Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:24:
Deze: pricewatch: Fujitsu P27T-6 IPS
Maar ik ben niet echt gecharmeerd van het ding na die negatieve user review. Ik zou gewoon de U27 nemen. Bij voorkeur bij dell zelf kopen vanwege de premium garantie die je daar krijgt.
Ik heb daar maar effe nog een keer gereageerd na mijn negatieve reactie : Voorraad van de monitoren loopt niet lekker in Nederland dus ze kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken :)
Anoniem: 403748 schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:37:
Ik vraag me toch af of deze beeldscherm wel goed is. pricewatch: AOC E2043FS
Op internet zijn er louter en alleen goede reviews over te vinden, maar is AOC wel een degelijk merk? 720p is voldoende, en 20 inch groot genoeg. http://www.compusa.com/ap...Page=10&body=REVIEWS#tabs
[afbeelding]
[afbeelding]
AOC is best wel een goed merk, maar minder bekend. Maken ook monitoren voor vele andere merken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 16:15
Dnomaid schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:39:
@DaanBB: Eigenaar en fan van de HP ZR24w hier. Prachtig ding. Heb er al heel wat uurtjes COD:MW2 op gegamed, deed 'ie perfect! Bovendien IPS paneel.

pricewatch: HP ZR24w
Thanx. Ik zal nog ff wat langer door sparen alvorens een monitor plus pc te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Kid Jansen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:05:
Even één vraag, niet over de monitor zelf, maar over het budget: je zegt dat je wil gamen op dat scherm met een HD6950, als je al al minimaal €185 hebt uitgegeven aan je videokaart, waarom mag het scherm dan maar €130 kosten?

Het scherm is naar mijn mening het belangrijkste deel van je PC, het is namelijk de enige uitgaande interface (af en misschien nog geluid, maar that's it). Zonder het scherm is je PC niks...
Ik kan gewoon niet veel geld missen voor een goede videokaart en een scherm. Komen nog wat andere dingen bij en dan zit ik gewoon op de max van wat ik wil uitgeven.
Nou heb ik de keuze gemaakt voor een HD6950. En dan blijft er gewoon minder over voor een scherm. Hier ga ik verder niet op in, een verdere discussie hier over is zinloos bij mij.
Ik ben het dus niet mee eens met dat een scherm het belangrijkste deel van me PC is. Ik zit zelf al jaren op een 17" TFT van Medion en dat bevalt ook wel maar wil upgraden naar 1080p. Ook voor de films (want breedbeeld op een 5:4 scherm vind ik minder).
Nou denk ik niet dat ik het verschil zie tussen een scherm van €130 en €300. En daarom ga ik ook geen €300 of meer uitgeven voor een scherm.
Dat ik niet op 1920x1200 kan kijken is dan jammer maar 1080p voldoet ook zeer goed.
En dat het scherm in ware 21.5" is en niet 22" maakt mij niets uit. Zolang ik maar op een resolutie van 1920x1080 kan werken.

Dan resteert nog het antwoord op de vragen die ik gesteld heb.
Trouwens dat LG scherm staat ook in de BBG van Mei en is dus geen slecht scherm volgens mij. Of klopt daar niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Het scherm uit de BBG word meestal gekozen onder het motto 'als we €5 besparen op de monitor kan er betere hardware in'. Je moet er dus niet vanuit gaan dat er een deftig scherm in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Laatst online: 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Dat is wel een beetje de instelling die ik heb bij het kiezen van een scherm.
Als het met een tientje minder kan met alsnog redelijk goed beeld dan vind ik et prima.
Aangezien elk scherm wat ik koop een grote vooruitgang is t.o.v. het scherm wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een tientje minder heb je ook nog steeds een redelijke GPU... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168765

Omdat ik voor op mijn bureau thuis eigenlijk wel een wat groter scherm wil dan het 15.4" scherm van mijn laptop, ben ik al een tijd aan het kijken naar een leuke monitor. Echter zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer en weet ik niet echt meer waar ik op moet letten :p

- Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Voornamelijk voor films en (web)design. In mindere mate ook voor games (spellen als Pro Evolution Soccer). De monitor moet sowieso door meerdere mensen tegelijk bekeken kunnen worden.

- Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23-24"

- Welke resolutie had je in gedachte?
Full HD, 1920x1080 bij voorkeur

- Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Budget ligt rond de 200 euro. 20 euro meer of minder is geen probleem

- Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Heb een XPS 15 laptop met daarin een GeForce 540M. Beschikt over een HDMI poort.

Heb al diverse malen in de pricewatch gekeken en op sites als hardware.info, maar door al die verschillende typenummers enz weet ik ondertussen niet meer wat ik moet kiezen. Hulp wordt dus wel op prijs gesteld :)

Overigens vind ik het ook erg belangrijk dat het scherm er goed uitziet en bij voorkeur geen stofmagneet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-05 17:51
Ok een beetje laat voor de post mischien maar wil het toch nog even weten,
is de samsung syncmaster 2443BW niet echt geweldig voor gamen? Of is hij wel prima! Ik heb altijd mijn oog gehad op 1920x1200 nu ik hier een beetje heb gelezen is dat dus eigenlijk niet meer heel boeiend.
Ik kom van een samsung 226BW ga ik er op achteruit kwa kwaliteit/prijs verhouding? Opzich vind ik die samsung 226BW een prima contrast hebben etc, zal de 2443BW slechter zijn of hoef ik me daar niet om druk te maken? Eventueel kan ik altijd nog terugsturen als het me niet bevalt is dan een Dell u23 beter?

Snap verder ook niet echt alles van de panelen had de 226BW ook een TN paneel? Ik wil gewoon goed kunnen gamen en niet meer dan 250 euro uitgeven aan een monitor, ik heb een panasonic tx-p42g10 die prima is voor films etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 17:42
Ik heb al tientallen monitoren bekeken, ook in de winkel, maar ik kom er voor mezelf niet uit welke geschikt is... dus vraag ik hier voor advies.

Basisvragen
Voornamelijk games, heel soms voor het bewerken van websites

- Wat voor afmetingen had je in gedachten?
+/- 24 "

- Welke resolutie had je in gedachten?
1920x1080 of meer

200- 400 euro

Aanvullende vragen
Sapphire 5870 1GB

- Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI-D, HDMI en displayport

Gamen
- Responsetijd
maximaal 5 ms
- Inputlag
Redelijk laag, ik ervaar het snel(ler) als vervelend

- Kleurintensieve applicaties
Soms help ik bij werk aan websites, echter is dit meer development dan design, ik vind het dan ook niet echt nodig om hier een specifiek paneel voor te kiezen.

- Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Als ik het goed gelezen heb is mijn videokaart hier niet geschikt voor.

- Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
Mat

- Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
In hoogte verstelbaar zou fijn zijn, maar is geen vereiste.

Overige vragen (zelf over nadenken)
- Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Een minimalistische uitvoering in zwart heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
Ik game momenteel op een 26" Samsung scherm, al jaren overigens, en wil eik wel een maatje groter.

30" lijkt me wel wat, maar volgens mij zit ik dan met een resolutie te kijken waarbij ik games niet meer op de native resolutie kan spelen met een beetje degelijke framerate?

Momenteel game ik op 1920x1200 en dat gaat prima met mijn pc (E8400, 4GB Ram en een ATi 6870)

Voor op 2560x wat is het, 1600?, volgens mij moet ik dan minimaal een tweede kaart erbij steken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
jorritv schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:54:
Ik heb al tientallen monitoren bekeken, ook in de winkel, maar ik kom er voor mezelf niet uit welke geschikt is... dus vraag ik hier voor advies.

Basisvragen
Voornamelijk games, heel soms voor het bewerken van websites

- Wat voor afmetingen had je in gedachten?
+/- 24 "

- Welke resolutie had je in gedachten?
1920x1080 of meer

200- 400 euro

Aanvullende vragen
Sapphire 5870 1GB

- Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI-D, HDMI en displayport

Gamen
- Responsetijd
maximaal 5 ms
- Inputlag
Redelijk laag, ik ervaar het snel(ler) als vervelend

- Kleurintensieve applicaties
Soms help ik bij werk aan websites, echter is dit meer development dan design, ik vind het dan ook niet echt nodig om hier een specifiek paneel voor te kiezen.

- Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Als ik het goed gelezen heb is mijn videokaart hier niet geschikt voor.

- Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
Mat

- Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
In hoogte verstelbaar zou fijn zijn, maar is geen vereiste.

Overige vragen (zelf over nadenken)
- Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Een minimalistische uitvoering in zwart heeft mijn voorkeur.
Ik denk dat deze dan het beste uit komt.

Heeft een mat IPS scherm in zit nog een eindje onder de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 168765 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:17:
Omdat ik voor op mijn bureau thuis eigenlijk wel een wat groter scherm wil dan het 15.4" scherm van mijn laptop, ben ik al een tijd aan het kijken naar een leuke monitor. Echter zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer en weet ik niet echt meer waar ik op moet letten :p

Voornamelijk voor films en (web)design. In mindere mate ook voor games (spellen als Pro Evolution Soccer). De monitor moet sowieso door meerdere mensen tegelijk bekeken kunnen worden.

- Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23-24"

- Welke resolutie had je in gedachte?
Full HD, 1920x1080 bij voorkeur

Budget ligt rond de 200 euro. 20 euro meer of minder is geen probleem

Heb een XPS 15 laptop met daarin een GeForce 540M. Beschikt over een HDMI poort.

Heb al diverse malen in de pricewatch gekeken en op sites als hardware.info, maar door al die verschillende typenummers enz weet ik ondertussen niet meer wat ik moet kiezen. Hulp wordt dus wel op prijs gesteld :)

Overigens vind ik het ook erg belangrijk dat het scherm er goed uitziet en bij voorkeur geen stofmagneet is.
Met de twee dingen die ik dik gedrukt heb gemaakt zit je eigenlijk sowieso al aan IPS. Dat maakt de keuze eigenlijk meteen een heel stuk gemakkelijker, want dan blijven er nog maar drie schermen over:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H
pricewatch: LG IPS236V

Inmiddels is er ook een fatsoenlijke review te vinden van de IPS231P, namelijk die van Prad.de: http://www.prad.de/new/mo...2011/test-lg-ips231p.html. Voor de rest heb ik niet echt goede reviews van de twee LG's kunnen vinden, dus het is nog een beetje lastig in te schatten hoe goed die schermen nou zijn.

Over de Dell zijn wel genoeg dingen te vinden, dat is gewoon een goede monitor.
Jasper 99 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:33:
is de samsung syncmaster 2443BW niet echt geweldig voor gamen? Of is hij wel prima! Ik heb altijd mijn oog gehad op 1920x1200 nu ik hier een beetje heb gelezen is dat dus eigenlijk niet meer heel boeiend.
Ik kom van een samsung 226BW ga ik er op achteruit kwa kwaliteit/prijs verhouding? Opzich vind ik die samsung 226BW een prima contrast hebben etc, zal de 2443BW slechter zijn of hoef ik me daar niet om druk te maken? Eventueel kan ik altijd nog terugsturen als het me niet bevalt is dan een Dell u23 beter?

Snap verder ook niet echt alles van de panelen had de 226BW ook een TN paneel? Ik wil gewoon goed kunnen gamen en niet meer dan 250 euro uitgeven aan een monitor, ik heb een panasonic tx-p42g10 die prima is voor films etc.
Gebruik je de monitor nog voor andere dingen, of gaat hij voornamelijk gebruikt worden om op te gamen? Stel je verder nog eisen aan het scherm?

het is overigens handiger als je richtlijnen van de startpost aanhoudt
BertHier schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:27:
Ik denk dat deze dan het beste uit komt.

Heeft een mat IPS scherm in zit nog een eindje onder de 400 euro.
Hoewel ik zelf echt een fan ben van IPS denk ik dat het in dit geval niet heel veel meerwaarde zal geven in verhouding tot het prijsverschil.

Ik denk dat pricewatch: Iiyama X2472HD-B1 en pricewatch: BenQ EW2420 niet snel genoeg zullen zijn om lekker op te gamen, anders zou dat een mooie tussenstap zijn tussen TN en IPS, in die twee schermen zit namelijk een AU Optronics A-MVA paneel.

Je hebt waarschijnlijk wel een goede TN monitor voor de helft van het geld dat die HP ZR24w kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 25-05 17:51
Kid Jansen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:07:
[...]

Met de twee dingen die ik dik gedrukt heb gemaakt zit je eigenlijk sowieso al aan IPS. Dat maakt de keuze eigenlijk meteen een heel stuk gemakkelijker, want dan blijven er nog maar drie schermen over:

Inmiddels is er ook een fatsoenlijke review te vinden van de IPS231P, namelijk die van Prad.de: http://www.prad.de/new/mo...2011/test-lg-ips231p.html. Voor de rest heb ik niet echt goede reviews van de twee LG's kunnen vinden, dus het is nog een beetje lastig in te schatten hoe goed die schermen nou zijn.

[...]

Gebruik je de monitor nog voor andere dingen, of gaat hij voornamelijk gebruikt worden om op te gamen? Stel je verder nog eisen aan het scherm?

het is overigens handiger als je richtlijnen van de startpost aanhoudt

[...]

Hoewel ik zelf echt een fan ben van IPS denk ik dat het in dit geval niet heel veel meerwaarde zal geven in verhouding tot het prijsverschil.

Ik denk dat pricewatch: Iiyama X2472HD-B1 en pricewatch: BenQ EW2420 niet snel genoeg zullen zijn om lekker op te gamen, anders zou dat een mooie tussenstap zijn tussen TN en IPS, in die twee schermen zit namelijk een AU Optronics A-MVA paneel.

Je hebt waarschijnlijk wel een goede TN monitor voor de helft van het geld dat die HP ZR24w kost.
Ik ga hem puur gebruiken voor webbrowsen(youtube included) gamen en eventueel hier en daar een documentje typen. Ik heb er namelijk een panasonic TX-P42G10 naast staan die is voor films etc.
Ik wil het dus puur voor fijn gamen. Maar ik heb hem dus al besteld, maar als hij echt slecht blijkt te zijn voor mijn doeleinden doe ik hem gewoon weer retour! Ik heb niet echt veel eisen, behalve dat hij niet langzaam moet zijn en dat het contrast wel goed moet zijn. Heb nu dus een samsung 226BW maar die gaat weg. De vraag is dus dat ik er niet op achteruit ga kwa contrast en snelheid? Ik heb wel een voorkeur voor 1920x1200 daarom heb ik deze monitor gekozen ook omdat ik niet meer dan 250 euro wil uitgeven aan een monitor! Verder moest hij gewoon DVI hebben daar voldoet hij dus wel allemaal aan, maar als hij nu brak blijkt voor mijn doeleinden zou ik dat graag willen horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de 2443BW dan wel aan je eisen voldoet, ik vind dat scherm zelf alleen een beetje duur. Voor dat geld kan je ook een IPS of *VA scherm hebben, je hebt dan alleen niet 1920x1200. Dat is natuurlijk ook wel wat waard en waarschijnlijk ook de reden van de wat hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
[...]

Met deze twijfel zit ik dus zelf ook, het HP schermt komt zeker in de buurt van mijn wensen, maar is het echt noodzakelijk of kan ik beter gaan voor een goedkoper TN scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Als het binnen je budget een betere monitor geeft zou ik het gewoon doen. Zo een ding vervang je niet al te vaak en het verschil tussen IPS en TN is toch best nog groot.
Keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat maakt het inderdaad moeilijk, met het budget kan het wel, maar ik vraag me af of het meerwaarde biedt.

Je hebt meer inputlag en meer ghosting (hoewel het nog steeds heel erg meevalt en je er waarschijnlijk geen last van zal hebben). De twee sterkste punten van IPS zijn de kijkhoeken en de kleurweergave, het is een beetje de vraag of je daar iets aan zal hebben.

Mocht je er af en toe een film of serie op kijken, dan wordt het al snel een ander verhaal.

Als je voor IPS gaat zou ik zeggen, ga dan meteen voor de Dell U2410, die kost nu €450. Dat is dus wel buiten je budget, maar het verschil is nog wel te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als je toch zoveel gaat uitgeven voor een upgrade naar een IPS scherm, waarom dan niet nog meer uitgeven voor een U2711? Daar heb je veel meer plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat dat 63% meer is dan z'n budget, de U2410 is slechts 13% meer. Ik geef toe dat je van de U2711 veel meer plezier zal hebben, maar je moet het geld wel hebben.

Overigens zijn de verschillen niet heel groot, je krijgt een 19% groter scherm, 60% meer pixels, maar dan ontbreekt pivot en picture-in-picture (U2711 heeft alleen pciture-by-picture, U2410 heeft beide) en je betaalt er 43% meer voor. Voor de rest zijn de schermen zo goed als identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Neem aan dat 1 van die 2 LG links naar de IPS231P moest verwijzen ;)

De IPS236V (evenals de E2370V) heb ik zelf ook al naar gekeken. Puur op basis van de specificaties ziet het er allemaal prima uit. Qua specs zie ik overigensgeen reden om de 231P de voorkeur te geven boven de 236V, komt ook nog bij dat die niet beschikt over een HDMI poort.

Tussen de Dell en de 236V zie ik verschillen in helderheid en dynamisch contrast. Het grote verschil in dynamisch contrast moet ik verder niet teveel waarde aan hechten neem ik aan (ik weet wat het inhoudt :)). Helderheid wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eentje had inderdaad naar de pricewatch: LG IPS231P moeten linken.

Ik had overigens al een vergelijkingstabelletje eerder in dit topic gepost: Kid Jansen in "[BBG aanschaf] Monitoren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, daar heb ik overheen gekeken. Best tricky op deze manier... De Dell ziet er beter uit en heeft een betere helderheid, waar de LG een betere responstijd en HDMI aansluiting heeft. Denk dat ik toch maar voor de IPS236V ga, gezien het uiteindelijke prijsverschil als ik er ook nog een kabeltje bij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
Kid Jansen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:30:
Dat maakt het inderdaad moeilijk, met het budget kan het wel, maar ik vraag me af of het meerwaarde biedt.

Je hebt meer inputlag en meer ghosting (hoewel het nog steeds heel erg meevalt en je er waarschijnlijk geen last van zal hebben). De twee sterkste punten van IPS zijn de kijkhoeken en de kleurweergave, het is een beetje de vraag of je daar iets aan zal hebben.

Mocht je er af en toe een film of serie op kijken, dan wordt het al snel een ander verhaal.

Als je voor IPS gaat zou ik zeggen, ga dan meteen voor de Dell U2410, die kost nu €450. Dat is dus wel buiten je budget, maar het verschil is nog wel te behappen.
Films en series kijk ik nooit op mijn pc monitor dat wordt via de tv in de huiskamer geregeld.
Al met al ben ik er inmiddels vrij zeker van dat IPS onvoldoende meerwaarde bied in vergelijking met de meerprijs (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorritv schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:01:
Films en series kijk ik nooit op mijn pc monitor dat wordt via de tv in de huiskamer geregeld.
Al met al ben ik er inmiddels vrij zeker van dat IPS onvoldoende meerwaarde bied in vergelijking met de meerprijs (voor mij).
Dat denk ik ook dan, als het alleen maar voor games is, dan is het niet de verdubbeling in prijs waard.

Als gamen het belangrijkste is en je geen ghosting wil en een lage inputlag zou ik als ik jou was eens gaan kijken naar de Iiyama E2472HD-B1 en de Samsung Syncmaster P2450H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 11:06
Jasper 99 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:33:

2443bw is dikke prima om op te gamen. Geen lag voorzover ik kan zien, prima contrastwaarde, ook na plusminus drie jaar gebruik. Zwartwaarde niet fantastisch, maar dat hou je toch bij een tn-paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grmpf schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:02:
Zwartwaarde niet fantastisch, maar dat hou je toch bij een tn-paneel.
Bij IPS ook, voor een vrijwel perfect zwart moet je bij de *VA technieken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
Humpf ik kom er niet uit dus hopelijk helpt hulp :-)

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Games gamers games. Beetje alle soorten games. Ik stel niet echt speciale eisen maar ik wil geen ghosting / backlight bleeding hebben. 100+hz monitoren zijn leuk maar te schaars.

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
MSI 6950 2GB heeft 2x mini displayport, 1 dual link dvi, 1 single link dvi, 1 hdmi.
Ben van plan mijn tv via de hdmi port aan te sluiten ivm geluidsdoorvoer. Al zal ik ook nog een speakerset digitaal aansluiten, naast de pc speakers.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23,6 of erboven het liefst, kleiner kan eventueel maar liever niet.

Welke resolutie had je in gedachte?
1920*1080

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Ik zoek wel een beetje bang for buck, heb voor echt een goede wel 250+ over maar spendeer liever 200 of minder.

Extra eisen
  • Moet een VESA aansluiting op zitten, welke maakt niet uit.
  • De aansluitingen moeten naar beneden gericht zijn - anders is er (Door vesa mount) geen ruimte voor de kabels.
  • Led backlight
  • Mat scherm ivm lichtinval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik wil graag hulp bij het uitzoeken van 2 schermen.
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?
    Mon1: Games, Mon2: Webbrowsen en TV kijken via UPC digitaal (HDMI)
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte?
    Beide: 24-27"
  • Welke resolutie had je in gedachte?
    1920*1080 / 1920*1200, weet ook niet wat slim en/of haalbaar is.
  • Welke videokaart heb je in je systeem?
    MSI N470GTX Twin Frozr
  • Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie)
    Nee
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
    tot €800-900 totaal
Voor de rest ben ik geen statistiek hoer, dus een degelijk scherm is perfect.
Natuurlijk komen ze naast elkaar te staan... als ze op elkaar lijken is het mooier, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Films, grote Excel-sheets, webdesign,
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 24 of 27 inch.
Welke resolutie had je in gedachte? Waarschijnlijk 2560*1440. Ik gebruik nu een 22" monitor op 1680*1050, en 1920*1080 is wel een heel kleine vooruitgang. 1920*1200 komt beter in de buurt, maar meer pixels is beter.
Welke videokaart heb je in je systeem? Sapphire Radeon 4670 Ultimate. Ik ben 99% zeker dat die een duallink DVI-uitgang heeft.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie) Langer is beter.
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Ik schat ongeveer 700 euro. Als een véél betere monitor iets meer geld kost heb ik dat er voor over, maar liever niet.
Extra: Géén glansscherm!

Met dit lijstje kom ik uit op de Dell U2711. Pro: het IPS-paneel, resolutie (2560*1440 is wel érg fijn). Con: redelijk duur t.o.v. 24"-schermen (maar ruim binnen budget), kleuruniformiteit (niet heel belangrijk voor webdesign imo). Heb ik iets over het hoofd gezien? Zitten er nog nieuwe monitoren in de pijplijn die betere specs bieden voor dezelfde prijs? Ik twijfel nog een beetje over de aanschaf, omdat het toch een hoop geld is voor een beeldscherm. Bevestiging van mijn keuze zou heel fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Ik heb op zoek naar iets specifieks. Ik wil een scherm hebben met 3 ingangen (zoals ik nu ook heb) namelijk; VGA (voor mijn KVM), displayport en HDMI of DVI. Dat is het nog niet eens het grootste probleem want ik heb daarvoor nu een Dell 20 inch monitor maar het probleem is ik heb daarvoor een aantal eisen:
Hoogteverstelling (moet echt redelijk hoog kunnen netals bij mijn Eizo) (die Dell is te laag)
Schakelen tussen de ingangen = 1 knop en niet meer dan dat (als je 20 keer zoals met die Dell schakelt word je helemaal gek van (7x knoppen indrukken, zoeken en bevestigen (duurt te lang) per keer!!)
USB hub (niet perse maar is wel echt makkelijk)
(mijn huidige Eizo heeft knopje S en daarmee schakel ik binnen 1 sec binnen mijn signaalingangen)
Ik wil geen Acer, Hansspree of andere merken. Ik vind Dell, Eizo, Lenovo, HP, Philips ok.

•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
20/22 inch
•Welke resolutie had je in gedachte?
max 1980*1050 maar liefst eronder vanwege mijn kvmswitch 1600*1050(of 900)
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Ik vind € 225,-- echt een mooie max want ik had voor deze Dell € 150 betaald

Ik heb al zoveel handleidingen doorgespit en ik weet welke Eizo ik wil. Dat is een 23 inch en die kan alles wat en ook nog extra HDMI ingang maar geen displayport maar het prijskaartje van € 325.-- incl. vind ik toch iets te hoog. Het liefst wil ik eigenlijk nog een vierde ingang voor met HDMI voor kabelreceiver maar dat wordt toch iets te hoog gegrepen. TV wil ik sowieso niet en heeft vaak de displayport niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403748

Is dit een goede keuze wat betreft een monitor.
pricewatch: LG Flatron E2240T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:50:
Welke resolutie had je in gedachte? Waarschijnlijk 2560*1440. Ik gebruik nu een 22" monitor op 1680*1050, en 1920*1080 is wel een heel kleine vooruitgang. 1920*1200 komt beter in de buurt, maar meer pixels is beter.
Welke videokaart heb je in je systeem? Sapphire Radeon 4670 Ultimate. Ik ben 99% zeker dat die een duallink DVI-uitgang heeft.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie) Langer is beter.
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Ik schat ongeveer 700 euro. Als een véél betere monitor iets meer geld kost heb ik dat er voor over, maar liever niet.

Met dit lijstje kom ik uit op de Dell U2711. Pro: het IPS-paneel, resolutie (2560*1440 is wel érg fijn). Con: redelijk duur t.o.v. 24"-schermen (maar ruim binnen budget), kleuruniformiteit (niet heel belangrijk voor webdesign imo). Heb ik iets over het hoofd gezien? Zitten er nog nieuwe monitoren in de pijplijn die betere specs bieden voor dezelfde prijs? Ik twijfel nog een beetje over de aanschaf, omdat het toch een hoop geld is voor een beeldscherm. Bevestiging van mijn keuze zou heel fijn zijn. :)
Binnenkort heb je ook nog de Samsung 27" 1400p met PLS scherm. Ik heb geen idee hoeveel dat ding gaat kosten. Maar vast minder dan de U2711. Daar zou je nog op kunnen wachten, volgens google zou hij deze maand komen.
http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/23.htm#samsung_pls

Het voordeel van dat scherm is dat het geen wide-gamut betreft. Wide gamut is bij het webontwikkelen een vrij groot nadeel omdat je heel wat anders te zien krijgt dan je klanten. 99,9% van de consumenten heeft nu eenmaal geen wide gamut scherm, en die 0.1% heeft zijn scherm vrijwel altijd gecalibeerd.
itsalex schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:31:
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Ik heb op zoek naar iets specifieks. Ik wil een scherm hebben met 3 ingangen (zoals ik nu ook heb) namelijk; VGA (voor mijn KVM), displayport en HDMI of DVI. Dat is het nog niet eens het grootste probleem want ik heb daarvoor nu een Dell 20 inch monitor maar het probleem is ik heb daarvoor een aantal eisen:
Hoogteverstelling (moet echt redelijk hoog kunnen netals bij mijn Eizo) (die Dell is te laag)
Schakelen tussen de ingangen = 1 knop en niet meer dan dat (als je 20 keer zoals met die Dell schakelt word je helemaal gek van (7x knoppen indrukken, zoeken en bevestigen (duurt te lang) per keer!!)
USB hub (niet perse maar is wel echt makkelijk)
(mijn huidige Eizo heeft knopje S en daarmee schakel ik binnen 1 sec binnen mijn signaalingangen)
Ik wil geen Acer, Hansspree of andere merken. Ik vind Dell, Eizo, Lenovo, HP, Philips ok.

•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
20/22 inch
•Welke resolutie had je in gedachte?
max 1980*1050 maar liefst eronder vanwege mijn kvmswitch 1600*1050(of 900)
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Ik vind € 225,-- echt een mooie max want ik had voor deze Dell € 150 betaald

Ik heb al zoveel handleidingen doorgespit en ik weet welke Eizo ik wil. Dat is een 23 inch en die kan alles wat en ook nog extra HDMI ingang maar geen displayport maar het prijskaartje van € 325.-- incl. vind ik toch iets te hoog. Het liefst wil ik eigenlijk nog een vierde ingang voor met HDMI voor kabelreceiver maar dat wordt toch iets te hoog gegrepen. TV wil ik sowieso niet en heeft vaak de displayport niet.
Ga bij een aantal winkels langs en test alle schermen uit?
Misschien kort door de bocht, maar het is niet dat je op Gathering of Tweakers je vraag 'dumpt'. Het is altijd de bedoeling dat je zelf wat onderzoek verricht. Afgaande op de productieview denk ik echter niet dat het een slecht scherm is voor zijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb al zoveel schermen nu gehad met de handleidingen dus daarom hoopte ik dat iemand toevallig wist of er een scherm was naast Eizo die met 1 knop die wisseling kan doen van de inputsignalen. Ben er echt klaar mee nadat ik zoveel handleidingen heb doorgelezen van alle recente merken.

Eizo kan wisselen tussen de ingangen dmv een knop(dat is het meest belangrijke). Iiyama was ik echt 20 seconden mee bezig en vooral dat even 20 keer op 1 dag. (eerst menu in dan gaan zoeken, dan goede knoppen aantikken om dan te wisselen naar het menu en dan de instelling aanklikken voor andere input).

Ik heb de handleidingen van de meeste schermen gehad maar ik heb 1 conclusie waar ik voor ga na enig onderzoek. Eizo FS2331 voldoet aan alle eisen + afstandbediening maar geen in hoogte verstelling maar dat los ik weer op dmv een grote voet voor beide Eizo schermen naast elkaar te hangen. Dan maar een dure oplossing hiervoor maar wel een goede oplossing. Helaas geen displayport maar wel 2 x HDMI!! dus mijn Cisco 8455 kan ik meteen aansluiten voor de tv. Dat is mijn voorlopige conclusief. Ik ga nog wel doorzoeken maar ik ben toch bang dat het totaalplaatje € 450,-- gaat worden incl de voet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeltrip
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 21:36
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. Tijdens het zoeken merk ik dat er zo verschrikkelijk veel schermen zijn die aan mijn basiseisen voldoen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Echt veel verdiept in beeldschermen heb ik niet, behalve het lezen van het **LET OP** topic.
Wat zijn mijn eisen aan mijn beeldscherm:

Webbrowsen, korte filmpjes kijken(voor langere gebruik ik mijn tv+pch) en af en toe wat gamen. Ik ben geen hardcore gamer, maar wil wel de komende jaren ook met het scherm vooruit kunnen.

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
23 tot 27 inch, gezien het kostenplaatje dichter bij de 23 inch.

Minimaal 1920*1080

Wat mag het allemaal gaan kosten?[/green]
Rond de 200 euro, uitloop naar 250 euro als het echt een grote vooruitgang is.

Welke videokaart heb je in je systeem?
Het systeem moet nog gekocht worden. Op dit moment lijkt het er op dat ik ga voor: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II

VESA mount is ook een voorwaarde, ook die beugel moet nog gekocht worden.
Monitor kunnen gebruiken is een pré, maar geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Adobe Photoshop & Lightroom
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23-27 inch
Minimaal 1920x1200
max 550 euro

Graag jullie advies, tot nu toe heb ik de Dell U2410 gezien, met veel goede reviews. en de HP ZR24W, maar die lijkt er slechter van af te komen. Alternatief is een tweedehands 23" Apple Cinema display, maar daar zijn vooral apple-love reviews over.

[ Voor 9% gewijzigd door GFoAP op 13-05-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
axeltrip schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:06:
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. Tijdens het zoeken merk ik dat er zo verschrikkelijk veel schermen zijn die aan mijn basiseisen voldoen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Echt veel verdiept in beeldschermen heb ik niet, behalve het lezen van het **LET OP** topic.

Webbrowsen, korte filmpjes kijken(voor langere gebruik ik mijn tv+pch) en af en toe wat gamen. Ik ben geen hardcore gamer, maar wil wel de komende jaren ook met het scherm vooruit kunnen.

Minimaal 1920*1080

Het systeem moet nog gekocht worden. Op dit moment lijkt het er op dat ik ga voor: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II

Ik zeg hmmmmm, die!

Vesa, toch groter dan 23' en een hogere resolutie.

[ Voor 47% gewijzigd door Kid Jansen op 14-05-2011 14:30 . Reden: 3x hetzelfde bericht volledig quoten lijkt me niet de bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BastiaanCM schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:41:
Games...

23,6 of erboven het liefst, kleiner kan eventueel maar liever niet.

1920*1080

Ik zoek wel een beetje bang for buck, heb voor echt een goede wel 250+ over maar spendeer liever 200 of minder.

Extra eisen
  • Moet een VESA aansluiting op zitten, welke maakt niet uit.
  • De aansluitingen moeten naar beneden gericht zijn - anders is er (Door vesa mount) geen ruimte voor de kabels.
  • Led backlight
  • Mat scherm ivm lichtinval
Vooral die VESA-mount maakt het lastig, in de post hierboven wordt de Samsung Syncmaster 2443BW aangeraden, maar die heeft geen LED-backlighting en er zijn ook betere schermen om op te gamen voor dat geld. Het probleem is alleen dat die dan dus geen VESA-mount hebben.

Ik heb afgelopen week nog wel redelijk lang gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden. VESA-mounts kom je vooral op de wat meer zakelijke schermen tegen.
3xNix schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:14:
Ik wil graag hulp bij het uitzoeken van 2 schermen.
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?
    Mon1: Games, Mon2: Webbrowsen en TV kijken via UPC digitaal (HDMI)
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte?
    Beide: 24-27"
  • Welke resolutie had je in gedachte?
    1920*1080 / 1920*1200, weet ook niet wat slim en/of haalbaar is.
  • Welke videokaart heb je in je systeem?
    MSI N470GTX Twin Frozr
  • Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie)
    Nee
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
    tot €800-900 totaal
Voor de rest ben ik geen statistiek hoer, dus een degelijk scherm is perfect.
Natuurlijk komen ze naast elkaar te staan... als ze op elkaar lijken is het mooier, denk ik.
Als het budget €900 is zou ik sowieso een Dell Ultrasharp U2711 kopen, dan houd je nog €250 over voor een snelle 24" game monitor (die laatste is al eerder in dit topic voorbij gekomen).
18327 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:50:

Met dit lijstje kom ik uit op de Dell U2711. Pro: het IPS-paneel, resolutie (2560*1440 is wel érg fijn). Con: redelijk duur t.o.v. 24"-schermen (maar ruim binnen budget), kleuruniformiteit (niet heel belangrijk voor webdesign imo). Heb ik iets over het hoofd gezien? Zitten er nog nieuwe monitoren in de pijplijn die betere specs bieden voor dezelfde prijs?
Zoals Darkstone al zei komt Samsung binnenkort met de SA850, een 27" 2560x1440 S-PLS scherm. S-PLS staat voor Super-Plane-to-Line-Switching, een nieuwe technologie die Samsung in de markt zet als concurrent voor IPS technologieën.
Ik twijfel nog een beetje over de aanschaf, omdat het toch een hoop geld is voor een beeldscherm.
Maar je krijgt er dan ook een erg goed scherm voor terug.
Bevestiging van mijn keuze zou heel fijn zijn.
Bedoel je een VESA-mount, de U2711 heeft die in ieder geval (100mm). Of de SA850 ook een VESA-mount krijgt weet ik nog niet.
Ik dacht dat je al had besloten welk scherm je ging kopen... Wat is er overigens zo moeilijk aan het volgen van de richtlijnen zoals beschreven in de startpost van dit topic? Eerder dumpte je ook al een dergelijke vraag hier neer, zonder verdere uitleg. Ik dacht dat ik je daar overigens ook op had aangesproken, maar blijkbaar weiger je daar iets van aan te trekken.
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:08:
Binnenkort heb je ook nog de Samsung 27" 1400p met PLS scherm. Ik heb geen idee hoeveel dat ding gaat kosten. Maar vast minder dan de U2711. Daar zou je nog op kunnen wachten, volgens google zou hij deze maand komen.
Hoe kom je er bij dat de SA850 meteen vanaf release al goedkoper zal zijn dan de U2711? S-PLS is de nieuwe high-end technologie van Samsung die boven IPS zou moeten staan (ze staan eerder op gelijke hoogte, maar S-PLS heeft wel een aantal sterke punten). Dat gaan ze echt niet voor een appel en een ei weg doen denk ik.

Ik verwacht wel dat de prijs van de SA850 bij release lager zal zijn dan de prijs van de U2711 bij release, maar dat is dan ook niet zo heel erg moeilijk. Maar ik betwijfel eerlijk gezegd dat de SA850 een releaseprijs krijgt lager dan €650.

[quote]Het voordeel van dat scherm is dat het geen wide-gamut betreft. Wide gamut is bij het webontwikkelen een vrij groot nadeel omdat je heel wat anders te zien krijgt dan je klanten. 99,9% van de consumenten heeft nu eenmaal geen wide gamut scherm, en die 0.1% heeft zijn scherm vrijwel altijd gecalibeerd gekalibreerd.
Dat is inderdaad wel een pluspunt van de SA850 ten opzichte van de U2711. Overigens heeft de LG Display LM270WQ1-SDA2 ook geen wide color gamut, maar het enige betaalbare scherm waar je die in tegen komt is de Hazro HZ27Wa.
axeltrip schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:06:

Minimaal 1920*1080

Misschien ook eens kijken naar de Samsung Syncmaster 2443BW?

Ik zag overigens dat de Iiyama ProLite E2710HDS ook een VESA-mount heeft en die is maar een klein beetje boven je budget. Er zit ook nog een vrij aardig paneel in (AU Optronics M270HW01 V0), dus die is misschien ook wel de moeite waard om te bekijken.
GFoAP schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:05:
Adobe Photoshop & Lightroom
23-27 inch
Minimaal 1920x1200
max 550 euro

Graag jullie advies, tot nu toe heb ik de Dell U2410 gezien, met veel goede reviews. en de HP ZR24W, maar die lijkt er slechter van af te komen. Alternatief is een tweedehands 23" Apple Cinema display, maar daar zijn vooral apple-love reviews over.
Ik denk dat het handig is als je eerst probeert zoveel mogelijk van de vragen onder het kopje "Kleurintensieve applicaties" te beantwoorden. Je budget is sowieso te laag voor een scherm van de drie grote merken op dit gebied (Eizo, LaCie en NEC), dus ik denk dat je al snel uitkomt bij Dell Ultrasharp U2410 of HP LP2475w. De HP ZR24w vind ik zelf een minder goede optie en zou ik hier niet voor gebruiken.
  • Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie?
  • Met welke programma's werk je? (alles wat onder foto-/videobewerking, DCC en CAD valt)
  • Werk je in een standaard kleurruimte? (bijvoorbeeld Adobe RGB of sRGB)
  • Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? (bijvoorbeeld X-Rite i1Display 2)
  • Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? (web, PDF, PowerPoint, etc.)
  • Stel je nog specifieke eisen aan kleurafwijking en uniformiteit? (bijvoorbeeld DeltaE < 2)
  • Stel je specifieke eisen aan de helderheid? (bijvoorbeeld DeltaE < 2 bij 120 cd/m²)
  • Moet de monitor aan bepaalde kleurgerelateerde standaarden voldoen? (Fogra, Ugra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Kid Jansen schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:11:
[...]
Ik denk dat het handig is als je eerst probeert zoveel mogelijk van de vragen onder het kopje "Kleurintensieve applicaties" te beantwoorden. Je budget is sowieso te laag voor een scherm van de drie grote merken op dit gebied (Eizo, LaCie en NEC), dus ik denk dat je al snel uitkomt bij Dell Ultrasharp U2410 of HP LP2475w. De HP ZR24w vind ik zelf een minder goede optie en zou ik hier niet voor gebruiken.
Ik weet dat het budget niet toereikend is voor de grote merken, dat was ook niet de bedoeling, maar binnen de mogelijkheden wel een zo goed mogelijk scherm. wat is het nadeel van de ZR24w?

Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie? Hobby (soms wel betaalde opdrachten)
Met welke programma's werk je? Adobe Photoshop / Lightroom
Werk je in een standaard kleurruimte? ja, meestal adobe RGB
Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? nog niet
Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? zowel web als papier
Stel je nog specifieke eisen aan kleurafwijking en uniformiteit? nee, nog te weinig kennis van
Stel je specifieke eisen aan de helderheid? nee, nog te weinig kennis van
Moet de monitor aan bepaalde kleurgerelateerde standaarden voldoen? (Fogra, Ugra) nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HP heeft geen wide gamut scherm. Bij de kleurruimte van aRGB is deze dus sowieso al een mindere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GFoAP schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:32:
Ik weet dat het budget niet toereikend is voor de grote merken, dat was ook niet de bedoeling, maar binnen de mogelijkheden wel een zo goed mogelijk scherm. wat is het nadeel van de ZR24w?

Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie? Hobby (soms wel betaalde opdrachten)
Met welke programma's werk je? Adobe Photoshop / Lightroom
Werk je in een standaard kleurruimte? ja, meestal adobe RGB
Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? nog niet
Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? zowel web als papier
Stel je nog specifieke eisen aan kleurafwijking en uniformiteit? nee, nog te weinig kennis van
Stel je specifieke eisen aan de helderheid? nee, nog te weinig kennis van
Moet de monitor aan bepaalde kleurgerelateerde standaarden voldoen? (Fogra, Ugra) nee
Het nadeel van de ZR24w is dat het gebruik maakt van de budgetversie van IPS: e-IPS, verder is het kleurbereik veel kleiner. Aangezien je zelf al aangeeft dat je in Adobe RGB werkt valt de ZR24w dan automatisch af. De dekking van de Adobe RGB kleurruimte is bij de ZR24w namelijk maar 75.2%, waardoor er dan totaal niet mee te werken valt.

De U2410 en de LP2475w hebben 98.1% Adobe RGB dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:38
Hallo,

Na jarenlang mijn bureau te hebben belast met het gewicht van 2 crt-monitoren is de tijd daar om in ieder geval 1 van de 2 te vervangen door een lcd.
Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan, maar toch kom ik er niet helemaal uit.

Hieronder zal ik eerst de basis- en aanvullende vragen beantwoorden. Daar dan weer onder staan de monitoren die ik op dit moment op het oog heb.

De monitor wordt mijn primaire monitor waarop ik zal gamen, internetten en films kijken

Op dit moment heb ik een 17" crt-monitor, deze wil ik vervangen door een 23" of 24" lcd. Absoluut niet kleiner en het liefst ook niet groter aangezien ik er zo'n 30cm vandaan zit.

1920x1080 of 1920x1200. Heb tomshardware erbij gepakt en zag dat mijn videokaart het wel trekt om de spellen die ik speel op die resolutie te draaien.

Ik wil er max. €300 aan uitgeven. Gezien het brede aanbod in pricewatch moet dit geen probleem zijn.

Ik heb een xfx 4870 met 2 dvi-aansluitingen, de monitor wordt op de eerste dvi-poort van de videokaart aangesloten. Er zit op de 2e dvi-poort een crt-monitor met dvi-vga-converter aangesloten

Bij het gamen wil ik geen ghosting zien. Voorkeur voor vernieuwingsfrequentie heb ik niet. Max. 5ms is wel goed. Inputlag is geloof ik niet te meten, maar dat wil ik natuurlijk zo laag mogelijk hebben.

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Zo nu en dan zal ik er foto's op bewerken of een film op monteren. Kleurnauwkeurigheid vind ik erg belangrijk. Ik heb liever een monitor met een iets tragere vernieuwingsfrequentie en grotere kleurnauwkeurigheid dan omgekeerd. Het is allemaal wel als hobby. Ik heb dus ook geen colorimeter oid.

Monitor als TV gebruiken
De monitor gaat wel gebruikt worden om films te kijken, maar niet echt met meerdere personen. Ik heb wel een vriendin met wie ik wel een film wil kunnen kijken. Echter, we zitten dan zo dicht bij elkaar dat we wel voor 1 persoon doorkunnen.
Ik heb geen console en ik durf met grote zekerheid te zeggen dat die er ook niet komt. Prestaties op dat gebied maken me dus niets uit.

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Ik hoef geen 3d-monitor. Liever geen 3d en het geld gebruiken voor een betere monitor.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Glossy heeft mijn voorkeur. De gordijnen gaan sowieso al vaak naar beneden (het zijn rolgordijnen) en ik heb begrepen dat kleuren beter naar voren komen bij een glossy scherm.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Het zou wel fijn zijn als het scherm te kantelen is. Films kijk ik namelijk vanuit mijn bed en die staat wat lager dan mijn bureau. Dit is geen must.

Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Interesseert met geen zier. Hoef ook geen VESA-mount of milieuvriendelijkheidseis oid.

Wat ik belangrijk vind:
kleurechtheid, zwartwaardes, contrast en een responsetijd het liefst onder de 5ms.

De monitoren die ik heb gezien zijn:
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370
pricewatch: Acer G245HAbid
pricewatch: Acer GD245HQbid
(wat is het verschil tussen deze twee acers?)
pricewatch: LG Flatron W2442PA-BF

Ik weet het echt niet meer.
De Dell u2311h geeft kleuren minder accuraat weer dan de acer gd245, maar heeft wel een hogere contrastratio.
De Samsung p2370 heeft accurate kleuren en een hoge contrastratio, maar heeft meer last van ghosting.
De LG 2442 lijkt de perfecte monitor, behalve dat het geen glossy is.

Mijn voorkeur gaat uit naar de LG w2442pa. Heeft er iemand ervaring met deze monitor of moet ik toch iets anders kiezen?

Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ybysaia schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:01:
Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Zo nu en dan zal ik er foto's op bewerken of een film op monteren. Kleurnauwkeurigheid vind ik erg belangrijk. Ik heb liever een monitor met een iets tragere vernieuwingsfrequentie en grotere kleurnauwkeurigheid dan omgekeerd. Het is allemaal wel als hobby. Ik heb dus ook geen colorimeter oid.
Dan valt TN sowieso al af eigenlijk, dan zou ik voor IPS gaan.
Monitor als TV gebruiken
De monitor gaat wel gebruikt worden om films te kijken, maar niet echt met meerdere personen. Ik heb wel een vriendin met wie ik wel een film wil kunnen kijken. Echter, we zitten dan zo dicht bij elkaar dat we wel voor 1 persoon doorkunnen.
Ik zou alsnog dan eerder voor *VA of IPS kiezen dan voor TN.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Glossy heeft mijn voorkeur. De gordijnen gaan sowieso al vaak naar beneden (het zijn rolgordijnen) en ik heb begrepen dat kleuren beter naar voren komen bij een glossy scherm.
Kleuren lijken meer verzadigd, maar ik vind zelf een groter kleurbereik op een mat scherm een beter resultaat geven dan een klein kleurbereik op een glossy scherm.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Het zou wel fijn zijn als het scherm te kantelen is. Films kijk ik namelijk vanuit mijn bed en die staat wat lager dan mijn bureau. Dit is geen must.
Dit kan eigenlijk altijd wel, dus dat is geen probleem.
Wat ik belangrijk vind:
kleurechtheid, zwartwaarden, contrast en een responsetijd het liefst onder de 5ms.
kleurechtheid → IPS
zwartwaarden → *VA
contrast → *VA
responsetijd ≤5ms → TN (IPS kan ook nog wel, snelste IPS schermen zijn 5 ms)
De Dell u2311h geeft kleuren minder accuraat weer dan de acer gd245, maar heeft wel een hogere contrastratio.
Dat eerste betwijfel ik ten zeerste, aangezien de Dell een IPS paneel heeft en de Acer een TN paneel.
De Samsung p2370 heeft accurate kleuren en een hoge contrastratio, maar heeft meer last van ghosting.
Klopt, *VA technieken hebben altijd een nogal hoge reactietijd, waardoor je al vrij snel last hebt van ghosting.
De LG 2442 lijkt de perfecte monitor, behalve dat het geen glossy is.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je zoals je hierboven zei waarde hecht aan kleurechtheid koop je geen monitor met een TN paneel, maar kies je op z'n minst voor *VA technieken (AU Optronics A-MVA en Samsung cPVA zijn met jouw budget makkelijk haalbaar), maar liever nog voor IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
Kid Jansen schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:40:
[...]

Dat eerste betwijfel ik ten zeerste, aangezien de Dell een IPS paneel heeft en de Acer een TN paneel.
Ik ben geen kenner en heb mijn informatie uit een review waarbij deze monitoren werden vergeleken.
Hier is de link:

http://www.digitalversus....2=38&mo2=631&p2=7352&ph=1

Het kan natuurlijk zijn dat de Dell niet goed gekalibreerd is.

De u2410 van Dell had ik er in eerste instantie ook tussengezet, maar daarvan vielen de contrastwaardes mij tegen 666:1 (ook volgens die site)

Heb je een suggestie voor een bepaalde monitor voor mij of moet ik het gewoon zoeken in de ips-hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor reviews van beeldschermen kan je toch echt het best naar Anandtech, FlatpanelsHD, Prad en TFT Central kijken.

Digital Versus heeft naar mijn mening waardeloze reviews.

Waarom had je trouwens de U2410 er ook tussen staan? Die kost €452, dat is dus anderhalf keer zoveel als je budget. Als je dat geld er voor neer zou willen leggen zou ik voor de U2410 gaan. Ik heb hem zelf op m'n bureau gehad voor ruim een maand en vond het een prima monitor.

Blijf je bij de €300 dan zou ik kijken naar:

pricewatch: LG IPS231P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
Kid Jansen schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:00:

Digital Versus heeft naar mijn mening waardeloze reviews.

Waarom had je trouwens de U2410 er ook tussen staan? Die kost €452, dat is dus anderhalf keer zoveel als je budget. Als je dat geld er voor neer zou willen leggen zou ik voor de U2410 gaan. Ik heb hem zelf op m'n bureau gehad voor ruim een maand en vond het een prima monitor.
kijk hier. Via tweakers pricewatch

http://accessories.euro.d...d9b45fc9aef1af9cfa5e11974

of zie ik iets over het hoofd?

edit: ik zie iets over het hoofd. gaat om de u2311. mijn fout.

[ Voor 4% gewijzigd door ybysaia op 14-05-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al zei, de U2410 kost €452 ;)

Je mag denk ik al blij zijn als je een U2410 tweedehands vindt voor €272.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
Ontzettend bedankt voor je info. Ik laat alle non-IPS-schermen nu links liggen en voel wel wat voor de 2311. Echter, ik heb nog geen goede reviews van de LG's gezien, dus die opties houd ik nog open.

Helaas zijn geen van die schermen full led, maar dat moet ik dan maar voor lief nemen. Alleen deze pricewatch: NEC Multisync EA232WMi heeft full led en ips. Die is weer te duur. Daarnaast was de review niet al te best over de bleeding.

Nou goed, ik kijk nog even rond. Nogmaals bedankt voor je info.

Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die NEC heeft ook geen full LED backlighting, dat is gewoon een fout in de Pricewatch (ik zie heel vaak fouten in de specificaties van beeldschermen voorbij komen, dat is niks nieuws).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
[...]

Vooral die VESA-mount maakt het lastig, in de post hierboven wordt de Samsung Syncmaster 2443BW aangeraden, maar die heeft geen LED-backlighting en er zijn ook betere schermen om op te gamen voor dat geld. Het probleem is alleen dat die dan dus geen VESA-mount hebben.

Ik heb afgelopen week nog wel redelijk lang gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden. VESA-mounts kom je vooral op de wat meer zakelijke schermen tegen.
Damn.. Moeilijk. Ik moet eigenlijk wel zo`n VESA mount hebben omdat mijn bureau niet zo diep is. De 17" die ik nu gebruik zit ongeveer op 1/3 van de diepte... Maar goed. Volgens mij doet deze ; productreview: Iiyama E2473HDS-B1 review door AirtjE wel aan m`n eisen ? De benchmarks op HWI ; laten mij geen slecht contrast en goede response-rates op alle benchmarks zien. Eensch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BastiaanCM schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:10:
Damn.. Moeilijk. Ik moet eigenlijk wel zo`n VESA mount hebben omdat mijn bureau niet zo diep is. De 17" die ik nu gebruik zit ongeveer op 1/3 van de diepte... Maar goed. Volgens mij doet deze ; productreview: Iiyama E2473HDS-B1 review door AirtjE wel aan m`n eisen ? De benchmarks op HWI ; laten mij geen slecht contrast en goede response-rates op alle benchmarks zien. Eensch ?
Niet helemaal, hij voldoet aan al je eisen, behalve mat scherm, want volgens mij heeft dit scherm toch echt een glossy paneel. Zo te zien is het wel een mat scherm als ik kijk naar de datasheet van het paneel (Chi Mei M236H3-LA2), daar staat namelijk het volgende in:
Surface Treatment - AG type, 3H hard coating, Haze 25
AG staat voor anti-glare, wat neer komt op mat. De 3H hard coating heeft bijna elk scherm tegenwoordig, zoals glossy als mat. Haze geeft de mate van matheid aan, voor zover ik weet is 25 niet heel erg mat. Dat is wel zo fijn, want je ziet dan alsnog geen spiegelingen, maar tekst blijft wel scherp.

Het scherm voldoet dus wel aan al je eisen.

Overigens zou ik zelf geen scherm kopen waar geen uitgebreide reviews van te vinden zijn (Anandtech, FlatpanelsHD, Prad en TFT Central).

Als ik kijk naar de testresultaten van HWI (die wel betrouwbaar zijn overigens) vind ik het ook niet echt een aantrekkelijk scherm. Vooral de kijkhoeken zijn echt waardeloos. Bij de horizontale kijkhoeken zie je dat dit scherm erbarmelijk presteert ten opzichte van andere beeldschermen, het zit bij de slechtste 6%.

Bij contrast, reactietijd en energieverbruik presteert het scherm wel goed tot zeer goed. Het kleurbereik van het scherm is aardig, het is iets groter dan sRGB, maar de dekking van sRGB blijft steken op 95.2%.

De kleurweergave is dan weer een stuk minder, wat je kan zien aan de kleurtemperatuur, gamma, greyscale tracking, red tracking, green tracking en blue tracking. Dat kan je wel grotendeels oplossen met een goede kalibratie, maar dat is een nogal dure en onrealistische oplossing in jouw situatie, aangezien een beetje colorimeter, zoals de X-Rite i1Display LT, al twee derde kost van de prijs van dat scherm.

Het is misschien wel het beste scherm voor jou met een VESA-mount, maar als je ook naar schermen zou kijken zonder VESA-mount kan je denk ik echt wel beter vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01
Webbrowsen, korte filmpjes kijkenen af en toe wat gamen Office.

Dacht rond de 24 inch

Minimaal 1920*1080

Wat mag het allemaal gaan kosten?

Ge Force 6800GS 256 mb
en als extra scherm op een laptop met de Radeon Mobility HD5650

Eisen. zowel een dvi an HDMI aansluiting.
Boxen hebben geen meer waarde.

Had zelf deze 3 schermen gevonden maar sta open voor ideeen.
iiyama ProLite E2407HDS-1, 2ms, 24",
iiyama E2410HDS-B1, 5ms, 24",
iiyama ProLite E2409HDS-B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij dacht ik doe lekker makkelijk en kopieer gewoon de post van axeltrip en pas die een klein beetje aan.

Ik zal eens gaan kijken. Interesseren dingen als kleurweergave en kijkhoeken je nog iets? Of vind je afmetingen, prijs, en zo min mogelijk ghosting belangrijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ik vond het wel overzichtelijk en helder dus dacht kopieren en aanpassen of is dat erg fout?
Kijkhoek zit er altijd redelijk recht voor dus niet heel belangrijk. Wat is ghosting? Kleurweergave lijkt me wel belangrijk.
Wanneer kies je beter voor een 1920 bij 1080 en wanneer 1920 bij 1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het prima, was alleen een beetje verbaasd, het kwam me zo bekend voor. Ik dacht eerst dat het een repost was, dat hij ongeduldig was geworden of zo.

Ghosting, ook wel motion blur, is dat je het vorige frame nog deels kan terugzien in het huidige frame, doordat het paneel te traag is met omschakelen.

Je kan niet echt kiezen voor 1920x1080 of 1920x1200, het hangt er meer af van wat er te krijgen is. Met jouw budget kom je met 1920x1200 automatisch uit bij pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW. Verder zijn veel professionele 24" schermen nu nog 1920x1200, maar vanaf de eerst volgende generatie waarschijnlijk ook niet meer. Alles wat nieuw is, is eigenlijk altijd 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Speel geen zware speeltjes dus denk dat daar Ghosting van belang bij is of is dat bij meer dingen handig?
Die Samsung heeft geen HDMI zo te zien of wel? Wat is verschil met de opties die ik gevonden heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 15:27
Ik heb onlangs de geweldige XPS15 notebook gekocht met de FHD upgrade. Nu wil ik mijn werkomgeving uitbreiden dmv een groot scherm voor overzicht. Omdat de kwaliteit van mijn laptopscherm relatief goed is wil die trend graag aanhouden voor de externe monitor! Echter voor mij hetzelfde verhaal, door de bomen het bos niet meer zien. Denk ik een goeie keuze te hebben, zijn er weer ergens anders gebruikers die het model vervloeken... Anyhow

Deze monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor Films, Internetten/Office en zo nu en dan gamen en foto- en videobewerken. Ik wil vooral dat films goed tot hun recht komen bij dit scherm.

24" - 27"

Minimaal 1920*1080, maar aangezien mijn laptopschermpje dat al heeft, voorkeur bij 2560*1440.

Voorlopig tussen de 250 en 350 euro, maar ben eigenlijk best benieuwd naar verschillende prijsklasses, en dan vooral welk monitor de beste prijs/kwaliteit-verhuiding heeft.

Nvidia Geforce GT540M

Welke aansluitingen zitten daar op?
1x HDMI 1.4, 1x Mini-Displayport

Hoe wil je de monitor aansluiten?
Ik dacht zelf aan de HDMI port.

-Gamen: Responsetijd is relatief belangrijk. Zolang het maar niet opvallend merkbaar is. Refreshrate op 60Hz is prima, 3D doe ik voorlopig niet aan. Inputlag wil ik het liefst wel zo laag mogelijk houden.

-Kleurintensieve applicaties: Fotobewerken is als hobby, ik werk met Adobe Photoshop CS4. Ik werk voor zover ik weer in sRGB, en ik heb geen colori- of fotometer.

Monitor als TV gebruiken: Ik ben van plan deze monitor als soort van theatre op te zetten op mijn kamer zodat meerdere mensen langs kunnen komen om films te kijken. Dus ja, kijkhoeken zijn voor mij redelijk belangrijk, al zij het alleen de horizontale kijkhoeken die belangrijk zijn.

Voorkeur gaat uit naar niet. Ik vind 3D de meerprijs op dit moment niet waard.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
Scherm van XPS15 is Glossy en daar heb ik op mijn bureau absoluut geen last van. Dus voorkeur gaat uit naar Glossy.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Hoogte verstelbaar zou mooi meegenomen zijn, niet noodzakelijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 09:11
Ik zou dus graag een nieuwe monitor willen kopen. Maar ik weet niet echt welke omdat ik niet veel verstand van monitoren heb. Daarom graag jullie hulp gevraagt.

Gamen, maar als ik een film kijk op mijn computer wil ik ook gewoon goede beeldkwaliteit hebben. ( Simpel gezegt wil ik gewoone en full hd-monitor)
24". Dat is de perfecte afmeting voor mij.
Pfft, weet ik eerlijk gezegt niet. Zolang het maar Full HD is.
€200-250

Ati Radeon HD5850 Gaming Edition.
Display Port, 2x DVI-I, HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Op de HDMI-aansluiting natuurlijk.
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Niet van toepassing.

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee, ik kijk ze alleen. Met meerdere mensen brand ik ze meestal op een schijfje en kijk ze op een tv.
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee niet van plan. Maar als ik het nu lees zou het toch wel leuk zijn als ik een Playstation 3 erop aan kon sluiten. Dus een 2e HDMI poort zou wel leuk zijn.

Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Die mogelijkheid zou ik graag willen hebben. Zolang ik maar geen muurbeugel moet kopen die veel geld kost. Mijn huidige monitor hangt aan twee scharniertjes van 1,50 per stuk van de praxis. Dat is net zo praktisch als een muurbeugel van 100 euro.

Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie)
Gewoon garantie lijkt mij voldoende lijkt me.
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel?
Nee, dit hoeft niet.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Alleen als kleur ; zwart.

Monitor die ik in gedachte had:
Samsung Syncmaster BX2431
Graag zou ik een monitor willen van een wat bekender merk.

Ik hoop hierbij dat jullie iets weten wat geschikt is. Alvast hartelijk dank! _/-\o_
Nog enige vragen die erbij moeten? Stel ze en ik probeer ze zo spoedig mogelijk te beantwoorden :9~

Just.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-04 14:00
XilenceSR schreef op maandag 16 mei 2011 @ 05:56:
Ik heb onlangs de geweldige XPS15 notebook gekocht met de FHD upgrade. Nu wil ik mijn werkomgeving uitbreiden dmv een groot scherm voor overzicht. Omdat de kwaliteit van mijn laptopscherm relatief goed is wil die trend graag aanhouden voor de externe monitor! Echter voor mij hetzelfde verhaal, door de bomen het bos niet meer zien. Denk ik een goeie keuze te hebben, zijn er weer ergens anders gebruikers die het model vervloeken... Anyhow

Deze monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor Films, Internetten/Office en zo nu en dan gamen en foto- en videobewerken. Ik wil vooral dat films goed tot hun recht komen bij dit scherm.

24" - 27"

Minimaal 1920*1080, maar aangezien mijn laptopschermpje dat al heeft, voorkeur bij 2560*1440.

Voorlopig tussen de 250 en 350 euro, maar ben eigenlijk best benieuwd naar verschillende prijsklasses, en dan vooral welk monitor de beste prijs/kwaliteit-verhuiding heeft.

Nvidia Geforce GT540M

-Gamen: Responsetijd is relatief belangrijk. Zolang het maar niet opvallend merkbaar is. Refreshrate op 60Hz is prima, 3D doe ik voorlopig niet aan. Inputlag wil ik het liefst wel zo laag mogelijk houden.

-Kleurintensieve applicaties: Fotobewerken is als hobby, ik werk met Adobe Photoshop CS4. Ik werk voor zover ik weer in sRGB, en ik heb geen colori- of fotometer.

Monitor als TV gebruiken: Ik ben van plan deze monitor als soort van theatre op te zetten op mijn kamer zodat meerdere mensen langs kunnen komen om films te kijken. Dus ja, kijkhoeken zijn voor mij redelijk belangrijk, al zij het alleen de horizontale kijkhoeken die belangrijk zijn.

Scherm van XPS15 is Glossy en daar heb ik op mijn bureau absoluut geen last van. Dus voorkeur gaat uit naar Glossy.

^Dat lijkt mij de beste optie. Is slechts 1920*1080 (wel weer voordeel met films), maar wel weer IPS scherm (goeie kleurweergave/grote kijkhoeken). 2560*1440 valt namelijk al buiten je budget (zijn €600+).

@ hieronder; vanwege de eisen is een IPS scherm hier aan te raden, echter hierin is de keus beperkt. Enkele andere keuzes (helaas in een hogere prijsklasse) zijn:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711

[ Voor 8% gewijzigd door Yamaha301 op 16-05-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien de verkeerde hoek maar..

Je geeft €200 uit aan een laptopscherm, word het dan niet tijd om wat beters aan te schaffen dat een scherm wat net zo duur is? De U2311 valt redelijk in het niet naast het high-gamut xps 15 scherm.

Er is overigens maar 1 glossy IPS scherm voor zover ik weet, de pricewatch: Dell ST2220T Touch maar dat vind ik niet bepaald een aanrader vanwege de gebrekkige stand.

Een colorimeter in combinatie met een wide gamut scherm is overigens wel heel erg aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het niet vallen vind ik wel wat overdreven ;) Het XPS 15 scherm heeft een groter kleurbereik en vanzelfsprekend een hogere pixeldichtheid, maar voor de rest is de U2311H op alle vlakken beter. Fysiek gezien valt hij natuurlijk al helemaal niet in het niet bij de XPS 15, aangezien hij ongeveer anderhalf keer zo groot is.

Overigens ben ik het wel met Darkstone eens dat een colorimeter is aan te raden, alleen al vanwege je XPS 15 scherm, die heeft een kleurbereik van 95% NTSC.

Overigens had je zelf in de Pricewatch kunnen zien dat je voor €350 een resolutie van 2560x1440 echt kan vergeten (dat gaat nog wel een paar jaar duren). Beste scherm dat je voor dat geld kan krijgen is de HP ZR24w. Wil je beter dan dat, dan kom je bij de Dell Ultrasharp U2410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 19:56
Waarom zijn er zo weinig monitoren die 100hz aankunnen en waarom zijn er zo weinig kantoor monitoren die 1920 x 1200 aankunnen?

Omdat mensen 6 a 10 uur per dag (of meer) achter een monitor zitten, zou je verwachten dat er meer aanbod zou zijn in monitoren die rustgevend zijn voor je ogen en 100hz aankunnen? Of zie ik het verkeerd?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,
Ik wilde graag een 2e monitor naast mijn bestaande pricewatch: Samsung Syncmaster 2343BW Helaas is deze nergens meer te krijgen anders had ik hem aangeschaft.

Ik zit nu in een dubio. Ik heb altijd al een IPS scherm willen hebben. Nu is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H een leuke monitor en kan ik de samsung als 2e monitor gaan gebruiken. Wel is de resolutie wat lager maar dat moet als het goed is niet uitmaken (toch?)

Als 2e optie wil ik een grotere monitor dan ik nu heb. Dus groter dan 23inch. Doe ik even een snelle search in de Pricewatch dan valt mijn oog op de volgende selectie:Iiyama en samsung zijn volgens mij wel prima. Hanns ken ik eigenlijk niet.

Dus nu de vraag, kan ik beter een IPS scherm nemen die kleiner is (en goedkoper) of kan ik beter een 27inch monitor nemen.
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken: Het hoofdscherm gaat gebruik worden om te gamen. Denk hierbij aan FPS en RTS spellen. Ik heb een Sapphire 5850 als VGA en een core i5 CPU. Hoef geen eyefinity en gamen is puur voor 1 scherm (gaat ook wat lastig op 2 :))
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches): minimaal 23 inch breedbeeld als dit een IPS is. Anders minimaal 25 maar liever 27inch.
  • Welke resolutie had je in gedachte? minimaal 1080p maar als hij 2048x1152 aankan zou dat wel relax zijn maar is geen must.
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk): Tja, de monitoren die ik heb gelinked zijn max 260 euro excl verzendkosten. Dat is wel ongeveer het max. Behalve als er iemand zegt voor 25 euro meer heb je echt een scherm dat veeeeel beter is.
Als laatste kan ik natuurlijk ook mijn huidige samsung als hoofdscherm houden en een goedkoper scherm er bij nemen zoals pricewatch: Samsung Syncmaster P2370

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Laatst online: 27-05 15:27
Mijn vader heeft betaald voor de laptop, deze monitor moet uit mijn eigen zakje komen =). Maar aangezien mijn semester na deze week voorbij is en ik pas begin september weer hoef te beginnen is dit scherm nog niet heel erg noodzakelijk. Ik kan dus nog wat bijwerken/sparen voor een kwalitatief beter alternatief.

Daarom ben ik ook benieuwd naar de huidige topper in de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb zelf een beetje rondgekeken en de Ultrasharp reeks komt toch elke keer weer terug. Monitoren die ik nu op het oog heb zijn:
Asus PA246Q, Dell Ultrasharp U2410 of de Dell Ultrasharp U2711. Ik ben sowieso van plan om in eerste instantie te zoeken voor 2e hands schermen.

Daarnaast heb ik ook wat gelezen over de Samsung SA850 met een nieuw type panel (S-PLS?), maar deze schijnt "enkel" 72% NTSC te hebben. Is dit de moeite waard om op te wachten?

Staan er nog andere mention-worthy schermen die gedurende de zomerperiode verwacht zijn?

Welke colorimeter raden jullie aan en waar kan ik deze goedkoop krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door XilenceSR op 17-05-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

[...]

Bedoel je een VESA-mount, de U2711 heeft die in ieder geval (100mm). Of de SA850 ook een VESA-mount krijgt weet ik nog niet.
Nee, ik bedoelde dat het fijn zou zijn als iemand bevestigt dat de Dell U2711 een goede keuze is. ;) Anyway, ik heb naar aanleiding van jouw en Darkstones input besloten om de Dell te kopen. Hij staat nu voor me, en hij is het geld inderdaad waard. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:48
Ik vind dat het na 7 jaar trouwe dienst tijd is om afscheid te nemen van mijn trouwe vriend Acer AL-1711. Toendertijd gekocht voor 200 euro (Vandaag gezien vreselijk duur voor een 17" scherm van Acer). Aangezien ik hier weinig mensen tegen komen die voor een kleine prijs een modale monitor zoeken plaats ik mijn vraag hier eens.

* Waar wil je de monitor voor gebruiken? Office, Internet en af en toe een spelletje (Call of Duty 1 bijvoorbeeld)
* Wat voor afmetingen had je in gedachte? Maximaal 22". Mijn vader heeft op zijn kantoor een 23 of 24" en daar wordt ik helemaal tureluurs van. Dus maximaal 22" maar zeker 20". 16:9 of 16:10 is wel vereist (Maar volgens mij is elke monitor dat tegenwoordig).
* Welke resolutie had je in gedachte? 1920X1080 of 1920X1200. Niet minder maar ook niet meer ;).
* Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Bang for Bucks. Zo weinig mogelijk (€125,- is voor mij wel de max, tenzij er zwaarwegende reden zijn om dit budget iets op te rekken ;)).

Verdere vereiste: DVI. Zeker geen VGA-D-SUB dinges (Analoge zooi). Mag eventueel ook HDMI zijn, dat ondersteunt mijn kaart (ATI HD4850) ook. En ook geen glansscherm!

De reden dat ik de 17" de deur uit wil doen heeft te maken met het feit dat ik betrekkelijk vaak met grote spreadsheets aan het stoeien ben en veel ruimte nodig heb. Ook heb ik een aantal programma's die een groot schermoppervlak nodig hebben om de volledige inhoud van het scherm weer te geven.

Kijkhoek etc is absoluut niet van belang en heb verder amper eisen aan de beeldkwaliteit. Vind dat mijn huidige monitor prima kleuren etc weergeeft dus het kan alleen nog maar beter worden.

Zelf heb ik volgende schermen gevonden:
pricewatch: Acer P226HQVbd
pricewatch: BenQ G2220HD
pricewatch: Acer G225HQbd
pricewatch: BenQ G2222HDL

Vragen van mijn kant:

- Een TN-Panel, dat kan toch wel gewoon door voor huis-tuin-en-keuken gebruik?
- Edge LED tov CCFL. Wat is hier het voordeel van LED, zoals de onderste BenQ dat heeft qua beeldkwaliteit? Ik zie ook een Full-LED in deze prijscategorie (tot 120 euro in de pricewatch), maar dat lijkt mij een foutje?

Zoals je merkt, ik heb er totaal geen verstand van. Ik denk ook dat je voor mijn eisen zowat geen foute keuze kan maken of wel?

Wie geeft mij even het duwtje in de goede richting of geeft een argument dat ik toch echt even moet doorsparen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Op dit moment gebruik ik een 22"-scherm naast mijn 13" MacBook. Ik merk echter dat ik toch wel wat meer ruimte kan gebruiken en zoek dus een scherm van zo'n 27". Daarnaast is het huidige scherm van vrij lage kwaliteit (grote verschillen in de belichting op verschillende plaatsen bijvoorbeeld).

Naast de normale dingen als internetten, mailen en Office gebruiken, ontwikkel ik websites en iOS-applicaties. Dit betreft zowel het ontwerp in Photoshop als het schrijven van de code. Tevens kijk ik af en toe een film of TV-serie. Ik zou het fijn vinden als het scherm een mooie (kleur)weergave heeft, vooral voor webcontent, maar dit hoeft niet van professioneel niveau te zijn.

Ik zat te denken aan 27" of groter. Mijn huidige 22" is me toch wat te klein en als ik 27" iMac's zie, lijkt dat me heerlijk om op werken.

Liefst zo hoog mogelijk, ik denk nu dus aan 1920*1200. Deze resolutie is tevens het hoogste dat mijn videokaart kan leveren.

Liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar ik zat te denken aan zo'n € 250 tot € 300.

In mijn MacBook zit een Intel GMA X3100. Ik heb een mini-DVI-aansluiting met adapters voor VGA of DVI. Het scherm zal dus ook één van deze twee aansluitingen moeten hebben. Mocht er nog een HDMI-aansluiting op zitten, dan zou ik dat een fijn pluspunt voor de toekomst vinden.

Een in hoogte verstelbaar scherm is erg praktisch, maar het is een pluspunt en geen eis.

Een zwart scherm zonder poespas (stickers, logo's, namen) heeft mijn voorkeur, maar ook dit is puur een pluspunt.

Ik neig nu een beetje naar de Hanns.G HH281HPB. Deze lijkt voor office-werkzaamheden erg goed te zijn en valt binnen het budget. Echter heb ik weinig weet van de monitorwereld, daarom hoor ik graag jullie advies.

Toevoeging: Wiethoofd gaf me het advies om een scherm met een hogere PPI te kopen. Binnen mijn budget kan ik geen groter 27"-scherm krijgen, dus dan zou ik een kleiner scherm met dezelfde resolutie als de 27" kunnen nemen. Met deze eisen zijn veel 24"-schermen te krijgen.

Mijn huidige scherm heeft een PPI van 90. Dit is prima, al zou het nog iets hoger mogen. Mijn MacBook heeft een PPI van 116 en dat is (op die afstand) weer te veel. Zo'n 24"-scherm zou een PPI van 95 hebben, misschien is dat dan toch de beste keuze?

[ Voor 10% gewijzigd door Ulster Seedling op 20-05-2011 08:04 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennartvg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-11-2016
Hoi hoi,

Ik zat vandaag te denken om te zien of 3D misschien wat is (Games hoofdzakelijk), ondanks dat ik nou niet bepaald erg veel meer game. Ik heb toen wat rondgekeken op forums en veel mensen hebben het erover dat 120Hz schermen veel ... soepeler zijn en fijner om mee te spelen. Nou moet ik zeggen dat mij dat op zich best aantrekt (Ik hoor graag meningen hierover :)). Als daarnaast 3D ook mogelijk ermee is, is dat een mooie bonus.

Basisvragen
Games hoofdzakelijk, daarnaast moet het gewoon fijn zijn voor de ogen om mee te werken. Ik zat te denken dat 120Hz hierbij handig zou zijn. Inputlag van onder 16ms.

Wat voor afmetingen had je in gedachten?
23" of 24"

Welke resolutie had je in gedachten?
1920x1080
1920x1200

Ik zat te denken aan uiterlijk €400,-

Aanvullende vragen
Geforce GTX 480. Ik gebruik eigenlijk alleen maar DVI uitgangen. Ben ook niet van plan meerdere schermen te gebruiken.

Ik zou dit er wel graag bij willen hebben ja. In dit geval zou een hogere helderheid ook helpen heb ik begrepen.

Voor de overige vragen ben ik niet kieskeurig.

Ik hoop dat er iets mogelijk is met deze 'eisen', in ieder geval bedankt voor het lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal proberen dit weekend even alle onbehandelde posts af te gaan, deze week niet heel veel tijd daarvoor gehad. Wel irritant dat ik eigenlijk zo'n beetje de enige ben die hier regelmatig advies geeft, je zou toch zeggen dat er wel meer mensen hier op GoT zijn met een beetje verstand van beeldschermen. Het is op deze manier vrijwel niet bij te houden.

Als iemand een idee heeft over hoe ik meer mensen naar dit topic kan trekken die advies willen geven dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
per ongeluk alle berichten op de frontpage laten doorlinken naar deze pagina? :) of wellicht een BBG voor monitoren opzetten?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de BBG over monitoren :P

Een frontpage artikel met "dit is de beste monitor" is een bijzonder slecht idee, dat gaan we niet doen. Iedereen heeft namelijk andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379851

Hallo medeforummers,

Sinds een paar dagen ben ik aan het kijken voor een nieuw gamesysteem, gelijkwaardig aan het artikel uit de Gameplay van mei. Daarbij zoek ik nog een monitor, die tussen de 21,5 en 24 inch moet zijn. Ik heb eerder een iMac 27 inch gehad en deze was veel te groot, vandaar dat ik 21,5-24 inch kies. Mijn voorkeur gaat echter uit naar 21,5 inch.

Voornamelijk voor Games, maar ook af en toe een film of serie kijken.

21.5 inch / 24 inch

1920 x 1080 ( Full HD)

Mijn richtprijs ligt tussen de 250-350 euro

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, aangezien ik meer een apple man ben en echt heel lang niets meer met de PC scene te maken heb gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, kom dan op met specifiekere eisen. Waarom zou de goedkoopste 21.5" 1920x1080 scherm niet goed genoeg zijn :?

Denk aan kijkhoek, denk aan kleurechtheid, denk aan input lag, denk aan backlicht, denk aan een exacte afmeting.

Daar komt bij dat Apple zo'n beetje de beste panelen in de industry gebruikt. Je bent nogal verwend, dus pas op voor een slechte paneel...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:04:
Tja, kom dan op met specifiekere eisen. Waarom zou de goedkoopste 21.5" 1920x1080 scherm niet goed genoeg zijn :?

Denk aan kijkhoek, denk aan kleurechtheid, denk aan input lag, denk aan backlicht, denk aan een exacte afmeting.

Daar komt bij dat Apple zo'n beetje de beste panelen in de industry gebruikt. Je bent nogal verwend, dus pas op voor een slechte paneel...
Nouja, ik dacht als ik een behoorlijk systeem heb, dan hoort daar natuurlijk een behoorlijk scherm bij. Het liefst ga ik voor 21.5 inch, waarbij verdere afmetingen niet van belang zijn.

Ik was vooral benieuwd naar de mogelijkheden / merken in die prijsklasse, waarbij kleurweergave, zwartweergave en response snelheid belangrijk zijn.

Volgende week ga ik een paar schermen in het echt bekijken, maar het is altijd fijn om al een shortlist te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houd er rekening mee dat de gemiddelde elektronicaboer geen fatsoenlijke schermen heeft staan. Vaak is het beste scherm wat er te koop is een 10.1" scherm ingebouwd in een bepaald apple device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppatrick schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:08:
Webbrowsen, korte filmpjes kijkenen af en toe wat gamen Office.

Dacht rond de 24 inch

Minimaal 1920*1080

Ge Force 6800GS 256 mb
en als extra scherm op een laptop met de Radeon Mobility HD5650

Eisen. zowel een dvi an HDMI aansluiting.
Boxen hebben geen meer waarde.

Had zelf deze 3 schermen gevonden maar sta open voor ideeen.
iiyama ProLite E2407HDS-1, 2ms, 24",
iiyama E2410HDS-B1, 5ms, 24",
iiyama ProLite E2409HDS-B1
Ik denk dat al die schermen wel voldoen.

De pricewatch: Iiyama E2410HDS-B1 ziet er niet slecht uit als ik de testresultaten op Hardware.info zo zie. Je kan ook nog de reviews bekijken, maar dat zijn meer round-ups: meerdere schermen worden in één review tegenover elkaar gezet, het is dus niet zo dat één scherm heel uitgebreid wordt behandeld.

Aangezien deze vraag behoorlijk vaak voor komt heb ik in de Pricewatch gekeken welke schermen populair zijn die bij deze eisen passen. Het resultaat heb ik even in een tabelletje gezet. Ik denk dat die schermen wel een redelijk veilige keuze zijn.

Het probleem met veel TN schermen is dat er helemaal geen reviews van te vinden zijn. Dus vooral met nieuwe schermen is het altijd vrij lastig om uit te vinden hoe ze presteren.

MonitorAansluitingenIk heb hemIk wil hemReviews en tests
pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDS-1VGA
DVI
HDMI
6565HWI test
HWI review
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2431VGA
2x HDMI
2056
pricewatch: Samsung Syncmaster P2450HVGA
DVI
HDMI
109168Prad review
pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1VGA
DVI
HDMI
3626HWI test
HWI review
Prad review
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1VGA
DVI
2x HDMI
1645HWI test
pricewatch: Iiyama E2472HD-B1VGA
DVI
HDMI
37107HWI test
HWI review
pricewatch: LG W2453V-PFVGA
DVI
HDMI
2432HWI test
HWI review
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HDComponent
Composite
VGA
DVI
HDMI
SCART
3552
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2450VGA
2x HDMI
2348HWI test
HWI review
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BWVGA
DVI
423503
ppatrick schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:32:
Speel geen zware speeltjes dus denk dat daar Ghosting van belang bij is of is dat bij meer dingen handig?
Die Samsung heeft geen HDMI zo te zien of wel? Wat is verschil met de opties die ik gevonden heb?
Het is een wat ouder scherm, maar je hebt wel een voet die in hoogte verstelbaar is en pivot ondersteunt en je hebt een resolutie van 1920x1200 pixels, in plaats van 1920x1080. Wat de exacte verschillen zijn weet ik niet. Het is voor beeldschermen met een TN paneel altijd lastig om uit te vinden welk paneel er in zit, dat komt voor een deel doordat sommige fabrikanten ook meerdere type panelen gebruiken in één model monitor.

Verder zijn bij TN panelen ook nog eens de datasheets van het paneel zelf lastiger te vinden, dus dat is niet heel gemakkelijk te vergelijken, zoals bij veel high-end schermen wel het geval is. Vergelijken op de waarden van fabrikanten heeft lang niet altijd zin, aangezien het regelmatig voorkomt dat ze niet overal dezelfde meetmethode / definities voor gebruiken.
XilenceSR schreef op maandag 16 mei 2011 @ 05:56:

24" - 27"

Nvidia Geforce GT540M

Je kan 2560x1440 voor €350 echt vergeten, maar de Hazro schermen zijn nu wel eindelijk leverbaar en de Hazro HZ27WC kost €450~500 inclusief verzendkosten. Dan heb je een IPS paneel met LED backlighting en een resolutie van 2560x1440. Het paneel is hetzelfde als die in pricewatch: Apple Cinema Display LED 27" en is dus ook glossy. Alles wat je wil in een zeer betaalbaar scherm (als je kijkt naar wat je voor dat geld krijgt).

Blijf je bij de €350 dan is de pricewatch: HP ZR24w je beste optie.
JustMU schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:43:
Ik zou dus graag een nieuwe monitor willen kopen. Maar ik weet niet echt welke omdat ik niet veel verstand van monitoren heb. Daarom graag jullie hulp gevraagt.

Gamen, maar als ik een film kijk op mijn computer wil ik ook gewoon goede beeldkwaliteit hebben. ( Simpel gezegt wil ik gewoone en full hd-monitor)
24". Dat is de perfecte afmeting voor mij.
Pfft, weet ik eerlijk gezegt niet. Zolang het maar Full HD is.
€200-250

Ati Radeon HD5850 Gaming Edition.
Display Port, 2x DVI-I, HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Op de HDMI-aansluiting natuurlijk.
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Niet van toepassing.

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee, ik kijk ze alleen. Met meerdere mensen brand ik ze meestal op een schijfje en kijk ze op een tv.
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee niet van plan. Maar als ik het nu lees zou het toch wel leuk zijn als ik een Playstation 3 erop aan kon sluiten. Dus een 2e HDMI poort zou wel leuk zijn.

Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Die mogelijkheid zou ik graag willen hebben. Zolang ik maar geen muurbeugel moet kopen die veel geld kost. Mijn huidige monitor hangt aan twee scharniertjes van 1,50 per stuk van de praxis. Dat is net zo praktisch als een muurbeugel van 100 euro.

Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie)
Gewoon garantie lijkt mij voldoende lijkt me.
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel?
Nee, dit hoeft niet.
Alleen als kleur ; zwart.

Monitor die ik in gedachte had:
Samsung Syncmaster BX2431
Ik denk dat jij ook het beste kan kijken naar de schermen in het tabelletje hierboven.
Anoniem: 303530 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:31:
Misschien de verkeerde hoek maar..

Je geeft €200 uit aan een laptopscherm, word het dan niet tijd om wat beters aan te schaffen dat een scherm wat net zo duur is? De U2311 valt redelijk in het niet naast het high-gamut xps 15 scherm.

Er is overigens maar 1 glossy IPS scherm voor zover ik weet, de pricewatch: Dell ST2220T Touch maar dat vind ik niet bepaald een aanrader vanwege de gebrekkige stand.

Een colorimeter in combinatie met een wide gamut scherm is overigens wel heel erg aan te raden.
Je hebt ook nog de LG Display LM240WU6-SDA1 en LM270WQ1-SDA2. Die eerste zat in de pricewatch: Apple Cinema Display LED 24" en die tweede zit in de pricewatch: Apple Cinema Display LED 27".
Lisadr schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:48:
Waarom zijn er zo weinig monitoren die 100hz aankunnen en waarom zijn er zo weinig kantoor monitoren die 1920 x 1200 aankunnen?

Omdat mensen 6 a 10 uur per dag (of meer) achter een monitor zitten, zou je verwachten dat er meer aanbod zou zijn in monitoren die rustgevend zijn voor je ogen en 100hz aankunnen? Of zie ik het verkeerd?
Je bedoelt denk ik 120 Hz. Overigens worden die schermen niet gemaakt om een rustiger beeld te hebben, of een sneller beeld, maar voor 3D. Dat er zo weinig van zijn komt omdat het nog redelijk nieuw is.

Dat er zo weinig schermen zijn die 1920x1200 aankunnen ligt aan de massa en de fabrikanten. De fabrikanten douwen je 16:9 door je strot en zolang de massa het blijft kopen gaan ze daar ook vrolijk mee verder. Een 16:9 24" heeft een kleiner oppervlak dan een 16:10 24" scherm en de meeste mensen zijn te dom om dat in te zien (of het kan ze niks schelen), voor de fabrikant is dat pure winst.
thewizard2006 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:32:
Hallo,
Ik wilde graag een 2e monitor naast mijn bestaande pricewatch: Samsung Syncmaster 2343BW Helaas is deze nergens meer te krijgen anders had ik hem aangeschaft.

Ik zit nu in een dubio. Ik heb altijd al een IPS scherm willen hebben. Nu is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H een leuke monitor en kan ik de samsung als 2e monitor gaan gebruiken. Wel is de resolutie wat lager maar dat moet als het goed is niet uitmaken (toch?)

Als 2e optie wil ik een grotere monitor dan ik nu heb. Dus groter dan 23inch. Doe ik even een snelle search in de Pricewatch dan valt mijn oog op de volgende selectie:Iiyama en samsung zijn volgens mij wel prima. Hanns ken ik eigenlijk niet.

Dus nu de vraag, kan ik beter een IPS scherm nemen die kleiner is (en goedkoper) of kan ik beter een 27inch monitor nemen.
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken: Het hoofdscherm gaat gebruik worden om te gamen. Denk hierbij aan FPS en RTS spellen. Ik heb een Sapphire 5850 als VGA en een core i5 CPU. Hoef geen eyefinity en gamen is puur voor 1 scherm (gaat ook wat lastig op 2 :))
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches): minimaal 23 inch breedbeeld als dit een IPS is. Anders minimaal 25 maar liever 27inch.
  • Welke resolutie had je in gedachte? minimaal 1080p maar als hij 2048x1152 aankan zou dat wel relax zijn maar is geen must.
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk): Tja, de monitoren die ik heb gelinked zijn max 260 euro excl verzendkosten. Dat is wel ongeveer het max. Behalve als er iemand zegt voor 25 euro meer heb je echt een scherm dat veeeeel beter is.
Als laatste kan ik natuurlijk ook mijn huidige samsung als hoofdscherm houden en een goedkoper scherm er bij nemen zoals pricewatch: Samsung Syncmaster P2370
Ik zou zelf altijd voor IPS gaan, maar als ik jouw post zo zie heb je dat niet echt nodig. Aan de andere kant lijkt me 27" met dat budget ook niet veel toevoegen, want dan heb je dezelfde resolutie als wanneer je een 23" IPS koopt.

2048x1152 is erg zeldzaam, alleen een aantal Samsung TN schermen hadden die resolutie, maar die waren 23".

Ik denk dat je het beste eerst de keuze kan maken of je 23" IPS wil of 27" TN.
XilenceSR schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:47:
Mijn vader heeft betaald voor de laptop, deze monitor moet uit mijn eigen zakje komen =). Maar aangezien mijn semester na deze week voorbij is en ik pas begin september weer hoef te beginnen is dit scherm nog niet heel erg noodzakelijk. Ik kan dus nog wat bijwerken/sparen voor een kwalitatief beter alternatief.

Daarom ben ik ook benieuwd naar de huidige topper in de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb zelf een beetje rondgekeken en de Ultrasharp reeks komt toch elke keer weer terug. Monitoren die ik nu op het oog heb zijn:
Asus PA246Q, Dell Ultrasharp U2410 of de Dell Ultrasharp U2711. Ik ben sowieso van plan om in eerste instantie te zoeken voor 2e hands schermen.

Daarnaast heb ik ook wat gelezen over de Samsung SA850 met een nieuw type panel (S-PLS?), maar deze schijnt "enkel" 72% NTSC te hebben. Is dit de moeite waard om op te wachten?

Staan er nog andere mention-worthy schermen die gedurende de zomerperiode verwacht zijn?

Welke colorimeter raden jullie aan en waar kan ik deze goedkoop krijgen?
Dan zou ik inderdaad nog even door sparen, want dat heb je toch wel een beter scherm. Een beeldscherm is toch wel een lange termijn investering.

Ook jou raad ik aan om eens naar de nieuwe Hazro 27" schermen te kijken (HZ27WA, HZ27WB en HZ27WC). Verder wordt de SA850 misschien nog wel wat, maar ik denk dat dat heel erg af gaat hangen van de prijs die ze er voor gaan vragen.

Die 72% NTSC is op zich niet zo'n ramp, dat hebben vrijwel alle schermen. Dat is ook de standaard (sRGB). Je hebt alleen per se een groot kleurbereik nodig (100+% NTSC) wanneer het eindresultaat drukwerk is en je drukker Adobe RGB ondersteunt als inputformaat (of andere grote kleurruimten zoals ECI RGB en ISOcoated V2). Met Adobe RGB houd je namelijk veel meer kleuren over na het converteren naar CMYK.

Als je het resultaat zelf drukt of bij een kleine drukker laat drukken kan dat waarschijnlijk niet en als het eindresultaat digitaal is (web, PDF, etc.), is het al helemaal overbodig (dan kan het zelfs onhandig zijn).

Wat betreft de colorimeter: pricewatch: X-Rite i1Display LT.
18327 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:13:

Nee, ik bedoelde dat het fijn zou zijn als iemand bevestigt dat de Dell U2711 een goede keuze is. ;) Anyway, ik heb naar aanleiding van jouw en Darkstones input besloten om de Dell te kopen. Hij staat nu voor me, en hij is het geld inderdaad waard. Thanks! :)
Goede keus! Graag gedaan en veel plezier ermee.
Jassy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:37:
* Waar wil je de monitor voor gebruiken? Office, Internet en af en toe een spelletje (Call of Duty 1 bijvoorbeeld)
* Wat voor afmetingen had je in gedachte? Maximaal 22". Mijn vader heeft op zijn kantoor een 23 of 24" en daar wordt ik helemaal tureluurs van. Dus maximaal 22" maar zeker 20". 16:9 of 16:10 is wel vereist (Maar volgens mij is elke monitor dat tegenwoordig).
* Welke resolutie had je in gedachte? 1920X1080 of 1920X1200. Niet minder maar ook niet meer ;).
* Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Bang for Bucks. Zo weinig mogelijk (€125,- is voor mij wel de max, tenzij er zwaarwegende reden zijn om dit budget iets op te rekken ;)).

Verdere vereiste: DVI. Zeker geen VGA-D-SUB dinges (Analoge zooi). Mag eventueel ook HDMI zijn, dat ondersteunt mijn kaart (ATI HD4850) ook. En ook geen glansscherm!

De reden dat ik de 17" de deur uit wil doen heeft te maken met het feit dat ik betrekkelijk vaak met grote spreadsheets aan het stoeien ben en veel ruimte nodig heb. Ook heb ik een aantal programma's die een groot schermoppervlak nodig hebben om de volledige inhoud van het scherm weer te geven.

Kijkhoek etc is absoluut niet van belang en heb verder amper eisen aan de beeldkwaliteit. Vind dat mijn huidige monitor prima kleuren etc weergeeft dus het kan alleen nog maar beter worden.

Zelf heb ik volgende schermen gevonden:
pricewatch: Acer P226HQVbd
pricewatch: BenQ G2220HD
pricewatch: Acer G225HQbd
pricewatch: BenQ G2222HDL

Vragen van mijn kant:

- Een TN-Panel, dat kan toch wel gewoon door voor huis-tuin-en-keuken gebruik?
- Edge LED tov CCFL. Wat is hier het voordeel van LED, zoals de onderste BenQ dat heeft qua beeldkwaliteit? Ik zie ook een Full-LED in deze prijscategorie (tot 120 euro in de pricewatch), maar dat lijkt mij een foutje?
Als de prijs belangrijk is, is de pricewatch: Samsung Syncmaster P2250 nog altijd een goede keuze, verder kan je ook nog kijken naar de pricewatch: Iiyama ProLite E2210HDS-B1.

De P2250 komt er ook goed uit in de review op Prad.

Wat betreft TN panelen, met dat budget heb je geen keuze en zit je altijd aan TN vast. Alle *VA technieken zijn al een stuk duurder, zelfs goedkope varianten zoals Au Optronics A-MVA en Samsung cPVA en de duurdere *VA varianten en IPS schermen zijn nog duurder.

Full LED op een scherm onder de €120 is echt een foutje, zelfs al kijk je naar schermen onder de €500 dan zie je dat zelden.
jhogervorst schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:55:
Op dit moment gebruik ik een 22"-scherm naast mijn 13" MacBook. Ik merk echter dat ik toch wel wat meer ruimte kan gebruiken en zoek dus een scherm van zo'n 27". Daarnaast is het huidige scherm van vrij lage kwaliteit (grote verschillen in de belichting op verschillende plaatsen bijvoorbeeld).

Naast de normale dingen als internetten, mailen en Office gebruiken, ontwikkel ik websites en iOS-applicaties. Dit betreft zowel het ontwerp in Photoshop als het schrijven van de code. Tevens kijk ik af en toe een film of TV-serie. Ik zou het fijn vinden als het scherm een mooie (kleur)weergave heeft, vooral voor webcontent, maar dit hoeft niet van professioneel niveau te zijn.

Ik zat te denken aan 27" of groter. Mijn huidige 22" is me toch wat te klein en als ik 27" iMac's zie, lijkt dat me heerlijk om op werken.

Liefst zo hoog mogelijk, ik denk nu dus aan 1920*1200. Deze resolutie is tevens het hoogste dat mijn videokaart kan leveren.

Liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar ik zat te denken aan zo'n € 250 tot € 300.

In mijn MacBook zit een Intel GMA X3100. Ik heb een mini-DVI-aansluiting met adapters voor VGA of DVI. Het scherm zal dus ook één van deze twee aansluitingen moeten hebben. Mocht er nog een HDMI-aansluiting op zitten, dan zou ik dat een fijn pluspunt voor de toekomst vinden.

Een in hoogte verstelbaar scherm is erg praktisch, maar het is een pluspunt en geen eis.

Een zwart scherm zonder poespas (stickers, logo's, namen) heeft mijn voorkeur, maar ook dit is puur een pluspunt.

Ik neig nu een beetje naar de Hanns.G HH281HPB. Deze lijkt voor office-werkzaamheden erg goed te zijn en valt binnen het budget. Echter heb ik weinig weet van de monitorwereld, daarom hoor ik graag jullie advies.

Toevoeging: Wiethoofd gaf me het advies om een scherm met een hogere PPI te kopen. Binnen mijn budget kan ik geen groter 27"-scherm krijgen, dus dan zou ik een kleiner scherm met dezelfde resolutie als de 27" kunnen nemen. Met deze eisen zijn veel 24"-schermen te krijgen.

Mijn huidige scherm heeft een PPI van 90. Dit is prima, al zou het nog iets hoger mogen. Mijn MacBook heeft een PPI van 116 en dat is (op die afstand) weer te veel. Zo'n 24"-scherm zou een PPI van 95 hebben, misschien is dat dan toch de beste keuze?
Als je gebrek hebt aan ruimte lijkt me dat meer iets van resolutie dan van afmetingen. Onder de €300 heb je alleen twee budget schermen van 27" met een resolutie van 1920x1200:
pricewatch: Hanns.G HH281HPB
pricewatch: Hannspree Hanns.G HZ281HPB

Als je gaat kijken naar 1920x1080 vraag ik me al helemaal af waarom je nog naar 27" zou kijken. Ik raad je aan om gewoon even door te sparen en voor een 2560x1440 27" scherm te gaan.

Dat is lekker met coden, want dan kan je een stuk meer regels op je scherm kwijt, maar het is vooral een stuk veiliger met het grafisch ontwerp van die websites (dat zou je eigenlijk niet op een scherm met TN paneel mogen doen).

Als je budget niet zo hoog is zou ik vooral kijken naar die nieuwe Hazro schermen.
Lennartvg schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:02:
Basisvragen
Games hoofdzakelijk, daarnaast moet het gewoon fijn zijn voor de ogen om mee te werken. Ik zat te denken dat 120Hz hierbij handig zou zijn. Inputlag van onder 16ms.

Wat voor afmetingen had je in gedachten?
23" of 24"

Welke resolutie had je in gedachten?
1920x1080
1920x1200

Ik zat te denken aan uiterlijk €400,-

Aanvullende vragen
Geforce GTX 480. Ik gebruik eigenlijk alleen maar DVI uitgangen. Ben ook niet van plan meerdere schermen te gebruiken.

Ik zou dit er wel graag bij willen hebben ja. In dit geval zou een hogere helderheid ook helpen heb ik begrepen.
Dat kan nooit heel lastig worden, want er zijn vrijwel geen schermen die aan die eisen voldoen:
pricewatch: LG W2363D
pricewatch: BenQ XL2410T
pricewatch: Asus VG236H

Als je gewoon naar reviews van die drie gaat zoeken moet je er wel uit kunnen komen lijkt mij.
thewizard2006 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:24:
Per ongeluk alle berichten op de frontpage laten doorlinken naar deze pagina? :)
Dat kan ik helaas niet :P
of wellicht een BBG voor monitoren opzetten?
Bedoel je een discussie BBG topic? Dat lijkt me niet erg nuttig, de eisen lopen zo uiteen dat dat niet te doen is.
Anoniem: 379851 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:50:
Daarbij zoek ik nog een monitor, die tussen de 21,5 en 24 inch moet zijn. Ik heb eerder een iMac 27 inch gehad en deze was veel te groot, vandaar dat ik 21,5-24 inch kies. Mijn voorkeur gaat echter uit naar 21,5 inch.

Voornamelijk voor Games, maar ook af en toe een film of serie kijken.

21.5 inch / 24 inch

1920 x 1080 ( Full HD)

Mijn richtprijs ligt tussen de 250-350 euro

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, aangezien ik meer een apple man ben en echt heel lang niets meer met de PC scene te maken heb gehad!
Vanwege het feit dat je al de iMac 27" gewend bent en je er ook films en series op wil kijken raad ik je aan een IPS scherm te nemen. Ik denk dat als je voor TN gaat de beeldkwaliteit je heel erg gaat tegenvallen, vooral de kijkhoeken.

Ik zou zeggen kijk eens naar deze schermen:
pricewatch: LG IPS231P
pricewatch: HP ZR24w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Anoniem: 379851 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:17:
[...]

Nouja, ik dacht als ik een behoorlijk systeem heb, dan hoort daar natuurlijk een behoorlijk scherm bij. Het liefst ga ik voor 21.5 inch, waarbij verdere afmetingen niet van belang zijn.

Ik was vooral benieuwd naar de mogelijkheden / merken in die prijsklasse, waarbij kleurweergave, zwartweergave en response snelheid belangrijk zijn.

Volgende week ga ik een paar schermen in het echt bekijken, maar het is altijd fijn om al een shortlist te hebben.
Ik denk dat deze wel aardig aan je wensen zal voldoen. Zit een leuk paneel in en is niet al te groot voor toch een hogere reso.

Edit. Net te laat, en lekker bezig Kid Jansen!

[ Voor 3% gewijzigd door Albinosaurus op 23-05-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BertHier schreef op maandag 23 mei 2011 @ 00:28:
Ik denk dat deze wel aardig aan je wensen zal voldoen. Zit een leuk paneel in en is niet al te groot voor toch een hogere reso.
Ik vind de ZR22W echt te duur voor wat je krijgt. Die vier schermen die ik noemde geven het meeste bang for your buck van deze selectie.
Net te laat, en lekker bezig Kid Jansen!
Ik doe m'n best :) Had ik ook gezegd overigens:
Kid Jansen schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:21:
Ik zal proberen dit weekend even alle onbehandelde posts af te gaan, deze week niet heel veel tijd daarvoor gehad...
Heeft wel de nodige tijd gekost overigens, ik ben iets van twee uur met die post bezig geweest. Dat uitzoeken vreet echt tijd. Wat vooral irritant is, is al dat tevergeefs zoeken naar reviews van die TN schermen, bij ruim de helft daarvan zijn die er gewoon niet. Dat maakt het erg lastig om in te schatten of een scherm wat is als je het niet zelf hebt getest, of op z'n minst gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Laatst online: 28-02 15:02
offtopic:
But we love you for it, Kid :>

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de tip, hier heb ik echt wat aan! Twijfel alleen nog tussen de Ultrasharp U2311H en de HP ZR24w, waar vooral het prijsverschil opvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat dit vergelijkingstabelletje dat ik in elkaar heb gedraaid het prijsverschil voor jou kan verklaren / rechtvaardigen:

EigenschapDell U2311HHP ZR24W
PaneeltypenummerLG Display LM230WF2-SLC1LG Display LM240WU7-SLA1
Paneeltechnologiee-IPSe-IPS (HP noemt het H2-IPS)
Resolutie1920x10801920x1200
Backlight2x2 CCFL edgelitU-shape 6x CCFL
Kleurdiepte16.78 miljoen kleuren (6bit+FRC)16.78 miljoen kleuren (8bit)
Contrast (statisch)600:1 (min) 1000:1 (gemiddeld)700:1 (min) 1000:1 (gemiddeld)
Helderheid (cd/m²)250 (min) 300 (gemiddeld)320 (min) 400 (gemiddeld)
Responsetijd grey-to-grey14 ms standaard, 8 ms met RTC5 ms
Kijkhoeken178° / 178° (H/V)178° / 178° (H/V)
Kleurbereik72.4% NTSC (relatieve grootte)
75.4% Adobe RGB (dekking)
96.6% sRGB (dekking)
72.2% NTSC (relatieve grootte)
75.2% Adobe RGB (dekking)
96.7% sRGB (dekking)
Aansluitingen1x DisplayPort
1x DVI-D Singlelink
1x VGA
1x DisplayPort
1x DVI-D Singlelink
1x VGA
Instelopties voetPivot
Tilt -4° tot +21°
Swivel ±45°
Hoogte 100 mm
Pivot
Tilt -5° tot +30°
Swivel ±45°
Hoogte 100 mm
OverigUSB hub met 4x USB 2.0 High Speed poortenUSB hub met 4x USB 2.0 High Speed poorten
Prijspricewatch: Dell Ultrasharp U2311Hpricewatch: HP ZR24w

Qua prijs/prestatie-verhouding geef ik de U2311H het voordeel, maar zo slecht is die prijs van de ZR24W niet, hij is wel op veel vlakken beter dan de U2311H. Het is wel nog steeds een e-IPS paneel, maar wel een hoogwaardiger type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, ik vind het design van de HP ook mooier, dus dat neem ik ook mee :-) Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag gedaan. Geeft trouwens wel weer aan dat smaken verschillen. Ik vind zelf de U2311H mooier, dat komt vooral doordat ik de voet van de ZR24W nogal lelijk vind. Voor de rest ziet hij er wel redelijk strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmen800
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05-2023
Waar wil je de monitor voor gebruiken? zo'n beetje alles inclusief gamen
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 22 inch is goed
Welke resolutie had je in gedachte? Full HD
Wat mag het allemaal gaan kosten? rond de 150 euries

Deze had ik al in gedachte: Dell UltraSharp U2311H, Samsung SyncMaster PX2370, Samsung BX2235, BenQ G2222HDL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Kid Jansen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:10:
[...]

Niet helemaal, hij voldoet aan al je eisen, behalve mat scherm, want volgens mij heeft dit scherm toch echt een glossy paneel. Zo te zien is het wel een mat scherm als ik kijk naar de datasheet van het paneel (Chi Mei M236H3-LA2), daar staat namelijk het volgende in:

[...]

AG staat voor anti-glare, wat neer komt op mat. De 3H hard coating heeft bijna elk scherm tegenwoordig, zoals glossy als mat. Haze geeft de mate van matheid aan, voor zover ik weet is 25 niet heel erg mat. Dat is wel zo fijn, want je ziet dan alsnog geen spiegelingen, maar tekst blijft wel scherp.

Het scherm voldoet dus wel aan al je eisen.

Overigens zou ik zelf geen scherm kopen waar geen uitgebreide reviews van te vinden zijn (Anandtech, FlatpanelsHD, Prad en TFT Central).

Als ik kijk naar de testresultaten van HWI (die wel betrouwbaar zijn overigens) vind ik het ook niet echt een aantrekkelijk scherm. Vooral de kijkhoeken zijn echt waardeloos. Bij de horizontale kijkhoeken zie je dat dit scherm erbarmelijk presteert ten opzichte van andere beeldschermen, het zit bij de slechtste 6%.

Bij contrast, reactietijd en energieverbruik presteert het scherm wel goed tot zeer goed. Het kleurbereik van het scherm is aardig, het is iets groter dan sRGB, maar de dekking van sRGB blijft steken op 95.2%.

De kleurweergave is dan weer een stuk minder, wat je kan zien aan de kleurtemperatuur, gamma, greyscale tracking, red tracking, green tracking en blue tracking. Dat kan je wel grotendeels oplossen met een goede kalibratie, maar dat is een nogal dure en onrealistische oplossing in jouw situatie, aangezien een beetje colorimeter, zoals de X-Rite i1Display LT, al twee derde kost van de prijs van dat scherm.

Het is misschien wel het beste scherm voor jou met een VESA-mount, maar als je ook naar schermen zou kijken zonder VESA-mount kan je denk ik echt wel beter vinden.
Toch maar voor de iiyama e2473hds gegaan en wel om de volgende uiteindelijke redenen :
Vesa mount
Kon ik gelijk m`n bol.com waardebon inleveren
Relatief veel aansluitingen (wil misschien ook 360, telefoon er op aan kunnen sluiten)

En ik moet zeggen ik ben best tevreden ermee. Heb er nog niet echt gepoogd te calibreren omdat hij nog opgehangen moet worden, en ik nu een beetje van bovenaf kijk. Als je de kleuren perfect wil moet je er inderdaad wel goed voor gaan zitten, zoals ik nu zit bovenaf is alles een beetje overbelicht. Moeilijk te corrigeren met instellingen. Kijkhoeken zijn redelijk en als je te laag zit word ie wat donkerder.

Sowieso ben ik er aardig op vooruit gegaan hoor, zat met een 17" vol met vlekken etc, met een opgegeven contrast van 500;1 >:)

Ben ook blij dat ik geen last heb van backlight bleeding of dode/stukke pixels. Ik wilde je nog even bedanken, en hopelijk als ik over een paar jaar een nieuwe wil dat we dan weer flink vooruit zijn gegaan met ontwikkelingen :-)

Out. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Redmen800 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:36:

Deze had ik al in gedachte: Dell UltraSharp U2311H, Samsung SyncMaster PX2370, Samsung BX2235, BenQ G2222HDL
Je kan ook voor de Samsung B2330H of de 233T gaan.

Zelf ben ik wel een fan van Samsung monitors in dat segment.

Of was het toch liever 22''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redmen800 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:36:

Met zo weinig informatie is het vrijwel onmogelijk om fatsoenlijk advies te geven. Het is bij die eerste vraag wel de bedoeling dat je iets meer vertelt dan die vijf woorden die jij daar hebt staan.

Die eerste twee schermen die je zelf noemt zijn 23" en kosten €190. Als het geen probleem is om te kijken tot €200 is er al veel meer mogelijk dan wanneer je tot €150 kijkt. Ook 23" kan interessant zijn om naar te kijken, meer goede schermen dan bij 21.5" in het €150-200 segment.

Wat moet ik me voorstellen bij zo'n beetje alles inclusief gamen? Wil je er ook op foto-/videobewerken, CAD/DCC, films/series kijken? Of is het alleen maar office, internet en gamen?

Wat doe je het meest en wat vind je belangrijk? Snelheid, kleuren, kijkhoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmen800
Kid Jansen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:07:
[...]

Met zo weinig informatie is het vrijwel onmogelijk om fatsoenlijk advies te geven. Het is bij die eerste vraag wel de bedoeling dat je iets meer vertelt dan die vijf woorden die jij daar hebt staan.

Die eerste twee schermen die je zelf noemt zijn 23" en kosten €190. Als het geen probleem is om te kijken tot €200 is er al veel meer mogelijk dan wanneer je tot €150 kijkt. Ook 23" kan interessant zijn om naar te kijken, meer goede schermen dan bij 21.5" in het €150-200 segment.

Wat moet ik me voorstellen bij zo'n beetje alles inclusief gamen? Wil je er ook op foto-/videobewerken, CAD/DCC, films/series kijken? Of is het alleen maar office, internet en gamen?

Wat doe je het meest en wat vind je belangrijk? Snelheid, kleuren, kijkhoeken?
Het scherm is vooral voor gamen, maar voor school natuurlijk ook wat office (niet al te veel) en soms doe ik ook nog wat videobewerking voor mijn clan (een mooie kleurweergave zou mooi zijn maar is niet strict nodig)

Het scherm moet in iedergeval niet groter zijn dan 24", want dan pst hij niet meer.

En de prijs het liefst rond de 150 euro en niet meer dan 200.

Dus snelheid is belangrijk ivm gamen goede kleurweergave is mooi maar niet noodzakelijk en de kijkhoek maakt niets uit, ik zit er toch recht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Past 24" zelf nog wel? Die zijn vaak tussen de 55 en 58 cm breed, afhankelijk van de breedte van de bezel. Voor videobewerking is kleurweergave over het algemeen iets minder belangrijk dan voor fotobewerking. De meeste mensen veranderen toch niks aan de kleur bij videobewerking.

Als 24" past zou je alvast kunnen kijken naar het tabelletje dat ik vanochtend in de startpost heb gezet (staat ook in de laatste post van mij op de vorige pagina).

Ik zal straks ook even zo'n tabelletje maken voor 23" schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmen800
Kid Jansen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:59:
Past 24" zelf nog wel? Die zijn vaak tussen de 55 en 58 cm breed, afhankelijk van de breedte van de bezel. Voor videobewerking is kleurweergave over het algemeen iets minder belangrijk dan voor fotobewerking. De meeste mensen veranderen toch niks aan de kleur bij videobewerking.

Als 24" past zou je alvast kunnen kijken naar het tabelletje dat ik vanochtend in de startpost heb gezet (staat ook in de laatste post van mij op de vorige pagina).

Ik zal straks ook even zo'n tabelletje maken voor 23" schermen.
Kun je voor de zekerheid een tabel maken met 23" schermen, ik ben bang dat het niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redmen800 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:40:
Kun je voor de zekerheid een tabel maken met 23" schermen, ik ben bang dat het niet past.
Bij deze:

MonitorAansluitingenIk heb hemIk wil hemReviews en tests
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370DVI-I128180HWI test
HWI review
Prad review (Engels)
pricewatch: LG IPS236VDVI
VGA
HDMI
412HWI test
Prad review (Duits)
pricewatch: Samsung Syncmaster XL2370DVI-I
HDMI
4758FlatpanelsHD review
HWI test
HWI review
Prad review (Duits)
pricewatch: LG IPS231PDVI
VGA
38Prad review (Duits)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311HDVI
VGA
DisplayPort
106260FlatpanelsHD review
HWI test
HWI review
Prad review
TFT Central review
pricewatch: Samsung Syncmaster PX2370DVI
VGA
HDMI
1431HWI test
HWI review
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370HDComponent
Composite
VGA
DVI
HDMI
SCART
2316
pricewatch: Samsung Syncmaster XL2370HDComponent
Composite
VGA
DVI
HDMI
SCART
622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmen800
Dank je!

Hmmmm... dit maakt het niet veel makkelijker, maar mijn keuze is nu beperkt tot 2 de Dell UltraSharp U2311H en de Samsung Syncmaster P2370. De een beter maar duurder de ander goedkoper, maar wat minder. Heeft iemand nog een verkeur voor een van beide en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zelf voor algemeen gebruik voor de Dell UltraSharp U2311H gaan, maar voor gamen is dat scherm weer minder geschikt.

Het paneel in de U2311H heeft een standaard grey-to-grey responsetijd van 14 ms, met gebruik van RTC (overdrive) heeft Dell dat weten te reduceren tot 8 ms, maar dat is nog steeds niet erg snel.

De U2311H is wel heel snel als het op input lag aankomt, volgens TFT Central is het 10 ms en volgens FlatpanelsHD is het zelfs verwaarloosbaar weinig en Prad beweert dat de U2311H helemaal geen input lag heeft (0.0 ms).

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel waarde je aan gamen hecht, vooral het totaalbeeld zou ik altijd voor de U2311H gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals jullie misschien al was opgevallen heb ik een topicwaarschuwing toegevoegd. Verder heb ik ook nog wat gesleuteld aan de startpost.

Ik heb twee onderdelen toegevoegd:

Kant en klaar advies

Vergelijking van specificaties in tabelvorm

In het eerste onderdeel heb ik drie tabellen gezet met populaire schermen. Eén met 23" Full HD schermen, één met 24" Full HD schermen en met 24" WUXGA of groter. Eigenlijk wil ik daar ook nog een tabel met 21.5" Full HD schermen aan toevoegen voor als je een budget van €110~175 hebt (vanaf €175 kan je beter naar 23" of 24" gaan kijken).

In het tweede onderdeel heb ik verwezen naar de posts die ik heb geplaatst in dit topic met tabelletjes waarin de specificaties van twee beeldschermen in detail worden vergeleken. Tot nu toe waren dat:

Dell UltraSharp U2311H vs. LG IPS236V / IPS231P

Dell UltraSharp U2311H vs. HP ZR24W

Dell UltraSharp U2311H vs. Dell UltraSharp U2410

Dell UltraSharp U2410 vs. HP ZR24W

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 30-05-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel de Dell Ultrasharp U2711 (2560x1440), ondersteund door tweemaal een Radeon HD6950 kaart. Deze bieden genoeg kracht om nog 1 of 2 monitors bij aan te sluiten.

Het liefst zou ik 1 of 2 monitoren naast de Dell U2711 plaatsen, gekanteld, welke dan perfect aansluiten. Dan kom ik dus uit op WXGA+ (1440x900) monitoren, waarvan ik volgens mij geen enkele kan vinden die te kantelen is.

Muursteunen zijn eigenlijk geen optie dankzij de plaatsing van de monitoren.

Als het ook nog eens IPS schermpjes kunnen zijn is dat helemaal mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403638

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gamen/films
Welke resolutie had je in gedachte? 1920 x 1080
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 24 inch
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) 150-200 (het liefst dichter op de 150)
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? hd5850

Weet iemand toevallig of deze monitor deugdelijk is:
pricewatch: Iiyama ProLite E2409HDS-B1
De monitor viel me wel op mede door de prijs maar ik kan geen reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blue-eagle schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:02:
Ik heb momenteel de Dell Ultrasharp U2711 (2560x1440), ondersteund door tweemaal een Radeon HD6950 kaart. Deze bieden genoeg kracht om nog 1 of 2 monitors bij aan te sluiten.

Het liefst zou ik 1 of 2 monitoren naast de Dell U2711 plaatsen, gekanteld, welke dan perfect aansluiten. Dan kom ik dus uit op WXGA+ (1440x900) monitoren, waarvan ik volgens mij geen enkele kan vinden die te kantelen is.

Muursteunen zijn eigenlijk geen optie dankzij de plaatsing van de monitoren.

Als het ook nog eens IPS schermpjes kunnen zijn is dat helemaal mooi :)
Misschien heb je hier wat aan:
Kid Jansen schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:02:
Misschien is de pricewatch: Dell E1709W dan wel wat.

• 1440x900 @ 17" (0.255 mm pixelpitch -> 99.61 ppi)
• design komt behoorlijk goed overeen met U2711 als je de voet er af haalt, alleen andere OSD knoppen
• DVI-D
• kost nog geen €120

Nadeel is natuurlijk wel dat je dan TN in portrait mode hebt en voor dat geld kan er ook nooit een echt goed paneel in zitten (zelfs voor TN niet).
Bekijk anders ook eens [CCiP] L3p's D3SK. Hij heeft de U2711 met 2x de 1703FP ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-05 16:59
Ik wil dus een 3D monitor kopen en heb intresse in twee verschillende monitoren en kan niet zo goed heb verschil merken want de ene is 3D en de andere 3D vision ready, dit zijn ze:
pricewatch: LG W2363D
pricewatch: Acer GD245HQbid
als je een andere monitor weet / tv in dezelfde prijsklasse en ongeveer zelfde maat ( niet groter dan 25" )
en gaat mijn 6870 dan niet lastig doen ( gewoon sapphire niet overclocked )

BVD niels

[ Voor 7% gewijzigd door krakura op 01-06-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
misschien iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je wel kan nalezen in dit topic ben ik eigenlijk de enige die advies geeft hier en ik heb het op het moment erg druk. Ik zal kijken of ik dit weekend er even een blik op kan werpen, maar ik beloof niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
:O jammer dat niemand anders helpt en bedankt dat je me wilt helpen
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.