Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244984

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 24 inch (16:10) glossy panel monitor.
Maar op het Internet heb ik niet veel anders kunnen vinden dan HP.
Weet iemand alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Apple LED Cinema Display 24". Enige probleem is dat 'ie niet meer officiëel verkocht wordt, dus je zult het moeten hebben van restpartijen of tweedehands aanbieders.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom specifiek een glossy panel? Ikzelf vind deze bloedirritant aan de ogen bij bijv zonlicht of een felle lamp.. Als het toch zo nodig moet zou je (zoals hierboven word gezegt) voor een apple monitor kunnen gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 20-02-2011 16:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Apple gaat voor IPS en dat heeft de neiging net wat trager te gaan. Dus ik zou eigenlijk moet specificeren; een snel, 24 inch, 16:10, glossy panel monitor. Waarom glossy? Glossy biedt een iets diepere kleuren weergave en heeft geeft je de illusie van diepte! (net zoals CRT.). Reflecties? Voor mij niet belangrijk, meestal zit ik een donker hok >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 244984 op 20-02-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

D4NG3R

kiwi

:)

Glossy betekend dat de omranding van het scherm spiegelend is...

Glossy:
Afbeeldingslocatie: http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/713971_pb_01/2009artikelDetailVisualLandscape/samsung-p2370hd-lcd-monitor-met-tv-tuner-glossy-zwart.jpg

Niet glossy:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31Yev-%2BUQjL.jpg

(Even 2 willekeurige google resultaten)

[ Voor 71% gewijzigd door D4NG3R op 20-02-2011 16:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]D4NG3R schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:18:

In mijn beeldvorming betekent glossy panel dat het hele scherm met een coating bedekt is.
Misschien kan ik beter praten over Glossy screen.
En nogmaals reflecties is voor geen enkel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Anoniem: 244984 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:27:
[quote]D4NG3R schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:18:

In mijn beeldvorming betekent glossy panel dat het hele scherm met een coating bedekt is.
Misschien kan ik beter praten over Glossy screen.
En nogmaals reflecties is voor geen enkel punt.
Glossy panel is eigenlijk fout (aangezien het panel datgene is waar het beeld op verschijnt).
ajaBoe bedoelt een glossy display, is hier via de pricewatch niet gewoon iets te vinden?
D4NG3R bedoelt een glossy bezel. Die zijn er genoeg tegenwoordig, i.m.h.o. is dat geen fijne ontwikkeling want het kijkt een stuk onrustiger.

Maar goed, die response time van het Apple Cinema Display valt best mee (12ms). Waar heb je het scherm voor nodig?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik het ook voor o.a. games en films. Dus ik wil objecten vloeiend, maar ook scherp voorbij zien gaan, en niet met een vaag ghosting-achtig halo effect er achteraan. Ik heb een Dell U2311H geprobeerd, 8 ms, maar ik zag toch bovengenoemde effecten, niet veel, minimaal zelfs, maar het kan volgens mij beter.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 244984 op 20-02-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik heb zelf ook nog een oude HP (22") met glossy beeld en ik vind het idd ook een mooier beeld geven dan een mat scherm, reflecties vind ik meestal niet storend. Het is ook jammer dat er zo weinig glossy schermen zijn, alleen bij laptops zie je ze wel vaker maar daar heb je weinig aan.
En dan ook nog de trend om monitoren full HD te maken ipv 1920x1200, leuk voor films maar voor desktop-werk is juist wat meer horizontale resolutie wel gewenst!
Al met al gaat het er niet echt op vooruit in monitoren-land..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een goed selectie tool gevonden:
http://www.prad.de/en/guide/ausstattung_auswahl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 19:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik wou van de week graag een tweede scherm erbij en het maakte mij in eerste instantie niet zoveel uit welke 2e ik zou nemen als ie maar 24", 1920x1200 en glossy was.

Heb sinds juni 2007 een HP w2408h in gebruik (TN-paneel) en het is echt een geweldig scherm. De kleuren komen een stuk levendiger naar voren dan op een mat scherm. En net zoals ik iemand anders heb zien posten is dat het een tikje diepte geeft. Dit scherm komt heel dicht in de buurt van de scherpte van een Compaq P1220 (geweldige CRT, maar in 2009 weggedaan wegens ruimte gebrek).

Toen wist ik het zeker, ik moest en zou een tweede w2408h of vergelijkbaar van HP als 2e scherm nemen. Marktplaats bood uitzicht en heb er nu twee staan, en ben blij dat ik dan gedaan heb. :)

Maar even @ TS, hoe duur zijn de HP schermen die je nu vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij zijn ACER en HP de enige met glossy displays. Ik neig nu naar de HP 2510i (250 eu) of de HP 2710m (320 eu). Geen 16:10 maar wel grotere letters (handig bij Office gebruik). Wel TN, dus wellicht geen super nauwkeurige kleuren, maar wel sneller (3 ms) en natuurlijk glossy; iets meer contrast en voor mij heel belangrijk: de illusie van diepte.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 244984 op 23-02-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Dell U2311H geprobeerd en daarna de HP 2510i.

DELL: vlakke kleuren, strak beeld, uniforme kleuren vanuit diverse kijkhoeken, waarneembare motion-blur!
HP: snel scherm, geen waarneembare motion-blur of ghosting, scherpe kleuren, maar een onacceptabele kleur uniformiteit (TN?)*).

(*) Als ik een foto van 400*400 pixels van links-onder naar rechts-boven verplaatst, dan zie ik de kleuren veranderen, van licht naar donker.

PS: DELL was wonderbaarlijk snel met een refund. Binnen 5 dagen dat het scherm door UPS was opgehaald, was mijn geld teruggestort.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 244984 op 03-03-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En nu kan dit topic op slot.

Vandaag gekocht via Marktplaats: een LaCie Electron Blue III 19" CRT.
Geen gemekker meer met kleuren (echtheid, uniformiteit), backlight bleeding, ghosting, motion blur, etc, etc.
Gewoon een goed en strak en snel beeld!

Blij dat deze lijdensweg voorbij is...Ik had het kunnen weten: nothing beats CRT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit topic gaat inderdaad op slot, maar niet omdat je er om vraagt. Ik gooi dit topic op slot omdat ik vind dat je vrijwel geen eigen inzet toont. Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.