewatch/248882/samsung-syncmaster-p2470h.html"]Samsung Syncmaster P2470H[/url][/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 196,99[/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 196,99[/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td] [td bgcolor=#fafafa][url="http://tweakers.net/pricewatch/245280/samsung-syncmaster-xl2370.html"]Samsung Syncmaster XL2370[/url][/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 186,70[/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 186,70[/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#ededed colspan=2][url="http://tweakers.net/gallery/341933?inv_id=168909#tab:inventaris"][b]Bekijk collectie[/b][/url] [url="http://tweakers.net/ext/pricewatch?Action=Winkelkar&Koekje=259747%2F1%2C248882%2F1%2C245280%2F1"][b]Importeer producten[/b][/url][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Totaal[/b][/td] [td bgcolor=#ededed]€ 582,69[/td] [/tr] [/table] [br] deze beeldschermen had ik op het oog, ik begin maar gelijk met de 23inch op mijn lijst. Prachtig design en LED alleen het is geen 24inch.[br] daarnaast denk ik dat de P2470H perfect is alleen vind ik dan het rooie randje weer minder.[br] De BX2450 weet ik niet of deze goed is voor wat ik nodig heb, dus gamen en moddeling. [br][br] Dat was het wel zo'n beetje, dus ik hoop dat iemand mij de doorslag kan geven of een alternatief. [br][br] In ieder geval alvast bedankt. [br][br] PS ik hou dus meer van wat vierkantere met wat minder ronde hoeken, (dus niet helemaal vierkant maar ook weer niet zo rond als de P2470H) ook ik weet dat ik een beetje veel gevraagd overkom zo maar ik hou nu eenmaal van de Samsung die ik nu heb ( Samsung Syncmaster 206bw ) en wil ik iets waar ik net zo trots op kan zijn als toen ik die 206bw net had. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Leon90 op 03-06-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408317

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gaming en films
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 20' tot 24' (liever betere kwaliteit dan groter scherm)
Welke resolutie had je in gedachte? Full HD (HDMI of DV-I aansluiting)
Wat mag het allemaal gaan kosten? Maximum €150 (excl. verzending)

Ik zoek dus een laag geprijsde monitor die ik ga aansluiten op mijn HD 6850 (budget gaming-systeem) het zou leuk zijn moesten er speakers in verwerkt zitten (maar dan moeten het wel goede zijn).

Er zijn 2 dingen waar ik op let: kleur en input lag, dus liefst de reactiesnelheid rond, of onder 5ms en heldere, natuurgetrouwe kleuren.

Om er nog een criteria aan toe te voegen: Ik ben wel geïnteresseerd in een LED-monitor

EDIT: Op pricewatch kom ik uit op een packard bell viseo 220, maar ik weet nu echt nie of PB een goed monitor-merk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 05-06-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik had hier al perongeluk een topic gemaakt: Help! Nieuw beeldscherm, maar veel keuze.
Maar ik geloof dat ik het hier beter kan proberen. :)

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Gaming (vooral Starcraft 2 en Diablo 3 in de toekomst) + internet/surfen + korte filmpjes/anime kijken.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
22-23 inch.

Welke resolutie had je in gedachte?
1920 x 1080 pixels (16:9)

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Kwa prijs maakt het me niet veel uit eerlijk gezegd. Zo lang het maar niet overdreven duur is.

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
ATI Radeon HD 4800 Series (deze word misschien vervangen door een betere in de nabije toekomst)

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Ik wil maar één scherm gebruiken.

Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Ik weet niet of een responsetijd van 2 ms of lager echt nodig is eigenlijk, maar iig moet het niet meer dan 5 ms zijn.
Kwa vernieuwingsfrequentie en inputlag weet ik niet wat handig is.

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
n.v.t.

Monitor als TV gebruiken
n.v.t.

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Nope.

Verder wil ik dat het een Full HD LED scherm is.

In het Aldi krantje van vandaag staat toevallig een monitor die redelijk aan die eisen voldoet (23inch full hd, 2ms, LED) voor 159 euro, maar ik heb geen idee of die monitor van goede kwaliteit is.
Het gaat hier om een Medion Akoya MD 20144.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met een keuze maken! :)

Edit: Oh en hij moet een zwarte rand hebben.

Edit 2: Ik zat even bij het kant en klaar advies rond te neuzen en zag daar de Samsung SyncMaster XL2370. Ziet er niet verkeerd uit. Helemaal niet verkeerd eigenlijk.

Maar toen zag ik daar ook de Samsung SyncMaster PX2370 staan met een Contrastratio 1000 : 1 terwijl de Samsung SyncMaster XL2370 een Contrastratio van 5000000 : 1 heeft.
Ik heb geen idee wat het verschil is. Wat is beter?

Edit3: Het belangrijkste is eigenlijk dat het een scherm van goede kwaliteit is dat lang mee gaat. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stravincy op 05-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
wat ik dus al eerder zei: acer s243hl voldoet aan al je eisen, alleen is die 24 inch. (de base is zwart/(zilver/grijs)) en de rand is zwart, en best dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
megadoom schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:05:
wat ik dus al eerder zei: acer s243hl voldoet aan al je eisen, alleen is die 24 inch. (de base is zwart/(zilver/grijs)) en de rand is zwart, en best dun.
Sorry dat ik eerder niet op je reageerde.
Gebruik je deze zelf?
En ben je er erg tevreden over?

Ik zal hem eens even opzoeken op internet.

Edit: Ik heb even snel wat reviews bekeken, maar ik word er niet heel warm van en 24 inch vind ik eigenlijk te groot. Toch bedankt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Stravincy op 05-06-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
ik heb m zelf, hij is wel lekker, en het scherm zit trouwens ook vlak bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Leon90 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:37:
Basisvragen

• Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

'24 inch'

Ik heb op dit moment een 20" beeldscherm, en heb besloten dat in mijn omgeving een 24" beeldscherm perfect zou zijn. Omdat ik een zo groot mogelijk scherm wil voor gaming en moddeling, maar niet te groot voor de afstand en grootte van de kamer. (27" zou niet eens meer passen op mijn bureau)

1920x1080 (fullhd)

< €300,-
Aanvullende vragen

MSI N560GTX Ti Hawk
  • Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)

DVI of HDMI (geen verschil kwa beeld kwaliteit toch?, allebei digitaal)
  • Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?

Misschien in de toekomst voor videobewerking en modelling, maar het gamen wil ik graag op 1 beeldscherm doen. Dus eigenlijk gaat het maar om 1 beeldscherm
  • Welke eisen stel je aan de monitor?

Gaming, dat is mijn eerste prioriteit, dus een paar eisen daarvoor:

- Responsetijd: 2ms bij voorkeur, maar sowiezo onder de 5ms

- Vernieuwsfrequentie: Vind ik niet zo belangrijk.

- Input-lag: zo laag mogelijk.
Verhaal
  • Zo nu alle vragen zijn beantwoord, wil ik toch nog even wat meer kwijt.[br][br] Voor monitoren ben ik een echte Samsung fanboy, daarnaast vind ik LG ook altijd wel aardig.[br] Zo heb ik dus al naar een aantal beeldschermen gekeken die ik echt mooi vond, maar ben er nog niet helemaal van overtuigd, vandaar dus deze post.[br][br] [table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4] [tr] [td bgcolor=#ededed align=center][b]#[/b][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Product[/b][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Prijs[/b][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Subtotaal[/b][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td] [td bgcolor=#fafafa][url="http://tweakers.net/pricewatch/259747/samsung-syncmaster-bx2450.html"]Samsung Syncmaster BX2450[/url][/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 199,-[/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 199,-[/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td] [td bgcolor=#fafafa][url="http://tweakers.net/pricewatch/248882/samsung-syncmaster-p2470h.html"]Samsung Syncmaster P2470H[/url][/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 196,99[/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 196,99[/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td] [td bgcolor=#fafafa][url="http://tweakers.net/pricewatch/245280/samsung-syncmaster-xl2370.html"]Samsung Syncmaster XL2370[/url][/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 186,70[/td] [td bgcolor=#fafafa]€ 186,70[/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#ededed colspan=2][url="http://tweakers.net/gallery/341933?inv_id=168909#tab:inventaris"][b]Bekijk collectie[/b][/url] [url="http://tweakers.net/ext/pricewatch?Action=Winkelkar&Koekje=259747%2F1%2C248882%2F1%2C245280%2F1"][b]Importeer producten[/b][/url][/td] [td bgcolor=#ededed][b]Totaal[/b][/td] [td bgcolor=#ededed]€ 582,69[/td] [/tr] [/table] [br] deze beeldschermen had ik op het oog, ik begin maar gelijk met de 23inch op mijn lijst. Prachtig design en LED alleen het is geen 24inch.[br] daarnaast denk ik dat de P2470H perfect is alleen vind ik dan het rooie randje weer minder.[br] De BX2450 weet ik niet of deze goed is voor wat ik nodig heb, dus gamen en moddeling. [br][br] Dat was het wel zo'n beetje, dus ik hoop dat iemand mij de doorslag kan geven of een alternatief. [br][br] In ieder geval alvast bedankt. [br][br] PS ik hou dus meer van wat vierkantere met wat minder ronde hoeken, (dus niet helemaal vierkant maar ook weer niet zo rond als de P2470H) ook ik weet dat ik een beetje veel gevraagd overkom zo maar ik hou nu eenmaal van de Samsung die ik nu heb ( Samsung Syncmaster 206bw ) en wil ik iets waar ik net zo trots op kan zijn als toen ik die 206bw net had. :D
kheb nog even rond gekeken, zo vind ik de 2443BW van Samsung een goed en simpel design hebben alleen is deze dan weer 5ms.

Verder snap ik heel de type nummering van Samsung Syncmaster niet maar het zal wel aan mij liggen.

Het is jammer dat ze geen nieuwe schermen met oude designs maken :D
maar het wordt toch tijd dat mijn Syncmaster 206bw vervangen wordt door een groter maatje.

Misschien iemand nog een leuk idee voor een goed scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:30
Anoniem: 408317 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:59:
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 20' tot 24' (liever betere kwaliteit dan groter scherm)

Ik zoek dus een laag geprijsde monitor die ik ga aansluiten op mijn HD 6850 (budget gaming-systeem) het zou leuk zijn moesten er speakers in verwerkt zitten (maar dan moeten het wel goede zijn).

Er zijn 2 dingen waar ik op let: kleur en input lag, dus liefst de reactiesnelheid rond, of onder 5ms en heldere, natuurgetrouwe kleuren.

Om er nog een criteria aan toe te voegen: Ik ben wel geïnteresseerd in een LED-monitor

EDIT: Op pricewatch kom ik uit op een packard bell viseo 220, maar ik weet nu echt nie of PB een goed monitor-merk is.
Ik kan me erg in jouw basisantwoorden vinden Rienspy en heb ook lichte voorkeur voor LED.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom continu LCD aangeraden word in plaats van LED in de BBG.
Zouden jullie dit kunnen uitleggen?

Maar ter zake, wat voor monitor raden jullie ons aan? :*)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik heb nog wat meer gekeken naar de Samsung SyncMaster XL2370 en deze lijkt eigenlijk ideaal voor mij en hij ziet er nog goed uit ook!

Denken jullie dat dit voor mij inderdaad een goede keuze zal zijn? :)

(Mijn eerste post is van gister en staat ook in dit topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Stravincy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:21:
Ik heb nog wat meer gekeken naar de Samsung SyncMaster XL2370 en deze lijkt eigenlijk ideaal voor mij en hij ziet er nog goed uit ook!

Denken jullie dat dit voor mij inderdaad een goede keuze zal zijn? :)

(Mijn eerste post is van gister en staat ook in dit topic.)
Opzich een prima keuze als je echt tevreden ben met de looks en specs.

De helderheid vind ik wat magertjes op 250. De P2470H heeft een inch meer en betere specs (helderheid op 300) dan de andere 2. Die zou ik doen, maar de XL2370 zal ook een prima keuze zijn. De BX2450 vind ik eigenlijk net niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
BertHier schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:42:
[...]

De helderheid vind ik wat magertjes op 250. De P2470H heeft een inch meer en betere specs (helderheid op 300) dan de andere 2. Die zou ik doen, maar de XL2370 zal ook een prima keuze zijn. De BX2450 vind ik eigenlijk net niks.
Bedankt voor je reactie. :)
Dat verschil van 50 (50 wat eigenlijk?) in helderheid, merk je daar veel van?
En waar merk je dat dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Daar merk je volgens mij helemaal niets van... Bijna iedereen die ik ken heeft zijn monitor 24/7 op de laagste helderheid staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ah oke dan. :)

Naja, als niemand verder mij de Samsung SyncMaster XL2370 afraad, dan ga ik deze denk ik deze week nog kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Beste allen, ik ben op zoek naar een nieuwe TV voor mn vriendin ter vervanging van een 12 jaar oude JVC 55cm beeldbuis, welke zeer waarschijnlijk ook als computer monitor moet gaan fungeren.

Basisvragen
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Playstation2, TV/DVD, Computer
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 23-27"
Welke resolutie had je in gedachte? Minimaal 1920x1080 (full HD)
Wat mag het allemaal gaan kosten? Maximaal 300 euro

Aanvullende vragen
Hoe wil je de monitor aansluiten? Scart, HDMI (eventueel DVI, VGA)
Ik weet nog niet wat voor soort TV abbo we gaan nemen, waarschijnlijk KPN -> DVB-T, hoe meer aansluitingen/keuze hoe beter. DVB-C heb je ook met HD, waar is dit goed voor?

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen? Alleen vriendin en ik (tegen elkaar aan *; , is 170 graden dan voldoende?)

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? Waarschijnlijk glossy/glare, heb gelezen dat de kleuren/diepte beter zijn..
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? Indien kijkhoek niet afdoende, vertikaal kantelbaar
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik? Niet echt, maar moet geen energieslurper zijn
Moet het scherm een VESA mount hebben? Kan handig zijn, geen eerste vereiste

Overige eisen: Speakers, afstandbediening

Als ik al mijn wensen in de PW invul, hou ik eigenlijk maar weinig over (vertikaal kantelbaar al achterwege gelaten).
http://tweakers.net/price...KVVAZGAop8zCukIZR0Pyey_IG

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Is 24" voor een TV op 3 meter afstand echt te klein?
Is 27" (met een 1080p resolutie) voor een computerscherm echt te groot?
Iemand ervaring met de Samsung Syncmaster P2470HD / P2770HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 09:18
Ik heb ervaring met de P2470HD. Prima scherm, ik heb de kleuren altijd mooi gevonden. Gebruikt als computerscherm (prima, even wennen de grootte, maar prima), en als TV op ongeveer 2,5 meter afstand, daar was het ook prima, goed te zien allemaal.
Nu ik een IPS scherm heb gehaald lijkt het opeens wel heel erg kut, maar het is echt een prima scherm als je van TN-panelen af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:06:
Daar merk je volgens mij helemaal niets van... Bijna iedereen die ik ken heeft zijn monitor 24/7 op de laagste helderheid staan.
Dat is echt compleet afhankelijk van de situatie, en die wil je graag in controle houden. Ik ken ook zat mensen die in een erg donkere ruimte werken. Ik ken er ook zat die dat niet doen.

Wat extra speelruimte is gewoon een luxe, je heb het vast niet altijd nodig maar als het moet werkt het.

Sowieso ken ik bijna niemand die zijn scherm echt op de laagste helderheid heeft. Meestal wisselt dat een beetje tussen de 30 en 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387970

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gamen/films
Welke resolutie had je in gedachte? 1920 x 1080
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 22 inch
Wat mag het allemaal gaan kosten? 150
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? hd6950

m`n maatje vroeg om advies..zelf heb ik hem de iyama prolite 2210hds-b1 aangeraden, maar duurde te lang kwa levertijden waar hij hem heeft besteld..hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor first person shooters.
Gamen dus.. >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 387970 op 07-06-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
De Samsung SyncMaster XL2370 is besteld, bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403638 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:30:
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 24 inch
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) 150-200 (het liefst dichter op de 150)
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? hd5850

Weet iemand toevallig of deze monitor deugdelijk is:
pricewatch: Iiyama ProLite E2409HDS-B1
De monitor viel me wel op mede door de prijs maar ik kan geen reviews vinden.
Ik ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen. Ik heb geen ervaring met de E2409HDS-B1 en zoals je al zei zijn er ook geen reviews van te vinden. Daar liep ik ook tegenaan met het maken van die tabellen in de startpost (de eerste twee dan, bij die laatste was dat geen probleem). Dat vind ik ook meteen een groot minpunt van TN beeldschermen, je hebt vaak van te voren geen idee wat je in huis haalt, want veel reviewers vinden die schermen niet interessant genoeg om te testen.

Je zou kunnen kijken naar de schermen in de tabellen. De voorganger van de E2409HDS-B1 staat er ook in en die is in ieder geval nog door Hardware.info getest.
krakura schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:08:
Ik wil dus een 3D monitor kopen en heb intresse in twee verschillende monitoren en kan niet zo goed heb verschil merken want de ene is 3D en de andere 3D vision ready, dit zijn ze:
pricewatch: LG W2363D
pricewatch: Acer GD245HQbid
als je een andere monitor weet / tv in dezelfde prijsklasse en ongeveer zelfde maat ( niet groter dan 25" )
en gaat mijn 6870 dan niet lastig doen ( gewoon sapphire niet overclocked )
Ik kom er ook niet helemaal uit hoe het nou zit, van beide kan ik niet echt uitgebreide specificaties vinden. Ik weet wel dat er in de Acer een Chi Mei Innolux M236H5-L02 paneel zit, de datasheet van dat paneel kan je bekijken op docin.com. Maar ik heb geen idee welk paneel er in de LG zit, dus je kan niet echt vergelijken.

Wat overigens wel opvalt aan de Acer zijn de kijkhoeken van 176°, zowel horizontaal als verticaal. Dat is gelijk aan wat de wat oudere generaties PVA en IPS panelen halen. Het is weliswaar met de 10:1 contrast methode, maar toch is het voor een TN paneel zeker niet slecht.

Voor vandaag houd ik het even hierbij, want ik heb het sinds vorige week maandag erg druk gehad met het testen en reviewen van de kandidaten voor het notebookproject voor collegejaar 2011-2012 van Universiteit Twente. Ik ben namelijk de enige bij het Notebook Service Centre die nu full-time bezig is met dat testen (daar ben ik dan ook voor ingehuurd), de rest is ook veel bezig met het helpen van studenten die aan de balie komen met laptopproblemen.

Om een idee te geven van hoe druk ik het daar mee heb, ik heb er gisteren 15 uur aan gewerkt, van 8:30 - 17:30 bij het NSC en daarna nog van 19:00 - 1:00 thuis. Jullie zullen dus nog even moeten wachten, waarschijnlijk tot zondagavond of maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Even voor iedereen die in dezelfde situatie zit als ik zat:

Scherm van rond de 27", graag IPS, maar toch een lage input lag vanwege gaming, aantal connecties etc maakte niet uit want er hangt toch alleen een PC aan, Dell U2711 te duur:

Hazro HZ27WC.

Het hangt er een beetje van af wat de wisselkoers is, maar ik heb 475 incl verzending betaald. Hij gebruikt hetzelfde paneel als de iMac / ACD 27", maar heeft alleen heel weinig rotzooi (scaler chips etc) in het scherm zitten, vandaar de lage input lag (+- 9ms tov 28ms voor de dell U2711 in game mode). LED-backlight, relatief laag verbruik, maar maar 1 DVI-D ingang.

Ik kan hem in ieder geval ernstig aanraden voor een budget van onder de 500 euro. Klein probleempje: vanaf Overclockers.co.uk mag ie alleen naar klanten uit het United Kingdom verstuurd worden, maar daar letten ze niet goed op. Ik heb hem gewoon met een nederlands adres betseld en hij stond 3 werkdagen later hier bij mij op de stoep. Levering gaat via DPD (prima, goede tracking, overzichtelijk en duidelijk) voor een bedrag van 19 pond.

[ Voor 0% gewijzigd door SytseHartvelt op 08-06-2011 12:01 . Reden: Er hangt een PC aan, geen TV. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U2711 heeft in Standard een inputlag van 22~24 ms, dus ik kan me niet voorstellen dat het dan in Game mode 29 ms is. Bij de U2410 is de Game mode veel sneller dan de Standard mode, ik neem aan dat dat bij de U2711 ook zo is, anders heeft het ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Kid Jansen schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:43:
De U2711 heeft in Standard een inputlag van 22~24 ms, dus ik kan me niet voorstellen dat het dan in Game mode 29 ms is. Bij de U2410 is de Game mode veel sneller dan de Standard mode, ik neem aan dat dat bij de U2711 ook zo is, anders heeft het ook geen zin.
Hmm, ik baseerde het op deze twee grafiekjes van TFTCentral:

Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2711/input_lag.jpg
Bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2711.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/hazro_hz27wa/input_lag_new.jpg
Bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/hazro_hz27wa.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407779

Geachte Tweakers!

Na dit topic enige tijd aandachtig gevolgd te hebben, heb ik besloten om advies te vragen.
Ik heb momenteel een Samsung Syncmaster 225BW en ik zoek hiervoor een upgrade.
Op grond van dit en andere topics wil ik een Dell Ultrasharp U2311H aanschaffen maar
helaas kan ik dit beeldscherm niet in de buurt ergens in actie zien.

Wat ik wil:
  • van 1680*1050 naar 1920*1080
  • een betere kleurweergave
  • geen lag tijdens games (speel geen online shooters)
Ik heb een zeer krachtige game-pc met 2x Sapphire 6950 2GB.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 2x 6950 en je wil maar 1920x1080? Dat is wel een beetje uit verhouding. Met 2x 6950 heb je ook nog prima framerates op 2560x1440. Als je een U2711 te duur vindt kan je kijken naar de Hazro HZ27WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kid Jansen schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:53:
Je hebt 2x 6950 en je wil maar 1920x1080? Dat is wel een beetje uit verhouding. Met 2x 6950 heb je ook nog prima framerates op 2560x1440. Als je een U2711 te duur vindt kan je kijken naar de Hazro HZ27WC.
Dat zijn inderdaad twee hele mooie schermen, ik heb echter 2 vraagjes.

- is het Hazro scherm alleen te koop op hun eigen website?
- hoe houden mijn videokaarten zich op 2560x1440 in de toekomst?

Ik zit vrij dicht op mijn scherm, en ik speel liever langere tijd met een goede framerate dan korte tijd met een dergelijk scherm. Er is geen interresante tussenweg zeker? Anders wordt het even doorsparen voor een 27"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256269

Leon90 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:06:
[...]
kheb nog even rond gekeken, zo vind ik de 2443BW van Samsung een goed en simpel design hebben alleen is deze dan weer 5ms.

Verder snap ik heel de type nummering van Samsung Syncmaster niet maar het zal wel aan mij liggen.

Het is jammer dat ze geen nieuwe schermen met oude designs maken :D
maar het wordt toch tijd dat mijn Syncmaster 206bw vervangen wordt door een groter maatje.

Misschien iemand nog een leuk idee voor een goed scherm?
Hoi, ik heb momenteel ook een 206BW en ben ook op zoek naar een 24 inch Samsung.
Ik heb momenteel volgende schermen op het oog:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2470H€ 196,99€ 196,99
1Samsung Syncmaster PX2370€ 189,-€ 189,-
1Samsung Syncmaster S24A350H€ 199,-€ 199,-
1Samsung Syncmaster XL2370€ 184,-€ 184,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,99

Merk op dat de Syncmaster S24A350H net nieuw is en volgens mij zowat aan alle aspecten voldoet waarnaar jij zocht. Momenteel gaat bij mij ook de voorkeur uit naar de S24A350H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Anoniem: 407779 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:35:
[...]

Ik zit vrij dicht op mijn scherm, en ik speel liever langere tijd met een goede framerate dan korte tijd met een dergelijk scherm. Er is geen interresante tussenweg zeker? Anders wordt het even doorsparen voor een 27"
Lees eens even iets boven je, mijn post dus :>
Hij is te bestellen vanaf Overclockers.co.uk, om precies te zijn hier.
Ik draai zelf twee 6950's (1GB) op dit scherm en bijvooerbeeld The Witcher II trekt hij prima op ultra settings, en aangezien de komende jaren alles toch nog met de consoles in het achterhoofd wordt ontwikkeld... Moet dat wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SytseHartvelt schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:16:
[...]
Ik draai zelf twee 6950's (1GB) op dit scherm en bijvooerbeeld The Witcher II trekt hij prima op ultra settings, en aangezien de komende jaren alles toch nog met de consoles in het achterhoofd wordt ontwikkeld... Moet dat wel goed komen.
Bedankt voor je reactie, ik heb er inderdaad overheen gelezen :/ Misschien omdat ik die 27" zag staan en daar eerst niet aan wilde. Ik zal even kijken naar het verkoopadres dat jij me gaf, het viel me op dat het scherm weinig aanbieders heeft. Wat betreft die game-ontwikkeling heb je een goed punt, en het scherm bevalt jou erg goed begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Klopt, Hazro zorgt zelf voor de distributie in de EU, maar heeft voor de UK een partner in OCUK, maar die versturen hem ook gewoon naar ons in nederland...

Mij bevalt hij uitstekend, kleuren zijn heerlijk, die resolutie is om enorm bij weg te kwijlen en perfect om twee browservensters naast elkaar open te hebben :). 1080p en 720p ziet er ook gewoon prima uit dus echt een heerlijk scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
Omdat ik graag een mooie +- 22" led monitor wil aanschaffen, is mijn oog gevallen op de Iiyama E2271HDS-B1.
Deze past bij mijn wensen (Zie eerder bericht: tot 250 euro, te gebruiken voor redelijk zware games, maar vooral internetten en office)

Nu heb ik twee vragen:
- Heeft iemand ervaring met deze monitor?
- Weten jullie of deze monitor edge-lit of full led is?
(ik las dat full veel beter is, maar kan het niet vinden in de specs van deze monitor)

[ Voor 17% gewijzigd door geertvduin op 09-06-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 03:43
Sytse, zit je dan niet met die rare UK stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
DappereDodo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:48:
Sytse, zit je dan niet met die rare UK stekker?
Er is een plug die in de monitor gaat, die gaat naar zo'n groot adapterblok. Daarin stop je gewoon een normale voedingsstekker (van een normale monitor/pc/ps3/noemmaarwat). Er zit inderdaad een UK bijgeleverd, maar daar heeft iedereen er nog wel een van liggen denk ik. Het gaat dus gewoon om zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.bluepc.nl/images/European_Type_AC_PC_Y_Power_Cord_Cable.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 03:43
Ah ok, en je moet ff opletten dat t schuifje wel op 220V staat, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Geen schuifje hoor, het is gewoon een 230V adapterblokdinges. Niet voor gebruik in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 11:49
SytseHartvelt schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:16:
[...]
Ik zit hem nu ook te overwegen en na de threads op OCUK te lezen vraag ik mij eigenlijk alleen nog af hoe het met de RMA regeling zit. Heb ik bij hun ook 7 dagen om het product te proberen en retourneren indien het niet volgens wens is (e.g. storende dode pixels of stof), of moet ik de wetgeving in de UK hiervoor opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Voor alles wat u op afstand (dus via internet, telefoon of post) binnen de EU koopt geldt een herroepingsrecht. Dat is een 'afkoelingsperiode' van minimaal 7 werkdagen, waarbinnen u het recht heeft om de koop ongedaan te maken. De enige kosten die de leverancier u daarvoor in rekening mag brengen zijn de kosten voor het terugzenden van het product dat u bij nader inzien niet wenst.
bron: http://www.consumenteninf...page/nl/themas/E-Commerce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84969

Waar ik momenteel een beetje mee tob is waarom zou ik voor een 1920x1080 scherm gaan, als ik ook voor een 1920x1200 scherm kan gaan? Het zijn maar 120 pixels meer, maar het is toch wel meer screen real estate. Ook zijn er bijvoorbeeld van Samsung veel schermen die allemaal vergelijkbaar zijn (23" TN panelen met 1920x1080), maar ik kan de verschillen niet echt vinden.

Ik zie ook niet echt in op wat voor manier nieuwe schermen beter zijn dan oude. Zo is de 2443BW alweer een flinke tijd oud, maar lijkt alsnog wel de beste keuze. Waarom zou ik een nieuwere willen? Wat me trouwens ook opvalt bij Samsung is dat alle nieuwe schermen een glossy rand hebben, terwijl de oudere modellen een matte rand hebben.

Ik wil nu wel graag een nieuw scherm, voornamelijk voor te gamen. Ik heb nu nog een 8800GTX, maar ga binnenkort een nieuwe computer kopen (waarschijnlijk met een 580GTX), maar ik heb geen idee welk scherm ik wil. Ik dacht eerst aan een IPS-scherm, omdat ik dacht die beter zijn, maar nu lees ik dat die minder geschikt zijn voor gamen.

Edit: om de basisvragen te respecteren, ik zat te denken aan de 175-300 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84969 op 10-06-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Als je een low-inputlag-IPS scherm neemt is er niks aan de hand hoor. Neem een Dell U2311H, zou ik zeggen, als je 23" wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung BX2331 (mede omdat het enigste scherm is dat ik hier in de buurt kan kopen voor maar 200 euro, tevens mijn budget), maar ik lees wat gemixte reviews. Zo zegt de ene dat het beeld "too processed" overkomt en de andere dat het allemaal goed zit. Maar mijn eisen voor een scherm zijn nu niet bepaald hoog, als ik maar HD kan spelen en HD films kan zien. Kleuren zijn nu niet bepaald een zorg voor mij (denk ik, tenzij iemand mij ervan kan overtuigen)

Verder zal ik hieronder op de 4 vragen antwoorden.

Voornamelijk voor PS3, maar ik zal er mijn Macbook Pro ook wel aanhangen.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23", had eerst 24 in gedachten maar omdat ik hier in de buurt geen deftige vind voor 200 euro, is het 23" geworden

1920x1080

200 euro

Ik hoop dat er mensen een antwoord kunnen geven tegen morgen, ik ga namelijk sowieso morgen dat scherm kopen, tenzij iemand mij kan overtuigen dat het echt geen goed is, dan wil ik gerust wel wat verder in de buurt rijden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84969

Zit er nog een heel groot/merkbaar verschil tussen een reactietijd van 2ms en 5ms? Ik zit nu te kijken naar de 2443BW, maar die is toch wel oud en dergelijke, en heeft 5ms. Ik weet niet of dat nou wel de beste keuze is. Maar hij heeft 1920x1200 ipv 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298553

Beste mensen,

Nu mijn oude monitor zijn eigen pixels aan het inbranden is en de kwaliteit met het uur slechter word, ben ik op zoek naar een nieuwe monitor.

Budget: Rond 250 euro
Vereiste: Scart-aansluiting, HDMI/DVI aansluiting, 24"

Tot nu toe ben ik op 2 modellen gekomen:

Samsung Syncmaster T24A350
Samsung Syncmaster FX2490HD

Het prijsverschil is zo goed als verwaarloosbaar, en ook op andere gebieden, behalve een ander uiterlijk, lijken de monitoren vrijwel indentiek. Voor mijn doel (TV kijken en PC gamen), welke zou een geschiktere keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Voor iedereen die een 23 inch monitor zoekt:

Ik heb nu de Samsung Syncmaster XL2370 sinds deze week en hij is echt super!

- Mooi, scherp, duidelijk beeld.
- De kleuren zijn mooi/goed.
- 2ms
- Full HD LED
- Prachtig design
- Voor minder dan € 200,- (ik heb hem voor 190 inclusief verzendkosten)

Ik wilde eerst eigenlijk perse een 22 inch, maar ik ben blij dat ik toch voor deze heb gekozen!
Deze keus had ik zonder dit topic (en jullie) niet kunnen maken dus nogmaals bedankt. :)

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.
Succes verder iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo allemaal,

Even wat geschiedenis. Ik heb eergisteren na veel wikken en wegen de LG 2370 gekocht (23 inch led).
Zag er prachtig uit in de winkel en was "speciaal" voor gamen. Voor dit beeldscherm had ik een HP 2207w 22 inch.

Waar ik dus helemaal geen rekening mee heb gehouden is mat en glans. De nieuwe LG is mat en de oude HP is glans. Ik kom er nu achter dat ik mat drie keer niks vindt en dus echt een glans scherm wil kopen.

Ik probeer op internet te zoeken maar kan eigenlijk nergens mat/glans aanvinken in zoekopties. Alleen bij kieskeurig en bij de monitoren die dan worden aangegeven staan geen reviews of maximaal 2.

Wie o wie kan mij een goede LCD/LED monitor aanbevelen die een glanzend scherm heeft van 23 tot 25 inch, FULL HD en in een prijsklasse tot 230 euro?

Alvast bedankt.

edit 13-06 : Mijn oog is gevallen op de HP 2310 EI Ultra Thin. Ik kan alleen nergens zien of dit een glanzend scherm is.

[ Voor 7% gewijzigd door serv-on op 13-06-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 13:39
Ik ben een systeem aan het samenstellen voor mijn ouders. Dat systeem maakt gebruik van een ITX behuizing, een kleine vorm. Het systeem komt achter het scherm te staan zodat deze niet opvalt. Er zit geen vvideokaart in maar zou wel kunnen, een PCI-e 2.x 16x slot

Basisvragen
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken? Standaard gebruik, internet browsing, tekstverwerken, films kijken
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) 23" of 24"
  • Welke resolutie had je in gedachte? 1920x1080
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) € 200,- max
[h2]Aanvullende vragen [/h2]
  • Welke videokaart heb je in je systeem zitten? Geen, ik ben een systeem aan het samenstellen voor mijn ouders. Ik zou er een kleine videokaart in kunnen zetten als dit de prestaties erg zouden verbeteren met bijvoorbeeld films kijken en het scrollen van websites
    • Welke aansluitingen zitten daar op? Het moederbord heeft twee aansluitingen. Dat zijn DVI-D en HDMI.
    • Hoe wil je de monitor aansluiten? Een van de twee
    • Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? nee

• Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm? nee

• Monitor als TV gebruiken
      • Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen? Maximaal 2 personen
      • Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? nee

• Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? hoogte verstelbaar zou een plus zijn
  • Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik? Het liefst zo min mogelijk
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony NEC Optiarc AD-7700S Zwart€ 27,58€ 27,58
1Lian Li PC-Q11B€ 69,82€ 69,82
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Noctua NF-P14 FLX, 140mm€ 19,50€ 19,50
1XFX Pro 450W€ 40,94€ 40,94
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 19,04€ 19,04
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 85,63€ 85,63
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 90,42€ 90,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298553

*knip*

Hoi,

Ik zal zeker even kijken naar het volgende scherm als ik jou was:

Samsung Syncmaster S24A350H (Nieuw mode (April 2011)l, LED, Laag verbruik, 24", Kan een paar euro's boven de 200 zijn inclusief de verzendkosten, maar zeker niet meer dan €210,-; weet niet hoe erg dit is)

Naar mijn mening springt dit model er bovenuit in jouw prijsklasse.

[ Voor 87% gewijzigd door Kid Jansen op 14-06-2011 11:21 . Reden: als je reageert op de post boven je hoef je die echt niet in z'n geheel te citeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 13:39
Anoniem: 298553 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:29:
[...]

Hoi,

Samsung Syncmaster S24A350H (Nieuw mode (April 2011)l, LED, Laag verbruik, 24", Kan een paar euro's boven de 200 zijn inclusief de verzendkosten, maar zeker niet meer dan €210,-; weet niet hoe erg dit is)

dankjewel voor het reageren.
Die syncmaster ziet er inderdaad goed uit maar is het niet een beetje overkill voor het kijken van films?
hoe is deze pricewatch: Philips 241E1SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaspaas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-03 01:00
Nadat ik jarenlang wegens geldgebrek en "if it aint broke dont fix it"-mentaliteit die ene persoon ben geweest die een crt monitor meesleept naar lanparties ga ik toch maar eens investeren in een nieuw beeldscherm.

Ik wil de monitor vooral voor gaming gebruiken. Ik wil zowel mijn pc als mijn xbox erop aansluiten. Over de afmeting twijfel ik nog een beetje. Het moet groot genoeg zijn dat ik van een afstandje (denk aan de normale afstand tussen een bank en tv) met de xbox kan gamen maar klein genoeg dat ik het als pc monitor kan gebruiken. Is 27" te groot voor pc gaming? De resolutie die ik in gedachte heb is 1080p, hogere resoluties vallen buiten mijn budget. De monitor moet een speaker hebben omdat ik mijn xbox (via hdmi) erop aan wil sluiten. De videokaart die ik op dit moment gebruik is een 5770 die beschikt over dvi, hdmi en displayport. Mijn budget ligt rond de 300-350.

Deze monitoren leken mij wel geschikt:
pricewatch: Asus VE278Q
pricewatch: Acer S273HLbmii

Heeft iemand nog andere suggesties of een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft even geduurd, want ik heb het de afgelopen twee weken erg druk gehad, maar hier is dan weer een megapost van mij.
Leon90 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:37:
Basisvragen

'24 inch'

1920x1080 (fullhd)

< €300,-
....
Als je een budget hebt van €300 zou je eventueel ook nog kunnen kijken naar een 120 Hz monitor. Met het oog op videobewerking en modelleren (CAD/DCC neem ik aan) zou je ook kunnen overwegen om voor een IPS scherm te gaan, maar dan zal je wel je budget nog iets verder op moeten rekken.

Voor 120 Hz zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar de Acer GD245HQbid.

Voor IPS zou je kunnen kijken naar de HP ZR24w of de Dell Ultrasharp U2410.

Verder zou je kunnen kijken naar [BBG aanschaf] Monitoren#kant en klaar advies. In de 24" tabel staan redelijk wat Samsung schermen en er staat ook een LG in (LG W2453V-PF).
Anoniem: 408317 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:59:

Die Packard Bell zou ik niet nemen, zo'n beetje alles wat Packard Bell maakt is troep.

Ik heb zojuist ook een tabel aan de startpost toegevoegd met 21.5" en 23" schermen voor een budget tot €150. Voor het gemak heb ik die ook hieronder nog een keer gezet.

MonitorAansluitingenIk heb hemIk wil hemReviews en testsOpmerkingen
pricewatch: LG W2343T-PFVGA
DVI
77182CCFL
pricewatch: Samsung Syncmaster P2250VGA
DVI
5452HWI test
HWI review
Prad review
CCFL
pricewatch: LG Flatron W2261VP-PFVGA
DVI
HDMI
6825CCFL
pricewatch: LG E2350VVGA
DVI
HDMI
1649HWI test
HWI review
LED
pricewatch: Iiyama ProLite E2210HDS-B1VGA
DVI
HDMI
1265CCFL
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2231VGA
2x HDMI
1225HWI test
HWI review
LED
pricewatch: Iiyama ProLite E2208HDS-2VGA
DVI
2326HWI test
HWI review
CCFL

Die Samsung P2250 en LG W2261VP-PF zijn allebei prima schermen. Die worden ook allebei aangeraden door Prad.de als 21.5" gaming schermen:
Im Bereich Gaming stechen momentan folgende Modelle heraus: die 22 Zoller LG W2261VP für 128,99 €, LG E2240T-PN für 119,00 € und der Samsung P2250 für 126,99 €.
Ik zou dus eerst even die twee schermen bekijken als ik jou was, eventueel kan je daarna nog de rest bekijken.
Stravincy schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:44:
Hallo,

Ik had hier al perongeluk een topic gemaakt: Help! Nieuw beeldscherm, maar veel keuze.
Maar ik geloof dat ik het hier beter kan proberen. :)

Gaming (vooral Starcraft 2 en Diablo 3 in de toekomst) + internet/surfen + korte filmpjes/anime kijken.

22-23 inch.

1920 x 1080 pixels (16:9)

Kwa prijs maakt het me niet veel uit eerlijk gezegd. Zo lang het maar niet overdreven duur is.

...

Verder wil ik dat het een Full HD LED scherm is.

In het Aldi krantje van vandaag staat toevallig een monitor die redelijk aan die eisen voldoet (23inch full hd, 2ms, LED) voor 159 euro, maar ik heb geen idee of die monitor van goede kwaliteit is.
Het gaat hier om een Medion Akoya MD 20144.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met een keuze maken! :)

Edit: Oh en hij moet een zwarte rand hebben.

Edit 2: Ik zat even bij het kant en klaar advies rond te neuzen en zag daar de Samsung SyncMaster XL2370. Ziet er niet verkeerd uit. Helemaal niet verkeerd eigenlijk.

Maar toen zag ik daar ook de Samsung SyncMaster PX2370 staan met een Contrastratio 1000 : 1 terwijl de Samsung SyncMaster XL2370 een Contrastratio van 5000000 : 1 heeft.
Ik heb geen idee wat het verschil is. Wat is beter?

Edit3: Het belangrijkste is eigenlijk dat het een scherm van goede kwaliteit is dat lang mee gaat. :)
Je kan er over het algemeen van uit gaan dat elk scherm tegenwoordig een opgegeven statisch contrast heeft van 1000:1. Het hangt er een beetje van af wat voor meetmethode je gebruikt, meestal valt het nog wat lager uit.

Er zijn een aantal *VA schermen die hoger dan 1000:1 halen, meestal is dat dan tussen de 1200:1 en 1600:1. Het hoogste statisch contrast waar ik van af weet zie je bij het Samsung LTM230HP01 cPVA paneel en de 20" variant daarvan, die halen 3000:1.

Voor schermen met een TN of IPS paneel kan je er van uit gaan dat alles boven de 1000:1 dynamisch contrast is.

Als je per se LED backlighting wil, zou ik inderdaad kijken naar de XL2370 en PX2370, maar bedenk wel dat LED lang niet altijd beter is dan CCFL. Alleen met energieverbruik wint het vrijwel altijd van CCFL, op alle andere vlakken zou ik zelf juist eerder voor CCFL gaan. Bekijk anders ook eens de andere schermen in de 23" tabel in de startpost.
geertvduin schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:37:
Ik kan me erg in jouw basisantwoorden vinden Rienspy en heb ook lichte voorkeur voor LED.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom continu LCD aangeraden word in plaats van LED in de BBG.
Zouden jullie dit kunnen uitleggen?

Maar ter zake, wat voor monitor raden jullie ons aan? :*)
Alvast bedankt!
Ik snap niet dat mensen niet eens begrijpen dat LED ook gewoon LCD is... Als je denkt dat met LED technologieën als OLED, AMOLED, of QDLED wordt bedoeld kom je van een koude kermis thuis.

Het is allemaal nog steeds TFT LCD, alleen wordt de backlighting verzorgd door LED strips aan de randen, met een diffuser om het (enigszins) gelijkmatig te verdelen over het scherm, in plaats van dat het door CCFL's wordt verlicht.

Wat ik ook niet begrijp is die fascinatie van het gros van de mensen hier met LED. Ik heb nou al meerdere keren gezegd, en naast mij ook Darkstone, dat LED lang niet altijd beter is dan CCFL. Sterker nog, je kan er beter van uit gaan dat CCFL altijd beter is dan LED, het energieverbruik uitgezonderd.
BertHier schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:42:

Die extra helderheid heb je niks aan, dat maakt alleen maar de kans kleiner dat je een fatsoenlijke contrastratio overhoudt als je hem instelt op een normale helderheid. De meeste mensen gebruiken hun scherm op 120~180 cd/m², hoger dan dat krijg je alleen maar vermoeide ogen en hoofdpijn van.

Ik zou juist kijken naar een zo laag mogelijke helderheid, want hoe meer je het terug moet schroeven, hoe onrustiger het beeld wordt. De helderheid van de backlight wordt namelijk gereguleerd met een pulse width modulation circuit: op maximale helderheid staat hij altijd aan, op lagere helderheden wordt steeds afgewisseld tussen aan en uit. De verhouding tussen de tijdsduur van ingeschakeld en uitgeschakeld bepaalt dan hoe je de helderheid ervaart.
mitsumark schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:47:
Beste allen, ik ben op zoek naar een nieuwe TV voor mn vriendin ter vervanging van een 12 jaar oude JVC 55cm beeldbuis, welke zeer waarschijnlijk ook als computer monitor moet gaan fungeren.

Basisvragen
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Playstation2, TV/DVD, Computer
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 23-27"
Welke resolutie had je in gedachte? Minimaal 1920x1080 (full HD)
Wat mag het allemaal gaan kosten? Maximaal 300 euro

Aanvullende vragen
Hoe wil je de monitor aansluiten? Scart, HDMI (eventueel DVI, VGA)
Ik weet nog niet wat voor soort TV abbo we gaan nemen, waarschijnlijk KPN -> DVB-T, hoe meer aansluitingen/keuze hoe beter. DVB-C heb je ook met HD, waar is dit goed voor?

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen? Alleen vriendin en ik (tegen elkaar aan *; , is 170 graden dan voldoende?)

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? Waarschijnlijk glossy/glare, heb gelezen dat de kleuren/diepte beter zijn..
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? Indien kijkhoek niet afdoende, vertikaal kantelbaar
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik? Niet echt, maar moet geen energieslurper zijn
Moet het scherm een VESA mount hebben? Kan handig zijn, geen eerste vereiste

Overige eisen: Speakers, afstandbediening

Als ik al mijn wensen in de PW invul, hou ik eigenlijk maar weinig over (vertikaal kantelbaar al achterwege gelaten).
http://tweakers.net/price...KVVAZGAop8zCukIZR0Pyey_IG

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Is 24" voor een TV op 3 meter afstand echt te klein?
Is 27" (met een 1080p resolutie) voor een computerscherm echt te groot?
Iemand ervaring met de Samsung Syncmaster P2470HD / P2770HD?
Als ik dit zo lees lijkt het er meer op dat je een TV wil, maar dan op monitorformaat (bij TV's heb je pas redelijk wat keuze vanaf 32"). Als 32" geen probleem is zou ik dat ook doen, met een budget van €300 kan dat net. Als je er €350 van maakt heb je al een stuk meer keuze, dan zou het al helemaal geen probleem meer moeten zijn om iets te vinden.

Mocht 27" nou toch echt de max zijn, dan zou ik voor de Samsung Syncmaster P2770HD gaan (veel keuze is er ook niet).
SytseHartvelt schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:59:
...Nu ik een IPS scherm heb gehaald lijkt het opeens wel heel erg kut, maar het is echt een prima scherm als je van TN-panelen af komt.
:+
BertHier schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:36:
Dat is echt compleet afhankelijk van de situatie, en die wil je graag in controle houden. Ik ken ook zat mensen die in een erg donkere ruimte werken. Ik ken er ook zat die dat niet doen.

Wat extra speelruimte is gewoon een luxe, je heb het vast niet altijd nodig maar als het moet werkt het.

Sowieso ken ik bijna niemand die zijn scherm echt op de laagste helderheid heeft. Meestal wisselt dat een beetje tussen de 30 en 80%.
Vanzelfsprekend is het compleet afhankelijk van de situatie, maar over het algemeen kan je er van uit gaan dat als je het scherm boven de 180 cd/m² in moet stellen, je beter iets kan doen aan de hoeveelheid omgevingslicht. Dat zal dan betere resultaten geven en ook fijner werken. Je wil hoe dan ook niet dat er veel licht op je scherm valt.
Anoniem: 387970 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:52:
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 22 inch
Wat mag het allemaal gaan kosten? 150
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? hd6950

m`n maatje vroeg om advies..zelf heb ik hem de iyama prolite 2210hds-b1 aangeraden, maar duurde te lang kwa levertijden waar hij hem heeft besteld..hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor first person shooters.
Gamen dus.. >:)
Kijk eens naar de tabel bovenaan in deze post.
Stravincy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:28:
De Samsung SyncMaster XL2370 is besteld, bedankt mensen!
Shit, dat had ik even eerder moeten lezen, had me weer wat tijd gescheeld...
De meetmethode die Simon gebruikt is niet heel nauwkeurig/betrouwbaar, ik zou eerder uitgaan van de resultaten van Prad. Die hebben het over 24±3 ms, zelf kwam ik op 22 ms uit (wat dus binnen het bereik van Prad valt).
Anoniem: 407779 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:35:

Een tussenweg is er niet echt nee. Met 2x 6950 moet je nog wel een redelijke tijd vooruit kunnen op 2560x1440. Met die resolutie worden zaken als anti aliasing ook minder belangrijk, dus eventueel kan je dat dan nog terugschroeven, mochten de framerates je te laag worden in de toekomst.
geertvduin schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:09:
Omdat ik graag een mooie +- 22" led monitor wil aanschaffen, is mijn oog gevallen op de Iiyama E2271HDS-B1.
Deze past bij mijn wensen (Zie eerder bericht: tot 250 euro, te gebruiken voor redelijk zware games, maar vooral internetten en office)

Nu heb ik twee vragen:
- Heeft iemand ervaring met deze monitor?
- Weten jullie of deze monitor edge-lit of full led is?
(ik las dat full veel beter is, maar kan het niet vinden in de specs van deze monitor)
Ik heb hem zelf niet en ik heb er ook geen ervaring mee, maar voor die prijs kan je er van uit gaan dat het edge-lit is. Full LED is sowieso vrij zeldzaam en over het algemeen ook een stuk duurder dan edge-lit.
Anoniem: 84969 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:37:
Waar ik momenteel een beetje mee tob is waarom zou ik voor een 1920x1080 scherm gaan, als ik ook voor een 1920x1200 scherm kan gaan? Het zijn maar 120 pixels meer, maar het is toch wel meer screen real estate. Ook zijn er bijvoorbeeld van Samsung veel schermen die allemaal vergelijkbaar zijn (23" TN panelen met 1920x1080), maar ik kan de verschillen niet echt vinden.

Ik zie ook niet echt in op wat voor manier nieuwe schermen beter zijn dan oude. Zo is de 2443BW alweer een flinke tijd oud, maar lijkt alsnog wel de beste keuze. Waarom zou ik een nieuwere willen? Wat me trouwens ook opvalt bij Samsung is dat alle nieuwe schermen een glossy rand hebben, terwijl de oudere modellen een matte rand hebben.

Ik wil nu wel graag een nieuw scherm, voornamelijk voor te gamen. Ik heb nu nog een 8800GTX, maar ga binnenkort een nieuwe computer kopen (waarschijnlijk met een 580GTX), maar ik heb geen idee welk scherm ik wil. Ik dacht eerst aan een IPS-scherm, omdat ik dacht die beter zijn, maar nu lees ik dat die minder geschikt zijn voor gamen.

Edit: om de basisvragen te respecteren, ik zat te denken aan de 175-300 euro.
De meeste IPS schermen hebben meer inputlag, omdat er meer elektronica achter zit dan bij TN schermen. Dat is echter niet altijd zo, de U2311H is prima voor gaming geschikt, volgens de meeste reviews heeft die een verwaarloosbare (te klein om fatsoenlijk te kunnen meten) inputlag. Ghosting valt ook wel mee op dat scherm. TN zal daar wel beter in zijn, maar daar krijg je betere kijkhoeken en een betere kleurweergave voor terug.

Ik ga zo meteen verder met de rest, maar ik dacht ik post dit alvast even, anders worden die posts ook zo achterlijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 84969 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:41:
Zit er nog een heel groot/merkbaar verschil tussen een reactietijd van 2ms en 5ms? Ik zit nu te kijken naar de 2443BW, maar die is toch wel oud en dergelijke, en heeft 5ms. Ik weet niet of dat nou wel de beste keuze is. Maar hij heeft 1920x1200 ipv 1080.
Niet echt, over het algemeen is alles onder de 8 ms wel snel genoeg. Vanaf 5 ms moet je wel heel erg gevoelig er voor zijn wil je dan nog ghosting waar kunnen nemen.
Anoniem: 298553 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:48:
Beste mensen,

Nu mijn oude monitor zijn eigen pixels aan het inbranden is en de kwaliteit met het uur slechter word, ben ik op zoek naar een nieuwe monitor.

Budget: Rond 250 euro
Vereiste: Scart-aansluiting, HDMI/DVI aansluiting, 24"

Tot nu toe ben ik op 2 modellen gekomen:

Samsung Syncmaster T24A350
Samsung Syncmaster FX2490HD

Het prijsverschil is zo goed als verwaarloosbaar, en ook op andere gebieden, behalve een ander uiterlijk, lijken de monitoren vrijwel indentiek. Voor mijn doel (TV kijken en PC gamen), welke zou een geschiktere keus zijn?
Die eerste is erg nieuw en is nog maar weinig over te vinden. Die tweede schijnt helemaal niet zo goed te zijn. Ik heb er niet echt betrouwbare reviews van kunnen vinden, maar de twee die ik had gevonden waren er niet echt positief over.

Waarom kijk je niet gewoon naar de Samsung Syncmaster P2470HD?
PmBb schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:11:
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken? Standaard gebruik, internet browsing, tekstverwerken, films kijken
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) 23" of 24"
  • Welke resolutie had je in gedachte? 1920x1080
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) € 200,- max
Ik zou beginnen met kijken naar de beeldschermen in de tabellen in de startpost. Als je hoogte verstelbaar een pre vindt en je ook de monitor als TV gaat gebruiken is de Dell U2311H misschien wel interessant. Zelfs al kijk je maar met twee personen, dan nog kunnen betere kijkhoeken wenselijk zijn.
Anoniem: 298553 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:29:

Waarom springt dat scherm er uit volgens jou? Er is nog vrijwel niks te vinden over dat scherm.
PmBb schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:52:
dankjewel voor het reageren.
Die syncmaster ziet er inderdaad goed uit maar is het niet een beetje overkill voor het kijken van films?
hoe is deze pricewatch: Philips 241E1SB
Ik kan niet echt veel vinden over dat scherm, maar als ik de testresultaten op Hardware.info bekijk, dan is het een redelijk scherm, maar niet echt bijzonder.

HWI test
HWI review
Haaspaas schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:52:
Nadat ik jarenlang wegens geldgebrek en "if it aint broke dont fix it"-mentaliteit die ene persoon ben geweest die een crt monitor meesleept naar lanparties ga ik toch maar eens investeren in een nieuw beeldscherm.

Ik wil de monitor vooral voor gaming gebruiken. Ik wil zowel mijn pc als mijn xbox erop aansluiten. Over de afmeting twijfel ik nog een beetje. Het moet groot genoeg zijn dat ik van een afstandje (denk aan de normale afstand tussen een bank en tv) met de xbox kan gamen maar klein genoeg dat ik het als pc monitor kan gebruiken. Is 27" te groot voor pc gaming? De resolutie die ik in gedachte heb is 1080p, hogere resoluties vallen buiten mijn budget. De monitor moet een speaker hebben omdat ik mijn xbox (via hdmi) erop aan wil sluiten. De videokaart die ik op dit moment gebruik is een 5770 die beschikt over dvi, hdmi en displayport. Mijn budget ligt rond de 300-350.

Deze monitoren leken mij wel geschikt:

Heeft iemand nog andere suggesties of een tip?
Heb je misschien nog andere eisen? Ik ben niet echt bekend met de 27" TN schermen, volgens mij voldoet alle schermen in deze selectie wel aan je eisen. De Samsung Syncmaster P2770H is daar het populairst van. De Samsung Syncmaster S27A350H is daar de opvolger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
Ik heb zojuist ook een tabel aan de startpost toegevoegd met 21.5" en 23" schermen voor een budget tot €150. Voor het gemak heb ik die ook hieronder nog een keer gezet.

MonitorAansluitingenIk heb hemIk wil hemReviews en testsOpmerkingen
pricewatch: LG W2343T-PFVGA
DVI
77182CCFL
pricewatch: Samsung Syncmaster P2250VGA
DVI
5452HWI test
HWI review
Prad review
CCFL
pricewatch: LG Flatron W2261VP-PFVGA
DVI
HDMI
6825CCFL
pricewatch: LG E2350VVGA
DVI
HDMI
1649HWI test
HWI review
LED
pricewatch: Iiyama ProLite E2210HDS-B1VGA
DVI
HDMI
1265CCFL
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2231VGA
2x HDMI
1225HWI test
HWI review
LED
pricewatch: Iiyama ProLite E2208HDS-2VGA
DVI
2326HWI test
HWI review
CCFL
Bedankt voor het overzicht :)
Ik heb nog wel een vraagje..
Hebben jullie een volgorde gemaakt van "goed naar slecht" of zijn het allemaal goede modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgorde is gebaseerd op laagste prijs in de Pricewatch, goedkoopste staat bovenaan, duurste onderaan.

Of het allemaal goede modellen zijn weet ik niet. Dat is eigenlijk het hele probleem met TN monitoren, er zijn er veel te veel en daardoor zijn er van veel modellen geen reviews te vinden. Het zijn wel allemaal populaire modellen op Tweakers.net.

Overigens is er geen sprake van jullie, ik ben de enige die dit topic onderhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 12:18
Als student IT ben ik op zoek naar een nieuwe monitor.

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gaming & school (video editing)
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) +- 22-24 inch
Welke resolutie had je in gedachte? Minimum Full HD
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Nog niet echt een idee :(

Persoonlijk zat ik te denken aan de Dell U2311, maar ben er nog altijd niet zeker van.
Iemand andere voorstellen of is deze monitor echt goed?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Na weer een redelijk aantal jaar (ongeveer 6) ben ik toe aan een groter scherm. Ik gebruik nu de 17" Samsung 730BF.
    Internet/kantoor werkzaamheden, Games(race, sport af en toe een FPS), Leren (gebruik daarvoor veel VmWare), en af en toe om alleen een film op te kijken.
    24-27 inch
    Is een afstand van 80 cm te kort op een scherm van 27" en/of is een resolutie van 1920*1080 of 1200 eigenlijk te weinig voor een 27"
    zal mijn huidige 17" waarschijnlijk als tweede scherm erbij gebruiken.
    1920*1080 of 1920*1200 (hogere resoluties zullen buiten mijn budget vallen)
    max €300 maar liever €200. De extra 100 is voor als het voor mij een duidelijk meerwaarde heeft (bijv 27 ipv 24)
De twijfel tussen 24"en 27" is of 27 niet te groot is als je er net als mij een 80 cm vanaf zit. Of misschien dat het in deze prijscategorie beter is om voor een 24" te gaan. Ik heb verder naar de openingspost gekeken een lijstje met opmerkingen/vragen gemaakt bij de monitoren

Iiyama E2472HD-B1 (ook erg goede reviews bij HWI, over de 73 zijn ze minder over te spreken) maar uit de ervaringen die ik heb gelezen is deze zeer geschikt om te gamen en maar een film op kijken een stuk minder
Samsung SyncMaster 2443BW - daar lees ik van dat een naar verhouding groot aantal mensen met defecte pixels op het scherm zaten. Dat is allemaal wel weer opgelost, maar vraag me af als het bij nieuwe schermen al voor komt is de kans dan groter dat dat ook gebeurt bij de schermen na enige tijd gebruik (bijv. paar jaar)
Samsung Syncmaster P2470HD - is tevens een TV, maar twijfel of de prestaties voldoende zijn voor wat ik er mee wil doen en of "zijn broer" de P2770HD dan misschien een betere keus is omdat de monitor dan ook als TV gebruikt zal worden.
LG W2453V-PF wordt bij HWI in een review aangegeven dat deze mindere prestaties heeft als zijn 22"variant en dat de 27"versie er qua prestaties tussenin zit, maar de laatste lijkt iets buiten mijn budget te vallen.
Iiyama ProLite E2407HDS-1 Uit de HWI test wordt die in de tekst niet genoemd alleen de cijfers staan in de grafieken wat me verder niet heel veel zegt.
Iiyama ProLite B2409HDS-1 bij de HWI test dat de "kleurweergave negatief opvalt"

Het zal dus voornamelijk afhankelijk zijn voor wat ik ermee ga doen. Hoop dat je me met deze info een goed advies kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Beste mensen!

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een beeldscherm om (tweemaal) aan te schaffen.
Mijn gebruik is deels gamen, series en films kijken, maar ook fotosoepen en webdesign. Eisen zijn daarom zowel een degelijke response time, als een goede contrast en kleurweergave. Ook mag hij niet groter zijn dan 24", omdat ze anders niet op mijn (dual-monitor) mount passen.

Na een tijdje zoeken kwam ik uit op het volgende schermpje:
pricewatch: Iiyama X2472HD-B1

Wat mij opviel is dat deze IIyama over een MVA paneel beschikt. Aangezien dit afweek van het standaard TN ben ik een zoektochtje begonnen. Heel veel is er over MVA niet te vinden, behalve bij (behoorlijk) gedateerde schermen.

Na deze speurtocht heb ik wel gevonden dat MVA panelen een mix bieden tussen TN en IPS:
Het is dan wel wat trager dan TN maar weer sneller dan IPS. Bovendien zou het qua kleurweergave en contrast TN merkbaar voorbij moeten lopen.

Nu kan ik helaas geen recente artikelen over MVA panelen vinden met betrekking tot gamen. Wikipedia verteld dat vooral wanneer de pixels naar een lichtere status moeten veranderen, de responsetijd verslechterd. In hoeverre kan ik nergens vinden.

Zien jullie enige fouten in wat ik tot dusverre genoemd heb?
En in hoevere denken jullie dat dit scherm geschikt zal zijn om op te gamen? Ik ben nog vrij jong en heb goede reflexen, maar om verschil onder de 10ms te merken ben je een knappe jongen. Dat is ook waarom ik die 8ms GTG niet zo'n struikelblok vindt, als het daar niet te ver naast ligt in de praktijk.
En als laatste, hoe zit het met de backlight bleeding van MVA? Daar heb ik niets specifieks over kunnen vinden.

Naast deze vragen is algemene voorlichting of ander advies natuurlijk welkom.

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Mijn hoofdscherm is een Eizo Nanao Foris FX2431, het gebruikt een S-PVA paneel. Het schijnt dat MVA en PVA technologie dicht bij elkaar liggen. Ik gebruik het om te gamen, series en films bekijken, videobewerking en DICOM beelden te bekijken. DICOM beelden bekijken gaat redelijk wat betekent dat het contrast hoog is, maar niet zo hoog als een beeldscherm voor de medische sector en bijbehorende videokaart.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2553/5835739946_bf7dd69600.jpg

Ik heb er een PlayStation 2 op aangesloten en wanneer ik Street Fighter III Third Strike erop speel zie ik niks veranderen in streepjes, wat gebeurd wanneer de reactietijd van het scherm hoog is. Er zijn heel wat moderne TV's die het streepjes effect vertonen in dat spel. Wat is de officiële naam van dat effect eigenlijk?
Het gamen gaat er goed op.

Wat betreft de back-light, is mijn scherm heel egaal.

Ik heb dit artikel gevonden dat bijgewerkt is op 30 april 2011: http://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_technologies.htm. Helaas heb ik geen idee in hoeverre op dit moment MVA en PVA van elkaar verschilt en hoe ver het gevorderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Danke voor je reactie!

PVA en MVA liggen inderdaad redelijk dicht bij elkaar.
In de tussentijd heb ik hier nog een redelijk artikel gevonden - alleen jammer dat het uit 2007 stamt.
[...]
MVA panels offer typically very good black depth, a notch above TN Film. The viewing angles are also greatly improved, and are wide in both horizontal and vertical fields. Colour depth is nearly always a true 8-bit, with no need for FRC methods. Colour accuracy is very good, and movie playback is probably the smoothest and least prone to �noise' on MVA based matrices. Response times are decent with modern overdrive methods, but not quite as fast as TN Film panels. MVA screens are considered very good all round. Viewing angles are slightly inferior to IPS panels however, and a characteristic contrast shift can be seen as you move your line of sight off-centre. This is why IPS panels are considered more suitable for colour critical work, and are more widely used in professional display ranges. [...]

PVA (Patterned Vertical Alignment)

Samsung's own version of VA matrices, offering very similar characteristics to MVA based screens. [...]
Puur qua specs zijn de verschillen dat jou Eizo 6 ms response tijd heeft in plaats van 8 ms op de iiyama, en dat de iiyama 3000:1 statisch contrast heeft in plaats van 2000:1 op jou Eizo.

Iemand nog verdere opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Dergelijk waardes als response-tijd en contrasten moet je altijd met een (flinke) korrel zout nemen, de ene fabrikant rekent bijvoorbeeld weer net even anders dan de ander. De gebruikt voor response tijden alleen de waardes van de tijd die het paneel nodig heeft om van compleet gesloten naar compleet open te gaan... terwijl een ander de tijd neemt van compleet dicht naar open en weer terug naar dicht. Bijvoorbeeld de meeste schermen die beweren een response tijd van 2/3 miliseconden te hebben is in de praktijk vaak het dubbele.

Ook wat betreft contrast, dat is ook weer zo afhankelijk van de testomgeving, de omgeving waar je de monitor gaat gebruiken, de kwaliteit van de monitor etc... je contrast/zwartwaardes zijn bijvoorbeeld vrij waardeloos als je ontzettend veel last hebt van backlight-bleeding. Hetzelfde paneel kan dus in de ene monitor veel beter presteren dan in een ander...

Ik vind zeker een monitor (of tv) dan ook heel lastig om op afstand te kopen, ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden om op rustigere winkeltijden eens wat computerwinkels binnen te lopen en je ogen eens de kost geven... wat de ene persoon een strak beeld en mooie kleurweergave vind, is voor een ander weer te flets of juist te bont etc. Het is imo heel persoonlijk... reviews over beeldkwaliteit zijn dan ook meestal erg subjectief als het monitoren betreft... Mijn huidige monitor heb ik ook op basis van reviews gekocht en de 'award' die het ding had gewonnen... maar ik had uiteindelijk toch liever een ander gehad als ik ook op basis van mijn eigen gevoel een keuze had gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 15-06-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Vandaar de opmerking 'Puur qua specs' ;)

Alsnog bedankt voor de waarschuwing - response tijden zijn inderdaad vaak bijna uitsluitend Gray-to-Gray in plaats van Black-White-Black.
Statische contrast waarden zijn meestal wel redelijk accuraat, maar ook dat gaat inderdaad niet altijd op.

[ Voor 4% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 15-06-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serv-on schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:30:
Hallo allemaal,

Even wat geschiedenis. Ik heb eergisteren na veel wikken en wegen de LG 2370 gekocht (23 inch led).
Zag er prachtig uit in de winkel en was "speciaal" voor gamen. Voor dit beeldscherm had ik een HP 2207w 22 inch.

Waar ik dus helemaal geen rekening mee heb gehouden is mat en glans. De nieuwe LG is mat en de oude HP is glans. Ik kom er nu achter dat ik mat drie keer niks vindt en dus echt een glans scherm wil kopen.

Ik probeer op internet te zoeken maar kan eigenlijk nergens mat/glans aanvinken in zoekopties. Alleen bij kieskeurig en bij de monitoren die dan worden aangegeven staan geen reviews of maximaal 2.

Wie o wie kan mij een goede LCD/LED monitor aanbevelen die een glanzend scherm heeft van 23 tot 25 inch, FULL HD en in een prijsklasse tot 230 euro?

Alvast bedankt.

edit 13-06 : Mijn oog is gevallen op de HP 2310 EI Ultra Thin. Ik kan alleen nergens zien of dit een glanzend scherm is.
Voor glossy schermen zou je eens kunnen kijken naar 24 inch glossy panel monitor anders dan HP?.

Ik heb even gekeken met die tool op Prad, daarmee vind ik de volgende schermen:

pricewatch: Acer G245HAbid
pricewatch: HP 2310ei (WR291AA)
pricewatch: HP 2510i (WD005AA)
pricewatch: Iiyama ProLite T2250MTS-1 Zwart
Snobbieh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:23:
Als student IT ben ik op zoek naar een nieuwe monitor.

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gaming & school (video editing)
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) +- 22-24 inch
Welke resolutie had je in gedachte? Minimum Full HD
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Nog niet echt een idee :(

Persoonlijk zat ik te denken aan de Dell U2311, maar ben er nog altijd niet zeker van.
Iemand andere voorstellen of is deze monitor echt goed?
De U2311H is een prima monitor, maar om goed advies te kunnen geven moet je toch eerst met een budget komen, of met specifieke eisen aan de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Kid Jansen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:04:
[...]
De U2311H is een prima monitor, maar om goed advies te kunnen geven moet je toch eerst met een budget komen, of met specifieke eisen aan de prestaties.
Ik heb zelf niet echt veel kennis van monitors, daarom vraag ik om advies.
Ik denk toch dat ik maximaal €250 wil uitgeven voor een zeer goede monitor waarop ik mijn schoolwerk kan verrichten.
Wat ik voornamelijk later ga doen, op school, is het volgende: Videobewerking met Adobe Premiere Pro, programmeren en Webdesign. Voor de rest zou ik toch wel een goede monitor willen, die het goed doet, goede kleuren heeft een waar het echt een plezier om op te werken is. En een minimum eis is dat ie minimum 22" groot is en dat ie minimum Full-HD heeft. Voor de rest kan ik niet veel meer uitleggen qua prestaties/budget :P

Toch al bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan denk ik dat de U2311H het beste scherm voor je is. Alternatieven zijn allemaal veel duurder:

pricewatch: NEC Multisync EA232WMi
pricewatch: HP ZR24w
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410

De pricewatch: LG IPS236V en pricewatch: LG IPS231P ben ik toch nog niet echt van overtuigd, dus die zou ik niet aanraden. En de meeste *VA schermen die binnen jouw budget vallen hebben last van black crush.

Met TN ga je er met kleurweergave op achteruit, dus dan blijft eigenlijk alleen de U2311H over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Heb momenteel een 19 inch Acer scherm (AL1916W) en veel er op achteruit gaan is er dus niet aan :P
Misschien dat ik nog wel eens uitkijk voor de U2410, die heeft mij toch ook al kunnen bekoren :) Is de U24 dan zoveel beter dan de U23?
Maar hoe zit het met die AG coatings op de U23 en U24? Heb namelijk gelezen dat ze redelijk slecht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Kid Jansen. Heb je voor mij ook nog een advies.

Een keus die ik denk ik als eerste moet maken is of ik voor een 24" of een 27" ga. Nu zal ik zo'n 80 CM van het scherm af zitten. Heb in de winkel al een gekeken. Daar leek me 27" goed te doen, maar is dat als je er mee werkt vanaf die afstand ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Kid Jansen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:00:
Shit, dat had ik even eerder moeten lezen, had me weer wat tijd gescheeld...
Evengoed bedankt! :)
Ik ben trouwens erg tevreden met de Samsung Syncmaster XL2370. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63861

Ik wil een opvolger voor mij Samsung SyncMaster 940BF 19" aanschaffen en dan wel een 24" scherm.
Ik heb wat rond zitten snuffelen, maar ik zie door de monitoren het bos niet meer. Zelfs in jullie overzicht is er nog enorm veel keus. Ik heb een budget van rond de 200 (minder mag ook) en gebruik de monitor voornamelijk voor gaming, tekstverwerken, af en toe voor het controleren van grafisch werk van vormgevers of om zelf iets te maken en verder voor internet. Gaming en dus snelheid en goede kleur en zwart weergave vind ik eigenlijk het belangrijkste :) Ik heb een Radeon HD 5770 1 GB GDDR5 (digitaal 2560 x 1600) videokaart.

In de best buy guide van mei wordt de Iiyama ProLite E2409HDS-B1 aangeraden als betere gaming monitor. Zag dat er inmiddels een opvolger is de Iiyama Prolite E2473HDS-B1 monitor. Welke redelijk getest is door Hardware.info. Ook een mede Tweaker is redelijk positief (heeft er zelfs twee gekocht). Een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik ben op zoek naar een scherm voor m'n 13 inch MBP. Je snapt het al, gewoon voor meer werkruimte. Ben een all-rounder, dus ik zoek een scherm waarmee ik alle kanten op kan. Na wat vergelijkingen kwam ik op een aantal schermen uit.

pricewatch: Asus VW247H
pricewatch: Samsung Syncmaster PX2370

Welke van deze schermen kan ik het beste nemen? Mocht je een goed alternatief weten, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snobbieh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:04:
Heb momenteel een 19 inch Acer scherm (AL1916W) en veel er op achteruit gaan is er dus niet aan :P
Misschien dat ik nog wel eens uitkijk voor de U2410, die heeft mij toch ook al kunnen bekoren :) Is de U24 dan zoveel beter dan de U23?
Maar hoe zit het met die AG coatings op de U23 en U24? Heb namelijk gelezen dat ze redelijk slecht zijn...
De U2410 en U2311H zijn eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, de U2410 is een compleet andere klasse. Ik had eerder al een vergelijkingstabelletje geplaatst in dit topic in deze post, maar dat zegt je misschien niet zoveel als je niet echt in die materie zit.

Het paneel wat je in de U2410 tegen komt zie je ook in allemaal high-end scherm van merken als Eizo, LaCie en NEC.

Verschil is alleen dat de kwaliteitscontrole van Dell een stuk minder is dan van die merken (die andere merken zullen veel meer panelen afkeuren), maar dat zie je dan ook in de prijs terug (toch al gauw 3x zo hoog). Bekijk voor de grap ook eens productreview: Dell Ultrasharp U2410 review door Kid Jansenmonitoren

De antiglare coating op het paneel van de U2410 is wel redelijk 'agressief'. De mate van reflectie is erg laag, maar daardoor is het wel behoorlijk diffuus, waardoor je wat scherpte en contrast verliest. Sommige mensen vergelijken het met kijken door een boterhamzakje, maar dat vind ik zelf zwaar overdreven. Alleen met grote heldere egale vlakken zie je het wel, vooral als je er wat schuin op kijkt (maar daar heb je dan dus meer last van met de U2711 en U3011 dan bij de U2410).

Je hebt ook antiglare coatings die wel glossy zijn, dat zie je vooral bij laptops. Als het scherm dan uit is spiegelt het wel een beetje, maar dan is alles of heel groen, of heel erg paars. Nadeel van die coatings is dat je nogal veel contrast verliest en het verneukt je kijkhoeken.

Als ik de coating vergelijk met het glossy paneel in de Apple 27" LED Cinema Display, heb ik toch liever de coating van de U2711. Bij de Apple heb je toch nog wel last van de reflecties, bovendien krijg je bij dat paneel dat kleuren onnatuurlijk verzadigd lijken als je niet in het donker zit.
_A3 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:27:
Kid Jansen. Heb je voor mij ook nog een advies.

Een keus die ik denk ik als eerste moet maken is of ik voor een 24" of een 27" ga. Nu zal ik zo'n 80 CM van het scherm af zitten. Heb in de winkel al een gekeken. Daar leek me 27" goed te doen, maar is dat als je er mee werkt vanaf die afstand ook zo?
Daar was ik nog over na het denken, je had zelf al wat meer uitgezocht en daar moet ik dan natuurlijk wel naar kijken. Voor Snobbieh was het wat makkelijker.

Ik vind zelf 27" prima te doen op 80 cm, dat heb ik zelf ook, alleen heb ik dan 2560x1440, dus dan zou verder weg eerder een probleem zijn (dan kan je wel dpi instellingen hoger zetten, maar dan heb je niet zoveel meer aan die hogere resolutie).

Over die 2560x1440 gesproken, ik weet niet of je budget nog rekbaar is (nog even een tijdje door sparen?). Dan zou je namelijk kunnen overwegen om een Hazro HZ27WC te kopen. Dat scherm heeft hetzelfde paneel als de Apple 27" LED Cinema Display (wel glossy dus), maar is veel goedkoper. Dan heb je voor iets van €475 een IPS scherm met een resolutie van 2560x1440.

De 27" TN schermen ben ik niet zo bekend mee. Ik merk wel dat daar ook nog wel redelijk vraag naar is in dit topic, misschien moet ik daar dan ook maar eens zo'n tabelletje van maken. Ik zou het zelf nooit kopen, maar ik kan het me op zich wel voorstellen dat er interesse in is. Het is gewoon een lekker formaat en de Hazro HZ27WC, de goedkoopste 2560x1440 monitor en ook de goedkoopste 27" IPS monitor, is toch nog altijd ruim de helft duurder dan een 27" Full HD TN scherm.

Als ik zo even een snelle blik werp op die schermen dan zijn dit de populairste met die afmetingen:

pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770HD
pricewatch: Iiyama ProLite B2712HDS
pricewatch: LG W2753V-PF
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A350H
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770H

Ik zal zo eens kijken of ik een beetje betrouwbare reviews daarvan kan vinden.
Anoniem: 63861 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:38:
Ik wil een opvolger voor mij Samsung SyncMaster 940BF 19" aanschaffen en dan wel een 24" scherm.
Ik heb wat rond zitten snuffelen, maar ik zie door de monitoren het bos niet meer. Zelfs in jullie overzicht is er nog enorm veel keus. Ik heb een budget van rond de 200 (minder mag ook) en gebruik de monitor voornamelijk voor gaming, tekstverwerken, af en toe voor het controleren van grafisch werk van vormgevers of om zelf iets te maken en verder voor internet. Gaming en dus snelheid en goede kleur en zwart weergave vind ik eigenlijk het belangrijkste :) Ik heb een Radeon HD 5770 1 GB GDDR5 (digitaal 2560 x 1600) videokaart.

In de best buy guide van mei wordt de Iiyama ProLite E2409HDS-B1 aangeraden als betere gaming monitor. Zag dat er inmiddels een opvolger is de Iiyama Prolite E2473HDS-B1 monitor. Welke redelijk getest is door Hardware.info. Ook een mede Tweaker is redelijk positief (heeft er zelfs twee gekocht). Een goede keus?
De BBG kan je over het algemeen maar beter niet naar kijken wat betreft schermen. Het is niet per se zo dat als een scherm in de BBG staat, dat het dan ook een goed scherm is. Darkstone gaf dat al eerder aan in dit topic. Bij de BBG wordt altijd meer gekeken naar een snellere videokaart of processor en dan is het aan het eind een beetje van "oh ja, er moet ook nog een monitor bij". Ik kan me er vaak totaal niet in vinden dat je 10x zoveel uitgeeft aan je kast plus inhoud als wat je uitgeeft aan je scherm

Toevallig zijn dit dan nog wel leuke schermen voor het geld, maar ik heb er ook wel eens schermen in zien staan waarvan ik denk "waarom zou je dat in vredesnaam aanraden?" Verder blijf ik erbij dat de verhouding vaak nogal krom is. Je scherm is zo ongeveer de enige output van je PC (verder misschien nog geluid, maar dan ben je er wel), het is het onderdeel wat je PC nuttig maakt, daar moet je dan wat mij betreft niet op bezuinigen.

Om even terug te komen op die twee schermen, de 2409 zal sowieso wel goed zijn, want die krijgt een oordeel goed in de review van Prad (toch wel mij favoriete reviewsite voor beeldschermen). In de test van HWI doet hij het dan weer beduidend minder goed (misschien niet zo'n goed exemplaar?). Daar scoort de 2473 echt veel beter. Die heeft als minpunten dat de standaard kleurtemperatuur veel te hoog is (dus veel te blauwig) en dat de verticale kijkhoeken waardeloos zijn, voor de rest scoort hij overal redelijk tot zeer goed.
Froggle schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:24:
Ik ben op zoek naar een scherm voor m'n 13 inch MBP. Je snapt het al, gewoon voor meer werkruimte. Ben een all-rounder, dus ik zoek een scherm waarmee ik alle kanten op kan. Na wat vergelijkingen kwam ik op een aantal schermen uit.

pricewatch: Asus VW247H
pricewatch: Samsung Syncmaster PX2370

Welke van deze schermen kan ik het beste nemen? Mocht je een goed alternatief weten, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Zou je eerst even antwoord kunnen geven op de vier basisvragen. Als ik de suggesties die je zelf aandraagt bekijk zal dat waarschijnlijk 23-24", Full HD en €200 zijn, maar ik wil het graag van jou horen voordat ik er tijd in ga steken (anders doe ik het misschien voor niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
@Kid Jansen: Daar ging ik inderdaad van uit, dat het duidelijk te zien was. Maar je zit dus helemaal goed. :)

HDMI en audio out zou fijn zijn, maar is geen must. Het is alleen maar omdat dan de speakers op m'n bureau aan de monitor kunnen en direct werken zodra ik de macbook aan de monitor koppel. ;)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Kid Jansen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:44:

[...]

Daar was ik nog over na het denken, je had zelf al wat meer uitgezocht en daar moet ik dan natuurlijk wel naar kijken. Voor Snobbieh was het wat makkelijker.

Ik vind zelf 27" prima te doen op 80 cm, dat heb ik zelf ook, alleen heb ik dan 2560x1440, dus dan zou verder weg eerder een probleem zijn (dan kan je wel dpi instellingen hoger zetten, maar dan heb je niet zoveel meer aan die hogere resolutie).

Over die 2560x1440 gesproken, ik weet niet of je budget nog rekbaar is (nog even een tijdje door sparen?). Dan zou je namelijk kunnen overwegen om een Hazro HZ27WC te kopen. Dat scherm heeft hetzelfde paneel als de Apple 27" LED Cinema Display (wel glossy dus), maar is veel goedkoper. Dan heb je voor iets van €475 een IPS scherm met een resolutie van 2560x1440.

De 27" TN schermen ben ik niet zo bekend mee. Ik merk wel dat daar ook nog wel redelijk vraag naar is in dit topic, misschien moet ik daar dan ook maar eens zo'n tabelletje van maken. Ik zou het zelf nooit kopen, maar ik kan het me op zich wel voorstellen dat er interesse in is. Het is gewoon een lekker formaat en de Hazro HZ27WC, de goedkoopste 2560x1440 monitor en ook de goedkoopste 27" IPS monitor, is toch nog altijd ruim de helft duurder dan een 27" Full HD TN scherm.

Als ik zo even een snelle blik werp op die schermen dan zijn dit de populairste met die afmetingen:

pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770HD
pricewatch: Iiyama ProLite B2712HDS
pricewatch: LG W2753V-PF
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A350H
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770H

Ik zal zo eens kijken of ik een beetje betrouwbare reviews daarvan kan vinden.
Bedankt voorde reactie. Ik kan mijn budget, zeker als het voor mij duidelijk is dat ik met die keuze ten opzichte van een goedkopere beduidend langer vooruit zal kunnen, wel oprekken of eventueel nog iets langer sparen.

Heb daarom ook gezocht waar ik de Hazro HZ27WC voor kan aanschaffen. Echter kwam ik deze in Nederlandse shops nergens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:49:
@Kid Jansen: Daar ging ik inderdaad van uit, dat het duidelijk te zien was. Maar je zit dus helemaal goed. :)

HDMI en audio out zou fijn zijn, maar is geen must. Het is alleen maar omdat dan de speakers op m'n bureau aan de monitor kunnen en direct werken zodra ik de macbook aan de monitor koppel. ;)
Ik zal eens gaan kijken of ik iets kan vinden, ik denk alleen dat dat niet meer vanavond gaat worden.
_A3 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:29:
Bedankt voorde reactie. Ik kan mijn budget, zeker als het voor mij duidelijk is dat ik met die keuze ten opzichte van een goedkopere beduidend langer vooruit zal kunnen, wel oprekken of eventueel nog iets langer sparen.

Heb daarom ook gezocht waar ik de Hazro HZ27WC voor kan aanschaffen. Echter kwam ik deze in Nederlandse shops nergens tegen.
Dat klopt. Hazro is een beetje zoals Dell in het begin was, alleen dan nog veel kleinschaliger. Je kan eigenlijk alleen maar bij Hazro zelf kopen, alleen in de UK zijn er nog wel wat tussenpersonen. Ze verzenden volgens mij ook gratis naar Nederland, dus dat moet verder geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Bedankt voor de uitleg Kid, heeft me al veel geholpen voor het moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 12:58
Hallo iedereen,

ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe monitor...

De situatie op dit moment:

Ik heb een Sapphire 6870, waar 3 monitoren middels eye-finity op zijn aangesloten. in het midden een Benq 22" LCD scherm, en aan beide zijkanten een 19" AG Neovo scherm.

Het middelste scherm wil ik gaan upgraden om een aantal redenen.. Ik wil een groter beeldscherm, bij voorkeur 23,6/24". Op deze manier is het beeld namelijk net zo hoog als die van de 19" monitoren, en loopt het geheel wat beter door. Verder ben ik een groot voorstander van 3D, en wil dus ook kijken of een 3D scherm een goede optie is.

Probleem is alleen dat ik er niet verschrikkelijk veel over kan vinden op internet. Wel heb ik deze support lijst gevonden op de AMD site waar de ondersteunende monitoren staan die samenwerken met Ati/AMD kaarten:

http://www.amd.com/us/pro...s/supported-hardware.aspx

Hier staan slechts 3 monitoren op:

Zalman line interleaved
Viewsonic V3D241WM – LED2 -- Download Driver
Acer HS244HQ

Dit vind ik behoorlijk weinig! Ik had verwacht dat elk 3D scherm wel zou gaan werken.. Maar schijnbaar niet..?

Verder is van bovenstaande 3 varianten de bovenste behoorlijk aan de prijs, word de middelste slecht beoordeeld in reviews, en is de onderste niet eens leverbaar in Nederland.

Afgezien van deze 3 monitoren zijn er in de pricewatch uberhaupt maar 16 3D monitoren te vinden, waarvan er eigenlijk maar één aan de eisen lijkt te voldoen: De Acer GD245HQbid. Deze is voor een mooie prijs van €249,- al te bestellen.. Kan zo'n scherm echt niet icm een 6870??

Verder moet de monitor voor alles geschikt zijn. Voor internetten, tekstbewerken en gamen. Het scherm moet voor gamen in ieder geval een resolutie van 1920 X 1080 kunnen weergeven.

Kunnen jullie misschien met me meedenken naar de mogelijkheid voor een goed en ondersteunend 3D scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3

_A3

Kid Jansen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:38:
[...]

Ik zal eens gaan kijken of ik iets kan vinden, ik denk alleen dat dat niet meer vanavond gaat worden.

[...]

Dat klopt. Hazro is een beetje zoals Dell in het begin was, alleen dan nog veel kleinschaliger. Je kan eigenlijk alleen maar bij Hazro zelf kopen, alleen in de UK zijn er nog wel wat tussenpersonen. Ze verzenden volgens mij ook gratis naar Nederland, dus dat moet verder geen probleem zijn.
Ah oke. Ben zelf niet zo'n voorstander van om producten van een redelijk bedrag in het buitenland te bestellen. Mede omdat er toch altijd iets mis mee kan zijn en dat de ondersteuning dan vaak vrij lastig is. Zeker als ze geen vestigingen in Nederland hebben.
Had nog wel gekeken naar andere 27" schermen met minimaal dezelfde resolutie, maar de goedkoopste is de DELL U2711 maar die is het dubbele van mijn in eerste instantie genoemde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
Momenteel heb ik een Samsung SyncMaster XL2370 LED en ben ik zelf niet zo te spreken over hoe men games lopen . Of dit nu echter door scherm of pc komt weet ik niet .

Bij hardware komt voornamelijk deze scherm uit de bus , Iiyama Prolite E2473HDS-B1 echter is dat geen 120hz scherm en is deze toch snel ?

Dan de Acer GD245HQAbid die wel 120hz is en ook kwa rest van wensen ook binnen de range vallen .

•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Vooral voor Gaming waarvan ook nog eens 90% shooters
•Wat voor afmetingen had je in gedachte?
'23/24 inch'
•Welke resolutie had je in gedachte?
1920x1080 - 1920x1200 ?
•Wat mag het allemaal gaan kosten?
< €200,- a €300,-

Huidige kaart HD4860 met Intel® Core™ i7-860 processor , 4GB DDR3
Ookal zou mijn nieuwe computer totaal anders worden als huidige ( uit nood snel gekocht) geloof/denk ik niet dat men computer het probleem is .
Ik blijf maar denken en het gevoel hebben dat men scherm te traag is , is dat terecht en welke upgrade kwa scherm zou je mij aanraden aangezien het scherm 3 wordt in hele korte tijd .

[ Voor 6% gewijzigd door MaFFia op 17-06-2011 18:04 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63861

Kid Jansen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:44:
De BBG kan je over het algemeen maar beter niet naar kijken wat betreft schermen. Het is niet per se zo dat als een scherm in de BBG staat, dat het dan ook een goed scherm is. Darkstone gaf dat al eerder aan in dit topic. Bij de BBG wordt altijd meer gekeken naar een snellere videokaart of processor en dan is het aan het eind een beetje van "oh ja, er moet ook nog een monitor bij". Ik kan me er vaak totaal niet in vinden dat je 10x zoveel uitgeeft aan je kast plus inhoud als wat je uitgeeft aan je scherm

Toevallig zijn dit dan nog wel leuke schermen voor het geld, maar ik heb er ook wel eens schermen in zien staan waarvan ik denk "waarom zou je dat in vredesnaam aanraden?" Verder blijf ik erbij dat de verhouding vaak nogal krom is. Je scherm is zo ongeveer de enige output van je PC (verder misschien nog geluid, maar dan ben je er wel), het is het onderdeel wat je PC nuttig maakt, daar moet je dan wat mij betreft niet op bezuinigen.

Om even terug te komen op die twee schermen, de 2409 zal sowieso wel goed zijn, want die krijgt een oordeel goed in de review van Prad (toch wel mij favoriete reviewsite voor beeldschermen). In de test van HWI doet hij het dan weer beduidend minder goed (misschien niet zo'n goed exemplaar?). Daar scoort de 2473 echt veel beter. Die heeft als minpunten dat de standaard kleurtemperatuur veel te hoog is (dus veel te blauwig) en dat de verticale kijkhoeken waardeloos zijn, voor de rest scoort hij overal redelijk tot zeer goed.
Tnx voor je reactie. Prad is een handige site trouwens, kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Onlangs heeft m'n 17" laptop scherm scharnier het begeven, wat betekent dat ik hem niet meer dicht kan doen. Dit was een spreekwoordelijke druppel en nu sta ik op het punt een 15.6" laptop aan te schaffen, en voor op m'n (studenten)kamer een monitor erbij.

Het zal op mijn studentenkamer m'n main scherm zijn voor m'n werkzaamheden. Hierbij behoren: 4 uur per week gamen op medium settings (m'n notebook is midrange), vele films kijken en hobby programmeren.

Het hoeft niet te gek te worden, 20" < monitor < 24"

1080p is schijnbaar tegenwoordig tha bomb... Als tweaker zie ik inderdaad liever 1920 * 1200, maar daar moet je flink voor lappen en is pas interessant bij >23" . Kortom, "1080p stemt mij tevré" (fonetisch grapje zowaar)

100-150 euro.

Ik was ondertussen uiteraard wat in de PW aan het graven, en ik zou het mijzelf best makkelijk kunnen maken. Vervullend in al mijner wensen, één die wij allen een warm hart toedragen, de pricewatch: Samsung Syncmaster P2370 . En eigenlijk zie ik geen reden om hem niet te doen, totdat....
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235

Enige verschil is dat de bx2235 iets kleiner is, maar belangrijker, LED. De reviews zijn schaars (specifieker: zinnige reviews, niet die amazon review troep). In de PW geen reviews, maar 40 euro goedkoper, hij is flink wat lichter en uiteraard lager vermogen (niet interessant, betaal huur inclusief :P ) CCFL -vs- LED dus.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Deze heeft een vriend van me gehaald:

pricewatch: LG IPS236V

Net iets boven je budget, maar wel een IPS paneel, edge-lit LED. IPS heeft mooiere kleuren, en is echt een verademing als je van een normaal scherm af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

productreview: LG IPS236V review door PaPi36

Gesproken word over backlight bleeding, een niet helemaal robuuste voet en driverproblemen. Verder interessante monitor, maar omdat de meerwaarde van IPS voor mijn situatie mij nog niet helemaal duidelijk is ga ik denk ik niet voor de IPS236V. Thanks anyway :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een nieuw scherm omdat ik mijn huidige mismatch van schermen een beetje zat ben :)

Het belangrijkste is voor mij dat er meerdere (mini) DisplayPort aansluitingen op zitten zodat ik deze kan daisy-chainen aan mijn MacBook Pro (15" model uit 2010). Als er iemand is die mij nu al kan vertellen dat dit zeker niet gaat werken dan hoor ik het ook graag natuurlijk.

Ok, dan door naar de vragen die gesteld worden in de openingspost:
    Op dit moment is het vooral internetten, tekstverwerken en gamen waarbij ik vooral met de laatste veel tijd kwijt ben. De bedoeling is echter dat ik het aan kan sluiten op mijn MacBook Pro waardoor ik ook een stuk fotobewerking zou willen doen.
    Schermen met een maximum afmeting van 22,5" zouden perfect zijn omdat ik die aan mijn huidige monitorstand kan vastzetten.
    Iets wat 16:10 is, 1680x1050 heb ik nu en ben ik tevreden mee, 1920x1200 zou ik ook geen nee tegen zeggen
    Omdat ik me nog aan het oriënteren ben is het budget nog niet helemaal zeker. Ik denk dat een maximum van €300 mooi is gezien mijn andere eisen.
    In mijn Windows machine ligt een nVidia GTX285 (2x DVI) en een 8800GT (2x DVI) en in mijn MBP een nVidia GT330M (1x mini DisplayPort). De bedoeling is om twee van dezelfde schermen aan te sluiten op beide machines. Voor Windows zal dit dus 2x DVI zijn, en voor de MBP wil ik dit doen met DisplayPort daisy-chaining.
  • Gamen
    Ik stel geen eisen wat betreft inputlag, reactiesnelheid e.d. aan het scherm. Ik ben iemand die het al gauw goed vind als het beeld geeft waar het games betreft :)
  • Kleurintensieve applicaties
    Ik ben enigszins bezig met fotobewerking voor mijn hobby, en hierbij vind ik het wel fijn als de kleuren enigszins overeenkomen. Ik gebruik voor het bewerken van foto's Aperture 3. Ik stel voor de rest niets in aan kleurruimtes e.d. dus ik ga ervanuit dat de kleurruimte van mijn camera hier gebruikt word, en die is volgens de EXIF data sRGB. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog met een compact camera schiet, dus als het niet helemaal perfect is dan maakt dat niet uit. Het eindresultaat is (vrijwel) altijd digitaal.
  • Moet het scherm een VESA mount hebben?
    Dit is, naast de DP aansluiting, de enige harde eis. Ja, er moet een VESA mount opzitten, een 75mm of 100mm mount.
Wat betreft de andere gestelde vragen (3D ondersteuning, pivot, coating, ergnomoie etc) maakt het mij weinig tot niets uit.

Ik heb zelf al in de Pricewatch gekeken en kom hier een leuk aantal monitoren tegen die aan bijna alle eisen voldoen, alleen hebben ze zo te zien geen twee DisplayPort aansluitingen zodat ik ze niet kan daisy-chainen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik ben al een poosje opzoek naar een vervanger voor mijn Samsung Syncmaster 245B. Vooral voor als straks Battlefield 3 uitkomt wil ik gewoon een snelle monitor die de kleuren mooi weergeeft.
Responstijd en input lag is dus wel erg belangrijk voor mij en ben er ook best gevoelig voor na jaren Counter-Strike te hebben gespeeld op CRT's.
Nu heb ik al een tijdje rondgekeken en iedereen zegt natuurlijk weer iets anders. Ik zit te twijfelen of ik een 120hz monitor zou kopen of niet. Wat denken jullie, is dit het geld waard voor games als BF3/CoD e.d.? Heb een GTX570 en i7 2600k met 8GB geheugen en een SSD schijf waar BF3 op komt.
Op hardware info komt de Iiyama ProLite E2472HD-B1 als beste gaming monitor eruit maar deze is helaas niet in hoogte verstelbaar, wat ik wel belangrijk vind (hier laat ik het niet vanaf hangen trouwens, als dit toch de beste keus is zet ik hem wel op een standaard oid)

Dus:

Waarvoor gebruiken: gaming
Afmeting: 23 of 24 inch
Resolutie: 1920x1080
Prijs: 200-350

Alle advies is welkom!

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door japjaan op 21-06-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
japjaan, ik heb een s243hl monitor, ik ben er heel tevreden over.
groote: 24 inch, 61 cm
2ms response time
max res: 1920x1080 @ 60 h\
energieverbruik: (bij 200cd/m^2) ingeschakelt: 17.55W uit: 0.45 standby: 0.55
hij heeft 2 hdmi ingangen
hij is alleen niet hoogte verstelbaar
2Wx1 luidspreker, niet echt zo een grote.
mtbf:15000 uur
+(led technology) back lit

[ Voor 3% gewijzigd door megadoom op 21-06-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
megadoom schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:21:
japjaan, ik heb een s243hl monitor, ik ben er heel tevreden over.
groote: 24 inch, 61 cm
2ms response time
max res: 1920x1080 @ 60 h\
energieverbruik: (bij 200cd/m^2) ingeschakelt: 17.55W uit: 0.45 standby: 0.55
hij heeft 2 hdmi ingangen
hij is alleen niet hoogte verstelbaar
2Wx1 luidspreker, niet echt zo een grote.
mtbf:15000 uur
+(led technology) back lit
Ik lees niet echt goede dingen over 't contrast en kleurweergave van de s243hl. En aangezien deze ook niet in hoogte verstelbaar is ga ik dan liever voor de Iiyama die ik in m'n originele post al aangaf, aangezien deze ook als beste game monitor naar voren kwam bij de reviews van Hardware info. Mijn grootste vraag/twijfel is eigenlijk of ik bijv voor de BenQ XL2410T zou gaan of voor een normale 60hz monitor zoals de Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 19:28
De pricewatch: LG W2363D is nu in de aanbieding bij 1dayfly.com voor 155,90. Scheelt gauw 50 euro :)

[ Voor 20% gewijzigd door Plisson op 21-06-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Plisson schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:44:
De pricewatch: LG W2363D is nu in de aanbieding bij 1dayfly.com voor 155,90. Scheelt gauw 50 euro :)
Weet niet of die voor mij bedoeld was, maar die 50 euro verschil maakt me niet zoveel uit. Betaal liever 50 euro meer voor een (veel) betere monitor. De vraag is meer, is het het voor mij waard om 150 euro meer te betalen voor een 120hz monitor? Voor hedendaagse games dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 12:08
japjaan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:46:
[...]

Weet niet of die voor mij bedoeld was, maar die 50 euro verschil maakt me niet zoveel uit. Betaal liever 50 euro meer voor een (veel) betere monitor. De vraag is meer, is het het voor mij waard om 150 euro meer te betalen voor een 120hz monitor? Voor hedendaagse games dus.
Ik zou niet voor een 120hz gaan als je niet van plan bent een actieve 3D bril aan te schaffen, er is niet bijzonder veel verschil anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Bas_De_Beer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:14:
[...]

Ik zou niet voor een 120hz gaan als je niet van plan bent een actieve 3D bril aan te schaffen, er is niet bijzonder veel verschil anders
Ik lees veel van gamers die zeggen dat dit toch veel vloeiender speelt dan de 60hz schermen. Ik twijfel echt heel erg of ik nou een 120hz zal halen of niet ;( Heb er zelf niet zoveel verstand van nml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe monitor te kopen (ik kijk nog tegen CRT aan) maar ik ben er nog niet helemaal uit, wellicht dat de mesnen hier me kunne helpen met wat ervaringen.

basiseisen:
  • In hoogte verstelbaar en verticaal draaibaar, pivot is niet echt belangrijk.
  • Geschikt voor het spelen van spellen en kijken van films/tv
  • Prijs rond de € 150
  • minstens 21"
  • Liefst 16:10
Ik overweeg op het moment twee monitoren, de Samsung Syncmaster B2240W (LS22CBKMBV) en de BenQ G2200WT

Beide voldoen op zich aan mijn eisen, maar de beeldkwaliteit baart me toch wat zorgen, de verschillende reviews die ik gelezen heb zijn het niet echt met elkaar eens, de één heeft het over zware backlight bleeding bij de BenQ, de ander merkt er niets van. Vandaar mijn vraag aan jullie, zijn er hier mensen die ervaring hebben met één of beide van deze monitoren?

Mocht iemand een sugestie hebben voor een andere monitor dan is dat uiteraard ook welkom?

@mods Ik wist niet zeker of ik hier nu wel of niet een eigen draadje voor moest maken, als het niet in dit draadje thuishoort, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 12:08
Weet iemand of deze werkt met de AMD 3D set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Lol stom zie nu pas dat dat die 120hz is van LG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bas_De_Beer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Weet iemand of deze werkt met de AMD 3D set?
Als je de lijst op de site van AMD moet geloven met supported hardware niet:

Maar kan me bijna niet voorstellen dat er daadwerkelijk maar 3 ondersteunende monitoren zijn..

Ik ben me toevallig ook aan het verdiepen in de mogelijkheden voor een nieuwe (3D)monitor, en merk dat het nog niet meevalt om iets te vinden dat geschikt is. De beste monitor, prijs/kwalitatief gezien, is denk ik de Acer GD245HQbid. Deze word, in tegenstelling tot bijna alle andere monitoren rond deze prijsklasse goed tot zeer goed beoordeeld.. Maar of het dus ook met AMD gaat werken is de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07
powermarcel10 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:02:
[...]

Als je de lijst op de site van AMD moet geloven met supported hardware niet:

Maar kan me bijna niet voorstellen dat er daadwerkelijk maar 3 ondersteunende monitoren zijn..

Ik ben me toevallig ook aan het verdiepen in de mogelijkheden voor een nieuwe (3D)monitor, en merk dat het nog niet meevalt om iets te vinden dat geschikt is. De beste monitor, prijs/kwalitatief gezien, is denk ik de Acer GD245HQbid. Deze word, in tegenstelling tot bijna alle andere monitoren rond deze prijsklasse goed tot zeer goed beoordeeld.. Maar of het dus ook met AMD gaat werken is de vraag..
Ook gekeken naar die nieuwe samsungs? Die zijn 23 en 27 inch. Ik vind die van 27 interessant. Maar geen idee of die werkt met nvidia. Ik kan net als jij maar 3 monitoren vinden. Ik vind dat mal, zeker omdat die samsung 560 minimaal kost.

Dus mijn vraag aan anderen: ik 27" 3d gamen. Prijs tot 700. Iemand een idee waar ik wat moet zoeken? Kan die samsung kopen, maar ben ik er dan? Heb een gtx280 ( kan natuurlijk ook beter) .
Heb ik ook het nvision nodig?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 11:58
Ik was al een tijdje van plan om een lcd monitor aan te schaffen en zag vandaag dat ibood er één te koop heeft voor 150 euro. Is dit scherm wat ideaal of kan ik beter een ander type aanschaffen? Verder zijn de 3D monitoren nog niet echt richting mijn prijsklasse aan het gaan of wel? (Niet dat mijn laptop in staat is om dat te tonen, maar ik ben graag een beetje future proof).

Voornamelijk om hem aan te sluiten op mijn laptop, zodat ik een wat groter beeld heb. Als games speel ik veel simracing en dan staat een laptop in laptopstand altijd toch wel ver van het stuurtje af.

Minimaal 22".

Full HD of hoger

Ik had een maximum van 150 euro in gedachten, maar als het voor minder kan graag.

Overigens is de laptop een HP Compaq 8510w.

EDIT: Wel handig om het type monitor er even bij te zetten:
Philips 246EL2SBH
http://www.ibood.com/nl/nl/index/

[ Voor 5% gewijzigd door Waffle op 25-06-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:00
Ik heb hier test resultaten gevonden.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 02:37:
[...]

Na deze speurtocht heb ik wel gevonden dat MVA panelen een mix bieden tussen TN en IPS:
Het is dan wel wat trager dan TN maar weer sneller dan IPS.
Dat is te kort door de bocht. Het is helemaal geen mix van TN en IPS maar een andere techniek met andere voor- en nadelen.
Bovendien zou het qua kleurweergave en contrast TN merkbaar voorbij moeten lopen.
Dat klopt wel, maar dat is niet moeilijk.

Wat de verschillende -VA panelen erg goed doen is zwartwaardes (zwart is vrijwel echt zwart), saturation (hoe rijk kleuren zijn) en kijkhoek. Wat ze minder doen is kleurechtheid en schakelsnelheid.

S-PVA bevat electronica om te anticiperen op schakelingen waardoor de snelheid erop vooruit gaat ten koste van input lag. S-PVA wil je dus nadrukkelijk niet om op te gamen, maar is ideaal voor films. MVA doet dat niet, waardoor de schakeltijden wat hoger liggen, maar je geen input lag hoeft te hebben. Ik heb een oude AG Neovo 17" MVA scherm en vind het geweldig, het is wat ik altijd naar LAN parties meeneem.
Nu kan ik helaas geen recente artikelen over MVA panelen vinden met betrekking tot gamen. Wikipedia verteld dat vooral wanneer de pixels naar een lichtere status moeten veranderen, de responsetijd verslechterd. In hoeverre kan ik nergens vinden.

Zien jullie enige fouten in wat ik tot dusverre genoemd heb?
En in hoevere denken jullie dat dit scherm geschikt zal zijn om op te gamen? Ik ben nog vrij jong en heb goede reflexen, maar om verschil onder de 10ms te merken ben je een knappe jongen. Dat is ook waarom ik die 8ms GTG niet zo'n struikelblok vindt, als het daar niet te ver naast ligt in de praktijk.
Lies, damned lies & statistics.

Responstijden worden totaal niet gestandaardiseerd gemeten waardoor je er geen bal aan hebt. Bovendien is het effect van te traag schakelen (ghosting) niet onoverkomelijk. Veel erger is input lag. Dat zie je helaas nooit in de specs terug, maar bepaalt in grote mate of je kunt gamen op een scherm. S-PVA is een no-no, maar behalve dat is het puur de vraag hoe de electronica in scherm in kwestie in elkaar zit, ongeacht paneel. Dit moet je dus uit de betere reviews halen.
En als laatste, hoe zit het met de backlight bleeding van MVA? Daar heb ik niets specifieks over kunnen vinden.
Backlight bleeding is vooral een IPS-kwaal, maar kan in beginsel bij ieder paneeltype optreden als het niet al te best uitgevoerd is. Dit moet je dus echt per scherm bekijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grootste nadeel van eigenlijk alle *VA technieken is toch wel de black crush: veel donkere kleuren worden weergegeven als zwart. In sommige gevallen kan dit wel oplopen tot de donkerste 4%. Iets lichtere kleuren dan dat worden ook nog te donker weergegeven, maar dan net iets lichter dan zwart.

Dan heb ik toch liever een beetje backlightbleeding met IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Martinus schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:08:
[...]

Ook gekeken naar die nieuwe samsungs? Die zijn 23 en 27 inch. Ik vind die van 27 interessant. Maar geen idee of die werkt met nvidia. Ik kan net als jij maar 3 monitoren vinden. Ik vind dat mal, zeker omdat die samsung 560 minimaal kost.

Dus mijn vraag aan anderen: ik 27" 3d gamen. Prijs tot 700. Iemand een idee waar ik wat moet zoeken? Kan die samsung kopen, maar ben ik er dan? Heb een gtx280 ( kan natuurlijk ook beter) .
Ik vind het opmerkelijk dat 3D gamen nog niet zo ingeburgerd is, zoals dat wel het geval is bij films kijken in 3D. (verbeter me als ik ernaast zit, maar heb het gevoel dat dat laatste veel meer in trek is)

Toch hoor je van de mensen die wel in 3D gamen, dat het ontzettend gaaf is, en het echt een soort van nieuwe dimensie geeft aan het gamen. Helaas heb ik het zelf nog nooit kunnen testen, omdat het simpelweg in geen enkele winkel waar ik ben geweest werd gedemonstreerd.

Mij lijkt het juist iets waar je als echte gamer wel oren naar moet hebben..

Komt het denken jullie doordat er te weinig vraag naar is? Of juist omdat er te weinig aanbod is.. (monitoren en games). Dan is het natuurlijk de kip-en-het-ei verhaal, en schijnbaar durven de fabrikanten niet grof in te zetten omdat ze bang zijn voor een te lage afname. Op deze manier blijven de prijzen natuurlijk hoog, en zal de afname beperkt blijven..

Ikzelf ben in ieder geval erg geïnteresseerd in een monitor met 3D ondersteuning, maar baal een beetje dat ik met mijn videokaart (HD6870) maar keuze heb uit slechts 3 monitoren, die ook nog eens alle drie matig scoren in de meeste reviews...

Wat mij verder niet helemaal duidelijk is, is wat je allemaal nog meer moet aanschaffen naast een geschikte en compatibele monitor.. Moet de bril er los bij? En zo ja, hoe weet je welke bril geschikt is? En je moet bij AMD ook nog losse 3D renderings software aanschaffen? Wat gaat het dan wel niet allemaal kosten?!

Jammer dat 3D gamen anno 2011 nog zo in de kinderschoenen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Martinus schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:08:
[...]

Dit is de enige andere optie momenteel voor 27" 3D:
pricewatch: Acer HN274HBMIIID

Ik heb hem en bevalt me prima, Nvidia 3D bril zit erbij. Ik moet wel zeggen dat de 3D ervaring me vaak iets tegenvalt. Als spellen er goed voor zijn geoptimaliseerd zoals Batman en Metro2033 en ook een racespel als burnout paradise is het erg mooi, maar bij veel spellen is het niet zo spectaculair en ben ik er snel aan gewend terwijl het wel een hoop performance vreet. Dan zet ik het maar weer uit.
Het valt me ook op dat je eigenlijk alleen maar diepte ziet en niet iets op je af ziet komen. Snap niet zo goed waarom dat zo niet geprogrammeerd wordt, want het kan wel als je zelf met convergence settings gaat kloten. Wellicht wordt het in de toekomst beter.

Wat me deze monitor zo goed doet bevallen is niet zozeer de 3D maar de 120 hz. Snel draaien is zoveel vloeiender en ook Vsync (met bijbehorende performance drop en input lag) is niet meer nodig aangezien screen-tearing pas voorkomt boven de 120 fps. Aangezien ik 3D vooralsnog niet veel gebruik wel wat duur, maar zou niet meer terug willen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Nou anathema (goeie muziek trouwens), dat is juist hoe 3d bedoelt is... Diepte zien. Niet van die overdreven dingen die op je af komen, dat is alleen maar vervelend en haalt je uit de beleving. Die extra diepte die je ziet, daar gaat het om.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.