Welke Monitor voor gaming 24+ Inch en zero input lag

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passkes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hallo Mensen,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een monitor (LED / LCD) groter dan 24 Inch met een zo laag mogelijke input lag. Het liefst dus rond de 0 ~ 2 ms input lag.

Ik ben er i.i.g. al achter dat het een TN scherm zal zijn gezien IPS gewoon trager is m.b.t. input lag.
Momenteel ben ik in het bezit van een Samsung T260HD welke een input lag heeft van rond de 20 ~ 30 ms t.o.v. een CRT monitor welke dus geen input lag heeft.

Enige kleinere modellen met zeer lage input lag:
BenQ G2400WD
LG W2363D 120Hz LCD Monitor
LG Flatron L227WT

Wie o Wie kent een 26 Inch of (liefst) grotere monitor met nagenoeg geen input lag?

Het scherm zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor gaming met de XBOX360 en de PS3

Op de doos en in de specs van je monitor vind je altijd informatie aangaande de response time van de desbetreffende monitor. Een monitor met 2 ms betekend dus een response time van 2ms en dit is heel wat anders dan input lag.

Input lag is eigenlijk de tijd welke een monitor nodig heeft om een input signaal naar het scherm te toveren.
Des te lager de tijd des te beter de monitor is voor het gamen.

Relevante informatie aangaande input lag en response time:
(thnx to MicGlou):
Input lag: http://en.wikipedia.org/wiki/Display_lag
Response Time: http://en.wikipedia.org/w...y%29#Display_technologies

[ Voor 35% gewijzigd door Passkes op 29-07-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 09:10
Als je eem tv zoekt kan je de c530/c550 pakken van samsung. Afaik zijn dit de snelste tv's voor een betaalbare prijs. Anders is denk ik elk tn scherm vam tegenwoordig wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Ik weet niet of 'input lag' zoals je het noemt gelijk is aan 'reactietijd', maar als dit zo is dan zouden al deze monitoren moeten voldoen aan je eisen.

http://tweakers.net/price...Q0l_YW1kioqlXsv9L9vEGt9Q0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416889

BBG: welke monitor moet ik kopen : )
[BBG aanschaf] Monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 20:45
Misschien ook nog handig om verwarring in de termen te voorkomen:

Wikipedia: Display lag

Wikipedia: Response time (technology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passkes
  • Niet online
Thanks voor alle reacties!

@Qiro: het liefst heb ik een monitor, omdat ik de speakers e.d. niet nodig heb, echter een TV met nagenoeg zero input lag is natuurlijk ook zeker een optie! Mijn Samsung T260HD heeft dus een input lag van 20 ~ 30 ms en dit is te hoog :) Het kan net het verschil zijn van winnen en verliezen bij b.v. COD of Battlefield.

@HenkEisDS: Inputlag is het doorgeef luik van binnenkomend signaal naar scherm. Bij CRT is dit nagenoeg nul en bij LCD schermen bestaat binnen alle modellen een inputlag varierend van 0 tot 60 ms.
De 2 ~ 5 ms welke je vaak bij de specs van een monitor ziet staan, gaan over de response time. Hoe snel het scherm kan verversen van 1 waarde naar een ander. MicGlou heeft 2 hele mooie linkjes hierboven geplaatst.

@MicGlou: thanks voor de links! :) Zeker om de verwarring inderdaad te voorkomen tussen input lag en response time.

@Battlefield: Ik had dat topic al eens bekeken inderdaad, en de termen in de top van het topic zijn erg interessant, echter de informatie aangaande de monitoren en de desbetreffende input lags mist behoorlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 28-04-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29
Ik zat zelf ook naar een monitor te kijken met een grootte van 27" om op te gamen.
Ik kwam uit op de Hazro HZ27WC. Deze heeft volgens deze test maar gemiddeld 8.8ms input lag, wat al minder is dan je huidige monitor.
Als je natuurlijk echt een heel snelle monitor wil kan je eens kijken naar 120Hz monitors. Al is het dan nog niet zeker dat er weinig input lag is.
Als je echt zero input lag wil, moet je maar een CRT scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 20:45
Ik heb nog wel een advies, ga aub niet uit van de cijfertjes die de fabrikanten aan de monitor hangen, die zeggen veelal heel erg weinig. De meetmethodes verschillen bijvoorbeeld onderling, zo meet de ene fabrikant alleen de tijd van een 'gesloten' pixel tot volledig open en meet de andere van gesloten->open->gesloten. En er zijn ook gevallen waarin een technisch gezien tragere monitor toch beter beeld geeft dan zijn snellere broeder...

De BBG, reviews e.d. zijn zeker bij monitoren erg belangrijk om door te nemen... voor een monitor zou ik zelfs gewoon winkel afstruinen om te bekijken wat ze hebben en hoe het er in het echt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passkes
  • Niet online
MicGlou schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:40:
Ik heb nog wel een advies, ga aub niet uit van de cijfertjes die de fabrikanten aan de monitor hangen, die zeggen veelal heel erg weinig. De meetmethodes verschillen bijvoorbeeld onderling, zo meet de ene fabrikant alleen de tijd van een 'gesloten' pixel tot volledig open en meet de andere van gesloten->open->gesloten. En er zijn ook gevallen waarin een technisch gezien tragere monitor toch beter beeld geeft dan zijn snellere broeder...

De BBG, reviews e.d. zijn zeker bij monitoren erg belangrijk om door te nemen... voor een monitor zou ik zelfs gewoon winkel afstruinen om te bekijken wat ze hebben en hoe het er in het echt uitziet.
Ik kijk inderdaad niet alleen naar de cijfers van de fabrikant, maar speur het net af op reviews en testen.
Vooral de timer test is erg goed om te zien hoe een monitor het doet t.o.v. een CRT scherm.

Timer Test LG Flatron:
http://prad.de/en/monitor...iew-lg-l227wt-part12.html

Timer Test LG W2363D
http://3dvision-blog.com/...w2363d-120hz-lcd-monitor/

Echter zijn deze schermen gewoon te klein voor mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Passkes op 29-07-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Passkes schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:49:
@Battlefield: Ik had dat topic al eens bekeken inderdaad, en de termen in de top van het topic zijn erg interessant, echter de informatie aangaande de monitoren en de desbetreffende input lags mist behoorlijk.
Als jij gewoon goed aangeeft wat je wil kijk ik daar echt wel naar bij het geven van advies. Wat mis je dan aan informatie? Bedoel je die tabellen in de startpost? Daar staan inderdaad geen specificaties in, alleen de aansluitingen en links naar reviews als die er zijn.

Bij het onderdeel Aanvullende vragen heb ik inputlag ook vermeld, dat kan je dus gewoon aangeven.

Het is in ieder geval geen excuus om dan maar een eigen topic aan te maken. Je kan niet zomaar kiezen welke regels je je wel en niet aan houdt op dit forum...

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.