Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Voor wat je ermee wilt gaan doen lijkt het mij geen goed idee om voor een dual screen setup te gaan.
Wat er dan gebeurt is dat het midden aan beide zijkanten van de schermen bevind en kan met niet voorstellen dat dat fijn is met gamen. Dus zou ik eerder kiezen voor of een triple setup of een grote 27" met een resolutie van 2560x1440. Weet echter niet of de schermen die die resolutie(Dell u2711 of Hazro WZ27) hebben ook echt geschikt zijn voor het spelen van dat soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faquarl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 13:10
@_A3
de twee schermeen zijn voor het runnen van meerdere clients, dus het spel op een scherm en browser/teamspeak/jabber op de andere. niet dus het splitten van een spel over de twee schermen.
ik heb triple schermen overwogen maar eyefinity is niet het doel en mn bureau te klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Nadat ik op topic (deze en deze)nog het een en ander over de Hazro had gelezen ben ik er definitief niet voor gegaan. Er waren daar een redelijk aantal klachten over stof in het beeldscherm en bij een aantal werd dit na verloop van tijd ook nog erger. Ze zouden de productie naar het schijnt wel verbeterd hebben, maar het toch wat groter risico dat ik hem terug moest sturen naar Engeland wilde ik voor dit bedrag(ondanks dat het dus een goedkoop scherm is voor een IPS met die resolutie) niet nemen.

Uiteindelijk is mijn keuze nu gevallen op de IIyama Prolite E2472HD-B1. Gisteren laat bij Paradigit besteld voor €168 en net opgehaald.

Zover ik nu kan beoordelen ben ik blij ben dat ik de adviezen heb gevolgd en niet voor een 27" met deze resolutie ben gegaan.

Als laatste Kid Jansen nog bedankt voor alle adviezen die je me hebt gegeven. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366876

Kid Jansen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:29:
[...]

Dat is lastig om uit te zoeken, aangezien van TN beeldschermen vrijwel nooit bekend is welk paneel ze gebruiken en zelfs al is dat bekend dan nog is er vaak geen datasheet van dat paneel te vinden.

De pricewatch: Samsung Syncmaster FX2490HD lijkt wel op de BX2450, maar dan nog net even een tikkie strakker.

Als ik op Hardware.info kijk naar snelle schermen die ook op de andere vlakken op z'n minst redelijk presteren kom ik op de volgende schermen uit:

pricewatch: Acer S243HLAbmii
pricewatch: Acer S243HLbmii
pricewatch: Asus VW246U
pricewatch: LG Flatron E2340T-PN
pricewatch: LG Flatron W2442PA-BF
pricewatch: LG W2442PE-BF
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A550H
pricewatch: Samsung Syncmaster S24A350H

Van twee van die schermen staat ook een review op Prad, verder kon ik geen reviews vinden:
http://www.prad.de/en/mon...view-acer-s243hlbmii.html
http://www.prad.de/en/mon...09/review-lg-w2442pa.html

Die LG W2442PA is zo te zien wel een goed scherm, maar het zou denk ik ook geen kwaad kunnen om gewoon te wachten op die BX2450.
Bedankt voor al je hulp! Wat een mooie lijst met voorstellen :)

Ik heb er eens goed naar gekeken en ga voor de Samsung Syncmaster FX2490HD. Eigenlijk ligt dit scherm wat boven mijn budget maar ik moet er weer een paar jaar mee doen dus dan vind ik het wel waard. Het beste alternatief de BX2450 is niet zo goed leverbaar.

Misschien een niet al te intelligente vraag : Moet ik nu een hdmi kabel aanschaffen voor de beste kwaliteit? :+ Of voldoen de meegeleverde kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan de monitor inderdaad het best aansluiten via HDMI, eventueel via een DVI naar HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zoek zelf ook naar een nieuwe monitor. Oorspronkelijk wou ik een 27 inch maar die vind ik te duur. Dus ben ik aan het kijken naar een beeldscherm die goede beeld kwaliteit levert en redelijk lage input lag levert. Ik weet dat TN monitoren slechter kleuren enzo weer geven en zou graag daarom er eentje willen halen dat geen TN is. Ik heb echter zelf weinig ervaring met monitoren kiezen.
Ik ben zelf ook een beetje teleurgesteld in de gebrek van vooruitgang van resoluties. Je hebt ondertussen kleine laptopschermen met hoge resolutie maar 24inch is nog steeds allemaal 1920x1200 of lager.

In iedergeval zoek ik:
24inch
1920x1200
liefst geen TN maar geen vereiste.
lage input lag
hdmi ingang gezien mijn laptop alleen een hdmi uitgang heeft
prijs ben ik nog niet helemaal uit denk echter dat 500 ongeveer wel de grens zal zijn.

De niet TN schermen hebben allemaal een te hoge input lag vind ik. de LG W2452V heeft een input lag van 10. De Samsung Syncmaster T240HD heeft dezelfde hoeveelheid van input lag. Maar die schijnt weer een redelijk hoge reactie tijd te hebben in vergelijking met de LG. Op dit moment ziet de LG er uit als de betere koop. Tenzij ik verder nog dingen over de hoofd zie.
Nog verder gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366876

Kid Jansen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:24:
Je kan de monitor inderdaad het best aansluiten via HDMI, eventueel via een DVI naar HDMI kabel.
Ik heb de FX2490HD binnen, gebruik hem nu een klein kwartiertje. Wat een prachtig scherm! Nog niet getest met gamen of iets dergelijks maar wat een scherm! :D Nogmaals bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te tobben om een nieuwe monitor aan te schaffen voor mijn laptop,
maar nu mijn laptop vorige week stuk is gegaan en ik een redelijke laptop heb aangeschaft wil ik nu dan toch ook maar een mooie monitor ernaast hebben.

Mijn laptop beeldscherm is een 17,3"HD LED van ASUS, 1600*900 resolutie.

Ik neem aan dat mijn laptop ook wel voldoende snelheid heeft om een tweede beeldscherm (gemakkelijk) aan te sturen?
- intel core i7 2630qm (2,0ghz - 2,9ghz)
- 6 gb ddr3 1333mhz
- nvidia geforce gt 540m 1gb, cuda

Hier even de basis vragen + wat aanvullende:

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Adobe Photoshop, Illustrator + wat simpel internet gebruik
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
minimaal 21.5"
Welke resolutie had je in gedachte?
1920*1080 / 1920*1200
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Daar zit de bottleneck... Ik heb een budget van 150 euro, om dit even toe te lichten, mijn hobby is het grafisch vormgeven van websites en huisstijlen, ik ben dus niet op zoek naar een super professioneel scherm, of een apple cinema scherm, simpelweg ook omdat ik hier niet zo veel geld voor over heb. Alleen moet het ook niet zo zijn dat ik de pixels kan tellen.

Aanvullende vragen:

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Nvidia Geforce GT540M - 1GB CUDA
Welke aansluitingen zitten daar op?
VGA + HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
HDMI

Ontwerpen van web layouts en huisstijlen
Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie?
Hobby
Met welke programma's werk je? (alles wat onder foto-/videobewerking, DCC en CAD valt)
Adobe Photoshop / Illustrator
Werk je in een standaard kleurruimte? (bijvoorbeeld Adobe RGB of sRGB)
Ja
Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? (web, PDF, PowerPoint, etc.)
Beide
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
Ik zou dit erg fijn vinden wanneer dit zou kunnen, maar totaal geen vereiste omdat dit mijn portemonnee niet toestaat (denk ik).

Ik heb nu veel beeldschermen gezien, maar ik weet nu echt niet meer wat wel en wat niet goed is.
Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
- Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Office, films en games.
- Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
27"
- Welke resolutie had je in gedachte?
1920x1080 volstaat
- Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
€250-€275 max.

In principe zit ik nu nog te twijfelen tussen twee monitoren, de Samsung P2770FH en de Samsung S27A350H. Het grootste verschil tussen deze twee schermen is CCFL vs LED wat voor een lager stroomverbruik en betere kleuren zou moeten zorgen. Nu zijn mooiere kleuren altijd welkom, maar ik heb nog geen fatsoenlijke review van de S27A350H gevonden. Daarom vroeg ik mij af of iemand ervaring met dit model heeft en of het prijsverschil van ongeveer €40,- in jullie ogen gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ADDG schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 01:21:
Ik zit ook nog een beetje in een oriënterende fase dus ik kan het nog even aankijken. Ben daarnaast ook nog de LG E2370V-BF aan het overwegen maar ja nog lekker even rond kijken mijn oude syncmaster 931c is nog niet helemaal overleden, alleen wat cold boot probleempjes. Zal een monitor worden voor algemeen gebruik dus wat gamen, series, tekstverwerken etc.
Die LG E2x70 schermen hoor ik goede dingen over, maar er is nog vrijwel niks te vinden van betrouwbare reviewsites.

Overigens heb je alleen de eerste vraag van de basisvragen beantwoord. Uit de keuzes die je aandraagt kan ik wel afleiden dat je op zoek bent naar een 23" scherm met Full HD resolutie, maar dan weet ik nog steeds je budget niet.
Er is inderdaad opvallend weinig informatie te vinden op het internet over wanneer ze met de nieuwe modellen gaan komen dus zal het voor de U2312HM nog wel een paar maanden duren. Het is misschien ook wel toeval dat er nu verschillende shops geen voorraad hebben maar ja we zullen het zien.
Ik heb geen idee waarom steeds minder winkels hem hebben. Het duurt nog wel even voor hij EOL gaat en hij is volgens Dell nog gewoon leverbaar.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een domme actie van al die winkels. Het is één van de populairste beeldschermen als ik de inventaris en wenslijst aantallen in de Pricewatch moet geloven.
Faquarl schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:41:
Wat zoek ik?
twee identieke monitors voor een dual-screen setup.

Waar wil je de monitors voor gebruiken?
Games, fps, rts en rpg's. Ik maar me meer zorgen om input lag dan response tijd, 5ms is goed genoeg.

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
20-24 inch.

toch wel 1900/1200 of 1080, 1650 toch net te klein naar mijn smaak, 2500 resolutions is niet nodig maar niet iets waar ik een monitor op afkeur.

Wat mag het allemaal gaan kosten?
zon 200 euro per scherm vind ik redelijk, max 250.

Mijn videokaart:
EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 ASUS HD 6970 Series
aansluitingen: 4 x DP, 2 x DVI

ik heb een van de DVI's (met hdmi verloop) in gebruik voor mijn tv dus ik zoek monitors met DP aansluiting.
de andere dvi houd ik graag vrij voor andere apparatuur.

Andere eisen:
Het word een dual-screen setup, dus identiek is wel een vereiste. Een klein framework of iig de zijkant die niet al te breed is zodat ik ze mooi naast elkaar kan zetten. De basemount zelf liever ook niet al te groot, het moet nog wel normaal op mn bureau passen.

qua design gaat mn voorkeur uit naar mat, ben niet zo van de shiny. Ik heb nu een samsung syncmaster 226bw en het ontwerp bevalt me goed. Oh en ik heb een voorkeur voor gewone knoppen, niet touchscreen bediening.
Je maakt het met niet makkelijk. Die eis van een smalle bezel is echt extreem irritant. Dat komt vooral doordat de Pricewatch de beste vergelijkingssite is die ik ken en die is zelfs nog waardeloos als het om specificaties aankomt (staan echt achterlijk veel fouten in).

Omdat ik maar voor één formaat tegelijk kan zoeken in de Pricewatch op breedte van de bezel heb ik dat alleen voor 23" gedaan. Daar zitten denk ik de meeste interessante Full HD schermen bij.

pricewatch: Samsung Syncmaster T23A950 (12 mm)
pricewatch: LG Flatron W2346T-BF (16 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster T23A750 (17 mm)
pricewatch: LG D2342P (18 mm)
pricewatch: LG M2380DF-PZ (19 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A300B (19 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2331 (19 mm)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H (19 mm)
pricewatch: HP S2331A (WR743AA) (19 mm)

Je moet maar kijken of hier iets bij zit, anders kan je ik niet echt helpen zonder er zelf absurd veel tijd in te moeten steken, of je moet die eis laten vallen.

Als ik jou was zou ik dat geld gewoon gebruiken voor een 27" 2560x1440 scherm. Teamspeak draait ook wel op de achtergrond, dat scherm hoef je echt niet de hele tijd te zien. Van spel naar andere zooi werkt toch niet lekker, dan moet je het spel al in windowed mode gaan draaien.
_A3 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:29:
Nadat ik op topic (deze en deze)nog het een en ander over de Hazro had gelezen ben ik er definitief niet voor gegaan. Er waren daar een redelijk aantal klachten over stof in het beeldscherm en bij een aantal werd dit na verloop van tijd ook nog erger. Ze zouden de productie naar het schijnt wel verbeterd hebben, maar het toch wat groter risico dat ik hem terug moest sturen naar Engeland wilde ik voor dit bedrag(ondanks dat het dus een goedkoop scherm is voor een IPS met die resolutie) niet nemen.
Ze hebben dat inderdaad verbeterd en je kan eventueel ook de HZ27WC bestellen zonder glasplaat, zodat er ook geen stof tussen kan zitten. Zie daarvoor ook de startpost.
Uiteindelijk is mijn keuze nu gevallen op de IIyama Prolite E2472HD-B1. Gisteren laat bij Paradigit besteld voor €168 en net opgehaald.

Zover ik nu kan beoordelen ben ik blij ben dat ik de adviezen heb gevolgd en niet voor een 27" met deze resolutie ben gegaan.

Als laatste Kid Jansen nog bedankt voor alle adviezen die je me hebt gegeven. d:)b
Veel succes er mee en graag gedaan.
tomcatha schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:52:
Ik zoek zelf ook naar een nieuwe monitor. Oorspronkelijk wou ik een 27 inch maar die vind ik te duur. Dus ben ik aan het kijken naar een beeldscherm die goede beeld kwaliteit levert en redelijk lage input lag levert. Ik weet dat TN monitoren slechter kleuren enzo weer geven en zou graag daarom er eentje willen halen dat geen TN is. Ik heb echter zelf weinig ervaring met monitoren kiezen.
Ik ben zelf ook een beetje teleurgesteld in de gebrek van vooruitgang van resoluties. Je hebt ondertussen kleine laptopschermen met hoge resolutie maar 24inch is nog steeds allemaal 1920x1200 of lager.

In iedergeval zoek ik:
24inch
1920x1200
liefst geen TN maar geen vereiste.
lage input lag
hdmi ingang gezien mijn laptop alleen een hdmi uitgang heeft
prijs ben ik nog niet helemaal uit denk echter dat 500 ongeveer wel de grens zal zijn.

De niet TN schermen hebben allemaal een te hoge input lag vind ik. de LG W2452V heeft een input lag van 10. De Samsung Syncmaster T240HD heeft dezelfde hoeveelheid van input lag. Maar die schijnt weer een redelijk hoge reactie tijd te hebben in vergelijking met de LG. Op dit moment ziet de LG er uit als de betere koop. Tenzij ik verder nog dingen over de hoofd zie.
Nog verder gedachten?
Je vergeet het belangrijkste: wat ga je er op doen? Ik neem aan onder ander gamen, gezien de eis van een lage input lag, maar wat nog meer?

Als je geen TN wilt blijft er vrij weinig over:
pricewatch: HP ZR24w
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M (moet nog uitkomen)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410

Die eerste twee zal je dan trouwens met een HDMI naar DVI kabel aan moeten sluiten, want die hebben geen HDMI, maar dat is verder geen probleem.

Als het vooral om gamen gaat zou ik trouwens gewoon voor een Full HD TN scherm gaan. Er zijn namelijk veel betere en snellere gameschermen. Al die 1920x1200 schermen zijn oude zooi. Alleen de Dell U2412M en Samsung S24A850DW zijn nieuw, voor de rest is er al in geen eeuwen een 1920x1200 scherm uitgekomen.
Anoniem: 366876 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:37:
Ik heb de FX2490HD binnen, gebruik hem nu een klein kwartiertje. Wat een prachtig scherm! Nog niet getest met gamen of iets dergelijks maar wat een scherm! :D Nogmaals bedankt! _/-\o_
Veel plezier er mee en graag gedaan.
kevindelange schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:21:
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te tobben om een nieuwe monitor aan te schaffen voor mijn laptop,
maar nu mijn laptop vorige week stuk is gegaan en ik een redelijke laptop heb aangeschaft wil ik nu dan toch ook maar een mooie monitor ernaast hebben.

Mijn laptop beeldscherm is een 17,3"HD LED van ASUS, 1600*900 resolutie.

Ik neem aan dat mijn laptop ook wel voldoende snelheid heeft om een tweede beeldscherm (gemakkelijk) aan te sturen?
- intel core i7 2630qm (2,0ghz - 2,9ghz)
- 6 gb ddr3 1333mhz
- nvidia geforce gt 540m 1gb, cuda

Hier even de basis vragen + wat aanvullende:

Adobe Photoshop, Illustrator + wat simpel internet gebruik
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
minimaal 21.5"
1920*1080 / 1920*1200
Daar zit de bottleneck... Ik heb een budget van 150 euro, om dit even toe te lichten, mijn hobby is het grafisch vormgeven van websites en huisstijlen, ik ben dus niet op zoek naar een super professioneel scherm, of een apple cinema scherm, simpelweg ook omdat ik hier niet zo veel geld voor over heb. Alleen moet het ook niet zo zijn dat ik de pixels kan tellen.

Aanvullende vragen:

Nvidia Geforce GT540M - 1GB CUDA
VGA + HDMI
HDMI

Ontwerpen van web layouts en huisstijlen
Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Hobby
Met welke programma's werk je? (alles wat onder foto-/videobewerking, DCC en CAD valt)
Adobe Photoshop / Illustrator
Ja
Beide
Ik zou dit erg fijn vinden wanneer dit zou kunnen, maar totaal geen vereiste omdat dit mijn portemonnee niet toestaat (denk ik).
Is het geen optie om je budget nog wat op te rekken? Ik denk namelijk dat de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H wel een interessant scherm is voor je, maar die kost €184. Dan heb je een IPS paneel, pivot, hoogte verstelbaar, etc. En het is ook gewoon een goed scherm

Een professioneel scherm gaat natuurlijk absoluut niet lukken voor dat geld, die beginnen bij zo'n €900. Maar misschien dat jij een andere definitie hebt van professioneel. Ik denk dan op z'n minst aan NEC MultiSync en Eizo FlexScan, maar eigenlijk zelfs in de richting van NEC SpectraView Reference en Eizo ColorEdge.
rgras schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:16:
Office, films en games.
- Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
27"
1920x1080 volstaat
€250-€275 max.

In principe zit ik nu nog te twijfelen tussen twee monitoren, de Samsung P2770FH en de Samsung S27A350H. Het grootste verschil tussen deze twee schermen is CCFL vs LED wat voor een lager stroomverbruik en betere kleuren zou moeten zorgen. Nu zijn mooiere kleuren altijd welkom, maar ik heb nog geen fatsoenlijke review van de S27A350H gevonden. Daarom vroeg ik mij af of iemand ervaring met dit model heeft en of het prijsverschil van ongeveer €40,- in jullie ogen gerechtvaardigd is.
Hoe komen jullie er toch altijd bij dat LED betere kleuren zou geven? Dat is echt onzin namelijk. Je mag over het algemeen al blij zijn als de kleuren met LED vergelijkbaar zijn met CCFL.

De P22770FH is in ieder geval een heel goed scherm. Op Hardware.info krijgt hij ook een gold award en komt hij erg goed uit de tests. Dat is dus sowieso een veilige keuze.

Hoe goed de S27A350H is weet ik ook niet. Zoals je al zegt is daar nog geen fatsoenlijke review van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:45:

[...]

Hoe komen jullie er toch altijd bij dat LED betere kleuren zou geven? Dat is echt onzin namelijk. Je mag over het algemeen al blij zijn als de kleuren met LED vergelijkbaar zijn met CCFL.

De P22770FH is in ieder geval een heel goed scherm. Op Hardware.info krijgt hij ook een gold award en komt hij erg goed uit de tests. Dat is dus sowieso een veilige keuze.

Hoe goed de S27A350H is weet ik ook niet. Zoals je al zegt is daar nog geen fatsoenlijke review van te vinden.
My bad, ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Ik loop morgen wel even de Mediamarkt binnen, even zien hoe beide modellen presteren (uiteraard mits ze aanwezig zijn).

[ Voor 64% gewijzigd door rgras op 24-07-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou er niet van uit gaan, groter dan 24" zie je maar weinig bij de gewone winkels. De Apple 27" LED Cinema Display zie je nog wel eens, maar dat is volgens mij de enige 27" monitor die ik bij de MediaMarkt gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56
Kid Jansen schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:45:
[...]

Die LG E2x70 schermen hoor ik goede dingen over, maar er is nog vrijwel niks te vinden van betrouwbare reviewsites.

Overigens heb je alleen de eerste vraag van de basisvragen beantwoord. Uit de keuzes die je aandraagt kan ik wel afleiden dat je op zoek bent naar een 23" scherm met Full HD resolutie, maar dan weet ik nog steeds je budget niet.
Mijn verontschuldiging voor een niet complete invulling van de basisvragen, het was ook meer een toevoeging om niet compleet off-topic te gaan met mijn antwoord op user ook al bezet maar misschien is toch ook wel handig om hem even helemaal in te vullen, voor wat input en misschien wat extra inspiratie:

Algemeen gebruik wat gamen, series/films, browsen en office werk. Wat betreft de games zal het vooral voor world of warcraft gebruikt worden en af en toe een shooter zoals bad company 2.

Een afmeting van 21,5" tot en met 23" lijkt mij wel een mooie afmeting als je van 19" 4:3 komt.

1920x1080 voor games en series/films is Full HD het mooist.

Rond de 200 euro, het mag iets meer zijn want bijvoorbeeld de LG E2370V-BF kost rond de 220 euro.

Radeon HD4890

2x DVI

DVI

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee dat staat op dit moment niet op de planning.

Overige informatie:

In eerste instantie dacht ik aan om een TN scherm te nemen maar omdat er ondertussen een aantal zeer betaalbare e-IPS schermen zijn, begon het bij mij toch wel te kriebelen om toch de overstap te maken. Zeker nu dat gamen er op zeer goed te doen is. Het prijs verschil tussen een kwaliteits TN scherm en een e-IPS scherm is redelijk verwaarloosbaar en ik verwacht dat je het verschil toch wel ziet. Ook ben ik iemand die over het algemeen wel een paar jaar met zijn hardware doet dus dan wil je ook wel wat goeds in huis halen.

De interessante monitors die ik tot nu toe gevonden heb:

Dell U2311H
LG E2370V-BF
Asus ML239H

Als ik een beetje op het internet kijk dan heeft elk van deze schermen wel zijn voor en nadelen. De Asus schijnt een iets hogere input lag te hebben dan bijvoorbeeld de Dell. Over de Dell lees ik dingen dat niet elk paneel dat geleverd wordt even goed is en dat sommige schermen mogelijk een irritante brom hebben. De LG schijnt last te kunnen hebben van backlight bleeding en voor de rest inderdaad weinig reviews te vinden over dit scherm.

Alvast bij voorbaat dank voor het doorkijken van deze post en voor als je eventueel nog informatie of advies voor me mocht hebben. Het blijft toch lastig om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397317

Ik ben nog opzoek naar een nieuwe hd monitor en kwam deze aanbieding tegen:

http://nl-nl.forum.ibood....onitor_met_dvi-d_en_hdmi/

Is dit een redelijk goede monitor voor mijn eisen?

•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)

•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
voor office en gamen ( geen hardcore gamer ) verder geen specifice eisen

◦Monitor als TV gebruiken
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:19:
Ik zou er niet van uit gaan, groter dan 24" zie je maar weinig bij de gewone winkels. De Apple 27" LED Cinema Display zie je nog wel eens, maar dat is volgens mij de enige 27" monitor die ik bij de MediaMarkt gezien heb.
Je had gelijk, de Mediamarkt had maar 2 27" schermen. Ik ben meteen maar even naar de Saturn gereden en die had er wel meer staan, maar dan betaalde ik €400,- i.p.v. €250,- voor de P2770FH.

Nu heb ik de P2770FH voor €249,- online besteld bij de Mediamarkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Anoniem: 397317 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:59:
Ik ben nog opzoek naar een nieuwe hd monitor en kwam deze aanbieding tegen:

http://nl-nl.forum.ibood....onitor_met_dvi-d_en_hdmi/

Is dit een redelijk goede monitor voor mijn eisen?

•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)

voor office en gamen ( geen hardcore gamer ) verder geen specifice eisen

◦Monitor als TV gebruiken
Nee
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, heb verder dezelfde eisen en een 6950.
Of zou dit dan toch een beter koop zijn? pricewatch: BenQ G2420HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Die LG E2381VR kende ik niet eens en ik kan van beide schermen geen reviews vinden.
ADDG schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:44:
Algemeen gebruik wat gamen, series/films, browsen en office werk. Wat betreft de games zal het vooral voor world of warcraft gebruikt worden en af en toe een shooter zoals bad company 2.

Een afmeting van 21,5" tot en met 23" lijkt mij wel een mooie afmeting als je van 19" 4:3 komt.

1920x1080 voor games en series/films is Full HD het mooist.

Rond de 200 euro, het mag iets meer zijn want bijvoorbeeld de LG E2370V-BF kost rond de 220 euro.

Radeon HD4890

2x DVI

DVI

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee dat staat op dit moment niet op de planning.

Overige informatie:

In eerste instantie dacht ik aan om een TN scherm te nemen maar omdat er ondertussen een aantal zeer betaalbare e-IPS schermen zijn, begon het bij mij toch wel te kriebelen om toch de overstap te maken. Zeker nu dat gamen er op zeer goed te doen is. Het prijs verschil tussen een kwaliteits TN scherm en een e-IPS scherm is redelijk verwaarloosbaar en ik verwacht dat je het verschil toch wel ziet. Ook ben ik iemand die over het algemeen wel een paar jaar met zijn hardware doet dus dan wil je ook wel wat goeds in huis halen.

De interessante monitors die ik tot nu toe gevonden heb:

Dell U2311H
LG E2370V-BF
Asus ML239H

Als ik een beetje op het internet kijk dan heeft elk van deze schermen wel zijn voor en nadelen. De Asus schijnt een iets hogere input lag te hebben dan bijvoorbeeld de Dell. Over de Dell lees ik dingen dat niet elk paneel dat geleverd wordt even goed is en dat sommige schermen mogelijk een irritante brom hebben. De LG schijnt last te kunnen hebben van backlight bleeding en voor de rest inderdaad weinig reviews te vinden over dit scherm.
Ik neig toch meer naar de Dell dan naar die ASUS. Bij Hardware.info en TFT Central doet hij het niet slecht, maar Prad is er toch een stuk minder positief over.

De U2311H komt er bij alle drie beter uit. De LG kan ik te weinig over vinden om er iets zinnigs over te zeggen. Het is misschien wel een heel goed scherm, maar het is wel een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
CS5, af en toe een game spelen. en office\i-net. en af en toe een filmpie serie ( Anime)
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24"
•Welke resolutie had je in gedachte?
1920x1080 of 1920x1200
•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
~€200 a €250
En wil het liefst en nieuw scherm ano 2011 of niet ouder dan 1 jaar. vanwege de verbeterde technologie.

Nou heb ik in je lijst deze twee schermen gezien die intresant zijn, maar edge-lite hebben. Is dit een nadeel voor mijn dagelijks gebruik?
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1

en

pricewatch: Samsung Syncmaster BX2450

de samsung heeft geen dvi en is 250cd/m2
De Iyama heeft 300dm/m2 en heeft wel dvi

En deze zag ik zelf staan.
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443DW

hogere resolutie en dvi+hdmi. Alleen is dit een TN.

ben al een paar dagen aan het kijken, maar kom er niet uit.

thanks,

Ray

[ Voor 5% gewijzigd door Unknown Alien op 26-07-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-07 10:17
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, als vervanging voor mijn huidige. Momenteel beschik ik over een 23.6" monitor, waar ik veel series/films op kijk, en regelmatig een game op speel. Denk dan vooral aan First Person Shooters zoals Battlefield. Aangezien ik inmiddels (Full HD) 23.6" wat klein begin te vinden, wil ik dus een grotere monitor. Ik dacht aan 27". Ik ben van plan om in de toekomst toch heel wat office applicaties zoals Word te gebruiken, en surf ook vaak op het internet, dus een hoge resolutie leek me wel handig.
Met deze eisen kwam ik uit op de Hazro HZ27WC. Hetgeen me aanspreekt is natuurlijk de hoge resolutie, de grootte, en de prijs uiteraard. Ook is het een glossy screen, wat mij beter lijkt dan mat, wat ik momenteel heb. Ik vind namelijk nogal dat het een lelijk effect geeft, dat mat. Het ziet er precies zowat 'vuil' uit (op mijn huidige Medion monitor).
Wat echter een mogelijk probleem is, is dat er een glasplaat bij zit als je via de site van Hazro besteld. Aangezien ik in de woonkamer zit, waar een heel groot raam achter (of voor, het raam zit dus niet aan de kant van het beeldscherm, maar erachter. Dus als ik naar mijn scherm kijk zie ik het raam) mijn scherm staat, is er dus wel wat lichtinval. Gelukkig verkopen ze op overclockers.co.uk ook een versie zonder die glasplaat, echter zeggen ze daar enkel te verkopen aan klanten uit het Verenigd Koninkrijk. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Is het toch mogelijk om het scherm daar te bestellen als Belg?
En dan nog de alternatieven. Ik kwam uit op de Dell Ultrasharp U2711. Wat me uiteraard hier bij aan spreekt, is de beschikbaarheid in NL/BE. Verder vind ik dat hij nogal dik is, en hij is mat. Ook niet te vergeten is dat hij bijna 100 euro duurder is dan de Hazro, wat toch een aardig bedrag is. Wat wel een voordeel is van de Dell is dat hij wat meer features heeft, zoals USB poorten, SD kaart reader, meer aansluitingsmogelijkheden, meer calibratieopties, ... echter heb ik de meeste van deze zaken toch niet echt nodig.
Wat ik me dus eigenlijk afvraagt, kijkend naar de beeldkwaliteit, welke van de twee is beter? Als de beeldkwaliteit van de Dell beter is, of als ik de Hazro toch niet kan krijgen via Overclockers.co.uk, is het een goed alternatief, of is hij zelfs beter?
En budget, ze passen beide in mijn budget, echter was ik graag onder de 500 euro gebleven, wat het geval is bij de Hazro.

[ Voor 3% gewijzigd door Jo... op 26-07-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:20
Dagelijks gebruik (internetten, tekstbewerking e.d.), films (vooral anime), foto(- en video)bewerking, een enkele game

24 inch

1920x1080px

Rond de €200, als het goedkoper kan natuurlijk altijd fijn, maar de kwaliteit vind ik belangrijker

Overige
Aansluiting: DVI/HDMI, maar het liefst beide

Ik wil graag een goede kleurenweergave, contrast en helderheid. Ook geef ik de voorkeur aan LED schermen. Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 08:28
Hoofdzakelijk gamen, daarnaast casual internet gebruik/ films. Ik wil dus graag een optimaal scherm voor gamen :)

22 inch (misschien 23, maar 24 vind ik te groot)

1920x1080px

Max 150 euro

Videokaart
Ati HD6870 1gb

Overig
Responstijd max 5ms ofc (misschien wil ik wel gewoon 2ms, maar voor die beslissing heb ik er te weining verstand van)
Inputlag (ook hier te weinig verstand van, maar zo optimaal voor multiplayer FPS/Dota)

Ik heb zelf een beetje gezocht en deze vond ik er wel goed uitzien:

pricewatch: Iiyama ProLite E2210HDS-B1
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370
en misschien?:
pricewatch: LG Flatron E2360V-PN

Advies wordt gewaardeerd! Alvast bedankt.

Edit: Na wat verder zoeken heb ik ook deze monitor gevonden: pricewatch: Samsung Syncmaster BX2250 Die ziet er wel erg goed uit. Is dit niet gewoon de beste van de 5 die ik heb gepost? :)

[ Voor 9% gewijzigd door microoo op 27-07-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:29
Ik heb de Dell U2410 gekocht en staat nu voor mijn neus.
Daarstraks wat WoW gespeeld en ik vind dat de kleuren nogal te hard neigen naar licht (fluo) groen.

Nu heb ik altijd maar een Dell XPS laptop gehad die waarschijnlijk beroerde kleuren had, maar toch.

Is er een manier om dit scherm een beetje af te stellen of kan je daar tips voor geven?
Heb hier het beta v3 icm profile van Chris M van het Dell forum, weet niet of dat helpt in games?
(Ik ga geen calibration hardware kopen btw =))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt niet echt hard je best gedaan om dit zelf op te lossen, of wel? Het spreekt voor zich dat je dit probleem hebt, Windows denkt namelijk dat jouw monitor de rode driehoek als kleurbereik heeft, terwijl het eigenlijk de witte driehoek is. Rode, maar vooral groene kleuren zullen dus oververzadigd worden weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/214qEEfgx7Gf4jdisHIe8vTP/full.png

Er zijn twee opties om dit probleem op te lossen:

[list=1]• Gebruik het standaard Windows profiel en zet de monitor op sRGB (onderste knop OSD bediening > Preset Modes > sRGB)
• Download dit ICC profiel van TFT Central en laat de monitor op de Preset Mode "Standard" staan

Ik vraag me eerlijk gezegd af of je wide color gamut nodig hebt, dus ik denk dat de eerste optie voor jou het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:29
Heb gisteren een aantal uren gezocht ;)
Op die site heb ik ook al zitten lezen en die had ik inderdaad gedownload.
Had het ondertussen op sRGB staan, wat veel beter is dan de andere presets.
Nu blijkt wel dat ik het originele profiel niet meer kan verwijderen (windows klaagt dat het de verbinding niet kan verbreken, hoewel het beta profiel actief is).
Maar heb ondertussen dat profiel genomen en op standard gezet.
Ziet er goed uit nu, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56
Kid Jansen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:31:

[...]

Ik neig toch meer naar de Dell dan naar die ASUS. Bij Hardware.info en TFT Central doet hij het niet slecht, maar Prad is er toch een stuk minder positief over.

De U2311H komt er bij alle drie beter uit. De LG kan ik te weinig over vinden om er iets zinnigs over te zeggen. Het is misschien wel een heel goed scherm, maar het is wel een gokje.
Bedankt voor je antwoord. Het is de U2311H geworden, ik ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door ADDG op 27-07-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
Hoi

Ik heb na lang zoeken de keuze beperkt tussen eigenlijk nog maar 2 schermen van Samsung. Ik heb niet in het bijzonder een voorkeur voor Samsung, maar om het mezelf makkelijk te maken had ik het eigenlijk alleen tot dit merk beperkt. Indien jullie iets anders adviseren dan onderstaand, dan hoor ik dat graag.
Nav dit topic nog wel naar andere gekeken, maar toch uitgekomen op onderstaand.
Beide verschillen nogal in prijs, terwijl op papier de goedkoopste wellicht beter lijkt, of zie ik dat verkeerd?
Over een maand volgt ook een nieuwe pc, maar ik wil iig alvast voorzien zijn van een scherm.

te weten:
1 )Samsung Syncmaster FX2490HD
http://tweakers.net/price...-syncmaster-fx2490hd.html

2 ) Samsung Syncmaster PX2370
http://tweakers.net/price...ng-syncmaster-px2370.html

Films en series kijken, games spelen (pc en xbox360) en waarschijnlijk nog voor tv kijken via digitale ontvanger.

•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23 of 24 inch

•Welke resolutie had je in gedachte? 1920x1080 (Full HD 1080p)

•Wat mag het allemaal gaan kosten?
max 250 euro

Alvast bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 16:04
als je het budget hebt en niet perse een 120Hz monitor wil voor first person shooters, waarom zou je dan een TN scherm kopen als je een (e-)IPS scherm kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
catfish schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:05:
als je het budget hebt en niet perse een 120Hz monitor wil voor first person shooters, waarom zou je dan een TN scherm kopen als je een (e-)IPS scherm kan kopen?
budget is max 250 euro.
Ik ben niet zo thuis in de monitors die er nu zijn, daarom zegt mij (e-)IPS niks. (zal er morgen eens op googlen). Ik heb wel gelezen dat de TN schermen het minste zouden zijn, toch?
Wat voor een monitor zou je dan voorstellen, rekening houdende met mijn budget?
Ik ga er ook van uit dat voor fps games 120hz niet echt noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
Unknown Alien schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:52:
CS5, af en toe een game spelen. en office\i-net. en af en toe een filmpie serie ( Anime)
24"
1920x1080 of 1920x1200
~€200 a €250
En wil het liefst en nieuw scherm ano 2011 of niet ouder dan 1 jaar. vanwege de verbeterde technologie.

Nou heb ik in je lijst deze twee schermen gezien die intresant zijn, maar edge-lite hebben. Is dit een nadeel voor mijn dagelijks gebruik?
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1

en

pricewatch: Samsung Syncmaster BX2450

de samsung heeft geen dvi en is 250cd/m2
De Iyama heeft 300dm/m2 en heeft wel dvi

En deze zag ik zelf staan.
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443DW

hogere resolutie en dvi+hdmi. Alleen is dit een TN.

ben al een paar dagen aan het kijken, maar kom er niet uit.

thanks,

Ray
Ik heb gisteren de iiyama gekocht 2473HDS. Stond te koop bij Mycom voor €178. En mycom staat bij mij bekend om top service en het scherm is prima voor dat geld. Beeld is een stuk beter dan mijn 5 a 6 jaar oude 18" Dell scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15
Geweldige topic dit! Hopelijk kan iemand mij hier helpen aangezien mijn bestaande 19" iiyama CRT monitor langzaam begint te slijten en deze denk ik nog hooguit 1-2 jaar meegaat wil ik deze dit jaar nog gaan vervangen. Ik zit al een half jaar te zoeken en te lezen en te tobben voor wat voor beeldscherm ik moet gaan. Ik ben er in elk geval al uit dat ik voor een IPS paneel moet gaan, aangezien ik juiste kleurweergave erg belangrijk vind. Maar ik wil ook af en toe kunnen gamen, dus het is lastig. De echte goede schermen van NEC en Eizo zijn naar mijn weten niet zo geschikt voor gamen (qua inputlag e.d.). Maar ik heb de vragen beantwoord en hier zijn ze:

Algemene vragen:
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Primair voor fotobewerking en secundair voor games (FPS/Racing).
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) 24”
Welke resolutie had je in gedachte? 1920 x 1200
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Tot 700 euro.

Aanvullende vragen:
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? Sapphire ATI Radeon HD6950
Welke aansluitingen zitten daar op? HDMI, DVI, DisplayPort
Hoe wil je de monitor aansluiten? DisplayPort (bij voorkeur) of DVI.
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? Nee.

Gamen
Stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm? Ik wil af en toe kunnen gamen, first person shooters en race spellen.
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms? Als het maar goed genoeg is
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz? Als het maar goed genoeg is
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)? Lage lag

Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie? Ben een hobby fotograaf die altijd in RAW schiet en daarna bewerkt alvorens te exporteren naar TIFF/JPEG. Dus goed uniforme kleurweergave is belangrijk.
Met welke programma's werk je? (alles wat onder foto-/videobewerking, DCC en CAD valt) Adobe Lightroom 3 en Adobe Photoshop CS5.
Werk je in een standaard kleurruimte? (bijvoorbeeld Adobe RGB of sRGB) Ik werk altijd in AdobeRGB kleurruimte, omdat mijn foto's ook in die kleurruimte worden geschoten. Wellicht dat een Wide Gamut monitor een optie is?
Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? (bijvoorbeeld X-Rite i1Display 2) Ja, Spyder 3 Elite. Overweeg naar X-Rite i1 Display Pro over te stappen omdat ik heb gelezen dat die een stuk nauwkeuriger is.
Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? (web, PDF, PowerPoint, etc.) Meestal digitaal (web), maar soms ook drukwerk.
Stel je nog specifieke eisen aan kleurafwijking en uniformiteit? (bijvoorbeeld DeltaE < 2) Als de kleurafwijking na calibratie lager dan DeltaE 2 te krijgen is vind ik het prima. Af fabriek vind ik dat minder belangrijk. Verder moet het paneel redelijk uniform zijn zodat op bijna elk gebied van het scherm 1 bepaalde kleur hetzelfde is (of zo goed mogelijk).
Stel je specifieke eisen aan de helderheid? (bijvoorbeeld DeltaE < 2 bij 120 cd/m²) Nee
Moet de monitor aan bepaalde kleurgerelateerde standaarden voldoen? (Fogra, Ugra) Nee

Dus een antwoord hierop en enkele suggesties zouden zeer welkom zijn. Ik had opzich al de Dell U2410 op het oog, maar ik lees ook dat die een minder uniform paneel heeft. Zijn er betere alternatieven? Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!

- Sakete

[ Voor 11% gewijzigd door Sakete op 28-07-2011 18:16 . Reden: layout en leesbaarheid en iets ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theChrister
  • Laatst online: 06-07-2020
Heeft iemand al eens de Asus VG236HE getest?
Ik ben wel geïnteresseerd in een full HD 3D scherm :D
Ik wil wel eerst weten wat de kwaliteit is en of je er een bril standaard bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Laatst online: 14-07 16:04
marc08 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:16:
[...]

budget is max 250 euro.
Ik ben niet zo thuis in de monitors die er nu zijn, daarom zegt mij (e-)IPS niks. (zal er morgen eens op googlen). Ik heb wel gelezen dat de TN schermen het minste zouden zijn, toch?
ik ben geen voorstander van IPS, maar eerder tegen TN
persoonlijk vind ik de kijkhoek/verkleuringen heel storend, maar daar beslis je zelf over
toen ik op het werk een IPS scherm kreeg, was ik mijn TN scherm thuis na een maand kotsbeu...
vroeger was IPS vrij onbetaalbaar (naar mijn mening), maar de e-IPS schermen (die zijn qua kleurechtheid iets minder goed) zitten tegenwoordig op bijna hetzelfde prijsniveau als de betere TN-schermen
op aanraden van velen heb ik een Dell U2311H gekocht (past ruim binnen je budget) en tot nu toe geen klachten :)
misschien kan je nog even wachten aangezien de U2312 binnenkort uitkomt
veel info is te vinden in het Ultrasharp topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

theChrister schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:25:
Heeft iemand al eens de Asus VG236HE getest?
Ik ben wel geïnteresseerd in een full HD 3D scherm :D
Ik wil wel eerst weten wat de kwaliteit is en of je er een bril standaard bij krijgt?
Heb je al eens gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theChrister
  • Laatst online: 06-07-2020
Bedankt voor de review, ik ga em nu zeker kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
catfish schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:26:
[...]

ik ben geen voorstander van IPS, maar eerder tegen TN
persoonlijk vind ik de kijkhoek/verkleuringen heel storend, maar daar beslis je zelf over
toen ik op het werk een IPS scherm kreeg, was ik mijn TN scherm thuis na een maand kotsbeu...
vroeger was IPS vrij onbetaalbaar (naar mijn mening), maar de e-IPS schermen (die zijn qua kleurechtheid iets minder goed) zitten tegenwoordig op bijna hetzelfde prijsniveau als de betere TN-schermen
op aanraden van velen heb ik een Dell U2311H gekocht (past ruim binnen je budget) en tot nu toe geen klachten :)
misschien kan je nog even wachten aangezien de U2312 binnenkort uitkomt
veel info is te vinden in het Ultrasharp topic
ik dacht dat ik er uit was, maar nu heb je mij aan het twijfelen gebracht. Van wat ik er van gelezen heb, kan ik dus beter een kiezen met een IPS paneel, althans beter niet voor een TN paneel gaan.
Maar als ik heb goed begrijp, heeft het betere paneel eigenlijk alleen invloed op de manier hoe je naar het scherm kijkt of hoe je zit? Ik zelf zit er namelijk recht voor, aan mijn bureau op zo'n 70cm afstand van het scherm. Ik vraag mij dan af of het kleuren verschil zo duidelijk merkbaar zal zijn, tijdens het gamen en film kijken?

De Dell die jij adviseerd heeft wel mindere specificaties op papier vergeleken met de Samsung die ik noemde. Vanwege het betere paneel in de dell is die dan toch vele malen beter? Jammer is dat de dell schermen vrij saai ogen naar mijn smaak.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/257381;260645

lastige keuzes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marc08 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:04:
De Dell die jij adviseerd heeft wel mindere specificaties op papier vergeleken met de Samsung die ik noemde. Vanwege het betere paneel in de dell is die dan toch vele malen beter? Jammer is dat de dell schermen vrij saai ogen naar mijn smaak.

lastige keuzes :D
Specs? Schermen? :?

De brakheid van TN schermen kun je het beste bewonderen op http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Laatst online: 29-03 02:52
Basisvragen
Gaming, denk aan GTA IV, Battlefield Bad-Company 2 en in de toekomst misschien Battlefield 3 :) Overigens is het misschien ook wel handig om te weten dat ik er drie naast elkaar wil zetten en misschien ook wil gamen in "Tripple Screen"

22 inch (21 tot 23 inch)
1920 * 1080
Rond de 300 euro dus 100 euro per monitor!

Aanvullende vragen
Een AMD HD6850 (van XFX) waarvan ik er nog eentje bij ga kopen!
1x HDMI 1x Displayport en 2x DVI-I (per videokaart)
Hoe wil je de monitor aansluiten?
Bij voorkeur (met een verloopje van VGA naar DVI) op de DVI-I aansluiting. Maargoed, hoe maakt mij niet eens zo veel uit als het maar werkt... 8)7
Momenteel zit er een LG schermpje aangesloten (LG E2240S) met een VGA -> DVI verloopje op de DVI-I aansluiting. Het scherm dat ik geadviseert wil krijgen wil ik drie maal aanschaffen voor het gamen (alleen games die snel lopen en tripple screen ondersteunen)

Gamen en een beetje Photoshop (Photoshop moet je niet veel bij voorstellen en hoef je ook niet echt rekening mee te houden) Daarnaast gewoon office dingen en ik houd wel van overzicht over mijn PC vandaar lekker veel schermen... :P

Verder staan er nog een hele hoop vragen waarop je niet hoeft te letten! Het belangrijkste is dat ik er mee kan gamen en dat ze het liefst ook niet zulke brede zijkanten hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unknown Alien schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:52:
24"
1920x1080 of 1920x1200
~€200 a €250
Alle schermen die je noemde hebben een TN paneel. Ik weet niet waar bij jou de nadruk op ligt qua gebruiksdoelen.

Voor CS5 en films/series kijken is IPS interessanter. Voor Office en internet maakt het eigenlijk niet uit, voor games is TN meestal interessanter, maar dat hangt er vooral van af of je gevoelig bent voor ghosting en inputlag.

Een resolutie van 1920x1200 wordt overigens lastig als je een nieuw scherm wil. Alleen de Dell UltraSharp U2412M en Samsung S24A850DW zijn nieuw en hebben die resolutie (beide moeten overigens nog uitkomen in Nederland), maar die vallen allebei buiten je budget.

Het interessantste IPS scherm binnen jouw budget is de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H.

Ga je voor TN, dan zijn die pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 en pricewatch: Samsung Syncmaster BX2450 allebei wel een goede keuze. Edge-lit is overigens het enige wat je met jouw budget kan krijgen buiten CCFL om, Full LED backlighting gaat voor dat geld niet lukken. Die helderheid moet je ook niet op letten, is allebei toch veel te hoog, het werkt veel fijner op 120 cd/m², dus ik zou haast zeggen dat lager juist beter is.
Jo... schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:55:
Gelukkig verkopen ze op overclockers.co.uk ook een versie zonder die glasplaat, echter zeggen ze daar enkel te verkopen aan klanten uit het Verenigd Koninkrijk. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Volgens deze post zou het gewoon moeten kunnen.
En dan nog het alternatief, de Dell Ultrasharp U2711. Wat me uiteraard hier bij aan spreekt, is de beschikbaarheid in NL/BE. Verder vind ik dat hij nogal dik is, en hij is mat. Ook niet te vergeten is dat hij bijna 100 euro duurder is dan de Hazro, wat toch een aardig bedrag is. Wat wel een voordeel is van de Dell is dat hij wat meer features heeft, zoals USB poorten, SD kaart reader, meer aansluitingsmogelijkheden, meer calibratieopties, ... echter heb ik de meeste van deze zaken toch niet echt nodig.
Wat ik me dus eigenlijk afvraagt, kijkend naar de beeldkwaliteit, welke van de twee is beter? Als de beeldkwaliteit van de Dell beter is, of als ik de Hazro toch niet kan krijgen via Overclockers.co.uk, is het een goed alternatief, of is hij zelfs beter?
En budget, ze passen beide in mijn budget, echter was ik graag onder de 500 euro gebleven, wat het geval is bij de Hazro.
Beeldkwaliteit is vooral afhankelijk van voorkeur. De Hazro gebruik een glossy paneel met edge-lit white LED backlighting en de Dell gebruikt een mat paneel met WCG CCFL backlighting. Door die backlighting heeft de Hazro een standaard kleurbereik, bij de Dell is het kleurbereik veel groter. Maar de meeste mensen hebben dat helemaal niet nodig.

Ik denk dat de Hazro voor jou een betere optie is.
Ovindel schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:16:
Dagelijks gebruik (internetten, tekstbewerking e.d.), films (vooral anime), foto(- en video)bewerking, een enkele game

24 inch

1920x1080px

Rond de €200, als het goedkoper kan natuurlijk altijd fijn, maar de kwaliteit vind ik belangrijker

Overige
Aansluiting: DVI/HDMI, maar het liefst beide

Ik wil graag een goede kleurenweergave, contrast en helderheid. Ook geef ik de voorkeur aan LED schermen. Alvast bedankt voor de hulp.
Ik weet niet hoe serieus dat foto- en videobewerken is, maar ik denk dat je wel zou profiteren van een IPS scherm in plaats van een TN scherm. De pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H is dan de interessantste oplossing. Vooral als je die nu bij Amazon.de bestelt heb je een prima scherm voor een zeer scherpe prijs.

Goede alternatieven zijn er niet echt, dan zit je meteen alweer vast aan TN.
microoo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:48:
Hoofdzakelijk gamen, daarnaast casual internet gebruik/ films. Ik wil dus graag een optimaal scherm voor gamen :)

22 inch (misschien 23, maar 24 vind ik te groot)

1920x1080px

Max 150 euro

Videokaart
Ati HD6870 1gb

Overig
Responstijd max 5ms ofc (misschien wil ik wel gewoon 2ms, maar voor die beslissing heb ik er te weining verstand van)
Inputlag (ook hier te weinig verstand van, maar zo optimaal voor multiplayer FPS/Dota)

Ik heb zelf een beetje gezocht en deze vond ik er wel goed uitzien:

pricewatch: Iiyama ProLite E2210HDS-B1
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370
en misschien?:
pricewatch: LG Flatron E2360V-PN

Advies wordt gewaardeerd! Alvast bedankt.

Edit: Na wat verder zoeken heb ik ook deze monitor gevonden: pricewatch: Samsung Syncmaster BX2250 Die ziet er wel erg goed uit. Is dit niet gewoon de beste van de 5 die ik heb gepost? :)
Die eerste twee is vrij weinig over te vinden. Die P2370 is een redelijk goed scherm, maar niet heel erg snel, wat met games juist wel belangrijk is. Die LG ziet er goed uit, op de kijkhoeken en uniformiteit na.

Die BX2250 presteert alleen echt goed met snelheid en energieverbruik, op de overige vlakken presteert hij matig tot redelijk.

Misschien is de pricewatch: Samsung Syncmaster XL2370 wel wat? Het is wel iets boven je budget.

HWI test
FlatpanelsHD review
Prad review

Als je wel onder de €150 wil blijven is de pricewatch: LG E2350V misschien nog wel wat. Die doet het ook niet slecht in de test van HWI.
marc08 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:32:
Hoi

Ik heb na lang zoeken de keuze beperkt tussen eigenlijk nog maar 2 schermen van Samsung. Ik heb niet in het bijzonder een voorkeur voor Samsung, maar om het mezelf makkelijk te maken had ik het eigenlijk alleen tot dit merk beperkt. Indien jullie iets anders adviseren dan onderstaand, dan hoor ik dat graag.
Nav dit topic nog wel naar andere gekeken, maar toch uitgekomen op onderstaand.
Beide verschillen nogal in prijs, terwijl op papier de goedkoopste wellicht beter lijkt, of zie ik dat verkeerd?
Over een maand volgt ook een nieuwe pc, maar ik wil iig alvast voorzien zijn van een scherm.

te weten:
1 )Samsung Syncmaster FX2490HD
http://tweakers.net/price...-syncmaster-fx2490hd.html

2 ) Samsung Syncmaster PX2370
http://tweakers.net/price...ng-syncmaster-px2370.html

Films en series kijken, games spelen (pc en xbox360) en waarschijnlijk nog voor tv kijken via digitale ontvanger.

23 of 24 inch

•Welke resolutie had je in gedachte? 1920x1080 (Full HD 1080p)

•Wat mag het allemaal gaan kosten?
max 250 euro
Het hangt er maar net vanaf wat je er aan uit wil geven. De FX249HD is een beter scherm dan de PX2370, maar je betaalt er wel €50 meer voor. Die extra inch in de diagonaal is denk ik ook wel een pre, aangezien je hem ook als TV wil gebruiken. Daar komen de extra aansluiting van de FX2490HD misschien ook nog wel bij van pas.

Voordeel van de PX2370 is dat hij heel erg snel is en ook erg zuinig, maar als je kijkt naar het totaalplaatje is de FX2490HD een veel betere monitor.

Overigens zomaar een ideetje: gezien je toepassingen voor het scherm, is het geen idee om een TV te kopen in plaats van een monitor? Voor €300 heb je bijvoorbeeld een pricewatch: LG 32LK430.
marc08 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:16:
budget is max 250 euro.
120 Hz is ook niet noodzakelijk, zelfs niet bij snelle shooters. IPS een compleet andere beeldschermtechnologie dan TN die betere kleurweergave en kijkhoeken geeft, maar wel trager is dan TN.

Gezien jouw toepassingen is IPS ook niet noodzakelijk. Met gamen ga je er eerder op achteruit dan vooruit, alleen met TV kijken kunnen de kijkhoeken een voordeel zijn.
Unknown Alien schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:39:
Ik heb gisteren de iiyama gekocht 2473HDS. Stond te koop bij Mycom voor €178. En mycom staat bij mij bekend om top service en het scherm is prima voor dat geld. Beeld is een stuk beter dan mijn 5 a 6 jaar oude 18" Dell scherm ;)
Erg veel geduld had je blijkbaar niet ;) Succes met je nieuwe aanwinst.
Sakete schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:20:
Geweldige topic dit! Hopelijk kan iemand mij hier helpen aangezien mijn bestaande 19" iiyama CRT monitor langzaam begint te slijten en deze denk ik nog hooguit 1-2 jaar meegaat wil ik deze dit jaar nog gaan vervangen. Ik zit al een half jaar te zoeken en te lezen en te tobben voor wat voor beeldscherm ik moet gaan. Ik ben er in elk geval al uit dat ik voor een IPS paneel moet gaan, aangezien ik juiste kleurweergave erg belangrijk vind. Maar ik wil ook af en toe kunnen gamen, dus het is lastig. De echte goede schermen van NEC en Eizo zijn naar mijn weten niet zo geschikt voor gamen (qua inputlag e.d.). Maar ik heb de vragen beantwoord en hier zijn ze:

Algemene vragen:
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Primair voor fotobewerking en secundair voor games (FPS/Racing).
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) 24”
Welke resolutie had je in gedachte? 1920 x 1200
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) Tot 700 euro.

Aanvullende vragen:
Welke videokaart heb je in je systeem zitten? Sapphire ATI Radeon HD6950
Welke aansluitingen zitten daar op? HDMI, DVI, DisplayPort
Hoe wil je de monitor aansluiten? DisplayPort (bij voorkeur) of DVI.
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? Nee.

Gamen
Stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm? Ik wil af en toe kunnen gamen, first person shooters en race spellen.
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms? Als het maar goed genoeg is
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz? Als het maar goed genoeg is
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)? Lage lag

Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie? Ben een hobby fotograaf die altijd in RAW schiet en daarna bewerkt alvorens te exporteren naar TIFF/JPEG. Dus goed uniforme kleurweergave is belangrijk.
Met welke programma's werk je? (alles wat onder foto-/videobewerking, DCC en CAD valt) Adobe Lightroom 3 en Adobe Photoshop CS5.
Werk je in een standaard kleurruimte? (bijvoorbeeld Adobe RGB of sRGB) Ik werk altijd in AdobeRGB kleurruimte, omdat mijn foto's ook in die kleurruimte worden geschoten. Wellicht dat een Wide Gamut monitor een optie is?
Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? (bijvoorbeeld X-Rite i1Display 2) Ja, Spyder 3 Elite. Overweeg naar X-Rite i1 Display Pro over te stappen omdat ik heb gelezen dat die een stuk nauwkeuriger is.
Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? (web, PDF, PowerPoint, etc.) Meestal digitaal (web), maar soms ook drukwerk.
Stel je nog specifieke eisen aan kleurafwijking en uniformiteit? (bijvoorbeeld DeltaE < 2) Als de kleurafwijking na calibratie lager dan DeltaE 2 te krijgen is vind ik het prima. Af fabriek vind ik dat minder belangrijk. Verder moet het paneel redelijk uniform zijn zodat op bijna elk gebied van het scherm 1 bepaalde kleur hetzelfde is (of zo goed mogelijk).
Stel je specifieke eisen aan de helderheid? (bijvoorbeeld DeltaE < 2 bij 120 cd/m²) Nee
Moet de monitor aan bepaalde kleurgerelateerde standaarden voldoen? (Fogra, Ugra) Nee

Dus een antwoord hierop en enkele suggesties zouden zeer welkom zijn. Ik had opzich al de Dell U2410 op het oog, maar ik lees ook dat die een minder uniform paneel heeft. Zijn er betere alternatieven?
Tijdens het lezen van je antwoorden op de vragen dacht ik al vrij snel aan de pricewatch: NEC PA241W. Maar ik kwam er achter dat dat scherm jammer genoeg niet €700 kost (wat ik in m'n hoofd had), maar een kleine €900. Wel jammer, want dat zou een prima scherm zijn geweest voor je (PA241W review Prad).

Aan de andere kant betaal je daar wel 2.26x zoveel voor als voor de pricewatch: Dell Ultrasharp U2410, waar exact hetzelfde paneel in zit (LG Display LM240WU4-SLB1). Dat vind ik een hoop geld voor een betere kwaliteitscontrole en betere elektronica om het paneel aan te sturen.

Aangezien het budget het toch niet toe laat hoef je daar verder ook niet over na te denken.

Als je bij 24" blijft zijn dit eigenlijk je enige twee opties:

pricewatch: HP LP2475w

Zoals je in de onderstaande tabel kan zien zit daar heel weinig verschil in. Er zit dan ook vrijwel hetzelfde paneel in.

EigenschapDell U2410HP LP2475w
PaneeltypenummerLG Display LM240WU4-SLB1LG Display LM240WU4-SLA1
PaneeltechnologieH-IPSH-IPS
BacklightU-shape 7x CCFLU-shape 7x CCFL
Kleurdiepte1.07 miljard kleuren (8bit+FRC)16.78 miljoen kleuren (8bit)
Contrast (statisch)700:1 (min) 1000:1 (gemiddeld)700:1 (min) 1000:1 (gemiddeld)
Helderheid (cd/m²)320 (min) 400 (gemiddeld)320 (min) 400 (gemiddeld)
Responsetijd grey-to-grey6 ms5 ms
Responsetijd rise6.0 ms6.0 ms
Responsetijd fall7.0 ms7.0 ms
Kijkhoeken178° / 178° (H/V)178° / 178° (H/V)
Kleurbereik102.2% NTSC (relatieve grootte)
98.1% Adobe RGB (dekking)
100% sRGB (dekking)
102.2% NTSC (relatieve grootte)
98.1% Adobe RGB (dekking)
100% sRGB (dekking)
Aansluitingen1x DisplayPort
2x DVI-D Singlelink
1x HDMI
1x VGA
1x component video
1x composiet video
1x DisplayPort
1x DVI-D Singlelink
1x DVI-I Singlelink (dus ook bruikbaar als VGA)
1x HDMI
Prijspricewatch: Dell Ultrasharp U2410pricewatch: HP LP2475w

Zoals je kan zien aan het kleurbereik zijn beide schermen ook prima geschikt voor beeldbewerking in de Adobe RGB kleurruimte. Dat je geen 100% dekking hebt is geen ramp. De meeste professionele schermen hebben hetzelfde paneel. Zo zit er zowel in de pricewatch: Eizo ColorEdge CG245W als in de pricewatch: NEC SpectraView Reference 241 ook het LG Dsiplay LM240WU4-SLB1 paneel dat ook in de U2410 zit.

Er zijn vrijwel geen schermen die hoger dan 98% Adobe RGB halen. Dan moet je echt kijken naar schermen met RGB LED backlighting:

LG Display LM240WU5-SLA1:Samsung LTM240CS02:Samsung LTM300DS:Het grootste verschil tussen de U2410 en LP2475W is eigenlijk de prijs: de Dell is €100 goedkoper, wat het eigenlijk een no-brainer maakt.

Maar aangezien het budget het toelaat is het misschien een beter idee om voor de Dell Ultrasharp U2711 te gaan. Op papier presteert die vrijwel hetzelfde als de U2410 en LP2475W, maar in de praktijk een stuk beter, ik hoor er in ieder geval een stuk minder klachten over.

De pricewatch: X-Rite i1Display Pro lijkt me overigens ook een prima keuze bij zo'n scherm. Die sowieso veel nauwkeuriger dan de pricewatch: Datacolor Spyder 3 Elite. Ik neem aan dat je Monitorcalibratie: Spyder3 Pro of i1Display 2 al gevonden had als je op de hoogte bent van de i1Display Pro.
Lebon schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:06:
Basisvragen
Gaming, denk aan GTA IV, Battlefield Bad-Company 2 en in de toekomst misschien Battlefield 3 :) Overigens is het misschien ook wel handig om te weten dat ik er drie naast elkaar wil zetten en misschien ook wil gamen in "Tripple Screen"

22 inch (21 tot 23 inch)
1920 * 1080
Rond de 300 euro dus 100 euro per monitor!

Aanvullende vragen
Een AMD HD6850 (van XFX) waarvan ik er nog eentje bij ga kopen!
1x HDMI 1x Displayport en 2x DVI-I (per videokaart)
Bij voorkeur (met een verloopje van VGA naar DVI) op de DVI-I aansluiting. Maargoed, hoe maakt mij niet eens zo veel uit als het maar werkt... 8)7
Momenteel zit er een LG schermpje aangesloten (LG E2240S) met een VGA -> DVI verloopje op de DVI-I aansluiting. Het scherm dat ik geadviseert wil krijgen wil ik drie maal aanschaffen voor het gamen (alleen games die snel lopen en tripple screen ondersteunen)

Gamen en een beetje Photoshop (Photoshop moet je niet veel bij voorstellen en hoef je ook niet echt rekening mee te houden) Daarnaast gewoon office dingen en ik houd wel van overzicht over mijn PC vandaar lekker veel schermen... :P

Verder staan er nog een hele hoop vragen waarop je niet hoeft te letten! Het belangrijkste is dat ik er mee kan gamen en dat ze het liefst ook niet zulke brede zijkanten hebben!
Veel schermen ken ik niet in die prijsklasse, maar als ik iets moet kiezen is het één van deze drie. Dat zijn eigenlijk de enige drie schermen die ik ken in die prijsklasse die nog redelijk goed presteren.

pricewatch: LG Flatron W2261VP-PF
pricewatch: BenQ G2220HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Laatst online: 29-03 02:52
Bedankt Kid Jansen, ik vind de Samsung wel een mooi schermpje! En ik heb hem vergeleken met m'n LG en dan is die wel een stukje beter... :P Ik denk dat ik dus voor de Samsung ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een prima keuze. Je hebt trouwens mazzel, na drie kwartier al antwoord, de meeste mensen hier moeten minimaal twee dagen op m'n reactie wachten :)

Ik zag je post er tijdens het beantwoorden van de andere openstaande vragen bij komen, ik was toen al bijna een uur met die post bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
Kid Jansen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:53:
Het hangt er maar net vanaf wat je er aan uit wil geven. De FX249HD is een beter scherm dan de PX2370, maar je betaalt er wel €50 meer voor. Die extra inch in de diagonaal is denk ik ook wel een pre, aangezien je hem ook als TV wil gebruiken. Daar komen de extra aansluiting van de FX2490HD misschien ook nog wel bij van pas.

Voordeel van de PX2370 is dat hij heel erg snel is en ook erg zuinig, maar als je kijkt naar het totaalplaatje is de FX2490HD een veel betere monitor.

Overigens zomaar een ideetje: gezien je toepassingen voor het scherm, is het geen idee om een TV te kopen in plaats van een monitor? Voor €300 heb je bijvoorbeeld een pricewatch: LG 32LK430.
ja gewoon een tv kopen heb ik ook aan gedacht. Vroeg mij alleen af of ik dan het gewenste beeld kwaliteit krijg als gewone een monitor. Enig nadeel is dat ik wel redelijk dicht op mijn scherm zit, wat mss niet fijn werkt met een 32inch.

120 Hz is ook niet noodzakelijk, zelfs niet bij snelle shooters. IPS een compleet andere beeldschermtechnologie dan TN die betere kleurweergave en kijkhoeken geeft, maar wel trager is dan TN.

Gezien jouw toepassingen is IPS ook niet noodzakelijk. Met gamen ga je er eerder op achteruit dan vooruit, alleen met TV kijken kunnen de kijkhoeken een voordeel zijn.
duidelijk uitgelegd, voor mij is dus een IPS scherm niet zo van belang. 90% van de tijd zal ik toch gewoon op mijn LCD tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marc08 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:25:
ja gewoon een tv kopen heb ik ook aan gedacht. Vroeg mij alleen af of ik dan het gewenste beeld kwaliteit krijg als gewone een monitor. Enig nadeel is dat ik wel redelijk dicht op mijn scherm zit, wat mss niet fijn werkt met een 32inch.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe de kwaliteit van die TV is, kan er ook geen reviews van vinden. Over het algemeen zijn de panelen in TV's wel beter met kleurweergave en kijkhoeken, maar ik weet niet hoe dat bij de budget TV's is (waar deze zeker onder valt). Je zou kunnen kijken of hij ergens te zien is, bijvoorbeeld bij de MediaMarkt.
duidelijk uitgelegd, voor mij is dus een IPS scherm niet zo van belang. 90% van de tijd zal ik toch gewoon op mijn LCD tv kijken.
Ik zou gewoon voor TN gaan, lijkt me voor jou een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Kid Jansen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:25:
Lijkt me een prima keuze. Je hebt trouwens mazzel, na drie kwartier al antwoord, de meeste mensen hier moeten minimaal twee dagen op m'n reactie wachten :)

Ik zag je post er tijdens het beantwoorden van de andere openstaande vragen bij komen, ik was toen al bijna een uur met die post bezig.
Toch bedankt voor het advies, ik ben dan ook bijna zeker dat ik de Hazro ga kopen zodra deze beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
[...]

Die eerste twee is vrij weinig over te vinden. Die P2370 is een redelijk goed scherm, maar niet heel erg snel, wat met games juist wel belangrijk is. Die LG ziet er goed uit, op de kijkhoeken en uniformiteit na.

Die BX2250 presteert alleen echt goed met snelheid en energieverbruik, op de overige vlakken presteert hij matig tot redelijk.

Misschien is de pricewatch: Samsung Syncmaster XL2370 wel wat? Het is wel iets boven je budget.

HWI test
FlatpanelsHD review
Prad review

Als je wel onder de €150 wil blijven is de pricewatch: LG E2350V misschien nog wel wat. Die doet het ook niet slecht in de test van HWI.
Hmm misschien moet ik dan toch mijn budget maar een beetje opkrikken. Bedankt voor het advies, maar toch wil ik het ook even vragen zodat ik het kan overwegen: Wat is dan jouw keuze als je voor een 22inch scherm zou gaan puur voor gaming (met het oog op een budget van bijv 200euro en niet op gelet op de schermen die ik neer gezet heb) Nog steeds die Syncmaster XL2370? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
microoo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:33:
Hmm misschien moet ik dan toch mijn budget maar een beetje opkrikken. Bedankt voor het advies, maar toch wil ik het ook even vragen zodat ik het kan overwegen: Wat is dan jouw keuze als je voor een 22inch scherm zou gaan puur voor gaming (met het oog op een budget van bijv 200euro en niet op gelet op de schermen die ik neer gezet heb) Nog steeds die Syncmaster XL2370?
Vrijwel alle 21.5" 1920x1080 schermen zijn budgetschermen. Als je bij 23" kijkt is er al een stuk meer keuze, maar de echte goede gameschermen zijn vaak 24".

Voor 23" blijf ik denk ik bij de XL2370. Als je ook 24" meepakt pricewatch: Iiyama E2472HD-B1 of pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik wil voor mijn nieuwe systeem (i5 2500K, GTX580) ook een nieuwe monitor. Ik heb m'n computer vooral voor FSX (en soms racegames) en Cakewalk Sonar (muziekprogramma).

Nu heb ik eerst zitten denken aan 3D (Vision), maar 1. ik ben bang dat het niet meer dan een tijdelijke gimmick is, 2. het kost (zo begrijp ik) teveel fps (omdat het beeld twee keer gerenderd moet worden) en 3. ik denk dat het de meerprijs (zo'n 200 euro) niet waard is... (en dan kan je 4. ook nog hoofdpijn ervan krijgen).

Nu begrijp ik dat 120 Mhz op zich wel lekker is, voor games maar ook voor Windows zelf en dus waarschijnlijk ook voor Sonar. Ik zou dus ook een 120 Mhz monitor kunnen kopen ZONDER die 3D Vision erbij. Maar dan is het probleem weer dat de 120 schermen waarvan ik tot nu toe reviews gelezen heb, overal het algemeen (op zich gezien) middelmatige schermen zijn... en nog steeds zijn ze natuurlijk duurder...

Volgende idee is dan dat ik ga voor een groter scherm (ik wil er natuurlijk wel op een of andere manier op vooruit gaan, haha! Ik heb nu een 22" scherm van Samsung). Dus heb ik gekeken naar 24" en 27" schermen (1080i): die zijn altijd nog goedkoper (zelfs diverse 27") dan een 120 Mhz scherm! Maar dan vraag ik me weer af of 27" niet wat groot wordt en je echt de pixels gaat zien in bijvoorbeeld Sonar... Mooie van 27" lijkt me wel dat je er meer 'in' komt te zitten (met FSX).

Ik heb trouwens ook nog Surround overwogen, maar drie schermen, ook goedkopere, wordt aardig duur en ook hier krijg je natuurlijk een verlies in fps (nog meer dan met 3D, denk ik).

Al met al weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet doen, haha! Teveel keuzes...! Maar gezien de nadelen van 3D (en Surround) denk ik toch te gaan voor een 24" of 27" scherm. ;) Op zich ben ik altijd wel tevreden geweest over Samsung: ik zie diverse redelijk geprijsde schermen. Zit er nog erg veel verschil in de diverse merken in dit gedeelte van de markt? Ik kan in mijn geval het beste gaan voor LED, begrijp ik? Zijn er bepaalde types die er echt uitspringen en 'top' zijn (dus die veel mensen ook hebben)?

Omdat ik onderhand doodmoe ben van het zoeken (naar alle andere onderdelen van mijn nieuwe systeem) hoop ik eigenlijk dat iemand hier de keuze voor mij kan beperken tot een paar toppers... en ook de vraag wat betreft 27" (is het niet TE groot) zie ik graag beantwoord. Het budget is zo ongeveer 200 - 300 euro, denk ik. Als het teveel duurder wordt, krijg ik denk ik weer de neiging toch naar 3D te kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
Wie heeft er ervaring met de pricewatch: Acer S243HLCbmii ?

Ik wil volgende week een 120hz monitor gaan kopen en het allerliefst 24 inch.. ik kom nu van 26 inch en terug naar 22 kan ik niet handelen denk ik :P

Ik heb behoorlijk veel zitten googlen maar kan nergens reviews oid vinden...

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaapoes schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:33:
Wie heeft er ervaring met de pricewatch: Acer S243HLCbmii ?

Ik wil volgende week een 120hz monitor gaan kopen en het allerliefst 24 inch.. ik kom nu van 26 inch en terug naar 22 kan ik niet handelen denk ik :P

Ik heb behoorlijk veel zitten googlen maar kan nergens reviews oid vinden...
Interessant scherm... Je moet ff googelen op Acer S243HL dus zonder dat Cbmii: dan krijg je meer dan genoeg reviews. Daar zal vast wel in staan wat het verschil is tussen de Cbmii en de Abmii en de Lbmii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321103

Ik wil graag een nieuwe monitor gaan kopen (liefst 22 inch), en ik had deze gezien pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235 de Samsung Syncmaster BX2235 voor 109 euro. Heeft iemand er ervaring mee? Zou graag willen weten of ik deze goed kan gebruiken voor Gaming en School. Het lijkt me een mooi scherm voor een niet al te hoge prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 321103 op 29-07-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Interessant scherm... Je moet ff googelen op Acer S243HL dus zonder dat Cbmii: dan krijg je meer dan genoeg reviews. Daar zal vast wel in staan wat het verschil is tussen de Cbmii en de Abmii en de Lbmii...
Ja dat dacht ik ook :) Er is alleen nog heel erg weinig tot niets over te vinden... Ik heb het idee dat het gewoon een nieuwere uitvoering is maar zeker weten doe ik het niet. Laat staan dat ik een idee heb over hoe het scherm presteert.. Maar qua prijs zeer interessant dacht ik!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
oke laatste vraag voor de knoop doorgehakt wordt, want hoe langer ik hier informatie lees en kijk naar andere schermen, des te lastiger het wordt voor mij. Mede dank aan de laatste paar berichten hier :)

als de keuze als volgt is, welke zou je dan adviseren.

1) samsung-syncmaster-fx2490hd http://tweakers.net/price...er-fx2490hd.html#tab:info
2) acer-s243hlcbmii http://tweakers.net/price...s243hlcbmii.html#tab:info
3) iiyama-e2473hds-b1 http://tweakers.net/price...e2473hds-b1.html#tab:info

[ Voor 5% gewijzigd door marc08 op 29-07-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
hallo, ik kwam op de site van Afuture 2 keer de Samsung XL2370 tegen.
Deze hebben ongeveer dezelfde SKU code :

- XL2370 -> LS23EFPKFV

https://www.afuture.nl/pr...FPKFV_Samsung_XL2370.html

-Syncmaster XL2370 -> LS23EFPKFV/EN

https://www.afuture.nl/pr...ng_Syncmaster_XL2370.html

Ik kan niet echt bepalen wat nou het verschil tussen deze 2 is.
Ik wil graag de computer monitor met static 1:3000 contrast en led backlight.

Zit er verschil tussen de 2 monitoren of is de één een ouder model?

edit: als ik via Tweakers op de Samsung Syncmaster XL2370 klik kom ik bij afuture uit op de Samsung Xl2370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Robbertjan94 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:44:

- XL2370 -> LS23EFPKFV

edit: als ik via Tweakers op de Samsung Syncmaster XL2370 klik kom ik bij afuture uit op de Samsung Xl2370.
Misschien is die met de /EN achter een Engelse/Amerikaanse versie, welke een andere kabel meegeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
Jo... schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:46:
[...]

Misschien is die met de /EN achter een Engelse/Amerikaanse versie, welke een andere kabel meegeleverd krijgt.
ik dacht inderdaad ook aan zoiets.
Ik stuur zo wel even een mailtje ( dat ze toch pas maandag middag gaan beantwoorden..).

Er zit een redelijk groot verschil in dus wil ik wel de verschillen weten dan kan ik een afweging maken.

Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231462

Sorry voor de lang post, ik vind dit een te belangrijke beslissing om overhaast te doen.
Mijn huidig scherm is zeer oud. Het is de bedoeling dat het scherm dat ik ga aanschaffen ook zeer lang meegaat.

Games, momenteel GTAIV en Battlefield: Bad Company 2.
Ongeveer 24 inch
1920x1080 (Full HD 1080p) (of hoger, 1920x1200 is de volgende standaard dacht ik)
Rond de €300, mag meer zijn hoor.

Ik kom er helemaal niet uit, zelfs niet of ik een TN of IPS paneel wil.
TN = sneller, IPS = betere kleuren, voor zover ik gelezen heb.

ATI 6870
2x DVI 2x Displayport
Aangezien ik geen Displayport kabel heb met DVI, misschien later via Displayport
Nee.

Vooral gamen
Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Het moet vooral een vloeiend beeld geven. Terwijl dit meestal aan de videokaart ligt is het wel belangerijk dat het scherm nooit de zwakke schakel is, ook niet in de toekomst.
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
5ms lijkt me goed. Momenteel gebruik ik een Samsung Synchmaster 193T die een responsrate van 25ms heeft wat uiteraard veel te veel is.
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?
Ik ken er zo goed als niks van (enkel wat ik opgezocht heb). 120Hz lijkt me een prettigere ervaring geven, maar ik ben vrij bang dat dit zoveel meer GPUkracht vraagt dat ik er niks zal van merken aangezien de FPS van games dan onder 60 komt te liggen.
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Net als bij de responstijd heb ik geen goed idee hiervan.
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee. Het is een monitor voor de pc.
Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
120Hz schermen ondersteunen deze technologie voor zover ik versta, maar ikzelf ben (op dit moment) niet geïntresseerd in 3D.
Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken?
Nooit.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Het scherm komt op dezelfde hoogte te staan als het toetsenbord. Een in hoogte verstelbaar scherm of 1 dat op een deftige voet staat (mijn huidig scherm komt bijna tegen de oppervlakte waar het opstaat.) is wel een plus.
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Niet echt. Er wordt hier wel op energieverbruik gelet dus een zuiniger scherm is weer een plus, maar het is absoluut geen vereiste.

Op dit moment ben ik aan het kijken naar de Acer GD245HQbid, dit ziet er me een zeer degelijke monitor uit die bovendien op 120Hz draait en uitstekend geschikt is voor gamen.
Ten tweede naar Dell Ultrasharp U2311H.
Dit scherm lijkt me beter kleuren weer te geven, maar is aan de andere kant traag.
Zou ik bv. best wachten op de U2312?

Deze schermen komen rechtstreeks uit de BBG en zijn zeker niet de schermen waaruit ik wil kiezen.

Ik ben Belg dus het zou kunnen dat sommige schermen hier niet beschikbaar zijn.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik heb mijn keuzemogelijkheden weer bijgesteld. 3D Vision wordt het absoluut niet omdat (zo ontdekte ik vandaag pas) je dan moeilijkheden hebt met de muis in o.a. FSX. En dat kan ik niet hebben... Ik zat te twijfelen tussen een 1080i scherm op 24" of 27" maar begrijp uit de posts van de expert hier dat 1080i op 27" eigenlijk te grote pixels oplevert... Dus ga ik dan maar voor een 1080i 24" scherm!

Dan is dus de simpele vraag: wat is de 1080i 24" topper op dit moment? ;) (Liefst leverbaar bij Azerty, maar dat is geen absolute vereiste: alleen komt daar m'n complete systeem vandaag, dus het zou handig zijn... ;) ). Ik gebruik 'm vooral voor FSX en soms racen en muziek maken met Sonar. Voor FSX en racen is een 2 ms scherm toch wel fijn, lijkt mij. Of is 5 ms dan wel voldoende en kan ik beter gaan voor een niet-TN (dus kwalitatief beter) scherm? Ik doe nooit fps-games, maar voor racen lijkt een 5 ms mss ook al wat laag...? Budget is < 250 (mss 300) euro.

EDIT
Ik lees goede dingen over de Samsung P2770FH... Erg snel en vergelijkbaar met duurdere IPS- en VA-schermen. Hij kreeg een Gold award op Hardware.info: toch vind ik 'm niet heel vaak in dit topic...? Is dus wel weer een 27" op 1080i, maar toch, het lijkt een aardig topscherm...! Laat maar, ik lees toch weer teveel berichten dat 1080i op 27" niet echt geslaagd is... :X Ik kan maar niet beslissen, haha! 8) Toch maar weer zoeken naar 24" 1080i...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 30-07-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passkes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoi Kid,

Ik zie dat je mijn topic hebt gesloten:
Welke Monitor voor gaming 24+ Inch en zero input lag
Welke ik voornamelijk had opgezet m.b.t. input lag.

Input lag is toch 1 van de main features waar je naar dient te kijken bij de aanschaf van een monitor of HDTV als je een verwaand high sens gamer bent. En dit blijkt ook nog ontzettend lastig te zijn omdat fabrikanten toch geen of niet altijd de juiste informatie geven.

Ik ben zelf een high sens gamer en speel op mijn XBOX360 en PS3 met een XIM3 setup.
Dit houd in dat ik op de console altijd op max sensitivity speel met een muis en een toetsenbord.
(Cyborg R.A.T.7 muis en wissel af tussen de Steelseries Merc Stealth keyboard en de Logitech G13 keypad)
Over het algemeen zijn de graphics crap op beide consoles als je ze vergelijkt met de PC, echter hoef je niet constant je hardware te blijven updaten bij elke nieuwe game. Mijn kijk afstand is trouwens kleiner dan een meter.

Mijn intentie was dan ook een monitor of een HDTV tussen de 26 en 37 inch neer te zetten op mijn bureau.
Deze dient dan natuurlijk te voldoen aan een aantal eisen:
- zero input lag (tot 2ms mag, maar het geheel mag geen frame achterlopen)
- snelle response time iig < 6ms
- 1080p ondersteuning ook m.b.t. de toekomstige consoles (volgend jaar).
- HDMI + VGA input
- nagenoeg geen tot helemaal geen ghosting
- absoluut geen plasma scherm! (deze dingen branden tegenwoordig nog steeds in)

Ik had zelf al informatie proberen te winnen bij Samsung en LG aangaande input lag en hun modellen.
Vanuit Samsung kwam een voorstel in de vorm van de UE32D6500 HDTV welke een input lag zou moeten heb van rond de 1ms. Echter de praktijk wijst uit dat de input lag toch rond de 66ms ligt wat dus ongeveer gelijk staat aan 4 frames vertraging. Dit is absoluut veel te veel!

16,7 ms input lag staat ongeveer gelijk aan 1 frame

Van LG had ik nog geen antwoord.

De modellen welke ik had gevonden op het internet zijn allemaal toch kleinere schermen. Over het algemeen is er nog nergens echt een mooie grote tabel met de laatste scherm modellen en diens desbetreffende input lag te vinden. Hierbij vermoed ik ook dat "veel" gamers nog niet echt op de hoogte zijn van de term input lag m.b.t. hun scherm. En deze vorm van lag wellicht eerder verwijten aan de internetverbinding.

Qua budget had ik zelf iets in gedacht tot max 700 - 800 euro voor een scherm (monitor of hdtv).
Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk 2 aanschaffen voor op 2 locaties.

3D hoeft het scherm voor mij niet te ondersteunen, ik heb al een UE46C7700 3D van samsung voor films e.d. zal ik toch naar dit scherm blijven kijken. Op mijn slaapkamer staat een LG 32LE7500 (17 ~ 30 ms input lag).

Ik speel momenteel op een Samsung T260HD (2-3 jaar geleden gekocht) met 20 - 30 ms input lag.

Nu wil ik dus een scherm met nagenoeg geen input lag en het liefst iets groter dan mijn huidige 26 Inch.
Tussen 26 - 37 Inch en het mag dus een TV of moitor zijn. (geen CRT, daar ben ik volledig van afgestapt m.b.t. ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 14:12
Ik wil de monitor gaan gebruiken voor gamen.
Daar bij moet je denken aan:
Counter-strike:Source
Call Of Duty: Black Ops
Battlefield 3 (moet nog uit komen)

inch tussen de 24/30
reactie tijd zat ik te denken aan tussen de 1/3 miliseconde

Zelf had ik nog een resolutie in gedachte, de resolutie moet geschikt zijn om goed te kunnen gamen.

Budget: Maximaal 500 euro

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5€ 299,90€ 299,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.193,11

Ik wil maar 1 scherm aansluiten op mijn pc.

Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
tussen de 1 en 3
Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?
Zo snel mogelijk
Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
ik denk hoe minder lag hoe beter?

Monitor als TV gebruiken
Nee ik wil mijn monitor niet als TV gaan gebruiken.

Misschien, ligt aan de prijs en of ik het wel echt ga gebruiken.
En ik weet niet of mijn video kaart dit ondersteund.

Nee monitor moet horizontaal blijven, zou wel fijn zijn als ik de hoogte kan instellen.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Nee

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hoogte verstelbaar zou fijn zijn.

Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Nee, Zou fijn zijn als hij niet zo veel engergieveruikt maar niet belangrijk.

Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)
Nee

Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Nee

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat jullie mij een goed en mooi scherm kunnen adviseren.

Zelf dacht ik aan:
pricewatch: Acer S273HLbmii

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben terechtgekomen bij de Samsung P2470HD/P2470H. Dus toch maar 1080i op 24". Het valt me op dat de simpelere H meestal duurder uitkomt dan de HD... Het enige verschil is toch dat die HD ook een tv is of als tv gebruikt kan worden (met Digitenne of zo)? Is dat echt het enige verschil? Ik wil 'm puur voor de PC gebruiken dus vraag me af of ik dan niet beter de H kan kopen, ook als dat wat duurder uitkomt...? Hij is niet supersnel (5ms) maar dat is voor FSX en racegames geen probleem, lijkt mij.

Of heeft iemand nog een beter idee? ;)

EDIT
Ik heb ff verder gelezen en het is ECHT ook een complete tv...??? Gek dat die niet veel duurder is dan de normale H-versie... Ik heb trouwens vorig jaar een tv-tje gekocht voor elders in huis, ook een Samsung, en dat is een 19" ding dat nog duurder was dan deze P2470HD...! Ik had 'm bij de tv-afdeling van een winkel gekocht... Had mss beter op de computerafdeling kunnen kijken.

Als het wat scherm betreft ECHT geen verschil maakt, ga ik maar voor de HD-versie: altijd leuk ook nog ff tv te kunnen kijken...!

EDIT 2
Ben ik alweer. Klopt het dat de H op 60 Hertz loopt en de HD op 50...? Dan lijkt de H me toch beter...?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 31-07-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
  • Laatst online: 07-03-2024
Basisvragen

Ik wil de monitor gebruiken om TV te kijken en te xboxen, en om in de toekomst misschien een pc op aan
te sluiten.
- Wat voor afmetingen had je in gedachte?
Dat maakt me niet zo veel uit, maar ik dacht zelf ergens tussen de 22" en de 27"
Dit maakt mij ook niet zo veel uit, dus eigenlijk wat het beste resultaat heeft.
Het liefst niet te veel, dus.... rond de 200 euro max..

Aanvullende vragen
- Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee, het gaat maar om 1 scherm.

Monitor als TV gebruiken
- Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Als dat zou kunnen met m'n budget wel.
- Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Ik ben van plan een xbox360 erop aan te sluiten, maar ik wil wel graag dat alle mogelijke consoles
erop kunnen worden aangesloten.

- Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)
Ik zou het wel handig vinden als ik het scherm op kan hangen, maar het is geen must.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij met deze informatie een goed advies kunnen geven over mogelijke schermen om te kopen. En als iemand nog wat specifiekere informatie wilt, dan zeg je het maar..

mvg Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Monitor voor vriend van me
Dagelijks gebruik, Gamen, mis heel af en toe films kijken
Ook vanaf Playstation 3

Wat voor afmetingen?
23 a 24"

Welke resolutie?
1080p, of 1920*1200 (die spijtig genoeg wel veel duurder zijn)

200-250 euro

Het moet niet verwaand snel zijn, gewoon als het niet storend traag is tijdens het gamen is dit goed genoeg

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Ja, ps3 aansluiten, met audio

neen

neen

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
schermen die nog leesbaar zijn als er een beetje zon op schijnt genieten de voorkeur :) liefst mat dus

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
neen
Grootste struikelblok is dus die ps3, die moet kunnen aangesloten worden, en op een of andere manier audio ook vanaf laten spelen. Ook moet er op een of andere manier een headphone/headset kunnen aangesloten worden.
Of is het mogelijk om op de optical out vd ps3 een optical audio > female 3.5mm audio jack kabel op de ps3 aan te sluiten en daar dan speakers/headphone op aan te sluiten?

Op het eerste zicht dacht ik aan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H
omdat dat een zeer betaalbaar maar goed (e-)ips-paneel is. Maar daar zijn geen speakers aan, nu las ik echter bij de specs het volgende:
Output: DC power connector voor een Dell Soundbar
Dus heb ik de volgende vragen:
- Is het mogelijk om vanaf de ps3 met een hdmi - displayport kabel zowel audio als video te versturen naar dit scherm?
- Indien antwoord op vraag 1 positief is, kan iemand mij helpen aan een soundbar die op de u2311h kan aangesloten worden die liefst minder dan 50 euro kost, en een output heeft voor headphones? (dus 3.5mm audio jack)

Indien voor de eisen de dell u2311h afvalt, aangezien ik bij die tn-panelen er maar niet aan uit kan wat nu de betere zijn, kan iemand mij dan helpen aan een goed scherm, met:
- speakers
- liefst 3.5mm audio output, geen must als dat kan bekomen worden dmv kabel/connector
- hdmi aansluiting
- prijs: 200-250 euro
- liefst leverbaar bij 4launch (maar geen must aangezien ik altijd nog eens bij belgische winkels kan zoeken)

Is de pricewatch: Samsung Syncmaster FX2490HD een goede keuze voor bovenstaande eisen?

[ Voor 4% gewijzigd door bertp1 op 01-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
Robbertjan94 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:44:

- XL2370 -> LS23EFPKFV

Het blijkt dat ze verschillende leveranciers hebben en dat die ook verschillende prijzen hanteren, het zijn 2 identieke producten! ( ik dacht ik vertel het even als iemand tegen hetzelfde aanloopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Monitor voor vriend van me
Dagelijks gebruik, Gamen, mis heel af en toe films kijken
Ook vanaf Playstation 3

Wat voor afmetingen?
23 a 24"

Welke resolutie?
1080p, of 1920*1200 (die spijtig genoeg wel veel duurder zijn)

200-250 euro

Het moet niet verwaand snel zijn, gewoon als het niet storend traag is tijdens het gamen is dit goed genoeg

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Ja, ps3 aansluiten, met audio

neen

neen

schermen die nog leesbaar zijn als er een beetje zon op schijnt genieten de voorkeur :) liefst mat dus

neen
Grootste struikelblok is dus die ps3, die moet kunnen aangesloten worden, en op een of andere manier audio ook vanaf laten spelen. Ook moet er op een of andere manier een headphone/headset kunnen aangesloten worden.

Op het eerste zicht dacht ik aan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H
omdat dat een zeer betaalbaar maar goed (e-)ips-paneel is. Maar daar zijn geen speakers aan, nu las ik echter bij de specs het volgende:
Output: DC power connector voor een Dell Soundbar
Dus heb ik de volgende vragen:
- Is het mogelijk om vanaf de ps3 met een hdmi - displayport kabel zowel audio als video te versturen naar dit scherm?
- Indien antwoord op vraag 1 positief is, kan iemand mij helpen aan een soundbar die op de u2311h kan aangesloten worden die liefst minder dan 50 euro kost, en evt een output heeft voor headphones? (dus 3.5mm audio jack)

[ Voor 42% gewijzigd door bertp1 op 01-08-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
Als je zelf een beetje had doorgedacht had je misschien ook wel kunnen inzien dat een monitor met tuner een veel betere keuze is, bijv : pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD
Ps3 via hdmi en geluid via de boxen of jack/tulp/toslink outputs.

Ik heb zelf een T240HD(vorige model van de P2470HD) deze werkt prima als allround monitor, PS3 en je kunt er zelfs tv op kijken(via scart of hdmi of coax wat je wilt)

IPS is leuk maar voor de wensen die je vriend heeft en zeker in die prijsklasse in mijn ogen onzinnig, is niks mis met dat TN-paneel en zeker niet voor die prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door naaitsab op 01-08-2011 22:48 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336759

Ik zit te twijfelen tussen deze twee monitoren:

pricewatch: Samsung Syncmaster XL2370

pricewatch: Samsung Syncmaster BX2431

De 23 inch versie heeft een iets hogere contrastverhouding. Nu weet ik niet hoeveel ik hiervan merk...

Als ik naar de specificaties kijk, is de 23 inch nog groter dan de 24 inch... ?
De monitor gebruik ik voor internet, games en heel af en toe fotobewerking. Welke zouden jullie aanraden?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 336759 op 03-08-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Net als bovenstaande post twijfel ik nog tussen 4 mogelijkheden waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om de knoop door te hakken. Het scherm zal voornamelijk voor games gebruikt worden, daarnaast wat filmpjes/ casual internet gebruik.

De kandidaten:

pricewatch: Samsung Syncmaster PX2370

pricewatch: Samsung Syncmaster XL2370

pricewatch: Iiyama E2472HD-B1

en: pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1

Zelf denk ik dat de iiyama e2473HDS-B1 (de 4e) de beste is van de vier maar ik ben hier niet helemaal zeker van. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee en alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door microoo op 03-08-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:45

BEVEL

s9.BeVeL

Vandaag toch maar de stap gemaakt om de U2410 te bestellen bij Komplett.
Ik denk dat het gamen goed werkt op dit scherm.
Verder ben ik reeds in bezit van de 2407WFP en daarop gamen is goed genoeg.

Uiteindelijk toch de keuze gemaakt om niet voor het TN paneel te gaan... maar gewoon kwaliteit / kijkhoeken van de IPS panelen.

Hopelijk kan ik em morgen ophalen in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Heeft iemand ervaring met de LG E2381VR 23 inch Super Slanke, Super+ Resolution LED-monitor met DVI-D en HDMI (no geen productreview aanwezig)?

http://www.lg.com/uk/it-p...G-led-monitor-E2381VR.jsp

Ik heb nu Samsung SynMaster 204B en vroeg me af of dit ultieme upgrade is voor mij?
Ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk voor internet, mail, office, programmeren en gamen...
Vandaar dat mijn huidig scherm 4:3 verhouding heeft (films kijk ik soieso toch bijna nooit).
Kortom ga ik er dan op vooruit of achteruit? ;)
Graag uw deskundig advies gezien ik hier niet zoveel verstand van heb (laat ik lekker over aan de experts van dit forum).
Alvast héél erg bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door Conroe op 03-08-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ja, staat nu n uurtje voor mn neus die LG, via ibood gekocht. mooi scherm, lekker strak design. niet in hoogte verstelbaar, wel kantelbaar. smalle rand. nog geen ghosting bemerkt, mooi contrast. ben geen monitor-fiel maar dit is genieten hoor!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Conroe schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:38:
Heeft iemand ervaring met de LG E2381VR 23 inch Super Slanke, Super+ Resolution LED-monitor met DVI-D en HDMI (no geen productreview aanwezig)?

http://www.lg.com/uk/it-p...G-led-monitor-E2381VR.jsp

Ik heb nu Samsung SynMaster 204B en vroeg me af of dit ultieme upgrade is voor mij?
Ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk voor internet, mail, office, programmeren en gamen...
Vandaar dat mijn huidig scherm 4:3 verhouding heeft (films kijk ik soieso toch bijna nooit).
Kortom ga ik er dan op vooruit of achteruit? ;)
Graag uw deskundig advies gezien ik hier niet zoveel verstand van heb (laat ik lekker over aan de experts van dit forum).
Alvast héél erg bedankt!
Je zal er wel op vooruit gaan, maar er zijn wel betere alternatieven. Dat LG scherm heeft bijvoorbeeld een TN paneel, welk t.o.v. IPS slechtere kijkhoeken heeft, slechtere kleurweergave, ...
Een alternatief dat evenveel kost (bij selecte winkels), maar wel een IPS paneel heeft is dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
inderdaad. ik had m voor 140 euro en dat prijsverschil was groot genoeg om toch hiervoor te gaan. dat super resolution gedoe is volgens mij vooral het opkrikken van contrast. als LED monitor en qua design echt een prima ding, voor fotobewerking kan ik me voorstellen dat er betere opties zijn.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 01:36
Ik ben op zoek naar 2 beeldschermen, 1920 x 1080 Full HD van minimaal 24 inch.
Wil ze gaan gebruiken om Ps3's op aan te sluiten en met een Hauppauge HD Pvr op te nemen.
De prijs maakt niet zoveel uit zolang het onder de 250 blijft.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basisvragen
Voor ouders: office, internet, foto's bekijken/fotoboeken maken, video's 720p bekijken/bewerken.

21,5 of 22

1920x1080 pixels

150 euro maximaal, mag ook minder zijn.

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?, Welke aansluitingen zitten daar op? en Hoe wil je de monitor aansluiten?
Intel HD2000 IGP, HDMI, DVI-D en VGA, aansluiting op HDMI of DVI-D.

Hobby.

Waarschijnlijk zal het iets als Adobe Premiere Elements worden.

Nog niet.

Af en toe een fotoboek en afdrukken van foto's. Voor de rest is het eindresultaat digitaal.

Wat heb ik nu op het oog?
Aan de hand van de benches bij HWI en T.net gebruikerservaringen (afvallen Samsung 2333T door zoem) ben ik tot deze 22inch en 23inch monitor gekomen. Misschien ben ik iets te voorbarig geweest om die BenQ erop te zetten, zie nu dat deze wel een vrij lage gemeten helderheid van 222cdm heeft.

Mijn ouders zijn tot de conclusie gekomen dat ze 24inch te groot vinden, 22inch vinden ze een goede maat. Daarbij komt dat ze in verband met energieverbruik de voorkeur geven aan LED scherm. Deze monitor is dus weer helemaal terug in beeld gekomen pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235.

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ G2220HD€ 109,80€ 109,80
1Philips 222E2SB€ 99,-€ 99,-
1Samsung Syncmaster B2330H€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,80

HWI vergelijking: http://nl.hardware.info/p...lijk/8/60859;97040;102157

Als ik er zo nog eens even naar kijk is 50 euro verschil tussen die Philips en Samsung eigenlijk best een hoop geld voor 1,5inch. Ja, de Samsung heeft dan wel een betere horizontale kijkhoek, lagere minimale helderheid en beter maximaal contrast. Voor de rest is de Philips beter of ongeveer gelijk aan de Samsung. Maar goed uiteindelijk gaan mijn ouders toch over het formaat van de monitor.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ik heb 2 pagina's geleden ook een post gedaan over welke monitor nou geschikt zou zijn, toen is mij aangeraden om mijn budget van 150 euro op te rekken en een dell ultrasharp u2311h te kopen. Nu heb ik eindelijk mijn bedacht dat ik dit dan wil zou willen doen maar hoeveel meer profijt heb je van zo'n monitor? ik heb nu altijd gekeken op een wat oudere 22" iiyama (lees: 3,5 a 4 jaar oud) met een resolutie van 1680x1050 aangesloten met vga. Nu wil ik hem dan aansluiten via hdmi, en dan met een verloopje naar dvi, omdat m'n laptop geen dvi ingang heeft. (asus k73sv).

Graag zou ik wat meningen horen en of ik echt heel veel verschil zal zien en dergelijke, het scherm word in combinatie met mijn hobby gebruikt, grafisch vormgeven waarbij ik ook regelmatig drukwerk en package design doe, dus niet alleen photoshop, maar ook illustrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevindelange schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:24:
Ik heb 2 pagina's geleden ook een post gedaan over welke monitor nou geschikt zou zijn, toen is mij aangeraden om mijn budget van 150 euro op te rekken en een dell ultrasharp u2311h te kopen. Nu heb ik eindelijk mijn bedacht dat ik dit dan wil zou willen doen maar hoeveel meer profijt heb je van zo'n monitor? ik heb nu altijd gekeken op een wat oudere 22" iiyama (lees: 3,5 a 4 jaar oud) met een resolutie van 1680x1050 aangesloten met vga. Nu wil ik hem dan aansluiten via hdmi, en dan met een verloopje naar dvi, omdat m'n laptop geen dvi ingang heeft. (asus k73sv).

Graag zou ik wat meningen horen en of ik echt heel veel verschil zal zien en dergelijke, het scherm word in combinatie met mijn hobby gebruikt, grafisch vormgeven waarbij ik ook regelmatig drukwerk en package design doe, dus niet alleen photoshop, maar ook illustrator.
Voor mensen serieus bezig zijn met PS, Illustrator, Lightroom etc. wordt volgens mij altijd een IPS scherm aangeraden. Dit schermtype biedt namelijk in het algemeen de beste kleurweergave en in elk geval een stuk beter dan standaard TN schermen, iets wat wel zo prettig is als je het product op je scherm gaat afdrukken. In dit topic lees je alles over die Dell Ultrasharp serie: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17. Ik zou zeggen lees de startpost door en wat ervaringen wellicht in dat topic.

Hier vind je een review met een aantal verwijzingen naar externe reviews: productreview: Dell Ultrasharp U2311H review door Propheticus Het lijkt erop dat de monitor wat duurder is geworden sinds de vorige keer dat ik ernaar keek :/.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 10:18
Misschien domme vraag, maar via google kon ik het niet vinden.

Is er al een 120HZ gaming monitor met passive 3d (net als de LG tv en led scherm)
Ik wil het voordeel van 60hz+ en eventueel 3d met passive bril. (dus geen shutterglasses.)
Dus eigenlijk de techniek van de LG D2342P, maar dan met 120HZ scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Justin2000 op 08-08-2011 20:43 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Dan denk ik dat ik toch morgen ochtend maar de U2311H ga bestellen, als ik zo alles door lees denk ik dat dat een uitstekende monitor is, komt hij op 200eu met verzendkosten uit bij Redcoon, en 205eu bij Azerty. Alleen slechte verhalen gehoord van redcoon dus denk ik dat ik maar 5 euro extra betaal en hem haal bij Azerty.

Laten we hopen dat het geen miskoop is haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roggel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik had 5 augustus ook de U2311H besteld bij Redcoon. Vandaag was-ie verzonden naar GLS. Dat klopte ook wel met wat ze hadden aangegeven (binnen 4 dagen). Nu maar afwachten hoe lang GLS er over doet met het leveren, maar daar waren inderdaad slechte ervaringen mee. Hij zou morgen of overmorgen geleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 17:16
klein vraagje hier ik ga binnen kort weer een nieuw systeem nemen maar dat is niet zo belangrijk
maar wel voor de schermen die ik neem

ik heb zelf al deze pricewatch: Asus VK266H
en heb nog een 24'' maar die gaat de verkoop in
maar ik wil dus nog 2 schermen er bij zo dat ik er 3 heb naast elkaar dus Eyefinity draaien
voor het gamen maar ook gewoon beetje surfen en beetje video bewerking

maar is er al een om weg zo dat ik niet een display monitor nodig heb wil wel op dvi of hdmi blijven
want heb wel gelezen als je van DP naar VGA gaat het wel werkt maar dat wil ik dus niet
dus hier al een tweaker die dat al gedaan heeft ??

en werkt zo iets ?http://www.salland.eu/product/346326/matrox-triplehead2go-upgrade-cab-dp-dvif.html?ref=2
want zo iets is beetje duur http://www.amazon.com/Acc...t-Dual-Link/dp/B002ISVI3U

en gelijk nog een vraag als zo iets niet gaat werken moet me midden scherm DP hebben of mag dat ook me linker of rechter scherm dat zijn weet niet als dat uit maakt ? kan kan het gewoon schakelen in me windows lijkt me welke scherm wat moet zijn toch

en een andere oplossing gewoon een 2de videokaart nemen dan toch ? zou ik een iets mindere krachtigere kunnen nemen maar dan 2 x dan kan ik wel zonder DP aan de gang of heb ik dat weer mis ?

[ Voor 24% gewijzigd door NLMarcel194 op 09-08-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416184

Ik heb vandaag de Acer P246HAbd gekocht en heb die via DVI aangesloten.
Me tv op HDMI en me LG scherm (Die te koop stond) op VGA.

Qua kwaliteit merk ik zeker wel een verschil.
Ga anders naar de winkel en vraag of ze het verschil qua aansluitingen laten zien.
Als het een goede zaak is wisselen ze die kabels wel ff voor je.

Ik heb nu dus 3 schermen op me GTX570 hangen en gaat perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMarcel194 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:52:
klein vraagje hier ik ga binnen kort weer een nieuw systeem nemen maar dat is niet zo belangrijk
maar wel voor de schermen die ik neem

ik heb zelf al deze pricewatch: Asus VK266H
en heb nog een 24'' maar die gaat de verkoop in
maar ik wil dus nog 2 schermen er bij zo dat ik er 3 heb naast elkaar dus Eyefinity draaien
voor het gamen maar ook gewoon beetje surfen en beetje video bewerking

maar is er al een om weg zo dat ik niet een display monitor nodig heb wil wel op dvi of hdmi blijven
want heb wel gelezen als je van DP naar VGA gaat het wel werkt maar dat wil ik dus niet
dus hier al een tweaker die dat al gedaan heeft ??

en werkt zo iets ?http://www.salland.eu/product/346326/matrox-triplehead2go-upgrade-cab-dp-dvif.html?ref=2
want zo iets is beetje duur http://www.amazon.com/Acc...t-Dual-Link/dp/B002ISVI3U

en gelijk nog een vraag als zo iets niet gaat werken moet me midden scherm DP hebben of mag dat ook me linker of rechter scherm dat zijn weet niet als dat uit maakt ? kan kan het gewoon schakelen in me windows lijkt me welke scherm wat moet zijn toch

en een andere oplossing gewoon een 2de videokaart nemen dan toch ? zou ik een iets mindere krachtigere kunnen nemen maar dan 2 x dan kan ik wel zonder DP aan de gang of heb ik dat weer mis ?
Probeer de volgende keer een leesbaar verhaal hier neer te zetten want dit lijkt echt nergens op. Het is belangrijk welke grafische kaart je wilt gaan aanschaffen en welke monitoren je gaat aanschaffen. Als deze nieuwe monitoren wel beschikken over een displayport dan zijn er geen problemen, beschikken ze niet over een displayport dan moet je de keuze van je grafische kaart daarop afstemmen.

Volgens mij is het mogelijk om monitoren met een DVI-D aansluiting aan te sluiten op een grafische kaart met een DVI-I uitgang. (Wikipedia: Digital Visual Interface). Er zijn verschillende kaarten van ATi die bijv 2x DVI-I en 1x HDMI hebben. Koop je monitoren met een displayport dan kun je beter een grafische kaart aanschaffen met 2x displayport 1x HDMI/DVI-D/I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 01:51:
[...]

Probeer de volgende keer een leesbaar verhaal hier neer te zetten want dit lijkt echt nergens op. Het is belangrijk welke grafische kaart je wilt gaan aanschaffen en welke monitoren je gaat aanschaffen. Als deze nieuwe monitoren wel beschikken over een displayport dan zijn er geen problemen, beschikken ze niet over een displayport dan moet je de keuze van je grafische kaart daarop afstemmen.

Volgens mij is het mogelijk om monitoren met een DVI-D aansluiting aan te sluiten op een grafische kaart met een DVI-I uitgang. (Wikipedia: Digital Visual Interface). Er zijn verschillende kaarten van ATi die bijv 2x DVI-I en 1x HDMI hebben. Koop je monitoren met een displayport dan kun je beter een grafische kaart aanschaffen met 2x displayport 1x HDMI/DVI-D/I.
ik weet het probeer met best
maar het probleem met 3 schermen en 1 kaart is dan er dan minimaal 1 scherm aan gestuurd moet worden via display port als ik dit verkeerd heb moet je het maar zeggen

welke kaart ik ga nemen is een 6950 daar mee zal het geen probleem zijn
welke merk en type moet ik nog uit zoeken van wegen dat ik er een full waterblok er op wil/ga zetten

ben wel beetje uit welke 2 schermen ik wil die wel of geen display port hebben het liefst natuurlijk
zonder display port want die zijn goedkoper maar niet lekker leverbaar tegen over met beeldschermen met DP

2 schermen die ik gezien heb zijn de
Dell Ultrasharp U2410

HP LP2475w

denk dat me keuze misschien wel snel gemaakt is dat ik voor de dell ga want die is wat goedkoper en heeft meer aansluitingen dan de HP

S-IPS (HP) en H-IPS (Dell) . S-IPS is wel weer scherper wat ik gelezen had maar zal het wel waard zijn voor mijn ? want wat ik doe ik veel gamen en wat filmpjes beweren en wat surfen
want ik denk dat ik gewoon beter voor de H-IPS kan gaan
reden ? mijn huidige scherm pricewatch: Asus VK266H
is maar gewoon een TN scherm en ben daar al tevreden over

hoop dat ik het nu wat netter neer gezet heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Dell UltraSharp U2311H Besteld bij Azerty, nu met smart wachten tot ie binnen is!

Onder tussen mezelf vermaken met de goede reviews die overal nog te vinden is (heb pas de helft gelezen geloof ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMarcel194 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 06:43:
[...]

ik weet het probeer met best
maar het probleem met 3 schermen en 1 kaart is dan er dan minimaal 1 scherm aan gestuurd moet worden via display port als ik dit verkeerd heb moet je het maar zeggen

welke kaart ik ga nemen is een 6950 daar mee zal het geen probleem zijn
welke merk en type moet ik nog uit zoeken van wegen dat ik er een full waterblok er op wil/ga zetten

ben wel beetje uit welke 2 schermen ik wil die wel of geen display port hebben het liefst natuurlijk
zonder display port want die zijn goedkoper maar niet lekker leverbaar tegen over met beeldschermen met DP

2 schermen die ik gezien heb zijn de
Dell Ultrasharp U2410

HP LP2475w

denk dat me keuze misschien wel snel gemaakt is dat ik voor de dell ga want die is wat goedkoper en heeft meer aansluitingen dan de HP

S-IPS (HP) en H-IPS (Dell) . S-IPS is wel weer scherper wat ik gelezen had maar zal het wel waard zijn voor mijn ? want wat ik doe ik veel gamen en wat filmpjes beweren en wat surfen
want ik denk dat ik gewoon beter voor de H-IPS kan gaan
reden ? mijn huidige scherm pricewatch: Asus VK266H
is maar gewoon een TN scherm en ben daar al tevreden over

hoop dat ik het nu wat netter neer gezet heb :P
Je hebt gelijk je hebt minimaal 1x displayport scherm nodig om Eyefinity te laten werken. De schermen die je op het oog hebt zijn beide daarvoor geschikt. Er zijn ook wel actieve adapters op de markt zoals deze http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814999032 zodat je een een displayport kunt omzetten in een DVI Single Link uitgang.

Ik vraag me af of met jouw werkzaamheden op de pc (videobewerking, gamen en surfen/office taken) een IPS scherm wel voordelen biedt. Sowieso zou ik niet kiezen voor de duurdere HP. Wellicht is een standaard TN scherm al voldoende aangezien je thans ook tevreden bent over je ASUS TN scherm.

Met die Dell kun je je geen buil vallen de monitor levert een stuk betere weergave van kleuren dan een TN scherm. Het schijnt zo te zijn als je eenmaal IPS schermen gewend bent dat je niet meer terug wilt naar een TN scherm :).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roggel
  • Niet online
RogNL schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:17:
Ik had 5 augustus ook de U2311H besteld bij Redcoon. Vandaag was-ie verzonden naar GLS. Dat klopte ook wel met wat ze hadden aangegeven (binnen 4 dagen). Nu maar afwachten hoe lang GLS er over doet met het leveren, maar daar waren inderdaad slechte ervaringen mee. Hij zou morgen of overmorgen geleverd moeten worden.
En hij is binnen! Netjes op tijd dus. Zit er momenteel achter en het is een erg mooi, strak beeldschermpje! :) Hij lijkt wel kleiner dan mijn vorige monitor; een Samsung Syncmaster 226BW. Scheelt natuurlijk ook maar 1 inch en de randen van de Samsung zijn wat breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:21:
[...]

Je hebt gelijk je hebt minimaal 1x displayport scherm nodig om Eyefinity te laten werken. De schermen die je op het oog hebt zijn beide daarvoor geschikt. Er zijn ook wel actieve adapters op de markt zoals deze http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814999032 zodat je een een displayport kunt omzetten in een DVI Single Link uitgang.

Ik vraag me af of met jouw werkzaamheden op de pc (videobewerking, gamen en surfen/office taken) een IPS scherm wel voordelen biedt. Sowieso zou ik niet kiezen voor de duurdere HP. Wellicht is een standaard TN scherm al voldoende aangezien je thans ook tevreden bent over je ASUS TN scherm.

Met die Dell kun je je geen buil vallen de monitor levert een stuk betere weergave van kleuren dan een TN scherm. Het schijnt zo te zijn als je eenmaal IPS schermen gewend bent dat je niet meer terug wilt naar een TN scherm :).
oke toppie voor het beantwoorden van me vragen :)
nu weet ik wat ik dan ga bestellen

en van die link die je stuurde had ik ook al gevonden maar dan een veel duurdere 100euro dat werd me beetje teveel (voor een kabel adapter ) maar 25dollar is niet veel

maar het word dan eerst 2 x een dell en misschien nog een 3de want doe me asus scherm misschien in de verkoop hier op tnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
RogNL schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:37:
[...]

En hij is binnen! Netjes op tijd dus. Zit er momenteel achter en het is een erg mooi, strak beeldschermpje! :) Hij lijkt wel kleiner dan mijn vorige monitor; een Samsung Syncmaster 226BW. Scheelt natuurlijk ook maar 1 inch en de randen van de Samsung zijn wat breder.
Wat ik me dan gelijk afvraag, vind je de kleurweergave/echtheid ook beter dan je vorige scherm? Dat natuurlijk losstaand van de kijkhoeken, waar je met een TN al snel gedoe mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NLMarcel194 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:57:
en van die link die je stuurde had ik ook al gevonden maar dan een veel duurdere 100euro dat werd me beetje teveel (voor een kabel adapter ) maar 25dollar is niet veel
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter is de goedkoopste in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Basisvragen
Gaming, tweakers.net volgen ;), filmjes kijken door de kids.

liefste 20 of 21 maar het zal 22 worden omdat de rest van mijn 'eisen' niet te vinden zijn op kleinere schermen. Daarnaast zijn volgens de pw de 22" goedkoper dan de 20".

Full HD

tot 250, paar euro meer mag ook, minder natuurlijk ook

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?, Welke aansluitingen zitten daar op? en Hoe wil je de monitor aansluiten?
EVGA GTX460, aansluiting via (mini) HDMI

Uitdagingen
PC komt in de berging, ongeveer 3 meter van het scherm. Dus wat zou ik er graag bij hebben als extra specs:
USB hub voor mijn keyboards en mouse (worst case kan ik ook nog een losse radio key en mouse kopen),
PC audio in, zo'n klein stekkertje en dus ook een headphone out, idem stekkertje,
Speakers in 't scherm (voor als de kleine filmpjes wilt kijken),
VESA (wordt hangend tegen de muur gemonteerd).
Lichte voorkeur voor Samsung (dan past ie bij mijn normale tv)
TV tuner is fijn maar niet noodzakelijk, echter krijg je er al bij als je speakers in 't scherm wilt.

Gevonden tot nu toe:
Samsung T22A350 en de T22A550 (verschil?, crappy samsung site)
Samsung XL2270HD

Echter ik vind hier geen dusdanige verschillen tussen/reviews van zodat ik nu eindelijke een keuze kan maken - dus: alle hulp/advies is welkom _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door freak-ish op 10-08-2011 13:46 . Reden: kleine aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roggel
  • Niet online
BertHier schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

Wat ik me dan gelijk afvraag, vind je de kleurweergave/echtheid ook beter dan je vorige scherm? Dat natuurlijk losstaand van de kijkhoeken, waar je met een TN al snel gedoe mee krijgt.
Ja, de kleurweergave is echt heel goed, evenals de kijkhoeken inderdaad. Desalniettemin doet de Samsung die inmiddels 4 (?) jaar oud is niet onder voor huidige monitoren. De kwaliteit van die is nog steeds goed, maar ik wou graag een tweede monitor, omdat ik mijn PS3 hier ook heb staan. Maar de Dell overtreft mijn oude monitor wel. Zit nu zelfs te overwegen om er nog een te bestellen. Natuurlijk wel zo mooi, twee dezelfde. Dan mag mijn broer de Samsung wel hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jidd00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Games op full HD en films internet etc.
20inch +
Full HD
liefst zo min mogelijk per inch. max €140
Videokaart is Sapphire 6870 en ga DVI of HDMI gebruiken.

had deze monitor zien staan: pricewatch: Acer X233HD of is deze wel heel slecht want de monitor kost toch wel erg weinig voor een 23 inch is niet meer te krijgen.
Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door jidd00 op 10-08-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
RogNL schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

Ja, de kleurweergave is echt heel goed, evenals de kijkhoeken inderdaad. Desalniettemin doet de Samsung die inmiddels 4 (?) jaar oud is niet onder voor huidige monitoren. De kwaliteit van die is nog steeds goed, maar ik wou graag een tweede monitor, omdat ik mijn PS3 hier ook heb staan. Maar de Dell overtreft mijn oude monitor wel. Zit nu zelfs te overwegen om er nog een te bestellen. Natuurlijk wel zo mooi, twee dezelfde. Dan mag mijn broer de Samsung wel hebben. :P
KNice, toch nog mensen die het veschil zien. Ik stapte over van een LG L226WTQ-SF naar een Eizo S2233w-BK en iedereen had het alleen maar over de verbeterde kijkhoeken |:(

Een tweede scherm van het zelfde soort staat zeker netjes, en met IPS maakt het ook niet zo uit of je er echt recht voor zit. Dus ik zeg gewoon doen!

• Roggel
  • Niet online
BertHier schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:19:
[...]

KNice, toch nog mensen die het veschil zien. Ik stapte over van een LG L226WTQ-SF naar een Eizo S2233w-BK en iedereen had het alleen maar over de verbeterde kijkhoeken |:(

Een tweede scherm van het zelfde soort staat zeker netjes, en met IPS maakt het ook niet zo uit of je er echt recht voor zit. Dus ik zeg gewoon doen!
Haha ach, zolang jij zelf het verschil maar ziet ;)

Ik heb nu helaas wel een stuck pixel ontdekt. :/ Zit nu ff te kijken of ik dit kan fixen. En anders weer terug...

• Full of Lag
  • Laatst online: 06-07 15:51
Ik heb ook net de U2311h binnen met (helaas) een dode pixel linksonder. Ik vind het echter niet hinderlijk, aangezien ik het alleen kan zien als ik er op minder dan 10 cm naar ga zitten staren. Qua kleuren en reactietijd een duidelijke verbetering t.o.v. van mijn vijf jaar oude TN-scherm.

• hosnor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Goedemiddag heren (en dames),

Ik heb me nu ongeveer een week verdiept in de verschillende schermen op de markt en dit is het volgende wat ik zoek:
Schermafmeting: 24"
Prijs: Rond 200 eu
Resolutie: minimaal 1080p

De grote vraag waar ik mee zit is de resolutie die ik het beste kan pakken. De Samsung Syncmaster 2443BW heeft een resolutie van 1920x1200 en is het enige scherm van 200 euro die dat ondersteund. Nu is mijn oog ook op verschillende LED schermen gevallen die ook allemaal in de tabel van de TS staan, deze hebben echter een 1080p resolutie. Qua scherpte kan ik (uiteraard) beter de Samsung nemen, maar ik weet dus niet in hoeverre de LED technologie van de andere schermen hiertegen opweegt. Heeft de LED technologie significante voordelen tov de CCFL schermen (kwam dit namelijk nergens tegen in de TS of de *LET OP*)? Staar ik mij nu teveel blind op de LED technologie en kan ik gewoon beter voor de oude vertrouwde Samsung met CCFL scherm gaan?

Een tweede vraag: iemand ervaring met de Samsung Syncmaster 2443BW?

• Falqoon
Hmm zat ik overal naast met leveringen, bij azerty was hij ook ineens pas weer leverbaar vanaf 14 september, en dat ging me toch net iets te lang duren, geannuleerd en vervolgens dan maar bij komplett besteld voor 217 euro bij afhalen. (pff, mn budget van 150 is toch wel heel erg opgeschroefd, maarja) Laten we hopen dat ik er geen spijt van krijg! Morgen kan ik hem iig als het goed is ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:52
Ik heb een eigenlijk simpele vraag, en denk dat ik het ook wel weet maar ik vraag het nog maar even na voor de zekerheid..

Ik heb een redelijk nieuwe pc met 2 HD69502GB in CF.. Op het moment heb ik één scherm ( tweakers.net/pricewatch/269702/benq-xl2410t.html ) , hier wil ik graag nog 2 24" schermen naast.

Kan ik mijn huidige scherm gewoon via dual-link DVI aansluiten zodat ik 120hz hou, en dan 1 scherm via 'gewoon' DVI, en het derde scherm via hdmi (kan dat met DVI>hdmi convertor?) ?

Ik zat aan het volgende scherm te denken.. tweakers.net/pricewatch/258818/samsung-syncmaster-b2440.html

Gaat dat werken op mijn 6950's? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:55:
Ik heb een eigenlijk simpele vraag, en denk dat ik het ook wel weet maar ik vraag het nog maar even na voor de zekerheid..

Ik heb een redelijk nieuwe pc met 2 HD69502GB in CF.. Op het moment heb ik één scherm ( tweakers.net/pricewatch/269702/benq-xl2410t.html ) , hier wil ik graag nog 2 24" schermen naast.

Kan ik mijn huidige scherm gewoon via dual-link DVI aansluiten zodat ik 120hz hou, en dan 1 scherm via 'gewoon' DVI, en het derde scherm via hdmi (kan dat met DVI>hdmi convertor?) ?

Ik zat aan het volgende scherm te denken.. tweakers.net/pricewatch/258818/samsung-syncmaster-b2440.html

Gaat dat werken op mijn 6950's? :p
Nee, je kunt maximaal 2 schermen aansturen middels DVI en HDMI. 1 scherm binnen de Eyefinity setup moet worden aangestuurd via de displayport uitgang.

Je hebt dus één verloopje nodig. Actieve DP to DVI-D SL (pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
Ik heb 3 * de U2311H bij amazon.de besteld .. helaas is het monitor niet op voorraad en kunnen ze niet inschatten hoelang het nog duurt :(

Alternatief is om 60 euro meer uit te geven en ze bij 4launch te bestellen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321103

Ik heb net de Samsung Syncmaster BX2235 besteld, alleen nu weet ik niet of daar een DVI kabel bijzit?
En zo nee, is er een merk dat erg goed is, welke ik moet nemen of kan ik er gewoon een pakken in de Mediamarkt?
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.