ppatrick schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:08:
Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Webbrowsen, korte filmpjes kijkenen af en toe wat gamen Office.
Wat voor afmetingen had je in gedachte?
Dacht rond de 24 inch
Welke resolutie had je in gedachte?
Minimaal 1920*1080
Wat mag het allemaal gaan kosten?
Rond de 200 euro, uitloop naar 250 euro als het echt een grote vooruitgang is.
Welke videokaart heb je in je systeem?
Ge Force 6800GS 256 mb
en als extra scherm op een laptop met de Radeon Mobility HD5650
Eisen. zowel een dvi an HDMI aansluiting.
Boxen hebben geen meer waarde.
Had zelf deze 3 schermen gevonden maar sta open voor ideeen.
iiyama ProLite E2407HDS-1, 2ms, 24",
iiyama E2410HDS-B1, 5ms, 24",
iiyama ProLite E2409HDS-B1
Ik denk dat al die schermen wel voldoen.
De
pricewatch: Iiyama E2410HDS-B1 ziet er niet slecht uit als ik de
testresultaten op Hardware.info zo zie. Je kan ook nog de
reviews bekijken, maar dat zijn meer round-ups: meerdere schermen worden in één review tegenover elkaar gezet, het is dus niet zo dat één scherm heel uitgebreid wordt behandeld.
Aangezien deze vraag behoorlijk vaak voor komt heb ik in de Pricewatch gekeken welke schermen populair zijn die bij deze eisen passen. Het resultaat heb ik even in een tabelletje gezet. Ik denk dat die schermen wel een redelijk veilige keuze zijn.
Het probleem met veel TN schermen is dat er helemaal geen reviews van te vinden zijn. Dus vooral met nieuwe schermen is het altijd vrij lastig om uit te vinden hoe ze presteren.
ppatrick schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:32:
Speel geen zware speeltjes dus denk dat daar Ghosting van belang bij is of is dat bij meer dingen handig?
Die Samsung heeft geen HDMI zo te zien of wel? Wat is verschil met de opties die ik gevonden heb?
Het is een wat ouder scherm, maar je hebt wel een voet die in hoogte verstelbaar is en pivot ondersteunt en je hebt een resolutie van 1920x1200 pixels, in plaats van 1920x1080. Wat de exacte verschillen zijn weet ik niet. Het is voor beeldschermen met een TN paneel altijd lastig om uit te vinden welk paneel er in zit, dat komt voor een deel doordat sommige fabrikanten ook meerdere type panelen gebruiken in één model monitor.
Verder zijn bij TN panelen ook nog eens de datasheets van het paneel zelf lastiger te vinden, dus dat is niet heel gemakkelijk te vergelijken, zoals bij veel high-end schermen wel het geval is. Vergelijken op de waarden van fabrikanten heeft lang niet altijd zin, aangezien het regelmatig voorkomt dat ze niet overal dezelfde meetmethode / definities voor gebruiken.
XilenceSR schreef op maandag 16 mei 2011 @ 05:56:
Ik heb onlangs de geweldige XPS15 notebook gekocht met de FHD upgrade. Nu wil ik mijn werkomgeving uitbreiden dmv een groot scherm voor overzicht. Omdat de kwaliteit van mijn laptopscherm relatief goed is wil die trend graag aanhouden voor de externe monitor! Echter voor mij hetzelfde verhaal, door de bomen het bos niet meer zien. Denk ik een goeie keuze te hebben, zijn er weer ergens anders gebruikers die het model vervloeken... Anyhow
Deze monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor Films, Internetten/Office en zo nu en dan gamen en foto- en videobewerken. Ik wil vooral dat films goed tot hun recht komen bij dit scherm.
24" - 27"
Minimaal 1920*1080, maar aangezien mijn laptopschermpje dat al heeft, voorkeur bij 2560*1440.
Voorlopig tussen de 250 en 350 euro, maar ben eigenlijk best benieuwd naar verschillende prijsklasses, en dan vooral welk monitor de beste prijs/kwaliteit-verhuiding heeft.
Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Nvidia Geforce GT540M
Welke aansluitingen zitten daar op?
1x HDMI 1.4, 1x Mini-Displayport
Hoe wil je de monitor aansluiten?
Ik dacht zelf aan de HDMI port.
-
Gamen: Responsetijd is relatief belangrijk. Zolang het maar niet opvallend merkbaar is. Refreshrate op 60Hz is prima, 3D doe ik voorlopig niet aan. Inputlag wil ik het liefst wel zo laag mogelijk houden.
-
Kleurintensieve applicaties: Fotobewerken is als hobby, ik werk met Adobe Photoshop CS4. Ik werk voor zover ik weer in sRGB, en ik heb geen colori- of fotometer.
Monitor als TV gebruiken: Ik ben van plan deze monitor als soort van theatre op te zetten op mijn kamer zodat meerdere mensen langs kunnen komen om films te kijken. Dus ja, kijkhoeken zijn voor mij redelijk belangrijk, al zij het alleen de horizontale kijkhoeken die belangrijk zijn.
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Voorkeur gaat uit naar niet. Ik vind 3D de meerprijs op dit moment niet waard.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
Scherm van XPS15 is Glossy en daar heb ik op mijn bureau absoluut geen last van. Dus voorkeur gaat uit naar Glossy.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Hoogte verstelbaar zou mooi meegenomen zijn, niet noodzakelijk verder.
Je kan 2560x1440 voor €350 echt vergeten, maar de Hazro schermen zijn nu wel eindelijk leverbaar en de Hazro HZ27WC kost €450~500 inclusief verzendkosten. Dan heb je een IPS paneel met LED backlighting en een resolutie van 2560x1440. Het paneel is hetzelfde als die in
pricewatch: Apple Cinema Display LED 27" en is dus ook glossy. Alles wat je wil in een zeer betaalbaar scherm (als je kijkt naar wat je voor dat geld krijgt).
Blijf je bij de €350 dan is de
pricewatch: HP ZR24w je beste optie.
JustMU schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:43:
Ik zou dus graag een nieuwe monitor willen kopen. Maar ik weet niet echt welke omdat ik niet veel verstand van monitoren heb. Daarom graag jullie hulp gevraagt.
Gamen, maar als ik een film kijk op mijn computer wil ik ook gewoon goede beeldkwaliteit hebben. ( Simpel gezegt wil ik gewoone en full hd-monitor)
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24". Dat is de perfecte afmeting voor mij.
Pfft, weet ik eerlijk gezegt niet. Zolang het maar Full HD is.
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
€200-250
Ati Radeon HD5850 Gaming Edition.
Welke aansluitingen zitten daar op?
Display Port, 2x DVI-I, HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Op de HDMI-aansluiting natuurlijk.
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Niet van toepassing.
Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee, ik kijk ze alleen. Met meerdere mensen brand ik ze meestal op een schijfje en kijk ze op een tv.
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee niet van plan. Maar als ik het nu lees zou het toch wel leuk zijn als ik een Playstation 3 erop aan kon sluiten. Dus een 2e HDMI poort zou wel leuk zijn.
Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Die mogelijkheid zou ik graag willen hebben. Zolang ik maar geen muurbeugel moet kopen die veel geld kost. Mijn huidige monitor hangt aan twee scharniertjes van 1,50 per stuk van de praxis. Dat is net zo praktisch als een muurbeugel van 100 euro.
Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar? carry-in/on-site/pick-up & return? pixelgarantie)
Gewoon garantie lijkt mij voldoende lijkt me.
Wil je de monitor van te voren kunnen bekijken in een winkel?
Nee, dit hoeft niet.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Alleen als kleur ; zwart.
Monitor die ik in gedachte had:
Samsung Syncmaster BX2431
Ik denk dat jij ook het beste kan kijken naar de schermen in het tabelletje hierboven.
Anoniem: 303530 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:31:
Misschien de verkeerde hoek maar..
Je geeft €200 uit aan een laptopscherm, word het dan niet tijd om wat beters aan te schaffen dat een scherm wat net zo duur is? De U2311 valt redelijk in het niet naast het high-gamut xps 15 scherm.
Er is overigens maar 1 glossy IPS scherm voor zover ik weet, de
pricewatch: Dell ST2220T Touch maar dat vind ik niet bepaald een aanrader vanwege de gebrekkige stand.
Een colorimeter in combinatie met een wide gamut scherm is overigens wel heel erg aan te raden.
Je hebt ook nog de LG Display LM240WU6-SDA1 en LM270WQ1-SDA2. Die eerste zat in de
pricewatch: Apple Cinema Display LED 24" en die tweede zit in de
pricewatch: Apple Cinema Display LED 27".
Lisadr schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:48:
Waarom zijn er zo weinig monitoren die 100hz aankunnen en waarom zijn er zo weinig kantoor monitoren die 1920 x 1200 aankunnen?
Omdat mensen 6 a 10 uur per dag (of meer) achter een monitor zitten, zou je verwachten dat er meer aanbod zou zijn in monitoren die rustgevend zijn voor je ogen en 100hz aankunnen? Of zie ik het verkeerd?
Je bedoelt denk ik 120 Hz. Overigens worden die schermen niet gemaakt om een rustiger beeld te hebben, of een sneller beeld, maar voor 3D. Dat er zo weinig van zijn komt omdat het nog redelijk nieuw is.
Dat er zo weinig schermen zijn die 1920x1200 aankunnen ligt aan de massa en de fabrikanten. De fabrikanten douwen je 16:9 door je strot en zolang de massa het blijft kopen gaan ze daar ook vrolijk mee verder. Een 16:9 24" heeft een kleiner oppervlak dan een 16:10 24" scherm en de meeste mensen zijn te dom om dat in te zien (of het kan ze niks schelen), voor de fabrikant is dat pure winst.
thewizard2006 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:32:
Hallo,
Ik wilde graag een 2e monitor naast mijn bestaande
pricewatch: Samsung Syncmaster 2343BW Helaas is deze nergens meer te krijgen anders had ik hem aangeschaft.
Ik zit nu in een dubio. Ik heb altijd al een IPS scherm willen hebben. Nu is de
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H een leuke monitor en kan ik de samsung als 2e monitor gaan gebruiken. Wel is de resolutie wat lager maar dat moet als het goed is niet uitmaken (toch?)
Als 2e optie wil ik een grotere monitor dan ik nu heb. Dus groter dan 23inch. Doe ik even een snelle search in de
Pricewatch dan valt mijn oog op de volgende selectie:
Iiyama en samsung zijn volgens mij wel prima. Hanns ken ik eigenlijk niet.
Dus nu de vraag, kan ik beter een IPS scherm nemen die kleiner is (en goedkoper) of kan ik beter een 27inch monitor nemen.
- Waar wil je de monitor voor gebruiken: Het hoofdscherm gaat gebruik worden om te gamen. Denk hierbij aan FPS en RTS spellen. Ik heb een Sapphire 5850 als VGA en een core i5 CPU. Hoef geen eyefinity en gamen is puur voor 1 scherm (gaat ook wat lastig op 2
) - Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches): minimaal 23 inch breedbeeld als dit een IPS is. Anders minimaal 25 maar liever 27inch.
- Welke resolutie had je in gedachte? minimaal 1080p maar als hij 2048x1152 aankan zou dat wel relax zijn maar is geen must.
- Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk): Tja, de monitoren die ik heb gelinked zijn max 260 euro excl verzendkosten. Dat is wel ongeveer het max. Behalve als er iemand zegt voor 25 euro meer heb je echt een scherm dat veeeeel beter is.
Als laatste kan ik natuurlijk ook mijn huidige samsung als hoofdscherm houden en een goedkoper scherm er bij nemen zoals
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370
Ik zou zelf altijd voor IPS gaan, maar als ik jouw post zo zie heb je dat niet echt nodig. Aan de andere kant lijkt me 27" met dat budget ook niet veel toevoegen, want dan heb je dezelfde resolutie als wanneer je een 23" IPS koopt.
2048x1152 is erg zeldzaam, alleen een aantal Samsung TN schermen hadden die resolutie, maar die waren 23".
Ik denk dat je het beste eerst de keuze kan maken of je 23" IPS wil of 27" TN.
XilenceSR schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:47:
Mijn vader heeft betaald voor de laptop, deze monitor moet uit mijn eigen zakje komen =). Maar aangezien mijn semester na deze week voorbij is en ik pas begin september weer hoef te beginnen is dit scherm nog niet heel erg noodzakelijk. Ik kan dus nog wat bijwerken/sparen voor een kwalitatief beter alternatief.
Daarom ben ik ook benieuwd naar de huidige topper in de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb zelf een beetje rondgekeken en de Ultrasharp reeks komt toch elke keer weer terug. Monitoren die ik nu op het oog heb zijn:
Asus PA246Q, Dell Ultrasharp U2410 of de Dell Ultrasharp U2711. Ik ben sowieso van plan om in eerste instantie te zoeken voor 2e hands schermen.
Daarnaast heb ik ook wat gelezen over de Samsung SA850 met een nieuw type panel (S-PLS?), maar deze schijnt "enkel" 72% NTSC te hebben. Is dit de moeite waard om op te wachten?
Staan er nog andere mention-worthy schermen die gedurende de zomerperiode verwacht zijn?
Welke colorimeter raden jullie aan en waar kan ik deze goedkoop krijgen?
Dan zou ik inderdaad nog even door sparen, want dat heb je toch wel een beter scherm. Een beeldscherm is toch wel een lange termijn investering.
Ook jou raad ik aan om eens naar de nieuwe Hazro 27" schermen te kijken (HZ27WA, HZ27WB en HZ27WC). Verder wordt de SA850 misschien nog wel wat, maar ik denk dat dat heel erg af gaat hangen van de prijs die ze er voor gaan vragen.
Die 72% NTSC is op zich niet zo'n ramp, dat hebben vrijwel alle schermen. Dat is ook de standaard (sRGB). Je hebt alleen per se een groot kleurbereik nodig (100+% NTSC) wanneer het eindresultaat drukwerk is en je drukker Adobe RGB ondersteunt als inputformaat (of andere grote kleurruimten zoals ECI RGB en ISOcoated V2). Met Adobe RGB houd je namelijk veel meer kleuren over na het converteren naar CMYK.
Als je het resultaat zelf drukt of bij een kleine drukker laat drukken kan dat waarschijnlijk niet en als het eindresultaat digitaal is (web, PDF, etc.), is het al helemaal overbodig (dan kan het zelfs onhandig zijn).
Wat betreft de colorimeter:
pricewatch: X-Rite i1Display LT.
18327 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:13:
Nee, ik bedoelde dat het fijn zou zijn als iemand bevestigt dat de Dell U2711 een goede keuze is.

Anyway, ik heb naar aanleiding van jouw en Darkstones input besloten om de Dell te kopen. Hij staat nu voor me, en hij is het geld inderdaad waard. Thanks!

Goede keus! Graag gedaan en veel plezier ermee.
Jassy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:37:
* Waar wil je de monitor voor gebruiken? Office, Internet en af en toe een spelletje (Call of Duty 1 bijvoorbeeld)
* Wat voor afmetingen had je in gedachte? Maximaal 22". Mijn vader heeft op zijn kantoor een 23 of 24" en daar wordt ik helemaal tureluurs van. Dus maximaal 22" maar zeker 20". 16:9 of 16:10 is wel vereist (Maar volgens mij is elke monitor dat tegenwoordig).
* Welke resolutie had je in gedachte? 1920X1080 of 1920X1200. Niet minder maar ook niet meer

.
* Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Bang for Bucks. Zo weinig mogelijk (€125,- is voor mij wel de max, tenzij er zwaarwegende reden zijn om dit budget iets op te rekken

).
Verdere vereiste: DVI. Zeker geen VGA-D-SUB dinges (Analoge zooi). Mag eventueel ook HDMI zijn, dat ondersteunt mijn kaart (ATI HD4850) ook. En ook geen glansscherm!
De reden dat ik de 17" de deur uit wil doen heeft te maken met het feit dat ik betrekkelijk vaak met grote spreadsheets aan het stoeien ben en veel ruimte nodig heb. Ook heb ik een aantal programma's die een groot schermoppervlak nodig hebben om de volledige inhoud van het scherm weer te geven.
Kijkhoek etc is absoluut niet van belang en heb verder amper eisen aan de beeldkwaliteit. Vind dat mijn huidige monitor prima kleuren etc weergeeft dus het kan alleen nog maar beter worden.
Zelf heb ik volgende schermen gevonden:
pricewatch: Acer P226HQVbd
pricewatch: BenQ G2220HD
pricewatch: Acer G225HQbd
pricewatch: BenQ G2222HDL
Vragen van mijn kant:
- Een TN-Panel, dat kan toch wel gewoon door voor huis-tuin-en-keuken gebruik?
- Edge LED tov CCFL. Wat is hier het voordeel van LED, zoals de onderste BenQ dat heeft qua beeldkwaliteit? Ik zie ook een Full-LED in deze prijscategorie (tot 120 euro in de pricewatch), maar dat lijkt mij een foutje?
Als de prijs belangrijk is, is de
pricewatch: Samsung Syncmaster P2250 nog altijd een goede keuze, verder kan je ook nog kijken naar de
pricewatch: Iiyama ProLite E2210HDS-B1.
De P2250 komt er ook goed uit in de
review op Prad.
Wat betreft TN panelen, met dat budget heb je geen keuze en zit je altijd aan TN vast. Alle *VA technieken zijn al een stuk duurder, zelfs goedkope varianten zoals Au Optronics A-MVA en Samsung cPVA en de duurdere *VA varianten en IPS schermen zijn nog duurder.
Full LED op een scherm onder de €120 is echt een foutje, zelfs al kijk je naar schermen onder de €500 dan zie je dat zelden.
jhogervorst schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:55:
Op dit moment gebruik ik een
22"-scherm naast mijn 13" MacBook. Ik merk echter dat ik toch wel wat meer ruimte kan gebruiken en zoek dus een scherm van zo'n 27". Daarnaast is het huidige scherm van vrij lage kwaliteit (grote verschillen in de belichting op verschillende plaatsen bijvoorbeeld).
Naast de normale dingen als internetten, mailen en Office gebruiken, ontwikkel ik websites en iOS-applicaties. Dit betreft zowel het ontwerp in Photoshop als het schrijven van de code. Tevens kijk ik af en toe een film of TV-serie. Ik zou het fijn vinden als het scherm een mooie (kleur)weergave heeft, vooral voor webcontent, maar dit hoeft niet van professioneel niveau te zijn.
Ik zat te denken aan 27" of groter. Mijn huidige 22" is me toch wat te klein en als ik 27" iMac's zie, lijkt dat me heerlijk om op werken.
Liefst zo hoog mogelijk, ik denk nu dus aan 1920*1200. Deze resolutie is tevens het hoogste dat mijn videokaart kan leveren.
Liefst zo min mogelijk natuurlijk, maar ik zat te denken aan zo'n € 250 tot € 300.
In mijn MacBook zit een Intel GMA X3100. Ik heb een mini-DVI-aansluiting met adapters voor VGA of DVI. Het scherm zal dus ook één van deze twee aansluitingen moeten hebben. Mocht er nog een HDMI-aansluiting op zitten, dan zou ik dat een fijn pluspunt voor de toekomst vinden.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Een in hoogte verstelbaar scherm is erg praktisch, maar het is een pluspunt en geen eis.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?
Een zwart scherm zonder poespas (stickers, logo's, namen) heeft mijn voorkeur, maar ook dit is puur een pluspunt.
Ik neig nu een beetje naar de
Hanns.G HH281HPB. Deze lijkt voor office-werkzaamheden
erg goed te zijn en valt binnen het budget. Echter heb ik weinig weet van de monitorwereld, daarom hoor ik graag jullie advies.
Toevoeging: Wiethoofd gaf me het advies om een scherm met een hogere PPI te kopen. Binnen mijn budget kan ik geen groter 27"-scherm krijgen, dus dan zou ik een kleiner scherm met dezelfde resolutie als de 27" kunnen nemen. Met deze eisen zijn veel 24"-schermen te krijgen.
Mijn huidige scherm heeft een PPI van 90. Dit is prima, al zou het nog iets hoger mogen. Mijn MacBook heeft een PPI van 116 en dat is (op die afstand) weer te veel. Zo'n 24"-scherm zou een PPI van 95 hebben, misschien is dat dan toch de beste keuze?
Als je gebrek hebt aan ruimte lijkt me dat meer iets van resolutie dan van afmetingen. Onder de €300 heb je alleen twee budget schermen van 27" met een resolutie van 1920x1200:
pricewatch: Hanns.G HH281HPB
pricewatch: Hannspree Hanns.G HZ281HPB
Als je gaat kijken naar 1920x1080 vraag ik me al helemaal af waarom je nog naar 27" zou kijken. Ik raad je aan om gewoon even door te sparen en voor een 2560x1440 27" scherm te gaan.
Dat is lekker met coden, want dan kan je een stuk meer regels op je scherm kwijt, maar het is vooral een stuk veiliger met het grafisch ontwerp van die websites (dat zou je eigenlijk niet op een scherm met TN paneel mogen doen).
Als je budget niet zo hoog is zou ik vooral kijken naar die nieuwe Hazro schermen.
Lennartvg schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:02:
Basisvragen
Games hoofdzakelijk, daarnaast moet het gewoon fijn zijn voor de ogen om mee te werken. Ik zat te denken dat 120Hz hierbij handig zou zijn. Inputlag van onder 16ms.
Wat voor afmetingen had je in gedachten?
23" of 24"
Welke resolutie had je in gedachten?
1920x1080
1920x1200
Ik zat te denken aan uiterlijk €400,-
Aanvullende vragen
Geforce GTX 480. Ik gebruik eigenlijk alleen maar DVI uitgangen. Ben ook niet van plan meerdere schermen te gebruiken.
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Ik zou dit er wel graag bij willen hebben ja. In dit geval zou een hogere helderheid ook helpen heb ik begrepen.
Dat kan nooit heel lastig worden, want er zijn vrijwel geen schermen die aan die eisen voldoen:
pricewatch: LG W2363D
pricewatch: BenQ XL2410T
pricewatch: Asus VG236H
Als je gewoon naar reviews van die drie gaat zoeken moet je er wel uit kunnen komen lijkt mij.
Dat kan ik helaas niet

of wellicht een BBG voor monitoren opzetten?
Bedoel je een discussie BBG topic? Dat lijkt me niet erg nuttig, de eisen lopen zo uiteen dat dat niet te doen is.
Anoniem: 379851 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:50:
Daarbij zoek ik nog een monitor, die tussen de 21,5 en 24 inch moet zijn. Ik heb eerder een iMac 27 inch gehad en deze was veel te groot, vandaar dat ik 21,5-24 inch kies. Mijn voorkeur gaat echter uit naar 21,5 inch.
Voornamelijk voor Games, maar ook af en toe een film of serie kijken.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
21.5 inch / 24 inch
1920 x 1080 ( Full HD)
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Mijn richtprijs ligt tussen de 250-350 euro
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, aangezien ik meer een apple man ben en echt heel lang niets meer met de PC scene te maken heb gehad!
Vanwege het feit dat je al de iMac 27" gewend bent en je er ook films en series op wil kijken raad ik je aan een IPS scherm te nemen. Ik denk dat als je voor TN gaat de beeldkwaliteit je heel erg gaat tegenvallen, vooral de kijkhoeken.
Ik zou zeggen kijk eens naar deze schermen:
pricewatch: LG IPS236V
pricewatch: LG IPS231P
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H
pricewatch: HP ZR24w