Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 63.618 views

Acties:
  • 0Henk 'm!
grimson schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:00:
Verder Googlen leert dat ik eerder de 'IPS White Glow' verwar met backlightbleeding. In mijn geval zie ik inderdaad als ik het scherm onder bepaalde hoeken bekijk een lichte witte gloed.
De white glow vind ik meevallen op de U2711, de U2410 en U3011 hadden er meer last van (ik weet even niet meer welke van de twee het meeste).
De CCFL backlight heeft zoals gesteld een levensduur van 40.000 uur (datasheet) maar als je bijvoorbeeld een lagere helderheid instelt heeft dit van invloed op de CCFL levensduur?
(Ik denk hoe minder 'fel' hoe langer de levensduur).
Je kan niet simpel zeggen dat hoe lager de gebruikte helderheid, hoe langer de levensduur.

Een CCFL kan niet echt gedimd worden, je kan er niet zomaar een lagere spanning opzetten met een lagere helderheid als resultaat, zoals je bij een gloeilamp ziet. De CCFL's in beeldschermen worden gedimd door Pulse Width Modulation. Een lagere helderheid betekent een kortere duty cycle.

Je ziet het beeld niet heel erg knipperen door de traagheid van de gebruikte fosfors met oplichten en uitdoven, maar eigenlijk wordt de CCFL dus de hele tijd aan en uit geschakeld op een helderheidsstand lager dan 100%.

De CCFL brandt dus altijd op 100% als hij brandt, het is alleen de duty cycle die variabel is.

Een constante belasting van 100% zorgt natuurlijk voor slijtage, maar constant aan en uitschakelen ook. Ik weet vrij zeker dat de CCFL een merkbaar langere levensduur heeft op 100% dan op 99%, maar ik heb geen idee hoe dat is met bijvoorbeeld 100% tegenover 50%, of 10%.

Verder zou ik me voor kunnen stellen dat de tijd van een hele cyclus korter wordt bij erg lage helderheidsstanden, om zichtbaar knipperen te voorkomen. Zodat het PWM-circuit bijvoorbeeld op 180 Hz schakelt voor de standen 67-99, 200 Hz voor 34-66 en 220 Hz voor 0-33.
Ook lees hier bijvoorbeeld hier http://forums.whirlpool.net.au/archive/1511987 dat alleen de sRGB en AdobeRGB factory gecalibreerd zijn en indien niet gebruikt je niet dé potentie van dit scherm gebruikt? (Standaard staat het scherm op RGB).
Daar ben ik het niet mee eens. Juist als je de U2410, U2711 of U3011 gebruikt in de Adobe RGB of sRGB modus gebruik je het scherm niet in zijn volle potentie.

Die kalibratie verloopt namelijk via het paneel, wat met name voor sRGB behoorlijke gevolgen heeft, aangezien die kleurruimte een veel kleiner bereik heeft dan het standaard kleurbereik van die drie beeldschermen.

Hierdoor zal de maximale helderheid afnemen, het contrast zal afnemen (de helderheid van zwart blijft namelijk gelijk) en er vallen meer gaten in je kleurbereik omdat je niet de volledige kleurdiepte van het paneel kan gebruiken. Waar je normaal 2563 = 16.777.216 mogelijkheden hebt om de kleuren over te verdelen is dat dan bijvoorbeeld 243 x 218 x 254 = 13.455.396 (getallen heb ik grof geschat op basis van een vergelijking met het kleurbereik van die drie schermen met het kleurbereik van de sRGB kleurruimte).

Ik heb zelf alleen de kleurtemperatuur van het witpunt, de gamma-curve en de helderheid gekalibreerd. De grootte van het kleurbereik blijft dan vrijwel ongewijzigd. Hierdoor heb je ook veel minder last van een kleiner dynamisch bereik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04-2020
Ik heb vandaag mijn dell U2410f (Rev 05, gemaakt in Tsjechie). Mooie monitor, nog nooit zo'n mooie flatscreen gezien (hoewel natuurlijk niet zo mooi als mijn oude CRT's, maar die werden wel erg wazig, en klein).

Heb alleen gezien dat er een dode(sub)pixel in het scherm zit. Ik denk dat het een subpixel is, aangezien hij permanent groen is, en hij niet te zien is op een witte achtergrond. Ik heb die van mij direct via Dell gekocht, dan valt dit niet onder garantie toch :( ? Het is niet dat het echt opvalt, maar je weet gewoon dat ie er zit, en dan zie je hem opeens heel duidelijk.

Ik heb ook een klein probleempje met dynamic contrast. Als ik dat aan heb, en je wisselt snel tussen terminal en lege desktop zie je duidelijk de overgang. Dat is natuurlijk normaal. Echter als ik een tijd lang een terminal open heb staan, gaat opeens het contrast heel erg omlaag (ziet eruit alsof je op een laptop de helderheid helemaal laag zet, en in de zon gaat zitten), is dit normaal bij dynamisch contrast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dell heeft voor zover ik weet een zero dead pixel beleid, een van de reden dat ik altijd aanraad om bij dell zelf te kopen of bij een winkel die dat voor jou wil regelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Dell heeft een zero dead pixel beleid, in ieder geval op de U2410. Ben alleen bang dat dit een subpixel is en dat die niet onder de garantie valt. Van de website van dell:

Zero Bright Pixels
In het kader van de Premium-garantie voor flatpanels van Dell3 ontvangt u een UltraSharp-monitor ter vervanging van uw huidige exemplaar zelfs als er maar één defecte pixel op het scherm wordt gevonden.

Met onder het 3tje.
Premium-garantie voor flatpanels - 100% vervanging van UltraSharp-monitoren die afzonderlijk of samen met systemen direct bij Dell worden gekocht, indien er een defecte pixel wordt gevonden. Geldig binnen de garantieperiode, standaard of verlengd indien van toepassing (vervangende systemen of onderdelen zijn mogelijk gereviseerd, behalve waar dit door de wet verboden is)

Het lijkt mij dus dat het niet geldt voor subpixels?

Ik merk de dynamic contrast ook tussen tweakers.net en de dell-website. Is dit normaal? Misschien kom ik een beetje paranoia over, maar dit is mijn eerste echte ervaring met een TFT monitor. Het is me in ieder geval nooit opgevallen bij andere schermen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is ook voor subpixels, dat is geen probleem, kan je gewoon laten omruilen dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik zou dynamisch contrast uitzetten, dat is een bijzonder slechte feature als je niet aan een stuk door films kijkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:34

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Huh, waar stel je de dynamisch contrast in?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Geen idee. Maar als ik..
konqi schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:04:
Ik heb ook een klein probleempje met dynamic contrast. Als ik dat aan heb, en je wisselt snel tussen terminal en lege desktop zie je duidelijk de overgang. Dat is natuurlijk normaal. Echter als ik een tijd lang een terminal open heb staan, gaat opeens het contrast heel erg omlaag (ziet eruit alsof je op een laptop de helderheid helemaal laag zet, en in de zon gaat zitten), is dit normaal bij dynamisch contrast?
...mag geloven staat het aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Dynamisch contrast kan je aan/uit zetten onder 'display settings'. Ik heb het maar uitgezet, het leek niet echt flex te zijn, aangezien ik nogal veel de commandline gebruik en dus ook veel wissel tussen lichte en donkere schermen.

Je kan dynamisch contrast alleen aan of uit zetten, verder is er niets aan te configureren.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Onderste knop van de OSD bediening > Menu > Display Settings > Dynamic Contrast. Ik weet dat het in ieder geval met DVI en DisplayPort standaard uit staat en ook niet ingeschakeld kan worden (op zowel U2410, als U2711 en U3011). Ik heb eigenlijk geen idee wanneer je het wel in of uit kan schakelen, dat heb ik nooit uitgezocht, omdat ik het toch een nutteloze feature vind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Hmm, bij mij stond ie standaard aan. Ik gebruik hem nu op DVI, en kan het zeker wel aan zetten. Via mijn laptop met Display port stond ie ook aan, en is het ook mogelijk om aan/uit te zetten. Misschien heeft dit te maken met revisie?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Welke modus heb jij het scherm in staan? Misschien dat het daar aan ligt. Ik had die U2410, U2711 en U3011 allemaal in Standard staan.

Revisie van alle schermen was A00, maar ik denk niet dat het daar aan ligt (hoewel, het zou kunnen natuurlijk).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
In 'Standard'? Waar kies je dat nou weer? Bij 'Mode Selection' onder colors heb ik hem van 'graphics' naar 'video'. Dit is toch het verschil tussen wide gamut en normal gamut?

Hmm, Typisch. Als ik het scherm van mijn laptop (aangesloten via displayport) uit laat gaan na een paar minuten en vervolgens weer aan, door op een toets te drukken, krijg ik op mijn monitor (welke het beeld van mijn pc laat zien) kort (1 sec) een soort artifacts. Wat erin te zien is, kan ik niet goed zien, maar het lijkt het beeld van mijn desktop.

[Voor 50% gewijzigd door konqi op 02-05-2011 21:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-03 22:24
In de U2311H kun je dynamic contrast alleen in de video mode aanzetten. (Overigens niet het verschil tussen wide gamut en normal gamut, dat zit in de RGB modus, maar aangezien mijn monitor dit niet ondersteunt moet je daar even iemand anders voor hebben of zelf even rondkijken).

Waarom je dit zou willen gebruiken is mij onduidelijk, zeker gezien de kleuren van de video modus (weet iemand waarom dit zo is trouwens? En wat wel het verschil is?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Ik kan bij bij 'input color format' (onder 'color settings') kiezen voor 'RGB' of 'YPbPr'. Waarbij de laatste een leuk groen / roze effect geeft.

Ik zie nu ook wat Kid Jansen bedoelt met standard. Hiervoor moet 'mode selection' op 'graphics' staan. Ik heb de gui dus verkeerd begrepen: ik dacht dat graphics/video het verschil was tussen wide / normal gamut, maar dat doe je blijkbaar door middel van de preset modes, die beschikbaar worden in graphics. Met graphics aan is het inderdaad ook niet mogelijk om dynamic contrast aan te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
konqi schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:39:
In 'Standard'? Waar kies je dat nou weer? Bij 'Mode Selection' onder colors heb ik hem van 'graphics' naar 'video'. Dit is toch het verschil tussen wide gamut en normal gamut?
Onderste knop OSD bediening > bovenste knop OSD bediening (Preset Modes)

of

Onderste knop OSD bediening > Menu > Color Settings > Preset Modes

Vanzelfsprekend is die eerste manier sneller.
Hmm, Typisch. Als ik het scherm van mijn laptop (aangesloten via displayport) uit laat gaan na een paar minuten en vervolgens weer aan, door op een toets te drukken, krijg ik op mijn monitor (welke het beeld van mijn pc laat zien) kort (1 sec) een soort artifacts. Wat erin te zien is, kan ik niet goed zien, maar het lijkt het beeld van mijn desktop.
Apart, zou je er een foto van kunnen maken? Het probleem komt me niet bekend voor.
Cyleo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:00:
In de U2311H kun je dynamic contrast alleen in de video mode aanzetten. (Overigens niet het verschil tussen wide gamut en normal gamut, dat zit in de RGB modus, maar aangezien mijn monitor dit niet ondersteunt moet je daar even iemand anders voor hebben of zelf even rondkijken).

Waarom je dit zou willen gebruiken is mij onduidelijk, zeker gezien de kleuren van de video modus (weet iemand waarom dit zo is trouwens? En wat wel het verschil is?)
Okee, daar ligt het dus aan, die van mij staat in graphics mode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Heb er nu geen last meer van, heeft misschien iets te maken met pip / pbp, deze stond op display, verandert naar vga: geen probleem, terug naar display: geen probleem.

Kan ook geen foto maken, ik heb nu geen camera beschikbaar, en we hebben thuis geen telefoons met een camera erin.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wat had je dan als tweede inputsource geselecteerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Ik bedoel dus dat vga en display als tweede source stonden, de eerste source is natuurlijk standaard je globale input source (die je dus kiest via 'input source' en niet via 'PIP Source'. Input source was dus DVI, en PIP Source was eerst displayport, daarna vga, vervolgens weer displayport.

Acties:
  • 0Henk 'm!
konqi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:03:
...de eerste source is natuurlijk standaard je globale input source (die je dus kiest via 'input source' en niet via 'PIP Source'.
Ja, dat weet ik.
Input source was dus DVI, en PIP Source was eerst displayport, daarna vga, vervolgens weer displayport.
Mijn fout, ik zat niet op te letten, ik dacht dat het om een U2711 ging.

Op de U2711 heb je geen PIP, alleen maar PBP. Verder heb je dan ook veel minder opties:

Primary input sourcesSecondary input sources
DisplayPortHDMI
DVI-D 1Component
DVI-D 2Composite
VGA

Alle combinaties van één uit de linker kolom en één uit de rechter kolom zijn mogelijk. Bij de U3011 is het overigens precies hetzelfde, op één ding na: je hebt geen Composite. Je kan dan dus kiezen uit HDMI 1, HDMI 2 en Component als secondary input source.

Bij de U2410 is het veel uitgebreider, daar kan je kiezen uit PIP en PBP en je kan alle beeldingangen zowel als primaire en als secondaire bron gebruiken.

Bij PIP kan je dan ook nog kiezen waar je de secondaire bron weer wil geven en hoe groot je hem weer wilt geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Toch typisch dat het op het goedkoopste scherm van de drie eigenlijk dus het beste is.

Hebben jullie bij de U2410 ook dat de onderste pixels van het scherm wat donkerder zijn dan de rest van het scherm (niet heel veel, slechts een beetje)? Als je dan met ooghoogte opde onderrand van het scherm kijkt, zie je geen donkerder stuk meer.
Als ik bel naar dell over die dode pixel, en ze sturen een andere, dan is dat zeker een refurbished of niet? Ik weet niet hoe blij je daarmee moet zijn, aangezien die van mij echt nieuw is (geproduceerd in april)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Als er krassen ed. op zitten kun je hem zo weer omruilen, dus dat lijkt mij het probleem niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Ja, maar het is toch gek dat je betaald voor nieuw goed scherm, vervolgens krijg je bij de garantie eigenlijk een tweede handse terug. Zijn dit soort maatregelen nog anders als er besteld is als een bedrijf? Zijn ze dan soepeler?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Als je hem maandag hebt binnen gekregen zou ik Dell gewoon even bellen en zeggen dat je een nieuwe wilt en geen refurbished exemplaar. Als het een paar maanden later is gaat dat niet lukken, maar aangezien het binnen een week is doen ze daar denk ik echt niet moeilijk over.

Ze hanteren vrijwel altijd de regel dat het reburbished exemplaar minder branduren moet hebben dan degene die je inruilt, waarschijnlijk hebben ze dat niet eens :)

Als je als bedrijf hebt besteld zijn ze overigens niet soepeler denk ik, ik zou nog eerder verwachten dat ze dan strenger zijn. Bij consumenten hebben ze nog met een paar extra wetten rekening te houden die de consument beschermt, bij bedrijven heb je dat niet / veel minder.

Overigens denk ik dat de PIP / PBP opties uitgebreider zijn op de U2410, doordat de scalers / beeldverwerkingchips voor 1920x1200 resoluties al een aantal generaties verder zijn dan op 2560x1440/1600.

De 3008WFP was de eerste met een scalerchip met die resolutie, dat was ongeveer tegelijk met de Gateway XHD3000 (in Europa altijd erg slecht leverbaar geweest).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Ik had Dell gebeld. Daar werd mij verteld dat ik kon kiezen: of een foto maken, en mailen om in aanmerking te komen voor garantie, of de monitor terugsturen, geldt ontvangen en een nieuwe order plaatsen. Deze laatste mogelijkheid kan toch sowieso niet als bedrijf? Bedrijven vallen toch niet onder de wet kopen op afstand.

Ik heb dus maar een camera geleend en een paar foto's gemaakt. Ik heb deze foto's maar naar ze gemailed.

[Voor 173% gewijzigd door konqi op 03-05-2011 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!
De garantie is pick-up & return, zij moeten het scherm zelf ophalen en een nieuw scherm brengen. Je krijgt als het goed is het nieuwe scherm altijd eerder, of tegelijk met het inleveren van je oude scherm.

Die laatste mogelijkheid vind ik ook een beetje raar, want bedrijven vallen inderdaad niet onder de regeling kopen op afstand. Het zou ook een nogal omslachtige methode zijn voor iets dat onder de garantie valt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
Kid Jansen schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:32:
De garantie is pick-up & return, zij moeten het scherm zelf ophalen en een nieuw scherm brengen. Je krijgt als het goed is het nieuwe scherm altijd eerder, of tegelijk met het inleveren van je oude scherm.

Die laatste mogelijkheid vind ik ook een beetje raar, want bedrijven vallen inderdaad niet onder de regeling kopen op afstand. Het zou ook een nogal omslachtige methode zijn voor iets dat onder de garantie valt.
Mijn ervaring is dat dat dan ok gebeurd, eerst werd hier een nieuw scherm geleverd, een dag later mijn oude opgehaald (die ik moest verpakken in de doos waarin de nieuwe werd geleverd).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Lijkt me sterk dat ze de garantievoorwaarden ineens aangepast hebben, ik denk gewoon dat dat miepie wat je aan de lijn had het niet goed wist. Ik zou gewoon Dell nog een keer bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• konqi
Het was geen miepje aan de lijn :) Daarbij zijn naar mijn weten de voorwaarden niet aangepast. Ik moet alleen een foto sturen als bewijs. Het lijkt mij dat ze daarna een nieuwe sturen en de oude meenemen.

Heb zojuist nog even UT2004 getest, omdat dit wel een van de snelste games is die ik heb. Leek niet echt problemen te hebben met lag ofzo (zowel standard als gaming mode). Kreeg het idee dat het wel iets meer te merken was dan op mijn CRT's, maar dat kan ook aan het resolutieverschil liggen. Mijn PC is ruim 7 jaar oud, maar hij leek het prima te trekken op 1920x1200.

Ik zal bij de zwaardere games wat moeten tweaken om het weer goed te laten lopen. Zoals S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl (met complete mod), draaide met best hoge graphics best oke. Is het aan te raden deze gewoon op een lage 16:10 resolutie te spelen, of ziet dat er dan niet uit door de scaling?

Ik had ook nog even de N64 uit de doos gehaald om te testen, bleek echt een verschrikkelijk beeld te geven. Er leek een soort lag in te zitten, en een behoorlijk zware storing. Is dit te wijten aan de Composite port?

Verder ben ik tot nu heel erg tevreden over de U2410.

Acties:
  • 0Henk 'm!
konqi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:54:
Het was geen miepje aan de lijn :) Daarbij zijn naar mijn weten de voorwaarden niet aangepast. Ik moet alleen een foto sturen als bewijs. Het lijkt mij dat ze daarna een nieuwe sturen en de oude meenemen.
Ik hoop het voor je. Een foto moeten sturen als bewijs heb ik overigens nog nooit voorbij zien komen.
Heb zojuist nog even UT2004 getest, omdat dit wel een van de snelste games is die ik heb. Leek niet echt problemen te hebben met lag ofzo (zowel standard als gaming mode). Kreeg het idee dat het wel iets meer te merken was dan op mijn CRT's, maar dat kan ook aan het resolutieverschil liggen. Mijn PC is ruim 7 jaar oud, maar hij leek het prima te trekken op 1920x1200.
De ene persoon heeft er meer last van dan de anders. In de Standard-modus zou het nog wel merkbaar kunnen zijn, maar in de Game-modus vrijwel niet (dan is het maar 14 ms).
Ik zal bij de zwaardere games wat moeten tweaken om het weer goed te laten lopen. Zoals S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl (met complete mod), draaide met best hoge graphics best oke. Is het aan te raden deze gewoon op een lage 16:10 resolutie te spelen, of ziet dat er dan niet uit door de scaling?
Uitrekken van lagere resoluties naar volledig scherm gaat alleen echt mooi als er een gehele factor tussen zit, maar dat gaat nogal hard.

Met 1920x1200 is een factor 2 kleiner al 960x600 en een factor 3 640x400 (nog lager dan veel smartphones tegenwoordig hebben).

Nou ziet het er niet meteen heel lelijk uit als het geen gehele verhouding is, maar het is meestal wel zichtbaar.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een resolutie als 1680x1050 1:1 weer te geven, maar dan heb je dus zwarte randen rondom.
Ik had ook nog even de N64 uit de doos gehaald om te testen, bleek echt een verschrikkelijk beeld te geven. Er leek een soort lag in te zitten, en een behoorlijk zware storing. Is dit te wijten aan de Composite port?
Geen idee, die heb ik nooit getest op de U2410 en U2711 (de U3011 heeft hem niet eens). Heb je al een andere kabel geprobeerd? De N64 kan je zeker niet aarden, misschien last van een aardlus?

Een vertraging vind ik wel apart, dan zou ik toch denken aan de beeldverwerkingschip in de U2410.[/]
Verder ben ik tot nu heel erg tevreden over de U2410.
Mooi :)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik sta inmiddels op het punt om een U2410 aan te schaffen, mijn ACD24" gaat exit (vanavond zelfs al). Mede doordat ik weer terug ga naar een primair Win7 (i7 wss) systeem. Helaas is de ACD daarin beperkt, oftewel, geen connectie mogelijkheden. Het beeld is verder fantastisch, maar de beperkingen wegen helaas iets zwaarder dan het beeld.

Wel twijfel ik nog tussen de HP ZR24w of de HP LP2475w, naast de Dell. Alleen de jaren lange ervaring met Dell (B2B oa) en de voorgaande 24" modellen, zal het toch de U2410 worden zoals het nu lijkt. Hij zal allround ingezet worden; Algemeen, Lightroom, Games...etc

[edit]Grrr, knap lastig. Elk merk/type heeft zijn nukken...maar blijkt dat de goedkopere ZR24w qua kleur uniformiteit en input lag ed redelijk hoog aangeschreven staat. Het is nu afwegen wat belangrijk is.. |:(

Tip: toevallig zag ik dat de prijs van de U2410 net aangepast is (nu € 534,31 incl), bij Dell.nl :)

[Voor 12% gewijzigd door rlkz op 05-05-2011 23:14]

I browse with Vivaldi

• Niet online
Er slingert overigens nog een 10% dell monitoren kortingsbon rond: H88RRC18XL7JBJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolcode
  • Laatst online: 22-02 10:47
Als ik de PlayStation 2 via Composite op mijn U2410 aansluit, heb ik geen lag ofzo, en met wat spelen met de brightness en de sharpness ziet het er best oke uit. Ik heb trouwens een A01.
Is het aan te raden deze gewoon op een lage 16:10 resolutie te spelen, of ziet dat er dan niet uit door de scaling?
De PC die ik voor games gebruik is ook iets van 6 jaar oud inmiddels, dus als ik eens een spelletje speel is dat zeker bij nieuwere spelletjes niet op native resolutie. Laatst bijvoorbeeld Portal 2 op 1280x800, scaling was wel oke. TrackMania op een non-native resolutie ziet er dan weer niet uit.
Heeft denk ik ook met het spel te maken, in Portal 2/shooters in t algemeen lopen de meeste lijnen toch wel precies horizontaal of verticaal.

Ik heb Kid Jansen's truc (gehele factor) nog nooit uitgeprobeerd, maar ik ga die binnenkort wel eens met TrackMania uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Opvallend genoeg klinkt dat behoorlijk hetzelfde als de problemen die ik ervaar met composite op mijn (behoorlijk middelmatige/ondermaatse) LCD-televisie.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16
Vandaag komt mijn 2311H binnen :) Ga van een oud samsung syncmaster schermpje van 20" naar een full hd scherm!

Kan niet wachten!

Iemand met een U2311H die toevallig al configuratie waardes heeft?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-03 14:57
Genoeg reviews met instelwaardes. Bijvoorbeeld in de prijswatch mijn review, maar ook deze reviews.

Edit: Sterker nog, in de startpost staan ook links naar de reviews...beetje eigen zoekwerk had geen kwaad gekund.

[Voor 26% gewijzigd door Propheticus op 06-05-2011 11:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!
TFT Central heeft wel een mooie database voor instellingen: http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm.
rlkz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:58:
Ik sta inmiddels op het punt om een U2410 aan te schaffen, mijn ACD24" gaat exit (vanavond zelfs al). Mede doordat ik weer terug ga naar een primair Win7 (i7 wss) systeem. Helaas is de ACD daarin beperkt, oftewel, geen connectie mogelijkheden. Het beeld is verder fantastisch, maar de beperkingen wegen helaas iets zwaarder dan het beeld.
Ik snap niet helemaal waarom die Apple Cinema Display LED 24" niet geschikt zou zijn voor een Windows 7 systeem. Als het om de mini-DisplayPort-aansluiting gaat, dat kan ook prima in Windows. Er zijn vast wel adapters voor DP > mini-DP en je hebt ook videokaarten waar het standaard al op zit (AMD Radeon HD69xx kaarten bijvoorbeeld).
Wel twijfel ik nog tussen de HP ZR24w of de HP LP2475w, naast de Dell. Alleen de jaren lange ervaring met Dell (B2B oa) en de voorgaande 24" modellen, zal het toch de U2410 worden zoals het nu lijkt. Hij zal allround ingezet worden; Algemeen, Lightroom, Games...etc.
De HP LP2475w is volgens mij een heel goed scherm, zie daarvoor ook de review van Prad.de. Daar zit vrijwel hetzelfde paneel in als in de U2410, voor zover ik weet is het enige verschil dat die in de U2410 wel FRC heeft en die in de LP2475w niet.

De HP ZR24w zijn de meningen behoorlijk over verdeeld, sommige reviews komt hij heel goed uit, maar ik heb er ook behoorlijk wat negatieve verhalen over gehoord. Misschien dat het erg afhankelijk is van het exemplaar (iets wat je bij de U2410 overigens ook veel ziet).
Grrr, knap lastig. Elk merk/type heeft zijn nukken...maar blijkt dat de goedkopere ZR24w qua kleur uniformiteit en input lag ed redelijk hoog aangeschreven staat. Het is nu afwegen wat belangrijk is
Misschien heb je hier nog wat aan: productreview: Dell Ultrasharp U2410 review door Kid Jansen

Overigens denk ik dat ik bij het volgende deel van dit topic wel informatie over de nieuwe UltraSharp schermen in de startpost op kan nemen, binnenkort dus meer info daarover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Er zijn een aantal personen die inderdaad via DP een ACD24" op een PC hebben aangesloten. Om de brightness te beheren zijn dan enkel bootcamp drivers nodig. Alleen de ACD24" heeft maar één aansluiting.
Nu zou dat geen probleem zijn icm een HD6xxx serie videokaart, maar ik wil graag daarnaast ook mijn MBP aansluiten en later eventueel een server(tje) middels VGA.

Natuurlijk is het ook zo dat de negatieve verhalen van verschillende modellen eerder hun weg vinden naar fora's ed, dan wanneer het scherm goed bevalt.

Tinting issues ed zie ik het meest voorbij komen, waar bijna alle LG panels blijkbaar last van hebben. Dit is dan ook voor mij het belangrijkste dat dit gewoon in orde is. Hoe zit het overigens met de pixelgarantie van Dell? geldt dit zowel voor stuck, bright en dark (sub)pixels? want Zero is niet altijd zero...

Mooie review overigens!

* rlkz gaat weer verder speuren.. :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Het is geen zero pixel. maar premium panel garantie. Dat betekent dat je je scherm kan omruilen al zit er een klein stofje onder de glasplaat. Vanzelfsprekend valt een stuck of dead subpixel ook daaronder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:16:
Het is geen zero pixel. maar premium panel garantie. Dat betekent dat je je scherm kan omruilen al zit er een klein stofje onder de glasplaat. Vanzelfsprekend valt een stuck of dead subpixel ook daaronder.
Ah, dank voor de opheldering!

De U2410 stond al redelijk hoog op mijn lijstje, vanwege de goede ervaringen met de 2405 en 2407wfp. Zelfs bij die schermen nooit problemen gehad. Enkel een keer een dode voeding op een 2405, volgende dag stond er een nieuw exemplaar op de stoep :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0Henk 'm!
rlkz schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:12:
Er zijn een aantal personen die inderdaad via DP een ACD24" op een PC hebben aangesloten. Om de brightness te beheren zijn dan enkel bootcamp drivers nodig. Alleen de ACD24" heeft maar één aansluiting.
Nu zou dat geen probleem zijn icm een HD6xxx serie videokaart, maar ik wil graag daarnaast ook mijn MBP aansluiten en later eventueel een server(tje) middels VGA.
Dan wordt het inderdaad wel een probleem, dan moet je meteen alweer naar input-switches gaan kijken. Je gaat je ACD 24" verkopen neem ik aan, ik hoop dat je er nog een beetje goede prijs voor kan krijgen dan.
Natuurlijk is het ook zo dat de negatieve verhalen van verschillende modellen eerder hun weg vinden naar fora's ed, dan wanneer het scherm goed bevalt.
Dat houd je inderdaad altijd wel. Het zou eigenlijk wel mooi zijn als iedereen een simpele beoordeling zou geven van elk product, zodat er bruikbare statistieken gemaakt kunnen worden.
Tinting issues ed zie ik het meest voorbij komen, waar bijna alle LG panels blijkbaar last van hebben. Dit is dan ook voor mij het belangrijkste dat dit gewoon in orde is.
Tinting en (een gebrek aan) uniformiteit zijn de meeste voorkomende problemen van de U2410, maar dat zie je inderdaad bij vrijwel alle LG Display panelen.
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:16:
Dell gebruikt meerdere kreten in het kader van de garantie: Dell Premium Panel Guarantee, Zero bright pixel, Dell Advanced Exchange Service.

Het komt er op neer dat je drie jaar pick-up & return garantie hebt, waarbij je ook nooit zonder monitor zit: eerst nieuwe brengen en dan oude ophalen, of tegelijk, maar nooit eerst oude ophalen en dan pas nieuwe brengen. Pixeldefecten vallen daar ook onder, één is al genoeg voor omruilen en het maakt daarbij niet uit wat voor soort pixeldefect het is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-03 15:12

InFamous

excommunicado

Ik wil eind deze maand ook een u2711 gaan kopen, maar tot mijn grote schrik is de monitor bij dell 950 euro! terwijl deze bij redcoon op dit moment de goedkoopste 649 is. Dat is 300 euro verschil! Nou twijfel ik aan bedrijven met rma's enzo aangezien dell pick up en return garantie heeft en zero dead pixel. Hoe zit dit bij andere bedrijven dan met de garantie? Kan je eventueel ook je garantie claimen via dell of dient dit echt te gebeuren bij de reseller?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:39:

[...]

Tinting en (een gebrek aan) uniformiteit zijn de meeste voorkomende problemen van de U2410, maar dat zie je inderdaad bij vrijwel alle LG Display panelen.
[...]
De Asus PA246Q zou nog een alternatief kunnen zijn naast de Dell, alleen een aantal reviews claimen dat deze monitor een kloon is van de U2410. Iets beter op sommige aspecten, maar het ontwijkt elkaar niet veel. Asus heeft daarintegen wel veel last van dooie pixels...

Conclusie;

Of het nou om de Dell U2410, HP ZR24w, HP LP2475 of Asus PA246Q gaat, elk model heeft wel wat. Tinting issues, AG coating te agressief, uitval pixels, bleeding..het hoort gewoon bij de huidige lijn IPS monitoren rond de prijsklasse van ~€400-500,-. Nu heeft Asus een P(erformance)-IPS panel erin zitten ipv een H-IPS(H2-IPS/e-IPS) of S-IPS, maakt waarschijnlijk niet veel uit, maar een P-IPS is wel de laatste uit de serie volgens mij.

Ik dub nog even lekker verder, eerst voor mezelf maar even de verschillen op een rijtje zetten :)
De Hardforum.com fora kan ik inmiddels niet meer aanzien..

Waar zijn de S-PVA's schermen gebleven op 24"? en dan enigszins betaalbaar? (zonder gigantische input lag)
* rlkz denkt terug aan zijn trouwe Samsung 215TW ;w

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0Henk 'm!
InFamous schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:12:
Ik wil eind deze maand ook een u2711 gaan kopen, maar tot mijn grote schrik is de monitor bij dell 950 euro! terwijl deze bij redcoon op dit moment de goedkoopste 649 is. Dat is 300 euro verschil! Nou twijfel ik aan bedrijven met rma's enzo aangezien dell pick up en return garantie heeft en zero dead pixel. Hoe zit dit bij andere bedrijven dan met de garantie? Kan je eventueel ook je garantie claimen via dell of dient dit echt te gebeuren bij de reseller?
Gewoon een kwestie van even de winkel bellen / mailen. Er zijn meerdere winkels die gewoon de Dell garantie leveren, maar ze doen het niet allemaal.
rlkz schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:03:
Of het nou om de Dell U2410, HP ZR24w, HP LP2475 of Asus PA246Q gaat, elk model heeft wel wat. Tinting issues, AG coating te agressief, uitval pixels, bleeding..het hoort gewoon bij de huidige lijn IPS monitoren rond de prijsklasse van ~€400-500,-. Nu heeft Asus een P(erformance)-IPS panel erin zitten ipv een H-IPS(H2-IPS/e-IPS) of S-IPS, maakt waarschijnlijk niet veel uit, maar een P-IPS is wel de laatste uit de serie volgens mij.
P-IPS is gewoon H-IPS, die technologie is een verzinsel van NEC. Het zijn gewoon de betere H-IPS panelen van LG Display en NEC vond het nodig om die Professional IPS te gaan noemen (P-IPS).

H2-IPS is voor zover ik weet een variant van e-IPS.

S-IPS is de voorloper van H-IPS.
Waar zijn de S-PVA's schermen gebleven op 24"? en dan enigszins betaalbaar? (zonder gigantische input lag)
Die zijn er niet meer en komen er ook niet meer. S-PVA is dood, er zijn in tijden al geen nieuwe S-PVA panelen meer uitgekomen. De nieuwste PVA panelen zijn de 20" en 23" cPVA panelen, dat is een budget variant van PVA (tegenhanger van de e-IPS technologie).

De nieuwe high-end technologie van Samsung wordt waarschijnlijk S-PLS (Super-Plane-to-Line-Switching).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Hmm net even research gedaan naar de S-PLS van Samsung. Het panel LTM240CL01 blijkt ook terug te komen in de mogelijk toekomstige Dell U2412M?
Althans de drivers doen dit geloven, bron

Op Dell.com staan ze nog steeds als Initial Release; Dell U2412M MONITOR, A00-00

Dit maakt het wellicht interessant. Alhoewel...

Volgens verschillende bronnen zou ook de Samsung SA850 27" (S-PLS) deze maand moeten verschijnen, maar goed, dat zijn geruchten. Er zou ook een 24" S-PLS variant moeten komen volgens deze pagina

[Voor 5% gewijzigd door rlkz op 08-05-2011 00:27]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11-2011
Ik heb hier mijn oog op laten vallen, prijskaartje is redelijk hoog en hetgeen ik verveelt mee zit is de kwaliteit:

reviews: De Dell U2711-monitor bekeken

op youtube staat het blijkbaar vol van de filmpjes waar kapotte U2711 monitoren opstaan (typ "DELL U2711 + problems" en je zal zien waarover ik het heb), daarnaast vraag me dus af of dit nu nog een kwalitatief goed product is voor de prijs? (kost rond de 650 EUR en er zijn ondertussen al veel meer nieuwe schermen uitgekomen)

Wat ik ook zeer knap vindt aan dit scherm is de verhouding van het aantal pixels tot de grote.

En of ik geen betere product prijs kwaliteit kan vinden dat 27" is en goed om te gamen en eventueel ook TV/films op te kijken?

LED lijkt ook wel interessant maar naar t schijnt zijn de kleuren op LED nog bijlange niet zo goed als op dit type schermen. Maar aan de andere kant heeft LED een gigantisch klein stroomverbruik in verhouding tot andere schermen (soms zelfs maar de helft).

Weet iemand of het nu niet nuttiger is om een LED tv te kiezen op basis van het stroomverbruik? Of lijd de beeldkwaliteit daar veel te veel onder?

Enige goede raad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Een led scherm heeft een groot nadeel: de color gamut.

Een gemiddeld led scherm heeft een gamut van ongeveer 70-75%, CCFL is te krijgen met 72, 92, en 108% NTSC als ik me het goed herinner.
Wat heb je aan die hogere gamut? In de praktijk vrij weinig, tenzij je met drukwerk aan de gang gaat. Drukwerk gebruikt namelijk standaard aRGB (=~95% NTSC), en dan kom je niet ver als je scherm de helft van die kleuren niet eens kan weergeven. Voor gewoon gebruik is de webstandaard sRGB (72% NTSC) te prefereren. Het hangt dus heel erg af van je gebruik wat het beste is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munin
En waar koop je dit scherm dan best aan? Bij del zelf of bij de goedkopere shopdealer?

(ik zie dat ragdoll-csr het hierboven al aanhaalde, maar die zei niks over de wettelijk verplichte garantie)

Of maakt dat geen zak uit voor de service na verkoop? (de Belgische wet verplicht 2 jaar garantie zowiso, dat ene jaar van DELL zou dus miss het verschil niet mogen maken)

[Voor 19% gewijzigd door Munin op 08-05-2011 11:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
De garantie van een willekeurige prijsvechter is heel wat anders dan garantie van een shop die je monitor aan de deur omwisselt zonder dat je hem een dag kwijt bent ;)

De mediamarkt, om maar een willekeurige shop erbij te halen, gaat heus geen monitor van €700 omruilen voor een dode subpixel. En al helemaal niet bij jou thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munin
Anoniem: 303530 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:47:
De garantie van een willekeurige prijsvechter is heel wat anders dan garantie van een shop die je monitor aan de deur omwisselt zonder dat je hem een dag kwijt bent ;)

De mediamarkt, om maar een willekeurige shop erbij te halen, gaat heus geen monitor van €700 omruilen voor een dode subpixel. En al helemaal niet bij jou thuis.
Daar heb je verdomd gelijk in, wat mediamarkt en garantie betreft: daar mag je een nummertje nemen en in de rij staan. Ik heb er ondertussen al 2 smartphones mogen inruilen omdat ze niet deugden, dat aan deur omwisselen klinkt al als de hemel op aarde als ik het vergelijk met mediamarkt.

Alleen is de vraag of die extra service 300 EUR waard is? ( op tweakers is de prijs 650 EUR zoals hierboven ook aangehaald, op de dell website 951 EUROS ) Voor die 300 EURO kan ik een nieuwe monitor kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Maar zoals je een stukje omhoog kunt lezen leveren sommige winkels wel de dell-premium garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munin
Ok, bedankt Darkstone dat heeft me al heel wat geholpen. Dus geen 300 EURO extra :-D

Wat ik mij ook afvraag is er nog altijd geen ander scherm dat zich met de U2711 kan meten? Ik vergelijk graag om zo te zien of de prijs goed is.

Ik heb dit gevonden via een review: productreview: Fujitsu P27T-6 IPS review door TomInDelft

maar deze 27" kan blijkbaar bijlange niet tippen aan de U2711 van DELL, zeker niet als je er ook mee wilt gamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
rlkz schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:14:
Hmm net even research gedaan naar de S-PLS van Samsung. Het panel LTM240CL01 blijkt ook terug te komen in de mogelijk toekomstige Dell U2412M?
Althans de drivers doen dit geloven, bron
Dan trek je toch echt te snel conclusies. In dat artikel staat het volgende:
There is also a slight chance that Dell are trying to spread some of Samsung's PLS love this time with a panel such as the LTM240CL01. Once anything more is known about the Dell U2412M the PC Monitors slaves will bring you more up-to-date information.
Als ik dat zo lees bevestigd dat allerminst dat er een Samsung S-PLS paneel in komt, "a slight chance" is een geringe kans...

Overigens kan ik dat gerucht meteen ontkrachten.

Die drie nieuwe monitoren heten de U2212HM, U2312HM en U2412HM.

Alle drie de nieuwe Dell UltraSharp monitoren krijgen een LG Display IPS paneel. Die IPS panelen zullen van de e-IPS soort zijn, daar staat overigens de "M" in het typenummer voor.

Alle drie krijgen ze een aspect ratio van 16:9 (daar staat de "H" in het typenummer voor) en een resolutie van 1920x1080 (Full HD).

De beeldschermen zullen verlicht worden door middel van White LED edgelit backlighting. Het kleurbereik zal naar alle waarschijnlijk net iets groter zijn dan sRGB, vergelijkbaar met de LM240WU6-SDA1 en LM270WQ1-SDA2 (die in respectievelijk de 24" en 27" Apple LED Cinema Display zitten).

Verder zullen de schermen voldoen aan de standaarden TCO 5.1, EPEAT Gold en Energy Star 5.0.

De U2412HM komt in de eerste helft van Q3 (waarschijnlijk eind juli), de U2212HM en U2312HM komen één à anderhalve maand later.

De U2412HM wordt waarschijnlijk een stuk goedkoper dan de U2410, omdat er van H-IPS naar e-IPS wordt overgegaan. De reden dat hiervoor gekozen is, is dat de verkopen van de U2410 lager waren dan verwacht. Dat kwam onder andere door de foute aanname van veel mensen dat de HP ZR24w hetzelfde paneel gebruikte als de U2410. (zie daarvoor ook productreview: Dell Ultrasharp U2410 review door Kid Jansen)

Verder is dit waarschijnlijk ook het einde van 1920x1200. Zoals ik al eerder heb gezegd verwacht ik dat 27" 2560x1440 de nieuwe 24" 1920x1200 wordt.

Je ziet al jaren dat de beeldschermen die mainstream zijn onder de high-end/professionele beeldschermen steeds groter worden en steeds hogere resoluties krijgen. Eerst was dat 20" 1600x1200, toen werd dat 24" 1920x1200 en nu wordt dat dus waarschijnlijk 27" 2560x1440.
Munin schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:28:
Ik heb hier mijn oog op laten vallen, prijskaartje is redelijk hoog en hetgeen ik verveelt mee zit is de kwaliteit
Kwaliteit van de U2711 is echt wel goed, het is gewoon een populair scherm en negatieve ervaringen vinden altijd sneller een weg naar het web dan positieve.
...vraag me dus af of dit nu nog een kwalitatief goed product is voor de prijs?
Ja, zeer goed zelf, productreview: Dell Ultrasharp U2711 review door Kid Jansen niet gelezen?
...kost rond de 650 EUR en er zijn ondertussen al veel meer nieuwe schermen uitgekomen...
Maar niet met een resolutie van de 2560x1440 en daardoor totaal onvergelijkbaar naar mijn mening.
En of ik geen betere product prijs kwaliteit kan vinden dat 27" is en goed om te gamen en eventueel ook TV/films op te kijken?
Voor gamen en films heb je in principe geen resoluties hoger dan 1920x1080 nodig, met bewegende beelden zie je het verschil met 2560x1440 toch veel minder goed. Verder heb je een veel sterkere PC nodig wanneer je op 2560x1440 wil gamen dan wanneer je op 1920x1080 wil gamen.

Voor overige doeleinden, met min of meer statische content, heb je juist veel meer aan een scherm dat wel een resolutie van 2560x1440 heeft.
LED lijkt ook wel interessant maar naar t schijnt zijn de kleuren op LED nog bijlange niet zo goed als op dit type schermen.
De kleuren zijn vooral anders. Blauw is over het algemeen dieper (meer verzadigd) dan met CCFL, bij rood en groen is het juist andersom. Bij LED vind ik de kleuren zelf vaak wat onnatuurlijker lijken, maar met een goede kalibratie kom je een heel eind (wat overigens voor vrijwel alle schermen geldt).
Maar aan de andere kant heeft LED een gigantisch klein stroomverbruik in verhouding tot andere schermen (soms zelfs maar de helft).
"Gigantisch klein" vind ik nogal een overstatement, dat zou het zijn als het 10% zou zijn van het verbruik van een vergelijkbaar scherm met CCFL backlighting. Het verbruik van schermen met LED backlighting is inderdaad over het algemeen lager dan bij vergelijkbare schermen met CCFL backlighting, maar het verschil is lang niet altijd zo groot.
Anoniem: 303530 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:40:
Een gemiddeld led scherm heeft een gamut van ongeveer 70-75%, CCFL is te krijgen met 72, 92, en 108% NTSC als ik me het goed herinner.
Het blijft moeilijk voor je hè? :P Het is 72, 92 en 102. Verder zijn dat richtwaarden, de exacte waarden variëren behoorlijk. Het 72% NTSC bereik gaat bij CCFL van 70 tot 74%, maar bij W-LED is dat van 68 tot 81% (77% bij de eerder genoemde panelen uit de 24" en 27" ACD schermen, 81% bij de nieuwe 27" S-PLS).

De 92% en 102% richtlijnen zitten eigenlijk aan elkaar vast gegroeid, je komt eigenlijk alles tussen de 91% en 103% wel tegen.
Munin schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:06:
Ok, bedankt Darkstone dat heeft me al heel wat geholpen. Dus geen 300 EURO extra :-D

Wat ik mij ook afvraag is er nog altijd geen ander scherm dat zich met de U2711 kan meten? Ik vergelijk graag om zo te zien of de prijs goed is.

Ik heb dit gevonden via een review: productreview: Fujitsu P27T-6 IPS review door TomInDelft

maar deze 27" kan blijkbaar bijlange niet tippen aan de U2711 van DELL, zeker niet als je er ook mee wilt gamen.
Hij had gewoon een slecht exemplaar. De P27T-6 gebruikt exact hetzelfde paneel als de U2711, dus die beeldschermen verschillen maar weinig van elkaar. Het enige verschil is de elektronica, dat beïnvloed vooral de inputlag, maar de optische prestaties worden daar nauwelijks door beïnvloed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:23
Kid Jansen schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:30:

Die drie nieuwe monitoren heten de U2212HM, U2312HM en U2412HM.

Alle drie de nieuwe Dell UltraSharp monitoren krijgen een LG Display IPS paneel. De IPS zullen van de e-IPS soort zijn, daar staat overigens de "M" in het typenummer voor.

Alle drie krijgen ze een aspect ratio van 16:9 (daar staat de "H" in het typenummer voor) en een resolutie van 1920x1080 (Full HD).

De beeldschermen zullen verlicht worden door middel van White LED edgelit backlighting. Het kleurbereik zal naar alle waarschijnlijk net iets groter zijn dan sRGB, vergelijkbaar met de LM240WU6-SDA1 en LM270WQ1-SDA2 (die in respectievelijk de 24" en 27" Apple LED Cinema Display zitten).

Verder zullen de schermen voldoen aan de standaarden TCO 5.1, EPEAT Gold en Energy Star 5.0.

De U2412HM komt in de eerste helft van Q3 (waarschijnlijk eind juli), de U2212HM en U2312HM komen één à anderhalve maand later.

De U2412HM wordt waarschijnlijk een stuk goedkoper dan de U2410, omdat er van H-IPS naar e-IPS wordt overgegaan. De reden dat hiervoor gekozen is, is dat de verkopen van de U2410 lager waren dan verwacht. Dat kwam onder andere door de foute aanname van veel mensen dat de HP ZR24w hetzelfde paneel gebruikte als de U2410. (zie daarvoor ook productreview: Dell Ultrasharp U2410 review door Kid Jansen)

Verder is dit waarschijnlijk ook het einde van 1920x1200. Zoals ik al eerder heb gezegd verwacht ik dat 27" 2560x1440 de nieuwe 24" 1920x1200 wordt.

Je ziet al jaren dat de beeldschermen die mainstream zijn onder de high-end/professionele beeldschermen steeds groter worden en steeds hogere resoluties krijgen. Eerst was dat 20" 1600x1200, toen werd dat 24" 1920x1200 en nu wordt dat dus waarschijnlijk 27" 2560x1440.
Kijk eens aan, mocht je nu eindelijk de specs vertellen :9 ...

Maar goed, als ik jou verhaal dus goed begrijp is het dus snel die U2410 aanschaffen voordat die nieuwe uitkomt en de huidige U2410 EOL gaat, of zie ik dat verkeerd?

Daarbij nog een vraagje. Ik zie wel vaker hier iets met B2B en kortingscodes, is dat niet alleen iets waar je gebruik van kunt maken als je een bedrijf hebt? Hoe kan je als gewone consument (net als ik bijvoorbeeld) hier gebruik van maken en via deze weg de monitor aanschaffen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55
Daarbij nog een vraagje. Ik zie wel vaker hier iets met B2B en kortingscodes, is dat niet alleen iets waar je gebruik van kunt maken als je een bedrijf hebt? Hoe kan je als gewone consument (net als ik bijvoorbeeld) hier gebruik van maken en via deze weg de monitor aanschaffen?
Je kunt als consument ook via deze weg aanschaffen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolcode
  • Laatst online: 22-02 10:47
Djankie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:39:
[...]

Ja maar let dan wel op hoe het met de garantie/omruilen zit. Lijkt me dat je nog steeds wel de premium pixelgarantie hebt dan, maar omruilen/terugsturen omdat "dit of dat" niet bevalt is er denk ik niet bij dan. Iemand dit even bevestigen/corrigeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 14:12
Ik sta op het punt om een U2711 aan te schaffen, alleen komen er nieuwe schermen aan half juli als ik Kid Jansen moet geloven. Klopt het dat er geen 27" scherm om de hoek komt kijken? Zou het zonde vinden om nu een nieuw scherm te kopen als er half juli een nieuwe uitkomt ;).

Daarnaast nog de een idee/vraag/inzicht:

Op dit moment heb ik een 2405FPW staan die het op zich nog prima doet. Ik wil echter dual monitor gaan werken en die 27" lijkt me wel wat als hoofdscherm. Is het zinnig om die 24" ernaast te houden of gaat dat een hele rare verhouding worden?

Ook kan ik voor 1 extra 24" scherm gaan (u2410) maar dan krijg je een gloednieuw scherm naast een wat ouder scherm. Ik vraag me op dit moment even af wat wijsheid is...

Ik gebruik het overigens voornamelijk voor de 'dagelijkse' zaken en developen. Misschien een kleine hoeveelheid gamen maar dat is ondergeschikt. Kan/wil/durft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
marcel87 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 04:34:
Kijk eens aan, mocht je nu eindelijk de specs vertellen :9 ...
Geen idee, ik doe het gewoon, want er lekt steeds meer informatie over die drie beeldschermen uit, dan kan ik net zo goed één van de eerste zijn met echte informatie...
Maar goed, als ik jou verhaal dus goed begrijp is het dus snel die U2410 aanschaffen voordat die nieuwe uitkomt en de huidige U2410 EOL gaat, of zie ik dat verkeerd?
Als je 24" high-end wil wel ja, zoals ik al zei wordt de U2412HM waarschijnlijk een stuk goedkoper, maar je gaat wel van H-IPS naar e-IPS en je hebt geen groot kleurbereik meer, maar gewoon een bereik dat ongeveer zo groot is als sRGB. Misschien nog wel belangrijker voor veel mensen is de overgang van 16:10 1920x1200 naar 16:9 1920x1080.
Ja, dat kan, zie Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16".

Garantie verandert in dit geval niks aan (die is namelijk al beter dan de Europese richtlijnen voorschrijven), maar je kan de monitor dan niet binnen 7 werkdagen terugsturen zonder opgaaf van reden als hij je niet bevalt, je hebt dan namelijk geen recht op de regelingen zoals bepaald in de wet kopen op afstand.
Red Nalie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:37:
Ik sta op het punt om een U2711 aan te schaffen, alleen komen er nieuwe schermen aan half juli als ik Kid Jansen moet geloven. Klopt het dat er geen 27" scherm om de hoek komt kijken? Zou het zonde vinden om nu een nieuw scherm te kopen als er half juli een nieuwe uitkomt ;).
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. De U2711 is er pas sinds februari 2010 en daar gaan ze waarschijnlijk de twee jaar wel mee volmaken, misschien nog wel langer. Ik verwacht dat de opvolger van de U2711 op z'n vroegst Q1 2012 komt.
Op dit moment heb ik een 2405FPW staan die het op zich nog prima doet. Ik wil echter dual monitor gaan werken en die 27" lijkt me wel wat als hoofdscherm. Is het zinnig om die 24" ernaast te houden of gaat dat een hele rare verhouding worden?
Misschien heb je hier wat aan:

Wil je de U2410 dan gewoon in landscape naast de U2711 zetten of in portrait (dat je hem dus pivot)?
Ook kan ik voor 1 extra 24" scherm gaan (u2410) maar dan krijg je een gloednieuw scherm naast een wat ouder scherm. Ik vraag me op dit moment even af wat wijsheid is...

Ik gebruik het overigens voornamelijk voor de 'dagelijkse' zaken en developen. Misschien een kleine hoeveelheid gamen maar dat is ondergeschikt. Kan/wil/durft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Ik weet niet wat je developt, maar op de U2711 zelf kan je al veel gemakkelijker twee dingen naast elkaar weergeven, wat misschien wel handig is.

Dan kan je de twee dingen waar je echt de hele tijd tussen moet switchen op de U2711 weergeven (2x 1280x1440) en dan geef je de overige dingen op de 2405FPW weergeven. Dat werkt denk ik fijner dan dat je de hele tijd tussen twee schermen switched, ik vind die kleine 5 centimeter die er anders tussen zit namelijk zeer hinderlijk.

Ook kan je met de 1440 pixels in de hoogte weer meer regels code weergeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16
InFamous schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:12:
Bij komplett hebben ze dezelfde garantie die ze ook bij dell leveren:
http://komplett.nl/Komple...MI/210_31173/default.aspx

En daar is het scherm ook een stuk goedkoper.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zal binnenkort eens inventariseren waar die garantie nog meer geleverd wordt. Voor zover ik weet in ieder geval bij CS Solutions en Salland Automatisering.

Simon en ik hebben inmiddels overigens ook een artikel over de nieuwe schermen op TFT Central gezet: http://www.tftcentral.co....hive/23.htm#dell_u2412h_1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Viper_4111 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Bij komplett hebben ze dezelfde garantie die ze ook bij dell leveren:
http://komplett.nl/Komple...MI/210_31173/default.aspx

En daar is het scherm ook een stuk goedkoper.
Thanks ik ga is contact met ze opnemen over hoe en wat heb geen zin in een scherm van 700euro met dooie pixels of sub pixels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 21:31
InFamous schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:06:
[...]

Thanks ik ga is contact met ze opnemen over hoe en wat heb geen zin in een scherm van 700euro met dooie pixels of sub pixels
Ben benieuwd wat ze zeggen, ik zit ook naar komplett te kijken voor een U3011...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Overigens nog vergeten te zeggen, de U2212HM, U2312HM en U2412HM krijgen allemaal in ieder geval DVI-D en DisplayPort. Waarschijnlijk zal er ook nog wel VGA op zitten, HDMI weet ik niet. Of er een USB-hub of een geheugenkaartlezer op komt weet ik ook nog niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 14:12
InFamous schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:06:
[...]

Graag je resultaten even vermelden ;)

Als je dan toch belt; Als je hem wel zou omruilen, krijg je dan een nieuwe of een refurb. Voor zover ik weet mag het geen refurb zijn aan consumenten maar ik weet niet of Dell/Komplett zich daaraan houd.

Ik weet nog niet of ik de 2405FPW in pivot-mode ga draaien of gewoon verticaal. Ik moet het alleen nog even aan mezelf verkopen (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik ging voor een 2e 24" en nu ben ik deels verliefd geworden op dit ding :P.

Is de tekst etc. op dat ding niet veel te klein of valt dat allemaal mee? Vanmiddag ook nog maar een paar gaming reviews lezen om te kijken of het daar uberhaupt voor geschikt is. Al doe ik het niet veel, het moet wel kunnen zonder al teveel ghosting etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Red Nalie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:35:
Als je dan toch belt; Als je hem wel zou omruilen, krijg je dan een nieuwe of een refurb. Voor zover ik weet mag het geen refurb zijn aan consumenten maar ik weet niet of Dell/Komplett zich daaraan houd.
Bij Dell krijg je standaard een refurb, maar ze hanteren volgens mij wel als regel dat de refurb minder branduren moet hebben dan het exemplaar dat je terugstuurde.

Als het echt een nieuw scherm is en je ziet het meteen nadat je hem uit de doos hebt gehaald krijg je volgens mij wel een nieuwe, in ieder geval wanneer je er om vraagt.
Ik weet nog niet of ik de 2405FPW in pivot-mode ga draaien of gewoon verticaal. Ik moet het alleen nog even aan mezelf verkopen (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik ging voor een 2e 24" en nu ben ik deels verliefd geworden op dit ding :P.

Is de tekst etc. op dat ding niet veel te klein of valt dat allemaal mee? Vanmiddag ook nog maar een paar gaming reviews lezen om te kijken of het daar uberhaupt voor geschikt is. Al doe ik het niet veel, het moet wel kunnen zonder al teveel ghosting etc.
Ghosting heb ik nooit echt goed getest op de U2711, dat moet ik nog steeds een keer doen, maar ik heb het zelf nooit met het blote oog waar kunnen nemen. De inputlag valt ook nog wel mee, die bedraagt zo'n 22 ms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb een emailtje gestuurd voor opheldering. Ze hanteren immers de dell premium exchange service. Ook heb ik gelezen over die input lag en aangezien ik veel game cod black ops enzo ben ik bang dat ik straks een monitor koop waar ik niks mee kan, echter zie ik overal op internet verschillende meningen en reviews. De ene zegt je kan prima gamen op de monitor en de andere zegt dat ghosting heel erg aanwezig is en de input lag gewoon weg te hoog is. Kan iemand dit nader verklaren die misschien ervaring heeft met gamen. Ook de input lag verschilt toch met welke aansluiting je gebruikt (dvi/dsub/dp)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:52

superwashandje

grofheid alom

ik speel regemating black ops multiplayer op mijn 2711 maar heb nog nooit iets van beide kunnen merken terwijl ik de inputlag op de dell 2408 wfp wel duidelijk kon merken waar anderen dat ook niet konden. het is dus volgens mij heel persoonlijk of je van inputlag last hebt. ghosting heb ik gewoon nog niet gezien.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

superwashandje schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:26:
ik speel regemating black ops multiplayer op mijn 2711 maar heb nog nooit iets van beide kunnen merken terwijl ik de inputlag op de dell 2408 wfp wel duidelijk kon merken waar anderen dat ook niet konden. het is dus volgens mij heel persoonlijk of je van inputlag last hebt. ghosting heb ik gewoon nog niet gezien.
Ik speel alleen maar hardcore en meestal ook nog eens op nuketown, waardoor bij mij inputlag echt een struikel blok is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
nieuws: 'Dell voorziet nieuwe UltraSharp-monitoren van led-backlight'

Beetje stom alleen dat de informatie nu vanuit mij, via TFT Central en vervolgens FlatpanelsHD naar Tweakers.net komt, terwijl het ook direct had gekund (ik had al een artikel voor ze geschreven en naar ze gemaild).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
Dat is een flinke omweg, maar ik vind het wel een goede ontwikkeling, zeker omdat het wel even duurt voordat zo'n ccfl lekker opgewarmd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:23
Djankie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:39:
[...]
lolcode schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:44:
[...]
Ja maar let dan wel op hoe het met de garantie/omruilen zit. Lijkt me dat je nog steeds wel de premium pixelgarantie hebt dan, maar omruilen/terugsturen omdat "dit of dat" niet bevalt is er denk ik niet bij dan. Iemand dit even bevestigen/corrigeren?
Bedankt voor jullie reacties! Wat jij lolcode schrijft is inderdaad wel een belangrijk punt lijkt me. @ Kid of Darkstone: kan één van jullie mij/ons hier nog wat duidelijkheid over geven?
Kid Jansen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:07:
[...]

Geen idee, ik doe het gewoon, want er lekt steeds meer informatie over die drie beeldschermen uit, dan kan ik net zo goed één van de eerste zijn met echte informatie...
Haha, heb je goed ;). Maar laatst zei je nog dat het nog wel ff duurde voordat je wat erover mocht vertellen, vandaar dus. Maar dank voor je uitgebreide antwoord (ook hieronder).
[...]

Als je 24" high-end wil wel ja, zoals ik al zei wordt de U2412HM waarschijnlijk een stuk goedkoper, maar je gaat wel van H-IPS naar e-IPS en je hebt geen groot kleurbereik meer, maar gewoon een bereik dat ongeveer zo groot is als sRGB. Misschien nog wel belangrijker voor veel mensen is de overgang van 16:10 1920x1200 naar 16:9 1920x1080.
Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen die U2311H en die U2410. Eigenlijk wil ik de laatste, tevens wegens de vele aansluitmogelijkheden en dingen als USB hub etc., maar het punt is dat deze wel heel krap komt te staan in ons computerbureau. :X ;(
[...]
Ja, dat kan, zie Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16".

Garantie verandert in dit geval niks aan (die is namelijk al beter dan de Europese richtlijnen voorschrijven), maar je kan de monitor dan niet binnen 7 werkdagen terugsturen zonder opgaaf van reden als hij je niet bevalt, je hebt dan namelijk geen recht op de regelingen zoals bepaald in de wet kopen op afstand.
Maar wat moet ik me dan voorstellen bij die garantie? Bij dode pixels en dat soort dingen moet het toch lijkt me wel kunnen, daar is die premium garantie dan weer voor toch, of geldt die hier niet?

Overigens zie ik dat het via de B2B op de Dell site (via de link uit je bericht van november 2010) de monitor nog een flink stuk duurder is dan in verschillende andere webshops uit de PW. De code die Darkstone gaf (H88RRC18XL7JBJ) voor 10% korting gaf een uiteindelijke prijs van 485,- euro, maar dat is nog steeds duurder. Ik ben er niet zo in thuis, maar wat heeft volgens jou de voorkeur bij wie het beste dit te bestellen is?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Cyleo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:07:
Dat is een flinke omweg, maar ik vind het wel een goede ontwikkeling, zeker omdat het wel even duurt voordat zo'n ccfl lekker opgewarmd is.
Ik moet nog zien of het een goede ontwikkeling is. LED heeft inderdaad geen opwarmtijd nodig en is over het algemeen zuiniger, maar het is echt niet op alle vlakken beter.

De U2212HM en U2312HM zullen verder niet zoveel verschillen met hun voorgangers, maar bij de U2412HM zie ik vooral achteruitgang ten opzichte van de U2410:

• Lagere resolutie
• Kleiner beeldschermoppervlak
• Veel kleiner kleurbereik
• Budget versie van IPS
marcel87 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:59:
Bedankt voor jullie reacties! Wat jij lolcode schrijft is inderdaad wel een belangrijk punt lijkt me. @ Kid of Darkstone: kan één van jullie mij/ons hier nog wat duidelijkheid over geven?
Zie daarvoor Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16" en [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16#FAQ

Die eerste link had ik overigens hierboven ook al een keer gegeven.
Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen die U2311H en die U2410. Eigenlijk wil ik de laatste, tevens wegens de vele aansluitmogelijkheden en dingen als USB hub etc., maar het punt is dat deze wel heel krap komt te staan in ons computerbureau.
Als het past, past het. Het moet natuurlijk niet klemmen, maar als hij aan de achterkant maar wat ruimte heeft maakt het niet uit als hij aan de bovenkant en zijkanten vrijwel geen ruimte heeft.
Maar wat moet ik me dan voorstellen bij die garantie? Bij dode pixels en dat soort dingen moet het toch lijkt me wel kunnen, daar is die premium garantie dan weer voor toch, of geldt die hier niet?
Nee, dan kan je dus alsnog alleen maar het scherm om laten ruilen voor een ander exemplaar, maar je kan niet zeggen hier heb je je scherm terug, nou wil ik m'n geld terug.
Overigens zie ik dat het via de B2B op de Dell site (via de link uit je bericht van november 2010) de monitor nog een flink stuk duurder is dan in verschillende andere webshops uit de PW. De code die Darkstone gaf (H88RRC18XL7JBJ) voor 10% korting gaf een uiteindelijke prijs van 485,- euro, maar dat is nog steeds duurder. Ik ben er niet zo in thuis, maar wat heeft volgens jou de voorkeur bij wie het beste dit te bestellen is?
Ik zou hem gewoon bij de goedkoopste winkel kopen die wel die garantie geeft. Gewoon even Redcoon, Komplett en Dunnet mailen en vragen of ze die garantie ook leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb de startpost voor deel 17 klaar en aangezien ik ongeduldig ben ga ik de 1000 posts niet afwachten:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee